Evankelumin palautus

Selkeyttä

Evankeliumin Palautus
Katso myös Evankeliumi ; Luopumus ; Smith, Joseph nuorempi ; Taloudenhoitokausi.

Jumalan työ hänen evankeliuminsa totuuksien ja toimitusten tuomiseksi jälleen ihmisten keskuuteen maan päälle. Jeesuksen Kristuksen evankeliumi hävisi maan päältä Kristuksen apostolien maanpäällistä palvelutyötä seuranneen luopumuksen vuoksi. Luopumuksen tähden evankeliumi oli palautettava. Jumala palautti evankeliumin maan päällä oleville ihmisille annettujen näkyjen, enkelien palveluksen ja ilmoitusten kautta. Palautus alkoi profeetta Joseph Smithistä (JS—H 1–75; OL 128:20–21) ja on jatkunut nykyiseen aikaan asti Herran elävien profeettojen työn kautta.

Herran pyhäkön vuori seisoo lujana. Ylimpänä vuorista se kohoaa, Jes. 2:2 (Miika 4:2; 2. Nefi 12:2). Jumala tekee ihmeellisiä, hämmästyttäviä ihmetekoja, Jes. 29:14 (2. Nefi 25:17–18; OL 4:1). Jumala on pystyttävä valtakunnan, joka ei ikinä tuhoudu, Dan. 2:44. Elia tulee ja panee kaiken kohdalleen, Matt. 17:11 (Mark. 9:12; OL 77:14). Tulee aikoja, jolloin kaikki pannaan kohdalleen, Ap. t. 3:21 (OL 27:6). Määräajan tullessa Jumala yhdistää yhdeksi kaiken, Ef. 1:10. Minä näin uuden enkelin. Hänen tehtävänään oli julistaa ikuinen evankeliumi, Ilm. 14:6. Evankeliumin täyteys tulee pakanoille, 1. Nefi 15:13–18. Juutalaiset tuodaan takaisin tosi kirkkoon, 2. Nefi 9:2. Totuus tulee myöhempinä aikoina, 3. Nefi 16:7. Kanssapalvelijoilleni minä annan Aaronin pappeuden, OL 13:1 (JS—H 69). Minä olen antanut valtakunnan avaimet viimeisiä aikoja varten, OL 27:6, 13–14 (OL 128:19–21). Israelin heimot kootaan yhteen, ja kaikki palautetaan, OL 77:9. Tämän taloudenhoitokauden avaimet on annettu, OL 110:16 (OL 65:2). Pappeus on annettu aikojen täyttymisen taloudenhoitokauden aikana, OL 112:30. Minä näin kaksi Persoonaa, JS—H 17. Minä ilmoitan teille pappeuden Elian käden kautta, JS—H 38 (Mal. 3:23–24).

77

469

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tuomas_Mesk

      //"Jeesuksen Kristuksen evankeliumi hävisi maan päältä Kristuksen apostolien maanpäällistä palvelutyötä seuranneen luopumuksen vuoksi."//

      Evankeliumin palautus on MAP-kirkon olemassaolon kulmakivi. Sen varassa MAP-kirkko joko säilyy tai kaatuu. Kristinuskon historialliset dokumentit todistavat, ettei Jeesuksen Kristuksen evankeliumi hävinnyt maan päältä minnekään. Katso esim.
      http://www.newadvent.org/cathen/07023a.htm

      https://en.wikipedia.org/wiki/Armenian_Apostolic_Church

      Tuo Raamatun jakeista ja MAP-kirkon pyhistä kirjoituksista laadittu jakeiden lista on surkuhupaisa kyhäelmä, jolla Selkeyttä koettaa todistaa, että palautus on tapahtunut 1800-luvulla.

      • Selkeyttä

        Pelkkä apostolin nimen käyttö ei tee kirkosta vielä oikeaa. Kirkon tulee lisäksi rakentua oikealle evankeliumille ja valtuuksille.


      • Tuomas_Mesk
        Selkeyttä kirjoitti:

        Pelkkä apostolin nimen käyttö ei tee kirkosta vielä oikeaa. Kirkon tulee lisäksi rakentua oikealle evankeliumille ja valtuuksille.

        Millä perusteella päädyit kommentissasi esittämään päätelmään?


    • 654plus345

      PERUSTEETONTA löpinää!

      Joseph Smith KEKSI mormonismin ihan härskissä hyötymistarkoituksessa ja niin MAP-kirkko toimii edelleen.

      Millekään mormonien väitteelle ei löydy pienintäkään todistetta. Täyttä hölynpölyä koko rahastususkonto!

      • Selkeyttä

        Joseph Smith antoi henkensä palautetun evankeliumin todisteeksi.


      • Tuomas_Mesk
        Selkeyttä kirjoitti:

        Joseph Smith antoi henkensä palautetun evankeliumin todisteeksi.

        Kerropa tarkemmin, miten tämä mielestäsi tapahtui.


      • Selkeyttä
        Tuomas_Mesk kirjoitti:

        Kerropa tarkemmin, miten tämä mielestäsi tapahtui.

        Joseph Smith halusi rauhoittaa kiihtyneitä mieliä ja meni vapaaehtoisesti vankilaan, Hän kirjoitti viimeisiksi sanoikseen päiväkirjaansa: "Jos palaan sieltä elävänä, en ole Jumalan profeetta."


      • Tuomas_Mesk
        Selkeyttä kirjoitti:

        Joseph Smith halusi rauhoittaa kiihtyneitä mieliä ja meni vapaaehtoisesti vankilaan, Hän kirjoitti viimeisiksi sanoikseen päiväkirjaansa: "Jos palaan sieltä elävänä, en ole Jumalan profeetta."

        Sori vaan, mutta tällainen marttyyrius ei todista evankeliumin palautuksesta yhtään mitään, etenkin kun kristinuskon historia todistaa sitä vastaan.


      • 753plus579
        Selkeyttä kirjoitti:

        Joseph Smith antoi henkensä palautetun evankeliumin todisteeksi.

        ...kun oli sitä ennen polttanut kirjapainon ja tehnyt kaikenlaisia koiruuksia(!)

        Pyssyhippasilla menehtyminen ei todista yhtään mitään muuta kuin Smithin omasta konnuudesta.


    • kaksipisteto

      " 19 Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni: kastakaa heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen
      20 ja opettakaa heitä noudattamaan kaikkea, mitä minä olen käskenyt teidän noudattaa. Ja katso, minä olen teidän kanssanne kaikki päivät maailman loppuun asti." Ei sitten ollut uskoviensa kansssa maailman loppuun asti vaan opetus hävisi jo muutama vuosi Jeesuksen toiminnan jälkeen. Jos noin on, ei Jeesusta kannata seurata, ei hän edes tiennyt mistään mitään.

      Smith todella keksi luopumuksen saadakseen syyn oman uskonnon perustamiselle ja ihmisten käännyttämiselle siihen. Yrität sitoa Smithin teelmän Raamattuun, mutta taas kerran saat kokoon vain rykelmän jakeita jotka on irrotettu yhteydestään eivätkä todista mitään siitä mitä sinä yrität.
      Jos raamatun sanoma on totta, silloin sinun uskontosi sanoma ei ole, joten ei Raamatusta voi sinulle tukea löytyäkään. Elija on se profeetta joka ilkkui epäjumalia joilla on ruumiit, UT:n mukaan Elia tuli jo takaisin ja myös kuoli. Herääkö hän nyt henkiin antamaan sinun uskontosi jumalalle kadonneet vessan avaimet? ”Tuli keskipäivä, ja Elia pilkkasi heitä sanoen: "Huutakaa kovempaa! Onhan hän jumala, mutta hänellä taitaa olla kiireitä. Jospa hän on pistäytynyt tarpeilleen..”

      Miksi ihmeessä kukaan vaihtaisi aidon Jeesuksen ja UT:n sanoman Smithin sepitteisiin, sama kuin jos Mersua havittelevalle esiteltäisiin polkuauto ja kehotettaisiin valitsemaan se, kun sen nimi kerran on "palautettu Mercedes Benz."

      • Selkeyttä

        Ota huomioon kenelle tämä sanottiin. "20 ja opettakaa heitä noudattamaan kaikkea, mitä minä olen käskenyt teidän noudattaa. Ja katso, minä olen teidän kanssanne kaikki päivät maailman loppuun "


      • Tuomas_Mesk
        Selkeyttä kirjoitti:

        Ota huomioon kenelle tämä sanottiin. "20 ja opettakaa heitä noudattamaan kaikkea, mitä minä olen käskenyt teidän noudattaa. Ja katso, minä olen teidän kanssanne kaikki päivät maailman loppuun "

        Jeesus sanoi ko. sanat yhdelletoista opetuslapselleen, ja näin juuri on tapahtunut Armenian kirkon kohdalla. Kristuksen evankeliumi on siirtynyt alkuperäisenä heille.

        Raamattu kertoo kyllä luopumuksesta, mutta MAP-kirkon "profeetat" ovat julistaneet vääristettyä totuutta luopumuksen ajankohdasta saadakseen mormoniopin näyttämään uskottavalta, oikealta ja johdonmukaiselta.


      • Selkeyttä
        Tuomas_Mesk kirjoitti:

        Jeesus sanoi ko. sanat yhdelletoista opetuslapselleen, ja näin juuri on tapahtunut Armenian kirkon kohdalla. Kristuksen evankeliumi on siirtynyt alkuperäisenä heille.

        Raamattu kertoo kyllä luopumuksesta, mutta MAP-kirkon "profeetat" ovat julistaneet vääristettyä totuutta luopumuksen ajankohdasta saadakseen mormoniopin näyttämään uskottavalta, oikealta ja johdonmukaiselta.

        Pidätkö Armenian kirkkoa ainoana oikeana Jeesuksen Kristuksen kirkkona? Jo, niin kuulutko siihen? - Onko siitä suomeksi materiaalia? Kiinnostaisi sillä perusajatus on osuva.


      • kaksipisteto
        Selkeyttä kirjoitti:

        Ota huomioon kenelle tämä sanottiin. "20 ja opettakaa heitä noudattamaan kaikkea, mitä minä olen käskenyt teidän noudattaa. Ja katso, minä olen teidän kanssanne kaikki päivät maailman loppuun "

        Ei Jeesus tietenkään ajatellut että opetuslapset eläisivät maailman loppuun tai määrännyt että vain opetuslapset saisivat levittää evankeliumia ja kastaa ihmisiä. Silloin kristinuskon levitys olisi loppunut kun viimeinen apostoli kuoli ja uskonto itse kadonut viimeisen apostolien kastaman kristityn kuolemaan.
        Mikä pelastussanoma tuollainen olisi ? Hullu järjestelmä joka kuolisi itsestään.


      • kaksipisteto
        Selkeyttä kirjoitti:

        Pidätkö Armenian kirkkoa ainoana oikeana Jeesuksen Kristuksen kirkkona? Jo, niin kuulutko siihen? - Onko siitä suomeksi materiaalia? Kiinnostaisi sillä perusajatus on osuva.

        Kaikki jotka on kastettu ja uskovat Jeesukseen ovat oikeita kristittyjä ja kaikki kirkot jotka levittävät Jeesuksen sanomaa ovat oikeita .Turha sinun höpöttää Smithin opin perusteella mitään muuta.Kristityillä -niillä oikeilla - on vain yksi seurattava ja se on Jeesus, ei Smith, ei liioin mikään kirkko. Miten voitkin olla noin sokea?


      • Selkeyttä
        kaksipisteto kirjoitti:

        Ei Jeesus tietenkään ajatellut että opetuslapset eläisivät maailman loppuun tai määrännyt että vain opetuslapset saisivat levittää evankeliumia ja kastaa ihmisiä. Silloin kristinuskon levitys olisi loppunut kun viimeinen apostoli kuoli ja uskonto itse kadonut viimeisen apostolien kastaman kristityn kuolemaan.
        Mikä pelastussanoma tuollainen olisi ? Hullu järjestelmä joka kuolisi itsestään.

        Etkö ymmärrä, että Kristuksen valitsemat apostolit ovat Hänen kanssaan myös kuoleman jälkeen? Kristuksen kirkko on myös kuoleman jälkeen.


      • kaksipiste
        Selkeyttä kirjoitti:

        Etkö ymmärrä, että Kristuksen valitsemat apostolit ovat Hänen kanssaan myös kuoleman jälkeen? Kristuksen kirkko on myös kuoleman jälkeen.

        Eli ei puhuta maailman lopusta ja Jeesuksen sanoman levittämisestä siihen asti maanpäällä ,vaan Jeesus lupaa että kun apostolit kuolevat, hän on heidän kanssaan kaikki päivät maailman loppuun . Sen jälkeen apostolit kai ovat ihan yksinään.
        Kun Jeesuksen antama käsky koski vain apostoleita eikä siihen lisätty mitään eikä ketään, niin kukaan ei sitten apostolien kuoltua enää olisi saanut kastaa.
        Kirkkoja ei ole kuoleman jälkeen nehän ovat yksi maanpäällistä Jeesuksen seurajien järjestäytymsimuodoista.


      • Tuomas_Mesk
        Selkeyttä kirjoitti:

        Pidätkö Armenian kirkkoa ainoana oikeana Jeesuksen Kristuksen kirkkona? Jo, niin kuulutko siihen? - Onko siitä suomeksi materiaalia? Kiinnostaisi sillä perusajatus on osuva.

        Ainoa oikea Jeesuksen Kristuksen kirkko on hengellinen rakennus. Armenian kirkon ja sen kristittyjen historia sen sijaan todistaa selkeästi, että Joseph Smithin kehittämä oppi luopumuksesta ja evankeliumin palautuksesta on täyttä puppua. Armenian uskovien levittämänä Jeesuksen Kristuksen täysi evankeliumi on levinnyt aina Yhdysvaltoihin ja Suomeen asti.


      • Selkeyttä
        Tuomas_Mesk kirjoitti:

        Ainoa oikea Jeesuksen Kristuksen kirkko on hengellinen rakennus. Armenian kirkon ja sen kristittyjen historia sen sijaan todistaa selkeästi, että Joseph Smithin kehittämä oppi luopumuksesta ja evankeliumin palautuksesta on täyttä puppua. Armenian uskovien levittämänä Jeesuksen Kristuksen täysi evankeliumi on levinnyt aina Yhdysvaltoihin ja Suomeen asti.

