Uutta ja 8 vuotta vanhaa Priusta kehutaan

Erinomainenauto

....uuden Kaasujalka-lehden numerossa 6/2016 sivuilla 20-21. Kannattaa lukea.

Uusi 2016:

"Makuasioista on turha kiistellä, niin myös puhuttaessa uuden Priuksen muodoista. Mutta taatusti se ei huku massaan. Ajoltaa uudistunut hybriodi-ikoni on entistä vakuuttavampi."

Prius 2008:

"Moni epäili, ettei hybridi-Prius kestä Suomen pakkasissa. Nyt kun taksit ovat ajaneet niillä satojatuhansia kilometrejä, voi vasta 103.000 km ajettua vaihto-Priusta pitää sisäänajettuna."

33

373

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • aasialaistaHalpista

      Hihii, varmasti erottuu.
      Surkea ja askeettinen muovisisus, ei jatkoon.

      • Kaasuttaja

        Joo, tässä tuo aviisi edessä ja sivuja vain 20, tuo viimeinen on Puuilon mainos eli aloittajalla huono provo.


      • kkkkkkkkkkkkkk
        Kaasuttaja kirjoitti:

        Joo, tässä tuo aviisi edessä ja sivuja vain 20, tuo viimeinen on Puuilon mainos eli aloittajalla huono provo.

        Miksi valehtelet. Kyseisessä lehdessä on 36 sivua ja Puuilon mainos on sivulla 36. Sivut 20 -21 pitävät paikkansa. KAASUJALKA 6/2016

        MIKSI VALEHTELET, PERKELE!!!!!

        SAATANAN SIKA!!!!!!


      • Kaasuttaja

        On näköjään, mulla vaan sellainen versio, jossa Puuilon mainos sivulla 20. Varmaan virhepainoksia.


    • kallisHalpisLaatu

      Tero trollin pieru jälleen haihtui ilmaan.

      • lord_of_teros

        Sanotaanhan tuossa, että tuolla 08-mallin Priuksella on vielä satoja tuhansia luotettavia kilometrejä edessään.
        Se 103 000 km on tosiaan sisäänajoa maailman kestävyysykköselle. Ei ihme, että kilpailijat ovat hädissään.


    • LukekaaTuosta
      • Tottakai_palstan

        trollipoju väittää mitä mieleen juolahtaa koska ainahan se on niin tehnyt. Ei uskoisi että kolmekymppinen voi olla muutenkin jutuissaan vielä teiniräkiäisen tasolla. Ei tiedä hyvää naismaailmassa tuollainen sekoilu.


    • Karseepeli

      Nuhainen ja uutena kallis. Arvo tippuu eniten hybrideillä, todella vaikeeta myydä imurin näköstä laitetta autona.

      • Valettaseon

        Hybridirn varaston kiertonopus on kuulemma 12 % parempi kuin muilla autoilla ja kun kysyntää on niin arvo säilyy hyvin, sanoi Toyotan automyyjä.

        Eli arvo ei tipu.


    • joka.junaan

      Kuka hullu ostaa 8 vuotiaan auton ajaakseen sillä satoja tuhansia kilometrejä.

      • Tojollah

        Kyllä se Toyota kantsii ostaa, sillä kun aina 8-vuotiaanakin jäljellä luotettavia kilsoja ENEMMÄN kuin euromerkkien romuilla ihan uutena. Kahdeksan vuotta ja reilut 100 000km ei näy vielä missään, euromerkit on noilla lukemilla jo kulahtaneita.
        Ja Prius on aito japsi eli laatu on vieläkin kovempi kuin Euroopassa tehdyissä Toyotoissa. Pelkkää parhautta.


      • joka.junaan
        Tojollah kirjoitti:

        Kyllä se Toyota kantsii ostaa, sillä kun aina 8-vuotiaanakin jäljellä luotettavia kilsoja ENEMMÄN kuin euromerkkien romuilla ihan uutena. Kahdeksan vuotta ja reilut 100 000km ei näy vielä missään, euromerkit on noilla lukemilla jo kulahtaneita.
        Ja Prius on aito japsi eli laatu on vieläkin kovempi kuin Euroopassa tehdyissä Toyotoissa. Pelkkää parhautta.

        ja 5 vuoden päästä sitten kori jo pahasti ruosteessa, kun alunperinkin jo surkea ruostesuojaus.


