Uusi Prius todellinen kulutus +45 % ilmoitetusta

Mehtoperän_Elvis

IltaSanomien on turha odottaa Toyotan mainosta. Totuuden puhujalla ei ole mainosrahaa. Priuksen akku sopisi paremmin taskulamppuun.

http://www.iltasanomat.fi/autot/art-2000001163401.html

83

910

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • akuton

      Ipodin ja hieromasauvan virran kulutus tyhjentää akut! Koneesta olis voinu kutitella parisataa heppaa, turbolla!

      • Pikkupoikien_juttuja

        nuo turbot, i-podit ja varsinkin hieromasauvat. Kyllä tästäkin näkee palstan trollipojun henkisen iän.


      • teron_elämänkaari
        Pikkupoikien_juttuja kirjoitti:

        nuo turbot, i-podit ja varsinkin hieromasauvat. Kyllä tästäkin näkee palstan trollipojun henkisen iän.

        YH-äipistä ja raisuista näkee tojoteron iän - hän on ollut teini-iässä 90-luvun laman aikaan, mikä on jättänyt sieluun syvät haavat.

        Raisuista kirjoittelu kertoo, ettei tero ole päässyt elämässään eteenpäin. Mopolla mennään ja ruosteisesta itäautosta haaveillaan.

        Teron asuinalueen löytää tämänpäiväisestä Helsingin=sanomien kartasta, jossa on esitetty kurjimmat alueet, joiden autokanta on n 15 vuotiasta. Nämä ovat ne paikat, joista itäautot löytyy. Ja joissa niiden nimiin vielä vannotaan. Koska on liian tuskallista myöntää, että toi otettiin, kun muuhun ei varaa ollut.


      • Kuules_poju
        teron_elämänkaari kirjoitti:

        YH-äipistä ja raisuista näkee tojoteron iän - hän on ollut teini-iässä 90-luvun laman aikaan, mikä on jättänyt sieluun syvät haavat.

        Raisuista kirjoittelu kertoo, ettei tero ole päässyt elämässään eteenpäin. Mopolla mennään ja ruosteisesta itäautosta haaveillaan.

        Teron asuinalueen löytää tämänpäiväisestä Helsingin=sanomien kartasta, jossa on esitetty kurjimmat alueet, joiden autokanta on n 15 vuotiasta. Nämä ovat ne paikat, joista itäautot löytyy. Ja joissa niiden nimiin vielä vannotaan. Koska on liian tuskallista myöntää, että toi otettiin, kun muuhun ei varaa ollut.

        90-luvun alussa meillä tehtiin rahaa devalvaatiolla ja silloin kun tyhmä kansa valitti ja vaikersi valuuttaluottojensa kanssa. Samoin 2012 paikkeilla kun moni odotti maailmanloppua paskat housussa, meillä ostettiin Nokian osakkeita ja paljon. Sitten vain etsittiin toimivalle firmalle sopiva ostaja ja alettiin elämään osingoilla. Että näin meillä oikeasti tehtiin, mites teillä? Kenen luukusta sinä sen Hesarin tänään varastit. Ei kai siellä Jakomäen vuoraslummissa moni pysty Hesaria enää tilaamaan joten täytyyhän siellä teidän seassa olla joku omillaankin toimeentuleva. Raisuista ja yh-äipästä on mukava kirjoittaa kun se sinun profilointisi ja reagointisi perusteella käy kipeästi ja osuu joka kerta. Se että istut keskimäärin 18 tuntia päivässä koneella trollaten, kertoo sinusta lisää ja kielenkäyttösi paljastaa loput. Peruskoulupoika selvästi. Koeta jatkossa kirjoittaa vähän uskottavammin, maskiin ja pakoputkeen nussimiset ovat huumoritasollakin tyhmiä pikkupoikien juttuja eivätkä sinällään vaarallisia. Mutta asioiden kääntäminen ylösalaisin, muiden kirjoitusten varastaminen ja postaaminen eteenpäin asia nurinniskoin väännettynä kertovat että sairashan sinä trollipojun reppana olet. Volkswagen-konserni on tehnyt kaikkien aikojen kuprun eikä siinä pitäisi olla innokkaimmallakaan trollipojulla paljoa puolustelemista. Kaikkein vähiten maailman suurinta autokonsernia Toyotaa solvaamalla. Siinä vain nolaat itseäsi yhä enemmän.


      • NordEaeliSYP

        tyhmyydessäsi et huomannut, että "trollipoju"-saarnaaja oli Toyotan puolella. Rahaa meillä on ollut maailman kautta sivun. silloinkin, kun isoisäsi ja isäsi raatoivat meille. Nokia kuprut on ihan vaan uussatunnaisvaurastuneiden hommaa.


      • laman_merkki
        Kuules_poju kirjoitti:

        90-luvun alussa meillä tehtiin rahaa devalvaatiolla ja silloin kun tyhmä kansa valitti ja vaikersi valuuttaluottojensa kanssa. Samoin 2012 paikkeilla kun moni odotti maailmanloppua paskat housussa, meillä ostettiin Nokian osakkeita ja paljon. Sitten vain etsittiin toimivalle firmalle sopiva ostaja ja alettiin elämään osingoilla. Että näin meillä oikeasti tehtiin, mites teillä? Kenen luukusta sinä sen Hesarin tänään varastit. Ei kai siellä Jakomäen vuoraslummissa moni pysty Hesaria enää tilaamaan joten täytyyhän siellä teidän seassa olla joku omillaankin toimeentuleva. Raisuista ja yh-äipästä on mukava kirjoittaa kun se sinun profilointisi ja reagointisi perusteella käy kipeästi ja osuu joka kerta. Se että istut keskimäärin 18 tuntia päivässä koneella trollaten, kertoo sinusta lisää ja kielenkäyttösi paljastaa loput. Peruskoulupoika selvästi. Koeta jatkossa kirjoittaa vähän uskottavammin, maskiin ja pakoputkeen nussimiset ovat huumoritasollakin tyhmiä pikkupoikien juttuja eivätkä sinällään vaarallisia. Mutta asioiden kääntäminen ylösalaisin, muiden kirjoitusten varastaminen ja postaaminen eteenpäin asia nurinniskoin väännettynä kertovat että sairashan sinä trollipojun reppana olet. Volkswagen-konserni on tehnyt kaikkien aikojen kuprun eikä siinä pitäisi olla innokkaimmallakaan trollipojulla paljoa puolustelemista. Kaikkein vähiten maailman suurinta autokonsernia Toyotaa solvaamalla. Siinä vain nolaat itseäsi yhä enemmän.

        Heh. Jutut pyörii edelleen lamavuosissa = päivänselvää, että asut jossain vuokraslummissa, jossa lama ei ikinä päättynytkään. Sellaiseen ympäristöön tojo sopii kuin nenä päähän.


    • kehitysvaiheessaVielä

      Ja vielä joku uskoo noihin ylihinnoiteltuihin halpispatteriautoihin, kyllä mainos ja brändäys vie heikkoa ihmistä ihan mihin vaan.

    • Tojottaa

      Tuollainen ero laillisen ilmoitetun ja IS:n testaajan kulutusmittauksissa ei ole ainakaan auton valmistajan syy. Peugeotin poikkeama oli HS:n testissä lähes 60 %, BMW:n yli 50 , jne. Toimittajahan ajoi hyvin vähän kaupungissa ja hänen taloudellisen ajon taitamista on syytä epäillä. Hybridiauto opettaa oivaltavaa kuljettajaa pienentämään kulutustaan olematta muun liikenteen haittana. Siihen ei tarvita muuta kuin ennakointia.

      • se.suuri.ero

        Bemareita ja Mersujani ei myydäkään mielikuvilla pienestä kulutuksesta kuten Priusta.


      • Eitoistahybridiä

        Niin että Priuksen markkinointi kulutusta törkeästi vähättelemällä on oikeastaan kohtuullista, koska moni muu merkki tekee samaa. Sitäkö tarkoitit? Prius on huono ajaa, kova meteli, kallis omistaa ja huollattaa, jousitus kuin kivireki. Eikä edes niin edullinen polttoainekulujensa puolesta kuin valmistaja esittää. Milloin saadaan Toyotalta oikeammat kulutuslukemat? BMW ja Pösö ovat jo luvanneet toimittaa omansa.


