Oikea profeetta on helppo tunnistaa

T.Suni

Siihen pystyy jokainen, joka uskoo todeksi tämän Paavalin julistuksen:

"Julistipa kuka tahansa teille evankeliumia, joka on vastoin meidän julistamaamme -- vaikkapa me itse tai vaikka taivaan enkeli -- hän olkoon kirottu.

Toistan sen, minkä olen ennenkin sanonut: jos joku julistaa teille evankeliumia, joka on vastoin sitä minkä olette saaneet, hän olkoon kirottu."

Tämän jälkeen on helppo ymmärtää tämä Jeesuksen ilmoitus Isälleen:

"Minä olen ilmoittanut heille sanasi, ja he ovat saaneet osakseen maailman vihan, koska eivät kuulu maailmaan, niin kuin en minäkään kuulu."

Ja siksi tämäkin on tälläkin palstalla käynyt jo yli kymmenen vuotta toteen, ja sitä ennen sama luterilaisessa Ruukin seurakunnassa.

"Kun Jeesus oli tullut ulos temppelistä ja oli lähdössä pois, opetuslapset tulivat hänen luokseen näyttääkseen hänelle temppelialueen rakennuksia.

Mutta Jeesus sanoi heille: "Näettekö kaiken tämän? Totisesti: kaikki revitään maahan, tänne ei jää kiveä kiven päälle."

Kun Jeesus sitten istui Öljymäellä eikä siellä ollut muita, opetuslapset tulivat hänen luokseen ja kyselivät: "Sano meille, milloin se kaikki tapahtuu. Mikä on merkkinä sinun tulostasi ja tämän maailman lopusta?"

Jeesus vastasi: "Varokaa, ettei kukaan johda teitä harhaan.

Monet tulevat esiintymään minun nimelläni. He sanovat: 'Minä olen Messias', ja eksyttävät monia.

Te kuulette taistelun ääniä ja sanomia sodista, mutta älkää antako sen pelästyttää itseänne. Niin täytyy käydä, mutta vielä ei loppu ole käsillä.

Kansa nousee kansaa vastaan ja valtakunta valtakuntaa vastaan, ja joka puolella on nälänhätää ja maanjäristyksiä.

Mutta kaikki tämä on vasta synnytystuskien alkua.

"Silloin teidät pannaan ahtaalle, monia teistä surmataan ja kaikki kansat vihaavat teitä minun nimeni tähden.

Monet silloin luopuvat, he kavaltavat toisensa ja vihaavat toinen toistaan.

Monta väärää profeettaa ilmaantuu, ja he johtavat useita harhaan.

Ja kun laittomuus lisääntyy, monien rakkaus kylmenee.

Mutta joka kestää loppuun asti, pelastuu.

Tämä valtakunnan evankeliumi julistetaan kaikkialle maailmaan, kaikille kansoille todistukseksi, ja sitten tulee loppu."

Tämän johdosta toteutuu myös tämä:

"Kaikki tulevat vihaamaan teitä minun nimeni tähden, mutta se, joka kestää loppuun asti, pelastuu. "

Huomatkaa: KAIKKI, eikä vain joku harva.

21

205

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jarmo__EiKirj

      Kerro meille mikä on evankeliumi?
      "Julistipa kuka tahansa teille EVANKELIUMIA, joka on vastoin meidän julistamaamme -- vaikkapa me itse tai vaikka taivaan enkeli -- hän olkoon kirottu.

      • KunniaHerralle

        Kiitos aloittajalle hyvästä sanomasta.


      • WikistäJarmolle

        Evankeliumi
        Evankeliumi (kreikaksi εὐαγγέλιον, euangelion 'hyvä sanoma') tarkoittaa
        Kristinuskon ydinsanomaa Jeesuksesta Kristuksesta ja hänen kaikille ihmisille valmistamastaan pelastuksesta.
        Evankeliumia, Raamatussa olevaa tai muuta kristinuskon alkuaikana aikana syntynyttä kirjaa, jossa kerrotaan Jeesuksen elämästä, kuolemasta ja ylösnousemuksesta.
        Luterilaisessa teologiassa lain vastakohtana Raamatun sanomaa ja kristillistä julistusta siltä osin kun se kertoo mitä Jumala haluaa ihmiselle armosta antaa.

