keinu vaan heilahtelee

koti-kiusattu

Nykyään kun on ihmisille kauheen tärkeetä kokoajan olla niin hiton onnellinen ja täpinöissään .
Aloin itekkin miettimään et mistä sitä itte sen huvituksen ja rauhan itelleen tempasee.
Mä kun en kauheesti matkustele muut ko autolla pikku lenkkejä ja kulttuuri rajottuu elokuviin ja harvoin talvella teatteriin ,kesäl kesäteatterit on ehrottomii.
Oikeestaan mun ilon aiheet taitaa olla sellasia hetkessä olevia ,revin sen riemun pienistäkin jutuista , joku käy kyläs tai itte menee,joku hieno värisävy taivaalla tai ehtoon sininen hämärä.
Hyvää paistettuu sianlihaa unohtamatta .
Meinas unohtuu kesän fillarilenkit ,ne on puhrast meditaatiota.

93

318

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • siilimuori3

      Huvitus ja rauha löytyy arjen asioista, niistä pienistä ohikulkiissaan siepatuista.
      Ja myös etukäteen suunnitelluista.

      • Etukäteen suunnitelluista joo, Vaimokin on iltauninen mut hiton herkkä kuulonen niin yleensä päivällä kuorin suklalevyn valmiiks ettei ehtoolla rapise.
        En mä muuten mut sit vaimokin pyytää ja sen hampaita ajattelen ja vyötäröä.


      • siilimuori3

        Aijaa, tekeekse varkain syöminen siitä joteki viel paremman makuista.
        Minun mies ei välitä mittää vaikka vois joskus vähä sanoa että pitääks sun aina :).
        Eli sen vika mun vyötärönympärys.


      • kesivä

        Kyllä mun hurmiot ovat aikalailla etukäteen suunniteltuja. Sauna-avanto on sellainen endorfiini-euforia ettei enää tällä iällä muuta ole. Kesällä kiipeäminen korkealle kalliolle ja pysähtyminen "maailman äärelle".
        Lapsenlasten halaukset ja nauru/ilo.
        Hetken hurmiosta tulee syntinen olo, niin kuin tänään kun pidin lettukestit itteksein.


      • siilimuori3
        kesivä kirjoitti:

        Kyllä mun hurmiot ovat aikalailla etukäteen suunniteltuja. Sauna-avanto on sellainen endorfiini-euforia ettei enää tällä iällä muuta ole. Kesällä kiipeäminen korkealle kalliolle ja pysähtyminen "maailman äärelle".
        Lapsenlasten halaukset ja nauru/ilo.
        Hetken hurmiosta tulee syntinen olo, niin kuin tänään kun pidin lettukestit itteksein.

        Mulle ei tule. Minä olen mielestäni jokaikisen hurmion ansainnut ja teen jopa töitä niiden etsimiseksi ja saavuttamiseksi.


      • kesivä kirjoitti:

        Kyllä mun hurmiot ovat aikalailla etukäteen suunniteltuja. Sauna-avanto on sellainen endorfiini-euforia ettei enää tällä iällä muuta ole. Kesällä kiipeäminen korkealle kalliolle ja pysähtyminen "maailman äärelle".
        Lapsenlasten halaukset ja nauru/ilo.
        Hetken hurmiosta tulee syntinen olo, niin kuin tänään kun pidin lettukestit itteksein.

        Avantounnist tuli pikku tarina mieleen,oli sellanen krouvimman puoleinen veljessarja 3 reipasta poikaa ja avantoon päättivät mennä.
        Vanhalla corolan resulla sinne saunarantaan ja ilman turhia kommervenkkeja siihen laiturille vaattee kun kerran avantouimarien sukua oltiin.
        Aikansa pulikoivat ja sit saunaan ,siin kohtaa menikin hulikaanien ilme totiseksi kun kävi ku hortto kaaloille ,miksi ovet ei aukene meille?
        Eivät viittineet tarkistaa saunan lämmityspäiviä, ei muuta ku kiireellä vaatetta päälle ja ahtautuivat autoonsa, pikkase oli alkumatkasta puistattanut poikia.

        Noista kauniist asioista toi veikko lavi on keränny muutaman esimerkin tähän lauluun.
        https://www.youtube.com/watch?v=pFrAg8JfAZo


      • kesivä
        koti-kiusattu kirjoitti:

        Avantounnist tuli pikku tarina mieleen,oli sellanen krouvimman puoleinen veljessarja 3 reipasta poikaa ja avantoon päättivät mennä.
        Vanhalla corolan resulla sinne saunarantaan ja ilman turhia kommervenkkeja siihen laiturille vaattee kun kerran avantouimarien sukua oltiin.
        Aikansa pulikoivat ja sit saunaan ,siin kohtaa menikin hulikaanien ilme totiseksi kun kävi ku hortto kaaloille ,miksi ovet ei aukene meille?
        Eivät viittineet tarkistaa saunan lämmityspäiviä, ei muuta ku kiireellä vaatetta päälle ja ahtautuivat autoonsa, pikkase oli alkumatkasta puistattanut poikia.

        Noista kauniist asioista toi veikko lavi on keränny muutaman esimerkin tähän lauluun.
        https://www.youtube.com/watch?v=pFrAg8JfAZo

        Se vaatii parkkiintumista se saunatta avantoon. Kyllä mä tossa lähirannassa käyn avannossa. Ohan siinä kyllä lämmin pukukoppi. Se kylmä-kuuma vaihtelu on kyllä kaksinkertainen euforia.


      • kesivä
        siilimuori3 kirjoitti:

        Mulle ei tule. Minä olen mielestäni jokaikisen hurmion ansainnut ja teen jopa töitä niiden etsimiseksi ja saavuttamiseksi.

        Laki juu. Mulle noi ei-ravintorikkaat mätöt on sellainen kielletty, syntinen asia. Pitäis varmaan ottaa sellainen kerran viikossa mättöpäivä ja muutoin ruodussa.


      • siilimuori3
        kesivä kirjoitti:

        Laki juu. Mulle noi ei-ravintorikkaat mätöt on sellainen kielletty, syntinen asia. Pitäis varmaan ottaa sellainen kerran viikossa mättöpäivä ja muutoin ruodussa.

        Juu mullon semmonen Perjantai on mun karkkipäivä mut silti :). Rakastan hyvää ruokaa mut kyllä nitä ilonaiheita saa aikaseksi muullakin kuin makuaistilla, silmillä ja korvilla, tuntoaistilla, hajuaistilla ym.


