Qashqai vs. X-Trail, kokemuksia?

X_Trail

Olisi kiinnostava kuulla käyttökokemuksia jos jollakin on niitä kummastakin mallista. Kyseiset automallit ovat listalla seuraavaa käytettyä katsellessani.

Lähinnä kiinnostaa alustan toiminta (kuulema kuivahkon kova josta epätasaisuudet lyövät lävitse) ja hiljaisuus / meleuisuus moottoritienopeuksissa.

Wikin tietojen mukaan kummassakin on sama alusta, mutta onko äänieristyksen taso X-Trailissa parempi vai samaa tasoa kuin Qashqaissa.

Muutenhan niissä on suunnilleen sama tekniikka, lieneekö alustan osia ja puslia myöten?

Perustekniikaltaan ko. autoissa ei saamani mielikuvan mukaan ole sen erityisempiä ongelmallisuuksia, eli pikemminkin ihan kestäviä kulkineita, paitsi CVT-automaatti osin kysymysmerkkinä, jolle valmistaja ohjeistanut huollot joko kerran vuodessa tai joka 30 tkm.

*

Qashqai J11 (2013–present) Platform: Nissan CMF platform (CMF-CD) - Length 4,370 mm

- https://en.wikipedia.org/wiki/Nissan_Qashqai#Qashqai_J11_.282013.E2.80.93present.29

*

X-Trial Third generation (2013–present) Platform: Nissan CMF platform (CMF-CD) - Length 4,641 mm

- https://en.wikipedia.org/wiki/Nissan_X-Trail#Third_generation_.282013.E2.80.93present.29

*

Auto kiinnostaa automaattina, mutta herää kysymys miten laaja tuo CVT-ongelma todellisuudessa on ja koskeeko se vain tiettyjä vuosimalleja.

Nissanhan on antanut ainakin osalle malleista lisätakuun vaihteistolle (kaikilla markkina-alueillaan?), eli ilmeisesti ottanut siitä varsin hyvin vastuun.

"Nissanilla on ilmennyt vakavia ongelmia Xtronic-vaihteistojen kanssa.
IS:n tietojen mukaan vika on kohtalaisen laaja ja se koskee osaa Nissanin vaihteistoja."

Julkaistu: 25.9.2014

- http://www.iltasanomat.fi/autot/art-2000000812247.html

;-)

9

3104

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • X_Trail

      Mitä nyt olen hieman kierrellyt netissä ja Youtubessa testejä katselemassa, niin X-Trailista ei mitään erityisempää moitetta kuulu koeajoissa, paitsi moottoreiden rajallisuus, eli 1.6 DCi 130 hv on siinä ja siinä tuolle autoluokalle ja varsinkin jos on matkustajia mukana.

      Etuistuimet saavat moitetta vajaasta sivutuesta ainakin normaalipainoisille ja solakoille henkilöille.

      Auton alusta kuulema sopivan mukavuspainotteinen ilman, että auto olisi keinuva.

      Hyvin kevyen ohjauksen ohjaustuntuma saisi kuulema olla tarkempi varsikin hieman dynaamisemmasa ajossa, sen olematta kuitenkaan kehno.

      Ajomelu kohtuullinen, maltillinen j akorostuu enempi kaupunkinopeuksien kiihdytyksissä. Eräs testaaj apiti ajomelun tasoa maltillisena maantienopeuksissa, alle moottoritienopeuksien.

    • kumpikahan

      Kai sekin jotain kertoo, että käytetyn Qashqain saat nykyään mistä autoliikkeestä hyvänsä, X-Trail on harvinaisuus.

