Miksi Toyotiin on vaihdettu moottoreita?

DieselinOstaja

Katsoin nettiautosta dieseleitä ja huomasin, että monessa Toyotassa oli vaihdettu moottori melkoisen pienillä ajomäärillä? Minkähän takia niitä moottoreita on vaihdettu?

26

856

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tämän_kokemut

      Eräissä D-4D-dieseleissä on suunnitteluvirhe. Sylinterikannen tiivisteen vuotaminen on niissä tavallista, mikä ei pitäisi olla isokaan ongelma korjata. Mutta kun kannenpulttien kierteet vioittuu niissä lähes poikkeuksetta avattaessa ja uusia kierteitä ei voi tehdä lohkon ohuen ainevahvuuden takia, menee koko lohko vaihtoon. Halvinta siinä tapauksessa on vaihtaa koko moottori kuin lähteä arpomaan onnistuuko kannentiivisteen vaihto.

      • DieselinOstaja

        Uskaltaako tuommoista ostaa 100 tkm ajettuna, entä jos kone vaihdettu voiko sekin porsia?


      • tämän_kokenut
        DieselinOstaja kirjoitti:

        Uskaltaako tuommoista ostaa 100 tkm ajettuna, entä jos kone vaihdettu voiko sekin porsia?

        Jos on rohkea niin uskaltaa!
        Korjauskevottoman tilalle on vaihdettu tasan samanlainen. Ei niihin koneisiin mitään päivityksiä korjattavuuden suhteen ole tehty. Tuo suunnitteluvirhe on varmasti yksi syy monien joukossa miksi Toyota ostaa nykyisin henkilöautodieselinsä Euroopan markkinoille BMW:ltä.


    • huonoatekniikkaaa

      Common rail ei vaan kestä. Kannattaa hommata sen vuoksi VW:n pumppusuihkutin.

      • pakon_sanelema

        Vaginan piti keksiä pumppusuutin, koska yhteispaineruiskutus on Fiatin ja Boschin käsialaa ja Fiat halusi pikkuisen heitellä kapuloita rattaisiin = kielto myydä tekniikkaa vaginan alle 2 l koneisiin. Lienee jonkun 10 vuotta ollut tämä kielto voimassa -> täksi ajaksi piti keksiä pumppusuuttimet.


    • huoltovarmuus

      Tojoloota on yksinkertaistanut moottorin huoltoa. Enää ei tarvi turhaan kantta aukoa esim. kannentiivisteen vaihdon tiimoilta. Tojon dieselit ovat kertakäyttöisiä eli 100 tkm välein vaihdetaan koko moottori ja taas edessä on huolettomia kilometrejä!

    • vvtiÖljytykki

      Öljyn kulutus bensamoottoreilla on yleistä ja kun se menee kohtuuttomuuksiin, niin pakkohan mosa on vaihtaa.

    • mimimika

      Suunnitteluvirhe koneessa. kierteet joilla kannenpultit kii ovat liian heikot, pettävät aikaa myöten ja kansiongelmat alkaa. Ei johdu ajotavasta eikä kovin simppeli korjata, tonnien lasku aina. Onneksi vain diisselin ongelma, vissiin 2l ja 2,2 litraisen ongelma.

    • OCU

      en ole kuullutkaan tuommoisesta viasta Toyotalta. onkohan jonkun trollin keksimä juttu taas kuten kaikki muutkin Toyotan "viat"? nämä viat joita jotkut mainostaa täällä Toyotan vioiksi niin ovat kylläkin vw konsernin tekeleiden tyyppivikoja,yritetään vain kääntää ne maailman suurimman autonvalmistajan eli Toyotan vioiksi. joku on vissiin vain kateellinen kun volkkari hävisi kisan Toyotalle.

      • epätoivoista

        Hah hah kun oli toyota-fanilta lapsellinen ja epätoivoinen kommentti


    • Autotietäjä

      Kannentiiviste menee eikä Tojon kertakäyttömoottoria voi korjata. Suosittelen välttämään koko merkkiä ja valitsemaan sellaisten merkkien joukosta jotka kelpaavat ammattikäyttöön ja työsuhdeautoiksi. A-katsastuksen kilometrikestävyyslistauksen keskiarvon yläpuolelta löytää kunnollisia merkkejä.

    • Tero_the_great

      Miten niin muka vähillä kilometreillä? Kyllä mun D4D moottori kesti 125 tkm ennen kuin oli finaalissa. Vähän rajaa näihin provoihin. Toyota for ever!

      • Peräkylän_Arska

        Nämä D4D-moottorien väitetyt ongelmat ovat suurimmaksi osaksi urbaania legendaa. Avensista tai Corolla Versoa on myyty todella paljon näillä moottoreilla ja vain joissakin yksittäisissä tapauksissa on ollut ongelmaa, todennäköisesti Suomessa vain muutamassa kymmenessä yksilössä. Lisäksi vastuullinen valmistaja ja maahantuoja on vaihtanut mukisematta uuden moottorin tilalle ja näin on luotettava, edullinen ja turvallinen autoilu jatkunut.
        Pitäisi muistaa, että kyseinen moottorityyppi on lujarakenteinen eikä esimerkiksi kannentiivisteen palaminen ole kuulunut Toyotaan eikä juuri muihinkaan autoihin enää kymmeniin vuosiin pienillä kilometreillä. Tokihan kansiremontti joskus tulee eteen, mutta Toyotan kohdalla vasta yleensä sitten kun 500 000 km:n raja on ylitetty.