        Voisitko valaista miten: "Armenian kirkon ja sen kristittyjen historia sen sijaan todistaa selkeästi, että Joseph Smithin kehittämä oppi luopumuksesta ja evankeliumin palautuksesta on täyttä puppua."


      • Selkeyttä
        kaksipiste kirjoitti:

        Eli ei puhuta maailman lopusta ja Jeesuksen sanoman levittämisestä siihen asti maanpäällä ,vaan Jeesus lupaa että kun apostolit kuolevat, hän on heidän kanssaan kaikki päivät maailman loppuun . Sen jälkeen apostolit kai ovat ihan yksinään.
        Kun Jeesuksen antama käsky koski vain apostoleita eikä siihen lisätty mitään eikä ketään, niin kukaan ei sitten apostolien kuoltua enää olisi saanut kastaa.
        Kirkkoja ei ole kuoleman jälkeen nehän ovat yksi maanpäällistä Jeesuksen seurajien järjestäytymsimuodoista.

        Teet perusteettomia oletuksia.


      • Tuomas_Mesk
        Selkeyttä kirjoitti:

        Voisitko valaista miten: "Armenian kirkon ja sen kristittyjen historia sen sijaan todistaa selkeästi, että Joseph Smithin kehittämä oppi luopumuksesta ja evankeliumin palautuksesta on täyttä puppua."

        Luepa kommenttini viimeinen lause uudestaan ja erityisesti sanat 'Jeesuksen Kristuksen täysi evankeliumi'. Tuo on se aito alkuperäinen Kristuksen evankeliumi, jonka Joseph Smith väittää kadonneen.


    • 987plus345

      Täyttä hölmöläisten humppaa koko mormonismi - paitsi tietenkin HEILLE jotka saavat näiden kuhnuriääliöiden rahat :-D

    • yksiuskova

      Tiedättekö mikä yhteys on vapaamuurareilla ja esim. Joseph Smithillä? Vapaamuurarit ovat Saatanan palvojia. Niin myös mormoni-kirkko opettaa Saatanan evankeliumia.

      Tärkeimpänä faktana se, että Mormonien kirja on vastoin Raamattua. Jumala kieltää lisäämästä tai poistamasta Sanaansa (tai on kirottu). Mutta mormoni-kirkko opettaa toisin ja työntää omaa kirjaansa. Raamattu nimenomaan varoittaa näistä toisista evankeliumeista. Jos rehellisesti tutkii Raamattua ja vertaa Mormonien kirjaan, näkee niiden olevan ristiriidassa.

      Jeesus varoittaa Sanassaan, että vaikka enkeli taivaasta julistaisi TOISTA evankeliumia, olkoon kirottu. Ihmisiin aina vetoaa se, että saavat olla osa jotain mistä muut eivät ole osallisia. Se luo ylpeyttä, joka on se mihin Saatana ihmisessä iskee. Tämä näkyy myös esim. Jehovan todistajissa ja muissa harhaopeissa, mukaanlukien katolinen kirkko. Huom! Myös ev.lut.kirkko loistaa väärää valoa luopumuksellaan. Antavat käytännössä ymmärtää, että lapsikaste pelastaa. Lapsikaste ei ole Raamatullinen, eikä moni muukaan ev.luterilaisen kirkon opetuksista. Samoin harhaoppeja on muuallakin, esim. äärikarismaattisissa piireissä. Myös monessa helluntai-seurakunnassa on eksytty epäterveisiin oppeihin.

      Miksi Jeesus sanoo, että tie taivaaseen on kapea? Siksi, että ei pysytä Hänessä ja Jumalan Sanassa.

      Jumalahan varoittaa, että itse Saatana tekeytyy valon enkeliksi, jopa toiseksi "jeesukseksi". Mutta moni ajattelee, että kirkon jäsenyys riittää tai se, että uskoo omalla tavallaan. Moni uskoo myös, että itse ei voi tulla eksytetyksi. Itseasiassa tällöin on jo eksynyt. Jumala varoittaa, että ihminen voi ottaa vastaan myös väärän hengen. Viekoittelevat henkivallat tekeytyvät Jumalan Hengeksi ja ne otetaan vastaan, vaikka kaikki puhuisi sen puolesta, että jotain on pielessä. Moni on ottanut Jeesuksen vastaan, mutta seuraa omaa lihaansa ja väärää henkeä, kävellen Hänestä poispäin.

      Pysykää Jumalan Sanassa. Älkää antako itseänne vietellä.

      • Selkeyttä

        Ota huomioon minkä kirjan lopussa on kielto lisätä ja ottaa pois:
        Ilm. 22
        18 Jokaiselle, joka kuulee tämän kirjan ennussanat, minä vakuutan: Jos joku panee niihin jotakin lisää, panee Jumala hänen kärsittävikseen ne vitsaukset, joista tässä kirjassa on kerrottu. [5. Moos. 4:2, 5. Moos. 13:1]
        19 Jos joku ottaa pois jotakin tämän ennustusten kirjan sanoista, ottaa Jumala pois hänen osallisuutensa elämän puuhun ja pyhään kaupunkiin, joista tässä kirjassa on kerrottu.

        Samanlainen kielto on Vanhassa testamentissa:
        5. Moos. 4:2
        Älkää lisätkö mitään näihin käskyihin älkääkä poistako niistä mitään. Pitäkää Herran, Jumalanne, käskyt, jotka minä teille annan. [5. Moos. 12:32; Sananl. 30:6; Ilm. 22:18,19]

        5. Moos. 12:32
        (13:1) "Noudattakaa tarkoin kaikkia niitä käskyjä, jotka minä annan teille. Älkää lisätkö niihin mitään älkääkä poistako niistä mitään.

        Jos 5. Moos. kirjan kohdat otettaisiin kirjaimellisesti, niin kaikki niiden jälkeen olisi väärin. Ilmoitus oli tapana lukita tuolla tavoin.

        Mitä tarkoitat tällä: "Tärkeimpänä faktana se, että Mormonien kirja on vastoin Raamattua. " - Ainakaan tuo kohta, johon vetoat, ei osoita raamatunvastaisuutta.
        Et ole ainoa, joka tulkitsee tuo kohdan virheellisesti.

        Tutki ja voita ennakkoluulosi:
        http://www.mormonit.fi/


      • Tuomas_Mesk
        Selkeyttä kirjoitti:

        Ota huomioon minkä kirjan lopussa on kielto lisätä ja ottaa pois:
        Ilm. 22
        18 Jokaiselle, joka kuulee tämän kirjan ennussanat, minä vakuutan: Jos joku panee niihin jotakin lisää, panee Jumala hänen kärsittävikseen ne vitsaukset, joista tässä kirjassa on kerrottu. [5. Moos. 4:2, 5. Moos. 13:1]
        19 Jos joku ottaa pois jotakin tämän ennustusten kirjan sanoista, ottaa Jumala pois hänen osallisuutensa elämän puuhun ja pyhään kaupunkiin, joista tässä kirjassa on kerrottu.

        Samanlainen kielto on Vanhassa testamentissa:
        5. Moos. 4:2
        Älkää lisätkö mitään näihin käskyihin älkääkä poistako niistä mitään. Pitäkää Herran, Jumalanne, käskyt, jotka minä teille annan. [5. Moos. 12:32; Sananl. 30:6; Ilm. 22:18,19]

        5. Moos. 12:32
        (13:1) "Noudattakaa tarkoin kaikkia niitä käskyjä, jotka minä annan teille. Älkää lisätkö niihin mitään älkääkä poistako niistä mitään.

        Jos 5. Moos. kirjan kohdat otettaisiin kirjaimellisesti, niin kaikki niiden jälkeen olisi väärin. Ilmoitus oli tapana lukita tuolla tavoin.

        Mitä tarkoitat tällä: "Tärkeimpänä faktana se, että Mormonien kirja on vastoin Raamattua. " - Ainakaan tuo kohta, johon vetoat, ei osoita raamatunvastaisuutta.
        Et ole ainoa, joka tulkitsee tuo kohdan virheellisesti.

        Tutki ja voita ennakkoluulosi:
        http://www.mormonit.fi/

        Saanen huomauttaa, että kommentin kirjoittaja ottaa kantaa myös toisenlaiseen evankeliumiin, josta Paavali varoittaa kirjeessään galatalaisille. MAP-kirkkohan on lisännyt evankeliumiin ihmisen tekemiä toimituksia yms. Sen mormonit hyvin sietävät, vaikka Raamatussa evankeliumi on ainoastaan se, mitä Kristus on tehnyt. MAP-kirkko ei täten pysy Kristuksen opetuksessa, eikä julista Raamatun todellista Jeesusta, vaan lisää julistukseen omiaan.


      • kaksipisteto
        Tuomas_Mesk kirjoitti:

        Saanen huomauttaa, että kommentin kirjoittaja ottaa kantaa myös toisenlaiseen evankeliumiin, josta Paavali varoittaa kirjeessään galatalaisille. MAP-kirkkohan on lisännyt evankeliumiin ihmisen tekemiä toimituksia yms. Sen mormonit hyvin sietävät, vaikka Raamatussa evankeliumi on ainoastaan se, mitä Kristus on tehnyt. MAP-kirkko ei täten pysy Kristuksen opetuksessa, eikä julista Raamatun todellista Jeesusta, vaan lisää julistukseen omiaan.

        ...ja sitten on vielä tuollainenkin juttu että mormoneilla on eri jumala kuin kristityillä, sitäkään ei sovi unohtaa kun jumala sentään on kunkin uskonnon perusta ja olamassaolon syy.
        Mormonien jumala, Korotettu Ihminen, asuu vaimonsa Taivaallisen Äidin kera jollain planeetalla ja on kehittynyt jumalaksi kokemusten kautta .Ei siis ole maailman luoja vaan maailmassa kehitynyt ja ollut joskus kuin ihminen nyt. Koko Raamattu on valhetta jos tuo jumala on tosi.
        Mormonien Jeesus, joka on sama kuin raamatun jahve, on Korotetun Ihmisen ja tämän vaimon fyysinen poika. Mormonisotku on niin täydellinen etten voi käsittää kuinka kukaan kristitty siihen lankeaisi.


      • Selkeyttä
        kaksipisteto kirjoitti:

        ...ja sitten on vielä tuollainenkin juttu että mormoneilla on eri jumala kuin kristityillä, sitäkään ei sovi unohtaa kun jumala sentään on kunkin uskonnon perusta ja olamassaolon syy.
        Mormonien jumala, Korotettu Ihminen, asuu vaimonsa Taivaallisen Äidin kera jollain planeetalla ja on kehittynyt jumalaksi kokemusten kautta .Ei siis ole maailman luoja vaan maailmassa kehitynyt ja ollut joskus kuin ihminen nyt. Koko Raamattu on valhetta jos tuo jumala on tosi.
        Mormonien Jeesus, joka on sama kuin raamatun jahve, on Korotetun Ihmisen ja tämän vaimon fyysinen poika. Mormonisotku on niin täydellinen etten voi käsittää kuinka kukaan kristitty siihen lankeaisi.

        Raamatun Jumalakäsitys ei kelpaa "kaksipisteto:lle". Ihminen luotiin Jumalan kuvaksi ja kaltaiseksi:
        1. Moos. 1
        26 Jumala sanoi: "Tehkäämme ihminen, tehkäämme hänet kuvaksemme, kaltaiseksemme, ja hallitkoon hän meren kaloja, taivaan lintuja, karjaeläimiä, maata ja kaikkia pikkueläimiä, joita maan päällä liikkuu." [1. Moos. 5:1, 1. Moos. 9:6; Viis. 2:23; Kol. 3:10]
        27 Ja Jumala loi ihmisen kuvakseen, Jumalan kuvaksi hän hänet loi, mieheksi ja naiseksi hän loi heidät. [1. Moos. 5:2; Matt. 19:4]

        Kristukseen kuten ei muuhunkaan Raamatussa olevaan ":to" ei usko, mutta Raamatun mukaan Hän on Isänsä näköinen:
        Joh. 14:9
        Jeesus vastasi: "Etkö sinä, Filippus, tunne minua, vaikka olen jo näin kauan ollut teidän seurassanne? Joka on nähnyt minut, on nähnyt Isän. Kuinka voit sanoa: 'Anna meidän nähdä Isä'? [Joh. 12:45; Kol. 1:15]


      • kaksipisteto
        Selkeyttä kirjoitti:

        Ota huomioon minkä kirjan lopussa on kielto lisätä ja ottaa pois:
        Ilm. 22
        18 Jokaiselle, joka kuulee tämän kirjan ennussanat, minä vakuutan: Jos joku panee niihin jotakin lisää, panee Jumala hänen kärsittävikseen ne vitsaukset, joista tässä kirjassa on kerrottu. [5. Moos. 4:2, 5. Moos. 13:1]
        19 Jos joku ottaa pois jotakin tämän ennustusten kirjan sanoista, ottaa Jumala pois hänen osallisuutensa elämän puuhun ja pyhään kaupunkiin, joista tässä kirjassa on kerrottu.

        Samanlainen kielto on Vanhassa testamentissa:
        5. Moos. 4:2
        Älkää lisätkö mitään näihin käskyihin älkääkä poistako niistä mitään. Pitäkää Herran, Jumalanne, käskyt, jotka minä teille annan. [5. Moos. 12:32; Sananl. 30:6; Ilm. 22:18,19]

        5. Moos. 12:32
        (13:1) "Noudattakaa tarkoin kaikkia niitä käskyjä, jotka minä annan teille. Älkää lisätkö niihin mitään älkääkä poistako niistä mitään.

        Jos 5. Moos. kirjan kohdat otettaisiin kirjaimellisesti, niin kaikki niiden jälkeen olisi väärin. Ilmoitus oli tapana lukita tuolla tavoin.

        Mitä tarkoitat tällä: "Tärkeimpänä faktana se, että Mormonien kirja on vastoin Raamattua. " - Ainakaan tuo kohta, johon vetoat, ei osoita raamatunvastaisuutta.
        Et ole ainoa, joka tulkitsee tuo kohdan virheellisesti.

        Tutki ja voita ennakkoluulosi:
        http://www.mormonit.fi/

        Ei käskyihin ole mitään lisättykään ei liioin poistettu käskyjä .


