Tämä tulee puraisemaan myös Suomen markkinoilla

Kakkosmies

37

269

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tekniikkapuoli

      Mikäs se sinun oma auto tällä hetkellä on?

      Täytyy sekin muistaa ettei ulkonäöllä ajeta,vaan mitä se auto on teknisesti.

    • Kakkosmies

      Minulla on ollut useamman Peugeotin putki, joten merkki on tuttu. Laatua en voi valittaa eikä ajo-ominaisuuksissakaan ole ollut moittimista. Jälleenmyyntiarvo ei ole kovin kummoinen, mutta tuo ei riitä merkin vaihtoon. Tietenkin 3008:n ominaisuudet ratkaisevat, mutta en usko niistä löytyvän suurempia moitteita. Hieman tuo pienin moottori arveluttaa, mutta ilmeisesti hyväksi havaittu.

      • tekniikkapuoli

        nNiin millä koneella se on se pienin kone ja tehoiltaan?oliko kyse nyt tuosta maasturista?


    • Kakkosmies

      Ilmeisesti 1.2 litrainen ja 3-sylinterinen 130-heppainen PureTech-bensiinimoottori, jonka turboahdetussa versiossa on joko käsivalintainen 6-vaihteinen vaihteisto tai EAT6-automaattivaihteisto. Sama löytyy kai 308-mallista. Ei tuolla jalkoihin jää, en vain tiedä miten kestäviä nämä pikkuturbot ovat.

    • Tuskimpaisompiahuolia

      No sitä ei kukaan tiedä. VW:n pikkuturbossa, joka on muuten sukkela peli, on ollut pahoja ongelmia.
      Ne ei johdu viritysasteesta vaan huonosta designistä. En ole kuullut Ecotecissä tai Puretechissä olleen yhtä paljon huomautettavaa. Mukavia ovat nekin ajaa.

    • tekniikkapuoli

      Joo nyt tiedän.

      Nämä pikku turbot on kuuluja siitä kestävyydestä,karta nuo vaikka liikkuvatkin rivakasti.

    • Fireflite

      Varmaankin tuo uusi Pögötti 3008 tulee houkuttelemaan ostajia jo pelkällä ulkonäöllään. Monet naiset kun pitävät hyvin tärkeänä seikkana sitä miltä auto näyttää. mikseivät miehetkin. Pögötit ovat olleet viime vuosina hieman värittömiä ja massaan hukkuvia,mutta nyt tuohon on tulossa selvä muutos. Kyllä 3008 erottuu erokseen muista uutuuksista niin ulkoa kuin sisältäkin. Tosin tuo pieni ratti jakaa mielipiteitä.

      http://cdn.pinthiscars.com/images/peugeot-3008-8.jpg

      • SeOnHyvä

        Se pieni ratti on hemmetin hyvä! Sitä ei osaa arvostaa niin paljoa lyhyen koeajon jälkeen, mutta viikon jälkeen, kun kokeilee perinteistä ratkaisua alkaa melkein naurattaa, kun se perinteinen ratkaisu tuntuu ihan hirveeltä tuohon pieneen verrattuna.


    • Ajeleva

      Se ratti on fiksuinta mitä autoon on keksitty vuosiin. Kuka enää kaipaa valtavaa kuormaauton rattia?, en tajua miksi jotkut ei tykkää.

      • Toismielinen

        Henkilöautojen ratin kehä on vuosikymmenten mittaan yleisesti pienentynyt ja paksuuntunut, mikä on ollut mielestäni tervettä kehitystä – tiettyyn rajaan saakka. On olemassa optimikoko, josta rattia ei pidä pienentää jos ei suurentaakaan.

        Useamman oman Peugeotin jälkeen olen koeistunut uusimman sukupolven pikkuratti-Pösöjä, joissa mittaristoa tiiraillaan ratin ylitse. Asia todellakin jakaa mielipiteitä, ja omani on vakaa: tuollainen konsepti ei ole minua varten.

