Onko rakastaminen noin vaikeaa?

Ketju katosi, mutta miksi?
Eihän siinä nyt mitään sensuroitavaa ollut tavallista mielipiteiden vaihtoa.

126

1373

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sanos muuta, se oli kiva ketju.
      Miksi joillekin 60 sana rakkauskin on melkein kuin kirosana.

    • Ei rakastaminen ole vaikeaa, enempi tuntui joitain häiritsevän se, ettei halunnut palstalla avautua.
      Rakkaus mikään kirosana ole, kukin rakastaa mitä haluaa, joku lehmiä, toinen värejä jne.
      "Sydämen kyllyydestä suu puhuu", kirjoitti rosaliiin, vastasin hänelle oman sydämeni kyllyyden puhuvan ja näkyvän muualla kuin täällä.
      Onhan heitä jotka tänne rakkautensa kohteelle runoilevat ja avautuvat, vaan kun minun rakkauteni kohteet ovat muualla kuin täällä.

      • Ei minua häirinnyt se ettet sinä halunnut palstalla avautua. Ei kai meistä kukaan ihan sydänverellään kirjoittanut. Mutta jotenkin kommentistasi jäi sellainen ajatus mieleen että et arvosta paljoakaan ihmisiä jotka "avautuvat". Et varmaankaan sitä silleen kritiikiksi muille tarkoittanut.


      • Paloma.se.co kirjoitti:

        Ei minua häirinnyt se ettet sinä halunnut palstalla avautua. Ei kai meistä kukaan ihan sydänverellään kirjoittanut. Mutta jotenkin kommentistasi jäi sellainen ajatus mieleen että et arvosta paljoakaan ihmisiä jotka "avautuvat". Et varmaankaan sitä silleen kritiikiksi muille tarkoittanut.

        Ei mitään kritiikkiä, kirjoitin jo sinne poistettuun, että kumpikaan meistä ei kirjoittanut oikeammin tai vääremmin kuin toinen.
        Vain eri tavalla ja sananvapaus tarkoittaa, että saa sanoa sen, mistä ei välttämättä pidetä.


    • Mikä minua kummastuttaa onkin ketjun äkillinen katoaminen. Kenellä meistä on valtuudet ottaa pois toimiva ja ketään loukkaamaton ketju noin vain kuin taikasauvan sivalluksella varsinkaan nyt kun palstalla ei ole luotseja eikä moderaattoreja.

      • siilimuori3

        Who knows muttei kerro, hah.


      • ent.siivoojaparka

        Voisiko olla niin, että palstoilla on luotsit kuitenkin, mutta heidät on suojeltu niin pimentoon, ettei kukaan pääse heitä haukkumaan?
        Voihan jokainen silti jatkaa kaiken mahdollisen rakastamista. Omakohtaisia tunteitahan ei voi kukaan itsevaltias pois ottaa.


      • ent.siivoojaparka kirjoitti:

        Voisiko olla niin, että palstoilla on luotsit kuitenkin, mutta heidät on suojeltu niin pimentoon, ettei kukaan pääse heitä haukkumaan?
        Voihan jokainen silti jatkaa kaiken mahdollisen rakastamista. Omakohtaisia tunteitahan ei voi kukaan itsevaltias pois ottaa.

        Niin, eiväthän ne rakkauden kohteet kai mihinkään ole kadonneet, vaikka litanioita sisältävää ketjua ei enää näy.
        Ja ainahan voi kirjoittaa tähän aloitukseen uuden listan. Muistin virkistämiseksi.


      • siilimuori3
        ent.siivoojaparka kirjoitti:

        Voisiko olla niin, että palstoilla on luotsit kuitenkin, mutta heidät on suojeltu niin pimentoon, ettei kukaan pääse heitä haukkumaan?
        Voihan jokainen silti jatkaa kaiken mahdollisen rakastamista. Omakohtaisia tunteitahan ei voi kukaan itsevaltias pois ottaa.

        Nii. oisko ollu jollein jottain arkaluonteista?


    • O-Orvokki

      Pitkältä ketju näytti, kun kurkistin ketjukommenttien listaa O-O:n sivulta. Ei näytä siltä, että ketju olisi siirretty mihinkään, vaan ilmeisesti poistettu kokonaan. - Mistähän tällaisia voisi kysellä? "Ilmianna", "opastus" tai mikä muu toiminto palvelisi palstalaisten ja palstan pitäjän vuorovaikutusta?

    • bessie-

      Onhan se joskus vaikeaakin, mutta helpompi minusta kuitenkin on rakastaa kuin olla rakastamatta.

      Noista valtuuksista poistaa aktiivinen ja ketään loukkaamaton ketju; ei kai sellaista oikeutta voi olla kenelläkään muulla kuin aloittajalla itsellään? Eihän se voi olla niin, että kuka tahansa voisi ilman pätevää syytä poistattaa muiden kirjoituksia.
      Aloittajan 'oikeutta' muuttaa mieltään en kyseenalaista ollenkaan.

      • bessie-

        Huomaan nyt, että edellisen kommenttini voi, ja ilmeisesti käsittääkin helposti väärin.

        Ensinnäkään en sitä kirjoittaessani ollut nähnyt O-Orvokin 13:56 kirjoittamaa kommenttia. Minulta jää usein menemättä tarpeeksi alas kun on noita pitkiä välejä mainoksilla tai ilman.

        Ajatukseni siis oli, että ketjut usein muuttavat luonnettaan ja se ei varmaan aina ole aloittajasta mieluisaa. Tahallista väärin ymmärtämistä negatiivisella tavalla ja sen sellaista. Oman aloituksen poistaminen mielestäni on silloin ihan ok., ja jos vaikka en aina syytä ymmärtäisikään niin ymmärrän jokaisen harkitsevan asioita omalta kannaltaan.


      • Korppis1
        bessie- kirjoitti:

        Huomaan nyt, että edellisen kommenttini voi, ja ilmeisesti käsittääkin helposti väärin.

        Ensinnäkään en sitä kirjoittaessani ollut nähnyt O-Orvokin 13:56 kirjoittamaa kommenttia. Minulta jää usein menemättä tarpeeksi alas kun on noita pitkiä välejä mainoksilla tai ilman.

        Ajatukseni siis oli, että ketjut usein muuttavat luonnettaan ja se ei varmaan aina ole aloittajasta mieluisaa. Tahallista väärin ymmärtämistä negatiivisella tavalla ja sen sellaista. Oman aloituksen poistaminen mielestäni on silloin ihan ok., ja jos vaikka en aina syytä ymmärtäisikään niin ymmärrän jokaisen harkitsevan asioita omalta kannaltaan.

        Se on ilimoja pijellyt ; )


      • bessie-
        Korppis1 kirjoitti:

        Se on ilimoja pijellyt ; )

        Aiku ihanaa, onko sielläkin?! Rakastan ilmoja ja vuodenaikoja.


    • Jospa sitä rakkautta ei kannata hakea väkisin vääntämällä?
      Vaan antaa sen tulla omalla painollaan.
      Omasta laaristaan.


      H.

      • siilimuori3

        Kyllä se sieltä tulee kun oikein äkistää.


      • siilimuori3 kirjoitti:

        Kyllä se sieltä tulee kun oikein äkistää.

        Ei tule väkisin äkistämällä, se on sama kuin ystävyyden kanssa, joka syntyy ja elää jos on elääkseen. Vaatii molemminpuolista halua, yksin on huonoa olla ystävä kenellekään. Rakastaa voi yksinkin, ilman vastarakkautta, mutta onko se sitten oikeaa rakkautta, vai mielikuvien palvontaa.


      • siilimuori3
        Ancelina kirjoitti:

        Ei tule väkisin äkistämällä, se on sama kuin ystävyyden kanssa, joka syntyy ja elää jos on elääkseen. Vaatii molemminpuolista halua, yksin on huonoa olla ystävä kenellekään. Rakastaa voi yksinkin, ilman vastarakkautta, mutta onko se sitten oikeaa rakkautta, vai mielikuvien palvontaa.

        No ei tuu niin ei. Äkistämällä ei tule muu kuin .... jos sekään aina.
        Tarvitaanko rakkauden tunteeseen kaksi vai riittääkö yksi :). Säilyykö rakkaus jos sitä ei ruoki vai hyytyykö kylmyyteen. Mitä rakkaus ylipäätään on vai onko sitä olemassakaan? Sellaista pysyvää? Vai onko kyse tahtotilasta tai sitoutumisesta?


    • epätietoa

      Milloin kyseinen ketju on ollut?

      • joskusoli

        Eilen tänään.


      • Vänkynvänkyn
        joskusoli kirjoitti:

        Eilen tänään.

        Jos se on ollut se 60 palstavajakki joka ei oo saanut koskaan muuta kuin kalun mallista deodoranttipurkkia:/


    • 1eero

      Naisia, poutapilviä, hyvää ruokaa jopa rakasta sohvaani, luetteloni on pitkä, oikeesi en ole kiinnostunut asioista joita en rakasta.

      • ent.siivoojaparka

        Kovin on matala rakastamiskynnys sitten sinullakin.


      • 1eero
        ent.siivoojaparka kirjoitti:

        Kovin on matala rakastamiskynnys sitten sinullakin.

        Vai niin, minkälainen kynnys sinun rakastelusi kynnys oekeen on ?


      • nuormieli
        ent.siivoojaparka kirjoitti:

        Kovin on matala rakastamiskynnys sitten sinullakin.

        Miten niin matala rakastamiskynnys?, jos mies ilmoittaa rakastavansa naisia, poutapilviä ja hyvää ruokaa on se osoitus siitä et osaa rakastaa ja antaa arvoa ihan oikeille asioille.
        "Eihän asia minulle kuulu mut kysynpähänvain" olen kuullut tuon sanonnan joskus.


      • ent.siivoojaparka
        1eero kirjoitti:

        Vai niin, minkälainen kynnys sinun rakastelusi kynnys oekeen on ?

        Minulla on korkealla.
        Mukava minusta on oikaista koipeni sohvalle ja liiankin mielelläni siinä löhöän, mutta minkäänlaista rakkautta en ole siihen vielä tuntenut. Tavallinen kissanrepimä huonekalu niinkuin muutkin huonekalut, mihin se saa kyntensä kiinni.
        Kerrot rakastavasi hyvää ruokaa. Kuinka sinä raaskit muuttaa rakkaasi paskaksi?


      • ent.siivoojaparka
        nuormieli kirjoitti:

        Miten niin matala rakastamiskynnys?, jos mies ilmoittaa rakastavansa naisia, poutapilviä ja hyvää ruokaa on se osoitus siitä et osaa rakastaa ja antaa arvoa ihan oikeille asioille.
        "Eihän asia minulle kuulu mut kysynpähänvain" olen kuullut tuon sanonnan joskus.

        Antaa arvoa ja rakastaa on kaksi eri tunnetta. Annan arvoa monillekin eri asioille silti rakastamatta niitä.


