Tapani Supnto Healing Rooma lehdessä

HEALINGROOMS

https://www.google.fi/url?sa=t&source=web&rct=j&url=http://www.healingrooms.fi/filearc/383_HR_nro1-2011.pdf&ved=0ahUKEwjPw8m3vMvOAhVPb5oKHYjTBPQQFgguMAk&usg=AFQjCNHpqqRArJE0_RQkl8SvHSOjhk5ezg&sig2=QPZNQXYmL8eWfTWhyE8IZw

Tapani Suonto kirjoittaa lehdessä.

31

380

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • NäkyyLäpi

      Paljonkohan tuosta on maksettu... ja ilmainen hypnoosi kaupan päälle.

    • dfgdfgdfgdgfg

      Tapani Suonto osoittaa olevansa väärällä puolella. Hän meni antamaan artikkelinsa lehteen, jonka oppia on sitä karismattisuutta, jota Suonto kritisoi kovaäänisesti. Suonto on tehkopyhä.

      Healing Roomsin toiminta ei ole kaikilta osin tervettä. Suonto osallistuu sen synteihin. Hänen tulisi erottautua tästä pois, mutta osoittaa olevansa itse kavaltaja.

      http://keskustelu.suomi24.fi/t/14206960/tapani-suonto-quotmies-pimeydestaquot

      • Puoskarointia

      • eipäs.herjata

        Hyvähän se vaan on, että lehtiin saadaan välillä hyviä kirjoituksia ja raitista opetusta.
        Typerää mennä Suontoa tuollaisesta tuomitsemaan.
        Pelkkää pahansuopaa panettelua.
        Kaiken lisäksi juttu jo 5 vuotta vanha. (Uutisarvo kyseenalainen).
        Olisi suotavaa saada Suonnon artikkeleitä mahdollisimman moniin muihinkin lehtiin.


      • älyhoii
        eipäs.herjata kirjoitti:

        Hyvähän se vaan on, että lehtiin saadaan välillä hyviä kirjoituksia ja raitista opetusta.
        Typerää mennä Suontoa tuollaisesta tuomitsemaan.
        Pelkkää pahansuopaa panettelua.
        Kaiken lisäksi juttu jo 5 vuotta vanha. (Uutisarvo kyseenalainen).
        Olisi suotavaa saada Suonnon artikkeleitä mahdollisimman moniin muihinkin lehtiin.

        Suonnon opetus muka raitista??? Ja hahhhahahhahahhh.

        http://keskustelu.suomi24.fi/t/14206960/tapani-suonto-quotmies-pimeydestaquot


      • pakko.sanoa

      • mitenAsiaTodellaOn
        pakko.sanoa kirjoitti:

        Jos oikein yrität, niin ehkä pystyt nostamaan arvostelukykysi ja kommenttisi älyllisesti lähes normaalille tasolle.

        Tuo ketju on lähinnä yhden eri nimimerkeillä kirjoittavan Tapani Suonnon parjaamiseen keskittyneen ihmisen pahansuopaa ja perusteetonta itseään toistavaa jankkaamista. Hänelle lienee liikaa, kun Suonto on paljastanutns uusapostolisen liikkeen epäraamatullisuuden.

        Onneksi ketjussa on lisäksi sentään useita vakaiden asiallisten kristittyjen kommentteja, joissa tuodaan esiin parjaamisen perustettomuus ja Suonnon raitishenkisyys.


    • Hallelujaaa

      Vuonna 2011. Likaista provoilua. Millä motiivilla?

    • Tarkuuttalukemiseen

      Sitä paitsi se oli kirjoitettu Raportissa, ow:n omassa lehdessä, vuonna 2006. Artikkelin lopussa maininta. Suonto on antanut enintään lupansa lainata Raporttia, vai olisivatko luvatta sen tehneet...

      Ei voi mitenkään pitää Suontoa osallisena Healing roomsiin tämän pohjalta.

      • JuuriNiiiiinnnnn

        NIMENOMAAN NÄIN!!!!!


    • Linkkiii
    • MikäOnOlennaista

      "Healing Room -rukousklinikka on paikka, jossa eri seurakunta-
      taustoista tulevat kristityt rukoilevat yhdessä parantumisen puolesta. "

      "Seurakuntien yhteiset palvelutiimit koostuvat Healing Room -työhön koulutetuista, SEURAKUNNAN VALTUUTTAMISTA vapaaehtoisista."

