Eli juurikin noin, missä mahtaa olla syy, onhan tuo parempi kuin koskaan ja tilojen puolesta käy taksiin.
Miksi Corolla ei mene paremmin kaupaksi?
45
194
Vastaukset
- Uussaw
Muistaakseni hinnaltaan lähellä Avensista. Ja Auriksethan ovat "corollia"? Corolla vaan porrasperäinen Auris.
- VanhatMoottoritSyynä
Syynä yksinkertaisesti vanhanaikaiset ja laiskat bensamoottorit mitkä kuluttavat turhan paljon bensaa. Yhä useampi nykyajan haluaa auton missä on kestävyyden lisäksi tehokas ja alhaalta asti vääntävä moottori, mikä on myös taloudellinen sitten rauhallisemmassakin. Toyotalla ei toistaiseksi ole tarjolla yhtään mitään hyvää moottoria Suomessa. Joten suorituskykyistä, mutta silti käytännöllistä autoa haluavat joutuvat siirtymään muiden merkkien autoihin kuten Audi, BMW, Volvo, Mercedes benz.
Ihmisille on turha yrittää myydä mitään autoa pelkkien mielikuvien tai mainosten avulla. Edes suuri määrä turva tai mukavuusvarusteita tai tyylikäs ulkonäkökään eivät syrjäytä paremman moottorin tarvetta.
Jos Toyota alkaisi tuomaan parempia moottoreitaan Suomenkin puolelle niin silloin nousisi Toyotankin myyntiluvut myös Corollan osalta. Toyota ei ole lähellekään ainoa Japanilainen millä myyntiluvut ovat varsin heikot laiskojen ja vanhanaikaisten moottorien vuoksi. Myös monen muunkin Japanilaisen automerkin autojen myynti on Suomessa heikkoa surkeiden moottoreiden vuoksi.
Yksi keino millä Toyota voisi parantaa moottoreitaan ilman sen typerän ja vikaherkän turboahtimen lisäämistä bensamoottoreihin. Olisi yksinkertaisesti D4S ruiskujärjestelmän(yhdistelmä polttoaineen ruiskutuksesta sylinterin imukanavaan ja polttoaineen suorasuihkutuksen sylinterin palotilaan, eli 2 suutinta per sylinterimäärä mikä mahdollistaa paremman suorituskyvyn, mutta silti estäen venttiilien karstoittumista) ja korkeampien puristussuhteiden käyttöönottaminen kaikissa uusissa Toyotan bensamoottoreissa.- Uussaw
Moottori voi olla osasyy, mutta ei kai kukaan taloudellisuuden takia valitse Bemaria vs. Toyota? Jos valitsee, niin siinä on kyllä nukuttu kaikki matematiikan tunnit.
- Luottokuski
Harva kaipaa tehokkaampia malleja kuin mitä Corollassa on tarjolla, se tehon puute ei varmasti kaada moniakaan kauppoja. Toki jokin isompitehoinen tai kuutionen malli olisi silti hyvä olla.
Mutta ei turboja ikinä ja toivottavasti ei tule Corollaan koskaan. Täysin ala-arvoinen ratkaisu on asentaa turbo johonkin 1,4-litraiseen koneeseen (tai pari kolme desiä pienempään) ja uskotella, että nyt on tehokas kone. Ensin ei tehoa lainkaan, sitten turbo potkaisee ja korkeilla kierroksilla taas aivan hengetön. Ja kun ottaa huomioon sen, että kaikissa noissa pikkuturboissa on ollut suuria kestävyyspulmia, niin voi hyvää päivää typeryyttä. Enkä siis tarkoita tsi-koneita, vaan ihan muitakin valmistajia kuten Fordia, Opelia ja ranskalaisia. Auto, jonka moottori on pahasti kulunut, kun mittarissa 50 000 km? Tai turbo vaihtoon ennen 100 000 km? Näinhän se vaihtoväli on käytännössä ollut noissa pikkuturboissa.
