Mikä paras tapa tehdä exit kuntouttavasta?
Itsellä on mielessä työnhaun keskeytys ja enskuussa tai jotain toimeentulotuen haku.
Tietysti voisi aina lopettaa vain käymisen ja saada karenssin mutta jos lopettaa työnhaun ensin niin karenssia ei tule.
Mulla on omat syyni miksen karenssia nyt haluaisi. ja joo tiedän että työnhaku pitäisi olla päällä toimeentulotukea haettaessa mutta katsotaan nyt tuo kelan touhu kuinka alentavat ja missä tahissa perusosaa.
Sairasloma on tietysti yksi mutta siihen jaskanjauhantaan en lähe ja tauteja itselleni keksimään.
Näsäviisaiden puolesta vastaan myös että työpaikka/yritys ei ole nyt myöskään mikä vaihtoehto ainakaan lähinäköpiirissä. Kuntouttava pelleily nyt vain niin mielipuolinen paikka mihin on määrätty että se on nyt loppu muuten voi kalteriovi kutsua..
Exit kuntouttavasta
54
817
Vastaukset
- hhmmmhhmmm
Janna että laissa määritetään, että työnhakijaksi on velvollisuus ilmoittautua, mutta sitten tarkentavassa pykälässä määritetään ERIKSEEN kuitenkin menettely, että mikäli ei ole ollenkaan ilmoittautunut työnhakijaksi niin perusosaa voidaan leikata -20% tai -40%. (laki toimeentulotuesta)
Eikö tuo pitäisi tulkita siten, että tuo tarkentava pykälä joka kertoo, mitä tapahtuu mikäli ei ilmoittautu työttömäksi työnhakijaksi, on se, minkä mukaan toimitaan? - fsfsfs3232
On tullut luettua laki ja kuten myös kelan ohjeistus ratkaisuja tekeville. Ohjeistuksen mukaan on tapauskohtaisesti katsottava kenen tilanne kestää alennuksen ja minkä kokoisen. Alennus voi olla myös joku muu kuin 20 ja 40.
Miten sitten juurikin itsekullekkin käy niin sehän ei selviä kuin kokeilemalla ja kertomalla oma tilanne. Itse epäilen että helpompi on tehdä kaavamaisia ratkaisuja kuin käyttää harkintaa. No aika näyttää kuin käy.- maaria-77
mutta korkeintaan alennus voi olla -40%. kysyin tämän juuri äskettäin kelasta. nykyisen lain mukaan on siis maksettava 60% perus-osasta ja muut kustannukset kuten asuminen ja terveydenhuolto jne. ilman alennusta.
- fsfsfs3232
Joo, aivan totta max -40 % mutta sen ei tarvi mennä niinkuin yleensä menee että ensin -20 ja sitten -40 vaan tapauksesta riippuen prosentti voi olla joku muukin kuitenkin niin että max 20 % ensimmäisestä ja max 40 seuraavasta.
Ohjeistus ei kylläkään anna mitään (ehkä ei julkisia) esimerkkejä missä elämäntilanteissa voitaisiin käyttää muita prosentteja. Ehkä esim. jos olet asunnoton alkoholisti, niin silloin alennusta ei tehdä tms vastaava??
Laissahan sanotaan näin:
"alentaminen voidaan tehdä vain edellyttäen, että alentaminen ei vaaranna ihmisarvoisen elämän edellyttämän turvan mukaista välttämätöntä toimeentuloa eikä alentamista voida pitää muutenkaan kohtuuttomana."
Tuo tekstihän ei anna mitään konkretiaa vaan on täysin tulkinnanvarainen. - maaria-77
Voi miten ihanaa että joku lakia / lain lukenut vastaa tällä palstalla asiallisesti :)
Oikein hyvää illanjatkoa ja kevään odotusta sinulle!
