Hybriditeknologian edelläkävijä

Luejaopi

Toyotaa pidetään usein koko hybriditeknologian kehittäjänä. Väärin.
Lue ja opi, tero:

1899 herrat Jacob Lohner ja Ferdinand Porsche kehittivät hybridiauton
Täysin puhdasoppisen hybridin, jossa vakionopeudella pyörivä mäntämoottori pyörittää dynamoa joka lataa akkua joka ruokkii sähkömoottoria.

Se oli sarjatuotantoauto, sitä tehtiin noin 300 kappaletta. Patentti myytiin Emil Jellinekille ( yksi Daimler Benzin perustajia).

Ensimmäinen Toyota-auto valmistui 37 vuotta myöhemmin, 1936.

26

228

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • HybridienHistoria
    • Huhhuhmitäväitteitä

      tojohönö joutuu teholle tämän luettuaan...

      • Otsasuonikatkeaa

        Jep, eipä tule uni ensi yönä.


    • Toyotapalstan

      Ikioma trollipoju taas oksentelee täällä harhaisia vaihtoehtoisia totuuksiaan vaikka jokainen ymmärtää ne skitsofrenian tuottaminen houreiksi. Oikeasti trollipoju ei tiedä autoista mitään vaan ajelee nololla yh-äipän hankkimalla Raisullaan ja trollaa perättömyyksiö että edes joku puhuisi sille.

    • Faktajuttua

      Googlaa jos et usko, tojohönö. Tojon hybriditeknologia on sellaisenaan kopsittu länsimaista. Kuten kaikki muukin.

      • Peräkylän_Arska

        Ainoastaan Toyota on onnistunut hybrideissä kaupallisesti, muut valmistajat näpertelevät vieläkin, eivätkä ole saaneet Toyotan etumatkaa kiinni. Lisäksi Toyota on onnistunut tekemään hybrideistä jopa kestävämpiä kuin normaalistikin ylivoimaisen luotettavista tavanomaisista Toyota-malleista. Tämä lisää Toyotan ylivoimaa ja myyntitilastot ovat sen jo todistaneet. Ja Toyota pitää hallussaan myös muotoiluvaltikkaa, uusi Prius näyttää suuntaa 2020-luvun automuotoilulle ja siitä on myöhemmin tulossa klassikko ja muotoiluikoni, jota kilpailijat yrittävät kopioida parhaansa mukaan.


      • Toyotapalstan
        Peräkylän_Arska kirjoitti:

        Ainoastaan Toyota on onnistunut hybrideissä kaupallisesti, muut valmistajat näpertelevät vieläkin, eivätkä ole saaneet Toyotan etumatkaa kiinni. Lisäksi Toyota on onnistunut tekemään hybrideistä jopa kestävämpiä kuin normaalistikin ylivoimaisen luotettavista tavanomaisista Toyota-malleista. Tämä lisää Toyotan ylivoimaa ja myyntitilastot ovat sen jo todistaneet. Ja Toyota pitää hallussaan myös muotoiluvaltikkaa, uusi Prius näyttää suuntaa 2020-luvun automuotoilulle ja siitä on myöhemmin tulossa klassikko ja muotoiluikoni, jota kilpailijat yrittävät kopioida parhaansa mukaan.

        NO kyllä tätä tehtiin 300 kappaletta, tuskin voi sanoa ettei tehty kaupallisesti. Markkinat olivat toki 1800-luvun puolella vähän pienemmät. Olikohan Japanissa vielä silloin autoja?


      • Markkinontioksennus
        Peräkylän_Arska kirjoitti:

        Ainoastaan Toyota on onnistunut hybrideissä kaupallisesti, muut valmistajat näpertelevät vieläkin, eivätkä ole saaneet Toyotan etumatkaa kiinni. Lisäksi Toyota on onnistunut tekemään hybrideistä jopa kestävämpiä kuin normaalistikin ylivoimaisen luotettavista tavanomaisista Toyota-malleista. Tämä lisää Toyotan ylivoimaa ja myyntitilastot ovat sen jo todistaneet. Ja Toyota pitää hallussaan myös muotoiluvaltikkaa, uusi Prius näyttää suuntaa 2020-luvun automuotoilulle ja siitä on myöhemmin tulossa klassikko ja muotoiluikoni, jota kilpailijat yrittävät kopioida parhaansa mukaan.

