Kaksi tuntia ennen lähtöä kentälle

Käyttäkää.järkeä

Koneeseen pääsee kuitenkin vasta puoli tuntia ennen lähtöä joten aivan turha sinne on liian aikaisin mennä. Lähtöselvityksessä ja turvatarkastuksessa ei mitenkään puolta tuntia pidempään mene joten tunti ennen lähtöä kentällä niin hyvin ehtii. Aivan typerää kertoa että kentällä pitäisi olla kahta tuntia ennen, ei todellakaan tarvitse olla.

21

445

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ainamenossamyös

      Kyllä siihen pitää hiukan enemmän varata aikaa, varsinkin ruuhka-aikoina. Joskus koneeseen nousu voi alkaa jo 40 min. ennen arvioitua lähtöaikaa. Saattaa kone lähteä jopa hieman etuajassakin, mikäli kaikki matkustajat on valmiina koneessa. Tunti ehkä riittää, jos on tehnyt lähtöselvityksen eikä ole ruumaan menevää matkatavaraa. Muuten 1,5h on ok.

    • Käyttäkää.järkeä

      Minä vedän jo kotona kunnon pohjatkin niin ei mene aikaa kentän baareissa notkumiseen.

    • Pienetonmurheesi

      Vielä typerämpää on myöhästyä ratkaisevat pari minuuttia ja jäädä lennolta.
      Jos koneelle on bussikuljetus, niin silloin Boarding alkaa aikaisemmin ja voi olla enemmän käveltävää turvatarkastuksesta, jolloin se on herkästi vaan niin että portti on suljettu kun portille pääset, kun menet tiukalla aikataululla kentälle.

    • matkallavaan

      Jos joskus olet schengen alueen ulkopuolella käynyt niin tietänet sen että passintarkastus jonossa voi helposti puoli tuntia vierähtää.Joten kyllä kentälle kannattaa mennä hyvissä ajoin.
      Buenos airesissa sekä Bangkokissa on minun kokemukseni mukaan maailman hitaimmat passintarkastajat.
      Turvatarkastus jonot esim.Heathrowin ja Brysselin kentällä voivat olla ja ovatkin todella pitkiä ja jono matelee hitaasti.Puhumattakaan Charles de Gaullen kentästä Pariisissa.

      Taitaa aloittaja olla näitä pari kertaa vuodessa Helsinki-Oulu väliä lentäviä.

      • Näillä.mennään

        Meikäläinen lähtee tänään Kanarian saarille (Puerto de la Cruz) enkä kentälle aio mennä kuin tunti ennen koneen lähtöä. Näin olen tehnyt jo kymmenen kertaa, hyvin ehtii.


      • matkallavaan
        Näillä.mennään kirjoitti:

        Meikäläinen lähtee tänään Kanarian saarille (Puerto de la Cruz) enkä kentälle aio mennä kuin tunti ennen koneen lähtöä. Näin olen tehnyt jo kymmenen kertaa, hyvin ehtii.

        Niin no samakai se jossain hki-vantaalla tai Teneriffalta takaisin...He jopa odottavat sinua puoli tuntia.... HAHHAH.....


    • Käyttäkää.järkeä

      Olen minä kuules kerran lentänyt Kuopioonkin.

      • matkallavaan

        Lentävä kalakukko.


    • santtu_1975

      Kannattaa myös muistaa se, että harva lentomatkustaja lähtee kentälle aivan lentokentän vierestä. Joten jos matkalla sattuu jotain odottamattomia viivityksiä, niin loppupäässä on hyvä olla myös hieman "peliaikaa".
      Itse käytän kaukolennoilla tuota 2h. ennen koneen lähtöä kentällä, aikataulua ja aina on päässyt lennolle, mutta pariin otteesen kun on ollut pahoja ruuhkia, niin on silti "suht tiukille" mennyt

    • Käyttäkää.järkeä

      Santtu_1975 ei ole lentänyt muuta kuin lähiöbaarin ovesta ulos...

      • santtu_1975

        Siinä mielessä osui oikeaan, että aika monessa "baarista uloslennossa" olen ollut osallisena, mutta johtuu siitä että olen tähän mennessä työskennellyt eri baarien ovimiehenä jo yli kahdenkymmenen vuoden ajan ja yhä jatkuu...


      • AamuvelliinPilleri

        Santtu on kokenut matkailija ja jos järkeään koko kapasiteetilla käyttävä aloittaja viihtyy paremmin kotona kuin fiilistelemässä matkansa alkua esim. lentokentällä hörpäten kaffin ja conjakin, niin toki kotona vakosamettisoffa on parempi.


    • 8765

      Turha sinne kentälle on kiirehtiä, aina voi ostaa uuden lipun seuraavana päivänä.

