Mitä hyvää on toyotan 1.2 turbossa?

16valvetwincam

Tuo on vanhaa 1.6 valvematicia tehottomampi ja laiskempi jo auriksessa, ja etenkin ch-r:ssä täysin surkea esitys. Kulutuksessa tuo ei mene yhtään vanhaa 1.6:sta pienemmällä.

Mielestäni toyota on tehnyt hyviä vaparimoottoreita, ja tuon kanssa mentiin nyt aivan metsään.

Onneksi corolla on sentään vissiin vielä 1.6:nen

96

3822

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • voisikoolla

      Olisiko sillä tavoiteltu jo tulevan EURO 7 päästöstandardin täyttämistä.

      • saastekippo

        Nehän nauraa ameriikas tollasille paska euroille! Nyt kyllä hävettää junttia!


      • Tero.toteaa
        saastekippo kirjoitti:

        Nehän nauraa ameriikas tollasille paska euroille! Nyt kyllä hävettää junttia!

        Tuskin tiesit, että USA:n päästömääräykset ovat joissakin osavaltioissa tosi tiukkoja. Tapaus VAG on hyvä todiste, että myös myös hiukkaset lasketaan. EPA:n Tier4 ei ole saavutettavissa kansankulkinekotteroiden nykymoottoreilla.


    • on.tai.näyttää

      Virallinen CO2 arvo on saatu alemmas vaikka kulutus tavallisessa ajossa onkin sama. Sellainen on tämä totuuden jälkeinen nykymaailma.

    • Toyota_hybrid

      Mitä virkaa on joillain pikkuturboilla jotka kuluttaa vähän ainostaan labrassa ? Hybridi on keksitty ja se on oikeesti vähäpäästöinen auto. Dieselin kulutus ilman käyttövoimaveroa tekee jo miltei dieselinkin turhaksi polttoaineen hintaero on niin mitätön.

      • kolili

        Hybridi taloudellinen ja vähäpäästöinen?? huhuhuhh mitä paskaa nyt sähköllä pitää ladata autoa mutta talon lämmittäminen on jäätävän kallista ja epätaloudellista ainakin energiatehokkuusmittareilla, E-lukua tarkoitan, miten hitossa painavaa akkua kuljettava pikkuauto oikeesti olisi hyvä ja varsinkin kun esmes se toyota hybridi tai sähkölaite prius on mielestäni saatanan ruma ja paskinpia ajettavia muihin verrattuna ettei tee mieleen koskea mihinkään toyotaan vuosiin.
        Vielä verrokkina kun mentiin kuusamoon talvella samaa matkaa muijan enon kanssa, heillä hybridi rav ja meillä volkkari passatti tdi samalla kuormalla mentiin laatikko katolla ja kunnon vauhdilla öiseen aikaan, volkkari poltti dieseliä sen 5,5 l/100km kun perässä pyrkivä toyota poltti bensaa 8-9 l /100km sama matka sama aika no tuli ne valmiisen kahvee pöytään sinne kesätien mökkiin kun me oltii jo purettu tavaratkin.
        Saunassa vaan kehu että oli viimeinen että ensimmäinne taloudellinen auto kun vie polttoainetta enempi kuin edellinen opel ignisia.


      • Huvinsakullakin

        Uskotko ihan aidosti itse juttuihisi?
        Luulin että hupiukko oli kuollut,ei näköjään


      • kolili
        Huvinsakullakin kirjoitti:

        Uskotko ihan aidosti itse juttuihisi?
        Luulin että hupiukko oli kuollut,ei näköjään

        Mikä sinusta ei ollut totta no kauneus on katsoja silmissä, mutta kuusamon keikka keväällä mentiin juurikin näin.
        On meillä se kansivaivainen avensis myynnissä .


    • perustero

      Turbo on valitettava harha-askel Toyotalta, luultavasti jää ainoaksi ja paluu vapareihin tulee aika pian. Mazda näyttää esimerkkiä siitä, että turbot ovat turha keksintö. Vapari hybridin parina on kyllä paras ratkaisu ja siihen ei Toyota turboa ymppää.

      • Lopullisesti

        Tohon täytyy kommentoida sen verran että mazda tuo turbon,taitaa tulla jo kesällä kutoseen,kolmoseen tuleekin ens vuonna vallankumouksellinen bensa vehje....


      • turpollamiljoonat

        Miksi harhaan kaikilla muillakin turbo eikös ja kulutus saatu kuriin tehoakin mukana että miksi valittaa .
        Turbo niin vanha juttu jo että voi jo itsellä kokemus alkoi 1997 mallin passateista ja tähän päivää on tullut veivattua niillä monta sataatuhatta eikä turboissa mitään vikaa.
        Vapari t on kaiketi ennen 1970 lukua eikö? olenko väärässä?


    • 23432432

      Turbo on hyvä asia mutta to Tojon 1.2L nyt vaan on ponneton. Tojo olisi kaivannut Aveen 1.8L turbon jollain 180hp teholla automaatin kanssa. Olisi kauppa käynyt paremmin. Nyt Tojo on tunnettu vain tehottomista malleista.
      Nopein Tojo mikä soveltuu perhekäyttöön on RAV4 hybrid. Tämä jos mikä on outoa.

      • Kerkokokkooko

        Kun ikää hieman karttuu, huomaat että ei se tehokkuus ole sittenkään se tärkein asia autossa.


      • Kuudettakymmentä
        Kerkokokkooko kirjoitti:

        Kun ikää hieman karttuu, huomaat että ei se tehokkuus ole sittenkään se tärkein asia autossa.

        Ei tehokkuus ole tärkeintä, mutta alimittainen kone tappaa auton mukavuuden.
        Näin vanhemmallakin iällä.


      • JustNäin
        Kuudettakymmentä kirjoitti:

        Ei tehokkuus ole tärkeintä, mutta alimittainen kone tappaa auton mukavuuden.
        Näin vanhemmallakin iällä.

        Mielestäni kaikki Suomessa myytävät autot kulkee sen 120 km/h, jopa kuorma päällä.

        Tarkoitat nyt ilmeisesti vanhempia neliveto pickuppeja, ahtamattomalla dieselkoneella ja mersuja 1970-luvulta.


      • 2423423
        Kerkokokkooko kirjoitti:

        Kun ikää hieman karttuu, huomaat että ei se tehokkuus ole sittenkään se tärkein asia autossa.

        No just alkaa se viidenkympin villitys mutta vielä silti innostaa voimakas kone. En silti aja kovaa mutta tarvittaessa pitää olla paukkua.