      • Selkeyttä
        Tuomas_Mesk kirjoitti:

        Saanen huomauttaa, että kommentin kirjoittaja ottaa kantaa myös toisenlaiseen evankeliumiin, josta Paavali varoittaa kirjeessään galatalaisille. MAP-kirkkohan on lisännyt evankeliumiin ihmisen tekemiä toimituksia yms. Sen mormonit hyvin sietävät, vaikka Raamatussa evankeliumi on ainoastaan se, mitä Kristus on tehnyt. MAP-kirkko ei täten pysy Kristuksen opetuksessa, eikä julista Raamatun todellista Jeesusta, vaan lisää julistukseen omiaan.

        Mikä on oikea käsitys evankeliumista? Kirkkoja on tuhansittain. Niiden opit poikkeavat toisistaan. Kolminaisuusoppiin olisi uskottava, jotta olisi kristitty, mutta tuota oppia ei ole Raamatussa.

        Raamatussa kerrotaan mm. kasteista kuolleiden puolesta, mutta sitä ei tietääkseni ole kuin yhdellä kirkolla MAP-kirkon lisäksi. Raamatussa ei ole kaikkea:
        Joh. 21:25
        Paljon muutakin Jeesus teki. Jos kaikki vietäisiin kohta kohdalta kirjaan, luulen, etteivät koko maailmaan mahtuisi ne kirjat, jotka pitäisi kirjoittaa. [Joh. 20:30]


      • Selkeyttä
        kaksipisteto kirjoitti:

        Ei käskyihin ole mitään lisättykään ei liioin poistettu käskyjä .

        Ei ole kysymys käskyihin lisäämisestä vaan Ilmestyskirjaan lisäämisestä tai poisottamisesta:
        Ilm. 22
        18 Jokaiselle, joka kuulee tämän kirjan ennussanat, minä vakuutan: Jos joku panee niihin jotakin lisää, panee Jumala hänen kärsittävikseen ne vitsaukset, joista tässä kirjassa on kerrottu. [5. Moos. 4:2, 5. Moos. 13:1]
        19 Jos joku ottaa pois jotakin tämän ennustusten kirjan sanoista, ottaa Jumala pois hänen osallisuutensa elämän puuhun ja pyhään kaupunkiin, joista tässä kirjassa on kerrottu.


      • kaksipisteto
        Selkeyttä kirjoitti:

        Raamatun Jumalakäsitys ei kelpaa "kaksipisteto:lle". Ihminen luotiin Jumalan kuvaksi ja kaltaiseksi:
        1. Moos. 1
        26 Jumala sanoi: "Tehkäämme ihminen, tehkäämme hänet kuvaksemme, kaltaiseksemme, ja hallitkoon hän meren kaloja, taivaan lintuja, karjaeläimiä, maata ja kaikkia pikkueläimiä, joita maan päällä liikkuu." [1. Moos. 5:1, 1. Moos. 9:6; Viis. 2:23; Kol. 3:10]
        27 Ja Jumala loi ihmisen kuvakseen, Jumalan kuvaksi hän hänet loi, mieheksi ja naiseksi hän loi heidät. [1. Moos. 5:2; Matt. 19:4]

        Kristukseen kuten ei muuhunkaan Raamatussa olevaan ":to" ei usko, mutta Raamatun mukaan Hän on Isänsä näköinen:
        Joh. 14:9
        Jeesus vastasi: "Etkö sinä, Filippus, tunne minua, vaikka olen jo näin kauan ollut teidän seurassanne? Joka on nähnyt minut, on nähnyt Isän. Kuinka voit sanoa: 'Anna meidän nähdä Isä'? [Joh. 12:45; Kol. 1:15]

        Minulle nimenomaan kelpaa Raamatun jumala enhän minä voi Raamatun tekstiä tai käsitystä muuttaa, sinulle ei kelpaa, vaan jumalan pitää olla se ja sellainen Smith keksi omaan uskontoonsa 1800 -luvulla.
        Raamatun jumala on henki eikä siksi "näytä" miltään. Luuletko tosiaan että Jeesus on tarkoittanut että Jahve on lyhyt, tummatukkainen ja -ihoinen kuten suurin piirtein kaikki juutalaiset tuohon aikaan? Vai oliko Jeesus jumalaisen komea?
        Mitenkä tämä ruumiillinen jumala väitti ettei asu missään vaan korkeudessa ja pyhyydessä ja häntä myös piti rukoilla hengessä koska hän itse oli henki? Jos jumala oli ruumiillinen ja jonkun näköinen, miksi kukaan juutalainen ei sitä älynnyt vaan kaikki luulivat että jumala on henki ja juutalaisia siksi ilkuttiin hölmöiksi kun palvoivat jumalaa jota ei voi nähdä . Kaikki muuthan uskoivat että jumalat näyttivät ihmisiltä ja jumalista siksi voi tehdä kuvia.
        Oli vain yksi poikkeus: "Ikuiselle kuninkaalle, kuolemattomalle, näkymättömälle ja ainoalle Jumalalle kunnia ja kirkkaus aina ja ikuisesti!"1.Tim 1:17

        "Kristukseen kuten ei muuhunkaan Raamatussa olevaan ":to" ei usko,"
        sehän on täällä nähty että sinä itse et usko juuri mihinkään raamatussa ilmoitettuun et edes sen jumalaan, vaikka kehut että olet "kristitty", joten en ymmärrä miksi minun puuttuva uskoni on se argumentti johon aina tartut .


      • kaksipisteto
        Selkeyttä kirjoitti:

        Ei ole kysymys käskyihin lisäämisestä vaan Ilmestyskirjaan lisäämisestä tai poisottamisesta:
        Ilm. 22
        18 Jokaiselle, joka kuulee tämän kirjan ennussanat, minä vakuutan: Jos joku panee niihin jotakin lisää, panee Jumala hänen kärsittävikseen ne vitsaukset, joista tässä kirjassa on kerrottu. [5. Moos. 4:2, 5. Moos. 13:1]
        19 Jos joku ottaa pois jotakin tämän ennustusten kirjan sanoista, ottaa Jumala pois hänen osallisuutensa elämän puuhun ja pyhään kaupunkiin, joista tässä kirjassa on kerrottu.

        En ole sanonut Ilm. kirjasta mitään, mutta teillähän on uusi jumala, täysin erilainen kuin raamatussa ilmoittava.Molemmat eivät voi olla tosia ja myös Jahven lupaamaa messiasta ei teillä ole, vaan senkin tilalle olette laittaneet uuden tarinan jne.


      • Selkeyttä
        kaksipisteto kirjoitti:

        En ole sanonut Ilm. kirjasta mitään, mutta teillähän on uusi jumala, täysin erilainen kuin raamatussa ilmoittava.Molemmat eivät voi olla tosia ja myös Jahven lupaamaa messiasta ei teillä ole, vaan senkin tilalle olette laittaneet uuden tarinan jne.

        Käsityksesi siitä, mitä Raamatussa kerrotaan Jumalasta perustuu kirjaimelliseen tulkintaan esim. kohdasta, jossa opetetaan oikeaa rukoilemista:
        Joh. 4
        23 Tulee aika -- ja se on jo nyt -- jolloin kaikki oikeat rukoilijat rukoilevat Isää hengessä ja totuudessa. Sellaisia rukoilijoita Isä tahtoo.
        24 Jumala on henki, ja siksi niiden, jotka häntä rukoilevat, tulee rukoilla hengessä ja totuudessa." [2. Kor. 3:17]

        Jumala on henki, mutta se ei estä, ettei Hänellä olisi ruumista. Hänellä on kuolematon ruumis. Ihminen luotiin Hänen kuvakseen ja kaltaisekseen:
        1. Moos. 1:27
        Ja Jumala loi ihmisen kuvakseen, Jumalan kuvaksi hän hänet loi, mieheksi ja naiseksi hän loi heidät. [1. Moos. 5:2; Matt. 19:4]

        Tuosta voi huomata senkin, että Jumalalla on vaimo - vai kuvitteletko, että Jumala on kaksineuvoinen tuon kohdan perusteella? Olemme Jumalan henkilapsia.


      • kaksipisteto
        Selkeyttä kirjoitti:

        Käsityksesi siitä, mitä Raamatussa kerrotaan Jumalasta perustuu kirjaimelliseen tulkintaan esim. kohdasta, jossa opetetaan oikeaa rukoilemista:
        Joh. 4
        23 Tulee aika -- ja se on jo nyt -- jolloin kaikki oikeat rukoilijat rukoilevat Isää hengessä ja totuudessa. Sellaisia rukoilijoita Isä tahtoo.
        24 Jumala on henki, ja siksi niiden, jotka häntä rukoilevat, tulee rukoilla hengessä ja totuudessa." [2. Kor. 3:17]

        Jumala on henki, mutta se ei estä, ettei Hänellä olisi ruumista. Hänellä on kuolematon ruumis. Ihminen luotiin Hänen kuvakseen ja kaltaisekseen:
        1. Moos. 1:27
        Ja Jumala loi ihmisen kuvakseen, Jumalan kuvaksi hän hänet loi, mieheksi ja naiseksi hän loi heidät. [1. Moos. 5:2; Matt. 19:4]

        Tuosta voi huomata senkin, että Jumalalla on vaimo - vai kuvitteletko, että Jumala on kaksineuvoinen tuon kohdan perusteella? Olemme Jumalan henkilapsia.

        Käsitykseni ei perustu tulkintaan, vaan siihen mitä raamattu sanoo, jos edes niitä kohtia joihin Jahve KÄSKEE uskoa ei pidä uskoa, raamattu on täysin arvoton. Silloin voi itse keksiä uudet ilmoitukset Raamatun ilmoitusten tilalle kuten mormonismi on tehnytkin . Se vain on sekä tyhmää, epäloogista että turhaa että silti yritätte keksiä raamatusta yksittäisiä jakeita jotka irrotettuna yhteydestään jotenkin tukisivat mormonismia vaikka Raamatun pääsanoma ei teille kelpaa.
        Ilmeisesti kirkkonne johto ymmärtää että seisotte tyhjän päällä muuten ei käytöksenne ole ymmärrettävissä. Raamatussahan ei ilmoita mikään ruumiillinen jumala jolla on vaimo ja joka asuu jollain planeetalla, vaan Raamatussa kutsutaan tuollaisia ajatuksia iljettäviksi.
        Raamattu mullisti uskontojen maailman juuri sillä että se ilmoitti että on vain yksi jumala ei monia ja jumala on henkiolento joka on luonut kaiken. Tuota ajatusta voi kritisoida ja sille voi jopa nauraa, kuten sinä olet tehnytkin, mutta se on Raamatun sanoma ja jos sen hylkää, ei enää voi vedota raamattuun missään muussakaan.
        Se mitä Paavali nimitti pakanuudeksi katosi kristinuskon voittaessa. Ei enää missään missä kristinusko on voittanut ja vaikuttaaa, voida palata ruumiillisten naivien,valehtelevien ja muutenkin ihmisten kaltaisten jumalien palvontaan, eihän mormonismikaan, jolla on tuollainen omien ilmoitustensa kautta saatu retropakanajumala, voi toimia avoimin lyhdyin vaan sen pitää leikkiä kristillistä uskontoa. Sieltä planeettasfääreistäsi sitten katsot oikeudeksesi arvostella minua siitä etten usko, vaikka minä en ole se joka väärentää Raamatussa sanottua tai väittää Jeesusta Jahveksi ja myös valehtelijaksi ("Jahven piti valehdella ympäröivien kansojen vuoksi..." ).

        Tämä on jo naurettavaa :"Käsityksesi siitä, mitä Raamatussa kerrotaan Jumalasta perustuu kirjaimelliseen tulkintaan esim. kohdasta, jossa opetetaan oikeaa rukoilemista:
        Joh. 4
        23 Tulee aika -- ja se on jo nyt -- jolloin kaikki oikeat rukoilijat rukoilevat Isää hengessä ja totuudessa. Sellaisia rukoilijoita Isä tahtoo.
        24 Jumala on henki, ja siksi niiden, jotka häntä rukoilevat, tulee rukoilla hengessä ja totuudessa." Ruumilliseen jumalaan Korotettuun ihmiseen uskova mormoni siis opettaa kohdan oikein, tarkoitus on sanoa: "Jumala ei ole henki mutta silti niiden, jotka häntä rukoilevat, tulee rukoilla hengessä ja totuudessa." Miksi kirjoittaja alunperin valehteli?


      • kaksipisteto
        Selkeyttä kirjoitti:

        Mikä on oikea käsitys evankeliumista? Kirkkoja on tuhansittain. Niiden opit poikkeavat toisistaan. Kolminaisuusoppiin olisi uskottava, jotta olisi kristitty, mutta tuota oppia ei ole Raamatussa.

        Raamatussa kerrotaan mm. kasteista kuolleiden puolesta, mutta sitä ei tietääkseni ole kuin yhdellä kirkolla MAP-kirkon lisäksi. Raamatussa ei ole kaikkea:
        Joh. 21:25
        Paljon muutakin Jeesus teki. Jos kaikki vietäisiin kohta kohdalta kirjaan, luulen, etteivät koko maailmaan mahtuisi ne kirjat, jotka pitäisi kirjoittaa. [Joh. 20:30]

        Sinun kaaliisi ei mene ettei Jeesus perustanut kirkkoa eikä käskenyt uskoa mihinkään kirkkoon, vaan itseensä ja omaan sanomaansa. Evankeliumeja ei liioin ole tuhansia eikä Raamatussa ole korotettua ihmisjumalakaan, eikä jumalaa joka olisi kehityksen tulos ,kolminaisuuteen on viittauksia.

        Raamatussa ei varmaan ole kaikkea, mutta on kaikki joka on kristityille tarpeen, ellei ole, silloin Jeesus on ollut epäonnistuja eikä se joka väitti olevansa. Paavalikin, jos olisi pitänyt jonkin ryhmän harjoittamaa kuolleidensa kastamista tarpeellisena kaikille , olisi sen sellaiseksi määrännyt, mutta ei tehnyt niin, joten sanoma oli selvä. Jeesuskin käski kastaa vain eläviä ja sehän oli juutalaisen rituaaliupottautumisenkin tarkoitus: puhdistautua epäpuhtauksista .


