Mitä tarjoatte miehille?

Ikis..M

Vastavetona tuolle suositulle "Mitä tarjoatte naisille?"-ketjulle kysytäänpä tasa-arvon vuoksi myös palstan naisilta mitä teillä on tarjota prinssi uljaalle jos se nyt jostain sattuisi saapumaan?

Kysymyshän on oikeastaan aika tärkeä. Koska naisesta kuitenkin koituu miehelle huomattavat kulut niin kuuluuhan meidän miestenkin saada tietää mitä saisimme rahalle vastineeksi. Tietenkään todellista rakkautta ei voi rahassa mitata mutta tässä materialistisessa maailmassa ei kulupuoltakaan täysin voi sivuuttaa:

http://www.mtv.fi/lifestyle/koti/artikkeli/mies-piti-kirjaa-tuloistaan-ja-menoistaan-kuuden-vuoden-ajan-nain-kavi/6204984

"Malik käytti sinkkuaikanaan alle tuhat euroa vuodessa erilaisiin lahjoihin. Kun hän löysi itselleen mielitietyn, summa nousi huimasti! Vuonna 2010 mies käytti noin 740 euroa lahjoihin, mutta vuonna 2015 summa oli jo yli 3500 euroa.

Malik ei ostellut tyttöystävälleen kalliita lahjoja, mutta parilla oli paljon rahaa vaativia menoja: heitä kutsuttiin häihin, ristiäisiin ja muihin tapahtumiin, joiden kuluihin kumpikin luonnollisesti osallistui. Myös kumppanin perheelle täytyy ostaa lahjoja esimerkiksi jouluna."

139

450

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sexiäkullalle

Pildee...

• Eimitääntarjottavaa

Sinussa on se hyvä puoli että osaat nähdä asiat oikeassa kulmassa.
      Jos sinua kuuntelee, parisuhde on täysin luonnoton asia ja saat sen kuulostamaan vielä uskottavallekkin. Naisella on vain yksi asia mitä se voi tarjota, sen saamiseksi nainen saa miehen tekemään melkein mitä tahansa.
      Mutta se on aivan järjetöntä. Mihin nainen tarvitsee miestä? Mihin mies tarvitsee naista? Ei mitään samaa. Periaatteellisesti nainen tarvitsee miestä siihen samaan kuin mieskin naista, mutta kaikki on mennyt siihen että tarpeet on muuttuneet.
      Nainen antautuu vaistoilleen vasta kun kaikki muu on jo saavutettu, mutta mille hän antautuu on kysymys jolle ei ole vastausta, koska nainen voi toimia täysin ennaltaarvaamattomasti.
      Naisen luolanaisvaistot heräävät vasta kun hänen keskittymisensä olennaiseen on herpaantunut ja hunaja on silmien korkeudella. Silloin hänen keskittymisensä on häiriintynyt ja hän tekee tekoja jotka sotii hänen omia laatimiaan periaatteita vastaan.

• Ikis..M

Joo siis valitettavasti se nykyisessä maailmassa yhä vain enemmän menee siihen luonnottomampaan suuntaan kun on otettu pois tarve toiseen ihmiseen. Biologisestihan ihastuminen/rakastuminen kestää villinä vain parisen vuotta ja sitten jos ei ole enää mitään yhteistä tarvetta/hyötyä olla yhdessä niin helposti luisuu eroon, kylmä fakta vain on niin.

Minusta vähän tuntuu että se rakkauden/rakastamisen tunnekaan ei ole nykyään enää niin vahva kuin mitä se on joskus aikoinaan ollut, silloin kun ihmiset on halunneet löytää toisen myös ihan todellisen tarpeen kautta. Nykyäänhän sellaista tarvetta kuin mitä joskus vuosikymmeniän sitten ollut ei oikeastaan ole kun kumpikin sukupuoli voi tehdä tai ostaa kaiken tarvitsemansa itse.

Oikeastaan tasa-arvo ja naisten työelämään siirtyminen on yhteiskunnan syöpä, vaikkei sitä haluta hyväksyä niin se vain silti on. Ennenvanhaan mies ihan oikeasti tarvitsi naista pitämään huolta kodista ja lapsista ja vastaavasti nainen tarvitsi miestä hankkimaan leipää pöytään. Molemmilla oli omat roolinsa ja kumpainenkin toisensa panosta arvosti koska oma elämä ei olisi ollut mahdollista ilman toista. Nykyään kaikki on toisin, nukutaan yhdessä ja hoidetaan kotijuttuja yhdessä mutta toistensa töistä ei juurikaan tiedetä ja ne yhteiset kotijutut kumpikin tietää tarvittaessa pystyvänsä yksinkin hoitamaan. Ei ole tarvetta toiselle ja se on surullista.

• vihatipunen
        Ikis..M kirjoitti:

Joo siis valitettavasti se nykyisessä maailmassa yhä vain enemmän menee siihen luonnottomampaan suuntaan kun on otettu pois tarve toiseen ihmiseen. Biologisestihan ihastuminen/rakastuminen kestää villinä vain parisen vuotta ja sitten jos ei ole enää mitään yhteistä tarvetta/hyötyä olla yhdessä niin helposti luisuu eroon, kylmä fakta vain on niin.

Minusta vähän tuntuu että se rakkauden/rakastamisen tunnekaan ei ole nykyään enää niin vahva kuin mitä se on joskus aikoinaan ollut, silloin kun ihmiset on halunneet löytää toisen myös ihan todellisen tarpeen kautta. Nykyäänhän sellaista tarvetta kuin mitä joskus vuosikymmeniän sitten ollut ei oikeastaan ole kun kumpikin sukupuoli voi tehdä tai ostaa kaiken tarvitsemansa itse.

Oikeastaan tasa-arvo ja naisten työelämään siirtyminen on yhteiskunnan syöpä, vaikkei sitä haluta hyväksyä niin se vain silti on. Ennenvanhaan mies ihan oikeasti tarvitsi naista pitämään huolta kodista ja lapsista ja vastaavasti nainen tarvitsi miestä hankkimaan leipää pöytään. Molemmilla oli omat roolinsa ja kumpainenkin toisensa panosta arvosti koska oma elämä ei olisi ollut mahdollista ilman toista. Nykyään kaikki on toisin, nukutaan yhdessä ja hoidetaan kotijuttuja yhdessä mutta toistensa töistä ei juurikaan tiedetä ja ne yhteiset kotijutut kumpikin tietää tarvittaessa pystyvänsä yksinkin hoitamaan. Ei ole tarvetta toiselle ja se on surullista.

Tottakai voi "olla tarvetta toiselle" vaikka yksin pärjäisikin. Paljon parempi suhde mielestäni sellainen on, että haluaa olla nimenomaan jonkun ihmisen kanssa vaikka yksinkin "pärjäisi".

Eilen kun taas katsoin erään isyyttä käsitelleen ohjelman Yle Areenasta, niin siinä olleilla parilla miesvieraalla oli vähän "tuoreempia" näkemyksiä liittyen isyyteen ja parisuhteeseen kuin sinun vanhakantaiset näkemyksesi.

• 3098
        Ikis..M kirjoitti:

Naisten taloudellinen riippuvaisuus miehistä aiheutti sen, että naista saattoi kohdella huonosti, eikä hän päässyt lähtemään pois tilanteesta. Nykyisin on siinä mielessä paljon paremmin.
        Myös sen, että toista ei tarvitse, voi nähdä positiivisena asiana. Nyt pitää todella haluta olla yhdessä. Ei ole järkeä palata takaisin aikaan, jolloin ihmiset olivat jumissa toistensa kanssa aivan mahdottomissa elämäntilanteissa.

• Ikis..M
        3098 kirjoitti:

Naisten taloudellinen riippuvaisuus miehistä aiheutti sen, että naista saattoi kohdella huonosti, eikä hän päässyt lähtemään pois tilanteesta. Nykyisin on siinä mielessä paljon paremmin.
        Myös sen, että toista ei tarvitse, voi nähdä positiivisena asiana. Nyt pitää todella haluta olla yhdessä. Ei ole järkeä palata takaisin aikaan, jolloin ihmiset olivat jumissa toistensa kanssa aivan mahdottomissa elämäntilanteissa.

Jaa, aika moni vanhuspariskunta 50v. yhdessä -haastatteluissa vaikuttaa kyllä ihan tyytyväisiltä menneeseen eloon. Tämän päivän mailmassa en usko juurikaan semmoisia pareja edes tulevan.

• 3098
        Ikis..M kirjoitti:

Jaa, aika moni vanhuspariskunta 50v. yhdessä -haastatteluissa vaikuttaa kyllä ihan tyytyväisiltä menneeseen eloon. Tämän päivän mailmassa en usko juurikaan semmoisia pareja edes tulevan.

Ne ovat ne onnelliset, joita haastatellaan. Ei kukaan mene haastattelemaan paria, jotka eivät ole puhuneet toisilleen viimeiseen kolmeenkymmeneen vuoteen sanaakaan.
        Näen lähipiirissäni paljonkin pariskuntia, joista näkee kyllä, että jos terveyttä riittää, niin käsi kädessä ja tyytyväisinä suuntaavat kohti vanhuutta.

• Ikis..M
        3098 kirjoitti:

Ne ovat ne onnelliset, joita haastatellaan. Ei kukaan mene haastattelemaan paria, jotka eivät ole puhuneet toisilleen viimeiseen kolmeenkymmeneen vuoteen sanaakaan.
        Näen lähipiirissäni paljonkin pariskuntia, joista näkee kyllä, että jos terveyttä riittää, niin käsi kädessä ja tyytyväisinä suuntaavat kohti vanhuutta.

"Näen lähipiirissäni paljonkin pariskuntia, joista näkee kyllä, että jos terveyttä riittää, niin käsi kädessä ja tyytyväisinä suuntaavat kohti vanhuutta. " No niinpä, valitettavasti tuollaiset pariskunnat on katoava luonnonvara näinä aikoina.

• wandula
        Ikis..M kirjoitti:

Erilaisia kotitalouspalveluita on markkinoilla pilvinpimein. Saat vielä kotitalousvähennystäkiin. Ei sitä varten parisuhdetta tarvita.

• Ikis..M
        wandula kirjoitti:

Erilaisia kotitalouspalveluita on markkinoilla pilvinpimein. Saat vielä kotitalousvähennystäkiin. Ei sitä varten parisuhdetta tarvita.

Jäkätijäkjäkjäk, kun se kerran noin on niin pitäisi kyllä sitten pildeä tarjoavat ammattilaisetkin saada kotitalousvähennyksen piiriin. Sehän olisi pelkästään oikein kun ei kerran parisuhteita tarvita.