        Avensiksessa mulla oli joskus 163hp pata ja siinä oli luonnettakin. Sen jälkeiset Tojot on olleet pelkkiä nuhapumppuja joten nyt mennään germaaneilla.
        Tojollakin olisi kunnon vehkeitä mutta vain USA/Aussi markkinoille.


      • SepeteusSepe
        Kerkokokkooko kirjoitti:

        Kun ikää hieman karttuu, huomaat että ei se tehokkuus ole sittenkään se tärkein asia autossa.

        No perkele ei olekaan vaan kunnon alavääntö! Se tuo vaivattomuutta ajoon, kun on 500nm 1500 kierroksesta lähtien käytössä ja autolla painoa alle 1400kiloa.


      • vwk70
        JustNäin kirjoitti:

        Mielestäni kaikki Suomessa myytävät autot kulkee sen 120 km/h, jopa kuorma päällä.

        Tarkoitat nyt ilmeisesti vanhempia neliveto pickuppeja, ahtamattomalla dieselkoneella ja mersuja 1970-luvulta.

        Kyllä se hiacella oli vaikeeta.


    • Körötellään

      Ei tojon koriin voi laittaa mitään tehokasta konetta. Se menisi aivan propeliksi samantien.

    • Toyota-palstan

      trollipoju vinkui vielä syksymmällä turboa ja nyt sama pikkunulli vinkuu turbon huonoutta. Koettaisi poju nyt pikkuhiljaa päättää mitä se haluaa. Sinänsä Toyotan tekemänä kone varmaan kestää, toisin kuin Vw-sätökset.

      • ei_ne_vaan_osaa

        Vika on peilissä, kun naama on vino.

        Tohjon ongelma on, että se on tippunut kehityksen kelkasta. D4D pommikone-episodin jälkeen oli pakko myöntää, ettei me osata dieseliä tehdä. Eikä pakettiautoa.. eikä pikkuautoa (PSA:lta tämäkin ostetaan).

        Vapareissa kehityksen kärkeä edusti 1,33 litrainen, jota "kehuttiin" edeltäjäänsä nuhaisemmaksi. No, tehtiin turbo, mutta mopo sekin on. Kun ei kertakaikkiaan osata, niin ei maailma pelkällä turbon lisäämisellä paremmaksi muutu.

        Ei onnistu myöskään moottorin ja vaihteiston yhteensovitus. Turbo automaatti on saanut Teknavilta "kiitosta" siitä, että portaaton vaihteisto on käyttömukavuudeltaan huonompi kuin kaksoiskytkinvaihteisto. Saavutus sekin.

        Ennen tätä kuminauhavetoa tehtiin robottivaihteistoa, joka on yleisesti tuomittu surkeimmaksi tulkinnaksi aiheesta. Tämä robotti on niin surkea, etteivät edes terot kehtaa siitä puhua, vaan yrittävät väittää, ettei moista ole ikinä valmistettukaan tai ainakaan Suomeen tuotu. Kyllä on.


    • Noloesitys

      On siinä se hyvä että se maksaa vähemmän kuin hybridi. Muuten on vaikea keksiä mitään hyvää. Miten Tojo onnistuu mokaamaan tuonkin....Yksikään eurooppalainen ei osaisi rakentaa pikkuturbo jossa yhdistyy pikku vaparin vaisu kiihtyvyys. ja ison veekuutosen kulutus. Ja siihen vielä.tojon turbojen hajoilu 😁

      • Vain_Toyota-palstan

        trollipojulta syntyy tällaisia oksennuksia. Kylläpä Helkama-autossa ollaan paniikissa. Olisi mukava tietää, kuinkahan monta Vw-konsernin autokauppaa trollipoju on omalla sekoilullaan sotkenut ja ohjannut asiakkaat Toyotalle. Olen aivan satavarma että näin on käynyt vähintään sadoissa jos ei tuhansissa tapauksissa. Tähän kävisi päätteeksi slogan: TOYOTA-TROLLIPOJU - TYÖNANTAJANSA SKODAN PAHIN VIHOLLINEN


    • Mukavaa.vääntöä

      "Mielestäni kaikki Suomessa myytävät autot kulkee sen 120 km/h, jopa kuorma päällä.
      Tarkoitat nyt ilmeisesti vanhempia neliveto pickuppeja, ahtamattomalla dieselkoneella ja mersuja 1970-luvulta."

      Sen 120 kulkee kaikki varmaan. Mutta ei välttämättä mukavasti. Ja jo aivan maantienopeuksilla on aivan eri juttu ajaa vääntävällä koneella kuin vajaavääntöisellä vaparilla jota joutuu huudattamaan kuin mopoa.
      Sellainen koneenhuudattaminen ja vaihdekepin vatkaaminen on teinipoikien hommia.

      • likhuiygyug

        Noniin, seuraava kommentti onkin sitten että moottorikoon tulee olla vähintään viisi litraa ja sylintereitä 8.

        Mukavuuden takaa automaattivaihteet, automaattinen ilmastointi ja vakionopeussäädin. Lisäksi tulisi olla kattoluukku, nahkaistuimet ja hyvät stereot.

        Ja kun sen jälkeen ei mukavuus enää riitäkään, autossa pitäisi olla myös näyttävyyttä, komeat vanteet ja leveät renkaat, hieno maalaus ja ralliraidat.

        Mitä vielä tarvitaan noille Suomessa oleville 100km moottoritiepätkille? Että selviää mukavasti hengissä sen tunnin matkan?


      • tojo.rima.matalalla
        likhuiygyug kirjoitti:

        Noniin, seuraava kommentti onkin sitten että moottorikoon tulee olla vähintään viisi litraa ja sylintereitä 8.

        Mukavuuden takaa automaattivaihteet, automaattinen ilmastointi ja vakionopeussäädin. Lisäksi tulisi olla kattoluukku, nahkaistuimet ja hyvät stereot.

        Ja kun sen jälkeen ei mukavuus enää riitäkään, autossa pitäisi olla myös näyttävyyttä, komeat vanteet ja leveät renkaat, hieno maalaus ja ralliraidat.

        Mitä vielä tarvitaan noille Suomessa oleville 100km moottoritiepätkille? Että selviää mukavasti hengissä sen tunnin matkan?