      • Tuomas_Mesk
        Selkeyttä kirjoitti:

        Raamatun Jumalakäsitys ei kelpaa "kaksipisteto:lle". Ihminen luotiin Jumalan kuvaksi ja kaltaiseksi:
        1. Moos. 1
        26 Jumala sanoi: "Tehkäämme ihminen, tehkäämme hänet kuvaksemme, kaltaiseksemme, ja hallitkoon hän meren kaloja, taivaan lintuja, karjaeläimiä, maata ja kaikkia pikkueläimiä, joita maan päällä liikkuu." [1. Moos. 5:1, 1. Moos. 9:6; Viis. 2:23; Kol. 3:10]
        27 Ja Jumala loi ihmisen kuvakseen, Jumalan kuvaksi hän hänet loi, mieheksi ja naiseksi hän loi heidät. [1. Moos. 5:2; Matt. 19:4]

        Kristukseen kuten ei muuhunkaan Raamatussa olevaan ":to" ei usko, mutta Raamatun mukaan Hän on Isänsä näköinen:
        Joh. 14:9
        Jeesus vastasi: "Etkö sinä, Filippus, tunne minua, vaikka olen jo näin kauan ollut teidän seurassanne? Joka on nähnyt minut, on nähnyt Isän. Kuinka voit sanoa: 'Anna meidän nähdä Isä'? [Joh. 12:45; Kol. 1:15]

        Lainaat tässä hienosti Raamatun jakeita, mutta MAP-kirkon Jumalakäsitys ei kuitenkaan ole sama kuin Raamatun Jumalakäsitys. MAP-kirkossa ko. jakeet tulkitaan fundamentalistisen sanatarkasti: 1) Jos Jumala on luonut ihmisen kuvakseen, Jumalan pitää silloin olla ihminen ja ihmisestä kehittynyt 2) Jos Kristus on ihminen, Isänkin on oltava alunperin ihminen. Tätä ihmisen omaa näkökulmaa korostaa myös toteamus, että Raamatun mukaan Jeesus on Isänsä näköinen. Raamattu ei kuitenkaan kerro missään kohdassa tätä, vaan mormonioppi inhimillistää Jumalan tässä kohtaa ja täysin Pyhän Raamatun vastaisesti.

        Raamatun Jumalakäsityksen lähtökohtana on Jumalan näkökulma, ei ihmisen.


      • Tuomas_Mesk
        Selkeyttä kirjoitti:

        Mikä on oikea käsitys evankeliumista? Kirkkoja on tuhansittain. Niiden opit poikkeavat toisistaan. Kolminaisuusoppiin olisi uskottava, jotta olisi kristitty, mutta tuota oppia ei ole Raamatussa.

        Raamatussa kerrotaan mm. kasteista kuolleiden puolesta, mutta sitä ei tietääkseni ole kuin yhdellä kirkolla MAP-kirkon lisäksi. Raamatussa ei ole kaikkea:
        Joh. 21:25
        Paljon muutakin Jeesus teki. Jos kaikki vietäisiin kohta kohdalta kirjaan, luulen, etteivät koko maailmaan mahtuisi ne kirjat, jotka pitäisi kirjoittaa. [Joh. 20:30]

        Ohoh, johan on kysymys! UT kertoo selkeästi kertoo, mikä on oikea käsitys evankeliumista. Vaikka kristillisiä kirkkoja ja seurakuntia on paljon, kaikilla niillä on täsmälleen sama Jeesuksen Kristuksen evankeliumi.

        Kaste kuolleiden puolesta ei edes kuulu Raamatussa kuvattuun Jeesuksen Kristuksen evankeliumiin, ja silti koetat mahduttaa senkin evankeliumiin viittaamalla Joh. 21:25 jakeeseen.

        //"Kolminaisuusoppiin olisi uskottava, jotta olisi kristitty, mutta tuota oppia ei ole Raamatussa."//

        Tuolla nimellä oppia ei Raamatusta löydy, mutta siellä se on. Usko tai älä.


      • Tuomas_Mesk
        Selkeyttä kirjoitti:

        Käsityksesi siitä, mitä Raamatussa kerrotaan Jumalasta perustuu kirjaimelliseen tulkintaan esim. kohdasta, jossa opetetaan oikeaa rukoilemista:
        Joh. 4
        23 Tulee aika -- ja se on jo nyt -- jolloin kaikki oikeat rukoilijat rukoilevat Isää hengessä ja totuudessa. Sellaisia rukoilijoita Isä tahtoo.
        24 Jumala on henki, ja siksi niiden, jotka häntä rukoilevat, tulee rukoilla hengessä ja totuudessa." [2. Kor. 3:17]

        Jumala on henki, mutta se ei estä, ettei Hänellä olisi ruumista. Hänellä on kuolematon ruumis. Ihminen luotiin Hänen kuvakseen ja kaltaisekseen:
        1. Moos. 1:27
        Ja Jumala loi ihmisen kuvakseen, Jumalan kuvaksi hän hänet loi, mieheksi ja naiseksi hän loi heidät. [1. Moos. 5:2; Matt. 19:4]

        Tuosta voi huomata senkin, että Jumalalla on vaimo - vai kuvitteletko, että Jumala on kaksineuvoinen tuon kohdan perusteella? Olemme Jumalan henkilapsia.

        //"Käsityksesi siitä, mitä Raamatussa kerrotaan Jumalasta perustuu kirjaimelliseen tulkintaan"//

        Saman voi sanoa MAP-kirkon Jumalakäsityksestä.


      • Selkeyttä
        Tuomas_Mesk kirjoitti:

        Ohoh, johan on kysymys! UT kertoo selkeästi kertoo, mikä on oikea käsitys evankeliumista. Vaikka kristillisiä kirkkoja ja seurakuntia on paljon, kaikilla niillä on täsmälleen sama Jeesuksen Kristuksen evankeliumi.

        Kaste kuolleiden puolesta ei edes kuulu Raamatussa kuvattuun Jeesuksen Kristuksen evankeliumiin, ja silti koetat mahduttaa senkin evankeliumiin viittaamalla Joh. 21:25 jakeeseen.

        //"Kolminaisuusoppiin olisi uskottava, jotta olisi kristitty, mutta tuota oppia ei ole Raamatussa."//

        Tuolla nimellä oppia ei Raamatusta löydy, mutta siellä se on. Usko tai älä.

        Mikä on se selkeä käsitys evankeliumista, josta Raamattu kertoo? Minusta tämä on selkeää:
        Evankeliumi tiiviisti:
        Ap.t. 2
        37 Kuullessaan tämän kaikki tunsivat piston sydämessään, ja he sanoivat Pietarille ja muille apostoleille: "Veljet, mitä meidän pitää tehdä?" [Hepr. 4:12]
        38 Pietari vastasi: "Kääntykää ja ottakaa itse kukin kaste Jeesuksen Kristuksen nimeen, jotta syntinne annettaisiin anteeksi. Silloin te saatte lahjaksi Pyhän Hengen. [Matt. 3:11 ]

        Pelastumme armosta parhaammekin tehtyämme, mutta emme ilman parannusta (kääntymystä) ja uskovana tehtyä kasteen liittoa (upotuskaste oikealla valtuudella). Lisäksi meidän on otettava vastaan Pyhä Henki kätten päällepanon kautta kuten alkukirkon aikanakin tehtiin:
        Ap.t. 8
        14 Kun Jerusalemissa olevat apostolit kuulivat samarialaisten ottaneen vastaan Jumalan sanan, he lähettivät Pietarin ja Johanneksen heidän luokseen.
        15 Perille tultuaan nämä rukoilivat Samarian uskovien puolesta, että he saisivat Pyhän Hengen.
        16 Henki näet ei ollut vielä laskeutunut kehenkään heistä; heidät oli ainoastaan kastettu Herran Jeesuksen nimeen. [Ap. t. 19:2]
        17 Pietari ja Johannes panivat kätensä heidän päälleen, ja he saivat Pyhän Hengen. [Ap. t. 19:6]

        Siis: usko. parannus, upotuskaste syntien anteeksisaamiseksi ja Pyhän Hengen lahja kätten päällepanon kautta. - Tässä järjestyksessä ja toimitukset valtuudella toimitettuina.
        Luuk. 3:22
        ja Pyhä Henki laskeutui hänen ylleen näkyvässä muodossa, kyyhkysen kaltaisena. Ja taivaasta kuului ääni: "Sinä olet minun rakas Poikani, sinuun minä olen mieltynyt." [Matt. 3:17 ]

        Kerro toki mistä kolminaisuusoppi löytyy Raamatusta! Raamattu kertoo kolmesta erillisestä jumaluuden jäsenestä, joista jokainen on Jumala, mutta Isä on ainoa Jumala, jonka tahtoa toiset toteuttavat.


      • kaksipisteto
        Selkeyttä kirjoitti:

        Mikä on se selkeä käsitys evankeliumista, josta Raamattu kertoo? Minusta tämä on selkeää:
        Evankeliumi tiiviisti:
        Ap.t. 2
        37 Kuullessaan tämän kaikki tunsivat piston sydämessään, ja he sanoivat Pietarille ja muille apostoleille: "Veljet, mitä meidän pitää tehdä?" [Hepr. 4:12]
        38 Pietari vastasi: "Kääntykää ja ottakaa itse kukin kaste Jeesuksen Kristuksen nimeen, jotta syntinne annettaisiin anteeksi. Silloin te saatte lahjaksi Pyhän Hengen. [Matt. 3:11 ]

        Pelastumme armosta parhaammekin tehtyämme, mutta emme ilman parannusta (kääntymystä) ja uskovana tehtyä kasteen liittoa (upotuskaste oikealla valtuudella). Lisäksi meidän on otettava vastaan Pyhä Henki kätten päällepanon kautta kuten alkukirkon aikanakin tehtiin:
        Ap.t. 8
        14 Kun Jerusalemissa olevat apostolit kuulivat samarialaisten ottaneen vastaan Jumalan sanan, he lähettivät Pietarin ja Johanneksen heidän luokseen.
        15 Perille tultuaan nämä rukoilivat Samarian uskovien puolesta, että he saisivat Pyhän Hengen.
        16 Henki näet ei ollut vielä laskeutunut kehenkään heistä; heidät oli ainoastaan kastettu Herran Jeesuksen nimeen. [Ap. t. 19:2]
        17 Pietari ja Johannes panivat kätensä heidän päälleen, ja he saivat Pyhän Hengen. [Ap. t. 19:6]

        Siis: usko. parannus, upotuskaste syntien anteeksisaamiseksi ja Pyhän Hengen lahja kätten päällepanon kautta. - Tässä järjestyksessä ja toimitukset valtuudella toimitettuina.
        Luuk. 3:22
        ja Pyhä Henki laskeutui hänen ylleen näkyvässä muodossa, kyyhkysen kaltaisena. Ja taivaasta kuului ääni: "Sinä olet minun rakas Poikani, sinuun minä olen mieltynyt." [Matt. 3:17 ]

        Kerro toki mistä kolminaisuusoppi löytyy Raamatusta! Raamattu kertoo kolmesta erillisestä jumaluuden jäsenestä, joista jokainen on Jumala, mutta Isä on ainoa Jumala, jonka tahtoa toiset toteuttavat.

        Raamattu ei kerro kolmesta jumalasta, ei liioin jumalasta joka vaimoineen asuu jollain planeetalla ja on kehittynyt jumalaksi kokemusten kautta.Raamattu ei ilmoita että Jahve on messias vaan että jahve lähettää messiaan joka on hänen palvelijansa, Jeesus sanoo että taivaassa ollaan kuten enkelit, smith että ei vaan, naidaan jne


      • Tuomas_Mesk
        Selkeyttä kirjoitti:

        Mikä on se selkeä käsitys evankeliumista, josta Raamattu kertoo? Minusta tämä on selkeää:
        Evankeliumi tiiviisti:
        Ap.t. 2
        37 Kuullessaan tämän kaikki tunsivat piston sydämessään, ja he sanoivat Pietarille ja muille apostoleille: "Veljet, mitä meidän pitää tehdä?" [Hepr. 4:12]
        38 Pietari vastasi: "Kääntykää ja ottakaa itse kukin kaste Jeesuksen Kristuksen nimeen, jotta syntinne annettaisiin anteeksi. Silloin te saatte lahjaksi Pyhän Hengen. [Matt. 3:11 ]

        Pelastumme armosta parhaammekin tehtyämme, mutta emme ilman parannusta (kääntymystä) ja uskovana tehtyä kasteen liittoa (upotuskaste oikealla valtuudella). Lisäksi meidän on otettava vastaan Pyhä Henki kätten päällepanon kautta kuten alkukirkon aikanakin tehtiin:
        Ap.t. 8
        14 Kun Jerusalemissa olevat apostolit kuulivat samarialaisten ottaneen vastaan Jumalan sanan, he lähettivät Pietarin ja Johanneksen heidän luokseen.
        15 Perille tultuaan nämä rukoilivat Samarian uskovien puolesta, että he saisivat Pyhän Hengen.
        16 Henki näet ei ollut vielä laskeutunut kehenkään heistä; heidät oli ainoastaan kastettu Herran Jeesuksen nimeen. [Ap. t. 19:2]
        17 Pietari ja Johannes panivat kätensä heidän päälleen, ja he saivat Pyhän Hengen. [Ap. t. 19:6]

        Siis: usko. parannus, upotuskaste syntien anteeksisaamiseksi ja Pyhän Hengen lahja kätten päällepanon kautta. - Tässä järjestyksessä ja toimitukset valtuudella toimitettuina.
        Luuk. 3:22
        ja Pyhä Henki laskeutui hänen ylleen näkyvässä muodossa, kyyhkysen kaltaisena. Ja taivaasta kuului ääni: "Sinä olet minun rakas Poikani, sinuun minä olen mieltynyt." [Matt. 3:17 ]

        Kerro toki mistä kolminaisuusoppi löytyy Raamatusta! Raamattu kertoo kolmesta erillisestä jumaluuden jäsenestä, joista jokainen on Jumala, mutta Isä on ainoa Jumala, jonka tahtoa toiset toteuttavat.

        Etkö todellakaan tiedä, mikä on UT:n kertoma selkeä käsitys evankelumista? Tuo kuvaamasi on kaikkea muuta kuin Raamatun aito evankeliumi. Paavali tuntee sen huomattavasti paremmin kuin nähtävästi kukaan MAP-kirkossa.

