ei seksiä yli 10 vuoteen

onneto66

olen ollut samassa parisuhteessa yli 30 ja viimeiset vuodet ollut illan seksiä.Viimeiset 10 vuotta en kertaakaan pyytämälläkään ole saanut seksisiä.Olen tållä hetkellä 50 v. nainen.
Olen kohta 51 vuotias ja edelleen voimaakkaasti tarvitsen seksiä .En ole pettänyt kertaakaan miestäni.Mieheni on aina ollut hyvin antiseksuaalinen.Kaipaan seksiä.
Pitääkö erota vain hankkia rakastaja. Kolmas vaihto ehto on käyttää apuvälineitä( ei aivan sama asia).

181

3917

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tervetuloa vastentahtoisessa selibaatissa elävien kerhoon.
      Itse olen kanssasi saman ikäinen ja käytännössä yhtä kauan ilman seksiä ollut mies.
      Tosin 2,5 vuotta sitten sattui omituinen poikkeus, kun vaimoni jostain syystä suostui seksiin muutaman kerran. Sitä ennen ilman seksiä olin ollut n.7 vuotta.

      Itse olen samoin miettinyt keinoja, jolla saisin tyydytettyä seksin ja läheisyyden tarpeen.
      Ainakaan itselläni itsetyydytys ei tuo sitä helpotusta, jota kaipaan.

      Ilmeisesti ero tai sivusuhde on sitten ne ainoat keinot ratkaisuksi.
      Molemmissa on hyviä ja huonoja puolia
      Eroamisessa mm. omaisuuden jakaminen, ihmissuhteet, lapset yms.
      Sivusuhteessa pitää kestää omatunto, valehtelu omalle puolisolle, mahdollinen rakastuminen,toisen tunteet yms.
      Vaikeita asioita.

      • pölliäpesään

        Ilman seksiä eläminen on kurjaa ja kuihduttavaa, avovaimo ei sitä vaan halua ja on suoraan sen sanonut, sai minut myös keran kiinni pettämisestä, haukkui ja arvosteli. Totesin että mitäs valitat kun et itse halua, siihen loppui arvostelu ja haukkuminen mutta alkoi mykkäkoulu joka kesti pari päivää. En vaan ymmärrä naisia...yksin päättävät seksin loppumisesta parisuhteessa ei multakaan vaivautunut kysymään mielipidettä joten turha arvostella. Ja siitä ei ainakaan kiikastanut ettei olisi nauttinut, kyllä sitä tuntee toisen yli 20 vuoden kokemuksella tietää äänistä ja ilmeistä eikä voi miestä syyttää jos ei saa orgasmia ei ole naisenikaan koskaan välittänut saanko minä kun hän oli saanut omansa. Seksi on kuitenkin vahva side ja liima suhteessa. En tarkoita että pitäis vehdata koko ajan mutta kun edes kerran pari kuussa tai silloin kun mieli tekee. Minä en ole kertaakaan kieltäytynyt seksistä naiseni kanssa suhteen aikana vaikka ei olis mieli tehnytkään, naiset vois kokeilla samaa, korkeintaan kipeänä on jäänyt väliin.


      • kkty

        Ei kenenkään ole pakko elää seksittömässä (tai muutenkaan epätyydyttävässä) liitossa. Eikö niin? On turha valittaa, ellei edes yritä tehdä jotain edistääksesi asiaa. Ehdotankin, että hommaat itsellesi edes yhden seksisuhteen tai vain kokemuksen. Tietysti tarkkaan valitun naisen kanssa. Näin pääset asiassa eteenpäin.


      • kkty kirjoitti:

        Ei kenenkään ole pakko elää seksittömässä (tai muutenkaan epätyydyttävässä) liitossa. Eikö niin? On turha valittaa, ellei edes yritä tehdä jotain edistääksesi asiaa. Ehdotankin, että hommaat itsellesi edes yhden seksisuhteen tai vain kokemuksen. Tietysti tarkkaan valitun naisen kanssa. Näin pääset asiassa eteenpäin.

        Ei sellaisen seksisuhteen löytäminen käy ihan noin vain.
        Toisen osapuolen pitäisi ymmärtää ja hyväksyä tilanne, molempien pitäisi pitää toista haluttavana, toisen tunteminen ja luottamus toiseen tekisi suhteesta antoisan.
        Ja pitäisi vielä asua melko lähekkäin, että suhteen luominen onnistuisi.

        Helpommin sanottu, kuin tehty.


      • liuliu
        mikatre66 kirjoitti:

        Ei sellaisen seksisuhteen löytäminen käy ihan noin vain.
        Toisen osapuolen pitäisi ymmärtää ja hyväksyä tilanne, molempien pitäisi pitää toista haluttavana, toisen tunteminen ja luottamus toiseen tekisi suhteesta antoisan.
        Ja pitäisi vielä asua melko lähekkäin, että suhteen luominen onnistuisi.

        Helpommin sanottu, kuin tehty.

        Mikä tässä elämässä kävisi "noin vain"? Ei varmasti juuri mikään. Mutta seksi- salasuhde löytyy melkoisen varmasti, kun lähtee asialle oikealla asenteella, on avoin. Etsi "virikkeitä", eli mene paikkoihin, jossa näet naisia, sieltä löytyy joku myös sinun makuusi. Pelkästään haaveilemalla ei löydy ;).


      • liuliu kirjoitti:

        Mikä tässä elämässä kävisi "noin vain"? Ei varmasti juuri mikään. Mutta seksi- salasuhde löytyy melkoisen varmasti, kun lähtee asialle oikealla asenteella, on avoin. Etsi "virikkeitä", eli mene paikkoihin, jossa näet naisia, sieltä löytyy joku myös sinun makuusi. Pelkästään haaveilemalla ei löydy ;).

        Sinä ilmeisesti olet nainen?
        Seuranhaussa nainen on aivan eri tilanteessa kuin mies. Naiselle pääsääntöisesti riittää, kun jollakin tavalla osoittaa hyväksyvänsä miehen kiinnostuksen.
        Naisen pitää vain valita kiinnostuneista sopivin.

        Ehkä joku filmitähden näköinen mies on naisen kanssa samassa tilanteessa, mutta tälläinen tavallinen mies on altavastaajana.

        Eräs nainen, joka tietää tilanteeni, sanoi mulle, että luonteeni ja ulkonäköni puolesta kelpaan kenelle tahansa, mutta itse olen asiasta kovasti eri mieltä.
        Ehkä vaimoni vuosia jatkunut torjunta on romuttanut itsetuntoani ja se vaikuttaa mielipiteeseeni.
        Mutta eipä mua kovin moni ole iskemäänkään alkanut.

        Liikun jonkin verran paikoissa, joissa on mahdollisuus tavata naisia.
        Esim. koiran kanssa lenkkeilen ja käyn koirapuistoissa, joissa yleensä on helppo löytää yhteinen jutunaihe naisten kanssa.

        Ehkä jotkut baarit ja terassit olisi helpompia paikkoja seuranhakuun, mutta itse en niissä viihdy, kun en juurikaan alkoholia käytä.

        Ehdotuksia sopivista paikoista otetaan vastaan :)


      • Yönäänet
        kkty kirjoitti:

        Ei kenenkään ole pakko elää seksittömässä (tai muutenkaan epätyydyttävässä) liitossa. Eikö niin? On turha valittaa, ellei edes yritä tehdä jotain edistääksesi asiaa. Ehdotankin, että hommaat itsellesi edes yhden seksisuhteen tai vain kokemuksen. Tietysti tarkkaan valitun naisen kanssa. Näin pääset asiassa eteenpäin.

        Mitä pienempi kylä, kaupunki sitä vaikeampaa on jopa mahdotonta. Mikäli välimatkaa 150-200 km hankalaksi menee vaikka olisi halua, himoa kiimaa.


      • miestäkaipaan
        kkty kirjoitti:

        Ei kenenkään ole pakko elää seksittömässä (tai muutenkaan epätyydyttävässä) liitossa. Eikö niin? On turha valittaa, ellei edes yritä tehdä jotain edistääksesi asiaa. Ehdotankin, että hommaat itsellesi edes yhden seksisuhteen tai vain kokemuksen. Tietysti tarkkaan valitun naisen kanssa. Näin pääset asiassa eteenpäin.

        En ole lesbo.


      • miestäkaipaan kirjoitti:

        En ole lesbo.

        Vanhaa vitsiä tähän sovittaen:

        "Mies kysyy: Mikä se sellainen lepso on?
        Nainen: Me lesbot tykätään juoda kaljaa ja nuolla pillua.
        Mies: no sellanen se lepsohan se minäkin sitten." :)

        Niin kai minäkin sitten, vaikka en kaljasta niin välitäkään ;)


      • 8764
        mikatre66 kirjoitti:

        Sinä ilmeisesti olet nainen?
        Seuranhaussa nainen on aivan eri tilanteessa kuin mies. Naiselle pääsääntöisesti riittää, kun jollakin tavalla osoittaa hyväksyvänsä miehen kiinnostuksen.
        Naisen pitää vain valita kiinnostuneista sopivin.

        Ehkä joku filmitähden näköinen mies on naisen kanssa samassa tilanteessa, mutta tälläinen tavallinen mies on altavastaajana.

        Eräs nainen, joka tietää tilanteeni, sanoi mulle, että luonteeni ja ulkonäköni puolesta kelpaan kenelle tahansa, mutta itse olen asiasta kovasti eri mieltä.
        Ehkä vaimoni vuosia jatkunut torjunta on romuttanut itsetuntoani ja se vaikuttaa mielipiteeseeni.
        Mutta eipä mua kovin moni ole iskemäänkään alkanut.

        Liikun jonkin verran paikoissa, joissa on mahdollisuus tavata naisia.
        Esim. koiran kanssa lenkkeilen ja käyn koirapuistoissa, joissa yleensä on helppo löytää yhteinen jutunaihe naisten kanssa.

        Ehkä jotkut baarit ja terassit olisi helpompia paikkoja seuranhakuun, mutta itse en niissä viihdy, kun en juurikaan alkoholia käytä.

        Ehdotuksia sopivista paikoista otetaan vastaan :)

        "Naisen pitää vain valita kiinnostuneista sopivin."

        Älähän nyt luule kummia ja kuvittele naisilla olevan turhan helppoa.

        Kiinnostamisesta ei ole kyse, vaan silkasta himosta. Himo puolestaan ei syty, ellei sille anna tilaisuutta. Naiselle himo puolestaan on yhä tabu. Jos sellaista näyttää tuntevansa, voi joutua leimatuksi hyvin tuhmaksi tytöksi. Harva nainen sellaista haluaa. Lisäksi saa myös oikeasti pelätä joutuvansa raiskatuksi tai muuten vaan hullun miehen uhriksi, jos lähtee esim. jatkoille väärän henkilön kanssa.

        Itse olen todennut, että vähintään seksikumppanin löytää, kun aika, paikka ja henkilökemiat kohtaa. Baari, klubit, bändit tms. on paras paikka tähän. Baarissa ja näissä ei ole pakko juoda alkoholia! Ja se jos mikä lisää miehen kiinnostavuutta. Tai ainakin omasta mielestäni. Enkä ole yhdenkään naisen kuullut sanoneen, että haluaa sekstailla vain kännikalojen kanssa :D.

        Netti on omalla tavallaan paras myös, sillä tarkoitus, pari-seksi-tmssuhteen haku selviää heti. Koirapuistossa on muodon vuoksi rupateltava tovin ennen kuin kehtaa kysyä ehdokkaasta enemmän.


      • 8764
        8764 kirjoitti:

        "Naisen pitää vain valita kiinnostuneista sopivin."

        Älähän nyt luule kummia ja kuvittele naisilla olevan turhan helppoa.

        Kiinnostamisesta ei ole kyse, vaan silkasta himosta. Himo puolestaan ei syty, ellei sille anna tilaisuutta. Naiselle himo puolestaan on yhä tabu. Jos sellaista näyttää tuntevansa, voi joutua leimatuksi hyvin tuhmaksi tytöksi. Harva nainen sellaista haluaa. Lisäksi saa myös oikeasti pelätä joutuvansa raiskatuksi tai muuten vaan hullun miehen uhriksi, jos lähtee esim. jatkoille väärän henkilön kanssa.

        Itse olen todennut, että vähintään seksikumppanin löytää, kun aika, paikka ja henkilökemiat kohtaa. Baari, klubit, bändit tms. on paras paikka tähän. Baarissa ja näissä ei ole pakko juoda alkoholia! Ja se jos mikä lisää miehen kiinnostavuutta. Tai ainakin omasta mielestäni. Enkä ole yhdenkään naisen kuullut sanoneen, että haluaa sekstailla vain kännikalojen kanssa :D.

        Netti on omalla tavallaan paras myös, sillä tarkoitus, pari-seksi-tmssuhteen haku selviää heti. Koirapuistossa on muodon vuoksi rupateltava tovin ennen kuin kehtaa kysyä ehdokkaasta enemmän.

        Ai joo, unohdin suositella hakujen kohteeksi ystävien, kavereiden, tuttujen yms. tuttuja. Työpaikkakin on hyvä, kunhan ei ole liian pieni ja valitsee luotettavasti.


      • 8764 kirjoitti:

        "Naisen pitää vain valita kiinnostuneista sopivin."

        Älähän nyt luule kummia ja kuvittele naisilla olevan turhan helppoa.

        Kiinnostamisesta ei ole kyse, vaan silkasta himosta. Himo puolestaan ei syty, ellei sille anna tilaisuutta. Naiselle himo puolestaan on yhä tabu. Jos sellaista näyttää tuntevansa, voi joutua leimatuksi hyvin tuhmaksi tytöksi. Harva nainen sellaista haluaa. Lisäksi saa myös oikeasti pelätä joutuvansa raiskatuksi tai muuten vaan hullun miehen uhriksi, jos lähtee esim. jatkoille väärän henkilön kanssa.

        Itse olen todennut, että vähintään seksikumppanin löytää, kun aika, paikka ja henkilökemiat kohtaa. Baari, klubit, bändit tms. on paras paikka tähän. Baarissa ja näissä ei ole pakko juoda alkoholia! Ja se jos mikä lisää miehen kiinnostavuutta. Tai ainakin omasta mielestäni. Enkä ole yhdenkään naisen kuullut sanoneen, että haluaa sekstailla vain kännikalojen kanssa :D.

        Netti on omalla tavallaan paras myös, sillä tarkoitus, pari-seksi-tmssuhteen haku selviää heti. Koirapuistossa on muodon vuoksi rupateltava tovin ennen kuin kehtaa kysyä ehdokkaasta enemmän.

        Ei tietenkään baarissa ole pakko juoda alkoholia, mutta kuka jaksaa selvinpäin katsella juovuksissa olevia ihmisiä?
        Mutta niissäkin nainen on se, joka valitsee miehen. Jokaiselle naiselle on vähintään viisi miespuolista tarjoutujaa.

        Viimeksi olen ollut baarissa työpaikan pikkujouluissa. Siellä katselin erästä yksin istuvaa kaunista naista.
        Hän ei saanut/joutunut istumaan varmasti kahta minuuttia yksinään, kun aina joku oli haluamassa seuraksi.
        Itse en oikein päässyt häntä lähestymään, kun työpaikkani naiset pitivät mut niin kiireisenä tanssilattialla. Olen tanssia aika monta vuotta nuorempana harrastanut (kilpaillut), niin ilmeisesti olen aika haluttu tanssittaja.
        Mutta näistä työpaikkani naisista (heitä on vähän) yksikään ei ole todellinen vaihtoehto. Liian nuoria ja loput naimisissa.

        Ystäväpiiri on vuosien kuluessa muodostunut yhteiseksi, joten sieltäkään ei oikein vaihtoehtoja löydy.

        Vaikka tää Tamperekylä on melko iso, niin vähänkin samoissa piireissä liikkuvat ovat yleensä jotakin kautta toisilleen tuttuja, tai heillä.on yhteinen tuttu.

        Lisäksi olen todella surkea valehtelemaan. Jos jotain epäilyksiä heräisi, niin varmasti jäisin valeesta kiinni, jos jotain yrittäisin sepittää.

        Joskus toivoisin olevani tunteeton huijari ja pettäjä.
        Voisin lupailla naisille mitä vaan, saada heidät sänkyyn ja sen jälkeen pyyhkiä vehje verhoihin ja mennä kotiin.
        Kotona vaimolle kertoa kirkkain silmin, että olin ylitöissä, tms.
        Moni asia olis paljon helpompaa.


      • Ilolintu1

        Entä maksullinen nainen? Ei mitään tunteita ja saat mitä haluat. Vaitiolo on varmaa.


      • Ilolintu1 kirjoitti:

        Entä maksullinen nainen? Ei mitään tunteita ja saat mitä haluat. Vaitiolo on varmaa.

        "Ei mitään tunteita", juuri siinä se vika on.
        Pelkkä paneminen ilman tunteita, on mun mielestä lähinnä masturbointia toiseen ihmiseen.
        Se ei ole mun juttu.

        Itse saan suurimman nautinnon, kun saan kumppanini nauttimaan.
        On aivan mahtava tunne, kun näkee ja tuntee naisen orgasmin.
        Tuntee, kuinka nainen hukkuu syvemmälle ja syvemmälle nautintoon, kun naisen itsekontrolli katoaa ja nainen on täysin nautinnon armoilla.

        Se on se, jota kaipaan.
        Sitä ei helposti saa yhden illan suhteesta, eikä varmasti maksulliselta.


      • Käsikäteen1

        Niin ongelma on mitä aktin lisäksi. Jos kiintymystä tulee olet jo pettäjä. Mutta jos haluaa sen muun. 5min hyvänä pitoa ja silittelyä ja pari nättiä sanaa. Ja kotona on ei toivottu jopa inhottava. En tiedä mitä ex tuumasi. Joskus illalla otin kädestä pariksi sekunniksi kiinni. Ne sekunnin elätti. Vähän. Ja niin nopea että jos inhotti niin kauan ei kestänyt. Tsemppiä teille kaikille. Ehkä kaikille on olemassa hyvä ihminen.


      • Ilolintu1
        Käsikäteen1 kirjoitti:

        Niin ongelma on mitä aktin lisäksi. Jos kiintymystä tulee olet jo pettäjä. Mutta jos haluaa sen muun. 5min hyvänä pitoa ja silittelyä ja pari nättiä sanaa. Ja kotona on ei toivottu jopa inhottava. En tiedä mitä ex tuumasi. Joskus illalla otin kädestä pariksi sekunniksi kiinni. Ne sekunnin elätti. Vähän. Ja niin nopea että jos inhotti niin kauan ei kestänyt. Tsemppiä teille kaikille. Ehkä kaikille on olemassa hyvä ihminen.

        Meilläkin oli tuo sekunnin kädestä pitäminen. Se oli vuosia ainoa asia mitä oli. Ja juuri noin minäkin ajattelin. Jos inhottaa niin on nopeasti ohi.


      • Ilolintu1 kirjoitti:

        Meilläkin oli tuo sekunnin kädestä pitäminen. Se oli vuosia ainoa asia mitä oli. Ja juuri noin minäkin ajattelin. Jos inhottaa niin on nopeasti ohi.

        Haluaisin mielelläni kuulla enemmän siitä, mitä Sinulla oli, mikä siihen oli johtanut ja mitä siitä seurasi.


      • 69anniM
        mikatre66 kirjoitti:

        "Ei mitään tunteita", juuri siinä se vika on.
        Pelkkä paneminen ilman tunteita, on mun mielestä lähinnä masturbointia toiseen ihmiseen.
        Se ei ole mun juttu.

        Itse saan suurimman nautinnon, kun saan kumppanini nauttimaan.
        On aivan mahtava tunne, kun näkee ja tuntee naisen orgasmin.
        Tuntee, kuinka nainen hukkuu syvemmälle ja syvemmälle nautintoon, kun naisen itsekontrolli katoaa ja nainen on täysin nautinnon armoilla.

        Se on se, jota kaipaan.
        Sitä ei helposti saa yhden illan suhteesta, eikä varmasti maksulliselta.

        Oletko ihan oikeasti tuollainen???
        Että oikeasti et juo, tanssit selvinpäin ja seksissä huomioit naisen?
        Jos olet tuollainen oikeasti vaimollesikin niin miksi teillä ei ole seksiä?
        Mä en nyt ymmärrä jotain tai sitten et kerro koko totuutta!


      • 69anniM kirjoitti:

        Oletko ihan oikeasti tuollainen???
        Että oikeasti et juo, tanssit selvinpäin ja seksissä huomioit naisen?
        Jos olet tuollainen oikeasti vaimollesikin niin miksi teillä ei ole seksiä?
        Mä en nyt ymmärrä jotain tai sitten et kerro koko totuutta!

        Kyllä mä "ihan oikeasti" olen tuollainen.
        Tietysti se on vain mun oma arvio itsestäni.
        Ehkä vaimoni ajattelee erilailla, mutta ei sitä ainakaan ole ääneen sanonut.

        Mutta seksi ei vaan kiinnosta vaimoani missään muodossa.
        Ei mun kanssa, ei kenenkään muun miehen kanssa, ei naisen kanssa, eikä edes itsensä kanssa.
        Syytä siihen hän ei omien puheittensa mukaan tiedä, ei vaan kiinnosta, on ainoa vastaus.


      • 69anniM
        mikatre66 kirjoitti:

        Kyllä mä "ihan oikeasti" olen tuollainen.
        Tietysti se on vain mun oma arvio itsestäni.
        Ehkä vaimoni ajattelee erilailla, mutta ei sitä ainakaan ole ääneen sanonut.

        Mutta seksi ei vaan kiinnosta vaimoani missään muodossa.
        Ei mun kanssa, ei kenenkään muun miehen kanssa, ei naisen kanssa, eikä edes itsensä kanssa.
        Syytä siihen hän ei omien puheittensa mukaan tiedä, ei vaan kiinnosta, on ainoa vastaus.

        Miksi et eroa? Miksi olet suhteessa josta et saa mitään?
        Varmasti löytäisit naisen, jolta saisit oikean suhteen.
        Älä tuhlaa elämääsi.


      • 69anniM kirjoitti:

        Miksi et eroa? Miksi olet suhteessa josta et saa mitään?
        Varmasti löytäisit naisen, jolta saisit oikean suhteen.
        Älä tuhlaa elämääsi.

