Ovatko kauniit ihmiset onnellisia?

ja ennekuin jotkut palstapoliisit tai vihaiset vanhat miehet tulevat tähän ärjymään että olen "varastanut" niin myönnän auliisti ja annan kaikki krediitit teille jotka toitte asian esille Maria Veitola-ketjussa.

ovatko kauniit ihmiset onnellisempia kuin me tavikset?
Joskus ainakin näyttäisi siltä että "lagom är bäst" kuten täällä sanotaan. Jos on suurempia juttuja mitkä mättää ulkonäössä niin nehän voi korjaa kirurgin veitsellä, mutta muuten kohtuullisesti ihmisen näköinen terve ja huollettu riittää onnellisuuden ulkoiseksi lähtökohdaksi useimmille ihmisille. Nyt jos ammattina on myydä omaa ulkonäköään (tyyppi Kardashianin perhe jonka kauppatavara on kuvat omasta persiestä) tai sellainen ala missä joutuu kaameesti "edustamaan" jotain tuotemerkkiä tai brändiä...niin ehkä ulkoinen kauneus tuo myös onnellisuutta, koska kauppa käy kiivaammin (no money, no honey no fun). Tällä premissillä ymmärtää esim Ivanka Trumpin asettamisen Valkoiseen taloon (kaunis nainen edustaa vihaisten valkoisten miesten maailmassa heidän omaa mahtiaan).
***
Onneksi on miehiä kuten Legolassi jotka ovat ymmärtäneet nähdä sisäisen kauneuteni (hehehehehehehe) ja arvostamaan sitä eikä heidän tarvi jahdata nyt ainakaan enää kun elämän vuosi on kääntynyt syksyyn, pitkäperseisiä latinokaunottaria tai venakkoviettelijättäriä joita sivumme tässä vasemmassa laidassa mainostaa.

142

1635

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Miksi typerä kopio?

      H.

      • Sinä olet typerä koipio itsestäsi.
        ***
        Olen ainoastaan eroittanut sivuraiteen omaksi ketjukseen ettei tärkeämpi asia hukkuisi turhan löpinän joukkoon ;)
        Ja olen jo antanut krediitit aiheen ajatukseen. Joten suksi suohon, ellei sinulla ole mitään aiheeseen liittyvää kommentoitavaa.


      • Paloma.se.co kirjoitti:

        Sinä olet typerä koipio itsestäsi.
        ***
        Olen ainoastaan eroittanut sivuraiteen omaksi ketjukseen ettei tärkeämpi asia hukkuisi turhan löpinän joukkoon ;)
        Ja olen jo antanut krediitit aiheen ajatukseen. Joten suksi suohon, ellei sinulla ole mitään aiheeseen liittyvää kommentoitavaa.

        "Paloma.se.co"

        Etpähän!
        Sinä halusit ivata ankeista tekemällä hänen ideastaan "oman" typerän kopion.
        Tyyliin: Kirjoittakaaa mulle! Hei! Mulle!

        H.


      • hunksz kirjoitti:

        "Paloma.se.co"

        Etpähän!
        Sinä halusit ivata ankeista tekemällä hänen ideastaan "oman" typerän kopion.
        Tyyliin: Kirjoittakaaa mulle! Hei! Mulle!

        H.

        hei se ei ollu mun aloitus
        se mihin kommentoin
        en mää osaa tehdä tollasia kopiointi aloituksia
        vastasin siihen vaan ihmetellen
        ja sen jälkeen loppu onkin sitä tuttua ja turvallista
        jokainen tehköön vaikka kymmenen aloitusta
        ja vaikka kaikki samasta asiasta ei mua haittaa
        koska en kaikki lue
        tänne nyt hyppäsin kun huomasin paloman kommentoineen
        siihen aloitukseen jota oon tän päivän seurannu
        yleensä seuraan vaan yhtä aloitusta kerrallaan :D


      • aina.i.ankeinen kirjoitti:

        hei se ei ollu mun aloitus
        se mihin kommentoin
        en mää osaa tehdä tollasia kopiointi aloituksia
        vastasin siihen vaan ihmetellen
        ja sen jälkeen loppu onkin sitä tuttua ja turvallista
        jokainen tehköön vaikka kymmenen aloitusta
        ja vaikka kaikki samasta asiasta ei mua haittaa
        koska en kaikki lue
        tänne nyt hyppäsin kun huomasin paloman kommentoineen
        siihen aloitukseen jota oon tän päivän seurannu
        yleensä seuraan vaan yhtä aloitusta kerrallaan :D

        "aina.i.ankeinen"

        Niin mutta kun musta tuntu. :)
        Tämä aloitus on tavallaan kuin musa-kopiot.
        Kun ei itse osaa, niin kopioidaan toiselta.
        Sitten yritetään rääpiä kasaan pari sanaa, jotka kaikki alkaa aalla ja loppuu Kardashianin peeheeheen.

        H.


      • Sinä aina ja heikku ja taisi joku muukin sivuta aihetta tekeekö ulkoinen kauneus ihmisen onnelliseksi. Aihe on sinänänsä minusta todella kiinnostava ja siinä tulee esille valtavia mielipide-eroja eri kulttuurien, ikäluokkien, sukupuolienkin välillä. Kauneushan on äärettömän suuri bisnes ja kosmetiikkafirmat, kauneushoitolat, kauneusleikkaukset ja kaikki ulkonäköön liittyvä jossa bisnessideana on hyödyntää ihmisen luonnollista kaipuuta kauneuteen (esteettinen äly) ja käydä kauppaa ihmisen (erityisesti nuorten naisten) vielä kehittymättömällä itsetunnolla ja patriarkaalisen yhteiskunnan asettamilla normeilla mitä tulee naisen ulkonäköön (ei kukaan voi rakastaa vanhenevaa naista).

        Aihe on niin suuri että siitä voisi kirjoittaa vaikka kirjan.


      • Paloma.se.co kirjoitti:

        Sinä aina ja heikku ja taisi joku muukin sivuta aihetta tekeekö ulkoinen kauneus ihmisen onnelliseksi. Aihe on sinänänsä minusta todella kiinnostava ja siinä tulee esille valtavia mielipide-eroja eri kulttuurien, ikäluokkien, sukupuolienkin välillä. Kauneushan on äärettömän suuri bisnes ja kosmetiikkafirmat, kauneushoitolat, kauneusleikkaukset ja kaikki ulkonäköön liittyvä jossa bisnessideana on hyödyntää ihmisen luonnollista kaipuuta kauneuteen (esteettinen äly) ja käydä kauppaa ihmisen (erityisesti nuorten naisten) vielä kehittymättömällä itsetunnolla ja patriarkaalisen yhteiskunnan asettamilla normeilla mitä tulee naisen ulkonäköön (ei kukaan voi rakastaa vanhenevaa naista).

        Aihe on niin suuri että siitä voisi kirjoittaa vaikka kirjan.

        "Paloma.se.co"

        On outoa että 60 vielä kaihoaa kauneus-leikkauksia.
        Etenkin kun ei jo nuoresta alkaen ole hoitanut itseään sillee oikeen-oikeesti.
        Minut ulkoinen kauneus aina tekee iloiseksi.
        Minusta naisten pitäisi tulla onnelliseksi komeudesta.
        -
        Tunnustan että kasvatin Parran-Sängen piilottaakseni kurkkuni alkavat heltat.
        Öljyttyäni tukkani ja harjattuani sen latvat taakse, minut sotketaan helposti Kenny Rogersiin, Kris Kristoffersoniin tai Topi Sorsakoskeen.
        Olikohan Harri Marstiokin vielä.
        J.Karjalainen ainakin on.
        Nii, ja Eero Raittinen.

        H.


      • hunksz kirjoitti:

        "Paloma.se.co"

        On outoa että 60 vielä kaihoaa kauneus-leikkauksia.
        Etenkin kun ei jo nuoresta alkaen ole hoitanut itseään sillee oikeen-oikeesti.
        Minut ulkoinen kauneus aina tekee iloiseksi.
        Minusta naisten pitäisi tulla onnelliseksi komeudesta.
        -
        Tunnustan että kasvatin Parran-Sängen piilottaakseni kurkkuni alkavat heltat.
        Öljyttyäni tukkani ja harjattuani sen latvat taakse, minut sotketaan helposti Kenny Rogersiin, Kris Kristoffersoniin tai Topi Sorsakoskeen.
        Olikohan Harri Marstiokin vielä.
        J.Karjalainen ainakin on.
        Nii, ja Eero Raittinen.

        H.

        Minust 80 luvun Mikko Kuustonen on osuvin .


      • piikkiö kirjoitti:

        Minust 80 luvun Mikko Kuustonen on osuvin .

        "Piikkiö"

        Sinulla on sitä silmää...:)

        H.


      • naurava-pien-johtaja

        Nyt teen kyllä rehdin tunnustuksen..........

        """Tunnustan että kasvatin Parran-Sängen piilottaakseni kurkkuni alkavat heltat.
        Öljyttyäni tukkani ja harjattuani sen latvat taakse, minut sotketaan helposti Kenny Rogersiin, Kris Kristoffersoniin tai Topi Sorsakoskeen.
        Olikohan Harri Marstiokin vielä.
        J.Karjalainen ainakin on.
        Nii, ja Eero Raittinen."""

        .......... Kun luin tuon, nauroin niin kippurassa, että meinasin tipahtaa johtajan-tuoliltani ( ohv hinta 899 euroa ). Mutta onneksi tuolissa on käsinojat aidolla nahkapäälysteellä, joten sain kiinni viime tipassa.


    • hehehehee

      Inhottavasti nimittelet naisia :P :(
      moukkamaista käytöstä
      mikähän oikein luulet olevasi

      sen vuoksi saat mun puolestani keskustella ihan itsekses vaan -> en kommentoi aloituksen aiheesta

      • Joo, ei tarvi, en kauheesti jää itkemään poissaoloasikaan :)


    • kuinka-viittit-huh-huh

      MAAILMAN TYHMIN ALOTUS !

    • mimmimum-..mi

      Ei se kauneus itsestään onnelliseksi tee ketään...luulisin ainakin niin....On säälittävää lukea ja katsella kuvia näistä nuorista naisista jotka kohulehtien otsikoissa ovat.....Suomessakin on oman "kardashianit"....enemmän vaan tällä rinta ja huulivarustuksilla kilpailevia... Nuoria kauniita naisia jotka pilanneet ulkonäkönsä....esim. Cheyenne...

