Duolog kokemuksia

Rahtiperse

Soittivat tänään ja lupasivat ajohommia pitkäksi aikaa. Sanoin miettiväni asiaa. Tätä palstaa olen lukenut tässä päivän mittaan eikä suurimalla osalla tunnu olevan hyvää sanottavaa vuokrafirmoista. Onko kellään kokemusta duologista? Mollin sivuilla lupaavat tessin palkan, mutta maksavatko?

23

10361

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • EiKannata

      En suosittele, työsopimukset on 0-tuntisia ja usein palkkakauden työtunnit jää hyvinkin alhaisiksi, työpäiviä voi olla vain muutama viikossa tai työpäivät lyhyitä. Jos sairastut ja sinulle ei ole merkitty työvuoroa, eivät maksa sinulle mitään sairausajalta.

    • tyytyväisenävuokratyötä

      Eli joku tarjoaa työtä ja sitten mietitään että kannattaako? Voihan nenä sentään, parempihan se on olla töissä. Kyllä yritykset tes:iä noudattavat, eli maksavat esim. saikkupalkat sen mukaan.

      • Työelämä

        Nimimerkille "tyytyväisenävuokratyötä":

        Olen elämässäni työskennellyt neljälle eri vuokrafirmalle, ja YKSIKÄÄN EI OLE maksanut tessin mukaista palkkaa, koska he ovat jättäneet maksamatta TES:n mukaisia iltalisiä ja ylityökorvauksia "palkanmaksuvirheeseen" vedoten. En yllättyisi jos tämä olisi järjestelmällistä, koska kovin moni vuokratyöntekijä ei ole edes lukenut alansa TES:iä läpi. Moni työntekijä on myös maahanmuuttaja joka ei osaa Suomen kieltä, joten eivät edes osaa kieltä jolla TES on kirjoitettu. Vissiin tulee halvaksi vuokrayritykselle vetää nämä rahat välistä. Joka saatanan kerta joudut kyselemään sinulle kuuluvia rahoja takaisin.

        Saikkupalkat tulevat sopimuksen mukaan, eli 0-sopimuksella ei makseta penniäkään jos uutta työvuorolistaa ei ole sovittu. Jos on, saattaa vuokrayritys tässäkin (tosin laittomasti) kiertää maksuvelvollisuuttaan neuvomalla Kelan sp-rahalle. Kaikki yrittämisen riskit ulkoistetaan työntekijälle ja kermat kääritään päältä. Tätä on työelämä yhteiskunnan alemmilla portailla tänä päivänä.


    • Ompasomituista

      Jännä juttu että kyn yritykset ulkoistaa..? Olisikohan työntekijällä ja hänen ammattitaidoissaan/omistautumisessaan jotain joka ei houkuttele?? Katsos kun teet työsi hyvin ja olet myöskin siellä kun pitää, niin onko työnantajalla syytä/halua harkita vaihtoehtoja? Ei! Sanoisin melkeimpä että jos nämä ominaispiirteet täyttyvät niin on jopa turvallisempaa olla henkilöstötalossa töissä kuin keskisuurella työnantajalla. Tunnen monta jotka olleet pitkään vuokrafirmoissa töissä eikä heillä ole ongelmia ollut.. ennemminkin liikaa duunia. Sopparit myöskin 80h, mutta niille täytyy antaa katetta!!! Löytyykö??

    • Hvvvvv

      Olen itse Duolog warehousella, ihan ok palkka. Keskolla, hakkilassa terminaali/trukkityöntekijänä. Terminaali työntekö on ihan haista vittu meininkiä, trukkityöskentely talvella ihan hanurista. Esimies ollut ihan mukava mutta asiat kestävät kauan selventyä. Omistaja on ihan mukava mutta kokoajan pitää säästää jostain, itse hän ajaa monen sadan tonnin mersulla. En suosittele duolog warehousea.

    • Duologilla

      Ite olin kuljettajana Duologilla, eikä ollut valittamista. Palkka oli TES:n mukainen ja esimiehet asiallisia ja joustavia. Olin tosin postilla, joten hommat muutenkin rentoja. Eipä siis valittamista.

