Siis mihin ihmeessä tarvitaan jotain 400 hv perämoottoreita? Ja ihme trendi meneillään että yli-isoissa avoveneissa tarvitaan jopa kolme isoa perämoottoria. Autopuolella hybridit tekevät tuloaan, hiilijalanjäljestä keskustellaan ja CO pitoisuus on pienenemässä kautta linjan. Mitä veneteollisuus haluaa viestittää meille näillä jättiviritelmillä veneissä. Onko maailmassa löytynyt uusia öljylähteitä vai onko veden kitka lisääntynyt niin paljon että Busterikin tarvitsee jopa 700 hv peräpeiliin nykyään?!
Ihmeellinen kehitys perämoottoreissa?
25
452
Vastaukset
- suuri.puhallus
Tulkitset markkinoita väärin.
Ei autopuolella mikään ole "ympäristöystävällistä". Se vain on saatu näyttämään siltä...
Kaikki "ekoilu" on vain liuta tekosyitä, joilla oikeutetaan taas sen uuden citymaasturin tai muun kikkelinjatkeen hankinta. Ja autoteollisuus ja sen ympärillä pyöriva miljardibisnes tarvitsee näitä tekosyitä, jotta tekopyhä kuluttaja voi toteuttaa itseään...
Samat tekopyhät kuluttajat sitten pääsevät "irrottelemaan" näillä ääliömäisillä 700 hv Bustereilla. He voivat sillä sitten palkita itseään, kun ostivat sen super-ekologisen hybridi-citymaasturi-öky-hilavitkuttimen... ja maailma pelastuu...
Etkö näe koko kuplaa?- KUPLATpullistuu
JOKA IKISESSÄ ASIASSA,- ja sitten posahtaa !
NIIN tekee myös venäjän kupla, ja sehän siinä on ihmeellinen juttu, että he kuplankuplauttajat eivät sitä itse tajua, eivät koskaan ole tajunneet, että heidän kuplansa tuhoutuu, kuin saippuakuplatkin tekevät.
Kuten jo tuolla aiemmin kirjoitin, olisi aika palata höyrymoottoreiden kehitykseen takaisin, ja opettaa kaikelle nuorisolle niitten rakentaminen. EIHÄN me kalastuksessa sen kummempaa tarvita. - JANUOsaatananVIHREÄT
On NE yks PUUJALAKAVITSI KOKO PORUKKA ! VAATIVAT MUKA KAKSTAHTISIA MOOTTOREITA PANNAAN, ja sitten HYVÄKSYVÄT SURUTTA SUURET NELITAHTIMOOTTORIT, jotka saastuttvat moninkerroin vesiä suhteessa siihen, mitä aikoinaan kaksitahtiset !
ONKO IDIOOTTIMAISEMPAA PORUKKAA OLEMASSAKAAN, kuin suomen ns vihreät, jotka EIVÄT OSAA ALKEELLISINTAKAAN YNNÄLASKUA,- SILLÄ NYKYISIN SAASTUTTAA NUO NELITAHTISET VÄHINTÄÄN 10 KERTAA ENEMMÄN, VANHOIHIN KAKSITAHTISIIN VERRATTUNA, KUN NIILLÄ AJELEVAT PÖLJÄT LUULEVAT PUHDISTAVANSA VESISTÖJÄ, VAIKKA ITSEASIASSA TÄRYYTTÄVÄT 300 KERTAA ENEMMÄN KUIN VANAHAT KAKSITAHTISET-LUONTOA PUHDISTAESSAAN :))) !!!
saanko nauraa ? - kaikkisaastuttaa
Eikös se ole hyvä asia että edes osa on siirtynyt vähempipäästöisiin moottoreihin, 10000 vanhaa 2t saastyttaa paljon enempi kuin 15000 uuden tegnolokian moottoria. Karkeasti katsottuna uudet moottorit kuluttaa noin 40% vähemmän polttoainetta,sen lisäksi vanha 2t lykkää öljyä veteen, yksi pisara saastuttaa kuution vettä (1000L)
- Star_bucket
Todennäköisesti olet oikeassa tässä.