        //"Raamattu kertoo kolmesta erillisestä jumaluuden jäsenestä, joista jokainen on Jumala"//

        Tuo on juuri se ihmisen oma käsitys ja tulkinta Jumalasta, jota mormonit niin mielellään viljelevät, kun muuta ymmärrystä ei ole. Jumalan näkökulmasta katsottuna hengellinen todellisuus on täysin toinen.


      • Selkeyttä
        Tuomas_Mesk kirjoitti:

        Etkö todellakaan tiedä, mikä on UT:n kertoma selkeä käsitys evankelumista? Tuo kuvaamasi on kaikkea muuta kuin Raamatun aito evankeliumi. Paavali tuntee sen huomattavasti paremmin kuin nähtävästi kukaan MAP-kirkossa.

        //"Raamattu kertoo kolmesta erillisestä jumaluuden jäsenestä, joista jokainen on Jumala"//

        Tuo on juuri se ihmisen oma käsitys ja tulkinta Jumalasta, jota mormonit niin mielellään viljelevät, kun muuta ymmärrystä ei ole. Jumalan näkökulmasta katsottuna hengellinen todellisuus on täysin toinen.

        En todellakaan tiedä " mikä on UT:n kertoma selkeä käsitys evankeliumista." Koska sanot tietäväsi, niin kerro se mikä tuo selkeä käsitys on! On näet kovin monenlaisia erilaisia käsityksiä esim. oikeasta kastamistavasta: lapsikaste, uskovan kaste, upotus, valelu ...


      • Selkeyttä
        kaksipisteto kirjoitti:

        Raamattu ei kerro kolmesta jumalasta, ei liioin jumalasta joka vaimoineen asuu jollain planeetalla ja on kehittynyt jumalaksi kokemusten kautta.Raamattu ei ilmoita että Jahve on messias vaan että jahve lähettää messiaan joka on hänen palvelijansa, Jeesus sanoo että taivaassa ollaan kuten enkelit, smith että ei vaan, naidaan jne

        Katso Johanneksen evankeliumin alkua. Siinä mainitaan Jumala, joka oli Jumalan luona.


      • Tuomas_Mesk
        Selkeyttä kirjoitti:

        En todellakaan tiedä " mikä on UT:n kertoma selkeä käsitys evankeliumista." Koska sanot tietäväsi, niin kerro se mikä tuo selkeä käsitys on! On näet kovin monenlaisia erilaisia käsityksiä esim. oikeasta kastamistavasta: lapsikaste, uskovan kaste, upotus, valelu ...

        Koska sanot, ettet tiedä UT:n selkeää käsitystä evankeliumista, se tarkoittaa samalla, että et tiedä edes Paavalin sanoja asiasta saati tunne aidon evankeliumin sisältöä, vaikka se on sinulle viime vuonna täälläkin keskusteluissa useampaan kertaan kerrottu.

        //"On näet kovin monenlaisia erilaisia käsityksiä esim. oikeasta kastamistavasta: lapsikaste, uskovan kaste, upotus, valelu ... "//

        Usko nyt, nämä eivät kuulu millään tavoin Raamatussa kuvattuun Jeesuksen Kristuksen aitoon ja todelliseen evankeliumiin. Kaste tulee vasta evankeliumin jälkeen.


      • Tuomas_Mesk
        Selkeyttä kirjoitti:

        Katso Johanneksen evankeliumin alkua. Siinä mainitaan Jumala, joka oli Jumalan luona.

        Jos tutkisit Johanneksen evankeliumin alkua ilman MAP-kirkon tuputtamia kummallisia oppeja, huomaisit heti, ettei se kerro kahdesta erillisestä Jumalasta. Mormonit ovat valinneet Raamatun sijasta Joseph Smithin valheen. Raamattu kertoo alusta loppuun asti yhdestä Jumalasta.

        "Sillä kolme ovat, jotka todistavat taivaassa: Isä, Sana ja Pyhä Henki, ja ne kolme yksi ovat" [1 Joh 5:7] Tämä Biblia 1776 käännös on sanatarkka.


      • kaksipisteto
        Selkeyttä kirjoitti:

        En todellakaan tiedä " mikä on UT:n kertoma selkeä käsitys evankeliumista." Koska sanot tietäväsi, niin kerro se mikä tuo selkeä käsitys on! On näet kovin monenlaisia erilaisia käsityksiä esim. oikeasta kastamistavasta: lapsikaste, uskovan kaste, upotus, valelu ...

        Yksi asia nyt kumminkin on täysin selvä: Raamattu kieltää sellaisen jumalan olemassaolon joka teillä mormoneilla on, jumalaksi kehittyneen olennon, joka joskus on ollut kuten ihmiset nyt .Tuollainen olento ei ole koskaan ollut kristinuskon jumala eikä koskaan voi olla.
        Evankeliumit eivät ole vain "oikeita" tapoja, vaan ne kertovat myös kuka ja millainen on se jumala joka Jeesuksen lähetti, jos kaikki se mitä Jahve itsestään ilmoitti onkin valhetta, jonka Jahve esitti vain etteivät israelilaiset hämääntyisi totuudesta, niin Raamattu on tietenkin täysin arvoton niin ilmoituksena kuin eettisten ohjeiden antajana. Kuka niitä valehtelijalta ja väärin vannojalta ottaisikaan vastaan?
        Te mormonit voitte silti palvoa omaa jumalaanne Korotettua ihmistä, joka on luvannut teille siitä palkkioita jollaisia Jeesus ei luvannut, ikuisnaimista, jumaluutta ja omaa planeettaa sekä uusia vanhempiensa näköisiä pikkujumalia.


    • Tuomas_M mitä MAP kirkolta puuttuu joka on sinun käsityksesi mukaan siinä oikeassa täydellisessä Evankeliumissa? Entä mitä on liikaa?
      Entä mitä tapahtuu henkilöille jotka eivät koskaan saa kuulla evaqnkeliumia? Tai vauvoille jotka kuolevat ennen kuin heidät on kastettu?

      • Tuomas_Mesk

        MAP-kirkon kuvaamassa ns. palautetussa evankeliumissa on de facto lähes kaikki pielessä. Se perustuu ihmisen omaan toimintaan, ihmisen tekoihin, suorituksiin ja täydellisyyden tavoitteluun. Päämääränä on kehittyminen jumalaksi.

        //"Entä mitä tapahtuu henkilöille jotka eivät koskaan saa kuulla evaqnkeliumia? Tai vauvoille jotka kuolevat ennen kuin heidät on kastettu?"//

        Lue esim. Room 2:14-16


      • Selkeyttä

        Mikä kaikki on mielestäsi pielessä palautetussa evankeliumissa? Väität ilman vähäistäkään perustelua. Minusta kaikki on kohdallaan alkaen siitä, että Isä ja Poika ovat kaksi erillistä olentoa, kuten Joseph Smith sai ensimmäisessä näyssään huomata:

        Ote Joseph Smithin historiasta:
        17 Heti sen ilmestyessä havaitsin itseni vapautetuksi minua kahlinneesta vihollisesta. Valon levätessä päälläni näin kahden Persoonan, joiden hohdetta ja kirkkautta on mahdoton kuvata, seisovan yläpuolellani ilmassa. Toinen heistä puhui minulle kutsuen minua nimeltä ja sanoi osoittaen toista: Tämä on minun rakas
        Poikani. Kuule häntä!

        18 Aikomuksenani mennessäni kysymään Herralta oli saada tietää, mikä kaikista lahkoista oli oikeassa, jotta tietäisin, mihin liittyä. Sen tähden, heti kun hallitsin itseni, niin että pystyin puhumaan, kysyin Persoonilta, jotka seisoivat yläpuolellani valossa, mikä kaikista lahkoista oli oikeassa (sillä tähän mennessä mieleeni ei ollut tullut, että kaikki olisivat väärässä) ja mihin minun piti liittyä.

        19 Minulle vastattiin, etten saanut liittyä yhteenkään niistä, sillä ne olivat kaikki väärässä; ja minulle puhuva Persoona sanoi, että kaikki niiden uskontunnustukset olivat iljettäviä hänen silmissään, että nämä julistajat olivat kaikki turmeltuneita, että ”he lähestyvät minua huulillaan, mutta heidän sydämensä on minusta kaukana; he opettavat oppeina ihmiskäskyjä, ja he ovat ulkonaisesti hurskaita mutta kieltävät uskon voiman”.

        20 Jälleen hän kielsi minua liittymästä mihinkään niistä; ja hän sanoi minulle monia muita asioita, joita en voi kirjoittaa tällä kertaa. Kun toinnuin ennalleni, havaitsin makaavani selälläni katsellen ylös taivaalle. Kun valo oli poistunut, olin voimaton; mutta toivuin pian jonkin verran ja menin kotiin. Ja kun nojasin takkaan, äiti kysyi, mikä minua vaivasi. Vastasin: ”Älä huoli, kaikki on hyvin — voin aivan hyvin.” Sitten sanoin äidilleni: ”Olen saanut tietää omalta osaltani, että presbyteriaanisuus ei ole totta.” Näyttää siltä kuin vastustaja olisi tiennyt sangen varhaisessa vaiheessa elämääni, että minun oli määrä osoittautua hänen valtakuntansa häiritsijäksi ja kiusaksi; minkäpä muun vuoksi pimeyden vallat olisivat yhdistyneet minua vastaan? Miksi vastustus ja vaino, joka nousi minua vastaan melkeinpä lapsuudessani?
        ---
        Tässä on tuo historia Kallisarvoisen helmen lopusta otettuna:
        https://www.lds.org/scriptures/pgp/js-h/1?lang=fin


      • kaksipisteto

        Smith, Smith ja Smith... Jeesus perusti toimintansa siihen että on Jahven lupaama ja profeettojen ennustama messias, Jahve oli luvannut lähettää Davidin sukuisen miehen voideltunaan. Lupaus puolestaan perustui siihen että Jahve oli antanut Israelille tehtävän: se oli valittu olemaan Jahven todistajan maailmalle siitä ettei ole kuin yksi Jumala, Jahve: "Minun todistajani, sanoo Jahve, olette te -- Israel, sinä jonka olen valinnut palvelijakseni -- ja teidän tulee tuntea minut ja uskoa minuun, ymmärtää, kuka minä olen. Ennen minua ei ole jumalaa syntynyt eikä ollut eikä minun jälkeeni tullut eikä tule. "

        Erehtyä ei ilmoituksesta voinut, koska se toistettiin uudestaan ja uudestaan:”Teidän tulee siis TIETÄÄ ja painaa mieleenne, että Jahve on Jumala niin taivaassa kuin maan päällä eikä toista Jumalaa ole. "
        Mormoniuskonto selittää Raamatun ilmoituksen kokonaan pois: ei ole yhtä jumalaa eikä Jahve ole maailman luoja, joka oli ennen kuin mitään muuta oli, eikä liioin messiaan lupaaja vaikka niin väittää, vaan on sama kuin Jeesus.

        Jahven ilmoituksia Raamatussa ei mormonien mielestä pitänyt ottaa kirjaimellisesti, ei vaikka niin käskettiin, jolloin päädytään tilanteeseen ettei Jahve ole ilmoittanut Israelille mitään mikä pitäisi paikkansa tai mihin voisi luottaa. Näin mormonit kuvittelevat saavansa raivattua tilaa omalle uusien ilmoitustensa jumalalle Korotetulle ihmiselle, joka vaimoineen asuu jollain planeetalla ruumiillisessa muodossa ja on Jahve-Jeesuksen fyysinen isä, joka on itse kehityksen kautta päätynyt jumalaksi oltuaan välillä kuten ihmiset nyt .

        Luomakuntaakaan ei ole, koska ei ole kaiken luojaakaan, mutta on elementtien järjestelykunta, Korotettu ihminen on sentään puuhaillut jotain mahdollisuuksiensa rajoissa. Ilmoitukset voivat olla valhetta ja totuuden tuntemisen suurin este – mikäli ovat Raamatussa. Näin on alkuperäinen koskaan olematon kristinusko palautettu .


      • Selkeyttä
        kaksipisteto kirjoitti:

        Smith, Smith ja Smith... Jeesus perusti toimintansa siihen että on Jahven lupaama ja profeettojen ennustama messias, Jahve oli luvannut lähettää Davidin sukuisen miehen voideltunaan. Lupaus puolestaan perustui siihen että Jahve oli antanut Israelille tehtävän: se oli valittu olemaan Jahven todistajan maailmalle siitä ettei ole kuin yksi Jumala, Jahve: "Minun todistajani, sanoo Jahve, olette te -- Israel, sinä jonka olen valinnut palvelijakseni -- ja teidän tulee tuntea minut ja uskoa minuun, ymmärtää, kuka minä olen. Ennen minua ei ole jumalaa syntynyt eikä ollut eikä minun jälkeeni tullut eikä tule. "

        Erehtyä ei ilmoituksesta voinut, koska se toistettiin uudestaan ja uudestaan:”Teidän tulee siis TIETÄÄ ja painaa mieleenne, että Jahve on Jumala niin taivaassa kuin maan päällä eikä toista Jumalaa ole. "
        Mormoniuskonto selittää Raamatun ilmoituksen kokonaan pois: ei ole yhtä jumalaa eikä Jahve ole maailman luoja, joka oli ennen kuin mitään muuta oli, eikä liioin messiaan lupaaja vaikka niin väittää, vaan on sama kuin Jeesus.

        Jahven ilmoituksia Raamatussa ei mormonien mielestä pitänyt ottaa kirjaimellisesti, ei vaikka niin käskettiin, jolloin päädytään tilanteeseen ettei Jahve ole ilmoittanut Israelille mitään mikä pitäisi paikkansa tai mihin voisi luottaa. Näin mormonit kuvittelevat saavansa raivattua tilaa omalle uusien ilmoitustensa jumalalle Korotetulle ihmiselle, joka vaimoineen asuu jollain planeetalla ruumiillisessa muodossa ja on Jahve-Jeesuksen fyysinen isä, joka on itse kehityksen kautta päätynyt jumalaksi oltuaan välillä kuten ihmiset nyt .

        Luomakuntaakaan ei ole, koska ei ole kaiken luojaakaan, mutta on elementtien järjestelykunta, Korotettu ihminen on sentään puuhaillut jotain mahdollisuuksiensa rajoissa. Ilmoitukset voivat olla valhetta ja totuuden tuntemisen suurin este – mikäli ovat Raamatussa. Näin on alkuperäinen koskaan olematon kristinusko palautettu .

