Automyyjä ei luovuta talvirenkaita

elokuu1708

Tämä palsta saattaa olla täysin väärä, en oikein tiedä mistä pitäisi aloittaa asian selvittely.

Ostin keväällä vuoden vanhan auton. Auton myynti-ilmoituksessa luvattiin autossa olevan huomattavasti enemmän herkkuja, kuin todellisuudessa olikaan. Myyjä lupasi asentaa autoon ainakin puuttuvan lohkolämmittimen. Talvirenkaat piti myös saada tuolloin, lämmittimen asennuksen yhteydessä.

Olen tässä kärsivällisesti odottanut, kun en tiedä, mitä tulisi tehdä. Myyjä eikä auton entinen omistaja vastaa puheluihini tai tekstiviesteihin. Olen yrittänyt avoitella heitä jo yli kuukauden ajan.

Onko minulla mitään oikeuksia ostaessani auton yksityiseltä myyjältä?

Mitenkäs neuvoisitte minua hoitamaan tätä asiaa?

6

89

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hytgb

      Siis olet ostanut auton, jossa ei ollutkaan kaikkia herkkuja, joita myynti-ilmoituksessa luki?

      Postiennakollako sen auton ostit, vai miten et nähnyt tilannetta ennen kauppakirjan allekirjoitusta ja kauppasumman maksamista?

      Noh, jos kauppakirjassa asianmukaisesti lukee mitä kaikkea kauppaan kuuluu, niin ei muuta kun riitelemään käräjille. Muuten voi olla huonoa todistaa mitä kaikkea myyjä lupasi.

      • Evakko-Mafia-rules

        ala venkoileen. inttämällä suullisesta sopimisesta kun ensi olet inttänyt kirjallisesta jonka itse jälkikäteen olet laatinut ja siihen vastapuolen nimmarinkin kirjoitellut ja jos poliisi sattuis kysymään niin muutat kertomusta ja kerrotkin saanees luvan vastapuolelta kirjoitella hänen nimensä... ei polisi sulle eikä syytäjäkään mitään tee etenkin jos ole persu ja alavudelta lakimiestä leikkivä huijari kuten polisi kertoi.et joudu mihinkään ongelmiin. voit jatkaa toimintaasi kenekään estämättä.

        Voit huoletta uhata ampuakin vastapuolen jos tämä käy hankalksi ja meinaa polislle ilmoituksen tehdä. ja kiristää ja uhata ja solvata ja herjata face bookissa jne.. voit tehdä mitä huvitta etenkin jos olet evakon jälkeläinen...


    • elokuu1708

      Taisin ihan väärälle palstalle kysymykseni laittaa. Olettamus asiallisista vastauksista ja vinkeistä, kuinka toimia tilanteessa oli ehkäpä liian naivistinen odotus.

      • Jotainpientä

        Aloituksesi ei oikeasti sisällä mitään tietoa mihin voisi sanoa mitään. Etkä vastannut edellä olleisiin kysymyksiinkään.

        Mitä kauppakirjassa lukee asennuksista ja toimituksista?

        Miksi et saa myyjään yhteyttä? Olet siis soittanut mutta oletko käynyt paikalla?
        Mikä on yksityinen myyjä? Tarkoitatko autoliikettä, takapaksi myyjää vai mitä?
        Tarkastitko auton ennen vastaanottoa? Huomasitko erot mainoksen ja tosiasiallisen välillä, sanoitko asiasta, jos et miksi et? Miksi et huomannut?

        Neuvoni, aja liikkeen pihaan ja soita kelloa, kysy mikä on ongelma.


      • Autoovenläpisisään

        Ovi lukossa ja ovikello ei soi. Patteri kai lopussa jos monia soittelijoita ollut.
        Tyypillinen autokauppias.


      • 15-8

        Sait normaalia Suomi24-paskaa niskaan.

        Mutta asiaan. Sanoit ostaneesi VUODEN VANHAN auton. Siis lähes uuden! Totta helvetissä siinä on kahdet renkaat, myyjä on varmasti autoliike?? Mitä kirjasitte ylös kauppasopimukseen???


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 185
      2078
    2. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      53
      1972
    3. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      156
      1602
    4. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      135
      1598
    5. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1334
    6. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1227
    7. Naisten tyypilliset...

      Naiset ei varmaan ymmärrä itse miten karmealle heidän tavara haisee. Miehet säälistä nuolevat joskus, yleensä humalassa
      Ikävä
      11
      1194
    8. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      48
      1185
    9. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      11
      1147
    10. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      3
      1138
    Aihe