Miten nopeasti saa raskauden keskeytyksen?

lapsenlapsi

Siinäpä lyhyesti otsikossa pulmani. Kauhukseni viikko sitten tajusin olevani raskaana ja en ole enää nuori. Tietääkö kukaan pitääkö paljonkin perustella jotta keskeytyksen saa?

42

403

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • eipäsaa

      kovin helposti; helpompaa pitää lapsi..

      • lapsenlapsi

        Minun iässäni lapsen pitäminen ei ole helppoa sillä olen jo 43 vuotias. Eikö iällä ja lasten lukumäärällä ole merkitystä kun niillä perustelen? Vilpittömän ystävällisesti kysyn, kiitos etukäteen


      • mitenniinvanha
        lapsenlapsi kirjoitti:

        Minun iässäni lapsen pitäminen ei ole helppoa sillä olen jo 43 vuotias. Eikö iällä ja lasten lukumäärällä ole merkitystä kun niillä perustelen? Vilpittömän ystävällisesti kysyn, kiitos etukäteen

        Eipä toi ikä nykyaikana mitään.. mutta ilmeisesti et ole vielä tohonkaan ikään mennessä oppinu käyttään ehkäsyjä? Ja riski on jokatapauksessa otettu.
        Miksi on kiire tappamaan lasta, ettet vaan ehtis tulla järkiis ja antaa lapsenkn jatkaa elämäänsä?
        On ihme että tuolla ikää vielä tulee raskaaksi, niin suuri ihme että eiköhän se lapsi ole tarkotettu tähän maailmaan. Jos et itse jaksa enää, on paljon perheitä jotka on oodottaneet lasta useita vuosia ja nykyään avoin adoptiokin on mahdollista.


      • lapsenlapsi

        Lääkärissä käyty. Iällä on kyllä merkitystä. Lähetteen sain pelkästään ikäni ja lapsiluvun vuoksi ja elämäntilanteen takia. Raskaus on viikolla 9 ja nyt sitten mietin mitä teen. Ei ole niin helppoa kuin luulin koska näin alkion ja sydänkin jo löi. Lisäksi kyseessä riskiraskaus aikaisempien komplikaatioiden takia ja ikä tekee tehtävänsä samoin. iäkkäästä synnyttäjästä puhui joka toki olen kun lapsenlapsi on ja toinen tulossa syksyllä.


      • annailtatähdenelää
        lapsenlapsi kirjoitti:

        Lääkärissä käyty. Iällä on kyllä merkitystä. Lähetteen sain pelkästään ikäni ja lapsiluvun vuoksi ja elämäntilanteen takia. Raskaus on viikolla 9 ja nyt sitten mietin mitä teen. Ei ole niin helppoa kuin luulin koska näin alkion ja sydänkin jo löi. Lisäksi kyseessä riskiraskaus aikaisempien komplikaatioiden takia ja ikä tekee tehtävänsä samoin. iäkkäästä synnyttäjästä puhui joka toki olen kun lapsenlapsi on ja toinen tulossa syksyllä.

        Moni toivoisi saavansa vielä kokea itsekin äitiyden vaikka on jo nuori mummukin. Et kai halua riistää lapsenlapsiltasi tätiä tai enoa/setää?
        Myöhemminkin selviää jos jotain terveysongelmaa tulisi sinulle tai lapselle, ei niitä kuitenkaan automaattisesti aiheudu iänkään takia. Periaatteessa raskauteen ja synnytykseen on vielä luonnostaan kykenevä kun tulee raskaaksi.

        Ole onnellinen ja kiitollinen että olet vielä kerran saanut tilaisuuden kokea kallein lahja minkä elämä voi tarjota! Onnea odotukseen <3


      • lapsenlapsi

        Lämmin kiitos kohteliaasta kirjoituksestasi. Mukavaa kevättä sinulle!


      • tietelija
        annailtatähdenelää kirjoitti:

        Moni toivoisi saavansa vielä kokea itsekin äitiyden vaikka on jo nuori mummukin. Et kai halua riistää lapsenlapsiltasi tätiä tai enoa/setää?
        Myöhemminkin selviää jos jotain terveysongelmaa tulisi sinulle tai lapselle, ei niitä kuitenkaan automaattisesti aiheudu iänkään takia. Periaatteessa raskauteen ja synnytykseen on vielä luonnostaan kykenevä kun tulee raskaaksi.