Ehkäpä minulla alentaminen -40% olisi kohtuutonta, jos saisin karenssin tilanteessa jossa olen osa-aikatyössä ja saan soviteltua tmtukea, siis jos työkkäristä tarjottaisiin palkatonta orjatyötä ja sitten kieltäytyisin siitä ja saisin karenssin. niin ehkä toimentulotukea ei vähennettäisi maksimi määrää, koska osa-aikatyössä oleminen olisi lieventävä asianhaara. tämä on vain minun spekulointia. toisaalta pärjään kyllä alennetulla -40% rahallakin, joten ei niin väliä paljonko alennetaan. - yyhgftr
Keksi hyvä perustelu mikset halua orjatyötä ja vaadit sen kirjattavaksi ko.päätökseen.
ja sitten sosuun ja vetoat tuohon perusteluun ja sen lisäksi sosiaalihuollon eetisiin ohjeisiin! Joskin tt-tuki siirtyi nyt paskakelalle joten tähänkään ei voi enää juurikaan vedota jollet pääse sossuun tarveharkinnaista hakemaan. Tämän takia pipilän hallitus tämän halusikin kelaan. että työttömiä voi lyödä kunnolla. - maaria-77
kiitos neuvoista. mutta uskon että jään suosiolla alennetulle jos aletaan ahdistella.
tiedätkö, minulle tttuen siirto kelaan on ollut kuin lottovoitto, nyt voin hakea ja saan tttukea ekan kerran lähes neljän vuoden tauon jälkeen. pienen paikkakuntani mielivaltainen sossu painosti minut jättämään tttukihakemuksen pysyvästi tekemättä, vaikka ei ollut karenssia. lailliset rahat saamatta neljältä vuodelta. sossu olisi halunnut että olisin vaihtanut osa-aikatyöni kuntouttavaan enkä siihen suostunut. alettiin uhkailla vaikka millä. - Esimerkiksi34
maaria-77: Siis tehdäänkö noin ihan oikeasti, että osa-aikatyö painostetaan vaihtamaan kuntouttavaan? Mikähän tässä on perusteena? Nyt ois korkee aika ihmisten lyödä hynttyyyt yhteen, kerätä tietoja kyseenalasesta toiminnasta ja tuoda julkisuuteen.
- maaria-77
Näin painostettiin kunnan sossussa. Syynä oli 99% varmuudella se että kunta joutui maksamaan osan työttömyysrahasta koko sossurahan. jos olisin vaihtanut kuntouttavaan; se olisi ollut hyvin edullista kunnalle, koska valtio maksaa kuntouttavan ja muut ilmaiset orjarahat. En tiedä onko typissä sama meininki, siitä on jo aikaa kun erosin sieltä. Sen sijaan tavallisessa työkkärissä minua ei olla ahdisteltu sen jälkeen kun aloitin osa-aikatyön, eikä ole tarvinnut mennä haastatteluihinkaan, myöskään 2017 ei ole tullut haastattelukutsua.
- maaria-77
maaria-77 kirjoitti:
Näin painostettiin kunnan sossussa. Syynä oli 99% varmuudella se että kunta joutui maksamaan osan työttömyysrahasta koko sossurahan. jos olisin vaihtanut kuntouttavaan; se olisi ollut hyvin edullista kunnalle, koska valtio maksaa kuntouttavan ja muut ilmaiset orjarahat. En tiedä onko typissä sama meininki, siitä on jo aikaa kun erosin sieltä. Sen sijaan tavallisessa työkkärissä minua ei olla ahdisteltu sen jälkeen kun aloitin osa-aikatyön, eikä ole tarvinnut mennä haastatteluihinkaan, myöskään 2017 ei ole tullut haastattelukutsua.
Siis sovittelevan työmarkkinatuen joutui kunta maksamaan, koska osa-aika työni oli vähäistä.
- dffg
maaria-77 kirjoitti:
mutta korkeintaan alennus voi olla -40%. kysyin tämän juuri äskettäin kelasta. nykyisen lain mukaan on siis maksettava 60% perus-osasta ja muut kustannukset kuten asuminen ja terveydenhuolto jne. ilman alennusta.
Saa rauhassa homehtua vaikka komerossa..siis. 6 v työtön jo että näin täällä niitä uusia työpaikkoja syntyy.
- realexit
Venytät alahuulesi äärinmilleen menet kupperikeikkaasentoon ja pieraiset ikeniisi ja nielaiset= niskat nax=exit!
- dhsdhh
Joo ota sä pikavippejäs. Dum fuck ass.
- VastausonBrexit
Teet brexit kampanjan lompakkosi kanssa.