        Siinä on hampailla myynyibrosyyrit hyvin sisäistettynä. Taidat tykätä tojoista.


      • enempääEnViitsiKirjoitta
        Peräkylän_Arska kirjoitti:

        Ainoastaan Toyota on onnistunut hybrideissä kaupallisesti, muut valmistajat näpertelevät vieläkin, eivätkä ole saaneet Toyotan etumatkaa kiinni. Lisäksi Toyota on onnistunut tekemään hybrideistä jopa kestävämpiä kuin normaalistikin ylivoimaisen luotettavista tavanomaisista Toyota-malleista. Tämä lisää Toyotan ylivoimaa ja myyntitilastot ovat sen jo todistaneet. Ja Toyota pitää hallussaan myös muotoiluvaltikkaa, uusi Prius näyttää suuntaa 2020-luvun automuotoilulle ja siitä on myöhemmin tulossa klassikko ja muotoiluikoni, jota kilpailijat yrittävät kopioida parhaansa mukaan.

        Toyota osaa kyllä säästää ja keventää ihan kaikessa ja se on näkynyt viimeisten 15 vuoden aikana täydellisenä laadun romahtamisena. Jos tuolla konstilla ja valtioiden veroavuilla saadaan autonhinta painettua riittävän alas, niin en pitäisi sitä positiivisena suuntana. Ruoste syö Toyotan jo muutaman vuoden aikana huonoon happeen.
        Muut tulevat markkinoille kun se on järkevää ja nyt se tapahtuu. Toyotan halpishybridit jäivät heti kättelyssä jälkeen mm. Hyundaille ja VW:lle jonka hybrid ovat tuloillaan. Myös skodan kaasuauto on todella paljon fiksumpi kokonaisuus verrattuna Toyotan halpishybrideihin. Octavia on tuolla versiolla edelleen hyvin kulkeva ja taloudellinen auto jonka tankkaaminen tapahtuu hetkessä, eikä sitä tarvitse suitsia tuntikausiksi johdon päähän.


      • Missä_niitä
        enempääEnViitsiKirjoitta kirjoitti:

        Toyota osaa kyllä säästää ja keventää ihan kaikessa ja se on näkynyt viimeisten 15 vuoden aikana täydellisenä laadun romahtamisena. Jos tuolla konstilla ja valtioiden veroavuilla saadaan autonhinta painettua riittävän alas, niin en pitäisi sitä positiivisena suuntana. Ruoste syö Toyotan jo muutaman vuoden aikana huonoon happeen.
        Muut tulevat markkinoille kun se on järkevää ja nyt se tapahtuu. Toyotan halpishybridit jäivät heti kättelyssä jälkeen mm. Hyundaille ja VW:lle jonka hybrid ovat tuloillaan. Myös skodan kaasuauto on todella paljon fiksumpi kokonaisuus verrattuna Toyotan halpishybrideihin. Octavia on tuolla versiolla edelleen hyvin kulkeva ja taloudellinen auto jonka tankkaaminen tapahtuu hetkessä, eikä sitä tarvitse suitsia tuntikausiksi johdon päähän.

        Volsun hybridejä näkisi liikenteessä. Voihan niitäkin muutama olla muttei niitä mistään erota että onko koko Volkkari tältä vuodelta vai vuodelta 2004. Kuinkas sitä sanotaan, kehitys kehittyy.