        Jokainen vetää oman rajan mukavuudelle ja sen hinnalle. Nykyaikainen alta 150.000km ajettu peruseurooppalainen tarjoaa kymppitonnilla ilmastoinnin, vakkarin, 200 Nm vääntöä alkaen 1500rpm ja ajo-ominaisuudet joista japsit näkevät unia. Hyvän äänentoiston saa viidelläsadalla jos se kiinnostaa.
        Moottori on auton sydän. Voimaton sydän ei ole hyvä juttu.


      • etteivaan

        Ööö, miten tämä liittyy aihealueeseen?


      • Ei_moottorikoon
        likhuiygyug kirjoitti:

        Noniin, seuraava kommentti onkin sitten että moottorikoon tulee olla vähintään viisi litraa ja sylintereitä 8.

        Mukavuuden takaa automaattivaihteet, automaattinen ilmastointi ja vakionopeussäädin. Lisäksi tulisi olla kattoluukku, nahkaistuimet ja hyvät stereot.

        Ja kun sen jälkeen ei mukavuus enää riitäkään, autossa pitäisi olla myös näyttävyyttä, komeat vanteet ja leveät renkaat, hieno maalaus ja ralliraidat.

        Mitä vielä tarvitaan noille Suomessa oleville 100km moottoritiepätkille? Että selviää mukavasti hengissä sen tunnin matkan?

        tarvitse olla kuin 3.5 litraa ja V6 riittää. Mukavuuden takaavat portaaton automaattivaihteisto, vakionopeussäädin joka pitää etäisyyden edelläajavaan vakiona, 2 piirinen automaati-ilmastointi, ylellinen lämmitettävä ja ilmastoitu nahkaverhoilu ja huippuluokan Mark Levinson stereot. Näyttävyyttäkin riittää maalauksessa ja 18" vakiovanteissa ja renkaissa. Ralliraitoja ei ole mutta Xenon/led-valot löytyvät, samoin alustan voi säätää napista moneen asentoon. Sähköllä toimivat samoin istuimet muisteineen, automaattisesti tummentuvat peilit, peruutuskamera ja muut pysäköintiavustajat edessä ja takana. Nämä kaikki saatte samassa paketissa jos hankitte alle 10-vuotiaan hybridi-Lexuksen, tuon luxusautoista luotettavimman. Tämä mielipide on kirjoitettu aivan Toyota-trollipojun kiusaksi mutta se on täyttä totta.


    • assgas

      Eipä kulje pyhällä hengellä, mikään kottero ameriikas, saavat haistella pakokaasua ja cokiksella huuhtovat loput sisuksiin!

    • TojoMokaaAina

      Ei ole moottorikonstruktiota josta Tojo ei saisi tehotonta ja paljon kuluttavaa.

      • Tojoeiosaa

        ...Ja lisäksi tojon turbot on surullisenkuuluisia.


    • pappa.ei.jaksa.vaihtaa

      "Mitä vielä tarvitaan noille Suomessa oleville 100km moottoritiepätkille? Että selviää mukavasti hengissä sen tunnin matkan?"

      Tojoteroille ei mene millään kaaliin sellainen aivan perusasia nykyaikaisista turbokoneista että sen vahvuus ei ole huipputeho vaan laaja tehoalue ja alhainen kulutus. Turbokoneet ovat nimenomaan nöyriä työjuhtia verrattuna tojon viritettyihin kierroskoneisiin joissa tehoa ja vääntöä löytyy vain huudattamalla konetta.
      Moottoritiellä tasaisella nopeudella tojollakin pärjää varmaan aivan hyvin.
      Turbokoneen mukavuusaspekti pääsee loistamaan nimenomaan taajamissa ja muualla missä nopeutta joutuu muuttamaan toistuvasti. Silloin laaja tehoalue tarkoittaa sitä että vaihtamistarve pienenee paljon ja auto reagoi kaasuun nopeasti ja vahvasti ilman että pitää etsiä just se oikea vaihde tehoalueen löytämiseksi.
      Se on sitä jokapäiväistä ajon mukavuutta.

      • Tero.toteaa

        Katsos kun kun edistyksellinen Toyota-kuski ei tarvitse vaihdella vaihteita kaupunkiliikenteessäkään. Hän säätää nopeutta tarpeen mukaan kaasupolkimella, ennakoi ajoissa punaisten valojen palaessa ja ohittaa viereisellä kaistalla olevia turbo-Toopeja useita kerrallaan. Siihen ei tarvita muuta kuin liikenneälyä! Samalla älyllä voi pelata tietysti muillakin autoilla, turbolla tai ilman.
        Sitäpaitsi Toyotan moottoreissa on ihan hyvä alavääntökin nerokkaan tekniikan takia.


      • Toyota_hybrid

        Ei takaisinkutsua ei vastuuta viallisesta osasta ! Tyypillistä Pokswaagen kulttuuria ei ole vaarallista jos auto ei kiihdykkään ja omistaja on osasyyllinen paskaan laatuun!


      • Toyota_hybrid

        Toyota hybridissä on aina oikea välitys ja pieni kulutus toisin kuin jossain TSI_DSG virityksissä jotka arpoo ja nykii vaihteita ees taas!


      • Kierrosluvusta

        "Turbokoneet ovat nimenomaan nöyriä työjuhtia verrattuna tojon viritettyihin kierroskoneisiin joissa tehoa ja vääntöä löytyy vain huudattamalla konetta."

        Ei voi muuta kuin nauraa tuolle Turboteron valituksille moottorien kierrosluvusta.
        Nykyajan vaparit, mukaanlukien Toyotan uudet bensavaparit huutavat nykyään lähinnä vain kiihdytystilanteissa ja tämä siksi että moottorista varmasti saataisiin paras mahdollinen kiihtyvyys jokaisessa ripeämmässä kiihdytyksessä. Tasaisessa ja rauhallisessa ajossa nykyajan vaparimoottorikin kiertää alle 2000rpm.

        Esimerkiksi voidaan ottaa ulkomailta Toyota Vios, mikä hiljattain sai uudemman 1.5 litrainen bensamoottorin. Ei tosin taida olla sama moottori kuin tuo Yariksen tuleva 1.5 litrainen bensamoottori. Kuten näkyy videosta. Viosin moottori huutaa lähinnä kiihdytyksissä, mutta tasaisessa/rauhallisessa ajossa moottori ei huuda yhtään. Vaan moottori kiertää hieman yli tyhjäkäynnin.
        https://www.youtube.com/watch?v=cpkbhTSyOyQ


      • vatkaten.ja.vinguttaen

        Tuossa koneessa näyttää olevan maximivääntö 145Nm. Aivan mopo. Kaikkein heikoimmassakin TSIssä vääntöä löytyy 200Nm laajalla alueella.