    • eppu2

      Kesän touhut ne ovat parasta aikaa.
      Näin talvella voimia keräilen. Noista pienistä arjen asioista, minkä siilikin mainitsi, niistä saa hyvän fiiliksen. En kaipaa isoja kuvioita.
      Eilen ostin pohjanmaan pastilleja, kyllä ovatten ihania pitkästä aikaa.

      • Onhan se, mutta toisaalta sitä oppii jokaisesta päivästä jotakin, jopa tällainen puolisokea raukkaparkakin. Niistäkin jotka voisi vaihtaa pois.


      • Ancelina kirjoitti:

        Onhan se, mutta toisaalta sitä oppii jokaisesta päivästä jotakin, jopa tällainen puolisokea raukkaparkakin. Niistäkin jotka voisi vaihtaa pois.

        Eilinen oli hyvä päivä ,taas huomas et aina joskus kannattaa päästää irti.
        Varmaan onkin niin et ne roskapäivät opettaa eniten kuhan malttaa rauhas niit ajatella.


      • koti-kiusattu kirjoitti:

        Eilinen oli hyvä päivä ,taas huomas et aina joskus kannattaa päästää irti.
        Varmaan onkin niin et ne roskapäivät opettaa eniten kuhan malttaa rauhas niit ajatella.

        Voisi jopa sanoa, että eilinen oli antoisa päivä, monta juttua tuli selväksi, missä se Jallu luuraa ja kenen kanssa mieluummin.
        Tänäänkin on ollut hyvä päivä, pakkauspuuhia ja listan tekoa, lomaa on aina kiva odotella. Seurattiin tien raivausta, on ollut onnettomuuden takia aamusta saakka poikki, rekkoja molempiin suuntiin näkymättömiin. Voi sanoa, että siinä raha seisoo paikoillaan, kun ei lasti liiku.

        Joskus olisi hyvä unhoittaa menneet, vaan ei se helppoa taida olla.

        https://www.youtube.com/watch?v=dlk_WK1mSgw


      • Ancelina kirjoitti:

        Voisi jopa sanoa, että eilinen oli antoisa päivä, monta juttua tuli selväksi, missä se Jallu luuraa ja kenen kanssa mieluummin.
        Tänäänkin on ollut hyvä päivä, pakkauspuuhia ja listan tekoa, lomaa on aina kiva odotella. Seurattiin tien raivausta, on ollut onnettomuuden takia aamusta saakka poikki, rekkoja molempiin suuntiin näkymättömiin. Voi sanoa, että siinä raha seisoo paikoillaan, kun ei lasti liiku.

        Joskus olisi hyvä unhoittaa menneet, vaan ei se helppoa taida olla.

        https://www.youtube.com/watch?v=dlk_WK1mSgw

        Kyllä se vaan näköjään rikasta harmittaa ku kööhän mukula on kaunis.
        Vertaas näit ääniä,eiks ookkiin äkkiseltään samanlaisia.
        https://www.youtube.com/watch?v=N3HKVtMLmWk


      • koti-kiusattu kirjoitti:

        Kyllä se vaan näköjään rikasta harmittaa ku kööhän mukula on kaunis.
        Vertaas näit ääniä,eiks ookkiin äkkiseltään samanlaisia.
        https://www.youtube.com/watch?v=N3HKVtMLmWk

        Paree olla kaunis kuin rikas ja vielä parempi olla molempia.
        Joku asiaa paremmin tunteva voisi antaa lausuntonsa, mutta näin maallikon korvaankin on noissa äänissä jotain samaa.
        Pysytään nyt siellä virran rannalla, kun kerran sinne päästiin.

        https://www.youtube.com/watch?v=zR9sIkZSlNk


    • Heikunkeikku

      Huomenta koti-kiusattu, kuten myös kaikki muut immeiset!
      Mulla ei ole semmosta tärkeyttä, että koko ajan pitäisi olla hiton onnellinen. Oikeastaan tuo "onnellinen"-sana on mulla vähän hakusessa. Öh, oonkohan koskaan ees ollu onnellinen, ku noin hakuseksi tuo sana menee.
      Käyttäisin mieluummin sanaa "tyytyväinen".
      Pienistä asioista on tyytyväisyydet kiinni. Tykkään työstäni ku hullu joulupuurosta. Työssä(kin) juuri ne pienen pikkuruiset asiat tekevät työstä hauskoja. Niinku nyt vaikkapa jonkun 7-vuotiaan lapsen haltioitunut ilme, kun hän hokaa, että hitto täähän onnistuu. Tai hymy naamas, ku länttäsen yhtäkkiä ylläriksi pienen kukkatarran nuotin viereen, kun kotiharjoittelu oli mennyt nappiin ja kappale meni sutjakkaasti. Tai mitä milloinkin nyt siellä tapahtuukin. Vaihtelevia ovat työpäivät.
      Oon taas istunut tuola pihalla sen kaffetmukin kanssa. Tuo ulkona möllöttäminen aamuisin on mulle joku ihme ihanuustraditio. Voin kaikes rauhas vaipua vaikka mimmoseen hurmostilaan. Ihan sen mukaan, mitä ajatusta pukkaa päähän.
      Yks kiva asia mulla on aina tos puoletapäivin. Oon ruvennut napsimaan yhen valokuvan aina samasta kohtaa. Seison parvekkeella ja tyyrään kameran etsimen vasemman syrjän yhen koivun syrjään ja knapsista vaan ja kuva on otettu. Miksi? Siksi ku kekkasin, että alan joka päivä ottamaan mun takapihalla olevasta metsästä kuvan ja kun kaikki kuvat on otettu, niin tällään ne koneelle peräkkäin ja kuvat kulkemaan nopeammassa tempossa niin, että voi katsoa miten kevät astuu esiin. Koivujen silmut puhkeamassa, vihreyttä enemmän ja enemmän, kun nyt näissä jo otetuissa kuvissa on vain erimäärä lunta.
      Lähen nyt tallustelemaan lähikauppaan. Myöhemmin äiteetä kattomaan palvelutaloon. Siellä luultavimmatusti ristikon tekemistä. On vapaapäivä tänään.

