Junarata kutsuu

Itsetuhoinen

Oon kävelly monta kertaa jo junaradan läheisyyteen. Joskus jopa radalla. Haluun vaan kuolla. Oon niin puhki eikä kukaan auta mua... Mä en vaan enää jaksa... Mitä mun pitäis tehä? Entä jos en pysty estämään itseäni?

22

386

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Väsynytpaskaan

      Kuulostaa harmittavan tutulle...yrittany ehtiä paikkaani, mutta ei löydy. Liian väsynyt edes tilittämään koko kuviota, mutta toivottavasti elämä alkais kantamaan. Jos haluat jutella, yritän mieluusti sitäkin jos vaikka helpottaisi molempia...toivottavasti olet jaksanut tähän päivään asti <3

    • kjgffhjkl

      Miksiköhän aloitat jo toisen keskustelun tästä samasta aiheesta, eikö aikaisempi ketju riitä? Onko tämä jotain huomionhakuisuutta? Trollausta? Mikäli voit oikeasti niin huonosti kuin kirjoitat, niin ole hyvä ja hakeudu hoitoon, täältä keskustelupalstalta et ainakaan konkreettista apua taida saada.

      • Karvaasti_kokenut

        En ole kanssasi samaa mieltä! Ehkä sinulle kerran puhuminen riittää.
        Miksi sinä sitten olet tällä palstalla stressaamassa muita?
        Kiusataksesiko? Pilkataksesiko? Voidaksesi toisia painamalla hyvinkö?

        Masentuneiden on saatava kuuleva korva, myötätuntoinen sydän ja
        olkapää, johon nojautua selvittääkseen ajatuksensa ja tilanteensa!

        Tiedät varmasti, että aloittaja on vieläpä lapsi, joka
        kokee ympärillään aikuisten omien ongelmiensa selvittämistä.

        Kaikille ei ole suotu sinulle annettuja olosuhteita, tervettä järkeä...
        vai sanoisinko ilkeämielistä pahansuopaisuutta?
        Mitä, jos yrittäisit miettiä eri kommentteja ja oppia niistä jotain?

        Ymmärrän sinulla olevan omat ahdistuksesi.
        Siksikö kadehdit aloittajan saamaa huomiota?
        Moni muukin hyötyy hänen aloituksistaan ja saamistaan vastauksista.
        Vai luuletko aloittajan olevan ainoa omaa identiteettiään etsivä?
        Niitä hämmentyneitä, eksyneitä yhteiskunnan rattaissa on paljon!

        Trollit! Tervetuloa hämmentämään "Masennuksien pata"!
        Provosoikaa erilaisia asenteita, ajatuksia esiin niin keskustelu käynnistyy!
        Kun kakka tulee pintaan, sen voi kaapia pois!


      • Itsetuhoinen

        No kuule laitoin sen vahingossa uudestaan sillä puhelin lagas ja näytti ettei se lähettäny sitä....


      • kjgffhjkl
        Karvaasti_kokenut kirjoitti:

        En ole kanssasi samaa mieltä! Ehkä sinulle kerran puhuminen riittää.
        Miksi sinä sitten olet tällä palstalla stressaamassa muita?
        Kiusataksesiko? Pilkataksesiko? Voidaksesi toisia painamalla hyvinkö?

        Masentuneiden on saatava kuuleva korva, myötätuntoinen sydän ja
        olkapää, johon nojautua selvittääkseen ajatuksensa ja tilanteensa!

        Tiedät varmasti, että aloittaja on vieläpä lapsi, joka
        kokee ympärillään aikuisten omien ongelmiensa selvittämistä.

        Kaikille ei ole suotu sinulle annettuja olosuhteita, tervettä järkeä...
        vai sanoisinko ilkeämielistä pahansuopaisuutta?
        Mitä, jos yrittäisit miettiä eri kommentteja ja oppia niistä jotain?

        Ymmärrän sinulla olevan omat ahdistuksesi.
        Siksikö kadehdit aloittajan saamaa huomiota?
        Moni muukin hyötyy hänen aloituksistaan ja saamistaan vastauksista.
        Vai luuletko aloittajan olevan ainoa omaa identiteettiään etsivä?
        Niitä hämmentyneitä, eksyneitä yhteiskunnan rattaissa on paljon!