        Ole onnellinen ja kiitollinen että olet vielä kerran saanut tilaisuuden kokea kallein lahja minkä elämä voi tarjota! Onnea odotukseen <3

        "Moni toivoisi saavansa vielä kokea itsekin äitiyden vaikka on jo nuori mummukin."

        Näin varmaan on. Ja sitten on nitä jotka ei enää toivo, jaksa eikä halua. Riippuu varmaan siitä kuinka rankkaa aikaa ne ruuhkavuodet on olleet, ja miten niistä selvitty. Jotenkin itsellänikin ajatus lapsesta on herttainen ja mukava näin aikuisiällä, kun on itse vakiintunut ja kypsynyt ihmisenä (aivan toiseksi kuin mitä äitinä oli!!) ja nimen omaan lapset on aikuistuneet, vaikka huoli on edelleen aina heistä. Mutta sitten muistaa realiteetit, mitä se lapsen hoito, kasvattaminen vaatii. On jotenkin kummallista luonnolta, että vasta sitten kun olisi kypsä äitinä, niin on jo liian vähän voimia siihen. :)

        Ehkäpä se vauvojen ja pikkulasten vetoavuus juuri valmistelee mummon elämään, kun mummo pystyy rakastamaan lapsenlasta ilman kasvatusvastuuta = 100% panostuksella silloin kun he ovat läsnä.

        Ohjelma heittää väliin pois kirjautumistilasta.


      • lapsenlapsi

        Kiitos vastauksestasi. Itselläni on kyseessä psyykkinen puoli eli epäröin omaa jaksamistani. Itselläni lapsia on 4 joista 2 vielä ala-aste ikäisiä. Järki sanoo etten jaksa taas aloittaa kaikkea alusta mutta ihmeesti välillä mieli harhaileekin vauvoissa. Haluan ajatella "teinejäni" sekä lastenlastani joille olen äiti ja mummi. Jo nyt raskaus on verottanut paljon voimia joten iän vaikutuksen kyllä huomaa ettei elimistö jaksa viedä raskautta kuten nuorempana. Sairauksia on jotka vaikuttavat myös päätökseeni. Sain aikaa miettiä viikolle 12 jonka jälkeen voin anoa päätöstä Valviralta. Kaikkea hyvää sinulle ja kaunista kevättä!


      • oletkokuullut
        lapsenlapsi kirjoitti:

        Kiitos vastauksestasi. Itselläni on kyseessä psyykkinen puoli eli epäröin omaa jaksamistani. Itselläni lapsia on 4 joista 2 vielä ala-aste ikäisiä. Järki sanoo etten jaksa taas aloittaa kaikkea alusta mutta ihmeesti välillä mieli harhaileekin vauvoissa. Haluan ajatella "teinejäni" sekä lastenlastani joille olen äiti ja mummi. Jo nyt raskaus on verottanut paljon voimia joten iän vaikutuksen kyllä huomaa ettei elimistö jaksa viedä raskautta kuten nuorempana. Sairauksia on jotka vaikuttavat myös päätökseeni. Sain aikaa miettiä viikolle 12 jonka jälkeen voin anoa päätöstä Valviralta. Kaikkea hyvää sinulle ja kaunista kevättä!

        ihana biisi ;)
        https://www.youtube.com/watch?v=5FBPkWbRIys


      • 93564656
        annailtatähdenelää kirjoitti:

        Moni toivoisi saavansa vielä kokea itsekin äitiyden vaikka on jo nuori mummukin. Et kai halua riistää lapsenlapsiltasi tätiä tai enoa/setää?
        Myöhemminkin selviää jos jotain terveysongelmaa tulisi sinulle tai lapselle, ei niitä kuitenkaan automaattisesti aiheudu iänkään takia. Periaatteessa raskauteen ja synnytykseen on vielä luonnostaan kykenevä kun tulee raskaaksi.

