Toyota toi ensimmäisenä markkinoille hybridin, lataushybridin ja vetyauton. Se on edelläkävijyyttä se. Sekin onnistui vain Toyotalta.
Lue lisäksi ketju: "Toyotan ylivoimaisuuden 27 perustetta!!! "
http://www.iltasanomat.fi/autot/art-2000000854441.html
"Esiteltyään Mirain Toyota vapautti 5680 vetytekniikkaan liityvää patenttia vapaaseen käyttöön. Näistä 1 970 koskee polttokennoja, 3 350 kennojen ohjelmistoja ja 290 autojen vetytankkeja. Lisäksi vapautettiin 70 vedyn tankkausasemien patenttia. Toyota kuitenkin edellyttää patentteja käyttöönottavilta yrityksiltä sopimuksen, jossa varmistetaan patenttien käyttötarkoitus. Patentit ovat käytettävissä vuoden 2020 loppuun asti."
https://fi.wikipedia.org/wiki/Toyota_Mirai
.
Toyotalta ensin hybridi, lataushybridi ja vetyauto
37
95
Vastaukset
- tero_maan_pinnalle
"Toyota toi ensimmäisenä markkinoille hybridin, lataushybridin ja vetyauton. Se on edelläkävijyyttä se. Sekin onnistui vain Toyotalta."
Kaikki väärin!
Lohner-Porsche toi hybriauton markkinoille jo yli 100v sitten http://www.hybrid-vehicle.org/hybrid-vehicle-history.html
Edellinen oli myös ladattava hybridi. Nykyisistä valmistajista General Motors toi Chevrolet Volt/Opel Ampera lataushybridin markkinoille jo vuosia ennen Toyotaa. https://en.m.wikipedia.org/wiki/Plug-in_hybrid
Vetypolttokennoautoista Honda aloitti tuotannon v.2008 https://en.m.wikipedia.org/wiki/Honda_FCX_Clarity,
Hyundai v.2013 https://en.m.wikipedia.org/wiki/Hyundai_ix35_FCEV- Väriväärin
Kyllä sinä olet kullu noine teksteinesi. Sinulla on kaikki väärin.
- Helpporasti
Väriväärin kirjoitti:
Kyllä sinä olet kullu noine teksteinesi. Sinulla on kaikki väärin.
Todista joku noista vääräksi.
- TeroNolaaItseään
Aika hatara tuo Teron 27 jne... onneton listaus. Eikö siellä sermikopissa ole mitään järkevää tekemistä? Voisit vaikka soitella vanhoille asiakkaillesi ja tarjota Toyotan vaihtoa uuteen. Se olisi sitä myyntityötä ja vaaritkin tykkäisi kun saisivat huomiota ja voisivat vaikka innostua "uusista" Toyotan päivityksistä.
- Uskomatontasaavutusta
Siinä listassa en ainakaan minä näe mittään hataraa. Siinä on yhtä automerkkiä koskien aivan uskomattoman positiivista tekstiä. Kuinka yksi automerkki pystyy kaikeen tuohon?
- joka.päivä.tyrmäys
Se hämmästyttää että Tero jaksaa yrittää syöttää samaa tuubaa päivästä toiseen vaikka se on ammutt alas selkeillä faktoilla joka päivä.
Kultakalan muisti vai joku vakavampi viiraus nupissa? - tero.rajusti.myöhässä
Miten Mirai voi olla ensimmäinen kun Honda teki omansa jo kymmenen vuotta sitten.
Tässä testiajo sarjavalmistuksessa olevasta autosta jo vuosien takaa:
https://www.youtube.com/watch?v=GaniEb3yAhM- Trollipahastiväärässä
Honda teki konsepti auton , ne eivät ole tulleet tuotantoon.
Näin ajetaan tuotannossa olevilla autoilla.
https://www.youtube.com/watch?v=N74xvigM7v8 - tyhjä.arpa
Trollipahastiväärässä kirjoitti:
Honda teki konsepti auton , ne eivät ole tulleet tuotantoon.
Näin ajetaan tuotannossa olevilla autoilla.
https://www.youtube.com/watch?v=N74xvigM7v8Mitä konseptiautoa on myyty rekisteriin 10 vuoden ajan? Tuotantomäärät eivät olleet suuria mutta aivan samalla tavalla Miraita ei ole saatu oikeasti myyntiin juuri missään.
Oikeasti nämä polttokennoautot ovat aivan turha show. Polttokennoauton pystyy tekemään kuka tahansa valmistaja. Pointti on se että miksi rakentaa auto jota ei voi tankata missään.