- Esimerkiksi34
Mun työpaikalla ko toimenpiteessä oleva henkilö aiheutti pitkäks aikaa harmia tekemällä paikasta valituksia virallisille tahoille. Kukaan normaali työntekijä ei kauaa jaksa kuntouttavassa olevan valheeellisia syytöksiä, valittamista, vastineiden tekemistä ym. Tällöin sinut suorastaan heitetään ulos paikasta enkä usko että pitkään aikaan toista kuntouttavassa olevaa työpaikalle halutaan.
- asdsdasdfdasdsjjd78
Ai saatana! Kiitos vinkistä!!!
- 167-176
Kannattaa olla mahdollismman hankala mutta juuri niin ettei itse syyllisty mihinkään, orjapiiskureiden syyllistäminen on ihan lailllinen tapa toimia ja saada lopputulos mieleisekseen.
- Esimerkiksi34
asdsdasdfdasdsjjd78 kirjoitti:
Ai saatana! Kiitos vinkistä!!!
Yksi toinen tietämäni tapaus laitettiin pois, kun yksinkertaisetkaan työt eivät sujuneet. Alussa onnistui ihan hyvin, kunns taso laski ja laski.
Kolmas kokeilija laitettiin pois, kun oli jatkuvasti omissa maailmoissa. Tuijotteli vain yhtä paikkaa, havahtui vasta hetken päästä kun puhuteltiin ym ym. Ei ollut asiakastyössä millään tavalla skarppi. Paljastui mt-ongelmaiseksi.
Minun mielestä on vastuutonta te- toimistolta laittaa omissa maailmoissa olevia sellaiseen asiakastyöhön, mikä oikeasti vaatii erityisosaamista ja taitoja kohdata jopa aggressiivisia ihmisiä. - 167-176
Esimerkiksi34 kirjoitti:
Yksi toinen tietämäni tapaus laitettiin pois, kun yksinkertaisetkaan työt eivät sujuneet. Alussa onnistui ihan hyvin, kunns taso laski ja laski.
Kolmas kokeilija laitettiin pois, kun oli jatkuvasti omissa maailmoissa. Tuijotteli vain yhtä paikkaa, havahtui vasta hetken päästä kun puhuteltiin ym ym. Ei ollut asiakastyössä millään tavalla skarppi. Paljastui mt-ongelmaiseksi.
Minun mielestä on vastuutonta te- toimistolta laittaa omissa maailmoissa olevia sellaiseen asiakastyöhön, mikä oikeasti vaatii erityisosaamista ja taitoja kohdata jopa aggressiivisia ihmisiä.Tuollaiselle tyypille on ihan oikein että näytetään ilmaistyön oikea hinta.
"Minun mielestä on vastuutonta te- toimistolta laittaa omissa maailmoissa olevia sellaiseen asiakastyöhön, mikä oikeasti vaatii erityisosaamista ja taitoja kohdata jopa aggressiivisia ihmisiä."
Vastuutonta on olla maksamatta palkkaa ym. töistä. Rahalla saa ja hevosella pääsee. - Esimerkiksi34
En ole ilmaistyön kannalla enkä voi vaikuttaa siihen, käytetäänkö sitä työpaikallamme vai ei. Pointti oli juuri se, että tuollainen tilanne ei hyödytä ketään. Olin itsekin ilmaisessa työssä samassa paikassa, missä tuo viimeisin tapaus sattui. Minä tosin itse silloin halusin sinne, ja nuorena, ilman ammattia olevalle se oli silloin täysin ok.
- shhdf
Pistät ohjaaja päihin. Exit kaikesta ja pehmeeseen koppiin.
- eitulemuuta
Muakin kiinnostaisi, miten "aktivoinnit " voi välttää. Kunnan osuus (50% t. 70%) tulee maksettavaksi, kun 300/1000 pv on täynnä (yhdenjaksoisesti ?). Auttaako, jos laittaa työnhaun poikki viikoksi t. pariksi?
