Puhelinyhtiö Elisa painostaa ja rankaisee

Painostuksen_uhri

Puhelinyhtiö Elisa painostaa ja rankaisee asiakastaan. Heillä on nyt taas kerran joku uusi ja elämää suurempi nettiliittymätyyppi tarjolla ja sitä pakkosyötetään asiakkaille kuin ajettaisiin käärmettä pyssyyn.

Siirryin kolmisen vuotta sitten Elisan asiakkaaksi, ja otin läppäriini mokkulaliittymän. Se on toiminut ihan hyvin, ei ole takkuillut eikä hidastellut - kunnes vasta viime aikoina.

Noin kuukausi sitten minulle soitti Elisan puhelinmyyjäpoika ja kertoi uudesta liittymästä, johon minun kannattaisi vaihtaa. En suostunut, koska tietenkin tajusin, että se on vain uusi keino saada asiakas maksamaan entistä enemmän (halvan aloitusjakson jälkeen).

Kuinka ollakaan, heti puhelun jälkeen nettiliittymäni alkoi hidastella ja sitä kesti pari päivää. Seuraavalla viikolla soitti samasta firmasta puhelinmyyjätyttö ja painosti vaihtamaan liittymää. Sanoin, etten edelleenkään vaihda. Taas alkoi liittymä takkuilla parin päivän ajaksi.

Seuraavalla viikolla soitti taas joku tyttö eikä antanut suunvuoroa, puhua pulputti lauseensa yhteen pötköön ja painosti. Löin luurin korvaan. Sen takia netti seisahteli taas pari päivää.

Tänään soitti puolestaan myyjäpoika. Sanoin, että tämä on jo neljäs painostusyritys ja että en vaihda. Sanoin myös, että soittakaapa perkeleet vielä kerran, niin vaihdan Telialle (entinen Sonera). Nyt takkuilee netti. Ensi viikolla soittanevat uudestaan. Sen kun tekevät, vaihdan Telialle.

Elisa toimii kuin mikäkin mafia; painostusta, hiostamista, ympäripuhumista ja jos et suostu, niin rankaistaan hidastamalla tahallaan nykyisen liittymän toimintaa. Että siinäpä näet, mitä seuraa, jos et hyväksy pakkosyöttämäämme fantastista "tarjousta".

Kova on kiima saada asiakas vaihtamaan vanha, toimiva, kohtuuhintainen sopimuksensa uuteen ja kalliimpaan.

27

602

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ei_maksettu_mainos

      Telia on ruotsalaisten firma. Ota kotimainen DNA.

      • 4G.eimihnää.mee

        Joko tuo nukleiinihappo toimii kehä-kolmosen ulkopuolella ?


      • ruotsalainen_dna

        dna:n suomalaisuus on täyttä silmän lumetta. dna:lla on mm seuraavia omistajia.
        Sijoitusrahasto Nordea Pro Suomi
        Jakobstadsnejdens Telefon Ab
        Svenska litteratursällskapet i Finland r.f.
        Sijoitusrahasto Nordea Avanti
        Sijoitusrahasto Nordea Suomi Small Cap
        Karis Telefon Ab
        Mariehamns Telefon Ab
        Ålands Telefonandelslag

        siinä vaan uskomaan silmät killuen dna:n suomalaisuuteen.


    • asiakaskunkku

      Kauan ei tarvinnut painostaa netissä, kun DNA alkoi tarjota suoralaskua muiden yritysten tapaan. Viime vuonna johtaja selitteli, että suoralaskusta tulee DNA:lle kuluja, mutta ilmeisesti mieli muuttui asiakkaiden alettua saada tarpeekseen. Ja hyvä niin.

    • pittunkkinne

      Mokkuloiden kanssa en rupea leikkimään. Jos valokaapeliyhteyttä ei ole saatavilla, nakkaan tietsikan mäkeen.

