Ikävä kokemus taloyhtiön hallituksesta!

Reino1940

Mukavaa vuoden aloitusta kaikille! Kirjoitan tänne tuntojani yhden kahdeksankerroksisen kerrostalo-yhtiöni hallituksesta, jossa minä toimin isännöitsijänä.
Olen 70 -vuotias ja toiminut yhtiön isännöitsijänä vuodesta -68, jolloin talo valmistui. Isännöintiini tuli katko joulun alla, kun jouduin sairaalaan maksakirroosin takia.
Viimevuoden kesällä hallituksen kokouksessa väläyteltiin mahdollisuutta julkisivu/parvekeremontista, jota minä en hyväksynyt. Talooni tehtiin kuntoarvio kymmenisen vuotta sitten, mutta minusta nuo kuntoarviot ovat korruptuneiden tahojen aiheuttamia pakollisia rahaa vieviä läpeensä turhia suorituksia. Julkisivu ja parvekerakenteissa oli muka vaurioita.

En usko, sillä minä olen syntynyt aikana, jolloin rakennukset tehtiin kestämään, enkä näin ollen usko ja anna arvoa minkään yli innokkaan "tarkastajan" näkemyksille!

Tosiaan ollessani määräysvallasta pois hallitus ja sijais isännöitsijä menivät ja junailivat koko kerrostalon asukkaiden hyväksynnän tälle remontille. Olen käynyt kysymässä jokaiselta asukkaalta näkemystä ja suurin osa vastusti. Ainoastaan typerät nuoret ihmiset antoivat myöntymyksen ja annoin samalla tupla häätövaroituksen ja kolmannesta lentää pihalle!

Julkisivu/parvekeremontin on määrä alkaa kesällä, mutta pyrin estämään koko turhan remontin jotta lompakkoa ei rasitettaisi. Tilanne stressaa, hajotin taloyhtiön hallituksen ja toimin itse sekä hallituksena, että isännöitsijänä. On vaikeaa perua remontti, koska turmiohallitus on allekirjoittanut kaikki paperit. Olen periaatteen mies ja maksan sopimussakot, on se sitten tätä turhaa remonttia suuremmat tai ei!

Lisäksi sairaana miehenä olen joutunut aloittamaan taas viinan juonnin, vaikka minulle on määrätty nollatoleranssi. Taloyhtiöni on melkein tuhonnut minut!

-Reino

9

161

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • otetaan_taas

      Vain viinan juonti ongelmineen pitää paikkansa:)))))))

      • katoovaista.kaikki

        Näin on! Siis Reino "omistaa" koko kerrostalon ja vie sen hautaan mennessään. Jos tämä tarina olisi tosi, niin siinä menettäisivät kaikki osakkeenomistajat omaisuutensa. Omaisuuden arvo on laskenut, kun Reino on hoitanut asioita. Nyt on myöhäistä aloitella minkäänlaista remonttia - puskutraktorilla koko talo nurin!

        Mikään ei ole ikuista. Ei Reino (viina vie hengen), eikä kerrostalo, etenkään siinä tapauksessa, että kaikki kunnostustoimenpiteet jätetään tekemättä.


      • ööhmm

        Kuka viitsii kirjoitella selvää paskaa


      • selvästikännissä
        ööhmm kirjoitti:

        Kuka viitsii kirjoitella selvää paskaa

        Eihän kännissä voi kirjoitella selvää paskaa:))
        Sama törppö postaa aloituksia jatkuvasti,vain jutut vaihtuu. Milloin on kielletty omistusasunnossa tupakanpoltto,milloin on isännöitsijällä huolia;)


    • Isännöitsijäjootässäkin

      Kuka on tämä katkera joka kirjoittaa? =)) Lahjottujen silmätikku - ikävää että henkilö josta kirjoitetaan ei voi puolustautua. Täällähän se on helppo haukkua niitä jotka eivät nettiä osaa käyttää.... pellemäistä, munatonta touhua.

    • Selkärangattomia

      Homo ja paska jengi aina samanlaista. Tiukassa paikassa puukottavat ekaa selkää. Näivät perseeseen seuraavaan. Maan suola. Televisiodokumentti lisää lakeja maahan. Loppuu se nauraminen. Alistakaa lisää. Otaakaa jengiltä luulot pois. Kovuutta.

    • FaniKouvolassakäynyt

      A. Aallon Rytmiorkesteri. Alistar Mc Lean? ja Oiva Toikan Taidelasi.

    • Päivänmerkki

      Täähän on ihan satuu. Nakke Nakuttaja- sarjakuva lehti. Niin, tämmöi tää pelittääpi. Suven sutta ja kutta. Niin, tai jotain. 10 tuumanen noin Lenco ihan ookoo pikkutelkkari tauluteeveeaikaan. Oon nähny Unen noin 40 tuumasesta? taulutelkasta.

    • vain.kuolo.korjaa

      Hauska! XD
      Tuo on enemmän kuin totta monessa taloyhtiössä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 178
      1903
    2. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      50
      1836
    3. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      135
      1568
    4. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      137
      1353
    5. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1314
    6. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1164
    7. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      48
      1152
    8. Naisten tyypilliset...

      Naiset ei varmaan ymmärrä itse miten karmealle heidän tavara haisee. Miehet säälistä nuolevat joskus, yleensä humalassa
      Ikävä
      10
      1121
    9. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      10
      1099
    10. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      3
      1085
    Aihe