      • Jos lähdetään siitä että "onnellisuus" on yhtä subjektiivinen käsite kuin "kauneus" niin yhtälö tulee vieläkin vaikeammaksi.
        Kaupallinen kauneus, ulkonäkö jolla ansaitaan rahaa, ei tuo omistajalleen paljon onnellisuutta, ellei sitten kaupallinen menestys ja pankkitilin kasvattaminen ole jonkinlainen onnellisuuden mitta. Ja sittenkään...ei noi maailman miljardääritkään niin onnellisilta näytä ainakaan kuvissa.
        Nuori, nouseva tähtönen, artisti, julkkis, esiintyvä taiteilija tarvii huolehtia ulkonäöstään koska sitä mukaa kun kainalokarvat kasvaa niin buukkaukset vähenee...mutta loppupeleissä ei ulkonäkö kuitenkaan ratkaise vaan lahjakkuus, karisma, älykkyys ja lavaesiintyminen ratkaisevat. Iinesankkojen ja instagrampimujen suosio on yleensä lyhytaikaista hurmaa.


      • mimmimum-..mi

        Nyt kun on menty tälle kauneusleikkaus linjalle meilläkin....on se jo vähän riistäytynyt käsistä joillakin....Se meidän ikäistä ihmetyttää et miksi pitää muuttaa kaunista naista tuollaiseksi ....muovipallorintaiseksi ja töröhuuliseksi.....Minulla on kaksi nuorta naista lapsenlapsia....joskus huvittaa mielipiteensä....kaksi niin erilaista...onneksi ei ole muuta tullut vielä kun nämä ripset....Kyllä "kauneuden" ihannointi on muuttunut paljon....ja tullut näitä....jos lihoan menen rekan alle mieluimmin....tyyppejä.


    • karam.elli

      Eivät ole kauniit ihmiset onnellisempia kuin tavikset.
      Esim. Mel B. joutui kotiväkivallan uhriksi.
      Monet ex-missit ovat joutuneet/hakeutuneet psykoterapiaan kun misseys on ohi ja ikää tulee. Glamouri on haihtunut.

      Itse pyrin huomioimaan ne vähemmän kauniit lapset, teinit jne.

      Siis ehkä kauniit saavat enemmän huomiota ja ovat jollainlailla tässä pinnallisessa maailmassa etuoikeutettuja, aikansa.

      • Siis se alkusysäys, päästä pinnalle, näkyviin, on helpompi kauniilla ihmisillä. Toisaalta taas, jos on fyysisesti kovin kaunis niin siitä voi olla jopa haittaa, ei sovi meidän jengiin tai katsotaan pinnalliseksi, bimboksi, tyhjäksi tynnyriksi.
        Tuota mikä seuraa kun misseys on taaksejäänyttä elämää ja känny ei enää soi ja ihailijat kaikonneet ja työkeikkoja ei tule eikä kukaan halua kuvia entisestä kaunottaresta edes maksamalla....vaikee paikka ellei ole osannut tehdä viisaita sijoituksia tai opiskella jonkun ammatin....


    • On outoa että 60 vielä kaihoaa kauneus-leikkauksia.
      Etenkin kun ei jo nuoresta alkaen ole hoitanut itseään sillee oikeen-oikeesti.
      Minut ulkoinen kauneus aina tekee iloiseksi.
      Minusta naisten pitäisi tulla onnelliseksi komeudesta.
      -
      Tunnustan että kasvatin Parran-Sängen piilottaakseni kurkkuni alkavat heltat.
      Öljyttyäni tukkani ja harjattuani sen latvat taakse, minut sotketaan helposti Kenny Rogersiin, Kris Kristoffersoniin tai Topi Sorsakoskeen.
      Olikohan Harri Marstiokin vielä.
      J.Karjalainen ainakin on.
      Nii, ja Eero Raittinen.

      H.

    • Enkeliparantaja Anu Wyskiel sanoo näin tubevideossaan "kauneus meinaa sitä, kun on hyvä olla, niin ei tule ryppyjäkään niin helposti ja ulkonäkö myös ulkoisesti parempi"
      Kyllähän siinä on perää.
      Tutkittu asia tietääkseni myös TIETEELLISESTI vai onko?
      Tietääkseni menee nuin juuri, että mitä enemmän on stressiä ja vihaa, sitä herkemmin rumentuu, koska alkaa käyttään tupakkaa jne sekä stressin takia tulee myös ryppyjä, se vanhentaa.
      Täähä periaatteessa aika simppeli asia tajuta vai onko?
      Itte näytän tosi nuorekkaalta.
      Oon myös onnellinen. Sisäisesti tyytyväinen, näkyy myös ulospäin.

    • Sanotaan että rakkaus kaunistaa ihmistä. Iho heleytyy, silmät alkavat loistamaan ja hengitys on raikasta kuin vuoripuron vesi. Sanotaan että rakkaus kaunistaa enemmän kuin kirurgin veitsi. Sanotaan myös että ei ole olemassa rumaa naista, vaan ainoastaan naisia joiden miehillä ei ole riittävästi rahaa (kauneusleikkauksiin) Tuo viimeinen sanonta on Kolumbiasta, missä tehdään näitä kropan ja kasvojen parannuksia juoksevalta nauhalta ja jossa ulkonäkö on aivan ratkaiseva tekijä naiselle, esimerkiksi työpaikkaa hakiessa.

    • Kaikki.käy.jos.muuten

      En tiedä kauneudesta, mutta jos ei ole mikään kohta huomiota herättävän ruma, niin on onnellisempi. Jos onnen takaa työpaikan saanti tai hyväksyntä erilaisiin ryhmiin. Eräs lihava tuttavani oli nähnyt tilaston, jossa laihat valitaan paremmin työpaikkoihin kuin lihavat. Voiko kokoa verrata kauneuteen, ulkonäköä kuitenkin molemmat??
      Tällä ikää ei enää vaikuta lainkaan miltä henkilö näyttää, mutta kyllä nuorempana vaikutti. En tiedä onko hyvä vai huono asia. Ex on aika komee, mutta nykyinen on enemmän ruma, minulle merkittävä ihminen kuitenkin on, enkä pois antais.

      • Lihavuus on sinänänsä ongelma, mutta ei ainoastaan esteettinen vaan myös terveydellinen haitta ja sitten huomattavasti ylipainoiset mielletään hitaiksi, laiskoksi tai tahdottomiksi....mikä on tietyst väärin.
        Kyllä hoikka kroppa ja säännölliset piirteet ja hyvä iho auttavat ihmistä työpaikkahaastattelussa, samassa kuin komea CV ja asiallinen pukeutuminen ja käyttäytyminenkin. Unohtamatta verbaalia lahjakkuutta.


    • Jos on kaunis, niin ei tarvi ainakaan murehtia miten sitä itsetuntoa rakentaisi? On ikään kuin jotain minkä päälle sen rakentaa, ja voi keskittyä murehtimaan muita asioita :)) Toisaalta, se itsetunto myös murenee helpommin kauniilla ihmisillä, jos sen ulkonäön hukkaa, vaikkapa iän saatossa.

      Mutta mun mielestä karismaattinen ihminen on paljon kauniimpi, kuin kuvankaunis.

      Ja jos äärimmäisyyksiin mennään, niin varmasti sellainen ihminen joka on jostain syystä vastenmielisen näköinen, niin taatusti elämä on hankalampaa. Laumaeläimelle pahin mahdollinen rangaistus on joutua ulossuljetuksi yhteisöstä.

      Maailma on nuorten, jossa ei anneta sijaa vanhenemiselle. Minusta sille paineelle ei saisi antaa periksi.

      • bessie-

        "Toisaalta, se itsetunto myös murenee helpommin kauniilla ihmisillä, jos sen ulkonäön hukkaa, vaikkapa iän saatossa."

        Ja heti kohta perään:

        "Maailma on nuorten, jossa ei anneta sijaa vanhenemiselle. Minusta sille paineelle ei saisi antaa periksi."

        ?!
        Just joo ja hohhoijaa taas.


      • bessie- kirjoitti:

        "Toisaalta, se itsetunto myös murenee helpommin kauniilla ihmisillä, jos sen ulkonäön hukkaa, vaikkapa iän saatossa."

        Ja heti kohta perään:

        "Maailma on nuorten, jossa ei anneta sijaa vanhenemiselle. Minusta sille paineelle ei saisi antaa periksi."

        ?!
        Just joo ja hohhoijaa taas.

        No mikä nyt noin pisti ramasemaan? Jos kerta keskustelupalstalla ollaan, niin voisi tehdä muutakin kuin kopsata toisen kirjoitusta ja huokailla. Mutta ei sua vissiin kiinnosta mitä mä tarkoitin?


      • Kaikkikukatkauniita

        Ei juttu taida ihan noin mennä. On paljon kauniita ihmisiä joilla on hyvin huono itsetunto, joka tuleekin rakentaa aivan muunlaisten aiheitten "päälle" kuin ulkonäön. Eli "keskittyä" muuhun kuin ulkonäköönsä, joka voi olla helpotus monessa paikassa ja aiheessa, mutta ei merkkaa mitään jos muut elämän alueet prakaavat.

        Ja toisaalta ruma tai rujo ihminen, joka on joutunut kasvattamaan itseään henkisesti vahvaksi ja pärjääväksi ulkomuotonsa vuoksi, välittämättä siitä mille ei mahda mitään, voi olla itsetunnoltaan vahvempi kuin kukaan ns. normaali, tavallinen ihminen. Tunnen yhden.

        Ihmislaumoissa vain harvoin suljetaan kokonaan ulkopuolelle jos ihminen ei itse sulkeudu.


    • eppu2

      Nuorena itselläni oli siitä pelkkää riesaa. Kateutta ja liian lähelle tuppautumista.
      Onnellisuutta metsästetään milloin mistäkin suunnasta.
      Todellinen onni löytyy siitä, kun ihminen on sinut itsensä kanssa. Siitä alkaen näkee lähelle ja kauas ihan eri silmin.

      • Kauneus on katsojan silmissä. Tässä on jo paljon tullut mitä hyötyä kauneudesta on ja kun se kortti on käytetty riski tippua ja elää muistoissa on mahdollista.
        Kauneuskäsitteet luodaan tv-sarjojen, mallien, elokuvien ym ja vaikutukset ovat nuorten ihmisten anorektikot (norm kauniita)- jollet pysy tietyssä raamissa voi joutua kiusatuksi-hylkiöksi- aiheuttaa vuosittain jopa itsemurhia. Nuoruus on muutenkin haasteellista aikaa.
        Vakavasti ottaen -erilaisuudesta on usein muodostunut jotain merkittävää, jonka nostaisin kauneutta kompensoivaksi onnellisuuden osaksi, koska teini-iän kompleksisuuden on osannut kääntää johonkin arvostettavaan ja henkisen kasvun voimaksi joka kantaa.
        Meillähän on useita vanhempia ihmisiä hyvinkin monilta aloilta, jotka ovat nuorina olleet ns. kauniita ja viisaasti eläneenä ovat kauniita edelleen, en tarkoita missi kauniita.
        Aloituksen kysymys ei kerro koko totuutta, koska sitä ei ole- elämä kohtelee meitä kaikkia elämämme mukaisesti- vain rakkaus ja hyväksyntä on pysyvämmän onnen tae.