        Ole onnellinen ja kiitollinen että olet vielä kerran saanut tilaisuuden kokea kallein lahja minkä elämä voi tarjota! Onnea odotukseen <3

        "moni toivoisi saavansa kokea" Taitaa olla tosielämässä aika harvassa joka raskaan elämän ja ruuhkavuosien jälkeen haluaa sitä. Oma toive riippuu kyllä aika monesta asiasta eikä siitä että jos joku ehkä toivoo niin minäkin toivon. Jokaisella ne omat toiveet kuten mulla, toive rauhallisesta elämästä itselleni ja puolisolle. Ei enää lapsia kiitos. Itse toivon kyllä lapsenlapsia ja jätän lapsenteot nuoremmille mutta mutta ikää alkaa olemaan jo liikaa että jaksaa omalle kohdalleen. Luonto ei ole tarkoittanut mummoa äidiksi. Sukusolut on jo heikkolaatuisia ja geneettisesti vaara eri sairauksiin. Työpaikalla yhdellä iäkkäällä naisella syntyi näennäisesti normaali lapsi mutta myöhemmin ilmeni kehityshäiriöitä jotka paheni että poika on nyt laitoksessa. Kun munasolu on vanhalta ja sperma myös niin ei ole kovin hyvät asetelmat.


      • luonnonoikut
        93564656 kirjoitti:

        "moni toivoisi saavansa kokea" Taitaa olla tosielämässä aika harvassa joka raskaan elämän ja ruuhkavuosien jälkeen haluaa sitä. Oma toive riippuu kyllä aika monesta asiasta eikä siitä että jos joku ehkä toivoo niin minäkin toivon. Jokaisella ne omat toiveet kuten mulla, toive rauhallisesta elämästä itselleni ja puolisolle. Ei enää lapsia kiitos. Itse toivon kyllä lapsenlapsia ja jätän lapsenteot nuoremmille mutta mutta ikää alkaa olemaan jo liikaa että jaksaa omalle kohdalleen. Luonto ei ole tarkoittanut mummoa äidiksi. Sukusolut on jo heikkolaatuisia ja geneettisesti vaara eri sairauksiin. Työpaikalla yhdellä iäkkäällä naisella syntyi näennäisesti normaali lapsi mutta myöhemmin ilmeni kehityshäiriöitä jotka paheni että poika on nyt laitoksessa. Kun munasolu on vanhalta ja sperma myös niin ei ole kovin hyvät asetelmat.

        "Luonto ei ole tarkoittanut mummoa äidiksi. Sukusolut on jo heikkolaatuisia"

        Sillon kun ei oo enää tarkottanu niin mummo ei tuu enää raskaaks.

        "Työpaikalla yhdellä iäkkäällä naisella " ..jne.

        Niin että kun yhdellä näin (mikä ei välttämättä edes johtunu iästä), niin kaikilla muillakin?

        "Kun munasolu on vanhalta ja sperma myös niin ei ole kovin hyvät asetelmat. "

        Ja kuitenkin suurin osa vanhoillekin syntyvistä lapsista on täysin terveitä.


    • KukaVainSaa

      Kuule, samalla kun googletit itsesi tänne palstalle, olisit voinut googlettaa omalle terveyskeskuksellesi tai sairaanhoitoyksikölle tietoja saadaksesi. Kun tämä suomi24.fi ei hoida abortteja, niin sinun kannattaa kääntyä lääkärin puoleen, kuinka nopeasti hoitoon pääsee.

      http://www.infopankki.fi/fi/elama-suomessa/terveys/abortti

      "Abortin syyksi riittää myös se, että lapsen synnyttäminen tai hoito olisi elämällesi huomattavan suuri rasitus. Käytännössä syynä voi olla jokin seuraavista asioista:

      perhesuhteet
      taloudellinen tilanne
      työtilanne
      asuminen
      tulevaisuudensuunnitelmat"

      Raskaudenkeskeytykset hoidetaan kiireellisenä. Väliä on sillä, että menee lääkäriin heti ja selvittää kuinka pitkällä raskaus on.

      • narsismia

        ja vieraannuttaminen unohtui


      • lapsenlapsi

        Huomiseksi varattu yksityiselle gynegologille aika mutta miksi mielestäsi ei saa kysyä? Anteeksi että vaivasin ja pilasin päiväsi


      • Nettitäynnätietoa
        lapsenlapsi kirjoitti:

        Huomiseksi varattu yksityiselle gynegologille aika mutta miksi mielestäsi ei saa kysyä? Anteeksi että vaivasin ja pilasin päiväsi

        Varmaan sitten sinulle jo selvisi että abortin saa automaattisesti kun on 40 täyttänyt. Eikä muuten tarvitse perustella. En tajua vaan miksi yleensä joku kysyy keskustelupalstalta terveysasioita jopa kiireellisissä kysymyksissä kun asioihin löytää nopeasti oikean tiedon ja vastaukset sieltä missä terveyttä muutenkin hoidattaa.


