Saako Toyotan kuljettaja kaikki korjauksissa säästyneet rahat mukaansa kun lähdön hetki koittaa ? Joko Toyota-kansa on köyhää tai niiden kääreliinoissa on taskut.
Minä ainakin käytän kaikki tienaamani rahat mukavan elämänlaadun ylläpitämiseen ja oman osansa ottaa aina auton omistaminen, merkistä riippumatta.
Täällä vaan hehkutetaan halpoja huoltoja ja vähäisiä korjauskuluja, mutta mukavuus on unohdettu kokonaan.
Kyllä mielummin ajan suorituskykyisellä ja mukavalla autolla, vaikka sen ylläpito onkin kallista. En näe mitään syytä kituttaa ja elää surkeaa elämää vaan siksi, että se on edullista. En myöskään osta kaupasta halvinta olutta, enkä Alkosta halvinta viiniä.
Oma kokemukseni Toyotan omistajista vain vahvistaa taskujen olemassa oloa kääreliinoissa, kaikessa säästetään...
Toyotan paras ominaisuus halvat huollot ?
23
215
Vastaukset
- YarppaJaCamryx2
aina pitää olla näitä kateelliä Toyo omistajille
- tojomutiaiset
Onko olemassa jokin syy mistä voisi olla kateellinen Toyotan omistajalle ?
- totuusSattuu
Halpaa on, mutta "saa" käydä 2-3 kertaa useammin huollossa.
Vertailujen mukaan Toyota on kallein ylläpitää.- Raharosvo
Näinpä TM kestotestissä Auriksen ylläpitokulut olivat noi 2,5. Euroa / 100km kun esimerkiksi Golfilla vain 2,1.
Tuplahuollot näkyvät lompakossa. - kjhasdfD
Nimenomaan tutkimusten mukaan Toyotan ylläpitokulut ovat alhaisimmat:
Toyotan huollot ovat kaikkein halvimmat.
http://www.hs.fi/autot/a1466472882887
http://www.iltasanomat.fi/autot/art-2000001205568.html
Toyota-merkkihuolto oli ylivoimainen Tekniikan Maailman testissä.
https://www.toyota.fi/toyota/laatu/TM_huoltovertailu.json - todelliset.kustannukset
Nuo ovat tuollaisia yleisluontoisia pintaraapaisuja ja ajanviihdettä Amerikasta. Oikea tapa on vertailla TM:n tapaan tietyn automallin oikeita kuluja kestotestin aikana ja nimenomaan Suomessa. Esikerkki kertoi selvästi että Auris on 40% kalliimpi ylläpitää kuin Golf. Siitä ei pääse yli eikä ympäri. Todelliset kustannukset.
- Fridaytoday
Ja taas höpöä pukkaa, jos VW-Maailma lehteä uskoo. Se on niin, että puolueellisia testejä ne tekevät, kun maahantuoja maksaa reilusti. Eihän ikinä arvostella VW-konsernin merkkejä, mutta kansan rakastama ja todistetusti laadukkain ja luotettavin Toyota saa moitteita milloin mistäkin. Ja kaiken huippu vielä se, että tuossa lehdessä kehdataan kehua noiden Volkkareiden ja samansukuisten ajettavuutta, joka ei alkuunkaan sovi suomalaisiin olosuhteisiin. Toyotalla ajavat taas rakastavat helppoa ja kevyttä ajettavuutta, kun se sopii meille parhaiten. Nämä testaajat taas näyttävät tykkäävän rata-ajoon viritetystä kivikovasta alustasta ja jäykästä ohjauksesta, mutta missä on sellaiset arkiset ajo-olosuhteet, että sellaisesta on hyötyä.