      • 1eero
        ent.siivoojaparka kirjoitti:

        Minulla on korkealla.
        Mukava minusta on oikaista koipeni sohvalle ja liiankin mielelläni siinä löhöän, mutta minkäänlaista rakkautta en ole siihen vielä tuntenut. Tavallinen kissanrepimä huonekalu niinkuin muutkin huonekalut, mihin se saa kyntensä kiinni.
        Kerrot rakastavasi hyvää ruokaa. Kuinka sinä raaskit muuttaa rakkaasi paskaksi?

        Oikeesti en ole kiinnostunut ulosteesta paitsi kuralla kerkiinkö pytylle.
        Rakkaus käsitteenä ompi laaja joka voi muuttua intohimoksi erillaisiin juttuii ja aihettaa riippuvuutta se ei ole enään rakkautta. Entäs kaipaus siihenkin voi sisältyä rakkautta no anti olla en ala filosoimaan pelkkä tyytyväisyys riittäköön.


      • bessie-
        ent.siivoojaparka kirjoitti:

        Antaa arvoa ja rakastaa on kaksi eri tunnetta. Annan arvoa monillekin eri asioille silti rakastamatta niitä.

        Näinkö?

        Annan arvoa turkoosille ja pinkille. Arvostan vauvoja. Arvostan lapsia. Arvostan koiraani/kissaani. Arvostan pieniä possuja. Arvostan vahvaa mustaa kahvia ja kauniita vaatteita. Arvostan ruusuja ja harmaata puuta. Arvostan appelsiinin tuoksua.


      • ent.siivoojaparka
        bessie- kirjoitti:

        Näinkö?

        Annan arvoa turkoosille ja pinkille. Arvostan vauvoja. Arvostan lapsia. Arvostan koiraani/kissaani. Arvostan pieniä possuja. Arvostan vahvaa mustaa kahvia ja kauniita vaatteita. Arvostan ruusuja ja harmaata puuta. Arvostan appelsiinin tuoksua.

        Tunneskaalassa on paljon muitakin positiivisia tunteita. Kai sinä itse parhaiten tiedät, mitä tunnet? Vai? Jos et osaa eritellä tunteitasi sen paremmin, niin käytä sitten sinä vain sanoja rakastaa tai vihata.
        En helskotta minä ainakaan haluaisi kuulla kenenkään samasta suusta hänen rakastavan siankyljyksiä ja minua (vaikka ne melkein sama asia lieneekin).


      • siilimuori3
        ent.siivoojaparka kirjoitti:

        Minulla on korkealla.
        Mukava minusta on oikaista koipeni sohvalle ja liiankin mielelläni siinä löhöän, mutta minkäänlaista rakkautta en ole siihen vielä tuntenut. Tavallinen kissanrepimä huonekalu niinkuin muutkin huonekalut, mihin se saa kyntensä kiinni.
        Kerrot rakastavasi hyvää ruokaa. Kuinka sinä raaskit muuttaa rakkaasi paskaksi?

        Sohvasta tuli mieleen, kattoiko joku eilen illalla Poliisit kotihälytystä?


    • korppis1

      Uskon, että O- O itse poistatti, ilmeisesti kännipäissään tehdyn miehen kaipuu aloituksensa. Kun eka kertaa luin aloituksen olin hämillään ja kun O-O vielä vastasi sekavasti pariin seuraavaan viestiin niin soppa oli keitetty. Eihän hän myöhemmin ottanut osaa. Liekö kärvistellyt rapuloissaan. Olen pannut merkille, että bessie ajattelee usein samoin kuin minä. En kuitenkaan usko, O-O selitystä.

      • ent.siivoojaparka

        Minulla taas kävi ensin mielessä, että se ei ollut oikean O-Orvokin aloitus ja hän siksi sen poistatti, että joku paskansi siinä hänen päähänsä. Mutta ei se nähtävästi niin ollutkaan.


      • ja.olikin
        ent.siivoojaparka kirjoitti:

        Minulla taas kävi ensin mielessä, että se ei ollut oikean O-Orvokin aloitus ja hän siksi sen poistatti, että joku paskansi siinä hänen päähänsä. Mutta ei se nähtävästi niin ollutkaan.

        Eikö se ollut orvokin rekatullaan tekemä.


      • ent.siivoojaparka
        ja.olikin kirjoitti:

        Eikö se ollut orvokin rekatullaan tekemä.

        Aha, sitä en muista. On voinut ollakin.
        Vaikea kuvitella, että kenelläkään palstan keskustelijalla olisi niin pipo tiukalla, että olisi poistattanut.


      • bessie-

        "Uskon, että O- O itse poistatti, ilmeisesti kännipäissään tehdyn miehen kaipuu aloituksensa. Kun eka kertaa luin aloituksen olin hämillään ja kun O-O vielä vastasi sekavasti pariin seuraavaan viestiin niin soppa oli keitetty. Eihän hän myöhemmin ottanut osaa. Liekö kärvistellyt rapuloissaan. Olen pannut merkille, että bessie ajattelee usein samoin kuin minä. En kuitenkaan usko, O-O selitystä."

        Kun nyt minutkin mainitsit, niin haluan sanoa etten tässä asiassa ainakaan ajattele yhtään niin kuin sinä.

        Mielestäni sen ketjun aloittaja heittäytyi todella yllättävällä ja aika hauskalla tavalla. "Runo" oli hyvin tehty, ei ole ihan helppoa tehdä 'tahallaan' niin huonoa runoa. Yritin itsekin mutta en ihan tuosta vain onnistunut lähellekään niin hyvin kuin hän.

        Ajattelin, että ehkä aloittaja poisti ketjun koska häntä mahdollisesti vähän häiritsi ajatus että jotkut mahdollisesti ymmärsivät hänen kieli poskella tehdyn tolkuttoman tuotoksensa vakavalla mielellä tehdyksi, ja/tai hän katui koko aloitusta koska joku mahdollisesti voisi ottaa siitä itseensä ja voihan sekin tuntua häiritsevältä että suurin osa ketjun kommenteista oli tavallaan 'eri sarjassa' aloituksen kanssa.

        Ja juu, en edelleenkään ole täysin vakuuttunut siitä, että juuri aloittaja on ketjun poistattanut. Mistä sen tietää, vaikka se olisi siirretty jollekin runopalstalle, kai täällä sellaisiakin on. Tai huuhaalle, jonkun muun ehdotuksesta.


      • Korppis1
        bessie- kirjoitti:

        "Uskon, että O- O itse poistatti, ilmeisesti kännipäissään tehdyn miehen kaipuu aloituksensa. Kun eka kertaa luin aloituksen olin hämillään ja kun O-O vielä vastasi sekavasti pariin seuraavaan viestiin niin soppa oli keitetty. Eihän hän myöhemmin ottanut osaa. Liekö kärvistellyt rapuloissaan. Olen pannut merkille, että bessie ajattelee usein samoin kuin minä. En kuitenkaan usko, O-O selitystä."

        Kun nyt minutkin mainitsit, niin haluan sanoa etten tässä asiassa ainakaan ajattele yhtään niin kuin sinä.

        Mielestäni sen ketjun aloittaja heittäytyi todella yllättävällä ja aika hauskalla tavalla. "Runo" oli hyvin tehty, ei ole ihan helppoa tehdä 'tahallaan' niin huonoa runoa. Yritin itsekin mutta en ihan tuosta vain onnistunut lähellekään niin hyvin kuin hän.

        Ajattelin, että ehkä aloittaja poisti ketjun koska häntä mahdollisesti vähän häiritsi ajatus että jotkut mahdollisesti ymmärsivät hänen kieli poskella tehdyn tolkuttoman tuotoksensa vakavalla mielellä tehdyksi, ja/tai hän katui koko aloitusta koska joku mahdollisesti voisi ottaa siitä itseensä ja voihan sekin tuntua häiritsevältä että suurin osa ketjun kommenteista oli tavallaan 'eri sarjassa' aloituksen kanssa.

        Ja juu, en edelleenkään ole täysin vakuuttunut siitä, että juuri aloittaja on ketjun poistattanut. Mistä sen tietää, vaikka se olisi siirretty jollekin runopalstalle, kai täällä sellaisiakin on. Tai huuhaalle, jonkun muun ehdotuksesta.

        Niin, et nyt kun luit puskasta tehdyn Orvokin viestin. Minä tunnen muitakin ns. fiksuja, sivistyneitä, oppineita ja kunnioitettavia naisia, jotka haettavat viininsä ystävillä kun eivät halua, että ulkopuoliset näkisivät heidät asioimassa Alkossa ja vielä useita kertoja viikossa.

        Joten minä panen aloituksen viinan ja morkkiksen piikkiin. Poistojahan ei ole viime aikoina viljelty kun joitakin minun kommenttiani. Tietenkin suoruus loukkaa joitakin kirjoittajia, se ,että kirjoitan arvostetusta (rakastetusta) palstalaisesta omat arvioni. Mutta jokainen uskoo mitä haluaa.

        Vain Orvokki tietää miksi ketju hävisi.


      • bessie-
        Korppis1 kirjoitti:

        Niin, et nyt kun luit puskasta tehdyn Orvokin viestin. Minä tunnen muitakin ns. fiksuja, sivistyneitä, oppineita ja kunnioitettavia naisia, jotka haettavat viininsä ystävillä kun eivät halua, että ulkopuoliset näkisivät heidät asioimassa Alkossa ja vielä useita kertoja viikossa.

        Joten minä panen aloituksen viinan ja morkkiksen piikkiin. Poistojahan ei ole viime aikoina viljelty kun joitakin minun kommenttiani. Tietenkin suoruus loukkaa joitakin kirjoittajia, se ,että kirjoitan arvostetusta (rakastetusta) palstalaisesta omat arvioni. Mutta jokainen uskoo mitä haluaa.

        Vain Orvokki tietää miksi ketju hävisi.

        "Vain Orvokki tietää miksi ketju hävisi."

        Ja sinä.


      • bessie- kirjoitti:

        "Vain Orvokki tietää miksi ketju hävisi."

        Ja sinä.

        Nyt eivät ajatuksemme kohdanneet.
        Kuitenkin itse epäilit aivan samoin kuin minäkin Orvokin poistaneen ketjun.

        Siilimuori onnistuu poistamaan ainakin minun kirjoituksia. Minä en ole onnistunut poistamaan yhtään nyt seriffittömällä aikakaudella vaikka joskus olen yrittänyt.


      • bessie-
        korpikirjailija kirjoitti:

        Nyt eivät ajatuksemme kohdanneet.
        Kuitenkin itse epäilit aivan samoin kuin minäkin Orvokin poistaneen ketjun.

        Siilimuori onnistuu poistamaan ainakin minun kirjoituksia. Minä en ole onnistunut poistamaan yhtään nyt seriffittömällä aikakaudella vaikka joskus olen yrittänyt.

        Osittain kohtasivat, kirjoitin alunperin näin:
        Noista valtuuksista poistaa aktiivinen ja ketään loukkaamaton ketju; ei kai sellaista oikeutta voi olla kenelläkään muulla kuin aloittajalla itsellään? Eihän se voi olla niin, että kuka tahansa voisi ilman pätevää syytä poistattaa muiden kirjoituksia.

        Mutta siihen perään kirjoitin myös näin:
        Aloittajan 'oikeutta' muuttaa mieltään en kyseenalaista ollenkaan.

