Vastustajia on paljon

Katsoin muutama päivä sitten elokuvaa Mooseksesta. Mooseksella ei ollut puhelahjoja. Sitäpaitsi hänellä oli miehen tappo sydämellä raskaana taakkana. Mutta Jumala ilmestyi Moosekselle ja antoi hänelle tehtävän. Tehtävä oli todella suuri. Hänen tuli mennä Egyptiin Faaraon eteen ja vapauttaa Israelin kansa Egyptin orjudesta. Hänen tuli viedä koko kansa vapauteen. Suuri tehtävä todella.

Mutta Faarao ei päästänytkään kansaa lähtemään vaikka Jumalan palvelija tuli ja sanoi Faaraolle Herran Sanan: "Päästä minun kansani uhraamaan minulle". Faarao ei päästänyt. Hän siis vastusti Jumalaa, Jumalan Sanaa, ei Moosesta yksityisenä ihmisen. Mooseshan ei ollut omalla asialla. Mooses joutui toistamiseen tulemaan Faaraon eteen samalla sanomalla: "Herra, Aabrahamin, Iisakin ja Jaakobin Jumala sanoo: "Päästä minun kansani lähtemään urhaamaan minulle". Mutta Faarao ei päästänyt vaikka Jumala puhui hänelle Mooseksen kautta.

Filmistä päätellen Mooses ei ollut iloinen tehtävästään eikä edes siitä että Jumala oli hänelle ilmestynyt ja valinnut hänet suureen tehtävään. Mooses jopa pani vastaan mutta totteli kuitenkin Jumalaa koska ymmärsi että Jumala oli hänet valinnut ja hän ei voinut olla tottelematta, niin kuin ei Paavalikaan voinut olla tottelematta taivaallista näkyä ja Herralta saamaansa tehtävää. Paavali totesi olevansa Kristuksen Jeesuksen vanki. Hänen siis täytyi julistaa evankeliumia koska Jeesus Kristus oli valinnut ja asettanut hänet siihen tehtävään.

Jumala teki suuria voimatekoja joilla Hän pakotti Faaraon tottelemaan Häntä ja päästämään kansan vapauteen. Niin kansa lopulta lähti Egyptistä Mooseksen johdolla. Mutta Israelin kansassa ei kaikki olleetkaan Mooseksen puolella ja totelleet häntä vaikka Mooses oli osoittanut ja todistanut heidän silmiensä edessä että Jumala on hänen kanssaan ja Jumala on tämän hankkeen alullepanija ja sen takana. Monet kansasta napisivat Moosesta vastaan ja kyseenalaistivat häntä ja jopa Jumalaa.

Se, mitä minä totesin elokuvaa katsoessani oli tämä:

1. Mooses sai tehtävän Jumalalta.

2. Mooses ei ollut inhimillisesti ajatellen sopiva ihminen tehtävään.

3. Mooses ei lähtenyt matkalle iloiten ilosta hyppien että nyt minusta tulee suuri Jumalan mies sillä, Jumala on ilmestynyt MINULLE, MINULLE ja Jumala on luvannut olla kanssani ja tekee suuria tunnustekoja kauttani. Ehkä Jumala valitsee se, joka panee ensin hanttiin, joka ei tahdo, ei tahdo tulla suureksi ihmisten edessä, ihmisen joka ehkä pelkää tehtävää ja ihmisiä. Ehkä sellainen ihminen on oikeassa suhteessa tehtäväänsä ja tehtävän antajaan ja siksi Jumala voi käyttää ihmistä.

4. Maailman ihmiset, tämän maailman jumalan (Saa.ta.nan) palvelijat vastustavat Jumalan tahtoja ja suunitelmaa ja Moosesta Hänen palvelijaansa.

5. Myös Israelin kansasta (uskovia) osa vastusti Jumalan tahto ja ja suunitelmaa ja Moosesta, Jumalan palvelijaa. Jumalan palvelijalla on siis vastustajia molemmissa leireissä: maailmassa ja uskovien keskuudessa. Tätä uskovat eivät aina ajattele. Siksi Jumalan Sana käskee uskovia valvomaan itseään ja opetustaan ettemme kääntyis seuraamaan Saa.ta.naa ja vastustaisi Jumalaa ja Hänen palvelijoitaan. Jumalan palvelijan vastustaminen, herjaus, kyseenalaistaminen, hänestä pahan puhuminen ja levittäminen on Jeesuksen vastustamista.

6. Jumala vie tahtonsa ja suunnitelmansa päätökseen maailman ja jopa uskovienkin vastustuksesta huolimatta. Jumala toteuttaa aina suunnitelmansa ja vie sen päätökseen ihmisten ja henkivaltojen vastustuksesta huolimatta.
Jumalalle on kaikki mahdollista. Kaikki on mahdollista myös sille, joka uskoo Kaikkivaltiaaseen Jumalaan ja että Hän on minun työn takana ja minun kanssani. Kuka silloin voi olla vastaan???

7. Mooses ei antanut periksi vastustuksesta huolimatta eikä kyseenalaistanut kutsumustehtäväänsä. Hän oli uskollinen Jumalalle loppuun asti. Tämä vaikka Mooseksen vastustukset ja koettelemukset olivat todella kovat. Mooses oli koksydäminen Herran palvelija joka luotti kaikessa Jumalaan.

8. Jumalan palvelijan tie ei ole helppo tie vastustuksista ja ongelmista vapaa. Vastustuksia ja ongelmia tulee juuri siitä syystä että Jumalan palvelija tekee Jumalalta saamaansa kutsumustehtävää jota vastustetaan. Uskovan tulee huomioida että kaikki ihmiset eivät ole iloisia siitä että teet Jumalan tahtoa.

Muistan kuinka raamattukoulussa eräs opettaja sanoi jotenkin näin: "Jos sinulta puuttuu kutsumustietoisuus, KUKAAN IHMINEN EI VOI SITÄ SINULLE ANTAA!! Kukaan ihminen ei voi sina auttaa. Sinulla tulee olla vahva kutsumustietoisuus, sinun tulee tietää ketä palvelet ja kenen asioilla liikut. Silloin kun sinulla on vahva kutsumustietoisuus, sinä voit rohkeati käydä eteen päin eikä mikään voi estää sinua. "

Kun katson taakseni, minä joudun toteamaan että en ole ollut uskollinen. En siis voi dottaa että minut palkittaisiin uskollisuudestani. Mutta Jumalan armosta uskon pääseväni perille. Ja Jumalan armosta minäkin olen se, joka minä olen.

76

241

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mooses_on_myytti

      Mooses ei ole historiallinen henkilö. Hänen hahmonsa on lainattu juutalaiseen kirjallisuuteen muinaiselta Akkaidin kuningaalta Sargonilta.

      https://fi.wikipedia.org/wiki/Akkadin_Sargon


      Historiantutkijat eivät ole löytäneet juutalaisesta Mooseksesta minkäänlaisia todisteita.

      • myyttinen.Raamattu

        Myös Exodus on keksitty tarina, jolle ei ole löydetty totuuspohjaa:

        The Exodus narrative, which in traditional chronology begins with the impossible date of 1496 BCE,[41] itself has resisted numerous attempts to verify it or ground it in archaeological digs, which have been abandoned as a "fruitless pursuit," since the evidence points to an indigenous origin for Israelites.[42] Attempts to locate the yam sūp (Reed sea/Red Sea) as described in Exodus have failed.[43] The figure of 600,000 adult males described in Exodus 12:37, or 603,550 at Exodus 38:26, would imply a total population of Israelites in flight through the desert for 40 years of 2 to 2.5 million people, when the total population of Egypt at the time was 3 to 4,500,000. Had such a catastrophic demographic outflow taken place, it would have been recorded in Egyptian writings.[41][43][44][45][46]

        https://en.wikipedia.org/wiki/Moses


      • eilöydy

        Ei siitä löydykään, koska Mooseksen nimen faarao käski poistaa kaikista kirjoista.


    • "Jumala teki suuria voimatekoja joilla Hän pakotti Faaraon tottelemaan Häntä ja päästämään kansan vapauteen."
      Asiahan on aivan päin vastoin: Jumala pakotti faraon olemaan päästämättä juutalaisia vapauteen.
      Faraohan taipui jo kahdeksannen vitsauksen jälkeen ja pyysi anteeksi, mutta sitten Jumala kovettikin hänen sydämensä (2. Moos. 10:16-20). Pimeyden jälkeen faroa taipui päästämään juutalaiset uhraamaan, mutta sitten Jumala puuttui taas hänen vapaaseen tahtoonsa. Sitten Mooses menee ilmoittamaan faraolle esikoisten surmaamisesta. Tällä kertaa Jumala tosin oli jo etukäteen ilmoittanut Moosekselle paaduttavansa faraon sydämen.
      Itse en näe tarinassa mitään moraalista opetusta, Jumala nyt vaan ihan väen väkisin haluaa murhata lukemattomia viattomia lapsia ja yrittää sysätä vastuun faraolle, jonka vapaan tahdon Hän oli vienyt.

      • Voisitko kertoa ihan rehellisesti miksi olet helluntailaisuuspalstalla jossa uskovat kirjoittavat uskostaan kun näyttää siltä että sinä et usko Raamattuun ja ehkä et myöskään Jeesukseen. Et siis ole uskova mutta olet uskon asiota käsittelevällä palstalla??? Jos uskoisit, sinä puhuisit Raamatun Jumalasta kunnioittavasti, vai mitä sanot?

        Tiedätkö miksi minä en ole koskaan ateismipalstalla enkä kirjoita siellä? Kerronko syyn vai arvaatko sen ilman kertomista? Minua siis kiinnostaa tietää miksi joko toinen on palstalla jonka aihe ei kiinnosta. Vai kiinnostaako sinua kristinusko kaikesta huolimatta. Jos niin on, olet onnellinen ihminen sillä Jumala kutsuu sinua ja vetää Jeesuksen luokse pelastumaan. Mutta jos ei kiinnosta, miks ihmisessä olet täällä?


      • "Voisitko kertoa ihan rehellisesti miksi olet helluntailaisuuspalstalla jossa uskovat kirjoittavat uskostaan"
        Ei, tämä ei ole helluntailaispalsta (siinä mielessä, että tämä olisi tarkoitettu vain helluntailaisille), vaan palsta, jonka aiheena on helluntailaisuus. Helluntailaisuudesta voi toki keskustella, vaikka ei ole helluntailainen. Ja miksikö olen täällä: kristinusko eri haaroineen kiinnostaa minua ja aina välillä tulee tätäkin palstaa selailtua.
        "kun näyttää siltä että sinä et usko Raamattuun ja ehkä et myöskään Jeesukseen."
        Nuorempana uskoin, nykyään olen agnostikko. Juuri tämä faraon sydämen kovettamis -juttu oli yksi niistä Raamatun kohdista, jotka saivat minut alun alkaen epäilemään uskoani Raamattuun. Jeesusta pidän joka tapauksessa historiallisena henkilönä.
        "Et siis ole uskova mutta olet uskon asiota käsittelevällä palstalla???"
        Minkä takia mielestäsi uskonnottamat eivät saisi keskustella uskonnosta? Saavatko mielestäsi vain suomalaiset keskustella Suomesta ja vain muslimit islamista?
        "Jos uskoisit, sinä puhuisit Raamatun Jumalasta kunnioittavasti, vai mitä sanot?"
        Raamatun kertomusten toistaminenko on siis epäkunnioittavaa Jumalaa kohtaan? Vai se, että kerroin rehellisesti oman näkemykseni siitä, että en näe, mitä moraalista opetusta on tarinassa, jossa Jumala käyttää oikeutuksena vitsauksille faraon taipumattomuutta, jonka on itse aiheuttanut puuttumalla faraon vapaaseen tahtoon? Kerro toki, mikä Sinun mielestäsi on tarinan opetus.
        "Tiedätkö miksi minä en ole koskaan ateismipalstalla enkä kirjoita siellä? Kerronko syyn vai arvaatko sen ilman kertomista?"
        Kerro vain, mutta voin myös yrittää arvata: kenties oletat, että se palsta on tarkoitettu vain ateisteille. Voin kertoa, ettei ole, vaan monet uskovaiset kirjoittelevat siellä.
        "Minua siis kiinnostaa tietää miksi joko toinen on palstalla jonka aihe ei kiinnosta."
        En ymmärrä miten tämä liittyy minuun. Vai vihjaatko, ettei aihe kiinnostaisi minua. Toittakai kiinnostaa, enhän minä täällä muuten olisi kommentoimassa.
        "Vai kiinnostaako sinua kristinusko kaikesta huolimatta."
        Mistä kaikesta huolimatta? Kuvitteletko, että vain uskovaiset ovat kiinnostuneita uskonnosta.
        "Jos niin on, olet onnellinen ihminen sillä Jumala kutsuu sinua ja vetää Jeesuksen luokse pelastumaan."
        Suunta on ihan päinvastainen. Teini-iässä olin vielä harras uskovainen, mutta, kuten jo teotesin, nykyään olen agnostikko.
        No niin, olisiko Sinulla jotain kommentoitavaa siihen viestiin, jonka alunperin kirjoitin? Vai haluatko vain kummastella minun sielunelämääni?


      • jaikaliii
        Michelarkangelo kirjoitti:

        "Voisitko kertoa ihan rehellisesti miksi olet helluntailaisuuspalstalla jossa uskovat kirjoittavat uskostaan"
        Ei, tämä ei ole helluntailaispalsta (siinä mielessä, että tämä olisi tarkoitettu vain helluntailaisille), vaan palsta, jonka aiheena on helluntailaisuus. Helluntailaisuudesta voi toki keskustella, vaikka ei ole helluntailainen. Ja miksikö olen täällä: kristinusko eri haaroineen kiinnostaa minua ja aina välillä tulee tätäkin palstaa selailtua.
        "kun näyttää siltä että sinä et usko Raamattuun ja ehkä et myöskään Jeesukseen."
        Nuorempana uskoin, nykyään olen agnostikko. Juuri tämä faraon sydämen kovettamis -juttu oli yksi niistä Raamatun kohdista, jotka saivat minut alun alkaen epäilemään uskoani Raamattuun. Jeesusta pidän joka tapauksessa historiallisena henkilönä.
        "Et siis ole uskova mutta olet uskon asiota käsittelevällä palstalla???"
        Minkä takia mielestäsi uskonnottamat eivät saisi keskustella uskonnosta? Saavatko mielestäsi vain suomalaiset keskustella Suomesta ja vain muslimit islamista?
        "Jos uskoisit, sinä puhuisit Raamatun Jumalasta kunnioittavasti, vai mitä sanot?"
        Raamatun kertomusten toistaminenko on siis epäkunnioittavaa Jumalaa kohtaan? Vai se, että kerroin rehellisesti oman näkemykseni siitä, että en näe, mitä moraalista opetusta on tarinassa, jossa Jumala käyttää oikeutuksena vitsauksille faraon taipumattomuutta, jonka on itse aiheuttanut puuttumalla faraon vapaaseen tahtoon? Kerro toki, mikä Sinun mielestäsi on tarinan opetus.
        "Tiedätkö miksi minä en ole koskaan ateismipalstalla enkä kirjoita siellä? Kerronko syyn vai arvaatko sen ilman kertomista?"
        Kerro vain, mutta voin myös yrittää arvata: kenties oletat, että se palsta on tarkoitettu vain ateisteille. Voin kertoa, ettei ole, vaan monet uskovaiset kirjoittelevat siellä.
        "Minua siis kiinnostaa tietää miksi joko toinen on palstalla jonka aihe ei kiinnosta."
        En ymmärrä miten tämä liittyy minuun. Vai vihjaatko, ettei aihe kiinnostaisi minua. Toittakai kiinnostaa, enhän minä täällä muuten olisi kommentoimassa.
        "Vai kiinnostaako sinua kristinusko kaikesta huolimatta."
        Mistä kaikesta huolimatta? Kuvitteletko, että vain uskovaiset ovat kiinnostuneita uskonnosta.
        "Jos niin on, olet onnellinen ihminen sillä Jumala kutsuu sinua ja vetää Jeesuksen luokse pelastumaan."
        Suunta on ihan päinvastainen. Teini-iässä olin vielä harras uskovainen, mutta, kuten jo teotesin, nykyään olen agnostikko.
        No niin, olisiko Sinulla jotain kommentoitavaa siihen viestiin, jonka alunperin kirjoitin? Vai haluatko vain kummastella minun sielunelämääni?

        Minä en ala kommentoimaan sinun käsityksiäsi. Sinä saat pitää ne mikäli ne ovat sinulle arvokkaat. Minä en ole sanonut ettei uskonnottomat saa keskustella tällä palstalla. Minä vain pidän itsestään selvänä että se, joka täällä kirjoittaa tai lukee kirjoituksia, on kiinnostunut uskon asioista. Ja sinä vahvistit että näin on kohdallasi. Minä pidän sitä hyvänä asiana. Syyn kerroin edellisessä viestissä.

        Sinä kerroit olleesi uskossa teiniiässä. Mutta sitten loukkaannuit Jumalaan joka paadutti faaraon sydämen. Minä en tiedä taustoja mutta tunnen Jumalaa ja tiedän että Hän tekee mitä tahtoo kenelle tahtoo eikä Hän ole väärämielinen. Raamattu käyttää paaduttaa ilmaisua ja se voidaan käsittää siten että Jumala ei puhunut faaraolle että olisi päästänyt Jumalan kansan vapauteen. Uskon nimittäin niin että Jumala vaikuttaa meissä kaikissa ihmisissä enemmän tai vähemmän. Hän voi käyttää uskonnotontakin ihmistä tarkoitusperiensä toteuttamiseen. Ja Jumala ei tee väärin. Hän omistaa kaikki ihmiset koska Hän on meidät luonut, tehnyt ja antanut meille elämän ja kaiken. Eikö Hän saisi tehdä omallaan mitä tahtoo. Niinhän sinäkin pidätät itsellesi oikeiuden tehdä omaisuudellasi mitä tahdot. Jos siis minä alkaisin kritisoimaan sinua siitä mitä sinä teet omallasi, sinä sanoisit minulle että mitä se sinulle kuuluu mitä minä omallani teen. Näin ajattelen tästä asiasta.

        Uskon että sinulla oli teini-iässä sama tilanne kuin minulla. Olin lapsen uskossa. Mutta sitten tuli aikuisikä ja muut asiat. Jumala kutsui minua aikuisena "luopiona" uudelleen. Jättäydyin Hänelle 31 vuotiaana. Jumalan kohtaaminen oli voimakas ja olen kertonut näitä asioita kotisivullani. Ehkä olet lukenut. Uskon että sinä et ole koskaan kohdannut Elävää Jumalaa Jeesuksessa Kristuksessa. Siksi sinä olet "luopunut" uskosta jossa et oikeasti ole koskaan ollutkaan. Vai oliko sinun uskosi omakohtaista yhteyttä Jeesukseen Kristukseen?


      • jaikaliii kirjoitti:

        Minä en ala kommentoimaan sinun käsityksiäsi. Sinä saat pitää ne mikäli ne ovat sinulle arvokkaat. Minä en ole sanonut ettei uskonnottomat saa keskustella tällä palstalla. Minä vain pidän itsestään selvänä että se, joka täällä kirjoittaa tai lukee kirjoituksia, on kiinnostunut uskon asioista. Ja sinä vahvistit että näin on kohdallasi. Minä pidän sitä hyvänä asiana. Syyn kerroin edellisessä viestissä.

        Sinä kerroit olleesi uskossa teiniiässä. Mutta sitten loukkaannuit Jumalaan joka paadutti faaraon sydämen. Minä en tiedä taustoja mutta tunnen Jumalaa ja tiedän että Hän tekee mitä tahtoo kenelle tahtoo eikä Hän ole väärämielinen. Raamattu käyttää paaduttaa ilmaisua ja se voidaan käsittää siten että Jumala ei puhunut faaraolle että olisi päästänyt Jumalan kansan vapauteen. Uskon nimittäin niin että Jumala vaikuttaa meissä kaikissa ihmisissä enemmän tai vähemmän. Hän voi käyttää uskonnotontakin ihmistä tarkoitusperiensä toteuttamiseen. Ja Jumala ei tee väärin. Hän omistaa kaikki ihmiset koska Hän on meidät luonut, tehnyt ja antanut meille elämän ja kaiken. Eikö Hän saisi tehdä omallaan mitä tahtoo. Niinhän sinäkin pidätät itsellesi oikeiuden tehdä omaisuudellasi mitä tahdot. Jos siis minä alkaisin kritisoimaan sinua siitä mitä sinä teet omallasi, sinä sanoisit minulle että mitä se sinulle kuuluu mitä minä omallani teen. Näin ajattelen tästä asiasta.