      • Tojottaa
        se.suuri.ero kirjoitti:

        Bemareita ja Mersujani ei myydäkään mielikuvilla pienestä kulutuksesta kuten Priusta.

        45 prosenttia 3 litrasta on paljon vähemmän kuin 52 kymmenestä! Ja onhan MB:lla Bluetec ja hybridi melkein kaikissa luokissa, samoin BMW:lla. Ihan samoista imagosyistä ja täsmälleen samoin perustein mitattu ja yös yhtä paljon todellisesta pielessä.


      • Nii_mutku
        Tojottaa kirjoitti:

        45 prosenttia 3 litrasta on paljon vähemmän kuin 52 kymmenestä! Ja onhan MB:lla Bluetec ja hybridi melkein kaikissa luokissa, samoin BMW:lla. Ihan samoista imagosyistä ja täsmälleen samoin perustein mitattu ja yös yhtä paljon todellisesta pielessä.

        trollipojun on saatava jotenkin tämäkin asia käännettyä epäedulliseksi Toyotaa kohtaan. Vw-konsernin kannattaisi kohentaa laatuvaikutelmaa trollinkin osalta eikä päästää räkänokkia asialle, varsinkin kun maksaa siitä trollauksesta. Trollin työtuntien perusteella vielä melko paljon. Ei tainnut eilenkään trollipojulle 18 tuntia edes riittää.


      • Toyotall

        Omakokemukseni Auris Hybridistä kulutusmittarinsuhteen: Jos nollaa mittarin niin ensimmäinen ajo reissu voi olla jopa alle ilmoitetun 3,6l/100 tai melkein 6l/100km

        Mutta kun ajetaan 3tankillista niin mittauskertoja kertyy riittävästi ,että "virhe korjaa toista" eli ylitykset ja alitukset "hälventyvät" runsaaseen mittausmäärään. Tuon ajokertymän jälkeen kulutusmittarin keskikulutuslukema sattuu kohdalleen tankkauksista lasketun kulutuksenkanssa yksiin.

        Elokuu:4,2

        Syyskuu:4,3

        Lokakuu: 4.4

        Marraskuu 4,5

        Joulukuu: 4,6

        Tammikuu: 4,8-5 30c pakkasella 6l

        Helmikuu 4,9

        Maaliskuu: 4,8

        Huhtikuu: 4,9 (kesärajoitukset eli saa ajaa satasta) Kaupunki matkat 3,6-4,7

        Lämpötila vaikuttaa kulutukseen selvästi (ei ole vebastoa, eikä tarvitse)

        Kaupunkiajossa vaihtelevuutta aiheuttaa se onko, moottoria lämmitetty ennen ajoonlähtöä vai ei? Lämmin tai lämmitetty kone nakkaa kyllä pienetlukemat kylmään verrattuna. Äärimmäistä vaihtelua saa aikaiseksi myös siten että ajaa akun just tyhjäksi ja sammuttaa auton silloin,(2,1-1,2l) ja seuraava reissu aloitetaan akunlataamisella ja ajolla samanaikaisesti.5,5-6l (kylmäkone)

        Kesän edetessä on odotettavissa kulutuksen laskua ajotavasta ja kiireistä riippuen, sekä siitä paljonko vedän kärryä jäljessä.. (6,5-7) kärrynkanssa joka on siis satunnaisesti em kulutuslukemissa mukana.

        Ajettuna tällähetkellä 11000km ja pensaa mennyt 543l eli 4,9l/100

        Odotettavissa lienee noin 4,5-?? kulutus kun vuosi tulee täyteen.

        Että tällalailla täällä Kainuun korkeudella.

        (etelässä edullisemmin?)


      • Tojottaa
        Toyotall kirjoitti:

        Omakokemukseni Auris Hybridistä kulutusmittarinsuhteen: Jos nollaa mittarin niin ensimmäinen ajo reissu voi olla jopa alle ilmoitetun 3,6l/100 tai melkein 6l/100km

        Mutta kun ajetaan 3tankillista niin mittauskertoja kertyy riittävästi ,että "virhe korjaa toista" eli ylitykset ja alitukset "hälventyvät" runsaaseen mittausmäärään. Tuon ajokertymän jälkeen kulutusmittarin keskikulutuslukema sattuu kohdalleen tankkauksista lasketun kulutuksenkanssa yksiin.

        Elokuu:4,2

        Syyskuu:4,3

        Lokakuu: 4.4

        Marraskuu 4,5

        Joulukuu: 4,6

        Tammikuu: 4,8-5 30c pakkasella 6l

        Helmikuu 4,9

        Maaliskuu: 4,8

        Huhtikuu: 4,9 (kesärajoitukset eli saa ajaa satasta) Kaupunki matkat 3,6-4,7

        Lämpötila vaikuttaa kulutukseen selvästi (ei ole vebastoa, eikä tarvitse)

        Kaupunkiajossa vaihtelevuutta aiheuttaa se onko, moottoria lämmitetty ennen ajoonlähtöä vai ei? Lämmin tai lämmitetty kone nakkaa kyllä pienetlukemat kylmään verrattuna. Äärimmäistä vaihtelua saa aikaiseksi myös siten että ajaa akun just tyhjäksi ja sammuttaa auton silloin,(2,1-1,2l) ja seuraava reissu aloitetaan akunlataamisella ja ajolla samanaikaisesti.5,5-6l (kylmäkone)

        Kesän edetessä on odotettavissa kulutuksen laskua ajotavasta ja kiireistä riippuen, sekä siitä paljonko vedän kärryä jäljessä.. (6,5-7) kärrynkanssa joka on siis satunnaisesti em kulutuslukemissa mukana.

        Ajettuna tällähetkellä 11000km ja pensaa mennyt 543l eli 4,9l/100

        Odotettavissa lienee noin 4,5-?? kulutus kun vuosi tulee täyteen.

        Että tällalailla täällä Kainuun korkeudella.

        (etelässä edullisemmin?)

        Hyvin olet pärjäillyt ja osaat ilmeisesti ajaa ennakoiden kuten muillakin autoilla pitää ajaa. Jokainen pysähtyminen vie uudelleen liikkeenlähdön aikana valtavasti energiaa.
        Omat Auris-kokemukseni ovat parin desin tarkkuudella samanlaisia ja liikenne pääasiassa Kehä III:n sisäpuolella. Tänäänkin iltapäiväruuhkan alkuhetkinä Finlandiatalolta Vantaan rajalle 3,8l. Toiseen suuntaan 4,0.


      • Muistan_kun

        Prius tuli aikoinaan Saksan markkinoille. Se laitettiin tietysti kulutustestiin moottoritieajoon monen muun auton kanssa. Testin voitti Polo diesel, en muista oliko Tdi vai Sdi. Sellainen tulos saadaan kuin haetaan pienelle hybridille olosuhteet jossa bensamoottori joutui tekemään kunnolla töitä koko ajan. Tuli jo silloin mieleen että nyt on saksanpoika hädissään ja oikeassahan silloin olin.


      • Ajonautiskelija
        Toyotall kirjoitti:

        Omakokemukseni Auris Hybridistä kulutusmittarinsuhteen: Jos nollaa mittarin niin ensimmäinen ajo reissu voi olla jopa alle ilmoitetun 3,6l/100 tai melkein 6l/100km

        Mutta kun ajetaan 3tankillista niin mittauskertoja kertyy riittävästi ,että "virhe korjaa toista" eli ylitykset ja alitukset "hälventyvät" runsaaseen mittausmäärään. Tuon ajokertymän jälkeen kulutusmittarin keskikulutuslukema sattuu kohdalleen tankkauksista lasketun kulutuksenkanssa yksiin.

