Markku Tuppuraisen hedelmä

seinäjoellaväärähenki

Miksi irtisanouduin Seinäjoen Helluntaisrk:sta ? Juha Norolampi
https://www.youtube.com/watch?v=w8CXhFPPG0Y
Julkaistu 24.10.2016
Tällä videolla käyn lävitse kirjeenvaihtoani Seinäjoen Helluntaisrk:n johdon/vanhimmiston kanssa ja selvitän syitä siihen, miksi en enää
voinut jatkaa tämän paimenuuden alaisuudessa. (Julkistan tämän videon valheellisten ja vääristeltyjen tietojen levittämisen johdosta.)

141

1964

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • katsokaaviedo

      Hyvä että tulee esille asiaa vaikka näin netin kautta Seinäjoen helluntaiseurakunnan toiminnasta. Olisi ollut kyllä syytä selittää Norolammelle ja seurakunnille, miksi Tiainen saa saarnata?

    • pitäkääsilmätauki

      80-luvulla oli jokaiselle itsestään selvyys, että Uskon sana ja menestysteologia tuomittiin jyrkästi, mutta nyt sitä hehkutetaan joka tuutista tätä lopunajan hurmahenkeä: ihmiset kirkuvat, kiemurtelevat, menevät transsiin ja hokevat mantrojaan.
      Näitä heppuja vierailee Amerikasta ja helluntaiherätyksen ennen niin vakaat johtajat vain vaikenevat, kutsuvat näitä seurakuntiinsa ja tämä Patrick meillä keulahahmona.

      • ilopyhyydestäjaHerrasta

        Aivan näin !


      • oijjc

        asiaa


      • Uskovauskovainen

        Ei 80-luvulla läheskään kaikki tuominneet Uskon Sana-liikettä.
        Oli monia, jotka heräsivät juuri sille, miten paljon Raamatussa puhutaan uskosta ja mitä usko todella on.

        Keskustelu täällä on melko musta- valkoista ja ei ota ollenkaan kaikkia aspekteja huomioon.


    • iloaHerrassa

      Synkkä mies.

      • tärkeäätämäkin

        Mutta ei palvele saatanaa


      • zsssssd
        tärkeäätämäkin kirjoitti:

        Mutta ei palvele saatanaa

        Kuka palvelee saatanaa?
        Varo sanojasi. Todellakin varo.
        Muista mitä Jeesus sanoi kun Hänestä sanottiin, että Hän riivaajan päämiehen voimalla ajaa ulos riivaajia.


      • sihisetvain
        zsssssd kirjoitti:

        Kuka palvelee saatanaa?
        Varo sanojasi. Todellakin varo.
        Muista mitä Jeesus sanoi kun Hänestä sanottiin, että Hän riivaajan päämiehen voimalla ajaa ulos riivaajia.

        Kuka täällä riivaajia on ajanut ulos?


      • Puhetyöläinen.minä

        Vai synkkä.

        Oli asiallinen ja rauhallinen esitys.

        Olisiko pitänyt hyppiä kattoon ja huutaa esityksen aikana vähintään 37 kertaa "Hallelujaa!!"?


      • HELLoween.666
        zsssssd kirjoitti:

        Kuka palvelee saatanaa?
        Varo sanojasi. Todellakin varo.
        Muista mitä Jeesus sanoi kun Hänestä sanottiin, että Hän riivaajan päämiehen voimalla ajaa ulos riivaajia.

        Seinäjoen HELL-"kirkko" on Pirun kirkko. Uuskarismaatikot "apostolit"on kastettu pahalla hengellä, he julistavat villihenkien ja riivaajien rahanahneita saastaisen hengen oppeja. Uuskarismaatikot "apostolit" ja menestysteologit ovat Saatanan palvelijoita. Kyllä tämän saa selvästi suomeksi sanoa. Pyhänhengenpilkalla pelottelu ei tuki suuta meiltä, joille Jumala on näyttänyt Sanan palvelijoiden kautta totuuden Seinäjoen yms. villistä jumalattomasta uskonnollisesta menosta! Tehkää parannus, pahasta hengestä juopuneet juopottelijat!


      • Eipyhääkoirille
        HELLoween.666 kirjoitti:

        Seinäjoen HELL-"kirkko" on Pirun kirkko. Uuskarismaatikot "apostolit"on kastettu pahalla hengellä, he julistavat villihenkien ja riivaajien rahanahneita saastaisen hengen oppeja. Uuskarismaatikot "apostolit" ja menestysteologit ovat Saatanan palvelijoita. Kyllä tämän saa selvästi suomeksi sanoa. Pyhänhengenpilkalla pelottelu ei tuki suuta meiltä, joille Jumala on näyttänyt Sanan palvelijoiden kautta totuuden Seinäjoen yms. villistä jumalattomasta uskonnollisesta menosta! Tehkää parannus, pahasta hengestä juopuneet juopottelijat!

        Tämä on täyttä rienaamista.


    • raitista

      Aaaaaammmmmeeeeennn!

    • bfbfbfb

      Lopussahan asia taitaa paljastua, "kukaan ei ole tänä kolmena vuotena kun olen sairastanut kysellyt minun vointiani vaikka olen esirukouspyyntöä seurakunnalle esittänyt".
      Ja "en ole saanut diakonia-apua seurakunnalta sairausaikanani"
      Onkohan näin?
      Kukaanko ei ole kysynyt kertaakaan vointia 3 vuoden aikana?
      Diakonia-apua ei ole herunut?
      Luulempa, että jos Seinäjoen Helluntaiseurakunnan vanhimmat todella tietävät jonkun olevan pulassa taloudellisesti, apua varmasti tulee.

      Onko katkeruus tullut veljen sydämeen näistä? ja sen siivittämänä otettu suurennuslasi käteen ja alettu katkeruuden siemen sisällä hakeen "harhaoppien" mahdollisuutta? Paholainen on aina kärppänä paikalla kun alkaa pienikin katkeruus kalvaa, tiedän sen omasta kokemuksesta.

      • käännytieltäsi

        Tekstistäsi näkee sinun olevan yhä katkeruuden siteissä. MUTTA Jeesus voi auttaa ja pelastaa myös luopion!


      • Vain_sitä

        Täyttä PASKAA väänsi palstalle nimimerkki "bfbfbfb".


      • Seinäjokinenmies

        Norolampi ei ole ainoa joka näkee Seinäjoen asioiden todellisen tilan. On monia muitakin. En enää voi yhtyä Seinäjoen helluntaiseurakunnan oppeihin.


      • kolminaisuus

        Juhalla on henkienerottamislahja. Miksiköhän näitä Pyhänhengenlahjoja ei enää käytetä seurakunnissa? No, ei käytetä ja tässä tilanne.


      • Nainenuskossa
        Seinäjokinenmies kirjoitti:

        Norolampi ei ole ainoa joka näkee Seinäjoen asioiden todellisen tilan. On monia muitakin. En enää voi yhtyä Seinäjoen helluntaiseurakunnan oppeihin.

        Voitko yhtyä Jeesuksen rakkaus-käskyyn?


    • sumunläpi

      Sama mies taas aloittanut uuden keskustelun ja sitten haukkuu eri nimimerkeillä ne ,jotka ovat eri mieltä ja kehuu eri nimim.itseään.En voi käsittää,jos hän on suuri Jumalan mies,hänenhän pitäisi olla julistamassa isoilla areenoilla.Olen samaa mieltä nimim.bfbfbfb kanssa,jotain katkeruutta varmasti on.Nimim. vain sitä olevan kommentti on todella ala-arvoista.

      • Kymmenykset

        Taas Norolampi on saanut tuomion joltain fariseukselta. Olen suhtautunut Norolampiin varauksella, mutta häntä arvostellaan ja tuomitaan niin keksityin perustein, että sympatiapisteet menevät Norolampille.
        Taidan alkaa tukemaan Norolampia rahallisesti.


      • MinuaEiHuomata
        Kymmenykset kirjoitti:

        Taas Norolampi on saanut tuomion joltain fariseukselta. Olen suhtautunut Norolampiin varauksella, mutta häntä arvostellaan ja tuomitaan niin keksityin perustein, että sympatiapisteet menevät Norolampille.
        Taidan alkaa tukemaan Norolampia rahallisesti.

        Norolammen videosta saa sen kuvan että hän puhuu enemmän itsestään ja omista kokemuksistaan käsin kuin että hänellä olisi todellinen huoli seurakunnan opeista ja tilasta; "Minä en ole saanut apua". Minua ei kunnioiteta, minua ei huomioida tarpeeksi" jne, jne....


      • sumunläpi
        Kymmenykset kirjoitti:

        Taas Norolampi on saanut tuomion joltain fariseukselta. Olen suhtautunut Norolampiin varauksella, mutta häntä arvostellaan ja tuomitaan niin keksityin perustein, että sympatiapisteet menevät Norolampille.
        Taidan alkaa tukemaan Norolampia rahallisesti.

        En todellakaan tuominnut,ihmettelen ,ettei hän ole isoilla areenoilla.Mitä hän täällä netissä jatkuvasti tuo esiin samoja asioita.Kyllä hänellä itsellään on aika voimakkaita mielipiteitä muista.Kuinka vain hänestä olevat joidenkin ei ehkä positiiviset palautteet on väärin,mutta hänen on aina oikein.Turhaa hänen täällä netissä on kirjoitella,kokouksia pitämään!Olen itse eronnut hellareista,mutta jatkan eteenpäin,olen käsitellyt omat pettymykseni ja vihastumiseni ja valoa näkyy.


      • siunataan.Norolampea

        Sumunläpiäkö päähän?

        Jumala valitsee usein juuri ne pienet ja mitättömät palvelijansa, joiden kautta hän toimii.
        Juha Norolammen kaltaisten palvelijoiden vaatimattomassa persoonassa Jumalan voima tulee väkevästi ilmi.
        Paholainen tietää tämän ja siksi yrittää kaikin keinoin nujertaa Norolammen niiden toimesta, joilla ei ole rakkautta Jumalan sanan totuuteen.

        Jumalan hierarkiassa usein ensimmäiset tulevat viimeisiksi ja viimeiset ensimmäisiksi.

        Ei areenan koko takaa suinkaan, että siellä puhujan oppi olisi Jumalasta.
        Esim. David Herzog ja Helsingin Olympiastadion.

        Kovin oli sielullinen ja lihallinen kommenttisi, vailla Pyhän Hengen arvovaltaa, joka ohjaisi meitä kaikkeen totuuteen.


      • OikeaOppinen

        Tämä aloituskin, mikäli se on Norolammen oma, osoittaa että hän perustaa enemmänkin itseensä kun MINUA ei ole kunnioitettu. Hän pyrkii kostamaan seurakunnalle nostamalla jatkuvasti esille itseään kohtaan kokemansa vääryydet. T

        Norolampi on nyt paljastanut itsensä mistä kenkä todellisuudessa puristaa. Se puristaa siinä kohtaa että Norolampea ei ole arvostettu sillä avostuksella jota hän on seurakunnan johdolta odottanut ja jopa vaatinut.

        Näin ei toimi kukaan Pyhän Hengen valtaamana. Pyhässä Hengessä elävä uskova varoo vahingoittamasta seurakuntaa, varsinkin sellaista seurakuntaa jonka toiminnan kautta Jumala todistetusti toimii ja on toiminut ja ihmisiä on tullut uskoon suuret joukot. Pyhässä Hengessä elävä ja toimiva uskova kärsii hiljaisuudessa ja rukoilee ja siunaa "vainoojiaan". Hän ei pyri osoittautumaan marttyyriksi.

        Mikäli Norolampi todella on huolestunut seurakunnasta ja Tiaisesta, hän paastoaa ja rukoilee seurakunnan ja sen palvelijoiden ja julistajien puolesta omassa kammiossaan SALASSA. Jos hän esiintyy julkisuudessa tuoden huoltaan, sen tulisi näkyä hänessä muutenkin kuin vain sanoina: "Olen huolestunut". Norolammessa ei tätä todellista huolta ja murhetta seurakunnasta näy. Hän on enemmänkin itseään täynnä oleva omasta mielestään yksi harva oikeaoppinen.

        Matteuksen evankeliumi:
        6:1-6 "Kavahtakaa, ettette harjoita vanhurskauttanne ihmisten nähden, että he teitä katselisivat; muutoin ette saa palkkaa Isältänne, joka on taivaissa. Sentähden, kun annat almuja, älä soitata torvea edelläsi, niinkuin ulkokullatut tekevät synagoogissa ja kaduilla saadakseen ylistystä ihmisiltä. Totisesti minä sanon teille: he ovat saaneet palkkansa. Vaan kun sinä almua annat, älköön vasen kätesi tietäkö, mitä oikea kätesi tekee, että almusi olisi salassa; ja sinun Isäsi, joka salassa näkee, maksaa sinulle. Ja kun rukoilette, älkää olko niinkuin ulkokullatut; sillä he mielellään seisovat ja rukoilevat synagoogissa ja katujen kulmissa, että ihmiset heidät näkisivät. Totisesti minä sanon teille: he ovat saaneet palkkansa. Vaan sinä, kun rukoilet, mene kammioosi ja sulje ovesi ja rukoile Isääsi, joka on salassa; ja sinun Isäsi, joka salassa näkee, maksaa sinulle."

        1 Tess 2:5-8 "Sillä me emme koskaan ole liikkuneet liehakoivin sanoin, sen te tiedätte, emmekä millään tekosyyllä voittoa ahnehtineet; Jumala on todistajamme, emmekä ole etsineet kunniaa ihmisiltä, emme teiltä emmekä muilta, vaikka me Kristuksen apostoleina olisimme voineet vaatia arvonantoa; vaan me olimme lempeät teidän keskuudessanne, niinkuin imettävä äiti, joka vaalii lapsiansa; niin mekin, teitä hellien, halusimme antaa teille, ei ainoastaan Jumalan evankeliumia, vaan oman henkemmekin, sillä te olitte meille rakkaiksi tulleet."