- TroijjanHevonen
Kävin joulukuussa TE-toimistossa heidän kutsustaan ja kerroin siellä seuraavat asiat:
Tuo kunnan osuuus ei ole "kuntouttamisen" peruste. En ilmottaudu vapaaehtoiseksi "kuntouttavaan" työtoimintaan mutta en siitä kieltäydykkään ja jos sinne joudun niin motivaationi on etsiä touhusta laittomuuksia joita varmaan piisaa. Laista ei ole pakko tykätä mutta silti on viisasta sitä noudattaa. Omista laillisista oikeuksistani pidän kiinni viimeiseen pykälään ja momenttiin saakka ja se pilkku sitten viilataan niin moneen osaan kun on tarvis.
Seuraukset:
TE-toimiston virkanilkki kirjoitti tapaamisesta mm. "Ei ole motivoitunut kuntouttavaan työtoimintaan."
Sitten tuli työtarjous työpajalle ohjaajaksi. Kävin haastattelussa jossa olin tietenkin kiinnostunut työpaikasta mutta jätin kertomatta motiivini jotka on laittomuuksien julkituonti ko. touhusta. Vielä en tiedä pääsenkö töihin. Minulle tuo "troijjan hevosen" pesti kyllä sopisi. - nbmbnmjghk
TroijjanHevonen kirjoitti:
Kävin joulukuussa TE-toimistossa heidän kutsustaan ja kerroin siellä seuraavat asiat:
Tuo kunnan osuuus ei ole "kuntouttamisen" peruste. En ilmottaudu vapaaehtoiseksi "kuntouttavaan" työtoimintaan mutta en siitä kieltäydykkään ja jos sinne joudun niin motivaationi on etsiä touhusta laittomuuksia joita varmaan piisaa. Laista ei ole pakko tykätä mutta silti on viisasta sitä noudattaa. Omista laillisista oikeuksistani pidän kiinni viimeiseen pykälään ja momenttiin saakka ja se pilkku sitten viilataan niin moneen osaan kun on tarvis.
Seuraukset:
TE-toimiston virkanilkki kirjoitti tapaamisesta mm. "Ei ole motivoitunut kuntouttavaan työtoimintaan."
Sitten tuli työtarjous työpajalle ohjaajaksi. Kävin haastattelussa jossa olin tietenkin kiinnostunut työpaikasta mutta jätin kertomatta motiivini jotka on laittomuuksien julkituonti ko. touhusta. Vielä en tiedä pääsenkö töihin. Minulle tuo "troijjan hevosen" pesti kyllä sopisi.Mainiota! Toivotan onnea troijanhevoselle. Toivottavasti muistat motiivisi jatkossakin. On niin helppo kääntyä 'vihollisen' puolelle.
- fdaafdfdfdfddf
Hanki saikkua masennukseen vedoten. Näin ne aktivoinnit vältetään.
- OleTyökykyinen
fdaafdfdfdfddf kirjoitti:
Hanki saikkua masennukseen vedoten. Näin ne aktivoinnit vältetään.
Itseasiassa EI missään nimessä kannata hakea saikkua masennuksen takia, koittaakseen välttää "kuntouttavan" orjatyön.
Koska "kuntouttavaan" saa laittaa VAIN SAIRAAT.
Jos haet saikkua mielenterveysongelmien takia, tämä ON pätevä SYY laittaa sinut "kuntouttavaan" kuntoutumaan.
Sehän on nimenomaan tarkoitettu työkyvyttömille, ei terveille työkykyisille.
Työkykyisiä ei edes saa laittaa "kuntouttavaan" Suomen lain mukaan. - Esimerkiksi34
OleTyökykyinen kirjoitti:
Itseasiassa EI missään nimessä kannata hakea saikkua masennuksen takia, koittaakseen välttää "kuntouttavan" orjatyön.
Jos haet saikkua mielenterveysongelmien takia, tämä ON pätevä SYY laittaa sinut "kuntouttavaan" kuntoutumaan.
Työkykyisiä ei edes saa laittaa "kuntouttavaan" Suomen lain mukaan.Jos joutuisin itse kuntouttavaan, todennäköisesti tekisin asiat ärsyttävän hyvin ja viimisen päälle. Olisin aina ajoissa paikalla, olisin pilkulleen siihen asti kuin pitääkin, huomioisin alan eettiset ohjeet jne. Katsoisin pahasti niitä virallisia työntekijöitä, jotka tulevat myöhässä ja pitävät liian pitkiä taukoja.