        Elokuu:4,2

        Syyskuu:4,3

        Lokakuu: 4.4

        Marraskuu 4,5

        Joulukuu: 4,6

        Tammikuu: 4,8-5 30c pakkasella 6l

        Helmikuu 4,9

        Maaliskuu: 4,8

        Huhtikuu: 4,9 (kesärajoitukset eli saa ajaa satasta) Kaupunki matkat 3,6-4,7

        Lämpötila vaikuttaa kulutukseen selvästi (ei ole vebastoa, eikä tarvitse)

        Kaupunkiajossa vaihtelevuutta aiheuttaa se onko, moottoria lämmitetty ennen ajoonlähtöä vai ei? Lämmin tai lämmitetty kone nakkaa kyllä pienetlukemat kylmään verrattuna. Äärimmäistä vaihtelua saa aikaiseksi myös siten että ajaa akun just tyhjäksi ja sammuttaa auton silloin,(2,1-1,2l) ja seuraava reissu aloitetaan akunlataamisella ja ajolla samanaikaisesti.5,5-6l (kylmäkone)

        Kesän edetessä on odotettavissa kulutuksen laskua ajotavasta ja kiireistä riippuen, sekä siitä paljonko vedän kärryä jäljessä.. (6,5-7) kärrynkanssa joka on siis satunnaisesti em kulutuslukemissa mukana.

        Ajettuna tällähetkellä 11000km ja pensaa mennyt 543l eli 4,9l/100

        Odotettavissa lienee noin 4,5-?? kulutus kun vuosi tulee täyteen.

        Että tällalailla täällä Kainuun korkeudella.

        (etelässä edullisemmin?)

        ACT FR ST Seat Ibiza 1.4 hankittu 7/2015
        Kulutuskeskiarvoina/kk
        Heinäkuun kulutus = ei ole täysin luotettava tulos 12pv 5,3l ja 228km-mittarilukema
        Elokuu = 5,1l/1100km
        Syyskuu 4,8l/2222km
        Lokakuu 4,6l/ 3750km -talviaikaan emme käyttäneet lohkolämmitintä -laiskuuttamme
        Marraskuu 4,3l/ 4666km-työt alkoivat naapurikunnassa 100km/pv työmatka-ajoa
        Joulukuu 5,0l/7643km
        Tammikuu 5,1l/9888km
        Helmikuu 5,0l/11955km
        Maaliskuu 4,9l/13933km
        Huhtikuu 4,4l/16002km
        Havainto: lämpötila vaikuttaa kulutukseen oleellisesti

        Auto kulkee todella hyvin 7,8s 0-100km/h ja 220km/h huiput vrt Toyotien arvot kts. mikä malli tarvitaan samaan suorituskykyyn.

        Erityisesti olemme olleet tyytyväisiä ajo-ominaisuuksiin,suorituskykyyn vs. kulutus , vääntöön250Nm ja penkkien ergonomiaan. Auton hinta 21790e toimituskuluin ja varustein
        met.väri, FR PACK, lohkolämmitin jne.

        Etsimme alun alkaen autoa, jossa kulutus ja suorituskyky ovat optimit. Toyotan hybridiin tuli eduksi yli 6500e ja erinomainen suorituskyky vs. mikä tahansa Toyota.

        Tällä hetkellä meillä on perheessä Toyota Corolla 1,6, mainittu Seat ja Mitsubishi ASX


    • jullabrä

      Joo se hieroma sauvan moottori ottaa virtaa lämmitykseen ja sitten moottori vie kauheesti virtaa ilmanko ei pakkasella nää mitään kun on lasit jäässä

      • sdfasdfdsafd

        Ai, tuotapa en ollut noteerannutkaan viime talvena. Ikkunat eivät olleet koskaan huurussa kuten edellisessä saksalaisessa Fordissa.


    • kuinkaoletetaan

      VW Passat GTE plug-in hybrid.
      218 hevosvoimaa
      CO2-päästöt 37g / km
      Yhdistetty EU-kulutus 1,6 l / 100km
      Toimintasäde sähköllä
      Jopa 50km

      Tuo kulutus taitaa tarkoittaa ekaa sataa kilometriä?
      Entäs sitten, kun ajetaan vaikkapa 400km, niin paljon on toisen 100km kulutus, kolmannen ja neljännen?
      Ei taida mennä enää 1,6l / 100km, kun akku on imetty tyhjäksi ekan sadan kilsan matkalla.

      Pikkuisen on harhaanjohtavia nuo kulutusmainokset.

      Ps. älkää ottako nenään sitä, että esimerkkinä on volsu. Sattu vaan volsun mainos lehdessä silmään. Se voisi olla minkä merkkinen hybridi vaan.

      • asdfsdfss

        Volsussa vaan ei ole vielä saatu sitä ajonaikaista latausta oikein toimimaan.


      • Pluginisti

        Tuo on se iso ero perus- ja plugin-hybridin välillä. Perushybridi tuottaa aina kaiken energian bensasta ja kulutus ei riipu kovin paljon matkasta. Tosin ekat kilometrit kylmällä koneella ovat kalliimpia.
        Plugin taas ei vie bensaa lainkaan ekaan 50-80 kilsaan. Jos päivän ajot ovat tuota luokkaa (niinkuin monella ovat) niin silloin ajaa käytännössä aina sähköllä.
        Selkeästi paljon parempi konsepti.


      • Kulutuksen_ero

        Tuulilasi 15/2014:

        Golf GTE (ladattava hybridi) kulutti tasaisella 100km/ nopeudella 6,4 l/100km ja Tuulilasin maantieajolenkillä 5,9 l/100km. Puhumattakaan pakkolataustilassa jolloin kulutus oli 9,8 l/100km.

        Todettakoon että Prius PHEV kulutti Tuulilasin maantiajolenkillä 4,1 l/100km.


      • Pluginisti
        Kulutuksen_ero kirjoitti:

        Tuulilasi 15/2014:

        Golf GTE (ladattava hybridi) kulutti tasaisella 100km/ nopeudella 6,4 l/100km ja Tuulilasin maantieajolenkillä 5,9 l/100km. Puhumattakaan pakkolataustilassa jolloin kulutus oli 9,8 l/100km.

        Todettakoon että Prius PHEV kulutti Tuulilasin maantiajolenkillä 4,1 l/100km.

        Et tainnut edes haluta ymmärtää. Jos plug-in hybridi ajaa akuillaan sen bensankulutus on tasan nolla. Kun akut loppuvat siitä tulee tavallinen hybridi joka ottaa kaiken energiansa bensamoottorista. Jos ajelee sen sata kilsaa päivässä niin yksi bensatankillinen kestää vuoden.

        Tuollaiset kuudenlitran kulutukset ovat tyypillisiä c-segmentin parisataaheppaisen, 7,5 sek nollastasataan auton kulutuksia silloin kun ei käytä akkuja avuksi. Ostaisin heti jos olisi pätäkkää.
        Prius maksaa suurinpiirtein saman ja on nuhainen ahdas kanootti. En ostaisi vaikka olisi varaakin.


      • Kulutuksen_ero
        Pluginisti kirjoitti:

        Et tainnut edes haluta ymmärtää. Jos plug-in hybridi ajaa akuillaan sen bensankulutus on tasan nolla. Kun akut loppuvat siitä tulee tavallinen hybridi joka ottaa kaiken energiansa bensamoottorista. Jos ajelee sen sata kilsaa päivässä niin yksi bensatankillinen kestää vuoden.

        Tuollaiset kuudenlitran kulutukset ovat tyypillisiä c-segmentin parisataaheppaisen, 7,5 sek nollastasataan auton kulutuksia silloin kun ei käytä akkuja avuksi. Ostaisin heti jos olisi pätäkkää.
        Prius maksaa suurinpiirtein saman ja on nuhainen ahdas kanootti. En ostaisi vaikka olisi varaakin.

        Tuulilasi pääsi Golf GTE:llä parhaimmillaan 27 km pelkällä sähköllä.
        Sähköllä ajo onkin taloudellisessa mielessä ainoa hyvä puoli Golfin hybridissä.
        Kun Akku on Golfissa tyhjä niin se onkin 7,5 sek nollasataan auto ja kulutus sen mukainen, varsinkin jos käytät sitä tehoa joka siinä on.
        Jos taas ajat maltillisesti pitääksesi kulutuksen pienenä niin mihin tarvitaan se suuri teho.
        Teho ei tule ilmaiseksi missään polttomoottorissa.
        Kyllä Prius on ainakin Golfia tilavampi.


