World Visitor ...???

Hei!

Tuttavalleni lähetettiin oikein nimellä A4 1-sivuinen mainos, jossa kehuttiin WV:n tarjoamia huippuedullisia matkoja eri kohteisiin, joista pitäisi mennä kuulemaan lisää johonkin tiedotustilaisuuteen. Olisi pitänyt ilmoittautua jollekin web-osoitteen sivulle. Sivulle ei vain päässyt, ei löytynyt koko yrittäjää. Nettisivu olisi ollut joko www.worldvisitor.fi tai www.wvtravel.fi . Kumpaakaan ei löytynyt. Mainoksessa oli myös puhelinnumero 09-74790236 . Ihan tavalliselta lankapuhelinnumerolta vaikuttaisi. Tuttavani soitti sinne. Piti ensin vähän aikaa kuunnella jonotusääniä, jonka jälkeen puhelu katkesi. Sitten soitti sieltä takaisinpäin joku ulkomaalaisittain murtaen puhunut virkailija tms. joka pyysi nimeä tms. ja lupasi soittaa varttitunnin päästä uudestaan. Eipä soittanut...
Firma saattaa olla norjalainen. Mainos näyttää vähän samalta, kuin muutama vuosi sitten parin saksalaisvetoisen firman, joka kuljetti turisteja halvalla mm. Turkkiin.

Mikäköhän tuon takana oikein on? Onko joku ihan oikeasti reissannut tuon firman järjestämällä matkalla?
Hataran arvauksen pohjalta tuo saattaisi olla firma, joka yrittää saada turisteja reissaamaan Turkkiin eikä kuitenkaan saa sivujaan eikä muutakaan kuntoon.

-Pena

55

4185

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tsekattu

      Sama esite tuli minulle ja etsiskelin firmaa netistä, ei löytynyt. soittamaan en alkanut. toimarin nimi Aksoy..viittaisi Turkkiin. joten tämä tarjous oli niitä "liian hyvä ollakseen totta". ilmaisia lounaita ei ole, joten tökeröhköksi hujausyritykseksi epäilen. toivottavasti tuttavallesi ei koidu jättimäistä puhelinlaskua.

      • Halpismatkaaja

        Kyllä se firma löytyy netistä, laitat vaan väliviivan oikeaan kohtaan.
        Olen ollut vastaavilla halpismatkoilla Kroatiassa, Italiassa, Espanjassa, Turkissa (aivan mahtavilla kiertomatkoilla parilla sadalla eurolla) ja marraskuussa menemme Marokkoon. Turistikohteilla on tarve saada matkailijoita myös sesonkiajan ulkopuolella.


    • Tupo

      Sain saman esitteen ja löysin sivut ihan helposti. Varasin ajankin tilaisuuteen.

      • Tupo

        Ko. yritys järjestää matkoja mm. Turkkiin, Italiaan, Kreikkaan. Varmaankin nämä lähes ilmaiset matkat ovat Turkkiin. Norjalainen yritys.


      • Hakutulos

        Googlehan se kertoo.
        Turkkilainen 5* lienee muualla -1* ?


      • Keltawse

        Tupo! Kerrohan sitten mitä tilaisuudessa oli. Mun ystäväkin sai ton ja löysi kyllä sivut helposti. Piti mennä huomiseen infoon, mutta ei nyt päästäkkään.


      • Tupo. Voisitko tsekata varmuuden vuoksi aloitusjutustani ne nettiosoitteet, joilla en löytänyt netistä oikein mitään järkevää, ja ovatko ne samat, joilla sinä pääsit ko. firman nettisivuille. Ehkä olleet välillä pois toiminnasta tms.


      • Mihin

        Voisitteko kopsata paikat ja ajat, jolloin tilaisuuksiin voi mennä. Kiitos!


      • Halpismatkaaja
        PenaL kirjoitti:

        Tupo. Voisitko tsekata varmuuden vuoksi aloitusjutustani ne nettiosoitteet, joilla en löytänyt netistä oikein mitään järkevää, ja ovatko ne samat, joilla sinä pääsit ko. firman nettisivuille. Ehkä olleet välillä pois toiminnasta tms.

        Sinulta puuttui väliviiva wv-


    • fresta

      It tämän saman huijarikirjeen World Visitorilta ja pyydettiin varaamaan aika esittelytilaisuuteen. En soita enkä osallistu!

    • EiNorjalaistaSkeidaaTaas

      Sain tänään kirjeen. Kävin heidän sivulla, jossa oli vain varattavina aikoja heidän ns. tutusmistilaisuuksiin. Tietoja heistä oli norjaksi, suljin sivut ja heitin kirjeen roskiin. Täyttä huijausta.

    • Udellaan

      Tänään tuli minullekin sama kirje. Firman sivut löytyivät ja varasin ajan. En sitten tiedä sen enmpää, ehkä esittelytilaisuuden jälkeen enemmän. Kannattaahan se kuitenkin katsoa, mitä heillä tarjottavana.