      Ja tästä Healing Roomista yritetään näillä palstoilla väkisin tehdä jotain omaa oppia tai "seurakuntaa"...

      • JumalaLoiAivot

        OTA SELVÄÄ! Healing Room -rukousklinikan OMILTA sivuilta:

        "Bethel -seurakunnalla on tällä hetkellä maailmanlaajuinen vaikutus. Seurakunnan pastorien - Bill Johnsonin, Kris Vallotonin ja Danny Silkin kirjat valottavat Kristuksen seurakunnalle Raamatun totuutta sellaisena kuin se on kirjoitettu. Seurakunnan runsaasta kirjatuotannosta on osa saatavissa nyt suomen- ja ruotsinkielisinä. Voit tilata näitä kirjoja suoraan Suomen Healing Roomista.

        Bill Johnson on vaikuttanut merkittävästi myös koko Healing Room -työn syntymiseen 1990-luvun lopulla. Hänen kauttaan Bethel seurakunnan silloinen ´kuiva´ vanhemmistoveli Cal Pierce koki voimakkaan Pyhän Hengen uudistuksen ja sai kutsun aloittaa Healing Room -palvelutyön.

        Kalifornialainen Bethel Church on yksi seurakunnista, joissa evankeliumi on koskettanut niin nuoria kuin vanhoja elämää mullistavalla tavalla. Parantumiset ja uskoontulot ovat seurakunnan kristityille ’arkea’.

        Linkkejä:
        Bill Johnson Ministries: http://www.bjm.org
        Kalifornialainen Bethel Church: http://www.ibethel.org"

        http://www.healingrooms.fi/?sid=217


      • MikäOnOlennaista
        JumalaLoiAivot kirjoitti:

        OTA SELVÄÄ! Healing Room -rukousklinikan OMILTA sivuilta:

        "Bethel -seurakunnalla on tällä hetkellä maailmanlaajuinen vaikutus. Seurakunnan pastorien - Bill Johnsonin, Kris Vallotonin ja Danny Silkin kirjat valottavat Kristuksen seurakunnalle Raamatun totuutta sellaisena kuin se on kirjoitettu. Seurakunnan runsaasta kirjatuotannosta on osa saatavissa nyt suomen- ja ruotsinkielisinä. Voit tilata näitä kirjoja suoraan Suomen Healing Roomista.

        Bill Johnson on vaikuttanut merkittävästi myös koko Healing Room -työn syntymiseen 1990-luvun lopulla. Hänen kauttaan Bethel seurakunnan silloinen ´kuiva´ vanhemmistoveli Cal Pierce koki voimakkaan Pyhän Hengen uudistuksen ja sai kutsun aloittaa Healing Room -palvelutyön.

        Kalifornialainen Bethel Church on yksi seurakunnista, joissa evankeliumi on koskettanut niin nuoria kuin vanhoja elämää mullistavalla tavalla. Parantumiset ja uskoontulot ovat seurakunnan kristityille ’arkea’.

        Linkkejä:
        Bill Johnson Ministries: http://www.bjm.org
        Kalifornialainen Bethel Church: http://www.ibethel.org"

        http://www.healingrooms.fi/?sid=217

        1.
        Olen omassa kotiseurakunnassani mukana rukouspalvelussa, ja kotikaupungissani on Healing Roomilla toimintaa ainakin toisinaan.

        2.
        Jos kysyisin kotiseurakunnassani valtuutusta mennä palvelemaan Healing Roomissa, niin tätä taustaa vasten saisin todennäköisesti valtuutuksen toimia.

        3.
        Koska olen kokenut Pyhän Hengen toimivan kauttani, kun olen toiminut rukouspalvelussa, niin hyvin todennäköisesti Pyhä Henki toimisi myös silloin, kun rukoilen ihmisten puolesta muualla kuin kotiseurakunnassani.

        4.
        En ymmärrä, miten tämä kytkisi minut esimerkiksi Betheliin.


      • JumalaLoiAivot

        Jos ostat kaupasta sellaisen firman banaaneja, jota rahoittaa aseteollisuus niin miten olet mukana edistämässä terrorismia?

        Siten.

        Nykyään on ihan tavallista tutkia eri lafkojen taustoja, että tietää missä on mukana. Kun vihanneksetkaan eivät tule enää omalta pihalta.