• Rose_91
        Ikis..M kirjoitti:

Ei ole tarvetta toiselle? Kyllä minä ainakin koen tarvitsevani miestäni, vaikka hän ei minua elätäkään. Se tarvitseminen tulee muista asioista.

• vihatipunen

Taas Ikis vedät raha-asiat esille vaikka Erika-täti "saarnasi" sinulle toisessa ketjussa asiasta.

Mä olen niin epänainen , että en ole koskaan tajunnut minkään kalliiden lahjojen päälle. Olen siis halpa.

Mä ole saanut sellaisen mallin kotoa, että molemmilla on omat tilit ja rahat. Äitini kyllä "joutui" pyytämään isältäni ruokarahaa kuun lopussa. Mulle vasta niiden kuoleman jälkeen on selvinnyt, että äiti kyllä maksoi paljon enemmän yhteisiä kuluja koska miten muuten olisi ollut mahdollista, että isälle jäi omalle tililleen n. 20 kertainen summa verrattuna äidin tiliin kuoleman jälkeen...

• Ikis..M

Valitettavasti maailma on nykyään semmoinen että raha pyörii joka paikassa mukana halusi eli ei. Kuten tuossa avauksen esimerkissä niitä kuluja voi tulla sitten myös erilaisten osallistumisten kautta, sillä laskelmaa tehneellä miehelläkinhän oli ollut nainen jota ei juuri tarvinnut lahjoa mutta sen ystävät ja sukulaiset on tuottaneet kuluja.

• vihatipunen
        Ikis..M kirjoitti:

Valitettavasti maailma on nykyään semmoinen että raha pyörii joka paikassa mukana halusi eli ei. Kuten tuossa avauksen esimerkissä niitä kuluja voi tulla sitten myös erilaisten osallistumisten kautta, sillä laskelmaa tehneellä miehelläkinhän oli ollut nainen jota ei juuri tarvinnut lahjoa mutta sen ystävät ja sukulaiset on tuottaneet kuluja.

No ainahan on ollut kaikenlaisia sukujuhlia tai muita mihin ihmiset ovat osallistuneet. Riippuu tietysti suvun koosta, ja siitä, että onko yleensäkään sukulaisten kanssa tekemisissä , että miten paljon niihin "joutuu" rahaa laittamaan. Tai onko edes ystäviä. Voihan sitä istua kaksin neljän seinän sisällä niin ei vahingossakaan mies "joudu" laittamaan mihinkään "ylimääräiseen" rahaa.

• Ikis..M
        vihatipunen kirjoitti:

No ainahan on ollut kaikenlaisia sukujuhlia tai muita mihin ihmiset ovat osallistuneet. Riippuu tietysti suvun koosta, ja siitä, että onko yleensäkään sukulaisten kanssa tekemisissä , että miten paljon niihin "joutuu" rahaa laittamaan. Tai onko edes ystäviä. Voihan sitä istua kaksin neljän seinän sisällä niin ei vahingossakaan mies "joudu" laittamaan mihinkään "ylimääräiseen" rahaa.

Omituisesti yrität nyt kääntää ettei mies olisi haluamassa laittaa rahaa yhteisiin rientoihin kun minä avauksessa vain totesin kylmän faktan että niitä kuluja naisen myötä tottakai tulee.

• vihatipunen
        Ikis..M kirjoitti:

Omituisesti yrität nyt kääntää ettei mies olisi haluamassa laittaa rahaa yhteisiin rientoihin kun minä avauksessa vain totesin kylmän faktan että niitä kuluja naisen myötä tottakai tulee.

En minä mitään yritä mutta ilmeisestikään en ymmärrä näkemyksiäsi.

Tai siis sinun kysymyksesihän oli, että mitä mies saa vastineeksi rahoilleen. En ymmärrä kysymystä.

• Ikis..M
        vihatipunen kirjoitti:

En minä mitään yritä mutta ilmeisestikään en ymmärrä näkemyksiäsi.

Tai siis sinun kysymyksesihän oli, että mitä mies saa vastineeksi rahoilleen. En ymmärrä kysymystä.

Mikä siinä kysymyksessä oli niin vaikeaa? fakta: nainen tulee miehelle taloudellisesti kalliiksi. Mitä nainen tarjoaa vastineeksi?

Itsehän toistaiseksi olet tarjonnut pelkkää kanitusta. Miehistä jotka ketjun lukee olisi varmaan mukava kuulla että tarjolla olisi vaikka hyvää ruokaa, hemmottelua ja seksiä vaikka nyt noin aluksi.

• vihatipunen
        Ikis..M kirjoitti:

Mikä siinä kysymyksessä oli niin vaikeaa? fakta: nainen tulee miehelle taloudellisesti kalliiksi. Mitä nainen tarjoaa vastineeksi?

Itsehän toistaiseksi olet tarjonnut pelkkää kanitusta. Miehistä jotka ketjun lukee olisi varmaan mukava kuulla että tarjolla olisi vaikka hyvää ruokaa, hemmottelua ja seksiä vaikka nyt noin aluksi.

Nyt en kyllä osaa vastata koska en ole tullut koskaan kenellekään kalliiksi.

• Ikis..M
        vihatipunen kirjoitti:

Nyt en kyllä osaa vastata koska en ole tullut koskaan kenellekään kalliiksi.

Nyt kyllä ihan tahallasi takerruit tuohon talouspuoleen pelkästään.

• vihatipunen
        Ikis..M kirjoitti:

Nyt kyllä ihan tahallasi takerruit tuohon talouspuoleen pelkästään.

Sinä itse nostit sen talouspuolen niin merkittävään rooliin tuossa avauksessasi, että ymmärsin sen olevan asian ydin. Pelkäät taas, että rahat menee mutta mitään ei saa vastineeksi.

• Ikis..M kirjoitti:

Sun pitäisi alkaa jakamaan minunlaisilleni poikamiehille neuvoja säästämiseen, poikamieselämä on ollut mulle kalliimpaa kuin mitä ukkomiehenä elely oli.

Silloinkin kun olin avioliitossa, mulla paloi poikien kanssa rällätessä rahaa aivan eri tahtiin kuin perheen kanssa.

• Ikis..M
        Pertti-setä kirjoitti:

Sun pitäisi alkaa jakamaan minunlaisilleni poikamiehille neuvoja säästämiseen, poikamieselämä on ollut mulle kalliimpaa kuin mitä ukkomiehenä elely oli.

Silloinkin kun olin avioliitossa, mulla paloi poikien kanssa rällätessä rahaa aivan eri tahtiin kuin perheen kanssa.

Kyllä mulla taas on aina enemmän mennyt naisen kanssa ollessa, ruokakulut on vähintäänkin tuplaantuneet ja viihdepuoleenkin ehkä enemmän mennyt. Mutta joo, helposti alkaa säästymään kun et vaan kiiinnitä huomiota naisiin etkä varsinkaan pyydä niitä treffeille, siinä treffaillessa menee ihan huomaamatta kun "miehen kuuluu tarjota", en minä ainakaan osaisi alkaa vaatimaan naista osallistumaan esim. ravintolaillalliseen jos itse toimin kutsujana.

• Ikis..M kirjoitti:

Kyllä mulla taas on aina enemmän mennyt naisen kanssa ollessa, ruokakulut on vähintäänkin tuplaantuneet ja viihdepuoleenkin ehkä enemmän mennyt. Mutta joo, helposti alkaa säästymään kun et vaan kiiinnitä huomiota naisiin etkä varsinkaan pyydä niitä treffeille, siinä treffaillessa menee ihan huomaamatta kun "miehen kuuluu tarjota", en minä ainakaan osaisi alkaa vaatimaan naista osallistumaan esim. ravintolaillalliseen jos itse toimin kutsujana.

Meillä on ehkä erilainen elämäntyyli, mä en ole tottunut säästämään vaan käytän rahaa melko huolettomasti.

Mulle kotiviikonloput ja jopa lomat perheen kanssa olivat säästöä verrattuna siihen kun lähdettiin poikien kanssa liikenteeseen.

• Ikis..M
        Pertti-setä kirjoitti:

Meillä on ehkä erilainen elämäntyyli, mä en ole tottunut säästämään vaan käytän rahaa melko huolettomasti.

Mulle kotiviikonloput ja jopa lomat perheen kanssa olivat säästöä verrattuna siihen kun lähdettiin poikien kanssa liikenteeseen.

Se varmaan meneekin niin että kun sulle on se arki ollut perhe-elämää niin sitten kun on poikkeuksena poikien reissut niin rahaa on palanut ja mulle kun taas sinkku-elämä on arkea ja naisten kanssa pelailut poikeusta niin se menee sitten niin että poikkeustilassa sitä kuluttaa huolettomammin. No kai nyt tässä vaiheessa jo olet kuitenkin tasaantunut sinkkunakin myös arkielämään, ei kenenkään lompakko & terveys jatkuvaa rälläystä kestä.

• Ikis..M kirjoitti:

Se varmaan meneekin niin että kun sulle on se arki ollut perhe-elämää niin sitten kun on poikkeuksena poikien reissut niin rahaa on palanut ja mulle kun taas sinkku-elämä on arkea ja naisten kanssa pelailut poikeusta niin se menee sitten niin että poikkeustilassa sitä kuluttaa huolettomammin. No kai nyt tässä vaiheessa jo olet kuitenkin tasaantunut sinkkunakin myös arkielämään, ei kenenkään lompakko & terveys jatkuvaa rälläystä kestä.

Pointti oli kuitenkin se, että jos neljän seinän sisältä johonkin liikahtaa, niin rahaa alkaa kulumaan. Jos vielä sattuu olemaan persoonana hieman yliampuvaa sorttia, niin iloittelu voi olla hintavaakin.

Halvinta tietenkin on pysytellä yksin neljän seinän sisällä, mutta ei sekään ole pidemmän päälle mitään elämää.

Mutta ne kaikkein rajuimmat vuodet on mullakin takana ja lievät sydämen rytmihäiriöt enää muistuttaa niistä ajoista.

• vihatipunen
        Ikis..M kirjoitti:

Tässä tapauksessa Pertti-setä ei siis ole voinut vaatia vaimoltaan "vastinetta rahoilleen" koska poikien reissuihin on mennyt enemmän rahaa kuin lomiin perheen kanssa.

• Ikis..M
        vihatipunen kirjoitti:

Tässä tapauksessa Pertti-setä ei siis ole voinut vaatia vaimoltaan "vastinetta rahoilleen" koska poikien reissuihin on mennyt enemmän rahaa kuin lomiin perheen kanssa.

Ehkäpä Pertin tapauksessa menikin niin että vaimo antoi vastinetta ja se mikä olisi kuulunut vaimolle ja perheelle menikin kavereiden kanssa rällätessä, erohan siitä sitten tulikin.