        Evankeliumit (kreikaksi ευαγγελιον, euangelion, suomeksi ”ilosanoma” tai ”hyvä sanoma”) ovat Jeesuksen opetuksista, teoista, kuolemasta ja tyhjän haudan löytymisestä kertovia kirjoja.[1] Evankeliumikirjat koottiin jälkikäteen suullisen ja osittain kirjallisen perimätiedon pohjalta. Myös silminnäkijöiden todistuksilla oli merkityksensä prosessissa.[2]
        Evankeliumeja kirjoitettiin alkukristillisinä aikoina useita. Osassa kerrottiin Jeesuksen elämäkerta ja opetukset, ja kuinka hän täytti Vanhassa testamentissa esitetyt profetiat.


      • Jarmo__EiKirj

        Noniin, wikipediaakin piti käyttää... no ei kai sitä tavallinen ihminen muuten tiedä.
        Nyt hieman vaikeampi kysymys perään näpäsäköille ja kärkkäille vastaajille:
        Mitä eroa on evankeliumilla, sen opetuksella suhteessa... profeettaan, tai paremminkin profetoimiseen?
        Pitää hiukan raottaa, elikkä jos lainaamme Raamattua, emmekä ole ihan täysin perillä mitä mikäkin tarkoittaa, niin tuomme ehkä väitteitä jotka voisivat tarkoittaa esimerkiksi että ulkona on 20 astetta pakkasta ja sataa kaatamalla vettä.
        Eli vielä kerran. mitä eroa on profetoimisella ja evankelioimisella?
        Olenko siis väärä profeetta ja eksyttäjä jos kerron nähneeni unta että Abrahamilla oli munuaiskivien aiheuttamaa virtsaamisvaivaa. Tai olenko valheopettaja jos väitän että Jumala ei ole vielä levännyt seitsemättä päivää?
        Tai että Jumalalla on paljon monimutkaisempi suunnitelma lopuanikoja varten minkä olemme kuulleet ja jota on satoja vuosia kerrottu Jeesuksen paluusta maan päälle.
        Evankeliumin väärin opetus, eli eksyttäminen on sitä että koettaa opettaa tai houkuttaa jotakuta hylkäämään Jeesuksen lunastusveri tai korvaamaan se jollain muulla. Oikea opetus on taas sitä että koettaa saattaa ihmiset Jeesuksen ristin juurelle tutustumaan Herraamme Jeesukseen.
        Kysyn nyt teiltä, kumpia te olette ja kumpina te meitä toisia pidätte? Kaikki opetus tai tutkimustyön julkituominen ei suinkaan ole ekstystä tai valheoppia. Tähän asiaan Paavali sanoi, pitäkää se mikä on hyvää, mutta älkää halveksuko yhtään profetiaa.
        Tällä palstalla tuppaa majailemaan yks sun toinenkin profetian lyttääjä ja pilkkaaja.


      • S24PalstatSaastuineita
        Jarmo__EiKirj kirjoitti:

        Noniin, wikipediaakin piti käyttää... no ei kai sitä tavallinen ihminen muuten tiedä.
        Nyt hieman vaikeampi kysymys perään näpäsäköille ja kärkkäille vastaajille:
        Mitä eroa on evankeliumilla, sen opetuksella suhteessa... profeettaan, tai paremminkin profetoimiseen?
        Pitää hiukan raottaa, elikkä jos lainaamme Raamattua, emmekä ole ihan täysin perillä mitä mikäkin tarkoittaa, niin tuomme ehkä väitteitä jotka voisivat tarkoittaa esimerkiksi että ulkona on 20 astetta pakkasta ja sataa kaatamalla vettä.
        Eli vielä kerran. mitä eroa on profetoimisella ja evankelioimisella?
        Olenko siis väärä profeetta ja eksyttäjä jos kerron nähneeni unta että Abrahamilla oli munuaiskivien aiheuttamaa virtsaamisvaivaa. Tai olenko valheopettaja jos väitän että Jumala ei ole vielä levännyt seitsemättä päivää?
        Tai että Jumalalla on paljon monimutkaisempi suunnitelma lopuanikoja varten minkä olemme kuulleet ja jota on satoja vuosia kerrottu Jeesuksen paluusta maan päälle.
        Evankeliumin väärin opetus, eli eksyttäminen on sitä että koettaa opettaa tai houkuttaa jotakuta hylkäämään Jeesuksen lunastusveri tai korvaamaan se jollain muulla. Oikea opetus on taas sitä että koettaa saattaa ihmiset Jeesuksen ristin juurelle tutustumaan Herraamme Jeesukseen.
        Kysyn nyt teiltä, kumpia te olette ja kumpina te meitä toisia pidätte? Kaikki opetus tai tutkimustyön julkituominen ei suinkaan ole ekstystä tai valheoppia. Tähän asiaan Paavali sanoi, pitäkää se mikä on hyvää, mutta älkää halveksuko yhtään profetiaa.
        Tällä palstalla tuppaa majailemaan yks sun toinenkin profetian lyttääjä ja pilkkaaja.