        Automaattina tuollainen vielä menee kun laatikko huudattaa konetta tarvittaessa, mutta manuaalina tuollasen täytyy olla todella rasittava moottori. Vaihteita joutuu käyttämään jatkuvasti.


      • yli400Nm

        Lukaisinpa tuon postauksen ja heräsi kysymys kaupunkiliikenteen jatkuvasta nopeuden vaihtelusta. Siinähän liikutaan yleisimmin nopeusalueella 0-50 kmh, jolloin huippuväännöllä ja -teholla ei ole juuri käyttöä.
        Liikennevalopysähdyksiä huomioimatta nopeusvaihtelu ei viisaalla ajamisella ole kuin /- 5 kmh tai aiheuttaa jojo-ilmiön ja hidastaa liikennevirtaa paljonkin ja mitä järkeä on kiihdyttää yli tarpeen joutuakseen seisomaan seuraavissa liikennevaloissa. Se se onkin hidasta menoa ja sillä tyylillä pääsee katselemaan kun viisaammin ajavat vilahtavat viereisellä kaistalla ohitse.
        Toki reipas kiihdytys on taloudellisin ajotapa ja automaattiautolla se onkin helppoa. Ketä nyt kepin heiluttaminen enää kiinnostaa!!!
        Vääntöä tarvitaan maantienopeuksissa, jolloin ahdetulla moottorilla kierrokset ovat jopa n 1500rpm kun nopeus on 100kmh menon ollessa leppoisaa adaptiivisen cruisen pitäessä riittävän turvavälin. Miksi sitä kaasupoljinta pumppaamaan kun elektroniikka tekee sen paremmin!!!


    • tojotavaari55

      Toyota ostaa dieselmoottorinsa BMW:ltä. VW:ltä voitaisiin ostaa 1.0 TSI, jolla voitaisiin korvata koko henkilöautomalliston moottorit.

    • ei.vaan.väännä

      "Sitäpaitsi Toyotan moottoreissa on ihan hyvä alavääntökin nerokkaan tekniikan takia."

      Hyvä ja hyvä. Juttua kyllä riittää näillä teroilla mutta kun aletaan oikeasti vertailemaan moottoreita niin totuus on vähän karumpi. Kaikkein mopoinkin VW:n TSI tuottaa enemmän vääntöä jo 1.400rpm kuin Tojon tehokkaimman bensakoneen huippuvääntö on jossain 4.000 rpm.

      • 2.4STW__

        Pikkuturbo kyllä tuottaa vääntöä mutta ei heti kaasun painamisen yhteydessä vaan västä vähän myöhemmin. Tämä on ainakin itseä häiritsevä ominaisuus ja kun siihen yhdistetään VWn robottiaski niin tulos on surkea. Niinpä mm. audi on lisäämässä sähköisen ahtimen turbon kaveriksi ja Volvo käyttää vielä erikoisempaa tekniikkaa uudessa D5 koneessa. Turbojen viiveet on häiritseviä niille jotka oikeasti haluaa jotain muutakin kuin kotoa kauppaan ja takaisin.


      • ryömien
        2.4STW__ kirjoitti:

        Pikkuturbo kyllä tuottaa vääntöä mutta ei heti kaasun painamisen yhteydessä vaan västä vähän myöhemmin. Tämä on ainakin itseä häiritsevä ominaisuus ja kun siihen yhdistetään VWn robottiaski niin tulos on surkea. Niinpä mm. audi on lisäämässä sähköisen ahtimen turbon kaveriksi ja Volvo käyttää vielä erikoisempaa tekniikkaa uudessa D5 koneessa. Turbojen viiveet on häiritseviä niille jotka oikeasti haluaa jotain muutakin kuin kotoa kauppaan ja takaisin.

        Hifistelijän mielipide kirjattu ja koskee ymmärtääkseni vain tilannetta kun nopeus on alle 3 kmh. :-)
        Turbokoneessa on käytettävissä kaikki vääntö välittömästi kun koneessa on kierroksia 1400rpm tai enemmän. Siinä ei ole mitään viivettä. Eli koskee käytännössä kaikkia tilanteita ajossa poislukien paikaltaan lähtemisen ja parkkeerauksen.


    • fysiikan.perusteet

      Turboviiveestä puhuminen liittyy vanhoihin aikoihin ja isoihin turboihin jotka heräsivät henkiin vasta isoilla kierroksilla.
      Turbo kun ei koskaan reagoi millään tavalla kaasupolkimen liikkeisiin vaan ainoastaan pakokaasujen määrään.
      Kun ymmärtää tämän fysiikan perusasian niin puheet turboviiveestä saavat koomisia piirteitä.

      • seataudiskodaVWsama

        VW konsernilla on viivettä vastata asiakkaiden huutoon.
        Liian kalliita korjauksia ja lyhyttä takuuta


      • TyytyväinenVWkuski
        seataudiskodaVWsama kirjoitti:

        VW konsernilla on viivettä vastata asiakkaiden huutoon.
        Liian kalliita korjauksia ja lyhyttä takuuta

        VW asiakkaat eivät huuda vaan ostavat uusia volkkareita. Vain tyytyväinen asiakas ostaa uudestaan. Tänäkin vuonna uusia VW:n autoja on rekisteröity tuplasti enemmän kuin lähintä kilpailijaa.
        Sellaisen menestystarinan voi rakentaa vain tyytyväiselle asiakaskunnalle. Vai mitä?


      • Toyota-palstan
        TyytyväinenVWkuski kirjoitti:

        VW asiakkaat eivät huuda vaan ostavat uusia volkkareita. Vain tyytyväinen asiakas ostaa uudestaan. Tänäkin vuonna uusia VW:n autoja on rekisteröity tuplasti enemmän kuin lähintä kilpailijaa.
        Sellaisen menestystarinan voi rakentaa vain tyytyväiselle asiakaskunnalle. Vai mitä?

        trollipojun sekoilu ja inttäminen jatkuu. Kyllä täällä apinaa taas koijataan. Tai, eihän se mitään oikeaa koijaamista ole kun faktatiedolla tyrmätään pojun noloja ja lapsellisia peruskoulutason väitteitä. Mutta hauskaa se on katsoa trollipojun vääntelehtimistä. Mitäs läksi konkurssifirmalle töihin trolliksi. Ehkä siihen ei tervepäistä mistään löytynyt.