Niintai näin, Honda oli 10 edellä Tojoa ja NASA oli 40 vuotta edellä kumpaakin. - OnMyynnissä
tyhjä.arpa kirjoitti:
Mitä konseptiautoa on myyty rekisteriin 10 vuoden ajan? Tuotantomäärät eivät olleet suuria mutta aivan samalla tavalla Miraita ei ole saatu oikeasti myyntiin juuri missään.
Oikeasti nämä polttokennoautot ovat aivan turha show. Polttokennoauton pystyy tekemään kuka tahansa valmistaja. Pointti on se että miksi rakentaa auto jota ei voi tankata missään.
Niintai näin, Honda oli 10 edellä Tojoa ja NASA oli 40 vuotta edellä kumpaakin.Mirai on myynnissä kaikkialla Länsi-Euroopassa. Esim tässäSaksassa:
https://www.toyota.de/automobile/der-toyota-mirai.json
- Mytoyotais
Toyota keskittyy vähäsaasteisien ja luotettavien autojen kehittämiseen, antiikkinen vw keskittyy ja käyttää voimavaransa huijausohjelmien kehittämiseen sardiinilaatikkoihinsa.
- SElaatu
Toyota on kehittänyt paljon muutakin ja juuri niin, että on pystynyt saamaan tuotteet sarjatuotantoon. Monet muut ovat vai saaneet aikaan hienoja protoja, mutta tuotanto on jäänyt unholaan. Toki sitten Toyotan peesissä on saatu omatkit laitteet myyntiin, mutta myöhässä.
Muistellaanpa 80-lukua. Kukapa vain toi moniventtiilimoottorit ihan tavalliseen perheautoon? Niin, Toyota tietysti. Ja VW sai ne vaikka Golfin vakiokoneiksi valta 90-luvun loppupuolella! Toyotan etumatka oli tässäkin toistakymmentä vuotta ja sama on ollut hybrideissä.
Kaikenkaikkiaan laatuvalmistaja Toyota on myös teknisesti edistyksellisimpiä ja eniten uutta tekniikkaa hyödyntäviä merkkejä. Mutta ei laadun kustannuksella! - sekundaa.saksasta
Kaikki uudet innovaatiot jotka Toyota on tuonut markkinoille,ovat myös sinne jääneet kestävinä ja loppuun asti suunniteltuina. Muista valmistajista ei kaikista voi todellakaan sanoa samaa. Pahimmat ongelmapesät ovat juurikin tainneet tulla Saksasta ja volkkarikonsernilta ja opelilta.
- faktat.kohdilleen
"Kaikki uudet innovaatiot jotka Toyota on tuonut markkinoille,ovat myös sinne jääneet kestävinä ja loppuun asti suunniteltuina."
Jospa nyt ensin nimeäisit yhden näistä innovaatioista jonka Toyota on tuonut markkinoille.
Jos katsotaan mainitsemaasi moniventtiilikoneita niin Toyota oli tässäkin perässähiihtäjä.
he first mass-produced car using four valves per cylinder was the British Jensen Healey in 1972 which used a Lotus 907 belt-driven DOHC 16-valve 2-liter straight-4 producing 140 bhp (54.6 kW/liter, 1.20 bhp/cid).
https://en.wikipedia.org/wiki/Multi-valve
Ja tähän voi vielä lisätä että Tojon ensimmäinen multivalve oli Yamahan suunnittelema.
Tojo on oikeasti autoilun lauantaimakkara. Halpis ja aikaansa jäljessä. - Faktoja6
Totantomallien osalta:
Ensimmäinen hybridi - Toyota Prius
Ensimmäinen plug-in hybridi - Chevrolet Volt
Ensimmäinen vetyauto - Honda Clarity
Yksi kolmesta osui oikeaan. Toki Chrysler suunnitteli, valmisti ja patentoi tuon Priuksen tekniikan 1976. Kun tuo patentti meni umpeen vuonna 1997 niin Toyota iski sitten Priuksellaan.
Että semmosta.- Valehteluataas
"Toki Chrysler suunnitteli, valmisti ja patentoi tuon Priuksen tekniikan 1976."