        Kysymyksiisi ei olehelppo vastata lyhyesti. Mun pitäisi kertoa aika paljon henkilökohtaisia asioita, että pystyisit ymmärtämään miksi olen tähän saakka päätynyt tähän ratkaisuun.
        Tälläin julkisesti en tahdo sitä kertoa, mutta annan sähköpostini, niin voin kertoa enemmän.
        nimimerkkini ät suomi24 piste fi


      • Onnituleeeläen

        Mikä siinä erossa nyt niin vaikeeta on, omaisuudesta saat puolet, jollei ole avioehtoa ja lapsilla säilyy molemmat vanhemmat, vanhemmuus ei pääty eroon ja kaverit pysyy ,jos ovat kunnon kavereita ja sillon mitataan se kunnon kaveruus, huonot saa jäädäkin pois.
        Jos et uskalla erota niin sitte vaan kärvistelet hautaan saakka , voi muuten vituttaa vanhainkodissa se elämätön elämä ,no se on sitte jo myöhäistä.


      • valosammunut

        Naiset kun ei alkuhuuman jälkeen halua kertoa ettei sitten enää lapsien jälkeen jos niitä hankitaan. Mulla oli kuvitelma että naiseni mua haluaa kuten on halunnut alusta asti kunnes koitti viimeinen sutaisu. Seksi ei ole ollut tylsää ja eripaikkoissakin muhinoitu eikä ole naisen suusta valituksia tullut. tyytyväinen on aina seksin jälkeen ollut. Mutta niin vaan viimeisestä sutaisusta jo vuosia. Tainnut olla pikaliimaa kun reidet pysyy tiukasti kiinni.


      • 895429845
        valosammunut kirjoitti:

        Naiset kun ei alkuhuuman jälkeen halua kertoa ettei sitten enää lapsien jälkeen jos niitä hankitaan. Mulla oli kuvitelma että naiseni mua haluaa kuten on halunnut alusta asti kunnes koitti viimeinen sutaisu. Seksi ei ole ollut tylsää ja eripaikkoissakin muhinoitu eikä ole naisen suusta valituksia tullut. tyytyväinen on aina seksin jälkeen ollut. Mutta niin vaan viimeisestä sutaisusta jo vuosia. Tainnut olla pikaliimaa kun reidet pysyy tiukasti kiinni.

        Ei ne naiset sitä voi etukäteen tietää, mitä haluille käy.

        Olin (mies) kerran leikkauksen jälkeen toipumassa sairaalassa viikon verran. Kiinnitin huomiota, miten seksihalut olivat kokonaan poissa mielestä. Se oli aika uskomaton tunne, enkä olisi voinut uskoa sellaisen olevan mahdollista.


    • Tahvo52

      Mitä helv...., kyllä seksi kuuluu parisuhteeseen ja on osa läheisyyttä. Ihan varmaan kerrat vähenee iän myötä mutta kuitenkin. Ei ole pelkästään toisen asia pistää jalat ristiin oli sitten mies tai nainen. Yksipuolinen seksistä luopuminen parisuhteessa on törkeää ja alistavaa.

      Itse olen 52v ja vuosi sitten sain tarpeekseni puolison yksipuolisesta päätöksestä elää ilman seksiä. Vaimosta tuli ex ihan vaan siitä syystä että seksi on kuitenki se liima millä parisuhde pidetään kasassa, jos ei sitä ole niin ei sitten parisuhdettakaan sitten.
      En väitä että saisin paljon seksiä nykytilanteessakaan mutta ei tarvitse katsoa sitä henkilöä joka sitä pihtaa ja on suu mutrulla. Ja kyllä....kyllä kerroin että hei...minulla on tarpeita mutta kuuroille korville puhuin.

      • Puhpahjapois

        Opettele panemaan ja ota toisenkin tarpeet huomioon


    • 74562648

      Sama tilanne. Ihan normaalia.

      Mutta lapset voivat loistavasti. Jos se tämän uhrin vaati, niin ehdottomasti kannatti.

      • TotuusSattuu

        "Sama tilanne. Ihan normaalia."

        Ei se ole normaalia, yllättävän yleistä siltikin. Eihän parisuhteen pilaaminen vaikka ryyppäämälläkään ole normaalia mutta liian yleistä sekin.

        "Mutta lapset voivat loistavasti. Jos se tämän uhrin vaati, niin ehdottomasti kannatti."

        Ei se sitä uhria vaatisi. Sinut on vain laitettu se uhri väkisin antamaan.


    • Elämänpituinenmatka

      Jos seksi,mikä on kuitenkin parisuhteen yksi tärkeimmistä yhdessä pitävistä voimista, taloudellisen riippuvuuden lisäksi loppuu,niin pitää olla kyllä melko masokisti,jos jää vuosikausiksi tyhjänpäiväiseen suhteeseen roikkumaan!Itse olen lopettanut muutamia suhteita pelkästään toisen sänkytaitojen huonouden takia,mut kukin taaplatkoon tyylillään!

    • kkty

      Itse huolestuisin, jos seksiä ei olisi ollut (ilman pätevää syytä) esim. kolmeen kuukauteen. Kymmentä vuotta en haluaisi panostaa parisuhteeseen ilman seksiä.

      • 89585787

        Pätevä syy on se, ettei satu huvittamaan. Mitä järkeä on missään huvissa, jos sitä joutuu tekemään vastentahtoisesti.


      • NäinMeillä
        89585787 kirjoitti:

        Pätevä syy on se, ettei satu huvittamaan. Mitä järkeä on missään huvissa, jos sitä joutuu tekemään vastentahtoisesti.

        "Pätevä syy on se, ettei satu huvittamaan. Mitä järkeä on missään huvissa, jos sitä joutuu tekemään vastentahtoisesti."

        Tuossahan onkin juuri se ero että liian moni vain sanoo suoralta kädeltä että nyt ei huvita. Ja syynä on usein stressi, väsymys, kotityöt ja milloin mikäkin alkaen kuun asennosta.
        Fiksu ihminen kuitenkin näkee näiden asioiden "taakse" ja tajuaa että se halu kyllä varmaan on olemassa vaikka ei arjessa aina tulekaan pintaan. Siksi sille seksille pitää pitkässä parisuhteessa erikseen antaa mahdollisuus jotta halu ehtii tulla esiin. Halu tulee usein vain sillä että päättää haluta. Ottaa siis aikaa seksille ja antaa puolisolle mahdollisuuden herätellä ne halut eikä vain käännä suoraan selkää.


      • mekkk
        89585787 kirjoitti:

        Pätevä syy on se, ettei satu huvittamaan. Mitä järkeä on missään huvissa, jos sitä joutuu tekemään vastentahtoisesti.

        Jos parisuhteessa on niin syyksi ei riitä että ei huvita ja sama hommahan on että toinen puoliso lopettaa maksamisen yhteisistä kuluista kunei huvita. Suurin syy seksistä kieltäytymiseen on asenteessa eli jos parisuhteessa eletään niin seksiä on harratettava niin hyvä tulee. Miehenä olen naiseni kanssa sekstaillut kun on halunnut vaikka itseä ei silloin olisi hirveesti kiinostanut mutta kun se on niin mukavaa. Monella naisella on tapana käyttää seksiä vallan välineenä ja se ei pitkälle kanna.


    • liuliu

      Apuvälineet on korvikeseksiä. Joten jos seksiä tahdot, niin rakastaja on ainoa vaihtoehto. Tai eron myötä uusi mies, joka sekstailee.

      • RuokkikaaRakkautta

        Seksiä, siis apuvälineseksi tai toisin sanoen runkkaaminen on ihan hyvä ratkaisu. Sillä sinulla on ihan yhtäläiset oikeudet omaan vartaloosi kuin puolisolla omaansa.
        Ja kyllä läheisyys ja romantiikka ihan eri asioita ovat, mutta korvikeseksi sanalla on outo kaiku, ikään kuin tuomitset masturboinnin jo mielessäsi halveksuttavaksi. Suosittelen masturbointia kaikille, määrältään paljon. Se on hyvä ratkaisu. Ja syyllistämättä ja luonnollisesti synnyttämällä toteutuu ne eroottiset fantasiatkin tai hetken romantiikka rakastamansa ihmisen kanssa.


      • TotuusSattuu
        RuokkikaaRakkautta kirjoitti:

        Seksiä, siis apuvälineseksi tai toisin sanoen runkkaaminen on ihan hyvä ratkaisu. Sillä sinulla on ihan yhtäläiset oikeudet omaan vartaloosi kuin puolisolla omaansa.
        Ja kyllä läheisyys ja romantiikka ihan eri asioita ovat, mutta korvikeseksi sanalla on outo kaiku, ikään kuin tuomitset masturboinnin jo mielessäsi halveksuttavaksi. Suosittelen masturbointia kaikille, määrältään paljon. Se on hyvä ratkaisu. Ja syyllistämättä ja luonnollisesti synnyttämällä toteutuu ne eroottiset fantasiatkin tai hetken romantiikka rakastamansa ihmisen kanssa.

        Itsekseen puhuminenkin on hyvä ratkaisu jos puoliso ei enää jaksa jutella lainkaan. Itsekseen puhelua pidetään ihan suotta korvikkeeena aidolle kahdenväliselle keskustelulle. Päinvastoin, kun juttelee vain itselleen, saa aina puhua juuri siitä kuin haluaa eikä vastapuoli koskaan väitä vastaan.
        Siksi olenkin lakannut kokonaan puhumasta puolisolleni ja puhun vain itsekseni.


      • tylkdyulx
        TotuusSattuu kirjoitti:

        Itsekseen puhuminenkin on hyvä ratkaisu jos puoliso ei enää jaksa jutella lainkaan. Itsekseen puhelua pidetään ihan suotta korvikkeeena aidolle kahdenväliselle keskustelulle. Päinvastoin, kun juttelee vain itselleen, saa aina puhua juuri siitä kuin haluaa eikä vastapuoli koskaan väitä vastaan.
        Siksi olenkin lakannut kokonaan puhumasta puolisolleni ja puhun vain itsekseni.

        Exänikin puhui usein itsekseen, riitelikin itsekseen. Sitä kutsutaan kaksisuuntaiseksi mielialahäiriöksi. Ei siis mitenkään normaalia...


      • tylkdyulx
        RuokkikaaRakkautta kirjoitti:

        Seksiä, siis apuvälineseksi tai toisin sanoen runkkaaminen on ihan hyvä ratkaisu. Sillä sinulla on ihan yhtäläiset oikeudet omaan vartaloosi kuin puolisolla omaansa.
        Ja kyllä läheisyys ja romantiikka ihan eri asioita ovat, mutta korvikeseksi sanalla on outo kaiku, ikään kuin tuomitset masturboinnin jo mielessäsi halveksuttavaksi. Suosittelen masturbointia kaikille, määrältään paljon. Se on hyvä ratkaisu. Ja syyllistämättä ja luonnollisesti synnyttämällä toteutuu ne eroottiset fantasiatkin tai hetken romantiikka rakastamansa ihmisen kanssa.

        Mmm. Itse pidän runkkaamista myös korvikeseksinä, josta uupuu vuorovaikutus kokonaan. Very bad. Runkkaaminen on ok, ellei ole parisuhdetta eikä huvita lähteä pokaamaan ketään. Parisuhteessa se ei vetele, ei ainakaan pidemmän päälle, ainoa seksilajina. Extrana parisuhdeseksin päälle tietysti kyllä.


      • tylkdyulx
        RuokkikaaRakkautta kirjoitti:

        Seksiä, siis apuvälineseksi tai toisin sanoen runkkaaminen on ihan hyvä ratkaisu. Sillä sinulla on ihan yhtäläiset oikeudet omaan vartaloosi kuin puolisolla omaansa.
        Ja kyllä läheisyys ja romantiikka ihan eri asioita ovat, mutta korvikeseksi sanalla on outo kaiku, ikään kuin tuomitset masturboinnin jo mielessäsi halveksuttavaksi. Suosittelen masturbointia kaikille, määrältään paljon. Se on hyvä ratkaisu. Ja syyllistämättä ja luonnollisesti synnyttämällä toteutuu ne eroottiset fantasiatkin tai hetken romantiikka rakastamansa ihmisen kanssa.

        "Sillä sinulla on ihan yhtäläiset oikeudet omaan vartaloosi kuin puolisolla omaansa"

        Tähän unohtui kommentoida, että molemmilla puolisoilla tosiaan on oikeus omaan kroppaansa. Jos puolisoa ei kiinnosta seksi, niin on täysi oikeus lähteä vieraisiin.


      • Eroparasvaihtoehto
        tylkdyulx kirjoitti:

        "Sillä sinulla on ihan yhtäläiset oikeudet omaan vartaloosi kuin puolisolla omaansa"

        Tähän unohtui kommentoida, että molemmilla puolisoilla tosiaan on oikeus omaan kroppaansa. Jos puolisoa ei kiinnosta seksi, niin on täysi oikeus lähteä vieraisiin.

        Ei vaan erota, ei se siitä mikskään muutu ,jos menee vieraisiin vaan hullummaksi ja silti se ero tulee, miksi siis kiusata toisiaan sen takia.


      • åpåpåpo
        Eroparasvaihtoehto kirjoitti:

        Ei vaan erota, ei se siitä mikskään muutu ,jos menee vieraisiin vaan hullummaksi ja silti se ero tulee, miksi siis kiusata toisiaan sen takia.

        Itse olen nähnyt paljon pareja, joissa toisen (tai molempien) vieraissa käyminen ei vaikuta parisuhteeseen. Hulluksi menee ainoastaan silloin, kun toinen "kehtaa" ehdottaa eroa. Kuten myös silloin, kun toinen ei halua seksiä puolison kanssa, ei myöskään että puoliso käy vieraissa, mutta ei myöskään erota.


      • Rahakoratkaisee
        åpåpåpo kirjoitti:

        Itse olen nähnyt paljon pareja, joissa toisen (tai molempien) vieraissa käyminen ei vaikuta parisuhteeseen. Hulluksi menee ainoastaan silloin, kun toinen "kehtaa" ehdottaa eroa. Kuten myös silloin, kun toinen ei halua seksiä puolison kanssa, ei myöskään että puoliso käy vieraissa, mutta ei myöskään erota.

        Miksi sellaista kulissisuhdetta sitte pitää pitää pystyssä ,jos kerran mikään ei toimi?
        Eroon ei tosiaankaan tarvita puolison lupaa ,eron voi ihan yksin hakea.
        Vai onko niin, että sen lauluja laulat kenen leipää syöt.


      • Eroparas
        åpåpåpo kirjoitti:

        Itse olen nähnyt paljon pareja, joissa toisen (tai molempien) vieraissa käyminen ei vaikuta parisuhteeseen. Hulluksi menee ainoastaan silloin, kun toinen "kehtaa" ehdottaa eroa. Kuten myös silloin, kun toinen ei halua seksiä puolison kanssa, ei myöskään että puoliso käy vieraissa, mutta ei myöskään erota.

        Ai jaa ,eletään niinkö sisko ja sen veli, ihan turhaa elämän haaskausta, olla kiinni jossain kulississa.


      • 8764
        åpåpåpo kirjoitti:

        Itse olen nähnyt paljon pareja, joissa toisen (tai molempien) vieraissa käyminen ei vaikuta parisuhteeseen. Hulluksi menee ainoastaan silloin, kun toinen "kehtaa" ehdottaa eroa. Kuten myös silloin, kun toinen ei halua seksiä puolison kanssa, ei myöskään että puoliso käy vieraissa, mutta ei myöskään erota.

        Juuri noin. Monet ovat vaan niin juuttuneita tai juurtuneita pakoilleen, etteivät osaa muuta ajatella.


      • 8764
        Rahakoratkaisee kirjoitti:

        Miksi sellaista kulissisuhdetta sitte pitää pitää pystyssä ,jos kerran mikään ei toimi?
        Eroon ei tosiaankaan tarvita puolison lupaa ,eron voi ihan yksin hakea.
        Vai onko niin, että sen lauluja laulat kenen leipää syöt.

        Mietin tuota kulissia. Vaikka käydään vieraissa, ehkä puolin ja toisin (ehkä ei), niin eihän silti kaikki halua erota. Moni arvostaa yhteistä tupaa tai lapsia tai jotain. Tai muuten vaan ei viitsi erota, ehkä ajattelee, ettei elämä erosta parannu miksikään. Etenkään silloin ollaan kovin haluttomia eroon, jos puolisokaan ei halua. ei välttämättä siis ole kyse kulissista vaan jostain muusta. Läheisriippuvuuskin on yleistä. Harvemmin päihteidenkään käyttäjä haluaa erota.


      • pompppiduu
        åpåpåpo kirjoitti:

        Itse olen nähnyt paljon pareja, joissa toisen (tai molempien) vieraissa käyminen ei vaikuta parisuhteeseen. Hulluksi menee ainoastaan silloin, kun toinen "kehtaa" ehdottaa eroa. Kuten myös silloin, kun toinen ei halua seksiä puolison kanssa, ei myöskään että puoliso käy vieraissa, mutta ei myöskään erota.

        Samat sanat. Aika merkillistä on miksi vieraissa käyvien liittoa usein pidetään kulissiliittona. Eikö se ole juuri päinvastoin, kun avoimesti käydään vieraissa? Jokin muu yhdistää paria enemmän kuin seksi. Annetaan toiselle se tila, jota hän näyttää tarvitsevan. Paljonhan on niitäkin liittoja, joissa käydään salaa vieraissa. Ei alvariinsa, mutta silloin tällöin. Hyvä niin, sillä kukaan ei erehdy arvostelemaan näitä liittoja "kulisseiksi".

        Niin, ja jos haluaa tosissaan elää kulississa, niin miksi ihmeessä se on jollekin ulkopuoliselle kamala ongelma?


    • Asiasta_kärsinyt

      Mikäli asiasta puhuminen kumppanin kanssa on liian vaikeaa, voisiko ajatella kirjoittamista. Nykyisin helppoa kun on nämä kännykät ja viestittely mahdollisuudetkin. Olen tullut siihen tulokseen että monesti syyt seksin haluttomuuteen liittyvät fysiatrisiin tekijöihin,esim iän tuomiin ongelmiin, sairauden aiheuttamiin esim. miehillä eturauhasen toimintaan ja naisilla vaginan kuivuuteen. Niistä voi olla vaikea puhua, jos itsekkään ei ole varma mistä johtuu ja tietysti ollaan hyvin intiimillä alueella. Oman lääkärin kanssa asiasta keskustelu saattaa auttaa, mutta keskustelun aloittaminen vieraan kanssa on vieläkin vaikeampaa kuin puolison.

      • OkRuumisVaivaa

        En nyt tiedä , mutta seksin sijaan panostaisin läheisyyteen ja romantiikkaan. Seksi syntyy jos on syttyäkseen. Jos asiaa liikaa vatvoo mielessään, saa se liian suuren roolin parisuhteessa. Tarkoitan, ettei se ongelma ole, ongelma on jos se koetaan sellaiseksi. Siis, itse tykkään romantiikasta, läheisyydestä ja yhteiselosta. Seksi on ok, muttei se ole niin tärkeää kuin tuo romanttinen läheisyys ja yhteisolo.


    • elvytys

      Muistisairaus on piilo hiipivää.Ei huvita,haluttaisi kyllä mutta kaverista ei saa tekemälläkään
      nuoremman näköistä,ollaan sitten ilman.
      Auton takapenkillä saataisi hairahtua!

      • 70plus

        Ei jaksa, siitä on niin paljon vaivaa, vanhoja kun ollaan, mutta onneksi olemme molemmat samanlaisia ryppysiä ja vanhoja, läheisyyttä ja haleja on , mutta seksiä harvemmin.


    • pompppiduu

      No onpa sinullakin... eroa tai hanki rakastaja :D. Miksi muuten vielä olet antiseksuaalisen miehen kanssa?

    • 25yhteistävuotta

      Jos puoliso tarvii vaimonsa vain työntekijäksi ja sängyn lämmittäjäksi niin ei paljon kiinnosta. Muun huomion saa ystävät ja omat vanhemmat.

    • parisuhdeonout

      Seksi on luonnon julma juoni vain joka juonii lisääntymään! Harvoin seksi mitään kovin kaunista katsottavaa oikeasti on, pelkkää nyhräämistä omituisissa asennoissa hikipäässä.
      Sitten sen asian ympärille tehdää iso velka ja rakennetaan talo...ja ollaan jatkossa niissä naurettavissa asennoissa hikipäässä kunnes alkaa idea valkenemmään oliko siinä mitään järkeä!

      Toiseen ihmiseen yhtyminen ei oikeasti ole mikään "taivaspaikka" ja pääsee merkittävästi helpommalla tässä elämässä kun ei ota omakseen sitä kohdetta, se on elämän kallein teko jos niin tekee!

      Onhan se omituinen asia että ihminen vaatii toisen ihmisen tekemään itselleen seksuaalisen tyydytyksen jotta on hyvä mieli?

      Tyydyttäkää itseänne myös seksuaalisesti eikä pelkästään ruoka, juoma ja ostaminen!
      Loputon parisuhdehikoilu on vanhanaikaista kuraa.

      • 57845872

        "Seksi on luonnon julma juoni vain joka juonii lisääntymään!"

        Totta.

        "pääsee merkittävästi helpommalla tässä elämässä kun ei ota omakseen sitä kohdetta"

        Vielä helpommalla pääsee, kun päättää päivänsä.


      • Roksi

        Juuri noin se on, aivan ihmettelin lukiessani että onko joku oikein oivaltanut kuinka asia todellisuudessa on. Näköjään on.
        ''Rakastuminen'' on lähtölaukaus parisuhteelle, sitten mennään sänkyyn koska molemminpuolinen halu on suuri, sitten odotetaankin lasta, sitten mennään naimisiin.

        Luonnon järjestämä jekku, sitä se juuri on! Ja me älyttömät ihmiset uskottelemme että ''rakastuminen'' on hieno ja ylevä juttu, ja seksiinkin liittyy jotain ylevää ja avioliittoon vasta kuuluukin joten se mennään vahvistamaan oikein ''Jumalan kasvojen eteen! ''
        Niinkuin se Jumalaa kiinnostaisi että ketkä ovat ajautuneet saman peiton alle!

        ''Rakastuminen'' ja seksi ovat luonnon pila ja jekku, sillä ilman niitä lapsia ei syntyisi. Avioliitto taas on välttämätön kulttuurin tuote sillä lapsilla täytyy olla turvallinen paikka missä elää ja kasvaa. Myös moraalinen paine määrittää millainen on ''hyvä isä'' ja ''hyvä äiti'' ja nuo määritykset pyrkivät takaamaan että ihmisrotu säilyy.
        Karmea juttu on se että niin mies kuin nainen jäävät tähän asetelmaan ansaan ja tahoillaan ihmettelevät että kuinka helvetissä tässä näin kävi!!!