      Ylitöistä tosin sen verran, että ne maksettiin vasta kun tunnit ylittää 80h/2vko. Minkä siis ymmärtää kyllä, vähän tyhmää jos olet maanantaina 10h töissä ja loppu viikon ilman töitä ja saat silti ylityökorvaukset.

      • Aawee

        Olin myös vastaavassa duunissa 8 kk, kaikki palkat tuli ajallaan TES:in mukaan, ylityö- ja muine lisineen. Kun halusin vaihtaa sopparin varsinaiselle isännälle suoraan, tämä joutui maksamaan "erorahaa" firmalle 1000€. Enpä ole kuullut tällaisesta muilta vuokrafirmoilta..


      • pisnistä
        Aawee kirjoitti:

        Olin myös vastaavassa duunissa 8 kk, kaikki palkat tuli ajallaan TES:in mukaan, ylityö- ja muine lisineen. Kun halusin vaihtaa sopparin varsinaiselle isännälle suoraan, tämä joutui maksamaan "erorahaa" firmalle 1000€. Enpä ole kuullut tällaisesta muilta vuokrafirmoilta..

        Kaikilla välitysfirmoilla sama käytäntö. Jotkut pyytävät jopa 1kk palkka jos työntekijä saa vakituisen paikan toimeksiantajayrityksestä... Tämä on nykyaikaa....


    • huonofirma

      Minulle on ollut palkat myöhässä joka kerta ja aina puuttui rahaa tilistä. En voi suositella kyseistä firmaa kellekkään!!

    • kärykävi

      Eräs henkilöstökonsulteista ainakin haukkui kuljetusalan työvoiman tasoa useaan otteeseen FB-profiilissaan. Ei ilmeisesti tajunnut että kirjoitukset ovat vaikka koko netin käyttäjien luettavissa, eli julkinen profiili. Kirjoitukset ainakin sellaisia, jotka vakuuttavat kyseisen mieshenkilön olevan ihka aito ns. kokovartaloelin.

      • Panora

        Rekry palkkiot muutaman kuukauden työsuhteen jälkeen ovat nykyään normaaleja.


    • Sdfthhgds

      Ihan jees, mutta en suosittele hakemaan minkään sortin tehtävään jos ei keikkatyö kelpaa. Tulee oleen nollasoppari pohjana olipa tarve mikä vaan. Muu ei käy. Ihmettelen miksi työkkäri käski hakea. Tiedoksi työttömille.

    • Paskalog

      Duolog on ihan ok paikka jos haluu tehdä tauotta töitä ja rikkoa työaikalakeja(tai sehän riippuu mihin asiakasyrityksee joutuu hommiin). Lisäksi sieltä saa vain 0 tuntisen sopparin, joka on huono asia sillä silloin ei voi olla varma että onko duunia vai ei. Pari viimeistä päivää olin hommissa jkk couriers nimisellä firmalla. Sitä en voi suositella kenellekkään. Kalusto on huonokuntoista. Itselläni oli käytössä volvo merkkinen kuorma-auto jossa vikaa riitti vaikka muille jakaa. Ikkunoita ei voinut avata ja ne oli teipattu. Ilmapussit vuotivat ilmaa eli toisin sanoen autoa ei voinut nostaa, esim lastausta varten. Ja aina kun käynisti auton niin joutu odottamaan 10minuuttia että oli tarpeeksi ilmanpainettii lähteä liikkeelle. Eräs työntekijä kertoi että auto on ollut samassa kunnossa viimeiset puoli vuotta. Kysyin esimieheltä että miksi täällä ei huolleta kalustoa. Hän perusteli asiaa sillä että kyseessä oli firman vanhin auto ja että on ihan tavallista että vanha auto on sellaisessa kunnossa. Aika hassua sillä kyseessä oli vm 2012 volvo jolla oli ajettu vain 300 000, eli todella vähän ollakseen kuorma-auto. Aika hassua sillä edellisessä firmassa oli vm 1994 scania jolla oli ajettu melkein miljoona kilometriä ja se oli paljon paremmassa kunnossa. Eli todella epäasiallinen sekä epäluotettava esimies siellä jkk:lla.