    • saksanladat

      Itse kun olen tässä jokusen kuukauden tutkinut että mikä olisi se seuraava menopeli nykyisen tilalle. Niin on tullut tuskisteltua yhtä sun toista automerkkiä ja mallia ja huomannut että miten paljon sellaisia riski autoja onkaan, ei näitä hirveen kovaan ääneen mediassa ainakaan kuuluteta että miten huonoa laatua on. Todella todella kalliita vikoja joiden kanssa kuka tahansa kusessa jos hajoaa, yleensä nyt auton hankinta hinta on jossain suhteessa siihen henkilön varallisuuteenkin että auto on kallis hankinta useimmiten. Silloin ei kaipaa mitään 2000-6000 huoltoja/korjauksia.
      Toiseksi kun auto on tärkeä että pitäisi joka päivä päästä töihin sillä ja vaikka minne että jos auto joutuu pajalle pitkäksi aikaa niin sepä hauskaa.

      Toki kaikkiin autoihin voi tulla mitä vaan vikaa mutta siis tarkalla tutkimisella koti koneensa äärellä ihan välttää ne pahimmat riskit.

      Kyllä tuokin että vaihteisto ei kestä niin on taas niin vähät väliä asiakkaista, rahat vaan pois meininkiä. Ja mit' tulee premium merkkien laatuun niin niissä riittää niitä premium vikojakin sitten, joka merkiltä löytyy sorkeat moottorit että jos et tiedä niitä huollattaa oikein ja maksaa paljon niin lopputulos voi olla koneen vaihto tai kallis kone remppa, niin mersut, volvot, audit..

      Toisilla taas ei kestä mikään, voi olla että autossa ei ole kiinni mitään, ajetaan se 2 vuotta miten lystää ja vaihdetaan taas uuteen, riesa ennen aikaisesta kulumisista jää jollekkin toiselle sitten. Moni automaatti lootakin on sellainen että kyllä sen rikki saa jos ei yhtään käytä sitä tunteella, harvassa on ne vaihteistot jotka on todella tehty kestämään, niitä ei ole näissä meidän tavallisissa autoissa.

      • X_Trail

        "Kyllä tuokin että vaihteisto ei kestä niin on taas niin vähät väliä asiakkaista, rahat vaan pois meininkiä."

        Tuo yleistyksen kaltainen julistus CVT:ä koskien ei ole objektiivinen, eikä älyllisestikään rehellinen.

        Tuo soveltuu paremminkin VW-DSG-politiikkaan. Siitä poiketen Nissan on sitoutunut CVT-vaiteistoon, uskoo siihen ja siksi myös antanut sille lisätakuut, ei kieltänyt eikä paennut vastuutaan.

        "Niin on tullut tuskisteltua yhtä sun toista automerkkiä ja mallia ja huomannut että miten paljon sellaisia riski autoja onkaan, ei näitä hirveen kovaan ääneen mediassa ainakaan kuuluteta että miten huonoa laatua on."

        Vuodatuksesi on osin vaikeaa hahmottaa. Eikös auton valinta lähde liikkeelle omista tarpeista, mieltymyksistä ja kukkarosta, joka rajaa jo itse automallit tiettyyn kategoriaan, eli ei tarvitse kaikkia mahdollisia kiertää.

        Sitten eri henkilöillä voi olla erilaisia mielikuvia eri merkkien kestävyydestä ja käyttökustannuksista.

        Kuitenkin kaikissa autoissa on vikoja, korjauksia ja jos eri foorumeita lukee niillä ylikin korostuneine ongelmalähtökohtineen, niin lopulta ei uskalla ostaa mitään autoa. Sitten s24 autopalstoilla alati vakuttava ja puhtaasti sairaaloinen dissaus-trollaus on ihan oma lukunsa ja riskeeraa sekoittaa pakkaa entisestäänkin.

        Sitten vaikkapa Nisan-Renaultilla ei vaikuta olevan "triljoonaa" moottorityyppiä listoillaan, joten voisi olettaa sen voivan paremmin keskittyä niiden tuotekehitykseen ja kestävyyteen.

        Mikäli haluaa hankintahintaa ja ylläpitokuluja kohtuullistaa, niin sitten yksi vaihtoehto on Dacian eri mallit, jotka ovat edelleen toistaiseksi varsin yksinkertaista ja jo koeteltua perustekniikkaa, samalla kun niissä on kaikki oleellisin. Premiumien mukavuutta ja esteetisyyttä niiltä ei luonnollisestikaan voi odottaa.