        Trollit! Tervetuloa hämmentämään "Masennuksien pata"!
        Provosoikaa erilaisia asenteita, ajatuksia esiin niin keskustelu käynnistyy!
        Kun kakka tulee pintaan, sen voi kaapia pois!

        Pointtini oli juurikin se, että samasta aiheesta keskustellaan samaan aikaan kahdessa eri ketjussa... En voi tietää aloittajan kännykkäongelmista. Joten voisitko "Karvaasti_kokenut" ottaa sen herneen ulos sieltä nenästäsi...


      • Karvaasti_kokenut
        kjgffhjkl kirjoitti:

        Pointtini oli juurikin se, että samasta aiheesta keskustellaan samaan aikaan kahdessa eri ketjussa... En voi tietää aloittajan kännykkäongelmista. Joten voisitko "Karvaasti_kokenut" ottaa sen herneen ulos sieltä nenästäsi...

        Me puhumme aina omien kokemustemme ja olotilamme mukaisesti.
        Anna vuodatukseni valua kuin vesi hanhen selästä.
        Se ei ollut tarkoitettu henkilökohtaisesti sinulle.
        Paremminkin sinä "inspiroit" minua manailemaan...


    • uskoRaamattuun

      Kun etsit elämääsi voimaa...niin lue joskus RAAMATTUA
      Toisinaan sekin avaa parantavia kanavia elämään
      Siellä on hyviä lukuja ja hameita...vähän kerrallaan

      • Hameniekka

        Minäkin ilahdun hameista! Varsinkin näin kesä-hepenistä!


    • helhkf

      Mitä ajattelee ihmiset, jotka tyrkyttää niin nuorille kuin vanhoille Raamattua pelastukseksi ?!
      Jos joku on löytänyt oman "huumeensa" raamatusta ja pölähtänyt, niin ottakaa huomioon,
      että useimmilla muilla toimii kuitenkin vielä järki sen verran, ettei Raamatun pelastukseen usko.
      Uskontyrkytys on vastenmielistä.

    • tjsr

      Olis mielenkiintoista kuulla, että miten sun elämä on päätynyt tähän että tällaisia mietit?

    • Hei
      Hyvä että kirjoitit tänne. Jospa se auttaisi edes vähäsen näkemään jotain toivonkipinää elämässäsi. Kerrot aika vähän itsestäsi. Sanot ettei kukaan auta. Oletko hakenut apua joltain taholta? Millainen tilanteesi noin ylipäätään on?

      Jos jaksaisit kertoa hiukan enemmän tilanteestasi niin me palstailijat voisimme koettaa hahmottaa elämääsi ja mahdollisesti auttaa. Olen melko varma, että apua kuitenkin on saatavilla ja tilanteesi voi saada käänteen parempaan.

      Älä luovuta! Olemme puolellasi.

      Pappi Elisabet

      • Itsetuhoinen

        Oon siis 14 vuotias tyttö ja mun elämä on tällähetkellä aivan helvettiä.

        Kaikki alko kiusaamisesta ja mulla oli jo ennen sitä tosi huono itsetunto.

        No sit alko mennä alamäkeä. No kiusaamista ei enää ole mutta nyt vain oma mieli menee alemmas. Käyn nuorisopsykiatrian poliklinikalla mutta en oo saanu apua juttelemisesta. Oon myös ennen sitä käyny koulukuraattorilla ja muilla henkilöillä mutta kukaan ei oo pystyny auttamaan mua.

        Oon itsetuhoinen ja pelkään sitä mitä teen itelleni. Sit panostan kouluun aivan liikaa... mulla menee siihen kaikki voimat koska en kestä sitä jos numerot laskee kympistä ysiin tai ysistä kasiin.

        En pysty sanoon tätä enää ees elämäksi. Mulla on pari kaveria mutta ne ei jaksa kuunnella mun huolia. En myöskään kerro vanhemmille kaikkea sillä en haluu kasvattaa niiden huolta. Ne tietää mun tilanteesta paljon mutta ei kaikkea.