    • AsiatMuuttuvat

      Toyotahan tuo uusia moottoreita,vaihteistoja, hybridijärjestelmiä markkinoille vuosien 2017-2021 välillä. Joten on täysin mahdollista että myös Auris ja CHR saavat nykyistä paremmat moottorit viimeistään vuonna 2021, mahdollisesti jopa aikaisemminkin. Vaikea sanoa etukäteen koska välillä Toyota julkaisee uusia moottoreita hieman epäsäännöllisesti ja yksi kerrallaan.

      http://toyotanews.pressroom.toyota.com/releases/toyota-tnga-powertrain-responsive-driving.htm
      Within the five years to the end of 2021, Toyota plans to introduce 17 versions of nine engines, including the 2.5-liter engine announced today, 10 versions of four transmissions, including multi-geared automatic transmissions and a new kind of continuously variable transmission, and 10 versions of six hybrid systems.

      Suunnilleen näin Suomennettuna:
      "Viiden vuoden aikana, 2021 loppuun mennessä. Toyota suunnittelee julkaisevansa 17 versiota yhdeksästä moottorista, mukaan lukien 2.5 litraisen tänään julkaistun moottorin. 10 versiota neljästä vaihteistosta, mukaan lukien monivaihteisista automaatti vaihteistoista ja uudemmista CVT vaihteistoista. 10 versiota kuudesta hybridijärjestelmästä."

      Siitä olen samaa mieltä AP:N kanssa että tuon 1.2l turbokoneen julkaisu oli virhe.

    • Ainoa_tollo

      joka pientä turbokonetta Toyotalta on täällä edes vaatinut on tietenkin aito Toyota-palstan trollipoju. Se nolo ja lapsellinen.

    • Ankeaitäauto

      ankea itäkippa Tojo ei osaa moottoreita. Ne on vasta 90-luvun kohdalla menossa. Sama koskee kylöäyäs koreja - ne pitää ruostesuojata niinkuin ennenvanhaan.

    • on.se.mukava

      "Ei voi muuta kuin nauraa tuolle Turboteron valituksille moottorien kierrosluvusta.
      Nykyajan vaparit, mukaanlukien Toyotan uudet bensavaparit huutavat nykyään lähinnä vain kiihdytystilanteissa ja tämä siksi että moottorista varmasti saataisiin paras mahdollinen kiihtyvyys jokaisessa ripeämmässä kiihdytyksessä. Tasaisessa ja rauhallisessa ajossa nykyajan vaparimoottorikin kiertää alle 2000rpm."


      Tasaisella vauhdilla ajaminen ei paljon tehoja vaadi ja siihen tojon vajaavääntöiset moottorit pystyvät.
      TMn talvitestissäkin valitettiin juuri sitä että jos haluaa vähänkin kiihdyttää niin tojon jojoboxi vinguttaa konetta heti häiritsevästi. Tämä juuri sen takia että tehoalue on niin kapea ja korkealla. Jos ei nostä kierroksia korkealle niin mitään ei tapahdu.
      Turbokoneella suurin vääntö on käytössä jo alkaen 1.400rpm jolloin voimaa löytyy läpi koko kierroslukualueen, Ei tarvitse kepittää ja huudattaa konetta kun haluaa kiihdyttää.

      • kehujanrabittiVW

      • Mesotkaa.rauhassa

        Ei mulla muuta ole kertoa kuin reilun kahdenkymmenen vuoden ajelut VWllä ilman penniäkään korjauksiin. En tiedä myöskään kenenkään tuttavani korjanneen Volsuja isolla rahalla.
        Tämä reaalimaailmasta. Netissä voi mesota niin paljon kuin haluaa, se ei käänny kuluksi kenellekään Volsunkuskille.


      • paska.mikä.paska

        "Onko maksetulla mainostajalla kaiken kumoavaa vastinetta?"

        Ja kuinka paljon lisää vääntöä tojon onnettomiin vapareihin tulee tällaisilla kirjoitteluilla? Ei yhtään.


    • Kohti_hybridiä

      Uusi tänä vuonna tuleva Yaris on varustettu uudella 1.5 moottorilla, oliko se 106Hp/130Nm. Kulutus on kuitenkin pienempi kuin aikaisemmassa 1.3 koneessa vaikka tehot paremmat. Odotan mielenkiinnolla uutta Yaris Hybridiä tuolla koneella. Uudessa Yariksessa on muuten Safety Sense paketti vakiona (mm. törmäysvaroitin/automaattijarrutus).

      • FaktojenTarkistaja

        Muistit lukemat vain hieman väärin. Oikeat lukemat ovat 108-111hv/136Nm (118Nm 2000rpm käytössä alueella) uudella Toyotan 1.5 litraisella 2NR-FKE bensamoottorilla.


    • Surkea.suoritus

      "Uusi tänä vuonna tuleva Yaris on varustettu uudella 1.5 moottorilla, oliko se 106Hp/130Nm. "

      Todella surkeita lukuja vuonna 2017. Ei kahta sanaa tästä.

      • Kohti_hybridiä

        Tavallaan (ja oikeestikin) totta. Mutta tällaisia ne ahtamattomat ovat valitettavasti. Riittää kuitenkin kaupunkiin ja tasaiseen maantieajoon aivan riittävästi.


    • seataudiskodaVWsama

      Hyvää lienee että kestää miljoona km.

      TSIVWkoneet korjattu kolmeenkertaan samassa km määrässä.

    • wanhaliitto

      En luota mihinkään turboon, edes Toyotan valmistamaan. Ne on kalliita vehkeitä korjata ja itse koneetkaan ei kestä turboa. Tehoa saa kun osaa painaa kaasua ja vaihtaa vaihteita, sitä ei tämä pullamössösukupolvi kait osaa.

      • ei.tarvitse.korjata

        Nyt on henkilökohtaiseststi takana kymmenen vuotta turbo-autoilua ja penniakään ei ole mennyt auton korjaamiseen. Jos joku haluaa kärvistellä vanhoilla vapareilla niin se on oma valinta. Turha tulla kuitenkaan sanomaan että turbokoneita joutuisi jatkuvasti korjaamaan.


