Tänään 1.12. ilmestyneessä Moottori-lehdessä 12/2016 sivulla 78 on juttu otsikolla "Monimutkainen tekniikka on haavoittuvaa."
Timo Turkula kirjoittaa 400 koeajetun auton kokemuksella. Totuus on totuus. Sitä eivät trollit muuksi muuta.
"Euroopalainen uutusmalli kannatta ostaa vuoden tuotannon jälkeen, jolloin ensimmäiset kieusalliset viat on saatu korjattua. Eurooppalaisten olisi syytä ottaa oppia japanilaisista: Toyota on saanut monimutkaisen hybridinkin pysymään kunnossa useita satoja tuhansia kilometrejä, kuten luotettavuusprosentit osoittavat."
Sen jälkeen onkin pelkkää tosiasiaa saksalaisten autojen valtavasta viallisuudesta. Mm. tämä teksti: "Turbo voi simahtaa jo 80.000 Km:n kohdalla."
Toyota kestää, saksalainen auto ei. Se on totuus
43
181
Vastaukset
- ota.Tojolasit.pois
Miksi niitä Tojon dieseleitä vaihdellaan 150000 km välein? Nettiauton satoa.
Kannentiivite vuotaa ja antaa painetta jäähdytysjärjestelmään, nestettä lisäilemällä matka aina jatkuu. Moottori vaihdettu takuuna 144000 km kohdalla elikkäs tällä koneella ajettu noin 150000km.’
Auton moottorilla on ajettu ainoastaan n. 180 tkm. Autoon vaihdettiin 140 tkm:n kohdalla Topfit-takuuvaihtomoottori merkkiliikkeessä ja tämäkin on merkitty huoltokirjaan
Uusi moottori vaihdettu 182tkm,
Moottori vaihdettu 220tkm kohdalla
Autossa epäillään olevan kannenhalkeama tai tiivistevika, sillä nesteet häviävät autosta jonkin verran.
Vaihtomoottorilla ajettu 220tkm
Ns. puolimoottorin vaihto tehty.
Huippukuntoinen Avensis, 140tkm sitten vaihdettu uusi moottori.
Moottori vaihdettu takuuna 76 800 km kohdalla, eli nykyisellä koneella ajettu 133 580 km.
Viimeisin huolto tehty 5.8.2016 176 tkm, jossa kunnostettu ja koneistettu moottori,
Merkkiliikkeessä vaihdettu takuuseen uusi moottori 2015 (aj. 26tkm),
Autoon vaihdettu 25.09.2013 tehtaan takuuseen moottori ajomäärän ollessa 135746 km
Myydään erittäin siisti vähän ajettu avensis.moottori vaihdettu takuuseen Toyotalla. Moottorilla ajettu 30000 km- Pelkkäävikaa
On siinäkin yksi surkimuksen roiskaus. Yksittäisiä tapauksia ja todennäköisesti valheellisa tuo esiin vaikka koko maailma laulaa Hosianna Toyotalle. Lopeta jo ja kerro vain siitä kuinka hyvä, kestävä, laadukas ja viaton auto Toyota on.
Miksi sinä valheilla taistelet tosiasioita vastaan?
Tuossa samassa Moottori-lehden tekstissä kerrotaan kuinka helvetin vikaisia ovat Wagen-konsernin dieselmoottorit. - annas.kuulua
Pelkkäävikaa kirjoitti:
On siinäkin yksi surkimuksen roiskaus. Yksittäisiä tapauksia ja todennäköisesti valheellisa tuo esiin vaikka koko maailma laulaa Hosianna Toyotalle. Lopeta jo ja kerro vain siitä kuinka hyvä, kestävä, laadukas ja viaton auto Toyota on.
Miksi sinä valheilla taistelet tosiasioita vastaan?
Tuossa samassa Moottori-lehden tekstissä kerrotaan kuinka helvetin vikaisia ovat Wagen-konsernin dieselmoottorit.Mikä tuossa on valetta?