        Niin että lopettakaa jo naimisissa olevat se päättymätön rimpuilu ja venkoilu että vaimo ei sitä ja ukko ei tätä ja avioliitossani ei tapahdu sitä eikä tätä... Koko systeemi on kehitelty lasten suojaksi ja turvaksi eikä aikuisella ihmisellä ole oikeutta vaatia toiselta aikuiselta YHTÄÄN MITÄÄN!


      • TotuusSattuu
        Roksi kirjoitti:

        Juuri noin se on, aivan ihmettelin lukiessani että onko joku oikein oivaltanut kuinka asia todellisuudessa on. Näköjään on.
        ''Rakastuminen'' on lähtölaukaus parisuhteelle, sitten mennään sänkyyn koska molemminpuolinen halu on suuri, sitten odotetaankin lasta, sitten mennään naimisiin.

        Luonnon järjestämä jekku, sitä se juuri on! Ja me älyttömät ihmiset uskottelemme että ''rakastuminen'' on hieno ja ylevä juttu, ja seksiinkin liittyy jotain ylevää ja avioliittoon vasta kuuluukin joten se mennään vahvistamaan oikein ''Jumalan kasvojen eteen! ''
        Niinkuin se Jumalaa kiinnostaisi että ketkä ovat ajautuneet saman peiton alle!

        ''Rakastuminen'' ja seksi ovat luonnon pila ja jekku, sillä ilman niitä lapsia ei syntyisi. Avioliitto taas on välttämätön kulttuurin tuote sillä lapsilla täytyy olla turvallinen paikka missä elää ja kasvaa. Myös moraalinen paine määrittää millainen on ''hyvä isä'' ja ''hyvä äiti'' ja nuo määritykset pyrkivät takaamaan että ihmisrotu säilyy.
        Karmea juttu on se että niin mies kuin nainen jäävät tähän asetelmaan ansaan ja tahoillaan ihmettelevät että kuinka helvetissä tässä näin kävi!!!

        Niin että lopettakaa jo naimisissa olevat se päättymätön rimpuilu ja venkoilu että vaimo ei sitä ja ukko ei tätä ja avioliitossani ei tapahdu sitä eikä tätä... Koko systeemi on kehitelty lasten suojaksi ja turvaksi eikä aikuisella ihmisellä ole oikeutta vaatia toiselta aikuiselta YHTÄÄN MITÄÄN!

        "Niin että lopettakaa jo naimisissa olevat se päättymätön rimpuilu ja venkoilu että vaimo ei sitä ja ukko ei tätä ja avioliitossani ei tapahdu sitä eikä tätä... Koko systeemi on kehitelty lasten suojaksi ja turvaksi eikä aikuisella ihmisellä ole oikeutta vaatia toiselta aikuiselta YHTÄÄN MITÄÄN!"

        Aviolittoja on myös lapsettomia eikä avioliitoissa olevilla ole lapsia loputtomiin kotona. Joten kyllä sitä voi nyt kuitenkin jotain vaatia silloin jos se avioliitto on vain kahden aikuisen välinen parisuhde.
        Avioliitto on myös huomattvasti parempi lapsien turva silloin kun se on myös toimiva parisuhde vanhempien välillä.


      • jfgjgfj

        Seksi ei ole mikään juoni, vaan yksi maailman mahtavimmista jutuista!

        Parisuhteita on kaikenmoisia. Sitä eikä seksiä varten tarvitse rakentaa taloa, ei ottaa velkaa.


      • jfgjgfj
        Roksi kirjoitti:

        Juuri noin se on, aivan ihmettelin lukiessani että onko joku oikein oivaltanut kuinka asia todellisuudessa on. Näköjään on.
        ''Rakastuminen'' on lähtölaukaus parisuhteelle, sitten mennään sänkyyn koska molemminpuolinen halu on suuri, sitten odotetaankin lasta, sitten mennään naimisiin.

        Luonnon järjestämä jekku, sitä se juuri on! Ja me älyttömät ihmiset uskottelemme että ''rakastuminen'' on hieno ja ylevä juttu, ja seksiinkin liittyy jotain ylevää ja avioliittoon vasta kuuluukin joten se mennään vahvistamaan oikein ''Jumalan kasvojen eteen! ''
        Niinkuin se Jumalaa kiinnostaisi että ketkä ovat ajautuneet saman peiton alle!

        ''Rakastuminen'' ja seksi ovat luonnon pila ja jekku, sillä ilman niitä lapsia ei syntyisi. Avioliitto taas on välttämätön kulttuurin tuote sillä lapsilla täytyy olla turvallinen paikka missä elää ja kasvaa. Myös moraalinen paine määrittää millainen on ''hyvä isä'' ja ''hyvä äiti'' ja nuo määritykset pyrkivät takaamaan että ihmisrotu säilyy.
        Karmea juttu on se että niin mies kuin nainen jäävät tähän asetelmaan ansaan ja tahoillaan ihmettelevät että kuinka helvetissä tässä näin kävi!!!

        Niin että lopettakaa jo naimisissa olevat se päättymätön rimpuilu ja venkoilu että vaimo ei sitä ja ukko ei tätä ja avioliitossani ei tapahdu sitä eikä tätä... Koko systeemi on kehitelty lasten suojaksi ja turvaksi eikä aikuisella ihmisellä ole oikeutta vaatia toiselta aikuiselta YHTÄÄN MITÄÄN!

        "Koko systeemi on kehitelty lasten suojaksi ja turvaksi eikä aikuisella ihmisellä ole oikeutta vaatia toiselta aikuiselta YHTÄÄN MITÄÄN! "

        No hupsista keikkaa vaan!

        Avioliitto on kehitetty aikojen alussa, jotta yhteiskunta voisi kontrolloida NAISTA, etenkin hänen seksuaalisuuttaan. Avioliitto on oikeustoimi ja eritoten taloudellinen sopimus vielä tänäpäivänäkin. Onneksi sentään Suomessa ei kenenkään naisen ole pakko avioitua, vaan liittoon voi astella, jos siltä tuntuu. Suuri osa lapsista syntyy nykyisin avioliiton ulkopuolella. Lasten kannalta paras turva on hyvä vanhempien välinen suhde, oli vanhemmat avio- avoliitossa, tai eronneet.


      • jfgjgfj

        Ai joo. Unohdin, ettei äskeisestä, ettei se AVIOLIITTO suojaa lasta yhtään mitenkään. Usein myös lapsen äidin on avioliitossa ollessaan todella vaikeaa suojella paitsi itseään, myös lastaan/lapsiaan lasten isän harjoittamilta erilaisilta väkivallan muodoilta.
        "aikuisella ihmisellä ole oikeutta vaatia toiselta aikuiselta YHTÄÄN MITÄÄN! "

        Joten tähän sanon suureen ääneen ONPAS! Nimenomaan vanhempien tehtävä on suojella itsensä lisäksi myös lastaan toisen puolison harjoittamalta väkivallalta ja VAATIA väkivallattomuutta. Esimerkiksi. Tosin vaatiminen ei useinkaan auta. Täytyy ottaa ja lähteä.


      • kahdenkeskenvain

        Vai seksi "nyhräämistä omituisissa asennoissa hikipäässä". Hassu kuvaus. No, kun oikeesta nappulasta tai kammesta nykäsee se on menoo ja ihminen menee vaikka kahdeksikolle. Onneksi sitä ei itte nää, eikä tartteis kyllä kenenkään kolmannenkaan olla näkemässä. Sitä se on kun hormonit hyrrää. Kaikki sitä tekee, jopa nutturatukkaset.


      • fffofofnflfofo
        jfgjgfj kirjoitti:

        Ai joo. Unohdin, ettei äskeisestä, ettei se AVIOLIITTO suojaa lasta yhtään mitenkään. Usein myös lapsen äidin on avioliitossa ollessaan todella vaikeaa suojella paitsi itseään, myös lastaan/lapsiaan lasten isän harjoittamilta erilaisilta väkivallan muodoilta.
        "aikuisella ihmisellä ole oikeutta vaatia toiselta aikuiselta YHTÄÄN MITÄÄN! "

        Joten tähän sanon suureen ääneen ONPAS! Nimenomaan vanhempien tehtävä on suojella itsensä lisäksi myös lastaan toisen puolison harjoittamalta väkivallalta ja VAATIA väkivallattomuutta. Esimerkiksi. Tosin vaatiminen ei useinkaan auta. Täytyy ottaa ja lähteä.

        Tilastojen mukaan se väkivaltaisempi puoliso on nainen ja varsonkin lasten kohdalla se nainen on paljon useammin se pahoinpitelevä puolisko.
        onneksi mies on luotu fyysisesti vahvemmaksi, muutenhab kotiväkivallan osalta olisi helvetti irti


    • itsokaytobeafriendofex

      Moikka !

      Keskustele asiasta asiallisesti ja rakentavasi miehesi kanssa. Seksi voi olla hänelle arka asia, joten kohtele häntä keskustelun aikana kuin kukkaa kämmenellä. Katso, mihin keskustelu johtaa. Mitä jos hänellä on syy seksittömyydellenne ja voisitte yhdessä selvitä tästä syystä, palauttaa seksin parisuhteeseenne ? Jos hän ei vain yksinkertaisesti halua, niin silloin sinä joudut sen suuren kysymyksen äärelle - riittääkö sinulle oma apu vai olisi parempi erota ? En kuitenkaan suosittele pettämistä, koska siinä aivan varmasti sattuu ennemmin tai myöhemmin.

    • hjhjghdfh

      Elän itse seksittömässä suhteessa. Lukuisista keskusteluyrityksistä huolimatta mitään ei tapahtunut. Mietittyäni asiaa päädyin vieraisiin, enkä ole katunut.

    • Pettäjäkö

      Jos toiselta ei saa sitä mitä itse tarvitsee...oli se sitten seksiä tai hellyyttä....eikä toinen osapuoli asiasta keskustelemisistä huolimatta halua toiselle osapuolelle sitä antaa, on ns.pettäminen ihan hyvä vaihtoehto. Varsinkin jos on jokin muu syy miksei halua seksiä antamattomasta kumppanistaan erota.
      Eikä pettäjän tarvitse kantaa edes huonoa omaatuntoa. Hänelläkin on oikeus saada tarvitsemansa.

      • Olen tuosta kanssasi aivan samaa mieltä.
        Mutta itselläni on muutama syy, miksi en ole vaimoani pettänyt.

        Tiedän (luulen) että vaimoani loukkaisi, jos pettäisin ja vaimoni saisi sen tietää.
        Vaikka vaimoni on "antanut luvan" mennä vieraisiin, en usko sen olevan kuitenkaan niin pikku juttu.

        Toisaalta omana pelkona on rakastuminen.
        Jos toinen nainen antaisi hellyyttä ja seksiä, joita ilman olen avioliitossani ollut vuosia (lähes 10 vuotta), niin mitä tapahtuisi.
        Uskon että se vapauttaisi niin paljon tunteita, ettei paluu tunteettomaan kotiin kiinnostaisi.


      • Vanhatuttu

        Hei haloo. Mieti missä tilanteessa haluat 10 v päästä olla? Nähtävästi edelleen samassa? Kun yksi ovi sulkeutuu niin toinen avautuu. Ilmeisesti haluat olla vankina kellarissasi lopun elämäsi ja sitten "kuolinvuoteella" toteat että ois pitänyt sittenkin... sitten kun se on jo liian myöhäistä!


      • 87598843
        Vanhatuttu kirjoitti:

        Hei haloo. Mieti missä tilanteessa haluat 10 v päästä olla? Nähtävästi edelleen samassa? Kun yksi ovi sulkeutuu niin toinen avautuu. Ilmeisesti haluat olla vankina kellarissasi lopun elämäsi ja sitten "kuolinvuoteella" toteat että ois pitänyt sittenkin... sitten kun se on jo liian myöhäistä!

        Sitä se rakkaus teettää. Kun ei ole seksiä, kärsii. Mutta jos aiheuttaa puolisolleen surua, kärsii vielä enemmän. Ja jos rikkoo lastensa kodin, luhistuisi itsehalveksuntaan.


      • Vanhatuttu
        87598843 kirjoitti:

        Sitä se rakkaus teettää. Kun ei ole seksiä, kärsii. Mutta jos aiheuttaa puolisolleen surua, kärsii vielä enemmän. Ja jos rikkoo lastensa kodin, luhistuisi itsehalveksuntaan.

        Mitä rakkautta se on? Uhrautuvaa....? Ei siitä mitään kruunua kutreilleensa saa että elää epätyydyttävässä suhteessa läpi elämänsä. Lapset kasvaa. Onko lapsille hyvä parisuhdemalli näyttää kuollutta ja kylmää avioelämää? Entäpä jos se puoliso olisikin paljon onnellisempi ja saisi haluamansa elämän eron jälkeen?


      • 87598843
        Vanhatuttu kirjoitti:

        Mitä rakkautta se on? Uhrautuvaa....? Ei siitä mitään kruunua kutreilleensa saa että elää epätyydyttävässä suhteessa läpi elämänsä. Lapset kasvaa. Onko lapsille hyvä parisuhdemalli näyttää kuollutta ja kylmää avioelämää? Entäpä jos se puoliso olisikin paljon onnellisempi ja saisi haluamansa elämän eron jälkeen?

        Rakkaushan on juuri sitä, että kärsii, jos rakas kärsii. Rakkaan ihmisen tahallinen satuttaminen on pahempaa kuin itsensä satuttaminen.


      • Vanhatuttu
        87598843 kirjoitti:

        Rakkaushan on juuri sitä, että kärsii, jos rakas kärsii. Rakkaan ihmisen tahallinen satuttaminen on pahempaa kuin itsensä satuttaminen.

        Ja hevon perse tuon kärsimyksesi kanssa. Rakasta ensin itseäsi, vasta sitten voit rakastaa jotain toista. Haluaisitko itsellesi ihan tietoisesti kärsimystä? "Kaverilla murtui käsi, siksi hakkaan omaa kättäni kirveellä jotta mulla olis parempi olo"?


      • Vanhatuttu kirjoitti:

        Ja hevon perse tuon kärsimyksesi kanssa. Rakasta ensin itseäsi, vasta sitten voit rakastaa jotain toista. Haluaisitko itsellesi ihan tietoisesti kärsimystä? "Kaverilla murtui käsi, siksi hakkaan omaa kättäni kirveellä jotta mulla olis parempi olo"?

        Et nyt pysy mukana, numerosarja nimimerkin, kommentin tarkoituksessa.

        Itse ymmärrän, että hän tarkoittaa puolisolle aiheutettua kärsimystä.
        Siis että esim. minä omilla teoillani aiheuttaisin kärsimystä vaimolleni.
        Eikä sitä, että jos vaimolla särkee päätä, niin minä hakkaisin päätäni seinään.

        Noissa on hyvin suuri ero.

        Mutta on mielenkiintoista, kuinka erilailla eri ihmiset käsittelee ja käsittää asiat.
        Siksi mielipiteenvaihto on palkitsevaa ja hyödyllistä.
        Asioihin saa useita erilaisia kulmia.


      • Vanhatuttu

        Tajusin kyllä. Oli huonosti valittu sanamuoto.
        Itse olen ainakin sen verran itserakas ja itsekäskin, etten liitossa eläisi joka ei olisi kaikin puolin toimiva. Miksi kärsisin itse - siksi ettei vain toinen kärsisi.
        Ja tuo mieti 10 v eteenpäin kommentti oli sulle tarkoitettu, ei linkittynyt ihan oikein.


      • Vanhatuttu kirjoitti:

        Tajusin kyllä. Oli huonosti valittu sanamuoto.
        Itse olen ainakin sen verran itserakas ja itsekäskin, etten liitossa eläisi joka ei olisi kaikin puolin toimiva. Miksi kärsisin itse - siksi ettei vain toinen kärsisi.
        Ja tuo mieti 10 v eteenpäin kommentti oli sulle tarkoitettu, ei linkittynyt ihan oikein.

        Ymmärsin kyllä että se oli mulle (10v) ja voit uskoa, että mietin sitä ihan joka päivä.
        Joka päivä puntaroin eri vaihtoehtoja.
        Mutta kun mikään ei takaa, että ero toisi paremman suhteen tilalle.
        Vaihtoehtona on myös, etten löydä ketään mieleistä ja harrastukseni, omaisuus yms. on myyty polkuhintaan ja jäljellä on vain rahat myydystä omaisuudesta.


      • Vanhatuttu

        Jos jo etukäteen miettii (liian paljon) tuollaisia asioita, ei silloin voi muuta tehdäkään kuin edelleen 10 v päästä pähkäillä samoja asioita kuin nyt.
        Entäs jos sovitte tietyksi ajaksi asumuserosta ja katsotte onko mitään mielenkiintoa enää sen jälkeen palata yhteen?
        Miksi jatkaa pitkää liittoa jos se ei kuitenkaan ole sitä mitä haluaa ja mitä elämä voisi antaa. Sehän on elämän tuhlaamista oman onnen kustannuksella.
        Vai odotatko että jonain kauniina päivänä puoliso vain muuttuu, antaa hellyyttä ja haluaa läheisyyttä / seksiä.
        Käyköhän niin että huomaat olevasi 80 v ja huomaat ettei sitä kaunista päivää vieläkään ole tullut. ?
        Mutta jääpi enemmän jälkipolville jaettavaa!


      • 73456673
        Vanhatuttu kirjoitti:

        Jos jo etukäteen miettii (liian paljon) tuollaisia asioita, ei silloin voi muuta tehdäkään kuin edelleen 10 v päästä pähkäillä samoja asioita kuin nyt.
        Entäs jos sovitte tietyksi ajaksi asumuserosta ja katsotte onko mitään mielenkiintoa enää sen jälkeen palata yhteen?
        Miksi jatkaa pitkää liittoa jos se ei kuitenkaan ole sitä mitä haluaa ja mitä elämä voisi antaa. Sehän on elämän tuhlaamista oman onnen kustannuksella.
        Vai odotatko että jonain kauniina päivänä puoliso vain muuttuu, antaa hellyyttä ja haluaa läheisyyttä / seksiä.
        Käyköhän niin että huomaat olevasi 80 v ja huomaat ettei sitä kaunista päivää vieläkään ole tullut. ?
        Mutta jääpi enemmän jälkipolville jaettavaa!

        Elämä meni jo. Oikeastaan se loppui jo kauan ennen kuin seksi. Ei se enää niin harmita kuin muutama vuosi sitten. Seuraavassa elämässä sitten uusi yritys.


      • Vanhatuttu kirjoitti:

        Jos jo etukäteen miettii (liian paljon) tuollaisia asioita, ei silloin voi muuta tehdäkään kuin edelleen 10 v päästä pähkäillä samoja asioita kuin nyt.
        Entäs jos sovitte tietyksi ajaksi asumuserosta ja katsotte onko mitään mielenkiintoa enää sen jälkeen palata yhteen?
        Miksi jatkaa pitkää liittoa jos se ei kuitenkaan ole sitä mitä haluaa ja mitä elämä voisi antaa. Sehän on elämän tuhlaamista oman onnen kustannuksella.
        Vai odotatko että jonain kauniina päivänä puoliso vain muuttuu, antaa hellyyttä ja haluaa läheisyyttä / seksiä.
        Käyköhän niin että huomaat olevasi 80 v ja huomaat ettei sitä kaunista päivää vieläkään ole tullut. ?
        Mutta jääpi enemmän jälkipolville jaettavaa!

        Asumuseron toteuttaminen, ei ole meidän tilanteessa oikein mitenkään mahdollista.

        Kyllä tää on ennemminkin ratkaistava kerrasta poikki, menetelmällä.
        Ja juuri se tekee tilanteesta vaikean.

        En kuitenkaan tahtoisi päätyä yhdeksi niistä miehistä, jotka eivät koskaan löydä itselleen naista.
        Sellaisia miehiä on kuulemma paljon.

        Enkä oikeastaan enää odota vaimoni muuttuvan.
        Nyt odotan "jotain". En tiedä mikä se on.
        Ehkä se on päätös, ehkä joku ihminen, joku tapahtuma, joku muu asia.
        Joku, joka antaa selvyyden oikeasta päätöksestä.
        Joudun kuitenkin ottamaan huomioon monia asioita, joihin päätös vaikuttaa.


      • Aina.on.toivoa
        73456673 kirjoitti:

        Elämä meni jo. Oikeastaan se loppui jo kauan ennen kuin seksi. Ei se enää niin harmita kuin muutama vuosi sitten. Seuraavassa elämässä sitten uusi yritys.

        Koskaan ei pidä luovuttaa.


      • Vanhatuttu
        mikatre66 kirjoitti:

        Asumuseron toteuttaminen, ei ole meidän tilanteessa oikein mitenkään mahdollista.

        Kyllä tää on ennemminkin ratkaistava kerrasta poikki, menetelmällä.
        Ja juuri se tekee tilanteesta vaikean.

        En kuitenkaan tahtoisi päätyä yhdeksi niistä miehistä, jotka eivät koskaan löydä itselleen naista.
        Sellaisia miehiä on kuulemma paljon.

        Enkä oikeastaan enää odota vaimoni muuttuvan.
        Nyt odotan "jotain". En tiedä mikä se on.
        Ehkä se on päätös, ehkä joku ihminen, joku tapahtuma, joku muu asia.
        Joku, joka antaa selvyyden oikeasta päätöksestä.
        Joudun kuitenkin ottamaan huomioon monia asioita, joihin päätös vaikuttaa.

        Pitääkö se huono suhde / nainen olla sitten vain sen takia että "on edes joku"? Ettei vaan jää yksin?
        Voi herran pieksut, tässä tullaan jälleen tähän miesten "kyvyttömyyteen" päättää omasta elämästään ja olla oman itsensä herra!
        Kuinka monta vuotta vielä ajattelit jatkaa tuota itsesi pettämistä?
        Monilla kun kyse on siitä ettei taloudellisten syiden vuoksi ole edes mahdollista erota - sinulla ei liene siitä kiinni. Et jäisi varattomana kaupungin pieneen vuokrakämppään viikonloppu-isäksi. !


      • Enymmärräen
        mikatre66 kirjoitti:

        Asumuseron toteuttaminen, ei ole meidän tilanteessa oikein mitenkään mahdollista.

        Kyllä tää on ennemminkin ratkaistava kerrasta poikki, menetelmällä.
        Ja juuri se tekee tilanteesta vaikean.

        En kuitenkaan tahtoisi päätyä yhdeksi niistä miehistä, jotka eivät koskaan löydä itselleen naista.
        Sellaisia miehiä on kuulemma paljon.

        Enkä oikeastaan enää odota vaimoni muuttuvan.
        Nyt odotan "jotain". En tiedä mikä se on.
        Ehkä se on päätös, ehkä joku ihminen, joku tapahtuma, joku muu asia.
        Joku, joka antaa selvyyden oikeasta päätöksestä.
        Joudun kuitenkin ottamaan huomioon monia asioita, joihin päätös vaikuttaa.

