Uudet, hyvät naapurit

ö-Öö

Puhutaanpa vaihteeksi suomalaisita, kristityistä naapureista.

Maalla aina pieni uutinen, kun naapuri vaihtuu.

Hikiällä vaihtui taannoin uusi naapuri. Meitsi uteliaana tiedusteli lähinaapurilta asiasta. Ei tarkempaa tietoa, Pudasjärveltä. Se kertoi oleellisimman kyllä.

Myöhemmin kirkolla noiduin, että tuli sitten naapuriksi Pudasjärven lestaateja. Ja olin huolissani siitä, että kohta niitten kakarat tulee meille tekemään ilkeyttä. Yks kundi sattui olemaan paikalla "Ei, ne on kilttejä lapsia, ei ne tee ilkeyttä.

Tossa kummastellut, niillä paljon koiria. Kysäisin lähinaapurilta, mitä koiria, jotain rekikoiriako. "Ei, ne koirat ei hauku, ääni kuuluu jostain tuolta kaukaa." Mä että mitä koiria sillä naapurilla sitten on. "Rescuekoiria". Mä että ne ei siis hauku "Ei".

Noin tiivistetysti siis: Mulla uus lestaati naapuri, jolla kiltit lapset, eikä niitten kulkukoirat hauku.

Siis tollasta on arkipäiväinen rupattelu lestaatien kanssa. Huvittavaa, toisaalta jotenkin raivostuttavaakin. Noh, mä olen tottunut niihin, valitettavasti.

Muilla mielenkiintoisia suomalaisia, kristittyjä naapureita?

=DW=

28

398

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • On, suomalaisia ei kai kovin kristillisiä.
      Toisaalta hyvä että pitävät kaikkea silmällä kun olen niin paljon poissa tästä kerrostalo bunkkerista.
      Heidän ansiostaan taloyhtiössä pysyy järjestys, ei muiden tarvitse siitä huolehtia.
      Joidenkin kanssa heillä on riitoja, en ole asettunut kenenkään puolelle.

    • Jahas.
      Uusi jankutus rodusta, koirasta...
      Sopinee mukaan myös sapuskasta.
      Kerrostalossani haisee etnisyys myös usein.
      Myöskin Koiran-pasha.
      Aika pahoja ovat hajut.

      "Yksin-kertaisesti sitten:

      Apetit pakaste-vihannekset ja kasvikset.
      300gr. ja 250gr. X 2.SF
      10-12 kpl. Broilerin paisti-leikkeitä 800gr.SF
      Vaihto-ehtona tar-tar leikattua laatu-naudan lihaa 2% 850gr.SF
      Leipinä Täysj. Ruis ja Vehnä 1 X 2vpl.SF
      Juustoportti Luomu-Kirnu-Voi.SF
      Juustoportti Luomu-viili 6kpl.SF
      Maito 3ltr. luomu rasvaton.SF
      Omenaa, Mandariinia tms.Osittain SF
      Viikon eväs.
      Maksaa mitä maksaa"

      H.

    • Tässä talossa taitaa asua vain yksi kristitty ja hän on minun Fixuni, koska täällä on nyt niin hiljaista ja rauhallista, kun vein eilen Fixun toisen kissan kaveriksi joksikin aikaa.

    • Minulla on kissa, hiekkalaatikko pitää puhdistaa päivittäin muuten haisee.
      Tein Karjalanpaistia, haudutin pitkään, varmaan siitäkin tulee tuoksuja tai hajua riippuu haistelijan nenän herkkyydestä. Kaalisopan tai laatikon valmistaminen saa aikaan hajun joka ulottuu käytävälle asti. Tänään käytävässä tuoksui tuore pulla, naapuri taisi leipoa.

      • ö-Öö

        Kokeile erilaisia kissanhiekkoja-

        Katit kranttuja, s pitää ottaa huomioon. Mutta, jos ei ala kuseskeleen sänkyyn, se kusee sitten hiekkalaatikkoon. Silloin kelpaa. Mulla erittäin toimiva valkoinen, ison kauppayhtymän sateenkaareen viittaava kissanhiekka toiminut hyvin. Kelpaa katille, ei haise, helppo siivota, raetta jne. Tämä ei siis ole mainos.

