Valekiusattu ja todellinen työpaikkakiusaaminen

KuppikunnatPannaan

Jouduin todellisen vainoamisen ja ulos savustamisen kohteeksi työpaikkassani yt neuvotteluiden aikaan.

Minua vanhempi kolleega (eläkeikäinen) teki minusta kiusaamisilmoituksen.
Minulle on selvinnyt että hän linkkiyty kolmen muun naisen kanssa minua vastaan.
Jopa sellaiset naiset sai puolelleen jotka olivat ennen olleet minun hyviä työkavereita. Yhdenkin itkuja ja vuodatuksia kuuntelin kuukausien ajan illat, kun hän soitti minulle ja haki kuuntelijaa ja tukijaa. Minä tuin ja olin vilpittömästi hänen puolellaan ja autoin!


Tämä valekiusattu syytti minua asioista ja kohtelusta jota hän itse teki ja toimi minua vastaan!

Olen ns ammatillisesti koulutetumpi ja pätevämpi henkilö. Siitä kai koko kateus ja pahanpuhuminen sai alkunsa. Ei kestänyt sitä. Hän ei pärjännyt omissa työtehtävissään.

En ole turhan nauraja enkä juorua sakeissa. Keskityn työhöni - hoidan hommat ja lähden kotia.

Jos et mene mukaan kuppikuntiin niin sitten sinua aletaan syrjimään.

Ei tunnu kivalta.
Hän sai lähteä ja minä sain jäädä.
Jäljelle jääneet ovat edelleen minua vastaan. Ovat uskoneet tätä valekiusattua ja huono kohtelua minua kohtaan jatkuu. Ehkä he ovat päättäneet kaasuttaa minut vielä pihalle, kostaakseen ulos potkitun puolesta.

Olen päättänyt pidättäytyä hyvin asiallisissa väleissä näiden jäljelle jääneiden kesken, olen iloinen ja hoidan hommani. Käyn kerta viikossa juttelemassa työpaikkapsykologin kanssa ja koitan pärjätä.

Valekiusatun hampaissa ei ole kiva olla. Pahinta minusta se, että nämä kuppikunnat pitävät itseään niin mukavina ja positiivisina ihmisiä että eivät näe omassa käytöksessään mitään pahaa.

Kunhan olet kiva, ihannoit yhtä ryhmän johtajaa, naurat hänen jutuilleen ja muistat vielä kehua häntä, niin sitten sinä olet hyvä tyyppi.
Ei ole väliä, oletko työpaikan alkoholisti tms. Kunhan olet niin mukava ja muistat nuoleskella ryhmän johtajaa.

Minusta ei vaan ole tohon.
Olen mieluummin omissa oloissani. Tässä on monesti syy, miksi toisia kiusataan ja tulet kiusatuksi helpommin. Olet helppo uhri ja toivottu pala syötäväksi tällaisille "ilkeille" ihmisille.

Onko vastaavia kokemuksia savustamisesta?