Kunnon vaparikone on paras, myös Corollaaan, se kun antaa tehoa sopivan lineaarisesti ja tasaisesti kaasupolkimen asennon mukaan. - Nuoremmatkuskit
Luottokuski kirjoitti:
Harva kaipaa tehokkaampia malleja kuin mitä Corollassa on tarjolla, se tehon puute ei varmasti kaada moniakaan kauppoja. Toki jokin isompitehoinen tai kuutionen malli olisi silti hyvä olla.
Mutta ei turboja ikinä ja toivottavasti ei tule Corollaan koskaan. Täysin ala-arvoinen ratkaisu on asentaa turbo johonkin 1,4-litraiseen koneeseen (tai pari kolme desiä pienempään) ja uskotella, että nyt on tehokas kone. Ensin ei tehoa lainkaan, sitten turbo potkaisee ja korkeilla kierroksilla taas aivan hengetön. Ja kun ottaa huomioon sen, että kaikissa noissa pikkuturboissa on ollut suuria kestävyyspulmia, niin voi hyvää päivää typeryyttä. Enkä siis tarkoita tsi-koneita, vaan ihan muitakin valmistajia kuten Fordia, Opelia ja ranskalaisia. Auto, jonka moottori on pahasti kulunut, kun mittarissa 50 000 km? Tai turbo vaihtoon ennen 100 000 km? Näinhän se vaihtoväli on käytännössä ollut noissa pikkuturboissa.
Kunnon vaparikone on paras, myös Corollaaan, se kun antaa tehoa sopivan lineaarisesti ja tasaisesti kaasupolkimen asennon mukaan."Harva kaipaa tehokkaampia malleja kuin mitä Corollassa on tarjolla, se tehon puute ei varmasti kaada moniakaan kauppoja."
Väärässä olet. Iso osa alle 45v miehistä haluaa että Corollan kaltaisessa autossa on tehoa vähintään 163hv eikä yhtään vähemmän. Eläkeiässä/lähes eläkeiässä olevat ihmiset ovat lähes ainoa ikäluokka missä suurimmalla osalla auton moottorin teholla ei ole juurikaan merkitystä. - Uussaw
Nuoremmatkuskit kirjoitti:
"Harva kaipaa tehokkaampia malleja kuin mitä Corollassa on tarjolla, se tehon puute ei varmasti kaada moniakaan kauppoja."
Väärässä olet. Iso osa alle 45v miehistä haluaa että Corollan kaltaisessa autossa on tehoa vähintään 163hv eikä yhtään vähemmän. Eläkeiässä/lähes eläkeiässä olevat ihmiset ovat lähes ainoa ikäluokka missä suurimmalla osalla auton moottorin teholla ei ole juurikaan merkitystä.Ainakaan valtaosa alle 45v miehistä ei osaa tai haluakaan käyttää noin suuria tehoja. Ne ehkä autoon halutaan, jotta voidaan muille lapsenmielisille kehua, mutta ei niillä oikeasti mitään tehdä käytännössä koskaan. Senhän näkee ihan tuolla liikenteessä, 99%:sti 60hv mopomoottorilla voi kiihdyttää muita nopeammin.
- tehoa.....olla
Nuoremmatkuskit kirjoitti:
"Harva kaipaa tehokkaampia malleja kuin mitä Corollassa on tarjolla, se tehon puute ei varmasti kaada moniakaan kauppoja."
Väärässä olet. Iso osa alle 45v miehistä haluaa että Corollan kaltaisessa autossa on tehoa vähintään 163hv eikä yhtään vähemmän. Eläkeiässä/lähes eläkeiässä olevat ihmiset ovat lähes ainoa ikäluokka missä suurimmalla osalla auton moottorin teholla ei ole juurikaan merkitystä."Iso osa alle 45v miehistä haluaa että Corollan kaltaisessa autossa on tehoa vähintään 163hv eikä yhtään vähemmän."
No, minä 44v kuulun sitten vähemmistöön.
Mihin ihmisillä on niin kova kiire. Itse olen ehtinyt perille 60hv:lla autolla. Lähden vähän aikaisemmin liikkeelle!