        Mutta ei kian toaletti paljoa löyhkää tolla hiekalla. Ei oikeastaan ollenkaan, kun sen siivoaa tarpeeksi usein.

        Lisäksi haju riippuu kissan ruuasta. En tiedä, katti kirso tietenkin kaikesta, toi vakiintunut euokasydeemi ei kai haise pahemmin.Katti vetänyt periaatteessa samaa ruokaa kymmenen vuotta.

        Outo katti muuten. ei hinkua kalaa, ainoastaan katkaravut kelpaa. Niin kehnoa lihaa, kuin mä syön, se ei suostu edes haistamaan. Se syö vain ja ainoastaan kissan ruokaa. Outo juttu se villikissan villipentu. Ei kai ole koskaan oppinut syömään luomua.

        Sitäpaitsi, pyytävä hiirikissa. Leikattu vanhahahko narttu, sisäkissa, ei ikinä ollut ulkona vapaana, narussakin ihmettelee, ei uskalla mennä kauas. Hitsin hitsit, mökillä kahtena aamuna oli mun sängyn vieressä hiirenraato. Katti oli pyytänyt net, ei ollut syönyt, toi mulle. Kaitpa tässä samaa laumaa ollaan.

        Mutta kokeile erilaisia katinhiekkoja, jotkut otimii paremmin, jotkut huonommin. Ja riippuuhan se katintoaletin huollostakin, mikä tahansa hiekka toimii, jos toaletin siivoaa joka käyttökerran jälkeen, meitsillä siivoisvälin ilmoittaa katti. Kun toaletti kaipaa siivousta, se naukuu kyllä asiasta. Kerran, ehkä pari kertaa viikossa. Riippuu tietysti hiekan määrästäkin, puolikas säkki toaletissa ei tule hävikkiä niin paljon.naukuttaa puolta nopeemmin, mutta tulee halvemmaksi.

        Päätän kissanhiekkapoliittisen kommenttini tähän.

        =DW=


      • ö-Öö kirjoitti:

        Kokeile erilaisia kissanhiekkoja-

        Katit kranttuja, s pitää ottaa huomioon. Mutta, jos ei ala kuseskeleen sänkyyn, se kusee sitten hiekkalaatikkoon. Silloin kelpaa. Mulla erittäin toimiva valkoinen, ison kauppayhtymän sateenkaareen viittaava kissanhiekka toiminut hyvin. Kelpaa katille, ei haise, helppo siivota, raetta jne. Tämä ei siis ole mainos.

        Mutta ei kian toaletti paljoa löyhkää tolla hiekalla. Ei oikeastaan ollenkaan, kun sen siivoaa tarpeeksi usein.

        Lisäksi haju riippuu kissan ruuasta. En tiedä, katti kirso tietenkin kaikesta, toi vakiintunut euokasydeemi ei kai haise pahemmin.Katti vetänyt periaatteessa samaa ruokaa kymmenen vuotta.

        Outo katti muuten. ei hinkua kalaa, ainoastaan katkaravut kelpaa. Niin kehnoa lihaa, kuin mä syön, se ei suostu edes haistamaan. Se syö vain ja ainoastaan kissan ruokaa. Outo juttu se villikissan villipentu. Ei kai ole koskaan oppinut syömään luomua.

        Sitäpaitsi, pyytävä hiirikissa. Leikattu vanhahahko narttu, sisäkissa, ei ikinä ollut ulkona vapaana, narussakin ihmettelee, ei uskalla mennä kauas. Hitsin hitsit, mökillä kahtena aamuna oli mun sängyn vieressä hiirenraato. Katti oli pyytänyt net, ei ollut syönyt, toi mulle. Kaitpa tässä samaa laumaa ollaan.

