CVT-vaihteisto ei ole Multidrive-vaihteisto

Korjaamopäällikkö

CVT- VAIHTEISTO on kytkimillä, planeettavaihteistolla ja sähkömoottorilla toteutettu voimansiirto, joka käyttää polttomoottorista ja sähkömoottorista saatavaa voimaa nerokkaasti siten, että periaatteeessa välityssuhde polttomoottorin ja pyörien välillä pääsee muuttumaan portaattomasti, eikä polttomoottoria aina käytetä lainkaan. Siksi tämä CVT-vaihteisto on käytössä vain Toyotan hybrideissä.

MULTIDRIVE-S taas on portaaton variaattorivoimansiirto, joka on toteutettu öljykylvyssä toimivalla metallihihnavariaattorilla. Metallihihnavariaattori on aikanaan DAF-henkilöautojen valmistajana tunnetun hollantilaisen van Doorne -yhtiön kehittämä. Ratkaisu on ollut käytössä jo yli 30 vuotta, mutta se ei ole saavuttanut kovin laajaa suosiota. Esimerkiksi Nissan kuitenkin on käyttänyt sitä varsin paljon.

CVT-vaihteisto on sähköisesti ohjattava portaaton vaihteisto, jota Toyota käyttää vain ja ainoastaan hybrideissään, mutta Multidrive on käytössä Toyotan muilla moottoreilla varustetuissa autoissa kuten Avensiksessa. Samalla moottorilla ei ole kahta nimeä. Typerät ja tietämättömät toimittajat puhuvat kuminauhakiihtyvyydestä joka perustuu vain ja ainoastaan tuntemuksiin...

...sillä

...CVT-vaihteistossa tarkoitus on, että vaihteiston välitys muuttuu kierrosluvun kanssa siten, että kiihdyttäminen tapahtuu suurilla kierroksilla, mutta tasaisessa ajossa vaihteisto käyttää mahdollisimman taloudellista kierroslukua. Tästä syystä voi vaikuttaa, ettei auto kiihdy lainkaan, kun kierrosluku pysyy tasaisena koko ajan.

....eikä Tollo Toimittja tajua tätä, vaan puhuu kuminauhakiihtyvyydestä.

CVT –automaattivaihteisto on kehittyneempi versio perinteisestä. Tämä vaihteisto käyttää normaalissa ajossa aina taloudellisinta välitystä ja toimii periaatteessa portaattomasti esimerkiksi kumista kiilahihnaa tai metalliketjua käyttäen. CVT –lyhennys tulee sanoista Constant Velocity Transmission, joka vapaasti käännettynä on vakionopeusvaihteisto. CVT:n keskeisenä ideana onkin pyrkiä moottorin kierrosluvun optimaaliseen vakiointiin ajan aikana.

Tollot kiihdytelkööt savupilvet perässään. Älyköt ajavat taloudellisilla CVT-hybrideillä.

52

17598

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • eisinnepäinkään

      Yhteistä Toyotan vaihteistoille on se, että kun yritetään kiihdyttää, kierrokset nousevat tappiin, eikä muuta tapahdu. Bensaa Avensis automaatilla kuluttaa 10-12 l/100km, hybridit vähän vähemmän.

      • Vähänkuluttavat

        Hybridit kuluttavat 4,5 l/100km ja Avensis 6,2 l/100 km. Molemmista kokemusperäinen tieto.


      • Toyota-palstan

        trollipojulle tiedoksi. Jos kiihdytän Lexuksellani täysillä, 0-100 km/h n. 5.3 s, se kyllä tuntuu vaikka onkin todella eleetöntä. Tuossa 200 km/h seutuvilla ja jälkeen alkaa leveäkin tie tuntua kapeammalta mutta kiihtyvyys vaan jatkuu rajoittimeen saakka. Tottakai moottorin kierrokset nousevat samalla lailla kuten kaikissa muissakin autoissa jos niillä kiihdytetään täysillä. Älä nyt nolaa itseäsi tälläkin aiheella samalla lailla kuin kaikissa muissakin keskusteluissa jossa sinut ahdistetaan aina nurkkaan jäätävillä faktoilla.


