Peugeotin luotettavuudesta

luottopelijoo

Naapurin vanhalla pariskunnalla pari uudenkarheaa: 508SW ja 3008, kysyin papalta etteikö yksi pösö jo laita talouden ja hermot lujille.., sanoi että aikaisempi pösö oli niin luotettava että uskalsivat pari uutta ostaa, kun kysyin kertoi 406 oli uudesta asti 15v, mikä oli se luotettava, kertoi tosin että olihan siinä pientä laitettavaa: uusittuja osia takuuaina ja sen jälkeen: vetoakselit molemmat, pyörälaakerit eteen pari kertaa taakse kertaalleen, ohjaus oli paukkunut, tehostin uusiksi kaikkine tankoineen, mittaristo uusittu kun sekosi kylmäjuotoksia yms, lämppärin kenno, etujousi poikki molemmat vaihdettu, kuskin oven johtosarja, moottori oli kuulemma muutaman kerran pakkasilla öljyt vuotanut, kerran kampiakselin tiivisteen kautta ja vaihtoon menossa ilmastointi ei toiminut kompura rikki, jotain muutakin pientä mitä pappa ei muistanut tarkemmin ja 15V / 125tkm, nyt ymmärrän kun Peugeot kuski kehuu lujaksi, kuinkahan pommi pitää auton olla että pösö kuski sanoo että jokunen vika..luin Peugeot palstaa em mallin osalta ja tosiaan...ei siinä vikoja ole mutta huonoja ominaisuuksia riittää...

20

1032

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • TaiSittenNäin

      Hienon novellin jaksoit naputella.

      Eihän tuo lista ole 15 vuotiaalle autolle kummoinenkaan.

      Osa noista selittyy varmasti vähäisellä ajomäärällä, joka ruostuttaa pyöränlaakerit, kuivattaa tiivisteet ja kovettaa kumiosat.

      Ja ennenkuin sanot mitään, kaverini Audi A8, joka on maksanut uutena 150t€, seisoi vaihdelaatikon hajottua puoli vuotta ja vuoti sinä aikana ilmastointilaitteen tyhjäksi, ruostutti ainakin yhden pyöränlaakerin ja keskuslukitus lakkasi toimimasta. Autot tykkää kun niitä käytetään.

      Ei se peugeotin tekniikka sen kummempaa ole kuin keskivertoautonkaan. Jos Audi palstalta katselet ongelmia ja niiden laatua, huomaat että aivan samanlaisten asioiden parissa sielläkin painitaan. Audissa vaan on niitä 5000 euron remontteja enemmän, jos niitä ongelmia sitten muuten on vähän harvemmin.

      • autojanuovaanon

        Heh heh joopa...minulla on -88 1.9gti harrastepeli kesäautona 190tkm ajettu ei siinä mitään kuivunut ole..mutta en itsekään peugeottia käyttöautoksi enään osta...407 oli ja aivan kauhea vikapesäke, harrasteautona omiaan tuo getari, käyttöautona vaimon primera vanha sekin mutta 345tkm ajettu ja eipä siinä vikoja ole ollut isommin, uutena kun tehty tectyl käsittely niin kyllä se kestää varmasti tekniikalleen vieläkin pitempään kuin moni uusi pösö, turha pösön sinkkikorilla pullistella kun tekniikka ei kestä sitä mitä kori


    • tolaväsil

      Missä koulussa opettelit kirjoittamaan pilkut,pisteet puuttuu ja lause aloitetaan Isolla kirjaimella.

    • älä.polta.romua

      Voi teitä epätoivoisia Teroja. Taasko huomenna yrität hitsata ruosteista Corollaasi puikolla?

      • galliankuningas

        Komppaan, tojoon verrattuna pösö on sentään kovasti myyty merkki ja kaikkien laatutilastojen aatelia, arvonsa pitää loistavasti käytettynäkin haluttu merkki, enempikin myytäisiin mutta tehtaat ei pysty vastaan suureen kysyntään, japsit ei kyllä ymmärrä autojen ja varsinkaan elektroniikan päälle yhtään mitään


      • kokokokokokoko

        Eihän pösöä uutena kannata ostaa. Mutta käytettynä voi saada pienellä rahalla paljon autoa. Silloin hinta ja laatu kohtaa.


      • 2.2sport02paskaoli
        kokokokokokoko kirjoitti:

        Eihän pösöä uutena kannata ostaa. Mutta käytettynä voi saada pienellä rahalla paljon autoa. Silloin hinta ja laatu kohtaa.

        Laatuahan ei pösössä ole ja loppupelissä tulee kalliiksi siis jos sillä ajaa meinaa, kokemus 75tkm-125tkm 406


      • pörröpöö
        2.2sport02paskaoli kirjoitti:

        Laatuahan ei pösössä ole ja loppupelissä tulee kalliiksi siis jos sillä ajaa meinaa, kokemus 75tkm-125tkm 406

        No mikä sulla siinä oli ongelmana? Ja paljonko jäi kilometri maksamaan jos niin kallista oli?