      • Pitkä kirjotus ,tykkään näist pikku novelleist ,pelkät linkit ilman mitään saatetta on tylsiä.
        Mä taas olin tänään hyvinkin onnellinen ,siis selkeesti enemän tunnetta ku tyytyväises olotilas.
        Mä olen etsiskellyt kirpparien hyllyistä noit Nortamon raumlaissi jaarituksii ja tänään ku en uskaltanu palstallekkaan mennä ku joku olis kellottanu sen ajan.
        Niinpä menin huutokauppa sivulle kuikuilemaan ja siellä ,siellä oli yli 20 Nortamoa ,osa Tantun kuvittamana.
        Halpojakin viel ,kohta raikuu Rauman kiäli piikkiös.
        Pikkupoikana olin aika hyvä piirtämään ruutupaperille niit Tantun ukkoja ja akkoja ,halvat oli köyhän huvit.
        https://www.youtube.com/watch?v=irQidQGPTZs


    • siilimuori3
    • staka

      Jalat pikkusen luuskana vieläkin, tuli tanssittua :-)) ja iloinen oli meininki...
      Tänään löysin hauskan ystävänpäivä-kuvatervehdyksen viime kesältä. Iloinen Aamuylläri!
      Aloin pitkästä aikaa kuunnella Lean kappaleita. Tämä(kin) on hieno. Aihe suht apea - mutta ääni upea! Voi kun esiintyisi vielä jossain, menisin pitkällekin katsomaan ja kuulemaan.
      https://www.youtube.com/watch?v=dZ0InfFBiJc

      • Kortit kertoo kohtalomme ,olkoon siis pata valttia.
        Kyllä määkin voisin tanssata jos vaan löytyis niin riski nainen et jaksais perässään raahata,en mä muuten osais ,tai en mä silloinkaan osais vaan filmaisin.
        Onko teil päin tapana käyttää sanaa Luuskana meil on jalat tuusan nuuskana.
        https://www.youtube.com/watch?v=Z7-wN3Ege9w


      • staka
        Seuraa tuota Eckerö-Linen keikkakalenteria, josko jossain vaiheessa Lea Laven olisi siellä esiintymässä. (oli viime kesänä)


      • markeena kirjoitti:

        staka
        Seuraa tuota Eckerö-Linen keikkakalenteria, josko jossain vaiheessa Lea Laven olisi siellä esiintymässä. (oli viime kesänä)

        olin viime viikolla ke-to
        siljalla hki-tallinna siellä se oli
        ikinuori lea laven hyvin se veti ei voi muuta sanoa
        ja oli vetäny porukkaakin laivalle
        tosi paljon oli ihmisiä
        ja enemmälti sellaista keski ikäistä porukkaa
        oikeen oli mukava risteillä.


      • staka
        markeena kirjoitti:

        staka
        Seuraa tuota Eckerö-Linen keikkakalenteria, josko jossain vaiheessa Lea Laven olisi siellä esiintymässä. (oli viime kesänä)

        Kiitos markeena vinkistä. On vaan tuo Eckerö-linja meiltä katsoen turhan kaukana, harvoin osuu reissu sitä kautta kun Ruotsiin menee. Niin, jos edes menee, viimeksi muistaakseni v. 2000!
        Pitää googlata, ja vinkata paikallisille tanssi-iltojen järjestäjille. Nuorisohan ei Leaa tiedä edes, meitä vanhempia voisi taas ilmestyä paikalle paljonkin.


      • staka
        tiinaiseksi kirjoitti:

        olin viime viikolla ke-to
        siljalla hki-tallinna siellä se oli
        ikinuori lea laven hyvin se veti ei voi muuta sanoa
        ja oli vetäny porukkaakin laivalle
        tosi paljon oli ihmisiä
        ja enemmälti sellaista keski ikäistä porukkaa
        oikeen oli mukava risteillä.

        Heips, kirjoitettiin näköjään kommenttejamme yhtä aikaa. Kiitos sinullekin, pitää tosiaan googlata Leaa. Vaan kaikkein mukavinta olisi jos ilmestyisi tänne meidän nurkille itäisempään Suomeen. Paikallisille lavoille tuon isännän vielä saa, mutta Ruotsiin - tuskin. Voisin tietysti tarvittaessa yrittää saada tyttökavereita mukaan...


      • staka
        koti-kiusattu kirjoitti:

        Kortit kertoo kohtalomme ,olkoon siis pata valttia.
        Kyllä määkin voisin tanssata jos vaan löytyis niin riski nainen et jaksais perässään raahata,en mä muuten osais ,tai en mä silloinkaan osais vaan filmaisin.
        Onko teil päin tapana käyttää sanaa Luuskana meil on jalat tuusan nuuskana.
        https://www.youtube.com/watch?v=Z7-wN3Ege9w

        Kookoo
        Tanssiminenhan on yksinkertaisimmillaan vain kävelyä, mutta silloinkin toivottavasti musiikin rytmissä ja mielellään niin että vartalo on mukana - niinkuin rennossa kävelyssäkin on. Se on mies kun vie ja nainen seuraa, tanssipa mies sitten ihan miten tahansa! Kieltämättä joskus on vähän hankalampaa...
        Luuska? En tiedä mistä sana tuohon paikkaan tuli, omakeksimä sana se ei kuitenkaan ole (vaikka teen toki niitäkin). Sanotaan esim. että 'akan luuska' jostain vähemmän miellyttävästä ja raihnaisestakin. Minun jalat tuntui eilen siltä. Nyt taas jo kulkee hyvin. Tuttu sana on tuusannuuskakin.
        Ihana päivä, ulos vaan :-))


      • staka kirjoitti:

        Kiitos markeena vinkistä. On vaan tuo Eckerö-linja meiltä katsoen turhan kaukana, harvoin osuu reissu sitä kautta kun Ruotsiin menee. Niin, jos edes menee, viimeksi muistaakseni v. 2000!
        Pitää googlata, ja vinkata paikallisille tanssi-iltojen järjestäjille. Nuorisohan ei Leaa tiedä edes, meitä vanhempia voisi taas ilmestyä paikalle paljonkin.

        Eckerö menee Tallinnaan, mutta yhtä pitkän on matka laivaan, meni se sitten Ruotsiin tai Viroon.
        En nyt lyö päätäni vadille, mutta sellainen näppituntuma on, ettei Lea Laven tekisi enää muita, kuin laivakeikkoja.


      • hytinäx1
        markeena kirjoitti:

        Eckerö menee Tallinnaan, mutta yhtä pitkän on matka laivaan, meni se sitten Ruotsiin tai Viroon.
        En nyt lyö päätäni vadille, mutta sellainen näppituntuma on, ettei Lea Laven tekisi enää muita, kuin laivakeikkoja.