    • HanskiHaukansilmä

      Sain saman kutsun. Otan selvää firmasta. Mitään ei kannata maksaa etukäteen, jos sinne esittelyyn asti menee. Kuluttajaneuvontavirasto vois tietää tästä.

    • stadius

      Ei ole välttämättä edes turkkilaista vaan aivan suomalaista vedätystä tuo World Visitorin kirje. En löytänyt edes osoitelähdettä: Bisnode-henkilömarkkinoitirekisteriä netistä. Liian naivia yrittää huijata fiksuja ihmisiä!

      • Halpismatkaaja

        Heillä on myös suomenkieliset sivut
        www.wv-travel.fi . Olen ollut vastaavilla, siis tällaisilla halpismatkoilla nyt viisi kertaa ja marraskuussa menossa taas.


    • Katipii

      Esittelyssä käyty ja matkalle ilmoittauduttu jotta sain kaikki matkaan vaikuttavat tiedot = lisämaksut. Eli teksti: hintaan sisältyy kaikki retket = 150e maksettava lisää per henkilö joka kattaa retkien opastuksen, sisäänpääsymaksut matkaohjelmassa mainittuihin nähtävyyksiin ja 6 päivällistä. Eli matka jonka piti olla kiitos osallistumisesta, hintana 89e hyppäsi kertaheitolla 239e. Lisäksi vielä mahdolliset polttoainelisät ja mitähän yllätyksiä vielä ;). Ja tuo hinta tietysti voimassa vain tammikuussa :)

      • Maailmantallaaja

        Huomenna olisi esittely 3.9.2016 Klo. 13-15 Sokos Hotel Kluuvikatu 8 . Olin typerä ja ilmoittauduin, mutta jätän asian tähän koska matkakohde voi hyvinkin olla Turkki ja sinne en nyt kyllä lähde kuin on niin levotonta ja mitäs vielä tapahtuukaan !


      • Kiitti vastauksista. Vaikuttaisi vähän vastaavilta reissuilta, joilla olen ollut useamman kerran. Itse reissu oli halpa, mutta juuri vastaavia "featureja" alettiin kaupata vasta ensimmäisen aamupäivän tiedotustilaisuudessa hotellin auditoriossa tms kokoushuoneessa. Siihen perushintaan sisältyi yleensä bussireissut, joissa opastus jne. "Pakollisia" pysähdyksiä oli mm. matto-, nahkatakki-, koru-, ym pajojen kohdalla, joissa sitten kohtuullisen ystävällisesti, mutta päättäväisesti kaupiteltiin ao. puulaakin tuotteita. Lisämaksulla sai sitten ostettua matkan varrelle sijoittuneista ruokailupaikoista; lähialueella yleensä korvessa ei ollut lyhyen matkan päässä muita ruokapaikkoja, tosin ruokailu onnistuu ilmankin noita kalliita ravitoloita pienellä kekseliäisyydellä. Sitten lisärahaan kuului mm. "Turkkilainen ilta" ym ja jotain vastaavia rientoja, joihin sai kyllä yleensä ostettua myöhemminkin erillislippuja. Se, että perusmaksu reissulle oli silloin noin edullinen johtui jonkun Turkin matkailuinstanssin sponssauksesta, jolla pyritään tukemaan Turkin matkailuyrittäjien työllisyyttä ja toimintaa matkailusesonkien ulkopuolella, jolloin hellereissajille rannat ym ovat liian viileitä, eikä kaikki karnevaalipaikat ole auki. Etelärannikolla on kuitenkin suomalaisittain viileähkö kesäaika. Itse olen ainakin niistä reissuista tykännyt, kun sitä "pöhinää" rakastavaa sekoilijaturistia on pyörinyt vähemmän pitkin tienoita.


      • HanskiHaukansilmä

        @katipii: Oliko kyseessä Turkki? Esitteessä ei mainita, mikä maa, mikä valuutta. Kiitos vastauksesta etukäteen. Hanski


      • Menettelee

        Kyllä oli Turkki. Ei ollut pakko ostaa - ehkä ei tuolla esittelyssäkään - aterioita, mutta opaspalvelut kylläkin, koska piti lähteä joka aamu hotellista uuteen paikkaan. Matkat olivat fantastisia. Kuitenkin jos nälkiintyy helposti, jostkut ateriat on syytä ostaa. Ne, jotka ovat matkan ostaneet, niin ei välttämättä ollenkaan paha juttu. Kaikki lupaukset täytettiin ja Turkissa on paljon nähtävää...


      • Menettelee

        Jotkut ihmiset kieltäytyivät, mutta reissuihin kannattaa lähteä - jonkun kaupun kikierroksen ja turhanpäiväisen voi jättää poiskin, mutta reissuun...


      • Liikola

        Esittelyssä käyty ja oli mielestäni ihan asiallista. Turkin lisäksi esiteltiin Italian, Kreikan, Itäisensaksan ja Etelä-Afrikan kiertoajelu, jonka kanssa käydään nyt kuumana. Jos esittelyssä varaisi, saisi €200/matkustaja alennusta. Kysymys kuuluukin: onko kukaan koskaan käynyt tämän firman matkoilla?
        Katipii - miten maksoit matkan? Kävikö luottokortti?


