Veljet, älkää riidelkö matkalla!

UskoToivonen

Joosefin kehoitus veljille kotimatkaa varten ( 1. Moos. 45:24 )

"Älkää riidelkö matkalla".

Miksi riidellä, jos määränpää on yhteinen?

13. Veljet, minä en vielä katso sitä voittaneeni; mutta yhden minä teen: unhottaen sen, mikä on takana, ja kurottautuen sitä kohti, mikä on edessäpäin,
14. minä riennän kohti päämäärää, voittopalkintoa, johon Jumala on minut taivaallisella kutsumisella kutsunut Kristuksessa Jeesuksessa.
15. Olkoon siis meillä, niin monta kuin meitä on täydellistä, tämä mieli; ja jos teillä jossakin kohden on toinen mieli, niin Jumala on siinäkin teille ilmoittava, kuinka asia on.
16. Kunhan vain, mihin saakka olemme ehtineetkin, vaellamme samaa tietä!

Saman tien vaeltajien kesken ei ole hyvä olla riitaa.
Jos jossakin kohden olemme eri mieltä, niin Jumala ilmoittaa siitä meille, kuinka asia on.

Sen vuoksi emme tarvitse riidellä keskenämme, Jumalan Kristuksessa Jeesuksessa kutsumat, saman tein kulkijat.

8

250

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Rakkausrakentaa

      Veljessovussa on totisesti siunaus.Silti tulee olla armo ja TOTUUS sekä kaikki tarvitaan,usko, toivo ja rakkaus, joista suurin on rakkaus.Meillä tulee olla rakkauden kautta vaikuttava usko.Voimme olla yhtä vain Kristuksessa .

      1933/38 Raamatunkäännöksestä nuo paikat


      Galattalaisille 3

      26. Sillä te olette kaikki uskon kautta Jumalan lapsia Kristuksessa Jeesuksessa.
      27. Sillä kaikki te, jotka olette Kristukseen kastetut, olette Kristuksen päällenne pukeneet.
      28. Ei ole tässä juutalaista eikä kreikkalaista, ei ole orjaa eikä vapaata, ei ole miestä eikä naista; sillä kaikki te olette yhtä Kristuksessa Jeesuksessa.
      29. Mutta jos te olette Kristuksen omat, niin te siis olette Aabrahamin siementä, perillisiä lupauksen mukaan.

      PSALMIT 133

      1. Matkalaulu; Daavidin virsi. Katso, kuinka hyvää ja suloista on, että
      veljekset sovussa asuvat!
      2. Se on niinkuin kallis öljy pään päällä, jota tiukkuu partaan - Aaronin partaan, jota tiukkuu hänen viittansa liepeille.
      3. Se on niinkuin Hermonin kaste, joka tiukkuu Siionin vuorille. Sillä sinne on Herra säätänyt siunauksen, elämän, ikuisiksi ajoiksi.


      Tiitus 3

      Kirje Titukselle 3

      1. Muistuta heitä olemaan hallituksille ja esivalloille alamaiset, kuuliaiset, kaikkiin hyviin tekoihin valmiit,
      2. etteivät ketään herjaa, eivät riitele, vaan ovat lempeitä ja osoittavat kaikkea sävyisyyttä kaikkia ihmisiä kohtaan.
      3. Olimmehan mekin ennen ymmärtämättömiä, tottelemattomia, eksyksissä, moninaisten himojen ja hekumain orjia, elimme pahuudessa ja kateudessa, olimme inhottavia ja vihasimme toisiamme.
      4. Mutta kun Jumalan, meidän vapahtajamme, hyvyys ja ihmisrakkaus ilmestyi,
      5. pelasti hän meidät, ei vanhurskaudessa tekemiemme tekojen ansiosta, vaan laupeutensa mukaan uudestisyntymisen peson ja Pyhän Hengen uudistuksen kautta,
      6. jonka Hengen hän runsaasti vuodatti meihin meidän Vapahtajamme Jeesuksen Kristuksen kautta,
      7. että me vanhurskautettuina hänen armonsa kautta tulisimme iankaikkisen elämän perillisiksi toivon mukaan.
      8. Tämä sana on varma, ja minä tahdon, että sinä näitä teroitat, niin että ne, jotka Jumalaan uskovat, ahkeroisivat hyvien tekojen harjoittamista. Nämä ovat hyviä ja hyödyllisiä ihmisille.
      9. Mutta vältä mielettömiä riitakysymyksiä ja sukuluetteloita ja kinastelua ja kiistoja laista, sillä ne ovat hyödyttömiä ja turhia.


      Ps. On rakkautta varoittaa harhaopista.Se ei ole riitelyä ja rakkaudettomuutta.