      • tietäjä.iänikuinen

        Ari Peräkylältä puhuu nyt vastoin parempaa tietoa. Eräs pienen kaupungin Toyota-myymälän huolto oli jo muutama vuosi takaperin vaihtanut yli 100 kpl Toyotan kansivikaisia dieselmoottoreita. Yksi ainoa piirimyyjä. Suomessa on monta piirimyyjää ja lisäksi erillisiä huoltoliikkeitä.


    • puolitotuus

      Aloittaja on ymmärtänyt hieman väärin. Toyotan moottorit kyllä kestävät, mutta koppa lahoaa ympäriltä. Näissä "vaihtomoottori" autoissa on siis laitettu vanhan ehjän moottorin ympärille uusi kori.

      • Pikkukauppias

        Ei muuten lahoa, missä näkyy lahoja Tojoja? Ei niin missään, loppuunajettuna kelpaavat vielä tummalla Afrikkaan.


      • japanialainen-tekniikka
        Pikkukauppias kirjoitti:

        Ei muuten lahoa, missä näkyy lahoja Tojoja? Ei niin missään, loppuunajettuna kelpaavat vielä tummalla Afrikkaan.

        Eihän näkymättömäksi lahonnutta voi nähdä.

        Toyotan korihan valmistetaan siten, että suihkutetaan maalia pellille ja maalin kuivuttua vedetään pelti pois maalin alta.

        Näin samaa peltimuottia voidaan käyttää korituotannossa lähes loputtomiin.


    • Toyota-palstan

      trollipojun yksinpuhelu jatkuu. Vain omat sivupersoonat jaksavat enää pojun rinnalla. Surullista

    • Tottaonjokasana

      Jokainen tietää että nämä D4D ongelmat ovat yhtä totta kuin Vokkelot tsi- ongelmat. Siksi taksitolpalle ei enää näe kumpiakaan.

      • SusiTuhnu

        Taksitolpalla on todella paljon VW-autoja. On sedania, bussia ja tila-autoa. Yhtään Toyota-taksia en ole nähnyt vuosiin. Täysiä susia kun ovat niin eivät kelpaa taksiin.


      • hölmöläinen.pihalla

        "yhtä totta kuin Vokkelot tsi- ongelmat. Siksi taksitolpalle ei enää näe kumpiakaan."

        Oisko nyt kaveri pikkaisen pihalla. TSI on bensakone eikä sellaisia käytetä takseissa.
        Aika paha huti.


      • PriuksetLähti
        SusiTuhnu kirjoitti:

        Taksitolpalla on todella paljon VW-autoja. On sedania, bussia ja tila-autoa. Yhtään Toyota-taksia en ole nähnyt vuosiin. Täysiä susia kun ovat niin eivät kelpaa taksiin.

        No kyllä takavuosina oli Priuksia takseissa. Ennakkoluuloton ottaa uutta tekniikkaa mittariin - mutta vastoin kaikkia odotuksia, hybridit olivat erittäin kestäviä.

        Ikävä kyllä niiden ajatellut säästöt eivät olleet edes kaupunkiautossa tarpeeksi suuria. Kaupungissa eroa kyllä syntyy mutta huonot tilat, kallis hankintahinta ja kehnot ajo-ominaosuudet (vai pitäiskö sanoa tojo-ominaisuudet) ja sääsöpossumoottorinen ulkonäkö....ei näy enää tolpalla Priuksia.


    • VaihdaPienemmälle

      Tojot hajotetaan ajamalla ! Liian pitkät välitykset lootassa ja osaamattomat kuskit ! Moottorit yksinkertaisesti tukehtuvat ja sammuvat takaisin paukuttamalla, kun tätä tapahtuu monta kertaa päivässä, ei mikään moottori sitä kestä ! Ensin menee kansipahvi kovien paineiden takia.....
      Jos ajat Tojolla "oikealla" vaihteella, moottorit ei hajoa..... ;))

    • tojorassaaja

      Alkuperäisiin d4d myllyihin laitettiin väärä kannenentiiviste joka aiheutti käytännössä kaikkiin konerikon.
      uudet ovat parempia, kai

    • veneauto

      300 th ja öljysihti tukkoon ja kone leikkas kiinni, kas kun en tienny että pitäis öljysihti puhdistaa välillä. Tukkeutuminen johtui vuotavista suuttimista. Käytetty kone tilalle ja matka jatkuu seuraavaan ongelmaan saakka joita kyllä on riittäny. Auto avensis 2,0 d4d.

      • vollesuti

        Ei auta, sihti tukkeutuu vaikka öljyä vaihdetaankin aika tiuhaan ja turhaan ainakin automaatti avensis ei kierrä ajossa tarpeeksi kovilla kierroksilla ja moottori prakaa, tämän kertoi eräs toyotatietäjä mutten oikein tätäkään ostanut se vaan on heikompi kuin muut vaikka fiiatit , renut tai vaikka dacia eli selkeästi huonompi kuin vag- moottorit.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      82
      5896
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      24
      2536
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      26
      2027
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      62
      1785
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1611
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1408
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      14
      1321
    8. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1317
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      7
      1249
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1203
    Aihe