        Näkyykö Norolammessa itkuun asti viittaavaa huolta seurakunnasta?Hänessä näkyy mielestäni enemmän huolta siitä ettei häntä itseään arvosteta. Paavali ei välittänyt siitä arvostetaanko häntä itseään.

        Fil 3:17 -18 "Olkaa minun seuraajiani, veljet, ja katselkaa niitä, jotka näin vaeltavat, niinkuin me olemme teille esikuvana. Sillä monet, joista usein olen sen teille sanonut ja nyt aivan itkien sanon, vaeltavat Kristuksen ristin vihollisina;"

        Apt 20:22-24 "Ja nyt, katso, minä matkustan, sidottuna hengessä, Jerusalemiin, enkä tiedä, mikä minua siellä kohtaa. Sen vain tiedän, että Pyhä Henki jokaisessa kaupungissa todistaa minulle ja sanoo, että kahleet ja ahdistukset minua odottavat. En minä kuitenkaan pidä henkeäni itselleni minkään arvoisena, kunhan vain täytän juoksuni ja sen viran, jonka minä Herralta Jeesukselta olen saanut: Jumalan armon evankeliumin todistamisen."


      • sumunläpi
        siunataan.Norolampea kirjoitti:

        Sumunläpiäkö päähän?

        Jumala valitsee usein juuri ne pienet ja mitättömät palvelijansa, joiden kautta hän toimii.
        Juha Norolammen kaltaisten palvelijoiden vaatimattomassa persoonassa Jumalan voima tulee väkevästi ilmi.
        Paholainen tietää tämän ja siksi yrittää kaikin keinoin nujertaa Norolammen niiden toimesta, joilla ei ole rakkautta Jumalan sanan totuuteen.

        Jumalan hierarkiassa usein ensimmäiset tulevat viimeisiksi ja viimeiset ensimmäisiksi.

        Ei areenan koko takaa suinkaan, että siellä puhujan oppi olisi Jumalasta.
        Esim. David Herzog ja Helsingin Olympiastadion.

        Kovin oli sielullinen ja lihallinen kommenttisi, vailla Pyhän Hengen arvovaltaa, joka ohjaisi meitä kaikkeen totuuteen.

        Tätä juuri tarkoitan,ei mitään normaalia keskustelua,heti tulee valtava raivo ja pilkka.Kuinka ylimielisesti voikaan joku kommentoida.Vailla Pyhän Hengen arvovaltaa?Kun ei ole rakkautta totuuteen,millä oikeudella kirjoitat noin?????Todella ilkeä ihminen,vailla rakkautta.


      • minäkinsiunaanNorolampea
        sumunläpi kirjoitti:

        Tätä juuri tarkoitan,ei mitään normaalia keskustelua,heti tulee valtava raivo ja pilkka.Kuinka ylimielisesti voikaan joku kommentoida.Vailla Pyhän Hengen arvovaltaa?Kun ei ole rakkautta totuuteen,millä oikeudella kirjoitat noin?????Todella ilkeä ihminen,vailla rakkautta.

        Ei täällä kukaan muu raivoa kuin sinä Iisebeli alias "uskonhenki".
        Kaikki kommenttisi ovat samansisältöisiä raivopäisiä syytöksiä kaikkia niitä kohtaan, jotka haluavat vaeltaa valkeudessa ja Jumalan sanan raittiudessa.
        Kaikissa kommenteissasi vastustat Juha Norolampea ja hänen edustamaansa raitishenkistä Raamatullisuutta. Ei kukaan pakota sinua pitämään hänestä eikä keistään muistakaan, jotka perustavat oppinsa Raamatun Sanan raittiille ja puhtaalle arvovallalle, mutta on suorastaan pöyristyttävää, miten jatkuvasti taistelet Jumalan sanan totuutta vastaan herjaamalla Hänen palvelijoitaan, erityisesti Juha Norolampea.
        Jos pystyt edes yhden asian todistamaan Raamatun sanan valossa, missä Norolampi opettaa väärin, niin osoita se.
        Sama koskee kaikkia muitakin, joiden mielestä Norolampi on väärässä omissa arvioinneissaan, erityisesti Patrick Tiaisen tapauksessa.
        Mutta jos et siihen kykene, ei se oikeuta silti sinua aina ja jatkuvasti täällä solvaamaan ja herjaamaan häntä ja muita, jotka pyrkivät palvelemaan Herraa opettamalla Hänen omiaan puhtaasta sydämestä ja Pyhän Hengen arvovallalla.
        Ei Juha Norolampi ole minkää arvioinnin yläpuolella, ettei hänen opetuksiaan saisi koetella. Norolampi usein itse jopa kehoittaa siihen.
        Monille on tullut täysin selväksi, että suhtaudut Juha Norolampeen vihamielisesti täysin omien tunteittesi pohjalta, koska haluat mielummin korvasyyhyysi kuunnella Patrick Tiaisen iloista harhaopettamista, kuin hänet eksyttäjäksi paljastanutta Juha Norolampea.
        Lampaat tuntevat paimenensa äänen ja seuraavat sitä. Samoin Jumalan lapsi erottaa kyllä opetuksesta, milloin se on Pyhästä Hengestä, milloin taas ei.

        Sinunkin kannattaisi tutustua tarkemmin ja syvällisemmin Patrick Tiaisen levittämiin harhaoppeihin ja niiden alkuperään.
        Jospa Kaikkivaltias Jumala vielä sinunkin silmäsi saisi avata näkemään ja ymmärtämään totuuden.


      • Vain_sitä
        OikeaOppinen kirjoitti:

        Tämä aloituskin, mikäli se on Norolammen oma, osoittaa että hän perustaa enemmänkin itseensä kun MINUA ei ole kunnioitettu. Hän pyrkii kostamaan seurakunnalle nostamalla jatkuvasti esille itseään kohtaan kokemansa vääryydet. T

        Norolampi on nyt paljastanut itsensä mistä kenkä todellisuudessa puristaa. Se puristaa siinä kohtaa että Norolampea ei ole arvostettu sillä avostuksella jota hän on seurakunnan johdolta odottanut ja jopa vaatinut.

        Näin ei toimi kukaan Pyhän Hengen valtaamana. Pyhässä Hengessä elävä uskova varoo vahingoittamasta seurakuntaa, varsinkin sellaista seurakuntaa jonka toiminnan kautta Jumala todistetusti toimii ja on toiminut ja ihmisiä on tullut uskoon suuret joukot. Pyhässä Hengessä elävä ja toimiva uskova kärsii hiljaisuudessa ja rukoilee ja siunaa "vainoojiaan". Hän ei pyri osoittautumaan marttyyriksi.

        Mikäli Norolampi todella on huolestunut seurakunnasta ja Tiaisesta, hän paastoaa ja rukoilee seurakunnan ja sen palvelijoiden ja julistajien puolesta omassa kammiossaan SALASSA. Jos hän esiintyy julkisuudessa tuoden huoltaan, sen tulisi näkyä hänessä muutenkin kuin vain sanoina: "Olen huolestunut". Norolammessa ei tätä todellista huolta ja murhetta seurakunnasta näy. Hän on enemmänkin itseään täynnä oleva omasta mielestään yksi harva oikeaoppinen.

        Matteuksen evankeliumi:
        6:1-6 "Kavahtakaa, ettette harjoita vanhurskauttanne ihmisten nähden, että he teitä katselisivat; muutoin ette saa palkkaa Isältänne, joka on taivaissa. Sentähden, kun annat almuja, älä soitata torvea edelläsi, niinkuin ulkokullatut tekevät synagoogissa ja kaduilla saadakseen ylistystä ihmisiltä. Totisesti minä sanon teille: he ovat saaneet palkkansa. Vaan kun sinä almua annat, älköön vasen kätesi tietäkö, mitä oikea kätesi tekee, että almusi olisi salassa; ja sinun Isäsi, joka salassa näkee, maksaa sinulle. Ja kun rukoilette, älkää olko niinkuin ulkokullatut; sillä he mielellään seisovat ja rukoilevat synagoogissa ja katujen kulmissa, että ihmiset heidät näkisivät. Totisesti minä sanon teille: he ovat saaneet palkkansa. Vaan sinä, kun rukoilet, mene kammioosi ja sulje ovesi ja rukoile Isääsi, joka on salassa; ja sinun Isäsi, joka salassa näkee, maksaa sinulle."

        1 Tess 2:5-8 "Sillä me emme koskaan ole liikkuneet liehakoivin sanoin, sen te tiedätte, emmekä millään tekosyyllä voittoa ahnehtineet; Jumala on todistajamme, emmekä ole etsineet kunniaa ihmisiltä, emme teiltä emmekä muilta, vaikka me Kristuksen apostoleina olisimme voineet vaatia arvonantoa; vaan me olimme lempeät teidän keskuudessanne, niinkuin imettävä äiti, joka vaalii lapsiansa; niin mekin, teitä hellien, halusimme antaa teille, ei ainoastaan Jumalan evankeliumia, vaan oman henkemmekin, sillä te olitte meille rakkaiksi tulleet."

        Näkyykö Norolammessa itkuun asti viittaavaa huolta seurakunnasta?Hänessä näkyy mielestäni enemmän huolta siitä ettei häntä itseään arvosteta. Paavali ei välittänyt siitä arvostetaanko häntä itseään.

        Fil 3:17 -18 "Olkaa minun seuraajiani, veljet, ja katselkaa niitä, jotka näin vaeltavat, niinkuin me olemme teille esikuvana. Sillä monet, joista usein olen sen teille sanonut ja nyt aivan itkien sanon, vaeltavat Kristuksen ristin vihollisina;"

        Apt 20:22-24 "Ja nyt, katso, minä matkustan, sidottuna hengessä, Jerusalemiin, enkä tiedä, mikä minua siellä kohtaa. Sen vain tiedän, että Pyhä Henki jokaisessa kaupungissa todistaa minulle ja sanoo, että kahleet ja ahdistukset minua odottavat. En minä kuitenkaan pidä henkeäni itselleni minkään arvoisena, kunhan vain täytän juoksuni ja sen viran, jonka minä Herralta Jeesukselta olen saanut: Jumalan armon evankeliumin todistamisen."

        Täyttä PASKAA väänsi palstalle nimimerkki "OikeaOppinen".


      • sumunläpi
        minäkinsiunaanNorolampea kirjoitti:

        Ei täällä kukaan muu raivoa kuin sinä Iisebeli alias "uskonhenki".
        Kaikki kommenttisi ovat samansisältöisiä raivopäisiä syytöksiä kaikkia niitä kohtaan, jotka haluavat vaeltaa valkeudessa ja Jumalan sanan raittiudessa.
        Kaikissa kommenteissasi vastustat Juha Norolampea ja hänen edustamaansa raitishenkistä Raamatullisuutta. Ei kukaan pakota sinua pitämään hänestä eikä keistään muistakaan, jotka perustavat oppinsa Raamatun Sanan raittiille ja puhtaalle arvovallalle, mutta on suorastaan pöyristyttävää, miten jatkuvasti taistelet Jumalan sanan totuutta vastaan herjaamalla Hänen palvelijoitaan, erityisesti Juha Norolampea.
        Jos pystyt edes yhden asian todistamaan Raamatun sanan valossa, missä Norolampi opettaa väärin, niin osoita se.
        Sama koskee kaikkia muitakin, joiden mielestä Norolampi on väärässä omissa arvioinneissaan, erityisesti Patrick Tiaisen tapauksessa.
        Mutta jos et siihen kykene, ei se oikeuta silti sinua aina ja jatkuvasti täällä solvaamaan ja herjaamaan häntä ja muita, jotka pyrkivät palvelemaan Herraa opettamalla Hänen omiaan puhtaasta sydämestä ja Pyhän Hengen arvovallalla.
        Ei Juha Norolampi ole minkää arvioinnin yläpuolella, ettei hänen opetuksiaan saisi koetella. Norolampi usein itse jopa kehoittaa siihen.
        Monille on tullut täysin selväksi, että suhtaudut Juha Norolampeen vihamielisesti täysin omien tunteittesi pohjalta, koska haluat mielummin korvasyyhyysi kuunnella Patrick Tiaisen iloista harhaopettamista, kuin hänet eksyttäjäksi paljastanutta Juha Norolampea.
        Lampaat tuntevat paimenensa äänen ja seuraavat sitä. Samoin Jumalan lapsi erottaa kyllä opetuksesta, milloin se on Pyhästä Hengestä, milloin taas ei.

        Sinunkin kannattaisi tutustua tarkemmin ja syvällisemmin Patrick Tiaisen levittämiin harhaoppeihin ja niiden alkuperään.
        Jospa Kaikkivaltias Jumala vielä sinunkin silmäsi saisi avata näkemään ja ymmärtämään totuuden.

        En edes ymmärrä,mistä iisebelistä ja uskonhengestä puhut!!!!Kommenttini oli asiallinen pohdinta,täällähän on suoria negatiivisia kommentteja Norolammelle,mutta sinä riehut minulle kuin mielipuoli!!!Tämä jos joku todistaa,ettei kaikki voi olla kunnossa.Minulla ei ole mitään tekemistä Tiaisen kanssa.Enkö kirjoittanut,olen eronnut hellareista.Ihan käsittämätöntä raivoa osoitat minua kohtaan.En kommentissani osoittanut minkäälaista vihaa,normaalia pohdintaa,josta sinä väännät ties mitä!!Täytyy todella sanoa,olet pelottava,et rakkaudellinen.Lue ajatuksella nimim.Oikea Oppisen kommentti.


