Johannes 3
22 Sen jälkeen Jeesus meni opetuslapsineen Juudean maaseudulle ja oleskeli siellä heidän kanssaan ja kastoi.
23 Mutta Johanneskin kastoi Ainonissa lähellä Salimia, koska siellä oli paljon vettä; ja ihmiset tulivat ja antoivat kastaa itsensä.
24 Sillä Johannesta ei vielä oltu heitetty vankeuteen.
25 Niin Johanneksen opetuslapset rupesivat väittelemään erään juutalaisen kanssa puhdistuksesta.
26 Ja he tulivat Johanneksen luo ja sanoivat hänelle: "Rabbi, se, joka oli sinun kanssasi Jordanin tuolla puolella ja josta sinä olet todistanut, katso, hän kastaa, ja kaikki menevät hänen tykönsä".
27 Johannes vastasi ja sanoi: "Ei ihminen voi ottaa mitään, ellei hänelle anneta taivaasta.
28 Te olette itse minun todistajani, että minä sanoin: en minä ole Kristus, vaan minä olen hänen edellänsä lähetetty.
Johannes 4
1 Kun nyt Herra sai tietää fariseusten kuulleen, että Jeesus teki opetuslapsiksi ja kastoi useampia kuin Johannes
2 -vaikka Jeesus ei itse kastanut, vaan hänen opetuslapsensa-
"-" Mutta Johanneskin kastoi Ainonissa lähellä Salimia, koska siellä oli paljon vettä; ja ihmiset tulivat ja antoivat kastaa itsensä.
"-" -vaikka Johannes ei itse kastanut, vaan hänen opetuslapsensa-
Jeesus kastoi vedellä ihmisiä!
11
126
Vastaukset
- MinäOlenOletkoSinäkin
MUTTA MITÄ TAPAHTUI SITÄ ENNEN?!:
Markus 1
4 niin Johannes Kastaja saarnasi erämaassa parannuksen kastetta syntien anteeksisaamiseksi.
9 Ja niinä päivinä Jeesus tuli Galilean Nasaretista, ja Johannes kastoi hänet Jordanissa.
"-" -vaikka Johannes ei itse kastanut, vaan hänen opetuslapsensa- :-)
14 Mutta sittenkuin Johannes oli pantu vankeuteen, meni Jeesus Galileaan ja saarnasi Jumalan evankeliumia
"-" -vaikka Johannesta ei itse pantu vankeuteen, vaan hänen opetuslapsensa- :-)
15 ja sanoi: "Aika on täyttynyt, ja Jumalan valtakunta on tullut lähelle; tehkää parannus ja uskokaa evankeliumi".
JEESUS SAARNASI PARANNUKSEN EVANKELIUMIA JA KASTOI VEDELLÄ PARANNUKSEN KASTETTA!
"-" Kun nyt Herra sai tietää fariseusten kuulleen, että Jeesus teki opetuslapsiksi ja kastoi useampia kuin Johannes
"-" -vaikka Jeesus ei itse kastanut, vaan hänen opetuslapsensa- :-) - tekiopetusl
Jeesus TEKI OPETUSLAPSIKSI kastamalla.
Johannes 4
1 Kun nyt Herra sai tietää fariseusten kuulleen, että Jeesus teki opetuslapsiksi ja kastoi useampia kuin Johannes- MinäOlenOletkoSinäkin
Jeesus meni
opetuslapsineen
Juudean maaseudulle
ja
oleskeli siellä heidän kanssaan
ja
kastoi.
"-" Opetuslapset oli jo kastettu ja Jeesus kastoi muita ihmisiä!
Mutta
Johanneskin
kastoi
SANOT: " Jeesus TEKI OPETUSLAPSIKSI kastamalla."
"-" JOHANNES MYÖS TEKI OPETUSLAPSIKSI kastamalla.
Jeesus kastoi
useampia
kuin Johannes - aiheest
MinäOlenOletkoSinäkin kirjoitti:
Jeesus meni
opetuslapsineen
Juudean maaseudulle
ja
oleskeli siellä heidän kanssaan
ja
kastoi.
"-" Opetuslapset oli jo kastettu ja Jeesus kastoi muita ihmisiä!
Mutta
Johanneskin
kastoi
SANOT: " Jeesus TEKI OPETUSLAPSIKSI kastamalla."
"-" JOHANNES MYÖS TEKI OPETUSLAPSIKSI kastamalla.
Jeesus kastoi
useampia
kuin JohannesJohannes ja Jeesus tekivät kastamalla opetuslapsia.
Johannes 4
1 Kun nyt Herra sai tietää fariseusten kuulleen, että Jeesus teki opetuslapsiksi ja kastoi useampia kuin Johannes
Vedellä kastamalla tehdään opetuslapsia. - MinäOlenOletkoSinäkin
aiheest kirjoitti:
Johannes ja Jeesus tekivät kastamalla opetuslapsia.