        Mutta kokeile erilaisia katinhiekkoja, jotkut otimii paremmin, jotkut huonommin. Ja riippuuhan se katintoaletin huollostakin, mikä tahansa hiekka toimii, jos toaletin siivoaa joka käyttökerran jälkeen, meitsillä siivoisvälin ilmoittaa katti. Kun toaletti kaipaa siivousta, se naukuu kyllä asiasta. Kerran, ehkä pari kertaa viikossa. Riippuu tietysti hiekan määrästäkin, puolikas säkki toaletissa ei tule hävikkiä niin paljon.naukuttaa puolta nopeemmin, mutta tulee halvemmaksi.

        Päätän kissanhiekkapoliittisen kommenttini tähän.

        =DW=

        Minun luokseni muutti Lokakuussa narttukissa. Se pyöri koko kesän pihapiirissä mökillä mutta ei suostunut lähempään tuttavuuteen. Varmaan kylmyys, märkyys ja pennut mahassa saivat tulemaan sisälle asti kun houkuttelin ruualla. Laitoin nettiin ilmoituksen kissasta, omistaja löytyi mutta ei voi pitää kun tämä ei pärjää muiden kissojen kanssa.
        Vein kissan eläinlääkäriin, tehtiin abortti ja sterilisoitiin. Pyytelin kissalta anteeksi, en olisi pärjännyt viiden kissan kanssa.
        Alkuun söi lähes kaiken orgaanisen, nyt ei syö mitään muuta kuin Whiskas häränlihaa hyytelössä, pitää olla erillispusseja joissa lukee Grilled, jos ostaa isossa laatikossa niin ei kelpaa. Lisäksi joskus Lazin häränliha muroja, muut murotkaan ei kelpaa. Syö myös ruohoa jota kasvatan sitä varten.
        Näkee katin naamasta jos hiekkalaatikko ei miellytä, ostan paakkuuntuvaa hiekkaa, en vaihda päivittäin mutta pesen laatikon pohjan.
        Mökillä käy vintillä metsästämässä, tuo hiiriä minullekin. Leikkii kauan elävän hiiren kansa, sitten syö sen.
        Ulos ei halua, on varmaan kärsinyt tarpeeksi vilua ja nälkää.
        Vaikka siitä on vaivaa niin on iloakin, en luopuisi siitä mistään hinnasta.


      • eppu2
        mielikki.mummo kirjoitti:

        Minun luokseni muutti Lokakuussa narttukissa. Se pyöri koko kesän pihapiirissä mökillä mutta ei suostunut lähempään tuttavuuteen. Varmaan kylmyys, märkyys ja pennut mahassa saivat tulemaan sisälle asti kun houkuttelin ruualla. Laitoin nettiin ilmoituksen kissasta, omistaja löytyi mutta ei voi pitää kun tämä ei pärjää muiden kissojen kanssa.
        Vein kissan eläinlääkäriin, tehtiin abortti ja sterilisoitiin. Pyytelin kissalta anteeksi, en olisi pärjännyt viiden kissan kanssa.
        Alkuun söi lähes kaiken orgaanisen, nyt ei syö mitään muuta kuin Whiskas häränlihaa hyytelössä, pitää olla erillispusseja joissa lukee Grilled, jos ostaa isossa laatikossa niin ei kelpaa. Lisäksi joskus Lazin häränliha muroja, muut murotkaan ei kelpaa. Syö myös ruohoa jota kasvatan sitä varten.
        Näkee katin naamasta jos hiekkalaatikko ei miellytä, ostan paakkuuntuvaa hiekkaa, en vaihda päivittäin mutta pesen laatikon pohjan.
        Mökillä käy vintillä metsästämässä, tuo hiiriä minullekin. Leikkii kauan elävän hiiren kansa, sitten syö sen.
        Ulos ei halua, on varmaan kärsinyt tarpeeksi vilua ja nälkää.
        Vaikka siitä on vaivaa niin on iloakin, en luopuisi siitä mistään hinnasta.