        Ei sulla nytkään mitään naista ole, vaan "sisko" tai joku kämppäkaveri.
        Miksi kiusaat itseäsi, vai etkö osaa olla yksin, joku on oltava vaikka huonokin.
        Vai onko asia niin, että sen lauluja laulat kenen leipää syöt.


      • Kelaa
        Vanhatuttu kirjoitti:

        Pitääkö se huono suhde / nainen olla sitten vain sen takia että "on edes joku"? Ettei vaan jää yksin?
        Voi herran pieksut, tässä tullaan jälleen tähän miesten "kyvyttömyyteen" päättää omasta elämästään ja olla oman itsensä herra!
        Kuinka monta vuotta vielä ajattelit jatkaa tuota itsesi pettämistä?
        Monilla kun kyse on siitä ettei taloudellisten syiden vuoksi ole edes mahdollista erota - sinulla ei liene siitä kiinni. Et jäisi varattomana kaupungin pieneen vuokrakämppään viikonloppu-isäksi. !

        Kyllä voi erota, vaikka jäis ihan tyhjän päälle, yhteiskunta auttaa kaikkien tukien muodossa, olis se kamalaa, jos jatkuvasti tulis turpaan eikä vois rahan takii lähteä, mutta onneksi Suomessa voi, kun ollaan hyvinvointiyhteiskunta ainakin vielä.


      • Enymmärräen kirjoitti:

        Ei sulla nytkään mitään naista ole, vaan "sisko" tai joku kämppäkaveri.
        Miksi kiusaat itseäsi, vai etkö osaa olla yksin, joku on oltava vaikka huonokin.
        Vai onko asia niin, että sen lauluja laulat kenen leipää syöt.

        On totta, etten mielelläni ole yksin. Haluan jakaa omat päivän kokemukseni jonkun kanssa.
        Mielestäni jaettu ilo, on paljon suurempi, kuin yksin koettu.
        Asiasta saa olla eri mieltä, mutta itse ajattelen sen näin.

        Haluan myös kuulla puolisoni päivän tapahtumien kulun.
        Se ei siis tarkoita mitään utelua, vaan olen läsnä jos hän haluaa purkaa tuntojaan.
        Oli ne sitten mukavia, tai ikäviä.


        Rahatilanne on hyvä. Omaisuutta on, velkaa ei. Itse tienaan suunnilleen kaksi kertaa sen mitä vaimoni ja hänkin tienaa ihan kohtuullisesti.

        Mutta kuten sanoit, mulla ei ole naista. On vain kämppäkaveri.


      • Vanhatuttu kirjoitti:

        Pitääkö se huono suhde / nainen olla sitten vain sen takia että "on edes joku"? Ettei vaan jää yksin?
        Voi herran pieksut, tässä tullaan jälleen tähän miesten "kyvyttömyyteen" päättää omasta elämästään ja olla oman itsensä herra!
        Kuinka monta vuotta vielä ajattelit jatkaa tuota itsesi pettämistä?
        Monilla kun kyse on siitä ettei taloudellisten syiden vuoksi ole edes mahdollista erota - sinulla ei liene siitä kiinni. Et jäisi varattomana kaupungin pieneen vuokrakämppään viikonloppu-isäksi. !

        Taloudelliset seikat sekä antavat mahdollisuuksia, että rajoittavat niitä.

        Pystyisin jaetulla puoliskolla ostamaan asunnon ja kaiken muun normaalielämään kuuluvat tarpeet.
        Mutta joutuisin luopumaan nykyisestä elämäntavastani.
        Mulla on omat harrastukseni ja ne vaativat tilaa ja välineitä.

        Olen nuoresta lähtien tehnyt paljon työtä, tehnyt monenlaisia uhrauksia, että saisin itselleni tämän, mikä nyt on.
        Siksi siitä luopuminen on niin vaikeaa ja olen valmis sietämään aika paljon huonoa suhdetta.
        Enkä enää edes muista, minkälainen hyvä suhde voisi olla.
        Miltä tuntuisi tuntea itsensä halutuksi? Miltä tuntuisi, kun toinen haluaisi läheisyyttä, tulisi lähelle, suutelisi, hyväilisi, haluaisi hyväilyjä...?

        En enää edes muista, miltä se kaikki tuntuu.
        Muistan vain, että joskus se tuntui hyvältä, mutta tunteesta en saa enää kiinni.

        Ehkä asiat saisi erilaisen arvon, jos saisin tuntea, kaipaamani, naisen lämmön, hellyyden, kosketuksen ja halun.
        Mutta kun niistä on jäljellä vain haalea muisto, olen täyttänyt kaipuuni erilaisilla harrastuksilla, joilla voin kokea erilaista mielihyvää.


      • Enymmärräen
        mikatre66 kirjoitti:

        Taloudelliset seikat sekä antavat mahdollisuuksia, että rajoittavat niitä.

        Pystyisin jaetulla puoliskolla ostamaan asunnon ja kaiken muun normaalielämään kuuluvat tarpeet.
        Mutta joutuisin luopumaan nykyisestä elämäntavastani.
        Mulla on omat harrastukseni ja ne vaativat tilaa ja välineitä.

        Olen nuoresta lähtien tehnyt paljon työtä, tehnyt monenlaisia uhrauksia, että saisin itselleni tämän, mikä nyt on.
        Siksi siitä luopuminen on niin vaikeaa ja olen valmis sietämään aika paljon huonoa suhdetta.
        Enkä enää edes muista, minkälainen hyvä suhde voisi olla.
        Miltä tuntuisi tuntea itsensä halutuksi? Miltä tuntuisi, kun toinen haluaisi läheisyyttä, tulisi lähelle, suutelisi, hyväilisi, haluaisi hyväilyjä...?

        En enää edes muista, miltä se kaikki tuntuu.
        Muistan vain, että joskus se tuntui hyvältä, mutta tunteesta en saa enää kiinni.

        Ehkä asiat saisi erilaisen arvon, jos saisin tuntea, kaipaamani, naisen lämmön, hellyyden, kosketuksen ja halun.
        Mutta kun niistä on jäljellä vain haalea muisto, olen täyttänyt kaipuuni erilaisilla harrastuksilla, joilla voin kokea erilaista mielihyvää.

        Tuolla tavalla sinusta voi vanhemmiten tulla katkera ja alat vihata vaimoasi ja vanhuksena syytät häntä kaikesta ,josta olet jäänyt paitsi syytät häntä sun surkeesta elämästäsi, vaikka syy on sun ,kun et uskalla lähteä et uskalla luopua mammonasta ja aloittaa uutta elämää ,olet tapojesi orja, ja mikään ei saa muuttua ,huomaat sen sitte vasta ,kun se on jo myöhäistä ,kun istut keinutuolissa vanhana ja sairaana yksin , tuskin tuo vaimosi sua alkaa hoitamaa kun sairastut ,laitokseen se sut tyrkkää.


      • Enymmärräen kirjoitti:

        Tuolla tavalla sinusta voi vanhemmiten tulla katkera ja alat vihata vaimoasi ja vanhuksena syytät häntä kaikesta ,josta olet jäänyt paitsi syytät häntä sun surkeesta elämästäsi, vaikka syy on sun ,kun et uskalla lähteä et uskalla luopua mammonasta ja aloittaa uutta elämää ,olet tapojesi orja, ja mikään ei saa muuttua ,huomaat sen sitte vasta ,kun se on jo myöhäistä ,kun istut keinutuolissa vanhana ja sairaana yksin , tuskin tuo vaimosi sua alkaa hoitamaa kun sairastut ,laitokseen se sut tyrkkää.

        En usko, että alkaisin vihaamaan vaimoani. Ymmärrän oikein hyvin, että tämä on omaa syytäni. Siis tässä kämppäkaveruudessa pysyminen.
        Ja hyvin todennäköisesti minä olen vanhempana(kin) paremmassa kunnossa kuin vaimoni.
        Minä kuntoilen säännöllisesti ja pidän kroppani kunnossa.
        Syön terveellisesti, en käytä alkoholia, en polta yms.
        Samaa ei voi sanoa kämppäkaveristani.

        Mutta katkeroituminen on totta jo nyt.
        Kun itselläni on tunne, että olen yrittänyt pitää aina liittomme etusijalla, mutta vaimoni on pitänyt omaa etuaan tärkeämpänä, kuin liittoamme.
        Tietenkin olen siitä katkera.


      • bcvb
        mikatre66 kirjoitti:

        Taloudelliset seikat sekä antavat mahdollisuuksia, että rajoittavat niitä.

        Pystyisin jaetulla puoliskolla ostamaan asunnon ja kaiken muun normaalielämään kuuluvat tarpeet.
        Mutta joutuisin luopumaan nykyisestä elämäntavastani.
        Mulla on omat harrastukseni ja ne vaativat tilaa ja välineitä.

        Olen nuoresta lähtien tehnyt paljon työtä, tehnyt monenlaisia uhrauksia, että saisin itselleni tämän, mikä nyt on.
        Siksi siitä luopuminen on niin vaikeaa ja olen valmis sietämään aika paljon huonoa suhdetta.
        Enkä enää edes muista, minkälainen hyvä suhde voisi olla.
        Miltä tuntuisi tuntea itsensä halutuksi? Miltä tuntuisi, kun toinen haluaisi läheisyyttä, tulisi lähelle, suutelisi, hyväilisi, haluaisi hyväilyjä...?

        En enää edes muista, miltä se kaikki tuntuu.
        Muistan vain, että joskus se tuntui hyvältä, mutta tunteesta en saa enää kiinni.

        Ehkä asiat saisi erilaisen arvon, jos saisin tuntea, kaipaamani, naisen lämmön, hellyyden, kosketuksen ja halun.
        Mutta kun niistä on jäljellä vain haalea muisto, olen täyttänyt kaipuuni erilaisilla harrastuksilla, joilla voin kokea erilaista mielihyvää.

        "..Mutta joutuisin luopumaan nykyisestä elämäntavastani.
        Mulla on omat harrastukseni ja ne vaativat tilaa ja välineitä."

        Ja sitten naisia aina syytetään siitä, että jatketaan liittoa rahan vuoksi. Sillä sitähän tuokin on.... Siitä todella voi katkeroitua, pahastikin. Vaikkei kuitenkaan voi syyttää tilanteesta muita kuin itseään.


      • TotuusSattuu
        mikatre66 kirjoitti:

        En usko, että alkaisin vihaamaan vaimoani. Ymmärrän oikein hyvin, että tämä on omaa syytäni. Siis tässä kämppäkaveruudessa pysyminen.
        Ja hyvin todennäköisesti minä olen vanhempana(kin) paremmassa kunnossa kuin vaimoni.
        Minä kuntoilen säännöllisesti ja pidän kroppani kunnossa.
        Syön terveellisesti, en käytä alkoholia, en polta yms.
        Samaa ei voi sanoa kämppäkaveristani.

        Mutta katkeroituminen on totta jo nyt.
        Kun itselläni on tunne, että olen yrittänyt pitää aina liittomme etusijalla, mutta vaimoni on pitänyt omaa etuaan tärkeämpänä, kuin liittoamme.
        Tietenkin olen siitä katkera.

        "Kun itselläni on tunne, että olen yrittänyt pitää aina liittomme etusijalla, mutta vaimoni on pitänyt omaa etuaan tärkeämpänä, kuin liittoamme."

        Kuitenkin kerrot miten harrastustesi ja niiden vaatiman tilan takia et ole valmis lähtemään suhteestanne vaikka suhde ei toimi. Sinäkin siis omalla tavallasi asetat oman etusi suhteenne edelle. Eihän ole mitään suhteen ajattelemista jos tietoisesti katkeroituu huonossa suhteessa eikä tee asialle mitään.
        Kumpikin teistä siis roikuu suhtessa omista itsekkäistä syistä eikä päästä irti vaikka suhde ei toimi.


      • Ihmeukko
        TotuusSattuu kirjoitti:

        "Kun itselläni on tunne, että olen yrittänyt pitää aina liittomme etusijalla, mutta vaimoni on pitänyt omaa etuaan tärkeämpänä, kuin liittoamme."

        Kuitenkin kerrot miten harrastustesi ja niiden vaatiman tilan takia et ole valmis lähtemään suhteestanne vaikka suhde ei toimi. Sinäkin siis omalla tavallasi asetat oman etusi suhteenne edelle. Eihän ole mitään suhteen ajattelemista jos tietoisesti katkeroituu huonossa suhteessa eikä tee asialle mitään.
        Kumpikin teistä siis roikuu suhtessa omista itsekkäistä syistä eikä päästä irti vaikka suhde ei toimi.

        Kirjoitat täyttä asiaa, mutta tuo yksi ei halua muutosta elämäänsä se haluu vaan ruikuttaa.
        Omapa on asiansa.


      • lissukkajns67
        mikatre66 kirjoitti:

        En usko, että alkaisin vihaamaan vaimoani. Ymmärrän oikein hyvin, että tämä on omaa syytäni. Siis tässä kämppäkaveruudessa pysyminen.
        Ja hyvin todennäköisesti minä olen vanhempana(kin) paremmassa kunnossa kuin vaimoni.
        Minä kuntoilen säännöllisesti ja pidän kroppani kunnossa.
        Syön terveellisesti, en käytä alkoholia, en polta yms.
        Samaa ei voi sanoa kämppäkaveristani.

        Mutta katkeroituminen on totta jo nyt.
        Kun itselläni on tunne, että olen yrittänyt pitää aina liittomme etusijalla, mutta vaimoni on pitänyt omaa etuaan tärkeämpänä, kuin liittoamme.
        Tietenkin olen siitä katkera.

        Taitaa kotipunttisaliharrastuksesi olla vienyt yhteisen ajan sinulta ja vaimolta, hyvä mikatre66. Oletko keskittynyt kuitenkin enemmän itseesi kuin vaimoosi? Ethän vain ole ylisuurimuskelinen, itseään peilaileva mies..? Ne ei taida naisia oikein kiinnostaa kun kaukaa katsottuna. Muuten on aika outoa että normaali alkoton jne. mies ei kiinnittäisi kenenkään huomiota.

        Itse olin samassa tilanteessa joskus. Nainen olen. Asia ei selvinnyt puhumalla. Tilanne ei muutu ellei itse tee jotain radikaalia. Asumusero tms., se antaa aikaa miettiä mitä oikeasti haluaa.


      • lissukkajns67 kirjoitti:

        Taitaa kotipunttisaliharrastuksesi olla vienyt yhteisen ajan sinulta ja vaimolta, hyvä mikatre66. Oletko keskittynyt kuitenkin enemmän itseesi kuin vaimoosi? Ethän vain ole ylisuurimuskelinen, itseään peilaileva mies..? Ne ei taida naisia oikein kiinnostaa kun kaukaa katsottuna. Muuten on aika outoa että normaali alkoton jne. mies ei kiinnittäisi kenenkään huomiota.

        Itse olin samassa tilanteessa joskus. Nainen olen. Asia ei selvinnyt puhumalla. Tilanne ei muutu ellei itse tee jotain radikaalia. Asumusero tms., se antaa aikaa miettiä mitä oikeasti haluaa.

        Arvauksesi ei oikein osu kohdalleen.
        Harrastukseni ei liity kuntosaliin (kuntoilen kyllä), vaan moottoripyöriin ja vanhoihin harrasteautoihin.

        En siis ole itseään peilaileva bodari.
        Mutta entisenä aktiiviurheilijana, yritän pitää itseni kunnossa.


      • lissukkajns67

        Anteeksi, en halunnut loukata. Pointti oli, että jos teillä on omat ystävät ja täysin eri maailmat kodin ulkopuolella, kasvaa väistämättä erilleen eikä seksikään enää maistu. Itse olin miehelleni itsestäänselvyys sekä kodin- ja lastenhoitaja, Eipä ollut mitään muuta yhteistä kuin lapset ja sukunimi. Kyllä halut loppui. Siis omaa miestä kohtaan. Pettänyt en koskaan mutta katkera olin miehen harrastukselle ja ennen kaikkea vapaa-ajalle.

        Todella fiksusti kirjoitat, aidosti ja tunteella. Sinunlainen mies tuskin kauan sinkkuna pyörisi.... ; ) Toivon sinulle, mikatre66, onnea elämääsi.


      • lissukkajns67 kirjoitti:

        Anteeksi, en halunnut loukata. Pointti oli, että jos teillä on omat ystävät ja täysin eri maailmat kodin ulkopuolella, kasvaa väistämättä erilleen eikä seksikään enää maistu. Itse olin miehelleni itsestäänselvyys sekä kodin- ja lastenhoitaja, Eipä ollut mitään muuta yhteistä kuin lapset ja sukunimi. Kyllä halut loppui. Siis omaa miestä kohtaan. Pettänyt en koskaan mutta katkera olin miehen harrastukselle ja ennen kaikkea vapaa-ajalle.

        Todella fiksusti kirjoitat, aidosti ja tunteella. Sinunlainen mies tuskin kauan sinkkuna pyörisi.... ; ) Toivon sinulle, mikatre66, onnea elämääsi.

        Kiitos kehuista :)
        Mutta taaskaan arvauksesi ei osunu oikeaan.
        Meillä on vaimon kanssa yhteinen kaveripiiri ja jopa yhteisiä harrastuksia.
        Mutta eipä ne ole riittäneet pitämään vaimon mielenkiintoa yllä.
        En ole minäkään koskaan pettänyt, vaikka jonkinlainen lupakin siihen olisi.
        Mutta eipä niitä ehdotuksiakaan ole jonoksi asti kertynyt :)
        Ja jos kiinnostaa, niin tarkemmin voin vastailla spostilla.


      • lissukkajns67

        No jo on tilanteenne erikoinen. Taitaa olla tyypillinen kulissiavioliitto, Avioliitto OY. Onko vaimosi käynyt lääkärissä? Tarkoitan ihan rutiinitarkastuksia ja verikokeita. Esim kilpparit voi heitellä vaikka mitä päin. Joillekin e-pillerit aiheuttaa haluttomuutta. Tai vaimosi ikä huomioiden voisi olla hormonien tekoja. Ja ISO vinkki; älä missään nimessä edes vihjaa vaihdevuosista. Saattaa siippa tempaista päin näköä. Tai jos kovin tempperamenttinen on saattaa olla ettet enää hellyyden antajaksi pystykään... huono vitsi... Mutta masentuneellakaan tuskin ekana on seksi mielessä. Ja joo, olen hoitoalalla.

        Yritä pienin askelin lähestyä vaimoasi, juuri niillä keinoin joilla aikoinaan hänet iskit. Kehut, pienet lahjat, nosta hänet jalustalle (tiedät mitä tarkoitan, ei siis kirjaimellisesti) ja kohtele kuin kuningatarta. Jos ei ala kipinää tulla ei sitä tule olemaankaan. Oletpahan ainakin sitten yrittänyt kaikkesi.

        Taidatkin olla sellainen mysteerimies.


      • 8758747859
        lissukkajns67 kirjoitti:

        No jo on tilanteenne erikoinen. Taitaa olla tyypillinen kulissiavioliitto, Avioliitto OY. Onko vaimosi käynyt lääkärissä? Tarkoitan ihan rutiinitarkastuksia ja verikokeita. Esim kilpparit voi heitellä vaikka mitä päin. Joillekin e-pillerit aiheuttaa haluttomuutta. Tai vaimosi ikä huomioiden voisi olla hormonien tekoja. Ja ISO vinkki; älä missään nimessä edes vihjaa vaihdevuosista. Saattaa siippa tempaista päin näköä. Tai jos kovin tempperamenttinen on saattaa olla ettet enää hellyyden antajaksi pystykään... huono vitsi... Mutta masentuneellakaan tuskin ekana on seksi mielessä. Ja joo, olen hoitoalalla.

        Yritä pienin askelin lähestyä vaimoasi, juuri niillä keinoin joilla aikoinaan hänet iskit. Kehut, pienet lahjat, nosta hänet jalustalle (tiedät mitä tarkoitan, ei siis kirjaimellisesti) ja kohtele kuin kuningatarta. Jos ei ala kipinää tulla ei sitä tule olemaankaan. Oletpahan ainakin sitten yrittänyt kaikkesi.

        Taidatkin olla sellainen mysteerimies.

        Haluton ihminen ei ole sen sairaampi kuin halukaskaan. Halujen kaikkoaminen on normaalia biologiaa ihan niin kuin vanheneminen ja kuolema.

        Kun halu puolisoa kohtaan katoaa, se ei enää palaa. Himo syttyy uudestaan uuden heilan kanssa.


      • sisäinenonnellisuus

        Siinä taas tehty yleisiä olettamuksia, että himo palaisi uuden heilan kanssa. Me emme ole kaikki samanlaisia. Itse kuulun siihen pieneen vähemmistöön, jolle ei minkäänlainen suhde ole tarpeellinen. Olen onnellinen yksin ja suhde ei millään tavalla lisäisi onnellisuutta. Jos joku kysyisi minulta nyt valitsisinko hiukan ylimääräistä rahaa vai suhteen niin valinta olisi ehdottomasti raha.


      • lissukkajns67 kirjoitti:

        No jo on tilanteenne erikoinen. Taitaa olla tyypillinen kulissiavioliitto, Avioliitto OY. Onko vaimosi käynyt lääkärissä? Tarkoitan ihan rutiinitarkastuksia ja verikokeita. Esim kilpparit voi heitellä vaikka mitä päin. Joillekin e-pillerit aiheuttaa haluttomuutta. Tai vaimosi ikä huomioiden voisi olla hormonien tekoja. Ja ISO vinkki; älä missään nimessä edes vihjaa vaihdevuosista. Saattaa siippa tempaista päin näköä. Tai jos kovin tempperamenttinen on saattaa olla ettet enää hellyyden antajaksi pystykään... huono vitsi... Mutta masentuneellakaan tuskin ekana on seksi mielessä. Ja joo, olen hoitoalalla.

        Yritä pienin askelin lähestyä vaimoasi, juuri niillä keinoin joilla aikoinaan hänet iskit. Kehut, pienet lahjat, nosta hänet jalustalle (tiedät mitä tarkoitan, ei siis kirjaimellisesti) ja kohtele kuin kuningatarta. Jos ei ala kipinää tulla ei sitä tule olemaankaan. Oletpahan ainakin sitten yrittänyt kaikkesi.

        Taidatkin olla sellainen mysteerimies.