      • eppu2
        kawe kirjoitti:

        Kauneus on katsojan silmissä. Tässä on jo paljon tullut mitä hyötyä kauneudesta on ja kun se kortti on käytetty riski tippua ja elää muistoissa on mahdollista.
        Kauneuskäsitteet luodaan tv-sarjojen, mallien, elokuvien ym ja vaikutukset ovat nuorten ihmisten anorektikot (norm kauniita)- jollet pysy tietyssä raamissa voi joutua kiusatuksi-hylkiöksi- aiheuttaa vuosittain jopa itsemurhia. Nuoruus on muutenkin haasteellista aikaa.
        Vakavasti ottaen -erilaisuudesta on usein muodostunut jotain merkittävää, jonka nostaisin kauneutta kompensoivaksi onnellisuuden osaksi, koska teini-iän kompleksisuuden on osannut kääntää johonkin arvostettavaan ja henkisen kasvun voimaksi joka kantaa.
        Meillähän on useita vanhempia ihmisiä hyvinkin monilta aloilta, jotka ovat nuorina olleet ns. kauniita ja viisaasti eläneenä ovat kauniita edelleen, en tarkoita missi kauniita.
        Aloituksen kysymys ei kerro koko totuutta, koska sitä ei ole- elämä kohtelee meitä kaikkia elämämme mukaisesti- vain rakkaus ja hyväksyntä on pysyvämmän onnen tae.

        Nykynuorten maailma on tyystin toisenlainen. Koko maailma on kuin tarjottimella ja joka päivä.
        Liika ulkoisen kauneuden ihannointi on johtanut moniin ongelmiin, niinkuin itsekin mainitsit.
        Jotkut ovat suorastaan jääneet koukkuun.
        Läheisten ihmisten rakkaus ja hyväksyntä on tietysti kantava voima.
        Mutta, kun katsoo tätä nyky menoakin, parisuhteesta ei kovin monelle pysyvää onnentilaa löydy.
        Siksi onkin hyvä elää viisaasti, eikä takertua keneenkään.


    • Kauneus.on.katoavaa

      Kun lakkaa saamasta.

      • Oikeaeikatoa

        Mitä tekemistä noilla kahdella asialla on toistensa kanssa?


    • nuorsuomalainen

      Minkä ikäisiä olette, ette ainakaan aikuisia?

      • nuorsuomalainen
        Tarkoitatko henkiseltä tasoltamme- väitän, että olemme
        Ikä näkyy fyysisessä olemuksessa


      • Arvoituksia

        Niiih, iällä ja aikuisuudella ei ole välttämättä mitään tekemistä toistensa kanssa. Ts. pelkkä iän karttuminen ei tee kenestäkään aikuista. Vaan mikä?


    • karam.elli

      Kodin antama arvomaailma on se joka kantaa kaunistakin ihmista. Jos arvot eivät ole kohdallaan jää kauneuden suoma anti pinnalliseksi.
      Esim. Kiira Korpi on kaunis niin ulkoisesti kuin sisäisesti.

    • Kaikkihan me ollaan joskus oltu nuoria ja kauniita.
      Oltiinko me sitten onnellisempia silloin kuin nyt ryppynaamoina? Luulen, että silloin pikku murheetkin tuntuivat suuremmilta kuin nykyisin vähemmän kauniina, kun osaa jo katsoa asioita laajemmin ja eri perspektiivistä.

      Vanhoja ja ulkoisesti kauniita nykyisen kauneusmittapuun mukaan? Onko niitä? Tai no tällaisella palstallahan niitä voi olla vaikka minkälaisia kaunottaria (omasta mielestään), mutta tarkoitan livessä.

      • eppu2

        Näin on.
        Kun katselen noita nuoria ihmisiä, ne on mun mielestäni kaikki kauniita.
        Tässä iässä sillä ei ole enää suurtakaan merkitystä. Kunhan on puhdas ja siisti.


      • karam.elli

        Jeps, kyllä se niin on, ei se vaan toteudu vissiin koskaan.
        Nimittäin se, että joskus tulee ajatelleeksi sitä, että olisipa tämä järki ollut silloin esim. kakskymppisenä.
        Tämä elämänkokemus ja se nuoruus, kauneus, energisyys.
        So what, mä ainaskin tykkään nyt just tästä mun elämästä vaikka raape onkin alaselässä.


      • karam.elli kirjoitti:

        Jeps, kyllä se niin on, ei se vaan toteudu vissiin koskaan.
        Nimittäin se, että joskus tulee ajatelleeksi sitä, että olisipa tämä järki ollut silloin esim. kakskymppisenä.
        Tämä elämänkokemus ja se nuoruus, kauneus, energisyys.
        So what, mä ainaskin tykkään nyt just tästä mun elämästä vaikka raape onkin alaselässä.

        Jos nuorilla olis meiän tieto siit miten helposti kaikki menee mönkään nii eihän ne mitää uskaltais yrittää , moni asia olis multakin jääny alottamatta.


      • koti-kiusattu kirjoitti:

        Jos nuorilla olis meiän tieto siit miten helposti kaikki menee mönkään nii eihän ne mitää uskaltais yrittää , moni asia olis multakin jääny alottamatta.

        Mutta ei se mönkäänmenokaan tunnu tässä iässä enää niin vakavalta kuin nuorena. Ajattelee vain, että noinhan kävi taas.
        Nyt jo osaa nauraa ja kohauttaa olkapäitään nuoruuden hölmöilyille, mitkä silloin saattoivat tuntua maankaatoasioilta.


      • karam.elli kirjoitti:

        Jeps, kyllä se niin on, ei se vaan toteudu vissiin koskaan.
        Nimittäin se, että joskus tulee ajatelleeksi sitä, että olisipa tämä järki ollut silloin esim. kakskymppisenä.
        Tämä elämänkokemus ja se nuoruus, kauneus, energisyys.
        So what, mä ainaskin tykkään nyt just tästä mun elämästä vaikka raape onkin alaselässä.

        Kyllä sen nuoruuden tarvitsi ja kaiken pään seinään juoksun.
        Sehän se meidän kokemusten pohjana onkin.


      • karam.elli
        koti-kiusattu kirjoitti:

        Jos nuorilla olis meiän tieto siit miten helposti kaikki menee mönkään nii eihän ne mitää uskaltais yrittää , moni asia olis multakin jääny alottamatta.

        No mutta ystäväiseni, ei se tieto opeta.
        Vanhemman tyttäreni kanssa jostain hänen "kämmistään" jutellessani sanoin, että olisiko minun pitänyt olla tiukempi, hän sanoi ettei se olisi auttanut yhtään mitään.
        "Kantapään kautta on varmaan tallattu niin monta ikäpolvea, että ne pykimät ovat totta" ;)


      • karam.elli
        Tellukka kirjoitti:

        Kyllä sen nuoruuden tarvitsi ja kaiken pään seinään juoksun.
        Sehän se meidän kokemusten pohjana onkin.

        Tellukka, botti vei mun kommenttini jonnekin.
        Joten, se seinään päin juoksu teki jostain yksisarvisisen, minusta kuin kupparinsarvia olisi pää täynnä.


      • Kyllä kauniimpi oli nuorena mutta ei onnellisempi.
        Nyt on kaikki hyvin, ei ole vastuuta kuin itsestään. Eikä tarvitse miettiä kelpaako ulkoisesti vielä eläkeiässäkin, jos kelpaa niin hyvä, jos ei niin samantekevää.


      • koti-kiusattu kirjoitti:

        Jos nuorilla olis meiän tieto siit miten helposti kaikki menee mönkään nii eihän ne mitää uskaltais yrittää , moni asia olis multakin jääny alottamatta.

        Ihmettelen kuinka huolettomasti pystyi elämään, hyvä kun sai rahat riittämään, jos nyt olisi samat olosuhteet hyppisin seinille.
        Kompuroinnin jälkeen oppi turvaamaan selustansa, ehkä nämäkin oppivuodet olivat vain hyväksi.


      • mielikki.mummo kirjoitti:

        Kyllä kauniimpi oli nuorena mutta ei onnellisempi.
        Nyt on kaikki hyvin, ei ole vastuuta kuin itsestään. Eikä tarvitse miettiä kelpaako ulkoisesti vielä eläkeiässäkin, jos kelpaa niin hyvä, jos ei niin samantekevää.

        Olen aina ajatellut, että kuinka turvalliselle tuntuukaan tietous siitä, että kukaan ei minua lähesty ainakaan ulkonäköni tai omaisuuteni takia.
        Kauniilla ja rikkailla varmaan nousee helposti epäilys siitä, että minkähän perässä tuo mahtaa olla.


      • Jusatsu
        mielikki.mummo kirjoitti:

        Ihmettelen kuinka huolettomasti pystyi elämään, hyvä kun sai rahat riittämään, jos nyt olisi samat olosuhteet hyppisin seinille.
        Kompuroinnin jälkeen oppi turvaamaan selustansa, ehkä nämäkin oppivuodet olivat vain hyväksi.

        Ootko nyt vanhana onnellinen?


      • karam.elli kirjoitti:

        Tellukka, botti vei mun kommenttini jonnekin.
        Joten, se seinään päin juoksu teki jostain yksisarvisisen, minusta kuin kupparinsarvia olisi pää täynnä.

        Minä olisin varmaan sarvikuono, jos kaikki seinään lentämiset olisi säästänyt mielensä sopukoissa.


      • Jusatsu kirjoitti:

        Ootko nyt vanhana onnellinen?

        Onnellisempi kuin koskaan ennen elämässäni. Tietysti on ilon aiheita ollut nuorempanakin, lasten syntymä tärkein asia elämässäni.


      • bessie-

        "Vanhoja ja ulkoisesti kauniita nykyisen kauneusmittapuun mukaan? Onko niitä? Tai no tällaisella palstallahan niitä voi olla vaikka minkälaisia kaunottaria (omasta mielestään), mutta tarkoitan livessä."

        "Nykyisestä kauneusmittapuusta" en tiedä mitään, mutta sen tiedän, että vanhoja ja ulkoisesti kauniita ihmisiä on olemassa 'livessä'. Eihän kenenkään kauneus noin vain katoa. Kauniista nuoresta naisesta tulee kaunis nainen ja ilmeisesti myös kaunis vanha nainen.