      • OikeaaAsiaa
        OikeaOppinen kirjoitti:

        Tämä aloituskin, mikäli se on Norolammen oma, osoittaa että hän perustaa enemmänkin itseensä kun MINUA ei ole kunnioitettu. Hän pyrkii kostamaan seurakunnalle nostamalla jatkuvasti esille itseään kohtaan kokemansa vääryydet. T

        Norolampi on nyt paljastanut itsensä mistä kenkä todellisuudessa puristaa. Se puristaa siinä kohtaa että Norolampea ei ole arvostettu sillä avostuksella jota hän on seurakunnan johdolta odottanut ja jopa vaatinut.

        Näin ei toimi kukaan Pyhän Hengen valtaamana. Pyhässä Hengessä elävä uskova varoo vahingoittamasta seurakuntaa, varsinkin sellaista seurakuntaa jonka toiminnan kautta Jumala todistetusti toimii ja on toiminut ja ihmisiä on tullut uskoon suuret joukot. Pyhässä Hengessä elävä ja toimiva uskova kärsii hiljaisuudessa ja rukoilee ja siunaa "vainoojiaan". Hän ei pyri osoittautumaan marttyyriksi.

        Mikäli Norolampi todella on huolestunut seurakunnasta ja Tiaisesta, hän paastoaa ja rukoilee seurakunnan ja sen palvelijoiden ja julistajien puolesta omassa kammiossaan SALASSA. Jos hän esiintyy julkisuudessa tuoden huoltaan, sen tulisi näkyä hänessä muutenkin kuin vain sanoina: "Olen huolestunut". Norolammessa ei tätä todellista huolta ja murhetta seurakunnasta näy. Hän on enemmänkin itseään täynnä oleva omasta mielestään yksi harva oikeaoppinen.

        Matteuksen evankeliumi:
        6:1-6 "Kavahtakaa, ettette harjoita vanhurskauttanne ihmisten nähden, että he teitä katselisivat; muutoin ette saa palkkaa Isältänne, joka on taivaissa. Sentähden, kun annat almuja, älä soitata torvea edelläsi, niinkuin ulkokullatut tekevät synagoogissa ja kaduilla saadakseen ylistystä ihmisiltä. Totisesti minä sanon teille: he ovat saaneet palkkansa. Vaan kun sinä almua annat, älköön vasen kätesi tietäkö, mitä oikea kätesi tekee, että almusi olisi salassa; ja sinun Isäsi, joka salassa näkee, maksaa sinulle. Ja kun rukoilette, älkää olko niinkuin ulkokullatut; sillä he mielellään seisovat ja rukoilevat synagoogissa ja katujen kulmissa, että ihmiset heidät näkisivät. Totisesti minä sanon teille: he ovat saaneet palkkansa. Vaan sinä, kun rukoilet, mene kammioosi ja sulje ovesi ja rukoile Isääsi, joka on salassa; ja sinun Isäsi, joka salassa näkee, maksaa sinulle."

        1 Tess 2:5-8 "Sillä me emme koskaan ole liikkuneet liehakoivin sanoin, sen te tiedätte, emmekä millään tekosyyllä voittoa ahnehtineet; Jumala on todistajamme, emmekä ole etsineet kunniaa ihmisiltä, emme teiltä emmekä muilta, vaikka me Kristuksen apostoleina olisimme voineet vaatia arvonantoa; vaan me olimme lempeät teidän keskuudessanne, niinkuin imettävä äiti, joka vaalii lapsiansa; niin mekin, teitä hellien, halusimme antaa teille, ei ainoastaan Jumalan evankeliumia, vaan oman henkemmekin, sillä te olitte meille rakkaiksi tulleet."

        Näkyykö Norolammessa itkuun asti viittaavaa huolta seurakunnasta?Hänessä näkyy mielestäni enemmän huolta siitä ettei häntä itseään arvosteta. Paavali ei välittänyt siitä arvostetaanko häntä itseään.

        Fil 3:17 -18 "Olkaa minun seuraajiani, veljet, ja katselkaa niitä, jotka näin vaeltavat, niinkuin me olemme teille esikuvana. Sillä monet, joista usein olen sen teille sanonut ja nyt aivan itkien sanon, vaeltavat Kristuksen ristin vihollisina;"

        Apt 20:22-24 "Ja nyt, katso, minä matkustan, sidottuna hengessä, Jerusalemiin, enkä tiedä, mikä minua siellä kohtaa. Sen vain tiedän, että Pyhä Henki jokaisessa kaupungissa todistaa minulle ja sanoo, että kahleet ja ahdistukset minua odottavat. En minä kuitenkaan pidä henkeäni itselleni minkään arvoisena, kunhan vain täytän juoksuni ja sen viran, jonka minä Herralta Jeesukselta olen saanut: Jumalan armon evankeliumin todistamisen."

        Luuletko tosiaan että Norolampi ei rukoile salassa ja tuo Jumalan eteen huoltansa seurakunnan tilasta. Pitäisikö oikeasti videossa itkeä? Luuletko että kaikki ovat samalla lailla tunteellisia ja joka hetki itkemässä vaikka vakavasta asiasta on kyse.


      • OikeaOppinen
        OikeaaAsiaa kirjoitti:

        Luuletko tosiaan että Norolampi ei rukoile salassa ja tuo Jumalan eteen huoltansa seurakunnan tilasta. Pitäisikö oikeasti videossa itkeä? Luuletko että kaikki ovat samalla lailla tunteellisia ja joka hetki itkemässä vaikka vakavasta asiasta on kyse.

        >>>Luuletko tosiaan että Norolampi ei rukoile salassa <<<

        En tiedä hänen salassa rukoilemisestaan. Mutta salassa tulisi rukoilla jos on Jumalan Hengen vaikuttama huoli sydämessä.

        >>>Pitäisikö oikeasti videossa itkeä? Luuletko että kaikki ovat samalla lailla tunteellisia ja joka hetki itkemässä vaikka vakavasta asiasta on kyse.<<<

        Suru ja syvä huoli kyllä näkyy jollakin tavalla jos sitä on. Jos sitä ei ole, se ei myöskään näy. Jos surusta ei näy jälkeäkään, ei pitäisi tehdä videoita joilla väittää olevansa huolissaan. Norolampi on enemmän huolissaan ja murheissaan siitä ettei häntä itseään arvosteta.


      • Herättelyä
        OikeaOppinen kirjoitti:

        >>>Luuletko tosiaan että Norolampi ei rukoile salassa <<<

        En tiedä hänen salassa rukoilemisestaan. Mutta salassa tulisi rukoilla jos on Jumalan Hengen vaikuttama huoli sydämessä.

        >>>Pitäisikö oikeasti videossa itkeä? Luuletko että kaikki ovat samalla lailla tunteellisia ja joka hetki itkemässä vaikka vakavasta asiasta on kyse.<<<

        Suru ja syvä huoli kyllä näkyy jollakin tavalla jos sitä on. Jos sitä ei ole, se ei myöskään näy. Jos surusta ei näy jälkeäkään, ei pitäisi tehdä videoita joilla väittää olevansa huolissaan. Norolampi on enemmän huolissaan ja murheissaan siitä ettei häntä itseään arvosteta.

        Nyt olet kyllä tehnyt väärän tulkinnan Norolammesta. Jos katsot hänen saarnavideoitaan, niin kyllä sen tuskan ja huolen seurakunnan ja uskovien tilasta kuulee. Eikä jälkeäkään mistään ylpeydestä tai huomion tavoittelusta, vaan sellaisia herätyssaarnoja, että nykyajan unelmia ja ihmisen omia himoja ruokkiva pullamössöopetus on ihan eri maailmasta.

        Kuuntele tästä kokonaan, oikealla asenteella. https://m.youtube.com/watch?v=ydbYHD8A3-0


      • Siunatkaa
        siunataan.Norolampea kirjoitti:

        Sumunläpiäkö päähän?

        Jumala valitsee usein juuri ne pienet ja mitättömät palvelijansa, joiden kautta hän toimii.
        Juha Norolammen kaltaisten palvelijoiden vaatimattomassa persoonassa Jumalan voima tulee väkevästi ilmi.
        Paholainen tietää tämän ja siksi yrittää kaikin keinoin nujertaa Norolammen niiden toimesta, joilla ei ole rakkautta Jumalan sanan totuuteen.

        Jumalan hierarkiassa usein ensimmäiset tulevat viimeisiksi ja viimeiset ensimmäisiksi.

        Ei areenan koko takaa suinkaan, että siellä puhujan oppi olisi Jumalasta.
        Esim. David Herzog ja Helsingin Olympiastadion.

        Kovin oli sielullinen ja lihallinen kommenttisi, vailla Pyhän Hengen arvovaltaa, joka ohjaisi meitä kaikkeen totuuteen.

        Mistä tiedät, mitä Norolammen arvostelemat ihmiset ovat läpikäyneet. Ei se, mitä ihminen on läpikäynyt näy päältä.

        Ihminen näkee ulkokuoren, Jumala näkee sydämen ja tietää kaiken.


      • Siunatkaa2
        Siunatkaa kirjoitti:

        Mistä tiedät, mitä Norolammen arvostelemat ihmiset ovat läpikäyneet. Ei se, mitä ihminen on läpikäynyt näy päältä.

        Ihminen näkee ulkokuoren, Jumala näkee sydämen ja tietää kaiken.

        Mistä tiedät mitä Norolampi on käynyt läpi, minkälaisessa Jumalan koulussa hän on tälläkin hetkellä? Pystytkö sydämestäsi siinaamaan Norolampea?


      • Onnenijumalassa
        MinuaEiHuomata kirjoitti:

        Norolammen videosta saa sen kuvan että hän puhuu enemmän itsestään ja omista kokemuksistaan käsin kuin että hänellä olisi todellinen huoli seurakunnan opeista ja tilasta; "Minä en ole saanut apua". Minua ei kunnioiteta, minua ei huomioida tarpeeksi" jne, jne....

        Niinhän hän puhuukin itsestään ja pitää itseään mittapuuna. Ottaa sitten Raamatun jakeita tuekseen omille käsityksilleen.
        Ihmisellähän voi olla erilaisia kokemuksia ja sitten voi ottaa jonkun Raamatun jaen sille tueksi ja soppa on valmis ja voi kuulostaa uskottavalta.
        Tutkikaa Hengellä ja Sanalla.
        Jeesus-tieltä kun ei hullukaan eksy!


    • Gubbe23452

      Eivät he voi vastata mitenkään muuten, kuin olettamalla kaikenlaisia motiiveja. Ei niillä kuitenkaan ole lopulta mitään merkitystä, koska esitetty asia ratkaisee. Eli onko totta vai ei?

    • pitkäänhellari

      Kuitenkin asiat joita Norolampi tuo esille Uskon sana -liikkeestä ja Tiaisen touhuista ovat totta. Täyttä sielullista harhaa ne ovat. Onko siinä mitään järkeä, että ihminen kiemurtelee transsitilassa lattialla jopa tunnin, pastorin vaimon hoippuu hapuillen seiniä ja lapset ovat peloissaan pyytäen lopeta, lopeta ... Tiainenkin on joskus hurmostilassa juossut ulos ja porukat sekoilee, seurakunnan kokouksissa ei ole järjestystä.
      Tällainenko on aitoa Pyhän Hengen toimintaa.
      Kannattaa katsoa tuo liikkeestä eronneen pariskunnan kokemus, josta Norolampi on tehnyt videon.
      En todellakaan ole ottanut kantaa aikaisemmin Tiaisesta käytävään kritiikkiin, kun en ole ollut asiaan tutustunut. Nyt kuunnellessani Patrickia ja Norolammen videoita ymmärrän mistä on kysymys. Olen pitkään uskossa olleena todella huolestunut että tällainen ilmiö saanut niin paljon sijaa herätyskristillisissä piireissä. Miksi moni ei halua edes kuunnella kritiikkiä Tiaisesta vaan meinaa suuttua, jos ottaa epäilykset esille.
      Ei syntinen tarvitse tällaista liikehdintää syntyessään uudesti ylhäältä. Ja se että tilaisuuksissa joku paranee ja kokee yliluonnollista, ei ole vielä tae että toimintaa ohjaan Jeesus ja Pyhä Henki.
      Joku aikaisemmin jopa perusteli, että tilaisuuksissa tapahtuu ihmeitä, tulee uskoon, ym. Mitä ihmeitä ja mihin uskoon?

      Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.
      Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?' Matti. 7: 21. - 22.

    • Raikkaita

      Raikkaita kommentteja ketjussa nimimerkiltä "Vain_sitä".

    • PyhäHenkiRaittiudenHenki

      2. Tim. 1:7
      Sillä Jumala ei ole antanut meille pelkuruuden henkeä, vaan voiman ja rakkauden ja raittiuden hengen.

      Jos pitäisi arvioida opetuksen raittius, niin turhaan te täällä Norolampea solvaatte.

    • rrrrrrrr

      Tuon videon lopun perusteella Norolampi ois tarvinnu sielunhoitoa ja keskusteluapua vaikean sairautensa aikana ja taloudellistakin apua, en tiedä onko saanut?
      Hänen mukaan ei.
      Nyt on myöhäistä.
      Minäkin olen rukoillut uskossa kuolleen isäni haudalla, että olisin edes hiukankin samanlainen uskossani, enkä ollenkaan ollut siinä sen takia että sieltä haudan takaa joku henki tulisi, paskahöpinää.
      Eivätkä nuo USA laisetkaan sitä tehneet. Mitään henkiä he eivät mananneet.
      Jumalako pelkää olla hautausmailla? HÖH?
      Aivan turhaa mystifiointia.