- halpishypetystäTerolta
Mutta kun se Toyota ruostuu 2-3 vuodessa.
Ei ne japanilaiset ole tekniikaltaa nykyään viattomia ollenkaan. - ihme.fakiiri
Miten herra Turkula päättelee koeajojen perusteella auton luotettavuuden ja kestävyyden?
- Tietääasiat
Ei sen tarvitse sitä koeajojen PERUSTEELLA PÄÄTELLÄ. SE OSOITTAA VAIN SEN, ETTÄ HÄN ON TODELLA SYVÄLLISESTI PEREHTYNYT AUTOMAAILMAAN.
- yksinkertainen_yhtälö
Herra Turkula päättelee sen siitä, että hänen tililleen kilahtaa kivasti euroja kun kirjoittaa nätisti Toyotasta.
- koneshamaani
Näin se on, turbokoneet ovat heikkoja ja taloudestaan huolehtiva autoilija ei sellaista autoa harkitse. Turboilla saadaan tehoa, tosin se tulee aina kestävyyden kustannuksella ja turbon antama teho on myös valheellista, sillä sitten isoilla kierroksilla tuollaisesta pienikuutioisesta turbosta ei enää tehoa löydy, sama pätee tietysti tyhjäkäynnin tuntumassa.
Turbo on erittäin halpa ratkaisu, jolla saadaan teknisissä näyttävät arvot. Vapaasti hengittävän miellyttävän tehokkaan ja taloudellisen koneen kehittäminen on vaativa projekti, mutta sen mm. Toyota osaa, eurooppalaisilla valmistajilla ei tietotaito riitä tähän ja siksi turvaudutaan turboihin. - pelkkää.ihanuutta
yksinkertainen_yhtälö kirjoitti:
Herra Turkula päättelee sen siitä, että hänen tililleen kilahtaa kivasti euroja kun kirjoittaa nätisti Toyotasta.
Hesarista sai lukea herra Turkulan Toyotaa ylistäviä koeajoraportteja. Ei koskaan löytänyt mitään moitittavaa kuten muut koeajajat.
- ÄläValehtele
pelkkää.ihanuutta kirjoitti:
Hesarista sai lukea herra Turkulan Toyotaa ylistäviä koeajoraportteja. Ei koskaan löytänyt mitään moitittavaa kuten muut koeajajat.
Älä valehtele. Anna linkki.
- huudata.vapariasi
koneshamaani kirjoitti:
Näin se on, turbokoneet ovat heikkoja ja taloudestaan huolehtiva autoilija ei sellaista autoa harkitse. Turboilla saadaan tehoa, tosin se tulee aina kestävyyden kustannuksella ja turbon antama teho on myös valheellista, sillä sitten isoilla kierroksilla tuollaisesta pienikuutioisesta turbosta ei enää tehoa löydy, sama pätee tietysti tyhjäkäynnin tuntumassa.
Turbo on erittäin halpa ratkaisu, jolla saadaan teknisissä näyttävät arvot. Vapaasti hengittävän miellyttävän tehokkaan ja taloudellisen koneen kehittäminen on vaativa projekti, mutta sen mm. Toyota osaa, eurooppalaisilla valmistajilla ei tietotaito riitä tähän ja siksi turvaudutaan turboihin.Ei turbokonetta tarvitse normaalissa ajossa kierrättää koskaan yli 3000 rpm.
- pelkkää.ihanuutta
ÄläValehtele kirjoitti:
Älä valehtele. Anna linkki.
Olisit tilannut Hesarin ja itse lukenut. Paha sitä on paperilehteen linkkiä antaa. Mene kirjastoon ja kaivele vanhoja lauantainumeroita.
- Jartsef
pelkkää.ihanuutta kirjoitti:
Olisit tilannut Hesarin ja itse lukenut. Paha sitä on paperilehteen linkkiä antaa. Mene kirjastoon ja kaivele vanhoja lauantainumeroita.