    • pieter-6

      Paras autoni 205 D jolla tuli ajettua siinä 869000 km. Moottori jatkoi toisessa autossa törmäiltyäni lunastukseen. Tietysti matkalla kului pyörän laakereita ja niveliä ym kuluvaa osaa, se on normaalia noilla kilometreillä, edelleen kaipauksella muistan tämän auton ja sen ajo-ominaisuudet. Kokemusta on kertynyt myös Saabeista, Fordeista ja Volvoista, Volkswageneista, BMW;stä ja Ariesista, Congordesta, Camarosta, M.B:stä, Fiateista, Opeleista, Vartburgista, Ladasta, ym. Yhteensä noin 4 milj km. Silti pidän parhaana autonani tuota 205 Peugeottia sekä ajettavuutensa, että kestävyytensä puolesta. Nykyinen 206 ei ole läheskään yhtä hyvä ominaisuuksiltaan. Vaihot uuteen mietityttää, mistä seuraava ominaisuuksiltaan paras? Ps. Nykyään ajot vuodessa ovat vain noin 10.000 km,

      • RMB

        Peugeot on aina ollut hyvä ajettava ja sen kautta tulee lisäturvallisuutta.
        Autossasi oli 1,7 diesel XUD7. Pirteä moottori kevyelle 205 korille vaikka turboa ei ollutkaan. 4-vaihteinen laatikko antoi kuitenkin kiihtyvyyden tunnetta 60 hevosvoimineen.
        Pieni polttoainekulutus ja tankillisella (50 litraa) pystyi ajamaan välitankkaamatta lähes Helsingistä Utsjoelle!
        XU-moottorit olivat sen ajan kestävimmät koneet koko sen ajan autoskaalasta. Moottoria sai myös bensiinikäyttöisenä. Moottoreita valmistettiin peräti 18 vuotta vuodesta 1983 - 2001, jolloin tuli korkeapainedieselit eli HDI.

        Minulla oli vähän isommalla moottorilla 306. Moottorin tyyppimerkintä oli XUD9TE eli 1,9 litrainen turbo-diesel imuilman välijäähdyttimellä.
        1,9 litrainen turbokone antoi 90 hv ja oli todella pirteä moottori. Polttoaineen kulutuskin oli kohtuullinen 4,5 - 5 litraa/100 km.
        Harmikseni taksiauto tuli kolmion takaa eteen ja pam! lunastukseen meni. Kuskilla oli vielä naamaa kiistää syyllisyys. Kilometrejä oli vain lähes 360.000 km.


    • hieman_faktaa

      Menkääpäs lapsukaiset oheiselle ranskalaiselle foorumille lukemaan Peugeotista, maassa missä ko. auton ja muidenkin ranskalaisten autojen käyttäjävolyymit ovat "hieman" eri luokkaa kuin pohjoisen pystymetsäisen kansan periferiassa.

      S24:n penikkalauman kroonisesta kouhkaamisesta huolimatta mm. Ranskassa liikenne on aina vain vuosikymmenistä toisiin täynnänsä ranskalaisia autoja myös ammmattiliikenteesä. Kyllä niiden täytyy olla aivan poikkeuksellisen huonoja autoja.

      Myös kilpailevien lukuisten autonvalmistajien täytyy olla poikkeuksellisen epäpäteviä kun ovat sopineet PSA:n moottoreiden käytöstä omissa autoissaan ;-)

      - http://www.forum-auto.com/marques/Peugeot/debut.htm

      Ps. Havainto. On merkillistä miten vain yhden suurkaupungin väestömäärää vastaavasta pystymetsä Suomen populaatiosta riittää s24:n autopalstoille kerrassaan paljon henkisesti vinoutuneita trolleja, vinoutuneen pervoa henkistä istsetyydytystä julkisesti harrastellen.

      Mahtaneeko tuo krooninen trolli-syndrooma olla maailmanennätys suhteessa kansakunnan populaatioon? Mutta onhan Suomi tilastollisestikin sisäsiittoista kansaa.

      "Tutkimus: Nettitrolli on usein narsisti, psykopaatti tai sadisti"

      - http://www.iltalehti.fi/digi/2014091918676898_du.shtml

      ...

      • hohhoijaavaan

        Tässä ketjun aloituksessa erityisen hauskaa on se, että kyseistä autoa on kohdannut kaikki maailman epäonni suurinpiirtein mitä autoon voi vikoja tulla. En jaksa uskoa.