• Ikis..M
        Pertti-setä kirjoitti:

Pointti oli kuitenkin se, että jos neljän seinän sisältä johonkin liikahtaa, niin rahaa alkaa kulumaan. Jos vielä sattuu olemaan persoonana hieman yliampuvaa sorttia, niin iloittelu voi olla hintavaakin.

Halvinta tietenkin on pysytellä yksin neljän seinän sisällä, mutta ei sekään ole pidemmän päälle mitään elämää.

Mutta ne kaikkein rajuimmat vuodet on mullakin takana ja lievät sydämen rytmihäiriöt enää muistuttaa niistä ajoista.

Kukin menee tyylillään. Ykis kaverini on kanssa vähän sellainen että rahaa helposti polttaa reissuillaan vaikka muuten elää aika visusti, se on varmaan vähän luonnekysymys.

• Ikis..M kirjoitti:

Kukin menee tyylillään. Ykis kaverini on kanssa vähän sellainen että rahaa helposti polttaa reissuillaan vaikka muuten elää aika visusti, se on varmaan vähän luonnekysymys.

Ihmettelen joskus miehiä jotka käyvät työssä, ostavat itselleen sen yksiön/kaksion, lainojen maksun jälkeen alkavat sitten säästämään rahaa tilille ja elävät nuukaillen elämänsä

Koko elämä on velvollisuuksia ja omien varojen varjelua "lutkilta", missään kohtaa ei ole mitään iloa elämässä. Ehkä kaksi kertaa vuodessa treffit, pizzaa ja jäävettä...

Sitten kun omaiset hautaa "kiltin ja kunnollisen" oman elämänsä sankarin, niin testamentissa mainittu veljenpoika humppasee muutamassa kuukaudessa "kiltin ja kunnollisen" setämiehen elinikäiset säästöt.

Ei hyötyneet lutkat kiltin ja kunnollisen setämiehen varallisuudesta, mutta jäi setämieheltäkin elämä kokematta.

• mmmsss
        Pertti-setä kirjoitti:

"Halvinta tietenkin on pysytellä yksin neljän seinän sisällä, mutta ei sekään ole pidemmän päälle mitään elämää. " Ehkä se jollekin on SITÄ ELÄMÄÄ, ja ehkä se jollekin on tyydyttävää elämää viettää yksin neljän seinän sisällä, ettei vaan rahaa kulu, kun menet ovesta ulos, ja miettiä niitä säästöjä mihin tänään sai säästettyä. Kukin tyylillään:D

• Ikis..M kirjoitti:

Ehkäpä Pertin tapauksessa menikin niin että vaimo antoi vastinetta ja se mikä olisi kuulunut vaimolle ja perheelle menikin kavereiden kanssa rällätessä, erohan siitä sitten tulikin.

Vaimon mielestä olin naimisissa oleva poikamies, siitä joskus tuli palautetta.

• Ikis..M
        Pertti-setä kirjoitti:

Ihmettelen joskus miehiä jotka käyvät työssä, ostavat itselleen sen yksiön/kaksion, lainojen maksun jälkeen alkavat sitten säästämään rahaa tilille ja elävät nuukaillen elämänsä

Koko elämä on velvollisuuksia ja omien varojen varjelua "lutkilta", missään kohtaa ei ole mitään iloa elämässä. Ehkä kaksi kertaa vuodessa treffit, pizzaa ja jäävettä...

Sitten kun omaiset hautaa "kiltin ja kunnollisen" oman elämänsä sankarin, niin testamentissa mainittu veljenpoika humppasee muutamassa kuukaudessa "kiltin ja kunnollisen" setämiehen elinikäiset säästöt.

Ei hyötyneet lutkat kiltin ja kunnollisen setämiehen varallisuudesta, mutta jäi setämieheltäkin elämä kokematta.

Kuten sanottua elämä on valintoja ja on paljon tuollaisia mainitsemasi kaltaisiakin, sen on nähnyt naisten treffinillityksistä kun mies vaatii maksamaan puolet, mutta voi olla myös sellaisia suht säästeliäästi eläneitä että ne voi sitten vaikka siellä treffeillä sen verran panostaa ettei tarvitse tyytyä pelkkään pizzaan. Tavallaan sen pizzankin toki ymmärtää jos treffeillä hyppää jatkuvasti monta kertaa viikossa/kuukaudessa mutta jos pari kertaa vuodessa niin minusta siihen kannattaa sitten panostaa vähän enemmän kyllä. Mitä tulee sitten "poikien ryyppyreissuihin" ne vaan ei kaikkia jaksa innostaa, ainakaan minua kun ne rasittaa enemmän kuin antaa.

Ja tuokin mitä arvelet kiltin & kunnollisen että jättää perinnöksi. Monesti varmaan niinkin mutta voipa joku kiltti & kunnollinen sitten vaikka kun pääsee eläkkeelle alkaa panostamaan itseensä ja omaan mukavuuteen, hankkii jokapaikasta parasta palvelua siinä vaiheessa kun koko elämänsä rällännyt ikätoveri seisoo soppajonossa, kuten sanottua elämä on valintoja.

Mitä tulee tuohon mmmsss:nkin mainitsemaan "Halvinta tietenkin on pysytellä yksin neljän seinän sisällä, mutta ei sekään ole pidemmän päälle mitään elämää. " niin kyllä se mulle ainakin usein riittää eikä se ole rahasta kiinni vaan siksi että se on mukavampaa kuin juosta jatkuvasti pillujen perässä jotka ei kuitenkaan pidemmässä juoksussa välttämättä ole sitä mitä hakee,

• Ikis..M kirjoitti:

Kuten sanottua elämä on valintoja ja on paljon tuollaisia mainitsemasi kaltaisiakin, sen on nähnyt naisten treffinillityksistä kun mies vaatii maksamaan puolet, mutta voi olla myös sellaisia suht säästeliäästi eläneitä että ne voi sitten vaikka siellä treffeillä sen verran panostaa ettei tarvitse tyytyä pelkkään pizzaan. Tavallaan sen pizzankin toki ymmärtää jos treffeillä hyppää jatkuvasti monta kertaa viikossa/kuukaudessa mutta jos pari kertaa vuodessa niin minusta siihen kannattaa sitten panostaa vähän enemmän kyllä. Mitä tulee sitten "poikien ryyppyreissuihin" ne vaan ei kaikkia jaksa innostaa, ainakaan minua kun ne rasittaa enemmän kuin antaa.

Ja tuokin mitä arvelet kiltin & kunnollisen että jättää perinnöksi. Monesti varmaan niinkin mutta voipa joku kiltti & kunnollinen sitten vaikka kun pääsee eläkkeelle alkaa panostamaan itseensä ja omaan mukavuuteen, hankkii jokapaikasta parasta palvelua siinä vaiheessa kun koko elämänsä rällännyt ikätoveri seisoo soppajonossa, kuten sanottua elämä on valintoja.

Mitä tulee tuohon mmmsss:nkin mainitsemaan "Halvinta tietenkin on pysytellä yksin neljän seinän sisällä, mutta ei sekään ole pidemmän päälle mitään elämää. " niin kyllä se mulle ainakin usein riittää eikä se ole rahasta kiinni vaan siksi että se on mukavampaa kuin juosta jatkuvasti pillujen perässä jotka ei kuitenkaan pidemmässä juoksussa välttämättä ole sitä mitä hakee,

"Mitä tulee tuohon mmmsss:nkin mainitsemaan "Halvinta tietenkin on pysytellä yksin neljän seinän sisällä, mutta ei sekään ole pidemmän päälle mitään elämää. " niin kyllä se mulle ainakin usein riittää eikä se ole rahasta kiinni vaan siksi että se on mukavampaa kuin juosta jatkuvasti pillujen perässä jotka ei kuitenkaan pidemmässä juoksussa välttämättä ole sitä mitä hakee,"

Tuli tuosta sun kommenttisi loppuosasta mieleen, ettei mies välttämättä valitse suhdetta tai naisettomuutta, valinnan tekee luonto.

• mmmsss
        Ikis..M kirjoitti:

Elämässä voi tehdä rahalla paljon muutakin kuin juosta pillujen perässä. Ei ainoat vaihtoehdot ole pysyttellä neljän seinän sisällä tai juosta pillujen perässä ja rällätä.

• Ikis..M
        Pertti-setä kirjoitti:

"Mitä tulee tuohon mmmsss:nkin mainitsemaan "Halvinta tietenkin on pysytellä yksin neljän seinän sisällä, mutta ei sekään ole pidemmän päälle mitään elämää. " niin kyllä se mulle ainakin usein riittää eikä se ole rahasta kiinni vaan siksi että se on mukavampaa kuin juosta jatkuvasti pillujen perässä jotka ei kuitenkaan pidemmässä juoksussa välttämättä ole sitä mitä hakee,"

Tuli tuosta sun kommenttisi loppuosasta mieleen, ettei mies välttämättä valitse suhdetta tai naisettomuutta, valinnan tekee luonto.

"Tuli tuosta sun kommenttisi loppuosasta mieleen, ettei mies välttämättä valitse suhdetta tai naisettomuutta, valinnan tekee luonto."

No siinä mielessä ehkä luonto ja biologia että toisilla on suurempi parisuhdevietti kuin toisilla mutta kyllä minä melkein väittäisin että enemmän sitä tavallaan tekee sitä valintaa itse. Kyllä kai melkein mies kuin mies jonkinlaisen naisen löytää jos vimmatusti hakee ja asettaa riman äärettömän alas, kaikista vaan ei ole siihen kun ne tahtoo jotain erityistä ja realisteina ymmärtävät että sen hakeminen olisi niin stressaavaa ja onnistumisen mahdollisuudet niin huonot että mieluummin sitten jättävät väliin koko leikin.

• Ikis..M
        mmmsss kirjoitti:

Elämässä voi tehdä rahalla paljon muutakin kuin juosta pillujen perässä. Ei ainoat vaihtoehdot ole pysyttellä neljän seinän sisällä tai juosta pillujen perässä ja rällätä.

Toki voi tehdä, usein vaan siltikin on helpompaa vain jäädä neljän seinän sisälle eikä siinä minusta ole mitään väärää tai huonoa. Hektisemmät ihmiset jotka kaiken aikaa hakee jotain toki näkee asian toisin.

• Ikis..M kirjoitti:

"Tuli tuosta sun kommenttisi loppuosasta mieleen, ettei mies välttämättä valitse suhdetta tai naisettomuutta, valinnan tekee luonto."