        Mun kissakaveri syö vaan raksuja. Oli niin kauan siellä löytötalossa ja ne syöttää vissiin niillä, alkuun tarjosin muutakin, mikään ei käynyt.
        Luin juuri tosta Royal caninin kissakirjasta, että ovat korkealaatuisinta sapuskaa, niihin on laskettu kaikki.
        Paakkuuntuvaa hiekka oon käyttänyt, merkkiä vaihtanut 3 kertaa, kun laatu huononee.
        Haise ei yhtään.
        Mitä naapureihin tulee, niin mitään en tiä missään huushollissa kenenkään asioista.
        Mökillä järven takaa kuuluu muutaman kerran kesässä virrenveisuuta. Kuulemma helluntailaisia. Senkun laulavat.
        Jaa, sen tiedän, että mökkinaapurini on ateisti.


      • kas.kissaa
        ö-Öö kirjoitti:

        Kokeile erilaisia kissanhiekkoja-

        Katit kranttuja, s pitää ottaa huomioon. Mutta, jos ei ala kuseskeleen sänkyyn, se kusee sitten hiekkalaatikkoon. Silloin kelpaa. Mulla erittäin toimiva valkoinen, ison kauppayhtymän sateenkaareen viittaava kissanhiekka toiminut hyvin. Kelpaa katille, ei haise, helppo siivota, raetta jne. Tämä ei siis ole mainos.

        Mutta ei kian toaletti paljoa löyhkää tolla hiekalla. Ei oikeastaan ollenkaan, kun sen siivoaa tarpeeksi usein.

        Lisäksi haju riippuu kissan ruuasta. En tiedä, katti kirso tietenkin kaikesta, toi vakiintunut euokasydeemi ei kai haise pahemmin.Katti vetänyt periaatteessa samaa ruokaa kymmenen vuotta.

        Outo katti muuten. ei hinkua kalaa, ainoastaan katkaravut kelpaa. Niin kehnoa lihaa, kuin mä syön, se ei suostu edes haistamaan. Se syö vain ja ainoastaan kissan ruokaa. Outo juttu se villikissan villipentu. Ei kai ole koskaan oppinut syömään luomua.

        Sitäpaitsi, pyytävä hiirikissa. Leikattu vanhahahko narttu, sisäkissa, ei ikinä ollut ulkona vapaana, narussakin ihmettelee, ei uskalla mennä kauas. Hitsin hitsit, mökillä kahtena aamuna oli mun sängyn vieressä hiirenraato. Katti oli pyytänyt net, ei ollut syönyt, toi mulle. Kaitpa tässä samaa laumaa ollaan.

        Mutta kokeile erilaisia katinhiekkoja, jotkut otimii paremmin, jotkut huonommin. Ja riippuuhan se katintoaletin huollostakin, mikä tahansa hiekka toimii, jos toaletin siivoaa joka käyttökerran jälkeen, meitsillä siivoisvälin ilmoittaa katti. Kun toaletti kaipaa siivousta, se naukuu kyllä asiasta. Kerran, ehkä pari kertaa viikossa. Riippuu tietysti hiekan määrästäkin, puolikas säkki toaletissa ei tule hävikkiä niin paljon.naukuttaa puolta nopeemmin, mutta tulee halvemmaksi.

        Päätän kissanhiekkapoliittisen kommenttini tähän.

        =DW=

        "Outo katti muuten. ei hinkua kalaa"
        Riippuu siitä mistä kala on ongittu. Jos kala ongittu mutaisesta lammesta, sitä ei syö kissa eikä koira. Pitää onkia kalat kirkkaasta vedestä (ei iloliemestä)

        Jos kiusaat kissaa, saat olla satavarma että kusee sänkyysi. Jos syötät kissallesi ruokaa josta se ei pidä, se kostaa sen sinulle.

        Hiirien tuominen vierellesi, kissa osoitta kaveruutta että sinäkin saisit samanlaista makupalaa suuhusi.


      • Se on kyllä ihan kukkua, etteikö haise kissankakka, jos vain on hyvää hiekkaa ja pitää laatikon puhtana.
        Kyllä se haju pöllähtää ilmoille siitä just sillä hetkellä, kun kissa kakkaa, eikä ole vielä ehtinyt peittämään. Ellei kissa sitten vedä vessanoven kiinni tarpeille mennessään ja sitten taas työnnä kiinni, kun poistuu vessasta. Sitä Fixu ei ole oppinut tekemään vielä tähän mennessä.