        Uskon että sinulla oli teini-iässä sama tilanne kuin minulla. Olin lapsen uskossa. Mutta sitten tuli aikuisikä ja muut asiat. Jumala kutsui minua aikuisena "luopiona" uudelleen. Jättäydyin Hänelle 31 vuotiaana. Jumalan kohtaaminen oli voimakas ja olen kertonut näitä asioita kotisivullani. Ehkä olet lukenut. Uskon että sinä et ole koskaan kohdannut Elävää Jumalaa Jeesuksessa Kristuksessa. Siksi sinä olet "luopunut" uskosta jossa et oikeasti ole koskaan ollutkaan. Vai oliko sinun uskosi omakohtaista yhteyttä Jeesukseen Kristukseen?

        Tuntuu pahalta kun sinä et koskaan lue mitä sinulle ihmiset kirjoittavat. Ko keskustelutoveri ei ole kiinnostunut uskonasioista sillä tavoin että häntä kiinnostaisi omakohtainen pelastuminen.
        Vaikka se on selkeä viesti niin sinulta se menee ihan ohi.

        Pidät "itsestäänselvänä"että kaveria kiinnostaa uskonasiat.

        Varmaan joo toki, mutta hän sanoi että ei koe mitään jumalan vetoa, että suunta on päinvastainen.

        Em, Jouko, kykene kunnioittamaan sinua ja uskoasi. Se kun kaikki perustuu sinun mielikuvitukseesi.

        Ja näemmä sulla on sen mielikuvituksesi takia vaikea tajuta mitä ihmiset sinulle kirjoittavat.


      • jaikaliii
        Michelarkangelo kirjoitti:

        "Voisitko kertoa ihan rehellisesti miksi olet helluntailaisuuspalstalla jossa uskovat kirjoittavat uskostaan"
        Ei, tämä ei ole helluntailaispalsta (siinä mielessä, että tämä olisi tarkoitettu vain helluntailaisille), vaan palsta, jonka aiheena on helluntailaisuus. Helluntailaisuudesta voi toki keskustella, vaikka ei ole helluntailainen. Ja miksikö olen täällä: kristinusko eri haaroineen kiinnostaa minua ja aina välillä tulee tätäkin palstaa selailtua.
        "kun näyttää siltä että sinä et usko Raamattuun ja ehkä et myöskään Jeesukseen."
        Nuorempana uskoin, nykyään olen agnostikko. Juuri tämä faraon sydämen kovettamis -juttu oli yksi niistä Raamatun kohdista, jotka saivat minut alun alkaen epäilemään uskoani Raamattuun. Jeesusta pidän joka tapauksessa historiallisena henkilönä.
        "Et siis ole uskova mutta olet uskon asiota käsittelevällä palstalla???"
        Minkä takia mielestäsi uskonnottamat eivät saisi keskustella uskonnosta? Saavatko mielestäsi vain suomalaiset keskustella Suomesta ja vain muslimit islamista?
        "Jos uskoisit, sinä puhuisit Raamatun Jumalasta kunnioittavasti, vai mitä sanot?"
        Raamatun kertomusten toistaminenko on siis epäkunnioittavaa Jumalaa kohtaan? Vai se, että kerroin rehellisesti oman näkemykseni siitä, että en näe, mitä moraalista opetusta on tarinassa, jossa Jumala käyttää oikeutuksena vitsauksille faraon taipumattomuutta, jonka on itse aiheuttanut puuttumalla faraon vapaaseen tahtoon? Kerro toki, mikä Sinun mielestäsi on tarinan opetus.
        "Tiedätkö miksi minä en ole koskaan ateismipalstalla enkä kirjoita siellä? Kerronko syyn vai arvaatko sen ilman kertomista?"
        Kerro vain, mutta voin myös yrittää arvata: kenties oletat, että se palsta on tarkoitettu vain ateisteille. Voin kertoa, ettei ole, vaan monet uskovaiset kirjoittelevat siellä.
        "Minua siis kiinnostaa tietää miksi joko toinen on palstalla jonka aihe ei kiinnosta."
        En ymmärrä miten tämä liittyy minuun. Vai vihjaatko, ettei aihe kiinnostaisi minua. Toittakai kiinnostaa, enhän minä täällä muuten olisi kommentoimassa.
        "Vai kiinnostaako sinua kristinusko kaikesta huolimatta."
        Mistä kaikesta huolimatta? Kuvitteletko, että vain uskovaiset ovat kiinnostuneita uskonnosta.
        "Jos niin on, olet onnellinen ihminen sillä Jumala kutsuu sinua ja vetää Jeesuksen luokse pelastumaan."
        Suunta on ihan päinvastainen. Teini-iässä olin vielä harras uskovainen, mutta, kuten jo teotesin, nykyään olen agnostikko.
        No niin, olisiko Sinulla jotain kommentoitavaa siihen viestiin, jonka alunperin kirjoitin? Vai haluatko vain kummastella minun sielunelämääni?

        >>>"Tiedätkö miksi minä en ole koskaan ateismipalstalla enkä kirjoita siellä? Kerronko syyn vai arvaatko sen ilman kertomista?"

        Kerro vain, mutta voin myös yrittää arvata: kenties oletat, että se palsta on tarkoitettu vain ateisteille. Voin kertoa, ettei ole, vaan monet uskovaiset kirjoittelevat siellä.<<<

        Arvasit väärin. Minä tiedän että ateismipalstalla saa kirjoittaa kuka tahansa. Mutta minä en ole ateismipalstalla koska minua ei ateismi kiinnosta. Minua ei myöskään kiinnosta ateistien opit ja selitykset. Sitten en kirjoita millään palstalla kiusatakseni ja ärsyttääkseni ihmisiä. Motiivini kirjoittaa on aivan eri.

        Uskon että se, joka on kiinnostunut kristinuskon asioista ja opeista, tulee palstoille joilla uskovat kirjoittavat. Niin minun ei tarvitse mennä ateistipalstalle kiusaamaan ateisteja asioilla joihin he eivät usko ja joista he eivät tahdo keskustella ja kuulla. Ateisti, joka tulee tänne, voi saada minulta vastauksia, mutta silloin hän on itse syypää siihen että häntä "kiusataan" uskon asioilla. "Maassa maan tavoilla, tai sitten maasta ulos".


      • jaikaliii kirjoitti:

        >>>"Tiedätkö miksi minä en ole koskaan ateismipalstalla enkä kirjoita siellä? Kerronko syyn vai arvaatko sen ilman kertomista?"

        Kerro vain, mutta voin myös yrittää arvata: kenties oletat, että se palsta on tarkoitettu vain ateisteille. Voin kertoa, ettei ole, vaan monet uskovaiset kirjoittelevat siellä.<<<

        Arvasit väärin. Minä tiedän että ateismipalstalla saa kirjoittaa kuka tahansa. Mutta minä en ole ateismipalstalla koska minua ei ateismi kiinnosta. Minua ei myöskään kiinnosta ateistien opit ja selitykset. Sitten en kirjoita millään palstalla kiusatakseni ja ärsyttääkseni ihmisiä. Motiivini kirjoittaa on aivan eri.

        Uskon että se, joka on kiinnostunut kristinuskon asioista ja opeista, tulee palstoille joilla uskovat kirjoittavat. Niin minun ei tarvitse mennä ateistipalstalle kiusaamaan ateisteja asioilla joihin he eivät usko ja joista he eivät tahdo keskustella ja kuulla. Ateisti, joka tulee tänne, voi saada minulta vastauksia, mutta silloin hän on itse syypää siihen että häntä "kiusataan" uskon asioilla. "Maassa maan tavoilla, tai sitten maasta ulos".

        Mutta joukopieni...kuten kaveri sinulle kirjoitti niin ei tämä palsta ole tarkoitettu keskusteluun uskonasioista vaan tämä on tarkoitettu keskusteluun helluntailaisuudesta!

        Hyvän kysymyksen hän sinulle esitti: eikö mielestäsi islamilaisuuudesta saa keskustella muut kuin islamistit?

        Mietipä sitä.

        Eli eikö uskovaisuudesta saa keskustella muut kuin pelastumisesta kiinnostuneet?


      • jaikaliii kirjoitti:

        Minä en ala kommentoimaan sinun käsityksiäsi. Sinä saat pitää ne mikäli ne ovat sinulle arvokkaat. Minä en ole sanonut ettei uskonnottomat saa keskustella tällä palstalla. Minä vain pidän itsestään selvänä että se, joka täällä kirjoittaa tai lukee kirjoituksia, on kiinnostunut uskon asioista. Ja sinä vahvistit että näin on kohdallasi. Minä pidän sitä hyvänä asiana. Syyn kerroin edellisessä viestissä.

        Sinä kerroit olleesi uskossa teiniiässä. Mutta sitten loukkaannuit Jumalaan joka paadutti faaraon sydämen. Minä en tiedä taustoja mutta tunnen Jumalaa ja tiedän että Hän tekee mitä tahtoo kenelle tahtoo eikä Hän ole väärämielinen. Raamattu käyttää paaduttaa ilmaisua ja se voidaan käsittää siten että Jumala ei puhunut faaraolle että olisi päästänyt Jumalan kansan vapauteen. Uskon nimittäin niin että Jumala vaikuttaa meissä kaikissa ihmisissä enemmän tai vähemmän. Hän voi käyttää uskonnotontakin ihmistä tarkoitusperiensä toteuttamiseen. Ja Jumala ei tee väärin. Hän omistaa kaikki ihmiset koska Hän on meidät luonut, tehnyt ja antanut meille elämän ja kaiken. Eikö Hän saisi tehdä omallaan mitä tahtoo. Niinhän sinäkin pidätät itsellesi oikeiuden tehdä omaisuudellasi mitä tahdot. Jos siis minä alkaisin kritisoimaan sinua siitä mitä sinä teet omallasi, sinä sanoisit minulle että mitä se sinulle kuuluu mitä minä omallani teen. Näin ajattelen tästä asiasta.

        Uskon että sinulla oli teini-iässä sama tilanne kuin minulla. Olin lapsen uskossa. Mutta sitten tuli aikuisikä ja muut asiat. Jumala kutsui minua aikuisena "luopiona" uudelleen. Jättäydyin Hänelle 31 vuotiaana. Jumalan kohtaaminen oli voimakas ja olen kertonut näitä asioita kotisivullani. Ehkä olet lukenut. Uskon että sinä et ole koskaan kohdannut Elävää Jumalaa Jeesuksessa Kristuksessa. Siksi sinä olet "luopunut" uskosta jossa et oikeasti ole koskaan ollutkaan. Vai oliko sinun uskosi omakohtaista yhteyttä Jeesukseen Kristukseen?

        "Minä vain pidän itsestään selvänä että se, joka täällä kirjoittaa tai lukee kirjoituksia, on kiinnostunut uskon asioista."
        Aika kummallista, että tiukkasit minulta asiaa, vaikka piditkin sitä itsestäänselvyytenä.
        " Mutta sitten loukkaannuit Jumalaan joka paadutti faaraon sydämen."
        Ei, en ole loukkaantunut Jumalaan. Kyse ei ollut mistään henkilökohtaisesta kiukustumisestani Jumalaan, vaan siitä, että kun uskaltaudun ajattelemaan asioita omilla aivoillani, aloin epäilemään Raamattua. Tajusin, että monet Raamatun kohdat, kuten juuri tuo sydämmen paaduttamis -juttu, ovat täysin epäloogisia ja moraalittomia.
        "Minä en tiedä taustoja mutta tunnen Jumalaa ja tiedän että Hän tekee mitä tahtoo kenelle tahtoo eikä Hän ole väärämielinen. Raamattu käyttää paaduttaa ilmaisua ja se voidaan käsittää siten että Jumala ei puhunut faaraolle että olisi päästänyt Jumalan kansan vapauteen."
        Ja tässä on esimerkki juuri sellaisesta ajattelusta, jota itsekin harrastin ennen kuin uskaltauduin oikeasti miettimään asioita: keksit sanoille uusia merkityksiä ja muutat tarinaa hieman, jotta saisit selitettyä asian itsellesi.
        Raamatun kertomuksesta kuitenkin käy aivan selvästi ilmi, että Jumala puuttui faraon vapaaseen tahtoon ja muutti hänen mieltään. Faraohan tajusi virheensä ja pyysi anteeksi kahdeksannen vitsauksen jälkeen, mutta sitten Jumala puuttui peliin. Aivan selvästi kyse on jumalan aktiivisesta puuttumisesta, eikä vain passiivisesta sivustaseuraamisesta.
        "Ja Jumala ei tee väärin. Hän omistaa kaikki ihmiset koska Hän on meidät luonut, tehnyt ja antanut meille elämän ja kaiken. Eikö Hän saisi tehdä omallaan mitä tahtoo."
        Eli et näe mitään väärää siinä, että Jumala murhasi lukemattomia viattomia pikkulapsia, koska halusi näyttää mahtiaan? Juuri tämä myötätunnon tukahduttaminen on fundamentalistien kuvottavimpia piirteitä. Edes silloin kun itse olin uskossa, en ikinä olisi voinut kirkkain silmin selittää, että Jumala teki ihan oikein murhatessaan viattomia lapsia.
        "Niinhän sinäkin pidätät itsellesi oikeiuden tehdä omaisuudellasi mitä tahdot. Jos siis minä alkaisin kritisoimaan sinua siitä mitä sinä teet omallasi, sinä sanoisit minulle että mitä se sinulle kuuluu mitä minä omallani teen."
        Mutta kun kysehän ei ole siitä, että oliko Jumalalla oikeus tehdä mitä haluaa, vaan siitä, olivatko Hänen tekonsa moraalisia.
        "Uskon että sinulla oli teini-iässä sama tilanne kuin minulla. Olin lapsen uskossa. Mutta sitten tuli aikuisikä ja muut asiat."
        Kyse ei ollut lapsen uskosta. Olin saanut tapaluterilaisen kasvatuksen ja minulla oli epämääräinen usko Jumalaan, mutta siinä 12-13 -vuotiaana kiinnostuin uskonasoista ja tällöin uskoni syveni, tai miten sen nyt ilmaisisi. Sitten 16-17 -vuotiaana, kun luin Raamattua ajatuksen kanssa, aloin epäilemään.
        "Uskon että sinä et ole koskaan kohdannut Elävää Jumalaa Jeesuksessa Kristuksessa. Siksi sinä olet "luopunut" uskosta jossa et oikeasti ole koskaan ollutkaan. Vai oliko sinun uskosi omakohtaista yhteyttä Jeesukseen Kristukseen?"
        Fundamentalisteille tuntuu olevan mahdotonta käsittää, että joku voisi uskosta, siksi he selittävätkin asian niin, että luopuja ei oikeasti ollutkaan uskossa. Tottaki minä olin uskossa, olen ehkä vähän pätevämpi kertomaan omista asioistanoi kuin Sinä


      • jaikaliii kirjoitti:

        >>>"Tiedätkö miksi minä en ole koskaan ateismipalstalla enkä kirjoita siellä? Kerronko syyn vai arvaatko sen ilman kertomista?"

        Kerro vain, mutta voin myös yrittää arvata: kenties oletat, että se palsta on tarkoitettu vain ateisteille. Voin kertoa, ettei ole, vaan monet uskovaiset kirjoittelevat siellä.<<<

        Arvasit väärin. Minä tiedän että ateismipalstalla saa kirjoittaa kuka tahansa. Mutta minä en ole ateismipalstalla koska minua ei ateismi kiinnosta. Minua ei myöskään kiinnosta ateistien opit ja selitykset. Sitten en kirjoita millään palstalla kiusatakseni ja ärsyttääkseni ihmisiä. Motiivini kirjoittaa on aivan eri.

        Uskon että se, joka on kiinnostunut kristinuskon asioista ja opeista, tulee palstoille joilla uskovat kirjoittavat. Niin minun ei tarvitse mennä ateistipalstalle kiusaamaan ateisteja asioilla joihin he eivät usko ja joista he eivät tahdo keskustella ja kuulla. Ateisti, joka tulee tänne, voi saada minulta vastauksia, mutta silloin hän on itse syypää siihen että häntä "kiusataan" uskon asioilla. "Maassa maan tavoilla, tai sitten maasta ulos".

        " Mutta minä en ole ateismipalstalla koska minua ei ateismi kiinnosta. Minua ei myöskään kiinnosta ateistien opit ja selitykset. "
        Olisihan minun pitänyt tämä arvata. Uskovaiset harvoin halauvat tutustua mihinkään, mikä saattaisi muuttaa heidän maailmankuvaansa. Annas taas arvaan: luet vain sellaisia tekstejä, jotka tukevat uskoasi, katsot vain sellaisia ohjelmia, jotka tukevat uskoasi ja keskustelet vain sellaisista asioista, jotka eivät haasta näkemystäsi.
        Nytkin olet kovasti vienyt asiaa sivuraiteille, jotta et joutuisi miettimään sitä, että faraon sydämmen paaduttamis -juttu moraalisesti hyvin epäilyttävä. Asia on selvästi Sinulle kiusallinen, kosa ensinnäkin yritit vaihtaa kokonaan puheenaiheen koskemaan minua, sitten ohitit koko asian vain tyyliin "Jumala ei tee mitään väärää". Ja ainoan kerran, kun käsittelit itse tarinaa, muutit ("tulkitsit") sen sopimaan näkemykseesi.
        "Ateisti, joka tulee tänne, voi saada minulta vastauksia"
        Voit varmaan vastata agnostikollekin? Mikä siis faraon sydämmen paaduttamis -tarinan moraalinen opetus.


      • jaikaliii
        Michelarkangelo kirjoitti:

        " Mutta minä en ole ateismipalstalla koska minua ei ateismi kiinnosta. Minua ei myöskään kiinnosta ateistien opit ja selitykset. "
        Olisihan minun pitänyt tämä arvata. Uskovaiset harvoin halauvat tutustua mihinkään, mikä saattaisi muuttaa heidän maailmankuvaansa. Annas taas arvaan: luet vain sellaisia tekstejä, jotka tukevat uskoasi, katsot vain sellaisia ohjelmia, jotka tukevat uskoasi ja keskustelet vain sellaisista asioista, jotka eivät haasta näkemystäsi.
        Nytkin olet kovasti vienyt asiaa sivuraiteille, jotta et joutuisi miettimään sitä, että faraon sydämmen paaduttamis -juttu moraalisesti hyvin epäilyttävä. Asia on selvästi Sinulle kiusallinen, kosa ensinnäkin yritit vaihtaa kokonaan puheenaiheen koskemaan minua, sitten ohitit koko asian vain tyyliin "Jumala ei tee mitään väärää". Ja ainoan kerran, kun käsittelit itse tarinaa, muutit ("tulkitsit") sen sopimaan näkemykseesi.
        "Ateisti, joka tulee tänne, voi saada minulta vastauksia"
        Voit varmaan vastata agnostikollekin? Mikä siis faraon sydämmen paaduttamis -tarinan moraalinen opetus.

        >>>Ja ainoan kerran, kun käsittelit itse tarinaa, muutit ("tulkitsit") sen sopimaan näkemykseesi.<<<

        Ja sinä et koskaan muuta mitään sopimaan omaan käsitykseesi? Olet tässä asiassa immuuni itsekkyydelle?

        Minä olen kohdannut ylösnousseen Jeesuksen Kristuksen. Olen kokenut ja koen Hänen voimaansa miltei päivittäin eri tavoin. Minua ei kenenkään ihmisen jutut ja opit saa muuttamaan käsitystäni uskon asioista. Kukaan ei saa minua luopumaan uskosta koska Jeesus sanoi ettei kukaan voi ryöstää uskovaa Hänen ja Hänen Isän kädestä. Niin minua ei kukaan sitten voi ryöstää edes väkisin pois uskosta ja pois Kristuksesta. Niin turvallisena minä koen uskoni ja asemani Kristuksessa Jeesuksessa.

        Minä olen löytänyt elämälleni tarkoituksen kun löysin Herran Jeesuksen Kristuksen ja Hän löysi minut synnin suosta josta Hän tuli ja nosti minut autuuden kalliolle. Näin Raamattu todistaa ja minä olen kokenut sen omakohtaisesti omassa elämässäni ja sielussani. Minä en voinut aavistaakaan 1980 luvulla minkälaisen elämän ja siunauksen Jumala oli minullekin varannut. Minä todella ajattelin uskoon tultuani helmikuussa 1991 että olen jo nyt päässyt paratiisiin. Jumala oli siirtänyt minut kuolemasta elämään ja Saa.ta.nan vallasta sisälle Jumalan valtakuntaan. Näinkin Raamattu todistaa uskoon tulleesta ihmisestä ja minä olen senkin kokenut.

