DNA-testeistä

Olen päättänyt tutkituttaa kuinka monesta maanosasta, maasta ja heimosta olen koottu.

Oletko sinä kiinnostunut tietämään mitä dna-testi taustoistasi paljastaa?

77

884

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Minua ei kiinnosta mistä joka paikasta geenini ovat tulleet. Ihan yks hailee.
      Olen kuitenkin minä näine geeneineni, eikä se minussa tai ajattelutavassani mitään muuttaisi.

      • Ymmärrän, haluat olla luojan luoma yksilö. Ei geeniyhteyksi maallisiin.


    • tapani-tunnet

      Voin kertoa tuloksen Ailalle niin hänen ei tarvitse tuhlata rahojaan testiin. Kaikki juuresi ovat Suomessa, ehkä muutama kymmenysosa on Venäjältä, jota niin rakastat.

      • Kerropas, mistä päin uskot sinun geenisi koostuvan. Ailan geenit tulevat olemaan luultavimmin Venäjältä sen jo tiedän, mutta uskon siellä piilevän ylläreitäkin.

        Tuttavamme teki geenitutkimuksen. Hänestä löytyi pohjoismaista, irlannista, intiasia ja afrikasta banduheimosta peräisin olevia geenejä.


      • korppis kirjoitti:

        Kerropas, mistä päin uskot sinun geenisi koostuvan. Ailan geenit tulevat olemaan luultavimmin Venäjältä sen jo tiedän, mutta uskon siellä piilevän ylläreitäkin.

        Tuttavamme teki geenitutkimuksen. Hänestä löytyi pohjoismaista, irlannista, intiasia ja afrikasta banduheimosta peräisin olevia geenejä.

        Tuo maailman kiertelysi ja kirppistouhusi (ostaminen ja myyminen) viittaa yhteen suuntaan. Mutta mistäs kaukaa ne alunperin ovat Suomen romanit tulleet, Intiastakos ne vai mistä? Sinnepäin osa geeneistäsi viittaa, sen voin jo ilmoittaa sinulle nyt ilman mitään geenitutkimuksia.


      • hutkimus00
        korppis kirjoitti:

        Kerropas, mistä päin uskot sinun geenisi koostuvan. Ailan geenit tulevat olemaan luultavimmin Venäjältä sen jo tiedän, mutta uskon siellä piilevän ylläreitäkin.

        Tuttavamme teki geenitutkimuksen. Hänestä löytyi pohjoismaista, irlannista, intiasia ja afrikasta banduheimosta peräisin olevia geenejä.

        Korppis-Ailan ystävä valehteli tai sitten kyseessä oli huijareiden DNA-tutkimus. Ette näytä ymmärtävän tutkimuksesta mitään, teillehän voui syöttää mitä paskaa tahansa.


      • hutkimus00 kirjoitti:

        Korppis-Ailan ystävä valehteli tai sitten kyseessä oli huijareiden DNA-tutkimus. Ette näytä ymmärtävän tutkimuksesta mitään, teillehän voui syöttää mitä paskaa tahansa.

        Samanlaista ja yhtä luotettavaa kuin mennä maksua vastaan mediolta kysymään, mikä tai kuka on ollut "entisessä elämässään".
        Sellaiseenkin olen kuullut monen haksahtaneen ja uskoneetkin vielä siihen.


      • isoäiti_

        Netti on täynnä näitä epäluotettavia DNA-testihuijareita, mutta täytyyhän huijareidenkin elantonsa jostain saada.
        Netistä saa lentolupakirjan ja ammattipätevyyden melkein mihin tahansa puhumattakaan erilaisista titteleistä.
        Ostoksille kaikki ...ja meillä kaikilla oli niin mukavaa oi jospa oisin saanut olla mukana!


      • Tellukka kirjoitti:

        Tuo maailman kiertelysi ja kirppistouhusi (ostaminen ja myyminen) viittaa yhteen suuntaan. Mutta mistäs kaukaa ne alunperin ovat Suomen romanit tulleet, Intiastakos ne vai mistä? Sinnepäin osa geeneistäsi viittaa, sen voin jo ilmoittaa sinulle nyt ilman mitään geenitutkimuksia.

        Päivä mökillä ulkohommissa, viitannee mustalaisperimään, mutta yksi pieni mutta...mustilaiset ovat työtä vieroksuvia, minä taas jonkin sortin työjuhta.

        Voi olla, että Mongoliasta löytyy alkuisiäni.


      • hutkimus00 kirjoitti:

        Korppis-Ailan ystävä valehteli tai sitten kyseessä oli huijareiden DNA-tutkimus. Ette näytä ymmärtävän tutkimuksesta mitään, teillehän voui syöttää mitä paskaa tahansa.

        En valehdellut jätin vain tärkeän osan ystävästäni kirjoittamatta, tietäen, että uteliaisuutesi herää 😊
        Ystävämme isä on mustaihoinen irlantilais-amerikkalainen ja äitinsä hollantilais-tanskalainen.