        Vasta nämä kirjoitettuani huomasin kadonneen ketjun aloittajan jo ennen minun kommenttiani kirjoittaman viestin, josta ilmeni ettei hän itsekään tiennyt ketjunsa kohtaloa. Nyt aikaisempi kommenttini tuntuikin minusta vähän sanoisinko tylyltä, tai ainakaan siitä ei mielestäni käynyt ilmi se, että minusta mielensä muuttaminen/katuminen (jos siitä edes oli kysymys) on ihan ok..
        Siksi kirjoitin seuraavan kommenttini, ja olisin sen tehnyt minkä tahansa nimimerkin kohdalla.

        Kirjoitat "arvostetusta ja rakastetusta" palstalaisesta. Minä en mitenkään ylitse muiden arvosta ja rakasta tarkoittamaasi nimimerkkiä, tai ketään muutakaan täällä ei sen puoleen.


      • siilimuori3
        korpikirjailija kirjoitti:

        Nyt eivät ajatuksemme kohdanneet.
        Kuitenkin itse epäilit aivan samoin kuin minäkin Orvokin poistaneen ketjun.

        Siilimuori onnistuu poistamaan ainakin minun kirjoituksia. Minä en ole onnistunut poistamaan yhtään nyt seriffittömällä aikakaudella vaikka joskus olen yrittänyt.

        Minä en pysty poistamaan kenenkään tekstejä muutoin kuin ilmiannon perusteella.


      • bessie-
        siilimuori3 kirjoitti:

        Minä en pysty poistamaan kenenkään tekstejä muutoin kuin ilmiannon perusteella.

        Etkö edes omiasi?


    • raha-on-rakkauteni

      Jos poistaja loukkaantui tästä kertomuksesta,,,,
      -
      rakkaus onnen tuo
      rakkaus on vaarallinen
      rakkaus tappaa
      rakkaus antaa elämän
      rakkaus rakentaa
      rakkaus tuhoaa
      rakkaus vihaa
      viha ja rakkaus kulkee käsikädessä,
      raha on rakkauteni
      se joka sanoo ettei välitä rahasta valehtelee,
      ilman rahaa ei maailmassa pärjää
      rahaa rahaa rahaa rahaa
      jos raha puttuu on suuri huoli
      raha rauhottaa
      rahalla saa kaikken

    • siilimuori3

      Just nyt minen rakasta mittää. Väsyttää vain.

      • 1eero

        Mee rakkaalle sohvallesi ja laita silimäsi umpeen ja huaveile prinssistä mut älä pussaa sadun sammakkoa.


      • siilimuori3
        1eero kirjoitti:

        Mee rakkaalle sohvallesi ja laita silimäsi umpeen ja huaveile prinssistä mut älä pussaa sadun sammakkoa.

        Minä justiin nousin nukkumasta päikkäreiltä omasta sängystä. Ei passais päivällä nukkua. Huomena taas vaikka pussaan sammakoa ja toivon et pysyy sammakkona :D.


    • En ole nähnyt aloitusta, kai siinä on ollut liian vaikeita asioita.
      Onhan se rakastaminen vaikeeta, ei sitä ihteesä pysty käskemään, että nyt alat rakastaa.
      Naiset hölöttää rakkauden kanssa. Juuri äskettäin kuulin, että sairauttakin pitäisi rakastaa. Sitten sitä rakkainta olisi mukavampi hoitaa.
      Saa monet vedet virrata, ennen kun minulta onnistuu sairauden rakastaminen.
      Se rakastamisesta.
      Onhan tämä palsta mennyt kysely-ikäisen kysymystulvaksi.
      Yksinkertaisia kysymyksiä.

      • Ei siinä ollut vaikeita asioita, enimmäkseen naisten hölötyksiä siitä mitä kaikkea he rakastavat. Kirjo laidasta laitaan oli laaja.
        Minä rakastan vain rakastamiani ihmisiä.
        Se rakkaudesta.
        Yksinkertaisesti.


      • ent.siivoojaparka
        Ancelina kirjoitti:

        Ei siinä ollut vaikeita asioita, enimmäkseen naisten hölötyksiä siitä mitä kaikkea he rakastavat. Kirjo laidasta laitaan oli laaja.
        Minä rakastan vain rakastamiani ihmisiä.
        Se rakkaudesta.
        Yksinkertaisesti.

        Onhan täällä jotkut miehetkin tunnustaneet rakkautensa, kuka sohvaan, kuka telkkariin. Luulenpa joittenkin rakastavan jopa vessanpyttyä, jos tulee tosi hätä.
        Tässä alkaa tuntea itsensä ihan tunneköyhäksi toisten rinnalla.


      • ent.siivoojaparka kirjoitti:

        Onhan täällä jotkut miehetkin tunnustaneet rakkautensa, kuka sohvaan, kuka telkkariin. Luulenpa joittenkin rakastavan jopa vessanpyttyä, jos tulee tosi hätä.
        Tässä alkaa tuntea itsensä ihan tunneköyhäksi toisten rinnalla.

        Juu, jopa omissa aloituksissaan, on se tuo rakkaus laaja käsite.
        Ehkä me sun kanssa ollaan vähän poikkeavia, mutta väliäkö tuolla. Tähän just syönnin alla olevaan omenaankaan ehtinyt rakastua, jää tuttavuutemme kovin lyhyeksi.


      • Ancelina kirjoitti:

        Juu, jopa omissa aloituksissaan, on se tuo rakkaus laaja käsite.
        Ehkä me sun kanssa ollaan vähän poikkeavia, mutta väliäkö tuolla. Tähän just syönnin alla olevaan omenaankaan ehtinyt rakastua, jää tuttavuutemme kovin lyhyeksi.

        Siihen entiseen alotukseen meinasin minäkin tunnustaa rakkautta mut sit alko se sanan käyttö mietityttämään ,pikkasen liian iso sana jokapäiväseen käyttöön.
        Tual ylempänä toi siivoojan kysymys ,miten raatsii rakkaansa sonnaksi muuttaa on niin syvämietteinen et harvoin tapaa ,tairampa loppuillan sitä miettiä.


      • koti-kiusattu kirjoitti:

        Siihen entiseen alotukseen meinasin minäkin tunnustaa rakkautta mut sit alko se sanan käyttö mietityttämään ,pikkasen liian iso sana jokapäiväseen käyttöön.
        Tual ylempänä toi siivoojan kysymys ,miten raatsii rakkaansa sonnaksi muuttaa on niin syvämietteinen et harvoin tapaa ,tairampa loppuillan sitä miettiä.

        Ehkä oli parempi, kun et avautunut kaikista rakkautesi kohteista.
        Tosiaan tuo omenani, onneksi ei oltu sen kanssa rakastavaisia. Muistan sitä kuitenkin lämmöllä.


    • jotain.tolkkua

      Olen ihmetellyt ja ihmettelen kuin kypsymättömiä ja ilkeitä kuuskymppiset ovat.
      Ekaluokkalaisetkin ovat fiksumpia.
      Tässäkin epäillään jotain kirjoittajaa kännikalaksi ym...
      Parasta pysytellä poissa.

      • klunkshörp

        Sitä minäkin ihmettelin, että miksi ihmeessä joku syyttää edellisen rakkausketjun aloittajaa. Outoa.


      • friiduhesast

        Minäkin aina joskus pistäydyn täällä, mut aika pian poistun, en pidä ilkeydestä enkä loukkaavista kommenteista, luulisi 60 ikäisten jo osaavan keskustella asiallisesti kun nuoremmatkin tuon taidon jo hallitsevat.
        Oman mielipiteensä saa jokainen tuoda esiin mutta sen voisi tuoda julki hienotunteisesti ja rakentavasti ei loukkaavasti ja brutaalisti.
        60 palstalla on tietenkin suurin osa kommentoijista asiallisia ja ystävällisiä, on se kumma et muutama asiattomasti kirjoittava henkilö pilaa koko palstan.


    • Minä taisin taas olla ihan pihalla kun käsitin tuon poistetun ketjun käsitelleen itselle tärkeitä ja mieluisia asioita, ei siis varsinaisesti mihen ja naisen välistä rakkautta eikä myöskään romanttista, viktoriaanista rakkautta, vaan rakkautta noin yleensä, laajempana käsitteenä. Suunnilleen samalla tavalla kuin muissa kielissäkin rakastetaan yhtä sun toista, niin miksei suomenkielessäkin sanaa "rakastaa" saisi käyttää laajemmassa he joustavammassa merkityksessä. Monet sanovat rakastavansa elämää, eikä se tunnu yhtään oudolta. Minä rakastan korkeita paikkoja, suuria taloja ja luonnon kauneutta. Normaalien lastensa ja puolison rakastaminen onkin sitten läheisempi ja intiimimpi juttu.

      • bessie-

        Aloituksessahan nimenomaan kysyttiin "mitä sinä rakastat", taisi olla peräti otsikko.

        Oopperaakin voi rakastaa.

        https://youtu.be/pAqZ6TgW8AA


      • ent.siivoojaparka

        Toisinsanoen latistat rakkauden käsittämään kaikkea mistä pidät eri asteisesti käyttämällä sanaa "rakastaa" ja "rakas" kaikesta pitämästäsi.


      • bessie-
        ent.siivoojaparka kirjoitti:

        Toisinsanoen latistat rakkauden käsittämään kaikkea mistä pidät eri asteisesti käyttämällä sanaa "rakastaa" ja "rakas" kaikesta pitämästäsi.

        Miten niin "Toisinsanoen". SINÄ sanot noin, jos minä sanoisin asian toisin, niin sanoisin sen aivan eri tavalla kuin sinä.

        Suhtautumiseni koko ympäröivään maailmaan on rakkaudellinen, olisiko se sitten jonkinlaista universaalia rakkautta tai mitä, en tiedä, mutta sen tiedän ettei se mitään latista. Ja se nyt ainakin on varmaa, ettei se sinun tuntemaasi rakkautta jotakin kohtaan pysty latistamaan.

        Miehiä minä vasta rakastankin, meinasin ihan unohtaa.


      • ent.siivoojaparka
        bessie- kirjoitti:

        Miten niin "Toisinsanoen". SINÄ sanot noin, jos minä sanoisin asian toisin, niin sanoisin sen aivan eri tavalla kuin sinä.

        Suhtautumiseni koko ympäröivään maailmaan on rakkaudellinen, olisiko se sitten jonkinlaista universaalia rakkautta tai mitä, en tiedä, mutta sen tiedän ettei se mitään latista. Ja se nyt ainakin on varmaa, ettei se sinun tuntemaasi rakkautta jotakin kohtaan pysty latistamaan.

        Miehiä minä vasta rakastankin, meinasin ihan unohtaa.

        Nii just. "Rakastan sinua, sillä rakastan miehiä yleensäkin". Varmaan kuulostaisi hetkauttavalta kumppanistasi? Hän tuntisi varmaan olevansa sinulle hyvin rakas?
        Siihen kun vielä lisäät, että rakastat niitä pieniä possujakin.


      • raha-on-rakkauteni
        bessie- kirjoitti:

        Aloituksessahan nimenomaan kysyttiin "mitä sinä rakastat", taisi olla peräti otsikko.