No siinä mielessä ehkä luonto ja biologia että toisilla on suurempi parisuhdevietti kuin toisilla mutta kyllä minä melkein väittäisin että enemmän sitä tavallaan tekee sitä valintaa itse. Kyllä kai melkein mies kuin mies jonkinlaisen naisen löytää jos vimmatusti hakee ja asettaa riman äärettömän alas, kaikista vaan ei ole siihen kun ne tahtoo jotain erityistä ja realisteina ymmärtävät että sen hakeminen olisi niin stressaavaa ja onnistumisen mahdollisuudet niin huonot että mieluummin sitten jättävät väliin koko leikin.

Parisuhdevietistä minä en tiedä mitään, se oli kiima joka ajoi hieromaan tuttavuutta naisten kanssa.

Aikani touhusin kunnes tuli vastaan nainen jolla oli antaa enemmän kuin muilla, siihen paikkaan pysähdyin hetkeksi.

En minä silti voinut luonnolleni mitään, olin avioliitossakin enemmän poikamies kuin aviomies.

Halu naisia kohtaan ei ole valintaa, se on vietti.

• roomas
        Ikis..M kirjoitti:

Ajatteletkohan yksin jääneenä 5-kymppisenä vielä näin, toivottavasti ei tule katumusta jossain vaiheessa, että olisi kannattanut edes uskaltaa yrittää, vaikka ne onnistumisen mahdollisuudet tuntuivatkin mahdottomilta ja pelottavilta. Toki jos parisuhde/naiset ei lähtökohtaisestikaan kiinnosta, niin voi olla että vanhempanakin on tyytyväinen siihen yksin elämiseen. Mutta voin myös kokemuksesta kertoa, mitä vanhemmaksi tulet sitä enemmän se yksinäisyys ja perheettömyys alkaa vaivata.

• Ikis..M
        roomas kirjoitti:

Ajatteletkohan yksin jääneenä 5-kymppisenä vielä näin, toivottavasti ei tule katumusta jossain vaiheessa, että olisi kannattanut edes uskaltaa yrittää, vaikka ne onnistumisen mahdollisuudet tuntuivatkin mahdottomilta ja pelottavilta. Toki jos parisuhde/naiset ei lähtökohtaisestikaan kiinnosta, niin voi olla että vanhempanakin on tyytyväinen siihen yksin elämiseen. Mutta voin myös kokemuksesta kertoa, mitä vanhemmaksi tulet sitä enemmän se yksinäisyys ja perheettömyys alkaa vaivata.

Tuolla toisessa "Mikä mättää" -ketjussa oli Tahvo52:sen hyvä kommentti, oletan että 52 on ikä:

"No mikä sitten oikeasti mättää, varmaan se että en enää halua muuttaa kimppaan kenenkään kanssa. Haluan pitää oman kodin omana ja ei...en ole sitoutumiskammoinen tai muutenkaan outo lintu. Enemmänkin liian kiltti siinä mielessä että oikeasti välitän siitä miten ihmisillä menee ja miten he voivat. Suurimpana mörkönä nyt vuoden yksinolon jälkeen on että kun viihdyn niin pirun hyvin nykyisessä olomuodossa niin miten välttää ns. kusipäisyys....eli ajatukst siitä että pärjään tässä maailmassa yksin,,,että parisuhde ei anna minulle mitään lisäarvoa."

Luulenpa että niin Tahvolla kuin monella muullakin helpommaksi vaan yksinasuminen menee mitä enemmän tulee ikää. Perheettömyys ei minua itseä ainakaan vaivaa kun maailma on menossa semmoiseen suuntaan etten halua tänne ketään tuottaa kärsimään.

• roomas
        Ikis..M kirjoitti:

Tuolla toisessa "Mikä mättää" -ketjussa oli Tahvo52:sen hyvä kommentti, oletan että 52 on ikä:

"No mikä sitten oikeasti mättää, varmaan se että en enää halua muuttaa kimppaan kenenkään kanssa. Haluan pitää oman kodin omana ja ei...en ole sitoutumiskammoinen tai muutenkaan outo lintu. Enemmänkin liian kiltti siinä mielessä että oikeasti välitän siitä miten ihmisillä menee ja miten he voivat. Suurimpana mörkönä nyt vuoden yksinolon jälkeen on että kun viihdyn niin pirun hyvin nykyisessä olomuodossa niin miten välttää ns. kusipäisyys....eli ajatukst siitä että pärjään tässä maailmassa yksin,,,että parisuhde ei anna minulle mitään lisäarvoa."

Luulenpa että niin Tahvolla kuin monella muullakin helpommaksi vaan yksinasuminen menee mitä enemmän tulee ikää. Perheettömyys ei minua itseä ainakaan vaivaa kun maailma on menossa semmoiseen suuntaan etten halua tänne ketään tuottaa kärsimään.

Harmi kun sulla noin negatiivinen käsitys maailmasta, että tänne tullaan vaan kärsimään, elämässä on myös paljon iloa ja toivoa, ja suurimmalla osalla varmaan elämä on nautinto ja saadusta elämästä on kiitollinen.

Mutta tuo Tahvon kommentti on mielestäni ihan eri asia, hän on käsittääkseni jo elänyt parisuhteen tai perhe-elämän, koska mainitsee vuoden yksin olon. Ja nauttii nyt siitä yksin asumisesta. Tarkoitin kommentissani sitä, että elää koko elämänsä yksin ja jää myös vanhuuden päivikseen elämään yksin.. Nuorempana näitä asioita ei niin ajattele, mitä sitten kun olen vanhempi, tai ajattelee eri tavalla.

• Ikis..M kirjoitti:

"Perheettömyys ei minua itseä ainakaan vaivaa kun maailma on menossa semmoiseen suuntaan etten halua tänne ketään tuottaa kärsimään."

Olen ajatellut vähän samalla tavalla...

• ouitty kirjoitti:

"Perheettömyys ei minua itseä ainakaan vaivaa kun maailma on menossa semmoiseen suuntaan etten halua tänne ketään tuottaa kärsimään."

Olen ajatellut vähän samalla tavalla...

Kaikki joilla loppuu usko mahdollisuuksiinsa ajattelee samalla lailla.

• Ikis..M
        Pertti-setä kirjoitti:

Kaikki joilla loppuu usko mahdollisuuksiinsa ajattelee samalla lailla.

Mihin perustat tuon väitteen? Palstajuttujen perusteella monikin toivonsa menettänyt nimenomaan harmittelee sitä kun ei saa sukuaan jatketuksi.

• Ikis..M
        roomas kirjoitti:

Harmi kun sulla noin negatiivinen käsitys maailmasta, että tänne tullaan vaan kärsimään, elämässä on myös paljon iloa ja toivoa, ja suurimmalla osalla varmaan elämä on nautinto ja saadusta elämästä on kiitollinen.

Mutta tuo Tahvon kommentti on mielestäni ihan eri asia, hän on käsittääkseni jo elänyt parisuhteen tai perhe-elämän, koska mainitsee vuoden yksin olon. Ja nauttii nyt siitä yksin asumisesta. Tarkoitin kommentissani sitä, että elää koko elämänsä yksin ja jää myös vanhuuden päivikseen elämään yksin.. Nuorempana näitä asioita ei niin ajattele, mitä sitten kun olen vanhempi, tai ajattelee eri tavalla.

"Mutta tuo Tahvon kommentti on mielestäni ihan eri asia, hän on käsittääkseni jo elänyt parisuhteen tai perhe-elämän, koska mainitsee vuoden yksin olon. Ja nauttii nyt siitä yksin asumisesta. Tarkoitin kommentissani sitä, että elää koko elämänsä yksin ja jää myös vanhuuden päivikseen elämään yksin.. "

Millä tavalla se on eri asia. Jos tahvo on palannut pisteeseen a käytyään pisteessä b ja sitten joku on koko ajan ollut pisteessä a niin eikö ne ole kuitenkin ihan samalla viivalla. Voisi jopa ajatella että se koko ajan pisteessä a pysytellyt on fiksumpi kun ei ole turhaan tuhlannut energiaa pisteessä b käymiseen.

• Ikis..M kirjoitti:

Mihin perustat tuon väitteen? Palstajuttujen perusteella monikin toivonsa menettänyt nimenomaan harmittelee sitä kun ei saa sukuaan jatketuksi.

Sorry, on siis kahta tapaa reagoida tilanteeseen.

• roomas
        Ikis..M kirjoitti:

"Mutta tuo Tahvon kommentti on mielestäni ihan eri asia, hän on käsittääkseni jo elänyt parisuhteen tai perhe-elämän, koska mainitsee vuoden yksin olon. Ja nauttii nyt siitä yksin asumisesta. Tarkoitin kommentissani sitä, että elää koko elämänsä yksin ja jää myös vanhuuden päivikseen elämään yksin.. "

Millä tavalla se on eri asia. Jos tahvo on palannut pisteeseen a käytyään pisteessä b ja sitten joku on koko ajan ollut pisteessä a niin eikö ne ole kuitenkin ihan samalla viivalla. Voisi jopa ajatella että se koko ajan pisteessä a pysytellyt on fiksumpi kun ei ole turhaan tuhlannut energiaa pisteessä b käymiseen.

Miten se voi olla energian tuhlausta elää parisuhteessa, enemmän se energian tuhlausta on elää sinkkuna ja etsiä ja etsiä sitä täydellistä, kun kukaan ei kelpaa.

No ei kyllä mielestäni parisuhteessa/perhe-elämää elänyt ole millään tavalla samassa pisteessä kuin sinkkuna koko elämänsä elänyt. Ja vaikka se ero tulisikin, niin todennäköisesti suhteesta on lapsia, silloin ihminen ei ole sen 50-ikäisenä yksin eikä elä vanhuuttaan täysin yksinäisenä. Pointti oli tämä, että kannattaa miettiä myös sitä vanhuutta, silloin ei enää mahdollisuuksia olekaan niin kuin nuorena ja peli voi olla menetetty. Ja kyllä itse arvostan enemmän pitkässä parisuhteessa/perhe-elämää viettänyttä ihmistä kuin sinkkuna elänyttä tai lyhyitä suhteita kokenutta, joten ei lähelläkään samalla viivalla.

• Ikis..M
        roomas kirjoitti:

Miten se voi olla energian tuhlausta elää parisuhteessa, enemmän se energian tuhlausta on elää sinkkuna ja etsiä ja etsiä sitä täydellistä, kun kukaan ei kelpaa.

