Toimeentulotuen saajat, Pori

Petu_

Porin sosiaalitoimen (perusturvatoimi) mukaan pääsääntöisesti kaikilla porilaisilla toimeentulotukeen oikeutetuilla talouksilla on mahdollisuus halutessaan saada edullisempi asunto Porista.

Tämän kyselyn tarkoituksena on selvittää väitteen todenperäisyyttä.

Jos siis:
-asut (perheesi asuu) Porissa, ja saat toimeentulotukea, tai;
-asut Porissa mutta et saa toimeentulotukea koska asumiskulut ovat liian suuret, tai;
-asut Porissa ja saat toimeentulotukea vain osaan asumiskuluista (vuokra, vesi, sähkö, lämpö)

Niin mene ja täytä kysely linkin takaa, kiitos!

https://docs.google.com/forms/d/1SwSv2vd0RJ-2cwoLBdDege4K3PCQJ3ofqUQfiRjdIdg/viewform?c=0&w=1

18

292

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ryhtiä

Tuskipa täytän.

• määenymmärrä

Mitä tarkoittaa käytännössä oikeus saada edullisempi asunto? Eli saako YH-asunnoilta asunnon normaalia halvemmalla vuokralla, jos on toimeentulotukiasiakas?

• jaa-yh-asunnoilta

Siellä on vuokrat kovemmat kuin yksityisillä

• ToivoOnTaivaassa

Jos menet keskustelemaan sossun kanssa niin ei hän kerro sulle sun oikeuksista.
      Niistä täytyy ottaa selvää ihan jostain muualta, enkä tiedä mistä. Jos minulla olisi tumman ruskea iho niin minulle kerrottaisiin kaikki mahdolliset etuudet. Mutta kun olen omassa synnyinmaassani valkoihoinen köyhä niin minua riistetään mennen tullen kuin lainsuojatonta.
      Mutta ei se mitään. Tällainen yhteiskunta ei ole koskaan historian aikana kauaa pysynyt pystyssä, joten ei nytkään.

• ToivoOnTaivaassa

Ainiin, aiheesta kai olisi pitänyt sanoa jotain.......
      Siis, se mitä selitetään julkisissa papereissa ei tietenkään päde kun yksilö menee
      anomaan ruokarahaa kasvotusten. Sossun nautinto on suuri kun se saa pitää köyhää nälässä odottamassa maksupäivää ja päätöstä. Entäs köyhän kissat? Jospa kertoisin että nekin naukuu tuossa koko ajan kun ruokaa on niin vähän. Varmaan sääliä löytyy kissoille edes ????????

• Työtä.toimeentuloon-

Jos kokeilisit töihin menoa, ettei tarvii loisii yhteiskunnan rahoilla.

• ToivoOnTaivaassa

Noh, eihän se oikeasti ole sossun syy jos Nordea vaatii lainaa takaisin korkoineen.
      Pitäisikö luovuttaa ja jättää suosiolla laskut maksamatta? Ei kai se maailman loppu olisi jos menettäisi luottotiedot? Ihmisethän oikeesti näkee nälkää maailmalla. Heihin nähden olen rikas vaikka omaan kansaani nähden olen rutiköyhä. Kenen rinnalle siis itseni asetan? Teenkö itsestäni suomalaisen vai kehitysmaalaisen? Onko sillä edes väliä minkä maan "kansalainen" olen?

• halvemmanperäsä

Voiskos aloittaja nyt hiukan selventää asiaa?

• Petu_

Ajatukseni oli että saisin vähän käsitystä siitä, että missä määrin Porissa toimeentulotuen saajat joutuvat maksamaan osan vuokrastaan ns. toimeentulotuen perusosasta jos eivät hakemisesta huolimatta saa edullisempaa asuntoa.

Porin sosiaalitoimen mukaan nimittäin jokainen toimeentulotukea saava löytää halutessaan kolmessa kuukaudessa tyydyttävän asumistason asunnon Porista ja saa sen vuokrattua itselleen.

Eli sossun mukaan jos maksaa ylisuurta vuokraa niin se on puhtaasti oma valinta jopa maksuhäiriöitä omaavalla asiakkaalla.

Tulosten perusteella olen sossun kanssa samaa mieltä.

• HöpönLöpönfhko

No jaa, ei se nyt ihan niin mene. Mutta toki sanoa voi, kun mahtipontista ja ilmoitusluontaiset tokaisut ovat muotia.

Yh-asunnoilta kun ei 50-60 neliön kaksiota saa vuokralla, joka mahtuu toimeentulotuessa hyväksyttäviin rajoihin. Varsinkaan jos ollaan edes muutaman kilometrin sisällä Porin keskustasta.