      • JumalaLoiAivot

        Ja nimenomaan työ on tehtävä itse, sillä jokainen on henkilökohtaisessa vastuussa Jumalalle.

        En ole pitkään aikaan kuulunut mihinkään seurakuntaan. Kyllästyin ainaiseen valtataisteluun sen tärkeimmän eli Kristuksen kustannuksella.


      • MikäOnOlennaista
        JumalaLoiAivot kirjoitti:

        Jos ostat kaupasta sellaisen firman banaaneja, jota rahoittaa aseteollisuus niin miten olet mukana edistämässä terrorismia?

        Siten.

        Nykyään on ihan tavallista tutkia eri lafkojen taustoja, että tietää missä on mukana. Kun vihanneksetkaan eivät tule enää omalta pihalta.

        Jaa. En ole kuullut mitään sellaista, että Healing Roomeissa edistettäisiin jotain "bethel-oppeja". Se mitä olen niistä jotain kuullut on, että siellä rukoillaan ihmisten puolesta ja ihmiset saavat apua.

        Tosin parempana näkisin sellaisen tilanteen, että kynnys tulla seurakuntiin pyytämään rukousta olisi niin matala, ettei olisi tarvetta millekään erillisille Healing Roomeille. Kynnys vaan ei valitettavasti ole aina niin matala, että tällainen olisi helppoa.


      • JumalaLoiAivot

        Ok. Katsoitko laittamani linkin? Siinähän se ilmoitetaan aivan suoraan. Healing Rooms -konsepti on lainattu suoraan Bethelistä.

        Ymmärrän kyllä, että tällainen voi vaikuttaa pikkumaiselta tai mitättömältä tekijältä mutta kyseessä on vähän sama, jos siltaa suunniteltaessa tulee millin heitto paperilla ja sen seurauksena koko silta romahtaa. Ymmärrätkö, mitä tarkoitan?

        Johnson esim. opettaa, että Jeesus teki ihmeet ihmisenä, ei Jumalana. Kun saatavilla on Raamattu, miksi turvautua toisen käden lähteisiin? Saati tuoda ulkomailta suoraan valmiita malleja sellaisenaan Suomeen?

        Tottakai seurakunnissa vedotaan siihen, että kunhan vain evankeliumia tavalla tai toisella julistetaan jne. Tässä kuitenkin vääristellään koko kristinuskoa mikä pitkällä aikavälillä tulee vieraannuttamaan ihmisiä uskosta ylipäänsä, aiheuttaa erimielisyyksiä/sekaannuksia ja tekee kynnyksen entistäkin korkeammaksi.

        Ihmisiä parantuu ja tulee uskoon mitä ihmeellisimmissä tilanteissa ja paikoissa. En silti suosittelisi vaikkapa lento-onnettomuutta hoidoksi kenellekään vaikka joku olisi sillä tavalla yhtäkkiä tajunnut elämäntarkoituksensa tms.


    • TulkoonValkeus

      "On EPÄNORMAALIA, jos kristitty ei janoa MAHDOTTOMIA. Meidän hengelliseen DNA:hamme on koodattu HALU NÄHDÄ, että MAHDOTTOMATKIN asiat taipuvat Jeesuksen NIMEN edessä."

      - Bill Johnson

      http://www.healingrooms.fi/?sid=217

      Onneksi jokainen KRISTITTY ymmärtää, että JUMALALLE kaikki ON mahdollista. Ja Hänessä me NÄEMME, miten mahdotonta potaskaa Johnson kirjoittaa. Eikä se siitä muuksi muutu vaikka kuinka Jeesuksen NIMEEN vannoisi.

      3. Moos. 19:12

      12. Älkää vannoko väärin minun nimeeni, ettet häpäisisi Jumalasi nimeä. Minä olen Herra.

      • MikäOnOlennaista

        "mitä hyvänsä te anotte MINUN NIMESSÄNI, sen minä teen, että Isä kirkastettaisiin Pojassa."

        "Totisesti, totisesti minä sanon teille: jos te anotte jotakin Isältä, on hän sen teille antava MINUN NIMESSÄNI. Tähän asti te ette ole anoneet mitään MINUN NIMESSÄNI; anokaa, niin te saatte"

        "Ja nämä merkit seuraavat niitä, jotka uskovat: MINUN NIMESSÄNI he ajavat ulos riivaajia, puhuvat uusilla kielillä, nostavat käsin käärmeitä, ja jos he juovat jotakin kuolettavaa, ei se heitä vahingoita; he panevat kätensä sairasten päälle, ja ne tulevat terveiksi."