Makunsa kullakin?
- JOkainentietää
Nii.in, täällä kyllä tojopetterit ylistää mutta kun pitäisi kaivaa kuvetta, niin kummasti tekee mieli mennä koeajamaan tyylikäs ja turvallinen länsiauto. Jokainen tietää että täällä on muutama säälittävä tojopetteri jotka kilpaa käsi housuissa kehuvat autoa jonka ovat välttämättömyyden pakosta ostaneet. Loput ajaa sillä mikä huvittaa.
- Uussaw
Siis suurin osa suomalaisista on miljonäärejä ja Bugatti on maan suosituin auto? Ja ne vaihdetaan kolmen vuoden iässä uusiin.
Ja miljonäärin parasta ajankulua on corollamiehille vittuilu, mitäs ovat köyhiä. Häähää! - Kalliitaovatköyhälle
Uussaw kirjoitti:
Siis suurin osa suomalaisista on miljonäärejä ja Bugatti on maan suosituin auto? Ja ne vaihdetaan kolmen vuoden iässä uusiin.
Ja miljonäärin parasta ajankulua on corollamiehille vittuilu, mitäs ovat köyhiä. Häähää!No Johan tojot on kohta Bugattin jälkeen kalleimpia. Paremman länsiauton saa halvemmalla, tohottimen hinnoissa on sitä katsastustilastoa jo jonkin verran.
- Uussaw
Kalliitaovatköyhälle kirjoitti:
No Johan tojot on kohta Bugattin jälkeen kalleimpia. Paremman länsiauton saa halvemmalla, tohottimen hinnoissa on sitä katsastustilastoa jo jonkin verran.
Mieluummin maksan katsastustilastosta kuin puhtaista mielikuvista vailla mitään konkreettista todistetta laadusta.
- Teen-mitä.haluan
Rollssia haikailisin, mutta suomen autoverotus pistää valitsemaan huokeamman, siksi Toyota Corolla. Laadukas perusauto mutta premium kestävyys. Kuka uskaltaa olla mies mainosharhamielikuvista poiketen, ajattelee aivoillaan eikä ...Miksi rahoittaa kolmen äässsän tumpelointia.
- näyttäskäyvän
Jaa? Ainakin käytettyjä tuntuu olevan vaikea löytää.
- totuus_ei_pala_tulessa
Käyppä koeajamassa Corolla, tai ole edes sen kyydissä niin tiedät miksi niitä ei osta juuri kukaan
- turkincorolla
Farkku corolla oli aiemmin todella suosittu auto ,mutta kun farkun myynti loppui Corollan suosio romahti.Ja Corollan pensakoneet ovat alaväännöltään hengettömiä vaparia, mikä entisestään vähentää kiinnostusta.Aurista on sen sijaan saatavissa farkkuna ja 1.2 turbomoottorilla ja olisi ainakin oma valintani.Alavääntö on turbossa parempi kuin vaparissa.
- Uussaw
Eikö Auris ole Corolla, vain eri korimallit nimetty toisin?
- premiumRollisti
Corolla on mielestäni Audin A3 Sedanin kilpailija eli Toyota on asemoinut sen pikkupremiumien haastajaksi. Tai tietysti vähän kalliimman Mersun CLA:n kilpailija. Eli siis Audin ja Mersun halvemman pään mallien, kun Toyota ei näytä tarjoavan meillä isompaa kuin 1600 kuutioista konetta Corollaan. Kaksilitraisella tehokkaalla vaparilla Corolla nokittaisi useimmat näistä kilpailijamalleista.
Hinnaltaan Corolla on oikeasti tosi edullinen eli sen ei pitäisi estää myyntimenestystä. - hemno
Kaksilitraisten vapareiden aika on jo menneen talven lumia, sen sijaan tojon 1.6 pitäis olla saatavana ahdettuna noin 150-180 hp tehoilla lisäisi myyntiä varmasti hinta ei saisi tosin nousta, ja ominaisuuksiin nähden uusi corolla ei todellakaan ole tällä hetkellä edullinen,
- premiumRollisti
Kaksilitrainen vapari pesee mopoturbot varsin helposti, Mazda on tämän jo osoittanut. Ja bonuksena on tietysti alemmat kulutuslukemat ja vähintään kaksinkertainen kestävyys.