        Huomenta "Lissukka"
        Avioliitto oy on ehkä kaikkein oikein termi kuvaamaan tätä liittoa.
        Tuota vaihdevuosien mahdollisuutta ei tarvitse arvailla, kun se on jo tiedossa oleva asia.
        Mutta vuosien aiempi haluttomuus ei ole voinut johtua siitä syystä. Ja se on se varsinainen ongelma.

        En pidä itseäni minään mysteerinä. Tavallinen suomalainen mies.
        Mutta naiset on mysteerejä :)


      • lissukkajns67
        8758747859 kirjoitti:

        Haluton ihminen ei ole sen sairaampi kuin halukaskaan. Halujen kaikkoaminen on normaalia biologiaa ihan niin kuin vanheneminen ja kuolema.

        Kun halu puolisoa kohtaan katoaa, se ei enää palaa. Himo syttyy uudestaan uuden heilan kanssa.

        Ei kukaan haluttomuutta sairaudeksi väitäkään, vaan estrogeeni- ym hormonitasot kun heittelee voi se aiheuttaa haluttomuutta. Enkä ole kiinnostunut suomi24:ssa kenenkään terveydestä saatikka sairauksista, mainitsin vaan tuon yleisen ongelman.

        Eiköhän jokainen kaipaa läheisyyttä ja hellyyttä. Mikä sen ihanampaa kuin pienet halit ja suukottelut. Oli se sitten kaverillista tai intiimimpää. Varsinkin parisuhteessa jos ei sitä kotoa saa, sitä hakee muualta.

        Ja mikatre66, huomenta sinullekin. Vai naiset mysteerejä...


      • lissukkajns67 kirjoitti:

        Ei kukaan haluttomuutta sairaudeksi väitäkään, vaan estrogeeni- ym hormonitasot kun heittelee voi se aiheuttaa haluttomuutta. Enkä ole kiinnostunut suomi24:ssa kenenkään terveydestä saatikka sairauksista, mainitsin vaan tuon yleisen ongelman.

        Eiköhän jokainen kaipaa läheisyyttä ja hellyyttä. Mikä sen ihanampaa kuin pienet halit ja suukottelut. Oli se sitten kaverillista tai intiimimpää. Varsinkin parisuhteessa jos ei sitä kotoa saa, sitä hakee muualta.

        Ja mikatre66, huomenta sinullekin. Vai naiset mysteerejä...

        Tuo vaimoni haluttomuus hellyyteen ja läheisyyteen, onkin se mulle eniten ihmetystä aiheuttanut asia.
        En voi mitenkään pitää normaalina, ettei joku halua hellyyttä ja hyväilyjä.
        Ehkä sen ymmärtäisin, jos itse en huolehtisi puhtaudestani ja yleisestä siisteydestä. Mutta kun käyn suihkussa vähintään kerran päivässä, käytän hyväntuoksuisia deodorantteja, pesen hampaani, käytän puhtaita vaatteita yms
        En vaan tiedä, mikä on vialla


      • lissukkajns67

        No voi harmi, kuulostaa että olet kaikkea yrittänyt. Kauniisti ja rakastavasti puhut vaimostasi ja siitä kuinka et halua loukata häntä. Taidatkin olla ihmemies, tuskin moni olisi pysynyt liitossa josta lämpö puuttuu. Luulisi vaimosi osoittavan edes jollain tapaa tunteitaan jos niitä ylipäätään on. Mutta joskus ihminen mukautuu tilanteeseen. Tilanne voi yhtäkkiä ja yllättäenkin ratketa suuntaan tai toiseen. Taisitkin jossain muualla kirjoittaa kuinka vaimosi vetäisi yöhousut jalkaan jne. ja sinä jäit... no, silmät pyöreinä ihmettelemään. Vaimosi teko kertoo enemmän kuin tuhat sanaa.

        Mitä vaimosi sanoo jos saat huomiota muilta naisilta? Tarkoitan katseita, pientä flirttiä jne. Joskus viaton silmäpeli ja viesti "kelpaisin toisillekin" voi piristää suhdetta kummasti. Siis en tarkoita barbaarimaista vieraan naisen syliin syöksymistä.

        Lykkyä!


      • 95948395
        lissukkajns67 kirjoitti:

        Ei kukaan haluttomuutta sairaudeksi väitäkään, vaan estrogeeni- ym hormonitasot kun heittelee voi se aiheuttaa haluttomuutta. Enkä ole kiinnostunut suomi24:ssa kenenkään terveydestä saatikka sairauksista, mainitsin vaan tuon yleisen ongelman.

        Eiköhän jokainen kaipaa läheisyyttä ja hellyyttä. Mikä sen ihanampaa kuin pienet halit ja suukottelut. Oli se sitten kaverillista tai intiimimpää. Varsinkin parisuhteessa jos ei sitä kotoa saa, sitä hakee muualta.

        Ja mikatre66, huomenta sinullekin. Vai naiset mysteerejä...

        "Eiköhän jokainen kaipaa läheisyyttä ja hellyyttä. Mikä sen ihanampaa kuin pienet halit ja suukottelut."

        Lapset hoitavat sen paljon puolisoa paremmin.


      • lissukkajns67 kirjoitti:

        No voi harmi, kuulostaa että olet kaikkea yrittänyt. Kauniisti ja rakastavasti puhut vaimostasi ja siitä kuinka et halua loukata häntä. Taidatkin olla ihmemies, tuskin moni olisi pysynyt liitossa josta lämpö puuttuu. Luulisi vaimosi osoittavan edes jollain tapaa tunteitaan jos niitä ylipäätään on. Mutta joskus ihminen mukautuu tilanteeseen. Tilanne voi yhtäkkiä ja yllättäenkin ratketa suuntaan tai toiseen. Taisitkin jossain muualla kirjoittaa kuinka vaimosi vetäisi yöhousut jalkaan jne. ja sinä jäit... no, silmät pyöreinä ihmettelemään. Vaimosi teko kertoo enemmän kuin tuhat sanaa.

        Mitä vaimosi sanoo jos saat huomiota muilta naisilta? Tarkoitan katseita, pientä flirttiä jne. Joskus viaton silmäpeli ja viesti "kelpaisin toisillekin" voi piristää suhdetta kummasti. Siis en tarkoita barbaarimaista vieraan naisen syliin syöksymistä.

        Lykkyä!

        Lissukan ajatukset tuntuu kulkevan samoja ratoja, omieni kanssa.
        Halusitko kertoa jotain itsestäsi?
        Ellet tähän, niin mulle suoraan.
        Sähköpostini on nimimerkini at suomi24 ja fi.


      • liisukkajns67

        Hei taas, mikatre66. Ei ole paras ajatus avioliittoasi ajatellen sähköpostitella toisten naisten kanssa. Mitä vaimosi pitäisi siitä? Jos/KUN sähköpostittelut tulisivat vaimosi tietoon, en haluaisi olla se johon syyttävä sormi osoittaa. Hmm, olen varmaan uskollisuuden ruumiillistuma ja varmaan liki 50v kalkkis.. :(

        Mutta asiaan. Sinulla ja vaimollasi on hyvä perhe- ja arkielämä, kaikki ok paitsi seksielämä. Oletko vastikään kokeillut lähestyä vaimoasi vai pelkäätkö torjutuksi tulemista? Entä jos vaimosi salaa jopa odottaa sitä..? Mieti mikä on tärkeintä, onko avioliitossanne enempi hyviä vai huonoja asioita? Älä vastaa, mietittäväksi vaan sinulle, mika hyvä, ajatuksia heitän.

        Onko kukaan kuullut naisten Viagrasta, halupilleristä? Itse en tarvitse ;), mutta jollain googlessa näkyi olevan. Vaimon aamukahviin sellainen niin olisikohan illalla "peto irti". Grrr... :)


      • liisukkajns67 kirjoitti:

        Hei taas, mikatre66. Ei ole paras ajatus avioliittoasi ajatellen sähköpostitella toisten naisten kanssa. Mitä vaimosi pitäisi siitä? Jos/KUN sähköpostittelut tulisivat vaimosi tietoon, en haluaisi olla se johon syyttävä sormi osoittaa. Hmm, olen varmaan uskollisuuden ruumiillistuma ja varmaan liki 50v kalkkis.. :(

        Mutta asiaan. Sinulla ja vaimollasi on hyvä perhe- ja arkielämä, kaikki ok paitsi seksielämä. Oletko vastikään kokeillut lähestyä vaimoasi vai pelkäätkö torjutuksi tulemista? Entä jos vaimosi salaa jopa odottaa sitä..? Mieti mikä on tärkeintä, onko avioliitossanne enempi hyviä vai huonoja asioita? Älä vastaa, mietittäväksi vaan sinulle, mika hyvä, ajatuksia heitän.

        Onko kukaan kuullut naisten Viagrasta, halupilleristä? Itse en tarvitse ;), mutta jollain googlessa näkyi olevan. Vaimon aamukahviin sellainen niin olisikohan illalla "peto irti". Grrr... :)

        Vastaan kuitenkin, kun et varmaankaan pysty käsittämään tälläistä liittoa.
        Mutta älä välitä, muutama vuosi sitten, en olisi itsekään uskonut tän olevan mahdollista.

        En ole enää pariin vuoteen edes yrittänyt lähestyä vaimoani.
        Vaimoni on tehnyt hyvin selväksi, ettei hän tahdo koskea muhun, eikä tahdo mun koskevan häneen.
        Ja seksiä meillä ei tule olemaan enää koskaan.
        Näin hän on sanonut.

        Siihen on omat syynsä, miksi uskon hänen päätökseensä.


      • lissukkajns67

        Huomenta mika. Pelästyin että loukkasin sinua. Vastaat niin rehellisesti kysymyksiin, siksi kirjoitin että älä vastaa tänne. Eikö vaimosi tai lapsesi lue tätä?

        Teillä on niin paljon hyvää elämässänne. Eikö elämä oliskin helppoa jos kaikki asiat olisi mustavalkosia? Itsellä eropäätöstä helpotti se, että ei enää puhevälejä, ei mitään yhteistä. Nyt asumuserossa, puheväleissä taas ollaan. Silloin tällöin vähän -miten sen sanoisi- enemmänkin... Mutta tunnen kuinka hitaasti mutta varmasti kasvamme toisistamme eroon. Saman katon alle meistä ei enää ole. Onkin puhuttu että kun uuden löytää, onnea matkaan.

        Sinulla on kiva tapa keskustella. Harvinainen taito tänä päivänä miehelle. Juuri se liitostani puuttui. Siksi kai jäin koukkuun tähän viestittelyyn. Tarkotukseni oli vastata sen yhden kerran, kertoa esimerkkiä miksi naisena en halunnut omaa miestäni.

        Entä jos olisitte toisistanne erossa vaikka viikonlopun? Kaipaisitteko toisianne? Ja ennen kun joku löylykauha- tms. sankari ehtii väliin, en ole houkuttelemassa sinua minun luo. Joidenkin mielestä se helv.. löylykauha on ratkaisu kaikkeen. >:/


      • Eronnutex
        mikatre66 kirjoitti:

        Vastaan kuitenkin, kun et varmaankaan pysty käsittämään tälläistä liittoa.
        Mutta älä välitä, muutama vuosi sitten, en olisi itsekään uskonut tän olevan mahdollista.

        En ole enää pariin vuoteen edes yrittänyt lähestyä vaimoani.
        Vaimoni on tehnyt hyvin selväksi, ettei hän tahdo koskea muhun, eikä tahdo mun koskevan häneen.
        Ja seksiä meillä ei tule olemaan enää koskaan.
        Näin hän on sanonut.

        Siihen on omat syynsä, miksi uskon hänen päätökseensä.

        Jos minä olisin sun puoliso ,niin eläisin hirvittävässä syyllisyyden tunteessa, tekisin jotain tilanteen laukaisemiseksi, jos kerran en sinnuu haluu ,niin hakisin eron ,tietty ensin keskustelisin sun kanssa ja kertoisin etten voi elää näin ,siinähän kärsii kaikki ,jopa lapset näkee suhteen tilan.
        Jos sinä et saa sitä eroa hankittua niin minä tekisin sen.
        Tuo vaimosi on jotenkin henkisesti kauhean kylmä, vaikka arki sujuu teitin kanssa niin kaikki on niin jäätävän kylmää rutiinia.


      • Oletmasokisti
        mikatre66 kirjoitti:

        Tuo vaimoni haluttomuus hellyyteen ja läheisyyteen, onkin se mulle eniten ihmetystä aiheuttanut asia.
        En voi mitenkään pitää normaalina, ettei joku halua hellyyttä ja hyväilyjä.
        Ehkä sen ymmärtäisin, jos itse en huolehtisi puhtaudestani ja yleisestä siisteydestä. Mutta kun käyn suihkussa vähintään kerran päivässä, käytän hyväntuoksuisia deodorantteja, pesen hampaani, käytän puhtaita vaatteita yms
        En vaan tiedä, mikä on vialla

        Etkö ole kysynyt mikä mättää, minusta jotenkin tuntuu, että sinä rankaiset itteesi jostain käsittämättömästä syystä, kun jaksat olla tuossa liitossa, moni olis jo aikapäiviä nostanut kytkintä.


      • 435989584
        Eronnutex kirjoitti:

        Jos minä olisin sun puoliso ,niin eläisin hirvittävässä syyllisyyden tunteessa, tekisin jotain tilanteen laukaisemiseksi, jos kerran en sinnuu haluu ,niin hakisin eron ,tietty ensin keskustelisin sun kanssa ja kertoisin etten voi elää näin ,siinähän kärsii kaikki ,jopa lapset näkee suhteen tilan.
        Jos sinä et saa sitä eroa hankittua niin minä tekisin sen.
        Tuo vaimosi on jotenkin henkisesti kauhean kylmä, vaikka arki sujuu teitin kanssa niin kaikki on niin jäätävän kylmää rutiinia.

        Ei siitä ole syytä tuntea syyllisyyttä, koska sille ei voi mitään. Pitäisikö mikatre66:n tuntea syyllisyyttä haluistaan, joille ei voi mitään?

        Luulisinpa, että halut voitaisiin poistaa tehokkaasti lääkkeillä, mutta reseptiä voi olla vaikea saada. Kastrointi tehoaa koiriin. Toiminee miehilläkin.


      • lissukkajns67

        Kyllä normaali ihminen kaipaa toisen ihmisen läheisyyttä, hellyyttä ja kosketusta läpi elämän. Oli ikä mikä tahansa. Niin se vaan on. Vauvat, lapset, nuoret ja iäkkäämmät pitävät paijaamisesta, kädestä pitämisestä, suukottelusta, koskettelusta ja halailusta. Seksuaalisessa iässä olevat kaikkia noita extra-annoksin, lisäksi sitä muuta kahdenkeskistä.

        Keinot ja konstit on monet jos ei muuten onnistu. Kunhan molemmat ovat tyytyväisiä.


      • lissukkajns67 kirjoitti:

        Kyllä normaali ihminen kaipaa toisen ihmisen läheisyyttä, hellyyttä ja kosketusta läpi elämän. Oli ikä mikä tahansa. Niin se vaan on. Vauvat, lapset, nuoret ja iäkkäämmät pitävät paijaamisesta, kädestä pitämisestä, suukottelusta, koskettelusta ja halailusta. Seksuaalisessa iässä olevat kaikkia noita extra-annoksin, lisäksi sitä muuta kahdenkeskistä.

        Keinot ja konstit on monet jos ei muuten onnistu. Kunhan molemmat ovat tyytyväisiä.

        Mitäs kun toinen kertoo, ettei kaipaakaan kosketusta? Ei minkäänlaista kosketusta. Ei suutelua, ei halausta, ei kiinnipitoa, ei lähellä olemista.
        Seksiä ei missään muodossa.

        Onko ihminen silloin normaali?
        Mun mielestä ei ole, vaan tunne-elämältään viallinen ihminen.


      • 3487854954
        mikatre66 kirjoitti:

        Mitäs kun toinen kertoo, ettei kaipaakaan kosketusta? Ei minkäänlaista kosketusta. Ei suutelua, ei halausta, ei kiinnipitoa, ei lähellä olemista.
        Seksiä ei missään muodossa.

        Onko ihminen silloin normaali?
        Mun mielestä ei ole, vaan tunne-elämältään viallinen ihminen.

        Älä nyt viitsi. Olet onneton, se ymmärretään. Mutta turha lyödä puolisoa vyön alle.

        Vaimosi ei enää ikinä kaipaa sinun kosketustasi. Hyväksy se. Se ei tee vaimostasi viallista vaan tuiki normaalin aviovaimon. Elämä vaan nyt usein menee näin.


      • lissukkavaan

        No jo on outoa jos ei halaa edes lapsia, kissaa, koiraa tai mitään elollista. Ehkä todellakin saattaa vikaa olla tunne-elämän puolella. Tai lapsuudenkodista opittu tapa. Mulla iso koirakin änkäytyy siliteltäväksi ja rutisteltavaksi. En missään nimessä vertaa vaimoasi koiraan, mutta kärjistetty esimerkki miten jokaisella elollisella on tunteita.

        Hyvä ihminen, tee tilanteelle jotain jos kaipaat läheisyyttä. Kysy onko mitään tunteitakaan enää sinua kohtaan.


      • lissukkavaan kirjoitti:

        No jo on outoa jos ei halaa edes lapsia, kissaa, koiraa tai mitään elollista. Ehkä todellakin saattaa vikaa olla tunne-elämän puolella. Tai lapsuudenkodista opittu tapa. Mulla iso koirakin änkäytyy siliteltäväksi ja rutisteltavaksi. En missään nimessä vertaa vaimoasi koiraan, mutta kärjistetty esimerkki miten jokaisella elollisella on tunteita.

        Hyvä ihminen, tee tilanteelle jotain jos kaipaat läheisyyttä. Kysy onko mitään tunteitakaan enää sinua kohtaan.

        Kyllä kissat ja koirat saa kovastikin halailua ja silittelyä.
        Niitä hellyydenosoituksia on ilmeisesti varastossa vain pieni määrä kerrallaan, eikä niitä sitten riitä enää mulle tuhlattavaksi.
        Tosin onhan nuo kissat ja koirat huomattavasti suloisempia, kuin tälläinen mies.


      • lissukka67jns

        No tuskin kuitenkaan kissa, koira tai kanakaan korvaa toisen ihmisen läheisyyttä. Sinunhan pitäisi olla ekana halijonossa. Nyt kun eläinlinjalle mentiin, kokeiles napata vaimo nallekarhumaiseen syleilyyn. Jos vetäytyy pois, nosta koko Nooakin arkillinen elukoita pöytään vaadi vastaus miksi tekee noin. Älä anna kohdella itseäsi noin. Oletko liiankin kiltti?

        Tiedän itse ettei puhumattomuudella ja tilanteesta luikkimalla asia korjaannu. Usko pois, että yritin itse puhua vuosien varrella vaikka miten ja missä mutta ei. Ei auttanut Maamme- laulukaan (ainoo mikä jäi oikeesti kokeilematta....). Taitaa samanlainen mykkäkouluskämppis sullakin olla kun minun exä. Voi kun tietäsitkin...

        Mutta halit sinulle, vaimosikin kiusalla. ;)


      • esileikit.on.jo.leikitty
        lissukka67jns kirjoitti:

        No tuskin kuitenkaan kissa, koira tai kanakaan korvaa toisen ihmisen läheisyyttä. Sinunhan pitäisi olla ekana halijonossa. Nyt kun eläinlinjalle mentiin, kokeiles napata vaimo nallekarhumaiseen syleilyyn. Jos vetäytyy pois, nosta koko Nooakin arkillinen elukoita pöytään vaadi vastaus miksi tekee noin. Älä anna kohdella itseäsi noin. Oletko liiankin kiltti?

        Tiedän itse ettei puhumattomuudella ja tilanteesta luikkimalla asia korjaannu. Usko pois, että yritin itse puhua vuosien varrella vaikka miten ja missä mutta ei. Ei auttanut Maamme- laulukaan (ainoo mikä jäi oikeesti kokeilematta....). Taitaa samanlainen mykkäkouluskämppis sullakin olla kun minun exä. Voi kun tietäsitkin...

        Mutta halit sinulle, vaimosikin kiusalla. ;)

        Lissukka ja Mikatre ottakaa huone ;)


      • esileikit.on.jo.leikitty kirjoitti:

        Lissukka ja Mikatre ottakaa huone ;)

        Kiitos ehdotuksesta. Vaikka ehdotuksesi niin kiehtovalta kuulostaakin, niin keskustelun tasolla tämä yritetään pitää.


      • lissukka67jns

        Ohhoh, onpas täällä suoran toiminnan miehiä! Tai naisia.

        Hellyydestä on kyllä puhuttu joka välissä, muttei toisiamme kohtaan. Mikatre66 on todella mukava keskustelukumppani. Onko jonkun mielestä meidän jutut flirtin tasolla? Päinvastoin, kaukana siitä kun mikatre66:n vaimo mainitaan tuon tuostakin.

        Yritetään siis jatkaa keskustelun tasolla, kuten muutkin. Ilman huonetta. ;)


      • lissukka67jns kirjoitti:

        Ohhoh, onpas täällä suoran toiminnan miehiä! Tai naisia.

        Hellyydestä on kyllä puhuttu joka välissä, muttei toisiamme kohtaan. Mikatre66 on todella mukava keskustelukumppani. Onko jonkun mielestä meidän jutut flirtin tasolla? Päinvastoin, kaukana siitä kun mikatre66:n vaimo mainitaan tuon tuostakin.

        Yritetään siis jatkaa keskustelun tasolla, kuten muutkin. Ilman huonetta. ;)

        Kiva kun Sinäkin (Lissukka67jns) vielä jostain mukaan löydyit.
        Ja kyllä Sinä olet hyvin selvästi kertonut, ettei rajoja ylitetä.
        Mutta muuten et ole kovin paljon itsestäsi kertonut.
        Kuinka Sinulla nyt menee?


      • lissukka67jns

        Tervehdys, Mika.

        Kiitos kysymästä, hyvin menee. Työ ja kotiin liittyvät jutut vie ajan rattosasti. Kovasti kevää odottelen että pääsen mielipuuhaani pihatöihin. Kukkapenkkien kitkemistä, kesäkukkien istuttelua, nurmikonleikkuuta... Mukavaa vastapainoa työlle, joka ei juuri rahapussia kasvata. Silmäpusseja siitäkin edestä :) Raskas työ, mutta sitäkin antoisampi. Ja pieni mummon silmäterä, 1,5v, kyläilee.

        Joo, erostani nyt puoli vuotta. Hyvin menee, paremmin kuin koskaan ennen. Suhdetta ei ole, enkä edes ole sillä mielellä ketään katsellutkaan. Jospa joku joskus jossain tupsahtaa elämääni jos on tullakseen. Aika näyttää.