Tuo on täyttä paskaa.
https://www.wired.com/2010/07/alex-severinsky-toyota/
"Toyota has sought more than 4000 patents related to hybrid technology in the United States."
https://www.google.fi/webhp?sourceid=chrome-instant&ion=1&espv=2&ie=UTF-8#q=Toyotan patentit hybridi
Tästä voi lukea asiallista tekstiä siitä, mitä Toyota on tehnyt. Toyota on tehnyt,muut eivät ole kyenneet. Siitä, on jotkut Chryslerin patentit kaukana. Sellaisia ei ole. Toyotalla on ollut valtavat patenttimäärät ja nyt 17 vuoden jälkeen ne laukesivat niin kaikki valmistajat alkoivat tuuoda hybridejä markkinoille.
http://www.autoparkki.uutisparkki.com/?p=1690 - Heppep
Tässäpä hybridi patentti vuodelta 1971, johon Priuksen tekniikka perustuu.
https://www.google.com/patents/US3566717?hl=fi&dq=Baruch Berman
Sellaista se nyt vaan on.
Toyota hyppäsi hyrbidi kelkkaan samoihin aikoihin, kehitteli lisäkikkareita yms., mutta ei voinut autoa lanseerata ennen kuin kopiosuoja päättyi.
- vanhaa.tämäkin
"Toyotalla on ollut valtavat patenttimäärät ja nyt 17 vuoden jälkeen ne laukesivat niin kaikki valmistajat alkoivat tuuoda hybridejä markkinoille."
Eturivin valmistajista kukaan ei ole lähtenyt Toyotan mukahybrideihin. Kaikki muut ovat tuoneet markkinoille paljon järkevämät plugin-hybridit ja sähköautot.
Toyota on ainoa joka hukkasi aikaansa tuohon välivaiheeseen.- IhmeElukka
....hukkasi aikaansa tuohon välivaiheeseen ja valmisti ja myi 9.000.000 hybridiä ja myy edelleen miljoona hybriä aina kahdeksassa kuukaudessa.
On sulla jutut. Toyota toi tuon plugin-hybridinkin ensimmäisenä Euroopan markkinoille.
On sulla tosiaankin jutut. On todellakin. - numeroiden.mukaan
IhmeElukka kirjoitti:
....hukkasi aikaansa tuohon välivaiheeseen ja valmisti ja myi 9.000.000 hybridiä ja myy edelleen miljoona hybriä aina kahdeksassa kuukaudessa.
On sulla jutut. Toyota toi tuon plugin-hybridinkin ensimmäisenä Euroopan markkinoille.
On sulla tosiaankin jutut. On todellakin.Toyotan hybridejä on myyty 20 vuoden aikana 9 miljoonaa,
VW on myynyt 10 miljoonaa autoa joka vuosi. Siinä on aika suuri ero. - SekaisinOn
numeroiden.mukaan kirjoitti:
Toyotan hybridejä on myyty 20 vuoden aikana 9 miljoonaa,
VW on myynyt 10 miljoonaa autoa joka vuosi. Siinä on aika suuri ero.Nyt olet bimbo sekaisin.
Minä puhun pelkästään hybrideistä ja sinä autoista. Toyota on maailman suurin autonvalmistaja ja myy joka vuosi 11 miljoonaa autoa.
Oletko sinä seonnut. Ny poika hoitoon ja äkkiä!! - IhmeKakkaaKirjoittelet
IhmeElukka kirjoitti:
....hukkasi aikaansa tuohon välivaiheeseen ja valmisti ja myi 9.000.000 hybridiä ja myy edelleen miljoona hybriä aina kahdeksassa kuukaudessa.
On sulla jutut. Toyota toi tuon plugin-hybridinkin ensimmäisenä Euroopan markkinoille.
On sulla tosiaankin jutut. On todellakin.Edelleenkin se oli GM joka toi plug-in hybridin ensimmäisenä Eurooppaan (2011). Samoin kävi jenkkilän osalta (2010). Kiinassa tuon saavutuksen teki BYD joka toi plug-in hybridin markkinoille (2008).
Ensimmäinen Toyotan plug-in tuli vasta 2012. Huomioitavaa tässäkin on se, että koko surkuhupaisan pluginin suunnittelu alkoi vuosi BYD:in pluginin markkinoille tulon jälkeen.
- 3423423
Silloin 80-luvulla kun Corollaan tuli 12v koneet, kaikki automiehet tiesi että tuo on kallis kone kun on niin monta venttiiliä j asiksi kansiremppa on hiton kallis. Siihen aikaan nimittäin oli ihan vakiotoimintaa että 100tkm välein tehtiin kansiremppa.
No etuveto Corollien 12v koneisiin tarvinnutkaan tehdä kansiremppoja kuten Opeliin, Fordin ja Bemariin. Ne toimi.
Kun Honda tuli juoneen mukaan saatiin koneet jotka käy kuin sähkömoottorit, täysin värinättömästi ja kiertää kuin pieni eläin.