Mutta Corolla on nykyisilläkin moottoreilla/varusteilla edullinen ominaisuuksiinsa nähden. Vilkaisepa, mitä A3 sedan maksaa perusmallina ja vertaa sitten hintaa Corollaan, jossa sentään on hyvät varusteet vakiona toisin kuin Audissa ja tilat selkeästi paremmat. - Uussaw
premiumRollisti kirjoitti:
Kaksilitrainen vapari pesee mopoturbot varsin helposti, Mazda on tämän jo osoittanut. Ja bonuksena on tietysti alemmat kulutuslukemat ja vähintään kaksinkertainen kestävyys.
Mutta Corolla on nykyisilläkin moottoreilla/varusteilla edullinen ominaisuuksiinsa nähden. Vilkaisepa, mitä A3 sedan maksaa perusmallina ja vertaa sitten hintaa Corollaan, jossa sentään on hyvät varusteet vakiona toisin kuin Audissa ja tilat selkeästi paremmat.Jenkeissä taisi 2.5l vapari olla edullisempi kuin 1.6l turbo. Olisivatko reilut vertailuparit hinnan puolesta siis 2.5l vapari vs. 1.4 turbo ja 3.0 V6 vs. 1.6-2.0 turbo?
Itsehän kaivoin esiin tehokäyrät Mazdan 2.0l vapari vs. muistaakseni 1.4l turbo, joissa oli sama huipputeho. Turbo vaikutti ominaisuuksiltaan paremmalta, mutta janoisemmalta ja lyhytikäisemmältä. Hinnan puolesta kuitenkin 2.0 saattoi olla halvempi, joten pitäisi vielä verrata isompaa vaparia pikkuturboon käyrien osalta. - VieläKehittyyVaparit
Uussaw kirjoitti:
Jenkeissä taisi 2.5l vapari olla edullisempi kuin 1.6l turbo. Olisivatko reilut vertailuparit hinnan puolesta siis 2.5l vapari vs. 1.4 turbo ja 3.0 V6 vs. 1.6-2.0 turbo?
Itsehän kaivoin esiin tehokäyrät Mazdan 2.0l vapari vs. muistaakseni 1.4l turbo, joissa oli sama huipputeho. Turbo vaikutti ominaisuuksiltaan paremmalta, mutta janoisemmalta ja lyhytikäisemmältä. Hinnan puolesta kuitenkin 2.0 saattoi olla halvempi, joten pitäisi vielä verrata isompaa vaparia pikkuturboon käyrien osalta.Jos Mazda kykenee toteuttamaan lupauksensa, niin vuonna 2017-2020 tulee markkinoille vielä tehokkaampia vapari Skyactiv2 bensamoottoreita, missä puristussuhde on jossakin 15:1-18:1 välillä. Eli hyvin lähellä perus diesel moottoria tulevat puristussuhteet olemaan lähivuosina huolimatta siitä että Mazda kuitenkin kehittelee jo Skyactiv3 moottoreita jos ulkomaiden uutisiin on luottamista.
- Uussaw
Uussaw kirjoitti:
Jenkeissä taisi 2.5l vapari olla edullisempi kuin 1.6l turbo. Olisivatko reilut vertailuparit hinnan puolesta siis 2.5l vapari vs. 1.4 turbo ja 3.0 V6 vs. 1.6-2.0 turbo?