• itsemaksava

Mitä väliä sillä on missä tuollainen pummi asuu vai vieläliki keskustaa muuta PIhlavaan kun ei noita työmatkojakaan ole saat sieltä halvan asunnon tulee meille maksajillekin halvemmaksi

• lyckatillvaan
        itsemaksava kirjoitti:

Mitä väliä sillä on missä tuollainen pummi asuu vai vieläliki keskustaa muuta PIhlavaan kun ei noita työmatkojakaan ole saat sieltä halvan asunnon tulee meille maksajillekin halvemmaksi

On sillä väliä. Harmittaako? Jos, niin kukaan ei estä sinua antamasta työpaikkaasi (jos sinulla sellainen oikeasti on, mitä epäilen) jollekin työttömälle ja siirtymästä työttömäksi pummiksi nauttimaan työttömyyden kaikista "ihanista" eduista. Muutat sitten sinne Pihlavaan jos rahasi eivät riitä asumiseen. Vituttaa varmaan jo etukäteen niitä pihlavalaisia, jotka maksavat itse asumisensa, kun näkevät ettet osaa edes kunnolla kirjoittaa.

• Ibrahim-Abbullar_

Kylä on huva sossu taala Porisa.Mine saada huvin sielta raha.Huvin tassa nut menee.

• järjen.puutostautia

Taas tämä sama lapsellinen trollaaja paljastaa typeryytensä.

• itsemaksava

Mikähän helvetin velvollisuus veronmaksajilla on kustantaa jollekin sossu pummille 50-60 neliöinen kaksio mihinkähän tämä maailma on oikein menossa en enää yhtään ihmettele kunnallis vero prosenttia ja valtion velkaa mene nyt pummi edes yrittämään työn tekemistä niin ei tarvitse täällä itkeä kun ei kaikkea ilmaiseksi annetakkaan tollaisia pummeja ei kukaan tässä yhteiskunnassa tarvitse.

• sinäkömukaitsemaksat

Kustannetaanhan sinunkin elämäsi ja sen kustannukset, pummi.

• niinsunnäin

Pointtihan tässä ei ole pelkästään se, ovatko toimeentulotuen asumiskustannusten rajat liian pienet (mitä ne ovat ja sosiaalitoimessa kyllä asia tiedetään), vaan se miksi esim. YH-asuntojen vuokrat ovat niin korkeat.
      Ja eihän se tietenkään niin mene, että toimeentulotuesta voidaan maksaa millaisia vuokria tahansa. Vuokriin tarvittaisiin jonkinlaista sääntelyä takaisin. Ei pienestä palkastakaan ole mahdollista maksaa millaista tahansa vuokraa.

Vertailun vuoksi Helsingin kaupungin asuntojen keskivuokra oli vuonna 2015 11,02€ neliö. Ainakan aiemmin heillä ei ollut takuuvuokra-vaatimusta. Pääsy asumaan on erittäin vaikeaa. Yksinäisen ihmisen asumisen enimmäiskustannus oli 650€.
      Porissa enimmäismenno on 450€, vaikka vuokrat liikkuvat aivan samoissa YH-asuntojen kohdalla ja vuokratakuu on melkoisen iso. Toki Helsingistä löytyy sitten sikakalliitakin asuntoja ja kustannustaso on yleisesti korkeampi.

• hesatarop

Tiedoksi Porilaisille....Helsingissä sossu maksaa max:700e/kk vuokraa yksinäiselle ja jopa korkeampaa jos olet sellaisessa tilanteessa että muuten joudut pihalle eikä ole mahdollisuutta saada heti halvempaa asuntoa! Hesasta saa hyvän yksiön 700-750 e/kk joten kannattaako köyhän asua Porissa vai Helsingissä??Itse en ikinä muuta takaisin Poriin jossa ihmiset ovat kuin ..........Pääkaupungissa on tilaa hengittää!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kaksi vuotta

Sitten mä ihastuin suhun päätä pahkaa, kun meillä klikkasi heti ekasta päivästä lähtien. Et varmasti tunne samoin ja tek
      Ikävä
      24
      6963
    2. Alahan tulla paikkaamaan tekojas

Ja lopeta se piilossa oleminen. Olet vastuussa mun haavoista. Vien asian eteenpäin jos ei ala kuulumaan.
      Suhteet
      28
      4428
    3. Ei tunnu, että välität yhtään

Tuntuu, että et edes muista minua koko ihmistä. 😢
      Ikävä
      34
      3256
    4. Onko kenellekään muulle käynyt niin

Että menetti tilaisuutensa? Kaivattu oli kuin tarjottimella, osoitti kiinnostusta vahvasti, silmät ja olemus täynnä rakk
      Ikävä
      182
      3105
    5. Ketä tietää

Missä ammuttiin pyssyllä.
      Kotka
      10
      2078
    6. Onko hän elämäsi rakkaus?

Itse olen sitä mieltä että kyllä se näin taitaa nyt olla
      Ikävä
      82
      1754
    7. Tietääkö kaivattusi että

olet häneen ihastunut? 🤠
      Ikävä
      154
      1684
    8. Tekisin mitä vaan että

Pääsisin eroon susta.
      Ikävä
      147
      1632
    9. Näytitpä taas niin hyvältä!

Nautit tilanteesta täysin rinnoin. Sinä olet kuin
      Tunteet
      12
      1618
    10. Veikeä Satu

Tuu jutteleen, kaipaan sua. Oot kuuma nainen.
      Ikävä
      23
      1582
    Aihe