      • bessie- kirjoitti:

        "Vanhoja ja ulkoisesti kauniita nykyisen kauneusmittapuun mukaan? Onko niitä? Tai no tällaisella palstallahan niitä voi olla vaikka minkälaisia kaunottaria (omasta mielestään), mutta tarkoitan livessä."

        "Nykyisestä kauneusmittapuusta" en tiedä mitään, mutta sen tiedän, että vanhoja ja ulkoisesti kauniita ihmisiä on olemassa 'livessä'. Eihän kenenkään kauneus noin vain katoa. Kauniista nuoresta naisesta tulee kaunis nainen ja ilmeisesti myös kaunis vanha nainen.

        """Kauniista nuoresta naisesta tulee kaunis nainen ja ilmeisesti myös kaunis vanha nainen."""

        Oi voi! Kyllä niin usein on saanut todeta, että "katoavaista mainen kauneus". Selvimmin sen huomaa, kun näkee facella entisiä koulukavereitaan ja vertaa vanhoihin koulukuviin, niin ei voisi kuvitellakaan samaksi ihmiseksi enää. Poissa on nuoruuden kauneus.


    • "olisipa tämä järki ollut silloin esim. kakskymppisenä."
      sas muuta....

      (Someone asked Bernard Shaw what, in his opinion, is the most beautiful thing in this world.
      “Youth,” he replied, “is the most beautiful thing in this world—and what a pity that it has to be wasted on children!”)

      mutta olisin niin mielelläni hieman eri mieltä siitä että ainoastaan nuoret ovat kauniita. Kauneutta löytyy kaikenikäisten kasvoista ja ryppyjen lukumäärä ei tee ihmistä rumemmaksi. Ei meidän tarvitse niellä kosmetiikkateollisuuden ja median tuputtamia kauneusihanteita karvoineen ja häntineen: kauneus on korvien välissä ja olemme yhtä kauniita tai rumia kuin miksi itsemme tunnemme.

      • No yritä nyt sitten vakuutella meille (turhaan), että olet vieläkin melkein seitenkymppisenä kaunis ulkonäöltäsi.

        """kauneus on korvien välissä ja olemme yhtä kauniita tai rumia kuin miksi itsemme tunnemme."""
        Kysymys onkin siitä, että onko nykyisen kauneusmittapuun mukaan kaunis. Eikä siitä, kuvitteleeko itsensä kauniimmaksi kuin todellisuudessa on.

        Itse en menisi sanomaan itseäni kauniiksi, mutta olen ihan tyytyväinen tähän ulkonäkööni mikä minulla on ilman mitään meikkejä. Tämä olen minä, joka peilistä katsoo ja itserakkaana pidän näkemästäni. Jos joku toinen ei siitä pidä, niin se on hänen ongelmansa eikä minun.


      • eppu2
        Tellukka kirjoitti:

        No yritä nyt sitten vakuutella meille (turhaan), että olet vieläkin melkein seitenkymppisenä kaunis ulkonäöltäsi.

        """kauneus on korvien välissä ja olemme yhtä kauniita tai rumia kuin miksi itsemme tunnemme."""
        Kysymys onkin siitä, että onko nykyisen kauneusmittapuun mukaan kaunis. Eikä siitä, kuvitteleeko itsensä kauniimmaksi kuin todellisuudessa on.

        Itse en menisi sanomaan itseäni kauniiksi, mutta olen ihan tyytyväinen tähän ulkonäkööni mikä minulla on ilman mitään meikkejä. Tämä olen minä, joka peilistä katsoo ja itserakkaana pidän näkemästäni. Jos joku toinen ei siitä pidä, niin se on hänen ongelmansa eikä minun.

        Omasta mielestäni mä olen ihan ikäni näköinen.
        Jos minua joku pitää kauniina tai rumana, ei se merkitse yhtään mitään.


      • Niin-ja-

        Älä usko kylpyhuoneen peiliä.
        Mene auringonpaisteella ulos ison peili kanssa ja näe totuus.

        Kokonaisolemuksen kauneus on ihmisen kauneutta,
        ei pelkkien kasvojen tiirailu.


      • Niin-ja- kirjoitti:

        Älä usko kylpyhuoneen peiliä.
        Mene auringonpaisteella ulos ison peili kanssa ja näe totuus.

        Kokonaisolemuksen kauneus on ihmisen kauneutta,
        ei pelkkien kasvojen tiirailu.

        Eräs näkökulma puutuu kun keskustelemme ulkoisesta olemuksestamme. Usein kumppanit täydentävät toisiaan. Parista tulee näyttävämpi toistensa rinnalla kuin yksin kulkiessaan.

        Kaunis pari, komea pari jne, kuuluu usein sanottavan ja sen kunnian saa kaikenikäiset parit.


    • Olen ollut parvekehommissa, maalannut kalusteet. Kävin lähi-kirppiksellä heräteostoksilla. Mukaan tarttui fonduesetti, pöytäliinakangas, kukkahame ja pöytä fonduesetille.
      Piti ottaa ruokaettoset. Linnut livertää ilta auringossa.

      Ei jaksa henkeviä jutustaa, arki on kivaa touhuilua. Kun on onnellinen eikä maailman murheet paina se poistaa rutut turvasta 😄

    • karam.elli

      "mutta olisin niin mielelläni hieman eri mieltä siitä että ainoastaan nuoret ovat kauniita"

      Ennen ensimmäisen lapseni syntymää kuvasin mustavalkokuvia vanhoista ihmisista. Minun mielestäni heidän kaunaus tuli mustavalkokuvissa parhaiten esiin, valo-varjo.
      Kuvasin musta-valkokuvia myös lapsista aikoinaan. Ihan parhaat valokuvat ovat nuo mustavalkoiset.

      Siis minusta on aika ihanaa kun joku sanoi kasvattavansa partaa helttojensa näköesteeksi. Sitähän naiset eivät voi tehdä, siksi huivit elää :)

      Jos jotain rakastaa, hän on kaunis.

      • Ihanaa? Pitkä parta?

        Tule elli Tukholmaan, niin saat ihailla niitä parrakkaita miehiä. Vaikka kai niitä alkaa olla Suomessakin jo aika paljon. Viimeisenä minulle olisi tullut mieleen, että miehet kaulahelttaansa parralla peittelee. Ekana tule mieleen, että joulupukki vai imaami.


      • karam.elli
        Tellukka kirjoitti:

        Ihanaa? Pitkä parta?

        Tule elli Tukholmaan, niin saat ihailla niitä parrakkaita miehiä. Vaikka kai niitä alkaa olla Suomessakin jo aika paljon. Viimeisenä minulle olisi tullut mieleen, että miehet kaulahelttaansa parralla peittelee. Ekana tule mieleen, että joulupukki vai imaami.

        Siis hah sun kanssas. Enhän mä sanonut, että mun mielestä parrakkaat ovat ihania vaan ihanan turhamaista, että mies kasvattaa parran peittääkseen heltan. Silleen kukkomaista.


      • karam.elli

        Heh tätä minua: "heidän kaunaus". Piti olla heidän kauneus. Tosi tosi vanhat ja ryppyiset ihmiset ovat kauniita.


    • Himmelsauge

      Ovat yhtä onnellisia kun muutkin ihmiset. Ei kauneus haittaa elämää, kuten ei muutkaan avut, lahjakkuudet.

    • karam.elli

      Itsekehu-aloituksista en minäkään pidä (Tellukka;), mutta se, että on sinut itsensä kanssa on .must.
      Hah, siis mä tykkään itsestäni, kun tykkään kropastani. Kroppahan on se mistä voin olla yllä ylpeä tekemisieni myötä. No niin, tämä ei ole mikään irvi teille/heille joilla on jokin rajoite.

      Ai niin, aloitus oli kauneudesta. Mun mielestä on aika iso juttu, että miltei puolituntematon ihminen (pakon sanelemana;) sanoi, että mä olen ihmisenä kaunis. Se oli aikamoista, kun muut arvioivat energiaa ym.

      • Viimeksi minua kai on kauniiksi sanottu muutama vuosi sitten.
        Joku mies, joka oli niin kännissä, ettei meinannut tiellä pysyä (näkikö sitäkään muuten kuin tuplana), katsoa haritti minua sanoi: sä se tuut vaan kauniimmaks ja kauniimmaks vuosi vuodelta. En tuntenut kuka oli, mutta suomea puhui ja oli pahasti siinä kunnossa kun kaikki näyttää niin kauniilta ...


      • Himmelsauge

      • einäypäällepäin
        Himmelsauge kirjoitti:

        Että semmoista, en koskaan mene sänkyyn ruman naisen kanssa...😁

        https://youtu.be/AGluazDO0PA

        Siekö ootkin sitten naisiin menevä.


    • mimmimum-..mi

      Mielestäni meidän ikäisten naisten kauneutta on enää turha ...ylistää...alistaa...
      se näkyy useinkin siinä terveydessä....geeneissä... varakkuudessa...hoitojen määrässä... ja ennenkaikkea asenteessa elämään....iloisessa tai avoimessa suhtautumisesta elämään...lempeästä katseesta...mielen ja kehon tasapainossa...

      • karam.elli

        Osasitpa hienosti kiteyttää ajatukseni mimmi-mummi. Tuossa aiemmassa kommentissani ironisoin itseäni. Mutta tottahan se on, jos pystyy vaikuttamaan itsensä fyysiseen olemukseen niin sehän on äärimmäisen hyvää onnellisuutta tuottava määre.
        Vähän ällöttää kirjoittaa tälläisistä asioista jos/kun palstalla on esim. liikuntarajoitteisia.
        (Sori)


      • karam.elli kirjoitti:

        Osasitpa hienosti kiteyttää ajatukseni mimmi-mummi. Tuossa aiemmassa kommentissani ironisoin itseäni. Mutta tottahan se on, jos pystyy vaikuttamaan itsensä fyysiseen olemukseen niin sehän on äärimmäisen hyvää onnellisuutta tuottava määre.
        Vähän ällöttää kirjoittaa tälläisistä asioista jos/kun palstalla on esim. liikuntarajoitteisia.
        (Sori)

        Onneksi sinua osaa itseäsi edes ällöttää kommenttisi. Eikä siihen riitä sori sulkumerkeissä.

        Aivan kuin syyllistäisit liikuntarajoitteisia siitä, että eivät ole pitäneet huolta fyysisestä olemuksestaan ja aivan kuin liikuntarajoitteiset eivät voisi olla onnellisia rajoitteestaan huolimatta.

        Yksi sekunti väärään aikaan väärässä paikassa ja voit itse olla liikuntarajoitteinen vaikka kuinka olisit palvonut kroppaasi ja yrittänyt pitää sitä kunnossa.