        Niin että jos joku osais auttaa nii...


      • petsku23

        Hei "itsetuhoinen tyttö 14 v"!
        Eli onko ehkä niin, että koska sinulla on huono itsetunto, sinun täytyy hyvillä koulunumeroilla "todistaa" itsellesi (ja muille?) että kelpaat ?
        Asia on jotenkin tuttua minulle. Kun ajattelin että muut pitää minua huonona, aloin itsekin vissiin uskoa siihen ja minusta tuli pakkomielteisesti, vaikkakin tiedostamattani, perfektionisti, täydellisyydentavoittelija koulussa. Hain muitten hyväksyntää hyvillä numeroilla ja monella muullakin tavalla. Yritin sillä kai todistaa, että olen kelvollinen ihminen, kunnes tajusin,
        ettei kukaan muukaan ole täydellinen ja minäkin kelpaan epätäydellisenä.
        Täydellistä ihmistä kun ei maailmassa olekaan.
        Pitää opetella hyväksymään itsensä: Minä kelpaan itselleni.
        Kun lakkaa vaatimasta itseltään liikaa, elämä helpottuu jo osaltaan.
        Ei aina tarvitse olla hyvä ja saa epäonnistuakin ja on silti mukava, kiva ja ihana ihminen, kuten sinä !

        Sinulle ajatus:
        Kun riität itsellesi
        sellaisena kuin tässä hetkessä olet
        silloin olet riittävä koko maailmalle
        ja paljon enemmänkin !


      • Itsetuhoinen

        Oikeastaan itsellä on niin kohavat haaveet että haluan olla hyvö koulussa. Olen ollut aina ja sen takia se ottaa päähän jos tulee esim. 8 kokeesta... Mutta oon pystyny laskeen sitä mun omaa "rimaa" sen verran että 8 alkavan on ihan ok.


      • proelämä

        Se on ihan positiivista, että haluat olla hyvä koulussa. Mutta älä ole liian ankara itsellesi. Täydellisyyden sijaan monesti on ihan tarpeeksi olla vain riittävän hyvä. Ja kasi on ihan riittävän hyvä numero minun mielestäni. Ihmisen elämässä on välillä aikoja, jolloin ei pysty tai jaksa tehdä parasta mahdollista suoritusta. Niin se vaan menee. Sitten jälkeenpäin, kun on enemmän voimia, voi paikkailla asioita. Minäkin pääsin monta kertaa yliopistoon, vaikka lukiosta oli keskitason paperit. :)


    • Näin_ylös_syöveristä

      Olet vetänyt aloituksillasi esiin ihmisiä, jotka tuntevat myötätuntoa ja
      haluavat auttaa omilla elämänsä kokemuksillaan.
      Sen sijaan, että painaisivat toista alas. Siten olet auttanut itsekin muita.
      Masennukset eri muodoissa lisääntyvät.
      Yksi saa apua lääkkeistä, toinen kanssaihmisen tuesta.
      Minulle avautui lukemalla mieltä kohottavia kirjoja.
      Terveydenhoito, liikunta harrastukset suurena ilonaiheena.

    • papitout

      Jo on kirkkokin heti tyrkyllä täällä palstalla. Alkaako jäsenien määrä hiipumaan? Sen verran voisi kunnioittaa täällä olevia ihmsiä, että annetaan ihmisten itse valita, mistä sitä apua hakee, jos on hakeakseen. Minkä takia ylipäätään mikään organisaatio kirjoittelee tänne vai onko sitten ns. feikkiä koko touhu.

      • kprt

        Pappi Elisabet vastaa yleisinhimillisesti, ystävällisesti, rohkaisevasti, lämpimästi ja kannustavasti. Hän (kuka onkaan) ei tyrkytä uskontoa.

        Raamatun tyrkyttäjiä, jopa "synnistä saarnaajia" täällä on enemmän kun tarpeeksi.
        Sellaista ei henkisessä hädässä oleva tarvitse.