- 167-176
Työkykyisiä ei edes saa laittaa "kuntouttavaan" Suomen lain mukaan."Työkykyisiä ei edes saa laittaa "kuntouttavaan" Suomen lain mukaan. "
Meillä TE-täti väitti että KAIKKI kuntouttavassa työtoiminnassa olevat ovat siellä vapaaehtoisesti ja jonossa on koko ajan lisää tulossa. Uskokoon ken tahtoo.
Uhkailu, painostus ja laittomuudet on monen virkanilkin arkipäivää 100-vuotiaassa suomessa. Ihme ettei joku sivistys- ja oikeusvaltio jo puutu asiaan sillä muuten siihen ei tule korjausta. Silti pitää taistella noita laittomuuksia vastaan keräämällä todisteita laittomuuksista.
Eräs kaverini sanoi usein että vielä kerran tulee aika jolloin kaikki perseet tervataan. Toivon ja uskon että vielä tässäkin asiassa niin käy. - fdadafdfasfdsdfd
Työkykyisiä ei edes saa laittaa "kuntouttavaan" Suomen lain mukaan.Menee kuntouttavaan ja hakee sitten sitä saikkua. Profit!
- adfdafdfaezfaewqeer
Saikulla estetään perustoimeentulotuen alentaminen kun kieltäytyy kuntouttavasta.
- LaittomuusRehottaa
167-176 kirjoitti:
"Työkykyisiä ei edes saa laittaa "kuntouttavaan" Suomen lain mukaan. "
Meillä TE-täti väitti että KAIKKI kuntouttavassa työtoiminnassa olevat ovat siellä vapaaehtoisesti ja jonossa on koko ajan lisää tulossa. Uskokoon ken tahtoo.
Uhkailu, painostus ja laittomuudet on monen virkanilkin arkipäivää 100-vuotiaassa suomessa. Ihme ettei joku sivistys- ja oikeusvaltio jo puutu asiaan sillä muuten siihen ei tule korjausta. Silti pitää taistella noita laittomuuksia vastaan keräämällä todisteita laittomuuksista.
Eräs kaverini sanoi usein että vielä kerran tulee aika jolloin kaikki perseet tervataan. Toivon ja uskon että vielä tässäkin asiassa niin käy.Aiheesta lisää tuolla:
http://blogit.image.fi/uuninpankkopoikasakutimonen/2017/01/25/nain-rikotaan-lakia-2/#comments
- NauraaKuollakseen
Mulla on hyvä perse.
- Berrsse
Uuhh aahhh
- avaisanavaintyökkäri
Kuntouttavaan ja kursseille määrää nykyisin vain työkkäri, itse ei missään nimessä haeta koska valtio rankaisi oma-alotteisia työnhakijoita. Siis toistan itse ei kukaan hae mihinkään, vain työkkärin määräys.
- Parempikuinseiska
Eipä mennyt hukkaan tämäkään aamu.
- Huvittavaa
Tässäkin ketjussa luuserit keskustelee keskenään. Huvittavaa seurattavaa.
Totuus on vain se, että kuntoutusta tarvitsevat eivät yleensä sitä kuntoutuksen tarvetta itse ymmärrä.- TaidatOllaHullu
Semmonen asiantuntija löyty sieltä.
- HulluSeOn
TaidatOllaHullu kirjoitti:
Semmonen asiantuntija löyty sieltä.
Jättäisin tuon a-kirjaimen tittelin edestä pois.
- sinuntuntija
Tässä ketjussa keskustelevissa on nyt sitten ainakin yksi luuseri, joka ei luuseriuttaan itse ymmärrä. Hakeudu kuntouttavaan orjatyöhön, kyllä se siitä.
- djgh
Pääseekö oikeisiin töihin jos näyttää tollasen todistuksen?? Vittut pääsee.
- naukumizinnojoojeejee0
Tässä sitä kuntoutusta: joku maa vähä uhoilee pari zekundea. sitte renlaali määlää että meeppä sinä jättiälyine sinne kälkee ku olet käynynnä kopraalin papelit ja sinula on asiainkuuluvaista merkintää papelilla muiden nimmalein valustettuna (pz. kylä lähtee nopiaan kaks ei niin vinkujaan).