    • Näkiä

      Tällä henkilöllä ei ole aikomus raskauden keskeyttämiseen. Jumalalla on tarkoitus kaikelle myös tälläiselle pienelle lapselle. Näistä lapsista tulee isän ja äitin kultalapsia koska on hommattu myöhemmällä iällä. Voi tulla maan johtaja, erikoislääkäri,menee johonki kehitysmaahan avustamaan. Tiedän jotka ovat saaneet ensimäiset lapsensa sinun iässi. Jollet halua itse pitää, on ihmisiä jotka haluaa eivätkä itse saa ollenkaa.

    • muistase

      narsismi- ja lapsen tarkoitushakuinen "viranomais" vieraannuttaminen..

    • Llkkk

      Itse tein raskaus testin 19 pv sunnuntaina, ja maanantaina soitin neuvolaan ja samalle päivälle sain neuvola ajan. Seuraavaksi oli ajanvaraus lääkärille lähetettä varten ultraan ja raskaudenkeskeytykseen ja sen sain torstaiksi 23 pv, sitten aika naisten tautien poliklinikalle ultraan ja itse operaatioon oli eilen 29 pv ja siellä ultrassa näkyi sikiö ja alotettiin lääkkeellinen raskauden keskeytys lääkkeellä. Tänään jatkan hoitoa kotona. Ja oon ymmärtänyt että ultrassa ei välttämättä alkio näy ennen 6 viikkoa, joten liian aikasin ei kannata sinne mennä ja aborttia saada koska ennen sikiön näkymistä ultrassa sitä keskeytystä ei voi tehdä. Tää oli ensimmäinen abortti mulla ja tottakai viimenen.. Yllätyin kyllä että miten nopeasti asia hoidettiin. Kaikenkaikkiaan ensimmäisestä lääkärikäynnistä meni 10 pv raskauden keskeytyksen alottamiseen.. Tottakai vaihtelee kuntien terveydenhuollon mukaan ja isommilla paikkakunnilla asia hoituu nopeemmin.

      • lapsiviemärissä

        Onko nyt voittajafiilis? Pääsit tappaan lastas murha-automaatin pikaliukuhihnalla.
        RIP taas yhdelle viattomalle pikku uhrille, joka siellä myrkkyjen keskellä taistelee sinnikkäästi viimeiseen saakka ainoasta elämästään....

        "tottakai viimenen.."

        Mistä sen tiedät? Tuskin sä tätäkään ennen raskautta suunnittelit, ja olet veritekoon nyt kertaalleen jo kyenny.


    • ItuprojektiAuttaa
    • lapsenlapsi

      Hei taas! Keskeytystä en pystynyt tekemään ja raskaus jatkunut tähän saakka kutakuinkin hyvin. Perjantaina(7.4) kävin neuvolassa ja sain heti paljon aikoja koska tiivis seuranta aloitettiin heti. Vanha konkari mutta pelottaa. Terv.hoitaja oli kylmä ja tunteeton, pyydän vaihtoa jos kemiat ei kohtaa. Onkohan mahdollista? Puhui minulle kuin 15 kesäiselle mm. tiedäthän vauvat voivat olla itkuisia...

      • mahtavauutinen

        Teit Oikean päätöksen!! :) Kyllä nykyään ainakin täällä päin saa valita missä neuvolassa (saman kaupungin sisällä?) haluaa käydä ja toki voi toivoa terv.hoitajan vaihtoa jos sekin riitää.
        Toivottavasti kaikki sujuu hyvin, ja mahdollisimman helposti ja kivuttomasti! Onnea matkaan, sulle ja pikku iltatähdellesi <3


      • lapsenlapsi
        mahtavauutinen kirjoitti:

        Teit Oikean päätöksen!! :) Kyllä nykyään ainakin täällä päin saa valita missä neuvolassa (saman kaupungin sisällä?) haluaa käydä ja toki voi toivoa terv.hoitajan vaihtoa jos sekin riitää.
        Toivottavasti kaikki sujuu hyvin, ja mahdollisimman helposti ja kivuttomasti! Onnea matkaan, sulle ja pikku iltatähdellesi <3