    • HUIJARIT

      ???? Siinä mainoskirjeessähän oli "jos osallistut esittely tilaisuuteen, ja täytät lomakkeen", hinta on vain 89 €. Mitä ihmeen 200 € varaus alennuksesta täällä kirjoitellaan?? Tää on täyttä huijausta, älkää hyvät ihmiset vaan maksako mitään näille huijareille!!!

      • Liikola

        Olin kiinnostunut Etelä-Afrikan matksta €1500, josta saisi €200 alennuksen jos varaisi matkan esittelyssä. Eli olisin kiinnostunut tietämään onko kukaan ollut tämän matkanjärjestäjän matkoilla ja voiko varauksen maksaa luottokortilla.


      • merikatti
        Liikola kirjoitti:

        Olin kiinnostunut Etelä-Afrikan matksta €1500, josta saisi €200 alennuksen jos varaisi matkan esittelyssä. Eli olisin kiinnostunut tietämään onko kukaan ollut tämän matkanjärjestäjän matkoilla ja voiko varauksen maksaa luottokortilla.

        mä ostaisin menopaluu-lipun itse netistä ja varaisin jonkin hotellin hotellienvaraus-sivustolta, Trivago, Momondo jne.. Nykyään ei ole edes kielitaitovaatimuksia.
        Itseäni ei Mogadishu sen kummemmin kuin Kap kaupunkikaan kiinnosta, mutta jos varaat lipun vähintään n. kaksi kuukautta etukäteen, saat koko matkan varmaan ainakin n 800€ hotelleineen, ett on toi 'alennus' jokseenkin huvittava. Mitä helvettiä tekee worldvisitorilla kun ei siellä kukaan vastaa puhelimeen eikä lue sähköposteja, kysyn vaan. En halua enää olla missään tekemisissä heidän kanssaan.


    • Scandinavian

      Kävin tänään tämän Worldvisitorin esittelytilaisuudessa. Kysyin siellä, missä firman pääkonttori on, kun esitteessä on osoite Norjassa. Suomea murtaen puhuva (turkkilainen?) esittelijä kertoi, että Sveitsissä, ja toimistot kaikissa Pohjoismaissa, etc. Jotta saisi matkan varattua, piti maksaa varausmaksu 25 euroa käteisellä, jonka muutamat henkilöt tekivätkin. - Netistä ei löydy tämän nimistä matkanjärjestäjää. Alan epäillä, että onko koko firmaa olemassakaan? Esitettä ei ollut ja kaikki paperit oli kopioituja ja todella alkeellisia. Esitys aivan avuton. Vaikuttaa huijaukselta!

    • PetokseltaVaikuttaa

      Eikö tästä kannattaisi tehdä tutkimuspyyntö poliisille? Vaikuttaa täydeltä petokselta. Älkää hyvät ihmiset maksako mitään, ei korteilla, käteisestä puhumattakaan.

    • Tuttavani meni n. viikko sitten sinne Sokos-hotellin tilaisuuteen, mutta valitettavasti liian myöhään, joten paljon ei ole tässä kertomista. Oli siellä joku ihan oikea esittelytilaisuus ollut, jotain asiaan liittyviä lappuja oli pöydällä jne. Oli jättänyt jollekin yhtyeydenottopyynnön, mutta mitään ei ole kuulunut. Saattaa olla ihan ok. juttukin muuten, mutta kaikesta päätellen todella harrastajamaisissa käsissä...

      • en tiedä onko sen amatöörempejä kuin muutkaan, mutta se, ettei kenenkään siellä saa mitään yhteyttä, on todella ikävää. Ja superhuonot nettisivut ovat myöskin heidän ongelmansa. Kauniita kuvia muttei kyllä kovin mielenkiintoisilta vaikuta. Kävin siinä 'esittelyssä' ja olisin ottanut vaikka Italian tai Espanjan ilmaismatkan, mutta se 190€ (89€/suunta) koskee vain Turkin tuppukyliä, jotka ei minua voisi vähempää kiinnostaa. Lounaan hinta 39€ on myös kallis, niin kalliisti et Suomen tuppukylissä syö, omat eväät pitää ottaa siis mukaan. Varmaan viinipullo myös, sillä minä ainakin pelkään vuoristoissa niiden surkeilla busseilla ja karmealla liikenteellä. Sanoin esittelytilaisuudessa, etten halua lähteä yksin ja olen siis epävarma koko jutusta. Nyt he lähettivät minulle jokatapauksessa laskun. Ketään. ystävistäni ei kiinnosta lähteä Tuppodoniaan seikkailemaan ja olen yrittänyt lähettää näille maalaisille nyt vastauksen, tuloksetta. Puhelimessa joku tyttö kyllä vastasi, mutta sanoi, että lähetä mailia. Tein niin, eikä edelleenkään mitään vastausta. Lähetin uudestaan tänään mailia, mutta ilmeisesti heidän sähköposteja ei kukaan lue ja laatikot ovat täynnä, maili tuli takaisin ja sanoi että Tuntematon vastaanottaja. Tälläinen saamattomuus vie kyllä kaikki pisteet heiltä, yritän nyt vielä sanoa, etten todellakaan ole kiinnostunut Turkista, en edes uutisissa. Tappakoot ne muslimit toinen toisensa ihan rauhassa, ei kiinnosta.


