Toyota kestää, saksalainen auto ei. Se on totuus

SaksalainenOnRomu

Tänään 1.12. ilmestyneessä Moottori-lehdessä 12/2016 sivulla 78 on juttu otsikolla "Monimutkainen tekniikka on haavoittuvaa."

Timo Turkula kirjoittaa 400 koeajetun auton kokemuksella. Totuus on totuus. Sitä eivät trollit muuksi muuta.

"Euroopalainen uutusmalli kannatta ostaa vuoden tuotannon jälkeen, jolloin ensimmäiset kieusalliset viat on saatu korjattua. Eurooppalaisten olisi syytä ottaa oppia japanilaisista: Toyota on saanut monimutkaisen hybridinkin pysymään kunnossa useita satoja tuhansia kilometrejä, kuten luotettavuusprosentit osoittavat."

Sen jälkeen onkin pelkkää tosiasiaa saksalaisten autojen valtavasta viallisuudesta. Mm. tämä teksti: "Turbo voi simahtaa jo 80.000 Km:n kohdalla."

43

171

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ota.Tojolasit.pois

      Miksi niitä Tojon dieseleitä vaihdellaan 150000 km välein? Nettiauton satoa.

      Kannentiivite vuotaa ja antaa painetta jäähdytysjärjestelmään, nestettä lisäilemällä matka aina jatkuu. Moottori vaihdettu takuuna 144000 km kohdalla elikkäs tällä koneella ajettu noin 150000km.’

      Auton moottorilla on ajettu ainoastaan n. 180 tkm. Autoon vaihdettiin 140 tkm:n kohdalla Topfit-takuuvaihtomoottori merkkiliikkeessä ja tämäkin on merkitty huoltokirjaan

      Uusi moottori vaihdettu 182tkm,

      Moottori vaihdettu 220tkm kohdalla

      Autossa epäillään olevan kannenhalkeama tai tiivistevika, sillä nesteet häviävät autosta jonkin verran.

      Vaihtomoottorilla ajettu 220tkm

      Ns. puolimoottorin vaihto tehty.

      Huippukuntoinen Avensis, 140tkm sitten vaihdettu uusi moottori.

      Moottori vaihdettu takuuna 76 800 km kohdalla, eli nykyisellä koneella ajettu 133 580 km.

      Viimeisin huolto tehty 5.8.2016 176 tkm, jossa kunnostettu ja koneistettu moottori,

      Merkkiliikkeessä vaihdettu takuuseen uusi moottori 2015 (aj. 26tkm),

      Autoon vaihdettu 25.09.2013 tehtaan takuuseen moottori ajomäärän ollessa 135746 km

      Myydään erittäin siisti vähän ajettu avensis.moottori vaihdettu takuuseen Toyotalla. Moottorilla ajettu 30000 km

      • Pelkkäävikaa

        On siinäkin yksi surkimuksen roiskaus. Yksittäisiä tapauksia ja todennäköisesti valheellisa tuo esiin vaikka koko maailma laulaa Hosianna Toyotalle. Lopeta jo ja kerro vain siitä kuinka hyvä, kestävä, laadukas ja viaton auto Toyota on.

        Miksi sinä valheilla taistelet tosiasioita vastaan?

        Tuossa samassa Moottori-lehden tekstissä kerrotaan kuinka helvetin vikaisia ovat Wagen-konsernin dieselmoottorit.


      • annas.kuulua
        Pelkkäävikaa kirjoitti:

        On siinäkin yksi surkimuksen roiskaus. Yksittäisiä tapauksia ja todennäköisesti valheellisa tuo esiin vaikka koko maailma laulaa Hosianna Toyotalle. Lopeta jo ja kerro vain siitä kuinka hyvä, kestävä, laadukas ja viaton auto Toyota on.

        Miksi sinä valheilla taistelet tosiasioita vastaan?

        Tuossa samassa Moottori-lehden tekstissä kerrotaan kuinka helvetin vikaisia ovat Wagen-konsernin dieselmoottorit.

        Mikä tuossa on valetta?


    • halpishypetystäTerolta

      Mutta kun se Toyota ruostuu 2-3 vuodessa.
      Ei ne japanilaiset ole tekniikaltaa nykyään viattomia ollenkaan.

    • ihme.fakiiri

      Miten herra Turkula päättelee koeajojen perusteella auton luotettavuuden ja kestävyyden?

