Länsimetron asemat pidennettävä

kävelkää.stadiin

Liikenne avattava vasta sitten, jos ja kun tuo asemien tarpeellinen korjaus on tehty. Espoon poliitikot vastatkoon sotkuistaan ja aiheuttamistaan vahingoista. Eilinen osoitti, että metro ei toimi lyhyillä junilla ja lyhyillä vuoroväleillä. Kiitos kaikki pöljät espoolaiset!

8

68

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • yksityisautoilu_rules

      Joo-o, suomalainen huipputason insinööriosaaminen ei riittänytkään liikuttamaan metroa. Mitään osaamattomat tahot onnistuivat taas kerran vääntämään suorat raiteet solmuun.
      Ehtaa Mämmilä-touhua. Lipunhinnatkin pian pilvissä, joten maksaa ken jaksaa.

    • lautakasojen.alta

      Suomessa riittää ihmisten asumiseen maita ja mantuja. Aivan turha yrittää ängetä kaikkia samaan paikkaan. Koko metro on Suomen kaltaisessa harvaan asutussa maassa täyttä turhuutta.

      Hajautetaan ihmiset ja työpaikat maakuntiin. Kuljetaan maakuntakeskusten välillä junalla – silloin kun se on tarpeellista.

      Tämä on kompromissina paras keino välttää ruuhkat ja niistä aiheutuvat tappiot kansantaloudelle.

      Tehokkuus ei löydy ruuhkassa vieteystä ajasta.

      • bensa.halpaa

        Metro ei ole ongelma, siitä jatkosta päättäneet ovat perseestä. Suurempi ongelma ovat yksin autoissaan ruuhkia aiheuttavat autoilijat. Matelevassa/seisovassa jonossa on 1 henkilö 10-20 kaistametriä kohden.


      • sauri.on.kingi
        bensa.halpaa kirjoitti:

        Metro ei ole ongelma, siitä jatkosta päättäneet ovat perseestä. Suurempi ongelma ovat yksin autoissaan ruuhkia aiheuttavat autoilijat. Matelevassa/seisovassa jonossa on 1 henkilö 10-20 kaistametriä kohden.

        Ruuhkat johtuvat huonosta aluepolitiikasta.

        Maailmassa ei ole yhtä helkkarin isoa muurahaispesää, vaan on useita muurahaispesiä siellä täällä.

        Mallia pitäisi ottaa toimivista rakenteista.


    • MetroKurko

      Helsingin ns. ruuhkat johtuvat pääosin huonosta liikennesuunnittelusta, ja etenkin huonosta liikennevalorytmityksestä ja jalankulkijoiden hyysäämisestä (tahallista tai ei?). Jopa virolaiset Tallinnassa osaavat liikenteenohjauksen paremmin.
      Metro on hyvä. Kantakaupungissa maan alla, muualla maan pinnalla. Näin. Täysmittaiset junat koko metron reitille, espoolaiset ovat apinoita.

      • korkeammat_päämäärät

        Helsingissä ei ole huonoa liikennesuunnittelua. Joukkoliikenne on valjastettu tukemaan poliittisia ynnä bisnesmaailman tavoitteita. Nämä ovat yhtenevät ainakin siltä osin, että kesKustaa halutaa "elävöittää" pakottamalla työmatkaliikenne kulkemaan sen kautta. Häslingissä pelätää yli kaiken monessa muussa maassa tapahtunutta kehitystä, jossa keskusta on kuihtunut pelkäksi toimistovyöhykkeeksi, jossa ei ole elämää iltaisin ja viikonloppuisin.

        KesKustan liikekeskukset tarvitsevat jatkuvaa asiakasvirtaa ja sen takaamiseksi on tynkämetro luotu. Vähän piti kiirettä, aikatalu kusi, susi syntyi (tynkäjunien vuoksi kapasitetti uhkaa loppua kesken aika pian) ja budjettikin ylittyi vaivaiset 100 %

        No, seuraavaksi sama otetaan uusiksi Pisararadan tiimoilta. Se tarvitaan, koska se mahdollistaa uutta asuntorakentamista uusille alueille, kuten Töölöön. Alkuun radan hyötyjen kerrotiin olevan 1,5 kertaiset kustannuksiin nähde, mutta myöhemmin lukemaksi korjattiin 0,5. Ja sitten kun tämä on rakennettu ja budjetti ylitetty 100 %....

        Työmatkaliikennettä palvelisi paremmin tynkä-Kehä II:n jatkaminen Hämeenlinnanväylälle, keskustatunneli, kehä III lisäkaistat, raidejokeri .... siis lisää poikittaisliikennettä. Nyt joukkoliikenteellä pääsee suht hyvin jostain lähiöstä kesKustaan, mutku ei siellä enää työpaikkoja ole. Teollisuus ja valtaosa toimistoita on paennut väljemmille vesille. Poikittainen liikenne on huono vitsi. Esim. Kannelmäki - Tapiola väli ottaa tunnin.

        Mutku nuo keskustatunnelit yms. ratkaisut, joissa ei ole PAKKO käyttää keskustaa vaihtoasemana, eivät palvele noiden keskustan liikekeskusten ja kiinteistösijoittajien etua.

        No, voitte lohduttautua sillä ajatuksella, että uhraatte joka päivä 2x15 min hyvän asian eli kiinteistösijoittajien edun vuoksi ;-D


    • kenkääpolitikoille

      Länsimetrolla pilattiin itämetronkin toimivuus!

    • jokotaino

      Savolainen supersankari Vituixmän suunnitteli siis tämänkin hankkeen.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      70
      2042
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      165
      1582
    3. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      153
      1521
    4. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      90
      1338
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      49
      1270
    6. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      275
      1105
    7. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      129
      1019
    8. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      75
      1012
    9. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      113
      993
    10. Nainen, millainen tilanne oli

      kun huomasit ihastuneesi häneen oikein kunnolla. Missä tapahtui ja milloin
      Ikävä
      52
      828
    Aihe