      • Anonyymi

        Kateellinen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kateellinen

        Hölmöllä hönöllä hidas sytytys! Kommentoi 2,5 vuotta vanhaa viestiä!


    • Tero.täsmentää

      Monet toimittaja- ym tollotkin ovat edelleen kepin heilutusmoodissa eivätkä ymmärrä mikä miellyttävyyslisä tulee jouhevan voimansiirron myötä. Parhaimmat ja aidot automaattivaihteistotkin kuljettavat autoa hyvin tasaisesti eikä vaihtamista huomaa muusta kuin kierroslukumittarista. Samalla elektroniikka optimoi kaikkea paremmin kuin ihminen taloudellisen etenemisen kannalta.
      Ripeää kiihtyvyyttä tarvitaan lähinnä rampeissa muun liikenteen joukkoon liittymisessä ja sitä varten Toyotan hybridissä on PWR-mode, jota harvoin tarvitsee jos osaa ajaa vähänkin ennakoiden.
      Liikennevaloista ehtii lähteä jouhevamminkin kun käytännön nopeus jää kuitenkin alle 50 kmh ellei halua mennä seuraaviin liikennevaloihin vihreää odottelemaan.

      • Seontotuuksientotuus

        Siinä se on. Totuuksien totuus.


      • nysvärit

        niiin jos ei ne tojotat nysväis siellä valojen välissä omaa suoritustaan, niin moni muukin pääsisi niistä valoista.


      • Anonyymi
        nysvärit kirjoitti:

        niiin jos ei ne tojotat nysväis siellä valojen välissä omaa suoritustaan, niin moni muukin pääsisi niistä valoista.

        Tollolootan kuminauhaveto. Sama tekniikka ja sama suorituskyky kuin mopoautoissa. Hyvä vaarin totutella ennakoivasti, niin ei sitten aikanaan mopoauto lähde käsistä.


    • sderfgty

      Kyllä se multidrive on nimenomaan CVT, ainakin mun Tojotas. Ja ei ole hybrid.

      • Anonyymi

        Ei muuten ole ...


    • Toyota_hybrid

      Kytkimillä toteutettu? Hybridissä ei ole kytkintä! Vaan kytkimen näköinen yhteen niitattu asetelma ja uudessa ei vissiin enää ole enää sitäkään.

    • mikä.on.vaikeaa

      Hybridin voimansiirrosta Toyota käyttää nimitystä e-CVT, mikä on teknisesti hieman harhaanjohtava, eihän siinä ole oikeasti mitään muuttuvaa välitystä, planeettapyörästö on systeemin keskeinen osa sähkömoottorin ja polttomoottorin ohella. Multidrive taas on ihan puhdasoppinen CVT-variaattorivaihteisto metallihihnoineen ja lautaspyörineen.

      • sähköukko

        Kaikki on vaikeaa. Siirrytään sähköautoihin, niin voidaan lopettaa keskustelut vaihteistoista.


    • Repikää_siitä

      CVT (continuosly variable transmission, portaattomasti säätyvä voimansiirto, variaattori) on konsepti, jonka kehitteli itse Leonardo da Vinci jo yli 500 vuotta sitten. Kirjainyhdistelmä ei ole millään tavalla Toyotan tavaramerkki tai yksinoikeus, vaan yleisesti variaattoreista käytetty lyhenne.

      Toyota käyttää CVT-voimansiirrostaan nimeä Multidrive.

      Omia CVT-ratkaisujaan on ollut ja on tälläkin hetkellä Toyotan ohella käytössä varsin monella automerkillä.

      https://tinyurl.com/pmzf4es

    • sil.vous.plait

      Toyota Avensiksen Multidrive CVT (Continuously Variable Transmission) ihan kuvan kera.
      http://d1r57ja1amoclf.cloudfront.net/wp-content/uploads/2014/08/Automatic-05.jpg

    • kestääkö.betoni

      Aloittajan on pakko olla nimimerkki Toyota-palstan, sillä viisaampi olisi jo älynnyt myöntää olleensa väärässä mutta eihän meidän päätään jatkuvasti betoniseinään lyövä Tojon oma trolli sitä ikinä tee.