Moottoripyörissä ei oikein vieläkään löydy Hondia nätimmin käyviä.- Nojustjooniin
No höpöhöpö, ei 80-luvulla ollut normi, että kansiremppa 100 000 km välein. Itselläni eurooppalaisia sekä japseja ja niin tutuillakin, eikä niissä kansi ollut finaalissa satkussa.
- Eikestasitäkään
Nojustjooniin kirjoitti:
No höpöhöpö, ei 80-luvulla ollut normi, että kansiremppa 100 000 km välein. Itselläni eurooppalaisia sekä japseja ja niin tutuillakin, eikä niissä kansi ollut finaalissa satkussa.
Nyt on saksalaisten moottori finaalissa kaikilta osin jo ennen 10.000 km.
"Ongelmia esiintyy edelleen muun muassa jakoketjujen, turvatyynyjen, polttoainepumppujen, pyöränlaakereiden sekä poikkeavan paljon öljyä kuluttavien TSI-moottoreiden ja niiden epäselvän takuun kanssa."
http://www.iltasanomat.fi/autot/art-2000001105149.html - Laatukuljettaja
Totta. Ja Toyotan koneet kestää edelleen sen 500 000km normihuollolla. Mitään remontteja ei tarvita. Laatu puhuu.
- parempaa.tietoa
Taas näitä täysin tuulesta temmattuja teron toiveunia. Oikeassa maailmassa katsastustilastot kertovat että noin kaksi kolmasosaa tojoista poistuu liikenteestä jo ennen 200.000km täyttymistä ja Volkkarilla ajetaan keskimäärin pidemmälle kuin Tojolla.
Tälläkin hetkellä Suomen teillä ajaa noin 3.800 yli puolen miljoonan volsua ja vain reilut parituhatta tojoa.
http://static.iltalehti.fi/autot/karttaa_19052016_503_au.jpg
Miksi nämä seniilit jaksavat jauhaa samaa kestävyyspaskaa viikko toisensa jälkeen vaikka heille on annettu parempaa tietoa päivittäin. Tojo on kestoltaan keskimääräistä huonompi auto. Sen kertoo puolueeton yli 700.000 auton tilasto täältä kotisuomesta ja viimevuodelta.
- Das.vilppi
"No höpöhöpö, ei 80-luvulla ollut normi, että kansiremppa 100 000 km välein. Itselläni eurooppalaisia sekä japseja ja niin tutuillakin, eikä niissä kansi ollut finaalissa satkussa."
80-luvulla ei Volkkaria oikein autoksi voinut kutsua. Toyota oli edellä aivan kaikessa.- tojo.juuttui.menneisyyte
Toyota on edelleen siellä 80-luvulla vaparikoneidensa kanssa. Samoin terot.
- ParasAjaa
Toyotan tekninen etumatka oli 80-luvulla huomattava, vaikkapa tuo VW oli ihan puuhasteluasteella tekniikassa.
Vw sai sitten 90-luvulla meriittiä tdi-koneilla, mutta sitten taas ei mitään muuta kuin epäonnistuneita ratkaisuja.
Tällä hetkellä Toyota on innovatiivisuudessa johtava valmistaja ja pystyy tuomaan myyntiin teknisesti erittäin edistyksellisiä mutta myös erittäin luotettavia ratkaisuja. - Paraskopioimisessa
ParasAjaa kirjoitti:
Toyotan tekninen etumatka oli 80-luvulla huomattava, vaikkapa tuo VW oli ihan puuhasteluasteella tekniikassa.
Vw sai sitten 90-luvulla meriittiä tdi-koneilla, mutta sitten taas ei mitään muuta kuin epäonnistuneita ratkaisuja.
Tällä hetkellä Toyota on innovatiivisuudessa johtava valmistaja ja pystyy tuomaan myyntiin teknisesti erittäin edistyksellisiä mutta myös erittäin luotettavia ratkaisuja.No mikähän olisi esimerkki tuollaisesta innovatiivisuuden johtajan edistyksellisestä ratkaisusta?
Bensavaparit ovat täysin esihistoriallisia surkean väännön ja korkean kulutuksen kanssa.
Turbokoneissa tojo seuraa volkkaria kymmenen vuotta jäljessä
Hybriditekniikka on jäänyt 20-vuoden takaiselle tasolle ja kukaan muu ei ole edes kiinnostunut tekemään perus-hybriditurhakkeita. Muut valmistajat menevät suoraan järkevämpään plugin-konseptiin. Toyotan markkinoillaolevan pluginin toimintasäde on kaikista surkein.