        Jeesuksen nimen voima on kyllä aivan uuden testamentin mukainen oppi. Tosin jotkut ovat kehittäneet siitä "name it & claim it" -sovelluksen, ja niin asia ei kyllä toimi. Mutta ei ainakaan toi Johnsonin toteamus vielä mitään "name it & claim it" -oppia ollut.


      • JumalaLoiAivot

        Johnsonin metodi perustuukin enemmän eräänlaiseen itsesuggestioon, jossa ihmisen mielen tulee muuttua sellaiseksi, että hän kykenee uskonsa avulla kuvittelemaan itsensä terveeksi vastoin todellisuutta - se on vaarallista.

        Ylipäänsä liiallinen terveys- ja sairauskeskeisyys on jo itsessään jollain tapaa sairaalloista ja heijastelee enemmänkin yhteiskunnan/maailman epäinhimillisiä vaatimuksia kuin ihmisten todellista tilaa. Sairaus on suhteellista ja liiallinen täydellisyydentavoittelu itsessään sairasta. Näin ollen voidaankin todeta, että terve ihminen reagoi sairaalloiseen tilanteeseen terveesti - sairastamalla. Kun taas sairas, joka uskottelee olevansa terve, on todellisuudessa se sairas.


        Luuk. 17:1-23

        1. Ja hän sanoi opetuslapsillensa: "Mahdotonta on, että viettelykset jäisivät tulematta; mutta voi sitä, jonka kautta ne tulevat!
        2. Hänen olisi parempi, että myllynkivi pantaisiin hänen kaulaansa ja hänet heitettäisiin mereen, kuin että hän viettelee yhden näistä pienistä.
        3. Pitäkää itsestänne vaari! Jos sinun veljesi tekee syntiä, niin nuhtele häntä, ja jos hän katuu, anna hänelle anteeksi.
        4. Ja jos hän seitsemän kertaa päivässä tekee syntiä sinua vastaan ja seitsemän kertaa kääntyy sinun puoleesi ja sanoo: 'Minä kadun', niin anna hänelle anteeksi."
        5. Ja apostolit sanoivat Herralle: "Lisää meille uskoa".
        6. Niin Herra sanoi: "Jos teillä olisi uskoa sinapinsiemenenkään verran, niin te voisitte sanoa tälle silkkiäispuulle: 'Nouse juurinesi ja istuta itsesi mereen', ja se tottelisi teitä.
        7. Jos jollakin teistä on palvelija kyntämässä tai paimentamassa, sanooko hän tälle tämän tullessa pellolta: 'Käy heti aterialle'?
        8. Eikö hän pikemminkin sano hänelle: 'Valmista minulle ateria, vyöttäydy ja palvele minua, sillä aikaa kuin minä syön ja juon; ja sitten syö ja juo sinä'?
        9. Ei kaiketi hän kiitä palvelijaa siitä, että tämä teki, mitä oli käsketty?
        10. Niin myös te, kun olette tehneet kaiken, mitä teidän on käsketty tehdä, sanokaa: 'Me olemme ansiottomia palvelijoita; olemme tehneet vain sen, minkä olimme velvolliset tekemään'."
        11. Ja kun hän oli matkalla Jerusalemiin, kulki hän Samarian ja Galilean välistä rajaa.
        12. Ja hänen mennessään erääseen kylään kohtasi häntä kymmenen pitalista miestä, jotka jäivät seisomaan loitommaksi;
        13. ja he korottivat äänensä ja sanoivat: "Jeesus, mestari, armahda meitä!"
        14. Ja heidät nähdessään hän sanoi heille: "Menkää ja näyttäkää itsenne papeille". Ja tapahtui heidän mennessään, että he puhdistuivat.
        15. Mutta yksi heistä, kun näki olevansa parannettu, palasi takaisin ja ylisti Jumalaa suurella äänellä
        16. ja lankesi kasvoilleen hänen jalkojensa juureen ja kiitti häntä; ja se mies oli samarialainen.
        17. Niin Jeesus vastasi ja sanoi: "Eivätkö kaikki kymmenen puhdistuneet? Missä ne yhdeksän ovat?
        18. Eikö ollut muita, jotka olisivat palanneet Jumalaa ylistämään, kuin tämä muukalainen?"
        19. Ja hän sanoi hänelle: "Nouse ja mene; sinun uskosi on sinut pelastanut".
        20. Ja kun fariseukset kysyivät häneltä, milloin Jumalan valtakunta oli tuleva, vastasi hän heille ja sanoi: "Ei Jumalan valtakunta tule nähtävällä tavalla,
        21. eikä voida sanoa: 'Katso, täällä se on', tahi: 'Tuolla'; sillä katso, Jumalan valtakunta on sisällisesti teissä".
        22. Ja hän sanoi opetuslapsillensa: "Tulee aika, jolloin te halajaisitte nähdä edes yhtä Ihmisen Pojan päivää, mutta ette saa nähdä.
        23. Ja teille sanotaan: 'Katso, tuolla hän on!' 'Katso, täällä!' Älkää menkö sinne älkääkä juosko perässä.