      • Yksi_trollipojuista

        Tuohan on sanomattakin selvää. Ei koira karvoistaan pääse, nikki kuin nikki.

        Kaikki meidät se itse niputtaa yhdeksi. Hupaisaa sinänsä.


      • Toyota-palstan

        trollipojun kommentti on taas varastettu sille osoitetusta viestistä mikä kertoo ettei trollipojun oma järki riitä fiksuihin viesteihin vaan ne pitää varastaa muilta ja vääntää trollipojun agendaan sopiviksi solvausviesteiksi. Tyypillistä toimintaa trollipojulta kaikessa lapsellisuudessaan ja noloudessaan.


    • naishormonit.jyllää

      Se on vähän kuin naiset. Väärässä olemisen myöntäminen on mahdotonta. Yleensä niille kannattaa antaa joku kunniallinen perääntymistie, sanoa "joojoo, juuri näin"
      Muuten ne jäävät vatvomaan asiaa viikkotolkulla aina uudella selityksellä. Ei jaksa kuunnella.

      • kestääkö.betoni

        Parin viime kommentin mukaan Tojon oma trolli on enemmän kuin naiset. Naishormonit jyllää oli täysin oikeassa


    • Mr.Jakomieli

      Palstan päivystävän papukaijan esittämien "totuuksien" kyseenalaistajat ovat papukaijan itsensä mukaan yksi ja sama "trollipoju". Palstalla on muutamaan sataan kertaan saatu lukea tämän pojun olevan sairaan skitsofreeninen ja nolon lapsellinen. Diagnoosihokemalle ei ole toistaiseksi esitetty puolueetonta vahvistusta pätevän ammattilaisen suulla.

      Mietityttää, mistä löytyisivät sopivat laatusanat tämän papukaijan hengenlahjojen ja -voimien kuvaamiseen. Tuntuu ihan siltä, ettei osuvia sanoja ole vielä kieleemme keksittykään.

      • täysin.sekaisin

        Yleensähän tämä papukaija ei ymmärrä puhuvansa puutaheinää, mutta hauskin tilanne tulee kun se ymmärtää että nyt lipsahti suusta sammakko. Niinkuin tässä CVT-asiassa hänelle näyttää selvinneen. Silloin se menee aivan sekaisin ja näppis käy kuumana.
        Melkoinen tapaus.


    • Toyota-palstan

      trollipojuna sinä olet täällä tasan yksin sillä satoja sivupersooniasi ei oteta huomioon näissä keskusteluissa. Tässä ylläkin keskustelet itsesi kanssa ja itse itseäsi tukien. Se vasta on noloa, läpinäkyvää ja lapsellista.

      • good.chance

        Minulla on sellainen pieni kutina, että meitä trollipojuja on täällä monta, jotka jo pikku hiljaa haluaisimme näyttöä tuolle väitteellesi yhdestä trollipojustasi. Nyt sinulla on siihen näyttöön oikein mainio tilaisuus. Voit aloittaa vaikka kertomalla, mitkä kaikki tämän ketjun "pieraisut" kuten niitä nimität, ovat siltä sinun yhdeltä ja samalta. Väärästä vastauksesta saat aina lisää papukaija-merkkejä.


      • Mr.Jakomieli

        Minä ja sadat sivupersoonani olemme liikuttavan yksimielisiä korviesi välin kunnosta. Turha kuitenkaan julkistaa yhteistä mielipidettämme, areena kun on jo entuudestaan aivan turhan saastainen.