Itsehän kaivoin esiin tehokäyrät Mazdan 2.0l vapari vs. muistaakseni 1.4l turbo, joissa oli sama huipputeho. Turbo vaikutti ominaisuuksiltaan paremmalta, mutta janoisemmalta ja lyhytikäisemmältä. Hinnan puolesta kuitenkin 2.0 saattoi olla halvempi, joten pitäisi vielä verrata isompaa vaparia pikkuturboon käyrien osalta.No tässä 1.4 tsi 125kw:
http://s287.photobucket.com/user/arghx7/media/twincharge2.jpg.html
Tässä Mazdan 2.5l sky-activ vapari:
http://www.automobile-catalog.com/wykres_power_m.php
Tässä vertailussa vapari jo antaakin vääntöä yhtä alhaalta, mutta huippuvääntö nousee selvästi yli TSI:n tasaisen vääntöalueen. Huipputehoakin vaparissa enemmän.
Tosin totuuden nimissä saattaa olla niin, että Skyactiv -vaparit ovat perinteisiä vapareita kalliimpia ja perinteisiä korkeamman puristussuhteensa takia ehkä lyhytikäisempiäkin? Vanhemmat perinteiset 2.5l vaparit yhdeksänkymmentäluvulta häviävät kyllä 1.4l TSI:lle. - opeladam
premiumRollisti kirjoitti:
Corolla on mielestäni Audin A3 Sedanin kilpailija eli Toyota on asemoinut sen pikkupremiumien haastajaksi. Tai tietysti vähän kalliimman Mersun CLA:n kilpailija. Eli siis Audin ja Mersun halvemman pään mallien, kun Toyota ei näytä tarjoavan meillä isompaa kuin 1600 kuutioista konetta Corollaan. Kaksilitraisella tehokkaalla vaparilla Corolla nokittaisi useimmat näistä kilpailijamalleista.
Hinnaltaan Corolla on oikeasti tosi edullinen eli sen ei pitäisi estää myyntimenestystä.kukahan on keksinyt etä audi a3 olisi muka premiun auto???????????vikapesä kaikkityynni!
- Karvalakkienauto
Audi on susipaska mutta Audia ja mersua pidetään paremman väen autoina ja korolla puolestæan on eräänlainen nelipyöräinen pappatuna. Tojo- ja Skodakuskit on sellaisia karvalakkeja.
- Zika
Corolla nyt vaan on tiensä päässä.
- Paska_kinneri
Hooohhooo vai tiensä päässä??? Taas on raisu pojalla jutut!!!
- ownwfrjne
Oli ajat kun ei muuta kuin farmarit ja porrasperät ja nyt sitten jo vain ikäihmisten suosikki ja itäeurooppalaisten.Myös Golf jäänyt mallina myös jalkoihin kun cross over mallit jyrää jo alleen.
- Eiaivanvielä
Crossoverit ovat kyllä nostaneet suosiotaan, mutta on pikkaisen liioiteltua sanoa että ikisuosikki Golf on jäänyt jalkoihin. Viime vuonna Euroopassa myytiin 521.000 Golfia ja suosituin crossari QQ möi 220.000kpl.
- Uussaw
Eiaivanvielä kirjoitti:
Crossoverit ovat kyllä nostaneet suosiotaan, mutta on pikkaisen liioiteltua sanoa että ikisuosikki Golf on jäänyt jalkoihin. Viime vuonna Euroopassa myytiin 521.000 Golfia ja suosituin crossari QQ möi 220.000kpl.
Golfeistakin osa plus-malleja eli vähän crossarimaisia pönttöjä? Varmaan pieni osa tosin.
Ehkä crossarit ovat lähinnä muiden valmistajien pakopaikka Golfin, Passatin, BMW 3:n, MB C:n ja CLA:n dominanssilta Euroopassa? - Sporvan
Uussaw kirjoitti:
Golfeistakin osa plus-malleja eli vähän crossarimaisia pönttöjä? Varmaan pieni osa tosin.
Ehkä crossarit ovat lähinnä muiden valmistajien pakopaikka Golfin, Passatin, BMW 3:n, MB C:n ja CLA:n dominanssilta Euroopassa?Ainakin Suomen tilastoissa nuo tötterö-Golfit lasketaan omiksi malleikseen. Eurotilastoista en tiedä.