Vetyautoissa Honda teki saman harjoituksen jo kymmenen vuotta sitten. Täysin mainostemppu koska vetyautoille ei ole minkäänlaista polttoaineen jakeluketjua missään.
Dieseleisä Tojo löi suosiolla hanskat naulaan kun osaamista ei ollut.
Eli missä on se innovatiivisuus ja esimerkit siitä? - Missä.sähkö
Volsulta löytyy myös sähköauto ja lisää malleja on tulossa. Tojolla on aika hiljaista myös tuolla osastolla.
- Tosikupla
"Dieseleisä Tojo löi suosiolla hanskat naulaan kun osaamista ei ollut.
Eli missä on se innovatiivisuus ja esimerkit siitä?"
Kyllä toyota edelleenkin valmistaa dieseleitä, mutta miksi tekisi niitä Euroopan kylläisille markkinoille? Mitä järkeä?
Fiksu teettää tai ostaa ne vähät dieselit mitä tarvitaan. VW tekee kaiken itse. Teki jenkkimarkkinoillekin omat " huippudieselit" Loppu räpellys onkin tuttua kaikille. Todella innovatiivinen huijaus, jonka loppua ei ole näkyvillä. Toinen maailmankuulu innovaatio vikavaagenilla oli ketjujakopääharjoitus joka myös päätyi täydellisyyttä hipovaan mahalaskuun. Kaikkihan senkin tietävät vaikka VW-huollossa ovat vain yksittäistapauksia.- Esimerkkejä.kehiin
Mutta missä esimerkit Toyotan edistyksellisistä innovaatioista? Niitä tässä kaipaillaan.
Ainoa tojotan keksimä juttu jota kukaan muu ei ole tehnyt on facelift kahteen kertaan. Nykyinen Avensis on faceliftattu kahteen kertaan.sellaista ei kai mikään muu valmistaja ole kehdannut tehdä.
Mitä muuta Toyota edisteksellistä tojolta löytyy? - Das.vilppi
Esimerkkejä.kehiin kirjoitti:
Mutta missä esimerkit Toyotan edistyksellisistä innovaatioista? Niitä tässä kaipaillaan.
Ainoa tojotan keksimä juttu jota kukaan muu ei ole tehnyt on facelift kahteen kertaan. Nykyinen Avensis on faceliftattu kahteen kertaan.sellaista ei kai mikään muu valmistaja ole kehdannut tehdä.
Mitä muuta Toyota edisteksellistä tojolta löytyy?Volkkarin puttipalloautoa on valmistettu jo seisämänkytluvulta asti samanlaisena vähän kulmia pyöristellen. Tasavirtalaturista on kai jo luovuttu. Niin ja se alihankkijalta ostetu turbo on jossain vaiheessa pultattu pakosarjaan. Katkeilevan remmin vaihtoivat venyvään ketjuun ja nyt taas siihen surullisen kuuluisaan remmiin. Ei silloin ole mikään facelift.
- Niin.läpinäkyvää
Das.vilppi kirjoitti:
Volkkarin puttipalloautoa on valmistettu jo seisämänkytluvulta asti samanlaisena vähän kulmia pyöristellen. Tasavirtalaturista on kai jo luovuttu. Niin ja se alihankkijalta ostetu turbo on jossain vaiheessa pultattu pakosarjaan. Katkeilevan remmin vaihtoivat venyvään ketjuun ja nyt taas siihen surullisen kuuluisaan remmiin. Ei silloin ole mikään facelift.
Hienoja väistöjä ja epätoivoisia yrityksiä vaihtaa puheenaihetta.
Palataas alkuperäiseen kysymykseen. Tässä mainostettiin Toyotan innovaatioita. Esimerkkejä näyttää olevan tosi vaikeaa löytää kun terolle tulee mieleen vain puheenaiheen vaihto volsun tekemisiin.
- Esimerkkejä.kehiin
"Tällä hetkellä Toyota on innovatiivisuudessa johtava valmistaja ja pystyy tuomaan myyntiin teknisesti erittäin edistyksellisiä mutta myös erittäin luotettavia ratkaisuja."
Mitä nämä ratkaisut ovat?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mielessäni vieläkin T
Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän391681Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa
Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k61351- 91309
Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita
Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p421307Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?
Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.11305Persut petti kannattajansa, totaalisesti !
Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,71284Sinäkö se olit...
Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis01254Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat
Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin11230Hyvää yötä ja kauniita unia!
Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä21190Lepakot ja lepakkopönttö
Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta21163