        Voittehan te lähettää sähköpostia Lealle ja kysyä häneltä itseltään missä hän keikkailee tänä vuonna . [email protected] tämä osoite löytyi lealaven.com sivustolta.
        https://www.vikingline.fi/merella/viihde-ja-artistit/artistihaku/artistihaku/?aid=1880&ay=2016&am=2 linkin mukaan hän esiintyisi 22 23/3 m/s Gabriellalla ja 12/4 Grace laivalla.
        16.04. Lea Laven sekä Divet esiintyy Baltic Queen risteilyllä, Matkan järjestää pohjolan matkat Oulusta. Hän esiintyy myös Seinäjoen tangomarkkinoilla.
        Kaikki nämä löytyy kun laittaa hakusanoiksi lea laven esiintyy. Tulee esille vanhoja ja tuoreita esiintymisiä. En viitsinyt etsiä kaikkia.


      • staka
        markeena kirjoitti:

        Eckerö menee Tallinnaan, mutta yhtä pitkän on matka laivaan, meni se sitten Ruotsiin tai Viroon.
        En nyt lyö päätäni vadille, mutta sellainen näppituntuma on, ettei Lea Laven tekisi enää muita, kuin laivakeikkoja.

        No Ähhh. Kuvittelin että Eckerö seilaa jostain Turun puolesta Ruotsiin. En siis mitenkään kuusalla ole tästäkään asiasta ;D mutta viisastun kaiken aikaa... Jos joskus risteilylle lähden niin Hesan suunnasta parahiten.
        Muistelen että Lea L. asui ainakin joskus Naantalissa. Siitäkin ehkä mielikuva-fiba?


      • staka
        hytinäx1 kirjoitti:

        Voittehan te lähettää sähköpostia Lealle ja kysyä häneltä itseltään missä hän keikkailee tänä vuonna . [email protected] tämä osoite löytyi lealaven.com sivustolta.
        https://www.vikingline.fi/merella/viihde-ja-artistit/artistihaku/artistihaku/?aid=1880&ay=2016&am=2 linkin mukaan hän esiintyisi 22 23/3 m/s Gabriellalla ja 12/4 Grace laivalla.
        16.04. Lea Laven sekä Divet esiintyy Baltic Queen risteilyllä, Matkan järjestää pohjolan matkat Oulusta. Hän esiintyy myös Seinäjoen tangomarkkinoilla.
        Kaikki nämä löytyy kun laittaa hakusanoiksi lea laven esiintyy. Tulee esille vanhoja ja tuoreita esiintymisiä. En viitsinyt etsiä kaikkia.

        Joo, kiitos, eiköhän tämä tästä...
        Joskus ehkä pari-kolme vuotta sitten vilkaisin sivujansa, mutta olivat aika 'paljaat' silloin. Ilmeisesti hän on sittemmin hoksannut nettimarkkinoinnin markkina-arvon.


    • siilimuori3
      • Ei se painimattokaan paha vaihtoehto ole.


      • siilimuori3
        koti-kiusattu kirjoitti:

        Ei se painimattokaan paha vaihtoehto ole.

        Ei meillä lätystä sanota et painimatto :)


    • Ei se painimattokaan huono vaihtoehto ole.

      • No nyt ,ekaks ei mee ja sit menee tuplana ,no olihan se pelkkää asiaa.


      • siilimuori3

        Ei muuta kuin painitrikoot niskaan ja räiskäleelle :)


    • kesivä
      • siilimuori3

        Niiin et lätty lätisee.


    • Aamu aamulta valoisampaa, kevättä ilmassa.
      Katsoin eilen Dokumenttiprojektin, Arvo Tuominen kiersi Karjalan kannasta Buhankalla, venäläisellä UAZ-maasturilla. Pysähtyi kymmenellä paikkakunnalla mennyttä ja nykyisyyttä havainnoiden.
      Taipaleen taistelupaikoille, joen rantaan ovat uusrikkaat rakentaneet rumia datsojaan. Toiveena olisi ollut tehdä joenrannoista luonnonsuojelualue, mutta raha puhui sielläkin.
      Taipaleella olivat taistelleet isä ja poika, vastakkaisilla puolilla jokea. Venäläiset olivat huudelleet joen yli: "Boris, älä sodi isääsi vastaan".
      Todella mielenkiintoinen dokumentti.

      https://youtu.be/n0KW1jCxJbo

      • Ancelina

        Mittää valosuutta tänä aamuna nähnyt, kun herätessä oli niin isot silmäpussit, että häiritsi jo näkökenttää.


      • eppu2

        Katselin myös tuota dokumenttia, oli hyvä. Ville Haapasalon Volga 30 päivässä olen myös katsonut. Se Ville on niin luonnikas esiintyjä, teeskentelemätön.
        Aurinkoinen se paistelee, kissakin hyppää parvekkeella, vaikka on vähän viileätä.
        Saas nähdä vieläkö se pakkasjakson lykkää maaliskuussa.


      • markeena kirjoitti:

        Ancelina

        Mittää valosuutta tänä aamuna nähnyt, kun herätessä oli niin isot silmäpussit, että häiritsi jo näkökenttää.

        Auttaisikohan kylmäkääre, suoraan jääkaapista tai jopa pakastimesta otettuna. Silmille laitat sen. :)


      • Ancelina kirjoitti:

        Auttaisikohan kylmäkääre, suoraan jääkaapista tai jopa pakastimesta otettuna. Silmille laitat sen. :)

        Ei siis takapuolen päälle? :)

        Piipahdin eilen Tallinnassa ja tuli syötyä liian paljon suolasta ja sit nestettä, enimmäkseen vettä ja taipumusta on pussitteluun.
        Nyt jo oon inhimillisemmän näköinen.


      • markeena kirjoitti:

        Ei siis takapuolen päälle? :)

        Piipahdin eilen Tallinnassa ja tuli syötyä liian paljon suolasta ja sit nestettä, enimmäkseen vettä ja taipumusta on pussitteluun.
        Nyt jo oon inhimillisemmän näköinen.

        Voihan sen tietysti laittaa takapuolenkin päälle, jos hyvälle tuntuu.
        Uskon että olet ihan ihmisen näköinen :)


      • eppu2 kirjoitti:

        Katselin myös tuota dokumenttia, oli hyvä. Ville Haapasalon Volga 30 päivässä olen myös katsonut. Se Ville on niin luonnikas esiintyjä, teeskentelemätön.
        Aurinkoinen se paistelee, kissakin hyppää parvekkeella, vaikka on vähän viileätä.
        Saas nähdä vieläkö se pakkasjakson lykkää maaliskuussa.