      • Hyvä_että_edes
        Mr.Jakomieli kirjoitti:

        Minä ja sadat sivupersoonani olemme liikuttavan yksimielisiä korviesi välin kunnosta. Turha kuitenkaan julkistaa yhteistä mielipidettämme, areena kun on jo entuudestaan aivan turhan saastainen.

        tunnustit saastuttaneesi palstan omilla oksennuksillasi, et siis millään pieraisuillasi. Kaikkihan täällä tajuavat että solvaat Toyotaa ja niiden omistajia yksin. Sivupersoonat ovat tyypillisia skitsofreenikolle. Siitähän suomalainen nimi jakomielitautikin tulee. Potilas esiintyy milloin minäkin ja lopulta yleensä lintuna tai junanpysäyttäjänä. Kaikki kirjoittamasi on täällä helppo tunnistaa siitä että niissä solvataan Toyotaa niistäkin ongelmista jotka ovat tyypillisiä Vw-konsernin tuotteille. Kun ne on yksi toisensa jälkeen täällä kumottu faktoilla, sinä poju siirryt muihin yhtä sekopäisiin väitteisiin vakuutusmaksuista ja polttoaineen kulutuksista. Varmin skitsofreniasi merkeistä on kuitenkin se ettet tollona älyä edes pelätä sitä hetkeä kun nimesi paljastuu. Nautin jo etukäteen siitä.


      • hauskaa.illanjatkoa

        Kukahan täällä keskustelee sivupersooniensa kanssa?
        PS. Sinun nimesi on jo tiedossa tai paremminkin yksi 4 joukossa, jos kertomasi tiedot omistamastasi autosta pitävät paikkansa.


    • Tunnistan.trollin.itse

      "Kaikki kirjoittamasi on täällä helppo tunnistaa siitä että niissä solvataan Toyotaa niistäkin ongelmista jotka ovat tyypillisiä Vw-konsernin tuotteille. "

      Jos ne on helppo tunnistaa niin miksi vaivaudut ne vielä erikseen tägäämään? Etkö luota meihin muihin lukijoihin? Itse olen tunnistanut trolli oksennuksen jo monta vuotta, mutta en tiedä miksi niistä pitäisi erikseen ilmoittaa muille.
      Mikä sun päivystämisen tarkoitus on?

    • Vaalivirkailija

      Tämän keskustelupaikan ansioituneimpia kolme ansioituneinta kirjoittajaa ovat mielestäni nimimerkit Toyota-palstan, Palstapapukaija ja Tojohönö. Ylivertainen autotekninen tietämys; upean puolueeton, toisiakin automerkkejä kunnioittava asenne ja veljellisen ystävällinen suhtautuminen palstan tyhmiäkin jankuttajia kohtaan vaikuttavat olevan ominaisia kullekin tästä kolmikosta. Jokaiselta liikenee tuon tuostakin kauniin kannustava sananen jopa palstan pahaiselle trollipojulle!

      Mitä mieltä ollaan: kenet kolmikosta äänestäisimme ykköseksi, kahden muunkin edelle?

      • rakas.trollipoju

        Ehdotan tasapeliä, alkavat muuten nokittelemaan ja vittuilemaan täällä "toisilleen" aamusta iltaan ja "asiallinen" keskustelu sekä aiheisiin tarkasti liittyvä kommentointi loppuu kokonaan :D


    • PuHal

      Ovatko nämä uudet systeemit vapaasti huohottavaia (ja kondenssivettä kerääviä) vai suljettuja systeemejä jolloin öljynvaihtotarve ei aikaistuisi veden määrästä öljyssä?

    • karvahattujen_kuminauhat

      Miksi käyttää tätä CVT nimeä, kun tämä on vanhastaan skoottereista ja mopoautoista tuttu variaattori?

      Sama tekniikka, sama suorituskyky. Tällä on 70 v kääkkien hyvä totutella ennakoivasti siihen, kun lääkäri ottaa ajokortin pois.

      Myös Teknavin mielestä tojopotan kuminauhaveto sopii ainoastaan tasamaalla ja karvahattu päässä köröttelyyn. Muunlaisessa käytössä se on paljon epämiellyttävämpi kuin esim. kaksoiskytkinvaihteisto.

      Eikä kannata unohtaa Tuulilasin ja Tekniikanmaailman kokemuksia aiheesta. Molemmissa lehdissä oli käyttötestissä toinen itäauto, Datsun kasvain, mutta sekin kuminauhalla varustettuna. Ihan karmeaksi sekin tuomittiin, liikkeellelähdössä jahkailua, kiihdytyksissä kone huutaa hoosiannaa ja tasamaallakin kierrokset seilaili, luoden vaikutelmaa luistavasta kytkimestä.

