Corollaan leima

Kysyn-vaan

Pääkaupunkiseudulta hakisin joviaalia katsastusasemaa, jossa ei turhaan nipoteta.
Valot olen katsonut ja ne toimii. Peltien hakkaaminen kauhistuttaa, minne kannattaa mennä? Kyseessähän on Corolla vm. 1996!

15

192

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • EnVarmaan
      • Sentitsentillä

        Kuin, kerrotko ominsanoin kokemuksestasi?


    • a.siantuntija

      Autot katsastetaan kaikilla asemilla ajoneuvolain 1090/2002 mukaisesti. Autoista tarkastetaan direktiivin 2009/40/EY (muutettuna 2010/48/EU) mukaiset kohteet. Oli kyseessä sitten vuoden -96 Corolla ja -13 Corolla. Direktiivi ei sisällä peltien hakkaamista. Sitä ei tarvitse pelätä.

      • Pehmennytpelti

        A.siantuntija heitää nyt jotain flöittiä, otaksuisin. Kyllähän sehän on täys totuus jotta, nuori ja kokematon "inssi" haluaa näyttää osaamisensa muille hakkaamalla peltejä sentti, sentiltä. Ei siinä liikenneturvallisuus juurikaan parane, tärkeintä olisi havaita ne todennäköisesti pehmenneet kohdat ja naputella sieltä!


      • Väärin :)

        Esim:

        Turvavöyt

        Ohjauslukko

        Jarrulevyjen mittarus

        Runkonumero

        Lisävalot

        Avaimen poisto koneen käydessä

        Akun kiinnitys

        Ja muutat muut tarkistetaan vain jollain asemilla


      • Bussissa-menitaas-väärin
        Bussissa kirjoitti:

        Väärin :)

        Esim:

        Turvavöyt

        Ohjauslukko

        Jarrulevyjen mittarus

        Runkonumero

        Lisävalot

        Avaimen poisto koneen käydessä

        Akun kiinnitys

        Ja muutat muut tarkistetaan vain jollain asemilla

        Bussissa; jatkat taas omaa samaa liturgiaasi. Sinusta olisi tullut ehkäpä hyväkin pastori?; noh, eipä todellakaan!


      • Bussissa-menitaas-väärin kirjoitti:

        Bussissa; jatkat taas omaa samaa liturgiaasi. Sinusta olisi tullut ehkäpä hyväkin pastori?; noh, eipä todellakaan!

        Niin, kerroin vain että perusteet eivät ole yhtenäiset :)

        Esim. liian ohut jarrulevy voi "korjaantua" kun vaihtaa asemaa, samaten rikkinäinen rattilukko tai huonosti kelaantuva turvavyö


      • Tuomarit
        Bussissa kirjoitti:

        Niin, kerroin vain että perusteet eivät ole yhtenäiset :)

        Esim. liian ohut jarrulevy voi "korjaantua" kun vaihtaa asemaa, samaten rikkinäinen rattilukko tai huonosti kelaantuva turvavyö

        Katsastajia syytetään usein tekemistään katsastuspäätöksistä, milloin on johonkin asiaan puututtu ja milloin taas ei. Mitenkäs yhteneväiset päätökset ovat esim. eri oikeusasteissa. Käräjäoikeus tuomitsee linnaan, hovioikeus vapauttaa ja korkeinoikeus päättää, mitä päättää.
        Kyseessä taitaa olla hiukan isoimmista asioista kuin toimimaton rattilukko! Miten voi katsastajilta vaatia aina samanlaisia päätöksiä, kun korkeasti koulutetut tuomaritkaan eivät siihen pysty?