      • korppis kirjoitti:

        Päivä mökillä ulkohommissa, viitannee mustalaisperimään, mutta yksi pieni mutta...mustilaiset ovat työtä vieroksuvia, minä taas jonkin sortin työjuhta.

        Voi olla, että Mongoliasta löytyy alkuisiäni.

        No katsos, kun olet monien eri heimojen geenisekoitus.
        Yhdestä yhtä ja toisesta toista.


      • Tellukka kirjoitti:

        No katsos, kun olet monien eri heimojen geenisekoitus.
        Yhdestä yhtä ja toisesta toista.

        Mustalaisnaiset ovat komeita ja löytyy heistäkin blondeja 😊Ei paha.


      • Sukututkija

        Sukuni DNA polku on selvillä. Se on tutkittua ja hyväksyttyä tietoa. Suomen sukututkimusseuran sivuillta saattaa olla jo tietoa enemmänkin.


    • denssi.puuttuu

      Minulla ei ole dna liittymää.
      Saunapuhdas on ja teliaano.

    • Olisin toki kiinnostunut asiasta, onko täällä ketään jolla olisi kokemus geenitesteistä.

      Vai onko palsta muuttunut laulun liruttelupalstaksi, jossa yli kuuskymppiset haikuilevat menneiden rakkauksien perään?

      • "korppis"

        Ainakin yksi musiikki-aloitus on mukavan rauhallinen ja tasa-painoinen.
        Kaiken tällaisen tasa-painottomuuden keskellä.
        Se, missä ei ole renkkuja.
        -
        Sukuni(isä) olen tutkinut 1700 -luvun alkuun.
        Jatkan kunhan jaksan pyöräilyltäni.
        Sama suku-nimi ajast'-aikaan.
        Uskoisin siis soppani perus-Herneitten olevan samaa lajiketta.
        Minä myös tulen teettämään DNA-tutkimuksen.
        Olen vielä kahden-vaiheilla missä laitoksessa.
        Kunnian-arvoisien laitoksien sekaan on ilmestynyt turhan monta huu-haa-laitosta.
        Sillä helposti on kuviteltavista paljonko rahaa räjähtää silmille, kun ihmiset hädissään innostuvat enemmän asiasta.
        -
        Olisi ihnottavaa jos olisi joku Mongoli tai Hotten-Totti.

        H.


      • hunksz kirjoitti:

        "korppis"

        Ainakin yksi musiikki-aloitus on mukavan rauhallinen ja tasa-painoinen.
        Kaiken tällaisen tasa-painottomuuden keskellä.
        Se, missä ei ole renkkuja.
        -
        Sukuni(isä) olen tutkinut 1700 -luvun alkuun.
        Jatkan kunhan jaksan pyöräilyltäni.
        Sama suku-nimi ajast'-aikaan.
        Uskoisin siis soppani perus-Herneitten olevan samaa lajiketta.
        Minä myös tulen teettämään DNA-tutkimuksen.
        Olen vielä kahden-vaiheilla missä laitoksessa.
        Kunnian-arvoisien laitoksien sekaan on ilmestynyt turhan monta huu-haa-laitosta.
        Sillä helposti on kuviteltavista paljonko rahaa räjähtää silmille, kun ihmiset hädissään innostuvat enemmän asiasta.
        -
        Olisi ihnottavaa jos olisi joku Mongoli tai Hotten-Totti.

        H.

        Olkoon ihnottavaakin...

        H.


      • 1lesken

        Eräs mieshenkilö oli epäillyt vuosikausia, että hän ei ole poikansa isä. Hän suunnitteli usein dna-testiä otettavaksi, mutta se jäi tekemättä. jo hintansa puolesta. Mies kuoli ja nyt olisi ollut viimeinen mahdollisuus ottaa testi. Mutta poika kieltäytyi antamasta dna näytettä. Vainajalta sitä ei oteta jos ei ole painavat syyt. Arvoitus jäi ratkaisematta. Itse en henkilökohtaisesti ole dna testien kannalla. Olen se miksi minut on kasvatettu. Jälkeläisiä ei minulla onneksi ole. Lesken


      • Kunhan.löytysi

        Korppis kyllä ne entiset nuoret haikailee uusienkin rakkauksien perään 😙😙 musa ketjucon rauhallinen kunei siel ole ketään 😝😝😝


      • 1lesken kirjoitti:

        Eräs mieshenkilö oli epäillyt vuosikausia, että hän ei ole poikansa isä. Hän suunnitteli usein dna-testiä otettavaksi, mutta se jäi tekemättä. jo hintansa puolesta. Mies kuoli ja nyt olisi ollut viimeinen mahdollisuus ottaa testi. Mutta poika kieltäytyi antamasta dna näytettä. Vainajalta sitä ei oteta jos ei ole painavat syyt. Arvoitus jäi ratkaisematta. Itse en henkilökohtaisesti ole dna testien kannalla. Olen se miksi minut on kasvatettu. Jälkeläisiä ei minulla onneksi ole. Lesken

        Noin ajattelen minäkin.
        Jos ihminen hyväksyy itsensä sellaisena kuin on, omana erikoisena geenisekoituksenaan, niin ei ole mitään tarvetta saada selitellä ja puolustella ulkonäköään ja muita ominaisuuksiaan geeniperimällään tai lapsuudellaan niinkuin nykyinen muoti näkyy olevan.