      ****10. Harhaoppista ihmistä karta, varoitettuasi häntä kerran tai kahdesti,
      11. sillä sinä tiedät, että semmoinen ihminen on joutunut harhaan ja tekee syntiä, ja hän on itse itsensä tuominnut. *****



      Kaikkia erimielisyyksiä ei tule tulkita riitelyksi vaan uskovakin voi eksyä pahasti joko opillisesti tai ihan joutua maailmaan valvomattomuuden vuoksi

      Jaakob 5

      19. Veljeni, jos JOKU TEISTÄ eksyy totuudesta ja hänet joku palauttaa,
      20. niin tietäkää, että joka palauttaa syntisen hänen eksymyksensä tieltä, se pelastaa hänen sielunsa kuolemasta ja peittää syntien paljouden.

      • UskoToivonen

        Aivan, Kristuksen rakkaus vaatii meitä.

        14. Sillä Kristuksen rakkaus vaatii meitä, jotka olemme tulleet tähän päätökseen: yksi on kuollut kaikkien edestä, siis myös kaikki ovat kuolleet;
        15. ja hän on kuollut kaikkien edestä, että ne, jotka elävät, eivät enää eläisi itselleen, vaan hänelle, joka heidän edestään on kuollut ja ylösnoussut.
        16. Sentähden me emme tästä lähtien tunne ketään lihan mukaan; jos olemmekin tunteneet Kristuksen lihan mukaan, emme kuitenkaan nyt enää tunne.
        2. Kor. 5.

        Jos katse on Kristuksessa, niin me emme tunne veljiämme lihan mukaan, emmekä
        etsi vikoja toisistamme, siil silloinhan tuntemisemme on lihallisuuden perusteelle perustunutta, eikä suinkaan Kristuksen rakkauden kautta vaikuttava usko.

        Meidän tulee pitää myös visusti mielessä, mihin apostoleiden viittaukset harhaopin synnistä perustuvat.

        Kysymyksessä on enimmäkseen pelastuksen evankeliumista, Herrasta Jeesusksesta Kristuksesta, lipeämistä takaisin lakihenkisyyteen, monesti juuri juutalaisuuteen.

        Tänä päivänä on suuri joukko ilman elävää seurakuntayhteyttä olevia, jotka omasta mielestään edustavat ainoata oikeata uskoa, eikä heille kelpaa mikään seurakunta.

        Näissä arvostelijoissa vaikuttaa suuri lihallisuus ja monesti itsensä korostaminen.
        Arvostelu kumpuaa usein omasta lihallisuudesta, kunnianhimosta, kateudesta, ylpeydestä, huomionkipeydestä, jne ..


    • LemonBitter

      Kyllähän tässä ahneitten maailmassa veljet ja sisaret riitelevät. Turha siitä on varoitella, ei ahne kuuntele muuta kuin omaa paatunutta sydäntään ja se on täytetty vain oman itsensä toiveilla ja täyttymyksellä. Kyllä äiditkin antavat aihetta, testamentaten omaisuutensa jollekin suosikilleen ja aiheuttavat katkeruutta sisarusten kesken. Maailma ei muutu, olemme täällä lyhyen ajan, mutta kannattaako sekin aika uhrata rahan vuoksi jättämällä vaikka ystävä pulaan vaikka olisi varaa auttaakin?

    • Riitelijä

      Minä olen eri mieltä.

      • Sovituksen.HYVÄ_Sana

        Minä olen samaa mieltä, Raamatun Jeesuksen ja Jeesuksen Raamatun kanssa. Entä kenen kanssa sinä olet samaa mieltä, Jumalan Sanaa vastustavien kiRKKoisienkö?

        Matteuksen evankeliumi 7:21 Ei jokainen joka sanoo minulle "Herra JHVH" pääse Taivasten Valtakuntaan, vaan se joka TEKEE Taivaallisen Isäni tahdon( KÄSKYT ).
        12:50 Sillä jokainen joka TEKEE Taivaallisen Isäni tahdon( PITÄÄ JUMALAN KÄSKYT ), on veljeni ja sisareni ja äitini( JOKA EI TEE HYVÄÄ, EIKÄ PIDÄ KÄSKYJÄ, EI OLE . ).


    • nahistelua

      kiitos aloittajalle, olenkin ihmetellyt sitä miksi uskovat nahistelee keskenään niin hirveesti, parempi on olla ei.uskovien ihmisten parissa kuin uskovien. Jos on uskovien kesken joku illanvietto, ni ihan menee väittelyksi jatkuvaan, en jaksa sellasiin osallistua, ei rakenna ketään.

      • Sanan.SAARNAA

        2.Timoteuksen kirje: 4:1 Vannotan sinua Jumalan ja Kristuksen Jeshuan edessä, joka on tuomitseva eläviä ja kuolleita sekä Hänen Ilmestymisensä( PARUSIA, TULEMUS, HERRAN TUOMIOPÄIVÄ ) että Hänen Valtakuntansa kautta.