      • Tietääasiat

        Ei sen tarvitse sitä koeajojen PERUSTEELLA PÄÄTELLÄ. SE OSOITTAA VAIN SEN, ETTÄ HÄN ON TODELLA SYVÄLLISESTI PEREHTYNYT AUTOMAAILMAAN.


      • yksinkertainen_yhtälö

        Herra Turkula päättelee sen siitä, että hänen tililleen kilahtaa kivasti euroja kun kirjoittaa nätisti Toyotasta.


      • koneshamaani

        Näin se on, turbokoneet ovat heikkoja ja taloudestaan huolehtiva autoilija ei sellaista autoa harkitse. Turboilla saadaan tehoa, tosin se tulee aina kestävyyden kustannuksella ja turbon antama teho on myös valheellista, sillä sitten isoilla kierroksilla tuollaisesta pienikuutioisesta turbosta ei enää tehoa löydy, sama pätee tietysti tyhjäkäynnin tuntumassa.
        Turbo on erittäin halpa ratkaisu, jolla saadaan teknisissä näyttävät arvot. Vapaasti hengittävän miellyttävän tehokkaan ja taloudellisen koneen kehittäminen on vaativa projekti, mutta sen mm. Toyota osaa, eurooppalaisilla valmistajilla ei tietotaito riitä tähän ja siksi turvaudutaan turboihin.


      • pelkkää.ihanuutta
        yksinkertainen_yhtälö kirjoitti:

        Herra Turkula päättelee sen siitä, että hänen tililleen kilahtaa kivasti euroja kun kirjoittaa nätisti Toyotasta.

        Hesarista sai lukea herra Turkulan Toyotaa ylistäviä koeajoraportteja. Ei koskaan löytänyt mitään moitittavaa kuten muut koeajajat.


      • ÄläValehtele
        pelkkää.ihanuutta kirjoitti:

        Hesarista sai lukea herra Turkulan Toyotaa ylistäviä koeajoraportteja. Ei koskaan löytänyt mitään moitittavaa kuten muut koeajajat.

        Älä valehtele. Anna linkki.


      • huudata.vapariasi
        koneshamaani kirjoitti:

        Näin se on, turbokoneet ovat heikkoja ja taloudestaan huolehtiva autoilija ei sellaista autoa harkitse. Turboilla saadaan tehoa, tosin se tulee aina kestävyyden kustannuksella ja turbon antama teho on myös valheellista, sillä sitten isoilla kierroksilla tuollaisesta pienikuutioisesta turbosta ei enää tehoa löydy, sama pätee tietysti tyhjäkäynnin tuntumassa.
        Turbo on erittäin halpa ratkaisu, jolla saadaan teknisissä näyttävät arvot. Vapaasti hengittävän miellyttävän tehokkaan ja taloudellisen koneen kehittäminen on vaativa projekti, mutta sen mm. Toyota osaa, eurooppalaisilla valmistajilla ei tietotaito riitä tähän ja siksi turvaudutaan turboihin.

        Ei turbokonetta tarvitse normaalissa ajossa kierrättää koskaan yli 3000 rpm.


      • pelkkää.ihanuutta
        ÄläValehtele kirjoitti:

        Älä valehtele. Anna linkki.

        Olisit tilannut Hesarin ja itse lukenut. Paha sitä on paperilehteen linkkiä antaa. Mene kirjastoon ja kaivele vanhoja lauantainumeroita.


      • Jartsef
        pelkkää.ihanuutta kirjoitti:

        Olisit tilannut Hesarin ja itse lukenut. Paha sitä on paperilehteen linkkiä antaa. Mene kirjastoon ja kaivele vanhoja lauantainumeroita.

        Miksi sinulle ei tule paperi-Hesaria ja miksi et ole tilannut digi-Hesaria kuten minä?


    • Näituleeolemaan

      TÄMÄN KETJUN ENSIMMÄINEN VIESTI TULEE OLEMAAN TÄMÄN ALUEEN KÄRJESSÄ SEURAAVAT KYMMENEN VUOTTA.

      Hikoile, vapise ja tärise.

    • vaihtotähdet

      Siltä näyttää: Saksassa paha onnettomuus: Auto repeytyi kahtia.

    • kkjgffds

      onko tosiaan niin heikko itsetunto bulkkikuluttajilla että tarvii vannotella oman ostoksensa erinomaisuutta. bulkki on keskinkertaisuuden ylistämistä T0simiehet kulkevat omia polkujaan ja eivät alennu bulkilla ajamaan.