      • Selvinnyt
        JumalaLoiAivot kirjoitti:

        Johnsonin metodi perustuukin enemmän eräänlaiseen itsesuggestioon, jossa ihmisen mielen tulee muuttua sellaiseksi, että hän kykenee uskonsa avulla kuvittelemaan itsensä terveeksi vastoin todellisuutta - se on vaarallista.

        Ylipäänsä liiallinen terveys- ja sairauskeskeisyys on jo itsessään jollain tapaa sairaalloista ja heijastelee enemmänkin yhteiskunnan/maailman epäinhimillisiä vaatimuksia kuin ihmisten todellista tilaa. Sairaus on suhteellista ja liiallinen täydellisyydentavoittelu itsessään sairasta. Näin ollen voidaankin todeta, että terve ihminen reagoi sairaalloiseen tilanteeseen terveesti - sairastamalla. Kun taas sairas, joka uskottelee olevansa terve, on todellisuudessa se sairas.


        Luuk. 17:1-23

        1. Ja hän sanoi opetuslapsillensa: "Mahdotonta on, että viettelykset jäisivät tulematta; mutta voi sitä, jonka kautta ne tulevat!
        2. Hänen olisi parempi, että myllynkivi pantaisiin hänen kaulaansa ja hänet heitettäisiin mereen, kuin että hän viettelee yhden näistä pienistä.
        3. Pitäkää itsestänne vaari! Jos sinun veljesi tekee syntiä, niin nuhtele häntä, ja jos hän katuu, anna hänelle anteeksi.
        4. Ja jos hän seitsemän kertaa päivässä tekee syntiä sinua vastaan ja seitsemän kertaa kääntyy sinun puoleesi ja sanoo: 'Minä kadun', niin anna hänelle anteeksi."
        5. Ja apostolit sanoivat Herralle: "Lisää meille uskoa".
        6. Niin Herra sanoi: "Jos teillä olisi uskoa sinapinsiemenenkään verran, niin te voisitte sanoa tälle silkkiäispuulle: 'Nouse juurinesi ja istuta itsesi mereen', ja se tottelisi teitä.
        7. Jos jollakin teistä on palvelija kyntämässä tai paimentamassa, sanooko hän tälle tämän tullessa pellolta: 'Käy heti aterialle'?
        8. Eikö hän pikemminkin sano hänelle: 'Valmista minulle ateria, vyöttäydy ja palvele minua, sillä aikaa kuin minä syön ja juon; ja sitten syö ja juo sinä'?
        9. Ei kaiketi hän kiitä palvelijaa siitä, että tämä teki, mitä oli käsketty?
        10. Niin myös te, kun olette tehneet kaiken, mitä teidän on käsketty tehdä, sanokaa: 'Me olemme ansiottomia palvelijoita; olemme tehneet vain sen, minkä olimme velvolliset tekemään'."
        11. Ja kun hän oli matkalla Jerusalemiin, kulki hän Samarian ja Galilean välistä rajaa.
        12. Ja hänen mennessään erääseen kylään kohtasi häntä kymmenen pitalista miestä, jotka jäivät seisomaan loitommaksi;
        13. ja he korottivat äänensä ja sanoivat: "Jeesus, mestari, armahda meitä!"
        14. Ja heidät nähdessään hän sanoi heille: "Menkää ja näyttäkää itsenne papeille". Ja tapahtui heidän mennessään, että he puhdistuivat.
        15. Mutta yksi heistä, kun näki olevansa parannettu, palasi takaisin ja ylisti Jumalaa suurella äänellä
        16. ja lankesi kasvoilleen hänen jalkojensa juureen ja kiitti häntä; ja se mies oli samarialainen.
        17. Niin Jeesus vastasi ja sanoi: "Eivätkö kaikki kymmenen puhdistuneet? Missä ne yhdeksän ovat?
        18. Eikö ollut muita, jotka olisivat palanneet Jumalaa ylistämään, kuin tämä muukalainen?"
        19. Ja hän sanoi hänelle: "Nouse ja mene; sinun uskosi on sinut pelastanut".
        20. Ja kun fariseukset kysyivät häneltä, milloin Jumalan valtakunta oli tuleva, vastasi hän heille ja sanoi: "Ei Jumalan valtakunta tule nähtävällä tavalla,
        21. eikä voida sanoa: 'Katso, täällä se on', tahi: 'Tuolla'; sillä katso, Jumalan valtakunta on sisällisesti teissä".
        22. Ja hän sanoi opetuslapsillensa: "Tulee aika, jolloin te halajaisitte nähdä edes yhtä Ihmisen Pojan päivää, mutta ette saa nähdä.
        23. Ja teille sanotaan: 'Katso, tuolla hän on!' 'Katso, täällä!' Älkää menkö sinne älkääkä juosko perässä.