        Varmaan siihen kissanomistajan oma nenä tottuu niin ettei sitä itse huomaa, kun asuu kissan kanssa jatkuvasti. Näin sen eron huomaa, kun kissa on välillä poissa ja sitten palaa takaisin kotiin.


      • ö-Öö kirjoitti:

        Kokeile erilaisia kissanhiekkoja-

        Katit kranttuja, s pitää ottaa huomioon. Mutta, jos ei ala kuseskeleen sänkyyn, se kusee sitten hiekkalaatikkoon. Silloin kelpaa. Mulla erittäin toimiva valkoinen, ison kauppayhtymän sateenkaareen viittaava kissanhiekka toiminut hyvin. Kelpaa katille, ei haise, helppo siivota, raetta jne. Tämä ei siis ole mainos.

        Mutta ei kian toaletti paljoa löyhkää tolla hiekalla. Ei oikeastaan ollenkaan, kun sen siivoaa tarpeeksi usein.

        Lisäksi haju riippuu kissan ruuasta. En tiedä, katti kirso tietenkin kaikesta, toi vakiintunut euokasydeemi ei kai haise pahemmin.Katti vetänyt periaatteessa samaa ruokaa kymmenen vuotta.

        Outo katti muuten. ei hinkua kalaa, ainoastaan katkaravut kelpaa. Niin kehnoa lihaa, kuin mä syön, se ei suostu edes haistamaan. Se syö vain ja ainoastaan kissan ruokaa. Outo juttu se villikissan villipentu. Ei kai ole koskaan oppinut syömään luomua.

        Sitäpaitsi, pyytävä hiirikissa. Leikattu vanhahahko narttu, sisäkissa, ei ikinä ollut ulkona vapaana, narussakin ihmettelee, ei uskalla mennä kauas. Hitsin hitsit, mökillä kahtena aamuna oli mun sängyn vieressä hiirenraato. Katti oli pyytänyt net, ei ollut syönyt, toi mulle. Kaitpa tässä samaa laumaa ollaan.

        Mutta kokeile erilaisia katinhiekkoja, jotkut otimii paremmin, jotkut huonommin. Ja riippuuhan se katintoaletin huollostakin, mikä tahansa hiekka toimii, jos toaletin siivoaa joka käyttökerran jälkeen, meitsillä siivoisvälin ilmoittaa katti. Kun toaletti kaipaa siivousta, se naukuu kyllä asiasta. Kerran, ehkä pari kertaa viikossa. Riippuu tietysti hiekan määrästäkin, puolikas säkki toaletissa ei tule hävikkiä niin paljon.naukuttaa puolta nopeemmin, mutta tulee halvemmaksi.

        Päätän kissanhiekkapoliittisen kommenttini tähän.

        =DW=

        """"Sitäpaitsi, pyytävä hiirikissa. Leikattu vanhahahko narttu, sisäkissa, ei ikinä ollut ulkona vapaana, narussakin ihmettelee, ei uskalla mennä kauas. Hitsin hitsit, mökillä kahtena aamuna oli mun sängyn vieressä hiirenraato.""""

        Mistä se sisäkissa niitä hiiriä yöllä pyydystää?
        Onko sinulla sisällä hiiriä?


      • eppu2
        Tellukka kirjoitti:

        Se on kyllä ihan kukkua, etteikö haise kissankakka, jos vain on hyvää hiekkaa ja pitää laatikon puhtana.
        Kyllä se haju pöllähtää ilmoille siitä just sillä hetkellä, kun kissa kakkaa, eikä ole vielä ehtinyt peittämään. Ellei kissa sitten vedä vessanoven kiinni tarpeille mennessään ja sitten taas työnnä kiinni, kun poistuu vessasta. Sitä Fixu ei ole oppinut tekemään vielä tähän mennessä.

        Varmaan siihen kissanomistajan oma nenä tottuu niin ettei sitä itse huomaa, kun asuu kissan kanssa jatkuvasti. Näin sen eron huomaa, kun kissa on välillä poissa ja sitten palaa takaisin kotiin.