        Jokainen on omansa ja ei sellaista geeniä olekaan, mikä olisi puhtaasti jonkun tietyn maalainen. Geenien sekoituksia ne ovat kaikki kansat olleet siitä lähtien, kun ihminen on siirtynyt paikasta toiseen.


      • Tellukka kirjoitti:

        Noin ajattelen minäkin.
        Jos ihminen hyväksyy itsensä sellaisena kuin on, omana erikoisena geenisekoituksenaan, niin ei ole mitään tarvetta saada selitellä ja puolustella ulkonäköään ja muita ominaisuuksiaan geeniperimällään tai lapsuudellaan niinkuin nykyinen muoti näkyy olevan.

        Jokainen on omansa ja ei sellaista geeniä olekaan, mikä olisi puhtaasti jonkun tietyn maalainen. Geenien sekoituksia ne ovat kaikki kansat olleet siitä lähtien, kun ihminen on siirtynyt paikasta toiseen.

        Eihän selittelystä tai ulkopuolisille olomuotonsa puolustelusta ole kysymys jos haluaa itse tietää geeniperimänsä.


      • korpikirjailija kirjoitti:

        Eihän selittelystä tai ulkopuolisille olomuotonsa puolustelusta ole kysymys jos haluaa itse tietää geeniperimänsä.

        Muuttaako itsesi ymmärtämistä jotenkin tietoisuus siitä, missä juuresi ovat? Lähdetkö tervehtimään ikuaikaista heimolaiskansaasi ja kokeilemaan tunnetko sukulaisuutta niihin?

        Kyllä varmaan niittenkin sukupolvien takaisten esi-isiesi kansojen geenit ovat jo sekoittuneet aikojen saatossa melkoisesti.


    • Minulle tuo raha mrkitsee, niin mitä se maksaa, ja kuka sen maksaa.
      Yhteiskunnan lpiikkiin ei turhanpäiväistä tietoa pidä laittaa, ja jos sen itse maksaa, niin se maksaa luultavasti tuhansia.
      Mitä minä siitä hyödyn, omista ikiaikaisista sukujuurista..
      Kertoilla jollekin tutuille alkuperästäni, joka pitkästymistä peitellen yrittää kiinnostuneen näköisesti kuunnella.
      On minusta otettu DNA- näyte sota-aikaisen vainajan tunnistamista varten yli kakskymmentä vuotta sitten.
      En tiedä, paljonko siitä on ollut apua siinä tunnistamiessa, kun nykyisin ne näytteet otetaan suvun naisilta.


      • "k-kotton"

        Olisikohan syynä se että naisen-kautta selviää sukulaisuus.
        Mutta ei isyys.(muistaakseni)
        Isyyden toteamisesta kun syntyy usein isoja ongelmia.

        H.


      • Heikunkeikku
        korppis kirjoitti:

        https://www.myheritage.fi/dna

        Löysin tällaisen testitarjouksen eikä hintakaan päätä huimaa.

        Mulle paukahtaa tuolta "Myheritagelta" aina noin viikkoa aikaisemmin sähköpostiin tiedote, kun jollakin sukulaisellani on syntymäpäivä.
        Vanhin poika on tuon sivuston kautta kahlannut mun ja mieheni sukua, enemmän kuitenkin pojan isän sukua. Hän on kiinnostunut tommosista kahlailuista.
        On löytänyt paljon mieheni sukulaisia, ympäri maailmaa. Nuorempia sukulaisia, jotka myös ovat etsineet juuriaan, kun ovat syntyneet muualla.


      • korppis kirjoitti:

        https://www.myheritage.fi/dna

        Löysin tällaisen testitarjouksen eikä hintakaan päätä huimaa.

        "korppis"

        Ei, älä!
        Uskonnollinen.
        Salt Lake City
        Ei asiallinen.

        H.


      • hunksz kirjoitti:

        "korppis"

        Ei, älä!
        Uskonnollinen.
        Salt Lake City
        Ei asiallinen.

        H.

        Mieleeni nousi kammottava ajatus...
        MyHeritageko maksoi matkasi Jenkkeihin?
        Vastineeksi haluaa sinun mainostavan?
        Vanhoille ja höperöille.

        H.


      • hunksz kirjoitti:

        Mieleeni nousi kammottava ajatus...
        MyHeritageko maksoi matkasi Jenkkeihin?
        Vastineeksi haluaa sinun mainostavan?
        Vanhoille ja höperöille.

