Finnair ja ikärasismi

lentomatkustaja

"95 vuotias isän saapuu koneeseen rullatuolissa kenttähenkilökunnan avustamana".... ja tähän loppuu hyvät uutiset!
Pyysin Finnairia järjestämään hänelle käytäväpaikan mahdollisimman läheltä vessaa. Mutta kun tarkistin netistä paikan niin se olikin ikkunapaikka koneen keskiosassa. Soitin oitis asiakaspalveluun korjatakseni asian ja he lupasivat tehdä parhaansa. Seuraavana päivänä sai postia Finnairilta jossa he mainoksen muodossa kertovat erinomaisesta tarjouksesta ; minä ja isäni voimme ostaa paikat business osastosta ja maksaa VAIN 99€ per matkustaja!!!
Yritin itse vaihtaa paikkojamme netin kautta ja olin valmis maksamaan noin 15 € / paikka. Suureksi yllätyksekseni en voinut vaihtaa isän paikkaa ,ainoastaan omani.
Ymmärrän asian niin että Finnair tarkoituksella asetti isäni mahdollisimman huonolle paikalle jotta me asian korjataksemme taipuisimme ostamaan kalliin paikan ensimmäisestä luokasta!
Kolmen puhelun aikana selitin asiakaspalvelulle että isäni on dementtinen 95 vuotias jonka täytyy mahdollisimman nopeasti ja vaivatta päästä vessaan jos siihen on aihetta lennon aikana ( 4 tuntia).
Koko lento on vasta noin parin viikon kuluttua joten ehkä on vielä vähän toivoa että jollekin siellä Finnairin asiakaspalvelussa kasvaisi järki!!

25

235

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 8765

      "Koko lento on vasta noin parin viikon kuluttua joten ehkä on vielä vähän toivoa että jollekin siellä Finnairin asiakaspalvelussa kasvaisi järki!!"
      Hengitystä en pidättelisi. Asiakaspalvelija kysyy pomolta, ja pomon bonukset ovat kiinni kalliiden lentojen myynnistä.

    • mikääneioleilmaista

      Mitäs jos vaikka maksaisit haluamastasi erikoispalvelusta. Niin muutkin ihmiset tekevät. Miksi jotkut kuvittelevat olevansa muiden yläpuolella ja ansaitsevansa parempaa palvelua kuin muut, ja vielä ilmaiseksi.
      Lentokoneessa muutkin maksavat jos haluavat valita istumapaikkansa, mitähän jos sinäkin tekisit niin, etkä keskittyisi valittamaan.

    • Ryuio

      Minne noi sun lennot on kun löytyy "ykkös" luokka koneesta

      • Lentomatkustaja

        Eurooppaan....ja onko sillä nyt väliä?? Kaikilla lennoilla on olemassa superkalliita business/ensimmäisen luokan paikkoja. Ne ovat yleensä ne ensimmäiset 5 riviä.


      • 13plus2

        Jos haluat hyvän paikan niin sitten varmaan kannattaa maksaa siitä. Niin muutkin ihmiset tekee.
        Ps. 99€ ei ole superkallis.


      • Lentomatkustaja
        13plus2 kirjoitti:

        Jos haluat hyvän paikan niin sitten varmaan kannattaa maksaa siitä. Niin muutkin ihmiset tekee.
        Ps. 99€ ei ole superkallis.

        Mutta kun se lisätään jo maksettuun lippuun niin ei sitä sopuhintaiseksi voi sanoa. Ja tavallinen paikanvaihdos maksaa noin 15 €! Miksi Finnair ei suo sitä jokamiehen etua myös isälleni?? Minä voin vaihtaa oman paikkani maksua vastaan mutta sitten isäni jää yksin ilman huoltajaa sinne ikkunapaikalle kauas vessasta.


      • Kuoharia.jälkkäriksi
        Lentomatkustaja kirjoitti:

        Mutta kun se lisätään jo maksettuun lippuun niin ei sitä sopuhintaiseksi voi sanoa. Ja tavallinen paikanvaihdos maksaa noin 15 €! Miksi Finnair ei suo sitä jokamiehen etua myös isälleni?? Minä voin vaihtaa oman paikkani maksua vastaan mutta sitten isäni jää yksin ilman huoltajaa sinne ikkunapaikalle kauas vessasta.