      • Jkk_haista_vittu

        Aika koomista, kun ennen duologille siirtymistä olin toisen vuokrafirman kautta samaisessa paskalafkassa. Tosiaan, kalusto aivan romuna, liinoja puuttuu, työyhteisö aivan syvältä. Toisen kuskin mukaan (omien kuskien) palkatkin tuli aivan miten sattuu. Hommat oli vielä sitä pahinta, eli kaljan ajoa Helsingin keskustassa. Tätä pitäisi siis tehdä TES:n palkalla. Kerkesin viikon olla kunnes duolog soitti ja tarjosi postilla (=lepposimmat hommat koko alalla) Arvatkaa mitä vastasin..

        Kyllä sitä kaljaakin ajaisi ihan mielellä jos puitteet on firmassa muuten kunnossa. Varmaan ko. Firmassa ihmetellään miksei löydy työvoimaa..


    • Orjatyökunniaan

      Hae ihmeessä duologille tai mihin tahansa vuokrafirmaan jos haluat

      -Tehdä 4 tuntisia työpäiviä.
      -Pidempinä päivinä et saa pitää minkäänlaisia taukoja.
      -Saikkupäiviltä et saa rahaa jos töitä ei ole etukäteen sovittu.
      -Ei tietoa välttämättä edes vielä myöhään illalla että onko seuraavana päivänä töitä ja jos on niin mihin aikaan.
      -Olet työnantajille pelkkä hyväksi käytettävä vuokratyöntekijä, sinut saa käyttää loppuun ja heittää roskiin ja ottaa seuraava tilalle.

    • haistapaskafirma

      Aivan perseestä koko firma. En voi suositella. Jos menette muistakaa tarkastaa palkkakuittinne. Monesti nussittu tunteja pois ja sittenkun yhdessä ihmetelty niin syyksi sanottu että asiakasfirma reklamoinut, mutta työntekijälle ei olla mitään ilmoitettu. Esimiehet mulkkuja ja muutenkin asenne firmassa on "sinut voidaan korvata".

      Sopparit 0-tuntisia, mutta silti jos jostain syystä tarvitset vapaapäivää (huom. palkatonta) niin ei onnistu. Vaan oletetaan että mukaudut samallatavoin kuin 40h/viikko vakkari sopimuksella oleva työntekijä.

      Oli ensimmäinen ja viimeinen kerta henkilökohtaisesti kun kosken edes pitkällä tikulla näihin paska vuokra firmoihin jotka tekevät rahaa sinun työnteolla.

      PYSYKÄÄ KAUKANA

    • Varokaa-varkaita

      Täysin paska firma, itse kerroin jo aloittaessani että haluan tehdä paljon töitä syksyyn asti kun silloin jatkuu opiskelu, ja sitten minulle tarjottiin muitakin töitä jopa hieman tes:a korkeammalla palkalla, mutta otin vielä duologilta uuden työn koska väittivät että työ kestäisi juuri syksyyn asti, joka paljastui täydeksi paskapuheeksi 28.4.2018, 3 päivää ennen viimeistä työvuoroa, ja duologilta vain todettiin että oletettiin kuskeja tarvittavan kesälomien ajaksi.
      Sen jälkeen tarjottu pelkästään paskahommia surkealla kalustolla, ja olemattomalla perehdytyksellä.
      Varastivat muutenkin vajaa tuntisesta palkkajaksosta yli 100€, ja suostuivat maksamaan tämän takaisin vasta kun uhkasin että etsikööt uuden kuskin seuraavalle aamulle, ja tämän puhelun jälkeen 5 minuutin päästä soittivat takaisin ja lupasivat maksaa seuraavan palkan yhteydessä, (ja unohtivat maksaa sovitusti, ja piti soittaa vielä uudestaan perään).
      Ja nyt kun tarjottiin toisesta paikasta sopimusta täysillä 80h/2vko vuoroilla, voin vihdoinkin hengittää tietäen että ei lähde auto tai kämppä alta, ja olen erittäin tyytyväinen päästessäni pois duologilta.

      EN SUOSITTELE KENELLEKKÄÄN!!

    • Dollg

      Haastattelussa luvataan töitä enemmän kuin jaksaa tehdä, todellisuudessa 4tunnin työpäiviä. Oikein hyvänä päivänä päästään 7tuntiin! Hommiin ei saa minkäänlaista perehdytystä.