        Entäs sinulla, Mika? Joko kesää odotat ja moottoripyöräajeluita? Käyttekö vaimosi kanssa kesätapahtumissa, kokoontumisajoissa tai muissa? Niistä heijastuu jotenkin niin samanhenkisyys, yhteenkuuluvuus ja "me"-henki. Silleen hyvällä tavalla.


      • lissukka67jns kirjoitti:

        Tervehdys, Mika.

        Kiitos kysymästä, hyvin menee. Työ ja kotiin liittyvät jutut vie ajan rattosasti. Kovasti kevää odottelen että pääsen mielipuuhaani pihatöihin. Kukkapenkkien kitkemistä, kesäkukkien istuttelua, nurmikonleikkuuta... Mukavaa vastapainoa työlle, joka ei juuri rahapussia kasvata. Silmäpusseja siitäkin edestä :) Raskas työ, mutta sitäkin antoisampi. Ja pieni mummon silmäterä, 1,5v, kyläilee.

        Joo, erostani nyt puoli vuotta. Hyvin menee, paremmin kuin koskaan ennen. Suhdetta ei ole, enkä edes ole sillä mielellä ketään katsellutkaan. Jospa joku joskus jossain tupsahtaa elämääni jos on tullakseen. Aika näyttää.

        Entäs sinulla, Mika? Joko kesää odotat ja moottoripyöräajeluita? Käyttekö vaimosi kanssa kesätapahtumissa, kokoontumisajoissa tai muissa? Niistä heijastuu jotenkin niin samanhenkisyys, yhteenkuuluvuus ja "me"-henki. Silleen hyvällä tavalla.

        Kiva kuulla että Sulla on asiat mukavasti. Viimeksi jäi sellainen käsitys, että erosi on vielä kesken ja asiat hiukan sekaisin.

        Miksihän naiset, noin yleisesti, tuntuu eron jälkeen olevan ihan tyytyväisiä uuteen elämäänsä?
        Etkö sinä kaipaa iltoihisi toista ihmistä, jonka kanssa, saisi jakaa läheisyyttä ja hellyyttä?

        Kyllä moottoripyörä jo odottaa tallissa lähtövalmiina ja saattaa tällä viikolla päästä ulos poistamaan mun patoutuneita ajohaluja.
        En usko, että tänä(kään) kesänä mihinkään tapahtumiin mennään yhdessä.
        Mutta kyllähän kaikissa moottoreihin liittyvissä tapahtumissa, on aina jotenkin kaltaistensa joukossa. Ja tuntuu jopa, että se on lähes sama porukka joka niissä käy vuodesta toiseen ja se sama porukka on pikkuhiljaa kasvamassa (lähes) aikuisiksi.
        Ihan aikuista musta ei taida koskaan tullakaan :)


      • lissukka67jns

        Asumuserossa nyt oltu puoli vuotta, odotellaan vaan sitä lopullista tuomiota. Pari kertaa yritettiin talven aikana suhdetta korjata mutta ei, ei tunteita enää. Soitellaan jos asiaa. Siinäpä meidän jatko. Riidoissa ei olla.

        Varmaan jokainen, mies tai nainen, on tyytyväisempi elämäänsä eronneena kuin huonossa liitossa. Parempi yksin kuin ahdistavassa, tukahduttavassa ilmapiirissä. Kyllä kaipaan tosi paljon hellyyttä ja läheisyyttä iltoihini, aamuihin herätä suukotteluun ja peiton alla hiplailuun, ja ihan arkipäiviin kuten muutkin normaalit ihmiset. Eipä sitä ollut avioliitossakaan loppuaikana. Toistaiseks oltava ilman kun ei kertakäyttö- tai muu panoseura oikein kiinnosta. Ravintoloissa en käy, enkä vielä -onneksi- oo puutteen takia kenenkään perään koiralenkilläkään juossu. Jotakin pientä silmäpelin tapaista on ilmassa niinkuin kaikilla keväällä.

        Entäs sinulla? Ootteko saanut vaimosi kanssa asioita selvitettyä? Toivon todella niin, sinä jos kuka osaat ainakin osaltasi kertoa kantasi. Houkuttelehan vaimo mukaan ajeluille. Vie paikkaan jossa eka kerran tapasitte, pussasitte tai jotain. Eikö ois nostalgista?

        Vai ei sinusta tule aikuista? Toivottavasti pieni pojanviikarimaisuus säilyykin :)
        Olet sinä ainakin Mies isolla ämmällä. M- kirjaimella..no, tiedät mitä tarkotan.. Ajatuksesi ainakin ovat just mitä miehiltä toivotaankin.


      • lissukka67jns kirjoitti:

        Asumuserossa nyt oltu puoli vuotta, odotellaan vaan sitä lopullista tuomiota. Pari kertaa yritettiin talven aikana suhdetta korjata mutta ei, ei tunteita enää. Soitellaan jos asiaa. Siinäpä meidän jatko. Riidoissa ei olla.

        Varmaan jokainen, mies tai nainen, on tyytyväisempi elämäänsä eronneena kuin huonossa liitossa. Parempi yksin kuin ahdistavassa, tukahduttavassa ilmapiirissä. Kyllä kaipaan tosi paljon hellyyttä ja läheisyyttä iltoihini, aamuihin herätä suukotteluun ja peiton alla hiplailuun, ja ihan arkipäiviin kuten muutkin normaalit ihmiset. Eipä sitä ollut avioliitossakaan loppuaikana. Toistaiseks oltava ilman kun ei kertakäyttö- tai muu panoseura oikein kiinnosta. Ravintoloissa en käy, enkä vielä -onneksi- oo puutteen takia kenenkään perään koiralenkilläkään juossu. Jotakin pientä silmäpelin tapaista on ilmassa niinkuin kaikilla keväällä.

        Entäs sinulla? Ootteko saanut vaimosi kanssa asioita selvitettyä? Toivon todella niin, sinä jos kuka osaat ainakin osaltasi kertoa kantasi. Houkuttelehan vaimo mukaan ajeluille. Vie paikkaan jossa eka kerran tapasitte, pussasitte tai jotain. Eikö ois nostalgista?

        Vai ei sinusta tule aikuista? Toivottavasti pieni pojanviikarimaisuus säilyykin :)
        Olet sinä ainakin Mies isolla ämmällä. M- kirjaimella..no, tiedät mitä tarkotan.. Ajatuksesi ainakin ovat just mitä miehiltä toivotaankin.

        Kiitos. Imartelu toimii vuorenvarmasti mieheen, jonka itsetuntoa on pala palalta nakerrettu jo vuosia :)

        Uskon että Sinusta tuntuu hyvältä, kun olet saanut selvyyden (ex) suhteeseesi.

        Koira helpottaa kovasti juttuseuran löytämistä. Mullekin on tullut paljon uusia tuttavuuksia, kun koiran kanssa olen lenkillä käynyt. Se on hyvä jäänsärkijä.

        Meillä ei ole tapahtunut mitään muutosta, mihinkään suuntaan.
        Joten vaimon ajeluttaminen johonkin paikkaan olis lähinnä noloa ja aiheuttaisi vain lisää kiusaantumista.
        Mutta kiitos yrityksestä.

        Ajatukseni taitaa olla sellasia, että ne miellyttää Sua. Täällä ne ei saa kovin positiivista palautetta, eikä vastaanottoa.

        Harmi kun en oikein voi riittävän yksityiskohtaisesti kertoa asioita, näin yleisesti.
        Mutta koita saada näistä joku kuva itsellesi luotua.

        Mihin muuten teidän liitto kaatui?
        Ilmeisesti Sinulta loppui kiinnostus mieheesi, miksi?
        Koska suhde lakkasi olemasta sellainen, kuin olisit sen halunnut olevan?
        Koska läheisyys ja kosketukset loppui?


      • lissukka67jns

        Piti ihan itsekkin miettiä noita mitä kysyit.. Ihan erilleen kasvettiin, jossakin kerroin että työnjako oli selvä, miehellä vapaa-aika, mulla työt. Vastuu kaikesta oli mulla, kai sitä oppi olemaankin yksin niin, että toisen seura alko jo olla kiusallista. Kymmenen vuotta sitten alkoi ero pyöriä mielessä kun ei asioihin tullut muutosta. Viimeiset kaksi vuotta puhuin, että taidan muuttaa pois. Seksissä taukoo 10 v sitten, sekä liiton viimeiset pari vuotta. Nyt talvella oli seksi kuvioissa mukana, mutta muuten ei suhde enää toiminut. Eli ei pelkkä seksikään pidä puolisoita yhdessä. On ihminen sitten niin outo pakkaus...

        Koiraihmiset tulevat hyvin juttuun keskenään. Nyt saan hyvinkin rauhassa lenkkeillä, koira on suurehko ja suojeluhaluinen. Ei kaikki miehet koiria kaihda, eräs ihailee sitä kovastikin. Kaukaa.. Ajelee ohi kun lenkkeilemme. Jospa rohkenisi ajan myötä muutakin kun tervehtimään.

        Eihän sinun liittosi vaan ole samassa jamassa kun mullakin aikoinaan? Kotona väisteltävä ettei vaan hipaise hihakaan toista, ei yhdessä kahvipöydässä jne. Kiusallista koskettaa edes vahingossa. Silloin ei -sori vaan- hyvälle näytä. Mutta jos "mahdutte" samaan ruokapöytään, samaan huoneeseen telkkaria kattomaan niin kaikki toivo ei ole mennyt. Silloin ota ihmeessä kaikki konstit käyttöön, kysy ihan mistä tahansa mikä pienenkin lähestymisvinkin voi antaa!! Onnea!

        Älä anna tilanteenne itsetuntoosi vaikuttaa. Häntä pystyyn ja kevättä rintaan! :)

        Tuleekohan seuraavaksi hotellimainokset..... ;)


      • lissukka67jns kirjoitti:

        Piti ihan itsekkin miettiä noita mitä kysyit.. Ihan erilleen kasvettiin, jossakin kerroin että työnjako oli selvä, miehellä vapaa-aika, mulla työt. Vastuu kaikesta oli mulla, kai sitä oppi olemaankin yksin niin, että toisen seura alko jo olla kiusallista. Kymmenen vuotta sitten alkoi ero pyöriä mielessä kun ei asioihin tullut muutosta. Viimeiset kaksi vuotta puhuin, että taidan muuttaa pois. Seksissä taukoo 10 v sitten, sekä liiton viimeiset pari vuotta. Nyt talvella oli seksi kuvioissa mukana, mutta muuten ei suhde enää toiminut. Eli ei pelkkä seksikään pidä puolisoita yhdessä. On ihminen sitten niin outo pakkaus...

        Koiraihmiset tulevat hyvin juttuun keskenään. Nyt saan hyvinkin rauhassa lenkkeillä, koira on suurehko ja suojeluhaluinen. Ei kaikki miehet koiria kaihda, eräs ihailee sitä kovastikin. Kaukaa.. Ajelee ohi kun lenkkeilemme. Jospa rohkenisi ajan myötä muutakin kun tervehtimään.

        Eihän sinun liittosi vaan ole samassa jamassa kun mullakin aikoinaan? Kotona väisteltävä ettei vaan hipaise hihakaan toista, ei yhdessä kahvipöydässä jne. Kiusallista koskettaa edes vahingossa. Silloin ei -sori vaan- hyvälle näytä. Mutta jos "mahdutte" samaan ruokapöytään, samaan huoneeseen telkkaria kattomaan niin kaikki toivo ei ole mennyt. Silloin ota ihmeessä kaikki konstit käyttöön, kysy ihan mistä tahansa mikä pienenkin lähestymisvinkin voi antaa!! Onnea!

        Älä anna tilanteenne itsetuntoosi vaikuttaa. Häntä pystyyn ja kevättä rintaan! :)

        Tuleekohan seuraavaksi hotellimainokset..... ;)

        Kyllä meidän tilanne on osittain samanlainen kuin teilläkin oli.
        Ei kosketusta edes vahingossa.
        Mahdumme kyllä hyvin samaan huoneeseen ja jopa samaan pöytään, se ei tuota ongelmia.
        Mutta toisaalta, ruokapöytämme koko on lähellä pingispöytää, joten ihan lähekkäin ei olla.
        Eihän tämä hyvältä näytä. Tiedän sen itsekin, ei sitä tarvitse anteeksi pyydellä.


      • lissukka67jns

        Me ei lopussa ois mahduttu edes samalle jalkapallokentälle. Pistinpäs pahemmaksi.. Teillä on vielä paljon yhteistä, enkä puhu nyt materiasta. Puheväleissä olette, eikö se jo anna toivoa? Liikutteko yhdessä missään? Oletko tosissasi kysynyt vaimoltasi rakastaako hän sinua ja oletko hänelle tärkeä. Vaadi vastaus. Se on tietty riskipeliä mutta valmistauduttava mitä tuleman pitää. Tuollainen yhteiselämä on niin helkutin raskas että ei usko kukaan. Itse havahduin, että miksi pidän yhteistä kotia yllä, jossa mies käy vain kääntymässä. Hänenkö takia? Siksikö, että hänellä olisi paikka mihin tulla illalla? Sillon tajusin että olen hölmö. Miksi olisin vastuussa toisen elämästä uhraten omani kun ei hänellä edes haluakaan tehdä tilanteelle mitään.

        Kokeile sitä flirttijuttua, testaa vaimosi reaktioita. Kevät ja kesä tuo iloiset ihmiset esiin, minihameet ja motoristit ovat varma kesän merkki. Ja kieltämättä useamman naisen silmä lepää motoristissa ajopuvussa. Seksikästä. Wau.. Vaimosikin huomaa että muut kattoo sinua ja vaihdat katseita, saattaa pieni mustis tulla esiin. Näkee toisen eri silmin, tulee menettämisen pelko.

        Ovatko lapsenne sanoneet mitään teidän väleistänne? Huomaahan ne ettei kaikki ole ok, mutta eivät sano mitään. Näin ainakin meillä oli. Sinä olet ainoa, jolle olen näin paljon kertonut liitostani ja erostani. Se "samassa veneessä"- tilanne. :)


      • lissukka67jns kirjoitti:

        Me ei lopussa ois mahduttu edes samalle jalkapallokentälle. Pistinpäs pahemmaksi.. Teillä on vielä paljon yhteistä, enkä puhu nyt materiasta. Puheväleissä olette, eikö se jo anna toivoa? Liikutteko yhdessä missään? Oletko tosissasi kysynyt vaimoltasi rakastaako hän sinua ja oletko hänelle tärkeä. Vaadi vastaus. Se on tietty riskipeliä mutta valmistauduttava mitä tuleman pitää. Tuollainen yhteiselämä on niin helkutin raskas että ei usko kukaan. Itse havahduin, että miksi pidän yhteistä kotia yllä, jossa mies käy vain kääntymässä. Hänenkö takia? Siksikö, että hänellä olisi paikka mihin tulla illalla? Sillon tajusin että olen hölmö. Miksi olisin vastuussa toisen elämästä uhraten omani kun ei hänellä edes haluakaan tehdä tilanteelle mitään.

        Kokeile sitä flirttijuttua, testaa vaimosi reaktioita. Kevät ja kesä tuo iloiset ihmiset esiin, minihameet ja motoristit ovat varma kesän merkki. Ja kieltämättä useamman naisen silmä lepää motoristissa ajopuvussa. Seksikästä. Wau.. Vaimosikin huomaa että muut kattoo sinua ja vaihdat katseita, saattaa pieni mustis tulla esiin. Näkee toisen eri silmin, tulee menettämisen pelko.

        Ovatko lapsenne sanoneet mitään teidän väleistänne? Huomaahan ne ettei kaikki ole ok, mutta eivät sano mitään. Näin ainakin meillä oli. Sinä olet ainoa, jolle olen näin paljon kertonut liitostani ja erostani. Se "samassa veneessä"- tilanne. :)

        Anteeksi, kun en aina huomaa viestejäsi.
        Juu, laitoit kyllä kirkkaasti paremmaksi/ pahemmaksi :)
        Olemme puheväleissä, jossa puhutaan kaikki tärkeät asiat, kuten sää tänään ja ehkä huomenna.
        Kumpi käyttää koiran ulkona yms.
        Itse yleensä käytän mielelläni, koska silloin välillä tapaa mielenkiintoisia ihmisiä.
        Eikä puhuminen muuta kaikkia asioita. Seksiä ei tule enää koskaan olemaan. Se ei puhumalla muutu miksikään.
        En tiedä auttaisiko mikään flirttailukaan, kun joskus tuntuu, ettei vaimoni ymmärrä sellaista. Hän ei voi ymmärtää, että joku nainen voi pitää miestä (siis yhtäkään miestä) seksikkäänä.

        Ilmeisesti lapset nyt jo tietää jotain, mutta eivät ole sanoneet mitään. Mutta heillähän on jo omat elämänsä, joten toivottavasti eivät tästä murhetta kanna, mutta toimiihan tämä varoittavana esimerkkinä.

        Toivottavasti kesän tullessa, nahkapukuun pukeutuneena, edes yhden naisen katse pysähtyisi muhunkin.
        Naisen silmät kertoo uskomattoman paljon, tai ainakin joidenkin naisten silmät.
        Aina puhutaan, että mies katsoo naisen rintoja( no tietenkin katsoo), mutta oma katseeni osuu aina ensiksi silmiin. Niistä näkee joskus niin paljon. Välillä hyvää, välillä huonoa, mutta lähes aina jotain.

        Olet mulle kertonut liitostasi jotain, kiitos siitä :) On kiva keskustella ihmisen kanssa, joka tietää miltä tää tuntuu.
        Tosin joudun jättämään pois asioita, joita en kerro ihan näin julkisesti.
        Kertooko nimimerkkisi loppuosa asuinpaikkasi?


      • lissukka67jns

        Älä anteeksi pyytele, vapaaehtoista keskusteluahan tämä on, välillä oltava muutakin elämää. Toivottavasti suomi24 ei olekaan kellekään ainoa ulkopuolinen elämä.

        Onhan teidän keskustelu tyhjää parempi. Huomattavasti mukavampaa kuin täys puhumattomuus. Ja säästähän riittääkin puhumista, ainakin kesällä. Ja talvella. :)

        Jäin miettimään kommenttiasi, jossa mainitsit ettei vaimostasi miehissä ole mitään seksikästä. Erikoinen ja ennenkuulumaton kommentti. Näkeekö hän naiset seksikkäämpinä....? Voisiko vaimollasi kenties nuoruudesta joku ikävä kokemus, joka selittäis muutkin jutut? Miten itse reagoisit, jos joku flirttailisi vaimollesi? Kyllä, luulen että omistushalu pukkais esiin. Vaimosi ei ehkä halua myöntää, mutta usko pois, niin hänelläkin. Ette niin välinpitämättömiä voi olla, koska yhdessä olette.

        Taidat, Mika, ajella "laput silmillä". Kyllä mies moottoripyörällä, ja vielä nahkapuvussa -juuuu.... ;)- herättää naisissa kiinnostusta. Eikä siinä mitään fetissiä tartte olla. Toivot, että jonkun naisen katse sinuun pysähtyisi. Taatusti kun katselet ympärillesi! Haluaisitko saada ihailua, juttuseuraa, ystävän vai naisseuraa? Vai ihan seksiä?

        SIlmät ovat sielun peili niinkun sanotaan. Niistä näkee onko ihminen lämmin, rehellinen tai vaikka ujo. Jos ihastunut, vielä punastuu lisäksi. Ja tunteet on kerralla julki.. Eiköhän kumpikin osapuoli lisäksi tiiraile vastapuolen kokonaisuutta, tuskin pelkästään rintoja, peffaa, sepaluksen seutua.... Aikuinen käytös ja huumori. Ne vie jo pitkälle. :)

        Ei kerro, jns on mulle lyhenne jostain muusta. Keskemmältä Suomea olen. En sinun naapurista missään nimessä. Mutta vm. 67 oon. Juhlin loppusyksystä :)


      • lissukka67jns kirjoitti:

        Älä anteeksi pyytele, vapaaehtoista keskusteluahan tämä on, välillä oltava muutakin elämää. Toivottavasti suomi24 ei olekaan kellekään ainoa ulkopuolinen elämä.

        Onhan teidän keskustelu tyhjää parempi. Huomattavasti mukavampaa kuin täys puhumattomuus. Ja säästähän riittääkin puhumista, ainakin kesällä. Ja talvella. :)

        Jäin miettimään kommenttiasi, jossa mainitsit ettei vaimostasi miehissä ole mitään seksikästä. Erikoinen ja ennenkuulumaton kommentti. Näkeekö hän naiset seksikkäämpinä....? Voisiko vaimollasi kenties nuoruudesta joku ikävä kokemus, joka selittäis muutkin jutut? Miten itse reagoisit, jos joku flirttailisi vaimollesi? Kyllä, luulen että omistushalu pukkais esiin. Vaimosi ei ehkä halua myöntää, mutta usko pois, niin hänelläkin. Ette niin välinpitämättömiä voi olla, koska yhdessä olette.

        Taidat, Mika, ajella "laput silmillä". Kyllä mies moottoripyörällä, ja vielä nahkapuvussa -juuuu.... ;)- herättää naisissa kiinnostusta. Eikä siinä mitään fetissiä tartte olla. Toivot, että jonkun naisen katse sinuun pysähtyisi. Taatusti kun katselet ympärillesi! Haluaisitko saada ihailua, juttuseuraa, ystävän vai naisseuraa? Vai ihan seksiä?

        SIlmät ovat sielun peili niinkun sanotaan. Niistä näkee onko ihminen lämmin, rehellinen tai vaikka ujo. Jos ihastunut, vielä punastuu lisäksi. Ja tunteet on kerralla julki.. Eiköhän kumpikin osapuoli lisäksi tiiraile vastapuolen kokonaisuutta, tuskin pelkästään rintoja, peffaa, sepaluksen seutua.... Aikuinen käytös ja huumori. Ne vie jo pitkälle. :)

        Ei kerro, jns on mulle lyhenne jostain muusta. Keskemmältä Suomea olen. En sinun naapurista missään nimessä. Mutta vm. 67 oon. Juhlin loppusyksystä :)

        Juu, vaimoni joskus tuumi, ettei mies voi koskaan olla seksikäs, nainen voi olla seksikäs (siitä me ollaan samaa mieltä), mutta ei häntä kuulemma kuitenkaan naiset(kaan) kiinnosta.

        Sitä flirttailua vaimolleni, tai oikeastaan ehdottelua, mun ei tarvitse arvuutella. Sellainen tapahtui eräissä juhlissa pari vuotta sitten.
        Kävin ilmoittamassa herralle, että nyt on juuri oikea hetki lähteä kotiin. Hän ymmärsi olla samaa mieltä ja lähti :)
        Jos vaimollani on jotain omistushalua, niin hyvin hän sen osaa peittää.