        Oopperaakin voi rakastaa.

        https://youtu.be/pAqZ6TgW8AA

        Raha on rakkauteni,
        joka muuta väittää se valehtelle,
        rahalla saa kaikkea,
        jos ei ole rahaa puuttuu kaikki muuki,


      • raha-on-rakkauteni
        raha-on-rakkauteni kirjoitti:

        Raha on rakkauteni,
        joka muuta väittää se valehtelle,
        rahalla saa kaikkea,
        jos ei ole rahaa puuttuu kaikki muuki,

        Raha rauhottaa,
        tahdon paljon rahaa


      • mimmimum-..mi

        " minä rakastan sinua
        kuin vierasta maata
        kalliota tai siltaa
        kuin yksinäistä iltaa
        joka tuoksuu kirjoille" .....Eikös Saarikoski niin runoillut.....vertasi rakastaan....joidenkin mielestä niin mielettömän ihanasti sanottu....


      • bessie-
        ent.siivoojaparka kirjoitti:

        Nii just. "Rakastan sinua, sillä rakastan miehiä yleensäkin". Varmaan kuulostaisi hetkauttavalta kumppanistasi? Hän tuntisi varmaan olevansa sinulle hyvin rakas?
        Siihen kun vielä lisäät, että rakastat niitä pieniä possujakin.

        Tilannetaju on mun toinen nimeni. Olen minä jotain tuon tapaista varmasti sanonut, tottahan se on. Ja saanut aikaan hetkautuksen, silleen nostattavassa mielessä. Ilman muuta hän tuntee olevansa minulle hyvin rakas jos ja kun kerran hänelle olen sanonut rakastavani miehiä?
        Voidaan niistä rakastamistani pienistä possuistakin puhua sopivan tilaisuuden tullen. Mikäli useamman kerran tavataan, niin melko varmasti puhutaankin. Rakastan niitä niin paljon, että haluaisin niiden (ja muidenkin) saavan mahdollisimman hyvän elämän ja mahdollisimman hyvän kuoleman.


      • ent.siivoojaparka
        mimmimum-..mi kirjoitti:

        " minä rakastan sinua
        kuin vierasta maata
        kalliota tai siltaa
        kuin yksinäistä iltaa
        joka tuoksuu kirjoille" .....Eikös Saarikoski niin runoillut.....vertasi rakastaan....joidenkin mielestä niin mielettömän ihanasti sanottu....

        Heh!
        Tuonhan voisi lyhyemmin sanoa, että rakastan sinua kuin ruttoa.


      • ent.siivoojaparka kirjoitti:

        Toisinsanoen latistat rakkauden käsittämään kaikkea mistä pidät eri asteisesti käyttämällä sanaa "rakastaa" ja "rakas" kaikesta pitämästäsi.

        Ei se noin mene.
        "Rakas" adjektiivina tai substantiivina mielletään yleisesti koskevan ihmistä, tosin joku paikkakin tai esine voi olla ihmiselle rakas. Mutta: "rakkaani" eli tunteitteni kohde jota nimitän rakkaakseni ei voi olla esim lehmä, sohva tai taivaansininen. Tai mustikkasoppa.
        Pelkkää saivartelua ilmiselvistä asioista.

        Miljoonat ihmiset käyttävät verbiä "rakastaa" kuvaamaan voimakasta pitämistä tai kiintymystä asioihin, esineisiin, käsitteisiin. Jos sinä pidät sitä "latistamisena" niin se onkin sitten vain sinun mielipiteesi.

        Minä ajattelen, samoin kuin useat muut, että rakastamista on monenmuotoista ja monivahvuista ja että se on dynaaminen käsite joka kasvaa ja heikkenee, muuttaa muotoa ja kohdetta ja siitä ei tarvi kuiskailla tai puhua hiljaa (miksi?) vaan sen voi huutaa vuorten huipuilta tuulen vietäväksi sanomaksi kaikkiin korviin jotka haluavat kuulla. Rakkautta ei ole koskaan liikaa maailmassa.


      • ent.siivoojaparka
        Paloma.se.co kirjoitti:

        Ei se noin mene.
        "Rakas" adjektiivina tai substantiivina mielletään yleisesti koskevan ihmistä, tosin joku paikkakin tai esine voi olla ihmiselle rakas. Mutta: "rakkaani" eli tunteitteni kohde jota nimitän rakkaakseni ei voi olla esim lehmä, sohva tai taivaansininen. Tai mustikkasoppa.
        Pelkkää saivartelua ilmiselvistä asioista.

        Miljoonat ihmiset käyttävät verbiä "rakastaa" kuvaamaan voimakasta pitämistä tai kiintymystä asioihin, esineisiin, käsitteisiin. Jos sinä pidät sitä "latistamisena" niin se onkin sitten vain sinun mielipiteesi.

        Minä ajattelen, samoin kuin useat muut, että rakastamista on monenmuotoista ja monivahvuista ja että se on dynaaminen käsite joka kasvaa ja heikkenee, muuttaa muotoa ja kohdetta ja siitä ei tarvi kuiskailla tai puhua hiljaa (miksi?) vaan sen voi huutaa vuorten huipuilta tuulen vietäväksi sanomaksi kaikkiin korviin jotka haluavat kuulla. Rakkautta ei ole koskaan liikaa maailmassa.

        Jos sinä jotain rakastat, niin kyllä se rakkautesi kohde on sinulle silloin rakas, olipa sitten vaikka lehmä tai mustikkasoppa. Jos et niin tunne olevan, niin miksi sitten käytät ollenkaan niitä koskien sanaa rakastan?
        Ai niin joo, kun Ameriikassakin ... ja miljoonat muutkin ihmiset ...


      • de-meter
        Paloma.se.co kirjoitti:

        Ei se noin mene.
        "Rakas" adjektiivina tai substantiivina mielletään yleisesti koskevan ihmistä, tosin joku paikkakin tai esine voi olla ihmiselle rakas. Mutta: "rakkaani" eli tunteitteni kohde jota nimitän rakkaakseni ei voi olla esim lehmä, sohva tai taivaansininen. Tai mustikkasoppa.
        Pelkkää saivartelua ilmiselvistä asioista.

        Miljoonat ihmiset käyttävät verbiä "rakastaa" kuvaamaan voimakasta pitämistä tai kiintymystä asioihin, esineisiin, käsitteisiin. Jos sinä pidät sitä "latistamisena" niin se onkin sitten vain sinun mielipiteesi.

        Minä ajattelen, samoin kuin useat muut, että rakastamista on monenmuotoista ja monivahvuista ja että se on dynaaminen käsite joka kasvaa ja heikkenee, muuttaa muotoa ja kohdetta ja siitä ei tarvi kuiskailla tai puhua hiljaa (miksi?) vaan sen voi huutaa vuorten huipuilta tuulen vietäväksi sanomaksi kaikkiin korviin jotka haluavat kuulla. Rakkautta ei ole koskaan liikaa maailmassa.

        Vähän kommentoisin tuosta "hiljaa puhumisesta", Paloma, kun itse tuota ilmaisua käytin. Eihän rakkaudesta TARVITSE puhua hiljaa, mutta kai siitä SAA puhua hiljaa ? Jos kokee asian niin isoksi, että se karkaa määritelmistä.
        Miten kullekin luontuu. Kaikille puhuminen ei luonnu ollenkaan.
        Ajattelen nyt vaikka vanhempiemme sukupolvea. Minusta he osoittivat suurta rakkautta taistellessaan isänmaan puolesta, rakentaessaan tätä maata, uhrautuessaan lastensa hyväksi, eikä siitä numeroa tehty, ei siitä vuorilta huudettu.

        Aika on nyt tietenkin toinen, elämän esittely kuuluu elämään, joskus se näyttäisi jopa jäävän sen varjoon. Toivoa sopii, että kyse olisikin sitten rakkauden muodon ja luonteen muuttumisesta paremmin elämää ja ihmistä palvelevaksi ajassa, jossa nyt elämme. Arvokonservatiivina olen kyllä epäilevällä kannalla..))


      • de-meter kirjoitti:

        Vähän kommentoisin tuosta "hiljaa puhumisesta", Paloma, kun itse tuota ilmaisua käytin. Eihän rakkaudesta TARVITSE puhua hiljaa, mutta kai siitä SAA puhua hiljaa ? Jos kokee asian niin isoksi, että se karkaa määritelmistä.
        Miten kullekin luontuu. Kaikille puhuminen ei luonnu ollenkaan.
        Ajattelen nyt vaikka vanhempiemme sukupolvea. Minusta he osoittivat suurta rakkautta taistellessaan isänmaan puolesta, rakentaessaan tätä maata, uhrautuessaan lastensa hyväksi, eikä siitä numeroa tehty, ei siitä vuorilta huudettu.

        Aika on nyt tietenkin toinen, elämän esittely kuuluu elämään, joskus se näyttäisi jopa jäävän sen varjoon. Toivoa sopii, että kyse olisikin sitten rakkauden muodon ja luonteen muuttumisesta paremmin elämää ja ihmistä palvelevaksi ajassa, jossa nyt elämme. Arvokonservatiivina olen kyllä epäilevällä kannalla..))

        Luin Hesarista kuinka eläkeläiset velkaantuvat lapsiaan auttaessa. Rakkaus lapsia kohtaan ajaa vanhemmat velkakierteisiin koska vanhemmat haluavat auttaa pulaan joutuneita lapsiaan.

        Ilmeisesti moni uskoo rakkauden määritelmään, jonka "viisaat miehet" ovat aikoinaan sepustellee.

        "Rakkaus on syvä kiintymyksen tunne johonkin, useimmiten toiseen henkilöön"

        Rakkauden muotoja ovat mm. eroottinen rakkaus, veljellinen rakkaus, jumalallinen rakkaus, romattinen rakkaus.

        Jos pitäydytään tiukasti määrittelyissä ihmisen on vaikea erottaa rakkauden sitovuutta oman elämän hallinnassa. Vanhemmat sortuvat aliarvioimaan omat kykynsä auttaa jälkikasvua. (rakkauden nimissä, rakkauteen vedoten on autettava)

        Rakkaus on muutakin kuin äidin rakkautta lapsiinsa ja lapsenlapsiinsa, eroottista rakkautta puolisoon ja rakkautta, joka on ajan saatossa muuttunut yhdessä elämiseen ilman erotiikkaa. jne.


        Olen lähdössä rakastamalleni kesämökille. Paikkaan, jossa tunnen "huikeaa" hyvää oloa, onnen tunnetta, joka taas pukkaa luovuuteni vauhtiin. Joku vaatimaton sielu tuolla alenpana muistutti itserakkauden petollisuudesta.

        Mielestäni jos et rakasta itseäsi et voi rakastaa ketään tai mitään muutakaan. Itserakkaus sisältää itsekunnioitusta, itsensä arvostusta, tunnetta olen kykenevä hallitsemaan elämäänsä. Sitä kaikkea mitä odotamme ja haluamme saavamme rakastamiltamme ihmisiltä osaksemme.

        Eilen eräs naisystäväni (leski) kyseli autostani. Hän haluaisi vaihtaa autoa ja taivasteli, että pitäisi olla mies mukaan autokaupoille. Vastasin, minä ostan autoni itse ilman miehistä apua, luotan siis omiin kykyihini tehdä valintoja.