      • Painostuksen_uhri

        Minä rupean leikkimään. Olen leikkinyt jo kolme vuotta, ja erittäin hyvin on mokkula toiminut. Paitsi viimeisten neljän viikon ajan. Mokkulalla olen nettiä selaillut, laskut maksanut, Spotifytä kuunnellut ja lisäksi vielä Netflixiä katsellut Play stationin kautta. Kunnes paskiaiset laittoivat nettiyhteyden tahallaan takkuamaan.


    • van5200

      Vaihtoa olen minäkin suunnitellut, minulla myöskin takkuaa netti, pitäis vain tietää mihin vaihtais, dna on ollut mielessä.

      • Ldldmddldld

        Meillä landella on dna ja se onkin täällä ainoa, jonka 4g toimiii kunnolla ja nopeasti. Elisan 4g on niin heikko että se katkoo ja telialla 4:tä ei edes ole täällä.


      • Harhaanjohtavaa
        Ldldmddldld kirjoitti:

        Meillä landella on dna ja se onkin täällä ainoa, jonka 4g toimiii kunnolla ja nopeasti. Elisan 4g on niin heikko että se katkoo ja telialla 4:tä ei edes ole täällä.

        Mitä? Eikö kaiken kattava elisa toimi sielläkään? Aivan kuten ei täällä minullakaan Varsinais-Suomessa. Pitäisiköjän jonkin tahon jo puuttua tuohon lainvastaiseen harhaanjohtavaan mainontaan televisiossakin jo?


      • huonovaletuo
        Ldldmddldld kirjoitti:

        Meillä landella on dna ja se onkin täällä ainoa, jonka 4g toimiii kunnolla ja nopeasti. Elisan 4g on niin heikko että se katkoo ja telialla 4:tä ei edes ole täällä.

        "Lande" - sanan kuulee vain ja ainoastaan helsinkiläisen suusta. Et sinä missään maalla asu.


    • Elisan-puhelinmyynti

      Elisalta tulee niin sekavia puhelinmyyntisössötyksiä, että ei niistä saa mitään selvää että mitä siinä edes tarjotaan.

      Syksyllä yksi puhelinmyyjä, ja sanoi meidän maksavan Elisan ADSL:stä turhaan "täyshintaa", ja nyt olisi paljon edullismpaa nettikäyttöä tarjolla. En lopulta saanut selostuksesta selvää että minkä nimistä liittymää tarjottiin ja millä hinnalla. Pyysin palaamaan vaikka parin päivän kuluttua uudelleen asiaan.

      Kaveri vaan selosti ja painoi päälle että kyseessä on tällainen hänen tekemänsä "tiskin alta" tarjous ja sopimus, ja se pitäisi tehdä nyt tänään, koska tarjous umpeutuu.

      En minä niin hullu ole että puhelinmyyjältä mitään tilaisin, ainakaan tällaisia "viime hetken" speciaaleja. Myyjän täytyi olla Elisalta, sillä niin tarkkaan tiesi liittymämme tyypin. Mutta täyshuijarilta vaikuttava sälli oli.

      Katsoin jälkeenpäin, ja sotinkin Elisan puhelinpalveluun, että millaisia nykyistä edullisempia liittymiä heillä on tarjolla. Naismyyjä sanoi että hän ei löydä mitään, vaan nykyinen noin 24 €/kk liittymä on edelleen halvin.

      En tällä hetkelläkään tiedä mitä se "täyshintaa" vastaava "puolihintainen" liittymäsopimus olisi tuonut ja paljonko maksanut. Liittymän sopimustekstin olisin myyjän mukaan saanut lukea Tilausvahvistuksesta jonka hän lähettää, kunhan nyt vain sanon puhelimessa tilaavani ko. vaihdoksen.

      Elisan puhelnmyyjät ovat yksiä sössöjä. Niiden kanssa ei ainakaan itae halua asioida, saati puhelimessa mitään uusia sopimuksia tehdä sokkona, tuosta vaan pika pikaa.