        Et siteeraa Raamattua oikein, vaikka siinä kerrotaan kahdesta Jumalasta:
        Joh. 1
        1 Alussa oli Sana. Sana oli Jumalan luona, ja Sana oli Jumala. [1. Moos. 1:3 | Joh. 17:5 | Joh. 10:30; Room. 9:5; Fil. 2:6; Ilm. 19:13]
        2 Jo alussa Sana oli Jumalan luona.

        Tässä on kolme Jumalaa:
        Luuk. 3:22
        ja Pyhä Henki laskeutui hänen ylleen näkyvässä muodossa, kyyhkysen kaltaisena. Ja taivaasta kuului ääni: "Sinä olet minun rakas Poikani, sinuun minä olen mieltynyt." [Matt. 3:17 ]

        Samoin tässä on kolme:
        Ap. t. 7:55
        Mutta Pyhää Henkeä täynnä Stefanos nosti katseensa taivasta kohti ja näki Jumalan kirkkauden ja Jeesuksen, joka seisoi Jumalan oikealla puolella. [Luuk. 22:69]

        Sinulle kelpaavat vain juutalaisten raamatuntulkinnat, vaikka et kertomasi mukaan usko mihinkään Jumalaan.


      • kaksipisteto
        Selkeyttä kirjoitti:

        Et siteeraa Raamattua oikein, vaikka siinä kerrotaan kahdesta Jumalasta:
        Joh. 1
        1 Alussa oli Sana. Sana oli Jumalan luona, ja Sana oli Jumala. [1. Moos. 1:3 | Joh. 17:5 | Joh. 10:30; Room. 9:5; Fil. 2:6; Ilm. 19:13]
        2 Jo alussa Sana oli Jumalan luona.

        Tässä on kolme Jumalaa:
        Luuk. 3:22
        ja Pyhä Henki laskeutui hänen ylleen näkyvässä muodossa, kyyhkysen kaltaisena. Ja taivaasta kuului ääni: "Sinä olet minun rakas Poikani, sinuun minä olen mieltynyt." [Matt. 3:17 ]

        Samoin tässä on kolme:
        Ap. t. 7:55
        Mutta Pyhää Henkeä täynnä Stefanos nosti katseensa taivasta kohti ja näki Jumalan kirkkauden ja Jeesuksen, joka seisoi Jumalan oikealla puolella. [Luuk. 22:69]

        Sinulle kelpaavat vain juutalaisten raamatuntulkinnat, vaikka et kertomasi mukaan usko mihinkään Jumalaan.

        Juuri noin joudut selittämään pois kaikki sadat Jahven ilmoitukset, ne joihin ajatus messiasta ja Israelin valinnastakin perustuvat, joko ne ovat juutalaisten tulkintaa, tai niitä ei pidä muuten ottaa todesta, tai ne on väärennetty, tai jos mikään muu ei auta, ne on väärin käännetty.
        Siteeraan tässä siis Jahvea väärin, tai Jahve, sinusta siis Jeesus, valehtelee: ”Teidän tulee siis TIETÄÄ ja painaa mieleenne, että Jahve on Jumala niin taivaassa kuin maan päällä eikä toista Jumalaa ole. "

        "Minun todistajani, sanoo Jahve, olette te -- Israel, sinä jonka olen valinnut palvelijakseni -- ja teidän tulee tuntea minut ja uskoa minuun, ymmärtää, kuka minä olen. Ennen minua ei ole jumalaa syntynyt eikä ollut eikä minun jälkeeni tullut eikä tule. "
        Jeesus valehteli myös uudella nimellään :"Jeesus vastasi hänelle: "Miksi sanot minua hyväksi? Ainoastaan Jumala on hyvä, ei kukaan muu."

        Paavali valehtelee myös "Jumala on yksi ja ainoa."Room. 3.30
        "Me tiedämme, ettei epäjumalia ole olemassa, on vain yksi ainoa Jumala. " 1.Kor.8.4
        Raamatussa kukaan ei kertonut ettei edes voi olla sellaista jumalaa millaiseksi Jahve itsensä ilmoitti: aina ollut, muuttumaton, kaiken luoja.
        Missään ei sanota että on kaksi jumalaa tai kolme tai enemmän ja koko raamatun ilmoitus ensimmäisestä alkaen todistaa että on vain yksi .
        Missään kohtaa Raamatussa ei myöskään sanota että Pyhä henki on jumala sen päätti vasta Konstantinopolin kirkolliskokous.

        "Tässä on kolme Jumalaa:
        Luuk. 3:22
        ja Pyhä Henki laskeutui hänen ylleen näkyvässä muodossa, kyyhkysen kaltaisena. Ja taivaasta kuului ääni: "Sinä olet minun rakas Poikani, sinuun minä olen mieltynyt." Tuossa ei sanota mitä väität.


      • kaksipisteto
        kaksipisteto kirjoitti:

        Juuri noin joudut selittämään pois kaikki sadat Jahven ilmoitukset, ne joihin ajatus messiasta ja Israelin valinnastakin perustuvat, joko ne ovat juutalaisten tulkintaa, tai niitä ei pidä muuten ottaa todesta, tai ne on väärennetty, tai jos mikään muu ei auta, ne on väärin käännetty.
        Siteeraan tässä siis Jahvea väärin, tai Jahve, sinusta siis Jeesus, valehtelee: ”Teidän tulee siis TIETÄÄ ja painaa mieleenne, että Jahve on Jumala niin taivaassa kuin maan päällä eikä toista Jumalaa ole. "

        "Minun todistajani, sanoo Jahve, olette te -- Israel, sinä jonka olen valinnut palvelijakseni -- ja teidän tulee tuntea minut ja uskoa minuun, ymmärtää, kuka minä olen. Ennen minua ei ole jumalaa syntynyt eikä ollut eikä minun jälkeeni tullut eikä tule. "
        Jeesus valehteli myös uudella nimellään :"Jeesus vastasi hänelle: "Miksi sanot minua hyväksi? Ainoastaan Jumala on hyvä, ei kukaan muu."

        Paavali valehtelee myös "Jumala on yksi ja ainoa."Room. 3.30
        "Me tiedämme, ettei epäjumalia ole olemassa, on vain yksi ainoa Jumala. " 1.Kor.8.4
        Raamatussa kukaan ei kertonut ettei edes voi olla sellaista jumalaa millaiseksi Jahve itsensä ilmoitti: aina ollut, muuttumaton, kaiken luoja.
        Missään ei sanota että on kaksi jumalaa tai kolme tai enemmän ja koko raamatun ilmoitus ensimmäisestä alkaen todistaa että on vain yksi .
        Missään kohtaa Raamatussa ei myöskään sanota että Pyhä henki on jumala sen päätti vasta Konstantinopolin kirkolliskokous.

        "Tässä on kolme Jumalaa:
        Luuk. 3:22
        ja Pyhä Henki laskeutui hänen ylleen näkyvässä muodossa, kyyhkysen kaltaisena. Ja taivaasta kuului ääni: "Sinä olet minun rakas Poikani, sinuun minä olen mieltynyt." Tuossa ei sanota mitä väität.

        Tuo vielä :Ap. t. 7:55
        Mutta Pyhää Henkeä täynnä Stefanos nosti katseensa taivasta kohti ja näki Jumalan kirkkauden ja Jeesuksen, joka seisoi Jumalan oikealla puolella. [Luuk. 22:69] Siinä on Jumala ja Jeesus, Jumalan kirkkaus ei ole erillinen jumala.


      • Selkeyttä
        kaksipisteto kirjoitti:

        Tuo vielä :Ap. t. 7:55
        Mutta Pyhää Henkeä täynnä Stefanos nosti katseensa taivasta kohti ja näki Jumalan kirkkauden ja Jeesuksen, joka seisoi Jumalan oikealla puolella. [Luuk. 22:69] Siinä on Jumala ja Jeesus, Jumalan kirkkaus ei ole erillinen jumala.

        Entä muut antamani kohdat! On kovin keksittyä esittää, että Jumala olisi vain kirkkaus.


      • kaksipisteto
        Selkeyttä kirjoitti:

        Entä muut antamani kohdat! On kovin keksittyä esittää, että Jumala olisi vain kirkkaus.

        Mitä jos lukisit ajatuksella mitä kirjoitan "Jumalan kirkkaus ei ole erillinen jumala." montako jumalaa on tässä:"Jahven kirkkaus laskeutui Siinainvuorelle."? Jahve ja Jahven kirkkaus ?Hepreaksi noissa kohdissa lukee "Jahven kunnia" .


      • Selkeyttä
        kaksipisteto kirjoitti:

        Mitä jos lukisit ajatuksella mitä kirjoitan "Jumalan kirkkaus ei ole erillinen jumala." montako jumalaa on tässä:"Jahven kirkkaus laskeutui Siinainvuorelle."? Jahve ja Jahven kirkkaus ?Hepreaksi noissa kohdissa lukee "Jahven kunnia" .

        Luo sinä huolella:
        Ap. t. 7:55
        Mutta Pyhää Henkeä täynnä Stefanos nosti katseensa taivasta kohti ja näki Jumalan kirkkauden ja Jeesuksen, joka seisoi Jumalan oikealla puolella. [Luuk. 22:69] Siinä on Jumala ja Jeesus, Jumalan kirkkaus ei ole erillinen jumala.

        Stefanos näki Jeesuksen Jumalan oikealla puolella. Kirkkauden oikealla puolella näkeminen on muuta kuin sanotaan.


      • kaksipisteto
        Selkeyttä kirjoitti:

        Luo sinä huolella:
        Ap. t. 7:55
        Mutta Pyhää Henkeä täynnä Stefanos nosti katseensa taivasta kohti ja näki Jumalan kirkkauden ja Jeesuksen, joka seisoi Jumalan oikealla puolella. [Luuk. 22:69] Siinä on Jumala ja Jeesus, Jumalan kirkkaus ei ole erillinen jumala.

        Stefanos näki Jeesuksen Jumalan oikealla puolella. Kirkkauden oikealla puolella näkeminen on muuta kuin sanotaan.

        Kaikkihan teille Raamatussa on ja on pakko olla muuta kuin siellä sanotaan,koska vain toinen voi olla totta, Raamatun sanoma tai Smithin uskonto .


      • Selkeyttä
        kaksipisteto kirjoitti:

        Kaikkihan teille Raamatussa on ja on pakko olla muuta kuin siellä sanotaan,koska vain toinen voi olla totta, Raamatun sanoma tai Smithin uskonto .

        Miten niin kaikki on muuta meille kuin sanotaan? Sinun tulkintaasi hallitsee juutalaisuutesi.

        Raamatun mukaan Jeesus Kristus on Vapahtajamme. Hän voitti kuoleman kaikkien ihmisten puolesta ja sovitti syntimme evankeliumin noudattamisen ehdoin. Kuka ja mikä sinusta on Jeesus Kristus?


      • Tuomas_Mesk
        Selkeyttä kirjoitti:

        Mikä kaikki on mielestäsi pielessä palautetussa evankeliumissa? Väität ilman vähäistäkään perustelua. Minusta kaikki on kohdallaan alkaen siitä, että Isä ja Poika ovat kaksi erillistä olentoa, kuten Joseph Smith sai ensimmäisessä näyssään huomata:

        Ote Joseph Smithin historiasta:
        17 Heti sen ilmestyessä havaitsin itseni vapautetuksi minua kahlinneesta vihollisesta. Valon levätessä päälläni näin kahden Persoonan, joiden hohdetta ja kirkkautta on mahdoton kuvata, seisovan yläpuolellani ilmassa. Toinen heistä puhui minulle kutsuen minua nimeltä ja sanoi osoittaen toista: Tämä on minun rakas
        Poikani. Kuule häntä!

        18 Aikomuksenani mennessäni kysymään Herralta oli saada tietää, mikä kaikista lahkoista oli oikeassa, jotta tietäisin, mihin liittyä. Sen tähden, heti kun hallitsin itseni, niin että pystyin puhumaan, kysyin Persoonilta, jotka seisoivat yläpuolellani valossa, mikä kaikista lahkoista oli oikeassa (sillä tähän mennessä mieleeni ei ollut tullut, että kaikki olisivat väärässä) ja mihin minun piti liittyä.

        19 Minulle vastattiin, etten saanut liittyä yhteenkään niistä, sillä ne olivat kaikki väärässä; ja minulle puhuva Persoona sanoi, että kaikki niiden uskontunnustukset olivat iljettäviä hänen silmissään, että nämä julistajat olivat kaikki turmeltuneita, että ”he lähestyvät minua huulillaan, mutta heidän sydämensä on minusta kaukana; he opettavat oppeina ihmiskäskyjä, ja he ovat ulkonaisesti hurskaita mutta kieltävät uskon voiman”.

        20 Jälleen hän kielsi minua liittymästä mihinkään niistä; ja hän sanoi minulle monia muita asioita, joita en voi kirjoittaa tällä kertaa. Kun toinnuin ennalleni, havaitsin makaavani selälläni katsellen ylös taivaalle. Kun valo oli poistunut, olin voimaton; mutta toivuin pian jonkin verran ja menin kotiin. Ja kun nojasin takkaan, äiti kysyi, mikä minua vaivasi. Vastasin: ”Älä huoli, kaikki on hyvin — voin aivan hyvin.” Sitten sanoin äidilleni: ”Olen saanut tietää omalta osaltani, että presbyteriaanisuus ei ole totta.” Näyttää siltä kuin vastustaja olisi tiennyt sangen varhaisessa vaiheessa elämääni, että minun oli määrä osoittautua hänen valtakuntansa häiritsijäksi ja kiusaksi; minkäpä muun vuoksi pimeyden vallat olisivat yhdistyneet minua vastaan? Miksi vastustus ja vaino, joka nousi minua vastaan melkeinpä lapsuudessani?
        ---
        Tässä on tuo historia Kallisarvoisen helmen lopusta otettuna:
        https://www.lds.org/scriptures/pgp/js-h/1?lang=fin

        //"Väität ilman vähäistäkään perustelua."//

        Perusteluja ei tarvitse kaukaa hakea. Ne löytyvät omista kommenteistasi ja MAP-kirkon kotisivuilta.

        Uskomatonta, mutta totta se on. Tukeudut tämänkin kommentin perusteella mieluummin Joseph Smithin valheeseen kuin Raamatun totuuteen.