- Vituiksmenitaas
"Täysin ala-arvoinen ratkaisu on asentaa turbo johonkin 1,4-litraiseen koneeseen (tai pari kolme desiä pienempään) ja uskotella, että nyt on tehokas kone. Ensin ei tehoa lainkaan, sitten turbo potkaisee ja korkeilla kierroksilla taas aivan hengetön"
Tämä sama pelle taas. Näkee selvästi että pappa ei ole edes nykyturbolla ajanut. Katsellut jostain tietokoneen vääntökäyrää eikä ymmärrä että tehokäyrä ratkaisee ja se saadaan kertomalla vääntö kierrosluvulla.
Tumpelo mikä tumpelo.- jasdklj
No, minä olen ajanut, eikä houkuta yhtään turbo. Iso vaparikone on miellyttävin aina ja ikuisesti, sanokoot turbopellet mitä tahansa.
- SchneiderMaxx
Turbotero taas ylikehuu turbokoneita.
Se on kyllä huomattu että turboteroilla on usein tapana kehua turbomoottoreita ajo ominaisuuksien osalta. Mutta tahallaan vähättelee/peittää turbojärjestelmän ongelmia, joiden korjaaminen tulee melkoisen kalliiksi ja yhden turboremontin hinnalla ostaa aika suuren määrän bensaa. - Voima.puhuu
SchneiderMaxx kirjoitti:
Turbotero taas ylikehuu turbokoneita.
Se on kyllä huomattu että turboteroilla on usein tapana kehua turbomoottoreita ajo ominaisuuksien osalta. Mutta tahallaan vähättelee/peittää turbojärjestelmän ongelmia, joiden korjaaminen tulee melkoisen kalliiksi ja yhden turboremontin hinnalla ostaa aika suuren määrän bensaa.Vapariin ei saa turbon laakean letkeää tehokäyrää millään rahalla. Itse olen ajanut turboilla nyt kymmenen vuotta ilman mitään korjauksia, että se niistä remonteista.
Siinähän vinguttelette vapareilla ja pienempää pesään kuormalla ylämäkeen. - Uussaw
Voima.puhuu kirjoitti:
Vapariin ei saa turbon laakean letkeää tehokäyrää millään rahalla. Itse olen ajanut turboilla nyt kymmenen vuotta ilman mitään korjauksia, että se niistä remonteista.
Siinähän vinguttelette vapareilla ja pienempää pesään kuormalla ylämäkeen.Eipä ole tarvinnut edes 1,2-1,3l vapareilla Suomen mäissä laittaa pienempää pesään ylämäissä, ellei nyt sitten jostain syystä vauhti tippunut kesken nousun jonnekin 60:n paikkeille eli jos on vaikka rekan takia joutunut hidastamaan.
Eikä se vaihteenvaihto nyt niin tuskaista ole muutenkaan.
Joskus 70-luvun autojen kyydissä lapsena isä iski pienempää ylämäissä. Ja Espanjassa loppui dieseleistä puhti vuoristossa.
Sitäpaitsi isoissa vapareissa on hyvin vääntöä alhaalta asti. 3.0l vaparit voittavat kaikilla kierrosalueilla alle 2l turbot. 2.0l vapari taas häviää yli 1.4l turboille väännössä. Tässä onkin siis ongelmana löytää reilu vertailukohta? Pitäisi tietää valmistuskulut ja todelliset kulutusluvut. Aihetta olen parin viestin verran lähteineen käsitellyt.
Se, että sinä olet ajanut 10 vuotta useammalla eri turbolla ei kerro oikeastaan mistään muusta kuin siitä, etteivät ne kaikki sysipaskoja ole. Mutta kuinka moni turbo pääsee yli 300tkm ja millä kuluilla? - Dinosauruss
Uussaw kirjoitti:
Eipä ole tarvinnut edes 1,2-1,3l vapareilla Suomen mäissä laittaa pienempää pesään ylämäissä, ellei nyt sitten jostain syystä vauhti tippunut kesken nousun jonnekin 60:n paikkeille eli jos on vaikka rekan takia joutunut hidastamaan.