        No pöllähtää se ihmisenkin jätöksen haju, ennenkuin kerkiää vessan vetämään.
        Mun kissa peittää kaiken hyvin tarkkaan.


      • hgjjjj
        Tellukka kirjoitti:

        Se on kyllä ihan kukkua, etteikö haise kissankakka, jos vain on hyvää hiekkaa ja pitää laatikon puhtana.
        Kyllä se haju pöllähtää ilmoille siitä just sillä hetkellä, kun kissa kakkaa, eikä ole vielä ehtinyt peittämään. Ellei kissa sitten vedä vessanoven kiinni tarpeille mennessään ja sitten taas työnnä kiinni, kun poistuu vessasta. Sitä Fixu ei ole oppinut tekemään vielä tähän mennessä.

        Varmaan siihen kissanomistajan oma nenä tottuu niin ettei sitä itse huomaa, kun asuu kissan kanssa jatkuvasti. Näin sen eron huomaa, kun kissa on välillä poissa ja sitten palaa takaisin kotiin.

        Kaikki ne käydyt asunnot, joissa oli kissa, ovat haisseet todella pahalle. En muutenkaan ymmärrä tapaamiani kissaihmisiä paitsi täällä ovat olleet eppu ja mielikki positiivisia yllätyksiä.


      • ö-Öö
        Tellukka kirjoitti:

        """"Sitäpaitsi, pyytävä hiirikissa. Leikattu vanhahahko narttu, sisäkissa, ei ikinä ollut ulkona vapaana, narussakin ihmettelee, ei uskalla mennä kauas. Hitsin hitsit, mökillä kahtena aamuna oli mun sängyn vieressä hiirenraato.""""

        Mistä se sisäkissa niitä hiiriä yöllä pyydystää?
        Onko sinulla sisällä hiiriä?

        Jep

        Hiiret on yleisiä. Tämä aika tiivis rakennus, jostain ne aina tunkee. Aiemmin katolta, nyttemmin lattian alta. Pieniä elukoita, mahtuvat pienistä raoista. Syövät reikiä. Ja kun hiiret on kerran tehneet reitin, sieltä niitä sitten lappaa.

        Ei toi sinällään mikään paha ongelma ole, on kuitenkin. Mulla on hiirenloukkuja, joskus aina joku niihin menee. Sitten on pari elektronista hiirenkarkoitinta. Mun mielestä karkottimet toimii hyvin. Mutta jos hiiri nyt kuitenkin sattuu änkeämään sisälle, ei karkottimet niitä ulos karkota, niitten tarkoitus on estää sisälle tuleminen. Myrkkyjä ei voi käyttää, just, koska kissa.

        Tämä ketju kaukana aloituksen aiheesta, päättyköön nyt.

        =DW=


      • kas.kissaa
        Tellukka kirjoitti:

        Se on kyllä ihan kukkua, etteikö haise kissankakka, jos vain on hyvää hiekkaa ja pitää laatikon puhtana.
        Kyllä se haju pöllähtää ilmoille siitä just sillä hetkellä, kun kissa kakkaa, eikä ole vielä ehtinyt peittämään. Ellei kissa sitten vedä vessanoven kiinni tarpeille mennessään ja sitten taas työnnä kiinni, kun poistuu vessasta. Sitä Fixu ei ole oppinut tekemään vielä tähän mennessä.

        Varmaan siihen kissanomistajan oma nenä tottuu niin ettei sitä itse huomaa, kun asuu kissan kanssa jatkuvasti. Näin sen eron huomaa, kun kissa on välillä poissa ja sitten palaa takaisin kotiin.

        Miten se haju häviäisi jos sen peittää hiekalla? Siellähän se sisätiloissa kuitenkin on. Kyllä se laatikko pitää puhdistaa aika usein tai tottua hajuun.

        Toiset luulee että jos lapsen pissa-kakkavaipan laittaa roskikseen sisällä ettei se muka haise.