      • karam.elli
        Tellukka kirjoitti:

        Onneksi sinua osaa itseäsi edes ällöttää kommenttisi. Eikä siihen riitä sori sulkumerkeissä.

        Aivan kuin syyllistäisit liikuntarajoitteisia siitä, että eivät ole pitäneet huolta fyysisestä olemuksestaan ja aivan kuin liikuntarajoitteiset eivät voisi olla onnellisia rajoitteestaan huolimatta.

        Yksi sekunti väärään aikaan väärässä paikassa ja voit itse olla liikuntarajoitteinen vaikka kuinka olisit palvonut kroppaasi ja yrittänyt pitää sitä kunnossa.

        Voi kuule, mulla on arpia siellä täällä. Tuo liikuntarajoitteisten huomioiminen on sitä, että tunnen heitä. Yks saattaa olla katkera toinen sisupussi.
        Pekka Hyysalo on ihana esimerkki sisukkuudesta ja varmasti onnellinen.

        Täällä palstallahan, kuten itsekin sanoit, jokainen voi olla mitä on ja antaa millaisen kuvan itsestään haluaa. Siksipä vähän pilkkaan näitä ulkonäköketjuja. Tämä palstahan voisi olla parhaimmillaan olla sellainen missä ei arvoteta ulkonäön perusteella. Ei mitään ennakkokäsityksiä.


      • bessie-
        karam.elli kirjoitti:

        Voi kuule, mulla on arpia siellä täällä. Tuo liikuntarajoitteisten huomioiminen on sitä, että tunnen heitä. Yks saattaa olla katkera toinen sisupussi.
        Pekka Hyysalo on ihana esimerkki sisukkuudesta ja varmasti onnellinen.

        Täällä palstallahan, kuten itsekin sanoit, jokainen voi olla mitä on ja antaa millaisen kuvan itsestään haluaa. Siksipä vähän pilkkaan näitä ulkonäköketjuja. Tämä palstahan voisi olla parhaimmillaan olla sellainen missä ei arvoteta ulkonäön perusteella. Ei mitään ennakkokäsityksiä.

        "Täällä palstallahan, kuten itsekin sanoit, jokainen voi olla mitä on ja antaa millaisen kuvan itsestään haluaa. Siksipä vähän pilkkaan näitä ulkonäköketjuja. Tämä palstahan voisi olla parhaimmillaan olla sellainen missä ei arvoteta ulkonäön perusteella. Ei mitään ennakkokäsityksiä."

        Enpä ole huomannut, että täällä kirjoittajat arvottaisivat toisiaan ulkonäön perusteella? Ulkonäöstä puhuminen/kirjoittaminen yleisellä tasolla, henkilöön (paitsi itseensä) on oikein sopiva puheenaihe.

        Tämä palsta olisi huomattavasti parempi ja viihtyisämpi ellei täällä pilkattaisi niin paljon.

        Jos joku nyt antaisikin ulkonäöstään liioittelevan hyvän kuvan, niin mitä siitä? Eikö se nyt ole vielä pientä verrattuna sukupuolesta alkaen täysin valheellisiin ja totena esitettyihin kuvauksiin omasta henkilöstä, sepitettyine parisuhde- ja työ- ym. historioineen?


      • bessie- kirjoitti:

        "Täällä palstallahan, kuten itsekin sanoit, jokainen voi olla mitä on ja antaa millaisen kuvan itsestään haluaa. Siksipä vähän pilkkaan näitä ulkonäköketjuja. Tämä palstahan voisi olla parhaimmillaan olla sellainen missä ei arvoteta ulkonäön perusteella. Ei mitään ennakkokäsityksiä."

        Enpä ole huomannut, että täällä kirjoittajat arvottaisivat toisiaan ulkonäön perusteella? Ulkonäöstä puhuminen/kirjoittaminen yleisellä tasolla, henkilöön (paitsi itseensä) on oikein sopiva puheenaihe.

        Tämä palsta olisi huomattavasti parempi ja viihtyisämpi ellei täällä pilkattaisi niin paljon.

        Jos joku nyt antaisikin ulkonäöstään liioittelevan hyvän kuvan, niin mitä siitä? Eikö se nyt ole vielä pientä verrattuna sukupuolesta alkaen täysin valheellisiin ja totena esitettyihin kuvauksiin omasta henkilöstä, sepitettyine parisuhde- ja työ- ym. historioineen?

        "bessie-"

        Miksi ihmeessä möykkäät palstalaisten ulko-näöstä?
        En ole koskaan huomannut sinun laittaneen omaa kuvaasi.
        Puskissa vain haluat kääntää väärää päätäsi.
        Sillee kuvaannollisesti senkin.
        -
        Mitäs jos möykkäisit vain pikku-asioista.

        H.


      • karam.elli
        bessie- kirjoitti:

        "Täällä palstallahan, kuten itsekin sanoit, jokainen voi olla mitä on ja antaa millaisen kuvan itsestään haluaa. Siksipä vähän pilkkaan näitä ulkonäköketjuja. Tämä palstahan voisi olla parhaimmillaan olla sellainen missä ei arvoteta ulkonäön perusteella. Ei mitään ennakkokäsityksiä."

        Enpä ole huomannut, että täällä kirjoittajat arvottaisivat toisiaan ulkonäön perusteella? Ulkonäöstä puhuminen/kirjoittaminen yleisellä tasolla, henkilöön (paitsi itseensä) on oikein sopiva puheenaihe.

        Tämä palsta olisi huomattavasti parempi ja viihtyisämpi ellei täällä pilkattaisi niin paljon.

        Jos joku nyt antaisikin ulkonäöstään liioittelevan hyvän kuvan, niin mitä siitä? Eikö se nyt ole vielä pientä verrattuna sukupuolesta alkaen täysin valheellisiin ja totena esitettyihin kuvauksiin omasta henkilöstä, sepitettyine parisuhde- ja työ- ym. historioineen?

        "Jos joku nyt antaisikin ulkonäöstään liioittelevan hyvän kuvan, niin mitä siitä?"
        Eipä siinä mitään. Mä täällä ruudun takana mietin, että miksi. Saako kirjoittaja siitä jotain kiksejä. Itselläni taitaa olla vähän toisellaiset kriteerit omaa ulkonäköäni arvostellessani. Esim. se, että tykkään kropastani, kun pääsen ison ylämäen fillarilla suuremmalla vaihteella kuin viikko sitten. Tai, että en kupsahda mutkassa kumolleen.

        Se onkin sitten eri asia, että mikä on motiivina jos luo itselleen roolihahmon.


      • bessie-
        hunksz kirjoitti:

        "bessie-"

        Miksi ihmeessä möykkäät palstalaisten ulko-näöstä?
        En ole koskaan huomannut sinun laittaneen omaa kuvaasi.
        Puskissa vain haluat kääntää väärää päätäsi.
        Sillee kuvaannollisesti senkin.
        -
        Mitäs jos möykkäisit vain pikku-asioista.

        H.

        Möykkääminen ja puskissa lymyily on sinun juttusi, ei minun.

        Missä kohdin minä olen kirjoittanut palstalaisten ulkonäöstä?!


      • negatiivisuudenperikuva
        Tellukka kirjoitti:

        Onneksi sinua osaa itseäsi edes ällöttää kommenttisi. Eikä siihen riitä sori sulkumerkeissä.

        Aivan kuin syyllistäisit liikuntarajoitteisia siitä, että eivät ole pitäneet huolta fyysisestä olemuksestaan ja aivan kuin liikuntarajoitteiset eivät voisi olla onnellisia rajoitteestaan huolimatta.

        Yksi sekunti väärään aikaan väärässä paikassa ja voit itse olla liikuntarajoitteinen vaikka kuinka olisit palvonut kroppaasi ja yrittänyt pitää sitä kunnossa.

        Miten sie aina käännät negatiivisiksi toisten sanomiset.


    • flegmaatti

      Minun käsitteistössäni onnellisuus merkitsee ajallisesti rajallisia hetkiä elämän eri tilanteissa joten en ymmärrä, että ulkoisilla puitteilla tai lkonäöllä olisi mitään tekemistä sen kanssa.

      Tyytyväisyys on toinen juttu.
      On tyytyväisyyttä lisääviä tekijöitä ja tyytymättömyyttä aiheuttavia, tavallisimpana ehkä tunne rahan niukkuudesta. Tyytymättömyystekijöitä vähentämällä ei saavuteta tyytyväisyttä vaan ainoastaan vähäisempää tyytymättömyyttä. Muutosvaiheessa henkilö saattaa kokea lyhyen tyytyväisyyden hetken.

      Kauniit ihmiset? Millä asteikolla kauniit?
      Jos ihminen arvelee olevansa muiden ihmisten mielestä kaunis niin se saattaa aiheuttaa tarvetta "esittämiseen" ja siten vaikuttaa myös ihmissuhteisiin ja sitä kautta tuottaa tyytymättömyyttä omaan elämään.

      Vielä kauneudesta. Minusta henkilö joka on omasta mielestään ja ehkä joidenkin normienkin mukaan kaunis, ei välttämättä ole miellyttävää seuraa.
      Se, että joku henkilö on minun mielestäni kaunis, ei varmasti ole onnellinen pelkästään minun arvioni vuoksi.

      • karam.elli

        Niin, mikä on se kauneuden määre?
        Mikä onnellisuuden määre versus kauneus?


    • Netissä on ollut juttu maskeeraajasta, joka loihtii mummoista keski-ikäisiä kaunottaria. Kyllä heidän jokaisen ryhti on suoristunut, ja hymy levinnyt. Olisi mielenkiintoista nähdä, miten se hetki on vaikuttanut heissä sen jälkeen kun meikit on pesty. Jääkö fiilis roikkumaan, että "hei, minähän olenkin kaunis!".

      Minusta karisma on paljon kauniimpi kuin ulkokuori. Se kun ihminen on sinut itsensä kanssa. Kun jokainen ryppy on ansaittu.

      Jos ihminen on tyytymätön itseensä ja elämäänsä, se väsymys näkyy, eikä mitkään puuterit peitä sitä. Ihminen joka keskittyy liikaa ulkokuorensa, tuntuu vain pinnalliselta. Tässä iässä se ihmetyttää, tuntuu epäkypsältä. Tietysti saa näyttää parhaamman puolensa, mutta jos upottaa siihen rahaa ja aikaa, niin tuntuu että jokin mättää ihmisessä. Että hän tekee itselleen suojan, sen oman epävarmuuden ympäri.

      Monet tv-kasvot, ja poliitikotkin, tuntuu tarvitsevan kirurgista apua. Paine tulee varmaan kansalta? Jostain syystä on nykyisin ok huomautella ulkonäöstä. Jos on valinnut julisuuden, laittaa samalla itsensä maalitauluksi.