      • Oi_sokeutta

      • Älkääuskokokaikkea

        Kyllä, olen samaa mieltä.
        Ollut väärinymmärrästystä koko juttu. Ja kun siihen on epäilyksistä käsin tuotu oma tulkinta ja vielä kohta Raamattu tueksi on kärpäsestä tullut härkänen, kuten sanotaan. Ja on saatu paljon tuhoa aikaan kristittyjen kesken.
        Kuka silloin nauttii? Eihän kukaan uskovainen halua olla sen Valehtelijan, Tuhanten juonten mestarinpuolella?


      • BethelBill
        Älkääuskokokaikkea kirjoitti:

        Kyllä, olen samaa mieltä.
        Ollut väärinymmärrästystä koko juttu. Ja kun siihen on epäilyksistä käsin tuotu oma tulkinta ja vielä kohta Raamattu tueksi on kärpäsestä tullut härkänen, kuten sanotaan. Ja on saatu paljon tuhoa aikaan kristittyjen kesken.
        Kuka silloin nauttii? Eihän kukaan uskovainen halua olla sen Valehtelijan, Tuhanten juonten mestarinpuolella?

        Tuossa ylempänä olevassa clipissä tulee Benin suusta hyvin esiin Bill Johnsonin opetus jonka mukaan suuren Jumalan miehen palvelutyön perintö on siellä haudalla vieläkin odottamassa ottajaansa.

        "There are anointings, mantles, revelations and mysteries that have lain unclaimed, literally where they were left, because the generation that walked in them never passed them on. I believe it’s possible for us to recover realms of anointing, realms of insight, realms of God that have been untended for decades simply by choosing to reclaim them and perpetuate them for future generations."

        http://heavensphysics.com/chapter4/

        Tuossa ei puhuta että näitä imettäisiin haudasta mutta siellä haudan luona ne on Bill Johnsonin mukaan haettavissa.


      • Vanhurskaat
        BethelBill kirjoitti:

        Tuossa ylempänä olevassa clipissä tulee Benin suusta hyvin esiin Bill Johnsonin opetus jonka mukaan suuren Jumalan miehen palvelutyön perintö on siellä haudalla vieläkin odottamassa ottajaansa.

        "There are anointings, mantles, revelations and mysteries that have lain unclaimed, literally where they were left, because the generation that walked in them never passed them on. I believe it’s possible for us to recover realms of anointing, realms of insight, realms of God that have been untended for decades simply by choosing to reclaim them and perpetuate them for future generations."

        http://heavensphysics.com/chapter4/

        Tuossa ei puhuta että näitä imettäisiin haudasta mutta siellä haudan luona ne on Bill Johnsonin mukaan haettavissa.

        Kuuntelin Bill Johnsonin haastattelun. Hän ei sanonut siinä mitään, mitä olen kuullut joidenkin väittävän hänen opettavan.
        Lyhyesti sanottuna, käyt esim. Wigglesworthin haudalla, osoitat kunnioitusta Jumalan käyttämän ihmisen muistolle ja muistelet sitä Jumalan työtä, mitä tapahtui kyseisen henkilön kautta ja rukoilet, että tulisi vielä aika, jolloin Jumala yhtä voimallisesti toimisi kuin kyseisen palvelijan kautta.
        Täytyy sanoa, että näin olen toiminut oman vanhurskaan äitini haudalla ilman, että olisin ajatellutkaan jotain oppia.


      • erittäinhuolestunut
        Vanhurskaat kirjoitti:

        Kuuntelin Bill Johnsonin haastattelun. Hän ei sanonut siinä mitään, mitä olen kuullut joidenkin väittävän hänen opettavan.
        Lyhyesti sanottuna, käyt esim. Wigglesworthin haudalla, osoitat kunnioitusta Jumalan käyttämän ihmisen muistolle ja muistelet sitä Jumalan työtä, mitä tapahtui kyseisen henkilön kautta ja rukoilet, että tulisi vielä aika, jolloin Jumala yhtä voimallisesti toimisi kuin kyseisen palvelijan kautta.
        Täytyy sanoa, että näin olen toiminut oman vanhurskaan äitini haudalla ilman, että olisin ajatellutkaan jotain oppia.

        Katselin ja kuuntelin Bill Jonsonia ja minusta hänen puheensa oli lähinnä pimeyden tuntuista luentoa, kuin Jumalan vaikuttamaa Pyhän Hengen täyttämää saarnaa. Bill opettaa luennoissaan kammottavia juttuja "henkimaailmoista!... menee sellaisille alueille, jonne ei pitäisi uudestisyntyneen uskovan mennä. KARTTAKAA hyvänen aika Bill Johnsonin opetusta!!!!


      • varoitus
        erittäinhuolestunut kirjoitti:

        Katselin ja kuuntelin Bill Jonsonia ja minusta hänen puheensa oli lähinnä pimeyden tuntuista luentoa, kuin Jumalan vaikuttamaa Pyhän Hengen täyttämää saarnaa. Bill opettaa luennoissaan kammottavia juttuja "henkimaailmoista!... menee sellaisille alueille, jonne ei pitäisi uudestisyntyneen uskovan mennä. KARTTAKAA hyvänen aika Bill Johnsonin opetusta!!!!

        tässä kamalaa eksytys harhaoppia, villitseviä henkivaltoja ym.

        https://www.youtube.com/watch?v=S7XSWI6MHeI


      • KaikkiSaatavilla
        Vanhurskaat kirjoitti:

        Kuuntelin Bill Johnsonin haastattelun. Hän ei sanonut siinä mitään, mitä olen kuullut joidenkin väittävän hänen opettavan.
        Lyhyesti sanottuna, käyt esim. Wigglesworthin haudalla, osoitat kunnioitusta Jumalan käyttämän ihmisen muistolle ja muistelet sitä Jumalan työtä, mitä tapahtui kyseisen henkilön kautta ja rukoilet, että tulisi vielä aika, jolloin Jumala yhtä voimallisesti toimisi kuin kyseisen palvelijan kautta.
        Täytyy sanoa, että näin olen toiminut oman vanhurskaan äitini haudalla ilman, että olisin ajatellutkaan jotain oppia.

        Kyllä Bill Johnsonin opetukset ovat kaikki luettavissa hänen kirjoistaan. Ei hän niitä joka haastattelussa tuo ilmi. Lue vaikka juuri tuo Heaven's physics. Youtube on täynnä hänen saarnojaan.


      • halukasvaauskossa
        erittäinhuolestunut kirjoitti:

        Katselin ja kuuntelin Bill Jonsonia ja minusta hänen puheensa oli lähinnä pimeyden tuntuista luentoa, kuin Jumalan vaikuttamaa Pyhän Hengen täyttämää saarnaa. Bill opettaa luennoissaan kammottavia juttuja "henkimaailmoista!... menee sellaisille alueille, jonne ei pitäisi uudestisyntyneen uskovan mennä. KARTTAKAA hyvänen aika Bill Johnsonin opetusta!!!!

        Pelkoa ei ole rakkaudessa. Täydellinen Jumalan rakkaus katkoittaa pelon. Tarkoitus, että lapsiuskovasta kasvaa nuori ja sitten hengellisesti aikuinen.
        Jättäkäämme Kristuksen opin alkeet ja pyrkikämme täydellisyyteen, ryhtymättä uudestaan laskemaan perustusta: parannusta kuolleista töistä ja uskoa Jumalaan, oppia kasteista ja kätten päällepanemista, kuolleitten ylösnousemisesta ja iankaikkisesta tuomiosta.


    • tomis.on

      Norolampi Jumalan aialla. Tulen varmaan kuuntelemaan hänen opetuksiaan.

    • Truthis

      Norolampi on vilpitön. Siunausta hänelle!

    • profetiaapukkaa

      7.5.2015

      Sirpa Roinisen näky herätyksestä

      Näin joitakin vuosia sitten näyn, että Suomi oli ikään kuin tulessa. Se levisi kuin kulovalkea yli koko maan ja sitten rajojen ulkopuolellekin.

      Suomessa tulee suuri herätys ja tapahtuu sellaisia ihmeitä, joita koskaan ei ole aiemmin tapahtunut ja Suomesta tuli leviää maamme rajojen ylitse ja täältä lähdetään julistamaan evankeliumia kaikkialle maailmaan. Media on ihmeissään ja kirjoittaa hämmästyneenä, ei niinkään pilkallisessa mielessä, asioista. Myös eduskuntaan leviää herätys.

      Kuitenkin löytyy myös kriittisiä ihmisiä, jotka pitävät herätystä ylihengelllisenä. Nämä kriitikot tulevat uskovien, pinnallisten ja ulkokultaisten kristittyjen keskuudesta, joilla on jumalisuuden ulkokuori, mutta he kieltävät sen voiman. Näitä kriitikoita - ikävä kyllä - tulee nimenomaan enemmän vapaiden suuntien keskuudesta.

      • pitkäänhellari

        Hyvä jos tulee tuollainen herätys ja sitä on odotettu ja profetoitu ja ainakin 20 vuotta. Jos luopumus ja jumalattomuus lisääntyy, niin kansaamme kyllä koetellaan ennen tuota herätystä, jos entiset merkit pitävät paikkansa, koetuksista on myös ennustettu ja samaa sai kokea Israelin kansa luopuessaan Jumalasta. Ja on myös ennustettu, että se suuri herätys alkaa valtionkirkosta.


      • Hetätys

        On ikävää, että historiasta ja kirkkohistoriasta ei opita.
        Aina, kun on syntymässä ja syntynyt Pyhän Hengen suurempi herätys, on noussut väärinymmärtäjiä, panettelijoita ja mustamaalaajia. Näin oli esim. Kun syntyi helluntaiherätys Azusa Streetillä Los Angrlesissa Kaliforniassa 1900-luvun alkupuolella ja joka sitten levisi yli koko maailman.
        Henki tekee eläväksi! Jumalan Henki herättää ihmiset!
        Jumalan Henki voi herättää yksityisen ihmisen.

        Te eksytte, kun ette tunne Kirjoituksia ja Jumalan VOIMAA!
        Kun Pyhä Henki valtaa ihmisen, Hänen pyhyytensä johtaa mm. Siihen, ettei voi puhua pahaa u
        Kenestäkään uskon veljestä taiisaresta.


      • VakaallePohjalle

        Olisipa esi-torontolainen Azusan eksytys jäänyt tulematta. Klassinen kristinusko takaisin kunniaan.

        Sanotaanpa tämä jälleen kerran, kun ei millään tunnu menevän perille: Raamatun mukaan Jumalan voima on evankeliumi, ristiinnaulittu Kristus, ei mitkään tärinät, sähköt, kaatumiset, juopumiset jne.


      • Toinen.jumalan.voima
        VakaallePohjalle kirjoitti:

        Olisipa esi-torontolainen Azusan eksytys jäänyt tulematta. Klassinen kristinusko takaisin kunniaan.

        Sanotaanpa tämä jälleen kerran, kun ei millään tunnu menevän perille: Raamatun mukaan Jumalan voima on evankeliumi, ristiinnaulittu Kristus, ei mitkään tärinät, sähköt, kaatumiset, juopumiset jne.

        Mutta ennestään oli kaupungissa muuan mies, nimeltä Simon, joka harjoitti noituutta ja hämmästytti Samarian kansaa sanoen olevansa jokin suuri; ja häntä kuuntelivat kaikki, pienet ja suuret, ja sanoivat: "Tämä mies on se Jumalan voima, jota kutsutaan 'suureksi'". Ja he kuuntelivat häntä sentähden, että hän kauan aikaa oli noituuksillaan heitä hämmästyttänyt. Ap. t. 8:9


      • Osuvapaikka
        Toinen.jumalan.voima kirjoitti:

        Mutta ennestään oli kaupungissa muuan mies, nimeltä Simon, joka harjoitti noituutta ja hämmästytti Samarian kansaa sanoen olevansa jokin suuri; ja häntä kuuntelivat kaikki, pienet ja suuret, ja sanoivat: "Tämä mies on se Jumalan voima, jota kutsutaan 'suureksi'". Ja he kuuntelivat häntä sentähden, että hän kauan aikaa oli noituuksillaan heitä hämmästyttänyt. Ap. t. 8:9

        Tässäpä hyvin osuva paikka tähän! Kiitos!


      • mummikainuusta

        Tämä profetia näyttää perustuvan Myöhäissade-oppiin. Näinä aikoina voi syntyä pieniä herätyksiä tai paremminkin syntyy uusia uskovia siellä täällä. Raamatussa ei lue mitään suuresta herätyksestä, vaan suuresta energia-eksytyksestä. Ts. Jumalan lähettämästä eksytyksestä, jolla Hän seuloo srk:n. Hän on varoittanut sen tulosta ja siitä varoituksesta on syytä ottaa opikseen.


      • Jumalatahtoopelastaa
        Toinen.jumalan.voima kirjoitti:

        Mutta ennestään oli kaupungissa muuan mies, nimeltä Simon, joka harjoitti noituutta ja hämmästytti Samarian kansaa sanoen olevansa jokin suuri; ja häntä kuuntelivat kaikki, pienet ja suuret, ja sanoivat: "Tämä mies on se Jumalan voima, jota kutsutaan 'suureksi'". Ja he kuuntelivat häntä sentähden, että hän kauan aikaa oli noituuksillaan heitä hämmästyttänyt. Ap. t. 8:9

        Kun Jumalan Pyhä Henki toimii tällaiset paljastuvat.
        Pyhä Henki herättää ihmisen synnin unesta näkemään oman pelastuksen tarpeensa. Pyhä Henki synnyttää ihmisen uudesti ylhäältä.
        Jumalan tahto on, että kaikki ihmiset pelastuisivat ja tulisivat totuuden tuntemiseen. Jeesushan on kuollut koko ihmiskunnan syntien puolesta. Häneen uskovien tehtävä on kertoa siitä kaikille.