      • Ajajatiedä

        Aja sillä niin tiedät vähän enemmän. Se on paljon upeampi ja parempi kuin valtavasti nykivä ja viivyttelevä DSG-vaihteisto. Olen omistanut molemmat. Nyt CVT:n ja tiedän.


      • 2.4STW__

        Minä en ole omistanut CVT asksita autoa ja kokeilu Avensiksellakin tapahtui vuosia vuosia sitten. Sitäavastoin kokemusta on DSGstä tai S-tronicista mutta yhtäkaikkai DCT-askista VAG tyyliin. Enää ei tule tuollaista robottiaskia. Varmaan muuten ihan ok mutta se VAG tapa ohjelmoida askin toiminta on surkeaakin huonompi.

        En nyt muista mitne Tojottimen remmiaski käyttäytyi eli oliko siinä viiveitä välityksen vaihtamisessa kaasupolkimen ohjauksen mukaan. Muistaakseni kyllä.
        Aven CVT vaan on muuten sairaasti mitoitoitettu. Auto ottaa suurimman tehon käyttöön vasta yli 80km/h jälkeen (ohjelmointityperyys) ja voimansiirron kokonaisvälitys on niin pitkä että suurimmalla välityksellä ja suurimmalla teholla auton pitäisi kulkea pitkälti yli 300km/h. TÄmä taas johtaa siihen että suurimman tehon kierroksilla lyhimmällä vlityksellä vauhtia 60km/h. Auto siis lähtee paikaltaa hyvin laiskasti kun konekaan ei tuota kovin suurta vääntöä.

        Jos vertaa vaikka bemarin 3-sarjan 184hp dieseliin missä on 400Nm vääntöä, ykkösellä (8v automaatti) suurimman tehon kierroksilla vauhtia on 40km/h. Tämä todella lyhyt välitys bemarissa on se mikä saa auton kiihtymään rajusti paikaltaan. Tojon tehtaalla on päädytti siihen että Aven ei tarvi kiihtyä alle 12s (TM) aikaan kunhan kulutuksesta saadaan desi pois.
        Aven automaatit siis vastaa noin 100hp kilpailijoiden tuotteita. Tehoa olisi mutta sitä ei vaan osata siirtää pyörille.

        Mikään ei kuitenkaan ole yhtä surkea käytettävyydeltään kuin VAG DSG.


      • EiTätäPäivää

        Sairaita ajatuksia tehosta, väännöstä ja kiihtyvyydestä.


      • 34534
        EiTätäPäivää kirjoitti:

        Sairaita ajatuksia tehosta, väännöstä ja kiihtyvyydestä.

        oliko sinulla jotain perusteita kommentillesi vai tuliko vaan paha olo?


      • hatarat_tiedot
        2.4STW__ kirjoitti:

        Minä en ole omistanut CVT asksita autoa ja kokeilu Avensiksellakin tapahtui vuosia vuosia sitten. Sitäavastoin kokemusta on DSGstä tai S-tronicista mutta yhtäkaikkai DCT-askista VAG tyyliin. Enää ei tule tuollaista robottiaskia. Varmaan muuten ihan ok mutta se VAG tapa ohjelmoida askin toiminta on surkeaakin huonompi.

        En nyt muista mitne Tojottimen remmiaski käyttäytyi eli oliko siinä viiveitä välityksen vaihtamisessa kaasupolkimen ohjauksen mukaan. Muistaakseni kyllä.
        Aven CVT vaan on muuten sairaasti mitoitoitettu. Auto ottaa suurimman tehon käyttöön vasta yli 80km/h jälkeen (ohjelmointityperyys) ja voimansiirron kokonaisvälitys on niin pitkä että suurimmalla välityksellä ja suurimmalla teholla auton pitäisi kulkea pitkälti yli 300km/h. TÄmä taas johtaa siihen että suurimman tehon kierroksilla lyhimmällä vlityksellä vauhtia 60km/h. Auto siis lähtee paikaltaa hyvin laiskasti kun konekaan ei tuota kovin suurta vääntöä.