      • OstaVaan

        Firman piikkiin vai? Ne päivää ennen ostetut lentoliput on suolaisen hintaisia.
        Työlennoilla olisi vaan pitänyt olla perillä alkuperäisen aikataulun mukaan ja mitä siellä enää tekee seuraavana päivänä?
        Lomakohteisiin voi olla lento vain kerran viikossa, joten koko loma on sitten missattu pienellä myöhästymisellä.


      • takkoopäin
        OstaVaan kirjoitti:

        Firman piikkiin vai? Ne päivää ennen ostetut lentoliput on suolaisen hintaisia.
        Työlennoilla olisi vaan pitänyt olla perillä alkuperäisen aikataulun mukaan ja mitä siellä enää tekee seuraavana päivänä?
        Lomakohteisiin voi olla lento vain kerran viikossa, joten koko loma on sitten missattu pienellä myöhästymisellä.

        perseaukiselle kaikki on kallista


      • Rahamiehelle
        takkoopäin kirjoitti:

        perseaukiselle kaikki on kallista

        Saathan toki myöhästyä ja ostaa uudet liput 5x hinnalla, hienoa että tuet lentoyhtiöiden tuottoja ja joku muu pääsi ylibuukatulle lennolle puolestasi...


    • santtu_1975

      Ei pitäneet baarit töissä kun työaikana naukkailin. Usein lentelin ulos. Nykyään vaan pössyttelen niin en haise viinalle.

    • Tippo

      Mieluummin minuutti liian aikaisin kuin minuutti liian myöhään.

      Itse kun en ihan lentokentän naapurissa asu ja omalla autolla joudun sinne menemään niin tapana on ollut olla 2-4h ennen koneen lähtöä kentällä, keskiarvo lienee yli 3h. Nopeimmillaan nuo lähtöselvitykset (tai baggage drop) ja turvatarkastukset ovat vieneet reilun minuutin. Hitaimmillaan ehkä 40min.

      Tietysti aina voi tehdä myös niin että lähtee Savonlinnasta omalla autolla ja luottaa siihen että kyllä se riittää kun on tuntia ennen koneen lähtöaikaa parkkipaikalla. Ja syyttää sitten Finnairia kun riski realisoituu. Mitä minä noita savonlinnalaisia tunnen niin ainahan se on muiden vika kun itse tyrii.

      http://www.iltasanomat.fi/matkat/art-2000000771746.html

      Sitä on kyllä vaikea uskoa että herra on matkustellut paljon, jos ei sitä tiedä että lähtöselvityksen voi tehdä netissä etukäteen. Luulisi siinä ruuhkassa olleen aikaa.

    • Ruokailuaikaa

      Kun matkalla voi sattua viivytyksiä, niin mieluummin odottelen kentällä kuin myöhästyn lennolta.
      Nykyään on myös hyvä varata aikaa ruokailuun kentällä, koska lentokoneissa on ehkä mahdollisesti jotain purtavaa. Ainakin lentokentän ruokatarjonta on parempi kuin lentokoneen.

      • Aina.syön

        Nälkä on paras kokki. Lentokoneen ruuat ovat ihan hyviä.


      • NälkäJäi
        Aina.syön kirjoitti:

        Nälkä on paras kokki. Lentokoneen ruuat ovat ihan hyviä.

        Ei aina, ei oikein esim. raaka jauheliha maistu (tartar-pihvit)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Cynthia Woods

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 💋 ­­­N­­y­m­­­f­o­­m­­a­­a­­­n­i -> https://x18.fun/girl04372247#CynthiaWoods 🔞💋❤️💋❤️💋🔞�
      YIT-Yhtymä
      1
      14826
    2. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      184
      1784
    3. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      77
      1124
    4. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      113
      1123
    5. Nainen, millainen tilanne oli

      kun huomasit ihastuneesi häneen oikein kunnolla. Missä tapahtui ja milloin
      Ikävä
      64
      1046
    6. Lakeisha Coleman

      🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑 💋 ­­N­y­­­m­f­­o­­m­a­­­a­n­­i -> https://x18.fun/girl08105348#LakeishaColeman 🔞💋❤️💋❤️💋🔞
      Synnytys
      0
      981
    7. Pamela Orr

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 🍒 ­­­N­y­­m­f­­o­­­m­a­­­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl06055581#PamelaOrr 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞
      Star Wars
      0
      980
    8. Allison Queen

      🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒 ❤️ ­N­­­y­m­­­f­­­o­­m­a­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl07854217#AllisonQueen 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞
      Vedonlyönti
      0
      976
    9. Jennifer Mitchell

      🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑 🔞 ­­N­y­­m­­­f­o­­m­­­a­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl08490246#JenniferMitchell 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Joensuu
      0
      974
    10. Aimee Dvorak

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 💋 ­­N­­­y­­­m­­f­o­m­a­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl02740429#AimeeDvorak 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋
      0
      973
    Aihe