    • Halpismatkaaja

      Osoite on www.wv-travel.fi, siis väliviiva. Olen ollut useammilla muitten firmojen järjestämillä halpismatkoilla, myös kahdesti Turkin kiertomatkoilla eikä ole ollut valittamista. Nyt ei Turkki oikein innosta, mutta ainakin Turkissa halpa matkan hinta johtui siitä, että valtio tukee matkailua sesonkiajan ulkopuolella ja liikkeet, joissa kiertomatkojen aikana kävimme sponsoroivat myös.

    • haiskahtaa

      Sain tänään kyseisen kirjeen. Nettisivu ei käytössä, soittamaan en alkanut. Vaikuttaa huijaukselta, kun toimitusjohtajakin laittanut vain etunimestään vain alkukirjaimen. Meillä Suomessa, jos rehellistä toimintaa, näkyvät nimet kokonaan. Viittaa Turkkiin sukunimi Aksoy. Kuis joku menee maksamaan käteisellä 25 e varausmaksun, huh, saavat hyvät summat, muutama höynäytettävå per päivä. Jos olisi rehellistä, olisi netissä sivu, josta voisi ostaa kuten muutkin matkatoimistot tekevät. Kaikkea ne turkkilaiset keksii, kesäsesonki lopuillaan ja talvikin olisi niiden elettävä, joten ....

    • Halpismatkaaja

      Kävin esittelyssä, näyttää, että Suomen markkinoille tuloa vetää tämä turkkilainen mies melko yksin. World Visitor löytyy kyllä Norjan matkavakuusrahaston sivuilta reisegarantifondet.no kohdasta registered members ja klikkaa W. Alkeellistahan tämä puuhailu on, mutta sama on ollut tilanne muittenkin halpisfirmojen matkoilla, ei ole henkilökuntaa ei toimistoja ja mailiinkin saa vastausta odottaa viime hetkeen. Lentoaikataulua olen pahimmoillaan tiedustellut vielä vuorokautta ennen lähtöä. Matkat eivät sovi kovin turvallisuushakuiselle ihmiselle, eivätkä sellaisille, jotka odottavat erityisen nopeaa palvelua, mutta tällaiselle ahkeralle, pikkubudjetilla matkaajalle nämä ovat olleet mahtavia kokemuksia. En myöskään ymmärrä nurinoita ruokapaketeista, eihän kukaan elä matkalla syömättä. Monessa maassa sesongin ulkopuolella vain isoimmat ravintolat ovat auki ja on ollut sekä kätevää että edullista, kun ruoka on kiertomatkoilla ollut pysähdyspaikoissa valmiina.
      Omatoimimatkaan verrattuna tämä on halpaa, lennon ja hotellin lisäksi pitäisi vertailuun ottaa mukaan vähintään auton vuokra.
      Näillä matkoilla on kohdallani sattunut enimmäkseen kokeneita reissaajia ja hyvä vaan, jos nurisijat heittävät esitteet saman tien roskiin.

      • pariisiin

        Moi,

        ystäväni tilailee Diasporalia jonkin firman kautta, ja lahjaksi tulee edullisia matkatarjouksia. Hän on käynyt 2 vuotta sitten Italiassa ja kehui järjestelyjä ja matkaa, joka 3 yöltä maksoi lentoineen, hotelliöineen ja aamupaloineen jotain 250 euroa.

        Nyt olemme lähdössä Pariisiin marraskuussa. 3 yöltä maksaa vain 129 euroa.

        kai niillä on muitakin matkoja.

        osoite netissä
        www.worldvisitor.fi

        puh. 09 74 79 02 35


      • punaposki5
        pariisiin kirjoitti:

        Moi,

        ystäväni tilailee Diasporalia jonkin firman kautta, ja lahjaksi tulee edullisia matkatarjouksia. Hän on käynyt 2 vuotta sitten Italiassa ja kehui järjestelyjä ja matkaa, joka 3 yöltä maksoi lentoineen, hotelliöineen ja aamupaloineen jotain 250 euroa.

        Nyt olemme lähdössä Pariisiin marraskuussa. 3 yöltä maksaa vain 129 euroa.

        kai niillä on muitakin matkoja.

        osoite netissä
        www.worldvisitor.fi

        puh. 09 74 79 02 35

        Moi! Minä olen ystäväni kanssa lähdössä Pariisiin nyt 13.11 Entäs te,me otimme lisäpäivän ja maksoi 178€ jaa, no 3 yötä onkin 17.11.Ei sitten sattunut samaan aikaan. Minä olen 3 kertaa käynyt Italiassa ja kaikki on pelannut mitä on luvattu.Ne ovat Natura Med Pharman matkoja.