    • Hei
      Ajattelen niin, että yksin on vaikea vetää itseään suosta ylös. Kerrot ettet oikein ole saanut apua henkilöiltä, joiden kanssa olet jutellut? Oletko miettinyt, mikä mahtaisi olla syynä siihen. Eikö henkilökemiat ole oikein kohdanneet vai onko sinua pompoteltu paikasta toiseen niin, ettei turvallista suhdetta ole päässyt syntymään?
      Kuitenkin toisen ihmisen avulla pääset eteenpäin elämässä ja itsetunnon rakentamisessa. En silti sano, että se olisi mikään ainoa keino. Kuten toiset edellä ovat luetelleet: on muitakin tapoja. Mutta koska olet noin nuori, mielestäni suhde toiseen ihmiseen olisi se josta hyötyisit.

      Käypä katsomassa www.mielenterveystalo.fi ja sieltä nuorten osastoa. Jospa löytäisit sieltä jotain ajattelemisen ja kokeilemisen aihetta. Tärkeintä on, ettet menetä uskoasi tulevaisuuteen ja parempaan elämään. Koulunumerot ovat toki tärkeitä, mutta ihmisarvosi ei riipu niistä. Olet ihan tuollaisena ihmisenä arvokas, vaikka saisit pelkkiä nelosia jatkossa. Silti on kiva, että voit päteä koulunkäynnillä, eihän se tosiaan mikään huono asia ole. Kunhan et ota nyt siitä liikaa paineita.

      Tsempaten,
      pappi Elisabet

    • tavallinenihminenolen

      Kylllä kasi on hyvä numero. Olet sairastunut vahvuuteen ja pakenet olemalla täydellinen. Sinut hyväksytään sellaisena kuin olet, hieman nuutuneena, väsyneenä, repaleisissa vaatteissa, ihan taviksena. Muuten taviksia on meistä suurin osa ja sinäkin sovit joukkoon.
      Huipputyypit ja täydelliset ovat aina yksinäisiä.

    • proelämä

      Älä ota noita trolleja vakavasti. Itseä henkilökohtaisesti ihmetyttää suuresti se, jos keskustelupalstalla kannustetaan toisia tekemään itselleen jotakin. Mistä se kertoo? Valitettavasti tulee mieleen kaikkea negatiivista tällaisesta ihmisestä.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Haluaisitko nähdä

      Hänet alastomana?
      Ikävä
      74
      3390
    2. Hilirimpsistä

      Hyvää huomenta ja kivaa päivää. Ilmat viilenee. Niin myös tunteet. 🧊☕✨🍁❤️
      Ikävä
      201
      2892
    3. Nainen lopeta pakoon luikkiminen?

      Elämä ei oo peli 😔😟
      Ikävä
      25
      2760
    4. Älä elättele

      Toiveita enää. Ihan turhaa. Sotku mikä sotku.
      Ikävä
      49
      2668
    5. Olet täällä. Mutta ei minulle.

      Nyt olen tästä 100% varma. Satuttaa. T: V
      Ikävä
      22
      2574
    6. Kuule rakas...

      Kerrohan minulle lempivärisi niin osaan jatkaa yhtä projektia? Arvaan jo melkein kyllä toki. Olethan sinä aina niin tyyl
      Ikävä
      41
      2385
    7. Miten hitsissä ulosoton asiakas?

      On tää maailma kumma, tässä haisee suuri kusetus ja ennennäkemättömän törkeä *huijaus*! Miten to.monen kieroilu on edez
      Kotimaiset julkkisjuorut
      218
      1889
    8. Törmättiin tänään

      enkä taaskaan osannut reagoida fiksusti. Menen aina lukkoon. Yksi asia on varma: tunteeni sinua kohtaan ovat edelleen v
      Ikävä
      24
      1797
    9. Vieläkö sä

      Rakastat mua?❤️😔
      Ikävä
      38
      1684
    10. Kela valvoo lasten tilejä.

      Tämä isoveli Kela kyttää jopa lasten yli 200,- euron rahat jotka on melko varmasti lahjaksi saatu. Se vaikuttaa perheen
      Yhteiskunta
      153
      1532
    Aihe