        Ja sitten joku ateisti tai agnostikko tulisi sanomaan minulle ettei Jumalaa ole. Ja minunko pitäisi olla kiinnostunut hänen jutuistaan ja opeistaan ja kuunnella häntä??? Ymmärrät että minä pidän sellaista huuhaana ja eksytyksenä. Enkä ole varmasti kiinnostunut sellaisista asioista.

        Ymmärrän että sinä ehkä ajattelet uskovien tulleen uskoon toisen ihmisen onnistuneen käännytystyön tuloksena ja että uskova ei koe yhtään mitään Jumalasta. Hän vain uskoo sen mitä Raamatusta lukee ja mitä ihmiset hänelle puhuu Jumalasta. Mutta elävässä uskossa oleva ihminen elää Jumalansa kanssa ja Jumala hänen kanssaan. Hän kokee Jumalan omassa elämässään. Kristinusko ei ole uskonto. Kristinusko on suhde Jumalan kanssa. http://www.jaikal.se/


      • jaikaliii
        Michelarkangelo kirjoitti:

        "Minä vain pidän itsestään selvänä että se, joka täällä kirjoittaa tai lukee kirjoituksia, on kiinnostunut uskon asioista."
        Aika kummallista, että tiukkasit minulta asiaa, vaikka piditkin sitä itsestäänselvyytenä.
        " Mutta sitten loukkaannuit Jumalaan joka paadutti faaraon sydämen."
        Ei, en ole loukkaantunut Jumalaan. Kyse ei ollut mistään henkilökohtaisesta kiukustumisestani Jumalaan, vaan siitä, että kun uskaltaudun ajattelemaan asioita omilla aivoillani, aloin epäilemään Raamattua. Tajusin, että monet Raamatun kohdat, kuten juuri tuo sydämmen paaduttamis -juttu, ovat täysin epäloogisia ja moraalittomia.
        "Minä en tiedä taustoja mutta tunnen Jumalaa ja tiedän että Hän tekee mitä tahtoo kenelle tahtoo eikä Hän ole väärämielinen. Raamattu käyttää paaduttaa ilmaisua ja se voidaan käsittää siten että Jumala ei puhunut faaraolle että olisi päästänyt Jumalan kansan vapauteen."
        Ja tässä on esimerkki juuri sellaisesta ajattelusta, jota itsekin harrastin ennen kuin uskaltauduin oikeasti miettimään asioita: keksit sanoille uusia merkityksiä ja muutat tarinaa hieman, jotta saisit selitettyä asian itsellesi.
        Raamatun kertomuksesta kuitenkin käy aivan selvästi ilmi, että Jumala puuttui faraon vapaaseen tahtoon ja muutti hänen mieltään. Faraohan tajusi virheensä ja pyysi anteeksi kahdeksannen vitsauksen jälkeen, mutta sitten Jumala puuttui peliin. Aivan selvästi kyse on jumalan aktiivisesta puuttumisesta, eikä vain passiivisesta sivustaseuraamisesta.
        "Ja Jumala ei tee väärin. Hän omistaa kaikki ihmiset koska Hän on meidät luonut, tehnyt ja antanut meille elämän ja kaiken. Eikö Hän saisi tehdä omallaan mitä tahtoo."
        Eli et näe mitään väärää siinä, että Jumala murhasi lukemattomia viattomia pikkulapsia, koska halusi näyttää mahtiaan? Juuri tämä myötätunnon tukahduttaminen on fundamentalistien kuvottavimpia piirteitä. Edes silloin kun itse olin uskossa, en ikinä olisi voinut kirkkain silmin selittää, että Jumala teki ihan oikein murhatessaan viattomia lapsia.
        "Niinhän sinäkin pidätät itsellesi oikeiuden tehdä omaisuudellasi mitä tahdot. Jos siis minä alkaisin kritisoimaan sinua siitä mitä sinä teet omallasi, sinä sanoisit minulle että mitä se sinulle kuuluu mitä minä omallani teen."
        Mutta kun kysehän ei ole siitä, että oliko Jumalalla oikeus tehdä mitä haluaa, vaan siitä, olivatko Hänen tekonsa moraalisia.
        "Uskon että sinulla oli teini-iässä sama tilanne kuin minulla. Olin lapsen uskossa. Mutta sitten tuli aikuisikä ja muut asiat."
        Kyse ei ollut lapsen uskosta. Olin saanut tapaluterilaisen kasvatuksen ja minulla oli epämääräinen usko Jumalaan, mutta siinä 12-13 -vuotiaana kiinnostuin uskonasoista ja tällöin uskoni syveni, tai miten sen nyt ilmaisisi. Sitten 16-17 -vuotiaana, kun luin Raamattua ajatuksen kanssa, aloin epäilemään.
        "Uskon että sinä et ole koskaan kohdannut Elävää Jumalaa Jeesuksessa Kristuksessa. Siksi sinä olet "luopunut" uskosta jossa et oikeasti ole koskaan ollutkaan. Vai oliko sinun uskosi omakohtaista yhteyttä Jeesukseen Kristukseen?"
        Fundamentalisteille tuntuu olevan mahdotonta käsittää, että joku voisi uskosta, siksi he selittävätkin asian niin, että luopuja ei oikeasti ollutkaan uskossa. Tottaki minä olin uskossa, olen ehkä vähän pätevämpi kertomaan omista asioistanoi kuin Sinä

        Kirjoitat paljon ja minulla ei ole mielenkiintoa eikä voimaa vastata kaikkeen. Mutt yksi asia nouse tekstistäsi josta tahdon kysyä sinulta. Kirjoitit: "Sitten 16-17 -vuotiaana, kun luin Raamattua ajatuksen kanssa, aloin epäilemään."

        Aloitko lukemaan Vanhaa Testamenttia vai mistä kohtaa Raamattua aloitit lukemisesi? Luitko Uuden Testamentin ja UT:n Kirjeet? Miksikö kysyn? No siksi koska VT:ssä händään Herra Jeesus Kristus ikään kuin varjona mutta UT:ssa selvästi sellaisena kuin Hän, Jumala Kaikkivaltias, ilmoitettu ja ilmestynyt lihassa on. Uuden testamentin Kirjoituksissa sinä siis näet Jumalan selvästi ja Vanhan Testamentin Kirjoituksissa vain "Hänen varjonsa". Jos siis tahdot tulla tuntemaan Jumalaa, onko parempi katsoa Häntä itseään, selaisena kuin Hän on ilmoittanut itsensä, vai Hänen varjoaan? Mitä arvelet?


      • öxcljmbzöädfklbh
        jaikaliii kirjoitti:

        Kirjoitat paljon ja minulla ei ole mielenkiintoa eikä voimaa vastata kaikkeen. Mutt yksi asia nouse tekstistäsi josta tahdon kysyä sinulta. Kirjoitit: "Sitten 16-17 -vuotiaana, kun luin Raamattua ajatuksen kanssa, aloin epäilemään."

        Aloitko lukemaan Vanhaa Testamenttia vai mistä kohtaa Raamattua aloitit lukemisesi? Luitko Uuden Testamentin ja UT:n Kirjeet? Miksikö kysyn? No siksi koska VT:ssä händään Herra Jeesus Kristus ikään kuin varjona mutta UT:ssa selvästi sellaisena kuin Hän, Jumala Kaikkivaltias, ilmoitettu ja ilmestynyt lihassa on. Uuden testamentin Kirjoituksissa sinä siis näet Jumalan selvästi ja Vanhan Testamentin Kirjoituksissa vain "Hänen varjonsa". Jos siis tahdot tulla tuntemaan Jumalaa, onko parempi katsoa Häntä itseään, selaisena kuin Hän on ilmoittanut itsensä, vai Hänen varjoaan? Mitä arvelet?

        Kylläpä sä laitat kirjoittajat ahtaalle jaikal. Todella rumaa käytöstä on myöskin tuo ettei sinulla ole mielenkiintoa perehtyä toisen kirjoitukseen. Itsekäs sika=jaikal.


      • luuloeioletietoa
        auroraboreallis kirjoitti:

        Mutta joukopieni...kuten kaveri sinulle kirjoitti niin ei tämä palsta ole tarkoitettu keskusteluun uskonasioista vaan tämä on tarkoitettu keskusteluun helluntailaisuudesta!

        Hyvän kysymyksen hän sinulle esitti: eikö mielestäsi islamilaisuuudesta saa keskustella muut kuin islamistit?

        Mietipä sitä.

        Eli eikö uskovaisuudesta saa keskustella muut kuin pelastumisesta kiinnostuneet?

        Se menee niin, että helluntailaisuudesta pystyvät ASIANTUNTEVASTI keskustelemaan vain hellarit. Ja Islamista muslimit. Muut lähinnä esittävät ulkokohtaisia havaintojaan, luulojaan ja uskomuksiaan.


      • luuloeioletietoa kirjoitti:

        Se menee niin, että helluntailaisuudesta pystyvät ASIANTUNTEVASTI keskustelemaan vain hellarit. Ja Islamista muslimit. Muut lähinnä esittävät ulkokohtaisia havaintojaan, luulojaan ja uskomuksiaan.

        Miksi väheksyt "ulkokohtaisia havaintoja"?


      • jaikaliii kirjoitti:

        >>>Ja ainoan kerran, kun käsittelit itse tarinaa, muutit ("tulkitsit") sen sopimaan näkemykseesi.<<<

        Ja sinä et koskaan muuta mitään sopimaan omaan käsitykseesi? Olet tässä asiassa immuuni itsekkyydelle?

        Minä olen kohdannut ylösnousseen Jeesuksen Kristuksen. Olen kokenut ja koen Hänen voimaansa miltei päivittäin eri tavoin. Minua ei kenenkään ihmisen jutut ja opit saa muuttamaan käsitystäni uskon asioista. Kukaan ei saa minua luopumaan uskosta koska Jeesus sanoi ettei kukaan voi ryöstää uskovaa Hänen ja Hänen Isän kädestä. Niin minua ei kukaan sitten voi ryöstää edes väkisin pois uskosta ja pois Kristuksesta. Niin turvallisena minä koen uskoni ja asemani Kristuksessa Jeesuksessa.

        Minä olen löytänyt elämälleni tarkoituksen kun löysin Herran Jeesuksen Kristuksen ja Hän löysi minut synnin suosta josta Hän tuli ja nosti minut autuuden kalliolle. Näin Raamattu todistaa ja minä olen kokenut sen omakohtaisesti omassa elämässäni ja sielussani. Minä en voinut aavistaakaan 1980 luvulla minkälaisen elämän ja siunauksen Jumala oli minullekin varannut. Minä todella ajattelin uskoon tultuani helmikuussa 1991 että olen jo nyt päässyt paratiisiin. Jumala oli siirtänyt minut kuolemasta elämään ja Saa.ta.nan vallasta sisälle Jumalan valtakuntaan. Näinkin Raamattu todistaa uskoon tulleesta ihmisestä ja minä olen senkin kokenut.

        Ja sitten joku ateisti tai agnostikko tulisi sanomaan minulle ettei Jumalaa ole. Ja minunko pitäisi olla kiinnostunut hänen jutuistaan ja opeistaan ja kuunnella häntä??? Ymmärrät että minä pidän sellaista huuhaana ja eksytyksenä. Enkä ole varmasti kiinnostunut sellaisista asioista.

        Ymmärrän että sinä ehkä ajattelet uskovien tulleen uskoon toisen ihmisen onnistuneen käännytystyön tuloksena ja että uskova ei koe yhtään mitään Jumalasta. Hän vain uskoo sen mitä Raamatusta lukee ja mitä ihmiset hänelle puhuu Jumalasta. Mutta elävässä uskossa oleva ihminen elää Jumalansa kanssa ja Jumala hänen kanssaan. Hän kokee Jumalan omassa elämässään. Kristinusko ei ole uskonto. Kristinusko on suhde Jumalan kanssa. http://www.jaikal.se/

        "Ja sinä et koskaan muuta mitään sopimaan omaan käsitykseesi? Olet tässä asiassa immuuni itsekkyydelle?"
        Kyllä varmasti sitä tulen ajoittain tehneeksi, välillä tiedostaen, välillä tiedostamattomaksi.
        Mutta onko tämä tulkittava siten, että myönnät muutelleesi Raamatun tarinaa itsellesi sopivaksi?
        "Ja sitten joku ateisti tai agnostikko tulisi sanomaan minulle ettei Jumalaa ole. Ja minunko pitäisi olla kiinnostunut hänen jutuistaan ja opeistaan ja kuunnella häntä??? Ymmärrät että minä pidän sellaista huuhaana ja eksytyksenä. Enkä ole varmasti kiinnostunut sellaisista asioista."
        Olen jo aiemmin havainnut, että ne, jotka kaikkein eniten vakuuttavat horjumatonta uskoaan, ovat kaikkein haluttomimpia tutustumaa toista näkemystä edustaviin ihmisiin ja kirjoituksiin. Kummallista, eihän siitä pitäisi olla mitään haittaa, jos kerran usko on vahva. Mistä tiedät, että uskosi on horjumaton, jos kaikin tavoin välttelet tilanteita, joissa se saattaisi horjua ja pyrit lukemaan, kuuntelemaan ja katselemaan vain sellaista tietoa, mikä tukee uskoasi? Tämänkin viestiketjun kuluessa olet koittanut vältellä kiusallisen aiheen käsittelyä viemällä keskustelun aivan sivuraiteille. Jos uskosi on horjumaton, varmasti uskallat myös pohtia moraalia/moraalittomuutta vitsausten ja faraon yhteydessä.
        "Ymmärrän että sinä ehkä ajattelet uskovien tulleen uskoon toisen ihmisen onnistuneen käännytystyön tuloksena ja että uskova ei koe yhtään mitään Jumalasta."
        Ei, en ajattele. Sen verran monen uskovaisen kanssa olen keskustellut ja sen verran heidän kirjoituksiaan olen lukenut, että tiedän monen mielestään todella kohdanneen Jeesuksen.


      • jaikaliii kirjoitti:

        Kirjoitat paljon ja minulla ei ole mielenkiintoa eikä voimaa vastata kaikkeen. Mutt yksi asia nouse tekstistäsi josta tahdon kysyä sinulta. Kirjoitit: "Sitten 16-17 -vuotiaana, kun luin Raamattua ajatuksen kanssa, aloin epäilemään."

        Aloitko lukemaan Vanhaa Testamenttia vai mistä kohtaa Raamattua aloitit lukemisesi? Luitko Uuden Testamentin ja UT:n Kirjeet? Miksikö kysyn? No siksi koska VT:ssä händään Herra Jeesus Kristus ikään kuin varjona mutta UT:ssa selvästi sellaisena kuin Hän, Jumala Kaikkivaltias, ilmoitettu ja ilmestynyt lihassa on. Uuden testamentin Kirjoituksissa sinä siis näet Jumalan selvästi ja Vanhan Testamentin Kirjoituksissa vain "Hänen varjonsa". Jos siis tahdot tulla tuntemaan Jumalaa, onko parempi katsoa Häntä itseään, selaisena kuin Hän on ilmoittanut itsensä, vai Hänen varjoaan? Mitä arvelet?

        "Aloitko lukemaan Vanhaa Testamenttia vai mistä kohtaa Raamattua aloitit lukemisesi? Luitko Uuden Testamentin ja UT:n Kirjeet?"
        Aloitin alusta ja luin oppuun asti. Sitä ennen olin jo kertaalleen rippikoulun jälkeen lukenut Raamatun läpi ja toki sen lisäksi paljon otteita sieltä täältä, ennen kaikkea UT:sta. Sittemmin olen lukenut Raamatun vielä kahteen kertaan läpi, joka kerta vakuuttuneempana siitä, että se ei ole Jumalan sanaa. UT:ta olen myös tavaillut sieltä täältä alkukielellä, koska sen yksinkertainen kieli on mitä parhainta kreikan harjoitusmateriaalia. Markuksen evankeliumin olen (muistaakseni) jotenkuten lukenut kokonaan kreikaksi läpi. Joten kyllä, UT on minulle tuttu, jopa alkukielellä.
        " No siksi koska VT:ssä händään Herra Jeesus Kristus ikään kuin varjona mutta UT:ssa selvästi sellaisena kuin Hän, Jumala Kaikkivaltias, ilmoitettu ja ilmestynyt lihassa on."
        Kyllä tämä oppirakennelma on minulle tuttu. Se, että Jumala ilmoitti itsensä täydellisesti vasta UT:ssa, ei muuta sitä seikkaa, että VT, etenkin Mooseksen kirjat, ovat monessa kohtia epäloogisia ja moraalittomia. Ja koko UT:n perusajatus itsessään ontuu: Jeesus tulee sovittamaan Aatamin ja Eevan aiheuttaman perisynnin, vaikka he itseasiassa olivat täysin syyntakeettomia: hehän saivat tiedon oikeasta ja väärästä vasta sen jälkeen, kun olivat haukanneet kiellettyä hedelmää. Ei heitä syyttää mistään. Vapaa tahto on täysin merkityksetön, jos ei ole tietoa oikeasta ja väärästä.

        Ja yhä edelleen välttelet keskustelemasta viestiketjun varsinaisesta aiheesta, eli vitsauksista ja faraosta. Voisitko selittää minulle, mikä moraalinen opetus tarinaan sisältyy?


      • jaikaliii
        Michelarkangelo kirjoitti:

        "Aloitko lukemaan Vanhaa Testamenttia vai mistä kohtaa Raamattua aloitit lukemisesi? Luitko Uuden Testamentin ja UT:n Kirjeet?"
        Aloitin alusta ja luin oppuun asti. Sitä ennen olin jo kertaalleen rippikoulun jälkeen lukenut Raamatun läpi ja toki sen lisäksi paljon otteita sieltä täältä, ennen kaikkea UT:sta. Sittemmin olen lukenut Raamatun vielä kahteen kertaan läpi, joka kerta vakuuttuneempana siitä, että se ei ole Jumalan sanaa. UT:ta olen myös tavaillut sieltä täältä alkukielellä, koska sen yksinkertainen kieli on mitä parhainta kreikan harjoitusmateriaalia. Markuksen evankeliumin olen (muistaakseni) jotenkuten lukenut kokonaan kreikaksi läpi. Joten kyllä, UT on minulle tuttu, jopa alkukielellä.
        " No siksi koska VT:ssä händään Herra Jeesus Kristus ikään kuin varjona mutta UT:ssa selvästi sellaisena kuin Hän, Jumala Kaikkivaltias, ilmoitettu ja ilmestynyt lihassa on."
        Kyllä tämä oppirakennelma on minulle tuttu. Se, että Jumala ilmoitti itsensä täydellisesti vasta UT:ssa, ei muuta sitä seikkaa, että VT, etenkin Mooseksen kirjat, ovat monessa kohtia epäloogisia ja moraalittomia. Ja koko UT:n perusajatus itsessään ontuu: Jeesus tulee sovittamaan Aatamin ja Eevan aiheuttaman perisynnin, vaikka he itseasiassa olivat täysin syyntakeettomia: hehän saivat tiedon oikeasta ja väärästä vasta sen jälkeen, kun olivat haukanneet kiellettyä hedelmää. Ei heitä syyttää mistään. Vapaa tahto on täysin merkityksetön, jos ei ole tietoa oikeasta ja väärästä.

        Ja yhä edelleen välttelet keskustelemasta viestiketjun varsinaisesta aiheesta, eli vitsauksista ja faraosta. Voisitko selittää minulle, mikä moraalinen opetus tarinaan sisältyy?

        >>>Ja yhä edelleen välttelet keskustelemasta viestiketjun varsinaisesta aiheesta, eli vitsauksista ja faraosta. Voisitko selittää minulle, mikä moraalinen opetus tarinaan sisältyy<<<

        Minulla ei ollut tarkoitus selittää aloituksen aiheeseen liittyen tapahtuneen moraalisista asioista (mulla huono Suomen kielen ilmaisutaito). Minä en ole mikään raamattutieteilijä enkä pyri esiinytmään sellaisena. En ole teologi. En myöskään ole Kaikkivaltiaan puolustusasianajaja sinua vastaan. Hän ei tarvitse ihmistä avukseen puolustamaan itseään. Hän kyllä pärjää sinua vastaan ilman minuakin. Sinä saat riidellä Jumalan kanssa kahden kesken omat riitasi. Niin minäkin olen tehnyt.

        Minä kirjoitin aiheesta ainoastaan niiden ajatusten ja huomioiden pohjalta mitä sain kun katsoin elokuvaa Mooseksesta. Mitään syvällisiä telogisia keskusteluja aiheesta minä en kykene vähän tietomääräni tähden käymään.