        H.

        Elät mielikuvien harhassa.


      • viestittäjä

        Maksaa 59 euroa


    • Heikunkeikku

      Tästä ei ole kauaakaan aikaa, kun sain veljeltäni isänpuolelta tehdyn sukututkimuksen.
      1700-sivuinen kirja, jossa teksti pientä pränttiä.
      Se alkaa vuodelta 1546 syntyneestä miehestä.
      Äitini puoleta on myös tehty sukukirja, mutta en muista kuinka kauas se ulottuu menneeseen. Kirja on äitini luona.
      Minua ei DNA-testi kiinnosta niin paljoa, että sen teettäisin. Taitaa maksaa aika paljon?

      • 200-600€

        H.


      • Heikunkeikku
        hunksz kirjoitti:

        200-600€

        H.

        Ok. Tuolla rahalla saisin ostettua jo vaikka mitä mukavaa.
        Eli DNA ei ole minun juttuni.


      • Heikunkeikku kirjoitti:

        Ok. Tuolla rahalla saisin ostettua jo vaikka mitä mukavaa.
        Eli DNA ei ole minun juttuni.

        "Heikunkeikku"

        Noh, juuri ostin sähkö-fillarin.
        599,90e
        Se on auton perä-kontissa.
        Jos sattus tarviin :)

        H.


      • Heikunkeikku
        hunksz kirjoitti:

        "Heikunkeikku"

        Noh, juuri ostin sähkö-fillarin.
        599,90e
        Se on auton perä-kontissa.
        Jos sattus tarviin :)

        H.

        Hyvä jos sähköpyörästä tykkäät.
        Onnea uudelle pyörälle.
        Aito pyörä on kuitenkin minun mielestäni parempi.
        Sähköpyörä on fuskupyörä.
        Verrattavissa pyörätuoliin ja ja ja äänikirjoihin.

        Pyörätuolissa ei kinttuja tarvita, äänikirjoissa silmiä.
        Sähköpyöräkin on pyöränä vähän mitä nyt sanoiskaan...

        Jos olisit ollut järkevä, olisit ostanut käytetyn tavallisen pyörän satasella,
        käytetyt pyöräilykledjut (kireet tiukkikset) ja sit olis vielä jäänyt tuohta kukkaron pohjalle.
        Näin minä tarkkana muorina olisin toiminut.


      • Heikunkeikku kirjoitti:

        Hyvä jos sähköpyörästä tykkäät.
        Onnea uudelle pyörälle.
        Aito pyörä on kuitenkin minun mielestäni parempi.
        Sähköpyörä on fuskupyörä.
        Verrattavissa pyörätuoliin ja ja ja äänikirjoihin.

        Pyörätuolissa ei kinttuja tarvita, äänikirjoissa silmiä.
        Sähköpyöräkin on pyöränä vähän mitä nyt sanoiskaan...

        Jos olisit ollut järkevä, olisit ostanut käytetyn tavallisen pyörän satasella,
        käytetyt pyöräilykledjut (kireet tiukkikset) ja sit olis vielä jäänyt tuohta kukkaron pohjalle.
        Näin minä tarkkana muorina olisin toiminut.

        "Heikunkeikku"

        Minusta ulkoilu ei tarkoita hikoilua?
        Itse-Diagnosointi kertoo minulle että elimistöni kuivuminen aiheuttaa palelua ja pahaa hajua.

        H.


      • Ei-varmana-germany

        Onko sähköpyörästäsi tehty DNA tutkimus? Mihin päin kiinaa sen sukuhaara ulottuu?
        Entä pyöräsi sähköt, onko Fortumin?


      • hunksz kirjoitti:

        200-600€

        H.

        Tuo summa on tyypillinen ns. kotimaista laatua ikäänkuin esim. amerikkalaiset eivät osaisi tehdä DNA-testejä, tai eurooppalaiset.


      • Viestittäjä
        hunksz kirjoitti:

        "Heikunkeikku"

        Noh, juuri ostin sähkö-fillarin.
        599,90e
        Se on auton perä-kontissa.
        Jos sattus tarviin :)

        H.

        Mitä sukua se oli


    • Tasapainoranneke

      Noi esivanhempien alkuperää selvittävät dna-testit on 100% huijausta. Tarkkuus on niin huono, että ihan yhtä hyvin voit valita täältä jonkun henkilön ja hän kertoo sinulle mistä olet lähtöisin. Vastaus voi olla jopa testiä tarkempi.

      Mutta jokainen rahoittaa huijauksia ihan oman halunsa mukaan.

      Paljon järkevämpää on tehdä perinteist sukututkimusta.