        Jep, perfektionismi on sairaus. Olen toipumassa siitä.


      • JumalaLoiAivot
        Selvinnyt kirjoitti:

        Jep, perfektionismi on sairaus. Olen toipumassa siitä.

        Tiedän tunteen.

        Ennen Jeesuksen sovitustyötä Jumala vaati täydellistä uhria. Jumala siis sovitti itsensä koko maailman kanssa. Lihallisen ihmisen on sitä vieläkin niin vaikea hyväksyä, että mielellään vaatii itseltään/toisilta Jeesuksen nimessä täydellisyyttä. Tai seurakunta vaatii... tai joku. Aina löytyy niitä, joille mikään ei riitä. Onneksi on armo = Ansioton Rakkaus Meidän Osaksemme


    • HoseeHalapenjo

      Tämä on juuri se syy, miksi karismaattisuuden jakaminen "terveeseen" ja "ylilyönteihin" ei toimi. Kukaan ei pysty objektiivisesti osoittamaan, missä se raja menee, vaan se on veteen piirretty viiva. Tapani Suonnolle raja ei esimerkiksi mene siinä, että se on Bethelin syövereistä lähtöisin. Missä kenenkään raja menee, on ihan täyttä arvausleikkiä, koska arvioijat itsekin hyväksyvät osaksi omaa kristinelämäänsä asioita, traditioita, joille Raamattu ei anna tukea. Miksi ei Pyhä Henki voisi toimia näin? No koska ¯\_(ツ)_/¯

      • JumalaLoiAivot

        Aivan. YOU Never Know.

        Tosin Raamattuun ja historiaan perehtymällä vältettäisiin turha pään seinään hakkaaminen. Ihminen vaan sattuu olemaan sellainen otus, että kaikki täytyy aina itse kokeilla. Että vaikka sitä kamelia ei ole saatu neulansilmästä pariin tuhanteen vuoteen, niin jos vaikka nyt onnistuis. Eikä ymmärretä, että kyse on vertauskuvasta. Tai sitten ne lukemattomat sokeat, jotka saavat näkönsä. Entä, jos kyse onkin HENGELLISESTÄ näkökyvystä?

        Asioille on syynsä ja kansalla ei ole muistia - kansakunnalla on.


      • JumalaLoiAivot
        JumalaLoiAivot kirjoitti:

        Aivan. YOU Never Know.

        Tosin Raamattuun ja historiaan perehtymällä vältettäisiin turha pään seinään hakkaaminen. Ihminen vaan sattuu olemaan sellainen otus, että kaikki täytyy aina itse kokeilla. Että vaikka sitä kamelia ei ole saatu neulansilmästä pariin tuhanteen vuoteen, niin jos vaikka nyt onnistuis. Eikä ymmärretä, että kyse on vertauskuvasta. Tai sitten ne lukemattomat sokeat, jotka saavat näkönsä. Entä, jos kyse onkin HENGELLISESTÄ näkökyvystä?