      • Vanhan_liiton_mies
        Pluginisti kirjoitti:

        Et tainnut edes haluta ymmärtää. Jos plug-in hybridi ajaa akuillaan sen bensankulutus on tasan nolla. Kun akut loppuvat siitä tulee tavallinen hybridi joka ottaa kaiken energiansa bensamoottorista. Jos ajelee sen sata kilsaa päivässä niin yksi bensatankillinen kestää vuoden.

        Tuollaiset kuudenlitran kulutukset ovat tyypillisiä c-segmentin parisataaheppaisen, 7,5 sek nollastasataan auton kulutuksia silloin kun ei käytä akkuja avuksi. Ostaisin heti jos olisi pätäkkää.
        Prius maksaa suurinpiirtein saman ja on nuhainen ahdas kanootti. En ostaisi vaikka olisi varaakin.

        >>Tuollaiset kuudenlitran kulutukset ovat tyypillisiä c-segmentin parisataaheppaisen, 7,5 sek nollastasataan auton kulutuksia silloin kun ei käytä akkuja avuksi. Ostaisin heti jos olisi pätäkkää. <<

        Maksaisit oikein kunnolla päästäksesi säästämään?

        Jos ajat vaikkapa 18 tkm vuodessa, poltat vuodessa "kuudenlitran" autolla 360 litraa enemmän bensaa kuin "kahdeksanlitran" autolla. Tekeehän se noin 500 euron vuotuisen säästön! Kymppitonnin säästämiseen kuluu parikymmentä vuotta. Ehkäpä siinä ajassa jokunen tonni menee ajoakkujen uusimiseenkin?

        Minun C-segmentin C-farkkuni kulkee pelkän 115 kW:n bensamoottorin voimin. Vaatii lähemmäs 9 sekuntia nollasta sataan eikä kärryn luvata laukkaavan kiivaammin kuin 221 km/h, mutta mihinpä minulla sen isompi kiire? Keskikulutus seka-ajossa ympäri vuoden näyttää olevan melkeinpä 8 litraa satasella, mutta senkin jaksaa vielä tankata.

        Hinnaston mukaan autoni olisi maksanut ladattavana bensahybridinä vain 9 850,69 € enemmän (mm. siksi, että autovero on 5 099,31 € pienempi). Tehoa ja suorituskykyäkin tulisi tuntuvasti lisää. Tuokin lähes kymppitonni on kuitenkin minulle selvästi liikaa. Päästöpuolesta saavat murehtia minua vihreämmät.

        Katsellaan näillä näkymin tekniikan kehittymistä vielä seuraavat 10 vuotta ja siirrytään vaikka sitten mihin siirrytäänkin.


      • Pluginisti
        Vanhan_liiton_mies kirjoitti:

        >>Tuollaiset kuudenlitran kulutukset ovat tyypillisiä c-segmentin parisataaheppaisen, 7,5 sek nollastasataan auton kulutuksia silloin kun ei käytä akkuja avuksi. Ostaisin heti jos olisi pätäkkää. <<

        Maksaisit oikein kunnolla päästäksesi säästämään?

        Jos ajat vaikkapa 18 tkm vuodessa, poltat vuodessa "kuudenlitran" autolla 360 litraa enemmän bensaa kuin "kahdeksanlitran" autolla. Tekeehän se noin 500 euron vuotuisen säästön! Kymppitonnin säästämiseen kuluu parikymmentä vuotta. Ehkäpä siinä ajassa jokunen tonni menee ajoakkujen uusimiseenkin?

        Minun C-segmentin C-farkkuni kulkee pelkän 115 kW:n bensamoottorin voimin. Vaatii lähemmäs 9 sekuntia nollasta sataan eikä kärryn luvata laukkaavan kiivaammin kuin 221 km/h, mutta mihinpä minulla sen isompi kiire? Keskikulutus seka-ajossa ympäri vuoden näyttää olevan melkeinpä 8 litraa satasella, mutta senkin jaksaa vielä tankata.

        Hinnaston mukaan autoni olisi maksanut ladattavana bensahybridinä vain 9 850,69 € enemmän (mm. siksi, että autovero on 5 099,31 € pienempi). Tehoa ja suorituskykyäkin tulisi tuntuvasti lisää. Tuokin lähes kymppitonni on kuitenkin minulle selvästi liikaa. Päästöpuolesta saavat murehtia minua vihreämmät.

        Katsellaan näillä näkymin tekniikan kehittymistä vielä seuraavat 10 vuotta ja siirrytään vaikka sitten mihin siirrytäänkin.

        "Maksaisit oikein kunnolla päästäksesi säästämään?"

        No en todellakaan. Jos haluaa säästää niin kannattaa ostaa vanha pikku diesel.
        Tuollainen GTE olisi oikein kiva lelu: keskimääräistä ripeämpi kulkine jolla voisi ajaa pikkuajot (mulle töihin ja takaisin) sähköllä. Ja sitten kun kaasujalkaa kutittaa niin käytössä olisi GTI:n tehot. Mikään hybridi ei kannata jos alkaa laskemaan kuluja. Mutta GTE näyttää että hybridin ei tarvitse olla tylsä.


      • Vanhan_liiton_mies
        Pluginisti kirjoitti:

        "Maksaisit oikein kunnolla päästäksesi säästämään?"

        No en todellakaan. Jos haluaa säästää niin kannattaa ostaa vanha pikku diesel.
        Tuollainen GTE olisi oikein kiva lelu: keskimääräistä ripeämpi kulkine jolla voisi ajaa pikkuajot (mulle töihin ja takaisin) sähköllä. Ja sitten kun kaasujalkaa kutittaa niin käytössä olisi GTI:n tehot. Mikään hybridi ei kannata jos alkaa laskemaan kuluja. Mutta GTE näyttää että hybridin ei tarvitse olla tylsä.

        Golf GTE näkyy hinnaston mukaan maksavan 41 349,07. Sopivasti varustellen lähemmäs 50 000 €?

        Maksoin 115 kW:n bensafarkustani viime kesänä n. 56 000 €. En vaihtaisi uuteen Golf GTE:hen päittäin, vaikka niitä kilowatteja ja kulkupuolta tulisi lisää. En sittenkään, vaikka tuoreet, monivuotiset kokemukseni Golf Variantista ovat positiiviset.


      • Pluginisti
        Vanhan_liiton_mies kirjoitti:

        Golf GTE näkyy hinnaston mukaan maksavan 41 349,07. Sopivasti varustellen lähemmäs 50 000 €?

        Maksoin 115 kW:n bensafarkustani viime kesänä n. 56 000 €. En vaihtaisi uuteen Golf GTE:hen päittäin, vaikka niitä kilowatteja ja kulkupuolta tulisi lisää. En sittenkään, vaikka tuoreet, monivuotiset kokemukseni Golf Variantista ovat positiiviset.

        GTE on tyypillinen tunteella ostetava auto. Sellainen ostetaan siksi että haluaa ajaa juuri sellaisella. Ei siksi että se olisi järkevä valinta. Ei tule kolkuttelemaan myyntitilaston kärkeä eikä vw ole edes tarkoittanut sitä.


    • Koskeesilmiin

      Järkyttävän ruma tuo Prius. Ei moderni, vaan lähinnä huonoa muotoilua, pikkujippoja linjakkuuden sijasta. Epäsuhtainen. En ostaisi vaikka se pitäisi mitä Terot lupaa ja olisi vielä halpakin.

      • Muotoilua_tulevat

        muut valmistajat lähivuosina kopioimaan. Teknisesti yhtä upeasti toimivaa ja luotettavaa autoa jossa on kohtuullisen pieni kulutus, eivät sitten ole onnistuneetkaan kehittämään.