Kenlaali oolsou totheaa: jätä ne loistokaverit sinne taakse, ne ei kuuntele minua, siis sinua, niin, mene, olet parrraz, sieltä tulee tankkia yms sä voitat ne kukkakepillä, juu kat the pauer
Guntouttavaz on zama: menepä sinä järjenjättimiestainaikkone tuone pelaamaa kountterii, me täälä ikuinen-parraz-toimistos tietetä kaiki, me tietetä mitzä zä diggaat niiku tieätsä me ollaa sun paras "gameri" ja zitä rataa, ja me hoeta vai "zinula on oikeuz" ja laitetaa piikkiä aevan päin oikeutta ja parhautta, yms muuta kivaa, eikä me sul anneta suuvuaro iha viel. Velikokeeseeki o aiva ihana mennä ku kerra käsketää ja sanotaa et turva karkaa ilman (tää o se kohta mist mä tykkä nii suurest, täl erotella jyvä akanast välitömäste ja ei vois päivä nikus paremi alka). Kaikki pakot on parhausasteella tosi parempia siis kyl sä niihi tykästyt. Sit ku sää et puhu me luetha ajatukhezi ja sanohta "no laitetaks tää turva pääl vai" ja sinä sanot "te olette täysiä mahtisankareita, hyysäätte minua pikku poloa vaikken pyyrä mithään hähähää"
Arpa on heitetty-suami on puhunut
Meniköhä tää just näi vai melke
nou pan intentet eli soomi on paraaaz rait
Tiskilaimeri offtopik ja mikä se kolmaz oli nii spoileri: Koska meillä on niin vakavia aiheita täällä niin täysin lukutaitoisil henkilöil tietoisesti tietotan etä täsä on ny vitsintynkä kysees ni ei tarvi huallestua, kyl mä tiärän et vähä kuiteski joku meinaa meinä lukkoo mut nou hätä ei tätä tarvi uskoo. - bhjhb
Hulluja löytyy joka paikkakunnal. Sama mis asuu saatana...pitää vaan sulautua joukkoon ;D
- tahtimuuttuu
Ilmeisesti pitkä työttömyys riittää kuntouttavaan joutumiseen.Ei tarvii olla kuntouttavan tarpeessa.Sieltä pelastaa vain työnsaanti tai opiskelemaan lähtö.
- sdgs
Lähe sä itte minne lähet. URPO.
- 167-176
tahtimuuttuu kirjoitti:
Ilmeisesti pitkä työttömyys riittää kuntouttavaan joutumiseen.Ei tarvii olla kuntouttavan tarpeessa.Sieltä pelastaa vain työnsaanti tai opiskelemaan lähtö.
Käytännössä taitaa asia olla noin, mutta siinäkin rikotaan lakeja, ministeriön ohjeita ja ihmisoikeuskia euron kiilto silmissä orjatyövoiman saamiseksi.
http://keskustelu.suomi24.fi/t/11854334/tyottomyys-ei-ole-kuntotuksen-peruste
http://stm.fi/artikkeli/-/asset_publisher/ordnande-av-arbetsverksamhet-i-rehabiliteringssyfte-och-andringar-i-lagen-om-arbetsverksamhet-i-rehabiliteringssyfte-som-trader-i-kraft-1-1-2015
"Kuntouttava työtoiminta ei ole tarkoitettu niille työttömille, jotka kykenisivät osallistumaan julkisiin työvoimapalveluihin tai työhön. Heidän kohdallaan aktivointisuunnitelmaan tulee sisältyä laissa ensisijaisiksi määriteltyjä julkisia työvoimapalveluita kuten esimerkiksi työkokeilua ja palkkatuettua työtä, ellei suora työllistyminen avoimille työmarkkinoille ole mahdollista.
Kuntouttavalla työtoiminnalla ei saa korvata virkasuhteessa tai työsuhteessa tehtävää työtä. Kuntouttava työtoiminta ei saa aiheuttaa kunnan tai muun toiminnan toteuttajan palveluksessa olevien työntekijöiden irtisanomisia tai lomauttamisia, eikä heidän työolosuhteidensa tai etuuksiensa huonontumista. Kuntouttavan työtoiminnan työtehtäviä määriteltäessä on aina tarkasti arvioitava edellä mainittuja asioita."