        Asioille on syynsä ja kansalla ei ole muistia - kansakunnalla on.

        "Allegoriassa teoksen tai ilmaisun todellinen merkitys on jokin muu kuin sen kirjaimellinen ilmiasu. Esimerkiksi jokin abstrakti käsite tai luonnonvoima voidaan kuvata elollisena oliona tai ihmiset muina eläiminä. Tyypillisiä esimerkkejä allegoriasta ovat faabelit ja osa Raamatun näyistä.

        Allegoria on periaatteeltaan lähellä metaforaa. Metaforan tavoin myös allegoriassa jotakin asiaa (teema) kuvataan toisen asian (reema) kautta. Allegorian ja metaforan keskeisimpänä erona on se, että allegoriassa kaksi käsitettä korvaa toisensa sopimuksenvaraisesti, kun taas metafora edellyttää teeman ja sitä kuvaavan reeman välillä jotakin luonnollista yhteyttä. Allegoriat perustuvat siten merkkien symboliseen käyttöön. Allegorista vertauskuvaa ei siis voida yleensä ymmärtää suoraan päättelemällä, vaan sitä tulkitsevan on myös tiedettävä tai oivallettava, mitä käsitteitä vertauskuvassa on korvattu.[2]"

        https://fi.wikipedia.org/wiki/Allegoria


    • Uusiaikakausiko

      Tapani on eronnut. Toiminta toivottavasti muuttuu raamatulliseksi.

      • HyvissäKäsissäEdelleen

        Toiminnanjohtajan paikalla on tehty sukupolvenvaihdos (Esa-Pekka Mattila), mutta Tapani on hallituksen puheenjohtaja. Näin hänelle jää enemmän aikaa itse evankeliointiin.
        http://oneway.tv/fi/video/vE__F6utevw


    • Surullista

      Ilmeisesti toiminta on TS hanskassa edelleen ja sama veljien panettelu jatkuu

      • valehtelet

        Usko nyt jo, että Suonto ei ole panetellut ketään. Jos hänen sanansa on käynyt kohti, kannattaa katsoa peiliin ja tutkistella omaa sydäntään, eikä herjata Herran palvelijaa.


      • Surullista

        Ei ne panettelut kohti käy. Ohi menee. Sääli vaan että nuoria uskovia pelotellaan pois Pyhän Hengen täyteydestä. Sille on nimi vajaaevankeliumi ja oikeaoppisuuden harha.

        Tämä asia on hyvin tunnettu oikeiden uskovien keskuudessa mitä TS väärin opettaa. Turha sinun on täällä mustaa yrittää valkaista.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Cynthia Woods

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 💋 ­­­N­­y­m­­­f­o­­m­­a­­a­­­n­i -> https://x18.fun/girl04372247#CynthiaWoods 🔞💋❤️💋❤️💋🔞�
      YIT-Yhtymä
      1
      13442
    2. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      184
      1784
    3. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      77
      1124
    4. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      113
      1123
    5. Nainen, millainen tilanne oli

      kun huomasit ihastuneesi häneen oikein kunnolla. Missä tapahtui ja milloin
      Ikävä
      64
      1046
    6. Persut petti duunarit

      Kyllä persujen kuuluu nyt mennä häpeämään kun äänestivät lakkolakien puolesta. Vielä muka kehutaan olevan työväenpuolue,
      Perussuomalaiset
      194
      956
    7. Persuille kovaa kyytiä YLEn kannatusmittaus

      https://yle.fi/a/74-20085866 Näin se menee persueliitti. Pettäjän tie on karu, persujen äänestäjät ovat nyt reagoineet
      Maailman menoa
      182
      920
    8. Lindtman runnonut demarit huimaan nousukiitoon!

      Palkansaajat – siis Suomen käynnissä pitävä kansanosa – ei näemmä arvosta EK/SY-sätkyakka Purran saksipelleilyä. Niin
      Maailman menoa
      271
      886
    9. Mitä ajattelen sinusta

      Että olit erilainen kuin muut ja jollakin kummalla tavalla samanlainen kanssani, vaikka ei tunnetukaan. Sinun kanssa tu
      Ikävä
      35
      833
    10. Itkisikö onnesta

      Jos panisin sua kunnolla?
      Ikävä
      86
      707
    Aihe