    • uskallakokeilla

      Tässä teille epäileville , jotka kirjoittelette tänne , että ko matkanjärjestäjää ei ole olemassa , http://www.worldvisitor.fi/
      Olen ollut useasti ko reissuilla ja aina on hotellien taso ylittänyt sen mitä odotettiin , täällähän on näitä kirjottelijoita joitka kertovat Turkkilaisen hotellin 5 tähteä olevan -1 suomen tasoa , kaikesta huomaa , että kyseiset kirjoittajat eivät olr koskaan turkissa käyneet.

      • No nyt tuo nettiosoite toimii. Kiitos. Tästä onkin hyvä jatkaa... Itse olen käynyt useamman kerran Turkissa, eri puolilla, omatoimimatkoilla ja näillä edullisilla kierrosmatkoilla. Järjestelyt ym. aina onnistuneet, hyviä reissuja ovat olleet... :-)

        -Pentti


    • Halpismatkaaja

      Wordl Visitorin Etelä-Afrikan kiertomatka 21.3-30.3 on nyt testattu. Ryhmässä oli vain 4 suomalaista eli meidän porukkamme, muut ryhmäläiset oliva Ruotsista ja Tanskasta. Ei pahaa sanaa sanottavana. Menemme varmasti toistekin tämän matkanjärjestäjän matkalle.

      • Weesee..later

        Miksi sinä olet aina plus kommentoija.. halpismatkaaja välillä halpismatkaaja. Jos petos. Soron noo.. see you later..


    • Parmakinkku

      Hei,
      Matkustimme miehen kanssa Pariisiin . Ilmainen matka maksoi 375€/ henk. Opastusta ainoastaan norjan kielellä, ja sekin norjankielinen opas oli turkkilainen eikä osannut sanaakaan ranskaa - puhumattakaan ettei tiennyt pariisista paljon mitään, luki paperista tai opaskirjasta jotain valittua. Huhhuh! En suosittele!!!!!

    • kroatiaan

      Meille tuli myös world visitorin kroatia ns. ilmaismatka.Hieman jäi hapan maku suuhun kun ilmoittivat että varausmaksu on 95e henkilö ja maksettava viikon kuluttua varauksesta.Aika tiukka aikataulu ja hinta on kallis kun vertaa siihen että helmikuun halvin neljän päivän matka on n.130e henkilö.Puhelimitse ja netin kautta kyllä vastasivat nopeastikin suomeksi ilman kokouspyyntöä tai muita jaarittelua.Tämä tieto varausmaksusta unohtui kas kummaa esitteestä.Muutenhan matka ei ole kallis ja mietimmekin toukokuun matkaa mutta tuo varausmaksun hinta jäi kaivelemaan.Ei näköjään kannata heti varata.

    • MattiEspoosta

      Lyhyt Reklamaatio koskien NaturaMed / World Visitorin järjestämästä Pariisin matkasta 09. – 13.10.2017


      1. Lentoyhtiölle en osoita moitteita sillä lennot lähtivät ajallaan ja olivat siistejä sekä palvelu eriomaista.

      2. Hotelli oli VÄÄRÄ eli meille oli luvattu majoituspaikaksi hotelli QUALYS osoitteessa 56 rue Mouffetard ja sen sijainti piti olla keskellä Latinalaiskortteleita eli Pariisin keskustassa. Olimme erikseen tiedustelleet hotellia sekä sen yhteystietoja, jotta voimme ne antaa lapsillemme mahdollisen ”hätätapauksen” varalle sekä täällä Espoossa että Pariisissa. Näin ei tapahtunut. Olemme saaneet teiltä vahvistuksen hotellista 02.10.2017. Kävimme myöhemmin kuvaamassa hotellin, joka on olemassa ja olisi ollut ihanteellisella paikalla ja suunnitelmiimme sopiva. Nyt kuitenkin:

      Meidät majoitettiin Inter-hotelliin Pariisin ulkopuolelle 22 kilometrin päähän keskustasta. Asia ilmoitettiin meille vasta bussimatkalla lentokentältä hotellille eikä oppaamme selvittänyt asiaa vaan vetosi johonkin liikenneongelmaan, jota en voi ymmärtää miten se liittyi asiaan.

      Olen reumapotilas ja hotellin sijainti vaikeutti huomattavasti kulkemista ja Pariisiin tutustumista. Jouduimme seuraavina päivinä turvautumaan bussi- sekä RER juniin päästäksemme matkailunähtävyyksien luokse ja meiltä kului suhteettoman paljon aikaa kulkuyhteyksien selvittämiseen ja lisää kustannuksia. Tiistaina ei RER kulkenut ollenkaan, jonkin onnettomuuden takia ja jouduimme taas selvittämään miten päästä keskustaan.

      Haluan tietää seuraavat seikat hotellin vaihtoon liittyen:

      - milloin tehtiin päätös hotellin vaihdosta ja miksi siitä ei meille ilmoitettu ?
      - miksi hotellia vaihdettiin ?
      - koska päätös tehtiin ja kuka siitä päätti eli kuka on vastuussa ?
      - paikalla oli myös muita matkalle osallistujia, joille oli ilmoitettu sama hotelli Qualys kuin meille alkuperäisenä ?