      • Mistäviiraa

        Missä sinulla on vika kun asut tällä keskustelualueella päivät ja yöt? Minkälainen itsetunto sinulla on? Mikä on sinun diagnoosisi?


      • Toyota-palstan
        Mistäviiraa kirjoitti:

        Missä sinulla on vika kun asut tällä keskustelualueella päivät ja yöt? Minkälainen itsetunto sinulla on? Mikä on sinun diagnoosisi?

        trollipojun diagnoosi on skitsofrenia. Ei terve tuollaista paskaa kirjoittelisi.


      • Dr.Jekyll
        Toyota-palstan kirjoitti:

        trollipojun diagnoosi on skitsofrenia. Ei terve tuollaista paskaa kirjoittelisi.

        Tojotrollilla se on taas psykoosi aktiivisessa tilassa.


    • Merkkiä

      Marraskuun eniten myyty.

    • etteluotaomaanne

      Aina keskustelu kääntyy jotenkin saksalaisiin autoihin, ja en keksi muuta syytä kuin mieletön kateus tai alemmuuden tunto. Jos tuote on erinomainen ja itsetunto kohdallaan, niin silloin ei tarvi naapuria haukkua.

    • Järkevät.päätökset

      Marraskuun myynnissä järki voitti niinkuin Guggenhaim äänestyksessä. Ei järkevät halua tulla huijatuksi!

    • Saalaatuakunhaluaa

      Kokemuksella sanottava, että jos Toyotaan tulee ajan saatossa jotain, niin se on sellaista pientä, mutta ei matka kuitenkaan katkea. Kitinää tai natinaa voi esiintyä varsinkin pakkasilla, mutta näihinkin on helpottavia vinkkejä. Toyota ei tunnetusti päästä keskeneräistä tai testaamatonta tuotetta markkinoille. Tietyllä konsernilla on kuluttajat koekaniineina kun Toyota on käyttövalmis sellaisenaan.

      • hjpijpojpoj

        Vai että käyttövalmis. Kuitenkin Toyota on takaisinkutsujen kuningas ja USAssa viranomaisten erityistarkkailullsa laatuomgelmien ja niiden peittelyiden takia.
        Läpiruoistuneita runkojakaan Toyota ei halunnut korjata ennen oikeuden pakottavaa päätöstä.


      • kukatutkisiVWskoda
        hjpijpojpoj kirjoitti:

        Vai että käyttövalmis. Kuitenkin Toyota on takaisinkutsujen kuningas ja USAssa viranomaisten erityistarkkailullsa laatuomgelmien ja niiden peittelyiden takia.
        Läpiruoistuneita runkojakaan Toyota ei halunnut korjata ennen oikeuden pakottavaa päätöstä.

        Ja VW ei korjaa ja korvaa vaikka mikä oikeus päättää?
        Onkos muuten EU kuluttajansuoja VW rahaa täynnä kun ei mitään kunnon takaisinkutsua synny VW vioista?


      • pätkä.kerrallaan

        Koneita vaihtelemalla ei matka katkea!

        "Kannentiivite vuotaa ja antaa painetta jäähdytysjärjestelmään, nestettä lisäilemällä matka aina jatkuu. Moottori vaihdettu takuuna 144000 km kohdalla elikkäs tällä koneella ajettu noin 150000km."


      • turvallisuus.ykkönen
        kukatutkisiVWskoda kirjoitti:

        Ja VW ei korjaa ja korvaa vaikka mikä oikeus päättää?
        Onkos muuten EU kuluttajansuoja VW rahaa täynnä kun ei mitään kunnon takaisinkutsua synny VW vioista?

        Eipä ole VW:llä tuollaisia massiivisia turvallisuuteen liittyviä ongelmia kuten Tojolla on vähän väliä. Rungot katkeilee, turvavyöt poikki, turvatyynyt posahtelee ja autot ryntäilee päättömästi. Viranomaiset ovat herkkiä puuttumaan asioihin kun ihmisten turvallisuus vaarantuu. Niinkuin VW:n päästöjen kanssa kävi.


    • syylöytyiVWviat

      VW korjaukset maksaa asiakas

      kia korjaukset valmistaja

      missäs VW takuu viipyy

      tojo taas palvelee ja korjaa muuten vaan.Tykkää asiakkaista?

      • Luikuritojo

        Toyota maksatti ruosteisten runkojen korjaukset asiakkailla. Vasta oikeuden määräys pskotti Toyotan ottamaan vastuun korjauksista. Sama juttu oli juuttuvien kaasupolkimiemn kanssa. Neljä vuotta lakituvassa tapeltiin asiasta.
        Toyota toimii vasta viranomaisten pakottamana.