        Tässä konttorissa kaikki on mielestäni varsin hyvin kohdallaan ratin kokoa ja sijoitusta myöten:
        http://tinyurl.com/zffnj6r


      • Toismielinen
        Toismielinen kirjoitti:

        Henkilöautojen ratin kehä on vuosikymmenten mittaan yleisesti pienentynyt ja paksuuntunut, mikä on ollut mielestäni tervettä kehitystä – tiettyyn rajaan saakka. On olemassa optimikoko, josta rattia ei pidä pienentää jos ei suurentaakaan.

        Useamman oman Peugeotin jälkeen olen koeistunut uusimman sukupolven pikkuratti-Pösöjä, joissa mittaristoa tiiraillaan ratin ylitse. Asia todellakin jakaa mielipiteitä, ja omani on vakaa: tuollainen konsepti ei ole minua varten.

        Tässä konttorissa kaikki on mielestäni varsin hyvin kohdallaan ratin kokoa ja sijoitusta myöten:
        http://tinyurl.com/zffnj6r

        Tässä tuon Pökötin cockpit:
        http://tinyurl.com/z44wawn

        Tyylikkyyttä ei käy kiistäminen, mutta ergonomia ei ole minua varten. Tykätköön siitäkin kuka tykkää.


      • Ajeleva
        Toismielinen kirjoitti:

        Henkilöautojen ratin kehä on vuosikymmenten mittaan yleisesti pienentynyt ja paksuuntunut, mikä on ollut mielestäni tervettä kehitystä – tiettyyn rajaan saakka. On olemassa optimikoko, josta rattia ei pidä pienentää jos ei suurentaakaan.

        Useamman oman Peugeotin jälkeen olen koeistunut uusimman sukupolven pikkuratti-Pösöjä, joissa mittaristoa tiiraillaan ratin ylitse. Asia todellakin jakaa mielipiteitä, ja omani on vakaa: tuollainen konsepti ei ole minua varten.

        Tässä konttorissa kaikki on mielestäni varsin hyvin kohdallaan ratin kokoa ja sijoitusta myöten:
        http://tinyurl.com/zffnj6r

        Ratti on valtava ja peittää kiistatta osan mittaristosta. En näe kertakaikkiaan mitään järkeä ikiaikaiselle tavalle tiirailla mittareita ratin välistä.
        Mutta makunsa kullakin.


      • Pienorattifani
        Ajeleva kirjoitti:

        Ratti on valtava ja peittää kiistatta osan mittaristosta. En näe kertakaikkiaan mitään järkeä ikiaikaiselle tavalle tiirailla mittareita ratin välistä.
        Mutta makunsa kullakin.

        Pidin pienirattisuudesta heti kun kokeilin. Ohjaamo on muutenkin kiva. Ja ainakin tavallisessa 308:ssä se pienin Pretech tuntuu toimivan vallan mainiosti. Heti kun oppii olemaan liikaa vedättämättä se potkii kivasti ja kuluttaa vähän.


      • ownwfrjne
        Ajeleva kirjoitti:

        Ratti on valtava ja peittää kiistatta osan mittaristosta. En näe kertakaikkiaan mitään järkeä ikiaikaiselle tavalle tiirailla mittareita ratin välistä.
        Mutta makunsa kullakin.

        Peugeotin mittaristo vain pikkunäppärä myyntikikka ostaessa mutta miehen mittainen joutuu jo kurkkimaan.Naiset taas pidä pienestä ratista kun mieltävät ohjauksen raskaaksi ja ohjaus elää urissa ja ajaminen hiukan pelottaa.


    • Retuu

      Tilaukseen meni eilen tuollainen Pökötti. Nyt vain sitten oottelemaan jotta koska tehdas kerkiää toimittamaan auton Suomeen!!

      • Ajeleva

        Se esitellään vasta automessuilla ens viikonloppuna


      • Retuu

        Sama se vaikka esiteltäis ensi viikolla, huomennahan se virallisesti messuilla esitellään mutta myynti on kyllä alkanut eilen!!