      • "Tasapainoranneke"

        Ei ole olemassa oikeasti De Lorean taika-autoa, jolla pääsee menneisyyteen.
        Esim. Äitinsä hameen alle.
        Mutta ihmisten keino on selvittää polku.
        Polku on usein leveänpi kuin Pohjois-Korean levein katu.
        Sanokoon Un mitä sanoo.
        DNA-polku on paljon ruuhkaisenpi.
        Sieltä-sun-täältä voi polulla tunnistaa tuttuja kasv...öö...hitusia jotka jatkavat ketjuaan pitkin polkua.
        Ja kun jatkoa ei seuraa, on kasassa eri-paikkoja muinaisessa ja nykyisessä maailmassa.
        Niille on annettu nimet.
        Kuten esim. Ranska, Tasmania, Volga, Mesopotamia, Peru Olga, Golkata...
        Harvalla on sinun nimesi.

        H.


      • Minulla on perinteisen sukututkimuksen papereita pöytälaatikossani molemmilta vanhemmiltani, mutta ongelma on tiedon jatkuvuudessa. Suomessa puiset kirkot on tuhoutuneet ja niiden mukana sukukirjat.

        Petzen hollantilaista sukukarttaa on nyt päästy etenemään aina ristiretkiin asti. Asiakirjat ovat kivikirkkojen suojissa ja siten säilyneet nykypolville asti.

        DNA:lla päästään vuosisatoja taaksepäin.

        Niin ainahan uudet jutskat tulkitaan humpuukiksi, mutta hyvin tuki ystävämme DNA-testi sukututkimuksen tuloksia.


      • Viestittäjä

        Entsäs kun DNA testillä löytyy ennestään tuntemattomia sukulaisia. Pysytään totuudessa


    • Vastauksista päätellen DNA-testiä tarkoittamallani tavalla ei ole sisäistetty. Minua kiinnostaa omat etniset taustani.

      Voisihan se olla kiihkomielisille vastakkain ajatteleville shokki saada tietää kantavansa vastustamansa ihmisryhmän geenejä😊

      • Tasapainoranneke

        Ymmärsin hyvin mitä haluat.

        Etnisen taustasi selvittäminen dna-testillä ei ole mahdollista.


      • Tasapainoranneke kirjoitti:

        Ymmärsin hyvin mitä haluat.

        Etnisen taustasi selvittäminen dna-testillä ei ole mahdollista.

        "Tasapainoranneke"

        Kuten kirjoitin, kyllä voi.

        "Kuten esim. Ranska, Tasmania, Volga, Mesopotamia, Peru Olga, Golkata...
        Harvalla on sinun nimesi."

        H.


      • Tasapainoranneke kirjoitti:

        Ymmärsin hyvin mitä haluat.

        Etnisen taustasi selvittäminen dna-testillä ei ole mahdollista.

        Oletpas sinä vanhoillinen. Käytätkö sulkakynää?


      • Maailman tiede-piireissä on sata vuotta huhuttu ihmisen alku-perän olevan Afrikassa.
        Saattaa olla rasistinen mieli-pide musta-ihoisten puolustamiseksi.
        Tai sitten ei.
        Voidaanhan sillä ilmaista rasismia valko-ihoistakin kohtaa.
        Siinä on etnistä taustaa jokaiselle.

        H.


    • verenperintö

      Se nyt trendikästä. Itseäni ei kiinnota.

    • Lue.raamatusta

      6000 v. Taakse aatamiin ja eevaan.

      • Onhan toki päästy jo pitemmälle. Kertooko raamattu olivatko Aatami ja Eeva valkoihoisia😊


      • Ole.utelias
        korppis kirjoitti:

        Onhan toki päästy jo pitemmälle. Kertooko raamattu olivatko Aatami ja Eeva valkoihoisia😊

        He olivat todennäköisesti juutalaisia, jälkipolvi oli sisäsiittoisia kun oli pakko ja ensimmäiset ihmiset elivät jopa 1000 vuotta mutta raamatusta saat lisätietoa.


      • Ole.utelias kirjoitti:

        He olivat todennäköisesti juutalaisia, jälkipolvi oli sisäsiittoisia kun oli pakko ja ensimmäiset ihmiset elivät jopa 1000 vuotta mutta raamatusta saat lisätietoa.

        Perimätiedon mukaan vasta Aabraham oli ensimmäinen juutalainen.
        Juudan heimoa oikeasti juutalaisina pidetään.


    • Jos suvuissani tai lasteni isän suvuissa pyörisi jokin sairaus eri sukupolvissa, välillä esillä ja välillä piilossa, lasteni kannalta olisi mielenkiintoista tietää.
      Mutta nyt ei mitään ole tullut julki, vain elintapasairauksia, miksi kiinnostais tutkia tarkemmin. Mikä omituinen afrikan kolkka se on, jonka se kiertynyt pätkä DNAssani paljastaisi,
      parempi kun en tiedä moista asiaa.

      Ihmettelen mitä ihmettä tekisin tiedolla. jota DNA testi kertoo.

      En ole mikään erinomainen tyyppikään, ei mitään erikoislahjakkuuksiakaan, joiden alkuperä ja juuret olisi mielenkiintoista tietää ja tuntea.