      • Tuomarit kirjoitti:

        Katsastajia syytetään usein tekemistään katsastuspäätöksistä, milloin on johonkin asiaan puututtu ja milloin taas ei. Mitenkäs yhteneväiset päätökset ovat esim. eri oikeusasteissa. Käräjäoikeus tuomitsee linnaan, hovioikeus vapauttaa ja korkeinoikeus päättää, mitä päättää.
        Kyseessä taitaa olla hiukan isoimmista asioista kuin toimimaton rattilukko! Miten voi katsastajilta vaatia aina samanlaisia päätöksiä, kun korkeasti koulutetut tuomaritkaan eivät siihen pysty?

        Koska nuo asiat pystyy TOTEAMAAN!

        Mitään ei tarvitse "arvioida"

        Voi testata meneekö rattilukko päälle, turvaöiden kunnon, varoituskolmion, mitata jarrulevyt jne...

        Mitään ei tarvitse arvioida onko se riittävän hyvä!


      • K1-ukko
        Bussissa kirjoitti:

        Koska nuo asiat pystyy TOTEAMAAN!

        Mitään ei tarvitse "arvioida"

        Voi testata meneekö rattilukko päälle, turvaöiden kunnon, varoituskolmion, mitata jarrulevyt jne...

        Mitään ei tarvitse arvioida onko se riittävän hyvä!

        Sitten kun tekee katsastajan työtä ja tajuaa ne sadat ellei tuhannet pykälät verolakeja myöden, voi saada hiukan esimakua siitä miksi jokin asia saattaa unohtua. Trafi ei asiaa helpota julkaisemalla jatkuvasti uusia ohjeistuksia.
        Vierestä omaa autoaan seuraamalla ei muutu asiantuntijaksi.


      • Sdr

        Itse korjasin tuon turvavyö ongelman kun ei kelannut enään takaisin. Laitoin silikoni sprayta hetken odotin niin rupes vaan kelamaan


    • Jokavuosisamajuttu

      Voi voi taas, oli sitten korolla tai ilman, niin pitäkää niistä autoistanne huolta, ettei tarvitse katsastusta "jännäkakattaa", rohkeasti vaan katsastukseen, kyllä ne kertovat pitääkö jotain korjata vai toivottavatko tulemaan vuoden päästä uudestaan = hyväksytty katsastus.

    • Ei_noin

      Haluat siis ajaa pommilla joka on vaaraksi itsellesi ja muille!
      Vie mieluummin omasi ja yleisen edun vuoksi sellaiseen katsastukseen jossa tutkitaan tarkkaan ja tarkistetaan myös takaisinkutsujen suoritukset.

    • sldksdkljflsj

      Menee se ruostehakku täysin ehjästäkin pellistä läpi jos halutaan. Lisätään vaan voimankäyttöä.

    • auto9x

      Ei löydy pääkaupunkiseudulta. Joka asemalla koettavat saada tuon ikäiset autot pois liikenteestä. Vanhemmassa autossa ruostekorjaus vuosi vuodelta tarkempaa. Katsastuksen oletus on, että autot ovat liikennevaarallisia ruostumisen vuoksi. Pintaruosteiset lokasuojatkin repivät hajalle, vaikka lokasuoja ei ole kantava rakenne. Katsoisivat uutisia; joka seitsemännessä kuolonkolarissa on mukana huonot renkaat. Minä olen ostanut vain testien kärkirenkaita ja pitänyt autoni teknisesti hyvässä kunnossa itse korjaten. Vain korjaamolta katsastukseen mennyt auto on ollut vuoden takajarrut huonona (laiton säätömekanismin korjausviritys, toinen takajarru jo nolla). Seuraavana vuonna otin jarrut itse auki, näin kojauksen ja reklamoin korjaamolla. Laittoivat jarrut lailliseen kuntoon ilmaiseksi.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      77
      2325
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      175
      1801
    3. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      170
      1689
    4. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      50
      1412
    5. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      90
      1408
    6. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      296
      1281
    7. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      138
      1158
    8. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      77
      1094
    9. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      113
      1083
    10. Nainen, millainen tilanne oli

      kun huomasit ihastuneesi häneen oikein kunnolla. Missä tapahtui ja milloin
      Ikävä
      55
      958
    Aihe