        Jarmo sinä olet saanut syntien anteeksi annosta kiellon. Sinun suusi on saastuttanut sinut. Olet tehnyt kuoleman syntiä, kun kiivaudessasi vastustit vanhurskasta puhetta.

        Jarmo, sinulla ei ole enää pelastusta.

        Elät syvälllä valheessa ja varoitan kaikkia muita karttamaan sinun juttujasi.


      • Jarmo__EiKirj
        S24PalstatSaastuineita kirjoitti:

        Jarmo sinä olet saanut syntien anteeksi annosta kiellon. Sinun suusi on saastuttanut sinut. Olet tehnyt kuoleman syntiä, kun kiivaudessasi vastustit vanhurskasta puhetta.

        Jarmo, sinulla ei ole enää pelastusta.

        Elät syvälllä valheessa ja varoitan kaikkia muita karttamaan sinun juttujasi.

        Saatanan ikioma syyttäjähän se siellä taas tekee ihmisiä "ONNELLISEKSI".


      • s24PalstatSaastuneita
        Jarmo__EiKirj kirjoitti:

        Saatanan ikioma syyttäjähän se siellä taas tekee ihmisiä "ONNELLISEKSI".

        Jarmo, sinusta on tehty varoittava esimerkki kaikille muille, jotteivat he päästä suustaan ulos sellaista valhetta ja saastaa, mitä sinä päästät suustasi. Kun sinulta on pelastus mennyt mm. nettikirjoittelun takia, niin se varoittaa muita pitämään kielensä kurisssa.

        PS: Sen verran kerron taustaksi muille, että Jarmo pilkkasi mielisairaudeksi vanhurskasta puhetta (Mt 5:22) ja siitä oli käsketty antaa Jarmolle tieto syntien anteeksisaamisen kiellosta (Joh. 20:22,23).


      • Jarmo__EiKirj
        s24PalstatSaastuneita kirjoitti:

        Jarmo, sinusta on tehty varoittava esimerkki kaikille muille, jotteivat he päästä suustaan ulos sellaista valhetta ja saastaa, mitä sinä päästät suustasi. Kun sinulta on pelastus mennyt mm. nettikirjoittelun takia, niin se varoittaa muita pitämään kielensä kurisssa.

        PS: Sen verran kerron taustaksi muille, että Jarmo pilkkasi mielisairaudeksi vanhurskasta puhetta (Mt 5:22) ja siitä oli käsketty antaa Jarmolle tieto syntien anteeksisaamisen kiellosta (Joh. 20:22,23).

        No niin, olen siis varoittava esimerkki... nonnih, tämäkin vielä, däm! ...ja Jarmo teki sitä ja sanoi tätä... voi voi... Minua ei sinun uhkailut pelota. Sinä et ole kuin saatanan sätkyukko koko tyyppi, joka yöt ja päivät miettii kierouksia mitä taas voi viljellä. Onneks elämässä on muutakin mietittävää kuin sun vihamieliset ajatukses.