    • Ajaavaan

      Pidän pösöstä. 308 , se on auto joka toimii, on taloudellinen ja kori ei lahoa. On nautinto ajaa autoa jonka image ei määrittele minua mitenkään ihmisenä, toisin kuin premium merkit näkyy omistajilleen tekevän. Millainen tyhjiö mahtaa olla sellaisten ihmisten elämässä jotka päästävät jonkin merkkisen auton määrittämään itseään ihmisenä. Enkä tarkoita sitä että kulkee jokin hölmön näköinen mainoslippis tai takki yllään vaan että ajattelee autoansa ensimmäisenä aamulla ja viimeisenä nukkumaan mennessä. Kaiken lisäksi suuri osa näistä tyypeistä ajaa vanhalla lintalla joka on tämäntästä pelti pystyssä tien poskessa.

    • naapurikateuden.ydin

      Naapurin vanhalla pariskunnalla pari uudenkarheaa: 508SW ja 3008

    • jasuhorn

      Pösö on taloudellisesti katsoen loppuun ajettu 200.000km kohdilla. Siinä vaiheessa joutuu kunnostukseen laittamaan enemmän rahaa, kuin mitä auton katuarvo on.

      • Että_semmoista

        Mitähän tämäkin kommentti tarkoittaa!? Ei juma, että jollain on kanssa kyllä vaipan vaihtoon tarvetta!


      • KerroRohkeasti

        Kerrotko, mikä merkitys on sillä, jos remontteihin menee enemmän rahaa kuin auton arvo on?

        Mikä on tämä matemaattinen kannattavuusmalli, jota näkee usein esitettävän?

        Jaa viisautesi meille muillekin.


      • onhyvääkin

        Kyllä peugeot on tuossa 200t km kohdalla vasta alun ajanut. Peugeotit ovat hyviä käyttöautoja. Nykyiset hiukkas suodatin asiat eivät ole hyviä dieseleissä. Näin olen ymmärtänyt. Muuten ihan päteviä kulkupelejä.


    • velttokuinetanaranskis

      Peugeot: kori sinkkiä ja tekniikka paperia..-80 luvun ruostuvia japseja näkee päivittäin liikenteessä, mutta saman aikakauden vahvoilla sinkkikoreilla olevia ranskiksia ei isommin näy..: parempi vahva tekniikka vaikka kori ruostuukin, pösön sinkkikorit menee hukkaan kertakäyttö tekniikalla, ainakin valeon paskaosien valmistus pitäisi lopettaa kun niillä on pilattu muitakin autoja kuin ranskan romuja

    • eiteemiittäääänn

      Pököt ovat huonoja autoja, aivan häntäpään tuotteita..

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Cynthia Woods

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 💋 ­­­N­­y­m­­­f­o­­m­­a­­a­­­n­i -> https://x18.fun/girl04372247#CynthiaWoods 🔞💋❤️💋❤️💋🔞�
      YIT-Yhtymä
      1
      14846
    2. Aimee Dvorak

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 💋 ­­N­­­y­­­m­­f­o­m­a­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl02740429#AimeeDvorak 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋
      0
      3049
    3. Stephanie Love

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 ❤️ ­­N­y­­­m­f­­o­­m­­­a­a­­n­­­i -> https://x18.fun/girl01692207#StephanieLove 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Lappi
      0
      3046
    4. Molly Graham

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 😍 ­­N­­­y­­m­­­f­­­o­­m­­a­a­n­i -> https://x18.fun/girl02277975#MollyGraham 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️
      Puhelimet
      0
      3045
    5. Rachelle Reynolds

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 🔞 ­N­­­y­­m­f­­­o­­m­­­a­­a­n­i -> https://x18.fun/girl03175674#RachelleReynolds 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Etelä-Savo
      0
      3045
    6. Becky Steele

      🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑 💋 ­­N­y­­­m­­f­­­o­­­m­­a­a­­­n­­i -> https://x18.fun/girl05250014#BeckySteele 🔞❤️💋❤️
      Arkkitehtuuri
      0
      3045
    7. Allison Queen

      🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒 ❤️ ­N­­­y­m­­­f­­­o­­m­a­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl07854217#AllisonQueen 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞
      Vedonlyönti
      0
      3044
    8. Pamela Orr

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 🍒 ­­­N­y­­m­f­­o­­­m­a­­­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl06055581#PamelaOrr 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞
      Star Wars
      0
      3044
    9. Lakeisha Coleman

      🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑 💋 ­­N­y­­­m­f­­o­­m­a­­­a­n­­i -> https://x18.fun/girl08105348#LakeishaColeman 🔞💋❤️💋❤️💋🔞
      Synnytys
      0
      3040
    10. Jennifer Mitchell

      🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑 🔞 ­­N­y­­m­­­f­o­­m­­­a­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl08490246#JenniferMitchell 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Joensuu
      0
      3039
    Aihe