      • kasakan-poika

        Pian saamme palstalle persian prinsessan,....vähintäin, vai mikä olisi paras perimä?


      • Minun DNA:ni johtaisi luultavasti rupikonnaan.
        Nuo psoriasistäplät vaan ei aiokaan lähteä millään ja minkään salvojen hölväämisillä.


      • New-age

        Oletko kokeillut celestoderm cum caramysin pienesti. Ei saisi laittaa kasvoihin. Mulla atopia. Auttoi. Ei ärsytystä enää. Psoriasis muuta, mutta voi auttaa.
        Kirjoitin nimen ehkä joltain kirjaimiltä sinne päin.


    • ö-Öö

      Mnaah

      Ketään oikeataan kiinnosta geenitutkimus. Sieltä aina paljastuu kaikenlaista epäkivaa. Dna ehkä nykyisin tieteelinen todiste, mutta samaa tehty sukututkimuksissa aika. nyt ikäänkuin koitetaan varmistaa, tai osoittaa epätosiksi jotain asioita.

      Kuka lie kiinnostunut tietävänsä olevansa sukua särjelle, tahi koppakuoriaiselle?

      Kaupalliset palvelut kaupallisia. Jos net tieteelliseen käyttöön, kai niilläkin arvonsa.

      Mulla sukututkimukset dokumenttien perusteella 1500- luvulle. Enenpää ei kyllä kiinostaa tietääkkään. Nykyisinkn kikenlaist heilujaa tiedossa, toki kaikenlaisia. Monien tqustat puhdituivat aikanaan kirkon palamisen yhteydessä ositain, mutta ei kaikki. On suvuiss kaikenaista kiintoisaa.

      Tarkoitan sitä, dna ehkä kertoo genetiikasta, enenpi kiintoisaa, mistä se genetiikka on tullut ja missä yhteyksissä. Sekin, miten jistoriallisesti ns. "sattumanvarainen" parinmuodistus ja rodunjalostus lie tapahtunut.

      Mulla kasa sukukirjoja, eipä kiinnosta tietää, mitä hevosvarkaita ja mustiilaisia ja mitä lie tyyppejä muka "sukua". On niitäkin, ihan sukukirjojen perusteella. Pitää muistaa, dna kertoo ainoastaan geeniperimästä, historiikki selittää taustoja.

      Noh, oletettavasti joku suvusta tekee/tehnyt jonkin geenianalyysin, ihan varma, siitä ei paljoa puhuta. En muuten Sinunakaan olisi kovin kiinnostunut omasta dna.stasi, voi olle muitakin suvussa, kuin kansalliskirjailijoita ja suuria älyköitä.

      =DW=

      • 1lesken

        ö-Öö
        Et ole ainakaan äidinkielenopettajan sukua, kun kirjoituksessasi on parikymmentä kielioppivirhettä. Lesken


      • Taijan-ola-känisä
        1lesken kirjoitti:

        ö-Öö
        Et ole ainakaan äidinkielenopettajan sukua, kun kirjoituksessasi on parikymmentä kielioppivirhettä. Lesken

        On hyvä, että sinä olet edustettuna juoppojen äidin kielten opettajain sukulaisena silla henkis-sielun kumppanina. Kun olit pää kaupunkissa, opetitko puliukkoja?
        Tsöri monta virhettä tapahtui?


      • 1lesken
        Taijan-ola-känisä kirjoitti:

        On hyvä, että sinä olet edustettuna juoppojen äidin kielten opettajain sukulaisena silla henkis-sielun kumppanina. Kun olit pää kaupunkissa, opetitko puliukkoja?
        Tsöri monta virhettä tapahtui?

        Taijan-ola
        Virheitä vilisevä teksti on huolimattoman ja välinpitämättön tyypin kyhäelmä. Et vaivaudu käyttämään oikolukua tai tarkistamaan mitä skeidaa suollat. Pääkaupungissa en opettanut juoppoja, vaan ne opetti minua. Olet ilmeisesti ö-ööööööö. Miten olisi jos heittäisit sekoboltsin, säälittävän sutaisusi molokin kitaan. Lesken


    • hehehehee

      "Suurin sudenkuoppa piilee varmasti siinä, että erehtyy luulemaan DNA-testiä kaiken kertovaksi ihmesammoksi, jolloin siltä odottaa liikaa. "

      Ota ny vähä edes selvää, mitä ostat!
      Kun et näytä tietävän, että on kolme DNA-perustestiä. Eikö asuinpaikkakunnallasi ole sukututkimusyhdistystä. Ne yhdistykset nykyään opastavat DNA-testien tilaamisessa ja tulosten tulkinnassa. Netissä on Suomi DNA-projekti ja sieltä alennuksia.

      Ootkos perillä israelilaisen MyHeritagen käyttöehdoista ja maksuista.... MyHeritagen pääkonttori sijaitsee Or Yehudassa, Israelissa.
      mä en menisi MyHeritageen enkä Geniinkään, vaikka mulle siitä maksettais.