    • NaurettavaaTekstiä

      Täysin koominen ja naurettava aloitus. Porchen hybridillä ei ole mitään tekemistä Toyotan hybridien kanssa. Katso kuvat renkaissa olevista moottoreista, joilla ei ole mitään tekemistä Toyotan hybridien kanssa:

      https://www.google.fi/search?q=hybridi porsche&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwj09sSy8bnTAhViMZoKHQxYBjEQ_AUIBigB&biw=1470&bih=1287#tbm=isch&q=hybridi ferdinand porsche

      Tästä voit lukea, että noilla ei ole Toyotan kanssa mitään tekemistä:

      http://press.porsche.com/news/release.php?id=642

    • Aikatyperä

      Naurettavaa, että joku lapsellinen lällykkä aivan aidosti uskoo, että tuolla Porchen kyhäelmällä on jotain tekemistä nykyisten hybridiautojen kanssa.

    • Lueitse

      Naurettava olet itse. Lienemme yhtä mieltä siitä, että se on auto, ja että siinä on polttomoottori joka tuottaa virtaa akuille ja sähkömoottorille.

      Miten määrittelet hybridin? https://fi.wikipedia.org/wiki/Hybridiauto

      • Tero.kehittää

        Tämäkin yhden Toyota-trollaajan vänkäys on jälleen naurettava yritys Toyotaa vastaan. Tuosta wiki-linkistä on selvästi luettavissa, että Toyota oli Priuksellaan ensimmäinen todellinen nykytekniikan hybridiauton valmistaja 20 vuotta sitten. Toyota aloitti hybridin kehittelyn jo 60-luvulla, jolloin Euroopassa savusivat Audin esiasteena 2-tahtiset DKW:t ja IFA:t.
        Periaattelisen idean ja käytännön toteutuksen ero ratkaisee.
        Sairaalloisen pakkomielteinen yritys kuitenkin ja lisää lienee odotettavissa.


    • Näinsevainon

      Kaikki kunnia sille että.myös Toyota on saanut hybridin kasaan.

      Mutta kyllä Porsche--Lohner teki aidon hybridin vuosisadan vaiheessa. Ei voi mihinkään muuhun tulokseen tulla.

    • eimitäänyllättävää

      Taas kerran osoitus siitä, että Toyota ei tee itse mitään. Se on kyllä hyvä kopioimaan sitä mitä muut ovat tehneet, ja halvalla tuottaminen onnistuu. Seuraavan kerran kun näet hybridi Toyotan, niin muista että senkin ratkaisun tekivät ensin saksalaiset.

      • Euroopassaosataan

        Ja jos Porsche nyt tarjoilee hybridiä niin ei tarvitse ajatella että se olisi kopioinut Lexukselta.


      • Trollipojun_unet

        jääneet viime yönnäkin aika vähiin. Ei ihme jos kuuppa on sekaisin.


    • Sehän_liikahtaa
      • löllällkkllöää

        Koskahan joonas oppisit kirjoittamaan tuon auton nimen oikein?


      • Vaiettäjoonas
        löllällkkllöää kirjoitti:

        Koskahan joonas oppisit kirjoittamaan tuon auton nimen oikein?

        Joonasko tuon tokohörhön nimi onkin? Nuorekas nimi henkilölle josta tulee mieleen joku kiljuva ja raivosta tärisevä korollapappa.


      • turha.hypetys

        Mielenkiintoinen hybridi, jonka kulutus on 0l/100km, mutta päästelee melkein yhtä paljon kuin Toyotan perushybridi. Mikähän mahtaa olla kulutus kun patteri tyhjenee, ehkä joku 13-15l/100km.
        Muutenkin marginaaliauto. Ei koske tavallista autonostajaa.


    • Yhdennäköisyyttä

      Ero tuon Lohner/Porschen ja nykytojojen välillä on aivan hämmästyttävän pieni. Muotoilu, jarrut, jousitus, melu ja toimintaperiaate on sama. Vain kulmia vähän pyöristelty ja muutama jännittävän näköinen ledivalo laitettu houkuttelemaan insinörttejä.