        Eli mielestäni rakkaus on muutakin kuin äidin rakkautta, eroottista rakkautta jne.

        Rakkaus kesäpaikkaani on vahva. Ei se ole paikan arvostusta, ei tykkäämistä, ei kunnioitusta tai jotain sellaisia määreitä, joita käytetään rakkaus sanan sijaan ikäänkuin sana "rakkaus" laimentuisi ja kärsisi.

        Mökillä asuminen ei ole koko aikaista. Asun siellä vapaudessa, omana itsenäni, onnellisena. Esim. vapauden tunne, sen hyvin harva ihmissuhde pysty antamaan.

        Tästäkin hyvä esim. Tapasin vanhanystäväni vuosien takaa. Hän kertoi miehensä kuolleen tammikuussa. Otin osaa, mutta hän ei vaikuttanut surevalta. Hän alkoi innoissaan kyselemään mahdollista kokoontumista mökilleni kuten ennen vanhaan erään naisyhdistyksen porukan kanssa. Hän oli vapautunut ja iloinen jäi odottamaan tapaamistamme kesällä.

        Kesäpaikkani sitoo minut rakkaudella vanhempiini, joiden rakkaudella huolletut huonekalut hallitsevat tiloja. Häälahjaksi vanhempien saama piironki jne. Olen siellä onnellinen, tunnen olevani turvassa, ikään kuin äitini sylissä.

        Kirjoitin jo, jos luottaisin tänään vain ihmisiltä saamaani rakkauteen, en saisi riittävästi rakkautta osakseni.


      • de-meter
        korpikirjailija kirjoitti:

        Luin Hesarista kuinka eläkeläiset velkaantuvat lapsiaan auttaessa. Rakkaus lapsia kohtaan ajaa vanhemmat velkakierteisiin koska vanhemmat haluavat auttaa pulaan joutuneita lapsiaan.

        Ilmeisesti moni uskoo rakkauden määritelmään, jonka "viisaat miehet" ovat aikoinaan sepustellee.

        "Rakkaus on syvä kiintymyksen tunne johonkin, useimmiten toiseen henkilöön"

        Rakkauden muotoja ovat mm. eroottinen rakkaus, veljellinen rakkaus, jumalallinen rakkaus, romattinen rakkaus.

        Jos pitäydytään tiukasti määrittelyissä ihmisen on vaikea erottaa rakkauden sitovuutta oman elämän hallinnassa. Vanhemmat sortuvat aliarvioimaan omat kykynsä auttaa jälkikasvua. (rakkauden nimissä, rakkauteen vedoten on autettava)

        Rakkaus on muutakin kuin äidin rakkautta lapsiinsa ja lapsenlapsiinsa, eroottista rakkautta puolisoon ja rakkautta, joka on ajan saatossa muuttunut yhdessä elämiseen ilman erotiikkaa. jne.


        Olen lähdössä rakastamalleni kesämökille. Paikkaan, jossa tunnen "huikeaa" hyvää oloa, onnen tunnetta, joka taas pukkaa luovuuteni vauhtiin. Joku vaatimaton sielu tuolla alenpana muistutti itserakkauden petollisuudesta.

        Mielestäni jos et rakasta itseäsi et voi rakastaa ketään tai mitään muutakaan. Itserakkaus sisältää itsekunnioitusta, itsensä arvostusta, tunnetta olen kykenevä hallitsemaan elämäänsä. Sitä kaikkea mitä odotamme ja haluamme saavamme rakastamiltamme ihmisiltä osaksemme.

        Eilen eräs naisystäväni (leski) kyseli autostani. Hän haluaisi vaihtaa autoa ja taivasteli, että pitäisi olla mies mukaan autokaupoille. Vastasin, minä ostan autoni itse ilman miehistä apua, luotan siis omiin kykyihini tehdä valintoja.

        Eli mielestäni rakkaus on muutakin kuin äidin rakkautta, eroottista rakkautta jne.

        Rakkaus kesäpaikkaani on vahva. Ei se ole paikan arvostusta, ei tykkäämistä, ei kunnioitusta tai jotain sellaisia määreitä, joita käytetään rakkaus sanan sijaan ikäänkuin sana "rakkaus" laimentuisi ja kärsisi.

        Mökillä asuminen ei ole koko aikaista. Asun siellä vapaudessa, omana itsenäni, onnellisena. Esim. vapauden tunne, sen hyvin harva ihmissuhde pysty antamaan.

        Tästäkin hyvä esim. Tapasin vanhanystäväni vuosien takaa. Hän kertoi miehensä kuolleen tammikuussa. Otin osaa, mutta hän ei vaikuttanut surevalta. Hän alkoi innoissaan kyselemään mahdollista kokoontumista mökilleni kuten ennen vanhaan erään naisyhdistyksen porukan kanssa. Hän oli vapautunut ja iloinen jäi odottamaan tapaamistamme kesällä.

        Kesäpaikkani sitoo minut rakkaudella vanhempiini, joiden rakkaudella huolletut huonekalut hallitsevat tiloja. Häälahjaksi vanhempien saama piironki jne. Olen siellä onnellinen, tunnen olevani turvassa, ikään kuin äitini sylissä.

        Kirjoitin jo, jos luottaisin tänään vain ihmisiltä saamaani rakkauteen, en saisi riittävästi rakkautta osakseni.

        Vanhemman rakkaus lapseen ei tietenkään ole ainoa rakkauden laji, korppis. Otin sen vain esimerkiksi pyyteettömästä rakkaudesta jollainen se mielestäni parhaimmillaan on.
        Puolustelin myös hiljaista, itsestään numeroa tekemätöntä rakkautta.

        Tuo on hyvä pointti, että rakkaus voi olla myös sitoutuneena esineisiin.
        Siksi kai itse tehty ruoka, käsityö, oma käden jälki puhuttelee enemmän kuin valmistuote, ainakin minua.


    • vhimshh

      Olen koko ikäni elänyt vainon alla - niinkus tiedätte - vammaisen osa on kuin siipirikkolinnun, ei silleen onnekas - muruja ol elon onni - miesonnea ei koskaan elossani - joku ikuinen työorjan osa. Häpeällä lyöty ja hakattu kuin monen sukupolven naiset ennenkin.

    • de-meter

      "Puhu hiljaa rakkaudesta" taidettiin laulaa joskus. Itse olen mieluummin puhumatta. Ellei ihminen ole ihan häiriintynyt hän luultavasti rakastaa puolisoaan, lapsiaan ja läheisiään. Miksi sitä pitäisi vakuutella tai esitellä ?
      Joku voi myös rakastaa "ihmistä", ihmisiä yleensä, mutta rakastaako hän heitä vai omaa ideaansa ?
      Vuolaat rakkauden vakuuttelut ovat minusta lainakamaa. Amerikassa rakastetaan paljon, vai rakastaanko ? "I love it", "I love you" ovat ainakin TV-sarjoissa vakiorepliikkejä.
      Joku taisi siinä kadonneessa ketjussa mainita, että tunteet laimenevat vanhemmiten. Olen samaa mieltä, mutta samalla ne mielestäni muuttuvat todemmiksi, kun ihmisellä on jo riittävästi varallisuutta omassa itsessään,
      hän ei tarvitse toista omaa vajavuuttaan täyttämään.

      • siilimuori3

        Hienosti puettu sanoiksi tunteiden todennus. Huojentavaa saada kuulla et ei olekaan vajennut vaan tullut täydemmäksi :).


      • de-meter
        siilimuori3 kirjoitti:

        Hienosti puettu sanoiksi tunteiden todennus. Huojentavaa saada kuulla et ei olekaan vajennut vaan tullut täydemmäksi :).

        Juu, siilimuori. Ainakin on edullista - ja positiivista - ajatella noin..))

        Joskus mietin, voiko rakkauden energian kuluttaa loppuun. Aika moni on palanut loppuun tehdessään rakastamaansa työtä. Vaikka kuinka vakuutetetaan, että rakkaus on uudistuva luonnonvara, sitäkin sopii epäillä juuri noiden loppuunpalamisten vuoksi.
        Tietysti voidaan sanoa, että joku rakastaa "väärin" kun katsoo toteuttavansa itseään isompaa tarkoitusta.


      • siilimuori3

        Juu. Vois kuvitella sen olevan niinkin että rakkauden energia on sellainen elävä suure, joskus se on enempi voimissaan ja joskus on virta vähissä, joutuu pikkasen lataamaan, tai antaa latautua. Jos sitä kauheasti tuhlaa, se voi loppua ainakin tilapäiseesti kesken. Silloin sitä kait on enempi saajapuolella siinä rakkaudessa/rakkaudettomuudessa.

        Mielenkiintoista nähdä suureneeko tämä "oikeinrakastavien" joukko tulevaisudessa vai voiko ylipäätään enää puhua rakkaudesta suhteessa "isompaan tarkoitukseen".


    • Korppis1

      Kun lukee teitä rakkaat herramme muurahaiset jotka rakastatte vain ihmisiä ja naiset miehiä ja miehet naisia tai naiset naisia ja miehet miehiä ja lapsia siis ihmisiä.
      Ette rakasta koiria, ette kissoja ja kuitenkin ne ovat kirjoituksienne parusteella rakkaita perheenjäseniänne. Koettakaa jo päättää. Rakkautta on niin monen sorttista. On mm. sokeaa rakkautta, avioliittoja, jossa rakastettu rakastaa naapurin miestä tai naista.
      On sitovaa rakkautta, jossa ihminen uhraa itsensä viha/rakkausavioliiton jälkeen hoitosuhteessa. On rakkautta jossa raha ratkaisee rakastanko vai enkö.

      Minusta itserakkaus on tärkeä rakkauden muoto. Jos rakastaa muita ja unohtaa itsensä on väärä valinta. Rakkaus Jumalaan mitä se sitten on. Jumalahan ei ole käsin kosketeltava, onko edes ihmisen näköinenkään vai onko häntä oikeesti ja kuitenkin monet rakastavat Jumalaa. Sitten on nämä Jeesuksen morsiammet, jotka uhraavat elämänsä suurelle rakkaudelleen Jeesukselle, joka odottaa heitä tuonpuoleisessa.

      Itsemurhapommittajia odottaa naiset/miehet, ssen seitsemää sorttia rakkautta, musiikkia ja punaviiniä taivaassa.

      Rakastetaan luontoa, kevään aurinkoa, kesän helteitä, syksyn marjareissuja, talven hiihtoretkiä ja nuotiomakkaraa.

      Kovin olisi elämäni yksitoikkoista jos nauttisin ainoastaan ihmisten minulle suomasta rakkaudesta ja paskat.

      • Kyllä monesta asiasta nautitaan, ilman että siihen sotketaan suuria, tunteellisia rakkauden lurituksia.
        Nautin luonnosta joka ikinen päivä, ympäri vuoden, pidän musiikista, kirjoista ja paljosta muusta.
        Elämä ei ole ollenkaan yksitoikkoista, vaan vaihtelevaa ja aina jotain uutta antavaa.
        Nautin elämästä ja tänään saan nähdä rakastamani pikkuihmisen.