No ei kyllä mielestäni parisuhteessa/perhe-elämää elänyt ole millään tavalla samassa pisteessä kuin sinkkuna koko elämänsä elänyt. Ja vaikka se ero tulisikin, niin todennäköisesti suhteesta on lapsia, silloin ihminen ei ole sen 50-ikäisenä yksin eikä elä vanhuuttaan täysin yksinäisenä. Pointti oli tämä, että kannattaa miettiä myös sitä vanhuutta, silloin ei enää mahdollisuuksia olekaan niin kuin nuorena ja peli voi olla menetetty. Ja kyllä itse arvostan enemmän pitkässä parisuhteessa/perhe-elämää viettänyttä ihmistä kuin sinkkuna elänyttä tai lyhyitä suhteita kokenutta, joten ei lähelläkään samalla viivalla.

Pointti onkin siinä että jos ei sinkkuna tuhlaa energiaa siihen täydellisen etsimiseen niin sitä ei kulu. Se täydellinen voi tulla ovelta hakemaan niin sitten vähän kuluu kun menee aukaisemaan mutta sen verran toki kannattaa panostaakin :)

Lasket kyllä vähän liikaa minusta auvoiseen vanhuuteen lasten kautta, ne tuntuu perintöriidat ja muut olevan niin yleisiä ja hankalalia että monella lapsellisella vanhuksella varmaan enemmän stressiä kuin lapsettomalla. Yhteiskunta on menossa semmoiseksi ettei likikään kaikille riitä töitä, entä jos se onkin sinun lapsi joka syrjäytyy? Se on sitten sinun avun varassa koko ikäsi ja sinä joudut murehtimaan sen pärjäämisestä. Tai sitten jos vaikka lapset pärjääkin elämässä? Sitten kun olet vanha ne määrää mitä tehdä ja miten olla, röijäävät jonnekin vanhainkotiin ja sinä kituutat niiden vuoksi, et kehtaa vetäistä kourallista tapponappeja ja litraa viinaa kyytipojaksi kun ne kuitenkin sitten murehtisi. Sinkkuna et ole vastuussa kenellekään, heti kun olet niin huonossa kunnossa ettet itse pärjää voit päättää että tämä oli tässä ja vetäistä filmin poikki siinä vaiheessa kun olet vielä tolkkuissasi.

• roomas
        Ikis..M kirjoitti:

Pointti onkin siinä että jos ei sinkkuna tuhlaa energiaa siihen täydellisen etsimiseen niin sitä ei kulu. Se täydellinen voi tulla ovelta hakemaan niin sitten vähän kuluu kun menee aukaisemaan mutta sen verran toki kannattaa panostaakin :)

Lasket kyllä vähän liikaa minusta auvoiseen vanhuuteen lasten kautta, ne tuntuu perintöriidat ja muut olevan niin yleisiä ja hankalalia että monella lapsellisella vanhuksella varmaan enemmän stressiä kuin lapsettomalla. Yhteiskunta on menossa semmoiseksi ettei likikään kaikille riitä töitä, entä jos se onkin sinun lapsi joka syrjäytyy? Se on sitten sinun avun varassa koko ikäsi ja sinä joudut murehtimaan sen pärjäämisestä. Tai sitten jos vaikka lapset pärjääkin elämässä? Sitten kun olet vanha ne määrää mitä tehdä ja miten olla, röijäävät jonnekin vanhainkotiin ja sinä kituutat niiden vuoksi, et kehtaa vetäistä kourallista tapponappeja ja litraa viinaa kyytipojaksi kun ne kuitenkin sitten murehtisi. Sinkkuna et ole vastuussa kenellekään, heti kun olet niin huonossa kunnossa ettet itse pärjää voit päättää että tämä oli tässä ja vetäistä filmin poikki siinä vaiheessa kun olet vielä tolkkuissasi.

Asioista voi tietty aina nähdä ne negatiiviset asiat ja kaivamalla kaivaa mitä ikävää voi tapahtua, ja pelätä kaikkein pahinta, mutta pitää uskaltaa myös elää. Se elämätön elämä se monia kaduttaa.

Mutta palataan asiaan kun olet se 5-kymppinen, kerro sit tällaisella vastaavalla palstalla, miten kivaa elämäsi on ja miten hyvin sinulla on elämässä mennyt sinkkuna:)

• Ikis..M kirjoitti:

Rupee oleen jo pahasti selittelyn makua.

Kyllä mulle on valtavasti iloa mun lapsista, joskus unessakin ne tulee isiä halimaan.

Mä nautin elämästä mun lasten kanssa siinä kohtaa kun sä vedät sen filmin poikki...no ei vaiskaan, et sä hölmö ole.

• Namista

Pottumuusia kermakastikkeella, kylmäsavuporoa ja salaattia, maito tai vesi/mehu juomaksi, greem prylee jälkkäriksi.

• Ikis..M

Tuo kuulostaa hyvältä. Tuleeko vastavanlainen menyy läpi vuosien vai onko pelkästään seurusteluajan juttuja ja vaihtuu myöhemmin vaatimattomampaan tarjoiluun?

• mjklöo

Nainenhan on vain pillu eli sitä.

• monimutkaista

Tuokin on jännä juttu, että palstalla moni uhoaa, että nainen on vain reikä, eikä hänestä ole muuhun kuin levittämään jalat. Silti ätmit valittavat, että elämä on pelkkää kärsimystä, koska naiset syrjivät rumia miehiä.
        Joko pillu on todella maailman ihmeellisin asia, koska mies ei voi elää ilman sitä, tai naisella on muitakin ulottuvuuksia miehen elämässä kuin olla reikä (ja rahareikä).

• Korpien.kätkössä

"Joko pillu on todella maailman ihmeellisin asia, koska mies ei voi elää ilman sitä"

Hyvin voi elää ilmankin, moni mies on jo kyllästynyt pillun jahtaamiseen. Onhan sitä nyt aikuisella miehellä muutakin tekemistä, ja jos ei ole niin kovin on köyhä elämä.

• monimutkaista
        Korpien.kätkössä kirjoitti:

"Joko pillu on todella maailman ihmeellisin asia, koska mies ei voi elää ilman sitä"

Hyvin voi elää ilmankin, moni mies on jo kyllästynyt pillun jahtaamiseen. Onhan sitä nyt aikuisella miehellä muutakin tekemistä, ja jos ei ole niin kovin on köyhä elämä.

Siinä tapauksessa ätmit voisivat lopettaa narinan siitä, kuinka elämä on pelkkää kärsimystä ilman naista. Naisten syyllistäminen siitä, että ätmeillä ei ole elämässään mitään sisältöä, on siis epäreilua ja väärin.

• Korpien.kätkössä

Ätmien kannattaakin mennä maksullisiin ja jättää koppavat femakot rauhaan.

• Tekniikkasukeltaja

Mjaa-a

Todella paha kysymys. Mitä ihmettä naisella olisi tarjottavana mediamoguli ja multipurpose-bobille?

Huh huh

Nainen voisi omalla olemuksellaan uudelleenjärjestellä Joe Bobin arjen ja vapaa-ajan.

(Naurua)

• Tekniikkasukeltaja

Arjen rutiinit ovat pohjimmiltaan älyn oikopolkuja. Periaatteessa kyse on laiskuudesta, sillä toistuvuus on sekä ajallisesti että energiataloudellisesti järkevää.

Sitä voisi vähän ruuvata.

(Hihitystä)

• Tekniikkasukeltaja

Mielestäni ihmiselämä tarvitsee kaaosta, sekaannusta ja hämmennystä keitokseensa.

(Reps)

• Tekniikkasukeltaja
        Tekniikkasukeltaja kirjoitti:

Mielestäni ihmiselämä tarvitsee kaaosta, sekaannusta ja hämmennystä keitokseensa.

(Reps)

Lisäksi ihmisessä on lähes rajattomasti potentiaalia haaskata tätä energiaa.

(Naurua)

• Tyttövaaa

No aika vaikee sitä on laittaa sanoin, mutta nyt ylipäätään rakastava parisuhde ja perhe niin mitään sen kummempia hyötyjä en osaa sanoa...

En mä mikään orja oo, että yksin tekis kaikki työt toisen puolesta. Tietysti joskus on kivoja sellaset yllätykset järkätä, että vaikka siivoaa kodin ja laittaa jotain hyvää ruokaa kun toinen tulee kotiin. :)

• Ikis..M

Ihan hyviä ja arvostettavia juttuja, kyllä noilla jo pitkälle pääsee.

• No pimpsaa tietenki..

Mitä sie oikein ajattelit? :D

• Ikis..M

Ajattelin että jos sieltä jotain muutakin tulisi kuin pelkkää pimppiä, sitä kun saa kaupallisiltakin naisilta niin ei-kaupallisilla olisi nyt hyvä tilaisuus loistaa kertomalla mitä extraa he voivat tarjota.

• arkikinonhyvää

Sitähän ei koskaan tarjota. Nyt on kyllä pakko sanoa ettei taida olla mitään erikoista tarjolla. Yhteinen löhöäminen sohvalla, lenkkeily ja kulttuuriharrastukset olisi mun juttuja.

• ilkimyksiä.rakastamme

ainoa mitä naiset tarjoo on mielipahaa ilkeyttä ja ikävyyksiä

• 121212121212

Kumman hiljaista tuli naisten taholta.

Naiset eivät kuulemma halua olla "pelkkiä pilluja", mutta selvästikin haluavat koska kokevat että vain miehen pitää tarjota jotain...kun taas naisen on kelvattava ihan sellaisenaan. Eli pilluna.

Vahvaa suorittamista, palstanaiset.

• Ikis..M

Plussaisin jos olisin rekkautunut :) sillä vähän laitoinkin tämän avauksen kun selvästikin siinä toisessa pyrittiin kyykyttämään palstan miehiä ja laittaa kilpailemaan toinen toistaan paremmilla tarjouksilla. Tästä ketjusta nyt huomataan ettei ne naistenkaan tarjoomukset kovin kummoisia ole välttämättä, riippuu tietysti vähän naisesta mutta mitä modernimpi sen ohkaisempi tuntuu olevan tarjoomuspussi.

• Mä plussasin molemmat. Naiset tietää että niillä on tarjota pillu. Lisäksi vanhanajan kunnon miehelle, joka ei naisten töitä tee, nainen voi lisäksi tarjota kodinhoitopalveluja.

• Ikis..M kirjoitti:

Plussaisin jos olisin rekkautunut :) sillä vähän laitoinkin tämän avauksen kun selvästikin siinä toisessa pyrittiin kyykyttämään palstan miehiä ja laittaa kilpailemaan toinen toistaan paremmilla tarjouksilla. Tästä ketjusta nyt huomataan ettei ne naistenkaan tarjoomukset kovin kummoisia ole välttämättä, riippuu tietysti vähän naisesta mutta mitä modernimpi sen ohkaisempi tuntuu olevan tarjoomuspussi.