      • LiikaVauhtiTappaa
        Muotoilua_tulevat kirjoitti:

        muut valmistajat lähivuosina kopioimaan. Teknisesti yhtä upeasti toimivaa ja luotettavaa autoa jossa on kohtuullisen pieni kulutus, eivät sitten ole onnistuneetkaan kehittämään.

        Tuollaiset puheet kauppiaallakin varmaan oli. Ja sitten myynti humpsahti alas.


      • do.the.maths
        LiikaVauhtiTappaa kirjoitti:

        Tuollaiset puheet kauppiaallakin varmaan oli. Ja sitten myynti humpsahti alas.

        Ei se kovin korkealta ole humpsahtanut. Tekniikan maailman mukaan Priusta on myyty koko 20v uransa aikana reilut 2.000 kpl.


      • vertaillen
        do.the.maths kirjoitti:

        Ei se kovin korkealta ole humpsahtanut. Tekniikan maailman mukaan Priusta on myyty koko 20v uransa aikana reilut 2.000 kpl.

        Jos joka pelissä on ollut akkuja painoltaan 90 kg. Se tekee yhteensä 180 000 kg akkuja.

        Sen verran on kallisarvoista akkuraaka-ainetta pitänyt louhia jostain kehitysmaasta, että on saatu auto kulkemaan sen saman kuin ilman mokomiakin akkuja.


    • aasialainenEiVaanOsaa

      4,8 litraa keskikulutus Kaaran testissä, tuohon pääsee ilman hybridiäkin. Koko autokin on kaikesta kehityksestä huolimatta ruma ja muovinen sisältä. Kuka noita oikeasti ostaa, ilmeisesti ihminen joka ei asiasta ymmärrä mitään ja mainos uppoaa helposti.

      • hyrdidiguru

        Tuo 4.8 litran keskikulutus tarkoittaa n. 8.3 euron kustannusta sadalle kilometrille kun mukana myös käyttömaksu. Kannattaa laskea se huikea dieselvero myös mukaan, sen kun ottaa huomioon niin AUTOMAATTIVAIHTEINEN diesel ei saisi viedä kuin 4 l/100km keskimäärin kun ajomäärä on 20000 km/vuodessa.


      • ei_kiitos

        Miksi polttoainekulut pitäisi vääntää samoiksi? Hybridit ovat autoina epäinnoittavia ja rumia kuin petolinnun perseet. Käyttökulujen pitäisi olla huimasti alemmat, jotta tällaisen hankintaa saisi perustelua itselleen. Vaan kun ei ole. Ajan itse bensakoneisella & automaattivaihteisella autolla, jonka käyttökuluista bensa muodostaa 15 %. Kolmannes pois bensakuluista ei vielä ns. kesää tee.

        Arvonalenema on suurin kuluerä ja hybrideissä se on ollut ihan huippuluokkaa - siis iso. Ei siis ole halpoja hybridillä ajetut kilometrit. Toki sitä aina voi lotota ja toivio, että jatkossa näistä ruvetaan maksamaan...

        Em. johtuen paras tapa alentaa autoilun kustannuksia on ostaa halpa auto.


      • Heiheihybridille

        Hybriideissä kuluu kaikki ne samat osat joita on normitekniikalla varustetuissa autoissa. Hybriideissä liksäksi se kalliskalliskallis ajoakku. Huollattaa voi kätevästi vaikka vaan marmoritiskillä ja ei muualla. Harva ei-marmorihuoltamo näkee kannattavaksi tyyppikouluttaa asentajaansa yhtä merkkiä ja mallia varten. Marmoritiskin huoltoneuvoja sen varsin hyvin tiedostaa. Hybridimies ajaa kalleimmin ja vaihtaa perinteistä tekniikkaa edustavaan autoon.


    • Eijatkoon

      Kyllähän tojobitsekin tietää että hybridi oli väliaikainen ratkaisu, nykyään SEKÄ sähköautot että modernit bensakoneet että dieselit tarjoavat parempaa taloudellisuutta.

      Epätoivoissaan Tojo tarjoaa tilalle kauhean näköistä ja kauhean hintaisia konseptiautoa. No ulkonäöstä voi päätellä että vain Terot innostuu.

    • Sesiitäkokemuksesta

      Nyt kun olen mittaillut niin lähes kuusi litraa menee sadalla . Jäänee muutenkin viimeiseksi hybridiksi ja viimeiseksi tojokseeni.

      • Huibridi

        Sama kokemus:5,5-5,8l/100km jatkuvasti.


      • 758

        Millähän hybridillä? Ja millä tyylillä? Hieman ihmettelen näitä lukuja. Itsellä hybridi Auris. Kulutus pyörii näillä keleillä 4,3 l/100 km. Parhain yli 22 km matka meni 3,7 l/100 km. Ei, tientukkona en ole ollut, vaan matka-ajoa liikenteen mukana. 6 kk aikana löytänyt sen tuntuman, kevyellä kaasulla, liikenteen mukaan. Pieni ajotavan muutos, näkyy hyvin kulutuksessa.


      • Karstanpolttaja
        758 kirjoitti:

        Millähän hybridillä? Ja millä tyylillä? Hieman ihmettelen näitä lukuja. Itsellä hybridi Auris. Kulutus pyörii näillä keleillä 4,3 l/100 km. Parhain yli 22 km matka meni 3,7 l/100 km. Ei, tientukkona en ole ollut, vaan matka-ajoa liikenteen mukana. 6 kk aikana löytänyt sen tuntuman, kevyellä kaasulla, liikenteen mukaan. Pieni ajotavan muutos, näkyy hyvin kulutuksessa.

        Taitaa tuo ajotavan muutos tuoda ison osan säästöistä. Siihen ei tarvitse hybridiä.
        Asiasta kolmanteen. Minkäköhänlaisilta noiden hissukseenajavien koneet näyttävät sisältä 100.000km jälkeen. Luulisi olevan karstaa kaikki paikat täynnä.


      • 758
        Karstanpolttaja kirjoitti:

        Taitaa tuo ajotavan muutos tuoda ison osan säästöistä. Siihen ei tarvitse hybridiä.
        Asiasta kolmanteen. Minkäköhänlaisilta noiden hissukseenajavien koneet näyttävät sisältä 100.000km jälkeen. Luulisi olevan karstaa kaikki paikat täynnä.

        Yleensä kiihdytän varsin reippaasti vauhdin esim. 80 km/h. Eiköhän ne karstat siinä pala. Siinä muussa ajossa sen kaasupolkimen suhteen tietty tuntuman löytäminen onkin osoittautunut ratkaisevaksi. Korkein kulutus oli tammikuussa 5,1 l/100 km kolmenkympin pakkasilla.

        Suosittelen opettelun, ilman liikennettä tukkien. Se on yllättävän pienestä kiinni!


      • Tojottaa
        758 kirjoitti:

        Yleensä kiihdytän varsin reippaasti vauhdin esim. 80 km/h. Eiköhän ne karstat siinä pala. Siinä muussa ajossa sen kaasupolkimen suhteen tietty tuntuman löytäminen onkin osoittautunut ratkaisevaksi. Korkein kulutus oli tammikuussa 5,1 l/100 km kolmenkympin pakkasilla.

        Suosittelen opettelun, ilman liikennettä tukkien. Se on yllättävän pienestä kiinni!

        Kerrankin täyttä asiaa täällä hörhötyksien seassa. Liikenteessä ennakointi antaa parhaan tuloksen niin polttoainetalouden kuin sujuvuudenkin suhteen. Ihan tavallisellakin autolla pystyy ajamaan kaupunkinliikenteessä tukkona olematta yli litran pienemmillä kulutuksilla.
        Minkä ihmeen takia ajetaan suurta nopeutta kohti punaisia valoja ja joudutaan jäämään seisomaan kun voisi antaa auton liukua nätisti jonon perää kohti ja useimmiten päästä jatkamaan vihreillä pysähtymättä. Siinä pääsee helposti 3-5 autoa enemmän sanoilla valoilla.


