Kysyttävää kuntatiedosta toimeentulotukipäätöksess

mikäihmeenkuntatieto

Toimeentulotukipäätöksessäni tulee seuraava teksti:

"Kuntatieto antaa asuntoon toisenkin asukkaan - vai asutko yksin?"

Mikä on tämä kuntatieto mitä sosiaalitoimisto käyttää? Minulla on ajantasalla osoitetietoni postin/maistraatin järjestelmässä. Miten tuon kuntatiedon tiedon voi muuttaa niin että se on oikein?

6

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • SossunTietoToimisto

      Kuntatieto on ohjelmisto jolla tehdään toimeentulotukipäätöksiä, siinä on käyttöyhteys väestörekisteriin.

      Ilmeisesti väestörekisterin mukaan asunnossasi on sinun lisäksesi kirjoilla jonkin muukin. Ehkä virolainen "raksamies" tai edellinen vuokralainen joka ei ole viitsinyt tehdä muuttoilmoitusta pois asunnosta. Se että teet itsellesi muuttoilmoituksen asuntoon ei poista siinä jo kirjoilla olevia ihmisiä. Kannattaa soittaa maistraattiin ja kysyä ketä muita asunnossa on kirjoilla ja ilmoittaa sinne että poistavat turhat henkiöt asunnosta.

    • SossullePataan

      Oliskohan edelliseltä asukkaalta jäänyt muuttoilmoitus tekemättä. Mulle kävi aikoinaan niin että muutin vuoden alussa ja sitten pitkäperjantaiaamuna klo 9 poliisit herättivät ja kyseilvät entistä asukasta vaikka olin lähettänyt poliisiltakin tulleet kirjeet heille takaisin merkinällä "ei asu enää tässä osotteessa". Oli kai sattunut poliiseillekin jokin kömmähdys kun laittoivat 2 lukutaidotonta pariksi ja eivät osanneet lukea edes nimeä ovesta.

    • mikäihmeenkuntatieto

      Kiitos vastauksistanne! Täytyykin maanantaina soittaa maistraattiin ja selittää koko tilanne niille. Ei tekis mieli poliiseja tänne herättämään minua joskus aamuvarhain :)

    • HulluJuttu

      Jollain oli lapissa asuva matu siirtänyt kirjansa eteläSuomeen ihan ventovieraan kotiin.

      Eikä sitä tahtonut millään saada pois kirjoilta.

      Suomessa tälläinen on ihan mahdollista.

      • MatuSiirsiKirjatVäkisin

        Espoolainen perhe on saanut kesän ajan erikoisia posteja.

        Kirjeitä on tullut ainakin kaupungilta, Kelalta ja vakuutusyhtiöltä.

        Osoitteena on heidän katuosoitteensa, mutta saajana on nimen perusteella perheelle täysin tuntematon maahanmuuttaja

        Osoitteenmuutos on kirjattu Kemijärvellä.

        Mies on nyt siis maistraatin mukaan kirjoilla perheen osoitteessa, vaikkei perhe ole ikinä hänestä kuullutkaan!!!!

        "Kysyin maistraatista, onko todella niin, että esimerkiksi minä voisin lupaa kysymättä kirjata kolmihenkisen perheeni asumaan tuohon naapurin osoitteeseen. Kyllä on", he vastasivat.

        Maahanmuuttoviraston mukaan paljastaa, ettei asia ei enää kuulu heille, sillä kirjeiden lähettäjien perusteella henkilö on saanut jo oleskeluluvan Suomesta.

        http://www.talouselama.fi/uutiset/taysin-mahdollista-suomessa-mtv-tuntematon-mies-siirsi-osoitteensa-perheen-asuntoon-aiti-tuskissaan-ketaan-ei-tunnu-kiinnostavan-6581637


    • NäinKäviMinulle

      Itse muutin v. 2012 Helsinkiin Saton vuokra-asuntoon. Kelasta soittivat asumistukea hakiessani että "ketä nämä muut 8 henkeä asunnossa ovat?". Maistraattiin pirautuksen jälkeen selvisi että asunnossa oli kirjoilla useita Somalian kansalaisia, joista suurin osa oli ollut siellä kirjoilla 90-luvulta saakka. Ilmeisesti olivat jättäneet tukien saamiseksi osoitteensa Suomeen vaikka olivatkin maasta poistuneet jo ajat sitten.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      66
      1652
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      162
      1379
    3. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      88
      1212
    4. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      120
      1194
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      48
      1086
    6. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      68
      842
    7. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      104
      825
    8. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      184
      723
    9. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      92
      717
    10. Mitä vastaat jos

      Kysyn maanantaina jutteluaikaa ihan arkipäivisistä asioista, rauhassa? Koska nimittäin aion 😍
      Ikävä
      36
      654
    Aihe