        Kiitos paljon! Mieli ei nyt hyvä ole vaan olen surullinen miten kohdeltiin neuvolassa. Ultrassa aion käydä mutta muut käynnit perun ja mietin teenkö hoitajasta valituksen...Yksityiselle siirryttävä vaikka taloudellisesti ottaa tiukille mutta tähän neuvolaan en voi enää mennä ja hoitaja varmaan toivookin ettei minua siellä näy. Mielestäni olen normaali/rauhallinen, ujokin niin hoitajan "hyökkäys" yllätti minut. En ollut varautunut "pidätkö lapsen" oletko miettinyt adoptiota. Tämmöisiäkö neuvolakäynnit nykyään ovat? Jos ovat niin en ihmettele että syntyvyys on laskussa


      • älävälitäAP

        Ottaako tosiaan noin koville katkeralla syyllisyystraumaatikolla kun joku muu älyääkin tehdä ajoissa sua viisaammin ja antaa lapsensa elää? :DD Otetaas talteen taas tääkin "taidonnäyte" minkälaista tuotosta tulee suosijasakilta odottavalle, lastaan suojelevalle äidille....


    • aamusarastaa

      Hei!Älä tapa lasta!Kasvata hänet taivasta varten!Siitä saat paljon iloa!

    • Päivi.P-nen

      Muutama minuutti edellisten postausten välillä missä ensin "pitämisuutinen" ja heti perään taivashurskastelut. Hmm onkohan tämä nyt totta. Tämä on tätä nettaikaa, voidaan esiintyä ja keksiä tarinoita kun kukaan ei esiinny omalla nimellä eikä kasvoilla.

      Terveydenhoitajan "kylmyys" tuntuu kummalta iloisessa päätöksessä, raskaudenjatkamispäätöksessä. Joka ei kuulu hoitajalle edes, vaan koetetaan auttaa äitiä. Tahaton ilme (ihmisiä kun ollaan) voi tulla vastaan yleensä aborttiasiassa, jos itse kielteinen kanta, mutta ei silloinkaan kun on iäkäs raskautuja, jolloin jo riskit vaikuttaa ja äidillä jo useita synnytyksiä . Henkilökunnalla ei ole kyllä silloinkaan oikeutta moralisoida potilaan päätöksiä eikä antaa sen vaikuttaa kohtaamisessa. Ja vanhan konkarin kanssa ei aleta keksimään typerää jostain "itkemisestä" kun 4 lapsen äiti tietää itsekin ERITTÄIN suurella kokemuksella mitä odotettavissa. :-) äiti voi tässä asiassa neuvoa vaikka lapsetonta terveydenhoitajaa. Terveisin hoitsu. :-)

      • harmittaako

        Niin että heti kun kerrotaan ettei lasta tapetakaan (mitä sinä nähtävästi oisit toivonu) alotus onkin pelkkää trollailua ym. epäuskottavaa ;DDD

        "Terveydenhoitajan "kylmyys" tuntuu kummalta iloisessa päätöksessä, raskaudenjatkamispäätöksessä."

        Kuuluu sun katkeriin sakkeihis? Ei vaan menny viekotteluhöngät läpi tällä kertaa.. onneks.


      • lapsenlapsi

        Kyllä tämä totta on, olen ap. Ikävä kyllä joku heitti heti taivashurskahtelut. Pahoitin mieleni hoitajan kysyessä useasti pidätkö lapsen ja oletko miettinyt adoptiota. Keskeytystä/pitämistä mietin kauan ja päädyin pitämään ja neuvolan kanta olikin ihan eri mitä odotin. En halua/pysty enää käymään ollenkaan tässä julkisessa neuvolassa. Odotin asiallista käytöstä/tukea mutta ei...Ilmeisesti olen tässä iässä liian huono äidiksi ja nyt mieleeni tuli että olisi pitänyt keskeyttää etten vie neuvolan aikoja ja ärsytä hoitajaa/hoitajia. Saako hoitaja käyttäytyä miten haluaa, arvostella/vähätellä?


      • lapsenlapsi

        Unohdin kiittää asiallisesta vastauksesta. Kiitos!


      • TerkkariItsekin
        lapsenlapsi kirjoitti:

        Unohdin kiittää asiallisesta vastauksesta. Kiitos!

        Älä viitsi valehdella. Missään päin Suomea ei yksikään neuvolan työntekijä ala raskaana olevalle naiselle oletusarvoisesti suositella adoptiota ilman painavia syitä. Samoin kukaan ei kysele monia kertoja sitä, pidätkö lapsen. Kyllä tämä on hullu paikka, kun pitää täyttä paskaa puhua.