      • jaikaliii
        Michelarkangelo kirjoitti:

        "Ja sinä et koskaan muuta mitään sopimaan omaan käsitykseesi? Olet tässä asiassa immuuni itsekkyydelle?"
        Kyllä varmasti sitä tulen ajoittain tehneeksi, välillä tiedostaen, välillä tiedostamattomaksi.
        Mutta onko tämä tulkittava siten, että myönnät muutelleesi Raamatun tarinaa itsellesi sopivaksi?
        "Ja sitten joku ateisti tai agnostikko tulisi sanomaan minulle ettei Jumalaa ole. Ja minunko pitäisi olla kiinnostunut hänen jutuistaan ja opeistaan ja kuunnella häntä??? Ymmärrät että minä pidän sellaista huuhaana ja eksytyksenä. Enkä ole varmasti kiinnostunut sellaisista asioista."
        Olen jo aiemmin havainnut, että ne, jotka kaikkein eniten vakuuttavat horjumatonta uskoaan, ovat kaikkein haluttomimpia tutustumaa toista näkemystä edustaviin ihmisiin ja kirjoituksiin. Kummallista, eihän siitä pitäisi olla mitään haittaa, jos kerran usko on vahva. Mistä tiedät, että uskosi on horjumaton, jos kaikin tavoin välttelet tilanteita, joissa se saattaisi horjua ja pyrit lukemaan, kuuntelemaan ja katselemaan vain sellaista tietoa, mikä tukee uskoasi? Tämänkin viestiketjun kuluessa olet koittanut vältellä kiusallisen aiheen käsittelyä viemällä keskustelun aivan sivuraiteille. Jos uskosi on horjumaton, varmasti uskallat myös pohtia moraalia/moraalittomuutta vitsausten ja faraon yhteydessä.
        "Ymmärrän että sinä ehkä ajattelet uskovien tulleen uskoon toisen ihmisen onnistuneen käännytystyön tuloksena ja että uskova ei koe yhtään mitään Jumalasta."
        Ei, en ajattele. Sen verran monen uskovaisen kanssa olen keskustellut ja sen verran heidän kirjoituksiaan olen lukenut, että tiedän monen mielestään todella kohdanneen Jeesuksen.

        >>>Olen jo aiemmin havainnut, että ne, jotka kaikkein eniten vakuuttavat horjumatonta uskoaan, ovat kaikkein haluttomimpia tutustumaa toista näkemystä edustaviin ihmisiin ja kirjoituksiin. Kummallista, eihän siitä pitäisi olla mitään haittaa, jos kerran usko on vahva. Mistä tiedät, että uskosi on horjumaton, jos kaikin tavoin välttelet tilanteita, joissa se saattaisi horjua ja pyrit lukemaan, kuuntelemaan ja katselemaan vain sellaista tietoa, mikä tukee uskoasi?<<<

        Olen kokenut että ateisteilla on myös vahva usko omaan oppiinsa eikä heitä kovin helposti käännytetä uskoviksi. Sitten olen havainnut että he eivät edes tahdo että heille tuputetaan uskoa. Siksi en pyri käännyttämään ateisteja koska keskustelu heidän kanssaan uskon asioista koetaan käännytysyrityksinä. Enkä minä kyken käännyttämään ketään uskoon. Se kyky on toisella ja sen toisen tehtävä.

        Sitten minä jo kerroin sinulle että minulla ei ole kiinnostusta ateistien maailmankuvaan eikä heidän käsityksiinsä näistä uskon asioista tai maailman synnystä ja väittämäänsä Jumalan olemattomuudesta. Minun ei tarvitse tietää mitä mieltä ihmiset ovat Herrastani. Ihmisten mielipiteet eivät muuta minun uskoani Jumalaan. Minä olen löytänyt etsimäni eikä minun enää tarvitse etsiä jotakin muuta.

        https://www.youtube.com/watch?v=ikBR9ni8osg

        https://www.youtube.com/watch?v=xprEuWhDBj8


      • luuloeiootietoa
        auroraboreallis kirjoitti:

        Miksi väheksyt "ulkokohtaisia havaintoja"?

        Koska ulkoa on vaikea nähdä sisälle. Usko on erityisesti sellainen asia, että sitä on vaikea tarkastella ulkoapäin niin, että havainnot eivät kuulostaisi hassuilta ja päätelmät vääriltä. On elämässä toki lukemattomia muitakin aloja, joihin pitää perehtyä tarkemmin, ennenkuin voi tehdä rakentavia ja hyödyllisiä huomioita. Eivät kaikki mielipiteet ole samanarvoisia, vaikka nettimaailma on meidät huijannut niin uskomaan. Toisille analyyseistä ja mielipiteistä maksetaan jopa palkkaa ja heitä kuunnellaan. Toisille taas ei.


      • jaikaliii kirjoitti:

        >>>Olen jo aiemmin havainnut, että ne, jotka kaikkein eniten vakuuttavat horjumatonta uskoaan, ovat kaikkein haluttomimpia tutustumaa toista näkemystä edustaviin ihmisiin ja kirjoituksiin. Kummallista, eihän siitä pitäisi olla mitään haittaa, jos kerran usko on vahva. Mistä tiedät, että uskosi on horjumaton, jos kaikin tavoin välttelet tilanteita, joissa se saattaisi horjua ja pyrit lukemaan, kuuntelemaan ja katselemaan vain sellaista tietoa, mikä tukee uskoasi?<<<

        Olen kokenut että ateisteilla on myös vahva usko omaan oppiinsa eikä heitä kovin helposti käännytetä uskoviksi. Sitten olen havainnut että he eivät edes tahdo että heille tuputetaan uskoa. Siksi en pyri käännyttämään ateisteja koska keskustelu heidän kanssaan uskon asioista koetaan käännytysyrityksinä. Enkä minä kyken käännyttämään ketään uskoon. Se kyky on toisella ja sen toisen tehtävä.

        Sitten minä jo kerroin sinulle että minulla ei ole kiinnostusta ateistien maailmankuvaan eikä heidän käsityksiinsä näistä uskon asioista tai maailman synnystä ja väittämäänsä Jumalan olemattomuudesta. Minun ei tarvitse tietää mitä mieltä ihmiset ovat Herrastani. Ihmisten mielipiteet eivät muuta minun uskoani Jumalaan. Minä olen löytänyt etsimäni eikä minun enää tarvitse etsiä jotakin muuta.

        https://www.youtube.com/watch?v=ikBR9ni8osg

        https://www.youtube.com/watch?v=xprEuWhDBj8

        Miksi kirjoitat ateisteista nyt, Jouko?
        Tai kyllä minä tiedän: sinulla puuttuu yleissivistystä : et tiedä mitä tarkoittaa agnostikko.

        Se ei ole sama kuin jumalankieltäjä.

        Ko kirjoittaja pitää jeesusta historiallisena hahmona.


      • luuloeiootietoa kirjoitti:

        Koska ulkoa on vaikea nähdä sisälle. Usko on erityisesti sellainen asia, että sitä on vaikea tarkastella ulkoapäin niin, että havainnot eivät kuulostaisi hassuilta ja päätelmät vääriltä. On elämässä toki lukemattomia muitakin aloja, joihin pitää perehtyä tarkemmin, ennenkuin voi tehdä rakentavia ja hyödyllisiä huomioita. Eivät kaikki mielipiteet ole samanarvoisia, vaikka nettimaailma on meidät huijannut niin uskomaan. Toisille analyyseistä ja mielipiteistä maksetaan jopa palkkaa ja heitä kuunnellaan. Toisille taas ei.

        Ulkopuoliset havaitsevat usein tosiasioita joita sisällä olijat ei näe. Esim.islamkeskustelussa.


      • jaikaliii kirjoitti:

        >>>Ja yhä edelleen välttelet keskustelemasta viestiketjun varsinaisesta aiheesta, eli vitsauksista ja faraosta. Voisitko selittää minulle, mikä moraalinen opetus tarinaan sisältyy<<<

        Minulla ei ollut tarkoitus selittää aloituksen aiheeseen liittyen tapahtuneen moraalisista asioista (mulla huono Suomen kielen ilmaisutaito). Minä en ole mikään raamattutieteilijä enkä pyri esiinytmään sellaisena. En ole teologi. En myöskään ole Kaikkivaltiaan puolustusasianajaja sinua vastaan. Hän ei tarvitse ihmistä avukseen puolustamaan itseään. Hän kyllä pärjää sinua vastaan ilman minuakin. Sinä saat riidellä Jumalan kanssa kahden kesken omat riitasi. Niin minäkin olen tehnyt.

        Minä kirjoitin aiheesta ainoastaan niiden ajatusten ja huomioiden pohjalta mitä sain kun katsoin elokuvaa Mooseksesta. Mitään syvällisiä telogisia keskusteluja aiheesta minä en kykene vähän tietomääräni tähden käymään.

        "En myöskään ole Kaikkivaltiaan puolustusasianajaja sinua vastaan. Hän ei tarvitse ihmistä avukseen puolustamaan itseään. Hän kyllä pärjää sinua vastaan ilman minuakin. Sinä saat riidellä Jumalan kanssa kahden kesken omat riitasi. Niin minäkin olen tehnyt."
        Edelleenkin yrität esittää asian niin, että minä muka olisin jotenkin kiukustunut Jumalaan, vaikka aivan selvästi olen sanonut , että kyse on siitä, että faroa-kertomus on epälooginen ja moraaliton. Olet koko keskustelun ajan kierrellyt ja kaarrellut ja selittänyt valtavan paljon asian vierestä, jotta voisit välttyä miettimästä kiusallista keromusta. Väität uskosi olevan horjumaton, mutta selvästi se ei silti kestä tämän kertomuksen kriitillistä tarkastelua.
        Olen useasti havainnut saman asian fundamentalistien kanssa keskustellessani: Ensin kyllä ollaan valmiita selittämään valtavasti moraalisista ja teologisista aiheista, kunhan keskustelu pysyy sellaisessa aiheessa, joka ei ole kiusallinen fundamentalistille. Sitten lopulta, kun hän ei enää kykene kiertelemään kiusallista asiaa, hän pakenee keskustelusta selittemällä "en ole teologi", "ei minua tähän tarvita", "ei minua kiinnosta tämä asia" tms. En siis ole yllättynyt, että näin kävi tässäkin tapauksessa.


      • jaikaliii kirjoitti:

        >>>Olen jo aiemmin havainnut, että ne, jotka kaikkein eniten vakuuttavat horjumatonta uskoaan, ovat kaikkein haluttomimpia tutustumaa toista näkemystä edustaviin ihmisiin ja kirjoituksiin. Kummallista, eihän siitä pitäisi olla mitään haittaa, jos kerran usko on vahva. Mistä tiedät, että uskosi on horjumaton, jos kaikin tavoin välttelet tilanteita, joissa se saattaisi horjua ja pyrit lukemaan, kuuntelemaan ja katselemaan vain sellaista tietoa, mikä tukee uskoasi?<<<

        Olen kokenut että ateisteilla on myös vahva usko omaan oppiinsa eikä heitä kovin helposti käännytetä uskoviksi. Sitten olen havainnut että he eivät edes tahdo että heille tuputetaan uskoa. Siksi en pyri käännyttämään ateisteja koska keskustelu heidän kanssaan uskon asioista koetaan käännytysyrityksinä. Enkä minä kyken käännyttämään ketään uskoon. Se kyky on toisella ja sen toisen tehtävä.

        Sitten minä jo kerroin sinulle että minulla ei ole kiinnostusta ateistien maailmankuvaan eikä heidän käsityksiinsä näistä uskon asioista tai maailman synnystä ja väittämäänsä Jumalan olemattomuudesta. Minun ei tarvitse tietää mitä mieltä ihmiset ovat Herrastani. Ihmisten mielipiteet eivät muuta minun uskoani Jumalaan. Minä olen löytänyt etsimäni eikä minun enää tarvitse etsiä jotakin muuta.

        https://www.youtube.com/watch?v=ikBR9ni8osg

        https://www.youtube.com/watch?v=xprEuWhDBj8

        "Minun ei tarvitse tietää mitä mieltä ihmiset ovat Herrastani. Ihmisten mielipiteet eivät muuta minun uskoani Jumalaan. Minä olen löytänyt etsimäni eikä minun enää tarvitse etsiä jotakin muuta."
        Yllätys, yllätys: väistit taas kiusallisen kysymyksen. Minähän kysyin, mistä tiedät uskosi olevan niin vahva, jos kerran koko ajan välttelet tilanteita, jossa se saattaisi kyseenalaistua? Et uskalla edes pohtia aloituksessasi esiintuomaasi faroa-tarinaa, vaan jatkuvasti olet kirjoittanut valtavan paljon tekstiä kääntääksesi huomion pois kiusallisesta kysymyksestä. Keskustelusta on käynyt selvästi ilmi, että pelkäät käsitellä asioita, jotka koet kiusallisiksi ja yritätä sulkea silmäsi siltä, miten epälooginen kertomus vitsauksista on, jos sitä vähänkään uskaltautuu miettimään.


      • auroraboreallis kirjoitti:

        Ulkopuoliset havaitsevat usein tosiasioita joita sisällä olijat ei näe. Esim.islamkeskustelussa.

        Totta. Ja lisäksi ulkopuoliset ovat valmiimpia havaitsemaan epäkohtia, joita sisällä olijat eivät kykene tai halua huomioida.


    • luetaankosanaa2

      Nyt ymmärrän enemmän sinun touhuistasi Jaikali !

      Olet tulkinnut opettajasi sanoja väärin kun kirjoitit:
      -
      " Muistan kuinka raamattukoulussa eräs opettaja sanoi jotenkin näin: "Jos sinulta puuttuu kutsumustietoisuus, KUKAAN IHMINEN EI VOI SITÄ SINULLE ANTAA!! Kukaan ihminen ei voi sina auttaa. Sinulla tulee olla vahva kutsumustietoisuus, sinun tulee tietää ketä palvelet ja kenen asioilla liikut. Silloin kun sinulla on vahva kutsumustietoisuus, sinä voit rohkeati käydä eteen päin eikä mikään voi estää sinua." :
      -

      Sinulla itselläsi Jaikali on ollut hinku päästä opettajaksi, siksi varmaan menit raamattukouluunkin ?

      Raamattu koulu itsessään on mielestäni hieman kyseenalainen, sillä siinä ihminen opettaa ihmis oppeja ja vanhinten perinnäis säännöt siirretään sellaisenaan nuorille uskoville, eli puolueen opit opitaan siellä tarkkaan !

      Sinäkin Jaikali se siellä tarkkaan olet omaksunut, ja nyt et enää vapaudu niistä, vaan pidät niistä kynsin hampain kiinni !

      Tuosta Mooses leffasta teit omat sielulliset päätelmäsi !

      Olisit lukenut vain Raamattua ja olisit pyytänyt Herralta opetusta Pyhän Hengen avaaman Sanan kautta, niin käsityksesi olisi ollut hieman toinen !

      Sillä se Mooses pyrki ensin omassa lihassaan toteuttamaan sitä jo nuoresta kokemaansa sisäistä kutsua, ihan kuten Joosef, siis se jonka hänen veljensä myivät orjaksi Egyptiin !

      Nuo kaksi kertomusta kertovat siitä, kuinka usein nuori uskova alkaa pullistelemaan lihassaan ja se nuori alkaa siis ITSE toteuttamaan sitä kokemaansa kutsumusta, ennen kuin Jumala on päässyt hänet siihen kouluttamaan ja valmistamaan saati asettamaan !

      Sellainen on siis lihallista touhua, ja samaan olet sinä langennut Jaikali !

      Mooses siis itse hinkusi kokemansa kutsumuksen kautta vapauttamaan Israelin kansaa omassa lihassaan eli itse, mutta kuinka kävikään siinä touhussa Jaikali ?

      Mooses onnistui tappamaan egyptiläisen ja sitten kun hän puuttui veljien välisiin kiistoihin, joutui hän pakenemaan kansansa seasta yksinäisyyteen !

      Siellä kansastaan erossa ja yksinäisyydessä vasta Jumala valmisti Mooseksen tehtäväänsä !

      Siis aiemmin Mooses oli innokas toteuttamaan kutsumustaan jopa ennen aikojaan, mutta kun Herra oli hänet päässyt kasvattamaan ja tyhjentämään, niin vasta siinä kohtaa, siis kun Mooses Herran mielestä oli valmis tehtävään asetettavaksi, Mooses itse sanoi täysin omista voimista ja mahdollisuuksista tyhjennettynä, että ei minusta ole mihinkään, ei minulla ole mitään !

      Siis Jumala ENSIN tyhjentää omista voimista ja mahdollisuuksista, ja vasta sitten kun ihminen on täysin tyhjä, kelpaa hän Jumalan mukaan vasta palvelukseen ja vasta silloin Jumala asettaa hänet tehtäväänsä, johon voi toki olla kutsumus jo pitkäänkin !

      Siis uskova ei enää yhtään luota itseensä ja omiin kykyihinsä, vaan päinvastoin, on sitä mieltä, että ei hänestä ole, ja silloin vasta uskova menee Jumalan voimassa ja Jumalan johdossa ja tahdossa, eikä enää lihassaan !

      Huomaatko Jaikali kuinka erilainen tulkinta minulla on, kun minulle Herra on asiat opettanut Sanasta ja käytännössä, kuin sinulla on leffan kautta, ?

      Raamattu puhuu tästä prosessista seuraavaa, ja se kertoo asiasta hyvin, jos sen ymmärtää:

      Jesaja 40
      30 Nuorukaiset väsyvät ja nääntyvät, nuoret miehet kompastuvat ja kaatuvat;
      31 mutta ne, jotka Herraa odottavat, saavat uuden voiman, he kohottavat siipensä kuin kotkat. He juoksevat eivätkä näänny, he vaeltavat eivätkä väsy.

      Eli nuori uskova toimii omassa voimassa, ihan kuten sinä Jaikali, ja siksi sanotkin, että et ole kyennyt/jaksanut hoitamaan hommaasi, jonka siis ITSE olet ottanut ennen aikojaan tehtäväksesi !

      Mutta se joka odottaa Jumalan aikaa ja asettamista, se menee sitten Jumalan voimassa, eli sen oman ehtyvän voiman sijasta uskova tukeutuu enää Jumalaaan ja Jumalan voimaan, ja silloin ei uskova enää väsytä väärin vain itseään !

      Mutta sinulle siis opetettiin väärin, tai ymmärsit väärin kehoituksen ITSE löytää tuo "kutsumustietoisuus" ja sen kautta siis nuoret ohjataan itse asettamaan itsensä tehtäviin ennen aikojaan, tai jopa tehtäviin, joihin he eivät Jumalan mukaan kuulu !

      Siis vaikka olisi hinku oppia, niin se ei kerro vielä mitään siitä, tuleeko sellaistesta uskovasta opettaja, sillä jokaisen uskovan tulisi saada täysi opetus, jotta sen kautta kasvetaan vain Hengelliseen aikuisuuteen, mutta opettajuudesta se ei vielä kerro mitään, joka tehtävään vain Jumala valitsee ja asettaa, eikä ihminen itse halujensa mukaan !

      Siis se ensin tulisi tutkia, että onko todellinen kutsumus, vai onko kyse halusta ja himosta päästä siihen asemaan tai hallitsemaan muita ?

      Ja Mooses siis ei enää halunnut eikä hinkunut mihinkään tehtävään, kun Herra oli hänet omista voimista ja haluistaan ja himoistaan riisunut ja vapauttanut !

      Tätä asiaa on hyvä miettiä niiden, jotka hinkuvat opettajiksi tätä myös:

      Jaak. 3:1 Veljeni, älkööt aivan monet teistä pyrkikö opettajiksi, sillä te tiedätte, että me saamme sitä kovemman tuomion !

      • Mooseksesta tulee mieleen Late-kolmoismurhaaja sillä eroituksella että Mooses tappoi vain yhden.

        Muistaakseni tarina päättyy niin että mooses ei päässyt kaanaanmaahan.


      • Kaiafas

        Mossa ei päässyt luvattuun maahan epäuskonsa vuoksi.


      • jaikaliii

        Sinulla on paljon vääristynyttä tai väärää tietoa minusta. Sinä et tunne minua tai sinä tahallaan annat väärän todistuksen lähimmäisestä. Se on synti. Minun ei ole tarpeellista kommentoida ja oikaista kaikkia vääristelyjäsi mutta kommentoin jotakin.