- eipäs.venkoilla
Fridaytoday kirjoitti:
Ja taas höpöä pukkaa, jos VW-Maailma lehteä uskoo. Se on niin, että puolueellisia testejä ne tekevät, kun maahantuoja maksaa reilusti. Eihän ikinä arvostella VW-konsernin merkkejä, mutta kansan rakastama ja todistetusti laadukkain ja luotettavin Toyota saa moitteita milloin mistäkin. Ja kaiken huippu vielä se, että tuossa lehdessä kehdataan kehua noiden Volkkareiden ja samansukuisten ajettavuutta, joka ei alkuunkaan sovi suomalaisiin olosuhteisiin. Toyotalla ajavat taas rakastavat helppoa ja kevyttä ajettavuutta, kun se sopii meille parhaiten. Nämä testaajat taas näyttävät tykkäävän rata-ajoon viritetystä kivikovasta alustasta ja jäykästä ohjauksesta, mutta missä on sellaiset arkiset ajo-olosuhteet, että sellaisesta on hyötyä.
Mitenkähän tämä vuodatus liittyy ylläpitokulujen laskemiseen? Siinä ei kyseessä arvostelulaji vaan kylmää matematiikkaa. Auris oli 40% kalliimpi, vai mitä?
- pois.metsästä
"Nämä testaajat taas näyttävät tykkäävän rata-ajoon viritetystä kivikovasta alustasta ja jäykästä ohjauksesta, mutta missä on sellaiset arkiset ajo-olosuhteet, että sellaisesta on hyötyä."
Tämä se vasta höpöä on. Ensinnäkin VWssä on säädettävä alusta jossa voi valita kuinka kovaksi alustan haluaa.
Toisekseen aika usea meistä suomalaisista ajaa kaikki kilometrinsä asvalttitiellä, jopa moottoriteillä pääosin. - kuinkaTyhmäOletkaan
Fridaytoday kirjoitti:
Ja taas höpöä pukkaa, jos VW-Maailma lehteä uskoo. Se on niin, että puolueellisia testejä ne tekevät, kun maahantuoja maksaa reilusti. Eihän ikinä arvostella VW-konsernin merkkejä, mutta kansan rakastama ja todistetusti laadukkain ja luotettavin Toyota saa moitteita milloin mistäkin. Ja kaiken huippu vielä se, että tuossa lehdessä kehdataan kehua noiden Volkkareiden ja samansukuisten ajettavuutta, joka ei alkuunkaan sovi suomalaisiin olosuhteisiin. Toyotalla ajavat taas rakastavat helppoa ja kevyttä ajettavuutta, kun se sopii meille parhaiten. Nämä testaajat taas näyttävät tykkäävän rata-ajoon viritetystä kivikovasta alustasta ja jäykästä ohjauksesta, mutta missä on sellaiset arkiset ajo-olosuhteet, että sellaisesta on hyötyä.
Autolehdet saavat huoltojen hinnat huoltoliikkeestä ja sitten vaan lasketaan parilla eri vaihtoehtoisilla ajomäärillä ja aikamäärillä, niin ei siinä ole mitään tulkinnan mahdollisuutta tai muutakaan vilpillistä säätöä. Ja aina Toyota on kalliimpi pitää kuin kilpailijat.
- Tero.toteaa
pois.metsästä kirjoitti:
"Nämä testaajat taas näyttävät tykkäävän rata-ajoon viritetystä kivikovasta alustasta ja jäykästä ohjauksesta, mutta missä on sellaiset arkiset ajo-olosuhteet, että sellaisesta on hyötyä."
Tämä se vasta höpöä on. Ensinnäkin VWssä on säädettävä alusta jossa voi valita kuinka kovaksi alustan haluaa.
Toisekseen aika usea meistä suomalaisista ajaa kaikki kilometrinsä asvalttitiellä, jopa moottoriteillä pääosin.Suomessa on moottoriteitä vain 780 km, joten pääosa ajosuoritteista ajetaan muilla teillä ja keskimääräinen ajosuorite on alle 50 km vuorokaudessa.