    • Fireflite

      Kyllä tuo pökötti kiinnostaa kovasti myös meikäläistä. En äkkipäätä löytänyt tuon halvimman Access-version enkä hieman kalliimman Active-version varustetasoa tai hintoja,mutta muistaisin niiden (siis hintojen) alkavan jostakin 24,000 eurosta. Nissan Qashqain hinnat kai pyörivät samoissa, mutta jotenkin tuo Nissanin myyntitykki näyttää hiukka vanhanaikaiselta uuden Pökötin rinnalla.

      • Retuu

        Lähtöhinnat oli tuota 24,000 euron luokkaa ja nyt en ulkoa muista mitä mahtoi olla hinnat alkaen tuossa Active-tasossa mutta varustetaso oli jo melko kattava tuossa Activessa. Itse tilasin Alluren ja sen lähtöhinta on jo yli 30000 euroa mutta varusteita taas sitten kasa lisää. GT-Line versiota ei tule Suomeen myyntiin vaan tuosta mallin varustetasosta on osa sijoitettu Allureen ja loput varusteet GT-versioon.


      • Retuu

        Active-tason hinta 27-30 tuhatta näyttäisi olevan.


    • JariMattiL

      Toivottavasti on ohjaus on saatu tunnokkaaksi, aiemmin kun ne on olleet liian keveitä ja tunnottomia.

    • Peugeotto

      Hehehej...no joo jos niitä myydään vuodessa joku 3 niin voi olla että just se sun ei hajoo:) kyllä peugeot on susien sukua 99% tai jopa ihan susi jo syntyessään. En kehtaisi edes koittaa.

    • Kakkosmies

      Peugeotia myydään maailmalla aika paljon. Suomessa sen myynti on ollut pientä, mutta se ei yksinomaan liity auton huonoon laatuun. Monet seikat vaikuttavat myyntilukemiin. Yksi näistä seikoista on yleinen mollaus. Peugeotia haukutaan aika kevyin perustein. Kun isä on sanonut, että se on huono auto, lapsetkaan eivät uskalla ostaa sitä. Ja kun työkaveri on sanonut samaa, johdattelulle altis ostaja valitsee muun merkin. Ne, joilla on omakohtaisia huonoja kokemuksia, valitsevat tietenkin muun merkin kokemuksiensa perusteella, mutta paljon on niitä, jotka kuuntelevat liikaa näitä paisuteltuja huonoja kokemuksia Peugeotista.

      Uskon, että uusi 3008 aloittaa Suomessa merkin uuden nousun. Tieltä saavat väistyä myyntitilastoissa hieman paremmin menestyneet Hyundai, Mersu ja Honda, ehkä joku muukin merkki. Renaultin vanavedessä top teniin. Tämä kaikki tietenkin 3008:n ansiota koska muiden Peugeotien kysyntä on vähäistä. Tietenkin kaikki riippuu siitä tuntuuko 3008 yhtä hyvältä kuin miltä se näyttää. Onnistuessaan sillä on mahdollisuudet nousta toiseksi myydyimmäksi katumaasturiksi Nissan Qashain jälkeen.

      • RMB54

        Näin juuri.
        Toivottavasti eivät hinnalla mittaisi itseään ulos.
        Aikoinaan, kun 205 tuli markkinoille lähes 35 vuotta sitten pelastamaan Peugeotin myynnin, hinta oli kohtuullinen, Autoa ostivat nuoret kuin vanhemmat ihmisetkin.
        Jos 3008 hinta pysyisi kohtuullisena eli 25K€ -2 varustustasoa riippuen, menekki olisi taattu.


      • Hyvältänäyttää
        RMB54 kirjoitti:

        Näin juuri.
        Toivottavasti eivät hinnalla mittaisi itseään ulos.
        Aikoinaan, kun 205 tuli markkinoille lähes 35 vuotta sitten pelastamaan Peugeotin myynnin, hinta oli kohtuullinen, Autoa ostivat nuoret kuin vanhemmat ihmisetkin.
        Jos 3008 hinta pysyisi kohtuullisena eli 25K€ -2 varustustasoa riippuen, menekki olisi taattu.

        Ainakin 308:n hinnat on pitäneet.

        Totta kyllä että vanha, jopa vuosikymmenien takainen epämääräinen mielikuva ruosteista ja sähkövioista painaa vieläkin. Ja enimmäkseen aiheetta.