      • Tuomas_Mesk
        Selkeyttä kirjoitti:

        Et siteeraa Raamattua oikein, vaikka siinä kerrotaan kahdesta Jumalasta:
        Joh. 1
        1 Alussa oli Sana. Sana oli Jumalan luona, ja Sana oli Jumala. [1. Moos. 1:3 | Joh. 17:5 | Joh. 10:30; Room. 9:5; Fil. 2:6; Ilm. 19:13]
        2 Jo alussa Sana oli Jumalan luona.

        Tässä on kolme Jumalaa:
        Luuk. 3:22
        ja Pyhä Henki laskeutui hänen ylleen näkyvässä muodossa, kyyhkysen kaltaisena. Ja taivaasta kuului ääni: "Sinä olet minun rakas Poikani, sinuun minä olen mieltynyt." [Matt. 3:17 ]

        Samoin tässä on kolme:
        Ap. t. 7:55
        Mutta Pyhää Henkeä täynnä Stefanos nosti katseensa taivasta kohti ja näki Jumalan kirkkauden ja Jeesuksen, joka seisoi Jumalan oikealla puolella. [Luuk. 22:69]

        Sinulle kelpaavat vain juutalaisten raamatuntulkinnat, vaikka et kertomasi mukaan usko mihinkään Jumalaan.

        Kaikki tuo on keinotekoista selittelyä yksittäisten Raamatun kohtien perusteella. Sinulta puuttuu Raamatun kokonaisnäkemys täydellisesti.


      • Selkeyttä
        Tuomas_Mesk kirjoitti:

        //"Väität ilman vähäistäkään perustelua."//

        Perusteluja ei tarvitse kaukaa hakea. Ne löytyvät omista kommenteistasi ja MAP-kirkon kotisivuilta.

        Uskomatonta, mutta totta se on. Tukeudut tämänkin kommentin perusteella mieluummin Joseph Smithin valheeseen kuin Raamatun totuuteen.

        Väität mutta et perustele etkä osoita miten olisin mielestäsi väärässä.


      • Tuomas_Mesk
        Selkeyttä kirjoitti:

        Luo sinä huolella:
        Ap. t. 7:55
        Mutta Pyhää Henkeä täynnä Stefanos nosti katseensa taivasta kohti ja näki Jumalan kirkkauden ja Jeesuksen, joka seisoi Jumalan oikealla puolella. [Luuk. 22:69] Siinä on Jumala ja Jeesus, Jumalan kirkkaus ei ole erillinen jumala.

        Stefanos näki Jeesuksen Jumalan oikealla puolella. Kirkkauden oikealla puolella näkeminen on muuta kuin sanotaan.

        Jos edes vaivautuisit tutkimaan Raamattua kokonaisuutena ja sen eri käännöksiä, huomaisit heti, että alkuteksti Textus Receptus tyrmää mormonien käsitykset kolmesta erillisestä Jumalasta.

        Esim.
        οτι τρεις εισιν οι μαρτυρουντες εν τω ουρανω ο πατηρ ο λογος και το αγιον πνευμα και ουτοι οι τρεις εν εισιν [1 Joh 5:7]

        Ks. Biblia 1776 suomalainen sanatarkka käännös.


      • Tuomas_Mesk
        Selkeyttä kirjoitti:

        Miten niin kaikki on muuta meille kuin sanotaan? Sinun tulkintaasi hallitsee juutalaisuutesi.

        Raamatun mukaan Jeesus Kristus on Vapahtajamme. Hän voitti kuoleman kaikkien ihmisten puolesta ja sovitti syntimme evankeliumin noudattamisen ehdoin. Kuka ja mikä sinusta on Jeesus Kristus?

        //"Hän voitti kuoleman kaikkien ihmisten puolesta ja sovitti syntimme evankeliumin noudattamisen ehdoin."//

        Siis mitä? Raamatussa kuvatulla Jeesuksen Kristuksen evankeliumilla ei ole ehtoja.


      • Tuomas_Mesk
        Selkeyttä kirjoitti:

        Väität mutta et perustele etkä osoita miten olisin mielestäsi väärässä.

        Lue ylempänä oleva kommenttini 4.3.2017 23:38 uudestaan. Valkeneeko?


      • Selkeyttä
        Tuomas_Mesk kirjoitti:

        //"Hän voitti kuoleman kaikkien ihmisten puolesta ja sovitti syntimme evankeliumin noudattamisen ehdoin."//

        Siis mitä? Raamatussa kuvatulla Jeesuksen Kristuksen evankeliumilla ei ole ehtoja.

        Tässä on selvät ehdot:
        Ap.t. 2
        37 Kuullessaan tämän kaikki tunsivat piston sydämessään, ja he sanoivat Pietarille ja muille apostoleille: "Veljet, mitä meidän pitää tehdä?" [Hepr. 4:12]
        38 Pietari vastasi: "Kääntykää ja ottakaa itse kukin kaste Jeesuksen Kristuksen nimeen, jotta syntinne annettaisiin anteeksi. Silloin te saatte lahjaksi Pyhän Hengen. [Matt. 3:11 ]

        Pelastumme armosta parhaammekin tehtyämme, mutta emme ilman parannusta (kääntymystä) ja uskovana tehtyä kasteen liittoa (upotuskaste oikealla valtuudella). Lisäksi meidän on otettava vastaan Pyhä Henki kätten päällepanon kautta kuten alkukirkon aikanakin tehtiin:
        Ap.t. 8
        14 Kun Jerusalemissa olevat apostolit kuulivat samarialaisten ottaneen vastaan Jumalan sanan, he lähettivät Pietarin ja Johanneksen heidän luokseen.
        15 Perille tultuaan nämä rukoilivat Samarian uskovien puolesta, että he saisivat Pyhän Hengen.
        16 Henki näet ei ollut vielä laskeutunut kehenkään heistä; heidät oli ainoastaan kastettu Herran Jeesuksen nimeen. [Ap. t. 19:2]
        17 Pietari ja Johannes panivat kätensä heidän päälleen, ja he saivat Pyhän Hengen. [Ap. t. 19:6]


      • Selkeyttä
        Tuomas_Mesk kirjoitti:

        Lue ylempänä oleva kommenttini 4.3.2017 23:38 uudestaan. Valkeneeko?

        En näe tässä minkäänlaista perustelua vaan pelkkää väittämistä:
        "MAP-kirkon kuvaamassa ns. palautetussa evankeliumissa on de facto lähes kaikki pielessä. Se perustuu ihmisen omaan toimintaan, ihmisen tekoihin, suorituksiin ja täydellisyyden tavoitteluun. Päämääränä on kehittyminen jumalaksi."


      • Selkeyttä
        Tuomas_Mesk kirjoitti:

        Jos edes vaivautuisit tutkimaan Raamattua kokonaisuutena ja sen eri käännöksiä, huomaisit heti, että alkuteksti Textus Receptus tyrmää mormonien käsitykset kolmesta erillisestä Jumalasta.

        Esim.
        οτι τρεις εισιν οι μαρτυρουντες εν τω ουρανω ο πατηρ ο λογος και το αγιον πνευμα και ουτοι οι τρεις εν εισιν [1 Joh 5:7]

        Ks. Biblia 1776 suomalainen sanatarkka käännös.

        Tapanasi on vedota epämääräisesti Raamatun kokonaisuuden ymmärtämiseen, mutta sellainen ei ole perustelua vaan ylimalkaista väittämistä. Miten kääntäisit antamasi tekstien oikeammin kuin se nyt on käännetty?


      • Tuomas_Mesk
        Selkeyttä kirjoitti:

        Tässä on selvät ehdot:
        Ap.t. 2
        37 Kuullessaan tämän kaikki tunsivat piston sydämessään, ja he sanoivat Pietarille ja muille apostoleille: "Veljet, mitä meidän pitää tehdä?" [Hepr. 4:12]
        38 Pietari vastasi: "Kääntykää ja ottakaa itse kukin kaste Jeesuksen Kristuksen nimeen, jotta syntinne annettaisiin anteeksi. Silloin te saatte lahjaksi Pyhän Hengen. [Matt. 3:11 ]

        Pelastumme armosta parhaammekin tehtyämme, mutta emme ilman parannusta (kääntymystä) ja uskovana tehtyä kasteen liittoa (upotuskaste oikealla valtuudella). Lisäksi meidän on otettava vastaan Pyhä Henki kätten päällepanon kautta kuten alkukirkon aikanakin tehtiin:
        Ap.t. 8
        14 Kun Jerusalemissa olevat apostolit kuulivat samarialaisten ottaneen vastaan Jumalan sanan, he lähettivät Pietarin ja Johanneksen heidän luokseen.
        15 Perille tultuaan nämä rukoilivat Samarian uskovien puolesta, että he saisivat Pyhän Hengen.
        16 Henki näet ei ollut vielä laskeutunut kehenkään heistä; heidät oli ainoastaan kastettu Herran Jeesuksen nimeen. [Ap. t. 19:2]
        17 Pietari ja Johannes panivat kätensä heidän päälleen, ja he saivat Pyhän Hengen. [Ap. t. 19:6]

        Nuo eivät ole Kristuksen evankeliumin ehtoja, vaan evankeliumin seuraus. MAP-kirkon käyttämät käsitteet ovat täysin ristiriidassa Raamatun tekstien kanssa.


      • Tuomas_Mesk
        Selkeyttä kirjoitti:

        En näe tässä minkäänlaista perustelua vaan pelkkää väittämistä:
        "MAP-kirkon kuvaamassa ns. palautetussa evankeliumissa on de facto lähes kaikki pielessä. Se perustuu ihmisen omaan toimintaan, ihmisen tekoihin, suorituksiin ja täydellisyyden tavoitteluun. Päämääränä on kehittyminen jumalaksi."

        Toisin sanoen ei valjennut! Pitihän se arvata.


      • Tuomas_Mesk
        Selkeyttä kirjoitti:

        Tapanasi on vedota epämääräisesti Raamatun kokonaisuuden ymmärtämiseen, mutta sellainen ei ole perustelua vaan ylimalkaista väittämistä. Miten kääntäisit antamasi tekstien oikeammin kuin se nyt on käännetty?

        Luitko Biblia 1776 suomalaisen sanatarkan käännöksen jakeesta 1 Joh 5:7?

        Vetoaminen Raamatun kokonaisuuteen ei ole alkuunkaan epämääräistä, kun ymmärtää, että Raamattu kertoo alusta loppuun asti yhdestä Jumalasta. Sen vahvistaa mm. tuo Textus Receptus alkutekstin jae.


      • Selkeyttä
        Tuomas_Mesk kirjoitti:

        Luitko Biblia 1776 suomalaisen sanatarkan käännöksen jakeesta 1 Joh 5:7?

        Vetoaminen Raamatun kokonaisuuteen ei ole alkuunkaan epämääräistä, kun ymmärtää, että Raamattu kertoo alusta loppuun asti yhdestä Jumalasta. Sen vahvistaa mm. tuo Textus Receptus alkutekstin jae.

        Näin tuossa kohdassa sanotaan:
        7 Sillä kolme ovat, jotka todistavat taivaassa: Isä, Sana ja Pyhä Henki, ja ne kolme yksi ovat:

        Kun sanotaan, että He ovat yksi tarkoitetaan,että He ovat yhtä eli yksimielisyyttä eli yhtä olemista. Raamatussa ei sanota, että He ovat yksi vaan yhtä. Mormonin kirja sanoo useassa kohdassa, että He ovat yksi Jumala.

        Joh. 10:30

        Minä ja Isä olemme yhtä."

        Joh. 17:11

        "Minä en enää ole maailmassa, mutta he jäävät maailmaan, kun tulen luoksesi. Pyhä Isä, suojele heitä nimesi voimalla, sen nimen, jonka olet minulle antanut, jotta he olisivat yhtä, niin kuin me olemme yhtä. [Joh. 10:30]

        Joh. 17:21

        Minä rukoilen, että he kaikki olisivat yhtä, niin kuin sinä, Isä, olet minussa ja minä sinussa. Niin tulee heidänkin olla yhtä meidän kanssamme, jotta maailma uskoisi sinun lähettäneen minut. [Ef. 4:3-6]

        Joh. 17:22

        "Sen kirkkauden, jonka sinä olet antanut minulle, olen minä antanut heille, jotta he olisivat yhtä, niin kuin me olemme yhtä.

        Joh. 17:23

        Kun minä olen heissä ja sinä olet minussa, he ovat täydellisesti yhtä, ja silloin maailma ymmärtää, että sinä olet lähettänyt minut ja että olet rakastanut heitä niin kuin olet rakastanut minua.


      • Selkeyttä
        Tuomas_Mesk kirjoitti:

        Nuo eivät ole Kristuksen evankeliumin ehtoja, vaan evankeliumin seuraus. MAP-kirkon käyttämät käsitteet ovat täysin ristiriidassa Raamatun tekstien kanssa.

        Ehtoja ovat: usko, parannus, kaste ja Pyhän Hengen vastaanottaminen kätten päällepanon kautta. Ne vaativat kaikki ihmisen päätöstä. Evankeliumiin kuuluu ehdottomasti vapaan tahdon käyttäminen. - Miten niin nuo olisivat evankeliumin seurannaista? Tietenkin ihmisen on kuultava evankeliumista voidakseen ottaa sen vastaan, mutta oma päätös tarvitaan.


      • Selkeyttä
        Tuomas_Mesk kirjoitti:

        Toisin sanoen ei valjennut! Pitihän se arvata.

        Niin, perusteluja et anna!


      • Tuomas_Mesk
        Selkeyttä kirjoitti:

        Näin tuossa kohdassa sanotaan:
        7 Sillä kolme ovat, jotka todistavat taivaassa: Isä, Sana ja Pyhä Henki, ja ne kolme yksi ovat:

        Kun sanotaan, että He ovat yksi tarkoitetaan,että He ovat yhtä eli yksimielisyyttä eli yhtä olemista. Raamatussa ei sanota, että He ovat yksi vaan yhtä. Mormonin kirja sanoo useassa kohdassa, että He ovat yksi Jumala.

        Joh. 10:30

        Minä ja Isä olemme yhtä."