        Matkustusluokan korotus maksaa aina ja business on kallis aina, sinne ei euroopan lennolla yleensä riitä 99€ per suunta per asiakas. Matkustusluokan korotuksen myötä tulee sitten niitä muita etuja kuin vähän parempi palvelu koneen etuosassa verhojen takana.


      • Grrrrrrrrr
        Lentomatkustaja kirjoitti:

        Eurooppaan....ja onko sillä nyt väliä?? Kaikilla lennoilla on olemassa superkalliita business/ensimmäisen luokan paikkoja. Ne ovat yleensä ne ensimmäiset 5 riviä.

        Siis kerropa millä yhtiöllä on ykkösluokka "first" jotka lentävät Vantaalta? Ei ainakaa mainitsemallasi Finnairilla


      • matkallavaan
        Lentomatkustaja kirjoitti:

        Mutta kun se lisätään jo maksettuun lippuun niin ei sitä sopuhintaiseksi voi sanoa. Ja tavallinen paikanvaihdos maksaa noin 15 €! Miksi Finnair ei suo sitä jokamiehen etua myös isälleni?? Minä voin vaihtaa oman paikkani maksua vastaan mutta sitten isäni jää yksin ilman huoltajaa sinne ikkunapaikalle kauas vessasta.

        Eiköhän sinun isäs olisi paras jäädä Suomeen...Ja sinun myös.


    • totuus12

      Koska isäsi on pyörätuolissa hänet sijoitetaan niin että onnettomuustilanteessa hän on vähiten tiellä kun ihmiset pyrkivät koneesta ulos mahdollisimman nopeasti.
      Tuskin on kenenkään etu että useat ihmiset palavat elävältä tai hukkuvat isäsi takia.

      • Lentomatkustaja

        No miksei se paikka sitten voi olla vaikka ikkunapaikka mutta lähellä vessaa.....siiis koneen takaosassa. Siellä ei ole varauloskäyntiä, olen asian jo tarkastanut.
        Ja eihän tosi 95 vuotiaalla sotaveteraanille ole mitään arvoa enää tässä maailmassa.


      • Exittakana
        Lentomatkustaja kirjoitti:

        No miksei se paikka sitten voi olla vaikka ikkunapaikka mutta lähellä vessaa.....siiis koneen takaosassa. Siellä ei ole varauloskäyntiä, olen asian jo tarkastanut.
        Ja eihän tosi 95 vuotiaalla sotaveteraanille ole mitään arvoa enää tässä maailmassa.

        Kaikissa Finnairin koneissa on varauloskäynnit myös takana, mutta ei penkkien kohdalla.
        Rahalla ja etukäteen voit varata vapaista penkeistä haluamasi, silloin kun chekkaus aukeaa kaikille voit varata niitä paikkoja mitä ei ole varattu.

        Liikuntarajoitteisille on ohjeet ja sijoitus ikkunapaikalle.
        https://www.finnair.com/fi/fi/information-services/before-the-flight/special-services-health/disability-assistance


      • mtva
        Lentomatkustaja kirjoitti:

        No miksei se paikka sitten voi olla vaikka ikkunapaikka mutta lähellä vessaa.....siiis koneen takaosassa. Siellä ei ole varauloskäyntiä, olen asian jo tarkastanut.
        Ja eihän tosi 95 vuotiaalla sotaveteraanille ole mitään arvoa enää tässä maailmassa.

        hihihi stavetsku 95v,,,,,buahhhhaahhhaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa


    • mielikuvitusiskä

      Isänpäiväprovo vähän etukäteen. :)

      Liikuntarajoitteisten sijoittamisessa koneeseen on omat ohjeensa, joilla turvataan muiden matkustajien turvallisuus. Kuulostaa siltä, että isäsi on liian huonokuntoinen matkustamaan ja aloittaja liian aggressiivinen, joten muiden matkustajien puolesta toivon, että Finnair evää teiltä pääsyn koneeseen.

      Et taida arvostaa isääsi kovin korkealle, jos et ole valmis edes 99 euroa maksamaan.