Noista asioista saa virkanlkit helposti kiinni, todisteita kannattaa kerätä juuri noista rikkomuksista ja tietenkin muistakin. Turha lähteä "soitellen sotaan" ilman todisteita. - uoiuiyui
167-176 kirjoitti:
Käytännössä taitaa asia olla noin, mutta siinäkin rikotaan lakeja, ministeriön ohjeita ja ihmisoikeuskia euron kiilto silmissä orjatyövoiman saamiseksi.
http://keskustelu.suomi24.fi/t/11854334/tyottomyys-ei-ole-kuntotuksen-peruste
http://stm.fi/artikkeli/-/asset_publisher/ordnande-av-arbetsverksamhet-i-rehabiliteringssyfte-och-andringar-i-lagen-om-arbetsverksamhet-i-rehabiliteringssyfte-som-trader-i-kraft-1-1-2015
"Kuntouttava työtoiminta ei ole tarkoitettu niille työttömille, jotka kykenisivät osallistumaan julkisiin työvoimapalveluihin tai työhön. Heidän kohdallaan aktivointisuunnitelmaan tulee sisältyä laissa ensisijaisiksi määriteltyjä julkisia työvoimapalveluita kuten esimerkiksi työkokeilua ja palkkatuettua työtä, ellei suora työllistyminen avoimille työmarkkinoille ole mahdollista.
Kuntouttavalla työtoiminnalla ei saa korvata virkasuhteessa tai työsuhteessa tehtävää työtä. Kuntouttava työtoiminta ei saa aiheuttaa kunnan tai muun toiminnan toteuttajan palveluksessa olevien työntekijöiden irtisanomisia tai lomauttamisia, eikä heidän työolosuhteidensa tai etuuksiensa huonontumista. Kuntouttavan työtoiminnan työtehtäviä määriteltäessä on aina tarkasti arvioitava edellä mainittuja asioita."
Noista asioista saa virkanlkit helposti kiinni, todisteita kannattaa kerätä juuri noista rikkomuksista ja tietenkin muistakin. Turha lähteä "soitellen sotaan" ilman todisteita.Mikä nyt sitten on 'työkokeilun' ja 'kuntouttavan työtoiminnan' ero? Molempi pahempi. Palkatonta, vasten kansalaisen omaa tahtoa tehtävää puuhastelua, jossa on kaksi olennaista asiaa: Kunta hyötyy rahallisesti tuhansia euroja vuodessa ja työnhakija on 'valvonnassa'.
Mietitään yhdessä keinoja käyttää mahdollisimman hyödyllisesti orjuusaika, on sinne sitten pakottanut taho TE-toimisto tai sosiaalitoimisto. Äänitellään, tehdään muistiinpanoja, kirjoitellaan, tehdään omia juttuja, joita kotonakin tekisimme. - 167-176
uoiuiyui kirjoitti:
Mikä nyt sitten on 'työkokeilun' ja 'kuntouttavan työtoiminnan' ero? Molempi pahempi. Palkatonta, vasten kansalaisen omaa tahtoa tehtävää puuhastelua, jossa on kaksi olennaista asiaa: Kunta hyötyy rahallisesti tuhansia euroja vuodessa ja työnhakija on 'valvonnassa'.
Mietitään yhdessä keinoja käyttää mahdollisimman hyödyllisesti orjuusaika, on sinne sitten pakottanut taho TE-toimisto tai sosiaalitoimisto. Äänitellään, tehdään muistiinpanoja, kirjoitellaan, tehdään omia juttuja, joita kotonakin tekisimme.En tiedä tuosta 'työkokeilusta' mutta käsittääkseni se on vapaaehtoinen, mutta noiden virkanilkkien käsitys vapaaehtoisuudesta on erilainen kun ihmisillä.
"Mietitään yhdessä keinoja käyttää mahdollisimman hyödyllisesti orjuusaika, on sinne sitten pakottanut taho TE-toimisto tai sosiaalitoimisto. Äänitellään, tehdään muistiinpanoja, kirjoitellaan, tehdään omia juttuja, joita kotonakin tekisimme."