      • Jarmo__EiKirj

        Tämä multinikkeilvä ihminen on sellainen, ettei häntä kiinnosta totuus lainkaan, vaan panettelu, jolla hän voi vääristää sanojani haluamaansa muotoon, jotta hän voi asettaa minut kuvailemaansa asemaan. Hän osoittaa hyvin kaikissa keskusteluissa, kuinka hänen raamatuntuntemuksensa loppuu, jota seuraa se että hän syyttää minua siitä mikä itsellä loppuu. Hän on vuosikausia tällä seurannut perässäni ja manipuloinut sanojani, sekä sitten jos joku on käyttänyt nimimerkkiäni väärin, jota tällä palstalla ollessa tapahtuu vähän väliä, niin hän nostelee niitä kommentteja minun sanomina. Todennäköisesti hän on niin syvällä itsekunnioituksesaan että jopa kirjoittelee nimelläni ja sitten perään lyttää sanomani. Eikä takuulla käytä itse yhtä nimimerkkiä, vaan pelkuri kun on, huutelee puskista henkilökohtaisuuksia. Et näin!


      • S24PalstatSaastuneita
        Jarmo__EiKirj kirjoitti:

        No niin, olen siis varoittava esimerkki... nonnih, tämäkin vielä, däm! ...ja Jarmo teki sitä ja sanoi tätä... voi voi... Minua ei sinun uhkailut pelota. Sinä et ole kuin saatanan sätkyukko koko tyyppi, joka yöt ja päivät miettii kierouksia mitä taas voi viljellä. Onneks elämässä on muutakin mietittävää kuin sun vihamieliset ajatukses.

        Noniin puheesi paljastaa, mikä sinä olet. Jatkat pilkkaamista ja menet minne kuulutkin.

        Valistuneet lukijat osaavat jo tästä keskustelusta huomata sen, että Jarmoa pitää karttaa.


      • Jarmo__EiKirj

        Ja voi kun karttaisitkin minua, minkä suinkin kykenet niin kaikki olis jo aika hyvin. Mutta EI, kun teet juuri päin vastoi ja oikein etsimällä etsit minua, vainoat minua ja seuraat minua joka paikkaan kuin shakaali kuolevaa uhriaan, jotta saat petolliset sanottavasi sanottua.


      • E..L.O
        Jarmo__EiKirj kirjoitti:

        Ja voi kun karttaisitkin minua, minkä suinkin kykenet niin kaikki olis jo aika hyvin. Mutta EI, kun teet juuri päin vastoi ja oikein etsimällä etsit minua, vainoat minua ja seuraat minua joka paikkaan kuin shakaali kuolevaa uhriaan, jotta saat petolliset sanottavasi sanottua.

        Eikös sulla Jarmo käynyt mielessä, että voi sitä tehdä kuoleman syntiä puhumalla varomattomia ja siitä saada kadotustuomion? Minä uskon, että sellaiseen on voinut olla peruste, jos olet tuollaisia puhunut.


      • asdfasdfasdfasf
        Jarmo__EiKirj kirjoitti:

        Ja voi kun karttaisitkin minua, minkä suinkin kykenet niin kaikki olis jo aika hyvin. Mutta EI, kun teet juuri päin vastoi ja oikein etsimällä etsit minua, vainoat minua ja seuraat minua joka paikkaan kuin shakaali kuolevaa uhriaan, jotta saat petolliset sanottavasi sanottua.

        Tässä on todistus siitä, millaisiin kärsimyksiin helvetissä joutuu. Ei pitäisi puhua niin suurella suulla.

        http://www.divinerevelations.info/documents/7_jovenes/finnish_7_youths_hell.htm


      • Jarmo__EiKirj
        E..L.O kirjoitti:

        Eikös sulla Jarmo käynyt mielessä, että voi sitä tehdä kuoleman syntiä puhumalla varomattomia ja siitä saada kadotustuomion? Minä uskon, että sellaiseen on voinut olla peruste, jos olet tuollaisia puhunut.

        Taas näitä epäraamatullisia juttuja, joita väitetään sitten kirkkain silmin sanan mukaiseksi. Täyttä valhetta ja pelkkää panettelua.
        Niin että "Jos olet puhunut" ja "tuollaisia puhunut" ...jos siis ja millaisia olen muka puhunut? Tämä kuulostaa jo niin raivotautisen paradoksaaliselsta etten tiedä montaa paikkaa missä näin pimpoja tyyppejä sikiää, ku Suomi24:llä... Keravalla ehkä?
        Ja mikä on kuolemansynti? En tiedä muuta sellaista kuin Pyhän Hengen pilkka, jota ei saa anteeksi.
        En tosin ole puhunut niistäkään mistä minua on täällä pitkin poikin syytelty, koska nämä syyttelijät ovat niin aktiivisia etten ehdi/viitsi kulkea jatkuvasti niitten perässä paikkailemassa niitten minusta levittelemiä valheita. He saavat tehdä tilinsä Jumalan edessä aikanaan ja minua te voitte kyllä syyttää mistä tahansa tahdotte. Jokainen vastaa itse kaikista turhista sanoistaan.