      • Lentomatkustaja

        Ilmoitan sinulle että kun yritin saada isäni sinne business luokkaan ( 99€ lisämaksulla ) niin minulle ilmoitettiin ettei häntä voikaan liikuntavammaisena sinne sijoittaa. Mutta Finnair korjasi asian ja antoi hänelle paikan koneen takaosasta.


    • huuhaainnasennaapuri

      Jos 99€ on kallis, niin kannattaa isänkin ja penskan pysyä kotona ja ryypätä vaan sitä kiljua.

      Onko työssäkäynti ja oma raha teillä vieras asia?

    • Lentomatkustaja

      Kyllä löytyy paljon ilkeitä ihmisiä jotka eivät asioista mitään tiedä. Onneksi Finnair on nyt korjannut virheensä ja päästään istumaan sinne koneen takaosaan. Luotto palasi Finnairin mutta samalla meni luotto suomalaisiin jotka omahyväisinä ja tietämättöminä kirjoittavat ilkeyksiään.

      • opspspspsps

        Tuollaset minä minä minä omaan napaan tuijottelijat pitäs jättää pois kaikista koneista. Heti kun ei saa erikoiskohtelua niin ollaan haukkumassa lentoyhtiötä.
        Sen lisäks että sun raihnanen isäs aiheuttaa lisätyötä henkilökunnalle ja hankaluuksia muille matkustajille niin teidän pitäs vielä saada erikoispalveluita ilmaiseksi. Suunnattoman ärsyttäviä tollaset ihmiset.
        Liittyen siihen mitä sanoit 95 vuotiaan sotaveteraani isäsi arvosta tässä maailmassa niin voin todeta että kyllä totuus on se että 95 vuotias ihminen vetelee viimeisiään ja onnettomuustilanteessa hän on vain muiden tiellä.


      • melkonenkitupiikki

        Kylläpäs olet melkonen kitupiikki.iso respect isällesi vuosista.Mun faija jos olis niin maksasin mukisematta 99e busineksesta,saapahan vaari matkustaa kerrankin tyylillä.


    • karaoke_soi

      Laita se isä laivalla Tallinnaan.

    • RauhaIsäPapalle

      Sano vaan "ikäsyrjintä". Ikärasismi = ikärotusyrjintä.

      Ja sitä paitsi; jos isäsi on dementtinen ja vaatii erityistä hoivaamista, niin onko lentokoneella matkustaminen hänelle enää välttämätöntä (kun matkustaminen noin ylipäätään ei oo kovinkaan monelle ihan pakollista puuhaa)? Miksi te haluatte kiusata vanhaa ihmistä ja viedä häntä paikkoihin, jossa kokee olonsa turvattomaksi ja epämiellyttäväksi?

      Lopettakaa siis turha isäpapan kiusaaminen tuollaisilla egoistisilla matkailureissuilla.

    • Näitäjuttuja

      Saattoi olla kyseessä omaiskusetus eli perseaukinen lapsi otti vanhan ukon mukaan alibiksi että maksatettua molempien matkat ukon lompakosta.
      Sitten Torremolinoksessa ukko istui pyörätuolissa auringonpaisteessa sivukujalla 14h hylättynä samaan aikaan kun poika istuu huoratalolla ja ryyppää.

    • matkallavaan

      huoh,,,sinulle tarvitsisi enemmän järkeä

    • kurjaaon

      Ikärasismia esiintyy myös työntekijöiden keskuudessa - vanhat työhönsä kyllästyneet akat kiusaavat nuoria jopa asiakkaiden edessä. Esimiehet eivät puutu asiaan. Oksettavaa

    • vakioreissaaja

      Tuntuu, että "lentomatkustaja" on menetellyt vähän huolimattomasti.
      Ei kannata olla varma, että puhelinsoitolla aina tulee ymmärretyksi. Kerran on netti ja koneen pohjakartta käytössä voi kysellä paikkoja sieltä katsellen ja varata sitä kautta sopivan.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 184
      2031
    2. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      53
      1932
    3. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      135
      1588
    4. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      146
      1523
    5. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1324
    6. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1204
    7. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      48
      1185
    8. Naisten tyypilliset...

      Naiset ei varmaan ymmärrä itse miten karmealle heidän tavara haisee. Miehet säälistä nuolevat joskus, yleensä humalassa
      Ikävä
      10
      1173
    9. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      3
      1138
    10. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      11
      1127
    Aihe