Juuri noin, ei kieltäydytä mistään sellaisesta johon virkanilkit voi lain voimalla ja rangaistuksen uhalla pakottaa mutta tehdän se minkä laki määrää ja vain se, ei enempää eikä vähempää. Esim. laki kuntouttavasta työtoiminnasta ei aseta työntekovelvollisuutta ja minimiaika siellä on yhtenä päivänä viikossa vähintään 4 tuntia, se saa virkanilkeille kelvata kun ei laki anna heille oikeutta määrätä tuota aikaa. Tuossa 4 tunnissa ehtii tehdä kantelun virkanilkistä ja kun niitä alkaaa tulla viikoittain niin jossain vaiheessa saavat tarpeekseen.
- dfdfsdfhdf
http://www.hel.fi/www/kv/stadinasunnot-fi/hekan-asunnot/hae-asuntoa-heka/vapaat-asunnot/
JOO LÄHE. HYVÄT ON HINNAT. - dfffd
Joo lähe ja kukas sen järjestäisi..minä sinä vai näkymätön mies.
- ei.rasitu.polla
Joo lähe ilman luottotietoja..buaah.
- Treppola
Exit kuntouttavasta ilman karenssia tehdään "pätevällä syyllä". Lainausmerkeissä siksi että päteviä syitä ja tilanteita ei ole tyhjentävästi annettu vaan on viranomaisharkintaa tässä. Tuossa linkki aiheeseen
https://www.thl.fi/fi/web/kuntouttavan-tyotoiminnan-kasikirja/kuntouttavan-tyotoiminnan-kasikirja/toimeentuloturva/poissaolot-kieltaytyminen-ja-keskeyttaminen
Karenssi jos ei pelota niin sitten ei tarvi mitään syytä, lopettaa vain. - Treppola
Niin ja se OP:n ajatteluun vielä että exitin voisi tehdä lopettamalla työnhaun, niin voi toki mutta ei mene niinkuin ehkä luulet. Silloinkin tulee tarvittaessa selvityspyyntö ja jos ei selitys tyydytä niin karenssi lätkäistään.
- aiaiaiai99
Aivan pperrseestä koko touhu.
- ffdvdbf
Mitähän kaikkea työttömän työnhakija pitäs olla..työtön työnhakija työtön asunnon hakija mitä vielä....Vittu luototiedot pimeeks niin pääsee koko paskasta eroon !!!!!! Ei tartte hakea kaupungeista asuntoo sen jälkee.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En tullut, koska käytit päätäsi.
Ja koska ihmiset pilaavat sillä mahdollisuudet, kaikki mikä toimii vaatii oman lähestymistapani. Kun levittää punaisia m372726Miten kaivattusi teki sinuun lähtemättömän vaikutuksen?
Minulla kävi niin, että hän laittoi ruokaa, kun olin nälkäinen. Tie miehen sydämeen käy vatsan kautta.891174Alkon myynti putosi kesäkuussa 10 prosenttia
Niin se hallitus tuhoaa valtion verokertymää ylisuurella alkoholiverolla, kun kansalaiset hankkivat juomansa ulkomailta.127979Oliko mies vetäytyminen
Toimiva veto? Miten meille kävi. Ei hyvin ja mahdottomalta tuntuu tilanne nyt.60950- 66907
Ulosotossa olevan tulisi saada itse päättää
Maksetaanko hänen ulosotossa olevia velkoja takaisin yksi kerrallaan vai ripotellen pikku summia sinne tänne, kuten ulos76858Oon tässä pohtinut että se nainen
Ei sovi sulle. Ihmetyttää mitä näet hänessä. Mieheltä miehelle70805EU:lta tyly ratkaisu Temulle
On se hyvä, että EU on vihdoin ja viimein puuttunut noiden Kiinan krääsän kauppiaiden toimintaan. https://www.is.fi/ta99802Nainen on ihana
ilta-päivää tosi söpölle naiselle 🤗😘☺ Jos saisin sinut nainen oisin onnellisin mies Etpäs tiedäkään keneltä tämä on?25718Hallinto-oikeus kumosi valtuuston päätöksiä
Teksti-tv kertoo, että valtuuston päätöksentekoon on osallistunut varavaltuutettu jolla ei ollut oikeutta osallistua. Mi30684