Mitä luultavimmin suurin osa ajoista on 80kmh tai alle olevilla rajoituksilla, joten auton ajo-ominaisuuksilla tai suorituskyvyllä ei ole suurtakaan merkitystä matkan tekemisessä. - Alas.puista.jo
Tero.toteaa kirjoitti:
Suomessa on moottoriteitä vain 780 km, joten pääosa ajosuoritteista ajetaan muilla teillä ja keskimääräinen ajosuorite on alle 50 km vuorokaudessa.
Mitä luultavimmin suurin osa ajoista on 80kmh tai alle olevilla rajoituksilla, joten auton ajo-ominaisuuksilla tai suorituskyvyllä ei ole suurtakaan merkitystä matkan tekemisessä.Ne moottoritiet ovat siellä missä ihmiset asuvat. Saa väijyä aika monta viikkoa Kainuun korven maantiellä että saa laskettua kasaan saman automäärän kuin mitä näkee Hämeenlinnan motarin ja Kehä III:n risteyskohdassa tunnin aikana joka arkiaamu.
- toyhoo
Vuotuinen ajosuorite 30tkm. Toyotan huolto 770€, ilman lisätöitä.
On edullista? Volkkarilla hintaan 350€.
Kumpi kannattaa, toyota on ainakin parempi ajettava? Naurua.
Molemmilla omat kalliit ongelmat joista organisaatio ei puhu.- Toyomummeli
Mistähän nuokin luvut ovat peräisin. Viisi Toyotaa omistaneena voin kertoa salaisuuden: yksikään huolto ei ole maksanut yli 300 euroa, yleensä 150-220 euroa. Merkkiliikkeessä tehtynä. Vain yksi korjauskäynti Corollan takajarrujen korjauksen takia n 70 tkm kohdalla.
- tahtoo.kuulla
Toyomummeli kirjoitti:
Mistähän nuokin luvut ovat peräisin. Viisi Toyotaa omistaneena voin kertoa salaisuuden: yksikään huolto ei ole maksanut yli 300 euroa, yleensä 150-220 euroa. Merkkiliikkeessä tehtynä. Vain yksi korjauskäynti Corollan takajarrujen korjauksen takia n 70 tkm kohdalla.
Paljonko olet ajanut 5 Tojolla yhteensä. Mitä töitä huolloissa on jätetty tekemättä, onko vaihdettu nesteitä, suodattimia, tehty pakokaasutestit, huollettu ilmastointia jne. Ei öljyjen vaihto ole vielä huolto.
- Toyomummeli
tahtoo.kuulla kirjoitti:
Paljonko olet ajanut 5 Tojolla yhteensä. Mitä töitä huolloissa on jätetty tekemättä, onko vaihdettu nesteitä, suodattimia, tehty pakokaasutestit, huollettu ilmastointia jne. Ei öljyjen vaihto ole vielä huolto.
Noin 320 000 km ajettu neljällä, uusin saatu juuri käyttöön. Kaikki huollot tehty huolto-ohjelman mukaisesti paitsi ilmastointihuollot teetetty alan erikoisliikkeessä n 60-90e/kerta. Ja pakokaasumittaukset tehdään kai katsastuksessa.
- Näihinkyllästynyt
Kumpikaan konserni ei ansaitse lisää asiakkaita. Viisainta valita joku ihan muu.
- Aloitus_kertoo
mitä hienoimmalla tavalla Toyotaa solvaavan sairaan trollipojun epätoivosta. Mitenkään muuten oksennustaan ei voi tälläkään kertaa ymmärtää. Poju pyristelee urheasti kuin pieni lintu verkossa toivottoman tehtävänsä edessä. Kerro nyt edes, kumpi trollauksestasi maksaa, Vw- vai Skoda-maahantuoja.