      • New-age

        Meillä kaikilla on kokemuksia varmaan siitä, kun pitkästä aikaa tapaa jonkun nuoruuden ystävän ja toteaa, että voi kauheeta kun tämä on vanhentunut ja hahhah, kun tämä toinen näkee saman itsessäni. Kaikki nuoret näyttävät kauniilta, toiset luonnostaan ja toiset vähän niinkuin teko...
        En ihan hirveästi mieti kauneus - onnellisuus -akselilla. Nuorempana huoletti enemmän, että miten lyhythiuksinen urheilullinen tyttö sopii kuvioihin. No, problem. Elämässä on niin paljon ollut puuhaa, että ulkonäkö on ollut rekvisiittaa. Ja kun ei ole alan ammattilainen, pikku retusointi on riittänyt....


    • Geenit, terveys, asenne elämään ja tietenkin perushuollot tehty aikanaan niin vanhenevan naisen kauneus on tallella ja jollei korreloi välttämättä kauneutta nuoruuden siloposkisuuteen (voidaankos sopia että jokaisella ikäluokalla on omat kauneuden määritteensä ja että mitään "kansainvälistä kauneuden mittapuuta" ei tarvi soveltaa ikäluokkamme naisiin, ei kukaan meistä ole Jane Fonda tai joku muu vanheneva tähti) niin niillä eväillä mennään pitkälle.
      Katselin hiljakseen jotain sellaista kuvasarjaa jossa näytettiin artisteja ja julkkiksia parinkymmenen vuoden takaa ja sitten miltä he näyttävät tänään. Osa oli jopa parantanut ulkonäköään. Toinen kuvasarja oli misseistä ilman meikkiä, kymmeneltä viimeiseltä vuodelta ja yllätys yllätys.....osa näistä naisista olivat niin luonnonkauniita että meikit eivät juurikaan olleet parantaneet ulkonäköä.
      ***
      Aloitus ei ole todellakaan mikään "itsekehualoitus"; minulla ei ole koskaan ollut mitään harhoja ulkonäöstäni. Siksi päätin jo monta vuotta sitten kantaa ylpeänä "jumalattaren" kasvoja (miehet jotka ovat minua rakastaneet ovat aina nähneet minussa ne). Nykyisin tykkään että meikki ei paranna kasvojani: olen oikeastaan paremman näköinen ilman pakkeleita.

    • En ole kaunis, tuskin olen koskaan ollutkaan.
      En ole enää nuori, enkä edes nuoren/nuorehkon näköinenkään.

      Bussikuski ei edes pyytänyt eläkekorttia nähdäkseen, kun eläkeläislipun ostin.
      Sanoin etten ole vielä kertaakaan saanut sitä näyttää, kuljettaja lupasi katsoa korttia oikein kunnolla , ihan minun mielikseni.
      Vähän meitä hymyilytti.

      • MummeliMia

        Tuttu kuoroystäväni, vanhempi nainen kertoi,
        että ollessaan kassajonossa Alkossa kerran ennen Vappua kuplivan pullon kanssahänen edellään olevalta nuorelta mieheltä myyjäpoika kysyi henkkareita.

        Kun naisen vuoro tuli, hän kysyi: "Eikös minulta henkkareita kysytäkään?"

        Myyjäpoika vastasi: "Ei, me kysymme vain joka toiselta."

        -

        Herrasmies myyjänä.

        -


    • Kyllä varmaan ovat onnellisia.

    • ei-todellakaan

      suurin osa ns. kauniista on aivan sikoja törkimyksia monessa mielessa. osa on aidosti onnellisia. monella kauniilla vain ulkonako ok, mutta sisalta taysin silppua.

    • murm.elli

      Taitaa tuo lisääntyvä valon määrä tehdä sen, että nuo ulkonäkökysymykset pukkaa esille. Palstallakin on monta aloitusta.

    • Harvoinnäkee

      Mikään ei ole kauniimpaa, kuin vanha ihminen jonka positiivinen ja seestynyt elämänasenne näkyy kasvoista. Kun vanha ihminen säteilee, se tekee onnelliseksi. Jos taas on kaunis mutta asenne ei ole kohdillaan niin ihminen ei vaan näytä kauniilta vaikka kuinka olisi meikit kohdillaan. Se on asenne ja luonne mikä tekee vanhemman ihmisen kauniiksi. Jos se yhdistyy fyysiseen kauneuteen niin ou boy, se on ihanaa. Mutta harvoin näkee näitä elämäänsä tyytyväisiä vanhenevia naisia tai miehiä, joskus kuitenkin. Se pysähdyttää.

    • Monet rikkaat miehet pitävät heistä hyvää huolta, heidän tuskin tarvitsee olla töissä.

    • xx9...onko kaunis nuori nainen onnellinen rikkaan ruman vanhan sedän vierellä? Vai odottaako hän vain tilaisuutta päästä käsiksi miehen omaisuuteen? Onko töissä käyminen joku rangaistus rumuudesta? Leivän syrjään päästään käsiksi monella tapaa...mikä niistä sitten paras.

      • "Kauneus on lisäarvo" on eräs Lenita Airiston kirja nimeltään. En ole kirjaa lukenut, mutta en tohdi vastaankaan väittää. Tuntuu kyllä joskus, että naiskauneudesta puhuttaessa se ei ole lisäarvo vaan itseisarvo, niin paljon siihen satsataan, niin paljon se näyttäisi tuovan menestystä ja muuta hyvää sen haltijalle.
        Joku - en muista kuka - sanoi, että muotivaate on sielun barrikaadi. Sitä minusta vahva meikkikin on. Sen taakse voi piilottaa sellaista, mitä ei tahdo itsessään kohdata eikä näyttää muille.
        Kuten joku jo kirjoitti, nuori ihminen on aina kaunis. Vahva meikki, irtoripset ja mitä muita värkkejä niitä nyt onkaan, tekevät jotenkin luotaantyöntävän vaikutuksen.
        Ikääntyneellä kauneus tulee minusta luonteesta, karismasta, kokonaisuudesta. Ryhti ja liikkuminen vaikuttavat vahvasti kokonaisuuteen.
        Kenenkään onnellisuutta ei taida toinen pystyä arvioimaan, Eikö se ole sisäinen tila - vähän niinkuin oma asia..))


      • eppu2
        demeter1 kirjoitti:

        "Kauneus on lisäarvo" on eräs Lenita Airiston kirja nimeltään. En ole kirjaa lukenut, mutta en tohdi vastaankaan väittää. Tuntuu kyllä joskus, että naiskauneudesta puhuttaessa se ei ole lisäarvo vaan itseisarvo, niin paljon siihen satsataan, niin paljon se näyttäisi tuovan menestystä ja muuta hyvää sen haltijalle.
        Joku - en muista kuka - sanoi, että muotivaate on sielun barrikaadi. Sitä minusta vahva meikkikin on. Sen taakse voi piilottaa sellaista, mitä ei tahdo itsessään kohdata eikä näyttää muille.
        Kuten joku jo kirjoitti, nuori ihminen on aina kaunis. Vahva meikki, irtoripset ja mitä muita värkkejä niitä nyt onkaan, tekevät jotenkin luotaantyöntävän vaikutuksen.
        Ikääntyneellä kauneus tulee minusta luonteesta, karismasta, kokonaisuudesta. Ryhti ja liikkuminen vaikuttavat vahvasti kokonaisuuteen.
        Kenenkään onnellisuutta ei taida toinen pystyä arvioimaan, Eikö se ole sisäinen tila - vähän niinkuin oma asia..))

        En ole minäkään lukenut ja tuskin luenkaan.
        Kauneus on nykyaikana myös tolkutonta bisnestä.
        Onko se kovin kaunista, kun iäkkään ihmisen kasvot on kuin vahanukella.
        Mielestäni paljon kauniimpaa on se, että ilmeet säilyy ja näkyy.
        Tuossa juuri tänään luin, Lännen median kyselyn. Siinä sanotaan, että suomalaiset arvostaa eniten perheen ja läheisten hyvinvointia, sisäistä rauhaa ja onnellisuutta, sekä oikeudenmukaisuutta.


      • eppu2 kirjoitti:

        En ole minäkään lukenut ja tuskin luenkaan.
        Kauneus on nykyaikana myös tolkutonta bisnestä.
        Onko se kovin kaunista, kun iäkkään ihmisen kasvot on kuin vahanukella.
        Mielestäni paljon kauniimpaa on se, että ilmeet säilyy ja näkyy.
        Tuossa juuri tänään luin, Lännen median kyselyn. Siinä sanotaan, että suomalaiset arvostaa eniten perheen ja läheisten hyvinvointia, sisäistä rauhaa ja onnellisuutta, sekä oikeudenmukaisuutta.

        Hienoa, jos tuollaiset arvot ovat vielä vallalla, eppu2. Meidän ikäpolvelle ne kai ovat itsestään selviä, toivottavasti nuoremmillekin.
        Tietysti ne voivat olla arvoina monellakin, ainakin kysyttäessä, mutta niiden toteutumiseen voi silti olla pitkä matka...


    • O-Orvokki

      "Onneksi on miehiä kuten Legolassi jotka ovat ymmärtäneet nähdä sisäisen kauneuteni (hehehehehehehe) ja arvostamaan sitä eikä heidän tarvi jahdata nyt ainakaan enää kun elämän vuosi on kääntynyt syksyyn, pitkäperseisiä latinokaunottaria tai venakkoviettelijättäriä joita sivumme tässä vasemmassa laidassa mainostaa."

      Milkälaisilla sivuilla oletkaan käynyt seikkailemassa, Paloma?

      Minun nettisivuillani, ei ole moisia mainoksia näkynyt. Netissä valitaan kuulemma mainoksia yksilöllisesti ja sen perusteella, millaisia sivuja ko. koneella on käytetty. ;). ;D

      • Ehkä Lutunen on lainannut Paloman konetta?


      • Haha en minä käy missään muualla kuin ruuanlaittoblogeissa, uutissivuilla ja uuninpankkoa lukemassa. Ei kovin seikkailullista :)) Mun mielestä ne yksilöllisesti valitut mainokset ovat yläpalkissa ja sivun muut rakkaat teemat ovat laidassa. Mun sivulla on kummitellut karskin näköinen latinalaispimu mustassa pitsialusvaatteessa jo pitemmän aikaa....ehkä siksi että mainitsen sanan Colombia/Kolumbia liian usein tekstissäni ja ne luulee että kaikki mitä kirjoitan on jotain piilomainontaa....


      • Tellukka kirjoitti:

        Ehkä Lutunen on lainannut Paloman konetta?

        Ei se lainaa. Sillä on oma jossa on kaikki sen pelit ladattuna valmiiksi.