Juuh.. Pimpulaa on tarjolla, mutta Aitoa Rakkautta ja Sitoutumista Isolla R:llä, sekä S:llä taitaa olla vain HyvinHyvin harvoin Tarjolla.. Eli ihastuksen ja kiiman kestoajan suhde ehkä jotenkin toimii, jos toimii.. Tai sitten sen aikaa, kun Resursseja riittää jne.. ;P

Noh, vastaavia juttuja on vastaavilla miehilläkin, mutta ei se silti asiaa muuksi muuta.. ;P

• vihatipunen

Mä tarjoan sitten ilmeisesti sitä, että en halua miehen rahoja.

Mutta eihän se nyt käy koska miehet kuitenkin haluavat maksaa naisesta ja sitten valittavat kun nainen vie rahat/on vain rahan takia miehen kanssa.

• Erkkomediakaan ei vie rahojani, silti siitäkään ei synny suhdetta.

• vihatipunen
        Pertti-setä kirjoitti:

Erkkomediakaan ei vie rahojani, silti siitäkään ei synny suhdetta.

No tää mun "tarjous" oli vähän samaa luokkaa kuin "kilttien ja kunnollisten" jotka lupaa olla lyömättä ja pettämättä.

• vihatipunen kirjoitti:

No tää mun "tarjous" oli vähän samaa luokkaa kuin "kilttien ja kunnollisten" jotka lupaa olla lyömättä ja pettämättä.

Sulla on tarkkaan suunnattu markkinointikampanja päällä, toivotaan että tärppää.

• vihatipunen
        Pertti-setä kirjoitti:

Sulla on tarkkaan suunnattu markkinointikampanja päällä, toivotaan että tärppää.

Ei nyt ole näköpiirissä ketään, jonka rahat jätän viemättä 😀.

Oikeasti en ole vienyt edes isävainaani tililtä rahaa kuin välttämättömiin perintötaloni kuluihin.

• vihatipunen kirjoitti:

Ei nyt ole näköpiirissä ketään, jonka rahat jätän viemättä 😀.

Oikeasti en ole vienyt edes isävainaani tililtä rahaa kuin välttämättömiin perintötaloni kuluihin.

Toivotaan että joku kiltti ja kunnollinen, joka ei petä eikä hakkaa, löytyy sulle joka et vie miehen rahoja.

• "Koska naisesta kuitenkin koituu miehelle huomattavat kulut niin kuuluuhan meidän miestenkin saada tietää mitä saisimme rahalle vastineeksi."

Miten niin koituu kuluja? Minä ainakin elätän itseni ja maksan omat menoni.

Ja en voi tarjota kuin rakkautta ja hellyyttä :)

• "Ja en voi tarjota kuin rakkautta ja hellyyttä"

"Kuin".. Siinähän ne tärkeimmät oli.. ;P

• 121212121212

Molemmat siis hoitavat omat kulunsa?

Käytännössä siis tarjoat tietyn tasoista ulkonäköä ja haluat vaihtokaupassa tietyn tasoista ulkonäköä.

• 121212121212 kirjoitti:

Molemmat siis hoitavat omat kulunsa?

Käytännössä siis tarjoat tietyn tasoista ulkonäköä ja haluat vaihtokaupassa tietyn tasoista ulkonäköä.

"Molemmat siis hoitavat omat kulunsa?"

Näin olen ajatellut. En suostu toisen elätettäväksi.

• ouitty kirjoitti:

Et siis halua jakaa elämääsi ja talouttasi miehen kanssa?

• HC-ätmel kirjoitti:

Et siis halua jakaa elämääsi ja talouttasi miehen kanssa?

Voihan elämän jakaa, mutta minusta paras ratkaisu olisi, että kumpikin maksaisi omat menonsa ja sitten yhteiset hankinnat puoliksi. Eli omat rahat kummallakin.

Jos siis koskaan edes voin muuttaa asumaan toisen kanssa...

• 121212121212
        ouitty kirjoitti:

Kuinka paljon tienaat/olet ajatellut tienaavasi tulevaisuudessa?

• ouitty kirjoitti:

Voihan elämän jakaa, mutta minusta paras ratkaisu olisi, että kumpikin maksaisi omat menonsa ja sitten yhteiset hankinnat puoliksi. Eli omat rahat kummallakin.

Jos siis koskaan edes voin muuttaa asumaan toisen kanssa...

Missä ne lapset sitten asuvat, jos isi ja mami eivät muuta asumaan yhdessä?

• HC-ätmel kirjoitti:

Missä ne lapset sitten asuvat, jos isi ja mami eivät muuta asumaan yhdessä?

En taida haluta lapsia.

• ouitty kirjoitti:

En taida haluta lapsia.

Miksi et? :-(

Kuinka paljon tienaat/olet ajatellut tienaavasi tulevaisuudessa?

En ole suurituloinen.

• HC-ätmel kirjoitti:

Miksi et? :-(

Ei vain ole koskaan ollut sellaista tunnetta, että lapsia haluaisin...

• ouitty kirjoitti:

Ei vain ole koskaan ollut sellaista tunnetta, että lapsia haluaisin...

Ehkä et ole vain tavannut vielä miestä, jonka kanssa tekisi mieli lisääntyä. >:3

• HC-ätmel kirjoitti:

Ehkä et ole vain tavannut vielä miestä, jonka kanssa tekisi mieli lisääntyä. >:3

Voihan se niinkin olla.

• HC-ätmel kirjoitti:

Ehkä myös siitä syystä, että lapsista olisi niin paljon huolta, ja kun muutenkin jo stressaan ja huolehdin liikaa...

• ouitty kirjoitti:

Ehkä myös siitä syystä, että lapsista olisi niin paljon huolta, ja kun muutenkin jo stressaan ja huolehdin liikaa...

Mistä stressaat ja huolehdit?

• HC-ätmel kirjoitti:

Mistä stressaat ja huolehdit?

Kaikenlaisista pikkuasioistakin :) Se on vain ominaisuus, jolle en voi mitään.

• 121212121212
        ouitty kirjoitti:

Todennäköisyys että kelkka kääntyy: 99%
        Silloin haussa: mies, pitkä, leveäharteinen, vähintään yhtä paljon tienaava
        Tavoite: oma talo, samanlainen perheunelma kuin kavereillakin

Todennäköisyys että kelkka kääntyy: 99%
        Silloin haussa: mies, pitkä, leveäharteinen, vähintään yhtä paljon tienaava
        Tavoite: oma talo, samanlainen perheunelma kuin kavereillakin

En tiedä muuttuuko mieli joskus, mutta uskon että sitten on jo liian myöhäistä joka tapauksessa.

• ouitty kirjoitti:

Kaikenlaisista pikkuasioistakin :) Se on vain ominaisuus, jolle en voi mitään.

Ehkä stressisi hieman vähenisi, jos uros kietaisisi tassunsa ympärillesi. :3

• HC-ätmel kirjoitti:

Ehkä stressisi hieman vähenisi, jos uros kietaisisi tassunsa ympärillesi. :3

Olisikin niin helppoa :)

• tätäteille

Tarjoan lutkaa, huoraa, reikää, panorinkilää, pillunkantotelinettä jne.... sitä joksi miehet (suurin osa) tällä palstalla naisen näkevät. Muuta ette ansaitse!

• KuukkelinTuupattava

Jep! Minun naiseni hokee naidessa kokoajan "nussi huoraa nussi huoraa", ja minähän nussin ! On se taivaallista kokeneemmallekin miehelle !! Jotkut osaa tarjota.

• pildelle-jatkoa

Pari ensimmäistä vuotta menee upeasti pildellä jos saantia ei rajoiteta. Sitten on edessä arki ja naisella pitää olla myös muuta annettavaa.
      Mitä se sitten voisi olla? Vapautta, asennetta, kotitöiden jakamista …?

• Helmiäjasikoja

Tarjoaisin naisellista hoivaa, laittaisin ruokaa, pyykkäisin, hellisin ja hemmottelisin, tarjoaisin katon pään päälle ja mukavan elämän ja toimeentulon, rentoa seuraa ja syvällisiä heittäytyviä keskusteluja. Mutta on sellainen palapeli ettei taida miehistä löytyä hengenheimolaista.

• Tekniikkasukeltaja

Eivät miehet pidä hoivaamisesta. Tulee jotenkin avuton olo.

(Hihitystä)

• Ikis..M

Tuohan on loistotarjous, eihän tuossa ole muuta vikaa kuin että se on liki uskomaton näinä 2000-luvun kylminä aikoina.

• Tekniikkasukeltaja
        Ikis..M kirjoitti:

Tuohan on loistotarjous, eihän tuossa ole muuta vikaa kuin että se on liki uskomaton näinä 2000-luvun kylminä aikoina.

Älä töni siinä.

Minä olin tässä ensin.

(Reps)

• No on se kumma jos ei löydy.. Tai onhan siinä haasteensa löytää HengenHeimolainen, jos ei ole sellainen, kuin moni muu.. ;P

• Tekniikkasukeltaja

Eivät miehet pidä hoivaamisesta. Tulee jotenkin avuton olo.

(Hihitystä)

Mutta haasteita kundit janoavat.

(Hihitystä)

• Helmiäjasikoja

Kiitos vaan, no ei siinä ole muuta ongelmaa kuin a) mun pitäisi rakastua tai edes ihastua ja b) sen toisen pitäisi tuntea jotain samansuuntaista...

• Ikis..M

Älä töni siinä.

Minä olin tässä ensin.

(Reps)

Niin mutta sinähän kun et pitänyt hoivaamisesta niin ajattelin että paikka jonossa vapautui :D

• Tekniikkasukeltaja
        Helmiäjasikoja kirjoitti:

Kiitos vaan, no ei siinä ole muuta ongelmaa kuin a) mun pitäisi rakastua tai edes ihastua ja b) sen toisen pitäisi tuntea jotain samansuuntaista...

En tunne ketään, joka ei olisi minuun rakastunut.

(Hihitystä)

• Tekniikkasukeltaja
        Ikis..M kirjoitti:

Niin mutta sinähän kun et pitänyt hoivaamisesta niin ajattelin että paikka jonossa vapautui :D

Katsotaan nyt. Mulla on jalo luonne.

Ja vaatimaton.

(Naurua)

• 121212121212

Tuo onkin jo vallan kelpo tarjous.

Sitten voisi kysyä mitä odotat vastineeksi?

Olennaisinta vaatimukset/toivomukset ulkonäön, koulutuksen, ammatin ja miehekkään käytöksen suhteen.

• Helmiäjasikoja
        121212121212 kirjoitti:

Tuo onkin jo vallan kelpo tarjous.

Sitten voisi kysyä mitä odotat vastineeksi?