        Ensinnäkin sinä väität nuhtelevasi minua Herran kehotuksesta tai jopa käskystä. Jos niin olisi, Jumala ilmoittaisi sinulle minusta oikeita totuuden mukaisia asioita joita sinä et tiedä. Silloin sinä antaisit minusta oikeaa tietoa ja nuhtelisit totuuden mukaisesti ja minä ymmärtäisin että Herra itse on nuhtelujesi takana. Mutta nyt kun mikään tietosi minusta ei pidä paikkaansa, se todistaa että Jumala ei ole sinua käskenyt nuhdella ja oikaista minua. Nuhtelusi nousevat sinun omasta sielustasi.

        Kommentoin vain yhtä väärää tietoasi. Sinä kirjoitit minusta:

        >>>Sinulla itselläsi Jaikali on ollut hinku päästä opettajaksi, siksi varmaan menit raamattukouluunkin ?<<<

        Minulla ei ole koskaan ollut hinku päästä opettajaksi mihinkään. Minä en ole pyrkinyt opettajaksi. En myöskään tahtonut mennä raamattukouluun vaikka Jumala puhuikin minulle siitä ja sanoi että Hän lähettää minut sinne. Minä vastustin asiaa mutta jätin asian Jumalan käsiin. Herra tuli muutama päivä ennen ilmoittautumisajan loppumista ja sanoi että se se raamattukoulu! Ilmoittautumisaika alkaa loppumaan, ilmoittaudu heti.

        Herra järjesti käytännön asiat ihmeellisellä tavalla niin kykenin menemään raamattukouluun. Tämäkin olisi oma todistuksensa mutta en ole kertonut sitä julkisesti enkä usko että kerronkaan.


      • jari-pekka--65
        jaikaliii kirjoitti:

        Sinulla on paljon vääristynyttä tai väärää tietoa minusta. Sinä et tunne minua tai sinä tahallaan annat väärän todistuksen lähimmäisestä. Se on synti. Minun ei ole tarpeellista kommentoida ja oikaista kaikkia vääristelyjäsi mutta kommentoin jotakin.

        Ensinnäkin sinä väität nuhtelevasi minua Herran kehotuksesta tai jopa käskystä. Jos niin olisi, Jumala ilmoittaisi sinulle minusta oikeita totuuden mukaisia asioita joita sinä et tiedä. Silloin sinä antaisit minusta oikeaa tietoa ja nuhtelisit totuuden mukaisesti ja minä ymmärtäisin että Herra itse on nuhtelujesi takana. Mutta nyt kun mikään tietosi minusta ei pidä paikkaansa, se todistaa että Jumala ei ole sinua käskenyt nuhdella ja oikaista minua. Nuhtelusi nousevat sinun omasta sielustasi.

        Kommentoin vain yhtä väärää tietoasi. Sinä kirjoitit minusta:

        >>>Sinulla itselläsi Jaikali on ollut hinku päästä opettajaksi, siksi varmaan menit raamattukouluunkin ?<<<

        Minulla ei ole koskaan ollut hinku päästä opettajaksi mihinkään. Minä en ole pyrkinyt opettajaksi. En myöskään tahtonut mennä raamattukouluun vaikka Jumala puhuikin minulle siitä ja sanoi että Hän lähettää minut sinne. Minä vastustin asiaa mutta jätin asian Jumalan käsiin. Herra tuli muutama päivä ennen ilmoittautumisajan loppumista ja sanoi että se se raamattukoulu! Ilmoittautumisaika alkaa loppumaan, ilmoittaudu heti.

        Herra järjesti käytännön asiat ihmeellisellä tavalla niin kykenin menemään raamattukouluun. Tämäkin olisi oma todistuksensa mutta en ole kertonut sitä julkisesti enkä usko että kerronkaan.

        Yhden asian sanon. Jumala ei lähetä ketään raamattukouluun. Ei käske eikä kehoita menemään. Jumala ei ole teologi, fariseus eikä uskonnollinen.

        Raamattukoulussa ei opi tuntemaan Jumalaa. Ehkä sieltä saa jotain pääntietoa, mutta Jumalan tuntemisen kanssa sillä ei ole mitään tekemistä.

        Paavalikin sanoi raamattukoulun roskaksi. Teologia on pelkkää roskaa Jeesuksen tuntemisen rinnalla.


      • luetaankosanaa2
        jari-pekka--65 kirjoitti:

        Yhden asian sanon. Jumala ei lähetä ketään raamattukouluun. Ei käske eikä kehoita menemään. Jumala ei ole teologi, fariseus eikä uskonnollinen.

        Raamattukoulussa ei opi tuntemaan Jumalaa. Ehkä sieltä saa jotain pääntietoa, mutta Jumalan tuntemisen kanssa sillä ei ole mitään tekemistä.

        Paavalikin sanoi raamattukoulun roskaksi. Teologia on pelkkää roskaa Jeesuksen tuntemisen rinnalla.

        Olen hieman eri mieltä, eli Jumala voi toimia tavalla ja toisella, jotta Hän saisi lapsensa innostumaan Sanan tutkistelusta !

        Mutta siitä olen samaa mieltä, että pääosin ainakin se raamattukoulu opettaa ihmis oppeja ja sen kyseisen puolueen oppeja, jotka sitten kolulaisten tulee oppia ja omaksua ja ottaa vastaan, olivatpa ne sitten Totuutta tai valhetta !

        Ja Jaikalin raamattukolussa heidät kiiinnitettiin opettajaan ja siihen puolueeseen ja sen puolueen oppiin, eikä Kristukseen, kuten oppilaat olisi tullut kiinniittää !

        Jaikali ei oppinut siellä edes tärkeintä opetusta jonka opettajan tulisi ensin opettaa oppilaalle !

        Eikä Jaikali oppinut sitäkään perusasiaa, että mikä on opettajan oikea sijoitus paikka Raamatun mukaan !


      • jaikaliii
        jari-pekka--65 kirjoitti:

        Yhden asian sanon. Jumala ei lähetä ketään raamattukouluun. Ei käske eikä kehoita menemään. Jumala ei ole teologi, fariseus eikä uskonnollinen.

        Raamattukoulussa ei opi tuntemaan Jumalaa. Ehkä sieltä saa jotain pääntietoa, mutta Jumalan tuntemisen kanssa sillä ei ole mitään tekemistä.

        Paavalikin sanoi raamattukoulun roskaksi. Teologia on pelkkää roskaa Jeesuksen tuntemisen rinnalla.

        Tämä on jaripekka hyvin vakava asia. Minun tuntema Jumala ja Herra lähetti minut raamattukouluun ja Hän lähettää ja on lähettänyt monia muitakin uskovia vuosisatojen ellei jopa vuosituhansien aikana eri raamattukouluihin. Ja sinun tuntema Jumala ei lähetä ketään raamattukouluihin. Silloinhan meillä on eri jumalat. Ja se on vakavaa.

        Sitäpaitsi minun tuntemalla Jumalalla on raamattukouluissaan palvelijoitaan jotka opettavat hengellisiä asioita Jumalan lapsille. Ja sinun Jumalallasi ei ole yhtään raamattukoulua jossa hänellä olisi palvelijoita ja joissa Hän opettaisi lapsiaan. Silloin sinun mielestäsi kaikkien raamattukoulujen opettajat ovat jonkun toisen palvelijoita, mutta ei Elävän Jumalan palvelijoita.

        Näin sinä halveksit raamattukoulujen opettajia ja jopa herjaat heitä. Tämä on todella vakavaa!!!

        Paavali ei sanonut missään mitään raamattukoulua roskaksi. Hän sanoi roskaksi sen opin mikä ei osoita ja korota Herraa Jeesusta Kristusta ja vie ihmistä Hänen tuntemiseensa. Sellainen oppi ja opetus joka vie ihmistä poispäin Kristuksesta, sen Paavali sanoi roskaksi.


      • luetaankosanaa2
        jaikaliii kirjoitti:

        Sinulla on paljon vääristynyttä tai väärää tietoa minusta. Sinä et tunne minua tai sinä tahallaan annat väärän todistuksen lähimmäisestä. Se on synti. Minun ei ole tarpeellista kommentoida ja oikaista kaikkia vääristelyjäsi mutta kommentoin jotakin.

        Ensinnäkin sinä väität nuhtelevasi minua Herran kehotuksesta tai jopa käskystä. Jos niin olisi, Jumala ilmoittaisi sinulle minusta oikeita totuuden mukaisia asioita joita sinä et tiedä. Silloin sinä antaisit minusta oikeaa tietoa ja nuhtelisit totuuden mukaisesti ja minä ymmärtäisin että Herra itse on nuhtelujesi takana. Mutta nyt kun mikään tietosi minusta ei pidä paikkaansa, se todistaa että Jumala ei ole sinua käskenyt nuhdella ja oikaista minua. Nuhtelusi nousevat sinun omasta sielustasi.

        Kommentoin vain yhtä väärää tietoasi. Sinä kirjoitit minusta:

        >>>Sinulla itselläsi Jaikali on ollut hinku päästä opettajaksi, siksi varmaan menit raamattukouluunkin ?<<<

        Minulla ei ole koskaan ollut hinku päästä opettajaksi mihinkään. Minä en ole pyrkinyt opettajaksi. En myöskään tahtonut mennä raamattukouluun vaikka Jumala puhuikin minulle siitä ja sanoi että Hän lähettää minut sinne. Minä vastustin asiaa mutta jätin asian Jumalan käsiin. Herra tuli muutama päivä ennen ilmoittautumisajan loppumista ja sanoi että se se raamattukoulu! Ilmoittautumisaika alkaa loppumaan, ilmoittaudu heti.

        Herra järjesti käytännön asiat ihmeellisellä tavalla niin kykenin menemään raamattukouluun. Tämäkin olisi oma todistuksensa mutta en ole kertonut sitä julkisesti enkä usko että kerronkaan.

        Nyt Jaikali meillä on vain sinun oma todistuksesi noista väitteistäsi, ja se vain ei riitä sellaisenaan !

        Jos sinulla ei ollut halua mennä edes sinne kouluun, niin miksi menit ?

        Siis Jumalahan Sanan mukaan vaikuttaa meissä ensin tahtomisen ja sitten sitä kautta sen tekemisen, että Hänen tahtonsa tapahtuisi !

        Fil. 2:13 sillä Jumala on se, joka teissä vaikuttaa sekä tahtomisen että tekemisen, että hänen hyvä tahtonsa tapahtuisi.

        Minä itse mietin mennä teologiseen lukemaan aikuis-iällä, mutta pääsykirjoja tutkiessani totesin sen, että se tie ei ole minua varten, vaan siinä mennään vain vertailemaan ihmisen kehittämiä oppeja ja oppikokonaisuuksia ja niistä sitten valitaan omalla "viisaudella" korvasyyhyyn sopivimmat !

        Siinä kohtaa koin, että se tie ei ollut minua varten, vaikka halusinkin innokkasti opetusta ja oppia Sanasta Totuutta, eli hylkäsin sen tien enkä teologiseen hakenut.

        Kyse oli siis vain jumaluus opista ja jumaluus oppien vertailusta ja tutkimisesta, eikä todellisesta Sanan tutkimisesta Totuuden löytämiseksi !

        Noista koulusta ja eritasoista oppilaitoksista, tulee mukamas valmiita opettajia ja paimenia eli pappeja tai muita Jumalan palvelijoita, palvelutehtäviin valmiita mukamas, vaikka Raamattu ei sellaiseen yhdy missään kohtaa !

        Jumala yksin valitsee ja valmistaa ja opettaa ja kuoluttaa ja kasvattaa omat palvelijansa Hänen palvelutehtäviinsä !

        Mutta noista kouluista ihmisten mukaan siis valmistutaan palvelu tehtäviin !

        Huh huh, sanon minä, kauas on eksytty Totuudesta tuossa kohtaa ja noiden oppilaitosten ja niiden toiminnan ja käytäntöjen kautta ja vuoksi !

        Kerrotko Jaikali edes nyt sen, että miksi sinulla on niin kova hinku opettaa sitten nykyään ja väittää itse itseäsi opettajaksi, vaikka tietomääräsi ei riitä siihen millään, etkä sinä lisäksi tiedä opettajuuden perusteita edes !


      • luetaankosanaa2
        jaikaliii kirjoitti:

        Tämä on jaripekka hyvin vakava asia. Minun tuntema Jumala ja Herra lähetti minut raamattukouluun ja Hän lähettää ja on lähettänyt monia muitakin uskovia vuosisatojen ellei jopa vuosituhansien aikana eri raamattukouluihin. Ja sinun tuntema Jumala ei lähetä ketään raamattukouluihin. Silloinhan meillä on eri jumalat. Ja se on vakavaa.

        Sitäpaitsi minun tuntemalla Jumalalla on raamattukouluissaan palvelijoitaan jotka opettavat hengellisiä asioita Jumalan lapsille. Ja sinun Jumalallasi ei ole yhtään raamattukoulua jossa hänellä olisi palvelijoita ja joissa Hän opettaisi lapsiaan. Silloin sinun mielestäsi kaikkien raamattukoulujen opettajat ovat jonkun toisen palvelijoita, mutta ei Elävän Jumalan palvelijoita.

        Näin sinä halveksit raamattukoulujen opettajia ja jopa herjaat heitä. Tämä on todella vakavaa!!!

        Paavali ei sanonut missään mitään raamattukoulua roskaksi. Hän sanoi roskaksi sen opin mikä ei osoita ja korota Herraa Jeesusta Kristusta ja vie ihmistä Hänen tuntemiseensa. Sellainen oppi ja opetus joka vie ihmistä poispäin Kristuksesta, sen Paavali sanoi roskaksi.

        Älä Jaikali ala keulimaan sentään !

        Miksi se sinun "hengellinen" opettajasi ei opettanut sinulle edes sitä, mikä hänen tärkein tehtävänsä opettajana olisi ja on ???

        Miksi hän ei kertonut ja opettanut sinulle edes sitä, missä opettaja toimii ?

        Se opettajasi kiinnitti sinut itseensä ja puolueeseesi, vaikka niin ei hänen olisi pitänyt tehdä !


      • mummikainuusta
        jari-pekka--65 kirjoitti:

        Yhden asian sanon. Jumala ei lähetä ketään raamattukouluun. Ei käske eikä kehoita menemään. Jumala ei ole teologi, fariseus eikä uskonnollinen.

        Raamattukoulussa ei opi tuntemaan Jumalaa. Ehkä sieltä saa jotain pääntietoa, mutta Jumalan tuntemisen kanssa sillä ei ole mitään tekemistä.

        Paavalikin sanoi raamattukoulun roskaksi. Teologia on pelkkää roskaa Jeesuksen tuntemisen rinnalla.

        Miksikähän Paavali opetti ihmisiä?
        Ap.t. 18:11. Niin Paavali viipyi siellä vuoden ja kuusi kuukautta opettaen heidän keskuudessaan Jumalan sanaa.

        Ap.t.19:9. Mutta kun muutamat paaduttivat itsensä eivätkä uskoneet vaan puhuivat pahaa Herran tiestä kansan edessä, hän meni pois heidän luotaan, erotti opetuslapset heistä ja keskusteli joka päivä Tyrannoksen koulussa.
        10. Tätä kesti kaksi vuotta, niin että kaikki Aasian asukkaat, sekä juutalaiset että kreikkalaiset, saivat kuulla Herran sanan.

        Mielestäni Jumala on säätänyt, että ihmiset julistavat evankeliumia ja opettavat tuntemaan Jumalan Sanaa. Jokaisen uskoon tulleen tulisi saada opetusta Raamatun Sanasta. Näin vältyttäisiin vääriltä tulkinnoiilta, jotka ovat Sanan vastaisia ja omasta sielullisuudesta lähtöisin.
        On olemassa raamattukouluja ja Raamattukouluja. Ensimmäisessä mainitussa raamattukoulussa opetetaan profetoimaan, tekemään terveeksi, käymään taivaassa ja kokemaan erilaisia manifestatioita. Sitä ei voi kutsua raamattukouluksi. Toisessa Raamattukoulussa perehdytään Jumalan Sanaan ja kaikkeen siihen, mitä se merkitsee meidän elämässämme. Sitä voidaan kutsua Raamattukouluksi.
        Huomautan että 2 Kor. 3:6 jakeen lopun "Kirjain tuottaa kuoleman, mutta Henki tekee eläväksi." "kirjain" ei tarkoita Raamattua, vaan lakia ja VT:a. Tällä lauseella yritetään kumota Raamatun arvovalta ja sen opetus niin että saadaan ilmestystieto kumoamaan Kirjoitettu Sana. Kysyn: Kuinka erotat silloin Pyhän Hengen toiminnan muiden henkien toiminnasta? Onko Jumala niin ailahteleva, että Hän antaisi nyt jotain uutta tietoa ja muuttaisi esim. eksytyksen herätykseksi?


      • jaikaliii
        luetaankosanaa2 kirjoitti:

        Älä Jaikali ala keulimaan sentään !

        Miksi se sinun "hengellinen" opettajasi ei opettanut sinulle edes sitä, mikä hänen tärkein tehtävänsä opettajana olisi ja on ???

        Miksi hän ei kertonut ja opettanut sinulle edes sitä, missä opettaja toimii ?

        Se opettajasi kiinnitti sinut itseensä ja puolueeseesi, vaikka niin ei hänen olisi pitänyt tehdä !

        Mistä sinä nämä asiat tiedät? Olitko paikalla?

        >>>Miksi se sinun "hengellinen" opettajasi ei opettanut sinulle edes sitä, mikä hänen tärkein tehtävänsä opettajana olisi ja on ???

        Miksi hän ei kertonut ja opettanut sinulle edes sitä, missä opettaja toimii ?

        Se opettajasi kiinnitti sinut itseensä ja puolueeseesi, vaikka niin ei hänen olisi pitänyt tehdä !<<<


      • jari-pekka--65

        No ei meillä eri Jumala ole. mutta hieman erilaiset lähestymistavat. Jotkut arvostaa hengellisiä opettajia. Minä en arvosta. Mulla on vain yksi Opettaja, joka on Hengellinen. Hän, itse Jeesus Kristus Pyhässä Hengessä.

        Sellaista auktoriteettia, kuin opettaja ei seurakunnassa ole. Kyllä opettajan virka on, mutta hän on vain Opettajan, Pyhän Hengen käytössä oleva airut. Itsekkin siinä opetettavana. Tälläinen on ns Hengellinen opettaja.

        Teologia ei ole tie seurakunnan opettajaksi, vaan asia on ihan täysin päinvastoin.
        Jumala ottaa käyttöönsä vain sen, joka ei mitään ole. Tyhjän astian.


      • luetaankosanaa2
        jaikaliii kirjoitti:

        Mistä sinä nämä asiat tiedät? Olitko paikalla?

        >>>Miksi se sinun "hengellinen" opettajasi ei opettanut sinulle edes sitä, mikä hänen tärkein tehtävänsä opettajana olisi ja on ???

        Miksi hän ei kertonut ja opettanut sinulle edes sitä, missä opettaja toimii ?

        Se opettajasi kiinnitti sinut itseensä ja puolueeseesi, vaikka niin ei hänen olisi pitänyt tehdä !<<<

        Olen JO USEAMMAN kerran kysynyt sinulta näitä asioita !

        Sinä et ole kyennyt niihin vastaamaan minulle, joten se kertoo vain sen tosiasian, että sinulle ei ole edes niitä opetettu, etkä ole itse niitä vieläkään oppinut !


      • jaikaliii
        luetaankosanaa2 kirjoitti:

        Olen JO USEAMMAN kerran kysynyt sinulta näitä asioita !

        Sinä et ole kyennyt niihin vastaamaan minulle, joten se kertoo vain sen tosiasian, että sinulle ei ole edes niitä opetettu, etkä ole itse niitä vieläkään oppinut !

        Opettaja on voinut opettaa hyvin tarkasti Raamatun Sanan mukaisesti kaikista näistä asioista mutta oppilaalle ei ehkä ole oppi mennyt perille.
        Siksi minä en tiedä enkä kykene vastaaman sinun hyviin kysymyksiin oikein.
        Niin en katso tarpeelliseksi antaa sinulle vääriä vastauksia koska et pidä niistä. Ja jos minä annan vääriä vastauksia, sinä saa lisää työtä oikaista tyhmää jaikalia. Olen sinua kohtaan armollinen ja vältän antamasta sinulle vääriä vastauksia.


      • jaikaliii
        jari-pekka--65 kirjoitti:

        No ei meillä eri Jumala ole. mutta hieman erilaiset lähestymistavat. Jotkut arvostaa hengellisiä opettajia. Minä en arvosta. Mulla on vain yksi Opettaja, joka on Hengellinen. Hän, itse Jeesus Kristus Pyhässä Hengessä.