    • yyyyyddd

      Mitä järkeä Norolammen touhusta on?
      Kun häntä kuuntelee ja sitten menee noiden "harhaoppisten" tilaisuuteen tulee kyllä
      ristiriitainen olo, siellä vasta vilpittömiä Jeesuksen seuraajia on, vapaita, iloisia, halukkaita voittaa ihmisiä Jeesukselle. Kyllä minä ihmettelen noita harhaoppisyytöksiä.
      Kyllähän Ylivainionkin aikana helluntaiseurakuntien vanhimmat kävivät Niiloa vastaan?
      Aina käy näin kun Hengen aalto nousee.

      • iloitkaa

        Samaa mieltä!


      • pitkäähellari

        Ei Niilo ainakaan missään transsitilassa mesonnut, saanut minuuttien kestäviä kohtauksia, ettei pystynyt puhumaan asiaa, kierinyt lattialla. Ja pitää tehdä selvä ero julistuksen sisällössä. Kun jopa Jeesuksen jumaluus hänen ihmeissä kielletään, niin on vakavasta asiasta kysymys.
        Norolampi perustelee rauhallisesti ja asiallisesti sanottavansa. Kieltämättä Niilonkin aikaan oli paljon sielullista touhua ja shouta ja liikehdintään liittyi sensaatiota. Ei kuitenkaan julistettu selvää harhaoppia.

        Itse uskon että Jumala toimii paikallisesti paikkakunnilla ja ei tarvitse bussilastittain lähteä katsoman ihmeitä, hakemaan tulta ja voitelua Pohjanmaalta tai Tampereelta niin kuin tapahtui Niilon ja Nokiamission aikaan ja nyt on tämä Sateet lähetä ja Patrick Tiaisen vouhotus.
        Tulin aikoinaan uskoon kun tulin synnintuntoon, pelkäsin kuolemaa ja tulevaisuutta. Ei Jumalan etsiminen ja palveleminen ole viihdettä. Ihmisen sielu sitä tarvitsee ja jos niin on, niin parempi mennä silloin ihan rehelliesti vaikka seuraamaan urheilukilpailua tai konserttia.
        Ja mitä Yli-Vainioon tulee, niin hänen saarnoissaan kyllä oli myös kutsu parannukseen ja saarnatiin synnistä ja kadotuksesta.


      • ArvioiItse

        No katso ne Norolammen videot itse ja arvioi syytökset sitten niin ei tarvi ihmetellä miksi niitä tulee.


      • pitkäänhellari

        Kieltämättä tulee ristiriitainen ole jos ihminen ei tunne Jumalan sanaa ja ei ole uskossaan vakaa. Kun katson sielullista menoa, siis noita menestysteologisia, juttuja alan pitkästyä ja tietenkin tulee huoli missä mennään. Jos satun eksymään livenä tilaisuuksiin, niin toivon että touhu loppuisi tai saatan jopa lähteä ulos tai kahvioon. Se juttu ei vain mene läpi ja vaihdan kanavaa. Minulle ei tule ainakaan sellaista tunnetta että alan itse epäillä, että olenko itse ollut väärässä kun en jaksa huutaa ja nauraa ja hosua ilmaan...


    • pitkäänhellari

      Ennen ihmisillä oli vielä jotain pohjaa kristinuskosta: kodeissa kuunneltiin hartausohjelmia, lapsille opetettiin Jumalan sanaa kodeissa ja kouluissa. Tänä päivänä ei ole mitään tietoa Raamatusta. Jotka vielä rippikoulun käy, niin sielläkin saattaa opetus olla sitä sun tätä, jos opettajat eivät ole uskossa.
      Uskomattomilla ei ole mitään seulaa ja totuudenpohjaa erottaa jyviä akanoista.
      Julistajat ovat ihmisinä persoonia ja puhuvat eri lailla, mutta ei hengellinen julistus tarvitse lavakarsimaa ollakseen elävä vaan julistuksen elävöittää Pyhä Henki. Ihan tavallinen asiallinen puhe riittää jos sanoma on oikea ja sitä jaksaa kuunnella.
      Jos kiitän hyvää ystävää ja halun sen osoittaa hänelle niin yksinkertainen asian toteaminen riittää ja viesti menee perille. Ei Jumala tarvitse mantroja, joita hoetaan ja toistetaan minuuttitolkulla hoilaten samaa lausetta kymmeniä kertoja niin kuin usein tapahtuu noissa ylistyshetkissä. Aika hassua jos joku ystävistämme tulisi eteen ja alkaisi esittää moista teatteria edessämme. Minä kyllä sanoisin, että mitä sinä nyt meinaat? En ole älykäs, mutta järkityyppi mutta kyllä Jumala on pyhä ja Häntä tulee kunnioittaa.

    • paraskunlopetatte

      Yläsalin ovesta kun ne 120 tulivat ulos hämmästys oli aikamoinen,"juovuksissa tähän aikaan päivästä" sanottiin. Ja varmasti sanaa transsikin olisi käytetty jos se olisi ollut
      käytössä(kuka tietää)
      120 ihmistä "juovuksissa" ? Kuvitelkaa sitä mekkalaa ja kaatuilua siinä pihalla?
      Jos minä ylistän Jumalaa ja joudun "juovuksiin" saatanako se onkin?????? olette te melkoisia fariseuksia.

      • Satuilet

        Sinä kuvittelet sellaista, mitä siellä ei Raamatun mukaan ollut.


      • Valvokaa

        Apostolien tekojen toisessa luvussa ei sanota että siellä oltiin juovuksissa. Ei, vaan siellä profetoitiin ja puhuttiin Jumalan suuria tekoja ymmärrettävillä kielillä. Missään ei sanota että että siellä kierittiin lattialla transsissa ja oltiin juovuksissa. Tämä luulo että he olisivat juovuksissa, oli vain ymmärtämättömien ihmisten reaktio kielilläpuhumiseen ja profetointiin. Tätä kohtaa todella virheellisesti käytetään puolustelemaan epäraittiita ilmiöitä, vaikka raamattu nimenomaan käskee olemaan juopumatta ja valvomaan.


      • OikeaaTulkintaa
        Valvokaa kirjoitti:

        Apostolien tekojen toisessa luvussa ei sanota että siellä oltiin juovuksissa. Ei, vaan siellä profetoitiin ja puhuttiin Jumalan suuria tekoja ymmärrettävillä kielillä. Missään ei sanota että että siellä kierittiin lattialla transsissa ja oltiin juovuksissa. Tämä luulo että he olisivat juovuksissa, oli vain ymmärtämättömien ihmisten reaktio kielilläpuhumiseen ja profetointiin. Tätä kohtaa todella virheellisesti käytetään puolustelemaan epäraittiita ilmiöitä, vaikka raamattu nimenomaan käskee olemaan juopumatta ja valvomaan.

        Ja nimenomaan, siihen ei tarvita mitään juopumustilaa että ihmiset jo pilkkaavat. Voi kuvitella että jos 120 ihmistä kerralla puhuu kielillä ensimmäistä kertaa ja profetoi, niin onhan siinä innostusta, iloa ja tuleehan siitä meteliä. Kuvittele sama tapahtuma nykyaikaan vaikka jonkun kaipungin keskustaan, johan porukkaa pidettäisiin sekopäinä. Tällä raamatunpaikalla ei mitenkään voi puolustella torontolaisia ilmiöitä, hengestä juopumista, eläinääniä ja maassa sätkimistä kuin epilepsiakohtauksessa.


      • tosiontosi

        Ei siellä Raamatun mukaan tapahtunut muuta kuin uskovat täyttyivät Pyhällä Hengellä ja kieliä inhimillisesti lukemattomina olivat siis oppimattomia ja puhuivat silti puhuivat eri kielillä Jumalan suuria tekoja ja ne eri kieliset, jotka sen kuulivat hämmästyivat miten ihmeessä nämä oppimattomat osaavat puhua näillä eri kielillä.


    • nooono

      Katsoppa vähän tarkemmin koko lukua, Apt 2:15 , Pietari sanoo kansalle" eivät nämä ole juovuksissa NIINKUIN TE LUULETTE, onhan nyt vasta päivän kolmas tunti" (RK)
      Siis kyllähän porukka luuli, että he olivat juovuksissa, koska Pietari näin sanoo, että "niinkuin te luulette heidän olevan juovuksissa, no, onhan sen täytynyt siltä näyttää koska kansa näin oli Pietarille todennut.
      Pietarihan oikaisee, ei niinkuin te luulette.

      • LuetaankoRaamattua

        1.Sam. 1:12-17
        12 Ja kun hän kauan rukoili Herran edessä, tarkkasi Eeli hänen suutansa,
        13 sillä Hanna puhui sydämessänsä ja ainoastaan hänen huulensa liikkuivat, mutta ääntä häneltä ei kuulunut; niin Eeli luuli, että hän oli juovuksissa.
        14 Ja Eeli sanoi hänelle: "Kuinka kauan sinä siinä olet juovuksissa? Haihduta humalasi."
        15 Mutta Hanna vastasi ja sanoi: "Ei, herrani, minä olen murheen raskauttama vaimo; viiniä ja väkijuomaa en ole juonut, vaan minä vuodatin sydämeni Herran eteen.
        16 Älä pidä palvelijatartasi kelvottomana naisena, sillä tuskani ja suruni suuruuden tähden minä olen näin kauan puhunut."
        17 Eeli vastasi ja sanoi: "Mene rauhaan, Israelin Jumala antakoon sinulle, mitä olet häneltä pyytänyt".


      • EiVääristelyä

        Pietarin sanoista ei voi vetää johtopäätöstä että siellä oltiin hengestä juovuksissa. Aiemminhan sanotaan, että he puhuivat ymmärettävillä kielillä Jumalan suuria tekoja ja ennustivat. Mistä tähän nyt vedetään se että siellä oltiin transsissa ja sätkittiin ja hoiputtiin kuin känniset? Pietarin sanat tarkoittavat sitä mitä siinä lukee, ei siinä ole mitään rivien välistä luettavaa: "Eivät nämä ole juovuksissa niinkuin te luulette, onhan nyt vasta päivän kolmas tunti". Englanniksi sama: 15 In spite of what you think, these men are not drunk, for it is only nine o’clock in the morning. Eli huolimatta siitä mitä ajattelette, nämä miehet eivät ole juovuksissa, onhan kello vasta 9 aamulla.


    • älkääEksykö

      Mielestäni 1992 raamatun käännös on liiaksi ihmissanoin käännetty, mutta kuitenkin siinäkin ilmenee mitkä ne todelliset vaikutukset ovat kute 1938 käännöksessä jakeista 7-11 ilmenee.
      1992 käännös
      6 Jumalan voiman vaikutuksia on monenlaisia, mutta hän, joka meissä kaikissa kaiken vaikuttaa, on sama. 7 Hän antaa Hengen ilmetä itse kussakin erityisellä tavalla,

      Biblia 1776 ei käytä edes sanaa voimavaikutus vaan voima
      6. Ja voimat ovat moninaiset, mutta yksi on Jumala, joka kaikki kaikissa vaikuttaa.

      1548 Raamatun käännös puhuu avuista
      12:6 Ja auwd ouat moninaiset/ Mutta yxi Jumala ombi/ ioca caikissa waickuttapi caikinaiset.
      Ja awut owat moninaiset/ Mutta yksi Jumala ompi/ joka kaikissa waikuttaapi kaikkinaiset.



      Raamatun käännös 1938

      1 Kor 12

      6. ja voimavaikutukset ovat moninaiset, mutta Jumala, joka kaikki kaikissa vaikuttaa, on sama.

      Alla näette voimavaikutukset, ei pyöriskelyä maassa, ei juopumisilmiöitä vaan



      7. Mutta kullekin annetaan Hengen ilmoitus yhteiseksi hyödyksi.
      8. Niinpä saa Hengen kautta toinen viisauden sanat, toinen tiedon sanat saman Hengen vaikutuksesta;
      9. toinen saa uskon samassa Hengessä, toinen taas terveeksitekemisen lahjat siinä yhdessä Hengessä;
      10. toinen lahjan tehdä voimallisia tekoja; toinen profetoimisen lahjan, toinen lahjan arvostella henkiä; toinen eri kielillä puhumisen lahjan, toinen taas lahjan selittää kieliä.
      11. Mutta kaiken tämän vaikuttaa yksi ja sama Henki, jakaen kullekin erikseen, niinkuin tahtoo.

      • Aamenet

        Amen!


    • kkkkkkkkkd

      Voi pyhä yksinkertaisuus, eikai tässä nyt tarkoitus olekaan suosia juovuksissa olemista viinasta, sehän on syntiä.
      Tarkoitus oli vain havainnollistaa kuinka voidaan näyttää siltä, että oltais juotu viinaa
      kun Pyhä Henki oikein täyttää ja koskettaa, niinhän kansa sen asian ilmaisi Pietarille? Ei aina käy näin mutta yläsalin kokemuksen jälkeen kävi näin, miksi tuota pitää yrittää pois selittää?
      Käytän Raamattu Kansalle käännöstä, en 1992 väännöstä.