Miksi sinulle ei tule paperi-Hesaria ja miksi et ole tilannut digi-Hesaria kuten minä?
- Näituleeolemaan
TÄMÄN KETJUN ENSIMMÄINEN VIESTI TULEE OLEMAAN TÄMÄN ALUEEN KÄRJESSÄ SEURAAVAT KYMMENEN VUOTTA.
Hikoile, vapise ja tärise. - vaihtotähdet
Siltä näyttää: Saksassa paha onnettomuus: Auto repeytyi kahtia.
- kkjgffds
onko tosiaan niin heikko itsetunto bulkkikuluttajilla että tarvii vannotella oman ostoksensa erinomaisuutta. bulkki on keskinkertaisuuden ylistämistä T0simiehet kulkevat omia polkujaan ja eivät alennu bulkilla ajamaan.
- Mistäviiraa
Missä sinulla on vika kun asut tällä keskustelualueella päivät ja yöt? Minkälainen itsetunto sinulla on? Mikä on sinun diagnoosisi?
- Toyota-palstan
Mistäviiraa kirjoitti:
Missä sinulla on vika kun asut tällä keskustelualueella päivät ja yöt? Minkälainen itsetunto sinulla on? Mikä on sinun diagnoosisi?
trollipojun diagnoosi on skitsofrenia. Ei terve tuollaista paskaa kirjoittelisi.
- Dr.Jekyll
Toyota-palstan kirjoitti:
trollipojun diagnoosi on skitsofrenia. Ei terve tuollaista paskaa kirjoittelisi.
Tojotrollilla se on taas psykoosi aktiivisessa tilassa.
- Merkkiä
Marraskuun eniten myyty.
- etteluotaomaanne
Aina keskustelu kääntyy jotenkin saksalaisiin autoihin, ja en keksi muuta syytä kuin mieletön kateus tai alemmuuden tunto. Jos tuote on erinomainen ja itsetunto kohdallaan, niin silloin ei tarvi naapuria haukkua.
- Järkevät.päätökset
Marraskuun myynnissä järki voitti niinkuin Guggenhaim äänestyksessä. Ei järkevät halua tulla huijatuksi!
- Saalaatuakunhaluaa
Kokemuksella sanottava, että jos Toyotaan tulee ajan saatossa jotain, niin se on sellaista pientä, mutta ei matka kuitenkaan katkea. Kitinää tai natinaa voi esiintyä varsinkin pakkasilla, mutta näihinkin on helpottavia vinkkejä. Toyota ei tunnetusti päästä keskeneräistä tai testaamatonta tuotetta markkinoille. Tietyllä konsernilla on kuluttajat koekaniineina kun Toyota on käyttövalmis sellaisenaan.
- hjpijpojpoj
Vai että käyttövalmis. Kuitenkin Toyota on takaisinkutsujen kuningas ja USAssa viranomaisten erityistarkkailullsa laatuomgelmien ja niiden peittelyiden takia.
Läpiruoistuneita runkojakaan Toyota ei halunnut korjata ennen oikeuden pakottavaa päätöstä. - kukatutkisiVWskoda
hjpijpojpoj kirjoitti:
Vai että käyttövalmis. Kuitenkin Toyota on takaisinkutsujen kuningas ja USAssa viranomaisten erityistarkkailullsa laatuomgelmien ja niiden peittelyiden takia.
Läpiruoistuneita runkojakaan Toyota ei halunnut korjata ennen oikeuden pakottavaa päätöstä.Ja VW ei korjaa ja korvaa vaikka mikä oikeus päättää?
Onkos muuten EU kuluttajansuoja VW rahaa täynnä kun ei mitään kunnon takaisinkutsua synny VW vioista? - pätkä.kerrallaan
Koneita vaihtelemalla ei matka katkea!