      Ahti Kurrin DNA-kotisivut netissä sisältävät paljon tietoja.
      "DNA:n sudenkuopat ja luotettavuus
      Kuinka luotettavia ovat DNA-testin kertomat tulokset ja tiedot geenisukulaisista?
      Suurin sudenkuoppa piilee varmasti siinä, että erehtyy luulemaan DNA-testiä kaiken kertovaksi ihmesammoksi, jolloin siltä odottaa liikaa. "

      Neandertalinihmisen geenejä sinussa on.
      Tiede-lehden artikkeli netissä: Neiti Neandertal oli kelpo kumppani

      • En minä MyHeritageen turvaudu, liitin vain hintaesimerkin. En luonnollisesti halunnut tehdä pitkää aloitusta kertomalla eri DNA-testeistä vaan yksinkertaistin aloituksen koskemaan geeniperimää, kiinnostuin asiasta Hollannin matkalla.

        Olen kiinnostunut geeniperimästäni😊 kivaahan se on.


    • niinkuin.me-kaikki

      Tiedän, polveudun kaukaisista kuniinkaalista, ym. heh,

      • näihän-se-taitaa-olla

        jooo,, suomennsahan on pajon siniverisiä,
        varsinki helsingin kaduilla näkyy öisin ihan sinisenä kyyhöttäviä kodittomia
        jos missäki jätelaakikossa lehtien alla lämmittelemässä,
        kaikki me ollaan siniverisiä,


    • laborantti.labyrintti

      Mistäpä sitä tietää mihin tietokantoihin DNA-tietoja kerätään.

      • 😂 sinunkin geenisi tai minun joopati joo


      • laborantti.labyrintti
        korpikirjailija kirjoitti:

        😂 sinunkin geenisi tai minun joopati joo

        Kyllähän se esillä on ollut. Vauvoilta syntyessään. Rikollisilta poliisirekisteriin.
        Onhan tuota verta tullut vuodatettua monastikin,jopa putkiloihin.


    • aloitukseen
      Olen osallistunut generisk-tutkimukseen- tuloksista myönteistä oli verenpaine on hyvä- Tutkimukseen osallistujia oli 3x5000 - kolmessa eri paikassa ym kysymyksiä taisi olla 130, siihen tulee myös seuranta tutkimus- varmasti monet teistä osallistuivat /tietävät ko . tutkimuksen (ilmainen -osallistuin tieteellisen tutkimuksen vuoksi)

    • Geneettiset.sairaudet

      Eikö järkevämpää olis tutkitutta mitä perinnöllisiä sairauksia kannat jotta lapsesi ja lapsenlapsesi voivat varautua ja jättää lisääntymisen väliin jos on vakavia sairauksia geeniperimässä. Esim. lihassairaudet, aivosairaudet, syöpäsairaudet, vakavat mielisairaudet ym.

      • ö-Öö

        Koiriakin jalostetaan

        Hevosia, kukkia, ties mitä. Mutta ihmien jalostaminen muka tabu, vaikka sitä aina on tehty. Ja tulokset vähän samanlaisia ihmiselläkin, osa pilalle jalostettuja.

        Tämä dna kakspiippuinen asia, vähintään. Mengele koitti jalostaa ihmisä omilla menetelmillään, se paha. Uskikset erittäin kiinnostuneita rodunjalostuksesta. Pienissä, suljetuissa porukoissa hommeli hankalaa sukurutsan takia. Rasismi myös kiintoisaa rodunjalostusta

        Dna erittäinkin käyttökelpoinen työkalu just sairauksien tutkimiseen. Mutta miten lie, jos rodunjalostuksella saadaan jotain sairauksia pois, mitä ominaisuuksia saaanee tilalle ??

        Perimään mun mielestä vaikuttaa lähinnä lisääntymispartnerin valinta, sitä myöten se dna.kin kehittyy. Hommeli siis ihan käytännössäkin rodunjalostusta. Ja kuten koirillakin, myös ihmisellä jalostus voi mennä pieleen.

        Mun mielestä dna on hieno tutkimuskohde nimenomaan asioitten tutkimiseen, Vaarana tollanen Mengelemäinen tai lestaatiolaistyyppinen hirviögeneettisen perimän luominen.

        =DW=


      • ö-Öö kirjoitti:

        Koiriakin jalostetaan

        Hevosia, kukkia, ties mitä. Mutta ihmien jalostaminen muka tabu, vaikka sitä aina on tehty. Ja tulokset vähän samanlaisia ihmiselläkin, osa pilalle jalostettuja.