      • S24PalstatSaastuneita
        Jarmo__EiKirj kirjoitti:

        Taas näitä epäraamatullisia juttuja, joita väitetään sitten kirkkain silmin sanan mukaiseksi. Täyttä valhetta ja pelkkää panettelua.
        Niin että "Jos olet puhunut" ja "tuollaisia puhunut" ...jos siis ja millaisia olen muka puhunut? Tämä kuulostaa jo niin raivotautisen paradoksaaliselsta etten tiedä montaa paikkaa missä näin pimpoja tyyppejä sikiää, ku Suomi24:llä... Keravalla ehkä?
        Ja mikä on kuolemansynti? En tiedä muuta sellaista kuin Pyhän Hengen pilkka, jota ei saa anteeksi.
        En tosin ole puhunut niistäkään mistä minua on täällä pitkin poikin syytelty, koska nämä syyttelijät ovat niin aktiivisia etten ehdi/viitsi kulkea jatkuvasti niitten perässä paikkailemassa niitten minusta levittelemiä valheita. He saavat tehdä tilinsä Jumalan edessä aikanaan ja minua te voitte kyllä syyttää mistä tahansa tahdotte. Jokainen vastaa itse kaikista turhista sanoistaan.

        Ei ollut epäraamatullista. Oli asialliset Raamatun viittaukset ja sulla suuri suu. Mutta nyt jätän sinut Jarmo, kadotuksen lapsen piehtaroimaan S24 profetiapalstalla valheen joukossa, johon olet niin kovasti mielistynyt.


      • ttytrrtuu
        S24PalstatSaastuneita kirjoitti:

        Noniin puheesi paljastaa, mikä sinä olet. Jatkat pilkkaamista ja menet minne kuulutkin.

        Valistuneet lukijat osaavat jo tästä keskustelusta huomata sen, että Jarmoa pitää karttaa.

        Sairasta, sairaampaa...


    • asfgasdfgs

      Jatkakaapa tappeluanne, minä haen popcornit. Oletteko te uskovat koskaan mistään uskontoonne liittyvästä samaa mieltä vai mikä siinä on että ette osaa muuta kuin tapella keskenänne?

      • JokuJärkikin

        Ei pidä yleistää "te uskovat", eikä varsinkaan tän palstan perusteella kukaan voi tehdä johtoåpäätöksiä. Eksytys-jariitelypalsta....


      • asdfasdfasdfs
        JokuJärkikin kirjoitti:

        Ei pidä yleistää "te uskovat", eikä varsinkaan tän palstan perusteella kukaan voi tehdä johtoåpäätöksiä. Eksytys-jariitelypalsta....

        Tämä on julkinen keskustelupalsta. Jos haluat antaa uskostasi paremman kuvan kuin sen, mikä täältä nykyään välittyy, ole hyvä. Epäilenpä että sen yrittäminen kaatuu melko nopeasti. Hyvin nopeasti paikalla on joku toinen uskova, jonka mielestä olet väärä profeetta ja matkalla helvettiin. Kokeile vaikka.


    • JokuJärkikin

      Siis eikö se jo tullut esille? Tää on megaluokan eksytys-jariitelypalsta!!! Ei mikään uskisten näyttöpaikka!!!

      • Herätkääpäjo

        Mitä muuta voisi ollakaan kun Raamattua ei tunneta, eikä Jeesusta Kristusta, synneistä vapahtajaa?
        Mitä muuta voisi ollakaan kun ateistit ja narsistit yrittää toimia uskonnonopettajina?


    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 180
      1915
    2. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      50
      1836
    3. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      135
      1568
    4. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      137
      1363
    5. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1314
    6. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1174
    7. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      48
      1152
    8. Naisten tyypilliset...

      Naiset ei varmaan ymmärrä itse miten karmealle heidän tavara haisee. Miehet säälistä nuolevat joskus, yleensä humalassa
      Ikävä
      10
      1121
    9. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      10
      1099
    10. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      3
      1098
    Aihe