      • EiVääristelyä

        Ei kukaan viinasta ole puhunut. Kansasta näytti että siellä ollaan juovuksissa, mutta se ei tarkoita sitä, että siellä oltiin hengestä juovuksissa, vasn sitä että kansa ei ymmärtänyt kielilläpuhumista ja profetointia. Hengellistä juopumista ja torontolaisia ilmiöitä ei voi tuohon kohtaan liittää, eikä tuolla kohdalla voi perustella sitä jos joku nykyään hoippuu kuin kännissä eikä saa saarnattua saarnaansa seurakunnassa.


      • Sanamukaan

        Ei siellä ihmetyksen aihe ollut muu kuin ne kielet, mitä oppimattomat osasivat puhua .Toiset ilmeisesti halusivat viitata kintaalla ja kuitata, että ovat juovuksissa.

        Muutenkin Pyhän Hengen voima seurakunnassa ilmene, ei niin että uskovat ovat juopuneen näköisiä vaan mm.

        Raamatun käännös 1938

        1 Kor 12

        6. ja voimavaikutukset ovat moninaiset, mutta Jumala, joka kaikki kaikissa vaikuttaa, on sama.

        Alla näette voimavaikutukset, ei pyöriskelyä maassa, ei juopumisilmiöitä vaan

        7. Mutta kullekin annetaan Hengen ilmoitus yhteiseksi hyödyksi.
        8. Niinpä saa Hengen kautta toinen viisauden sanat, toinen tiedon sanat saman Hengen vaikutuksesta;
        9. toinen saa uskon samassa Hengessä, toinen taas terveeksitekemisen lahjat siinä yhdessä Hengessä;
        10. toinen lahjan tehdä voimallisia tekoja; toinen profetoimisen lahjan, toinen lahjan arvostella henkiä; toinen eri kielillä puhumisen lahjan, toinen taas lahjan selittää kieliä.
        11. Mutta kaiken tämän vaikuttaa yksi ja sama Henki, jakaen kullekin erikseen, niinkuin tahtoo.


    • voimianorolammille

      Noloa ettei nuoren perheenisän voinnista kukaan ollut huolestunut, saati kysynyt kuulumisia.! Mutta tälläistä taitaa olla nykyisin kaikissa helluntaiseurakunnissa.

      • masentunutihminen

        Ei ole mitään uutta... itse kun sairastuin masennukseen niin, kaikki rakkaat uskonystävät jätti. Puhelin oli ja on edelleenkin mykkä. Ainoastaan silloin otetaan yhteyttä, jos joku on vailla jotain, tai tarvii sielunhoidollista apua.... näin se vain on Jumalan koulussa kestettävä.

        Siunaan Norolammen työtä ja upeaa että on monille ollut apuna tässä harhaoppien viidakossa.


    • mihinvoirahaalaitta

      Haluaisin tukea Norolammin toimintaa ja perhettä rahallisesti. Miten tälläisen voisi totetuttaa...?

      • onhanniitämuitakin

        Perustakaa nyt se tukiyhdistys!


      • Näinitetekisin

        Eiköhän sieltä Norolammen youtube sivun kautta voi lähettää viestin ja selvitää asia. Jos oot siis oikeesti tosissas ? Hienoo, jos oot


      • älkääolkokuinhe
        Näinitetekisin kirjoitti:

        Eiköhän sieltä Norolammen youtube sivun kautta voi lähettää viestin ja selvitää asia. Jos oot siis oikeesti tosissas ? Hienoo, jos oot

        Kai POHJANMAALTA löytyy vielä PARI VANHURSKASTA, jotka perustavat LAILLISEN tukiyhdistyksen??? Vai onko tilanne pahempi kuin sodomassa???!!!


    • näinsanoiPaavali

      Jos Norolampi valittaa , että on tullut jotenkin veljien hylkimäksi niin on sitä ollut ennenkin , että Jumalan palvelijat ovat murehtineet samaa, kuten Paavalikin

      2 Tim 4 Raamun käännös 1938

      10. Sillä tähän nykyiseen maailmaan rakastuneena jätti minut Deemas ja matkusti Tessalonikaan, Kreskes meni Galatiaan ja Tiitus Dalmatiaan.
      11. Luukas yksin on minun kanssani. Ota Markus mukaasi ja tuo hänet tänne, sillä hän on minulle hyvin tarpeellinen palvelukseen.
      12. Mutta Tykikuksen minä olen lähettänyt Efesoon.
      13. Tuo tullessasi päällysvaippa, jonka jätin Trooaaseen Karpuksen luo, ja kirjat, ennen kaikkea pergamentit.
      14. Aleksander, vaskiseppä, on tehnyt minulle paljon pahaa; Herra on maksava hänelle hänen tekojensa mukaan.
      15. Kavahda sinäkin häntä, sillä hän on kovin vastustanut meidän sanojamme.
      16. Ensi kertaa puolustautuessani ei kukaan tullut avukseni, vaan kaikki jättivät minut; älköön sitä heille syyksi luettako.
      17. Mutta Herra auttoi minua ja vahvisti minua, että sanan julistaminen minun kauttani tulisi täydelleen suoritetuksi, ja kaikki pakanat sen kuulisivat; ja minä pelastuin jalopeuran kidasta.
      18. Ja Herra on vapahtava minut kaikesta ilkivallasta ja pelastava minut taivaalliseen valtakuntaansa; hänelle kunnia aina ja iankaikkisesti! Amen.

    • tttttgt

      Jumalan voima ja luomansa savi kun kohtaavat voi käydä miten vain, miten Jumala tahtoo, Saulus kaatui maahan sokeana jne.

      Pahana epäkohtana tässä on se mikä onkin vaarallista, pelkistän tätä, jos nuori uskova etsii Jumalaa ja pyytää Herran palvelijaa rukoilemaan puolestaan ja Herraa täyttämään Hengellään ja tulellaan, etsivä saa kohdata Jumalan väkevästi, kaatuen, itkien ja nauraen. Menettekö sanomaan jos saisitte, hei, paholainen on sinut täyttänyt?Väärä henki?tee parannus eksytyksestä?
      Voisitteko mennä tekemään noin?
      Eli lyhyesti pyydän Jeesukselta ja paholainen antaa?
      Vaikka astia joka palvelee olisi vajavainenkin niinkuin onkin, ei kuitenkaan synnissä
      elävä, Jeesuksen oma, niin tästä palvelijasta ei lähde mitään "väärää" vilpittömään palveltavaan.

      • voinsanoa

      • EiVääristelyä

        Minä ainakin ymmärrän luonnolliset ihmisen reaktiot jumalan kosketukseen, itkun, naurun ym. muut tunteelliset ja sielulliset reaktiot. Mutta sitä en ymmärrä että ihminen nauraa tuntikausia eikä pysty enää kontrolloimaan itseään. Ei kaikki ilmiöt ole Jumalasta, paholainen on jäljittelyn mestari.


      • pitkäänhellari

        Jumala on myös järjestyksen Jumala. Paavali opettaa armolahjojen käyttöä ja neuvoo että jos esim. kielilläpuhumiseen ei tule selitystä, niin parempi julkisissa kokouksissa rukoilla hiljaa ja varsinkin jos paikalla on uskomattomia tai uskovaisia joille armolahjojen käyttö uusi asia.
        Kun katselee Heidi Bakerin ja muiden äärikarismaatikkojen esityksiä, niin hullun leiman se antaa uskovaisesta.
        Pyhä Henki ei estä ihmistä toimimasta asiallisesti. Julistajan tulee pystyä kontrolloimaan tunteensa, ilmeensä ja käytöksensä yleisön edessä. En tarkoita hillittyjä hymy- ja naurahdustilanteita ja ei haittaa jos joskus liikuttuu kyyneliin.
        Kuvitelkaa jos yliopistoluennoija tai eduskunnan täysistunnossa joku alkaisi temppuilla, nauraa ja huutaa samalla tavalla kuin noissa videopätkissä tapahtuu, mitä siitä tulisi mieleen. Kyllä henkilö, joka edustaa Jumalan valtakuntaa on myös velvollinen tuomaan sanoman ja asian arvokkaasti.


      • Iloarvokkuudestaminäkin

        >>>Kuvitelkaa jos yliopistoluennoija tai eduskunnan täysistunnossa joku alkaisi temppuilla, nauraa ja huutaa samalla tavalla kuin noissa videopätkissä tapahtuu, mitä siitä tulisi mieleen.<<<
        Niin tai kuninkaanhovissa Englannissa tai Ruotsissa. ?? Arvokkuutta esintyy aina missä Kuninkaallinen Henki = Pyhä Henki esintyy !!


      • Totuuttarakkaudessa

        Pelkoa ei rakkaudessa ole. Täydellinen rakkaus, joka on Jumala ja josta puhdas rakkaus tulee, karkoittaa kaiken pelon. Jos Jumalaa pyytää täyttämään Hengellä, niin silloin ei saa mitään pahaa henkeä vaan Jumalan Hengen. Tämä on selvä Raamatun opetus.


      • paljastitkarvasi
        Totuuttarakkaudessa kirjoitti:

        Pelkoa ei rakkaudessa ole. Täydellinen rakkaus, joka on Jumala ja josta puhdas rakkaus tulee, karkoittaa kaiken pelon. Jos Jumalaa pyytää täyttämään Hengellä, niin silloin ei saa mitään pahaa henkeä vaan Jumalan Hengen. Tämä on selvä Raamatun opetus.

        Väärin. Rakkaus ei ole Jumala, vaan jumalasi


      • Onnellinenuskova
        EiVääristelyä kirjoitti:

        Minä ainakin ymmärrän luonnolliset ihmisen reaktiot jumalan kosketukseen, itkun, naurun ym. muut tunteelliset ja sielulliset reaktiot. Mutta sitä en ymmärrä että ihminen nauraa tuntikausia eikä pysty enää kontrolloimaan itseään. Ei kaikki ilmiöt ole Jumalasta, paholainen on jäljittelyn mestari.

        Ei kaikesta tarvitse paholaistakaan syyttää, vaikka se paljon tuhoa saa aikaan juonillaan.
        Kyllä ihminen itsekin voi omituisesti käyttäytyä.


      • Totuuttarakkaudessa
        paljastitkarvasi kirjoitti:

        Väärin. Rakkaus ei ole Jumala, vaan jumalasi

        Niin Jumala minua rakasti, että Hän antoi minunkin puolesta ainokaisen Poikansa kuolemaan ristillä, että minä joka Häneen uskon saan iankaikkisen elämän lahjana.


    • Tervettäkö
      • syvästihuolestuin

        voi kamalaa... :(


      • pysykääkaukana

        no thanks!


      • Blueberi

        Aivan kamalaa. Tätäkö tänne Suomeen halutaan? KÄSITTÄMÄTÖNTÄ..


      • selväjuttu

        Tuppuraisen vastaukset Norolampille olivat ala-arvoisia


      • Totuuttarakkaudessa
        Blueberi kirjoitti:

        Aivan kamalaa. Tätäkö tänne Suomeen halutaan? KÄSITTÄMÄTÖNTÄ..

        Älkää ihmeessä uskoko kaikkia valheita!
        Kuka on valehtelija? Se joka haluaa tuhota ihmissielut iänkaikkiseen kadotukseen
        Jeesus tuli antamaan elämän, yltäkylläisen elämän, niille jotka mielenmuutoksen kautta Hänen puoleensa kääntyvät ja Hänen yhteydessään haluavat elää.


      • Tervettäkö
        Totuuttarakkaudessa kirjoitti:

        Älkää ihmeessä uskoko kaikkia valheita!
        Kuka on valehtelija? Se joka haluaa tuhota ihmissielut iänkaikkiseen kadotukseen
        Jeesus tuli antamaan elämän, yltäkylläisen elämän, niille jotka mielenmuutoksen kautta Hänen puoleensa kääntyvät ja Hänen yhteydessään haluavat elää.

        Juuri näin. Siksi kannattaakin pysyä terveessä hengellisyydessä eikä mennä mukaan kaikenmaailman hulluuksiin, tulitunneleihin ym. Niille ei ole mitään tarvetta uskovan elämässä. Tulitunnelit on tuttuja torontolaisuudesta, niitä on nähty suomessakin ja Thunder Bayssakin suomalaisessa helluntaiseurakunnassa nämä on otettu ilolla vastaan, kuten eräässä videossakin näkyy. Kyllä näistä on hyvä puhua, että säilyisi joku järki siknä mitä seurakuntiin tuodaan.


      • Jeesusonherrani
        Tervettäkö kirjoitti:

        Juuri näin. Siksi kannattaakin pysyä terveessä hengellisyydessä eikä mennä mukaan kaikenmaailman hulluuksiin, tulitunneleihin ym. Niille ei ole mitään tarvetta uskovan elämässä. Tulitunnelit on tuttuja torontolaisuudesta, niitä on nähty suomessakin ja Thunder Bayssakin suomalaisessa helluntaiseurakunnassa nämä on otettu ilolla vastaan, kuten eräässä videossakin näkyy. Kyllä näistä on hyvä puhua, että säilyisi joku järki siknä mitä seurakuntiin tuodaan.

        Olen käynyt nk. "Tulitunnelissa" Aivan hyvä juttu! Olen Jeesukseen uskova, Jumalan lapsi. Lapsethan aina leikkivät ja siitä on isä vain iloinen. Ei siinä mitään vaarallista ollut, päin vastoin täytyin ilolla.

        Olen edelleen se sama kristitty, Jeesukseen uskova, Taivaan Isän lapsi.
        Muuten, oletteko ajatelleet, että kansa sanoi Jeesukselle, että Hänessä on riivaaja?
        ..älkää tuomitko näön mukaan..