"Kannentiivite vuotaa ja antaa painetta jäähdytysjärjestelmään, nestettä lisäilemällä matka aina jatkuu. Moottori vaihdettu takuuna 144000 km kohdalla elikkäs tällä koneella ajettu noin 150000km." - turvallisuus.ykkönen
kukatutkisiVWskoda kirjoitti:
Ja VW ei korjaa ja korvaa vaikka mikä oikeus päättää?
Onkos muuten EU kuluttajansuoja VW rahaa täynnä kun ei mitään kunnon takaisinkutsua synny VW vioista?Eipä ole VW:llä tuollaisia massiivisia turvallisuuteen liittyviä ongelmia kuten Tojolla on vähän väliä. Rungot katkeilee, turvavyöt poikki, turvatyynyt posahtelee ja autot ryntäilee päättömästi. Viranomaiset ovat herkkiä puuttumaan asioihin kun ihmisten turvallisuus vaarantuu. Niinkuin VW:n päästöjen kanssa kävi.
- syylöytyiVWviat
VW korjaukset maksaa asiakas
kia korjaukset valmistaja
missäs VW takuu viipyy
tojo taas palvelee ja korjaa muuten vaan.Tykkää asiakkaista?- Luikuritojo
Toyota maksatti ruosteisten runkojen korjaukset asiakkailla. Vasta oikeuden määräys pskotti Toyotan ottamaan vastuun korjauksista. Sama juttu oli juuttuvien kaasupolkimiemn kanssa. Neljä vuotta lakituvassa tapeltiin asiasta.
Toyota toimii vasta viranomaisten pakottamana. - kaatuukoVWskoda
Luikuritojo kirjoitti:
Toyota maksatti ruosteisten runkojen korjaukset asiakkailla. Vasta oikeuden määräys pskotti Toyotan ottamaan vastuun korjauksista. Sama juttu oli juuttuvien kaasupolkimiemn kanssa. Neljä vuotta lakituvassa tapeltiin asiasta.
Toyota toimii vasta viranomaisten pakottamana.VW ei topimi vaikka laki painostaa.
Aika suuri ero
Mutta syyhän on selvä kyllä.Laatu on niin laajalti huono että korvaukset veisi nurin.
Tarvitko linkkiä asiaan? - siinävastausVWskodaudi
kaatuukoVWskoda kirjoitti:
VW ei topimi vaikka laki painostaa.
Aika suuri ero
Mutta syyhän on selvä kyllä.Laatu on niin laajalti huono että korvaukset veisi nurin.
Tarvitko linkkiä asiaan? - eiasialinjaVWskoda
siinävastausVWskodaudi kirjoitti:
http://www.mtv.fi/lifestyle/autot/artikkeli/sijoittajat-vaativat-volkswagenilta-miljardikorjauksia/6083566
kaatuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuVW - skodatuhotsisaasteVW
eiasialinjaVWskoda kirjoitti:
http://www.mtv.fi/lifestyle/autot/artikkeli/sijoittajat-vaativat-volkswagenilta-miljardikorjauksia/6083566
kaatuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuVWhttp://www.iltasanomat.fi/autot/art-2000000997834.html
kehujille pohdittavaa
- arvotipahtisaasteVW
http://www.iltasanomat.fi/autot/art-2000000997581.html
VW iloa - eimyydäVWskodaudi
http://www.motouutiset.fi/fi/moottoripyorat/uutiset/2838/Mitä-VW-konsernin-ja-Audin-pakokaasuskandaali-merkitsee-Ducatille-Ducati-MV-Agusta.htm
kaikki nurin? - politiikkaVWsaksaskoda
http://artolehkamo.puheenvuoro.uusisuomi.fi/203317-kaatuuko-saksan-talous
VW politiikkaa - ave16
Turkula kirjoittaa silkkaa asiaa, tosin olisi voinut selvemminkin todeta sen mahtavan laatueron japanilaisen auton ja eurooppalaisen auton välillä. Kuilu on leveä tässä suhteessa.