    • PätkivääKuraa

      Elisa on nykyään aivan paska.

      Määräaikaisen elisaviihteen tultua täyteen lähtee kuin leppäkeihäs.

      • Sairasta-revintää

        Saunalahteen vielä jollakin tavalla luotti, että ne pitää edullisia ja "reiluja" hintoja eri liittymissä.

        Nyt Elisa on hävittänyt omistamansa Saunalahden logot ja liittymät ja sopimukset huotsin nevadaan. Kaikki sopimukset on pakko tehdä Elisan kanssa.

        Ja Elisa jos kuka osaa rokottaa joka asiasta. Firmaan tulevasta paperisesta laskusta veloitetaan Elisalla jo 12 euroa. Siis saakeli, 72 mummon markkaa!!! Siitä, että vaivautuvat laittamaan lähettämänsä puhelinlaskun kirjekuoreen, ja antamaan sen Postin kuljetettavaksi. Seitkytkaksi markkaa.


      • 1235

        Ei sentään vielä vaan 2,90 per lasku, on siinä röyhkeää toimintaa laittakoot laskut samaan kuoreen kun maksan tuota tietoturvaakin aina joka toinen kk.
        Alkaa mennä kyselyksi kellä ei maksa paperilasku niin nokka sitä kohti jos sellaisia vielä on, törkeää on rahastus.


      • sfdghjkjhgfd
        1235 kirjoitti:

        Ei sentään vielä vaan 2,90 per lasku, on siinä röyhkeää toimintaa laittakoot laskut samaan kuoreen kun maksan tuota tietoturvaakin aina joka toinen kk.
        Alkaa mennä kyselyksi kellä ei maksa paperilasku niin nokka sitä kohti jos sellaisia vielä on, törkeää on rahastus.

        2,90e yksityisasiakkaalta joo, edellinen sanoikin että firmaan tuleva on 12e.

        Mäkin ihmettelen, että miksi eivät voi pistää niitä laskuja samaan kuoreen. Ensin tulee nettilasku, parin päivän päästä tietoturvalasku ja sitten vielä puhelinlasku. Kolme elisan kuorta kuukaudessa ja kaikista erikseen 2,90 maksu. Hullua hommaa.


      • sfdghjkjhgfd
        sfdghjkjhgfd kirjoitti:

        2,90e yksityisasiakkaalta joo, edellinen sanoikin että firmaan tuleva on 12e.

        Mäkin ihmettelen, että miksi eivät voi pistää niitä laskuja samaan kuoreen. Ensin tulee nettilasku, parin päivän päästä tietoturvalasku ja sitten vielä puhelinlasku. Kolme elisan kuorta kuukaudessa ja kaikista erikseen 2,90 maksu. Hullua hommaa.

        Niin ja kun lasku on maksettu pari päivää myöhässä eräpäivästä, niin seuraavassa on joku 7 sentin viivästysmaksu! 7 sentin! Eihän sellaista pysytisi edes rahalla maksamaan. Ei ole sentin kolikoita olemassa.


    • VaihtoonMeni

      Elisa on saatanasta. Asiakaspalvelussa fittuillaan eikä hoideta asioita.

    • elisaisbad

      vaihda soneraan

    • noelissa

      Elisasta en muutama vuosi sitten päässyt eroon kuin vasta sopimuksen umpeuduttua. Kyseessä oli Elisa Viihde, jota ei edes saatu toimimaan Stadin keskustassa.
      Siihen firmaan päin en edes kusase.
      DNA on tasalaatuinen, toimii myös mökkiolosuhtessa jumalan seljän takanakin.

    • iPhonemodeemina

      Jos tietsikkaansa käyttää pääosin silloin, kun on itse paikalla, älyluurin Wi-Fi riittää monille.
      Mitä tästä hyötyy? Ei tarvitse kaapeli- eikä erillistä mokkulaliittymää, jolloin säästää satasen pari vuodessa.