- 2-tahtihörhöMaanisessa
JANUOsaatananVIHREÄT kirjoitti:
On NE yks PUUJALAKAVITSI KOKO PORUKKA ! VAATIVAT MUKA KAKSTAHTISIA MOOTTOREITA PANNAAN, ja sitten HYVÄKSYVÄT SURUTTA SUURET NELITAHTIMOOTTORIT, jotka saastuttvat moninkerroin vesiä suhteessa siihen, mitä aikoinaan kaksitahtiset !
ONKO IDIOOTTIMAISEMPAA PORUKKAA OLEMASSAKAAN, kuin suomen ns vihreät, jotka EIVÄT OSAA ALKEELLISINTAKAAN YNNÄLASKUA,- SILLÄ NYKYISIN SAASTUTTAA NUO NELITAHTISET VÄHINTÄÄN 10 KERTAA ENEMMÄN, VANHOIHIN KAKSITAHTISIIN VERRATTUNA, KUN NIILLÄ AJELEVAT PÖLJÄT LUULEVAT PUHDISTAVANSA VESISTÖJÄ, VAIKKA ITSEASIASSA TÄRYYTTÄVÄT 300 KERTAA ENEMMÄN KUIN VANAHAT KAKSITAHTISET-LUONTOA PUHDISTAESSAAN :))) !!!
saanko nauraa ?2-tahtihörhön piti sitten tulla pilaamaan tämäkin ketju. Instituution henkilökunta ei hoida tehtäviään kun tuo hörhö pääsee vieläkin tietokoneelle!
- Komeetapitääolla
Kansa on seitsemän laihan vuoden aikana päässyt vähän jakautumaan. Köyhillä ei ole edes soutuveneestä, keskittymisen pikku busterilla ajetaan heti kuntavaaalien jälkeen taas vero, mutta rikkaiden osallistuminen näihin talkoisiin taisi olla vapaaehtoista. Kun pörssikurssit ovat topissa, saattaapa monelle tulla mieleen kysellä että mikäs se olis isoin perämoottori.....
- PukataPukata
Kaikesta ruikutuksesta huolimatta kansa keskimäärin vaurastuu, ja varakkain osa vaurastuu vielä enemmän. Perämoottoritekniikka on kehittynyt viime vuosikymmeninä ja isot koneet on tarkoitettu laitteisiin, joihin ennen tarvittiin raskaammat ja vielä kalliimmat sisäperäkoneet. Toisin sanoen niitten myynti vastaavasti vähenee.
Yksi kehityksen seuraus on kyllä suuret avoveneet, joihin ennen ei olisi sisäperiä haluttu. Ajo-ominaisuudet ovet myös parantuneet ja nyt haetaan myös nopeutta koneita suurentamalla tai lisäämällä. Amerikassa näitä on ollut jo pitkään ja siellä hullutus on tietysti mennyt pisimmälle, mutta sieltä löytyy ökyrikkaita joilla kilpailuhenki on karannut lapasesta.- Oletväärässä
Olet väärässä. BKt on laskenut jo vuosia. Työllistäminen määrä on vähentynyt, velka per capita on lisääntynyt. Vain ne joilla ennen oli varaa kolmistaan perätuuppari ovat vaurastuneet niin että haluavat nyt nelisataisen. Kansa ei ole rikastunut vaan löytynyt, vain rikkaimmista menee paremmin.
- Joakim1
Ei kai siinä ole mitään ihmeellistä, että on 400 hv perämoottoreita. Yhtä isoja sisäperiä on ollut jo 80-luvulta saakka. Noilla korvataan yhä isompia sisäperiä, jotka alkavat olla vanhaa teknologiaa bensakoneina.
Se on sitten toinen kysymys, miksi 80-luvun Buster 20 hv tehtävä pitää tänä päivänä korvata Buster 150 hv:lla. 70/80-luvulla oli jo muutama 6 m avovene, joita pidettiin sillloin valtavan suurina ja ne olivat harvinaisia. Esimerkiksi Coronet 21:n ja Flipper 640:n avoversiot. Nythän nuo ovat jo melkein keskikokoisia.