      • metalliliitos

        aika wanhaa liittoa edustat olen ajellut 20 vuotta turbo volkkareilla eikä ongelamaa longlife eli 30 000km on menty öljyllä eikä juurikaan niissä kilometreissä ole öljyn kulutusta no, pääosin kaupparatsujen ekat 200 000km ajettuja volkkareita olen ajanut dsgeellä ja ilman eikä kyllä tunnista nykimistä kuin vaikka toyotan automaateilla.
        Jos samat ajot olis vapareilla olisikos kuluttanut pikkasen enemmän ja vähemmän tehoa eikö niin appi ukon vapari avensis 2.0 l kuluttaa aina melkein 10 l/ 100 km kun audilla pääsee 6.5 l/100km


    • h.anuri

      106Hp/130Nm, olikos tää joku mopopalsta? Ei kai nyt kukaan tollasta osta, oikeesti? Niitä teidentukkoja on jo nyt aivan riittävästi, jättäkää noi alitehoiset mopedit kauppaan.

      • Onhan_tämä

        sikäli mopopalsta kun sinä Toyota-palstan trollipoju ajelet sillä yh-äipän sosiaalitoimen avustuksella hankkimalla Helkama Raisulla.


      • SieltähänNe

        h.anurilla on ihan omat tehoarvot ja väännöt, mistähän on nekin keksinyt.
        Nimimerkki kuvaa oivasti millä trolli ajattelee, lieneekö sukua ministerin tilannesilmälle kts. Iltalehti.


      • h.anuri
        SieltähänNe kirjoitti:

        h.anurilla on ihan omat tehoarvot ja väännöt, mistähän on nekin keksinyt.
        Nimimerkki kuvaa oivasti millä trolli ajattelee, lieneekö sukua ministerin tilannesilmälle kts. Iltalehti.

        Uusi tänä vuonna tuleva Yaris on varustettu uudella 1.5 moottorilla, oliko se 106Hp/130Nm. Muistit lukemat vain hieman väärin. Oikeat lukemat ovat 108-111hv/136Nm (118Nm 2000rpm käytössä alueella) uudella Toyotan 1.5 litraisella 2NR-FKE bensamoottorilla. Nysväreiden alitehoisia mopedeja! Tolla kun rekan ohittaa, no ehkä lentokentällä onnistuu.


      • Kohti_hybridiä
        h.anuri kirjoitti:

        Uusi tänä vuonna tuleva Yaris on varustettu uudella 1.5 moottorilla, oliko se 106Hp/130Nm. Muistit lukemat vain hieman väärin. Oikeat lukemat ovat 108-111hv/136Nm (118Nm 2000rpm käytössä alueella) uudella Toyotan 1.5 litraisella 2NR-FKE bensamoottorilla. Nysväreiden alitehoisia mopedeja! Tolla kun rekan ohittaa, no ehkä lentokentällä onnistuu.

        Eipä pidä unohtaa et tuon päälle tulee sähkömoottori, 61hp ja 169Nm (2014 arvot). Tekee kaupungissa liikkumisesta todella kepeää noilla arvoilla. Valitettavasti ainoastaan liikkeelle lähtö on ripeää, ja siihen se jää :(
        Mulla on nyt 300hp/650Nm, ja se on kohtalaisen riittävää, mutta en tarvitse noita juuri koskaan. Ajan aina cruise päällä 80-120kmh, joten... Luulen et hybridi on tilauksesssa 2 viikon sisään.


    • tojovoittaaVW

      Se on kestävä toisin kuin VW konsernin autot.

      Aika ratkaiseva ero?

      • Tässä keskustelussa ei puhuttu Mersuista vaan Toyotan romuista.


    • Hyväätojotaa

      Mitäkö hyvää 1,2 koneessa? Moottori on suunniteltu koknaan uudelleen: Turbo on integroitu suoraan pakosarjaan, joka on vesijäähdytteinen. (tasainen käyttölämpötila) Jäähdytyksessä on termostaatti heivattu pois ja sähköinen vesipumppu (4 nopeutta) varmistaa tasaisen jäähdytyksen kierroksista riippumatta. 2 öljypumppua, mekaaninen ja sähköinen. (ei lopu voitelu turbolta vaikka sammutat koneen kuumana) Venttiilien ajoitustekniikka (atkinsson-otto) kumpaa tarvitaan mukautuu automaattisesti.
      4- sylinteriä= tasainen käynti. ei resonanssi ongelmia.
      Tässäpä sitä, hyvää kaipaavalle.

      • VWkylmyysgoogle

        Miten sitten lämpiävyys.Hytti kylmänä niinkuin VW valmisteissa.
        Lämpenikö se golf 40min siinä autobildin testissä johonkin 15..


      • eimitäännnn

        Okei...hienon kuuloista tekniikkaa, mutta mitä käytännön hyöytyä näistä edelleenkään on vaikkapa kulutuksen ja suorituskyvyn osalta?


      • Hyväätojotaa

      • missäedut

        No ei se ala, kun teknisistä hienouksista(myöhemmällä iällä hunouksista) huolimatta 1.6 valvematic kulutti saman, oli lämmin ja ripeämpi.

        Missä ne käytännön hyödyt ovat vieäkään?

        Toyotan kuljettaja ei voita _yhtään_ mitään vaihtaessaan tuohon turhikemoottoriin.


    • öljynkulutusTSIVWautot

      Mitä hyvää on VW TSI moottorissa?

      • early.bird

        Se sai sinut heräämään taas aikaisin ja huolestumaan heti VW-moottorista Tohjo-palstalla.


      • h.anuri

        Tottakai vastaan. Miten VW:n moottori liittyy keskusteluun? Vastaa sä tähän. Ymmärrän kyllä jos omistaa Tohjon, jollain pitää olla asiat vielä huonommin, olkoon se tällä kertaa VW, ens kerralla Skoda ja sitten vaikka joku muu. Tekeekö se asiasta paremman, että etsii muita huononpia? Taitaa vaan osoittaa Tojotistien järjen vähyyttä.


      • Menestys.ratkaisee

        Pieni kulutus, todella laaja tehoalue, pitkä huoltoväli, kevyt...
        Tässä muutama syy miksi niitä on tehty muutama miljoona vuodessa jo yli kymmenen vuotta ja miksi kaikki muut valmistajat ovat kopioineet VW kehittämän konseptin.
        Sanopa joku muu moottori joka on pystynyt samaan?

        On totta että alkupään koneissa oli jakoketjuongelma, mutta se on vain pieni tahra suuresa menestystarinassa. Lopullinen menestys mitataan kuitenkin aina myyntivoluumilla, ei palstanurinan määrällä tai esson nurkkapöydän ikäautoilla ajavien huutoäänestyksessä.