Eikä se vaihteenvaihto nyt niin tuskaista ole muutenkaan.
Joskus 70-luvun autojen kyydissä lapsena isä iski pienempää ylämäissä. Ja Espanjassa loppui dieseleistä puhti vuoristossa.
Sitäpaitsi isoissa vapareissa on hyvin vääntöä alhaalta asti. 3.0l vaparit voittavat kaikilla kierrosalueilla alle 2l turbot. 2.0l vapari taas häviää yli 1.4l turboille väännössä. Tässä onkin siis ongelmana löytää reilu vertailukohta? Pitäisi tietää valmistuskulut ja todelliset kulutusluvut. Aihetta olen parin viestin verran lähteineen käsitellyt.
Se, että sinä olet ajanut 10 vuotta useammalla eri turbolla ei kerro oikeastaan mistään muusta kuin siitä, etteivät ne kaikki sysipaskoja ole. Mutta kuinka moni turbo pääsee yli 300tkm ja millä kuluilla?3 litraisten vapareiden ominaisuuksista kertoo riittävästi se että sellaisia ei juurikaan Suomeen tuoda. Jos bensa oli ilmaista niin sitten tuollainen voisi olla aivan ok.
- Kaalilavetiterikastissa
Kummallista kun Corolla ei mene oikein kaupaksi? Syyhän on aivan selvä. Yli 40 miljoonaa myytyä autoa osoittaa jo selkeästi että Corollan kanta on niin korkea että lähes jokaisella jo on sellainen eikä laadukasta autoa tarvitse vaihtaa muutaman vuoden välein kuten esim. Skeidaa tai jotain vastaavaa "ranskan rapeaa" automerkkiä.
http://www.hs.fi/autot/a1380259623141 - suursuosittu
Niitä ei riitä kaikille. Lähi-idässäkin palaa osumista enemmän, kuin täällä säästetään.
- Miksiköhän
No oma veikkaukseni on lähinnä siinä, että hinta on liki sama kuin kertaluokkaa isomman ja paremmannäköisen avensiksen.
Toi uusin corollahan on muotoilultaan täysin käsittämätön. Yhtä kaunis kuin Nissan Tida, eli aivan kauhea.
Niin ja noissahan on täysin mopot koneet koriinsa nähden.
Aurista taas kyllä myydään.- ProAvea_odotellessa
Corolla on klassisen kaunis sedan, laadukas premiumluokan auto. Moottorit ovat Toyotan tapaan erittäin kestäviä ja pitkäikäisiä ja niiden tehot ja vääntöarvot ovat nimellisarvoja korkeammat.
Toki hinta on Avensista lähellä ja se syönee myyntiä. Avensistahan myydään tällä hetkellä todelliseen tarjoushintaan, todennäköisesti siksi, että ProAven tulo on myöhässä ja Toyotan maahantuoja ei halua menettää markkinaosuuksia ylemmässä keskiluokassa. - Vainjunteille
Ave ja Corolla. Siinä kaksi mallia joilla on toinen jalka jo tukevasti haudassa. Näihin kahteen kulminoituu Toyotan nykyisen malliston ongelmat ja alamäessä olevat myyntikäyrät.
Menneen talven lumia. - älä.nuolaise
Vainjunteille kirjoitti:
Ave ja Corolla. Siinä kaksi mallia joilla on toinen jalka jo tukevasti haudassa. Näihin kahteen kulminoituu Toyotan nykyisen malliston ongelmat ja alamäessä olevat myyntikäyrät.
Menneen talven lumia.Älä ole huolestunut. Kun vikavaageni joutuu huijauseepisodinsa vuoksi luopumaan rahapulassaan osasta merkeistään,niin Toyota luotettavana toimijana pystyy täyttämään kammottavan markkina-aukon. Keskimääräisesti tietää laadun ja luotettavuuden paranemista kokonaismarkkinassa. Asiakkaat kiittää., niin ja Toyota!