Johannes 4
Vedellä kastamalla tehdään opetuslapsia.Markus 1
9 Ja niinä päivinä Jeesus tuli Galilean Nasaretista, ja Johannes kastoi hänet Jordanissa.
SANOT: "Johannes ja Jeesus tekivät kastamalla opetuslapsia."
"-" Johannes kastoi Jeesuksen! - MinäOlenOletkoSinäkin
aiheest kirjoitti:
Johannes ja Jeesus tekivät kastamalla opetuslapsia.
Johannes 4
Vedellä kastamalla tehdään opetuslapsia.SANOT: "Vedellä kastamalla tehdään opetuslapsia."
"-" Johannes kastoi vedellä Jeesuksen!
"-" Sen jälkeen myös Jeesus saarnasi, johanneksen tavoin, parannuksen teosta!
"-" Sen jälkeen myös Jeesus, Johanneksen tavoin, VEDELLÄ KASTOI PARANNUKSEN KASTETTA! - aiheest
MinäOlenOletkoSinäkin kirjoitti:
SANOT: "Vedellä kastamalla tehdään opetuslapsia."
"-" Johannes kastoi vedellä Jeesuksen!
"-" Sen jälkeen myös Jeesus saarnasi, johanneksen tavoin, parannuksen teosta!
"-" Sen jälkeen myös Jeesus, Johanneksen tavoin, VEDELLÄ KASTOI PARANNUKSEN KASTETTA!Enhän se minä sitä sano. Raamattu se niin sanoo. Vedellä kastamalla tehdään opetuslapsia.
Matteus 28
19 Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen - MinäOlenOletkoSinäkin
aiheest kirjoitti:
Enhän se minä sitä sano. Raamattu se niin sanoo. Vedellä kastamalla tehdään opetuslapsia.
Matteus 28
19 Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeensanot: "Raamattu se niin sanoo."
"-" Mitä se Raamattu sanoo?!
Markus 1
4 niin Johannes Kastaja saarnasi erämaassa parannuksen kastetta syntien anteeksisaamiseksi.
5 Ja koko Juudean maa ja kaikki jerusalemilaiset vaelsivat hänen tykönsä, ja hän kastoi heidät Jordanin virrassa, kun he tunnustivat syntinsä.
"-" saarnasi erämaassa PARANNUKSEN KASTETTA syntien anteeksisaamiseksi.
"-" saarnasi erämaassa parannuksen kastetta SYNTIEN ANTEEKSISAAMISEKSI.
"-" KASTOI heidät Jordanin virrassa, kun he tunnustivat syntinsä.
"-" Kastoi heidät Jordanin virrassa, KUN HE TUNNUSTIVAT SYNTINSÄ. - MinäOlenOletkoSinäkin
JEESUS TEKI AIVAN SAMOIN KUIN JOHANNESKIN:
"-" saarnasi erämaassa PARANNUKSEN KASTETTA syntien anteeksisaamiseksi.
"-" saarnasi erämaassa parannuksen kastetta SYNTIEN ANTEEKSISAAMISEKSI.
"-" KASTOI heidät Jordanin virrassa, kun he tunnustivat syntinsä.
"-" Kastoi heidät Jordanin virrassa, KUN HE TUNNUSTIVAT SYNTINSÄ.
- MinäOlenOletkoSinäkin
"Niin Johanneksen opetuslapset rupesivat väittelemään erään juutalaisen kanssa puhdistuksesta."
"-" Tämä "eräs juutalainen" oli Jeesus!
"Ja he tulivat Johanneksen luo ja sanoivat hänelle: "Rabbi, se, joka oli sinun kanssasi Jordanin tuolla puolella ja josta sinä olet todistanut, katso, hän kastaa, ja kaikki menevät hänen tykönsä"."
"-" Johanneksen opetuslapset puhuvat tässä Jeesuksesta!
"-" Kaikki ihmiset menivät JEESUKSEN TYKÖ VEDELLÄ KASTETTAVIKSI! - 50vuotta_uskossa
Aha, ai jaa jaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olen miettinyt kauan
miten reagoisin, kun näen sinut taas. Ehkä ladannut tuohon hetkeen liikaa odotuksia. Ja sitten kun lopulta olit siinä, h292390- 1282303
- 1582054
- 361716
Ostiko maailma sinut minulta?
Kun et enää resonoi kuin ennen. Kun et enää ihmetellen katso ympärillesi ja pohdi mitä mäen takana on? Ymmärrän ja tue201668- 271049
- 511037
- 86995
Minna Kuukka joutui jekuttamaan ovelasti TTK:n takia - Tästä oli kyse - Tunnustaa: "No joo, joo..."
Symppis Minna Kuukka! Minna on kyllä erinomainen valinta Tanssii Tähtien Kanssa -oppilaaksi - vai mitä mieltä olet? To24932- 114904