        Minua kiinnostavat nuo Karjalan kannaksella kuvatut ohjelmat, muutama vuosi sitten tuli Tuomiselta useampiosainen ohjelmasarja, siinä hän taisi kiertää Laatokkaa. Jospa se näytettäisiin uusintana.
        Tuossa eilisessä dokumentissa myös oli kulttuuritietoa, taitelijoista mm. Ilja Repinistä.

        Saas nähdä mitä kevään sää on, tällaista saisi kestää pari viikkoa, mutta ennusteet näyttävät toista.


    • Tipuin pienenä onnellisuuspataan, ei ole ongelmia löytää sen hyvän olon :)
      Ei vais. Ei se aina ole ollut helppoa, olen pari kertaa käynyt pimeän puolella. Ja pari kertaa noussut itse. Tullut siihen tulokseen ettei sinne pidä mennä, että pitää varoa työntämästä myös toisia sinne. Kaikki ei sieltä selviä.
      Mutta opin siitä jotain arvokasta itsestäni. Sen, että onnellisuus ja tyytyväisyys on mun sisällä, se on valinta, tapa millä ajaa autoa, näkee luonnon, tervehtii muita. Että siis joo, kuulun niihin jotka ovat niin hiton onnellisia koko ajan. Kyl se hukkuu aika ajoin, kierrokset loppuu vietäristä. Pitää vaan vetää uudet kierrokset, inventoida elämää ja aloittaa uusiks. Yleensä käden jäljen kautta, mutta on käynyt niinkin että olen vetänyt perskännit ja päättänyt että no se siitä :)) Taloni on suuri elämäni inspis, tää on mun pesä.

      • siilimuori3

        Minä en ole pudonnut kuin pää edellä hetekasta, mut näillä mennään :).


      • siilimuori3 kirjoitti:

        Minä en ole pudonnut kuin pää edellä hetekasta, mut näillä mennään :).

        Ilmankos piti keksiä se trampoliini lapsosille, kun ei ole hetekoita enää :)


      • eppu2

        Kun sinne pimeälle puolelle joutuu, pitäisi tuntea omat jälkensä, että osaa takaisin.
        Sinä olet osannut. Selviytymistäsi olen ihaillut, mitä siitä nyt tämän palstan kautta olen tietooni saanut.
        Onnellisuuden lähteellekin olet löytänyt.
        Se nimenomaan ei tule ulkopuolelta niinkuin useimmat näyttävät kuvittelevan.


      • eppu2 kirjoitti:

        Kun sinne pimeälle puolelle joutuu, pitäisi tuntea omat jälkensä, että osaa takaisin.
        Sinä olet osannut. Selviytymistäsi olen ihaillut, mitä siitä nyt tämän palstan kautta olen tietooni saanut.
        Onnellisuuden lähteellekin olet löytänyt.
        Se nimenomaan ei tule ulkopuolelta niinkuin useimmat näyttävät kuvittelevan.

        Kiitos kovasti, eppuli!
        Niin muuten pitää tuntea, ainakin pari kertaa olen seissyt ja katsellut itseäni, että miten minusta tuli tällainen, ja tätäkö haluan jatkossa olla. Ihminen pystyy mihin vaan kun vaan päättää muuttua ja muuttaa maailmansa.
        Sinänsä on kivaa olla riemullisesti onnellinen, että ihmettelen miksei kaikki haluaa olla sitä :) Mulle ei todellakaan riitä että elää, tai että on tyytyväinen. Joskus joo, mutta miksi tyytyä siihen, kun voi rakastaa elämää.
        Toiset jää etsimään ihmissuhteita, jotta voi tuntea suurta ihastumista. Ei ne tajua että ei siihenkään tarvita toista ihmistä. Elämiseen ja kaikkiin sen pieniin itsestäänselviin ihmeisiin voi ihastua myös.


      • Onnellisuuspataan tippuja hmp.f,
        voi, että tykkään tästä kirjoituksestasi, voi että, niin viisaita sanoja, melkein voisin kopsata sen ja teipata sen tuohon kaikkien muiden tärkeiden juttujen riviin.
        Nuoruudestani olen mukanani kantanut urheilutaustaa, ja sieltä kaikenmoisia valmentajia, yksi, jota erityisellä lämmöllä muistan, valmensi koripallojoukkuettani ja hän tölväisi pahasti elämääni ja antoi lopulta ohjeita kaksi. Elämän vertaus tiehen, se on niitä periteisimpiä, hän sanoi, että sinun siis minun pitää kerätä sieltä polkuni varresta juuri ne pienet kivet, pienet, sirutkin, isot tulevat itsestään, ja sitten se millä katsot sitä kiveä ratkaisee elämäsi. Asiaa ajattelin sitten opettelin ja lopulta huomasin, että näinhän se on.
        Niin paskaan paikkaan en elämässäni ole joutunut, etten siitä jotain hyvää ole löytänyt ja elämäni vain jatkuu tosin ilman koripalloa.


      • rosaliiin kirjoitti:

        Onnellisuuspataan tippuja hmp.f,
        voi, että tykkään tästä kirjoituksestasi, voi että, niin viisaita sanoja, melkein voisin kopsata sen ja teipata sen tuohon kaikkien muiden tärkeiden juttujen riviin.
        Nuoruudestani olen mukanani kantanut urheilutaustaa, ja sieltä kaikenmoisia valmentajia, yksi, jota erityisellä lämmöllä muistan, valmensi koripallojoukkuettani ja hän tölväisi pahasti elämääni ja antoi lopulta ohjeita kaksi. Elämän vertaus tiehen, se on niitä periteisimpiä, hän sanoi, että sinun siis minun pitää kerätä sieltä polkuni varresta juuri ne pienet kivet, pienet, sirutkin, isot tulevat itsestään, ja sitten se millä katsot sitä kiveä ratkaisee elämäsi. Asiaa ajattelin sitten opettelin ja lopulta huomasin, että näinhän se on.
        Niin paskaan paikkaan en elämässäni ole joutunut, etten siitä jotain hyvää ole löytänyt ja elämäni vain jatkuu tosin ilman koripalloa.