    • Nisukkavaihtui

      Nisukalla on Suomessa heikko maahantuoja/jälleenmyyjä. Ei automaattinelivetoa, ei kunnollista huoltoverkostoa. Rahastusta. Toisin oli ennen. Ei enää nisukkaa, vaikka kohtuuhyvä auto on, ja useampaan malliin olin tyytyväinen.

    • Kamalaaa

      Nisukka on automaailman häpeäpilkku. Sisusta on heikkolaatuisin mitä löytyy ja cvt vaihteisto todella kamala ja koneet nuhaisia. Ei kulje mihinkään ja hirveä huuto kuuluu kiihdytyksessä. Hyi olkoo miten tommosia edes tehdään?

    • Nissanriittää

      Mulla on kolmas Nissan alla, ihan ok autoja, huolto on pelannut (ei tarvitse teettää merkkihuollossa). Määräaikaishuollot ovat riittäneet, mitä nyt Primerasta piti kerran korjata yhden oven lukko. Kone on valintakysymys, niitä löytyy useampilitraisiin saakka. Sisustan laatu on mulle riittänyt.

    • exRaili

      Vaihdan 12 vuotta vanhan 2,5 bensa Xtrailin uuteen vasta, kun Nissani alkaa taas tehdä kunnon käyttöautoja. Se on: ketterä, vakaa, simppeli, kunnon maavara, 4-veto oikealla automaatilla eikä millään kuminauhavirityksillä. Tämä kestää vielä ainakin 100, ellei peräti 200 tkm, nyt vasta 300tkm ajettu ja hyvin pelittää.

    • Anonyymi

      koskeeko nää nisukan viat diiselia etupäässä`? siitähän ranskisten viatkin johtuu.. entäpä jos alla ois 1.6 digiurpo`? pääsiskö vähemmillä huolloilla? vai onko sittenkin tyydyttävä lentokoneprius :aan`?

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Haluaisitko nähdä

      Hänet alastomana?
      Ikävä
      74
      3560
    2. Hilirimpsistä

      Hyvää huomenta ja kivaa päivää. Ilmat viilenee. Niin myös tunteet. 🧊☕✨🍁❤️
      Ikävä
      201
      2962
    3. Nainen lopeta pakoon luikkiminen?

      Elämä ei oo peli 😔😟
      Ikävä
      25
      2850
    4. Älä elättele

      Toiveita enää. Ihan turhaa. Sotku mikä sotku.
      Ikävä
      49
      2738
    5. Olet täällä. Mutta ei minulle.

      Nyt olen tästä 100% varma. Satuttaa. T: V
      Ikävä
      22
      2634
    6. Kuule rakas...

      Kerrohan minulle lempivärisi niin osaan jatkaa yhtä projektia? Arvaan jo melkein kyllä toki. Olethan sinä aina niin tyyl
      Ikävä
      41
      2435
    7. Miten hitsissä ulosoton asiakas?

      On tää maailma kumma, tässä haisee suuri kusetus ja ennennäkemättömän törkeä *huijaus*! Miten to.monen kieroilu on edez
      Kotimaiset julkkisjuorut
      244
      2075
    8. Törmättiin tänään

      enkä taaskaan osannut reagoida fiksusti. Menen aina lukkoon. Yksi asia on varma: tunteeni sinua kohtaan ovat edelleen v
      Ikävä
      24
      1867
    9. Vieläkö sä

      Rakastat mua?❤️😔
      Ikävä
      43
      1783
    10. Kela valvoo lasten tilejä.

      Tämä isoveli Kela kyttää jopa lasten yli 200,- euron rahat jotka on melko varmasti lahjaksi saatu. Se vaikuttaa perheen
      Yhteiskunta
      169
      1740
    Aihe