        Sellaista auktoriteettia, kuin opettaja ei seurakunnassa ole. Kyllä opettajan virka on, mutta hän on vain Opettajan, Pyhän Hengen käytössä oleva airut. Itsekkin siinä opetettavana. Tälläinen on ns Hengellinen opettaja.

        Teologia ei ole tie seurakunnan opettajaksi, vaan asia on ihan täysin päinvastoin.
        Jumala ottaa käyttöönsä vain sen, joka ei mitään ole. Tyhjän astian.

        >>> Jotkut arvostaa hengellisiä opettajia. Minä en arvosta. Mulla on vain yksi Opettaja, joka on Hengellinen. Hän, itse Jeesus Kristus Pyhässä Hengessä.<<<

        Sanot että et arvosta opettajia. Sanot että opettajasi on Herra Jeesus Kristus. Arvostatko Häntä ja Hänen antamaansa opetusta jota Hän antaa apostolien kautta Raamatun Sanassa ja tänä päivänä seurakuntaansa asettamien opettajien kautta? Kuinka suuressa määrin seuraavat Raamatun Sanat ovat saaneet muuttua lihaksi jaripekassa? Kuinka sinä tottelet ja noudatat Jumalan Sanaa tässä asiassa?

        1.Timoteuksen kirje:5:17 "Vanhimpia, jotka seurakuntaa hyvin hoitavat, pidettäköön kahdenkertaisen kunnian ansainneina, varsinkin niitä, jotka sanassa ja opetuksessa työtä tekevät."

        Galatalaiskirje:
        6:6 Jolle sanaa opetetaan, se jakakoon kaikkea hyvää opettajallensa.

        Ef 4:11-15 "Ja hän antoi muutamat apostoleiksi, toiset profeetoiksi, toiset evankelistoiksi, toiset paimeniksi ja opettajiksi, tehdäkseen pyhät täysin valmiiksi palveluksen työhön, Kristuksen ruumiin rakentamiseen, kunnes me kaikki pääsemme yhteyteen uskossa ja Jumalan Pojan tuntemisessa, täyteen miehuuteen, Kristuksen täyteyden täyden iän määrään, ettemme enää olisi alaikäisiä, jotka ajelehtivat ja joita viskellään kaikissa opintuulissa ja ihmisten arpapelissä ja eksytyksen kavalissa juonissa; vaan että me, totuutta noudattaen rakkaudessa, kaikin tavoin kasvaisimme häneen, joka on pää, Kristus,"


      • luetaankosanaa2
        jaikaliii kirjoitti:

        Opettaja on voinut opettaa hyvin tarkasti Raamatun Sanan mukaisesti kaikista näistä asioista mutta oppilaalle ei ehkä ole oppi mennyt perille.
        Siksi minä en tiedä enkä kykene vastaaman sinun hyviin kysymyksiin oikein.
        Niin en katso tarpeelliseksi antaa sinulle vääriä vastauksia koska et pidä niistä. Ja jos minä annan vääriä vastauksia, sinä saa lisää työtä oikaista tyhmää jaikalia. Olen sinua kohtaan armollinen ja vältän antamasta sinulle vääriä vastauksia.

        No, käydään nyt vihdoin nämä perus asiat läpi, kun ne liittyvät tähän keskusteluun, jota nyt käymme !

        Opettajan paikka on Seurakunnan SISÄLLÄ paikallis seurakunnassa !

        Siis se tehtävä on kaksi jakoinen, eli Opettaja/Paimen !

        Paimen eli opettaja siis toimii Seurakunnan SISÄLLÄ eikä ulkona !

        Opettajan tulee siis Seurakunnan SISÄLLÄ opettaa ja paimentaa nuorempia uskovia, ja jos tämä toteutuisi, niin ei edes tarvittaisi mitään "Raamattu kouluja" !

        Siis opettaja/painenen tehtävä on tuossa tavassa ulkoistettu jonkun muun tehtäväksi kuin paikallis Seurakunnan paimen/opettajan !

        Paikallis Seurakunnassa toimivan opettaja/paimenen tehtävää voi verrata äidin tehtävään perheessä, eli kurinpito eli paimennus ja lasten opetus kasvatus !

        Siis kuten Raamattu puhuu paikallis Seurakunnasta perheenä, niin se paimennus ja opetus tapahtuu perheen SISÄLLÄ eikä ulkona, ja opettajalla on VASTUU silloin myös siitä paimentamisesta, eli kurinpidosta ja kaikenlaisesta nuorempien ohjauksesta !

        Mutta Jaikali kun edes nämä perus asiat eivät ole selvinä, edes seurakunnassasi eli oikeammin puolueessasi , niin sitten lähetetään/mennään erillisiin "raamattu kouluihin" !

        Siis nykyään "opettajat" tai selllaisissa tehtävissä toimivat, eivät suostu paimentamaan laumaa eivätkä kantamaan kasvattajan vastuuta, vaan opettajuus on irroitettu paimentamisesta, eli oikeasti laumasta eli nuoremmista ei kukaan "seurakunnissa" oikeasti huolehdi ja kanna huolta opettaakseen heitä ja ohjatakseen heitä myös kurinpidollisesti !


        Jaikali sinusta ei esim ole ketään paimentamaan, vaan sinä vain olisit lapsena lasten joukossa, eli jättäisit kaiken kurin pito työn hoitamatta, ja ihmis rakkautesi kautta sallisit kaikenlaiset väärät toimet ja opit seurakunnassa !

        Kun sanoin, että Jumala ei ole sinua asettanut opettajaksi, niin sen näen jo näistä asioista ja siitä, että sinä et tajua edes sitä perus asiaa, että ei ole erillistä opettaja tointa ilman paimennus tointa, ja että opetus toimi tapahtuu siis paikallis Seurakunnan sisällä, eli jos Herra olisi sinut asettanut opettaja/paimeneksi, niin sinut olisi asetettu siis paikallis seurakuntaan siihen tehtävään !

        Mutta nyt luulet siis toimivasi opettajana kai täälläkin, tai siten, että kieretelet siellä ja täällä "opettamassa" oppejasi !

        Opettajuus on sidottu siis seurakunnan sisälle ja tiettyihin oppilaisiin, joita tulee opettaa ja paimentaa !

        Mutta nämäkin perus asiat ovat sinulta Jaikali YHÄ kateissa, joten sinun on ihan turha ainakin minulle väittää, että Jumala olisi sinut asettanut opettajaksi !

        Tajuatko nyt kuinka vähän oikeasti tajuat näistä asioista, jotka sinun "opettajana" tulisi hyvin tarkkaan tietää ???


      • jaikaliii
        jaikaliii kirjoitti:

        >>> Jotkut arvostaa hengellisiä opettajia. Minä en arvosta. Mulla on vain yksi Opettaja, joka on Hengellinen. Hän, itse Jeesus Kristus Pyhässä Hengessä.<<<

        Sanot että et arvosta opettajia. Sanot että opettajasi on Herra Jeesus Kristus. Arvostatko Häntä ja Hänen antamaansa opetusta jota Hän antaa apostolien kautta Raamatun Sanassa ja tänä päivänä seurakuntaansa asettamien opettajien kautta? Kuinka suuressa määrin seuraavat Raamatun Sanat ovat saaneet muuttua lihaksi jaripekassa? Kuinka sinä tottelet ja noudatat Jumalan Sanaa tässä asiassa?

        1.Timoteuksen kirje:5:17 "Vanhimpia, jotka seurakuntaa hyvin hoitavat, pidettäköön kahdenkertaisen kunnian ansainneina, varsinkin niitä, jotka sanassa ja opetuksessa työtä tekevät."

        Galatalaiskirje:
        6:6 Jolle sanaa opetetaan, se jakakoon kaikkea hyvää opettajallensa.

        Ef 4:11-15 "Ja hän antoi muutamat apostoleiksi, toiset profeetoiksi, toiset evankelistoiksi, toiset paimeniksi ja opettajiksi, tehdäkseen pyhät täysin valmiiksi palveluksen työhön, Kristuksen ruumiin rakentamiseen, kunnes me kaikki pääsemme yhteyteen uskossa ja Jumalan Pojan tuntemisessa, täyteen miehuuteen, Kristuksen täyteyden täyden iän määrään, ettemme enää olisi alaikäisiä, jotka ajelehtivat ja joita viskellään kaikissa opintuulissa ja ihmisten arpapelissä ja eksytyksen kavalissa juonissa; vaan että me, totuutta noudattaen rakkaudessa, kaikin tavoin kasvaisimme häneen, joka on pää, Kristus,"

        Tiedätkö jaripekka että Jumala kunnioittaa sitä joka Häntä (Sanaa) kunnioittaa. Sinä sanot että et kunnioita Raamatun opettajia. Kuitenkin sinun Opettaja, Herra Jeesus Kristus, käskee sinua pitämään opettajia kahdenkertaisen kunnian ansainneina. Se on opettajien kunnioittamista, jos ei ihmisenä ja uskon veljenä ja sananopettajana, niin heidän virkansa tähden koska se on Jumalasta, ja opettaja on Jumalan palvelija.

        Kunnioitathan sinäkin varmasti virkavaltaa esim. Poliiseja joita kohtaat.
        Jos et kunnioita Poliisia sen tähden että tunnet hänet ehkä naapurinasi ja tiedät hänestä asioita, sinä kunnioitat häntä hänen virkansa tähden. Joka tapauksessa virkavalta on Jumalan asettama yhteiskunnan päättäjien kautta, ja päättäjät demokratiassa kansan kautta, ja ovat Jumalan palvelijoita joita tulee kunnioittaa. Kuinka paljoa enemmän Jumalan Sanan palvelijoita tulisi kunnioittaa, ihmisiä jotka opettavat Jumalan Sanan tuntemista ihmisille. Se, joka kunnioittaa näitä Jumalan Sanan säätämyksiä, häntä Jumala kunnioittaa. Joka sitten tekee päin vastoin ja halveksii, mitä Jumala sitten tekee sellaiselle ihmiselle, kunnioittaako Jumala häntä?


      • luetaankosanaa2

        Sitten se toinen asia, joka sinulta Jaikali on pahasti yhä kateissa, ja jonka asian varsinkin opettaja/ paimenen ja joka ikisien uskovankin tulisi tarkkaan tietää !

        Eli mikä on opettaja/ paimenen tärkein ja ensimmäinnen tehtävä opettaa toiselle, eli nuorelle uskovalle ?

        JP-65 asia tuolla jo valotti, mutta sekin meni osin ohi sinulta Jaikali !

        Eli ensimmäinen ja tärkein opettaja/paimenen tehtävä on ohjata oppilas Pyhän Hengen HENKILÖKOHTAISEEN opetukseen kädestä pitäin !

        Siis tulee johdattaa nuori uskova saamaan opetuksensa suoraan Herralta, Pyhän Hengen avaaman Sanan kautta !!!

        Tämä on ensimmäinen ja KAIKKEIN TÄRKEIN opetustehtävä opettajalla !

        Siis oppilas, pitää saada syömään Sanaa itse niin, että Pyhä Henki pääseen sen hänelle itselleen avaamaan sydämen Uskoksi ja Totuudeksi !

        Eli ei siis ruokita nuorta uskovaa valmiilla ja jo valmiiksi pureskelluilla opetuksilla, vaan ohjataan se nuori itse valmistamaan ne Hengelliset ateriansa, ja kun tämä alkaa toimia ja toimii, niin ei tarvitse kantaa kasvusta ja oppimisesta huolta enää, eikä sitä nuorta uskovaa kiinnitetä väärin opettajaansa tai puolueeseen johon kuulutaan mahdollisesti !

        Nuori uskova noin kiinnitetään Kristukseen ja hän saa Hengellisen ravintonsa ja opetuksen suoraan Herralta Pyhän Hengen avaaman Sanan kautta !

        Tuohon siis vanhemman tulee pyrkiä, eli kädestä pitäin oman esimerkin kautta opetetaan käytännössä se, miten se Hengellinen ravinto saadaan suoraan Herralta !

        Nyt tuolla tavalla toimimalla se oppilas ei kiinnity opettajaan vaan Kristukseen, ja silloin vain toteutuu Sanan lupaus uudesta liitosta:

        Joh. 6:45 Profeetoissa on kirjoitettuna: 'Ja he tulevat kaikki Jumalan opettamiksi'.

        Jer. 31:34 Silloin ei enää toinen opeta toistansa eikä veli veljeänsä sanoen: 'Tuntekaa Herra'. Sillä he kaikki tuntevat minut, pienimmästä suurimpaan, sanoo Herra; sillä minä annan anteeksi heidän rikoksensa enkä enää muista heidän syntejänsä.

        Mitä siitä seuraa, kun oppils oppii saamaan Hengellisen ravintonsa itse Herralta !

        No, kun on opittu "itse valmistamaan" ateriansa, tai pikemmin opittu saamaan se ateria ja Hengellinen ravinto Herralta, niin kun se saadaan itselle, niin sen voi jakaa myös muillekin !

        Eli ihan sen "kuvan" mukaan, kun se pieni poika jakoi päivän ruoka annoksensa kaikille, siis ne viisi leipää ja kaksi kalaa, joka on kuva siis Hengellisistä eväistä !

        9 "Täällä on poikanen, jolla on viisi ohraleipää ja kaksi kalaa, mutta mitä ne ovat näin monelle?"
        10 Jeesus sanoi: "Asettakaa kansa aterioimaan". Ja siinä paikassa oli paljon ruohoa. Niin miehet, luvultaan noin viisituhatta, laskeutuivat maahan.
        11 Ja Jeesus otti leivät ja kiitti ja jakeli istuville; samoin kaloistakin, niin paljon kuin he tahtoivat.
        12 Mutta kun he olivat ravitut, sanoi hän opetuslapsillensa: "Kootkaa tähteeksi jääneet palaset, ettei mitään joutuisi hukkaan".
        13 Niin he kokosivat ne ja täyttivät kaksitoista vakkaa palasilla, mitkä olivat viidestä ohraleivästä jääneet tähteeksi niiltä, jotka olivat aterioineet.

        Niin kun Herra ne siunaa, ja ne jaaamme, niin niistä riittää ihan kaikille, ja jos "tähteet" kerätään talteen, niin sitä tulee enemmän kuin mitä alussa oli !

        Siis jos jaamme Seurakunnassa Hengelliset sen päivän eväämme muillekin, niin siinä käy siten, että moni muu saa lisää opetusta ja Hengellistä oppia asiasta, ja jos se anti, mitä muut ovat siitä saaneet kerätään talteen, niin sitä Hengellistä opetusta saa kerätä useita vasullisia, eli sitä on paljon enemmän kuin se alkuperäinen ja kaikille siis riittää !

        Siis tämän vuoksi olisi tärkeää se, että joka ikinen nuori uskova ENSITÖIKSI opetettaisiin saamaan Herralta suoraan Hengellinen ravintonsa, jotta kaikki rakentaisivat ja kaikki rakentuisivat:

        1. Kor. 14:26 Kuinka siis on, veljet? Kun tulette yhteen, on jokaisella jotakin annettavaa: millä on virsi, millä opetus, millä ilmestys, mikä puhuu kielillä, mikä selittää; kaikki tapahtukoon rakennukseksi.

        Siis ihan kaikilla tulisi olla annettavaa, jonka on itse Herralta saanut siihen hetkeen muillekin jaettavaksi !


      • jaikaliii

        Herra Jeesus Kristus, jaripekan Opettaja, sanoi että joka mina rakastaa, hän pitää minun käskyni ja se, joka ei minua rakasta, hän ei pidä minun käskyjäni (Sanaa). Rakastathan sinä jaripekka Herraa Jeesusta Kristusta, rakastathan Häntä? Sano että rakastat!


      • luetaankosanaa2
        jaikaliii kirjoitti:

        Tiedätkö jaripekka että Jumala kunnioittaa sitä joka Häntä (Sanaa) kunnioittaa. Sinä sanot että et kunnioita Raamatun opettajia. Kuitenkin sinun Opettaja, Herra Jeesus Kristus, käskee sinua pitämään opettajia kahdenkertaisen kunnian ansainneina. Se on opettajien kunnioittamista, jos ei ihmisenä ja uskon veljenä ja sananopettajana, niin heidän virkansa tähden koska se on Jumalasta, ja opettaja on Jumalan palvelija.

        Kunnioitathan sinäkin varmasti virkavaltaa esim. Poliiseja joita kohtaat.
        Jos et kunnioita Poliisia sen tähden että tunnet hänet ehkä naapurinasi ja tiedät hänestä asioita, sinä kunnioitat häntä hänen virkansa tähden. Joka tapauksessa virkavalta on Jumalan asettama yhteiskunnan päättäjien kautta, ja päättäjät demokratiassa kansan kautta, ja ovat Jumalan palvelijoita joita tulee kunnioittaa. Kuinka paljoa enemmän Jumalan Sanan palvelijoita tulisi kunnioittaa, ihmisiä jotka opettavat Jumalan Sanan tuntemista ihmisille. Se, joka kunnioittaa näitä Jumalan Sanan säätämyksiä, häntä Jumala kunnioittaa. Joka sitten tekee päin vastoin ja halveksii, mitä Jumala sitten tekee sellaiselle ihmiselle, kunnioittaako Jumala häntä?

        Tuleeko meidän siis kunnioittaa myös vääriä opettajia, siis niitäkin jotka toimivat seurakunnissa ilman, että Jumala on heitä valinnut ja tehtävään asettanut ???

        Miten niiden kunnioituksen kävi ja kaiken kaikkiaan kävi, jotka vastustivat Moosesta avoimesti ja jotka pyrkivät tehtäviin, joihin Herra ei ollut heitä valinnut ?

        Entäpä, kunnioittiko Jumala niitä Israelilaisia, jotka eivät kuuluneet Leeviläisiin ja silti toimivat pappeina ?


      • jari-pekka--65
        jaikaliii kirjoitti:

        Herra Jeesus Kristus, jaripekan Opettaja, sanoi että joka mina rakastaa, hän pitää minun käskyni ja se, joka ei minua rakasta, hän ei pidä minun käskyjäni (Sanaa). Rakastathan sinä jaripekka Herraa Jeesusta Kristusta, rakastathan Häntä? Sano että rakastat!

        Rakastan. Minä rakastan Herraani Jeesusta Kristusta. Rakastan Jeesusta ylikaiken ja Jeesus rakastaa minua ylikaiken. Minä rakastan, sillä Hän on ensin rakastanut minua.

        Minä kunnioitan vain Jumalaa ja esivaltaakin aina siihen asti kun asiat ei ole ristiriidassa Raamatun kanssa.


        Seurakunnissa opetuksesta saa kunnian joko Pyhä Henki tai ihminen. Sellaista opetusta kuuntelen mielelläni, jossa kunnian saa vain ja ainoastaan Pyhä Henki eli Jeesus. Jeesus on edelleenkin meidä ainoa Opettajamme. Tämä tästä taas tällä kertaa.

        Kunnia Herralle!


      • woewoe
        jari-pekka--65 kirjoitti:

        Yhden asian sanon. Jumala ei lähetä ketään raamattukouluun. Ei käske eikä kehoita menemään. Jumala ei ole teologi, fariseus eikä uskonnollinen.

        Raamattukoulussa ei opi tuntemaan Jumalaa. Ehkä sieltä saa jotain pääntietoa, mutta Jumalan tuntemisen kanssa sillä ei ole mitään tekemistä.

        Paavalikin sanoi raamattukoulun roskaksi. Teologia on pelkkää roskaa Jeesuksen tuntemisen rinnalla.

        Ja miten Jeesuksen oppii tuntemaan? No, raamatun sanan kautta. Ja sitä raamattukouluissa tutkitaan vähän perusteellisemmin. Jos väheksyt raamatun tutkimista, väheksyt samalla Jeesuksen tuntemista. Fiilistelypohjalla oleva usko ei kanna. Raamattukoulu on tarkoitettu niille, joilla on kutsumus Jumalan valtakunnan työhön. Miten voi opettaa, jos ei itse tunne hyvin kirjoituksia.


      • luetaankosanaa2
        woewoe kirjoitti:

        Ja miten Jeesuksen oppii tuntemaan? No, raamatun sanan kautta. Ja sitä raamattukouluissa tutkitaan vähän perusteellisemmin. Jos väheksyt raamatun tutkimista, väheksyt samalla Jeesuksen tuntemista. Fiilistelypohjalla oleva usko ei kanna. Raamattukoulu on tarkoitettu niille, joilla on kutsumus Jumalan valtakunnan työhön. Miten voi opettaa, jos ei itse tunne hyvin kirjoituksia.