      • näin-ajattelen

        Mielestäni itsensä rakastaminen ja itserakkaus ovat kaksi eri asiaa.
        .
        Rakastaessaan itseään hyväksyy itsensä sellaisena kun on, silloin myös pystyy rakastamaan toisiakin kuin itseään, eli hyväksymään toisen sellaisena kun hän on.
        .
        Itserakkaus taas pyrkii nostamaan itsensä toisten yläpuolelle, olemaan parempi omasta mielestään kuin toiset.


      • näin-ajattelen kirjoitti:

        Mielestäni itsensä rakastaminen ja itserakkaus ovat kaksi eri asiaa.
        .
        Rakastaessaan itseään hyväksyy itsensä sellaisena kun on, silloin myös pystyy rakastamaan toisiakin kuin itseään, eli hyväksymään toisen sellaisena kun hän on.
        .
        Itserakkaus taas pyrkii nostamaan itsensä toisten yläpuolelle, olemaan parempi omasta mielestään kuin toiset.

        Rouvat pyörittelevät sanoja ikään kuin varoen rakkaus-sanan inflaatiota.

        Anceli pelkää kirjoittaa rakastan raitista ilmaa ja vapautta kävellä metsässä yksin. Hän vain nauttii siitä kuten minä punaviinistä laiturilla, jahka aurinko alkaa taas lämmittämään.

        näin-ajattelen nimimerkki....taas pyörittelee sanoja... itsensä rakastaminen on positiivista ja itserakkaus negatiiviseksi ; )

        Olet hyväksytty, rakastettu kun rakastat itseäsi, mutta muiden yläpuolella ja parempi ihminen, kun olet itserakas ; )

        Mikäpä hänessä, nautitaan huikeista nautinnosita ja oivalluksista.


    • Tämän ketjun kun lukee, niin ei voi kun arvostaa kaikkien rakkausjuttuja, jokaisella on ikioma "rakkaussuhde" omiin rakkauksiinsa. Yhteismitallinen ei voi olla. Jokaisen rakkaus on hänelle tosi tärkeä juttu.
      Lapsuudessaan on saanut rakkautta ja sen päälle on sitten rakennettu lisää ja lisää, välillä on jotain ehkä joutunut heittämään taakseen jne. Koskaan en kuitenkaan voisi tuumata että rakkaus on vain naisten hölötystä. Varsinkin jos seuraavassa jo sanon rakastavani sitä ja tätä, niin tulee mieleen, että mahtoiko sekin olla vain hölötystä.
      Täytyy tunnustaa, että rakkaus on niin läpikäyvä juttu omassa elämässäni, melkein voin sanoa sitä elämänasenteeksi, ei se mitään hölötystä ole, ei se koko ajan puske läpi. Todennäköisesti en voisi tehdä työtäni mitä nyt teen, en voisi harrastaa mitä haluan harrastaa, ihmissuhteet olisivat jotain ihan muuta ellen rakastaisin niin kuin rakastan. Se on niin suuri rikkaus ja ilo elämässäni... niin kuin varmaan jokaisen elämässä.
      Joku herrahenkilö mainitsi, ettei voi itselleen sanoa, että rakasta sitä ja rakasta tätä, kuka muu sen sanoo ellen minä itse, sehän on tahdosta ja halusta riippuvainen asia ketä rakastan, tunteethan siinä on tietysti pelissä, mutta ei se rakkaus mistään sfääreistä putkahda, ainakaan omaan elämääni.

    • siilimuori3

      Rakkaus on vain sana kunnes tulee joku joka antaa sille merkityksen luki Elä hyvin-naura usein-rakasta paljon-sivustolla.

      • ent.siivoojaparka

        Sitä minäkin.
        Rakastaako sellainen todellakaan eniten, joka hokee kaikesta tykkäämästään rakastan, rakastan, rakastan ..., rakastaa jopa nättiä kenkiä?
        Lisääkö sellainen rakkautta maailmassa ja miten?
        Näkyy nykyisin olevan nuorison ja trendikkäitten aikuisten ahkerassa käytössä sanat rakastan ja vihaan. Jonkunlaista sanaston köyhyyttä, kun siitä niitten väliltäkin löytyisi sopivia ilmaisuja.


      • mumminen
        ent.siivoojaparka kirjoitti:

        Sitä minäkin.
        Rakastaako sellainen todellakaan eniten, joka hokee kaikesta tykkäämästään rakastan, rakastan, rakastan ..., rakastaa jopa nättiä kenkiä?
        Lisääkö sellainen rakkautta maailmassa ja miten?
        Näkyy nykyisin olevan nuorison ja trendikkäitten aikuisten ahkerassa käytössä sanat rakastan ja vihaan. Jonkunlaista sanaston köyhyyttä, kun siitä niitten väliltäkin löytyisi sopivia ilmaisuja.

        Kuka on palstan SEFU ? Poistoja pitäisi voida kysyä häneltä, mutta kun hänellä on valta ja voima poistella ketjuja, ketkuillessaan, jotka ei ole hänelle mieleen. Ilmeisesti rakkaus ei ole oikein kolahtanut hänen kohdalla vaan on aina ja ikuisesti saanut ottaa takapakin.
        Katkeruus on sen vaivan nimi, olla kateellinen heille joilla rakkautta on ja kateus toimii, se on joillakin lisääntyvä luonnonvara.


      • ent.siivoojaparka
        mumminen kirjoitti:

        Kuka on palstan SEFU ? Poistoja pitäisi voida kysyä häneltä, mutta kun hänellä on valta ja voima poistella ketjuja, ketkuillessaan, jotka ei ole hänelle mieleen. Ilmeisesti rakkaus ei ole oikein kolahtanut hänen kohdalla vaan on aina ja ikuisesti saanut ottaa takapakin.
        Katkeruus on sen vaivan nimi, olla kateellinen heille joilla rakkautta on ja kateus toimii, se on joillakin lisääntyvä luonnonvara.

        Minultako tuollaista kysyt?
        Hiiestäkö minä tiedän, mutta olkoompa kuka vaan, niin tottahan sinulta löytyy rakkautta hänellekin.


      • siilimuori3
        mumminen kirjoitti:

        Kuka on palstan SEFU ? Poistoja pitäisi voida kysyä häneltä, mutta kun hänellä on valta ja voima poistella ketjuja, ketkuillessaan, jotka ei ole hänelle mieleen. Ilmeisesti rakkaus ei ole oikein kolahtanut hänen kohdalla vaan on aina ja ikuisesti saanut ottaa takapakin.
        Katkeruus on sen vaivan nimi, olla kateellinen heille joilla rakkautta on ja kateus toimii, se on joillakin lisääntyvä luonnonvara.

        Uskon että positossa on kyse jostain muusta......................


      • siilimuori3
        siilimuori3 kirjoitti:

        Uskon että positossa on kyse jostain muusta......................

        höh, siis poistossa


      • siilimuori3
        ent.siivoojaparka kirjoitti:

        Sitä minäkin.
        Rakastaako sellainen todellakaan eniten, joka hokee kaikesta tykkäämästään rakastan, rakastan, rakastan ..., rakastaa jopa nättiä kenkiä?
        Lisääkö sellainen rakkautta maailmassa ja miten?
        Näkyy nykyisin olevan nuorison ja trendikkäitten aikuisten ahkerassa käytössä sanat rakastan ja vihaan. Jonkunlaista sanaston köyhyyttä, kun siitä niitten väliltäkin löytyisi sopivia ilmaisuja.

        Ni. Vähän sama on kun kaikki on jonkun mielestä huikeeta tai mieletöntä.


      • siilimuori3
        ent.siivoojaparka kirjoitti:

        Sitä minäkin.
        Rakastaako sellainen todellakaan eniten, joka hokee kaikesta tykkäämästään rakastan, rakastan, rakastan ..., rakastaa jopa nättiä kenkiä?
        Lisääkö sellainen rakkautta maailmassa ja miten?
        Näkyy nykyisin olevan nuorison ja trendikkäitten aikuisten ahkerassa käytössä sanat rakastan ja vihaan. Jonkunlaista sanaston köyhyyttä, kun siitä niitten väliltäkin löytyisi sopivia ilmaisuja.

        Rakkaus on henkilökohtainen kokemus. Ja sana. Mnusta tuntuu että minun rakkauteni kohteet vähenevät iän myötä, voin pitää tai tykätä mutta että rakastaa.....jaa-a. Tai oikeastaan ääneen sanottuna sana rakkaus ei ole koskaan oikein suuhun i istunut luontevasti. Se ei tarkoiyta sitä etten olisi tuntenut.


      • siilimuori3 kirjoitti:

        Ni. Vähän sama on kun kaikki on jonkun mielestä huikeeta tai mieletöntä.

        Niin. On todella huikeeta herätä aamulla kun aurinko paistaa ja maa on kuurassa, metsäpolku kutsuu ja maailma täynnä juttuja joita rakastaa mielettömästi. Ihmisiäkin siinä juttujen joukossa :))


      • siilimuori3
        Paloma.se.co kirjoitti:

        Niin. On todella huikeeta herätä aamulla kun aurinko paistaa ja maa on kuurassa, metsäpolku kutsuu ja maailma täynnä juttuja joita rakastaa mielettömästi. Ihmisiäkin siinä juttujen joukossa :))

        Kuulostaa joltain ohimenevältä häiriöltä ;D


      • ent.siivoojaparka
        Paloma.se.co kirjoitti:

        Niin. On todella huikeeta herätä aamulla kun aurinko paistaa ja maa on kuurassa, metsäpolku kutsuu ja maailma täynnä juttuja joita rakastaa mielettömästi. Ihmisiäkin siinä juttujen joukossa :))

        Kiipeäpä nyt sen mökkisi katolle (vaikka suuria taloja rakastatkin) ja huuda niin, että kuuluu Värmlantiin asti, että rakastat vapaana juoksevia lehmiä. Eihän sellaisesta pidä kuiskimalla puhua, kun maailmassa ei ole koskaan liikaa rakkautta.


      • ent.siivoojaparka kirjoitti:

        Kiipeäpä nyt sen mökkisi katolle (vaikka suuria taloja rakastatkin) ja huuda niin, että kuuluu Värmlantiin asti, että rakastat vapaana juoksevia lehmiä. Eihän sellaisesta pidä kuiskimalla puhua, kun maailmassa ei ole koskaan liikaa rakkautta.

        Tässä talossa on korkea katto, niin korkea että jopa nokisutaria huippaa.
        Olen selvästi muutama vuosi jäljessä stalkkaamisessa. Se mökki on historiaa.


      • siilimuori3
        siilimuori3 kirjoitti:

        Ni. Vähän sama on kun kaikki on jonkun mielestä huikeeta tai mieletöntä.

        En malta olla kirjoittamatta tähän:
        Olipa hauska uimahallireissu. Kun menin altaasta suihkun kautta saunaan, siellä yksi vanhempi rouvashenkilö lausui antaumuksella kaksi pitkää runoa kaikille saunojille. Yllättävä kulttuuripläjäys saunan kuumuudessa: Mieletön kokemus. Runonlausuntaa saunassa. Tykkäsin :). Mutten ihan rakastanu.