    • 1.Kor.1-18
    • sitäihmettelen

      Miksi täytyy kuulua johonkin lahkoon jos uskoo korkeimpaan voimaan.

      • tosi.korkea.voima

        "korkeimpaan voimaan " = ateistin lapsellista lässytystä.


      • Jumalalöysiminut

        En tiedä lahkoon kuulumisesta ja siitä johonkin voimaan uskomisesta. Mutta sen tiedän, että pitkän syvemmän elämän tarkoituksen kaipaamisen ja etsimisen jälkeen sanoin sisimmässäni, että Jumala jos olet olemassa näytä minulle totuus.
        Jonkun ajan jälkeen sain kutsun helluntaiseurakunnan pastorin kotiin iltateelle, kun kirkossa, jonka ovella olin, kokous oli loppunut.
        Pastori luki jotain Raamatusta, jota en silloin oikein käsittänyt ja kysyi, että haluanko antaa elämäni Jeesukselle. Vastasin: Kyllä kiitos.
        Pastori vaimonsa kanssa rukoili puolestani ja sanoivat sitten, että olen nyt Jeesuksen oma. Tuosta alkoi elämäni seikkailu! Tulin yhä enemmän tietämään ja tuntemaan että Jeesus Kristus on Jumalan Poika ja minun Vapahtajani ja Herrani. Olin löytänyt sen, mitä olin vuosi kausia etsinyt ja kaivannut tietämättäni.
        Nyt ymmärrän, että Jumala, kaiken Luoja, minun Taivaallinen Isäni,
        Haluaa olla yhteydessä minuun päivittäin.
        Nyt tiedän myös sen, että tästä Jeesuksesta Seinäjoen helluntaiseurakunnankin pastorit puhuvat.


    • soittakaaLäpärille

      Monenko seurakunnan hengellinen tila Markku Tuppuraisen pitää sotkea, ennen kuin uskotte huonon puun tuottavan huonoa hedelmää..

    • ettekösaaselvillevirkaan

      Mikähän ihme se on näiden helluntaissa nykyisin vaikuttavien lähes kaikkien "tuppuraisten " päämäärä ja tarkoitus, kun kaikki pitää sotkea sekottaa ja tehdä omituikseksi.
      Eikö teille riitä se millaisen mallin saa kun lukee Apostolien tekoja, jossa ei paljoa hihhuloitu, vaan tehtiin selviä ja kirkkaita parannustekoja ja saarnattiin ristiinnaulittua Jeesusta pelastajana ja vapahtajana!?

      mitä lisää siihen teillä on muka annettavana, tuskin muut alöytyy kuin paljot kilometrikorvaukset ja joka paikassa istuminen ja paljot sanat mitään tekoja ei ole.

      • uskoisinnäinon

        Helluntaiseurakunta ei ole sisäänpäinkääntynyt seurakunta. peloissaan, omassa turvallisessa karsinassaan oleva vaan ulospäin suuntautunut, evankelioiva seurakunta ja sillä on alkuaan ollut monessa kohdin sanan mukainen linja, vaikkakin ei täydellistä seurakuntaa olekaan ja maallistumista on tapahtunut osittain.
        Sinnehän saatana rankimmin iskee ja juoniaan punoo, missä eniten oikeasti ja todellisesti sieluja pelastuu ja parantuu.Näin asian ymmärtäisin sekä tämä Jumalan monille lupaama herätys on tulossa Suomeen ja vihollinen vastustaa ja yrittää aiheuttaa sekaannusta ja hajaannusta.Nyt vaikuttaa siltä, että Jumalan seurakunta lapsineen kokoontuu Jeesuksen Kristuksen, Jumalamme nimen alle ja tämä yhdistää oikeaan kaikki Suomen uskovat ja väärä joukko jää ulkopuolelle, joka ei tunnusta Jeesusta Kristusta lihaantulleeksi sekä niillä on valtavia ongelmia, jotka toimivat yhteistyössä antikristillisten julistajien kanssa, joilla on väärä jeesus.Ne uskovat, jotka oikean paimenen äänen tuntevat, eivät lähde antikristilliseen toimintaan mukaan ja siitä aiheutuu sekaannusta seurakunnissa.


    • tyhjäärenkotusta

      Voimaton ja hengetön Alpo Renko. Kuin kuvaus Seinäjoen helluntaiseurakunnasta. Manttelinperijä ilman voitelua ja manttelia.

    • gtgtgtg

      Ensin katkeroidutaan sitten aletaan hakea harhaoppeja.
      En oikein usko tuohon, että 3 vuoteen kukaan ei kysynyt vointia.

    • yhdestoistahetki

      Toimikaa vanhimmat, suojelkaa seurakuntaa, Jeesusken Kristuksen nimessä kahoitan.

      Tauno Rantalan sanoma tullut vuosia sitten

      UUDISTUKSEN SANOMA SEURAKUNTIEN PAIMENILLE JA VANHEMMISTOILLE

      (2.Tim. 1:14 ja 1. Tim. 4:12-16)
      Jotka olette johtajia ja vastuunkantajia seurakunnissa, teille Minä sanon, Herranne ja Vapahtajanne, teidän itsenne tulee käydä lauman edellä ollen esimerkkinä muille. Jättäkää pois maailmallisuus, tulkaa palaviksi, täyttykää Pyhän Henkeni voimalla, ottakaa vastaan armolahjojani ja antakaa niiden vapaasti vaikuttaa omassa palvelutehtävässänne. Nämä kaikki
      auttavat teitä palvelustyössänne niin, että itse ette väsy ettekä ole voimattomia.
      Teidän tulee myös antaa tilaa seurakunnissanne toimia niiden, joita Minä suosittelen voiteluni ja armolahjojeni kautta. Antakaa heille mahdollisuuksia tuoda esiin kaikkea sitä tervettä, Sanaani perustuvaa Pyhän Hengen toimintaa armolahjojen, todistusten ym. muodossa. Silloin teidän seurakuntanne alkaa elää ja minun Hengen hedelmäni alkaa tuottaa hedelmää taivasten valtakunnalle. Älkää pelätkö, että teidän arvovaltanne ja johtajuutenne kärsii. Arvovaltanne tulee lisääntymään tällä tiellä. Teitä aletaan rakastaa ja kunnioittaa enemmän kuin koskaan aikaisemmin.
      Tuokaa esiin tervettä Sanan opetusta, jättäkää vitsailut ja juttujen kertomiset pois. Älkää myöskään puhuko pahaa toisistanne nostaaksenne omaa asemaanne. Minä Herra lupaan Sanassani, jos sinä tuot esiin jaloa etkä arvotonta, saat sinä olla minun suunani (Jer. 15:19).
      Jättäkää myöskin puheestanne pois tämän maailman järkiviisaus. Eikö Jumala ole tehnyt tämän kaiken hullutukseksi!
      Ottakaa kaikessa ohjeet minulta, sillä Minä, teidän Vapahtajanne olen tullut teille viisaudeksi, vanhurskaudeksi ja pyhitykseksi. Kunnioittakaa toisianne, pitäkää toista parempana kuin itseänne.
      Tehkää myös parannus rahanahneudesta, jotka siihen olette kietoutuneet. Minä, Herra, joka olen teidät kutsunut, pidän teidän tarpeistanne huolen.
      Pitkää kuria ja järjestystä seurakunnassani, älkääkä antako myöskään vieraiden oppien tunkeutua seurakuntaan kirjallisuudenkaan muodossa. Olkaa selvillä, millaista oppia seurakunnissanne tarjolla olevat kirjat ja lehdet sisältävät. Varoittakaa noituudesta, horoskoopeista, judosta, karatesta, myös vyöhyketerapiasta, spiritismistä, akupunktiosta ja Steiner-kouluista. Varoittakaa televisio-ohjelmista, videofilmeistä, pornokuvista, älkääkä itsekään olko niihin osallisia. Taistelkaa puhtaan opin ja Herralle erotetun elämän puolesta. Silloin te voitte rauhoittaa sydämenne minun edessäni ja saatte elää Jumalan tekojen keskellä. Sitten kun tulette minun ilmestymiseni päivänä kasvojeni eteen, te ette tarvitse häveten tulla ja saatte täyden palkan minun haavoitetusta kädestäni, sanoo seurakunnan Herra, Jeesus teille. Vaikka Minä, teidän Herranne olen antanut nuhteen sanan, niin ei se kuitenkaan teihin kaikkiin sovellu, sillä teidän joukossanne on tunnollisia työni tekijöitä, jotka olette kilvoitelleet Sanaani noudattaen. Mutta tämä nuhtelu on rakkauden sanoma minun rakastavalta sydämeltäni, että te ymmärtäisitte kääntyä parannuksessa minun puoleeni ja pääsette suuremmista siunauksista osalliseksi tullessanne vapaiksi uudistavan armoni ja vereni puhdistavan voiman kautta.

      • Kylläjumalle

        Aamen!


    • heikkoa

      Juha Norolampin raamatuntuntemus on aivan eri luokkaa kuin muilla Seinäjoella

      • AsiatontaKohtelua

        Mielestäni Seinäjoella menetettiin paljon kun ei otettu Norolampea tosissaan. Häntä kohdeltiin ala-arvoisesti seurakunnan johdon taholta. Nähtiin hänet vain parjaajana eikä edes kuunneltu mitä hän haluaa sanoa. Norolampi oli kuitenkin saanut muutaman kerran opettaa seurakunnan raamattukoulussa ja nyt heitettiin vain märkä rätti naamalle.


      • tosikuin
        AsiatontaKohtelua kirjoitti:

        Mielestäni Seinäjoella menetettiin paljon kun ei otettu Norolampea tosissaan. Häntä kohdeltiin ala-arvoisesti seurakunnan johdon taholta. Nähtiin hänet vain parjaajana eikä edes kuunneltu mitä hän haluaa sanoa. Norolampi oli kuitenkin saanut muutaman kerran opettaa seurakunnan raamattukoulussa ja nyt heitettiin vain märkä rätti naamalle.

        Raamattu ei sovi tuppuraisen visioon


      • Varokielensyntiä

        Puhe on Raamatun Hengen vastaista.
        Toinen toisenne kunnioittamisessa kilpailkaa keskenänne.
        Mikä on sydämen asenne?
        Täällä ei ole yhtäkään täydellistä maan päällä. Mutta Jeesus ja Raamattu antaa ohjeet kuinka suhtaua toisiimme.
        Joka ei hairahtu puheessa on täydellinen mies.
        Parempi pitää suunsa kiinni, jos ei tule mitään rakentavaa!


      • Onnellinenuskova

        Mistäs tiedät kaikkien Raamatun tuntemuksen..
        Tuo kommentti on puolueellinen.
        Ja Raamattu taas kehottaa meitä nousemaan Hengen tasolla, missä emme vertaile ja ole puolueellisia.


      • HRJ
        Varokielensyntiä kirjoitti:

        Puhe on Raamatun Hengen vastaista.
        Toinen toisenne kunnioittamisessa kilpailkaa keskenänne.
        Mikä on sydämen asenne?
        Täällä ei ole yhtäkään täydellistä maan päällä. Mutta Jeesus ja Raamattu antaa ohjeet kuinka suhtaua toisiimme.
        Joka ei hairahtu puheessa on täydellinen mies.
        Parempi pitää suunsa kiinni, jos ei tule mitään rakentavaa!

        Oletko sinä niitä, joiden mielestä joku saarnaaja, oli hän kuka tahansa, on kaiken arvostelun yläpuolella?
        Kyllä kaikkien opetukset tulee arvoioda Raamatun sanan valossa, ja jos huomaa jotain Raamatun vastaista opetusta, joka on vaaraksi lampaille, tulee ehdottomasti varoittaa sekä väärästä opista, että niiden levittäjistä, ettei myrkky pääse aiheuttamaan enempää vahinkoa.
        Kyllä suu pitää avata puolustamaan Raamatun totuutta ja arvovaltaa, vaikka kaikki eivät siitä pitäisikään.


      • Olemmekounessa

        AAMEN! Jumala on avannut Sanan aarteet Juhalle. VAstaavaa syvällistä opetusta olen kuullut 80- luvulla joiltakin opettajilta. Sen jälkeen enemmän tai vähemmän on ollut köykäistä useampien opetus. Valtava Sanan nälkä on monella. Ihmetellään mistä hengellinen anemia johtuu. JUtuilla, vitseillä ja kokemuksilla ei henki rakennu. Jää tyhjä olo joka vaatii koko ajan jotain hauskuutta että jaksaa ns. olla uskossa.
        Raamattu jää suljetuksi jos ei ole oikea sydämen asenne Jumalan edessä. Ei päästä syvemmälle.


      • Herätkää
        Varokielensyntiä kirjoitti:

        Puhe on Raamatun Hengen vastaista.
        Toinen toisenne kunnioittamisessa kilpailkaa keskenänne.
        Mikä on sydämen asenne?
        Täällä ei ole yhtäkään täydellistä maan päällä. Mutta Jeesus ja Raamattu antaa ohjeet kuinka suhtaua toisiimme.
        Joka ei hairahtu puheessa on täydellinen mies.
        Parempi pitää suunsa kiinni, jos ei tule mitään rakentavaa!

        Täällä useimmat Juha Norolampea arvostelevat eivät tiedä miehestä muuta kuin Patrick Tiaiseen liittyvät videot. Kannattaa muistaa että Patrick Tiainen ei ole hänen elämäntehtävänsä, vaan ne opetukset ovat yksi sarja ja hän on siirtynyt jo muihin aiheisiin. Hänellä on syvällistä raamatun opetusta erilaisista aiheista. Jos kuuntelee hänen puheita, niin kyllä sieltä käy ilmi selkeästi että Norolampi on Jumalan käytössä. Kannattaa tutustua oikealla asenteella ennen kuin tuomitsee.