- MistäVWtähän
älä.nuolaise kirjoitti:
Älä ole huolestunut. Kun vikavaageni joutuu huijauseepisodinsa vuoksi luopumaan rahapulassaan osasta merkeistään,niin Toyota luotettavana toimijana pystyy täyttämään kammottavan markkina-aukon. Keskimääräisesti tietää laadun ja luotettavuuden paranemista kokonaismarkkinassa. Asiakkaat kiittää., niin ja Toyota!
Mistä ketusta sinä sen VW:n tähän vedät, kun Toyota palstalla ollaan, ja Toyotasta keskustellaan. Saksalaisetko ne on vastuussa siitä, että Toyota ei saa aikaan uusia mallistoa?
- ProAvea_odotellessa
MistäVWtähän kirjoitti:
Mistä ketusta sinä sen VW:n tähän vedät, kun Toyota palstalla ollaan, ja Toyotasta keskustellaan. Saksalaisetko ne on vastuussa siitä, että Toyota ei saa aikaan uusia mallistoa?
Se Corolla on aika tuore malli, ei todellakaan vanhentunut. Tuli myyntiin syksyllä 2013. Ave on tietysti perusratkaisultaan vanhempaa perua, mutta kuitenkin erittän perusteellisesti uudistettu. Ja ennenkaikkea uudennäköinen, toisin kuin vaikkapa Volkkarit ja Fordit.
- Tutustumisiin
MistäVWtähän kirjoitti:
Mistä ketusta sinä sen VW:n tähän vedät, kun Toyota palstalla ollaan, ja Toyotasta keskustellaan. Saksalaisetko ne on vastuussa siitä, että Toyota ei saa aikaan uusia mallistoa?
Täytyyhän olla jokin, mihin laatuautoa vertaa. Autobildin laatu ja luotettavuusraporteista pääpiirteittäin seviää Toyota vs VW-laatu ja luotettavuus hyvin pikältä ajalta ja saksalaisella täsmällisyydellä. Kannattaa tutustua.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen, tervetuloa
Tule luokseni eka vaikka viikoks tai pariksi. Saisin helliä, kannustaa ja tukea sua ja kokata lempi herkkujasi. Pääsisit264538Kela valvoo lasten tilejä.
Tämä isoveli Kela kyttää jopa lasten yli 200,- euron rahat jotka on melko varmasti lahjaksi saatu. Se vaikuttaa perheen3013622TTK-tähti Saana Akiola paljasti tv-ohjelmassa tapahtuneen ahdistelun
Olisko pitänyt suunnitella ulostulo paremmin? Nyt lehdet soittelevat kaikki 8 läpi ja kuusi sanoo ettei koskenut häntä.332610Olisit ollut varovaisempi
Nyt jos minut hylkäät ja et meidän asiasta minulle mitään ilmoita niin ettet edes anteeksi pyydä, niin tiedä että minä e372549- 1422157
- 551966
Elisa laskuttaa jo sähköpostilaskusta erikseen euron
Paperilaskuista on otettu lisämaksua jo ajat sitten, mutta nyt Elisa ottaa euron siitä että lähettävät sähköisen laskun1201851Oho! Susanna Laine kohtasi epäonnea lomareissulla Italiassa - Avaa tilannetta: "Vähän sahaavaa..."
Ou nou! Tsemppiä kuitenkin loppulomaan Italiassa, Susanna Laine ja mahdollinen seuralainen! Lue lisää ja katso kuvat:91554Ensitreffit alttarilla Jyrki paljastaa hääyön intiimiasioista kameroiden sammuttua: "Fyysinen..."
Ooo-la-laa… Ensitreffit alttarilla -sarjassa alkaa hääparien välillä ns. tunteet kuumenemaan. Lue lisää: https://www.s31452Sinulle, tahtoisin kertoa mitä
ajattelen siitä. Ehkä olen väärässä, mutta minusta kuulostaa jonkin alulta, mutta ei kerro minkä. Se selvinnee myöhemmi201378