        Silloin kun meillä ei ollut koiraa, se mielestäni haisi pahalle. Nykyisin ei koiran hajusta tiedä mitään, paitsi silloin kun koira on pesun tarpeessa.

        Sama lapsena. Ei lehmien ja hevosten hajuista ollut haittaa, nykyisin haisevat jo vaatteetkin jos on käynyt navetassa tai tallissa.


      • eiks.vaan
        ö-Öö kirjoitti:

        Jep

        Hiiret on yleisiä. Tämä aika tiivis rakennus, jostain ne aina tunkee. Aiemmin katolta, nyttemmin lattian alta. Pieniä elukoita, mahtuvat pienistä raoista. Syövät reikiä. Ja kun hiiret on kerran tehneet reitin, sieltä niitä sitten lappaa.

        Ei toi sinällään mikään paha ongelma ole, on kuitenkin. Mulla on hiirenloukkuja, joskus aina joku niihin menee. Sitten on pari elektronista hiirenkarkoitinta. Mun mielestä karkottimet toimii hyvin. Mutta jos hiiri nyt kuitenkin sattuu änkeämään sisälle, ei karkottimet niitä ulos karkota, niitten tarkoitus on estää sisälle tuleminen. Myrkkyjä ei voi käyttää, just, koska kissa.

        Tämä ketju kaukana aloituksen aiheesta, päättyköön nyt.

        =DW=

        Lähinaapuristahan se kissakin käy, eikä häritse virren veisuulla ;-)


    • reppuriika

      Olen kristitty ja hyvin olen naapurieni kanssa pärjäilyt. Yläkerrassa asuu vapaakirkollinen pariskunta, joskaan he eivät ihan jatkuvasti siinä asu.

      Asunnostani kuuluu joskus hengellistä ohjelmaa ja musiikkia ja ovellani on käytävän puolella ovikoristeena ristiaihe ja siinä on raamatunlause. Herra on valkeuteni ja pelastukseni. Ps 27: 1.

      Laittaessani ovikoristetta ensin ajattelin, että onko se häiritsevää kun se on näkyvillä portaikossa ja tavallaan kaikille yleisessä tilassa. Mitään ikävää kommenttia ei ole tullut naapureilta. Minun rapussa kahdessa suuressa asunnossa on nuoria ja toinen taitaa ollakin viisi huonetta vuokrattuna opiskelijoille, kun isäntä asuu avokkinsa luona tällä hetkellä.

    • Eipä oo tullu udeltua naapurien vakaumusta mitäs sitä vanhoja ihmisiä häirittemään .
      Muutenkin ovat aivan järkyttävän tavallisia ja huomaamattomia , mahtaisko ne yöllä touhuta ku päivällä ei näe .
      Niitten kans ei millään saa riitaa aikaseks.

    • En-istu-kädet-ristissä

      Mökki naapureista vähänkin kirkkoon päin hurahtaneet ovat delanneet aikoja sitten aivan viimeiseen pappaan ja mummoon saakka. Myös nuorempi väki. Ne vähät naapurit mitä jäljellä on, ovat uudenkarheita ja mieluummin kiroilevia pakanoita kuin edes virsikirjaa tuntevia.
      Näistä elementti edustus kirkoista (kerrostalot) tunnen vain muutaman vanhan asujan, en ensimmäistäkään uutta viimeisen kymmenen vuoden ajalta. Jos heistä joku tahtoo moikata, saavat tehdä aloitteen. Muuten eivät ole arvoisiani.

    • hölmöt

      Kirjoituksista päätellen olette vittumaisia ihmisiä,onneksi en asu naapurissanne,jos asuisin kulkisitte pian nokka veressä.Helvetin kyttääjät.!

      • peijooni.sentään

        Vastauksestasi päätellen olet lyhyenläntä länkisäärinen välilyöntivammainen.
        Sopisit mainiosti tuon reppuriikan asuinkumppaniksi.
        Laulaisitte duettona virsiä ja hihkuisitte postiluukuista raamatun säkeitä. "Joka näyttää minulle naaman, vedän sitä nokkaan ja molemmille poskille."