        Jeesus itse kehoitti opetuslapsia pysymään erillään esim. fariseusten hapatuksesta, eli opeista !

        11 Kuinka te ette käsitä, etten minä puhunut teille leivästä? Vaan kavahtakaa fariseusten ja saddukeusten hapatusta."
        12 Silloin he ymmärsivät, ettei hän käskenyt kavahtamaan leivän hapatusta, vaan fariseusten ja saddukeusten oppia.

        Eli väärien opettajien oppiin ei tulisi mennä vaan pikemmin erottautua heistä !

        Muuten Raamatusta et löydä raamattu kouluja !

        Seurakunnassa on vanhempien eli paimen/opettajan tehtäväksi annettu opettaminen ja paimentaminen !

        Nyt se opetus tehtävä paikallis seurakunnissa on siis laiminlyöty ja siirretty sen paikallis seurakunnan ulkopuolelle !

        Näin ei Raamattu opeta eikä tälläiseen toimintamalliin kehoita !

        Suomessa siis samoin kuin perheessä on ulkoistettu äidin tehtävät, ja pienet lapset viedään vain "hoitoon" muille, niin samoin ovat nuoret uskovan taimet "avoihoidossa" eikä heistä ja heidän oppimisestaan ja paimentamisestaan huolehdi kunnolla kukaan !

        Usein siis sama asia ja ongelma, mikä näkyy luonnollisella puolella, on näkyvissä myös Hengellisellä puolella !

        Ja opettajia ollaan kaikki, mutta eivät lapsen vanhemmat, eikä koulu halua kantaa vastuuta lapsen kasvatuksesta, eli paimentamisesta, ihan kuten Hes 34 kertoo:

        2 "Ihmislapsi, ennusta Israelin paimenia vastaan, ennusta ja sano heille-paimenille: Näin sanoo Herra, Herra: Voi Israelin paimenia, jotka ovat itseänsä kainneet! Eikö paimenten ole kaittava lampaita?
        3 Te olette syöneet rasvat, pukeneet päällenne villat, teurastaneet lihavat; mutta ette ole kainneet laumaa,
        4 ette ole vahvistaneet heikkoja, ette ole parantaneet sairaita, sitoneet haavoittuneita, tuoneet takaisin eksyneitä, etsineet kadonneita, vaan te olette vallinneet niitä tylysti ja väkivaltaisesti.


      • jaikaliii
        jari-pekka--65 kirjoitti:

        Rakastan. Minä rakastan Herraani Jeesusta Kristusta. Rakastan Jeesusta ylikaiken ja Jeesus rakastaa minua ylikaiken. Minä rakastan, sillä Hän on ensin rakastanut minua.

        Minä kunnioitan vain Jumalaa ja esivaltaakin aina siihen asti kun asiat ei ole ristiriidassa Raamatun kanssa.


        Seurakunnissa opetuksesta saa kunnian joko Pyhä Henki tai ihminen. Sellaista opetusta kuuntelen mielelläni, jossa kunnian saa vain ja ainoastaan Pyhä Henki eli Jeesus. Jeesus on edelleenkin meidä ainoa Opettajamme. Tämä tästä taas tällä kertaa.

        Kunnia Herralle!

        Koska sanot rakastavasi Jeesusta, sinä olet velvollinen tekemään niin kuin Hän sanoo sinulle. Osoitat rakkautesi teoillasi niin kuin Jumalakin osoittaa rakkautensa meitä kohtaan käytännön teoissa. Jumala ei siis vain sanon rakastavansa, Hän osoittaa rakkauttaan jatkuvasti teoillaan. Rakkaus Herraan näkyy käytännössä Herran Sanan tottelemisena ja tässä käsiteltävässä asiassa se ilmenee seurakunnan ja seurakuntapalvelijoiden kunnioittamisena. Tavoitelkaamme rakkautta.

        Roomalaiskirje:5:8 "Mutta Jumala osoittaa rakkautensa meitä kohtaan siinä, että Kristus, kun me vielä olimme syntisiä, kuoli meidän edestämme."

        Huomaa että, tässä ei sanota menneessä aikamuodossa"osoitti" vaan, "osoittaa" mikä on jatkuvaa tekemistä. Jumala osoittaa jatkuvasti rakkautensa meitä kohtaan siinä että Kristus kuoli meidän edestämme. Siis, meillä on jatkuva Kristuksen ruumiin uhri ja veri meidän edestämme annettu meidän elämäksemme ja syntiemme anteeksiantamukseksi ja pelastukseksi. Meillä on jatkuva pääsy Jumalan välittömään läsnäoloon Jeesuksen Kristuksen ruumiin uhrin ja veren kautta. Se ei ollut vain silloin kun Jeesus kuoli ja nousi kuolleista. Se ei ollut vain silloin kun tulimme uskoon. Se on tänäkin päivänä. Ja siksi me saamme jatkuvasti Jeesuksen täydellisesti onnistuneen ja täydellisesti suoritetun sovitustyön perusteella kaikki syntimme anteeksi, pois pyyhityksia.

        Näin Jumala osoittaa rakkautensa meitä kohtaan tänäkin päivänä ja huomenna jos vielä elämme ja olemme täällä armon ajassa.


      • luetaankosanaa2
        jaikaliii kirjoitti:

        Koska sanot rakastavasi Jeesusta, sinä olet velvollinen tekemään niin kuin Hän sanoo sinulle. Osoitat rakkautesi teoillasi niin kuin Jumalakin osoittaa rakkautensa meitä kohtaan käytännön teoissa. Jumala ei siis vain sanon rakastavansa, Hän osoittaa rakkauttaan jatkuvasti teoillaan. Rakkaus Herraan näkyy käytännössä Herran Sanan tottelemisena ja tässä käsiteltävässä asiassa se ilmenee seurakunnan ja seurakuntapalvelijoiden kunnioittamisena. Tavoitelkaamme rakkautta.

        Roomalaiskirje:5:8 "Mutta Jumala osoittaa rakkautensa meitä kohtaan siinä, että Kristus, kun me vielä olimme syntisiä, kuoli meidän edestämme."

        Huomaa että, tässä ei sanota menneessä aikamuodossa"osoitti" vaan, "osoittaa" mikä on jatkuvaa tekemistä. Jumala osoittaa jatkuvasti rakkautensa meitä kohtaan siinä että Kristus kuoli meidän edestämme. Siis, meillä on jatkuva Kristuksen ruumiin uhri ja veri meidän edestämme annettu meidän elämäksemme ja syntiemme anteeksiantamukseksi ja pelastukseksi. Meillä on jatkuva pääsy Jumalan välittömään läsnäoloon Jeesuksen Kristuksen ruumiin uhrin ja veren kautta. Se ei ollut vain silloin kun Jeesus kuoli ja nousi kuolleista. Se ei ollut vain silloin kun tulimme uskoon. Se on tänäkin päivänä. Ja siksi me saamme jatkuvasti Jeesuksen täydellisesti onnistuneen ja täydellisesti suoritetun sovitustyön perusteella kaikki syntimme anteeksi, pois pyyhityksia.

        Näin Jumala osoittaa rakkautensa meitä kohtaan tänäkin päivänä ja huomenna jos vielä elämme ja olemme täällä armon ajassa.

        Jumala eikä siis Raamattukaan kehoita missään hyväksymään väärää ja vääryyttä ja vääriä työntekijöitä !!!

        Sinä Jaikali aina vetoat tuohon rakkauteen, mutta kun sitä ei voi irrottaa Totuudesta, eli Jeesuksen kautta tuli siis Armo JA TOTUUS !

        Siis ei pelkkä armo ilman Totuutta eikä Rakkautta ilman Totuutta !

        Meidän tulee Rakastaa Totuudessa, eikä inhimillisessä eli Totuuteen perustumattomassa inhimillisessä rakkaudessa !

        1. Joh. 3:18 Lapsukaiset, älkäämme rakastako sanalla tai kielellä, vaan teossa ja totuudessa.

        2. Joh. 1:3 Armo, laupeus ja rauha Isältä Jumalalta ja Jeesukselta Kristukselta, Isän Pojalta, on oleva meidän kanssamme, totuudessa ja rakkaudessa.

        Jumala ei rakasta vääryyttä !

        Jes. 61:8 Sillä minä, Herra, rakastan oikeutta, vihaan vääryyttä ja ryöstöä;

        Ps. 11:5 Herra tutkii vanhurskaat, mutta jumalattomia ja niitä, jotka vääryyttä rakastavat, hänen sielunsa vihaa.

        16 Näitä kuutta Herra vihaa, ja seitsemää hänen sielunsa kauhistuu:
        17 ylpeitä silmiä, valheellista kieltä, käsiä, jotka vuodattavat viatonta verta,
        18 sydäntä, joka häijyjä juonia miettii, jalkoja, jotka kiiruusti juoksevat pahaan,
        19 väärää todistajaa, joka valheita puhuu, ja riidan rakentajaa veljesten kesken.

        Ps. 11:5 Herra tutkii vanhurskaat, mutta jumalattomia ja niitä, jotka vääryyttä rakastavat, hänen sielunsa vihaa.

        Matt. 3:7 Mutta nähdessään paljon fariseuksia ja saddukeuksia tulevan kasteelle hän sanoi heille: "Te kyykäärmeitten sikiöt, kuka on neuvonut teitä pakenemaan tulevaista vihaa?

        4 Vai halveksitko hänen hyvyytensä ja kärsivällisyytensä ja pitkämielisyytensä runsautta, etkä tiedä, että Jumalan hyvyys vetää sinua parannukseen?
        5 Kovuudellasi ja sydämesi katumattomuudella sinä kartutat päällesi vihaa vihan ja Jumalan vanhurskaan tuomion ilmestymisen päiväksi,
        6 hänen, "joka antaa kullekin hänen tekojensa mukaan":
        7 niille, jotka hyvässä työssä kestävinä etsivät kirkkautta ja kunniaa ja katoamattomuutta, iankaikkisen elämän,
        8 mutta niiden osaksi, jotka ovat itsekkäitä eivätkä tottele totuutta, vaan tottelevat vääryyttä, tulee viha ja kiivastus.
        9 Tuska ja ahdistus jokaisen ihmisen sielulle, joka pahaa tekee, juutalaisen ensin, sitten myös kreikkalaisen;
        10 mutta kirkkaus ja kunnia ja rauha jokaiselle, joka tekee sitä, mikä hyvä on, juutalaiselle ensin, sitten myös kreikkalaiselle!
        11 Sillä Jumala ei katso henkilöön.

        Mutta kun terve Jumalan pelko puuttuu, ja julistetaan vain pelkkää "rakkautta" siis ilman Totuutta, niin koko homma vääristyy silloin !

        Meidän tulee rakastaa siis Totuudessa ja Totuuden mukaan, eikä vain sulkea silmiämme kaikelle vääyydelle ja väärille toimille ja sille, että seurakunnissa on tehtävissä väärät paimenet ja väärät henkilöt seurakunnan palvelijoina eli palvelu tehtävissä eli viroissa !

        Mutta kaikelle tälle sinä Jaikali suljet silmäsi tai olet sokea, ja kehoitat siis muitakin sulkemaan silmänsä kaikelle vääryydelle ja väärälle toiminalle, mitä seurakunnissa harjoitetaan !

        Kaikkia vääryyksiä ja valheita ja valheellisia työntekijöitä vain tulisi sinun mukaan sokeasti rakastaa ja heitä jopa kunnioittaa !

        Mutta kun sinä itsekin siis olet itse itsesi opettajaksi korottanut ja väität mukamas Jumalan sinut asettaneen, niin en yhtään ihmettele, että vaadit muillekin itse itsensä korottaneita kohtaan osoittamaan vain rakkautta ja kunnioitusta !

        Siis Raamattu sanoo selvästi tuon mekanismin ja kuinka se menee:

        Room. 1:32 jotka, vaikka tuntevat Jumalan vanhurskaan säädöksen, että ne, jotka senkaltaisia tekevät, ovat kuoleman ansainneet, eivät ainoastaan itse niitä tee, vaan vieläpä osoittavat hyväksymistä niille, jotka niitä tekevät.

        Siis kun sinä Jaikali itse toimit väärin, niin silloinhan sinä varmasti osoitat hyväksyntää muita väärin tomivia kohtaan, sillä paha sinun olisi heitä arvostella saati nuhdella, kun itse toimit ihan samoin !


    • luetaankosanaa2

      Mooses ei päässyt luvattuun maahan, mutta sillä oli syynsä !

      Siis se on "kuva" siitä, että vanhan liiton, eli lain kautta, ei voi saavuttaa luvattua maata eli pelastua !

      Siis lain kautta ei voi kukaan pelastua vaan uuden liiton, eli Jeesuksen Kristuksen uhriveren kautta vain !

      Siis kukaan ihminen ei omin teoin eli lakia itse noudattamalla voi tulla vanhurskaaksi, ja siten ei Mooseskaan tuon asian vuoksi voinut sitä luvattua maata saavuttaa !

      Tämä on tärkeää ymmärtää !

      • Hänen_kunniakseen

        Ja kun seuraava aiooni nousee, yhdistyy Christos-Lucifer voimiensa ja viisautensa väkevyydessä! Silloin olemme kaikki yhtä!


      • RealSana

        "Ota sauva ja kokoa seurakunta, sinä ja veljesi Aaron, ja puhukaa heidän silmiensä edessä kalliolle, niin se antaa vettä, ja sinä saat vettä tulemaan heille kalliosta ja juotat joukon ja sen karjan. Niin Mooses otti sauvan Herran kasvojen edestä, niinkuin hän oli häntä käskenyt. Ja Mooses ja Aaron kokosivat seurakunnan kallion eteen, ja hän sanoi heille: Kuulkaa nyt, te niskurit! Onko meidän saatava teille vettä tästä kalliosta?Mooses nosti kätensä ja iski kalliota kahdesti sauvallansa, ja siitä lähti runsaasti vettä, niin että kansa ja sen karja saivat juoda.
        Mutta Herra sanoi Moosekselle ja Aaronille: Koska ette uskoneet minuun ettekä pitäneet minua pyhänä israelilaisten silmien edessä, niin te ette saa viedä tätä seurakuntaa siihen maahan, jonka minä heille annan".


    • Kommando-EVANKELISTA

      Jeshajahu 59:17 Ja hän puki yllensä vanhurskauden kuin rintahaarniskan ja pani pelastuksen kypärin päähänsä. Hän puki koston vaatteet puvuksensa ja verhoutui kiivauteen niinkuin viittaan.

      Joo, HYVÄ että on ja niin pitääkin olla. Sllä perkele tarkoittaa valehtelijaa ja niin on nyt
      montakin valehtelijaa pesiytynyt tänne Helluntailaisten Raamattupalstalle, mutta

      Ison Kirjan iskujoukko on tarkkaan valittu, pitkään koulutettu ja hyvin varustettu Miekalla, Kilvellä ja JUMALAN KOKO SOTA-ASUSSA, TAISTELUVALMIINA.

      Efesolaiskirje: 6:10 Lopuksi, vahvistukaa Herrassa ja Hänen väkevyytensä voimassa.

      6:11-12 Pukekaa yllenne Jumalan koko sota-asu, voidaksenne kestää perkeleen kavalat juonet. Sillä meillä ei ole taistelu verta ja lihaa vastaan, vaan hallituksia vastaan, valtoja vastaan, tässä pimeydessä hallitsevia maailmanvaltiaita vastaan, pahuuden henkiolentoja vastaan taivaan avaruuksissa.

      6:13-15 Sentähden ottakaa päällenne Jumalan koko sota-asu, voidaksenne pahana päivänä tehdä vastarintaa ja kaikki suoritettuanne pysyä pystyssä.
      Seisokaa siis kupeet totuuteen vyötettyinä, ja olkoon pukunanne vanhurskauden haarniska, ja kenkinä jaloissanne alttius rauhan evankeliumille.

      6:16-17 Kaikessa ottakaa uskon kilpi, jolla voitte sammuttaa kaikki pahan palavat nuolet, ja ottakaa vastaan pelastuksen kypäri ja Hengen miekka, joka on Jumalan sana.

      6:18-20 Ja tehkää tämä kaikella rukouksella ja anomisella, rukoillen joka aika Hengessä ja sitä varten valvoen kaikessa kestäväisyydessä ja anomisessa kaikkien pyhien puolesta. Ja minunkin puolestani, että minulle, kun suuni avaan, annettaisiin oikeat sanat rohkeasti julistaakseni evankeliumin salaisuutta, jonka tähden minä olen lähettiläänä kahleissa, että minä siitä rohkeasti puhuisin, niinkuin minun puhua tulee.

      6:21-22 Mutta että tekin tietäisitte tilani, kuinka minun on, niin on Tykikus, rakas veljeni ja uskollinen palvelija Herrassa JHWH, antava teille siitä kaikesta tiedon.
      Minä lähetän hänet teidän tykönne juuri sitä varten, että saisitte tietää meidän tilamme ja että hän lohduttaisi teidän sydämiänne.

      6:23-24 Rauha veljille ja rakkaus, uskon kanssa, Isältä Jumalalta. Ja Herralta JHWH Jeshua Messiaalta Armo olkoon kaikkien kanssa, jotka katoamattomuudessa rakastavat meidän Herraamme JHWH Jeshua Messiasta.

      • Vai että kommando?
        Miksi tämä ketju?

        Yleensä joukon tekstiketjut ovat riitaisia mutta tämä ketju harvinaisen sopuisa. Ei tarvita taisteluvarusteita.

        Ellei sitten tahdo taistella"rauhan aikana".


    • Jouko puhui että mooses ei tahtonut"tulla suureksi ihmisten edessä".

      Siinäpä mooses oli erilainen kuin jouko itse.

    • mummikainuusta

      Kymmenen vitsausta taisi olle ennemminkin tarkoitettu israelilaisille, jotta he näkisivät, että Egyptin epäjumalat eivät "pärjää" aidolle Jumalalle. Näyttää siltä, että vitsukset kohdistuivat suoraan Egyptin epäjumaliin.
      Moose oli koulunsa käynyt ja Jumala oli riisunut hänestä kaiken ylpeyden pois. Mooses tiesi oman paikkansa ja heikkoutensa. Päinvastoin kuin nykyiset julistajat.

      • jaikalikiittää

        Hyvä näkökulma! Kiitos!


    • sivustahuutelija

      Kyllä mä uskon kun jaikali kertoi että Jumala lähetti hänet Raamattukouluun.

      • Onko mielestäsi jokainen joka käy raamattukoulua siellä jumalan lähettämänä?


      • sivustahuutelija
        auroraboreallis kirjoitti:

        Onko mielestäsi jokainen joka käy raamattukoulua siellä jumalan lähettämänä?

        Mistä minä tiedän onko.
        Jos niin joku sanoo että Jumala lähetti, niin miksi epäilisin.


    • Historialline_totuus

      Mooses oli korruptoitunut läski ja teki kierojen jutkujen kanssa kauppaa varastetusta kullasta tehdystä jumalan kuvasta.

      Jumala vittuuntui perin juurin ja valitsi, sekä lähetti koko paskarevohkan erämaavaellukselle lopuksi ikäänsä. Ne tulivat sieltä kuitenkin omin luvin takaisin ja julistivat, että jumala oli valinnut heidät. Olivat mielestään jumalan valittuja positiivisessa mielessä, vaikka rangaistukseksi jumala ne sinne erämaahan lähetti skorpionien pisteltäviksi.
      Siitä tuo valittu kansa käsite syntyi. Valitut kuolemaan, jotta maailma olisi parempi paikka.

    • sivustahuutelija

      "Luetaankosanaa" sua en kyllä ainakaan toivoisi omaksi opettajaksi. Paistaa niin läpi noista kirjoituksista sellanen kovuus ja rakkaudettomuus että parempi ku olisit hiljaa.
      Ei millään pahalla.

      • luetaankosanaa2

        Ensinnäkin, minä en ole väittänyt olevani mikään opettaja, tai että edes pyrkisin sellaiseen tehtävään !

        Toiseksi nyt en opeta tässä ketjussa, vaan paljastan vain Jaikalin väitteen omasta opettajuudestaan, siis mukamas Jumalan asettamana, hänen itse keksimäkseen asiaksi !

        Opettajana ei voi toimia millään, jos ei vielä perusteitakaan ymmärrä ja osaa !

        Minä olen siis nuhdellut ja varoittanut vain taas kerran Jaikalia, hänen vääristä toimistaan ja valheistaan, joissa hän elää syvässä paatumuksessa !