      • Kaikki_autot
        joka.junaan kirjoitti:

        ja 5 vuoden päästä sitten kori jo pahasti ruosteessa, kun alunperinkin jo surkea ruostesuojaus.

        kannattaa suojauttaa mikäli niitä aikoo pitää yhtään kauempaa.


    • Kallisrimpula

      Toimittajan mukaan halvanoloinen sisältä ja meluisa. Ei ihme että noita on myyty vain sata per vuosi. 40.000 eurolla saa paljon enemmänkin autoa kun valitsee viisaasti.

    • faktaaVäliin

      100tkm on autoille alkupaloja, mutta Terot iloitsevat siitä ja jos tuokin suorite on saatu aikaan 8 vuoden aikana, niin kovin vähän auto on ollut liikenteessä ja vuosihuollot kuitenkin tehty. Toyota teki Priuksesta ns. porttiteorian mukaisen huijaauksen, eli teki yhden auto mallin hieman kestävämmäksi, koska muutenhan se olisi kuollut ja kuopattu nopeasti sutena. Nykyään kaikki Toyotan uudet autot ovat samaa kurjaa massaa ja kovin ovat myös vikasia ja markkinoiden pahimpia ruostujia, ainakin autolehtien kestotestien mukaan. Liioitellut säästöt on pakottanut huonontamaa entisestän laatua ja alihankkijoiden kiristys ei taatusti paranna heidän toimittamiensa komponenttien laatua. Toyota on kuin Lada aikoinaan, kestävä, yksinkertainen, hyvä lämppäri ja pirun kamala ajaa. Nyt se on myös kuin Lada, surkea ajaa, huono lämppäri, ruostuu ja pirunlisen vikainen auto.

      • On_sulla_teoriat

        Toyota-palstan trollipoju vetäisi kylmästi mukaan osatoimittajan kiristykset koska asiasta keskustellaan Volkswagen-palstalla surkean laadun syistä keskusteltaessa. Asia ei siis liity Toyotaan millään lailla. Samoin ajokilometrit keskimäärin eivät eroa Vw:n ja Toyotan välillä. Se että Toyotaan vaihdetaan öljyt useammin kuin Vw:ssä tekee vain hyvää koneelle pitkällä tähtäimellä. Toisaalta ylimääräiset käynnit huollossa puuttuvat Toyotalta käytännössä lähes kokonaan mutta Volkswagenia korjataan huoltojen välissä usein vakavienkin vikojen takia usein.


    • meluisaaina

      Tero keksdii vikajuttuja kun ei muutakaan voi. Omissa Volkkareissa ei ole ollut mitään korjattavaa, pelkillä huoltokuluilla olen päässyt. Aika pieneen osaan Volkkareita mitään korjauksia tarvitaan
      Sen sijaan jokainen tehtaalta lähtevä Prius on hidas, muovinen sisältä ja meluisa laatikko. Joka ikinen on rakennettu sellaiseksi ja nämä asiat kuski saa kokea jokaisella ajamallaan Prius-kilometrillä.

      • Terot.erilaisia

        Terolle auton kulutus ja kuviteltu luotettavuus on kaikki kaikessa, se kompensoi kaiken muun. Jos on huono ajettava ja meluisa, niin Terot ajaa siinä tapauksessa hitaammin ja taas säästyy enemmän bensaa.


      • Luotettavuus
        Terot.erilaisia kirjoitti:

        Terolle auton kulutus ja kuviteltu luotettavuus on kaikki kaikessa, se kompensoi kaiken muun. Jos on huono ajettava ja meluisa, niin Terot ajaa siinä tapauksessa hitaammin ja taas säästyy enemmän bensaa.

        alkaa olla aika ratkaiseva tekijä siinä vaiheessa kun artisti maksaa itse autonsa kulut. Jos melu häiritsee, ei tarvitse kiihdytellä kaasu pohjassa. Vain idiootti ajaa sellaisella tyylillä. Normaaliajossa Prius on hiljainen kuten muutkin hybridit ja kyllä muuten Golf GTE parkaisee myös pahasti täyskiihdytyksessä. Omassa Lexuksessa rengasmelu on pahin melunlähde Suomen karkeilla teillä, johtuen 245/40-18 rengaskoosta. Muuten ei kuulu käytännössä mitään muuta kuin puhtaasti toistuvaa musiikkia korkealuokkaisesta autostereosta.