    • Vieressä_seuraaja

      Miksi ammattipätevyyden omaavan kuskin pitäisi mennä johonkin vuokratyöhön? Kuskeista on jatkuva pula ja vakipaikkojakin on tyrkyllä.
      Vai onko kyse siitä, että kelvoton kuski ei saakaan vakityötä? Kun se ei riitä, että osaa pyöritellä rattia ja peruuttaa. Pitää osata ihan omin aivoin ajatella ja toimia. "Kun sais sellaisen kuskin, johon voi todella luottaa, ja jolle voisi antaa auton avaimet tarvitsematta itse huolehtie ihan kaikesta. Mutta kun suurella osalla on asenne - vittu näitä paskahommia - tasolla." Näin sanoi taannoin eräs yrittäjä.

    • Jyri84

      Itselläni hommat sujuneet ihan hyvin kyseisellä firmalla. Toki kerran unohtui pekkanen tilistä, mutta asia korjattiin seuraavaan tiliin. Ja töitä on itsellä riittänyt ihan kuten vakituisilla kuskeilla, tai jos ei valehdella niin tässä 8kk aikana on osunut yhteensä 7 päivää ettei ole riittänyt töitä.

      • Anonyymi

        Niin ja alle tessinkö maksetaan vieläkin niinkuin muutama vuosi sitten? Työvuoroja lupaillaan surutta, tosin mikään lupaus ei kutiansa pidä tuossa puulaakissa. Ja sitten nää surullisenkuuluisat DL:n henkilöstö”ammattilaiset”, voi voi..


    • Anonyymi

      totta on että on 0-tuntisoppari mut riippupaljon mihin firmaan sut pistävät ite painan duologin kautta 55h/viikko nakkirakettina ja oon kyll tykänny ihan jees

    • Anonyymi

      Jos pääsette (joudutte) alihankkija oylle terminaali hommiin, niin taitaa olla helvetti mukavempi paikka käytännössä. Toki molempien firmojen sivuilla on todellisuus maalattu ullottaen erittäin hienoksi.

    Ketjusta on poistettu 31 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Cynthia Woods

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 💋 ­­­N­­y­m­­­f­o­­m­­a­­a­­­n­i -> https://x18.fun/girl04372247#CynthiaWoods 🔞💋❤️💋❤️💋🔞�
      YIT-Yhtymä
      1
      14826
    2. Lakeisha Coleman

      🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑 💋 ­­N­y­­­m­f­­o­­m­a­­­a­n­­i -> https://x18.fun/girl08105348#LakeishaColeman 🔞💋❤️💋❤️💋🔞
      Synnytys
      0
      2177
    3. Aimee Dvorak

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 💋 ­­N­­­y­­­m­­f­o­m­a­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl02740429#AimeeDvorak 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋
      0
      2175
    4. Becky Steele

      🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑 💋 ­­N­y­­­m­­f­­­o­­­m­­a­a­­­n­­i -> https://x18.fun/girl05250014#BeckySteele 🔞❤️💋❤️
      Arkkitehtuuri
      0
      2175
    5. Rachelle Reynolds

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 🔞 ­N­­­y­­m­f­­­o­­m­­­a­­a­n­i -> https://x18.fun/girl03175674#RachelleReynolds 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Etelä-Savo
      0
      2174
    6. Pamela Orr

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 🍒 ­­­N­y­­m­f­­o­­­m­a­­­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl06055581#PamelaOrr 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞
      Star Wars
      0
      2174
    7. Allison Queen

      🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒 ❤️ ­N­­­y­m­­­f­­­o­­m­a­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl07854217#AllisonQueen 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞
      Vedonlyönti
      0
      2173
    8. Molly Graham

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 😍 ­­N­­­y­­m­­­f­­­o­­m­­a­a­n­i -> https://x18.fun/girl02277975#MollyGraham 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️
      Puhelimet
      0
      2173
    9. Nancy Taylor

      😍😍😍😋😋😋😋😍😍😍 ❤️ ­­­N­­­y­m­­­f­o­m­­­a­­­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl01560856#NancyTaylor 🔞💋❤️💋❤️💋
      Kauris
      0
      2173
    10. Stephanie Love

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 ❤️ ­­N­y­­­m­f­­o­­m­­­a­a­­n­­­i -> https://x18.fun/girl01692207#StephanieLove 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Lappi
      0
      2173
    Aihe