        Pikemminkin tuntuu että kuuluisa saksalainen laatu tulee perä edellä vastaan.


      • Ajeleva

        Suomalainen autoasioissa tyhmä kuin nokiansaapas. Täällähän ostetaan samanlainen auto kuin naapurilla, niinpä maa on täytynyt viallisista volkkareista ja korjaamot voivat hyvin. Vielä tyhmempää on se että niistä edelleen hyvitetään aika paljon, ainakin saman konsernin tuoteeseen vaihtaessa.


      • Toismielinen

        Peugeotin myynti oli Suomessa varsin hyvissä kantimissa 20–30 vuotta sitten ja oli ilo olla itsekin pitkäaikainen 405–406-pugisti. Alkuunsa myös Automaa-liikkeiden palvelutaso oli ihan kelvollista. Se heikkeni sittemmin heikkenemistään, kunnes koko lafkalle tuli noutaja. Merkin myöhempien edustajien kanssa olen ollut tekemisissä hyvin vähän. Vaikuttaa siltä, ettei haluja satsaamiseen ja merkin kilpailukyvyn nostamiseen edustajan toimenpitein ole liiemmälti ollut.

        Peugeot on käsittääkseni edelleen periaatteessa hyvin ajan tasalla oleva ja kilpailukykyinen merkki. Toivotaan uudelle 3008:lle menestystä, jonka se epäilemättä ansaitsee (vaikka en itse jaksa lämmetä katumaasturikonseptille, merkistä riippumatta).


    • hyviä.ajettavia

      Pösöillä olen itsekin ajellut. Kokemus on opettanut että tuollaiset 120-150 tkm on ehdoton maksimi, sitten on jo vaihdettava, jos haluaa säästyä isommilta korjauksilta. Niveliähän menee etupäähän jo sitä ennen. Arvohan romahtaa kaikilta ranskalaisilta jyrkästi.

      • Bisneksenpaikka

        Niin tai sitten ostaa pilkka hintaan 120t ajetun ranun ja korjaa ne muutaman kympin nivelet. Jää vielä voitolle ja paljon.

        Kone kestää paremmin kuin Wolkkarissa ja koppa pitempään kuin Tojodassa.


      • todentottajoopajoo

        Arvo romahtaa jyrkästi?

        Nettiauton halvin, alle 200tkm ajettu, 2007 mallinen 308 maksaa 5290 euroa, samanlainen corolla maksaa 5965 euroa.

        En lähtisi romahduksesta puhumaan, tuleehan tuosta jopa 70 euroa enemmän arvonalennusta vuodessa.


    • Kakkosmies

      Peugeot 3008 oli mukana kolmen katumaasturin vertailussa uusimmassa Auto, motor and sport-lehdessä. VW Tiguan nappasi voiton ja päihitti 3008:n kymmenellä pisteellä. Jumbosijan jakoi itsensä kanssa Nissan Qashqai, joka jäi Peugeotista 30 pistettä.

      • Kerrassaan

        Kun en kyseistä lehteä lue, enkä tunne laisinkaan, jää hieman epäselväksi noiden pisteiden painoarvo.

        Onko 10 pistettä paljon vai vähän? Saiko voittaja 10.000 pistettä ja peugeot 9990, jolloin tuolla erolla ei ole mitään merkitystä.

        Eihän noilla pisteillä taida olla muutenkaan paljon merkitystä. 10 - 15 vuoden käyttö kertoo, oliko ostos hyvä vaiko ei. Suomen talvikin voi olla ihan hyvä mittakeppi auton hyvyydelle. Noiden asioiden rinnalla on aika se ja sama, saiko voittaja parhaat pisteet oikein sijoteltujen muitelineiden vuoksi.


      • TokaOnEka

        No, ottakoon tiguaanin ne jotka haluaa mutta tällä hetkellä Luotan enemmän Peugeotiin kuin vokkelokin moottorivalmistajana. Ja ne päästöhuikauksetkin...ei kiitos.