      Toivon saavani näihin vastauksen ettei asiassa tarvitse kääntyä viranomaisten puoleen sillä tämä vastaa petoksen tunnusmerkkejä.

      - hotelli oli ala-arvoinen
      - vessapytty oli irti ja piti istua varovasti ettei mennyt nurin
      - vesihanan vaihtonuppi puuttui eli kun meni suihkuun niin piti kynsillä repiä vähäistä nuppia jotta sai veden juoksemaan suihkusta eikä hanoista.
      - ammeessa ei ollut liukastumista estäviä laitteita eikä ammeenpohjaan lisätty näitä
      - kahteen ensimmäiseen päivään ei meillä ollut kuin yksi pyyhe käytössä eli huonepalvelu ei ”tiennyt tai oli tietämätön” että huoneessa oli kaksi ihmistä majoittuneena

      - huoneessa ei ollut kassakaappia arvoesineiden säilytystä varten
      - huoneessa ei ollut ilmastointi, josta seurasi se, että piti tuulettaa ”ja huonepalvelu tuuletti” huonetta avaamalla ikkunan. Siitä seurasi, että huoneeseen tuli hyttysiä, jotka söivät kasvomme ja kätemme yön aikana. Sama valittivat myös muut matkailijat.

      - hotellin henkilökunta ei osannut englantia (käytin sitä koska en puhu ranskaa) ja siksi heidän kanssaan ei voinut kommunikoida (heidän puheestaan päättelin henkilökunnan olevan turkkilaisia, jonka tunnistan siksi kieleksi kun olen palvellut aikanaan YK joukoissa Kyproksella).

      - hotellin aamiainen oli niukka ja joka aamu samanlainen eikä muuta lämmintä ruokaa ollut paitsi kahvia ja teetä

      - hotelli sijaitsi meluisassa ja liikenteellisesti hankalassa paikassa ja ympäristö oli esikaupunkia

      3. Bussin kiertoajelut ala-arvoisia ja liian kalliita. Otimme osaa yhteen eli Fantastinen Pariisi mutta se oli hinnoiteltu yli eli 65 € ja mitä se piti sisällään:
      - istumista Pariisin ruuhkaa katselemassa ruudun läpi ja kun saavuimme Riemukaarelle annettiin aikaa 20 minuuttia tutustua kohteeseen. Kertokaa kuinka kahdessakymmenessä minuutissa ylitetään kaksi katua sekä mennään tunnelia pitkin kaarelle ja kiivetään 300 askelta sen päälle ?
      - Eiffel-tornilla annettiin aikaa hieman runsaammin eli 40 minuuttia ja tämä sekä paljon muuta vain 65 euroa/henkilö ???
      - muistakin kiertoajeluista kuulin tosilta että eivät täyttäneet odotuksia
      - yksi kiertoajelu peruutettiin koska bussikuski oli ylittänyt työaikansa eikä voinut ajaa (oli kansallisuudeltaan italialainen eikä puhunut englantia saati muuta kieltä)

      4. Viimeisenä OPAS
      - ei osannut Ranskaa eli ei kyennyt puhumaan ja kommunikoimaan paikallisten kanssa eikä siten voinut auttaa matkalaisia
      - ei osannut asiaansa vaan luki jostain tabletilta tietoja kuin kone. Bussissa olio myös ruotsalainen opas joka hoiti asian mallikkaasti
      - ei ollut tavoitettavissa, koska antoi väärän puhelinnumeron
      - älkää koskaan enää laittako oppaaksi ihmistä, joka ei ole siihen koulutettu ja perehdytetty. On säälittävää kun ollaan ulkomailla ja tulee ongelmia, joita henkilö ei kykene ratkaisemaan

      Toivottavasti ymmärrätte, miksi katkaisin kaiken toiminnan kanssanne.

      Jos emme vaimoni kanssa olisi matkustelleet ja reissanneet ympäri maailmaa yhdessä ja erikseen, olisimme olleet pulassa. Nyt kuitenkin saimme matkasta nautinnon, jonka ainoa tekijä oli että emme jääneet sormi suuhun ihmettelemään. Samaa ei voi sanoa muutamasta muusta matkustajasta,

    • eienää

      Kerran ollut heidän matkalla toista kertaa en mene

      • kiinnostaa

        No kertoisitko tarkemmin,mikä meni pieleen.Olen lähdössä marraskuussa Montenegron matkalle.Halpismatkoja olen tehnyt kahdesti,mutta eri firman mukana.Oli TSS,ja norjalainen sekin.Ei ollut valittamista.


      • törkeääkintörkeämpi

        Emme totisesti mekään. Hävytön kohtelu.


    • Rannallejäävä

      Olen tilannut yhdessä ystäväni kanssa viikon Kroatian matkan alkaen 11.11.2018 (varausnumero FN008358) ja siitä on maksettu varausmaksu. Ystäväni sairastui vakavasti 3.10.2018 ja sai myöhemmin diagnoosista vahvistuksen ja tiedon, että ei voi matkustaa 11.11.2018. Ilmoitin tästä heti Worldtraveille ja kysyin heti diagnoositietovahvistuksen tultua minulle (5.10.2018) mitä mahdollisuuksia minulla kuluttajansuojan näkökulmasta on.