    • Mitä väliä sillä on, jos rakkaus-ketju katoaa.
      Etenkin kun se on väkinäinen kopio?

      H.

    • Ai että rakkautta ilmassa. Me ollaan vissiin ennenkin pohdittu sen tuhlaamista? Kun tuntuu niin tutulta.
      Sinänsä hyvä että on luotseja, mutta hankalaa jos heille ei pysty minkäänlaista palautetta antaa. Tai jos he edelleen pystyvät käyttämään asemaansa kuin yksinvaltias.

      • "humps"

        Ei luotsille tarvitse palautetta antaa.
        Luotseista ei myöskään tule itse-valtiaita, jos et itse anna heidän asiaa väärin
        ymmärtää.
        Sanan-vapaus pitää ymmärtää oikein.
        Myös luotsien kannalta.

        H.


      • hunksz kirjoitti:

        "humps"

        Ei luotsille tarvitse palautetta antaa.
        Luotseista ei myöskään tule itse-valtiaita, jos et itse anna heidän asiaa väärin
        ymmärtää.
        Sanan-vapaus pitää ymmärtää oikein.
        Myös luotsien kannalta.

        H.

        Jaa.Has.
        Olen sen verran omavaltaisia palstavaltaita nähnyt, että en ihan heti ainakaan osta tuota. Omassa nahassa on tuntunut sen verran.
        Mutta jos menet takuuseen heidän kaikkien puolesta, niin hyvä että heillä on puhemies puolellaan. Nyt on vaikuttanut suht hyvältä ohjaamiselta. Ainakin tällä ja vieruspalstalla.
        Olisin toivonut uutta verta luotseihin, joilla ei ole mitään kytköksiä palstalaisiin. Uskon että on vaikeaa pysyä puolueettomana muuten. Jos on serkku luotsina. Joka lainailee sopivasti tunnuksiaan esim.


      • siilimuori3
        hmp.f kirjoitti:

        Jaa.Has.
        Olen sen verran omavaltaisia palstavaltaita nähnyt, että en ihan heti ainakaan osta tuota. Omassa nahassa on tuntunut sen verran.
        Mutta jos menet takuuseen heidän kaikkien puolesta, niin hyvä että heillä on puhemies puolellaan. Nyt on vaikuttanut suht hyvältä ohjaamiselta. Ainakin tällä ja vieruspalstalla.
        Olisin toivonut uutta verta luotseihin, joilla ei ole mitään kytköksiä palstalaisiin. Uskon että on vaikeaa pysyä puolueettomana muuten. Jos on serkku luotsina. Joka lainailee sopivasti tunnuksiaan esim.

        Viimeisestä kappaleesta samaa mieltä ! Luton pitäisi olla puolueeton.


      • siilimuori3 kirjoitti:

        Viimeisestä kappaleesta samaa mieltä ! Luton pitäisi olla puolueeton.

        "siilimuori3"

        Luton?

        Puolueeton ei ole elämää.
        Hän on tunne-vammainen hullu.
        Ilman serkkujakaan ehkä.

        H.


      • siilimuori3
        hunksz kirjoitti:

        "siilimuori3"

        Luton?

        Puolueeton ei ole elämää.
        Hän on tunne-vammainen hullu.
        Ilman serkkujakaan ehkä.

        H.

        Luotsin.
        Luotsin kuluu olla puolueeton eikä vehkeillä joiden kanssa toisia vastaan.


      • siilimuori3 kirjoitti:

        Luotsin.
        Luotsin kuluu olla puolueeton eikä vehkeillä joiden kanssa toisia vastaan.

        Mieluiten joku joka ei ole itse aktiivi kommentoija...eri nimimerkillä ;)


      • siilimuori3 kirjoitti:

        Luotsin.
        Luotsin kuluu olla puolueeton eikä vehkeillä joiden kanssa toisia vastaan.

        "siilimuori3"

        Asia ei mene, eikä se saa mennä noin.
        Katsos kun useat kirjoittajat saattavat luoda keskinäisen pesän.

        H.


      • siilimuori3
        Paloma.se.co kirjoitti:

        Mieluiten joku joka ei ole itse aktiivi kommentoija...eri nimimerkillä ;)

        Minä taas odottaisin että luotsi osallistuisi keskusteluun niissä puitteissa mitä luotsin tehtäviin on suomi24:lla listattu.


      • siilimuori3
        hunksz kirjoitti:

        "siilimuori3"

        Asia ei mene, eikä se saa mennä noin.
        Katsos kun useat kirjoittajat saattavat luoda keskinäisen pesän.

        H.

        Luokoot kirjoittajat pesän mutta luotsin ei saisi luoda. Pitäsi pystyä olemaan ulkopuolella. Tai ainankin niin että olisi lojaali kaikkia kohtaan.


      • siilimuori3 kirjoitti:

        Minä taas odottaisin että luotsi osallistuisi keskusteluun niissä puitteissa mitä luotsin tehtäviin on suomi24:lla listattu.

        Minä taas luulen ja uskon että se ei toimi noin. Mahdollisesti jos palstalle värvättäisi uusi luotsi ulkopuolelta, mutta kuka meistä tänne pitkään kirjoittaneista pystyisi suhtautumaan "neutraalisti" ja "tasapuolisesti" toisia palstalaisia kohtaan joista onjo pitkä kokemus ja omat ennakkoluulot tai uskomukset? Kuva joka ei välttämättä pidä paikkaansa edes joka värittää suhtautumisemme johonkin tiettyyn nimimerkkiin? Vaikee juttu...


      • siilimuori3
        Paloma.se.co kirjoitti:

        Minä taas luulen ja uskon että se ei toimi noin. Mahdollisesti jos palstalle värvättäisi uusi luotsi ulkopuolelta, mutta kuka meistä tänne pitkään kirjoittaneista pystyisi suhtautumaan "neutraalisti" ja "tasapuolisesti" toisia palstalaisia kohtaan joista onjo pitkä kokemus ja omat ennakkoluulot tai uskomukset? Kuva joka ei välttämättä pidä paikkaansa edes joka värittää suhtautumisemme johonkin tiettyyn nimimerkkiin? Vaikee juttu...

        Paree minustakin olis et jos olisi luotsi, hän tulisi täysin ulkopuolelta. Ei näist täällä jo olevista kuppikunnista :).


    • rakkaus-rahaan-on-suurin

      RAHA ON RAKKAUTENI !

      Todellisuudessa raha on myös kaikkien palstalaisten rakkaus,
      te ressukat ette kehtaa tunnustaa, heh,
      näyttelette aivan muuta, heh,
      te himoitesette jopa puolisonne osuutta omaisuudesta, tai ainaki pidätte kysinhampain kiinni siitä mitä teillä on,
      jos pytyytte siihen,
      sekin voidaan teiltä riistää kieroudella,
      varsinki kun rakkaus- viha pääsee liitossa valtaan,
      te rakastette rahaa eniten maailmassa,
      olkaapa kerranki rehellisiä edes itsellenne,
      lopettakaa teatteri,
      katsokaa itseänne silmiin,
      siellä näkyy ahneus ja rakkaus rahaan,
      tämä on totuus elämästä.

      • ent.siivoojaparka

        En tunnusta, en ikinä!!!!
        Jos rakastaisin rahaa, niin tippa tulisi silmään aina kun joudun niistä luopumaan.
        Eilenkin ihan hymysuin ojensi kaupan kassalle tasarahana 253kr, eikä itkettänyt yhtään siihen malliin, että olisi jotain minulle rakasta ollut antamassa toisen käteen.


      • Juttujesi perusteella rakkaus=raha.
        Silloin tuo hieman ylempänä kirjoittamasi juttu näyttää tältä.
        Mitäs sanot, kirjoititko suuren elämän totuuden vai valhetta vain.

        raha onnen tuo
        raha on vaarallinen
        raha tappaa
        raha antaa elämän
        raha rakentaa
        raha tuhoaa
        raha vihaa
        viha ja raha kulkee käsikädessä,
        rakkaus on rahani
        se joka sanoo ettei välitä rakkaudesta valehtelee,
        ilman rakkautta ei maailmassa pärjää
        rakkaus, rakkaus, rakkaus, rakkaus
        jos rakkaus puuttuu on suuri huoli
        rakkaus rauhottaa
        rakkaudella saa kaikken


      • lopettakaa-teeskentely
        rosaliiin kirjoitti:

        Juttujesi perusteella rakkaus=raha.
        Silloin tuo hieman ylempänä kirjoittamasi juttu näyttää tältä.
        Mitäs sanot, kirjoititko suuren elämän totuuden vai valhetta vain.

        raha onnen tuo
        raha on vaarallinen
        raha tappaa
        raha antaa elämän
        raha rakentaa
        raha tuhoaa
        raha vihaa
        viha ja raha kulkee käsikädessä,
        rakkaus on rahani
        se joka sanoo ettei välitä rakkaudesta valehtelee,
        ilman rakkautta ei maailmassa pärjää
        rakkaus, rakkaus, rakkaus, rakkaus
        jos rakkaus puuttuu on suuri huoli
        rakkaus rauhottaa
        rakkaudella saa kaikken

        TE tekopyhät,
        älkää näytelkö nöyrää köyhää,
        ei mene täydestä,
        raha on kaikkien ihmisten rakkaus, himon kohde,
        ei sen perään itketä,
        sillä hankitaan kaikkea kivaa elämään,
        iloa, matkoja, turvaa, hoitoja, kodin lämpöä, rakkautta, aivan kaikkea,
        ilman rahaa ei ihminen tule toimeen nyky yhteiskunnassa,
        raha on kaikein tärkeintä elämässä,


      • Rahalla_vai_rahatta
        lopettakaa-teeskentely kirjoitti:

        TE tekopyhät,
        älkää näytelkö nöyrää köyhää,
        ei mene täydestä,
        raha on kaikkien ihmisten rakkaus, himon kohde,
        ei sen perään itketä,
        sillä hankitaan kaikkea kivaa elämään,
        iloa, matkoja, turvaa, hoitoja, kodin lämpöä, rakkautta, aivan kaikkea,
        ilman rahaa ei ihminen tule toimeen nyky yhteiskunnassa,
        raha on kaikein tärkeintä elämässä,

        Raukkautta? Rakkauttakin sinä ostat siis rahalla? Surullista luulemista. Minulle tarjotaan sitä ilmaiseksi.


    • vhimsh

      Raha on esine - vaihdon väline - vaikka kolikoihin ja seteleihin olisi painettu ties minkä sankarin kasvot muistoksi urotöistään, ei sillä ihmisarvoa ja oikeuksia silleen enää metallina ja paperina ole. Joku markkina-arvo kuitenkin.
      Köyhillä mummmuilla edes mitään tähtipölyn loistetta, kunhan jaksaa pakertaa päivästä toiseen vihoista välittämättä.

    • Hänen_veljensäkös

      Mielenkiintoista. Paljon kiinnostavaa tekstiä. Älytöntä ja vähemmän älytöntä. Mielenkiintoista. On hyvä muistaa, että jokainen kirjoittaa omien kokemustensa ja tekemistensä perusteella arvioitaan esitellen. Minkälaisia naisia, millaisia miehiä täällä kirjoitteleekaan. Juu-jees.