      • Päivi.P-nen
        TerkkariItsekin kirjoitti:

        Älä viitsi valehdella. Missään päin Suomea ei yksikään neuvolan työntekijä ala raskaana olevalle naiselle oletusarvoisesti suositella adoptiota ilman painavia syitä. Samoin kukaan ei kysele monia kertoja sitä, pidätkö lapsen. Kyllä tämä on hullu paikka, kun pitää täyttä paskaa puhua.

        Samaa ajattelin. Neuvolassa oletuksena on että nainen jatkaa raskautta varsinkin jos terve ja jo ennestään noin lapsia. Ja muka vetoaa lapsen itkuun. :-)

        Kyllä äiti nelinkertainen tietää!


      • vieläAPlle
        lapsenlapsi kirjoitti:

        Kyllä tämä totta on, olen ap. Ikävä kyllä joku heitti heti taivashurskahtelut. Pahoitin mieleni hoitajan kysyessä useasti pidätkö lapsen ja oletko miettinyt adoptiota. Keskeytystä/pitämistä mietin kauan ja päädyin pitämään ja neuvolan kanta olikin ihan eri mitä odotin. En halua/pysty enää käymään ollenkaan tässä julkisessa neuvolassa. Odotin asiallista käytöstä/tukea mutta ei...Ilmeisesti olen tässä iässä liian huono äidiksi ja nyt mieleeni tuli että olisi pitänyt keskeyttää etten vie neuvolan aikoja ja ärsytä hoitajaa/hoitajia. Saako hoitaja käyttäytyä miten haluaa, arvostella/vähätellä?

        Älä anna neuvolan tyypin pahottaa mieltäs, äläkä välitä näistä katkerista syyttelijöistä täällä, niitä vaan harmittaa niin vietävästi kun annatkin lapsesi elää...:) Neuvolaa voi vaihtaa toiseen julkisen paikkaan ja voit tehdä valituksen siitä terv.hoitajasta. Oliko täti ehkä vaan huolissaan sun jaksamisesta jos sulla on ollu mt-ongelmia (näin taisit kertoa jollain toisella palstalla)? Olen pahoillani jos muistan väärin tai sekotin johonkin toiseen.


      • lapsenlapsi
        vieläAPlle kirjoitti:

        Älä anna neuvolan tyypin pahottaa mieltäs, äläkä välitä näistä katkerista syyttelijöistä täällä, niitä vaan harmittaa niin vietävästi kun annatkin lapsesi elää...:) Neuvolaa voi vaihtaa toiseen julkisen paikkaan ja voit tehdä valituksen siitä terv.hoitajasta. Oliko täti ehkä vaan huolissaan sun jaksamisesta jos sulla on ollu mt-ongelmia (näin taisit kertoa jollain toisella palstalla)? Olen pahoillani jos muistan väärin tai sekotin johonkin toiseen.

        Kiitos. Muistit oikein, et ole sekoittanut henkilöä. Vuoto alkoi jälleen, lääkäri iltapäivällä..jotain ongelmia nyt raskaudessa


      • Selkis.asia
        TerkkariItsekin kirjoitti:

        Älä viitsi valehdella. Missään päin Suomea ei yksikään neuvolan työntekijä ala raskaana olevalle naiselle oletusarvoisesti suositella adoptiota ilman painavia syitä. Samoin kukaan ei kysele monia kertoja sitä, pidätkö lapsen. Kyllä tämä on hullu paikka, kun pitää täyttä paskaa puhua.

        Hei toi tapaus oli siis sellanen että on ehotettu adoptioon sen takia kun äiti tunnettu ongelmaisuudesta. Eli ei pysty hoitaan entisiäkään.


      • harhatjylläilee
        Selkis.asia kirjoitti:

        Hei toi tapaus oli siis sellanen että on ehotettu adoptioon sen takia kun äiti tunnettu ongelmaisuudesta. Eli ei pysty hoitaan entisiäkään.

        Mutupalloko se siellä taas pyörii vinhassa vauhdissa...? :D


      • TerkkariItsekin
        harhatjylläilee kirjoitti:

        Mutupalloko se siellä taas pyörii vinhassa vauhdissa...? :D

        Täsrä ovat mutupallot ja muut pallot kaukana. Henkilöstö terveydenhuollossa vain ei toimi noin. Kumma juttu kun pitää levittää täällä väärää tietoa tahallaan. Luulisi aikuisen ihmisen tmmärtävän, että joku vastuu niistä omista jutuista on.