      • teroviisauksia
        Tojottaa kirjoitti:

        Kerrankin täyttä asiaa täällä hörhötyksien seassa. Liikenteessä ennakointi antaa parhaan tuloksen niin polttoainetalouden kuin sujuvuudenkin suhteen. Ihan tavallisellakin autolla pystyy ajamaan kaupunkinliikenteessä tukkona olematta yli litran pienemmillä kulutuksilla.
        Minkä ihmeen takia ajetaan suurta nopeutta kohti punaisia valoja ja joudutaan jäämään seisomaan kun voisi antaa auton liukua nätisti jonon perää kohti ja useimmiten päästä jatkamaan vihreillä pysähtymättä. Siinä pääsee helposti 3-5 autoa enemmän sanoilla valoilla.

        Jaaettä hybridillä saa kulutusta pienemmäksi, jos ajelee viisaasti. Olen ollut siinä käsityksessä, että sama temppu onnistuu muillakin autoilla.


    • 2xaurishsd

      Huomenna ilmestyvässä TM:ssä on Prius Premium koeajettu, maantiekulutus 4.7 l/100km, kaupunkikulutus 4.9 l/100km.
      Auris Touring Sports farkku vertailussa vei maantiellä 5.0 l/100km ja kaupungissa 5.4 l/100km. Oma farkku Auris vei kolmen vuoden aikana 5.2 l/100km joten jos noiden lukemien mukaan mennään niin Prius veisi mun ajoilla 4.8 l/100km

      • Mieletöntä

        Eli jos lyö tiskiin kymppitonnin lisää JA ottaa kuljetettavakseen ja huollettavakseen SEKÄ akut, sähkömoottorit että runsaasti elektroniikkaa ETTÄ tavallisen moottorin voimansiirtoineen ja luopuu osasta matkatavaratilaa ja tyytyy vähän lyhyempään huoltoväliin, saattaa päästä varovaisella ajolla jopa alle viiden litran kulutukseen. Wow, ihan älyttömän söuskomatontq, missä on jonon pää.


      • täystyrmäys

        - auto ei luonnostaan pysy kunnolla suunnassa
        - rengasmelu on häiritsevän voimakasta
        - jarrutusmatka nykyautoille pitkähkö
        - kiihtyvyys 0-100 km/h 12,3s !


      • TerskaPappa
        täystyrmäys kirjoitti:

        - auto ei luonnostaan pysy kunnolla suunnassa
        - rengasmelu on häiritsevän voimakasta
        - jarrutusmatka nykyautoille pitkähkö
        - kiihtyvyys 0-100 km/h 12,3s !

        Mitä muuta voi edes odottaan 90-luvun autolta? Ei siitä autosta uutta tule pelkällä etulamppujen faceliftauksella. Kehitystä pitäisi tapahtua teknologiassa, mutta se näyttää Toyotalle olevan ylivoimaisen vaikeaa.


    • TerskaPappa

      Jos tuo todellinen kulutus on oikeasti noin suuri, niin VW:n päästöhuijaus on pientä tähän verrattuna. Priuksen päästöt lähes 50% ilmoitettua suuremmat...huh huh...

    • ei.mitään.väliä

      Viekööt vaikka 10 litraa sadalla, kun ensimmäisenä vuonna ja 20 tkm ajettuna hinta putoaa jo yli 10000 euroa.

      • näinTuumin

        Suuri kynnys ostaa uusi hybridi. Käytetyn hybridin kohdalla ylitsepääsemätön.


    • 758

      Tuliko yksi 0 liikaa ;)

      • mietipä.sitä

        Jos 2 vuotta vanhasta Priuksesta pyydetään liikkeessä 25000 euroa, niin paljonkohan siitä on ollut hyvitys asiakkaalle ja paljonko arvo on pudonnut? Eikös uusi maksanut 2014 noin 35000 euroa.


      • 758
        mietipä.sitä kirjoitti:

        Jos 2 vuotta vanhasta Priuksesta pyydetään liikkeessä 25000 euroa, niin paljonkohan siitä on ollut hyvitys asiakkaalle ja paljonko arvo on pudonnut? Eikös uusi maksanut 2014 noin 35000 euroa.

        Hah, että vuosi pomppasikin nyt kahdeksi. Siksi toisekseen, pyynnit pyörivät kylläkin kolmenkympin luokilla. Jos on huonosti pidetty ja kolhittu, toki, eiköhän tuo näy jokaisen auton hinnassa, merkistä huolimatta.


      • MielenRauhaaa

        Minulla nelivuotiaan Aven hinta oli pudonnut 10.000 euroa 60.000 km ajettuna. Malli 1.8 multidrive S Wagon. Maksoi uutena n.34.000 varusteineen. Auto on siisti,kolhiintumaton ja ruosteeton ja huollot tehty. Onhan sekin 2500 vuodessa mutta prosenteissa kuitenkin npaljon kohtuullisempi kuin monella muulla merkillä.
        Ei niin pienintäkään vikaa ole ilmaantunut, joten en vaihtanut. Kalleimmat kilometrit on ajettu ja halvemmat ovat ajamatta. Mielen rauha on vaatimaton toteamus Toyotan omistamisesta.


      • TerskaPappa
        MielenRauhaaa kirjoitti:

        Minulla nelivuotiaan Aven hinta oli pudonnut 10.000 euroa 60.000 km ajettuna. Malli 1.8 multidrive S Wagon. Maksoi uutena n.34.000 varusteineen. Auto on siisti,kolhiintumaton ja ruosteeton ja huollot tehty. Onhan sekin 2500 vuodessa mutta prosenteissa kuitenkin npaljon kohtuullisempi kuin monella muulla merkillä.
        Ei niin pienintäkään vikaa ole ilmaantunut, joten en vaihtanut. Kalleimmat kilometrit on ajettu ja halvemmat ovat ajamatta. Mielen rauha on vaatimaton toteamus Toyotan omistamisesta.

        Haha..."ei mitään vikaa ole ollu"...Terolle saavutus ajaa Tojolla 60000 ilman vikoja.


      • 758

        Juuri näin se menee. Mutta ei kymppiä parissa vuodessa kuitenkaan, kuten joku väitti. Silloin on jokin muu tekijä, jos arvo putoaa noin paljon. Omassa 5,5 vuotta vanhassa Toyotassa, mittarissa liki 100.000 km arvonalennus oli 11.000 e. Sitä edellinen oli Volvo, jossa 4 vuotiaana arvonalennus oli 14.000 e. Kaikki autot olleet samalla tavalla pidettyjä ja huollettuja. Toyotan arvo pysyy parempana


      • TerskaPappa
        758 kirjoitti:

        Juuri näin se menee. Mutta ei kymppiä parissa vuodessa kuitenkaan, kuten joku väitti. Silloin on jokin muu tekijä, jos arvo putoaa noin paljon. Omassa 5,5 vuotta vanhassa Toyotassa, mittarissa liki 100.000 km arvonalennus oli 11.000 e. Sitä edellinen oli Volvo, jossa 4 vuotiaana arvonalennus oli 14.000 e. Kaikki autot olleet samalla tavalla pidettyjä ja huollettuja. Toyotan arvo pysyy parempana

        Haha...no tuo Tojon arvostus perustuu vain Suomi-Terojen osto kiimaan.

        Onhan se tyhmyyttä maksaa "uudesta" 90-luvun autosta yli 30000€ ja vielä hullumpaa on maksaa näistä käytettynä yhtään mitään.

        Daciaa myydään 2-3 kertaa halvemmalla ja tekniikka on uudempaa kuin Toyotassa.

        Älä nyt oikeasti edes väitä, että vaihdoit Volvon Toyotaan. Tuota nyt ei kukaan usko.


      • 758

        Kipasepa nyt kuitenkin edes koeajamassa Toyota, että tiedät mistä puhut! Juu, ei ole Volvoa ikävä, ei! Olen pahoillani puolestasi, jos et ymmärrä vielä näitä asioita. Käytäntö opettaa!