        Kiitos rosaliiin :) Tuo tie ja sirut oli erinoimainen vertauskuva. Urheilussakin on vissiin turvauduttu enemmän elämäntapaan ja sitä kautta motivoimiseen, muistan että joku hiihtäjä käytti joskus jonkun terapeutin pään tasapainoon. Ja kun pikku-lelloneita katselee, niilläkin täytyy olla upeat valmentajat. Ainakin se pelaamisen riemu ja yhteishenki on heillä ihan ilmiömäistä.
        Aika paljon sitä hukkaa itsensä arjen pyörityksesssä, kerää vaan muille niitä siruja ja kiviä koko ajan, unohtaa ittensä. Jos joskus muistaa omaa pussia täyttää, tulee heti paha omatunto, että miten mä nyt tälleen... Ja sitten tavallaan unohtaa opettaa lapsille sen myös, että täytyy pysähtyä ja nauttia.
        Vai koripalloilija on joukossamme, oletko sellainen 180 senttinen pätkä? :)) Ehkä naisten ei tarvi olla niin pitkiä, riittää että on taitava :)


      • hmp.f kirjoitti:

        Kiitos rosaliiin :) Tuo tie ja sirut oli erinoimainen vertauskuva. Urheilussakin on vissiin turvauduttu enemmän elämäntapaan ja sitä kautta motivoimiseen, muistan että joku hiihtäjä käytti joskus jonkun terapeutin pään tasapainoon. Ja kun pikku-lelloneita katselee, niilläkin täytyy olla upeat valmentajat. Ainakin se pelaamisen riemu ja yhteishenki on heillä ihan ilmiömäistä.
        Aika paljon sitä hukkaa itsensä arjen pyörityksesssä, kerää vaan muille niitä siruja ja kiviä koko ajan, unohtaa ittensä. Jos joskus muistaa omaa pussia täyttää, tulee heti paha omatunto, että miten mä nyt tälleen... Ja sitten tavallaan unohtaa opettaa lapsille sen myös, että täytyy pysähtyä ja nauttia.
        Vai koripalloilija on joukossamme, oletko sellainen 180 senttinen pätkä? :)) Ehkä naisten ei tarvi olla niin pitkiä, riittää että on taitava :)

        Eheei, pätkä vain, kaikki urheilu ja pallonpeluumuistot on kullattu jo aika päiviä sitten. Se oli sitä herkullista aikaa elämässä kun halusi mennä milloin kenenkin perässä ja milloin minnekin. Kun on nuorena utelias niin vanhana voi muistella kaikkea hupsua. Kun tulee riittävän vanhaksi niin huomaa, ettei hupsuus ole mihinkään kadonnut.
        Elämä on kun muoti, tietyin välein kertaantuu samat ideat vähän eri kuorrutuksin vain.


    • siilimuori3

      Tänä aamuna iloitsen siitä et aurinko on luvannut näyttäytyä tänään. Ihan kohta nousee ja antaa virtaa. Tuoreet pupun jäljet puhtaassa lumessa. Loman loppu ja arjen alku, näinhän se on mentävä et kun joku loppuu, uusi alkaa.

    • Kun istut siinä oravanpesä keinussa ja tähyilet vaaleenpunasen naavan takaa kaunista talvimaisemaa ja siinä huomaat ison tumman luomen leikkausarven sivussa.
      Säikyttäähän se karskeimmankin merenkulkijan ,tässäkö tämä elämä ja kesän aurinkonotot ,ekana tuli mieleen se et hyvä kun on testamenttikin valmiina.
      Piänen aikaa keräsin rohkeutta ja luimistelin vessaan tutkimaan vaurion laajuutta , ihan vähän huokasin helpotuksesta kun se olikin illallisen mässäilyn jälkiä, suklaa varas sai rankaistuksen.
      Oikein kaunis talvipäivä tulossa ja kunnon hikoilu orottaa kuntopyöräilyn merkeissä.

    • Heikunkeikku

      Kyllä meitä nyt hemmotellaan, kun aurinko räpöttää ittiään oikein viimesen päälle. Kävin laittamassa linnuille murkinaa ja totta vie kun ne lentelee ees-taas syöttötötsän ja puun oksien välis.
      On pitänyt kysyä jo aikasemmin, mutta aina oon unohtanut, että mimmonen se lintutilanne on Turussa? Joko niitä on sinne ilmaantunut?

      Kun aurinko tälleen paistelee, niin laitetaan aurinkomainen kappale tulemaan:
      https://www.youtube.com/watch?v=b5rgLNseks8

      • Kaik on mennyttä ,ei tipun tipua viikkoihin ,en osaa sanoa mikä mättää.
        Saattaa olla et naulaan laudat pönttöihin ,ei tarvii tulla norkoilemaan kesälläkään.
        Niin kun mä oon niit suajellu ja vartonu , enstalvena laitan sen pähkinäpöntön viel houkutukseks


      • Heikunkeikku
        koti-kiusattu kirjoitti:

        Kaik on mennyttä ,ei tipun tipua viikkoihin ,en osaa sanoa mikä mättää.
        Saattaa olla et naulaan laudat pönttöihin ,ei tarvii tulla norkoilemaan kesälläkään.
        Niin kun mä oon niit suajellu ja vartonu , enstalvena laitan sen pähkinäpöntön viel houkutukseks

        Suorastaan mystinen juttu. Täältäkin hävis kaikki linnut moneksi viikoksi ja sitten yhtäkkiä putkahtivat takaisin. Älä nyt vielä ala knaputtelemaan lautoja pönttöihin, josko ne tulis kuitenkin takaisin. Olis vaan kamalan noloa, jos ne lennähtäis innoissaan sun pihaan ja sitten huomaisivat, että pirhana viete, nysse on pistänyt laudat esteeksi.


      • mimmimum-mi

        Viikonloppuna katselin pojan luona lintuja....siellä oli kaksi mustarastastakin ...luulen että ovat koko talven olleeet täällä kotimaassa.... luin Birdlifen sivustolta että yhä useampi mustarastas jää Suomeen talveksi.... Niillä on ahkera syöttäjä vähänmatkan päässä heidä tontistaan....
        Tulikin mieleen taas kevät ja Kalajoen sääksi....


      • "kawe"

        Minunkin musa-aloituksessani on puhelin auki.
        Olen antanut numeronikin.
        Oleellista teille kaikille rohkelikoille.
        Lyyristä, eikö vain?
        Vai onko.

        H.


      • hunksz kirjoitti:

        "kawe"

        Minunkin musa-aloituksessani on puhelin auki.
        Olen antanut numeronikin.
        Oleellista teille kaikille rohkelikoille.
        Lyyristä, eikö vain?
        Vai onko.

        H.