    • 117vuottasitten

      Kyllä tuolla Wikipediassa sanotaan että ...was the first hybrid vehicle developed by Ferdinand Porsche...https://en.wikipedia.org/wiki/Lohner-Porsche.

      Voi olla että joku automerkki haluaa omia kunnian itselleen, mutta luotan Wikipediaan.

      • Tero.ajaa.sähköllä

        Matkapuhelimenkin keksi amerikkalainen viime vuosisadan alkupuolella syntynyt Martin Cooper, mutta parhaimman teknisen kehityksen läpimurron sillä teki Nokia!
        Joku keksii ja toinen toteuttaa kaupallisesti sekä menestyksekkäästi. Voihan olla, että Toyotakin jää toisten jalkoihin, mutta epätodennäköistä hybridien osalta. Sähköautot ovat asia erikseen.


    • Porschen.keksintö

      "Täysin koominen ja naurettava aloitus. Porchen hybridillä ei ole mitään tekemistä Toyotan hybridien kanssa. Katso kuvat renkaissa olevista moottoreista, joilla ei ole mitään tekemistä Toyotan hybridien kanssa:"

      Ei kukaan ole väittänytkään että Toyota olisi kopioinut, tällä kertaa. Avauksessa vain kerrotaan se yksinkertainen fakta että hybridi on keksitty Saksassa jo reilut satavuotta sitten ja sen sarjatuotantokin on peräisin samalta Porschen pajalta.
      Tojota on kehitetyllyt omia ratkaisujaan, mutta ei ole missään nimessä hybridiautojen keksijä, Se keksijä löytyy Saksasta ja ja ensinnäiset hybridit myytiin jo reilusti sata vuotta sitten.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Cynthia Woods

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 💋 ­­­N­­y­m­­­f­o­­m­­a­­a­­­n­i -> https://x18.fun/girl04372247#CynthiaWoods 🔞💋❤️💋❤️💋🔞�
      YIT-Yhtymä
      2
      14881
    2. Aimee Dvorak

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 💋 ­­N­­­y­­­m­­f­o­m­a­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl02740429#AimeeDvorak 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋
      0
      3069
    3. Stephanie Love

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 ❤️ ­­N­y­­­m­f­­o­­m­­­a­a­­n­­­i -> https://x18.fun/girl01692207#StephanieLove 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Lappi
      0
      3066
    4. Rachelle Reynolds

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 🔞 ­N­­­y­­m­f­­­o­­m­­­a­­a­n­i -> https://x18.fun/girl03175674#RachelleReynolds 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Etelä-Savo
      0
      3065
    5. Becky Steele

      🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑 💋 ­­N­y­­­m­­f­­­o­­­m­­a­a­­­n­­i -> https://x18.fun/girl05250014#BeckySteele 🔞❤️💋❤️
      Arkkitehtuuri
      0
      3065
    6. Allison Queen

      🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒 ❤️ ­N­­­y­m­­­f­­­o­­m­a­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl07854217#AllisonQueen 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞
      Vedonlyönti
      0
      3064
    7. Pamela Orr

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 🍒 ­­­N­y­­m­f­­o­­­m­a­­­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl06055581#PamelaOrr 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞
      Star Wars
      0
      3064
    8. Lakeisha Coleman

      🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑 💋 ­­N­y­­­m­f­­o­­m­a­­­a­n­­i -> https://x18.fun/girl08105348#LakeishaColeman 🔞💋❤️💋❤️💋🔞
      Synnytys
      0
      3060
    9. Molly Graham

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 😍 ­­N­­­y­­m­­­f­­­o­­m­­a­a­n­i -> https://x18.fun/girl02277975#MollyGraham 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️
      Puhelimet
      0
      3055
    10. Nancy Taylor

      😍😍😍😋😋😋😋😍😍😍 ❤️ ­­­N­­­y­m­­­f­o­m­­­a­­­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl01560856#NancyTaylor 🔞💋❤️💋❤️💋
      Kauris
      0
      3054
    Aihe