Autoissakin kehitys on tosiaan ollut samanlaista, mutta moottoreiden ja aerodynamiikan kehityksen ansioista autojen keskikulutus on varmasti tippunut Suomessa ja Euroopassa. Jenkeistä en olisi varma. Siellä eniten myydyt autot ovat aivan järkyttävän kokoisia pickuppeja, joita ainakin minun on hyvin vaikea ymmärtää. Lavaa tuskin käyttävät kuin kerran vuodessa ja sisätilat ovat samat tai pienemmät kuin perus sedanissa.
Perämoottoreidenkin kulutus on pienentynyt, ehkä vielä enemmän kuin automoottoreiden, mutta eihän se alkuunkaan korvaa valtavaa tehontarpeen kasvua. 80-luvun Busteri kulutti 20 solmun vauhdissa 8 l/h. Uudella moottorilla noilla pääsisi 6 l/h paikkeilla tai hiukan isommalla ja reilusti painavammalla sekä varustelummalla Buster M:llä oltaisiin edelleen siellä 8 l/h. Mutta jo keskikoiset Busterit vievät reilusti yli 10 l/h ja Magnum jo yli 20 l/h. Riittääköhän 40 l/h Phantomille pienimmällä matkavauhdilla?- PukataPukata
USA:ssa suositaan suuria pickuppeja ja maastureita siksi, että ne rekisteröidään kuorma-autoiksi eikä henkilöautoiksi. Niitä saa kuitenkin ajaa normaalilla ajokortilla. Henkilöautoja koskee tiukat päästö- ja kulutusmääräykset ja niihin ei saa suuria koneita. Kuorma-autot ovat mukamas hyötyajoneuvoja ja niitä ei säästö-päästömäärykset koske. Tyypillinen sikäläinen Land Cruiseri, Suburban tai Escalade kätkee sisäänsä 5-7 litraisen V8 ja lavapaku samankokoisen dieselin. Henkilöautoissa on nykyään 2 litran nuhapumput.
300 heppainen kone kuluttaa urku auki ajettaessa hiemen yli 100 litraa tunnissa. Kohtuullisella matkavauhdilla vissiin siinä 40-50l/t. Per kone... Aikoinaan kun itsellä oli 115 heppaisia koneita -6 metrisissä veneissä, oli keskikulutus kesän aikana 25l/t. - Joakim1
PukataPukata kirjoitti:
USA:ssa suositaan suuria pickuppeja ja maastureita siksi, että ne rekisteröidään kuorma-autoiksi eikä henkilöautoiksi. Niitä saa kuitenkin ajaa normaalilla ajokortilla. Henkilöautoja koskee tiukat päästö- ja kulutusmääräykset ja niihin ei saa suuria koneita. Kuorma-autot ovat mukamas hyötyajoneuvoja ja niitä ei säästö-päästömäärykset koske. Tyypillinen sikäläinen Land Cruiseri, Suburban tai Escalade kätkee sisäänsä 5-7 litraisen V8 ja lavapaku samankokoisen dieselin. Henkilöautoissa on nykyään 2 litran nuhapumput.
300 heppainen kone kuluttaa urku auki ajettaessa hiemen yli 100 litraa tunnissa. Kohtuullisella matkavauhdilla vissiin siinä 40-50l/t. Per kone... Aikoinaan kun itsellä oli 115 heppaisia koneita -6 metrisissä veneissä, oli keskikulutus kesän aikana 25l/t.En tunne juurikan noita jenkkimarkkinoita, mutta Ford F-150 taitaa olla suosituin automalli. Nopeasti katsottuna vain bensakoneella saatavissa. 2018 on tulossa dieselkin.
Riippuu hyvin paljon veneestä tuo kulutus matkavauhdilla. SuperMagnumilla näyttää pääsevän 20 l/h 300 hv koneellakin: https://venelehti.fi/esittely/evinrude-e-tec-g2-300-tehoa-nakoa/
Tuolta löytyy hyvin kaikkien Bustereiden kulutukset: http://www.flippermarin.se/wp-content/uploads/2017/02/korfakta-buster-yamaha-2017-flipper-marin-stockholm.pdf
Phantom 2*F350 vie rapeat 49 l/h 20,8 solmussa. SuperMagnum F300 vain 16,9 l/h 18,7 solmussa. - PukataPukata
Joakim1 kirjoitti:
En tunne juurikan noita jenkkimarkkinoita, mutta Ford F-150 taitaa olla suosituin automalli. Nopeasti katsottuna vain bensakoneella saatavissa. 2018 on tulossa dieselkin.