        Jos vertaa vaikka bemarin 3-sarjan 184hp dieseliin missä on 400Nm vääntöä, ykkösellä (8v automaatti) suurimman tehon kierroksilla vauhtia on 40km/h. Tämä todella lyhyt välitys bemarissa on se mikä saa auton kiihtymään rajusti paikaltaan. Tojon tehtaalla on päädytti siihen että Aven ei tarvi kiihtyä alle 12s (TM) aikaan kunhan kulutuksesta saadaan desi pois.
        Aven automaatit siis vastaa noin 100hp kilpailijoiden tuotteita. Tehoa olisi mutta sitä ei vaan osata siirtää pyörille.

        Mikään ei kuitenkaan ole yhtä surkea käytettävyydeltään kuin VAG DSG.

        Heh, uskottavuutesi meni jo siinä, ettet tiedä robotin ja kaksoiskytkinvaihteiston eroa.

        Robotit ovat tosiaan aivan kauheita, melkein kaikki. Hitaita niin liikkellelähdössä kuin vaihdoissakin ja hirveät nykäykset, jos ei kuski auta kaasua löysäämällä. Tähän ei taida olla kuin muutama poikkeus ... tojottomen MMT -robotti on mainittu erityisen kehnoksi ja sitähän ei enää saa täällä mainita. Terot ei tykkää ja yrittävät jopa kiistää moista ikinä valmistetun ;-D

        Kaksoiskytkimet taasen - volkkarilla taisi alkuun olla haasteita luotettavuudessa ja lehtien koeajoissa mainitaan usein nykyvät lähdöt tai taskuparkkiin peruuttamisen haastavuus. Eipä vaan taida nämäkään olla enää kaikissa vakiona. Minulla oli pari päivää vuokra-autona Golf ja ihan mainiosti tulin DSG:n kanssa juttuun. Tosin aivan kaikkia temppuja, kuten alamäessä peruuttamista, en tullut kokeilleeksi.

        Omana kalustona on kanssa ollut kaksoiskytkinvaihteisto jo viimeiset 110 tkm eikä tätäkään voi nykivistä lähdöistä moittia. Pikemminkin vähän turhan rauhalliseksi viritetty - vaikka kaasua polkaisee reippaasti, auto irtoaa viivalta aika rauhallisesti. Ilmiselvästi tehoa / vääntöä rajoitetaan siihen asti, kunnes pykälä vaihtuu kakkoseksi. Eipä toisaalta tule tahattomia sudittelujakaan. Manuaalikuski saattaa onnistua nytkäyttämään autonsa liikkeellelähdössä auton mitan edelle, mutta menettää etumatkansa siinä vaiheessa, kun pitää ruveta isompaa pykälää hakemaan pesään...


    • Anonyymi

      Golffissa samanlainen kaksoiskytkin vaihteisto, ei nyi vaihteiden vaihtuessa.

      • Anonyymi

        On nämä 24 palstat sellasia akkaukkojen tinkauspalstoja, ei osata asiasta keskustelle kateellisuus iskee pahiten esiin.


      • Anonyymi

        Onko joku muu vaihteisto herättänyt yhtä paljon arvostelevaa ja negatiivista keskustelua kuin dsg?
        Ei nyt tule ihan heti mieleen.


      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko joku muu vaihteisto herättänyt yhtä paljon arvostelevaa ja negatiivista keskustelua kuin dsg?
        Ei nyt tule ihan heti mieleen.

        Enemmänkin. Manuaalivaihteisto, paska mikä paska.