    • tostuus-tulee-tässä-

      Raha on rakkauteni !
      siinä on totuus,
      mietikää,
      miksi muuten muutamat mijonääri johtajat kähmii entistä enemmän lisää mijoonia vain omaan taskuunsa,
      vastaus:
      siksi koska niille on raha suurin rakkauden kohde,
      siinä ei pajookaa katota rahanhimo kiimassa
      vaikka suurinosa pienestä suomen kansastakin jää niitten jalkoihin,
      mikä vielä hullumpaa raha rakkaus kiimsaa on,
      niin se maksatetaan köyhän kansan selkänahasta ja rahapussista,
      kuka vielä väittää ettei raha ole suurin rakkauden kohde,

      • Eipä ole koskaan ollut rakkauden kohteeni. Jos olisi ollut, niin nyt minulla sitä olisi. Koska rahaa kertyy sellaisten ihmisten pankkitileille jotka rakastavat rahaa. Raha vetää puoleensa rahaa ja mammona suosii mammonaa. Me boheemit. yksilölliset, humanistit ex-hipit emme arvosta, saati sitten rakasta rahaa, kunhan sitä on sen verran että perustarpeet tulee katettua.
        Rakkauteni kohteet eivät ole myöskään ihmisiä joille raha on heidän suuri rakkautensa. Vakka kantensa valitsee.


      • "tostuus-tulee-tässä-"

        Tässähän on vain höpöti.
        Ja kieli-virheitä.
        Missä totuus on?

        H.


      • bessie-
        Paloma.se.co kirjoitti:

        Eipä ole koskaan ollut rakkauden kohteeni. Jos olisi ollut, niin nyt minulla sitä olisi. Koska rahaa kertyy sellaisten ihmisten pankkitileille jotka rakastavat rahaa. Raha vetää puoleensa rahaa ja mammona suosii mammonaa. Me boheemit. yksilölliset, humanistit ex-hipit emme arvosta, saati sitten rakasta rahaa, kunhan sitä on sen verran että perustarpeet tulee katettua.
        Rakkauteni kohteet eivät ole myöskään ihmisiä joille raha on heidän suuri rakkautensa. Vakka kantensa valitsee.

        Voisin minä rahaakin rakastaa, kiiltäviä ja kauniita kultarahoja esmes. Varmaa on, että rakastan monia asioita joita rahalla voi saada, alkajaisiksi vaikkapa noita kauniita kultarahoja. Tai määrätyllä lailla ylellistä elämää jne..

        Mieheen jolle raha on suuri rakkaus voisin helposti rakastua, jos siis hänellä jo olisi sitä paljon. Köyhäänkin mieheen tietysti, mutta miljonääri todennäköisesti kiehtoisi enemmän.


      • bessie- kirjoitti:

        Voisin minä rahaakin rakastaa, kiiltäviä ja kauniita kultarahoja esmes. Varmaa on, että rakastan monia asioita joita rahalla voi saada, alkajaisiksi vaikkapa noita kauniita kultarahoja. Tai määrätyllä lailla ylellistä elämää jne..

        Mieheen jolle raha on suuri rakkaus voisin helposti rakastua, jos siis hänellä jo olisi sitä paljon. Köyhäänkin mieheen tietysti, mutta miljonääri todennäköisesti kiehtoisi enemmän.

        Ei raha sinänänsä ihmistä pahenna...tunnen montakin varakasta ihmistä joiden kanssa tulen juttuun tosi hyvin. Usein kuitenkin miehiin (ja naisiin) joille raha on kaikessa etusijalla liittyy olennaisesti öykkärimäinen ja pinnallinen elämänkatsomus ja asenne muihin ihmisiin. Koskee etenkin äkkirikkaita, nousukkaita ja muita pintaliitäjiä. Voisitko sinä rakastua esim. tyyppi Donald Trumpiin?


      • bessie-
        Paloma.se.co kirjoitti:

        Ei raha sinänänsä ihmistä pahenna...tunnen montakin varakasta ihmistä joiden kanssa tulen juttuun tosi hyvin. Usein kuitenkin miehiin (ja naisiin) joille raha on kaikessa etusijalla liittyy olennaisesti öykkärimäinen ja pinnallinen elämänkatsomus ja asenne muihin ihmisiin. Koskee etenkin äkkirikkaita, nousukkaita ja muita pintaliitäjiä. Voisitko sinä rakastua esim. tyyppi Donald Trumpiin?

        "Voisitko sinä rakastua esim. tyyppi Donald Trumpiin?"

        No mikä ettei, ilman muuta voisin. Voisi mennä jotenkin niin, että se miehen raha ja valta saa minut kiihottuneeseen tilaan ja äkkiähän siinä tilassa rakastuu.


      • Tähän yleisesti perään...
        Voihan se raha tuoda tiettyä karismaakin - sellainen ihminen joka ei tarvi kumartaa ketään, kantaa ittensä vähän eri tavalla. Mutta toisille se kumartamattomuus jalostuu karismaattisen pisteen yli, ja menee ääliön puolelle.
        Mieluummin sellainen joka sen kumartamattomuuden on hankkinut kokemuksilla eikä rahalla :)


      • siilimuori3
        hmp.f kirjoitti:

        Tähän yleisesti perään...
        Voihan se raha tuoda tiettyä karismaakin - sellainen ihminen joka ei tarvi kumartaa ketään, kantaa ittensä vähän eri tavalla. Mutta toisille se kumartamattomuus jalostuu karismaattisen pisteen yli, ja menee ääliön puolelle.
        Mieluummin sellainen joka sen kumartamattomuuden on hankkinut kokemuksilla eikä rahalla :)

        Juu alkaa luulla et on jopa kuolematon kun rahaa on niin paljon ettei paskalle taivu :D. Mut voittaja se tulee sellaisellekin luulolle. Kaikkea kun ei saa rahalla. ei välttämättä oikjeaa rakkauttakaan vaan kaiken maailman rahan perässä juoksijoita.


      • bessie- kirjoitti:

        "Voisitko sinä rakastua esim. tyyppi Donald Trumpiin?"

        No mikä ettei, ilman muuta voisin. Voisi mennä jotenkin niin, että se miehen raha ja valta saa minut kiihottuneeseen tilaan ja äkkiähän siinä tilassa rakastuu.

        Mä oletan ja pidän itsestäänselvyytenä että olet nähnyt hänen kuvansa. Oletan ja pidän myös itsestäänselvyytenä että olet omillasi toimeentuleva ihminen. Onko todella niin että raha ja valta saavat toiset ihmiset niin pois tolaltaan että rakastuminen epämiellyttävään ja pahannäköiseen tyyppiin on mahdollista? Nää itäblokin pimut joiden kanssa Trump on avioitunut eivät ole varmaankaan tehneet sitä suuresta rakkaudesta....


      • raha-o-siunki-rakkautesi
        hunksz kirjoitti:

        "tostuus-tulee-tässä-"

        Tässähän on vain höpöti.
        Ja kieli-virheitä.
        Missä totuus on?

        H.

        Älä hunkszi höpise tyhmiä,
        tiedät hyvin kuinka asia todellisuudessa on,


      • bessie-
        Paloma.se.co kirjoitti:

        Mä oletan ja pidän itsestäänselvyytenä että olet nähnyt hänen kuvansa. Oletan ja pidän myös itsestäänselvyytenä että olet omillasi toimeentuleva ihminen. Onko todella niin että raha ja valta saavat toiset ihmiset niin pois tolaltaan että rakastuminen epämiellyttävään ja pahannäköiseen tyyppiin on mahdollista? Nää itäblokin pimut joiden kanssa Trump on avioitunut eivät ole varmaankaan tehneet sitä suuresta rakkaudesta....

        Olenhan minä kuvan nähnyt. Muistin virkistämiseksi kävin vielä youtubesta katsomassa elävää kuvaa. Ei hän minusta ole "pahannäköinen". Ulkonäöltään määrätyn tyyppinen mies vetoaa minuun, mutta en silti yleensä ole tarkka ulkönäön suhteen, melkein kaikki käy jos on muuten käydäkseen. Miljardööri varsinkin saa näyttää vaikka Quosimodolta.
        Ei minua miehen raha ja valta saisi 'pois tolaltaan', vaan kuten sanoin se voisi kiihottaa ja vaikka kuinka laskelmoiden aloittaisin niin jossain vaiheessa voisin rakastuakin.
        Voihan Trump olla vaikka kuinka hyvä ja kiva puoliso ja isä. Ivana taisi olla olympiatason urheilija ja tämä nykyinenkin vaimo aika koulutettu, en sanoisi heitä pimuiksi. Vaikka liitot eivät suuresta rakkaudesta tai edes rakastumisesta olisi alkaneetkaan, niin varmaan rakkauttakin on ja on ollut. 'Pakostahan' sitä tulee vuosien ja lasten myötä.


    • ihastuvaasorttia

      Myöskään minä en rakasta rahaa niin paljon ettenkö sitä voisi jakaa muille jos ja kun on tarve.
      Rakkaus sanana on laaja,koettuna ihana asia,sen menettäminen riippuen tapauksesta,on hirvittävä pettymys ja lopulta koko asia menettää merkityksensä.
      Rakkaus on kuin sekametelisoppa.
      Ihmiset puhuvat rakkaudesta kun se on etupäässä kaikken välillä jonkunlaista laidasta laitaan liikkuvaa tunnetta.
      En ole rakastanut aikoihin,ihastunut kylläkin ja se jos mikä onkin kutiseva tunne.
      Voisi pomppia kuin pallo (jos polvet antais luvan) ja kukaan ei näkis ; ))

    • Liekö tuo pulma, rakastaako vai nauttiiko, ylipäänsä mistään, enemmän persoonallisuuskysymys? Että onko varautunut vai avoin? Rauhallinen vai intohimoinen?
      Olen monen kanssa samaa mieltä, että jos jankuttaa koko ajan että rakastaa, niin siitä tulee pelkkä fraasi. Jos vaikka rakastaa jotain ihmistä, on monta muuta tapaa millä sen voi osoittaa. Mutta kannattaa se osoittaa silti! Minusta.
      Ennen vanhaan oli tapana ettei kehu liikaa, ja siihen kehuun sisältyi ne tärkeät kaksi sanaa. Ettei toinen vaan ylpistynyt. Ja mihin se johtaa? Meillä on ainakin lähipiirissä yksi nuori joka ei saa isältään kovin helpolla mitään kauniita sanoja, vaikka se isä ihan varmasti rakastaa lastaan. Välillä näkee miten se sattuu.
      Tuohon, että mitä rakastaa. Mulle ei vaan millään riitä jos sanon että elämä on mukavaa. Joskus rakastan sitä niin, että meinaa pakahtua, että hellyys pursuaa rinnasta. Siihen kuuluu monet pienet asiat, kaikki aistit, ja asioita jotka hivelee niitä aisteja.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 175
      5156
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      126
      4643
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      30
      2976
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      31
      1955
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      23
      1794
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1737
    7. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      108
      1726
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1720
    9. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1633
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1561
    Aihe