      • Peräkylän_Arska

        Luotettavuus on tärkein ominaisuus, sitä kun ei saa eurooppalaisiin autoihin maksamallakaan! Toyotissa se tulee jokaisessa vakiona.
        Ja rahalla saa Toyotan, joka liikkuu ripeästi, jos nyt sillä on merkitystä. Samoin melun saa rahalla pois ja ammattilainen rakentaa vaikka rata-ajon ominaisuudet Toyotaan, jos niitä tulee autuaaksi.
        Toki näitä ominaisuuksia on euroissa vakiona, mutta luotettavuutta ei niihin voi jälkikäteen saada. Sen vuoksi Toyota, niin ei matka katkea tai tule ongelmia aikatauluihin plus ylimääräistä rahanmenoa korjaamoreissuista.


      • halpaa.matkaa
        Peräkylän_Arska kirjoitti:

        Luotettavuus on tärkein ominaisuus, sitä kun ei saa eurooppalaisiin autoihin maksamallakaan! Toyotissa se tulee jokaisessa vakiona.
        Ja rahalla saa Toyotan, joka liikkuu ripeästi, jos nyt sillä on merkitystä. Samoin melun saa rahalla pois ja ammattilainen rakentaa vaikka rata-ajon ominaisuudet Toyotaan, jos niitä tulee autuaaksi.
        Toki näitä ominaisuuksia on euroissa vakiona, mutta luotettavuutta ei niihin voi jälkikäteen saada. Sen vuoksi Toyota, niin ei matka katkea tai tule ongelmia aikatauluihin plus ylimääräistä rahanmenoa korjaamoreissuista.

        Olen ajanut euroopplaisilla 80-luvulta saakkaa ja kallein korjaus on ollut vetonivelien suojakumit.
        Ja voin vakuuttaa että mukavampia kilometrejä olen ajanut kuin tojonreuhkoilla.


    • pihi.mies

      "Luotettavuus alkaa olla aika ratkaiseva tekijä siinä vaiheessa kun artisti maksaa itse autonsa kulut."

      Ja se kulujen maksaminen itse on yksi iso syy miksei Tojotaa meille tule. Huolto- ja bensakulut ovat jokaisen Tojotan omistajalle aina korkeammat kuin eurooppalaisella ajavalle. TM:ssä vertailtiin Golf-luokkaa ja siinäkin Tojotan huoltokulut oivat korkeimmat ja Golfin kaikki ylläpitokulut olivat porukan pienimmät.
      Terot joutvat keksimään vikajuttuja muihin autoihin että saavat tojon näyttämään järkevältä vaihtoehdolta, vaikka todellisuudessa tojotiessa tojotin on kallein ylläpitää.
      Itse olen säästänyt pitkän pennin rahaa kun olen pitäytynyt VW:n tuotteissa. Ja siihen säästämiseen ei ole tarvittu mitäään vikojen toivomista/laskemista muiden autojen kuluihin.

      • dsdfdfda

      • voi.sitä.vertailla

      • Selvääfaktaa

      • SelSeli
        voi.sitä.vertailla kirjoitti:

        Tuo dollarijuttu nyt ei taas kerro paljonko niillä autoilla ajetaan sen 10 vuoden aikana. Mitä maksaa Tojon huollot 10v/200000 mailia tai yli jenkeissä? Eipä taideta sellaisia määriä edes saavuttaa kun auto seisoo tallissa.

        Teksti muuttuu vaan enempi sairaammaksi.


      • ffaasdfsdafaa
        Selvääfaktaa kirjoitti:

        Ei mielikuvitusta vaan pelkkää faktaa. TM vertasi alemman keskiluokan autoja keväällä. Toyota Auriksen huoltokulut ovat korkeimmat. Pakkokin olla kun huoltoväli on vain puolet eurooppalaisten vastaavasta.