      Kun vastausta ei kuulunut, kirjoitin uudelleen ja uudelleen karhuten heiltä vastausta kysymykseeni ja lopulta karhusin heiltä vastausta pyytämällä heiltä soittoa puhelinnumerooni, sillä matka-aika lähestyi päivä päivältä. Kun tätäkään ei alkanut kuulua, aloin soittamaan heille useita kertoja päivästä toiseen.

      Soitin kolmatta päivää Worldvisitorin asiakaspuhelimeen, josta joka päivä kuului sama viesti, että kaikki virkailijat ovat varattuja ja asiakasta ohjataan jättämään ääniviesti vastaajaan. Vastaaja on kuitenkin ollut joka kerta niin täysi, että siihen ei ole voinut jättää soittopyyntöä.

      Kun lopulta pääsin perjantaina 19.10. hieman ennen työpäivän päättymistä läpi, sain kuulla käsittämättömiä asioita, millainen työtilanne virkailijalla on. No se on oma hurja tarinansa, mutta nyt minua kiinnostaa oma tilanteeni, kun olin lähdössä koulukaverini kanssa juhlimaan 50-vuotista kaveruuttamme ja minun 60-vuotispäiviä.

      Koska ystäväni ei pääsisi matkalle mukaan, sain kuulla, että tällaisissa tapauksissa minulle lätkästäisiin lisähinta maksettavaksi, koska olisinkin yhden hengen huoneessa, koska sairastunut ystävättäreni ei tule mukaan. Pidin vastausta pöyristyttävänä ja pyysin tämän asian tarkastamista ja sain vahvistuksen, että näin kuulemma Worldvisitor toimii. Samalla tarkastettiin minun varaustilanne, joka osoitti, että minut on poistettu kokonaan matkustajaluettelosta, koska en ollut määräpäivään maksanut matkani loppuosaa. Sanoin, että ennen tuon maksun deadlinea olen ollut heihin yhteydessä sähköpostilla ja kysynyt uuden matkustustilanteen näkökulmasta oikeuksiani ja velvollisuuksiani, eli tämän nyt ilman huonekumppania varauksena olevan matkani suhteen. Minulle sanottiin, että minua ei tulla ottamaan matkustajaluetteloon mukaan, vaikka olenkin pyytänyt neuvoja, kuinka toimia ja olen menettänyt varausmaksunikin, jonka voin pyytää matkavakuutuksestani takaisin. Minulle vahvistettiin, että näin Woldvisitorissa on tapana toimia ja on turha pyytää sieltä minua hyväksymään matkalle mukaan. Minulle sanottiin, että heiltä on vastattu, mutta en todellakaan ole saanut heiltä tähän tilanteeseen liittyen yhtään sähköpostiviestiä. Virkailija kertoi minulle, että heillä on ollut paljon vaikeuksia sada sähköposteja perille ja niitä on mennyt paljon hukkaan. Näin myös minun matkalle lähtevät kaksi muuta matkatoveria (jotka asuvat keskenään samassa huoneessa) kertoivat, että Worldvisitorin sähköpostit saattavat löytyä roskista.
      Huomautin virkailijalle, että matkalle ovat lähdössä myös 2 muuta työtoveriani, joiden kanssa tarkoituksenamme on juhlia minun 60-vuotispäivää Kroatiassa. Minulle pahoiteltiin tilannetta, että tuskin tulen pääsemään matkalle.

      Mielestäni tämä ei mennyt Worldvisitorin näkökulmasta ihan putkeen: en usko että suomalaisessa kuluttajasuojassa hyväksytään yhden hengen lisähuonemaksua, jos varauksen jo tehnyt matkakumppani vakavan sairauden vuoksi joutuu perumaan. Enkä usko, että minut voidaan matkustajaporukasta heittää yli laidan, kun olen nimenomaisesti pyytänyt todisteellisesti heiltä apua ja neuvoja tässä tilanteessa.

      Minulle jäi todella ikävä maku tästä yrityksestä, jonka johtoporras ei kuulemma puhu muuta kuin turkkia!

      • SABENA

        Taitaa olla Pablon heiniä. Matka saattaa onnistua tai sitten ei, tuurissa on. "Tunnettu kansainvälinen lentoyhtiö" näyttää olevan Montenegro Airlines, tosin ihan kunnollinen Embraer. Juoni kyllä oli meilläkin sama: aluksi halpa hinta, sitten lentokentältä lähdön jälkeen alkoi rahastus kaiken maailman paketeilla. Bussin vessa oli lukossa. Retkillä juostiin polvet veressä. Olen valittanut Euroopan Unionin kuluttajapalveluun. kyllä reissaaajat pärjäävät tämänkin kaltaisilla matkoilla, mutta mukana on avuttomia ensikertalaisiakain.