Riippuu hyvin paljon veneestä tuo kulutus matkavauhdilla. SuperMagnumilla näyttää pääsevän 20 l/h 300 hv koneellakin: https://venelehti.fi/esittely/evinrude-e-tec-g2-300-tehoa-nakoa/
Tuolta löytyy hyvin kaikkien Bustereiden kulutukset: http://www.flippermarin.se/wp-content/uploads/2017/02/korfakta-buster-yamaha-2017-flipper-marin-stockholm.pdf
Phantom 2*F350 vie rapeat 49 l/h 20,8 solmussa. SuperMagnum F300 vain 16,9 l/h 18,7 solmussa.Tahtoo vain olla niin, että Phantomilla tai Magnumilla ei lilliskellä 18-21 solmun nopeuksia, vaikka pensaa säästyisikin.
Kipparin testikuskit kertoivat hupaisan jutun Jammun 350 hv koneen testistä takavuosilta. Jossain Saimaalla tuli vanhan puisen uppoumaveneen ekohenkinen kuski vittuilemaan polttoaineenkulutuksesta. Testikuskit kysyivät jotta paljoako paatti kulkee ja paljonko menee pensaa? No 8 solmua oli matkavauhti ja 8 litraa meni tunnissa menovettä. No ökytestiveneellä meni vain 6 litraa tunnissa samassa vauhdissa, mutta haluttaessa sillä pääsi kovempaakin, toisin kuin puupaatilla. Oli meinannut kuski käydä käsiksi moisesta nokkeluudesta äkämystyneenä.
- Turhaasakkia
Silloin kun turhilla jätkillä alkaa olemaan liikaa rahaa tyhjästä, se näkyy laiturissa. Viimeiset 90-luvun paperinohuet jenkkikipot on jo vettyneet ja nyt samat turhakkeet sitten leuhkii perätuuppareilla. Käytännössä ne ostaa jonkun 100-200 heppaisen jossa siinäkin on useimmille liikaa, mutta tuollaiset megabusterit hypehevosvoimilla on lähinnä tarkoitettu lisäämään merkin ja alumiininen katu-uskottavuutta. Vähän niinkuin Tojota tai Volkkari rahoittaa ralliauto ja.
- moottorivenevero
Se puolue joka alkaa ensimmäisenä ajamaan veroa näille ylitehokkaille öykkäriveneille saa minun ääneni.
- muista_verenpaineesi
Kateellisen köyhän kansalaisen mielipide julkaistu!
- moottorivenevero
muista_verenpaineesi kirjoitti:
Kateellisen köyhän kansalaisen mielipide julkaistu!
Puolustan luontoarvoja. Laittakaa VR-lasit päähänne ja pöriskää virtuaaliveneillä. Silloin ei synny vahinkoa ulkopuolisille. Siirtykää siis öykkäröimään 2000-luvulle.
- Kivavene
Monimoottoriasennukset tulevat valtamerien rannalta, kun siellä on kusessa jos on vain yksimoottori joka zippaa tuulen käydessä merelle. Ei kaksi konetta ole mikään ihme, siinä on muotakin etuja kuten käsiteltävyys vetokyky ym.. Perämoottorin käyttöikä on 1000-1500 tuntia sitten ostetaan uusi. Helppo vaihtaa sisämoottoriin verrattuna. Kahdessa moottorissa on järkeä, isoissa yli 10 metrisissä kolmekin välttää mutta miksi neljä tai viisi? Suurin perämoottori on täällä hetkellä seven marinen valmistama 667 hp V8. Hinta jotain yli 100.000 dollaria kpl. Esim.
http://midnightboats.com - Jonnetkuolaa
Eihän kukaan oikeasti ostele näitä. Ne on kalliilla tehtyjä yksittäiskappaleita, joita jonnet ihmettelee messuilla housut pullottaen ja kuola roiskuen. Jos evarilla on 400 heppaisen ja Tohatsu 360 heppaisen niin eikö se automaattisesti tarkoita sitä että jobbarilta ostettu kaksikymppinen kulkee kovempaa jos se on evari kuin jos se olis Tohatsu.