      • Kaikki_Tsi-moottorit
        Menestys.ratkaisee kirjoitti:

        Pieni kulutus, todella laaja tehoalue, pitkä huoltoväli, kevyt...
        Tässä muutama syy miksi niitä on tehty muutama miljoona vuodessa jo yli kymmenen vuotta ja miksi kaikki muut valmistajat ovat kopioineet VW kehittämän konseptin.
        Sanopa joku muu moottori joka on pystynyt samaan?

        On totta että alkupään koneissa oli jakoketjuongelma, mutta se on vain pieni tahra suuresa menestystarinassa. Lopullinen menestys mitataan kuitenkin aina myyntivoluumilla, ei palstanurinan määrällä tai esson nurkkapöydän ikäautoilla ajavien huutoäänestyksessä.

        ovat osoittautuneet katastrofeiksi. Jos ei hajoa moottori jakopään takia, menee ainakin turbo tai jos sekin kestää, kuluttaa moottori öljyä litratolkulla tuhatta kilometriä kohti. Yhteistä näille kaikille on ettei valmistajaa tai maahantuojaa meinaa saada millään maksamaan susilaatuisten moottorien korjauksia. Eikä niistä hyviä saa edes korjattuinakaan. Tässä on nyt kysymys valmistajan ja maahantuojan moraalista ja sitähän ei tunnetusti löydy.


      • tekisimieli sanoa niille jotka kehuu volkkareita minulla oli vm.2005 toyota hatchback 1.6 ajoin sillä 250 tuhatta ainoat viat oli vesipumppu ja hihnan ohjainpyörä öljyä se ei syönyt tippaakaan bensaa söi talvella noin 9 litraa kesällä 7 litraa sadalla korjauskulut lähes olemattomat mielestäni tämä on suht. halpaa autoilua eräs tuttu kertoi helsingin suunnalla joku hänen kaveri oli paikallisella folkkari myyjällä töissa joutui lopettamaan koska sai burnoutin kaikki vain sen takia koska jos ihmiset toisi korjattavaksi ehkä 4-6 autoa päivässä mutta kun niitä naukujia oli satoja päivän aikana t:olen huoltomies huoltoasemalla


    • 4a-fe4ever

      Se on uusi turbo on aivan paska. Toyotan pitäisi aloittaa 4a-fe:n valmistus uudelleen, sillä siitä ei moottori parane. Siinä on todellinen automiehen jumalmoottori.

      • savu.kone

        Eipä taitaisi mennä läpi mistään päästörajoista sivistyneessä maailmassa.


      • kori.riittää

        Miksi turhaan aloittaa, jos kestävät helposti miljoona kilometriä. Jossakin on pakko olkaa iso kasa noita hyväkuntoisia moottoreita, kun korit ovat ruostuneet pois alta jo 300-400 tkm kohdalla.


      • SamaHomma
        kori.riittää kirjoitti:

        Miksi turhaan aloittaa, jos kestävät helposti miljoona kilometriä. Jossakin on pakko olkaa iso kasa noita hyväkuntoisia moottoreita, kun korit ovat ruostuneet pois alta jo 300-400 tkm kohdalla.

        Tuo pätee useisiin ennen vuotta 2000 valmistettuihin vapaastihengittäviin moottoreihin.

        Materiaalien ja öljyjen laadun paranemisen vuoksi, tuon aikakauden moottorit ei oikeastaan kulu laisinkaan. Noilla ensamoottoreilla ajetaan 500tkm aika helposti. Toki tiivisteitä ja moottorin antureita joutuu vaihtamaan, mutta itse moottori on mekaanisesti kestävä.


    • miksi.noin

      Hyvää on ainakin se, että ne isommat turbokoneet valmistaa Bemari.

      • Tojollah

        Tojon 1.2 turbo nyt sattuu olemaan kokoluokkansa kehittynein moottori, vastaavaa tekniikkaa ei muilla ole. Eikä taida vähään aikaan tulla Tojon hallitsemien patenttien takia. Se kone kestää sitten samat huimat ajomäärät kuin vanhat vaparit eli 500 000 km menee helposti. Ja kaikki tiedämme, että muut pikkuturbot ovat remontin tarpeessa ennen 200 000 km, plus turbo vaihdettava reilusti ennen 100 000 km.
        Tätä on Tojon ylivoima. Vertaansa vailla.


      • Yli9litraa
        Tojollah kirjoitti:

        Tojon 1.2 turbo nyt sattuu olemaan kokoluokkansa kehittynein moottori, vastaavaa tekniikkaa ei muilla ole. Eikä taida vähään aikaan tulla Tojon hallitsemien patenttien takia. Se kone kestää sitten samat huimat ajomäärät kuin vanhat vaparit eli 500 000 km menee helposti. Ja kaikki tiedämme, että muut pikkuturbot ovat remontin tarpeessa ennen 200 000 km, plus turbo vaihdettava reilusti ennen 100 000 km.
        Tätä on Tojon ylivoima. Vertaansa vailla.

        Tällaista schaibaa tällä kertaa autoista jotka paalataan keskiarvoa pienemmillä kilometeillä. Jepjep.
        Ja mikäköhän se ainutlaatuinen tekniikka on?
        Testien mukaan kone on sekä laiska että janoinen.


      • Trollin.ongelma
        Yli9litraa kirjoitti:

        Tällaista schaibaa tällä kertaa autoista jotka paalataan keskiarvoa pienemmillä kilometeillä. Jepjep.
        Ja mikäköhän se ainutlaatuinen tekniikka on?
        Testien mukaan kone on sekä laiska että janoinen.

        Toyotan ainutlaatuinen tekniikka tarkoittaa ettei esim. jakopäitä aleta urakkatahtia vaihtamaan uudenkarheissa autoissa jotta tulisi parempaan kuntoon. Siitäkö se sanonta tulee,että "on parempi kuin uusi" Tolkuton öljyn kulutus ei myöskään kuulu korkean tekniikan moottoreihin. Tarkennukseksi ja asian ymmäärtämiseksi pienilläkin aivoilla voin kertoa ettei keksimäsi "laiska ja janoinen" ole tekniikkaa ollenkaan.


      • itämaan_tietäjä

        > Tolkuton öljyn kulutus ei myöskään kuulu korkean tekniikan moottoreihin
        Siksipä vaiva on tohjon omistajille tuttu. Kuten myös ratkaisu: öljytikut vaihdettiin lyhyempiin. Tempulla saatiin öljynpinta korkeammalle, jolloin poistui tarve tankata autoon öljyä useammin kuin bensaa.