Olennaisinta vaatimukset/toivomukset ulkonäön, koulutuksen, ammatin ja miehekkään käytöksen suhteen.

Vaatimukset? Että olisi sisäsiisti, voisi spontaanisti keskustella syvällisempiäkin, että oltais edes vähän samalla aaltopituudella, hyväntahtoisuus... Ok ulkonäkökin olisi kiva, muttei mikään kiiltokuva tarvi olla. Ammatti ja koulutus on oikeestaan ihan sama se. Naistenmiehet on toki totaalinen turn off.

• 121212121212
        Helmiäjasikoja kirjoitti:

Vaatimukset? Että olisi sisäsiisti, voisi spontaanisti keskustella syvällisempiäkin, että oltais edes vähän samalla aaltopituudella, hyväntahtoisuus... Ok ulkonäkökin olisi kiva, muttei mikään kiiltokuva tarvi olla. Ammatti ja koulutus on oikeestaan ihan sama se. Naistenmiehet on toki totaalinen turn off.

Mitä tarkoittaa "ok ulkonäkö"?

• AmmattinaPanija

Kyllä se tussukin kutiaa samalla tavalla kuin mulkun pätkä joten tasoissa ollaan ! Naiset ovat vain onnistuneet piilottamaan ja hinnottelemaan tavaransa hyllyyn ! Mutta naista kun vähän vedättelee, avautuu sen reidet kuin automaattiovet eikä puhettakaan hinnoista !

• Ompaspitkäketju

Tyttövaan ja ouitty. Kiitos, että toitte lämpöä näinkin pitkään ketjuun.

• Enmitään

Mä en kyllä tajua, miksi kumppanin perheelle pitäisi ostaa lahjoja jouluna? Mulla on takana yksi pitkä parisuhde (olen nainen, kumppani oli mies) ja meillä oli kyllä se käytäntö, että kumpikin osti lahjat omille sukulaisilleen ja ystävilleen mikäli osti. Toisillemme ei osteltu kalliita lahjoja, vaan laitoimme yhdessä ylimääräiset rahat matkoihin, koska tykättiin matkustelusta. Kyllä tosillemme joskus osteltiin jotain, jos tuli vastaan, mutta rahallisesti ne olivat aika pieniä lahjoja, merkitykseltä sitäkin isompia (kuten esim. mies löysi minua kiinnostavan kirjan kirppikseltä parilla eurolla).

No, nykyisin minulla ei ole tarjota enää miehille mitään, koska kiinnostukseni suuntautuu naisiin. Mutta aiemmista miessuhteista on silti hyvät muistot - kyse ei ollut hyötysuhteesta, vaan kumppanuudesta, yhteisestä elämästä, ihanasta seurasta, läheisyydestä, seksistä, jaetusta arvomaailmasta, tasa-arvoisesta parisuhteesta. Ei suhteessa ollut kyse siitä, kuka tekee ruokaa tai hiekoittaa pihaa - itse asiassa teimme yleensä ruuat yhdessä, talonmies hiekoitti ;) Ja hyvä niin. Nykyisin tarjoan tuon kaiken jollekin ihanalle naiselle.

• ouitty-

Minulla ei ole mitään tarjottavaa miehille.

• NuuskaMuikkune-

PASKIAISET VETÄKÄÄ KÄTEEN !!!!!!!!!!!!!!

• eimullamuuta-

Mikä siinä on niin vaikeaa tajuta että jos seurustelee ja asuu yhdessä niin kulut maksetaan puoliksi. Jos toinen tienaa tonnin enemmän niin se maksaa 25% enemmän vuokrasta vaikka. Jos rahan menetys vituttaa niin paljon ettei halua panostaa yhteiseen elämään niin älkää seurustelko. Lapsellista riidellä rahasta. Molemmat tarjoo toiselle seuraa ja yhteistä elämää, itse pitää keksiä elämässä mielekästä tekemistä ja harrastuksia.

• 121212121212

Ja tuo keskustelu käydään sen jälkeen kun nainen on valkannut miehen joka tienaa vähintään yhtä paljon tai mieluummin enemmän.

Siinä harvinaisessa tapauksessa että nainen tienaa enemmän, molemmat tietysti pitävät rahansa erillään ja maksavat yhteiset kulut euromääräisesti puoliksi.

"Mikä on minun on minun, mikä on sinun on meidän".

Ja tuo keskustelu käydään sen jälkeen kun nainen on valkannut miehen joka tienaa vähintään yhtä paljon tai mieluummin enemmän.

Siinä harvinaisessa tapauksessa että nainen tienaa enemmän, molemmat tietysti pitävät rahansa erillään ja maksavat yhteiset kulut euromääräisesti puoliksi.

Aika usein toistuva Episodi.. Mutta on niitä jonkun verran varmaan muitakin.. Mutta todella harvoin sellaisia, ettei siinä olisi enemmän tai vähemmän outoilua ja persestelyä mukana.. ;P

Toki persestelyä ja outoilua on mukana myös monesti silloin, kun mies on se jolla on paremmat Resurssit.. ;P

"Siinä harvinaisessa tapauksessa että nainen tienaa enemmän, molemmat tietysti pitävät rahansa erillään ja maksavat yhteiset kulut euromääräisesti puoliksi."

Tuon takia siis kysyit minun tuloistani, vähän arvelinkin. Mutta minäpä olenkin pienituloinen ja haluan silti rahat pidettäväksi erillään. Mitäs siihen sanot?

• latvalaho

En tykkää näistä kirjoituksista:(

• Tarjoaisin

Nakkikastiketta perunoilla.

• Ihan yleisesti vaan ajatuksena, ohjenuoranani itselleni ja miksei muillekin. Kaikkensa kun antaa, ei enempäänkään voi enää antaa. Se riittää tai ei riitä. Kaikki on rajallista.

Noin muuten, se menee niin että tarvitsen sinua, koska rakastan sinua, ei niin että rakastan sinua koska tarvitsen sinua. :)

• Ikis..M

Ihan hyvin sanottu kyllä vaikkakin minusta vähän molempia tarvitaan, rakkautta sekä tarvitsemista eikä kumpikaan ole toisesta pois.

• Ikis..M kirjoitti:

Ihan hyvin sanottu kyllä vaikkakin minusta vähän molempia tarvitaan, rakkautta sekä tarvitsemista eikä kumpikaan ole toisesta pois.

Tarvitaan toki. Mutta jos ajatellaan, että ihminen pärjää yksinäänkin jo ilman sitä toista ihmistä, niin ehkä se rakkaus on kuitenkin sitten se syy jonka jälkeen tarpeista tulee yhteisiä? :)

Siinä vaiheessa, kun multa loppuu rakkaus toiseen, koen etten sitä toista enää tarvitsekaan. Pystyn jatkamaan yksinäni ilman toista, en tarvi siltä yhtään mitään siitä eteenpäin. Eli ilman rakkautta hänestä tuee mulle tarpeeton. Voi tuntua brutaalille, mutta niin se menee.

Sitten kaikenlaiseen muuhun voi tarvita ihmisiä, ihan käytännössä. Joku korjaa autoa kun itse et osaa tai pysty jne. Mutta parisuhteessa ne tarpeet yhdistyy sen rakkauden myötä tai kautta. Pelkkä hyötymissuhde sitten olis sitä missä ei ole rakkautta, mutta toista tarvitaan ja käytetään vaan puhtaasta omasta tarpeesta.

• zönggö kirjoitti:

Tarvitaan toki. Mutta jos ajatellaan, että ihminen pärjää yksinäänkin jo ilman sitä toista ihmistä, niin ehkä se rakkaus on kuitenkin sitten se syy jonka jälkeen tarpeista tulee yhteisiä? :)

Siinä vaiheessa, kun multa loppuu rakkaus toiseen, koen etten sitä toista enää tarvitsekaan. Pystyn jatkamaan yksinäni ilman toista, en tarvi siltä yhtään mitään siitä eteenpäin. Eli ilman rakkautta hänestä tuee mulle tarpeeton. Voi tuntua brutaalille, mutta niin se menee.

Sitten kaikenlaiseen muuhun voi tarvita ihmisiä, ihan käytännössä. Joku korjaa autoa kun itse et osaa tai pysty jne. Mutta parisuhteessa ne tarpeet yhdistyy sen rakkauden myötä tai kautta. Pelkkä hyötymissuhde sitten olis sitä missä ei ole rakkautta, mutta toista tarvitaan ja käytetään vaan puhtaasta omasta tarpeesta.

Eli juurikin sitä hyötymissuhdetta mistä täälläkin puhutaan. Nainen antaa palvelujaan ja mies maksaa niistä. Mitään tunteita siinä ei ole, ainakaan molemminpuolisia. Se on sitä tarvitsemista vailla rakkautta, joka minusta ei ole väärin jos molemmat tietää missä mennään ja hyväksyy sen.

Mutta kun ihmisellä on tarve rakastaa ja olla rakastettu, sille ei enää riitäkään pelkkä mekaanisten materiaalisten tarpeiden täyttäminen (mitä kuka vaan voisi periaatteessa tarjota)- maksa sinä minä annan-, täytyy saada tunteita ja rakkautta. Tehdä asioita joista ei tarvitse pulittaa rahaa, mutta täytyy olla aidosti läsnä ja mukana. Se on sitä halua luoda ja suoda toiselle hyvää. Silloin voi uhrautua ja tehdä asioita toisen puolestakin, mitä ei koskaan tekisi jos ei olisi tunteita. Senkin uhalla että itse häviää....tai saa vähemmän kuin antaa. Niille teoille ja uhrauksille ei laske hintaa, kun toisesta tykkää. :)

Tunteet ja tarpeet ajaa meitä eteenpäin. Rakastaminen on vaan vaikeampaa kuin tarvitseminen, siinä kun pitää oikeasti laittaa ittensä alttiiksi eikä vaan tarjota maksupäätettä tai vaihtotavaraa. :)

• Allekirjoitan Kommenttisi Just tuollaisena, kun sen kirjoitit.. ;P

• NuuskaMuikkune kirjoitti:

Allekirjoitan Kommenttisi Just tuollaisena, kun sen kirjoitit.. ;P

Minä kiitän. :D

• Ikis..M
        zönggö kirjoitti:

Eli juurikin sitä hyötymissuhdetta mistä täälläkin puhutaan. Nainen antaa palvelujaan ja mies maksaa niistä. Mitään tunteita siinä ei ole, ainakaan molemminpuolisia. Se on sitä tarvitsemista vailla rakkautta, joka minusta ei ole väärin jos molemmat tietää missä mennään ja hyväksyy sen.