        Pahoittelen tasapuolisuuteni puutteellisuutta, noista aloituksista on vaikea tietää lopulta mitä siellä on.
        En itsekään tee niin kertovia aloitusotsakkeita ym. ym.
        Lauluharkkoihin lähtö nyt ja huomenna saan taulun muistoksi entisen asuinpaikkani merimaisemasta, hienoa huomioimista olen niiiin otettu.
        Nää on niitä tähtihetkiä.


      • oottelen.soittoja

        Mullekin voi soitella.
        358468818156


      • oottelen.soittoja kirjoitti:

        Mullekin voi soitella.
        358468818156

        "oottelen.soittoja"

        Ei muuta kuin rekkautumaan sitten.
        Sillee sinisesti.

        H.


      • oottelen.soittoja
        hunksz kirjoitti:

        "oottelen.soittoja"

        Ei muuta kuin rekkautumaan sitten.
        Sillee sinisesti.

        H.

        Mullon rekattu, kerron sen soittajille.


      • oottelen.soittoja kirjoitti:

        Mullon rekattu, kerron sen soittajille.

        "oottelen.soittoja"

        SIllee sitten.

        H.


      • oottelen.soittoja
        hunksz kirjoitti:

        "oottelen.soittoja"

        SIllee sitten.

        H.

        Voit sääkin soittaa.


      • kylmätotuus

    • Jaahas, taas on seurakuntalaisia seuraa vailla, piriskööt puhelimensa tiuhaan tahtiin.
      Mullekin soitti ystävä tänään, vähän komentelikin, mutta en minä siitä piittaa. Olen jo tottunut ja teen niin kuin haluan.
      Niin ja siskokin soitteli.
      Oikein kunnon aurinkoinen talvipäivä, en ehtinyt hiihtämään, kun naapureita kävi kahvittelemassa.

      • Hunksi on näköjään soittoja vaille , ihmettelen miks hän sellasia valittaa sentään palstan ainoa kovakätinen mies ,omien sanojen mukaan .
        Olin muuten lähellä ostaa belos raktorin ,mut sit myyjä alko väittämään et siit pitäis maksaakkiin ja tietysti torjuin sellaset puheet , suhkuksi meni se kauppa.
        Mä voisin melkein luopua puhelimestani kun niin vähän tulee käytettyä , ainoo ilo on 112 paikannusohjelma siinä.
        Kadulla on kiva väriliidulla merkata pituus ja leveys asteet katuun ,on siin porukalla ihmettelemistä et mitä noi luvut on.


      • koti-kiusattu kirjoitti:

        Hunksi on näköjään soittoja vaille , ihmettelen miks hän sellasia valittaa sentään palstan ainoa kovakätinen mies ,omien sanojen mukaan .
        Olin muuten lähellä ostaa belos raktorin ,mut sit myyjä alko väittämään et siit pitäis maksaakkiin ja tietysti torjuin sellaset puheet , suhkuksi meni se kauppa.
        Mä voisin melkein luopua puhelimestani kun niin vähän tulee käytettyä , ainoo ilo on 112 paikannusohjelma siinä.
        Kadulla on kiva väriliidulla merkata pituus ja leveys asteet katuun ,on siin porukalla ihmettelemistä et mitä noi luvut on.

        "koti-kiusattu"

        En minä ole.
        Annan vain kaikille mahdollisuuden varmistua.
        Mistä sitten haluavatkaan.
        Tunnetko sinä tarvetta muuttaa asennettasi?
        Vai oletko Ancelina :)

        H.


      • hunksz kirjoitti:

        "koti-kiusattu"

        En minä ole.
        Annan vain kaikille mahdollisuuden varmistua.
        Mistä sitten haluavatkaan.
        Tunnetko sinä tarvetta muuttaa asennettasi?
        Vai oletko Ancelina :)

        H.

        hunksz

        Ai sinäkö se olitkin joka puskasta tuota samaa pari päivää sitten epäili :)
        Taidankin kostoksi pirauttaa sulle joku päivä.

        YP.


      • hunksz kirjoitti:

        "koti-kiusattu"

        En minä ole.
        Annan vain kaikille mahdollisuuden varmistua.
        Mistä sitten haluavatkaan.
        Tunnetko sinä tarvetta muuttaa asennettasi?
        Vai oletko Ancelina :)

        H.

        Mitä enemän esittelet noita epäilyjäsi niin sen enemän minä ihmettelen.Kuka oikein olet ja mikä on sun rooli tässä .
        Taisin siilille kirjoittaakkin että en etsi muuta kuin kirjoittamalla tapahtuvaan höpötykseen kavereita, Mulla on nyt vihroin asenne kohdallaan.


      • koti-kiusattu kirjoitti:

        Hunksi on näköjään soittoja vaille , ihmettelen miks hän sellasia valittaa sentään palstan ainoa kovakätinen mies ,omien sanojen mukaan .
        Olin muuten lähellä ostaa belos raktorin ,mut sit myyjä alko väittämään et siit pitäis maksaakkiin ja tietysti torjuin sellaset puheet , suhkuksi meni se kauppa.
        Mä voisin melkein luopua puhelimestani kun niin vähän tulee käytettyä , ainoo ilo on 112 paikannusohjelma siinä.
        Kadulla on kiva väriliidulla merkata pituus ja leveys asteet katuun ,on siin porukalla ihmettelemistä et mitä noi luvut on.

        Voisithan sinä pirauttaa hänelle, todistaaksesi ettet ole esim. minä.
        Soitetaan kumpikin :)


      • Ancelina kirjoitti:

        Voisithan sinä pirauttaa hänelle, todistaaksesi ettet ole esim. minä.
        Soitetaan kumpikin :)

        Antaa nyt olla , pikkasen vaan tuntuu et piikkiä tulee silloin tällöin.
        Antais vaan suman solua omalla painollaan.


      • koti-kiusattu kirjoitti:

        Antaa nyt olla , pikkasen vaan tuntuu et piikkiä tulee silloin tällöin.
        Antais vaan suman solua omalla painollaan.

        Näinhän tuo lienee, huumorilla kirjoitinkin, mennään entiseen malliin. Luulkoon kuka tahansa mitä tahansa, itse me paremmin tiedämme.


      • niinpäsniin
        Ancelina kirjoitti:

        Näinhän tuo lienee, huumorilla kirjoitinkin, mennään entiseen malliin. Luulkoon kuka tahansa mitä tahansa, itse me paremmin tiedämme.

        Sanoo : Berse & Baita Co


      • niinpäsniin kirjoitti:

        Sanoo : Berse & Baita Co

        Oletko sinä hunksi?


