Mielenkiintoinen uusi substantiivi................

Maltti-on-valttia

Itkupotkuraivari - mitä se käytännössä on ja kuka sen on keksinyt ?

10

204

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • esimerkiksi.näin

      Ikupotkuraivarihan on uusi energian§§§§ tuhlaus muoto, jota käytetään erilaisissa tilanteissa kun elämä potkii päähän ja kissat kusaisee kintuille.

      Itkupotkuraivarista on tullut jopa eräänlainen muoti-ilmiö. Muun muassa eräs Juha Sipilä joka ei osaa käyttää twitteriä, hallitsee itkupotkuvariaatiot kiitettävän hyvin. Kuitenkin pahoitellen jälkeenpäin sanomisiaan.

      Kohtauksen tullessa Juha menee esimerkiksi yleiseen vessaan, ottaa kopperon, istuu pöntölle, ottaa nenäliinan, nyyhkyttää hyvin teatraalisesti ja antaa hätää kärsivien odottaa vuoroaan. Valittaa kuibka kaltoin häntä on kohdeltu.

      Lopuksi Juha jättää pyyhkimättä, läimäyttää kämmenellä vessakopin seinään ja rutistaa vessapaperirullan niin litteäksi, ettei vaan kukaan toinen voi sitä käyttää.

    • mimmimum-..mi

      Jos lähipiirissäsi on uhmaikäinen lapsi....tällaista itkupotkuraivaria voi joskus odottaa....esim. kaupassa ....heittäytyy maahan ...potkii ..itkee ja raivoaa...olen nähnyt mutta itsellä ei ole ollut....eikä myöskään lapsillani....

    • siilinä

      Saavatko 60 vielä itkupotkuraivareita?

      • näinsemeneevaan

        Saa. Kaksi mun kaveria saa aina silloin tällöin. Kaverit ovat Recep ja Donald.


      • siilinä
        näinsemeneevaan kirjoitti:

        Saa. Kaksi mun kaveria saa aina silloin tällöin. Kaverit ovat Recep ja Donald.

        Kaverina huolestuisin.


    • ö-Öö

      Eka kommentti kertoi kai termistä hyvin tiivistelmän

      Kyseessähän siis ei ole substantiivista, lähinnä adverbi. Sitä en tiedä, kuka määritelmän kehittänyt. Joka tapuksessa erittäin kuvaava ilmaisu malttinsa menettäneen henkilön toiminnasta joutuessaan itselleen ylipääsemättömän tilanteen keskelle.

      Erittäin kuvaava termi. Toki tuo heti mieleen pienen lapsen, jotka nyt saa ihme raivareita milloin mistäkin. Aikuisista puhuttaessa määritelmä vastaa lähinnä "kypsymätöntä", "lapsellista", "heikon itsetunnon omaavaa" tms.

      Toi nykyisen pääministerin esille ottaminen ehkä oli raflaavaa, mutta niin hyvin esitti asian, kuin olla ja voi. Joskus menee hermot kaikilla, itkupotkuraivari äärimmäinen ulostulo ja osoitus tosiaan jonkinlaisesta hermoromahduksesta.

      =DW=

      • veronmaksajaespoo

        TeeVeelle tiedoksi että kyllä tuo" IPraivari" on kieliopillisesti substantiivi eikä adverbi.


      • Lippis-lentää-raivari

        Nyt jos koskaan teidän kannattaa tapella, mikä on oikein päin kieli-opillisesti? Ottaa kunnon yöpyjama-itku-potkuhousu-tuulipuku-raivari ja riidella loppuilta.


    • Olen siinä onnellisessa asemassa aina ollut, että en ole raivonnut.
      Analyyttinen mieleni alkaa aina askartelemaan asialla, jos joku asia menee epä-mielyttävyydessään yli hilseeni.
      Samasta syystä ehkä johtuu sekin että minua usein pidetään tunteettomana.
      Tarvittaessa kuitenkin minunkin lauseeni nostavat äänensä korkeammalle, sekä muotoni muistuttaa mustaa.
      Ollen kuitenkin aina väriltään punaista punaisenpi.
      Juha Sipilän tyyli sopii minulle.

      H.

    • Heikunkeikku

      No käytännössä se toimii siten, että se ei toimi yksikseen.
      On aivan PAKKO olla yleistöä. Yksikin ihminen käy yleisöksi.
      Itkupotkuraivari on hyvin tehokas yleisön edessä, mutta jos olet yksin itkupotkuraivari vie aivan liikaa energiaa eikä hyötyä ole laisinkaan.
      Sikälimikäli ja mikälisikäli tänään -noin pari tuntia sitten- huushollissani olisi ollut yleisöä, niin itkupotkuraivari olisi ollut paikallaan. Sisukseni kuohahti satasella.
      En kuitenkaan antanut kuohahdella yli, koska sitä yleisöä ei ollut.
      Tällä hetkellä minulla on KAKSI tapahtumaa, jotka kumpikin olisi ansainnut itkupotkuraivarimaisen käytöksen.

      Tapahtuma yksi:
      Eilen ostin ruisjauhoja. Vuosiin en ole tehnyt ruispuolukkapuuroa.
      Työn aloitin aamulla.
      Te tiedätte sadun kissasta, joka vei hiirelle (räätäli) kangasta ja käski tehdä takin...... jne. Pilalle menneitten töitten jälkeen hiiri onnistui valmistamaan vain pikkuruisen tuluspussin.
      Okei. Mun puuron teko on verrattavissa tuohon satuun, sillä erolla, että kyse kääääänteisestä tapahtumasta.
      Eri vaiheiden jälkeen, kun tarkoitus oli ensteks tehdä noin LITRAN verran puuroa, niin nyt mulla on tuola hellan päällä kattilassa yli NELJÄ litraa puuroa. Osa puurosta on kivana "mattona" levyn päällä. Levyn ympärystä on palaneen puuron peitossa.
      Lisäksi puurosta tuli aivan liian vetelää.

      Tapaus nr.2:
      Kännykkäni on itsestään yön aikana saanut hepulikohtauksen.
      Tuostakin olisi tavattomasti sepustettavaa, mutta jätän sepustukset ja sanon, että kännykkäni on rikki. Tai en ainakaan saa/osaa sitä korjata.

      Yksi mahdollisuus mulla olis. Saadakseni tämän kuohunnan sisältäni pois ja saadakseni mielenrauhan, voisin alkaa raivoilemaan täälä palstalla. Saattaisi auttaa.
      Äläkää nyh alkako mua tökkimään kiusaavilla tokaisulla, saatatta saada takaasi oikein tottavie kovat murinat.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      66
      1522
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      162
      1329
    3. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      88
      1172
    4. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      118
      1129
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      30
      955
    6. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      104
      795
    7. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      55
      720
    8. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      89
      646
    9. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      181
      627
    10. Mitä vastaat jos

      Kysyn maanantaina jutteluaikaa ihan arkipäivisistä asioista, rauhassa? Koska nimittäin aion 😍
      Ikävä
      36
      624
    Aihe