      • voi.jiisus
        758 kirjoitti:

        Juuri näin se menee. Mutta ei kymppiä parissa vuodessa kuitenkaan, kuten joku väitti. Silloin on jokin muu tekijä, jos arvo putoaa noin paljon. Omassa 5,5 vuotta vanhassa Toyotassa, mittarissa liki 100.000 km arvonalennus oli 11.000 e. Sitä edellinen oli Volvo, jossa 4 vuotiaana arvonalennus oli 14.000 e. Kaikki autot olleet samalla tavalla pidettyjä ja huollettuja. Toyotan arvo pysyy parempana

        Kyllä Priuksen 2014 arvo on pudonnut 2v/40 tkm ajettuna yli 10000 euroa. Liike voi pyytää siitä mitä tahansa.


      • 758

        Toki voi, ja kilpailuttaminen kannattaa. Liekö itsellä ollut hyvä tuuri, kun hyvitetyn auton hintapyynti ollut joka kerta 600 - 1000 e enempi, mitä itse sain. Kilpailu on kovaa ja tyhjät pitää ottaa välistä!


      • kalstajax

        Laita nyt koko laskelma esille niin päästään muutkin ihastelemaan kauppamiestaitojasi.

        Muuten nämä heitot jää sinne kalajuttu tasolle.


      • TerskaPappa
        758 kirjoitti:

        Kipasepa nyt kuitenkin edes koeajamassa Toyota, että tiedät mistä puhut! Juu, ei ole Volvoa ikävä, ei! Olen pahoillani puolestasi, jos et ymmärrä vielä näitä asioita. Käytäntö opettaa!

        Niin no sulla oli varmaan 80-luvun Volvo. Tuntuuhan se 90-luvun Tojo silloin paremmalta.


      • 758
        kalstajax kirjoitti:

        Laita nyt koko laskelma esille niin päästään muutkin ihastelemaan kauppamiestaitojasi.

        Muuten nämä heitot jää sinne kalajuttu tasolle.

        Ei näin lapsellisille voi mitään esittää ;) Se 4 vuotias Volvo oli mallia 2006. Petyitkö!


      • laita.nyt
        758 kirjoitti:

        Ei näin lapsellisille voi mitään esittää ;) Se 4 vuotias Volvo oli mallia 2006. Petyitkö!

        Sulla ei ole mitään mitä esittää, eikös vaan?


      • 758

        Hei, jos osaat lukea, niin esityshän on jo aiemmassa. Onko vaikea laskea ja - laskuja? Mielestäni aivan riittävä.


      • TerskaPappa
        758 kirjoitti:

        Ei näin lapsellisille voi mitään esittää ;) Se 4 vuotias Volvo oli mallia 2006. Petyitkö!

        Vaihdoit siis vm 2006 Volvon, 90-luvun tekniikkaa edustavaan Toyotaan? Miten meni niinku omasta mielestä?

        Sinusta tuli kerralla retro-Tero..:)


      • TojoteroRIP
        TerskaPappa kirjoitti:

        Vaihdoit siis vm 2006 Volvon, 90-luvun tekniikkaa edustavaan Toyotaan? Miten meni niinku omasta mielestä?

        Sinusta tuli kerralla retro-Tero..:)

        Pääsi kerralla Teroksi yhä harvenevampaan Terojen joukkoon. Kun huomioidaan nuo Tojon alas humpsahtaneet myyntiluvut.

        Jos kaipaat eiliseen, niin muista, että eilinen on hautausmaalla.


      • Hae.apua
        TerskaPappa kirjoitti:

        Vaihdoit siis vm 2006 Volvon, 90-luvun tekniikkaa edustavaan Toyotaan? Miten meni niinku omasta mielestä?

        Sinusta tuli kerralla retro-Tero..:)

        Onko sinulla ongelmia? Olen täysin varma, seurattuani typerää juttuasi että psykiatrilla kannattaisi sinun käydä. Saatko jotain ylimääräistä nautintoa,ihmisiä nimittelemällä anonyymisti? Kasvotusten siihen et kuitenkaan pystyisi. Kertoo vain sairaasta luonteestasi ja heikosta itsetunnosta. Päivästä toiseen samaa jankutusta! Eikö sinulla raukalla ole mitään järkrvää toimintaa tai edes työpaikkaa kun tuo katkeruus puskee esiin kaikista typeristä kommenteistasi.


      • TerskaPappa
        Hae.apua kirjoitti:

        Onko sinulla ongelmia? Olen täysin varma, seurattuani typerää juttuasi että psykiatrilla kannattaisi sinun käydä. Saatko jotain ylimääräistä nautintoa,ihmisiä nimittelemällä anonyymisti? Kasvotusten siihen et kuitenkaan pystyisi. Kertoo vain sairaasta luonteestasi ja heikosta itsetunnosta. Päivästä toiseen samaa jankutusta! Eikö sinulla raukalla ole mitään järkrvää toimintaa tai edes työpaikkaa kun tuo katkeruus puskee esiin kaikista typeristä kommenteistasi.

        Tero Tero Tero. Ihan rauhassa hei.:) Älä syylisty itse sellaiseen, mistä toista syytät.

        En minäkään niin tee, sillä en omista Toyotaa, joten en ole myöskään Tojo-Tero.


      • etpä.kertonut
        758 kirjoitti:

        Hei, jos osaat lukea, niin esityshän on jo aiemmassa. Onko vaikea laskea ja - laskuja? Mielestäni aivan riittävä.

        Siis minkä 5,5 vuotiaan Tojo-mallin vaihdoit mihin uuteen Tojo-malliin ja laskit vaihdokin arvonalennukseksi 11000 euroa. Onko liian vaikea kertoa tai keksiä?


      • 758

        Jos se malli nyt noin hurjasti kiinnostaa, niin Verson hybridi Aurikseen. Arvonalennushan tuli siitä laskutoimenpiteestä, kun vähensin maksetusta summasta hyvitetyn.
        Volvon vaihdoin aikoinaan Versoon. Yhtään ei jäänyt ikävä hinuria, jatkuvasti huoltamolla vierailua jne. Eikä kitisevää penkkiä, jota koskaan ei saatu kuntoon. Siltikään en mene Volvo-palstalle naukumaan! Mielummin keskittyy hyviin asioihin ja kertoo niistä. Se ei ole multa pois! Enkä koe tarvetta mustamaalata kyseistä merkkiä, vaikka se olikin omalla kohdalla fiasko. Yks tykkää äidistä, toinen tyttärestä! Jokaiselle merkille on kannajansa, se heille suotakoon, itseltä se ei ole pois!


      • TerskaPappa
        758 kirjoitti:

        Jos se malli nyt noin hurjasti kiinnostaa, niin Verson hybridi Aurikseen. Arvonalennushan tuli siitä laskutoimenpiteestä, kun vähensin maksetusta summasta hyvitetyn.
        Volvon vaihdoin aikoinaan Versoon. Yhtään ei jäänyt ikävä hinuria, jatkuvasti huoltamolla vierailua jne. Eikä kitisevää penkkiä, jota koskaan ei saatu kuntoon. Siltikään en mene Volvo-palstalle naukumaan! Mielummin keskittyy hyviin asioihin ja kertoo niistä. Se ei ole multa pois! Enkä koe tarvetta mustamaalata kyseistä merkkiä, vaikka se olikin omalla kohdalla fiasko. Yks tykkää äidistä, toinen tyttärestä! Jokaiselle merkille on kannajansa, se heille suotakoon, itseltä se ei ole pois!

        Tero on nero.

        Tero vaihtoi 30000€ uutena maksavan Verson, 20000€ uutena maksavaan Aurinkseen ja kehuu täällä, ettei tarvinnut maksaa väliä, kuin 11000€. Hieno homma, teit varmasti hyvät kaupat..;)

        Minäkin vaihdoin vm.2010 S-mersun, uuteen A-Mersuun ja autoliike antoi minulle vielä vaihdossa 20000€ käteistä. Teinkö hyvät kaupat?


      • 14_tkm_vuodessa
        TerskaPappa kirjoitti:

        Haha..."ei mitään vikaa ole ollu"...Terolle saavutus ajaa Tojolla 60000 ilman vikoja.