Mutta kun ihmisellä on tarve rakastaa ja olla rakastettu, sille ei enää riitäkään pelkkä mekaanisten materiaalisten tarpeiden täyttäminen (mitä kuka vaan voisi periaatteessa tarjota)- maksa sinä minä annan-, täytyy saada tunteita ja rakkautta. Tehdä asioita joista ei tarvitse pulittaa rahaa, mutta täytyy olla aidosti läsnä ja mukana. Se on sitä halua luoda ja suoda toiselle hyvää. Silloin voi uhrautua ja tehdä asioita toisen puolestakin, mitä ei koskaan tekisi jos ei olisi tunteita. Senkin uhalla että itse häviää....tai saa vähemmän kuin antaa. Niille teoille ja uhrauksille ei laske hintaa, kun toisesta tykkää. :)

Tunteet ja tarpeet ajaa meitä eteenpäin. Rakastaminen on vaan vaikeampaa kuin tarvitseminen, siinä kun pitää oikeasti laittaa ittensä alttiiksi eikä vaan tarjota maksupäätettä tai vaihtotavaraa. :)

Ihan hyvin tuokin oli vedetty, en jaksa alkaa jänkäämään :)

• Ikis..M kirjoitti:

Ihan hyvin tuokin oli vedetty, en jaksa alkaa jänkäämään :)

Jesh! Et ole siis ihan mahdoton. ;)

• Ikis..M
        zönggö kirjoitti:

Jesh! Et ole siis ihan mahdoton. ;)

Sen verran pitää kuitenkin lisätä tähän kun tuo "uutinen" sattui silmään.
        Eli tässä materialistisessa maailmassa valitettavasti menee niin että pelkkä rakkaus ei ehkä kanna vaan vaan tarvitaan molempia, myös sitä tarvitsemista edes vähän molemmin puolin ja jos jompikumpi tai kumpikaan ei pysty toisen tarpeita täyttämään tulee siitä helposti ongelmia ja ryppyjä siihen rakkauteenkin:

https://www.seiska.fi/Uutiset/Toni-ja-Heidi-Nieminen-aviokriisissa-rahahuolet-syyna/1117624

• Ikis..M kirjoitti:

Eli tässä materialistisessa maailmassa valitettavasti menee niin että pelkkä rakkaus ei ehkä kanna vaan vaan tarvitaan molempia, myös sitä tarvitsemista edes vähän molemmin puolin ja jos jompikumpi tai kumpikaan ei pysty toisen tarpeita täyttämään tulee siitä helposti ongelmia ja ryppyjä siihen rakkauteenkin:

https://www.seiska.fi/Uutiset/Toni-ja-Heidi-Nieminen-aviokriisissa-rahahuolet-syyna/1117624

Totta. Pelkkä rakkaus ei elätä eikä ruoki, eikä maksa laskuja jne. Mutta aika pian se rakkaus haihtuukin, jos toinen on enempi taakka kuin tuki. Mutta sitten taas päästään siihen, että missä se raja kulkee? Mikä on enää rakkautta ja myötämielisyyttä ja mikä vain silkkaa tarvetta. Pitääkö olla luxusta vai riittääkö nk. tavallinen elämä. Mikä on kohtuullista tarvitsemista rakkaudessa ja mikä ei? Miten se määritellään ja kuka sen määrittää ellei pariskunta itse.

Kuten että, jos mies tai nainen hoitaa kaiken elämiselle välttämättömän, mihin ne resurssit oikeasti riittää, niin riittääkö se toiselle? Jos ahneus vie voiton, se tuskin riittää. Pitää olla enemmän kuin rahkeissa on varaa, sitten alkaa se rakkaus rakoilla. Jolloin tulkitsen ettei se ihan aitoa rakkautta tainnut ollakaan, jos ei saa jotakin ihan elämisen kannalta turhaa ja mihin ei oikeasti ole varaa eli resursseja.

Eli turhan kitinä on sitten jo sitä pelkkää tarvetta taas. Et rakasta minua, kun et ota velkaa kenkieni vuoksi. Tai muuta vastaavaa...

Eli sitten semmoisen luxusta kaipaavan pitäs hakeutua semmoiseen seuraan jolla on samat arvot. Se pyrkii samoihin tavoitteisiin ja suunta on yhteinen.

Pysyy yhteisymmärrys paremmin, kun arvot kohtaa. Vaatimaton pärjää vaatimattoman kanssa, vaativa vaativan kanssa. Kärjistetysti.

Jos toinen tanssii salsaa ja toinen jenkkaa, on askelkuviot erilaiset ja ongelmiahan siitä tulee siinä kohtaa kun pitäs pysyä samassa tanssissa. :)

• Rose_91
        Ikis..M kirjoitti:

Kyllä toisen tarvitseminen on tärkeää, mutta mielestäni tarvitseminen ei tule siitä, että toinen toimii esim. elättäjänä. Tarvitseminen tulee muista jutuista.

• Ikis..M
        zönggö kirjoitti:

Totta. Pelkkä rakkaus ei elätä eikä ruoki, eikä maksa laskuja jne. Mutta aika pian se rakkaus haihtuukin, jos toinen on enempi taakka kuin tuki. Mutta sitten taas päästään siihen, että missä se raja kulkee? Mikä on enää rakkautta ja myötämielisyyttä ja mikä vain silkkaa tarvetta. Pitääkö olla luxusta vai riittääkö nk. tavallinen elämä. Mikä on kohtuullista tarvitsemista rakkaudessa ja mikä ei? Miten se määritellään ja kuka sen määrittää ellei pariskunta itse.

Kuten että, jos mies tai nainen hoitaa kaiken elämiselle välttämättömän, mihin ne resurssit oikeasti riittää, niin riittääkö se toiselle? Jos ahneus vie voiton, se tuskin riittää. Pitää olla enemmän kuin rahkeissa on varaa, sitten alkaa se rakkaus rakoilla. Jolloin tulkitsen ettei se ihan aitoa rakkautta tainnut ollakaan, jos ei saa jotakin ihan elämisen kannalta turhaa ja mihin ei oikeasti ole varaa eli resursseja.

Eli turhan kitinä on sitten jo sitä pelkkää tarvetta taas. Et rakasta minua, kun et ota velkaa kenkieni vuoksi. Tai muuta vastaavaa...

Eli sitten semmoisen luxusta kaipaavan pitäs hakeutua semmoiseen seuraan jolla on samat arvot. Se pyrkii samoihin tavoitteisiin ja suunta on yhteinen.

Pysyy yhteisymmärrys paremmin, kun arvot kohtaa. Vaatimaton pärjää vaatimattoman kanssa, vaativa vaativan kanssa. Kärjistetysti.

Jos toinen tanssii salsaa ja toinen jenkkaa, on askelkuviot erilaiset ja ongelmiahan siitä tulee siinä kohtaa kun pitäs pysyä samassa tanssissa. :)

Juu, taas voidaan olla samaa mieltä, nonhan se menee ja Rose_91 myös ihan oikeassa huomautuksessaan. Minusta vähän tuntuu että noissa Tonin jutuissa homma kaatuu juurikin liian suuriin odotuksiin naisten puolelta ja ehkä Tonin vähän turhan suuriin lupauksiin kaiken järjestymisestä ja kun se arki sitten ei olekaan sitä mitä piti ne ongelmat sitten alkaakin eskaloitumaan. Haasteet käyvät liian suuriksi ja rakkaus sitten loppuu kun tulee liian paljon kränää ja sanomista ainaisesta rahapulasta.

• Ikis..M kirjoitti:

Juu, taas voidaan olla samaa mieltä, nonhan se menee ja Rose_91 myös ihan oikeassa huomautuksessaan. Minusta vähän tuntuu että noissa Tonin jutuissa homma kaatuu juurikin liian suuriin odotuksiin naisten puolelta ja ehkä Tonin vähän turhan suuriin lupauksiin kaiken järjestymisestä ja kun se arki sitten ei olekaan sitä mitä piti ne ongelmat sitten alkaakin eskaloitumaan. Haasteet käyvät liian suuriksi ja rakkaus sitten loppuu kun tulee liian paljon kränää ja sanomista ainaisesta rahapulasta.

Kyllä, ihan samat aatokset kun sullakin tuosta Toni ja Heidin tilanteesta. Ei pysy jotenkin pallo hanskassa ja ollaan ehkä liikaa pää pilvissä. vaaditaan enempi, kun kyetään. :)

Nyt tosiaan meen nukkumaan, vaikka hirmusti viihdynkin keskustelemassa mm. sun kanssa. Öitä taas! :)

• Ikis..M
        zönggö kirjoitti:

Kyllä, ihan samat aatokset kun sullakin tuosta Toni ja Heidin tilanteesta. Ei pysy jotenkin pallo hanskassa ja ollaan ehkä liikaa pää pilvissä. vaaditaan enempi, kun kyetään. :)

Nyt tosiaan meen nukkumaan, vaikka hirmusti viihdynkin keskustelemassa mm. sun kanssa. Öitä taas! :)

Jep, ei kun öitä :)

• Tuolla asenteella varusteltulle ihmiselle mulla tuskin on mitään tarjottavaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Alahan tulla paikkaamaan tekojas

Ja lopeta se piilossa oleminen. Olet vastuussa mun haavoista. Vien asian eteenpäin jos ei ala kuulumaan.
      Suhteet
      30
      4602
    2. Ei tunnu, että välität yhtään

Tuntuu, että et edes muista minua koko ihmistä. 😢
      Ikävä
      34
      3346
    3. Onko kenellekään muulle käynyt niin

Että menetti tilaisuutensa? Kaivattu oli kuin tarjottimella, osoitti kiinnostusta vahvasti, silmät ja olemus täynnä rakk
      Ikävä
      183
      3144
    4. Ketä tietää

Missä ammuttiin pyssyllä.
      Kotka
      10
      2208
    5. Veikeä Satu

Tuu jutteleen, kaipaan sua. Oot kuuma nainen.
      Ikävä
      27
      1760
    6. Tietääkö kaivattusi että

olet häneen ihastunut? 🤠
      Ikävä
      160
      1751
    7. Näytitpä taas niin hyvältä!

Nautit tilanteesta täysin rinnoin. Sinä olet kuin
      Tunteet
      12
      1748
    8. Terveiset kaivatullesi

kesän aluksi tähän ketjuun.
      Ikävä
      101
      1267
    9. Nainen, vaikka olen ja asun yksin

Saan silti seksiä aina kun tahdon. :/
      Ikävä
      137
      1097
    10. Mua ei ole rengastettu, vaikka asunkin jonkun kanssa

Siihen on esteitä. Sinä taas olet rengastettu yksilö. En jaa aviovuodetta kenenkään kanssa, enkä mitään muutakaan.
      Ikävä
      14
      954
    Aihe