- Helkamatrolli
Saan kuukausipalkkaa molemmilta, keskimäärin 5500 euroa kuussa. Ei kovin paha vain mitä? Sillä saa aika paljon bensaa Raisuun ja ES-energiajuomaa, jotta jaksaa istua koneen ääressä päivystämässä.
- Trollipoju.007
Helkamatrolli kirjoitti:
Saan kuukausipalkkaa molemmilta, keskimäärin 5500 euroa kuussa. Ei kovin paha vain mitä? Sillä saa aika paljon bensaa Raisuun ja ES-energiajuomaa, jotta jaksaa istua koneen ääressä päivystämässä.
Epistä. Mulle maksetaan vain 5000 plus ilmaiset Joltti-Colat.
Toisaalta saan ilmaiseksi uuden jakoketjun, DSG-remontin ja uudet männät joka kuukausi kun Volsuni viedään lavetilla pajalle. Koko ajan pajalla sen joka tapauksessa. Paska mikä paska.
Minäkin päivystän.
- tojomutiaiset
Minunkin tilille oli tupsahtanut tänään 22000 euroa ! Audilta 5500, Skodalta 5500, Seatilta 5500 ja Vokswagenilta 5500. Taas jaksaa mollata Toyotaa ihan ympäri vuorokauden. Suurin ongelmistani on mihin kaiken tuhlaan, kun edes huonon autoni korjauksiin ei millään saa uppoamaan kuin 10 % koko potista.
- tojovedättää
Tero ajattelee kaiken uskontonsa kannalta ja siis Tojon huonotkin puolet on käännettävä hyviksi, Tojotismi niin määrää.
Aivan sama mitä maksaa kun Teron mielestä se on edullista, niin Toyotalta vastattiin. - tojotismi
Tojotismi määrittää miten Teron on ajateltava Tojon laadusta. Ohjeistus käskee kehumaan ja vaatii pysymään merkissä, oli sitten surkea tai täysin ajokelvoton Tojo.
Myös eri palstoilla Tojon kehuminen kuuluu uskontoon.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen, tervetuloa
Tule luokseni eka vaikka viikoks tai pariksi. Saisin helliä, kannustaa ja tukea sua ja kokata lempi herkkujasi. Pääsisit273513Kela valvoo lasten tilejä.
Tämä isoveli Kela kyttää jopa lasten yli 200,- euron rahat jotka on melko varmasti lahjaksi saatu. Se vaikuttaa perheen2933408TTK-tähti Saana Akiola paljasti tv-ohjelmassa tapahtuneen ahdistelun
Olisko pitänyt suunnitella ulostulo paremmin? Nyt lehdet soittelevat kaikki 8 läpi ja kuusi sanoo ettei koskenut häntä.262230Olisit ollut varovaisempi
Nyt jos minut hylkäät ja et meidän asiasta minulle mitään ilmoita niin ettet edes anteeksi pyydä, niin tiedä että minä e352044- 1331992
Elisa laskuttaa jo sähköpostilaskusta erikseen euron
Paperilaskuista on otettu lisämaksua jo ajat sitten, mutta nyt Elisa ottaa euron siitä että lähettävät sähköisen laskun1191741- 441518
Oho! Susanna Laine kohtasi epäonnea lomareissulla Italiassa - Avaa tilannetta: "Vähän sahaavaa..."
Ou nou! Tsemppiä kuitenkin loppulomaan Italiassa, Susanna Laine ja mahdollinen seuralainen! Lue lisää ja katso kuvat:71470Ensitreffit alttarilla Jyrki paljastaa hääyön intiimiasioista kameroiden sammuttua: "Fyysinen..."
Ooo-la-laa… Ensitreffit alttarilla -sarjassa alkaa hääparien välillä ns. tunteet kuumenemaan. Lue lisää: https://www.s21323Väliämme on noin 6 km
Niin lähellä ja niin kaukana. Sinä olet kotona, minä olen kotona. Olet jo unessa. Mutta kun herään, olet jo töissä ja vä91213