584 Intikan osto

seitemänkymppinen

Mitä mieltä olette onko riskiostos IH 584 vm 1981 jolla hintaa viiden tonnin verran?
Kone näyttää päällisinpuolin melko siistiltä ja siinä ei ole vielä XL ohjaamoa.

13

273

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • iihoo

      Eipä kai. Luultavasti samat tyypiviat mitä 85-sarjasta löytyy eli jarruttomuus joka johtuu ilman pääsystä jarruhydrauliikkaan joka taas johtuu jarrusylinterien tiivisteiden tai lonkkien o-renkaiden väsymisestä. Toinen tyyppivika on nostolaitteen pilkkiminen joka vaatii nostolaitekannen irrotuksen. 84-sarjan poikkeuksellinen vaihdekaavio voi vaatia vivuston säätöä tai tiivistämistä. Moottori ja muu tekniikka kyllä kestää maailmaa vastaan hyvin.

    • useammanostanut

      Me täällä paljon tiedetäänkin vastata tuollaisiin kysymyksiin... Traktorilla ikää 35 vuotta ja eivät olleet alkujaankaan sieltä parhaasta päästä, joten jos on ollut oikein "tarkalla" isännällä, niin osaamattoman urvelon, joka joutuu mahdollisesti täällä kyselee vielä riskeistä, on riskiostos.
      Jos ei osaa ostaa tälläistä traktoria ja pitää alkaa vinkumaan vielä sen viiden tonnin perään, niin silloin viisainta pysyä erossa täälläisistä.
      Osaavalle ei mikään ongelma, varaosia saa hyvin eri puolilta ja nelivedossa oleviin murheisiin löytyy tekijöitä täältä Suomestakin, ettei tarvitse lähteä kalliilla osilla korjauttamaan, koska sellainenhan vika sieltä sitten kuitenkin löytyy haudattuna, jos ei muuta. Muutenhan ei tuo Intikka ole traktoria kummempi. Vaan jos on todellinen "helmi" on se jo ostettu pois moneen kertaan tällä aikaa, kun olet kysellyt ja miettinyt, että uskallanko ostaa. Näin se menee, raadot jää miettijöille!

    • mttloih

      Kytkin surkea, kaveri osti uutena 585:n, ja joutui uusimaan kytkimen 2000 tunnin välein, vaikka oli siisti pitäjä, eikä koneessa ollut etukuormaajaa.

    • ketjunaloittaja

      Miten niin vinkumaan viidentonnin perään...en mielestäni vinkunut.

      • etvielävingu

        Kyselet kuitenkin lähestulkoon tyhmiä, joten siitä voi päätellä, että alat sitten vinkumaan sen viiden tonnin perään, kun ostat tuollaisen Intikan "hylsyn"


    • traktorilla

      Mulla oli aikoinaan 495, nelivetoinen englesmanni siis eikä siinä ollut merkittäviä ongelmia. Taisi jäähdytin mennä uusiksi kun alkoi vuotaa. Näppärä pikkupeli, huomattavasti Valmetin vastaavan kokoista halvempi. Jos toimii moitteetta eikä öljy- ja nestevuotoja näy, niin osta pois.
      Ei kannata tuon yhdin vouhkaajan kommenteista välittää kun ei näytä osaavan vastata kysymyksiin vaan alkaa moittia ihmisiä.

      • joo_ostaavaanpois

        Ei täällä kukaan vouhkaa. On vain tosiasioita, että tälläiset tumpelokyselijät sitten on ihmeissään ostostensa kanssa. Intikka on juuri sellainen, että jos etuperän akseli on porsinut edelliseltä ja se on miinoitettu seuraavalle mökkitanelille, niin jo on käsi päähineessä ja alkaa ihmettely.


      • traktorilla
        joo_ostaavaanpois kirjoitti:

        Ei täällä kukaan vouhkaa. On vain tosiasioita, että tälläiset tumpelokyselijät sitten on ihmeissään ostostensa kanssa. Intikka on juuri sellainen, että jos etuperän akseli on porsinut edelliseltä ja se on miinoitettu seuraavalle mökkitanelille, niin jo on käsi päähineessä ja alkaa ihmettely.

        Sori vaan, muttei asiantuntemuksesi taida olla kovinkaan laaja. Ketjun aloittaja kyseli 584:sta, joka on pelkästään takavetoinen. Tuskin porsii etuperän akseli sellaisesta. ja -95-sarjalaisissa on muistaakseni kahden eri valmistajan akseleita, joista toinen se parempi. Mutta käytetyssä on aina riskinsä ilman muuta, kaikissa merkeissä ja malleissa.


      • iihoo
        traktorilla kirjoitti:

        Sori vaan, muttei asiantuntemuksesi taida olla kovinkaan laaja. Ketjun aloittaja kyseli 584:sta, joka on pelkästään takavetoinen. Tuskin porsii etuperän akseli sellaisesta. ja -95-sarjalaisissa on muistaakseni kahden eri valmistajan akseleita, joista toinen se parempi. Mutta käytetyssä on aina riskinsä ilman muuta, kaikissa merkeissä ja malleissa.

