Autokamera

Peruutuskamera

Olen etsinyt autokameraa, jolla voisi tallentaa liikenteen tapahtumia, jossa olisi pieni näyttö ja näyttöön saisi kytkettyä langattoman peruutuskameran. Onko kenelläkään kokemuksia vastaavista laitteista, mitä pitäisi huomioida ostaessa?

9

313

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 5-6.tuuman.navi

      Olisiko tallentavalla kameralla varustettu navigaattori langaton peruutuskamera liian kookas tai arvokas ratkaisu ?

    • zsxcdfvbgh

      On se.

      • matullakokamera

        Kameraspedet on pieni riesa matuihin verrattuna.


      • Houhihouhouhou
        matullakokamera kirjoitti:

        Kameraspedet on pieni riesa matuihin verrattuna.

        Mut sinä olet varsinaisesti se suurin riesa. Siinä matut ja kameraspedet ovat pikkujuttuja.


    • Peruutuskamera

      Vähän tarkennusta.. siis olen etsinyt kojelaudalle yhtä näyttöä (mieluiten 4-6"), josta näkisi sekä tallentavan liikennekameran, että peruutuskameran kuvaa. En etsi GPS tai WiFi toimintoja (ellei sitten takakamera toimi WiFi:n kautta). Joitain olen löytänyt, mutta ovat kalliita ja mukana tulee paljon muutakin (Esim. navigaattori). Tarkoitus olisi pysyä hintaluokassa 250 euroa jos sieltä kuvailemani laite löytyy, mistä merkistä olisi kokemuksia? Toivoisin laiteta saatavan Suomesta, ettei tarvitse tilata kaukaisien maiden verkkokaupoista joilla ei ole mitään vastuuta suomalaisen kuluttajan suuntaan.

    • mitäs.mieltä

      Yksi ratkaisu voi olla sekin että peruutuskamera ja autokamera olisi erikseen.
      Silloin voisit käyttää vaikka jotain halppis kännykkää tähän ajon kuvaamiseen.
      Peruuskamera olisi oma jutunsa, sille se oma pieni näyttönsä mikä kaiketi riittänee.
      Kännykän saattaa saada halvemmalla kuin autokameran, varsinkin käytetyn.

    • Autokamerat

      Mulla on garmin navi missä kamera tallentaa eteenpäin. Ei kyllä jaksa mitään kännykkää räplätä tohon kuvauskäyttöön kun navi käynnistyy automaattisesti kun auton starttaa ja nauhottaa video koko ajan automaattisesti. Myös sammuu itsestään ku auton sammuttaa.

      Tilasin driveassist 51 navigaattorin ja siihen lisäks yhdistin langattoman peruutuskameran on kyllä kätevä ku kaikki kamerat samassa.

      Tästä ainakin vielä näyttäis saavan ton samaan hintaa: https://www.navistore.fi/tuotteet.html?id=32718/488896

    • 7uy7u7u7u765

      Varmaan alkuperäinen kyselijä tätä ehkä enää lue mutta aina nämä muitakin kiinnostaa.

      Alkuperäiseen kysymykseen vastaus kuuluu:
      Halvin vaihtoehto on kiinalaisista romukaupoista saa kaikenlaisia systeemejä autokameroita peruutuskamera tai kamera joka kuvaa myös taakse. Eli wish.com niin eiköhän löydy, muita samanlaisia kauppoja on myös, monia. Hintaluokka on 15-30 euroa.

      Toinen vaihtoehto:
      Osta peruutuskamera ja käytä kännykkääsi liikennekamerana.
      Tällöin kamera kulkee muistikortteineen aina mukana, eikä tarvitse ropeltaa sen sentin kokoisen muistikortin kanssa jos niitä tallenteita joskus haluaa myös katsella. Peruutuskamera on hyvä olla muutenkin, merkittävin turvallisuuskeksinto turvavöiden jälkeen, näin se muolima kehittyy..
      Kännykkään siis lataa android kaupasta dashcam sovellus, niitä on siellä vaikka kuinka paljon erilaisia.

      Itse olen pitänyt kännykän käyttöä dashcamina kaikkein kätevimpänä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      96
      2635
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2233
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      84
      1957
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      11
      1685
    5. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1671
    6. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1636
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      36
      1616
    8. 91
      1563
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      125
      1432
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1274
    Aihe