    • Anonyymi

      Ctv ? Sama kuin subarussa? Oma subaru toimii täydellisen hienosti. 2l kone foresterissa. Huutaminen on sama asia kun yrität ajaa 1litran manuaali vaihteisto koneella täyttä kiihdytystä ja se voima ei vaan riitä mihinkään vaan huudatat turhaan ja et ymmärrä että ei mopo kulje. Ja se 1 litran kone toimii kun ajelet rauhalliseen tahtiin kuten liikenteessä pitää tehdä,reuhaaminen pois. Mutta subarun 150hv hv riittää hyvin ja jos yrittää enemmän mihin voima riittää kone on hetken käyttää maksimi tehoa sivistyneesti nykimättä ja kierrokset putoaa nopeaa todella alhaiseksi ja rauhalliseksi. Ctv on hyvä vaihteisto.
      Itse ottaisin mieluiten foresteriini 2.5 l koneen en turboa mutta pärjään hyvin 2l koneella. Dsg vaihteistoa ei tähän pihaan tule.

    • Anonyymi

      Toyota jatkuvasti vaihtelevaa (CV) kuin nopeus, kun pappa ohjastaa tuhnuaan.

    • Anonyymi

      Ei tule kestämään,Rautainen variaattorin hihna rauta rautaa vasten.

    • Anonyymi

      Olipa avartava tietopaketti taas kerran kun hankin cvt vaihteistolla olevan auton.Tunteille ei ole sijaa autojen kanssa..

    • Anonyymi

      Aika tyypillinen 24 keskustelu cvt,stä. Osui polulleni vahgossa,kun viime aikoina hankin hondan cvt-vaihteistolla.Kyllä minun mielestäni 182hv ja cvt toimii hyvin,eikä ole kierroksilla huutamista.Miellyttävä liikkua ja myös taloudellista.
      Naurattaa lähinnä nämä dsg/vag pojujen kommentit,mutta kai se kuuluu kuvioon täällä räksyttää puskista ja yrittää pärjäillä niillä lintoilla,mihin rahat riittää..

    • Anonyymi

      Tervetuloa näyttämään se hybridi meidän -00 Yariksesta. CVT siinä kuitenkin on!!

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Cynthia Woods

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 💋 ­­­N­­y­m­­­f­o­­m­­a­­a­­­n­i -> https://x18.fun/girl04372247#CynthiaWoods 🔞💋❤️💋❤️💋🔞�
      YIT-Yhtymä
      2
      14881
    2. Aimee Dvorak

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 💋 ­­N­­­y­­­m­­f­o­m­a­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl02740429#AimeeDvorak 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋
      0
      3069
    3. Stephanie Love

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 ❤️ ­­N­y­­­m­f­­o­­m­­­a­a­­n­­­i -> https://x18.fun/girl01692207#StephanieLove 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Lappi
      0
      3066
    4. Rachelle Reynolds

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 🔞 ­N­­­y­­m­f­­­o­­m­­­a­­a­n­i -> https://x18.fun/girl03175674#RachelleReynolds 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Etelä-Savo
      0
      3065
    5. Becky Steele

      🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑 💋 ­­N­y­­­m­­f­­­o­­­m­­a­a­­­n­­i -> https://x18.fun/girl05250014#BeckySteele 🔞❤️💋❤️
      Arkkitehtuuri
      0
      3065
    6. Allison Queen

      🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒 ❤️ ­N­­­y­m­­­f­­­o­­m­a­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl07854217#AllisonQueen 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞
      Vedonlyönti
      0
      3064
    7. Pamela Orr

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 🍒 ­­­N­y­­m­f­­o­­­m­a­­­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl06055581#PamelaOrr 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞
      Star Wars
      0
      3064
    8. Lakeisha Coleman

      🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑 💋 ­­N­y­­­m­f­­o­­m­a­­­a­n­­i -> https://x18.fun/girl08105348#LakeishaColeman 🔞💋❤️💋❤️💋🔞
      Synnytys
      0
      3060
    9. Molly Graham

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 😍 ­­N­­­y­­m­­­f­­­o­­m­­a­a­n­i -> https://x18.fun/girl02277975#MollyGraham 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️
      Puhelimet
      0
      3055
    10. Nancy Taylor

      😍😍😍😋😋😋😋😍😍😍 ❤️ ­­­N­­­y­m­­­f­o­m­­­a­­­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl01560856#NancyTaylor 🔞💋❤️💋❤️💋
      Kauris
      0
      3054
    Aihe