        Tuossa on kyseesä 10 vuoden ajalta kertyneet sekä huolto- ettö korjauskulut. Siinä Toyota on ykkönen eli kulut ovat alhaisimmat. Kun harvoin huolletaan niin sitten noita muita kuin Toyotia koko ajan korjataan.


      • autoissa.erojakin
        ffaasdfsdafaa kirjoitti:

        Tuossa on kyseesä 10 vuoden ajalta kertyneet sekä huolto- ettö korjauskulut. Siinä Toyota on ykkönen eli kulut ovat alhaisimmat. Kun harvoin huolletaan niin sitten noita muita kuin Toyotia koko ajan korjataan.

        Pitäisikö 10 vuoden kärsimyksestä vielä maksaakin?


    • onko.teillä.tiukkaa

      Itsellä auton rengaskulut ovat suuremmat kuin huoltokulut. Sinä päivänä, kun alan itkeä huoltokuluja myyn tai lahjoitan auton pois.

      • fsdfsdadsfsd

        Ei pitäis ostaa niin kalliita leveitä ja matalia renkaita ja sutia niillä, että kestävät vain tuhat kilometriä.


      • onko.teillä.tiukkaa
        fsdfsdadsfsd kirjoitti:

        Ei pitäis ostaa niin kalliita leveitä ja matalia renkaita ja sutia niillä, että kestävät vain tuhat kilometriä.

        Yli 40 tkm tulee vuodessa, paljonko sulla Tojoon?


      • Kertokaapa

        Huoltokuluissa itsellänikin rengaskulut ovat olleet suurin menoerä. Ne ovat kestäneet sen 30 000 - 40 000 km kerta. Kymmenen vuotta, ei muuta kuin yksi laturi 320 euroa ja yhdet koiranluut laitettuna 70 ekee jarrupalat kaksi kertaa itse laitettuna etupyöriin. Takana alkuperäiset. Öljynvaihto ja suodatin 15 000 km välein á 50 ekee itse vaihdettuna. Ajettu tosin vasta 240 000 km.

        Volkkarilla uskoakseni puolet pienemmin huoltokuluin, mutta tuplaten suuremmin rengaskuluin repivän tehokkaiden moottorien ansiosta. Kuka osaa neuvoa, miten auton kalleinta kulua renkaita voi hankkia edullisemmin, kuin Saksasta netin kautta?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Oletko kertonut jo muille tunteistasi?

      Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.
      Ikävä
      73
      3484
    2. Kesä, kesä!

      Veikkaan, ettet juuri nyt ikävöi minua, ehket enää koskaan? Näkemättömyys on laimentanut tunteet, ja katselet iloisena k
      Tunteet
      9
      1931
    3. Miksi sanotaan että Suomella on suuri armeija, tykistö jne.

      Asioita tarkemmin seuranneet tietävät että tuolla Ukrainassa palaa kuukaudessa sen verran mitä Suomella on kokonaisuudes
      Maailman menoa
      224
      1289
    4. Olisin ottanut sinusta akan itselleni

      Mutta olitkin aika itsepäinen ja hankala luonne.
      Ikävä
      134
      1146
    5. Pitikö mennä rakastumaan

      Oi kyllä, kyllä piti. Kiitos vaan sulle mies! Todella kiitän..
      Ikävä
      100
      1053
    6. Ei sua pysty unohtamaan

      Ei vaan yksinkertaisesti pysty
      Ikävä
      102
      972
    7. Miksi nuori ottaa hatkat? Rajut seuraukset: seksuaalinen hyväksikäyttö, väkivalta, huumeet...

      Lastensuojelu on kriisissä ja nuorten ongelmat kasvussa Suomessa. Hatkaaminen tarkoittaa nuoren luvatta poistumista omil
      Maailman menoa
      68
      971
    8. Mitä tai ketä kaivattusi

      muistuttaa?
      Ikävä
      60
      964
    9. Shokki! Suuri seikkailu -kisassa todellinen jättiyllätys - Tämä muutos järkyttää varmasti monia!

      No nyt on kyllä aikamoinen ylläri, peli todellakin kovenee…! Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde/shokki-suuri-seik
      Viihde ja kulttuuri
      6
      935
    10. Hei, huomenta komistus

      Yllättääkö, että olet heti mielessä. Mukavaa päivää upea ❤️
      Ikävä
      34
      840
    Aihe