Noihin kahteen on jo olemassa lääkkeitä jotka vaikuttavat itse tautiin sen etenemistä hidastaen. DM2:een ei ole lääkettä joka vaikuttaisi itse tautiin, lääkkeillä ainoastaan voidaan hillitä sen vakavinta oiretta eli verensokerin nousua. Itse sairaus jyllää kehossamme entistä vauhtia.
Oikeastaan ainoat lääkevaikutuksen omaavat jutut ovat laihduttaminen ja liikunta, mitään muuta ei ole keksitty.
DM2 on pahempi kuin Alzheimer tai Parkinson
10
303
Vastaukset
- jdffsadasdasd
Dementiat ovat yhä edelleen vakavia invalidisoivia itsenäisyyden ja itsemääräämisoikeuden vieviä ja kuolemaan johtavia sairauksia. Osaltaan runsastuneet syövät, diabetekset ja dementiat kaikki kertovat kasvaneesta eliniästä. Useimmat sairastuvat niihin vasta keski-iän jälkeen. Pari sataa vuotta sitten suurin osa ihmisistä ennätti kuolla ennen rappeumasairauksien puhkeamista. Toisaalta taas kaikkiin niistä vaikuttavat sekä elintapatekijät että myös asenteet. Esim. sosiaalisuus suojaa dementialta.
Diabeetikolla on tilastollisesti suurempi riski moniin sairauksiin kuin ei-diabeetikolla. Maailmalla on kokeellisia alzheimerin tautihoitoja. On kokeiltu mm. sydämentahdistimen kaltaista tahdistinta aivoihin, ja nenään sumutettavaa insuliinia.
Hyvässä hoidossa oleva diabetes on yhä edelleen pienempi paha kuin neurologiset etenevät sairaudet.
Osa sairastuu diabetekseen vaikka olisi tehnyt parhaansa elämäntapojen suhteen. Se on ylikorkean elinikämme hinta.
Geenitestejä saa muuten tilata netistä. Itse ajattelin testata. Olen liikkuva ja järkevästi syövä normaalipainoinen, silti vuosi vuodelta verensokeriarvot hilautuvat pikkuhiljaa ylemmäksi ja ylemmäksi. Syyllistäminen tai syyllistyminen ei auta. - ehkä.onkin
Alzheimeria pidetään nykyään jopa yhtenä diabeteksen muotona.
- Ihan_höpinää
Ei ole diabetes.
- kerro.toki.lisää
Ihan_höpinää kirjoitti:
Ei ole diabetes.
Oletko tehnyt omia tutkimuksia, missä ne on julkaistu?
- Ihan_höpinää
kerro.toki.lisää kirjoitti:
Oletko tehnyt omia tutkimuksia, missä ne on julkaistu?
Entä sinä? Miten perustelet väittämäsi?
- hpv16
Aika tehottomia ovat nämä nykyiset alzheimer-lääkkeet mutta tehokkaita lääkkeitä on tulossa.
Jotkut tutkija pitävät työhypoteesinaan sitä, että alzheimerin aiheuttaa aivojen insuliiniresistenssi. Suurin osa alzheimertutkijoista ei siihen usko. Joka tapauksessa diabetes lisää merkittävästi alzheimeriin sairastumisen riskiä.- liikuntaalisäävaan
.....Aika tehottomia ovat nämä nykyiset alzheimer-lääkkeet mutta tehokkaita lääkkeitä on tulossa,,,,
Ei nyt aivan mutta lääkitys pitäisi aloittaa jo taudin hyvin varhaisessa vaiheessa. Ongelmana on, että sitä ei silloin välttämättä huomata tai osata diagnosoida. Diabetekseen ei ole mitään vastaavaa lääkettä.
- näitä.mietin
Liikuntaan sisältyy lihasharjoitukset, ne taitavat olla jopa parempaa kuin kävely. Kävellessähän ei käytetä esim. käsilihaksia. Siis sekä lenkkeily että lihasharjoitus. Paino tietenkin alas jos sitä on tullut liikaa, jo muutaman kilon pudotus auttaa selvästi.
- töihinToipumaan
älkää pelleilkö harjoituksilla, vaan tehkää töitä, niin ruumis kuluu ja toimii.
Kaikenmaailman lepäily ja lihas harjoitukset sairastaa ihmisen mielen ja kapeuttaa ajattelun, siis tuhoaa vähitellen...
- valoa.näkyvissä
Lääkkeitä ja parannusta on jo itse tautiinkin näkyvissä. Ei nyt ihan heti mutta alle 10 v.
Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Epäily: Oppilas puukotti kolmea Pirkkalan koululla
Tämänhetkisen tiedon mukaan ainakin kolme oppilasta on loukkaantunut puukotuksessa Pirkkalan Vähäjärven koululla. Myös e2416746Jos yhdistät nimikirjaimet
Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne664154Jos olisit täällä
Tosin en tiiä miks oisit. (Ja hävettää muutenkin kun ei muka muulla tavoin osaa kertoa tätäkään) Jos jollain pienellä1313165- 1562322
Kesän odotuksia hyrynsalmella
Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla181860Pirkkalan koulussa puukotus, oppilas puukotti kolmea
Ilmeisesti tyttöjä ollut kohteena.1701597- 821484
Voi Rakas siellä
Olet ollut mun ajatuksissa taas koko päivän. Olet ihmeellinen kertakaikkiaan ja arvostan sinua niin paljon❤️Minulla ei o301461Ohhoh! KAJ laukoi suorat sanat somessa - V-sana mainittu!
Ohhoh! Mitäs mieltä olet tästä huumoriryhmä KAJ:sta? Bara bada bastu on kyllä aikamoinen korvamato... Lue lisää: https371379Erika selvisi hienosti ennakkosuosikin paineista
Hienostihan se meni. Erika jätettiin yksin, eikä häntä tuettu, oli euroviisukiusattu, silti suoriutui ensiluokkaisesti.1111061