    • mieluumminDNA

      Sonera on yhtä vanhoillinen ja käärme kuin eu
      täys muumio...no way hose.

      Elisa on kuolemassa sen vanhoilliseen ahneeseen johtoon
      lopun ajat menossa kun asiakkaalle soitellaan joka toinenpäivä

      tekivät tuon saman hiillostuksen minulle
      ja vaihdoin firmaa....
      Suostuttelevat asiakkaan vaihtamaan "uuteen parempaan" joka ei ole parempi,
      mutta kalliimpi ja huonompi. Kauhea sotku. Johto sössii siellä ja myyjät
      saa maksaa sen selkänahassaan...asiakas ei tule sillä onnellisemmaksi.

      DNA on ok, mutta älä suostu niidenkään hiillostukseen.
      DNA voittaa joka kerran kun sonera tai elisa sössii
      Pysy siinä liittymässä, joka toimii. Äänestä jaloillasi ja lompakollasi, ei ne muuten usko.
      EI OLE PAREMPAA JA HALVEMPAA OLEMASSAKAAN
      KENELLÄKÄÄN

    • ElisanMulkvistit

      Elisan paskamahat ovat ruvenneet rahastamaan joka asiassa. Lisäksi vanhemmillani jotka haluavat vielä paperilaskun niin laskutusvälin pidennys esim. 3 kuukauden välein ei käy. Paperilasku tulee joka kuukausi ja siitä aina ylimääräinen veloitus.

      • IntersukupuolinenElissa

        Aivan näin ! Olin tehnyt sopimuksen ilmaisesta paperilaskusta elisan kanssa (kirjallisena) 1,5 vuotta se toimikin ja sitten lähti tulemaan 2,90€ paperilaskusta joka kuukausi ??? Elisa on oikeasti paska, sopimukset eivät päde. Röyhkeää toimintaa.... 70v


    • Hyväjahalpa

      Aikoinaan saunalahti myi halpoja puhe liittymiä jolla houkutteli asiakkaat vaihtamaan muilta operaattoreilla heille. N. 9 miljoonaa . Puhelin myyjät yrittää nyt omille asiakkaille uusia liittymä päivityksiä että laskut nousee. Vieläkö Roamingit tulee niin saapa nähä missä hinnoissa liikutaan.

    • Eihyväol

      Elisan mokkulaan, langaton wlan, olen tyytyväinen mutta heidän puhelinliittymänsä ei ole ok ollenkaan. Siinä pakkosyötetään jotain Euroopan aluella toimivaa yhteyttä mutta en tarvitse sitä ollenkaan. Haluaisin yksinkertaisen perusliittymän. Puhun vähän, lähetän viestejä ja tarvitsen nettiyhteyden. Mutta sellaista ei ole enään vaihatisin jos tietäisin minne. Operattoreiden kanssa asioiminen on yhtä heeevettiä. Ja vaihto kanssa samaa tuskaa.

      • onnettomansekavaa

        Operaattorien nettisivuista ei saa mitään selvää. Peruskännykkäliittymää ilman nettiä ei tunnu enää olevan olemassa, vaikka minulla on käsittääkseni sellainen.


      • On.sellainen
        onnettomansekavaa kirjoitti:

        Operaattorien nettisivuista ei saa mitään selvää. Peruskännykkäliittymää ilman nettiä ei tunnu enää olevan olemassa, vaikka minulla on käsittääkseni sellainen.

        On sellainen olemassa. Minullakin on sellainen. Maksaa 5 euroa kuussa puhelut ja tekstiviestit kulutuksen mukaan.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      70
      2062
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      167
      1599
    3. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      155
      1537
    4. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      90
      1348
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      49
      1280
    6. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      277
      1137
    7. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      132
      1041
    8. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      75
      1022
    9. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      113
      1003
    10. Nainen, millainen tilanne oli

      kun huomasit ihastuneesi häneen oikein kunnolla. Missä tapahtui ja milloin
      Ikävä
      53
      857
    Aihe