    • Harhaan.1995.mennyt

      Koin Toronton "siunaukset" Jyväskylässä 1995. Pahaa jälkeä sai aikaan eksytys silloin HELL- ja vapaasrkssa. Jumala johdatti lopulta raittiiseen luterilaiseen uskonyhteyteen. Olen siitä Hänelle kiitollinen.

      Juha Norolampi, Mauno Mattila, Tapani Suonto ym. ovat oikealla asialla varoittaessaan juopumuksesta ja hurmahenkiharhasta. Siunaan heidän työtään!

    • 12x12

      Näiden saastuneiden helluntaiseurakuntien nimet pitäisi muuttaa UskonSana, Bethel, Hilsong, Missiomaailma ym. Se olisi uskovaisen kannalta reilumpaa.

      • eriseurat

        täytyy ihan tunnustaa tätänykyä, että ihan hävettää olla helluntaiseurakuntalainen :( Kyllä tämä opetus on mennyt ihan oudoksi. Mihin sitä nyt sitten ohjaa näitä sieluja, joille on saanut julistaa evankeliumia ?


      • Kysynvain

        Mikä on saastumaton helluntaiseurakunta, jos kerran on näitä saastuneita joidenkin mielestä


      • Monenlaista

        Mitä sanotte noista afrikkalaisista helluntai ym. Seurakunnista?
        Siellä kun voidaan laulaa ja eri tavoin ääntelehtiä lähes tuntikausia ja myös tanssia ja eri tavoin liikehtiä Jumalan edessä? Ja kysymys on Jeesukseen uskovista afrikkalaisista.


    • Ilosanomaa

      Kyllä oli valtavan hyvä Sateet lähetä-kokous eilen Seinäjoen helluntaiseurakunnssa. Sain kuulla suoraa, yksinkertaista, voimallista evankeliumia. Jumalalle ei mikään ole mahdotonta.!
      Puheet ovat youtube-kanavalla:sateet 2.11.
      Kannattaa kuunnella.
      Tärkeää itse varjella sisimpänsä, ettei mustamaalaamiset, panettelut ja valheet pääse sinne, vaan, että Jeesuksen Kristuksen Pyhä veri saa puhdistaa jatkuvasti ja säilyy siunaava asenne kaikkia kanssamatkaajia kohtaan!

    • o-------

      o-------

      14.5.2016 13:19

      Aina oikeassa

      Jalkaraudat

      "Helluntaikirkko tekikin sitten tehtävänsä nopeasti, parissakymmenessä vuodessa: tuhosi elävän herätysliikkeen ja pyhitti synnin.

      Saatana maksakoon Hellarikirkon "papistolle" ja jäsenistölle sen palkan Helvetissä, minkä PH:n pilkasta voi saada, sillä Helluntaikirkko hävitti Pyhän Hengen työn Helluntaiherätyksestä.

      Sen palkan he totisesti ovat ansainneet!

      Tämä synti on niin valtaisa, eikä tällaista tehdä erehdyksessä, että hyvin voimme olettaa koko hellaripapiston tuotavaksi käsi- ja jalkaraudoissa viimeiselle tuomiolle.

      Siellä näemme rivissä miehet, joille raha nousi ensisijaiseksi elämässä. Liekö he koskaan todella kristillisessä uskossa olleetkaan."

      Halleeluja Halleeluja


      Valtavaa

      Mahtavaa



























































      Lisää kommentti

    • JSK2016

      Jumalan totuuteen kuuluvat seuraavat osiot:

      1. Hän näyttää mikä on totta ja oikein
      3. Hän osoittaa mikä on valhetta ja vääryyttä
      3. Hän ei sekoita näitä keskenään eikä muuntele näitä

      Siispä: kaikessa kannattaa pyytää Herralta että Hän avaisi Sanaansa kuulijalleen ja lukijalleen. Herra kyllä pitää omistaan huolen, heistä jotka pysyvät Hänessä.

      • Totuudellinen

        Aamen. Totta!


    • o------

      Jumalan totuuteen kuuluvat osiot


      o-------

      19.7.2016 9:28

      MIETTIKÄÄPÄPÄ HIUKAN

      Onko vanhemmisto tilivelvollinen Jumalalle jos antaa synnin rehottaa helluntaseurakunnassa. ja onko Jumalan rangaistus kovempi vanhemmistolle joka opettaa väärää oppia.

      Ja on syntiä harjoittaa vakavia rikoksia jos on ottantut toisen kasteen ja kokenut herä'tyksen, vai onko se pyhän hengen Pilkkaa jos ei teekkään parannusta, vaan riittääkö, että kiistää van kaiken synnin , vai tuleeko Synti tunnustaa.

      Entä oletko huomannut että helluntiseurakunnassa on jo vääriä profeettoja,
      josta Jeesuskin mainitsi että aikojen lopussa moni eksyy näihin helluntailahkoihin..

      Herra ei pelasta helluntailaista joka elää syvässä synnissä , joka tietoisesti pilkkaa Jumalaa ja tekee vakavia syntejä. . . .
      Olen huomannut että lahkoissa on väkevä eksytys".


      LOPETTKAA VALEHTELU JA SYNNIN TEKO .

      HALLE HALLE



    • voivoisinua

      o-------
      3.11.2016 15:45
      UUSI
      o-------

      14.5.2016 13:19

      Aina oikeassa

      Jalkaraudat

      "Helluntaikirkko tekikin sitten tehtävänsä nopeasti, parissakymmenessä vuodessa: tuhosi elävän herätysliikkeen ja pyhitti synnin.

      Saatana maksakoon Hellarikirkon "papistolle" ja jäsenistölle sen palkan Helvetissä, minkä PH:n pilkasta voi saada, sillä Helluntaikirkko hävitti Pyhän Hengen työn Helluntaiherätyksestä.

      Sen palkan he totisesti ovat ansainneet!

      Tämä synti on niin valtaisa, eikä tällaista tehdä erehdyksessä, että hyvin voimme olettaa koko hellaripapiston tuotavaksi käsi- ja jalkaraudoissa viimeiselle tuomiolle.

      Siellä näemme rivissä miehet, joille raha nousi ensisijaiseksi elämässä. Liekö he koskaan todella kristillisessä uskossa olleetkaan."

      Halleeluja Halleeluja

      Valtavaa

      Mahtavaa

      ------------------------------------------------------------------------

      Kommnetti:

      Kyllä nyt vaikuttaa siltä, että sinäkin olet asettanut itsesi liian korkealle pallille istumaan . Jumalan on tuomio.Hän tuomitsee eläviä ja kuolleita valitsemallaan ajalla.Rukoile mieluummin armoa helluntaiherätyksen vanhimmille, niille jotka ovat eksyneet väärän evankeliumin verkostoihin, että Jumala katkoo kahleet ja vapauttaa ja palautta heidät julistamaan ristiinaulittua Jeesusta Kristusta vapaana harhaoppien kavalista juonista julistaen puhdasta yksinkertaista pelastussanomaa, evankeliumia.

    • siunatkaa

      Siunausta Juha Norolammille!

      • Siunatkaa

        Siunausta Markku Tuppuraiselle!


      • JeesusVoiPelastaaKuren
        Siunatkaa kirjoitti:

        Siunausta Markku Tuppuraiselle!

        Toivottavasti Markku Tuppurainen tulee uskoon ja hylkää pimeyden voimien palvonnan.


      • Siunatkaa
        JeesusVoiPelastaaKuren kirjoitti:

        Toivottavasti Markku Tuppurainen tulee uskoon ja hylkää pimeyden voimien palvonnan.

        Markku Tuppurainen on uskossa. Hän on Jumalan mies!


      • mikäolitodistettava
        Siunatkaa kirjoitti:

        Markku Tuppurainen on uskossa. Hän on Jumalan mies!

        Seinäjoen bethel seurakunnan opetuksen mukaan sairas ei usko.


    • Anonyymi

      Itseäni vaivaa löysä asenne siveysasioissa. Lavalla tanssii kolme kaunista tyttöä, pitsiset lyhyet lahkeelliset pyöräilyhousut tai vastaavat minihameen alla jne. Toki uskon ilosta tanssia, mutta joitakin voi vaivata. Joku mies ei voi välttää seksuaalisia mielikuvia, toisen vaimo ei kestä tilannetta. Ehkä kuitenkin vähän sellaista maailman miellyttämistä, kuten Cheekin laulun sanoihin vertaaminen.

      Kaikki tuo toki anteeksi annettakoon ja hyvä ajatus taustalla, mutta hieman ajattelematon. Maailmasta tulevat ihmiset eivät kuitenkaan tule etsimään maailmallisuutta seurakunnasta, vaan pyhyyttä. Maailmallisuus kartoittaa heidät, saa pettymään. Onneksi oli niin pyhää saarnoissa ja lauluissa, että pienet virheet jäävät sivuseikoiksi. Voi sitä Rositan sydämestä kumpuavaa hengen laulua.

      Laulajat ja puhujat voivat aina myös kiinnittää huomiota siveään pukeutumiseen. Eihän ole tarkoitus olla siellä maailmallisen muodikkaana, vaan Jumalaan ylistämässä. Jos pusero tippuu olkapään alle paljastaen olkapään ja mustat rintaliivit ja luoden vähän maailmallisen ja epäpyhän vaikutelman, se olisi syytä nostaa toistuvasti ylös. Se voi jotakin häiritä. Samoin korkeat halkiot hameissa jne. Vaikka ne ovatkin sivuseikkoja, eivät pahalla tehtyjä asioita, ja Jumalan sana tulee kyllä esiin. Silti ne häiritsevät joitakin ja luovat epäpyhää tunnelmaa, sekä nostavat henkilöitä tahtomattakin esiin. Jumala, Jeesus, voi unohtua katsojan mielessä hetkeksi. Pitäisi tällaisia asioita miettiä enemmän seurakunnissa.

      Seurakunnat eivät ole diskoja eivätkä yökerhoja, eivätkä muotinäytöksiä. Sieltä etsitään pyhää. Etsivä maailmallinen tai vaikkapa muslimi ei sitä ehkä löydä helposti, jos kokee tulleensa samaan maailmalliseen paikkaan, mistä yrittää päästä johonkin pyhempään. Hän ei ehkä enää usko, että kristinuskosta löytyisi sitä.

    • Anonyymi

      Kiitän Jumalaa siitä, mitä Hän on tehnyt Seinäjoen helluntaiseurakunnan kautta.
      Gary Wilkersonin puheet toivat kunniaa Jumalalle ja apua ihmisille Summerfestissä. Loren Cunningham on 84-vuotiaana, pitkän elämän työntekijänä Jumalan valtakunnassa, osoitus, ettei Herran palveleminen vanhanakaan lopu.

      • Anonyymi

        Loren Cunningham on huijari. Omaa herraansa hän palvelee, ei Jumalaa. YWAM on hänen perustama harhaoppi.


    • Anonyymi

      eiköpähän se liene monella hseurakunnalla menossa saattohoito.

      väki on joko loppusijoituksessa taikka nuoremman muuttaneet muualle, muutamia mummuja istuu penkeissä joille puhutaan suunnilleen samat puheet viikon välein.

      todellinen näky on kadonnut.

    • Anonyymi

      Onko Tuppurainen tunnustanut julkisesti syntisen hedelmänsä omakseen?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Cynthia Woods

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 💋 ­­­N­­y­m­­­f­o­­m­­a­­a­­­n­i -> https://x18.fun/girl04372247#CynthiaWoods 🔞💋❤️💋❤️💋🔞�
      YIT-Yhtymä
      2
      14871
    2. Aimee Dvorak

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 💋 ­­N­­­y­­­m­­f­o­m­a­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl02740429#AimeeDvorak 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋
      0
      3069
    3. Becky Steele

      🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑 💋 ­­N­y­­­m­­f­­­o­­­m­­a­a­­­n­­i -> https://x18.fun/girl05250014#BeckySteele 🔞❤️💋❤️
      Arkkitehtuuri
      0
      3065
    4. Allison Queen

      🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒 ❤️ ­N­­­y­m­­­f­­­o­­m­a­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl07854217#AllisonQueen 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞
      Vedonlyönti
      0
      3064
    5. Stephanie Love

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 ❤️ ­­N­y­­­m­f­­o­­m­­­a­a­­n­­­i -> https://x18.fun/girl01692207#StephanieLove 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Lappi
      0
      3056
    6. Molly Graham

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 😍 ­­N­­­y­­m­­­f­­­o­­m­­a­a­n­i -> https://x18.fun/girl02277975#MollyGraham 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️
      Puhelimet
      0
      3055
    7. Rachelle Reynolds

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 🔞 ­N­­­y­­m­f­­­o­­m­­­a­­a­n­i -> https://x18.fun/girl03175674#RachelleReynolds 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Etelä-Savo
      0
      3055
    8. Nancy Taylor

      😍😍😍😋😋😋😋😍😍😍 ❤️ ­­­N­­­y­m­­­f­o­m­­­a­­­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl01560856#NancyTaylor 🔞💋❤️💋❤️💋
      Kauris
      0
      3054
    9. Pamela Orr

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 🍒 ­­­N­y­­m­f­­o­­­m­a­­­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl06055581#PamelaOrr 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞
      Star Wars
      0
      3054
    10. Lakeisha Coleman

      🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑 💋 ­­N­y­­­m­f­­o­­m­a­­­a­n­­i -> https://x18.fun/girl08105348#LakeishaColeman 🔞💋❤️💋❤️💋🔞
      Synnytys
      0
      3050
    Aihe