      • niinpäsniin kirjoitti:

        Sanoo : Berse & Baita Co

        No näin ja sinä roikut siellä paidanhelmassa.


      • Ancelina kirjoitti:

        No näin ja sinä roikut siellä paidanhelmassa.

        Näyttää et joku haluaa taas sanailla ,alotus näyttää muutenkin olevan liian pitkä.
        Siirytään seuraavaan kuhan jotain keksii ,varmaan riimeillä kun ne oli aika suasittuja.


      • ajattelisitensin
        koti-kiusattu kirjoitti:

        Oletko sinä hunksi?

        Lukeeko siinä hunksi. Kavereitako????????


      • ajattelisitensin kirjoitti:

        Lukeeko siinä hunksi. Kavereitako????????

        Pakkohan se on kysyä kun hunksi ensin vihjaili mun ja enkelin olevan yhtä ja sit kirjotin hunksille johon vastas joku outo nikki,tätä se rekkaamattomuus vapaus saa aikaan.
        Koskaan ei tierä kuka puhuu kun sininenkin voi mennä yhrellä ruksilla puskaan,voi voi sentään tätä menoa.


      • Sininen.nimi
        koti-kiusattu kirjoitti:

        Pakkohan se on kysyä kun hunksi ensin vihjaili mun ja enkelin olevan yhtä ja sit kirjotin hunksille johon vastas joku outo nikki,tätä se rekkaamattomuus vapaus saa aikaan.
        Koskaan ei tierä kuka puhuu kun sininenkin voi mennä yhrellä ruksilla puskaan,voi voi sentään tätä menoa.

        Kyllä, kyllä on se yhtä heevettiä ettei ylläpito VIELÄKÄÄN ole laittanut rekisteröintiä pakolliseksi. Ja niinkun sinä olet sitä inissyt täällä viikosta toiseen. Kumma ettei sua TOTELLA. Hihhhiiiihehhheee.


      • Sininen.nimi kirjoitti:

        Kyllä, kyllä on se yhtä heevettiä ettei ylläpito VIELÄKÄÄN ole laittanut rekisteröintiä pakolliseksi. Ja niinkun sinä olet sitä inissyt täällä viikosta toiseen. Kumma ettei sua TOTELLA. Hihhhiiiihehhheee.

        Älä ny vääristele,se paras ehdotus oli se että,kaikki siniset ei millään ilveellä voisi kirjoittaa kuin sillä ainoalla nikillä.
        Se olis reilua ja suoraa meininkiä ,uskaltaisitko sinä lähteä siihen leikkiin.
        Siinä eroteltais miehet ja marjanpoimijat toisistaan ,hankikanto porukka huutelis mustana.


      • hankikantolainen
        koti-kiusattu kirjoitti:

        Älä ny vääristele,se paras ehdotus oli se että,kaikki siniset ei millään ilveellä voisi kirjoittaa kuin sillä ainoalla nikillä.
        Se olis reilua ja suoraa meininkiä ,uskaltaisitko sinä lähteä siihen leikkiin.
        Siinä eroteltais miehet ja marjanpoimijat toisistaan ,hankikanto porukka huutelis mustana.

        Tuo olisi hyvä juttu, loppuisi kitinä ja rutina sinisistä ja mustista.


      • Ancelina kirjoitti:

        hunksz

        Ai sinäkö se olitkin joka puskasta tuota samaa pari päivää sitten epäili :)
        Taidankin kostoksi pirauttaa sulle joku päivä.

        YP.

        "Ancelina"

        Minä en KOSKAAN kirjoita mustalla.
        Aina ylle-kirjoitan sinisellä HUNKSZ:lla.

        Saahan minulle kostaa soittamallakin.
        Mutta vain silloin kun anna siihen luvan.
        En ala yö-radioksikaan.

        YH.


      • hunksz kirjoitti:

        "Ancelina"

        Minä en KOSKAAN kirjoita mustalla.
        Aina ylle-kirjoitan sinisellä HUNKSZ:lla.

        Saahan minulle kostaa soittamallakin.
        Mutta vain silloin kun anna siihen luvan.
        En ala yö-radioksikaan.

        YH.

        hunksz

        Annat luvan? Kuinkas se tapahtuu, kysynkö täällä palstalla saanko soittaa?
        Minä en yöllä soittele edes sinulle, minä nukun.

        YP.


      • turhaansoitellut
        hunksz kirjoitti:

        "Ancelina"

        Minä en KOSKAAN kirjoita mustalla.
        Aina ylle-kirjoitan sinisellä HUNKSZ:lla.

        Saahan minulle kostaa soittamallakin.
        Mutta vain silloin kun anna siihen luvan.
        En ala yö-radioksikaan.

        YH.

        Se uskokoon joka haluaa joutua huijatuksi , et ole jumala .


      • Aikas jännäksi muuttui ketju, eikö nuo numerot olekkaan ihan oikeita vai mikä mättää. No nythän jokainen puolin ja toisin tekee valintoja, vastatakseen seurauksista, aikuisia sentään olemme.
        Upea kevättä enteilevä päivä, jokunen muuttolintukin jo rantautunut tänne.


      • kawe kirjoitti:

        Aikas jännäksi muuttui ketju, eikö nuo numerot olekkaan ihan oikeita vai mikä mättää. No nythän jokainen puolin ja toisin tekee valintoja, vastatakseen seurauksista, aikuisia sentään olemme.
        Upea kevättä enteilevä päivä, jokunen muuttolintukin jo rantautunut tänne.

        "kawe"

        Totuuden-henki kaataa aina velheiden kortti-talon.

        H.


      • kawe kirjoitti:

        Aikas jännäksi muuttui ketju, eikö nuo numerot olekkaan ihan oikeita vai mikä mättää. No nythän jokainen puolin ja toisin tekee valintoja, vastatakseen seurauksista, aikuisia sentään olemme.
        Upea kevättä enteilevä päivä, jokunen muuttolintukin jo rantautunut tänne.

        Pelkokerrointa peukuttavat kokeilevat soittamalla ,viisaat ohittaa ymmärtävästi hymähtäen.


    • siilimuori3

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      67
      1676
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      163
      1391
    3. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      88
      1222
    4. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      120
      1194
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      48
      1086
    6. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      70
      849
    7. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      104
      825
    8. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      186
      743
    9. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      92
      717
    10. Mitä vastaat jos

      Kysyn maanantaina jutteluaikaa ihan arkipäivisistä asioista, rauhassa? Koska nimittäin aion 😍
      Ikävä
      36
      654
    Aihe