Miten pitäisi suhtautua tähän

oikeataparukoilla

'Regina caeli eli Taivaan kuningatar

Iloitse taivaan kuningatar, halleluja!
– Sillä hän, jonka synnytit, halleluja!

Nousi kuolleista sanansa mukaan, halleluja!
– Rukoile puolestamme Jumalaa, halleluja!

Iloitse ja riemuitse, Neitsyt Maria, halleluja!
– Sillä Herra on totisesti ylösnoussut, halleluja!

Rukoilkaamme: Kaikkivaltias Jumala, Poikasi, meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen ylösnousemuksella olet täyttänyt maailman ilolla. Anna meidän päästä hänen äitinsä, Neitsyt Marian esirukousten tähden ylösnousemuksen kirkkauteen. Tätä pyydämme saman Kristuksen, Herramme kautta.

Aamen' Lainaus katolinen sivustolta

Meillä on tässä nyt vain isompi tutkistelun paikka.

Rukoilevatko edesmenneet kuolleet siellä, missä heidän sielunsa on?
Onko Raamatussa vastausta tähän?

Ilm 6:
10 Ja he huusivat suurella äänellä sanoen: "Kuinka kauaksi sinä, pyhä ja totinen Valtias, siirrät tuomiosi ja jätät kostamatta meidän veremme niille, jotka maan päällä asuvat?"
Luuk 16:
24 Ja hän huusi sanoen: 'Isä Aabraham, armahda minua ja lähetä Lasarus kastamaan sormensa pää veteen ja jäähdyttämään minun kieltäni, sillä minulla on kova tuska tässä liekissä!
27 Hän sanoi: 'Niin minä siis rukoilen sinua, isä, että lähetät hänet isäni taloon

Mitä meidän näistä rukouksista tulisi ajatella?

Mitä edesmenneet pyhät tekevät siis nyt, kun eivät vielä ole saaneet pukeutua kirkastettuun ruumiiseen?

Ovatko he jouten ja vain katselevat, vai onko heillä puuhaa?


Mitä meidän tulisi sitten ajatella siitä, että me emme saa pitää yhteyttä vainajiin, koska silloin helposti joudumme tekemisiin vainajahenkien kanssa?

5 Moos 18:
10 Älköön keskuudessasi olko ketään, joka panee poikansa tai tyttärensä kulkemaan tulen läpi, tahi joka tekee taikoja, ennustelee merkeistä, harjoittaa noituutta tai velhoutta,
11 joka lukee loitsuja, kysyy vainaja-tai tietäjähengiltä tahi kääntyy vainajien puoleen

Ehkä tässä on joitakin lähtökohtia tutkistelun aloittamiseksi?

8

181

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mauriina

      Ihana rukous tuo Regina Coeli. Sinä sitä vastoin olet kirjoittanut täyttä puuta heinää ja olkia. Pyhien esirukousten pyytämisessä ei ole kysymys mistään taikojen teosta tai vainajahenkien manaamisesta.

    • niinpänii

      Rukous on hyvä ja kaunis. Jos aloittaja haluaa vääristellä ja nähdä vain pahaa, antakoon itse Jumala sen hänelle anteeksi, sillä aloittaja toimii vailla täyttä ymmärrystä.

    • precor

      Yksi kauneimpia rukouksia.

    • EiOsaaMarialla

      1. Tim. 2:5 Sillä yksi on Jumala, yksi myös välimies Jumalan ja ihmisten välillä, ihminen Kristus Jeesus

    • PasiToivonen

      Jos haluat olla tosi uskova, sinun täytyy unohtaa että Neitsyt Mariaa on ollut koskaan olemassakaan.

      Maria? Kuka? En ole koskaan kuullutkaan. Varmaan joku epäjumala.

      • Mauriina

        Miksi meidän pitäisi Vapahtajamme äiti unohtaa? Raamatussahan sanotaan, että kaikki sukupolvet tulevat ylistämään häntä autuaaksi. Jos emme muistaisi häntä, niin kuinka voisimme häntä ylistää ja kunnioittaa?


      • SuhteellisuudenTajua

        Uskokaa Jeesusta. Johannes Kastaja oli suurempi:

        Matt. 11:11 Totisesti minä sanon teille: ei ole vaimoista syntyneitten joukosta noussut suurempaa kuin Johannes Kastaja; mutta vähäisin taivasten valtakunnassa on suurempi kuin hän.


    • PasiToivonen

      >>Miksi meidän pitäisi Vapahtajamme äiti unohtaa?>>

      Kysykää sitä palstan häiriköiltä.

      Kärkkäiseltä voi tilata yliviivauskynän jolla voi sotkea Raamatusta kaikki Mariaan liittyvät kohdat.

      https://www.karkkainen.com/verkkokauppa/bic-marker-musta-pyöreäkärkinen-permanenttitussi-huopakynä-tussi#spca

      Ongelma on että se sotkee myös edellisen sivun.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Haluaisitko nähdä

      Hänet alastomana?
      Ikävä
      74
      3330
    2. Hilirimpsistä

      Hyvää huomenta ja kivaa päivää. Ilmat viilenee. Niin myös tunteet. 🧊☕✨🍁❤️
      Ikävä
      201
      2872
    3. Nainen lopeta pakoon luikkiminen?

      Elämä ei oo peli 😔😟
      Ikävä
      25
      2720
    4. Älä elättele

      Toiveita enää. Ihan turhaa. Sotku mikä sotku.
      Ikävä
      49
      2648
    5. Olet täällä. Mutta ei minulle.

      Nyt olen tästä 100% varma. Satuttaa. T: V
      Ikävä
      21
      2534
    6. Kuule rakas...

      Kerrohan minulle lempivärisi niin osaan jatkaa yhtä projektia? Arvaan jo melkein kyllä toki. Olethan sinä aina niin tyyl
      Ikävä
      41
      2365
    7. Miten hitsissä ulosoton asiakas?

      On tää maailma kumma, tässä haisee suuri kusetus ja ennennäkemättömän törkeä *huijaus*! Miten to.monen kieroilu on edez
      Kotimaiset julkkisjuorut
      210
      1833
    8. Törmättiin tänään

      enkä taaskaan osannut reagoida fiksusti. Menen aina lukkoon. Yksi asia on varma: tunteeni sinua kohtaan ovat edelleen v
      Ikävä
      24
      1767
    9. Vieläkö sä

      Rakastat mua?❤️😔
      Ikävä
      37
      1640
    10. Dear mies,

      Hymyiletkö ujosti, koska näet minut? 😌
      Ikävä
      18
      1496
    Aihe