        Joh. 17:11

        "Minä en enää ole maailmassa, mutta he jäävät maailmaan, kun tulen luoksesi. Pyhä Isä, suojele heitä nimesi voimalla, sen nimen, jonka olet minulle antanut, jotta he olisivat yhtä, niin kuin me olemme yhtä. [Joh. 10:30]

        Joh. 17:21

        Minä rukoilen, että he kaikki olisivat yhtä, niin kuin sinä, Isä, olet minussa ja minä sinussa. Niin tulee heidänkin olla yhtä meidän kanssamme, jotta maailma uskoisi sinun lähettäneen minut. [Ef. 4:3-6]

        Joh. 17:22

        "Sen kirkkauden, jonka sinä olet antanut minulle, olen minä antanut heille, jotta he olisivat yhtä, niin kuin me olemme yhtä.

        Joh. 17:23

        Kun minä olen heissä ja sinä olet minussa, he ovat täydellisesti yhtä, ja silloin maailma ymmärtää, että sinä olet lähettänyt minut ja että olet rakastanut heitä niin kuin olet rakastanut minua.

        //"Kun sanotaan, että He ovat yksi tarkoitetaan,että He ovat yhtä eli yksimielisyyttä eli yhtä olemista. Raamatussa ei sanota, että He ovat yksi vaan yhtä."//

        Hyvin teit, kun poimit jälleen kerran rusinat pullasta eli Raamatun yksittäisiä jakeita. Vääristät tuolla tavoin oivasti Raamatun sanoman toiseksi kuin mitä se todellisuudessa on ja korvasyyhyysi sopivaksi. Unohditko tarkoituksella esim. nämä kohdat, jotka osoittavat, että Raamattu kertoo alusta loppuun asti yhdestä ainoasta Jumalasta?

        Sak 14:9
        Herra on oleva koko maan kuningas. Sinä päivänä on Herra oleva yksi ja hänen nimensä yksi. (33/38)
        Hän on oleva yksi ja ainoa Jumala (92)

        Room. 3:30
        Jumala on yksi ja ainoa.

        1. Kor 8:4
        on vain yksi ainoa Jumala

        Gal. 3:20
        Jumala on yksi.

        1. Tim. 2:5
        Jumala on yksi, ja yksi on välittäjä Jumalan ja ihmisten välillä, ihminen Kristus Jeesus.

        Jaak. 2:19
        Sinä uskot, että Jumala on yksi ainoa. Oikein teet -- pahat hengetkin uskovat sen ja vapisevat.

        //"Ehtoja ovat: usko, parannus, kaste ja Pyhän Hengen vastaanottaminen kätten päällepanon kautta. Ne vaativat kaikki ihmisen päätöstä. Evankeliumiin kuuluu ehdottomasti vapaan tahdon käyttäminen. - Miten niin nuo olisivat evankeliumin seurannaista?"//

        Tuputat edelleen Joseph Smithin palauttamaa "evankeliumia", jolla ei ole käytännössä mitään tekemistä Raamatussa olevan Jeesuksen Kristuksen evankeliumin kanssa.

        //"Niin, perusteluja et anna!"//

        Mihin tarvitset minun perustelujani, kun perustelut ovat kaikkien nähtävillä näiden keskustelujen kommenteissasi (esim. 6.3.2017 14:29) ja MAP-kirkon nettisivuilla?


      • Selkeyttä
        Tuomas_Mesk kirjoitti:

        //"Kun sanotaan, että He ovat yksi tarkoitetaan,että He ovat yhtä eli yksimielisyyttä eli yhtä olemista. Raamatussa ei sanota, että He ovat yksi vaan yhtä."//

        Hyvin teit, kun poimit jälleen kerran rusinat pullasta eli Raamatun yksittäisiä jakeita. Vääristät tuolla tavoin oivasti Raamatun sanoman toiseksi kuin mitä se todellisuudessa on ja korvasyyhyysi sopivaksi. Unohditko tarkoituksella esim. nämä kohdat, jotka osoittavat, että Raamattu kertoo alusta loppuun asti yhdestä ainoasta Jumalasta?

        Sak 14:9
        Herra on oleva koko maan kuningas. Sinä päivänä on Herra oleva yksi ja hänen nimensä yksi. (33/38)
        Hän on oleva yksi ja ainoa Jumala (92)

        Room. 3:30
        Jumala on yksi ja ainoa.

        1. Kor 8:4
        on vain yksi ainoa Jumala

        Gal. 3:20
        Jumala on yksi.

        1. Tim. 2:5
        Jumala on yksi, ja yksi on välittäjä Jumalan ja ihmisten välillä, ihminen Kristus Jeesus.

        Jaak. 2:19
        Sinä uskot, että Jumala on yksi ainoa. Oikein teet -- pahat hengetkin uskovat sen ja vapisevat.

        //"Ehtoja ovat: usko, parannus, kaste ja Pyhän Hengen vastaanottaminen kätten päällepanon kautta. Ne vaativat kaikki ihmisen päätöstä. Evankeliumiin kuuluu ehdottomasti vapaan tahdon käyttäminen. - Miten niin nuo olisivat evankeliumin seurannaista?"//

        Tuputat edelleen Joseph Smithin palauttamaa "evankeliumia", jolla ei ole käytännössä mitään tekemistä Raamatussa olevan Jeesuksen Kristuksen evankeliumin kanssa.

        //"Niin, perusteluja et anna!"//

        Mihin tarvitset minun perustelujani, kun perustelut ovat kaikkien nähtävillä näiden keskustelujen kommenteissasi (esim. 6.3.2017 14:29) ja MAP-kirkon nettisivuilla?

        Montako Jumalaa tässä on:
        Joh. 1
        1 Alussa oli Sana. Sana oli Jumalan luona, ja Sana oli Jumala. [1. Moos. 1:3 | Joh. 17:5 | Joh. 10:30; Room. 9:5; Fil. 2:6; Ilm. 19:13]
        2 Jo alussa Sana oli Jumalan luona.
        3 Kaikki syntyi Sanan voimalla. Mikään, mikä on syntynyt, ei ole syntynyt ilman häntä. [Sananl. 8:27-31; Room. 11:36; 1. Kor. 8:6; Kol. 1:16; Hepr. 1:2; Ilm. 3:14]
        4 Hänessä oli elämä, ja elämä oli ihmisten valo. [Joh. 5:26; 1. Joh. 1:2 | Joh. 3:19, Joh. 8:12, Joh. 9:5, Joh. 12:35,46]
        5 Valo loistaa pimeydessä, pimeys ei ole saanut sitä valtaansa.
        ---
        Raamattu korostaa yksijumaluutta siinä VT:n ympäristössä, missä elettiin. Isä-Jumala on suurin ja ainoa, jota Poika ja Pyhä Henki palvelevat ja jota meidänkin tulee rukoilla ja palvella, mutta teemme niin Jeesuksen Kristuksen nimessä eli kautta. VT:n Jahve oli Jeesus Kristus, mutta Hän toimi kuin olisi Isä ja Hän onkin Isä siinä mielessä, että Hänen kauttaan kaikki on luotu.

        Olisi ollut hämäävää VT:n aikana joka yhteydessä tuoda esiin Kristuksen ja meidän kaikkien taivaallinen Isä. Niitä, jotka ymmärtävät, ei Isän, Pojan ja Pyhän Hengen erillisyys häiritse. He ovat kolme Jumalaa, mutta kullakin on oma tehtävänsä. He ovat yksi Jumala, koska Heillä on sama tahto ja he ovat kaikessa yksimielisiä.


      • kaksipisteto
        Selkeyttä kirjoitti:

        Montako Jumalaa tässä on:
        Joh. 1
        1 Alussa oli Sana. Sana oli Jumalan luona, ja Sana oli Jumala. [1. Moos. 1:3 | Joh. 17:5 | Joh. 10:30; Room. 9:5; Fil. 2:6; Ilm. 19:13]
        2 Jo alussa Sana oli Jumalan luona.
        3 Kaikki syntyi Sanan voimalla. Mikään, mikä on syntynyt, ei ole syntynyt ilman häntä. [Sananl. 8:27-31; Room. 11:36; 1. Kor. 8:6; Kol. 1:16; Hepr. 1:2; Ilm. 3:14]
        4 Hänessä oli elämä, ja elämä oli ihmisten valo. [Joh. 5:26; 1. Joh. 1:2 | Joh. 3:19, Joh. 8:12, Joh. 9:5, Joh. 12:35,46]
        5 Valo loistaa pimeydessä, pimeys ei ole saanut sitä valtaansa.
        ---
        Raamattu korostaa yksijumaluutta siinä VT:n ympäristössä, missä elettiin. Isä-Jumala on suurin ja ainoa, jota Poika ja Pyhä Henki palvelevat ja jota meidänkin tulee rukoilla ja palvella, mutta teemme niin Jeesuksen Kristuksen nimessä eli kautta. VT:n Jahve oli Jeesus Kristus, mutta Hän toimi kuin olisi Isä ja Hän onkin Isä siinä mielessä, että Hänen kauttaan kaikki on luotu.

        Olisi ollut hämäävää VT:n aikana joka yhteydessä tuoda esiin Kristuksen ja meidän kaikkien taivaallinen Isä. Niitä, jotka ymmärtävät, ei Isän, Pojan ja Pyhän Hengen erillisyys häiritse. He ovat kolme Jumalaa, mutta kullakin on oma tehtävänsä. He ovat yksi Jumala, koska Heillä on sama tahto ja he ovat kaikessa yksimielisiä.

        "Olisi ollut hämäävää VT:n aikana joka yhteydessä tuoda esiin Kristuksen ja meidän kaikkien taivaallinen Isä. " mutta koko Raamattuhan on yhtä ilmoitusta siitä kuka on Jumala ja maailman luoja,se joka lupaa messiaankin lähettää . Se on sinusta valhetta joka esitettiin koska totuus olisi ollut "hämäävää" - miksi ihmeessä?

        Nyt sentään lopulta myönnät ettei Raamatussa ole yhtään Jahven ilmoitusta itsestään joka olisi totta jos sinun uskontosi on, selität nyt vain että jahven oli pakko valehdella , hämätä jotta ei hämäännyttäisi. Jahve valehtee ensimmäisestä ilmoituksestaan lähtien, vannoo väärin, käskee rangaistuksen uhalla uskoa esittämiinsä valheisiin, kehuu samalla että on "pyhä"...ja kaiken tuon oman mormoniuskontonsa selittelyn on valmis uskomaan kristityksi itseään kutsuva nim. Selkeyttä.

        Smith ei voi valehdella, hänestä saa totuuden tunnun, mutta Jeesus - missähän se viaton uhri sitten on kun teille Jeesus on Raamatussa hämäystä välttääkseen valehteleva Jahve, joka "ei voinut" puhua totta, vaan siksi ilmaantui petkuttamaan kaikkia ja vasta Joseph Smith innoituksen hetkenä ilmoitti oikean jumalan.
        Uskonnot ennen Israelia ja kristinuskoa olivat koko ajan oikeassa: jumalia on paljon, niillä on ruumiit ja vaimot, ne naivat ja lisääntyvät, niillä on asuinpaikat, ne harvoin jos koskaan puhuvat totta, eikä kukaan niistä ole (onneksi) luonut maailma eikä juuri mitään muutakaan .Miksi siis oli tarpeen raamatuksi kutsuttu välivaihevalheilmoittelu? Sehän se vasta hämäävää on .


      • Tuomas_Mesk
        Selkeyttä kirjoitti:

        Montako Jumalaa tässä on:
        Joh. 1
        1 Alussa oli Sana. Sana oli Jumalan luona, ja Sana oli Jumala. [1. Moos. 1:3 | Joh. 17:5 | Joh. 10:30; Room. 9:5; Fil. 2:6; Ilm. 19:13]
        2 Jo alussa Sana oli Jumalan luona.
        3 Kaikki syntyi Sanan voimalla. Mikään, mikä on syntynyt, ei ole syntynyt ilman häntä. [Sananl. 8:27-31; Room. 11:36; 1. Kor. 8:6; Kol. 1:16; Hepr. 1:2; Ilm. 3:14]
        4 Hänessä oli elämä, ja elämä oli ihmisten valo. [Joh. 5:26; 1. Joh. 1:2 | Joh. 3:19, Joh. 8:12, Joh. 9:5, Joh. 12:35,46]
        5 Valo loistaa pimeydessä, pimeys ei ole saanut sitä valtaansa.
        ---
        Raamattu korostaa yksijumaluutta siinä VT:n ympäristössä, missä elettiin. Isä-Jumala on suurin ja ainoa, jota Poika ja Pyhä Henki palvelevat ja jota meidänkin tulee rukoilla ja palvella, mutta teemme niin Jeesuksen Kristuksen nimessä eli kautta. VT:n Jahve oli Jeesus Kristus, mutta Hän toimi kuin olisi Isä ja Hän onkin Isä siinä mielessä, että Hänen kauttaan kaikki on luotu.

        Olisi ollut hämäävää VT:n aikana joka yhteydessä tuoda esiin Kristuksen ja meidän kaikkien taivaallinen Isä. Niitä, jotka ymmärtävät, ei Isän, Pojan ja Pyhän Hengen erillisyys häiritse. He ovat kolme Jumalaa, mutta kullakin on oma tehtävänsä. He ovat yksi Jumala, koska Heillä on sama tahto ja he ovat kaikessa yksimielisiä.

        //"Montako Jumalaa tässä on:"//

        Raamatun alkutekstien perusteella Johanneksen evankeliumin ensimmäisissä jakeissa on yksi ja ainoa Jumala, eikä se siitä miksikään muutu. Alussa Sana oli Jumalan luona, koska Jumala oli myös Sana.

        1. Moos. 1:3 jakeesta luemme: "Jumala sanoi: "Tulkoon valo!" Ja valo tuli." Tässä ovat läsnä kaikki kolme, kuten monikollinen heprean elohim sanakin osoittaa: Isä-Jumala sanoi "Tulkoon valo" ja nämä Isän lausumat sanat ovat Sana (Kristus), jonka voimalla (Henki) kaikki luotiin. Tästä Sanasta kirjoittaa myös Johannes. He olivat alussa yksi ja ainoa Jumala, ovat tänään ja ikuisesti.

        MAP-kirkko sen sijaan julistaa Raamatusta poikkeavaa toisenlaista totuutta ja johdattaa näin jäsenensä uskomaan ihmisen rakentamaa kolmen erillisen jumalan jumaluutta.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      5115
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      32
      3217
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1837
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1810
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1665
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1511
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      11
      1365
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1286
    9. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1267
    10. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1267
    Aihe