- seolikupla67
""Etkö näe koko kuplaa?
Ei autopuolella mikään ole "ympäristöystävällistä". Se vain on saatu näyttämään siltä... ""
Näen kuplan, minun 1300 kupla vei 10 litraa satasella, ja nykyinen isompi auto vie 5,2 litraa/100km. - tarvitaan
Suuria perämoottoreita tarvitaan näyttämiseen vrt. mihin ihmeessä tarvitaan autoja
– Bugatti Chiron (1 103 kW )
– Rols Royse Hyperion (6,75 l/ V12)
(hintaa on alennettu 1,6 miljoonaa euroa, silti jäljellä 1,4 miljoonaa).- naapurille.näyttöä
Paljonko on avaruusraketin teho? Sellaista ei ole joka räkänokalla. Ei välttämättä edes kaikilla tutuillakaan.
- Lyhyt_virren
Tässä hyvä esimerkki järkiveneilystä!
https://youtu.be/6u-h7414Anc- Joakim1
Huvittava vekotin. Kauhea teho ja kulutus kokoon nähden, muttei kulje mihinkään. 4*300 hv (videossa 4*350) huippunopeus 43,5 solmua ja kulutus alimmillaan 7 l/mpk. No ohnhan tankitkin 2270 l. Vertailun vuoksi hieman isompi Targa 44 kulkee 35-39 solmua 660-870 hv teholla ja kulutus matkavauhdilla 3 l/mpk.
https://www.bostonwhaler.com/family-overview/outrage-boat-models/420-outrage/
https://www.targa.fi/boats/44 - oikeesti.hei
Ihan surkee halpis, pitäs olla tällanen:
https://www.youtube.com/watch?v=7F3TgmRn1HI&feature=youtu.be#t=191.285529
niin sitten vois ökyillä.
Pysäyttäkääpä video kohtaa 2:06 ja vilkaiskaa mikä ökyilypaatin olennainen varuste löytyy kohdasta 13. Sitäpä ei muuten monesta jahdista löydykään, ei edes lisävarustelistalta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kela valvoo lasten tilejä.
Tämä isoveli Kela kyttää jopa lasten yli 200,- euron rahat jotka on melko varmasti lahjaksi saatu. Se vaikuttaa perheen2903257Nainen, tervetuloa
Tule luokseni eka vaikka viikoks tai pariksi. Saisin helliä, kannustaa ja tukea sua ja kokata lempi herkkujasi. Pääsisit253034TTK-tähti Saana Akiola paljasti tv-ohjelmassa tapahtuneen ahdistelun
Olisko pitänyt suunnitella ulostulo paremmin? Nyt lehdet soittelevat kaikki 8 läpi ja kuusi sanoo ettei koskenut häntä.242017- 1321916
Olisit ollut varovaisempi
Nyt jos minut hylkäät ja et meidän asiasta minulle mitään ilmoita niin ettet edes anteeksi pyydä, niin tiedä että minä e351804Elisa laskuttaa jo sähköpostilaskusta erikseen euron
Paperilaskuista on otettu lisämaksua jo ajat sitten, mutta nyt Elisa ottaa euron siitä että lähettävät sähköisen laskun1191671Oho! Susanna Laine kohtasi epäonnea lomareissulla Italiassa - Avaa tilannetta: "Vähän sahaavaa..."
Ou nou! Tsemppiä kuitenkin loppulomaan Italiassa, Susanna Laine ja mahdollinen seuralainen! Lue lisää ja katso kuvat:71410Ensitreffit alttarilla Jyrki paljastaa hääyön intiimiasioista kameroiden sammuttua: "Fyysinen..."
Ooo-la-laa… Ensitreffit alttarilla -sarjassa alkaa hääparien välillä ns. tunteet kuumenemaan. Lue lisää: https://www.s21233Väliämme on noin 6 km
Niin lähellä ja niin kaukana. Sinä olet kotona, minä olen kotona. Olet jo unessa. Mutta kun herään, olet jo töissä ja vä91153- 391122