        Mistä muuten olit 495:n hankkinu kun konedatan mukaan sitä ei tuotu suomeen, enkä koskaan suomessa nähnyt. Vai menikö malli väärin.


      • traktorilla
        iihoo kirjoitti:

        Mistä muuten olit 495:n hankkinu kun konedatan mukaan sitä ei tuotu suomeen, enkä koskaan suomessa nähnyt. Vai menikö malli väärin.

        Taisi käydä numeroissa köpelösti. Se oli joko 685 tai 695. Oli mulla muutaman vuoden 2000-luvun alussa. Joka tapauksessa neliveto ZF-etuperällä ja engelsmanni.


      • iihoo
        traktorilla kirjoitti:

        Taisi käydä numeroissa köpelösti. Se oli joko 685 tai 695. Oli mulla muutaman vuoden 2000-luvun alussa. Joka tapauksessa neliveto ZF-etuperällä ja engelsmanni.

        Jep. Noiden suurin ero on että 685 on mekaanisella mittaristolla ja 695 digitaalisella. Muitakin vähäisiä eroja löytyy pelleistä ja hytin paneeleista.


    • IH475

      Englannin Natikassa (joka 584 on) yksi asia pitäisi saada tietoon: onko voimansiirrossa pidetty mitä öljyä? Jos Hy-Tran=ei ongelmia. Jos jotain muuta=ongelmia. Jos tätä asiaa ei saa selville (edelliset omistajat ei tavoitettavissa, huoltohistoria epämääräinen tai puuttuu) niin pikkuisen riskillä mennään. Jarruongelmia, hydrauliikan nytkimistä, laahaava voimanoton kytkin, käsijarru ei pidä (tai ei irrota), mustaa mujua vaihteistossa/hydrauliikassa. Kaikki korjattavissa, mutta vaatii melkoisen purkuruletin ja osien vaihtoa. Hy-Tran on kalliinpuoleista (eikä saanut joka kirkonkylän kaupasta), monella on tässä ollut kiusaus "säästää".

      Muuten sekura-hyttinen on ehkä parempi metsähommissa kuin XL, ei ole alhaalla maharöllykässä muovitankkia. Mutta on siellä pikku putkia ja muuta särkyvää. Toisaalta, tankki on peltiä, vanhemmiten tulee ruostemujun kanssa pulmaa (käyntiinlähtöongelmia). Seinätankki myös estää kunnollisen metsäohjaamon rakentelun. Ja aika isohan se sekuran patio on, paljon särkyvää lasia. Vaan pitääkö sitten takatuupparista oikein kovaa metsäkonetta haaveillakaan?

      Hydraulituotto on tämän ajan Natikoissa hyvä. Halkopilkkuri tai useimmat muut hydraulivehkeet toimivat melkein tyhjäkäynnillä, ei pala turhaan pöötä. Useimmissa muissa tuon ikäisissä näin ei ole vaan moottori saa laulaa jotta öljyä piisaisi.

      Vaihdekeppisysteemiä monet inhoavat, mutta siihenkin oppii. Haitta varmaan niille jotka joutuvat monella koneella ristiin pelaamaan.

      Varaosia löytyy hyvin, myös Suomesta, tai sitten maailman turuilta wepposesta. 584 ei ole kaikkein nopein Natikka mutta on se silti nopeampi kuin useimmat muut aikaisensa, maantiejoa jos tulee.

      Ja hinta: yleensä Natikassa saa hyvän vastineen rahalleen. Paremman kuin useimmissa muissa. Mutta, yksilöitähän nämä vanhat koneet aina ovat.

    • ketjunaloittaja

      Kiitos asiallisesta vastauksestasi IH 475

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Minua odottaa

      Joku todella ihana nainen jossain tulevaisuudessa. Siihen uskon ja luotan. 🤗❤️✨
      Sinkut
      219
      4167
    2. Miten toivoisit

      Teidän välien olevan tällä hetkellä? Tässä tilanteessa?
      Ikävä
      121
      4016
    3. Keksitkö keinon

      Miten voin nähdä ihastusta joka ei myönnä tunteitaan.
      Ikävä
      48
      3632
    4. Haluaisitko nähdä

      Hänet alastomana?
      Ikävä
      65
      2983
    5. Hilirimpsistä

      Hyvää huomenta ja kivaa päivää. Ilmat viilenee. Niin myös tunteet. 🧊☕✨🍁❤️
      Ikävä
      200
      2741
    6. Älä elättele

      Toiveita enää. Ihan turhaa. Sotku mikä sotku.
      Ikävä
      49
      2518
    7. Nainen lopeta pakoon luikkiminen?

      Elämä ei oo peli 😔😟
      Ikävä
      22
      2518
    8. Olet täällä. Mutta ei minulle.

      Nyt olen tästä 100% varma. Satuttaa. T: V
      Ikävä
      20
      2406
    9. T- miehelle....

      Kuka sua rakastaa? Kertoi rakastavansa....
      Suhteet
      41
      2289
    10. Kuule rakas...

      Kerrohan minulle lempivärisi niin osaan jatkaa yhtä projektia? Arvaan jo melkein kyllä toki. Olethan sinä aina niin tyyl
      Ikävä
      41
      2245
    Aihe