        Tietenkään tämä ei ole itäautojen mittapuulla ainutkertaista. Tojolla tämä ominaisuus, ei vika, johtui huonolaatuisista männänrenkaista. Datsunilla liian kireälle vedetyistä vaihdelaatikon kiinnityspulteista, joiden ansiosta lohko vääntyi muotopuoleksi.


      • einiilläajetasilti
        Tojollah kirjoitti:

        Tojon 1.2 turbo nyt sattuu olemaan kokoluokkansa kehittynein moottori, vastaavaa tekniikkaa ei muilla ole. Eikä taida vähään aikaan tulla Tojon hallitsemien patenttien takia. Se kone kestää sitten samat huimat ajomäärät kuin vanhat vaparit eli 500 000 km menee helposti. Ja kaikki tiedämme, että muut pikkuturbot ovat remontin tarpeessa ennen 200 000 km, plus turbo vaihdettava reilusti ennen 100 000 km.
        Tätä on Tojon ylivoima. Vertaansa vailla.

        Samalla on kyllä todettava että ihan tilastojen perusteella erittäin harvalla yksilöllä ajetaan tuo 500 tkm, eli ei väliä jos kone kestää 500 tkm kun auto syystä tai toisesta poistuu liikenteestä jo huomattavasti aiemmin. Lisäksi noilla CH-R:n kulutuslukemilla (verrattuna kilpailjoihin) haihtuu auton käyttöaikana useammankin turboremontin hinta pakokaasujen mukana taivaan tuuliin.


    • Sen verran paska merkki että en osaa sanoa. Varmaan pieni kulutus, mutta huono kestävyys ja tyyppiviat 100 000km kohdalla alkavat.

    • Outo.kommenttii

      "voin kertoa ettei keksimäsi "laiska ja janoinen" ole tekniikkaa ollenkaan."
      Ja mitäs tojon tekniikkaa on väitteet vw:n ongelmiin?

      Janoisuus ja tehottomuus sentään ovat suoraa seurausta tojon tekniikan matalasta tasosta. Muiden valmistajien koneet tai laatikot eivät mitenkään paranna tai huononna 1.2t-tekniikkaa.

      • Toyota-palstan

        trollipojun jutuissa on jotain niin toivotonta selittelyn makua vaikkei poju ymmärrä näistäkään asioista yhtään mitään. Nolo ja lapsellinen kommentointi paljastaa että pojun mielenterveys ei ole kunnossa.


      • VWmasennuskoda
        Toyota-palstan kirjoitti:

        trollipojun jutuissa on jotain niin toivotonta selittelyn makua vaikkei poju ymmärrä näistäkään asioista yhtään mitään. Nolo ja lapsellinen kommentointi paljastaa että pojun mielenterveys ei ole kunnossa.

        http://www.mtv.fi/lifestyle/autot/merkit/volkswagen


        tukemaan mielenterveyttä


      • Toyota.porskuttaa

        Totuuden kertominen vikavaagenin moniongelmamoottoreista ja huijausominaisuuksista saa trollin venkoilemaan ja sekoamaan. Ei koskaan ota kantaa huijaaamisen merkitykseen tai sanktioihin. Hätäpäissään yrittää etsiä Toyotan takaisinkutsuja jostain maapallon toiselta laidalta vaikka VW- moniongelmaisuus löytyy ihan omastakin maasta. Ei kovin uskottavaa.


    • kateusnostapäätään

      En ymmärrä mitä volkkarilla on tekemistä täällä tojopalstalla, vaikka se olisikin täysi paska.
      Miksi vertailu käy aina volkkariin. Onko se joku pakkomielle jollekin täällä olevalle tojofanille.
      Kaikki länsimaiset automerkit on aina parempia vertailutesteissä, kuin tojo, joten mikä merkki vaan on tojoterolle haukkumisen aihe, mutta se aina kääntyy jotenkin volkkariin, mutta miksi...
      taidan tietää siihen yksinkertaisen syyn. Kateus, perisynneistä pahin.

    • oiniitäaikoja

      4A-FE, siinä on moottori ja oikeaa Toyotan kulta-aikaa kun autot valmistettiin oikeasti Japanissa. Ja voimaa löytyy ilman huudattamistakin mukavasti. Onko tästä tultu paljonkin eteenpäin 20 vuodessa muka, epäilen, ainakaan dieselit ei mainetta kohentaneet tuosta alussa mainitusta.

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Cynthia Woods

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 💋 ­­­N­­y­m­­­f­o­­m­­a­­a­­­n­i -> https://x18.fun/girl04372247#CynthiaWoods 🔞💋❤️💋❤️💋🔞�
      YIT-Yhtymä
      1
      14846
    2. Aimee Dvorak

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 💋 ­­N­­­y­­­m­­f­o­m­a­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl02740429#AimeeDvorak 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋
      0
      3049
    3. Stephanie Love

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 ❤️ ­­N­y­­­m­f­­o­­m­­­a­a­­n­­­i -> https://x18.fun/girl01692207#StephanieLove 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Lappi
      0
      3046
    4. Molly Graham

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 😍 ­­N­­­y­­m­­­f­­­o­­m­­a­a­n­i -> https://x18.fun/girl02277975#MollyGraham 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️
      Puhelimet
      0
      3045
    5. Rachelle Reynolds

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 🔞 ­N­­­y­­m­f­­­o­­m­­­a­­a­n­i -> https://x18.fun/girl03175674#RachelleReynolds 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Etelä-Savo
      0
      3045
    6. Becky Steele

      🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑 💋 ­­N­y­­­m­­f­­­o­­­m­­a­a­­­n­­i -> https://x18.fun/girl05250014#BeckySteele 🔞❤️💋❤️
      Arkkitehtuuri
      0
      3045
    7. Allison Queen

      🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒 ❤️ ­N­­­y­m­­­f­­­o­­m­a­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl07854217#AllisonQueen 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞
      Vedonlyönti
      0
      3044
    8. Pamela Orr

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 🍒 ­­­N­y­­m­f­­o­­­m­a­­­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl06055581#PamelaOrr 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞
      Star Wars
      0
      3044
    9. Lakeisha Coleman

      🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑 💋 ­­N­y­­­m­f­­o­­m­a­­­a­n­­i -> https://x18.fun/girl08105348#LakeishaColeman 🔞💋❤️💋❤️💋🔞
      Synnytys
      0
      3040
    10. Jennifer Mitchell

      🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑 🔞 ­­N­y­­m­­­f­o­­m­­­a­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl08490246#JenniferMitchell 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Joensuu
      0
      3039
    Aihe