        Jaikali siis ei ole tehnyt parannusta touhuistaan ja valheistaan, vaan tämänkin ketjun tarkoitus on korottaa vain hänen omaa "opettajuuttaan" ja koko ketju on vastaveto niitä kohtaan, jotka häntä ovat arvostelleet, hänen vääristä toimistaan ja valheistaan !

        Eli Jaikali tämän aloituksensa kautta vain pyrkii hiljentämään arvostelijat väärinä arvostelijoina, vaikka hän itse siis on pahasti eksynyt Totuudesta !

        Eli Jaikali siis yhä VÄITTÄÄ harhaluulojensa vuoksi, että Jumala mukamas olisi hänet opettajaksi asettanut, ja niiden, jotka sitä epäilevät ja sen asian kiistävät mahdottomana, Jaikali siis väittää vääriksi Jumalan tahdon vastustajiksi !

        Koko kesksutelu ketju on siis vain tuon Jaikalin oman harhaluulon ja "opettajuuden" pönkittämistä varten tehty !

        Melkoista itse itsensä korottamista, eli ylpeyttä ja paisuneisuutta Jaikalilta !

        9 Niin hän puhui vielä muutamille, jotka luottivat itseensä, luullen olevansa vanhurskaita, ja ylenkatsoivat muita, tämän vertauksen:
        10 "Kaksi miestä meni ylös pyhäkköön rukoilemaan, toinen fariseus ja toinen publikaani.
        11 Fariseus seisoi ja rukoili itsekseen näin: 'Jumala, minä kiitän sinua, etten minä ole niinkuin muut ihmiset, riistäjät, väärämieliset, huorintekijät, enkä myöskään niinkuin tuo publikaani.
        12 Minä paastoan kahdesti viikossa; minä annan kymmenykset kaikista tuloistani.'
        13 Mutta publikaani seisoi taampana eikä edes tahtonut nostaa silmiään taivasta kohti, vaan löi rintaansa ja sanoi: 'Jumala, ole minulle syntiselle armollinen'.
        14 Minä sanon teille: tämä meni kotiinsa vanhurskaampana kuin se toinen; sillä jokainen, joka itsensä ylentää, alennetaan, mutta joka itsensä alentaa, se ylennetään."

        Minä olen näitä itse itsensä korottaneita tutkinut jo pidempään, ja paljon olen heihin törmännyt ja heitä paljastanut, ja jokainen väittää siis jopa Jumalan heidät valinneen ja asettaneen tehtäväänsä, vaikka heillä ei siis ole edes perus tietoja sen tehtävän vaatimuksista !

        Ilm. 2:2 Minä tiedän sinun tekosi ja vaivannäkösi ja kärsivällisyytesi, ja ettet voi pahoja sietää; sinä olet koetellut niitä, jotka sanovat itseänsä apostoleiksi, eivätkä ole, ja olet havainnut heidät valhettelijoiksi;

        Nykyään siis on todella paljon seurakunnissa seurakunnan palvelutehtävissä sellaisia pahoja ja vääriä palvelijoita, joita Jumala ei todellakaan ole voinut asettaa tehtäviinsä, sillä sen näkee jo tietämättömyydestä ja väärästä toiminnasta ja huonoista hedelmistä !

        Joten minulta ainakin on turhaa alkaa penätä kunnioitusta jollekin ihmiselle, vain sen kautta, että hän tällä hetkellä toimii jossain seurakunnan palvelutehtävässä !

        Herra antoi jo noin vuosikymmen sitten minulle tämän Sanankohdan ja Hän ilmoitti sen kuvastavan Suomen seurakuntien ja niiden palvelijoiden tilaa:

        Hes 34
        1 Minulle tuli tämä Herran sana:
        2 "Ihmislapsi, ennusta Israelin paimenia vastaan, ennusta ja sano heille-paimenille: Näin sanoo Herra, Herra: Voi Israelin paimenia, jotka ovat itseänsä kainneet! Eikö paimenten ole kaittava lampaita?
        3 Te olette syöneet rasvat, pukeneet päällenne villat, teurastaneet lihavat; mutta ette ole kainneet laumaa,
        4 ette ole vahvistaneet heikkoja, ette ole parantaneet sairaita, sitoneet haavoittuneita, tuoneet takaisin eksyneitä, etsineet kadonneita, vaan te olette vallinneet niitä tylysti ja väkivaltaisesti.
        5 Ja niin ne ovat hajaantuneet paimenta vailla ja joutuneet kaikkien metsän petojen syötäviksi-hajaantuneet ne ovat.
        6 Minun lampaani harhailevat kaikilla vuorilla ja kaikilla korkeilla kukkuloilla; pitkin koko maata ovat minun lampaani hajallaan, eikä kenkään niistä välitä eikä niitä etsi.
        7 Sentähden, paimenet, kuulkaa Herran sana:
        8 Niin totta kuin minä elän, sanoo Herra, Herra, totisesti, koska minun lampaani ovat ryöstettävinä ja koska minun lampaani ovat kaikkien metsän petojen syötävinä, kun paimenta ei ole ja kun minun paimeneni eivät välitä minun lampaistani, vaan minun paimeneni kaitsevat itseänsä, eivätkä kaitse minun lampaitani,
        9 sentähden, paimenet, kuulkaa Herran sana:
        10 Näin sanoo Herra, Herra: Katso, minä käyn paimenten kimppuun, vaadin lampaani heidän kädestänsä ja teen lopun heidän lammasten-kaitsennastaan, eivätkä paimenet saa enää kaita itseänsä. Minä pelastan lampaani heidän kidastansa, eivätkä ne sitten enää ole heidän syötävinänsä.


      • sivustahuutelija
        luetaankosanaa2 kirjoitti:

        Ensinnäkin, minä en ole väittänyt olevani mikään opettaja, tai että edes pyrkisin sellaiseen tehtävään !

        Toiseksi nyt en opeta tässä ketjussa, vaan paljastan vain Jaikalin väitteen omasta opettajuudestaan, siis mukamas Jumalan asettamana, hänen itse keksimäkseen asiaksi !

        Opettajana ei voi toimia millään, jos ei vielä perusteitakaan ymmärrä ja osaa !

        Minä olen siis nuhdellut ja varoittanut vain taas kerran Jaikalia, hänen vääristä toimistaan ja valheistaan, joissa hän elää syvässä paatumuksessa !

        Jaikali siis ei ole tehnyt parannusta touhuistaan ja valheistaan, vaan tämänkin ketjun tarkoitus on korottaa vain hänen omaa "opettajuuttaan" ja koko ketju on vastaveto niitä kohtaan, jotka häntä ovat arvostelleet, hänen vääristä toimistaan ja valheistaan !

        Eli Jaikali tämän aloituksensa kautta vain pyrkii hiljentämään arvostelijat väärinä arvostelijoina, vaikka hän itse siis on pahasti eksynyt Totuudesta !

        Eli Jaikali siis yhä VÄITTÄÄ harhaluulojensa vuoksi, että Jumala mukamas olisi hänet opettajaksi asettanut, ja niiden, jotka sitä epäilevät ja sen asian kiistävät mahdottomana, Jaikali siis väittää vääriksi Jumalan tahdon vastustajiksi !

        Koko kesksutelu ketju on siis vain tuon Jaikalin oman harhaluulon ja "opettajuuden" pönkittämistä varten tehty !

        Melkoista itse itsensä korottamista, eli ylpeyttä ja paisuneisuutta Jaikalilta !

        9 Niin hän puhui vielä muutamille, jotka luottivat itseensä, luullen olevansa vanhurskaita, ja ylenkatsoivat muita, tämän vertauksen:
        10 "Kaksi miestä meni ylös pyhäkköön rukoilemaan, toinen fariseus ja toinen publikaani.
        11 Fariseus seisoi ja rukoili itsekseen näin: 'Jumala, minä kiitän sinua, etten minä ole niinkuin muut ihmiset, riistäjät, väärämieliset, huorintekijät, enkä myöskään niinkuin tuo publikaani.
        12 Minä paastoan kahdesti viikossa; minä annan kymmenykset kaikista tuloistani.'
        13 Mutta publikaani seisoi taampana eikä edes tahtonut nostaa silmiään taivasta kohti, vaan löi rintaansa ja sanoi: 'Jumala, ole minulle syntiselle armollinen'.
        14 Minä sanon teille: tämä meni kotiinsa vanhurskaampana kuin se toinen; sillä jokainen, joka itsensä ylentää, alennetaan, mutta joka itsensä alentaa, se ylennetään."

        Minä olen näitä itse itsensä korottaneita tutkinut jo pidempään, ja paljon olen heihin törmännyt ja heitä paljastanut, ja jokainen väittää siis jopa Jumalan heidät valinneen ja asettaneen tehtäväänsä, vaikka heillä ei siis ole edes perus tietoja sen tehtävän vaatimuksista !

        Ilm. 2:2 Minä tiedän sinun tekosi ja vaivannäkösi ja kärsivällisyytesi, ja ettet voi pahoja sietää; sinä olet koetellut niitä, jotka sanovat itseänsä apostoleiksi, eivätkä ole, ja olet havainnut heidät valhettelijoiksi;

        Nykyään siis on todella paljon seurakunnissa seurakunnan palvelutehtävissä sellaisia pahoja ja vääriä palvelijoita, joita Jumala ei todellakaan ole voinut asettaa tehtäviinsä, sillä sen näkee jo tietämättömyydestä ja väärästä toiminnasta ja huonoista hedelmistä !

        Joten minulta ainakin on turhaa alkaa penätä kunnioitusta jollekin ihmiselle, vain sen kautta, että hän tällä hetkellä toimii jossain seurakunnan palvelutehtävässä !

        Herra antoi jo noin vuosikymmen sitten minulle tämän Sanankohdan ja Hän ilmoitti sen kuvastavan Suomen seurakuntien ja niiden palvelijoiden tilaa:

        Hes 34
        1 Minulle tuli tämä Herran sana:
        2 "Ihmislapsi, ennusta Israelin paimenia vastaan, ennusta ja sano heille-paimenille: Näin sanoo Herra, Herra: Voi Israelin paimenia, jotka ovat itseänsä kainneet! Eikö paimenten ole kaittava lampaita?
        3 Te olette syöneet rasvat, pukeneet päällenne villat, teurastaneet lihavat; mutta ette ole kainneet laumaa,
        4 ette ole vahvistaneet heikkoja, ette ole parantaneet sairaita, sitoneet haavoittuneita, tuoneet takaisin eksyneitä, etsineet kadonneita, vaan te olette vallinneet niitä tylysti ja väkivaltaisesti.
        5 Ja niin ne ovat hajaantuneet paimenta vailla ja joutuneet kaikkien metsän petojen syötäviksi-hajaantuneet ne ovat.
        6 Minun lampaani harhailevat kaikilla vuorilla ja kaikilla korkeilla kukkuloilla; pitkin koko maata ovat minun lampaani hajallaan, eikä kenkään niistä välitä eikä niitä etsi.
        7 Sentähden, paimenet, kuulkaa Herran sana:
        8 Niin totta kuin minä elän, sanoo Herra, Herra, totisesti, koska minun lampaani ovat ryöstettävinä ja koska minun lampaani ovat kaikkien metsän petojen syötävinä, kun paimenta ei ole ja kun minun paimeneni eivät välitä minun lampaistani, vaan minun paimeneni kaitsevat itseänsä, eivätkä kaitse minun lampaitani,
        9 sentähden, paimenet, kuulkaa Herran sana:
        10 Näin sanoo Herra, Herra: Katso, minä käyn paimenten kimppuun, vaadin lampaani heidän kädestänsä ja teen lopun heidän lammasten-kaitsennastaan, eivätkä paimenet saa enää kaita itseänsä. Minä pelastan lampaani heidän kidastansa, eivätkä ne sitten enää ole heidän syötävinänsä.

        ole hiljaa. Ei muuta sanottavaa.


      • luetaankosanaa2
        sivustahuutelija kirjoitti:

        ole hiljaa. Ei muuta sanottavaa.

        Eikö totuus maistu, kirpaiseeko se ?

        Herran siunausta vain sinullekin "sivustahuutelija" ! :)


    • Taustalla.seuraamme

      Luetaanko sanaa kirjoitti itselleen: "Älköön aivan monet pyrkikö opettajiksi"
      Hassua, että pyrit opettamaan jaikalii, joka on sinua paljon tietävämpi. Luulet itsestäsi liikaa.

      • luetaankosanaa2

        Ongelmasi on se, että et lue sitä, mitä JO on kirjoitettu !

        Olen moneen kertaan ilmoittanut, että EN ole opettaja,ENKÄ myöskään pyri opettajaksi !!!

        En ole kokenut missään vaiheessa Herran kasvattavan minusta mitään opettajaa !

        Joten jospa pitäydyttäisiin siinä, mitä on JO kirjoitettu ja mikä on Totuus !

        Jaikalin tietomäärän olen moneen kertaan todennut täysin riittämättömäksi, ja täysin riittämättömäksi varsinkin opettajan tehtävään, johon hän ITSE siis väittää Jumalan hänet mukamas asettaneen !

        Jaikali ei ymmärtänyt edes noita opettajuuden perus asioita, joita olin jo useasti häneltä kysynyt !

        Jos siis jopa minä ne ymmärrän, vaikka en ole mikään opettaja, niin onhan Jaikalin todellinen tietomäärä todella heikko silloin !

        Mutta suon sinulle täyden oikeuden omaan mielipiteeseesi, toivoisin vain sitä, että se mielipide perustuisi edes jotenkin todellisuuteen !


      • luetaankosanaa2 kirjoitti:

        Ongelmasi on se, että et lue sitä, mitä JO on kirjoitettu !

        Olen moneen kertaan ilmoittanut, että EN ole opettaja,ENKÄ myöskään pyri opettajaksi !!!

        En ole kokenut missään vaiheessa Herran kasvattavan minusta mitään opettajaa !

        Joten jospa pitäydyttäisiin siinä, mitä on JO kirjoitettu ja mikä on Totuus !

        Jaikalin tietomäärän olen moneen kertaan todennut täysin riittämättömäksi, ja täysin riittämättömäksi varsinkin opettajan tehtävään, johon hän ITSE siis väittää Jumalan hänet mukamas asettaneen !

        Jaikali ei ymmärtänyt edes noita opettajuuden perus asioita, joita olin jo useasti häneltä kysynyt !

        Jos siis jopa minä ne ymmärrän, vaikka en ole mikään opettaja, niin onhan Jaikalin todellinen tietomäärä todella heikko silloin !

        Mutta suon sinulle täyden oikeuden omaan mielipiteeseesi, toivoisin vain sitä, että se mielipide perustuisi edes jotenkin todellisuuteen !

        Jouko ei koskaan tule ymmärtämään. Hän on narsisti ja liukas kuin saippua. Juuri kun kuvittelee että hän kuuntelee niin hän sanoo jotakin josta huomaa että siellä pilvilinnoissa edelleen liidellään.
        Se mikä on vakavaa on se että hän tekee uskonnonuhreja: jos ei tajua hänen juttujaan on se joukon mielestä sama kuin että vainoaa kaikkia uskovaisia ja on itse jumalaa vastaan.


    • jännittääihan

      Auttaako miten pajon siellä taivaan portilla sitten aikanaan kun vetoaa vain kovasti jaikalin kanssa käytyihin uskonsotiin?

      tuleeko siitä prenikkaa rinnukseen ja ovi aukeaa vai miten?

    • Maassa.maan.tavalla

      Et nyt ole Jumalan asialla. Lukisit sanaa rukoillen ja pyytäisit oikeita kasteella käyneitä uskovia opettamaan itseäsi. Mene kysymään Jumalan viisaudella täytetyiltä kristityiltä neuvoa, miten saat sydämentilasi oikeaksi. Jokainen Pyhässä Hengessä oleva havaitsee kirjoituksistasi lihanmielen ja vieraan hengen vaikutuksen.
      Kristittyjen keskuudessa kristittyjen tavalla. Johannes 13:34,35.

    • Maassa.maan.tavalla

      Edellinen nimimerkille "luetaanko sanaa."

      • luetaankosanaa2

        Itse mietin sitä, että eikö Jaikali tajua ja huomioi edes sitä, että hän joutuu valheistaan tilille Herran edessä !

        Siis Jaikali menee Herran eteen, väittäen Hänelle, että sinä Herra asetit minut opettajaksi, ja sitten Herra sanoo hänelle, että älä valehtele, en ole sinua asettanut opettajaksi !

        Siis vaikka Jaikali huijaa iotse itseään ja vaikka hän onnistuisi joitakin ihmisiäkin huijaamaan, niin Herran edessä viimeistään on hänenkin kohdattava Totuus !

        Se on toisi noloa ja häpeällistä varmasti siinä kohtaa Jaikalille !

        Rakkautta ei yhäkään ole valheiden hyväksyminen ja niiden peittely, vaan Totuuden tulee paljastaa valhe ja väärä toiminta !

        Siis valheiden ja eksytysten paljastaminen on Rakkautta, kuten Sanakin selvästi sanoo:

        Jaak. 5:19 Veljeni, jos joku teistä eksyy totuudesta ja hänet joku palauttaa,

        20 niin tietäkää, että joka palauttaa syntisen hänen eksymyksensä tieltä, se pelastaa hänen sielunsa kuolemasta ja peittää syntien paljouden.

        Siis Totuudesta eksyneen sieliu jopa enimmillään pelastetaan kuolemasta !

        Onko suurempaa Rakkautta ?


    • luetaankosanaa2

      Siis te ette näy ymmärtävän edes Jumalan Rakkautta kunnolla ja mitä ja millainen se todellisuudessa on !

      Jumalan Rakkaus perustuu aina Totuuteen, mutta kun te irroitatte sen Rakkauden Totuudesta, niin silloin sen väärän "rakkautenne" kautta hyväksytte kaikenlaista vääryyttä ja valhetta ja väärää toimintaa !

      Jumalan Rakkaus ei ole tuollainen, vaan se on Pyhä ja Oikeamileinen, se on puolueeton ja perustuu AINA Totuuteen !

      Teidän harjoittamanne väärä "rakkaus" on aiheuttanut koko taikinan eli seurakunnan hapattumisen, eli puhtaudesta ei ole pidetty huolta, vaan kaiken salliman "rakkautenne" kautta olette mahdollistaneet kaiken vääryyden ja valheen ja syntien sallimisen ja peittelyn surakunnissanne !

      Ei ole siis ihme, että toiminta noissa "seurakunnissanne" on niin totaalisen pahasti pielessä !

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Cynthia Woods

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 💋 ­­­N­­y­m­­­f­o­­m­­a­­a­­­n­i -> https://x18.fun/girl04372247#CynthiaWoods 🔞💋❤️💋❤️💋🔞�
      YIT-Yhtymä
      2
      14851
    2. Aimee Dvorak

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 💋 ­­N­­­y­­­m­­f­o­m­a­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl02740429#AimeeDvorak 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋
      0
      3059
    3. Molly Graham

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 😍 ­­N­­­y­­m­­­f­­­o­­m­­a­a­n­i -> https://x18.fun/girl02277975#MollyGraham 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️
      Puhelimet
      0
      3055
    4. Rachelle Reynolds

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 🔞 ­N­­­y­­m­f­­­o­­m­­­a­­a­n­i -> https://x18.fun/girl03175674#RachelleReynolds 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Etelä-Savo
      0
      3055
    5. Pamela Orr

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 🍒 ­­­N­y­­m­f­­o­­­m­a­­­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl06055581#PamelaOrr 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞
      Star Wars
      0
      3054
    6. Lakeisha Coleman

      🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑 💋 ­­N­y­­­m­f­­o­­m­a­­­a­n­­i -> https://x18.fun/girl08105348#LakeishaColeman 🔞💋❤️💋❤️💋🔞
      Synnytys
      0
      3050
    7. Stephanie Love

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 ❤️ ­­N­y­­­m­f­­o­­m­­­a­a­­n­­­i -> https://x18.fun/girl01692207#StephanieLove 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Lappi
      0
      3046
    8. Becky Steele

      🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑 💋 ­­N­y­­­m­­f­­­o­­­m­­a­a­­­n­­i -> https://x18.fun/girl05250014#BeckySteele 🔞❤️💋❤️
      Arkkitehtuuri
      0
      3045
    9. Allison Queen

      🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒 ❤️ ­N­­­y­m­­­f­­­o­­m­a­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl07854217#AllisonQueen 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞
      Vedonlyönti
      0
      3044
    10. Nancy Taylor

      😍😍😍😋😋😋😋😍😍😍 ❤️ ­­­N­­­y­m­­­f­o­m­­­a­­­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl01560856#NancyTaylor 🔞💋❤️💋❤️💋
      Kauris
      0
      3044
    Aihe