    • vghghggfgf

      Hieno auto 3008 on. Suorastaan upea. Ihme, että jäi sijalle 6 suomen vuoden auto tittelissä. Monet rankkasi sen kumminkin voittajaksi.

    • Tyylillä-nousuun

      Uusi Pösö 3008 tuli Suomeen niin myöhään, että osa testiryhmästä ei juurikaan ollut ehtinyt tutustua siihen ennakkoon. Tämä saattoi pudottaa sijalukua äänestyksessä, mutta tuolla ei ole merkitystä. Tärkeintä on, että kaikki on kohdallaan ja auto lisäksi näyttää tyylikkäältä ja nykyaikaiselta. Ei tätä voi kuolaamatta sivuuttaa. Jotkut kilpailijoista ovat lähteneet mukaan niin varovaisella muotoilulla, että se saattaa osoittautua virheratkaisuksi - tällä kertaa. Myös Peugeot on sortunut uransa varrella niin ali- kuin ylimuotoiluunkin, mutta nyt ovat palikat kohdillaan. H Y V Ä !

      • EivaanVoinut

        Kas kun 308 just voitti saman tittelin, niin ei ole järkeä valita Vuoden Autoksi autoa joka perustuu 308:iin


    • HerraÖ

      Hyvä saavutus tämäkin
      http://www.iltasanomat.fi/autot/art-2000005017406.html
      Seat otti voiton, mutta eipä 3008 paljon jäänyt. Yhden uuden 3008 olen nähnyt liikenteessä, joten ainakin joku on jo saanut omansa. Oli vaikuttavan näköinen ilmestys. Tämä malli saattaa nostaa merkin myyntiä suomessa aika lailla vaikka katumaasturiluokkaan onkin tullut muitakin uusia kilpailijoita. Peugeotille ja Seatille vain menestystä näilläkin leveysasteilla. Nissan Quashqailla alkaa olla niin monta varteenotettavaa kilpailijaa, että sen valta myyntitykkinä alkanee horjua.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Cynthia Woods

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 💋 ­­­N­­y­m­­­f­o­­m­­a­­a­­­n­i -> https://x18.fun/girl04372247#CynthiaWoods 🔞💋❤️💋❤️💋🔞�
      YIT-Yhtymä
      1
      14836
    2. Aimee Dvorak

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 💋 ­­N­­­y­­­m­­f­o­m­a­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl02740429#AimeeDvorak 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋
      0
      3049
    3. Molly Graham

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 😍 ­­N­­­y­­m­­­f­­­o­­m­­a­a­n­i -> https://x18.fun/girl02277975#MollyGraham 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️
      Puhelimet
      0
      3045
    4. Pamela Orr

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 🍒 ­­­N­y­­m­f­­o­­­m­a­­­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl06055581#PamelaOrr 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞
      Star Wars
      0
      3044
    5. Lakeisha Coleman

      🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑 💋 ­­N­y­­­m­f­­o­­m­a­­­a­n­­i -> https://x18.fun/girl08105348#LakeishaColeman 🔞💋❤️💋❤️💋🔞
      Synnytys
      0
      3040
    6. Rachelle Reynolds

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 🔞 ­N­­­y­­m­f­­­o­­m­­­a­­a­n­i -> https://x18.fun/girl03175674#RachelleReynolds 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Etelä-Savo
      0
      3035
    7. Becky Steele

      🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑 💋 ­­N­y­­­m­­f­­­o­­­m­­a­a­­­n­­i -> https://x18.fun/girl05250014#BeckySteele 🔞❤️💋❤️
      Arkkitehtuuri
      0
      3035
    8. Allison Queen

      🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒 ❤️ ­N­­­y­m­­­f­­­o­­m­a­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl07854217#AllisonQueen 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞
      Vedonlyönti
      0
      3034
    9. Jennifer Mitchell

      🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑 🔞 ­­N­y­­m­­­f­o­­m­­­a­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl08490246#JenniferMitchell 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Joensuu
      0
      3029
    10. Stephanie Love

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 ❤️ ­­N­y­­­m­f­­o­­m­­­a­a­­n­­­i -> https://x18.fun/girl01692207#StephanieLove 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Lappi
      0
      3026
    Aihe