Eurooppalaisen auton hankinta on pääsääntöisesti iso riski, mitä tahansa voi sattua ja takuu ei välttämättä korvaa mitään. Puhumattakaan sitä, että sitten takuuajan jälkeen niitä murheita vasta tuleekin.
Toyotalla voi ajaa vailla huolia, kaikki tekniikka on testattu, rakenteet ovat vahvat eikä painonsäästön nimissä ole käytetty heikkoja materiaaleja. Tässä suhteessa esim. Avensis näyttää mallia, siinä ei ole painonpudotusta harrastettu ja moottorit kestävät maailman tappiin asti, kun ei ole turboa rasittamassa.- Japsitparempia
Juuri näin. Eurooppalaisen auton ostaminen on riski. Japanilaisen ei.
Eurooppalaisissa aina jotain ihmevikoja. Tätä japsien luotettavuutta tukevat monet tilastot ja ennenkaikkea omat kokemukseni useista uutena ostetuista autoista. - kyllä.japsi.kestää
Japsitparempia kirjoitti:
Juuri näin. Eurooppalaisen auton ostaminen on riski. Japanilaisen ei.
Eurooppalaisissa aina jotain ihmevikoja. Tätä japsien luotettavuutta tukevat monet tilastot ja ennenkaikkea omat kokemukseni useista uutena ostetuista autoista.Japanilaisissa on pelkkiä huoltoja, joskus myös moottorinvaihtohuoltoja.
- Laatupirssi
Niin kestääkin ja miettimisen aihetta kun Toyotaa tehdään myös euroopassa, niin miksi japanissa valmistetut ovat halutumpia ja verrokkina vaikka BMW, joka tehdään saksassa, niin hyvät tietäjät voitteko vannoa mexikossa valmistetun bemarin olevan saksalaisen tasoinen? Toyota kuitenkin tekee laatua myös euroopassa vaikkakin se "aito" Toyota kiehtoo.
- vannotaan.tai.ei
Tuossa aivopierussasi oli liian vähän sivulauseita, että ajatuksesi olisi tullut selväksi. Yritä uudestaan.
- Tojotismi
Tojon 2.2D4d:n laadun nyt tietää jo Terokin. Sis se hajoaa noin 100 tkm:n ajojen jälkeen ja vaihdetaan takuuna uuteen ja tätä iloa riittää kunnes taas hajoaa 200 tkm:n kohdalla. Teron mielestä ei ole mikään vika jos kerran takuuseen menee...
Luuletteko te Tojotismia palvovat että alumiinilohkossa kestää kierteet pidempään kuin 100 tkm ? Lämpölaajeneminen repii pultit lohkosta ja kierteet tulee mukana.
Tätä ongelmaa ei Japanissa ole kun autot paalataan tässä vaiheessa ja siihen pitäisi pyrkiä Suomessakin. Tojot paaliin heti takuun päätyttyä !- saksanmalliVW
VW takuu on rahan pumppaus ostajalta..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 904636
- 293344
- 2013172
- 513007
- 242945
Miten hitsissä ulosoton asiakas?
On tää maailma kumma, tässä haisee suuri kusetus ja ennennäkemättömän törkeä *huijaus*! Miten to.monen kieroilu on edez3212776Kuule rakas...
Kerrohan minulle lempivärisi niin osaan jatkaa yhtä projektia? Arvaan jo melkein kyllä toki. Olethan sinä aina niin tyyl442687Kela valvoo lasten tilejä.
Tämä isoveli Kela kyttää jopa lasten yli 200,- euron rahat jotka on melko varmasti lahjaksi saatu. Se vaikuttaa perheen2352448Törmättiin tänään
enkä taaskaan osannut reagoida fiksusti. Menen aina lukkoon. Yksi asia on varma: tunteeni sinua kohtaan ovat edelleen v252246- 482203