        "Haluaisitko saada ihailua, juttuseuraa, ystävän vai naisseuraa? Vai ihan seksiä?"
        - Kyllä :)

        Tästä on näköjään muodostunut meidän kahden välinen ketju. No onneks meidän asiat kiinnostaa just meitä :)

        Ilmeisesti teidänkin lapset asuu jo omillaan?
        Jäitkö samaan kaupunkiin asumaan, kuin ennen eroasi?
        Asuuko lapsenne samassa kaupungissa?


      • lissukka67jns

        Eli vaimosi olisi viihtynyt toisten miesten seurassa, mutta puutuit peliin? Onhan hän sitten kiinnostunut miehistä. Keksippä miten saisit sen kohdistettua itseesi. Niin, siinä sen huomaa, että tunteita piilotellaan. Jos ei välitä enää hevonhäntää vaikka kuka veisi ja puolisoa "viihdyttäisi" on suhde kuollut. Kannattaa aina miettiä asia toisinpäin: miltä itsestäni tuntuisi, jos toinen nainen/mies olisi vaimostani/miehestäni kiinnostunut. Eli et halua, että vaimosi antaa tai saa huomiota muilta miehiltä, koska ei sitä sinulle anna. Olet todella uskomaton puoliso, vaimollesi onnittelut. Jostain mystisestä syystä hän ei vaan halua seksiä. Käsitin, että juttu luisti muiden muttei sinun kanssa. Pidät kuitenkin reviirisi rajat, niin vaimosikin tekisi. Se uskollisuus.. :)

        No kovin ympäripyöreästi vastasit mitä tapaamaltasi naiselta toivot. Kaikkea noita.. Kai olet miettinyt, aika paljon sinulla on pelissä kuitenkin. En oikein usko, että olisit kuitenkaan valmis "kaikkeen", kun jonkun naisen katse sinuun pysähtyy. Se on kuitenkin melkoinen risteys avioliitossa, niin peruuttamatonta.

        Niin, meidän "ei-seksiä-yli-10-vuoteen"- ýhteinen ketju. Taisi muiden tilanne muuttua kun katosivat. Jos tarvis, voisi vaihtaa ketjua tai siirtyä sähköpostiin. Jos julkisesti voi kirjoittaa, tuskin sen sopimatonta spostissakaan olisi. Mutta todella kiva vaihtaa ajatuksia jonkun kanssa, joka ymmärtää kämppisliiton.

        Olen ainakin toistaiseksi kotikaupungissani. Lapset perheineen myös. Joko teillä on lastenlapsia odotettavissa?


      • lissukka67jns kirjoitti:

        Eli vaimosi olisi viihtynyt toisten miesten seurassa, mutta puutuit peliin? Onhan hän sitten kiinnostunut miehistä. Keksippä miten saisit sen kohdistettua itseesi. Niin, siinä sen huomaa, että tunteita piilotellaan. Jos ei välitä enää hevonhäntää vaikka kuka veisi ja puolisoa "viihdyttäisi" on suhde kuollut. Kannattaa aina miettiä asia toisinpäin: miltä itsestäni tuntuisi, jos toinen nainen/mies olisi vaimostani/miehestäni kiinnostunut. Eli et halua, että vaimosi antaa tai saa huomiota muilta miehiltä, koska ei sitä sinulle anna. Olet todella uskomaton puoliso, vaimollesi onnittelut. Jostain mystisestä syystä hän ei vaan halua seksiä. Käsitin, että juttu luisti muiden muttei sinun kanssa. Pidät kuitenkin reviirisi rajat, niin vaimosikin tekisi. Se uskollisuus.. :)

        No kovin ympäripyöreästi vastasit mitä tapaamaltasi naiselta toivot. Kaikkea noita.. Kai olet miettinyt, aika paljon sinulla on pelissä kuitenkin. En oikein usko, että olisit kuitenkaan valmis "kaikkeen", kun jonkun naisen katse sinuun pysähtyy. Se on kuitenkin melkoinen risteys avioliitossa, niin peruuttamatonta.

        Niin, meidän "ei-seksiä-yli-10-vuoteen"- ýhteinen ketju. Taisi muiden tilanne muuttua kun katosivat. Jos tarvis, voisi vaihtaa ketjua tai siirtyä sähköpostiin. Jos julkisesti voi kirjoittaa, tuskin sen sopimatonta spostissakaan olisi. Mutta todella kiva vaihtaa ajatuksia jonkun kanssa, joka ymmärtää kämppisliiton.

        Olen ainakin toistaiseksi kotikaupungissani. Lapset perheineen myös. Joko teillä on lastenlapsia odotettavissa?

        No ei aivan noin. Vaimoni ei viihtynyt ja kertoi mulle, että se "herrasmies" ahdistelee, eikä ymmärtänyt lopettaa, vaikka vaimoni kertoi olevansa naimisissa. Siksi hoidin asian niin, ettei se jättänyt tulkinnanvaraa.

        Jo aiemmin kerroin, ettei vaimoni oikein ymmärrä flirttiä. Hän siis saattaa tehdä sellaisia asioita, jotka toinen tulkitse flirtiksi. Tuo on vaikea selitettäväksi. Mutta kun vaimoni ei ajattele mitään "seksin kautta" , mutta taas lähes kaikki miehet ajattelee kaiken seksi mielessään, niin välillä syntyy hankalia tilanteita.

        En ihan oikeasti tarkoittanut, että niitä kaikkia joltain toivoisin saavani. Tai oikeastaan toivoisin, mutta luulen etten toteuttaisi, vaikka saisinkin.

        Ei ole vielä lapsenlapsia, mutta kuulemma aikataulutettu on jo :) En sitten tiedä on kyse viisi-, vai kymmenvuotissuunnitelmasta.

        Onhan tässä useita asioita, jotka olisi helpompi kertoa spostissa, niin ei tarvitsisi olla ihan niin tarkka siitä, mitä voi kertoa.
        Spostini on edelleen nimimerkini at tää sivu.


      • Miizukka
        lissukkajns67 kirjoitti:

        Huomenta mika. Pelästyin että loukkasin sinua. Vastaat niin rehellisesti kysymyksiin, siksi kirjoitin että älä vastaa tänne. Eikö vaimosi tai lapsesi lue tätä?

        Teillä on niin paljon hyvää elämässänne. Eikö elämä oliskin helppoa jos kaikki asiat olisi mustavalkosia? Itsellä eropäätöstä helpotti se, että ei enää puhevälejä, ei mitään yhteistä. Nyt asumuserossa, puheväleissä taas ollaan. Silloin tällöin vähän -miten sen sanoisi- enemmänkin... Mutta tunnen kuinka hitaasti mutta varmasti kasvamme toisistamme eroon. Saman katon alle meistä ei enää ole. Onkin puhuttu että kun uuden löytää, onnea matkaan.

        Sinulla on kiva tapa keskustella. Harvinainen taito tänä päivänä miehelle. Juuri se liitostani puuttui. Siksi kai jäin koukkuun tähän viestittelyyn. Tarkotukseni oli vastata sen yhden kerran, kertoa esimerkkiä miksi naisena en halunnut omaa miestäni.

        Entä jos olisitte toisistanne erossa vaikka viikonlopun? Kaipaisitteko toisianne? Ja ennen kun joku löylykauha- tms. sankari ehtii väliin, en ole houkuttelemassa sinua minun luo. Joidenkin mielestä se helv.. löylykauha on ratkaisu kaikkeen. >:/

        Lissukalla on kova into tehdänitsensä tärkeäks. Ja muutamalla muullakin. Jokos Mika löysi naisensa?


    • toivossaelävä

      Olen kyllä itse pohtinut samaa, että mikä pitää ihmisiä huonoissa liitoissa. Halutaan muuta, mutta ei olla valmiita tekemään mitään sen eteen ja sitten nostetaan esim. elintaso ja omaisuus siihen syyksi. Sanoisin että suurin syy eroamattomuudelle huonosta liitosta on juuri se muutoksen pelko. Että jää vielä enemmän yksin kuin siinä yksinäisessä liitossa, jossa on edes se kämppäkaveri. Että on jollain tapaa tuplaten epäonnistunut, siinä liitossaan ja sitten vielä eroaa (kun yleisen mielipiteen myötä, onko se seksittömyys pätevä syy edes erota) ja jää yksin. Saa aikuisten lasten vihat niskoilleen, miksi erositte kun teillä oli kaikki "ihan hyvin".

      Jos ei ole valmis ottamaan riskejä, ei myöskään mitään voi ajatella saavansa. Kun luopuu jostain, on se mahdollisuus että jotain uutta voi tulla tilalle. Luulen että elämällä on kuitenkin taipumus järjestyä, esim. harrastusta voi jatkaa vähän pienemmissä puitteissa.

      Oma syyni on pienipalkkainen osa-aikatyö. Vaikka yhteiskunta elättäisi, en halua sellaista vaan haluan tulla toimeen omillani. Eli olen jo vuoden verran hakenut sellaista työtä, tuloksetta, jolla pärjäisin... tiedän, että kun onnistaa, elämä tulee muuttumaan paljonkin. Silloin minulla on mahdollisuus aloittaa jotain uutta. Sitten kun on siinä pisteessä, että yksinkin on mukavempi kuin siinä kuristavassa liitossa, lähtee ehkä helpommin jatkamaan matkaa itsekseen.

      • 8757457384

        "mikä pitää ihmisiä huonoissa liitoissa (...) muutoksen pelko"

        Minua kiinnostaa, mikä pitää ihmisiä huonossa elämässä. Ehkäpä kuoleman pelko.

        Omasta puolestani voin sanoa, että perhe tarvitsee tulojani.


      • Kirsi_Korrekti
        8757457384 kirjoitti:

        "mikä pitää ihmisiä huonoissa liitoissa (...) muutoksen pelko"

        Minua kiinnostaa, mikä pitää ihmisiä huonossa elämässä. Ehkäpä kuoleman pelko.

        Omasta puolestani voin sanoa, että perhe tarvitsee tulojani.

        Huonossa liitossa eläminen on ainakin huonoa elämää, eikö vain? Eihän sellaiseen liity kuolemanpelko mitenkään. Pikemminkin huonoon liittoon/elämään liittyy elämänpelko. Ei rohjeta alkaa elää oman näköistä elämää. Eikö niin?


      • Syynsäkullakin
        Kirsi_Korrekti kirjoitti:

        Huonossa liitossa eläminen on ainakin huonoa elämää, eikö vain? Eihän sellaiseen liity kuolemanpelko mitenkään. Pikemminkin huonoon liittoon/elämään liittyy elämänpelko. Ei rohjeta alkaa elää oman näköistä elämää. Eikö niin?

        Toiset ei yksinkertaisesti viitsi alkaa muljaamaan elämäänsä ,kun siitä on niin paljon vaivaa, vaikka ei sitä sexiä saa niin kuiteski palvelu muuten pelaa on ruokaa ja puhdasta ja talous kunnossa.
        Pelko, et jos tekee jotain niin menee ojasta allikkoon, tulee vielä kurjempaa.
        Ikä myös merkkaa , ei sitä vanhana (keski-ikäinen tai vanhempi) jaksa enää tehdä muutosta , on vaan siinä niinkun löysässä hirressä ja odottaa eläkettä, tyytyy kohtaloonsa, tai jos vaikka sairastuu niin tietää et se toinen hoitaa kaikki arkiasiat tai voi ruveta vaikka omaishoitajaksi.


      • yksielämäonvain

        Ei noin pitäisi ajatella.


      • toivossaelävä
        Syynsäkullakin kirjoitti:

        Toiset ei yksinkertaisesti viitsi alkaa muljaamaan elämäänsä ,kun siitä on niin paljon vaivaa, vaikka ei sitä sexiä saa niin kuiteski palvelu muuten pelaa on ruokaa ja puhdasta ja talous kunnossa.
        Pelko, et jos tekee jotain niin menee ojasta allikkoon, tulee vielä kurjempaa.
        Ikä myös merkkaa , ei sitä vanhana (keski-ikäinen tai vanhempi) jaksa enää tehdä muutosta , on vaan siinä niinkun löysässä hirressä ja odottaa eläkettä, tyytyy kohtaloonsa, tai jos vaikka sairastuu niin tietää et se toinen hoitaa kaikki arkiasiat tai voi ruveta vaikka omaishoitajaksi.

        Tätä ajatusmaailmaa oikeastaan ajoin takaa. Ettei ole uskoa siihen, että elämä voi parantua kun uskaltaa luopua vanhasta. Tyydytään pelosta siihen vanhaan, laitetaan tekosyyksi ikää, omaisuutta, laiskuutta. On niin helppo valittaa seksittömyyttä , hankkia salasuhdetta ja mennä porskuttaa siinä huonossa liitossa elämän loppuun asti, kuin että muuttaisi elämänsä.


      • jujut
        Syynsäkullakin kirjoitti:

        Toiset ei yksinkertaisesti viitsi alkaa muljaamaan elämäänsä ,kun siitä on niin paljon vaivaa, vaikka ei sitä sexiä saa niin kuiteski palvelu muuten pelaa on ruokaa ja puhdasta ja talous kunnossa.
        Pelko, et jos tekee jotain niin menee ojasta allikkoon, tulee vielä kurjempaa.
        Ikä myös merkkaa , ei sitä vanhana (keski-ikäinen tai vanhempi) jaksa enää tehdä muutosta , on vaan siinä niinkun löysässä hirressä ja odottaa eläkettä, tyytyy kohtaloonsa, tai jos vaikka sairastuu niin tietää et se toinen hoitaa kaikki arkiasiat tai voi ruveta vaikka omaishoitajaksi.

        Itse en ole koskaan antanut iän olla mikään ongelma. Ikä on ongelma ainoastaan silloin, jos siitä sellaisen tekee. Vanha äitinikin sanoi jo aikoinaan, että jokainen tekee elämästään oman näköisensä. Näinhän se menee, vaikkei ihmiset sitä aina huomaa. Että pystyvät hyvinkin paljon vaikuttamaan oman elämäänsä ja valintoihin. Laiskuutta "valita" aina se mitä oli eilenkin. Tai eihän ajelehtimista tai ajautumista voi oikein valinnaksi nimittää.

        "tai jos vaikka sairastuu niin tietää et se toinen hoitaa kaikki arkiasiat tai voi ruveta vaikka omaishoitajaksi."

        Ihan "ihokarvat kananlihalle" osastoa. En voisi kuuna päivänä haluta, että inhoamani (tai lähes) puoliso alkaisi omaishoitajakseni! Sehän olisi kidutusta loppuelämäksi. Sairastuttuaan voisi samalla heittää ikuiset jäähyväiset parantumiselle: parantuminen on helvetillistä tai mahdotonta huonossa suhteessa. Eli erotkaa hyvät ihmiset, jos tai kun teistä siltä tuntuu.


      • Äitihoitaa
        jujut kirjoitti:

        Itse en ole koskaan antanut iän olla mikään ongelma. Ikä on ongelma ainoastaan silloin, jos siitä sellaisen tekee. Vanha äitinikin sanoi jo aikoinaan, että jokainen tekee elämästään oman näköisensä. Näinhän se menee, vaikkei ihmiset sitä aina huomaa. Että pystyvät hyvinkin paljon vaikuttamaan oman elämäänsä ja valintoihin. Laiskuutta "valita" aina se mitä oli eilenkin. Tai eihän ajelehtimista tai ajautumista voi oikein valinnaksi nimittää.

        "tai jos vaikka sairastuu niin tietää et se toinen hoitaa kaikki arkiasiat tai voi ruveta vaikka omaishoitajaksi."

        Ihan "ihokarvat kananlihalle" osastoa. En voisi kuuna päivänä haluta, että inhoamani (tai lähes) puoliso alkaisi omaishoitajakseni! Sehän olisi kidutusta loppuelämäksi. Sairastuttuaan voisi samalla heittää ikuiset jäähyväiset parantumiselle: parantuminen on helvetillistä tai mahdotonta huonossa suhteessa. Eli erotkaa hyvät ihmiset, jos tai kun teistä siltä tuntuu.

        Yleensä ne omaishoitajat hoitavat parantumatonta potilasta.
        Minun äitini, ent perushoitaja ammatiltaan, hoitaa aivohalvauksen saanutta isääni, isä ei enää parannu vaan menee huonommaksi ja joskus hautaan. Äiti on ollut omaishoitaja jo 15v ja iältään liki 80v.


      • 928566109
        8757457384 kirjoitti:

        "mikä pitää ihmisiä huonoissa liitoissa (...) muutoksen pelko"

        Minua kiinnostaa, mikä pitää ihmisiä huonossa elämässä. Ehkäpä kuoleman pelko.

        Omasta puolestani voin sanoa, että perhe tarvitsee tulojani.

        Mitä on huono elämä?


      • 72638837
        928566109 kirjoitti:

        Mitä on huono elämä?

        Ainakin tämä mitä minä elän. Eikä se muidenkaan elämä paljon paremmalta vaikuta.


    • Kirsi_Korrekti

      Ota ero heti tai vasta sen jälkeen kun olet hommannut rakastajan. Rakastajaa ei kuitenkaan kannata pitkään pidellä, sillä sen paljastuminen saattaisi alkaa hiertää miestäsi. Ja erosta tulisi siten vaikeampi kuin on tarkoitus.

    • shee

      Kirjoituksessasi pisti silmään tämä ".Mieheni on aina ollut hyvin antiseksuaalinen". Miksi olet ollut ko. miehen kanssa 30v, joista 2/3 ilman seksiä lainkaan? Siis kun kerran sanot pitäväsi seksistä? Vai asutko maalla, jossa vain perinteiden vaalimisen vuoksi toisten mieleksi pitää olla mies? Eikä valinnanvaraa ole kovin paljon?

      Joka tapauksessa ihan oma valinta siis. Jos haluat seksiä, niin eroa ja hommaa seksistä pitävä mies. Ei se ole vaikeaa.

    • jujut

      Oho. Olet ollut yhdessä 30v antiseksuaalisen miehen kanssa. Haluten kuitenkin seksiä, jota ei ollut ollenkaan yli 10 vuoteen. Tuossa näkisin suurimmaksi ongelmaksi; en sitä, että miehesi on antiseksuaalinen, vaan sen, ettet kykene vielä 10 v seksin odottelun jälkeenkään tekemään ratkaisua erosta.

      Miksi ihmiset NIIN usein, tai lähes aina näkevät ongelmaa siinä mitä puoliso tekee tai ei tee? Harvemmin näkevät sitä mitä itse ei tee tai tekee suhteessaan. Jos suhde ei tyydytä joltain tärkeältä osin (pienistä ei kannata kitistä) eikä tilanteeseen saada korjausta aikaiseksi, niin oman itsensä vuoksi kannattaa hakea eroa.

    • hohooojaaaaaaa

      Johan on onneton tapaus....noin vanhaa naista ei voi oikein enää neuvoakaan....

    • Eiilmanjäänyt

      Ei voi olla että noin kauan ilman seksiä ja parisuhteessa olet ollut. Minä olen myös ollut pitkässä suhteessa ja seksiä 3-5 viikossa. Ei ainakaan mun mies pystyisi olemaan ilman seksiä kuten en minäkään. Kyllä seksi kuuluu parisuhteeseen. Jos toinen sairas eikä kykene seksiin niin ainakin tyydyttää kumppanin toisella tavalla. Kosketusta ja suukkoja pitää olla. Et ole siis saanut pyytämälläkään kertoo kyllä kuinka huono suhde teillä. Jos toinen pyytää ja kumppani arvostaa toista niin antaa tyydytyksen kyllä.

      • Micce52__

        Varmasti voi olla totta. Täällä on toinen tapaus, jossa lasten syntymän jälkeen tuli seksiin 10 vuoden tauko, v 2003-2014. Ei siinä välissä myöskään pahemmin pussattu tai otettu edes kädestä kiinni.

        Pari vuotta sitten oli hetken seksiäkin, yht äkkiä jopa joka toinen ilta, mutta muutamassa kuukaudessa jäi taas. Puoliso on sinänsä kiltti ja mukava, mutta tuntuu ettei hän tuntisi mitään sukupuolista kiinnostusta. Ainakaan vastakaikua ei herää sitten millään. Tuntuu kurjalta, kun en taida olla puolisolle kiinnostava seksimielessä. Ei aina ja kaikkialla tarvitse käydä kiinni kuten kiimainen teini-ikäinen, mutta olisi edes joskus kiinnostunut.

        Vähitellen on tullut mieleen, onko tuo riittämättömyyden tunne molemminpuolista. Minulle tuli hetkeksi syömähäiriö ja sen jälkeen laitoin elämäntavat kerralla kuntoon. Puolessa vuodessa 20kg pois nuoruusvuosien mittoihin ja liikuntaa joka toinen päivä. Hyvät tavat ovat säilyneet jo muutaman vuoden ja puoliso on lihonnut saman verran ja eikä tee mitään kuntonsa eteen. Kokee ehkä olevansa kropan puolesta riittämätön - mitä rehellisesti sanottuna olisikin jos ei jo olisi puolisoni.

        Kun ei kotona kiinnostusta osoiteta, olen alkunut liikkua ihmisten ilmoilla urheilutamineissa vapaa-aikana. Kiva seurata miten ihmisten katseet harhailevat - ihan iästä riippumatta. Huomiohuorasta taitavat teinit puhua, kun tuolla tavalla toimii. Mutta kiva todeta että edes jotkut ventovieraat noteeraavat.


    • m60v

      ihmissuhteesta eroaminen ei ole niin helppoa, kuin esim. elokuvassa tai sarjoissa tai lehtijutuissa esitetään. Jos on todella pitkään yhdessä - siinä on niin paljon historiaa ja yhteistä - että eroaminen kannattaa sitten ehkä vain tehdä yhteisestä sovusta. Kertoo, että tarvitsee itselleen omaa tilaa tai tarvitsee sitten myös sitä, että on himoittu ja rakastettu. Ja eroottinen kokemus on osa elämää - joskin vain pieni osa.
      Olen itse erittäin pitkässä avioliitossa ja kyllä - seksuaalinen kanssakäyminen on tullut harvinaisuudeksi. Älysin vasta äskettäin - tietenkin kun hän sen sanoi - että ongelma on terveydellinen - on olemassa este, että yhdytä esimerkiksi ei käy. Pitäisi mennä lääkäriin - mutta kynnys mennä on korkealla - ja painostaminen ei auta.
      Hän on sanonut pariin otteeseen paljon aikaisemmin, että mene vaikka kenen kanssa panemaan - ja en ole voinut ottaa asiaa todesta - mutta todennäköisesti hän halusi, että en olisi puutteessa, koska itsellään on ongelma. Eli - pidetän asiaa vain reiluna, mikäli menen toisen naisen syliin, että sanon sen etukäteen.