    • O-Orvokki

      Jos ihminen on sekä sisäisesti että ulkoisesti kaunis, hän on luultavasti enimmän osan aikaa myös onnellinen. Viehättävä ihminen säteilee yös positiivista energiaa ympärilleen - toisin kuin typerät ja itseään kauniina pitävät ihmiset.

      Anu Sagim on erinomainen esimerkki jälkimmäisistä, typeristä, omahyväisistä ja suorastaan vastenmielisistä tyypeistä. Samoin osa kauneuskirurgian avulla muovatuista nykyisten julkkuihanteiden mukaisista ihmisistä, jotka esiintyvät mielellään vaikka täysin alastomina, ja kokevat olevansa oikeasti kauniita. Niillä, joita olen nähnyt vilahduksella jossain tv-ohjelmassa, en ole nähnyt minkäänlaista viehätysvoimaa, päinvastoin. Itsekkäitä, omahyväisiä, typeriä julkkistyrkkyjä. Sellaisia näkyy riittävän moniin ohjelmiin vapaaehtoisiksi.

      Onneksi on myös sellaisia kauniita ihmisiä, joilla on muitakin positiivisia ominaisuuksia sekä halu opiskella ja oppia.

      • bessie-

        Niin niin mutta

        Onko Anu Sagim sinusta ulkoisesti kaunis vai ei?

        Vaikka kuinka olisi kauneus katsojan silmissä ja makuasioita jne., niin kyllähän juttu on niin, että ulkoisen kauneuden näkee kertavilkaisulla paljain silmin, ei siihen tarvita säteily- ja energiamittauksia ja sisäisen kauneuden arviointia.
        Ihmisen onnellisuutta, positiivisuutta, itsekkyyttä, omahyväisyyttä, typeryyttä tai opiskelu- ja oppimishalukkuutta taas emme näe. Se mitä 'näemme' on oma mielikuvamme.
        Ohjelmissa esiinnytään, överiksi laittaminenkin kuulunee moneen formaattiin, arjen kohtaamisissa taas 'käyttäydytään', eli normaalin aikuisen ihmisen sisin ei päälle näy. Tai no, minä ainakaan en sitä näe, johtuisiko sitten siitä ettei yleensä kiinnostakaan. Ulkoisesti kauniita tai viehättäviä tai sellaisia joita mielellään katselen näen taas useinkin. Myös ihan totisissa, tavallisissa, väsyneissä ja sairaissa, ei mitenkään säteilevissä tai 'karismaattisissa' tai energisissä jne. kanssaihmisissä. Kaiken ikäisissä.


    • henrjii

      nooh en osaa sanoa.
      Nuorempana piti hätistellä rumimpia pois.
      Vanhempana ei ole kukaan hätistellyt, ihan
      on saanut olla rauhassa.
      Että vaikea kymysys kumpi on parempi

    • Entinenruusunnuppu

      En pidä itseäni kauniina mutta jotkut muut ovat sanoneet niin. Olen kai joskus ihan onnellinenkin mutta ristiriitaisuus on sana joka kuvaa paremmin omaa mielen maisemaani eikä sillä varmastikaan ole mitään tekemistä ulkonäön kanssa.

    • Himmelsauge

      "Pölvästien ympäröimä" Thomas Erikson
      Vieraillut Suomessa kirjaansa mainostamassa, miten ihmiset tulevat toimeen keskenään. Kirjaa myyty Ruotsissa muutamassa kuukaudessa
      70 000 kpl. Ihmisen temperamentti, persoonallisuustyypit jaettu neljäksi ryhmäksi, punainen, keltainen , sininen, vihreä. Väittää ettei idiootteja ole niin paljon kun luullaan, ihmiset vain toimivat erilailla....ESS: kertoi tänään. Ehkä kannattaisi lukea jos asia on epäselvää, jos tuntuu, että kukaan ei ymmärrä mitään paitsi itse, apu voi löytyä käyttäytymismalleista ☺️

      • Himmelsauge

        Kirjan nimi on "Idiootit ympärilläni" Thomas Erikson
        Lehtijutun otsikko " Pölvästien ympäröimä"
        ESS- uutisoi


      • New-age

        Tony Dunderfelt on käsitellyt asiaa vuosia sitten. Ei uutta Suomessa.
        Nyt ruotsalaiset ovat jäljessä?


    • On ihan pakko mainostaa. Minua luultiin eilen illalla 56 - 57- vuotiaaksi. Tapasin eilen ikääni arvioineen naisen tänään kadulla. Hän kertoi hämmentyneensä kun kuuli oikean ikäni..... repikää siitä😂😂😂

      • Ps. Olen onnellinen 😚


      • käytöstavaton

        Kyllä hollantilaiset ovat kohteliaita, kyllä.


      • käytöstavaton kirjoitti:

        Kyllä hollantilaiset ovat kohteliaita, kyllä.

        No, ei vaan hollantilaiset vaan ylipäätään ihmiset arvioivat minut alle kuuskymppiseksi ja se nyt vaan on kiva juttu eikä lainkaan muuta sitä tosiasiaa, että täytän kesällä 70-vuotta.

        Eikös nyt kuitenkin ole kyse siitä onko ruttuturpa vai iloinen häseltäjä 🤓


      • käytöstavaton
        korpikirjailija kirjoitti:

        No, ei vaan hollantilaiset vaan ylipäätään ihmiset arvioivat minut alle kuuskymppiseksi ja se nyt vaan on kiva juttu eikä lainkaan muuta sitä tosiasiaa, että täytän kesällä 70-vuotta.

        Eikös nyt kuitenkin ole kyse siitä onko ruttuturpa vai iloinen häseltäjä 🤓

        Ai niin kuin ylipäätään kaikkialla sanovat. Olen vähän värisokea en näe onko tässä kuvassasi sinulla silmälasit vai aurinkolasit.

        Tätä kuvaa tarkoitin. >>>>>>> 🤓

        Tuo alempi kuva on yhtä epäselvä :(


      • käytöstavaton kirjoitti:

        Ai niin kuin ylipäätään kaikkialla sanovat. Olen vähän värisokea en näe onko tässä kuvassasi sinulla silmälasit vai aurinkolasit.

        Tätä kuvaa tarkoitin. >>>>>>> 🤓

        Tuo alempi kuva on yhtä epäselvä :(

        Eihän sinun tarvitse minua nähdä, en minäkään sinua näe. On vain asioita joita ei näe. Jos ei ole onnellinen sen aistii ilman näkemistä. Jos on onnellinen se näkyy. 😛


      • korppis kirjoitti:

        Eihän sinun tarvitse minua nähdä, en minäkään sinua näe. On vain asioita joita ei näe. Jos ei ole onnellinen sen aistii ilman näkemistä. Jos on onnellinen se näkyy. 😛

        ps. aurinkolasini ovat vahvuuksillani eli silmälasit ja aurinkolasit samassa paketissa 😎


      • nokilasit
        korppis kirjoitti:

        ps. aurinkolasini ovat vahvuuksillani eli silmälasit ja aurinkolasit samassa paketissa 😎

        Sinähän olet kuin hollyvoodin tähti.


      • nokilasit kirjoitti:

        Sinähän olet kuin hollyvoodin tähti.

        Sanoppas muuta😄


      • O-Orvokki

        Kun yksi naapurini täytti 80 vuotta, kukaan meistä ei olisi voinut kuvitella häntä 60 vuotta vanhemmaksi. 50-vuotiaastakin olisi käynyt ihan hyvin. Ihana aktiivinen, yhteisöllinen nainen, joka ei kuulemma ole oikeastaan koskaan sairastanut mitään.

        Ihailen rouvaa ja hänen reippauttaan. Iloitsen hänen puolestaan. On luultavasti sekä onnellinen että kaunis.


      • O-Orvokki kirjoitti:

        Kun yksi naapurini täytti 80 vuotta, kukaan meistä ei olisi voinut kuvitella häntä 60 vuotta vanhemmaksi. 50-vuotiaastakin olisi käynyt ihan hyvin. Ihana aktiivinen, yhteisöllinen nainen, joka ei kuulemma ole oikeastaan koskaan sairastanut mitään.

        Ihailen rouvaa ja hänen reippauttaan. Iloitsen hänen puolestaan. On luultavasti sekä onnellinen että kaunis.

        Lataan kuvan Petzestä ja minusta tänään aurinkoisessa Leidenissä. Petze on yli kahdeksankymppinen ja minä pian seitenkymppinen. 😄


      • korppis kirjoitti:

        Lataan kuvan Petzestä ja minusta tänään aurinkoisessa Leidenissä. Petze on yli kahdeksankymppinen ja minä pian seitenkymppinen. 😄

        Ai, luulin sinun laittaneen jonkun vanhan kuvan isäsi kanssa.


      • korppis kirjoitti:

        Lataan kuvan Petzestä ja minusta tänään aurinkoisessa Leidenissä. Petze on yli kahdeksankymppinen ja minä pian seitenkymppinen. 😄

        Hyvä kuva; innostuin itsekkin laittamaan profiiliin kuvan minusta ja Legolassista aurinkoisessa Silvian vuoristokylässä, Colombiassa, vuosi sitten.


      • Tellukka kirjoitti:

        Ai, luulin sinun laittaneen jonkun vanhan kuvan isäsi kanssa.

        Totta, näet minut tyttösenä ja sehän on ihana asia ja todistaa, että olen ikäistäni nuoremman näköinen. Jopa hollantilaiset miehet ovat hanakasti kiinnostuneita tekemään tuttavuutta kanssani. Ehkäpä ajattelevat kuten sinä.

        Olenhan toki kertonut Petzeni iän, mutta ikä ei riitä isäkseni. Anoppinikin, joka makaa dementoituneena vanhainkodissa ei myöskään sovi äidikseni, ikä ei vain riitä 😜


      • Paloma.se.co kirjoitti:

        Hyvä kuva; innostuin itsekkin laittamaan profiiliin kuvan minusta ja Legolassista aurinkoisessa Silvian vuoristokylässä, Colombiassa, vuosi sitten.

        On meillä vaan kivat miehet, eivät korvaansa lotkauta kun laitamme kuvat profiiliin.😆

        Mahtaa Tellulla olla komea se yksi ja ainut, joka otti ja lähti.


      • korpikirjailija kirjoitti:

        On meillä vaan kivat miehet, eivät korvaansa lotkauta kun laitamme kuvat profiiliin.😆

        Mahtaa Tellulla olla komea se yksi ja ainut, joka otti ja lähti.

        No tuota, jos lasteni isää tarkoitat, niin ei ole komea enää; tuhkana Malmin hautausmaassa (ei ole kyse murhasta).