      • iihahhhaaa
        peijooni.sentään kirjoitti:

        Vastauksestasi päätellen olet lyhyenläntä länkisäärinen välilyöntivammainen.
        Sopisit mainiosti tuon reppuriikan asuinkumppaniksi.
        Laulaisitte duettona virsiä ja hihkuisitte postiluukuista raamatun säkeitä. "Joka näyttää minulle naaman, vedän sitä nokkaan ja molemmille poskille."

        Muuten kävis mutta kun reppuriikalla on jo asuinkumppani. Se asuu hevosen kanssa. Hyvin heillä kuulemma menee.


      • Polleni-hei-humpati-hoi

        Eipä muuta kuin cowboy saappaat kinttuihin satula kainaloon ja kilpasille hevosen kanssa. Tiedä vaikka pääsisit satulaan.


      • iihahhhaaa kirjoitti:

        Muuten kävis mutta kun reppuriikalla on jo asuinkumppani. Se asuu hevosen kanssa. Hyvin heillä kuulemma menee.

        Kuulemma?
        Kaikkea sitä kuulee kun yksin puhuu, eikö vain.


      • Pääasia.että.kuulee

        Kyllä muuten on noin.
        Harhatkin on hyviä kuulopuheita.
        Ei tämä maailma ja kenenkään pään sisältö äänetön ole.


    • eipäsittenmuuta

      Ensi alkuunhan ne uakovaiset tuputtavat uskontoaan, mutta kun näkevät ettei tehoa, ovat hyviä naapureita. Hyvin olemme pärjänneet naapureiden kanssa kymmeniä vuosia, käymme toisissamme kylässä ja kukin elämme omilla tavoillamme.

      Ainoastaan jehovan todistajille olen joutunut antamaan porttikiellon. Ensi alkuun kävivät silloin tällöin juttelemassa, mutta kun alkoivat olla liian usein saarnan pidossa tuputtamassa uskontoaan, käskin kiertää meidän asunnon kaukaa.

      • Jehovantodistajatkin ovat ihan ok tavallisina ihmisinä ja naapureina.
        Eivät he aina sitä uskoaan tuputa. Silloin vain, kun ovat niillä valtakunnanasioilla liikkeellä. Mutta he nyt tekevät sitä, mitä heidän omatuntonsa (tai lahkonsa) käskee tekemään.

        Joskus aikoinaan, kun likat olivat pieniä, niin meillä kävi kaksi jehovantodistatyttöä ihan säännöllisesti. Heh, leikkimässä lasten kanssa, että saivat raportoida käyneensä levittämässä Jehovansanaa. Ei heistä mitään harmia ollut. Ihan mukavia tyttöjä. Veivät aina roskapussinkin mennessään tuonne ulos kaukaloon.

        Myöhemmin olen kuullut, että ainakin toinen heistä luopui siitä uskosta. Hänen vanhempiaan oli käsketty pitämään etäisyyttä tyttäreensä sen jälkeen, mutta he erosivat koko perhe jehovantodistajista mieluummin kuin hylkäsivät oman lapsensa.


    • mallillaa

      Onhan noita ainakin pari asukasta naapurirapussa, vaan sopuisaa väkeä tuntuvat Lutterin porukka olevan, vaikka papit kovasti kinaavat tuosta homojen vihkihommasta.
      Vaan, ei minun pirtaan mene millään opilla, muka avikseen vihittäisiin. Sitten alkavat mankua adoptiota, kun eivät keskenään sikiä. Täysin järetöntä touhua.
      Vaihoin tuota puoluekantaakin, kun alkoivat suosia liikaa noita puun-että maailmanhalaajia.

    • Uollos

      On se niin, että ei ole helppoa olla nii. Meinaan papillakkaa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      70
      2082
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      168
      1618
    3. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      155
      1547
    4. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      90
      1348
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      50
      1302
    6. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      286
      1168
    7. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      134
      1048
    8. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      75
      1022
    9. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      113
      1013
    10. Nainen, millainen tilanne oli

      kun huomasit ihastuneesi häneen oikein kunnolla. Missä tapahtui ja milloin
      Ikävä
      54
      882
    Aihe