      • kaatuukoVWskoda
        Luikuritojo kirjoitti:

        Toyota maksatti ruosteisten runkojen korjaukset asiakkailla. Vasta oikeuden määräys pskotti Toyotan ottamaan vastuun korjauksista. Sama juttu oli juuttuvien kaasupolkimiemn kanssa. Neljä vuotta lakituvassa tapeltiin asiasta.
        Toyota toimii vasta viranomaisten pakottamana.

        VW ei topimi vaikka laki painostaa.
        Aika suuri ero
        Mutta syyhän on selvä kyllä.Laatu on niin laajalti huono että korvaukset veisi nurin.

        Tarvitko linkkiä asiaan?


      • siinävastausVWskodaudi

      • skodatuhotsisaasteVW

    • arvotipahtisaasteVW
    • eimyydäVWskodaudi
    • politiikkaVWsaksaskoda
    • ave16

      Turkula kirjoittaa silkkaa asiaa, tosin olisi voinut selvemminkin todeta sen mahtavan laatueron japanilaisen auton ja eurooppalaisen auton välillä. Kuilu on leveä tässä suhteessa.
      Eurooppalaisen auton hankinta on pääsääntöisesti iso riski, mitä tahansa voi sattua ja takuu ei välttämättä korvaa mitään. Puhumattakaan sitä, että sitten takuuajan jälkeen niitä murheita vasta tuleekin.
      Toyotalla voi ajaa vailla huolia, kaikki tekniikka on testattu, rakenteet ovat vahvat eikä painonsäästön nimissä ole käytetty heikkoja materiaaleja. Tässä suhteessa esim. Avensis näyttää mallia, siinä ei ole painonpudotusta harrastettu ja moottorit kestävät maailman tappiin asti, kun ei ole turboa rasittamassa.

      • Japsitparempia

        Juuri näin. Eurooppalaisen auton ostaminen on riski. Japanilaisen ei.
        Eurooppalaisissa aina jotain ihmevikoja. Tätä japsien luotettavuutta tukevat monet tilastot ja ennenkaikkea omat kokemukseni useista uutena ostetuista autoista.


      • kyllä.japsi.kestää
        Japsitparempia kirjoitti:

        Juuri näin. Eurooppalaisen auton ostaminen on riski. Japanilaisen ei.
        Eurooppalaisissa aina jotain ihmevikoja. Tätä japsien luotettavuutta tukevat monet tilastot ja ennenkaikkea omat kokemukseni useista uutena ostetuista autoista.

        Japanilaisissa on pelkkiä huoltoja, joskus myös moottorinvaihtohuoltoja.


    • Laatupirssi

      Niin kestääkin ja miettimisen aihetta kun Toyotaa tehdään myös euroopassa, niin miksi japanissa valmistetut ovat halutumpia ja verrokkina vaikka BMW, joka tehdään saksassa, niin hyvät tietäjät voitteko vannoa mexikossa valmistetun bemarin olevan saksalaisen tasoinen? Toyota kuitenkin tekee laatua myös euroopassa vaikkakin se "aito" Toyota kiehtoo.

      • vannotaan.tai.ei

        Tuossa aivopierussasi oli liian vähän sivulauseita, että ajatuksesi olisi tullut selväksi. Yritä uudestaan.


    • Tojotismi

      Tojon 2.2D4d:n laadun nyt tietää jo Terokin. Sis se hajoaa noin 100 tkm:n ajojen jälkeen ja vaihdetaan takuuna uuteen ja tätä iloa riittää kunnes taas hajoaa 200 tkm:n kohdalla. Teron mielestä ei ole mikään vika jos kerran takuuseen menee...
      Luuletteko te Tojotismia palvovat että alumiinilohkossa kestää kierteet pidempään kuin 100 tkm ? Lämpölaajeneminen repii pultit lohkosta ja kierteet tulee mukana.
      Tätä ongelmaa ei Japanissa ole kun autot paalataan tässä vaiheessa ja siihen pitäisi pyrkiä Suomessakin. Tojot paaliin heti takuun päätyttyä !

      • saksanmalliVW

        VW takuu on rahan pumppaus ostajalta..


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      99
      2870
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      104
      2430
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      91
      2210
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      17
      2022
    5. 171
      1852
    6. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      42
      1846
    7. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      45
      1797
    8. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1736
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      133
      1539
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1314
    Aihe