        Pelkän ulkonäön takia hänet lasteni isäksi halusinkin. Siniset silmät ja vaalea luonnonkihara tukka. Kuvittelin lasteni olevan iloisia, kun ei tarvitse värkätä kihartamassa hiuksiaan. No eikä mitä, kun kumpikin jo pienenä valittivat, että toisilla lapsilla on niin nätti suora tukka ja heidän hiuksensa pörhöttää ... Kummallakin on nyt semmonen, millä he suoristavat hiuksiaan.


      • korpikirjailija kirjoitti:

        On meillä vaan kivat miehet, eivät korvaansa lotkauta kun laitamme kuvat profiiliin.😆

        Mahtaa Tellulla olla komea se yksi ja ainut, joka otti ja lähti.

        Hahaha se sano että ei vois vähempää häiritä. :)


      • Tellukka kirjoitti:

        No tuota, jos lasteni isää tarkoitat, niin ei ole komea enää; tuhkana Malmin hautausmaassa (ei ole kyse murhasta).

        Pelkän ulkonäön takia hänet lasteni isäksi halusinkin. Siniset silmät ja vaalea luonnonkihara tukka. Kuvittelin lasteni olevan iloisia, kun ei tarvitse värkätä kihartamassa hiuksiaan. No eikä mitä, kun kumpikin jo pienenä valittivat, että toisilla lapsilla on niin nätti suora tukka ja heidän hiuksensa pörhöttää ... Kummallakin on nyt semmonen, millä he suoristavat hiuksiaan.

        "Pappalla" on 54 - ja 56- vuotiaat ja 32 - 22- vuotiaat lapset.
        Kolme lastenlasta ja yksi lapsenlapsenlapsi


    • yöksyö

      Pääasiahan on että pariskuntana on näyttävän näköinen.
      Voi hyvää päivää tätäkin ketjua.

      • Se oli kyllä itseironiaa varmaankin.
        En tiijä kuka on Jammu.
        Kyllä korppis on aika nuoren näköinen ainakin kuvissa. Noin suunnilleen 57-65 vuotisen näköinen. Hattu päässä ja aurinkolasit silmillä nelikymppinen.


      • Paloma.se.co kirjoitti:

        Se oli kyllä itseironiaa varmaankin.
        En tiijä kuka on Jammu.
        Kyllä korppis on aika nuoren näköinen ainakin kuvissa. Noin suunnilleen 57-65 vuotisen näköinen. Hattu päässä ja aurinkolasit silmillä nelikymppinen.

        Ei minulla ole syytä peittää silmiä muulta kuin auringolta ja hiuksetkin ovat paksut joten hatun alle ei tarvitse peittää auringon paljastamaa kaljun alkua😜


      • eppu2

        Jarruta vähän, aika paksua tuo viittaus Jammuun.


      • eppu2 kirjoitti:

        Jarruta vähän, aika paksua tuo viittaus Jammuun.

        samaa mieltä tässä asiassa
        mutta näitähän täältä palstalta löytyy
        jotka haluu ladella törkeyksiä
        ja joille ei voi ladella takaisin koska nikit muuttuu asian mukana.


      • poistoonpyydettyed
        eppu2 kirjoitti:

        Jarruta vähän, aika paksua tuo viittaus Jammuun.

        Kyse on ulkonäöstä ei muusta. Kiva kun puolustat.
        Tämä olisi mennyt muilta ohi.
        Vaihdetaan Aino Kassisen suupieliin.


      • eppu2
        poistoonpyydettyed kirjoitti:

        Kyse on ulkonäöstä ei muusta. Kiva kun puolustat.
        Tämä olisi mennyt muilta ohi.
        Vaihdetaan Aino Kassisen suupieliin.

        Ei ole kysymys mistään puolustamisesta vaan siitä, että vertaus on suorastaan tökerö ja vastenmielinen, vaikka olisi kuinka Sinun mielestäsi vain kysymys ulkonäöstä.


    • olen kaunis ja onnellinen
      ainakin tällä hetkellä
      mutta se vähän aina vaihtelee :D

      • Kippis, meille kauniille ja onnellisille🌹


      • korpikirjailija kirjoitti:

        Kippis, meille kauniille ja onnellisille🌹

        kippistä vaan
        punkkua lasissa :D
        ja onneks on vielä toi komee mies tossa vierellä ;)


      • aina.i.ankeinen kirjoitti:

        kippistä vaan
        punkkua lasissa :D
        ja onneks on vielä toi komee mies tossa vierellä ;)

        Ei valittamista omastanikaan, komea on ja huikean seikkailuhaluinen. Ei tule ikävä Petzen seurassa.
        Söimme tänään parvekkeella fonduepäivällisen ja valkkista oli lasissani. Lämpimien kelien myötä punkku on vaihtunut valkkiseen.


      • henrjii

        joo näytätte hyviltä, mutta kun on nämä petterit ja ukkelit,
        niin ei voi kun kehua


      • henrjii kirjoitti:

        joo näytätte hyviltä, mutta kun on nämä petterit ja ukkelit,
        niin ei voi kun kehua

        kiitos henrjii ja pus pus :D


      • korpikirjailija kirjoitti:

        Ei valittamista omastanikaan, komea on ja huikean seikkailuhaluinen. Ei tule ikävä Petzen seurassa.
        Söimme tänään parvekkeella fonduepäivällisen ja valkkista oli lasissani. Lämpimien kelien myötä punkku on vaihtunut valkkiseen.

        mun mussukka nuokkuu ikävä kyllä tossa keinutuolissa
        meni aamulla aikaisin töihin
        veikkasin että nukahtaa jo kahdeksalta
        mutta parin karjasun jälkeen on vielä hereillä
        ite nautin auringonpaisteesta tänään ulkona neljä tuntia :D
        mää oon vähän niinkun aurinko friikki
        mutta senhän sää tiedätkin.


      • aina.i.ankeinen kirjoitti:

        mun mussukka nuokkuu ikävä kyllä tossa keinutuolissa
        meni aamulla aikaisin töihin
        veikkasin että nukahtaa jo kahdeksalta
        mutta parin karjasun jälkeen on vielä hereillä
        ite nautin auringonpaisteesta tänään ulkona neljä tuntia :D
        mää oon vähän niinkun aurinko friikki
        mutta senhän sää tiedätkin.

        Meillä selkeät työn jaot. Petze ostaa ruoat. Minä valmistan ne, Petze tiskaa. Tänään siivosimme kimpassa.
        Geelikynteni pysyvät kauniina vinyylihanskojen suojassa kun teen miesten hommia kuten korjailen ja maalaan parvekekalustoa samaan aikaan kun Petze lukee mieli kirjallisuuttaan😋


    • En pysty toisen ihmisen onnea en onnetonta oloaan kertomaan sen enempää kauniista kuin rumistakaan kanssakulkijoista tai heidän ulkonäöstään.
      Ei onnellisuus ja kauneus kulje käsi kädessä, ei rumuus ja onneton olokaan.
      Ei onnellisuutta mielestäni kerro ulkonäkö, ei rakennekynnet ei ripset..
      Kun hiljaa kuiskaan ja luottamuksella kysäisen, "Mites on, kerro."
      Silloin ehkä kuulen kuinka onni kertoo oman onnensa tai kuinka saatan ehkä ei onnellisen apeaa oloa kuuntelemalla ehkä hippusen helpottaa.

    • KatsojanKauneus

      Tokihan kauneus tuo tyytyväisyyttä, onnellisuuttakin kun ulkonäön ongelmia itsetunnon kanssa ei ole. Että tuoko se onnellisuutta muuten onkin jo toinen juttu.
      Voi olla paljon muita ongelmia, joko fyysisiä terveyteen liittyviä tai henkisiä. Elämän kovuus ja vastoinkäymisetkään ei tuo onnea joten olipa kaunis tai ei, jonkun kauniin ihmisen onnellisuutta ei voi mitata pelkän ulkonäön perusteella.

      • bessie-

        Suunnilleen samaa mieltä kanssasi. Vähän eri mieltä olen tästä: "kauneus tuo tyytyväisyyttä, onnellisuuttakin kun ulkonäön ongelmia itsetunnon kanssa ei ole". Terveen hyvän itsetunnon rakentuminenhan alkaa jo varhaislapsuudessa. Jokainen 'tottuu' omaan ulkonäköönsä eikä sitä kai kovin paljoa ajatella lapsuusvuosina.
        Kenenkään itsetunto ei ole aina yhtä vahva, varsinkin murrosikäiset ('kauniitkin') voivat olla hyvinkin epävarmoja ja tyytymättömiä, jopa onnettomia.

        Oman onnellisuuteni (satunnainen ja hetkittäinen) ja tyytyväisyyteni (perusolotilani) pääelementit lienevät luottavainen ja 'peloton' luonteeni, ihmissuhteeni ja luontosuhteeni. Oma ulkonäköni ei vaikuta näihin. En myöskään muuttuisi yhtään huonommaksi tai epämiellyttävämmäksi ihmiseksi vaikka tästä menisin ja valkaisuttaisin hampaani supervitivalkoisiksi, laitattaisin kestoripsiä ja rakennekynsiä ja botoxia sinne tänne ja käyttäisin kymppitonnin tai pari kauneuskirurgiaan. En kyllä paremmaksikaan, ei liioin itsetunto tai onnellisuus lisääntyisi.


    • sdfgsdg

      Eikö saa olla tyytyväinen jos ei taho olla onnellinen?

    • Himmelsauge

      Kauniin naisen elämä voi olla raskasta. Mustasukkainen ukko kyttäämässä, ei siedä että vaimo on näyttävä ja liian fiksu tai sitten pitää vaimoaan vain näyttelyesineenä eikä tunnusta hänen henkisiä kykyjään.
      Kurjuutta riittää kaikille ja kaikennäköisille 🤔🐕

    • Näisemenee

      Ihminen on kaunis jos on tyytyväinen ja tasapainoinen. Jos ei ole niin se näkyy naamasta. Pahinta ovat katkerat ja vihaiset ihmiset. Ja sitä saa mitä tilaa on aika hyvin toimiva ohje. Suomi on myös kollektiivisen kateuden valtakunta. Nuorena kun pääsi pois Suomesta niin parasta oli se että ihmiset eivät olleet kateellisia, happamia ja hiljaisia nk Suomessa. Ilosuuskin tekee ihmisestä kauniin.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      74
      2230
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      175
      1741
    3. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      157
      1596
    4. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      90
      1378
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      50
      1372
    6. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      292
      1233
    7. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      135
      1099
    8. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      113
      1053
    9. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      75
      1052
    10. Nainen, millainen tilanne oli

      kun huomasit ihastuneesi häneen oikein kunnolla. Missä tapahtui ja milloin
      Ikävä
      55
      928
    Aihe