    • Meatamppereelta

      Huh. Mikä sirkus... halpis matka on halpis.
      No lähdössä ollaan samaisella 18.11 Montenegro on. Tiedossa on etukäteen miinus asia...... no loman kannalta ja itse päätän loistanko mattoa tai korua......en een.

      • Almuska

        Montenegroon meno myös 18.11. Ollaan oltu aiemmin Naturamedin kautta Italiassa ja kaikki meni hyvin.


    • Meatamppereelta

      Jep ollaan kanssa lähdössä 18.11 Montenegro on.. vähän tässä pitäisi ruveta tietämään lennon tarkat tiedot. Myös paluusta....aiemmin kyllä meni tuleva maili jostain syystä roskapostiin. Nyt olen katsonut senkin.

      • Almuska

        Meille ei tullut edes roskapostia. Soittamalla tieto lennosta klo.11.30 Montenegro airlines YM 8413 on lennon numero. Kuinka pitkään olette? Me pidennettiin viikon reissuksi.


    • Almuska

      Jos otat halvan matkan pitäisi odotukset olla realistiset. Turha odotukset vaan pilaavat matkan. Hotellia ei tiedä etukäteen eli se on mitä on, ei voi vaatia muuta kuin että perusasiat on kunnossa. Paljon valitetaan rahastuksesta? Mikä matkanjärjestäjä tarjoaa ilmaisia retkiä, ilmaisia ruokia ym.? Monet veloittaa erikseen jo hotelli kuljetuksesta. Matkat on sesongin ulkopuolella eli silloin halpaa, ei kannata haaveilla rantalomasta Montenegrossa marraskuussa. Loma on lähes pyhä asia, ei sitä kannata pilata turhilla odotuksilla.

    • SABENA

      Pitää olla kovanahkainen ja puolikuuro, että selviää pakkomyynnistä paikan päällä. Joka tapauksessa joudut ostamaan lisäpaketin paljon kalliimmalla kuin heidän A4-kokoisesa esitteessään luvataan. Ja se on maksettava käteisellä ilman kuittia. Luuletko, että löytyy kirjanpidosta ja veroilmoituksesta? Oli viimeinen kerta kun tämän "halvan" matkan ostin.

    • Joutsalaiset

      18.11.2018 reissu tosi ok. Kylläkin 299 euroo meni VIP pakettiin, mutta oli sen arvoista, . Kolme eri tosiupeata hotellia, bussi joka päivä alla ja ruokaa riitti. Ti.o ja Elle.

    • HUIJAUSTA

      Huono kokemus tuosta turkkilaisesta firmasta, joka ilmoitti kotipaikakseen Oslon.

      Kuukautta ennen Kroatian matkaa ei tietoa lennosta; suora vai välilaskuTtukholmaan. Hotellit jaetaan vasta Kroatiassa lentokentällä. Ensin luvattiin aamiaiset joka aamu, sitten se muuttui 4 aamuksi..Sähköposteista google ilmoitti, ettei tunne lähettäjää Wordl Visitor. Peruin matkan ja vaadin varausmaksua palautettavaksi. Reklamoin Osloon. Matkatoimisto ei toimi Suomen säännösten mukaisesti. Minulle vastattiin, että kysymys on vain kulttuurieroista. Ihmettelen kuinka tuo matkatoimisto voi edelleenkin toimia Suomessa.

    • Snowbird

      Hei huijausta kyllä firma löytyy netistä jos kirjoitat nimen oikein. Norjalainen matkatoimisto noudattaa maansa lakia ei se mikään niin ihmeellinen asia ole eikä huijausta. Kyllä Suomessa saa olla myös muiden maiden matkatoimistoja ja se kerrotaan jo esitteessä sekä säännöt. Tämä on valitettavan yleistä ettei asioista oteta selvää ja sitten aiheettomasti haukutaan. Kyllä suomalaiset matkatoimistot myös perivät rahaa perillä ja osa vie myös näihin pakkomyynteihin. Eikä Finnairkaan aina niin luotettava ole. Kannattaisi ensin rauhoittua ja ottaa asiasta selvää. Jos on sairaus tai vamma niin kannattaisi valita joku muu kuin kiertomatka. Matkatoimisto on myös syytön siihen että maassa on itikoita, kissoja ja koiria. Samoin on syytön siihen että kun matkustaja valitsee halpamatkan ja ei ole valmis maksamaan palveluista ei sitten niitä saa. Ruokapaketti ja retket siinä on halpa ja itse olen valmis maksamaan. Joka matkalla löytyy näitä valittajia jotka haukkuvat oppaan ja arvostelevat muita syyttävään sävyyn. Ryhmämatka on ryhmämatka ja sitä sitoo tietyt aikataulut. Ei opas ole lastenvahti jonka pitää toteuttaa erikoismieltymyksiä varsinkaan jos toinen ei ole niistä valmis maksamaan.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      97
      2713
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      104
      2300
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      91
      2060
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      15
      1797
    5. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1711
    6. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      36
      1686
    7. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1676
    8. 92
      1612
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      129
      1467
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1284
    Aihe