      • justjoo___
        TerkkariItsekin kirjoitti:

        Täsrä ovat mutupallot ja muut pallot kaukana. Henkilöstö terveydenhuollossa vain ei toimi noin. Kumma juttu kun pitää levittää täällä väärää tietoa tahallaan. Luulisi aikuisen ihmisen tmmärtävän, että joku vastuu niistä omista jutuista on.

        Siis kun ap nyt kuitenkin on kokenu tilanteen noin niin pakkohan sen on trolli olla?!


      • ValehtelijanTunnistaa
        justjoo___ kirjoitti:

        Siis kun ap nyt kuitenkin on kokenu tilanteen noin niin pakkohan sen on trolli olla?!

        Ap ei ole kokenut mitään vaan hän valehtelee tietoisesti. Tyypillisen nettivalehtelijan tapaan hän kertoo vain sen, mitä pakko on. Hän esimerkiksi ei kerro sitä, miksi hänelle on suositeltu tai ehdotettu adoptiota.


      • elimutupallohourii
        ValehtelijanTunnistaa kirjoitti:

        Ap ei ole kokenut mitään vaan hän valehtelee tietoisesti. Tyypillisen nettivalehtelijan tapaan hän kertoo vain sen, mitä pakko on. Hän esimerkiksi ei kerro sitä, miksi hänelle on suositeltu tai ehdotettu adoptiota.

        Siis kun ei vastaa juuri niin kuin SUN mielestä pitäis, alkaa harhanen valhesyyttely ja "tunnistelu" trollista ym. katkera oksentelu... ja eikö ap nimenomaan ihmettele sitä MIKSI sellasta noin kärkkäästi aletaan kysellä?!
        Onhan se tietenkin mielenrauhansa abortilla pilanneelle traumaiitalle rankka pala tajuta että monet jotka alkupaniikissa hautoi lapsensa murhaamista tuleekin toisiin ajatuksiin, tekee sua viisaammin ja antaa lapsensakin jatkaa elämäänsä.


      • TerkkariItsekin
        elimutupallohourii kirjoitti:

        Siis kun ei vastaa juuri niin kuin SUN mielestä pitäis, alkaa harhanen valhesyyttely ja "tunnistelu" trollista ym. katkera oksentelu... ja eikö ap nimenomaan ihmettele sitä MIKSI sellasta noin kärkkäästi aletaan kysellä?!
        Onhan se tietenkin mielenrauhansa abortilla pilanneelle traumaiitalle rankka pala tajuta että monet jotka alkupaniikissa hautoi lapsensa murhaamista tuleekin toisiin ajatuksiin, tekee sua viisaammin ja antaa lapsensakin jatkaa elämäänsä.

        Mihin perustuu oletuksesi abortistani? Voinko minä olettaa sinun olevan maksimissaan 16-vuotias, koska kiukuttelevan teinin laillä käyttäydyt?

        trollin tunnistaa jokainen normaaliälyinen.


      • joopajooooo__
        TerkkariItsekin kirjoitti:

        Mihin perustuu oletuksesi abortistani? Voinko minä olettaa sinun olevan maksimissaan 16-vuotias, koska kiukuttelevan teinin laillä käyttäydyt?

        trollin tunnistaa jokainen normaaliälyinen.

        Sun "normaaliälys" :D tiedetään......!!!! XDDDDDDDD

        "Mihin perustuu oletuksesi abortistani?"

        No sen nyt tajuaa jokainen NORMAALIÄLYINEN ;))))


      • ameebanälykkyys
        TerkkariItsekin kirjoitti:

        Mihin perustuu oletuksesi abortistani? Voinko minä olettaa sinun olevan maksimissaan 16-vuotias, koska kiukuttelevan teinin laillä käyttäydyt?

        trollin tunnistaa jokainen normaaliälyinen.

        Jos sinä edustat tuota normaaliälyisten ryhmittymää, asiat ovat huonolla tolalla.


    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      97
      2773
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      104
      2360
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      91
      2130
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      16
      1914
    5. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      45
      1757
    6. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      42
      1756
    7. 124
      1722
    8. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1706
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      130
      1491
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1294
    Aihe