        4:2 SAARNAA SANAA( JUMALAN SANA, VT, KRISTUS ). Astu esiin sopivalla ja sopimattomalla ajalla, NUHTELE, VAROITA, KEHOITA, kaikella pitkämielisyydellä ja opetuksella( JUMALAN SANASTA, VT, APOSTOLIEN OPETUSTA SANASTA ).
        4:3 Sillä aika tulee, jolloin he eivät kärsi tervettä( JUMALAN SANAN, VT, MUKAISTA, SANAAN PERUTUVAA )oppia, vaan omien himojensa mukaan korvasyyhyynsä haalivat itselleen opettajia
        4:4 ja kääntävät korvansa pois Totuudesta( JUMALAN SANA, VT ) ja kääntyvät taruihin.
        4:5 Mutta ole sinä raitis kaikessa, kärsi vaivaa, tee evankelistan työ, toimita virkasi täydellisesti.
        4:6 Sillä minut jo uhrataan, ja minun lähtöni aika on jo tullut.
        4:7 Minä olen hyvän kilvoituksen kilvoitellut, juoksun päättänyt, uskon säilyttänyt.
        4:8 Tästedes on minulle talletettuna vanhurskauden seppele, jonka Herra, vanhurskas tuomari, on antava minulle sinä päivänä, eikä ainoastaan minulle, vaan myös kaikille, jotka hänen ilmestymistään rakastavat.
        4:9 Koeta päästä pian tulemaan luokseni.
        4:10 Sillä tähän nykyiseen maailmaan rakastuneena jätti minut Deemas ja matkusti Tessalonikaan, Kreskes meni Galatiaan ja Tiitus Dalmatiaan.
        4:11 Luukas yksin on minun kanssani. Ota Markus mukaasi ja tuo hänet tänne, sillä hän on minulle hyvin tarpeellinen palvelukseen.
        4:12 Mutta Tykikuksen minä olen lähettänyt Efesoon.
        4:13 Tuo tullessasi päällysvaippa, jonka jätin Trooaaseen Karpuksen luo, ja kirjat, ennen kaikkea pergamentit( TOORARULLAT, NAHALLE KIRJOITETUT SANAT ).
        4:14 Aleksander, vaskiseppä, on tehnyt minulle paljon pahaa; HerraJHVH on maksava hänelle hänen tekojensa mukaan.
        4:15 Kavahda sinäkin häntä, sillä hän on kovin vastustanut meidän sanojamme.
        4:16 Ensi kertaa puolustautuessani ei kukaan tullut avukseni, vaan kaikki jättivät minut; älköön sitä heille syyksi luettako.
        4:17 Mutta HerraJHVH auttoi minua ja vahvisti minua, että Sanan( JUMALAN SANA, VT, KRISTUKSEN VERISOVITUS JA LUNASTUS SYNNISTÄ ) julistaminen minun kauttani tulisi täydelleen suoritetuksi, ja kaikki pakanat sen kuulisivat. Ja pelastuin leijonan kidasta.
        4:18 Ja Herra on vapahtava minut kaikesta ilkivallasta ja pelastava minut Taivaalliseen Valtakuntaansa; Hänelle kunnia aina ja iankaikkisesti! Amen.
        4:19 Tervehdys Priskalle ja Akylaalle ja Onesiforuksen huonekunnalle.
        4:20 Erastus jäi Korinttoon, mutta Trofimuksen minä jätin Miletoon sairastamaan.
        4:21 Koeta päästä tulemaan ennen talvea. Tervehdyksen lähettävät sinulle Eubulus ja Pudes ja Linus ja Klaudia ja kaikki veljet.
        4:22 HerraJHVH olkoon henkesi kanssa. Armo( HaCHESED; VERILIITTO; HERRAN JHVH HUOLENPITO ) olkoon kanssanne.


    • Herätyys

      Kristuksen Jeesuksen omat, ei voi olla kuin YHTÄ mieltä Raamatun UT mukaisesta ja perustuvasta Kirtsillisyydestä. Sitä samaa, (Totuuden mukaista) mitä Itse Kristus Jeesus ja / apostolinsakin. Sitä kaikille hyväksi, kaikkia kohtaan, Oikeasti Laillisen / Luvallisen Oikeuden mukaista, = Krist. Rakkaus, joka ei ole kenellekään pahaksi, mukaista.

      Sitä Kristuksen Jeesuksen kirkkaudeksi ja kunniaksi, Hänen, "maailnmalle valkeudeksi ja maalle suolaksi" riittävällä tavalla eläviä ja toimivia / vaikuttavia, Hänen apostolisia seurakuntiaan / sitä pelastukseksi Krist. vaihtoehtoa rakentavaa.

      Jeesuksen nimessä muituttaen ja valistaen. vähäinen, Totuudessa pysyvä ja mausesti elävä ja toimiva palvelijansa ja seuraajansa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      69
      3023
    2. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      418
      2878
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      102
      2272
    4. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      93
      2164
    5. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      73
      1924
    6. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      11
      1864
    7. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      7
      1860
    8. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      153
      1848
    9. Tollokin tajuaa että Timo Vornanen

      oli joutunut äärimmäiseen tilanteeseen ampuessaa yhden laukauksen katuun. Ei poliisi tee tuollaista hetken mielijohteest
      Maailman menoa
      338
      1794
    10. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      6
      1672
    Aihe