      • hhhöööpöö

        Eroaminen eikä oikeastaan mikään elämässä ole helppoa. Mutta on pystyttävä ratkaisemaan omat ongelmansa ja tekemään päätöksensä. Harva myöskään innostuu toisen eroehdotuksesta, että haluaa itsekin erota, vieläpä sovussa.

        Minusta on kaikkein viheliäisintä, jos seksiä muiden kanssa alkaa mainostaa etukäteen, tai ylipäänsä kertoo siitä. Kertomatta jättäminen on reilua puolisoa kohtaan.


    • hhhöööpöö

      Siis olet 40v asti ollut ilman seksiä? No johan on. En voi ymmärtää tuollaista. Jos jompikumpi on sanoutunut irti seksistä avioliitossa, niin käytännössä se on pettämiseen verrattavaa toimintaa. Ehkäpä vielä pahempaa, koska sitä ei voi tehdä salaa puolisolta...

      Eli eroa tai hanki rakastaja.

    • Kälviänsheriffi

      Mä oon runkannu 12v asti, pitääkö erota? Oon 97v poikamies Kälviältä

    • näinkin

      No minä erosin 7v sitten kun ei tippunut seksiä myöskään noin 10 vuoteen,vaan eipä muuttunut tilanne paremaksi sinkkunakaan eli 17 vuosi jo ilman.Niin ja kohta 5kymppinen mies olen.

      • 78598345

        Sepä se. Siinä voi sitten miettiä onko parempi elää seksittä yhdessä, seksittä yksin vai elää ollenkaan.


    • "ja edelleen voimaakkaasti tarvitsen seksiä" siis olet aina tarvinnut?
      "Mieheni on aina ollut hyvin antiseksuaalinen." siis on aina ollut?
      Siis tuttu juttu. Vaimoni on minua paljon voimakkaammin seksuaalinen.
      Mikä teitä kahta naista vaivaa. Menette naimisiin miesten kanssa joille kerran kuukaudessa on paljon. Sitten ihmettelette kun ette saa seksiä aamuin illoin. Voisitteko vastata!

    • Oma "tarinani" sai sitten vihdoin ja viimein päätöksen. Avioero on vireillä ja nyt vaan odotellaan ja katsellaan mitä tapahtuu.
      Lopputulos ei ollut toiveitteini mukainen. Itse naimisiin mennessä, menin loppuelämän kestävään avioliittoon, mutta aina asiat mene, niin kuin on itse haaveillut.

      • lissukkaj67

        Tervehdys, Mika.

        Onpa harmi, millaisen käänteen tarinanne on saanut. Jospa päätös erosta avaa silmänne ja saatte yhdessä selvitettyä, mitä korjattavaa liitossanne on ja mitä sille on tehtävissä. Onko sinulla/teillä tuttuja, jotka ovat löytäneet kipinän uudestaan? Kuunnelkaa vinkkejä, kokemuksia joissa avioeron uhka onkin "pelastanut" liiton. Jokainen solmii avioliiton loppuelämäksen, mutta..

        Niin kauan kuin on pisarakin rakkautta, on toivoa. : )


      • lissukkaj67 kirjoitti:

        Tervehdys, Mika.

        Onpa harmi, millaisen käänteen tarinanne on saanut. Jospa päätös erosta avaa silmänne ja saatte yhdessä selvitettyä, mitä korjattavaa liitossanne on ja mitä sille on tehtävissä. Onko sinulla/teillä tuttuja, jotka ovat löytäneet kipinän uudestaan? Kuunnelkaa vinkkejä, kokemuksia joissa avioeron uhka onkin "pelastanut" liiton. Jokainen solmii avioliiton loppuelämäksen, mutta..

        Niin kauan kuin on pisarakin rakkautta, on toivoa. : )

        Kiitos tuestasi ja mielenkiinnostasi.
        Mutta kyllä tämä eropäätös on lopullinen. Nämä pitkässä huonossa liitossa tulleet arvet on niin syviä, ettei ne enää korjaannu.
        Mutta ainakin voin omasta puolestani sanoa yrittäneeni ja kun se ei riittänyt, niin ero jäi ainoaksi ratkaisuksi, mutta onneksi se on ainakin tähän saakka sujunut hyvässä yhteisymmärryksessä.

        Toivottavasti omaisuudenjako ei tule aiheuttamaan sitten niitä ongelmia.

        Nyt vaan kohti uutta elämää :)


    • lissukkaj67

      Saman kokeneena allekirjoitan kaiken. Ja olet oikeassa siinäkin, ettei kuollutta liittoa saa korjattua. Hyvä että sovussa voi päättää asioista ja olla puheväleissä. Kurjaa olisi riidoissa osallistua tuleviin perhejuhliin. Exä ja minä muututtiin avioparista ystäviksi, edelleenkään ei riidellä kun törmätään jossain.

      Olen kertonut sulle paljonkin eroni syistä ja vaiheista. Ethän pahastu, jos vuorostani kysyn, mikä sai tekemään päätöksesi vai kärjistyikö yhteiselonne niin vaikeaksi? Tuliko teilläkin kohtaloksi se erilleen kasvaminen? Varaudu siihen, että tunteet heittää ajoittain laidasta laitaan. Kaduttaa, vatuttaa koko tilanne, tekisi mieli heittää hanskat tiskiin ja vaikka mitä muuta. Se vaihe ei kestä kauaa.

      Onnea uuteen elämääsi. Otithan jo laput pois silmiltä että näet kunnolla ympärillesi.... ; )

      • Meillä ei varsinaisesti yhteiselo mennyt edes vaikeaksi, mutta huomasimme ettei kummallakaan ole enää tunteita toista kohtaan. On yllättävää huomata sellainen, niin pitkän yhdessäolon jälkeen.
        Eropäätöksen laukaisi liikkeelle, tuttavan sairastuminen nopeaan kuolemaan johtavaan sairauteen. Se sai huomaamaan,että elämä on hyvin rajallinen ja sitä ei kannata tuhlata merkityksettömään yhdessäasumiseen, kun ehkä vielä voi jopa ehtiä nauttia rakastumisesta ja rakastettuna olemisesta.

        Ja mitä sanoit jo aiemmin niistä silmälapuista :) niin asian kyllä ratkaisi sormuksen poistaminen sormesta. Vasta sen jälkeen aloin saamaan niitä katseita ja hymyjä, joista kerroit.
        Itse olin aina kuvitellut, että naiset haluavat tavoitella "kiellettyä hedelmää", eli miestä joka on varattu. Onhan se merkki, että mies kelpaa jollekin toisellekin.
        Ja sama käännettynä, ellei mies ole kelvannut muille, ei siitä kanata kiinnostua.
        Onneksi taisin olla väärässä :)

        Toki nimetömässä näkyy edelleen sormuksen jättämä jälki, ehkä sitä voisi sanoa jopa arveksi :)


      • Oiskotosikaan
        mikatre66 kirjoitti:

        Meillä ei varsinaisesti yhteiselo mennyt edes vaikeaksi, mutta huomasimme ettei kummallakaan ole enää tunteita toista kohtaan. On yllättävää huomata sellainen, niin pitkän yhdessäolon jälkeen.
        Eropäätöksen laukaisi liikkeelle, tuttavan sairastuminen nopeaan kuolemaan johtavaan sairauteen. Se sai huomaamaan,että elämä on hyvin rajallinen ja sitä ei kannata tuhlata merkityksettömään yhdessäasumiseen, kun ehkä vielä voi jopa ehtiä nauttia rakastumisesta ja rakastettuna olemisesta.

        Ja mitä sanoit jo aiemmin niistä silmälapuista :) niin asian kyllä ratkaisi sormuksen poistaminen sormesta. Vasta sen jälkeen aloin saamaan niitä katseita ja hymyjä, joista kerroit.
        Itse olin aina kuvitellut, että naiset haluavat tavoitella "kiellettyä hedelmää", eli miestä joka on varattu. Onhan se merkki, että mies kelpaa jollekin toisellekin.
        Ja sama käännettynä, ellei mies ole kelvannut muille, ei siitä kanata kiinnostua.
        Onneksi taisin olla väärässä :)

        Toki nimetömässä näkyy edelleen sormuksen jättämä jälki, ehkä sitä voisi sanoa jopa arveksi :)

        Lissukkakos siihen tuli😁


      • Woodoo

        Hämäätte vaan muita. Tiennyt et muuten tänne tulla.


      • Oiskotosikaan kirjoitti:

        Lissukkakos siihen tuli😁

        Ei siihen tullut Lissukka, ei ainakaan itselleni, eikä tietojeni mukaan exällenikään, ketään toista.
        Ehkä meistä voisi käyttää klassista, kulunutta sanontaa, kasvoimme erillemme.
        En sellaiseen mahdollisuuteen aiemmin itsekään uskonut, mutta niin siinä sitten vaan kävi.


      • lissukkaj67
        mikatre66 kirjoitti:

        Meillä ei varsinaisesti yhteiselo mennyt edes vaikeaksi, mutta huomasimme ettei kummallakaan ole enää tunteita toista kohtaan. On yllättävää huomata sellainen, niin pitkän yhdessäolon jälkeen.
        Eropäätöksen laukaisi liikkeelle, tuttavan sairastuminen nopeaan kuolemaan johtavaan sairauteen. Se sai huomaamaan,että elämä on hyvin rajallinen ja sitä ei kannata tuhlata merkityksettömään yhdessäasumiseen, kun ehkä vielä voi jopa ehtiä nauttia rakastumisesta ja rakastettuna olemisesta.

        Ja mitä sanoit jo aiemmin niistä silmälapuista :) niin asian kyllä ratkaisi sormuksen poistaminen sormesta. Vasta sen jälkeen aloin saamaan niitä katseita ja hymyjä, joista kerroit.
        Itse olin aina kuvitellut, että naiset haluavat tavoitella "kiellettyä hedelmää", eli miestä joka on varattu. Onhan se merkki, että mies kelpaa jollekin toisellekin.
        Ja sama käännettynä, ellei mies ole kelvannut muille, ei siitä kanata kiinnostua.
        Onneksi taisin olla väärässä :)

        Toki nimetömässä näkyy edelleen sormuksen jättämä jälki, ehkä sitä voisi sanoa jopa arveksi :)

        Olen tosi pahoillani kohtaamastanne surusta. Läheisen menetys avaa silmät ymmärtämään elämän rajallisuuden.

        Eli teille tuli sama kuin meille, erilleen kasvaminen. Tuttu tunne, mutta ei sitä ymmärrä joka ei itse ole kokenut. Niin kuin olen kertonutkin, itselleni ero oli jotenkin "helpotus", poispääsy ja irtiotto väljähtyneestä liitosta.

        Sinun viestin lopusta heijastuva hyväntuulisuus tarttui minuunkin. Iloisuus ja pilke silmässä. : ) Olen tosi iloinen sinun puolesta, miten näet itsesi menossa elämässä eteenpäin. Mainitsinko joskus, että eropäätöksen jälkeen itsekin sain uutta puhtia? Tiesin, mitä elämältä haluan, ja varsinkin mitä en halua.

        Sori, jos kerroin sinulle liitostani kaunistelematta. Kerroin juuri miten asiat oli ja miltä tuntui. Olisin jättänyt jotain pois, jos olisin arvannu että olitte noin lähellä eroa. Mutta en epäile hetkeäkään, että antaisit muiden kokemusten vaikuttaa mihinkään mitä teet tai päätät.

        Taitavat kiusata meitä, kun väittävät välilämme olevan jotain peliä. Vaatisi toooosi pitkät käsivarret, jotta edes koskettaisimme toisiamme. Mutta eiväthän muut sitä tiedä. ; )

        Jatkahan vilkuilua, tiedä mitä elämä tuo tullessaan. : )


    • beethooven

      Jaa jaa sellaista elämä vaan on. Välillä mennään naimisin kenties erotaan tai takuuvarmasti joskus kuollaan pois. Mun paras ystävä on jo vuosien ajan ollut Venäjältä adoptoitu pieni metsästäjä-suvun ärhäkkä nelijalkainen pikkuystävä ilman muuta ja tietenkin. Sitten perässä vasta tulevat jossain ne muut lauman jäsenet.

      • Kukin.tavallaan

        Kiva jos suhde koiraan on antoisa.


      • Ujo.mutta.utelias

        Luin koko piiiiitkän ketjun ja jäin miettimään, mitä näiden elämään nyt kuuluu?
        Jos joku on vielä mukana, niin kerro.


      • lissukkaj67
        Ujo.mutta.utelias kirjoitti:

        Luin koko piiiiitkän ketjun ja jäin miettimään, mitä näiden elämään nyt kuuluu?
        Jos joku on vielä mukana, niin kerro.

        "Lissukka" ilmoittautuu. Törmäsin vanhaan ketjuun kun kuumeessa selailen sivuja.

        Elämä asettunut kohdilleen eromyllerryksen jälkeen. Pitkän liiton jälkeen arki muokkautunut oman näköiseksi, Työ vie osan aikaa, muuten olen niin kotona viihtyvää tyyppiä, että jonkun pitäis tulla minut täältä hakemaan. Omaa syytäni, jos ei miksikään muutu, onpahan mitä vanhempana haikailla yksin kiikkustuolissa.


      • lissukkaj67 kirjoitti:

        "Lissukka" ilmoittautuu. Törmäsin vanhaan ketjuun kun kuumeessa selailen sivuja.

        Elämä asettunut kohdilleen eromyllerryksen jälkeen. Pitkän liiton jälkeen arki muokkautunut oman näköiseksi, Työ vie osan aikaa, muuten olen niin kotona viihtyvää tyyppiä, että jonkun pitäis tulla minut täältä hakemaan. Omaa syytäni, jos ei miksikään muutu, onpahan mitä vanhempana haikailla yksin kiikkustuolissa.

        Moi Lissukkaj67

        Juu, kyllähän se elämä on joihinkin uomiin asettunut ja jonkinlainen arkikin tullut. Mutta onhan se elämä nyt hyvin erilaista.

        Onko kuume jo helpottanut?


      • lissukkaj
        mikatre66 kirjoitti:

        Moi Lissukkaj67

        Juu, kyllähän se elämä on joihinkin uomiin asettunut ja jonkinlainen arkikin tullut. Mutta onhan se elämä nyt hyvin erilaista.

        Onko kuume jo helpottanut?

        Moi sullekin!

        Kaksi viikkoa sairastelua takana. Kuume helpotti, mutta vielä toipilaana. Suhtkoht hengissä. Silleen puolivaloilla.. : )

        Kyllä menee jonkin aikaa eron jälkeen, ennen kun oma arki alkaa pyöriä. Elämä on tietty erilaista kun ennen eroa ( nyt 2,5 vuotta) , mutta mielekkäämpää. Parhaimpana tunnen helppouden olla kotona, siis vaan olla eikä sähköinen ilmapiiri ahdista. Joitain tulevaisuuden suunnitelmia, on, mutta ei kiirettä niiden toteuttamiseen.

        Miten sinulla? Tarkoitatko erilaisella elämällä parempaa, huonompaa vai muuten erilaista?


      • lissukkaj kirjoitti:

        Moi sullekin!

        Kaksi viikkoa sairastelua takana. Kuume helpotti, mutta vielä toipilaana. Suhtkoht hengissä. Silleen puolivaloilla.. : )

        Kyllä menee jonkin aikaa eron jälkeen, ennen kun oma arki alkaa pyöriä. Elämä on tietty erilaista kun ennen eroa ( nyt 2,5 vuotta) , mutta mielekkäämpää. Parhaimpana tunnen helppouden olla kotona, siis vaan olla eikä sähköinen ilmapiiri ahdista. Joitain tulevaisuuden suunnitelmia, on, mutta ei kiirettä niiden toteuttamiseen.

        Miten sinulla? Tarkoitatko erilaisella elämällä parempaa, huonompaa vai muuten erilaista?

        Moi,

        Oon kuullut, että toi tauti saattaa olla aika sitkeä, voi kestää yli kuukauden. Koita kestää.

        Oikeastaan mä sain normielämäni aika nopeasti johonkin järjestykseen, mutta se muu elämä on hiukan hakusessa.

        Elämä on noita kaikkia, parempaa, huonompaa ja erilaista :) Siitä voisin kertoa enemmän ihan privana, s-postin ehkä vielä muistat, tai välkkynä naisena osaat päätellä :)


      • lissukkaj
        mikatre66 kirjoitti:

        Moi,

        Oon kuullut, että toi tauti saattaa olla aika sitkeä, voi kestää yli kuukauden. Koita kestää.

        Oikeastaan mä sain normielämäni aika nopeasti johonkin järjestykseen, mutta se muu elämä on hiukan hakusessa.

        Elämä on noita kaikkia, parempaa, huonompaa ja erilaista :) Siitä voisin kertoa enemmän ihan privana, s-postin ehkä vielä muistat, tai välkkynä naisena osaat päätellä :)

        Huomenet mikatrelle.

        Toivon mukaan pitää paikkansa että mikä ei tapa, vahvistaa. Eli positiivisesti ajatellen, vahvistun vielä kaksi viikkoa. : ) Yritän kestää, kiitos.

        No nyt meni jännäksi. : ) Kiva ois kuulla miten elämä on sulla muuttunut, varsinkin se paremmaksi- osuus. Eronneiden kokemukset kiinnostaa saman kokeneita, ja tälleen anonyyminä voi kertoa ihan kaunistelematta niin hyvät kuin huonotkin.

        Hitsi, en muista omaa suomi24- nimimerkkiä. Joku lissukkasitätätä se oli. Mutta kokeilen vielä, jos sattuu osumaan oikeaan. En haluis kirjautua uudelleen.


      • lissukkaj kirjoitti:

        Huomenet mikatrelle.

        Toivon mukaan pitää paikkansa että mikä ei tapa, vahvistaa. Eli positiivisesti ajatellen, vahvistun vielä kaksi viikkoa. : ) Yritän kestää, kiitos.

        No nyt meni jännäksi. : ) Kiva ois kuulla miten elämä on sulla muuttunut, varsinkin se paremmaksi- osuus. Eronneiden kokemukset kiinnostaa saman kokeneita, ja tälleen anonyyminä voi kertoa ihan kaunistelematta niin hyvät kuin huonotkin.

        Hitsi, en muista omaa suomi24- nimimerkkiä. Joku lissukkasitätätä se oli. Mutta kokeilen vielä, jos sattuu osumaan oikeaan. En haluis kirjautua uudelleen.

        Katsoin vanhoista viesteistä, se oli lissukka67@s........
        😁


      • lissukkaj
        mikatre66 kirjoitti:

        Katsoin vanhoista viesteistä, se oli lissukka67@s........
        😁

        Tänks. Välkkynä naisena muistan muiden osoitteet mutten omaa.. ; )

        Laitan huomenna postia.


    • Lemmenkäinen

      Matkarakastaja raju
      Tulee silloin menee taju :-*

    • Ottakaa.järki.mukaan

      Aloittajan tekstistä saa "yksipuolisen" käsityksen että?? En minä !! mutta tuo "toinen" ??? .
      Istukaa pöydän ääreen ja keskustelkaa mikä mättää?? . Tulkaa kumpikin puolitiehen vastaan toisianne . Ottakaa seksivälineet mukaan ja kokeilkaa suhdettanne näin.
      Ei täällä somessa selitykset auta, asia vain pahenee.

    • Miten.kävi

      Mihin ratkaisuun "onneton66" päätyi?
      Myös muiden ratkaisut kiinnostaa.

    • kohtalontoveri4

      Onhan toi rassaavaa henkisesti. Olen ollut saman naisen kanssa reilu 27 vuotta, rakastan naista ja nainenkin sanoo rakastavansa mua mutta seksiin ei suostu, ei ole halunnut vuosiin. En ole pettänyt enkä haluaisikaan mutta puute on kova ja kiusaukset suuria, sitä kun saisi kun noita tilaaisuuksia on.

      • Ottakaa toinen pari tai kolmas pyörä sänkyyn se voisi kiihoittaa seksielämää uuteen kukoistukseen ja uuteen alkuun.


    • Reetta66

      Ratkaisu on seksivälineet. Ihan luonnollinen juttu että halut ei kohtaa. Hyvä sivustoja on hotlips.com ja pinky.fi naisetkin saa olla seksuaalisesti aktiivisia. Nautintoa voi olla ilman pettämistäkin.

    • pihtaajanvika

      Paljon yhteistä aloittajan kanssa. Sama kumppani jo 28 vuotta ja parinkymmenen vuoden yhdessä olon jälkeen hijeni, seksi loppui kun seinään. Kun ei toinen edes koske ja pyytämäällä nätistikään ei saa vastakaikua niin uskottomuuteenhaan se ajoi.

      • 92848754

        Sama tilanne (paitsi etten ole ollut uskoton). Koska naisella seksi liittyy ihastukseen, ehkä pitäisikin luopua ydinperheen ihanteesta ja tehdä avioliitoista alun alkaen määräaikaisia (esim. 2- tai 3-vuotisia).

        Se voisi pitää naisen virettä yllä. Toisaalta miehet, jotka haluavat kyllä seksiä, eivät ehkä ole niin innoissaan niistä muiden miesten ipanoista. Sitten ehkä itkettäisiin miesten haluttomuutta.


      • dilledalledong
        92848754 kirjoitti:

        Sama tilanne (paitsi etten ole ollut uskoton). Koska naisella seksi liittyy ihastukseen, ehkä pitäisikin luopua ydinperheen ihanteesta ja tehdä avioliitoista alun alkaen määräaikaisia (esim. 2- tai 3-vuotisia).

        Se voisi pitää naisen virettä yllä. Toisaalta miehet, jotka haluavat kyllä seksiä, eivät ehkä ole niin innoissaan niistä muiden miesten ipanoista. Sitten ehkä itkettäisiin miesten haluttomuutta.

        Miehet ei toisten ipanoista välitä, sen verran näyttelevät, että pesää irtoaa varsinkin siten, että tuollainen nainen pyhittää lapsista vapaaviikkonsa dille ulkulleen.


    • rules

      ota ero

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      70
      2062
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      167
      1599
    3. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      155
      1537
    4. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      90
      1348
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      49
      1280
    6. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      277
      1137
    7. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      132
      1041
    8. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      75
      1022
    9. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      113
      1003
    10. Nainen, millainen tilanne oli

      kun huomasit ihastuneesi häneen oikein kunnolla. Missä tapahtui ja milloin
      Ikävä
      53
      857
    Aihe