2

160

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • PannaPäälle

      Kirjoituksesi on kuin mun työpaikastani.
      Meillä ei kyllä ole mitään yt-juttuja päällä, mutta muuten.
      Meillä on esiintynyt mm. työpaikka-ahdistelua, josta itsekin olen saanut osani.
      Eräs naiskollega riivasi näillä asioilla mua ekat puoli vuotta aikanaan ja sitten kiusannut ja haukkunut mua siitä lähtien. Ne ekat 3v kaikista pahiten, mutta nykyään enemmän vaivihkaa.
      Ja nyt tässä viimeisen vuoden aikana 2 mun miespuolista kollegaa pommittivat pikkujouluissa todella törkeästi erästä uudempaa naiskollegaa, että siinä oli jo muut joutuneet menemään väliinkin. Itse en ollut paikalla, koska en ole vuosiin itsekään viitsinyt jakaa vapaa-aikaani työyhteisöni kanssa muutenkaan ja kun olen ihan työn itsensä takia ko firmassa töissä muutenkin. Mutta tosiaan kuulin siitä jälkeen päin, sieltä oli tämän illanvieton aikana tullut kaikki mahdolliset koko kimppapanoista lähtien jne.
      Asiat käännetty vielä niin, että jos itse juttelen jollekin naiskollegalle, niin olen aina muka heti vonkaamassa pimppaa. Eli ihan perättömiä asioita. Näiden muiden tekemät todelliset ahdistelut ovat ihan normaalia, terveen ihmisen käytöstä, mille naureskeltiinkin että kuuluuhan se asiaankin aina yrittää työkavereita.
      Ja sitten näitä muita asioita. Haukutaan perättömästi perättömistä asioista, salataan työhön liittyviä asioita, jotta hommat kusisivat mulla->muut saisi hyvän tekosyyn haukkua mut ja mun ammattitaidon. Käydään sotkemassa mun työpisteellä asioita, jonka takia sitten välillä asiat on myös kusseet-> sama seuraus, mä muka olen laiska ja ammattitaidoton.
      Tuosta perättömästä haukkumisesta säälittävin yritys on nyt viimeisen vuoden aikana tapetille noussut tällainen, et haukutaan mustalaiseksi. Ei millään pahalla ko kansanryhmää kohtaan, mutta just tätä manne sitä manne tätä ja juuri näitä negatiivisia juttuja, mitä heihin liittyy. Säälittävintä tässä haukkumisessa on se, että mä en edes ole romani- tai muunkaan vähemmistökansan yksilö. Mistä lie tuokin saanut alkunsa, vähän on sellainen fiilis, että eikö ne saatanan ressukat muusta keksi yrittää edes haukkua, niin pakko sitten jo heittäytyä noin alas.
      Ja toi haukkuminen on usein tuon asian tiimoilta sitä, ettei varsinaisesti päin naamaa, mutta takuuvarmasti mun kuullen jollekin toiselle. Just sitä et tuokin mustalainen on varmaan niin helvetin hyvä puukkojen kanssa jne.
      Ja nuo alkoholistit, ahdistelijat ja sauhupäät meillä taas sen kuin vain porskuttaa..
      Ja heissähän ei tosiaan ole mitään vikaa heidän itsensä mielestä/mukaan. "Aina on sanottu asiasta ja asiallisesti".
      Sit kaikki nuo henkilökohtaisuudet, sekin on perseestä, missä mä asun ja tietysti nää perinteiset ulkonäkösolvaamiset.
      Sitten saatanan rassukat vielä ihmettelevät, kun ei tosiaan kiinnosta paskaakaan haaskata aikaa heihin vapaalla ja siitäkin sitten rutistaan ja mussutetaan.
      Kateus ainakin osaltaan on se syy luultavasti heidän käytökseensä. Hoidan kuitenkin hommani ja otan työn muutenkin vain työnä ja pidän yksityisasiani niistä erillään ja omina asioinani, jotka ei kuulu heille ainakaan pätkääkään. Nyt varsinkin, kun olen oppinut tuntemaan heidät, niin sitä isommalla syyllä tietysti heillä ei ole mitään asiaa mun elämääni muuten, kuin mitä työn puolesta on välttämätön pakko.
      Ja kai siinä on katkeruutta siitäkin, että he ovat ryssineet omat asiansa kuka enempi ja kuka vähempi ja kuka nyt milläkin tavoin.
      Just noi pilatut parisuhteet, mitkä oireilevat sitten työpaikka-ahdisteluna, osan porukan helvetinmoiset velat(kenellä ulosottoja ja kenellä muuten vain iso kasa turhaa velkaa niskassa, mistä pääsee eroon vain lopun ikää kestävällä velkavankeudella) jne jne.
      Olisihan tässä tän 9v ajalta vaikka miten kerrottavaa, mutta pääpiirteissään tää on tätä.
      Mut mä en ainakaan helpolla anna savustaa itseäni ulos, jos jollakulla mun työyhteisön jäsenellä on sellainen mielessä. Et kyllä tässä ollaan liittoon menossa ennen pitkää. Tässä on jo sen verran materiaalia jo viimeisen vuoden ajalta pelkästään kasassa, että niistäkin saa kyllä pitävän käräjäriidan aikaiseksi, jos tarvitsee. Saa nähdä, tarviiko näiden pässien takia mennä peräti niin pitkälle.

    • Tuisku5

      Kyllä on kokenut kiusaamista. Olen Vantaan kaupungilla ja "kestin" savustusyritykset kahden vuoden ajan. Sain olla rauhassa esimiesteni mielivallan osalta pari vuotta kun taas on ollut yritystä aloittaa saman rumba jälleen. Nyt vain osaan paremmin pitää puoliani, enkä ole enää hiljaa asioista vaan kerron työkavereilleni missä mennään. Olen huomanut että se auttaa. Teen työni ja olen myöskin paremmin koulutettu kuin useampi työkaverini täällä( esimiesten huomio kiinnittyi tutkintoon, jonka suoritin täällä ollessani ja he siitä ivallisesti mainitsivatkin kaikille). Naistyöyhteisössä ei enempää tarvita.Kateus on kantava voima.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      134
      5345
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      32
      3327
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1867
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1830
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1685
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      72
      1542
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      11
      1435
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1326
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1317
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      20
      1288
    Aihe