        Terolle on saavutus ajaa 10 tkm ilman vikoja. Tai yli 10 tkm vuodessa ;-D

        Nyttenkin palstalla keulii tojopappa, jolla on jo 7 tkm puolivuotiaan auton mittarissa eikä VIELÄKÄÄN yhtä ainutta vikaa.

        Aiemmin nähty mm. tapaus, joka puolen vuoden välein julisti, että taas on tullut mittariin 4 tkm lisää eikä VIELÄKÄÄN mitään vikaa. Reilut 10 tkm se taisi tahkota tähän tyyliin ja sitten kai tuli 1. vika, kun hepusta ei enää ole kuultu.

        Näitä on ollut useita tapauksia: kehutaan, miten meni 1. katsastus hienosti läpi, vaikka mittarissa peräti 40 tkm. Ei ole jarrulevyt eikä edes renkaat loppu, kuten huonommissa autoissa...


    • 758

      Voi sua ressua, lukemisen ymmärtämisessä on iso puute. Ei, vaan että sain Versosta 11000 vähemmän, kuin mitä aikanaan maksoin. Mikä tässä nyt on niin vaikeaa? Puhuttiinhan arvonalennuksesta! Ei väliin laitettavasta rahasta. Eikä sulla toi laskutaitokaan ole ihan hanskassa.

      Sitä paitsi, tarkistelepa se hybridin hinta, että tiedät mistä puhut. Paskanjauhanta ei kannata! Ole hyvä ja mene vinkumaan sinne Mersujen maailmaan.

      • uskotaan.joo

        Tulitko kysyneeksi, paljonko olisit saanut uudesta alennusta ilman vaihdokkia?


      • TerskaPappa

        Siis sait 11000€ vähemmän, kuin mitä aikoinaan maksoit? No paljonko maksoit väliä siihen uuteen uljaaseen 90-luvun hybridi Aurinkseen? Väliraha on se, mikä autokaupassa merkitsee, ei se mikä on ns. "hyvitys" vanhasta.

        Joo katsoin muuten hybridien hiinat. Minkä helvetin takia maksoit 1000€ lisähinnan hybridistä, kun tarjolla olisi ollut modernimpi 1,2 litrainen Turbo? Tuolla tonnilla sat 100-kiloa enemmän painoa, eli siis myös pienemmän kantavuuden, huonomman kiihtyvyyden, huonommat vääntöominaisuudet ja pienemmän huippunopeuden. Kulutus noissa Toyotan hybrideissa on tuoreimpien testien mukaan lähes 50% suurempi, kuin ilmoitettu, joten silläkään tuota hybridin hankintaa ei voi perustella. Ladattavassa hybridissä olisi ollut edes hivenen järkeä, mutta sitäpä Toyotalla ei yllätys yllätys ole tarjolla...


      • 758

        Välirahahan voi olla mitä vaan, ei se kerro auton arvonalennuksesta, vaan siitä, mitä kaikkea hankit uuteen ja mihin väliraha kasvaa.

        Katsos, kun en tuijota autossa tehoihin tai vääntöihin. Kun se omasta mielestä kulkee kivasti, ihan riittää. Ja kuten tuolla aiemmin kerroin, oma kulutukseni pyörii 4,3 l/100 km, alimmillaan päässyt 3,7 l/100 km. En aja testien perusteella vaan ihan oman kokemuksen. Eiköhän valinta ollut ihan oma, eikä sinun. Ehkäpä itse jäyt sen turbon ostamassa, kun noin kovin syyhyttää.

        Ja tiedätkö, kyllä Toyotalla on ladattavakin hybridi. Kuka sinne 90-luvulle nyt jäikään :D


      • TerskaPappa
        758 kirjoitti:

        Välirahahan voi olla mitä vaan, ei se kerro auton arvonalennuksesta, vaan siitä, mitä kaikkea hankit uuteen ja mihin väliraha kasvaa.

        Katsos, kun en tuijota autossa tehoihin tai vääntöihin. Kun se omasta mielestä kulkee kivasti, ihan riittää. Ja kuten tuolla aiemmin kerroin, oma kulutukseni pyörii 4,3 l/100 km, alimmillaan päässyt 3,7 l/100 km. En aja testien perusteella vaan ihan oman kokemuksen. Eiköhän valinta ollut ihan oma, eikä sinun. Ehkäpä itse jäyt sen turbon ostamassa, kun noin kovin syyhyttää.

        Ja tiedätkö, kyllä Toyotalla on ladattavakin hybridi. Kuka sinne 90-luvulle nyt jäikään :D

        Haha...Tojo-Teron "omat kokemukset"..aika huono vitsiksi. Mutta tosin arvonalennus ei voi halvassa autossa olla kovin paljon, korkeintaan tuon auton hankintahinta. Tuollainen 50% arvonalennus 5-vuodessa lienee aika normaali tuon hintaisessa autossa. Tosin se on käsittämättömän vähän, kun kysessä on 90-luvun tekniikkaan perustuva auto. Kertonee jotain tuon auton omistaja js ostajakunnan älykkyydestä.

        No sanotaanko näin, että ajan 2010 vuoden 250 E:llä. Se on muuten vielä tänäkin päivänä edistyksellisempi, kuin mitä Tojo vuonna 2026. Eikä muuten ole tulevakaan E ladattava hybridi, vaikka sellainen on ollut tarjolla jo pitkään.


      • TerskaPappa
        758 kirjoitti:

        Välirahahan voi olla mitä vaan, ei se kerro auton arvonalennuksesta, vaan siitä, mitä kaikkea hankit uuteen ja mihin väliraha kasvaa.

        Katsos, kun en tuijota autossa tehoihin tai vääntöihin. Kun se omasta mielestä kulkee kivasti, ihan riittää. Ja kuten tuolla aiemmin kerroin, oma kulutukseni pyörii 4,3 l/100 km, alimmillaan päässyt 3,7 l/100 km. En aja testien perusteella vaan ihan oman kokemuksen. Eiköhän valinta ollut ihan oma, eikä sinun. Ehkäpä itse jäyt sen turbon ostamassa, kun noin kovin syyhyttää.

        Ja tiedätkö, kyllä Toyotalla on ladattavakin hybridi. Kuka sinne 90-luvulle nyt jäikään :D

        "Ja tiedätkö, kyllä Toyotalla on ladattavakin hybridi. Kuka sinne 90-luvulle nyt jäikään :D"

        Voi anteeksi. Yksi malli, vasta myyntiin tullut, 90-luvun Prius, johon on lisätty akkulaturi ja tuosta meleuisasta antiikkiautosta saa maksaa lähen 50000€ hinnan. Taitaa kauppa käydä kuumana..:D:D


      • miksvouhotetaan
        TerskaPappa kirjoitti:

        "Ja tiedätkö, kyllä Toyotalla on ladattavakin hybridi. Kuka sinne 90-luvulle nyt jäikään :D"

        Voi anteeksi. Yksi malli, vasta myyntiin tullut, 90-luvun Prius, johon on lisätty akkulaturi ja tuosta meleuisasta antiikkiautosta saa maksaa lähen 50000€ hinnan. Taitaa kauppa käydä kuumana..:D:D

        Pitää ihmetellä, kuinka hirveä hätä teroilla on hybridien puolesta. Kun Toyotalla on sentään muitakin vaihtoehtoja.

        Mielestäni hybridi on hyvä vaihtoehto pysyä erossa. Sillä tavalla tulee halvimmaksi. Kun aidot sähköautot tulevat tosissaan markkinoille, niin olen niistä kiinnostunut kyllä.


    • seurataanpa

      Ameriikoissa on aloitettu oikeudenkäyntejä hybridien takia. Kun ilmoitetut kulutuslukemat poikkeavat radikaalisti todellisuudesta.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 187
      2128
    2. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      53
      1982
    3. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      157
      1659
    4. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      136
      1614
    5. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1334
    6. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1247
    7. Naisten tyypilliset...

      Naiset ei varmaan ymmärrä itse miten karmealle heidän tavara haisee. Miehet säälistä nuolevat joskus, yleensä humalassa
      Ikävä
      11
      1214
    8. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      48
      1185
    9. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      12
      1155
    10. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      3
      1148
    Aihe