        Tämä dna kakspiippuinen asia, vähintään. Mengele koitti jalostaa ihmisä omilla menetelmillään, se paha. Uskikset erittäin kiinnostuneita rodunjalostuksesta. Pienissä, suljetuissa porukoissa hommeli hankalaa sukurutsan takia. Rasismi myös kiintoisaa rodunjalostusta

        Dna erittäinkin käyttökelpoinen työkalu just sairauksien tutkimiseen. Mutta miten lie, jos rodunjalostuksella saadaan jotain sairauksia pois, mitä ominaisuuksia saaanee tilalle ??

        Perimään mun mielestä vaikuttaa lähinnä lisääntymispartnerin valinta, sitä myöten se dna.kin kehittyy. Hommeli siis ihan käytännössäkin rodunjalostusta. Ja kuten koirillakin, myös ihmisellä jalostus voi mennä pieleen.

        Mun mielestä dna on hieno tutkimuskohde nimenomaan asioitten tutkimiseen, Vaarana tollanen Mengelemäinen tai lestaatiolaistyyppinen hirviögeneettisen perimän luominen.

        =DW=

        "teevee"

        Olehan varovainen ajatuksissasi.
        Mengelen kokeet saattavat hyvinkin olla tulevaisuutta.
        Riittää kun muutama suku-polvi tarpeeksi sotkee rotuja ristiin-naimisellaan.
        Asimovin Mutantit alkavat pelottaa...
        Johan alkaa routa ajaa porsaitaan kotiin.
        Toivottavasti Kanta-Suomalaisten Kanta-Kirjat ovat silloin yhä polttamatta.

        H.


      • kasakan-perillinen

        Soitin serkulleni onnittelut hänen 70v-päivänä ja ihme tapahtui! He ovat keränneet sukua juuri tuohon MyHeritage, jonka nimen muistin täällä mainitun, joten minä vilkaisemaan sukuani. Alku oli lupaava, koska löysin itseni, lapseni ja mieheni, mutta sitten se ihme tapahtuikin! Mieheni oli mukamas synt. ennen äitiäni, mutta isäni jälkeen??

        Ilmeisesti en osaa käyttää sivustoa oikein, vaikka kuinka selailin, joten se siitä riemusta.

        Missään tapauksessa en aio otattaa mitään DNA-testiä. Ottakoot sitten, jos minua epäillään jostain rikoksesta.


      • ö-Öö kirjoitti:

        Koiriakin jalostetaan

        Hevosia, kukkia, ties mitä. Mutta ihmien jalostaminen muka tabu, vaikka sitä aina on tehty. Ja tulokset vähän samanlaisia ihmiselläkin, osa pilalle jalostettuja.

        Tämä dna kakspiippuinen asia, vähintään. Mengele koitti jalostaa ihmisä omilla menetelmillään, se paha. Uskikset erittäin kiinnostuneita rodunjalostuksesta. Pienissä, suljetuissa porukoissa hommeli hankalaa sukurutsan takia. Rasismi myös kiintoisaa rodunjalostusta

        Dna erittäinkin käyttökelpoinen työkalu just sairauksien tutkimiseen. Mutta miten lie, jos rodunjalostuksella saadaan jotain sairauksia pois, mitä ominaisuuksia saaanee tilalle ??

        Perimään mun mielestä vaikuttaa lähinnä lisääntymispartnerin valinta, sitä myöten se dna.kin kehittyy. Hommeli siis ihan käytännössäkin rodunjalostusta. Ja kuten koirillakin, myös ihmisellä jalostus voi mennä pieleen.

        Mun mielestä dna on hieno tutkimuskohde nimenomaan asioitten tutkimiseen, Vaarana tollanen Mengelemäinen tai lestaatiolaistyyppinen hirviögeneettisen perimän luominen.

        =DW=

        DW@ Sinulla on monipuolista tietoa. Voisitko neuvoa miten onnistun asentamaan uuden vesihanan saunankiukaaseen. Vesivaippa kiertää kiuasta. Hanan kiinnitys sisäpuolelle laitettavaan osaan. Laitoin sisäosan paikoilleen, mutta ulkopuolelta ruuvattavat osat eivät kiinnity koska sisäosa pyörii kun siihen yrittää liittää osia ulkopuolelta. Olen yrittänyt keksiä kättä pidempiä apuvälineitä pitämään sisäruuvia paikoillaan. Ei onnistu ei.

        APUVA..


    • Pirrepäjuupas

      Voisihan se olla mielenkiintoista tietää onko enempi idästä vai lännestä kotosin, vai ei mistään kotosin :)

    • Voisihan se olla kiinostavaakin tietää montako prosenttia mitäkin rogua löytyy, mutta taidan silti säästää ne rahat tarpeellisempaan kohteeseen, ja onhan miulla kymmenen sukupolven isät kirjoissa se riittää.

    • pirremiinapas

      Veriryhmästäni päätellen olen alkuihmisten sukua n. 50000 vuoden takaa, soppii siihen sukua :)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Cynthia Woods

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 💋 ­­­N­­y­m­­­f­o­­m­­a­­a­­­n­i -> https://x18.fun/girl04372247#CynthiaWoods 🔞💋❤️💋❤️💋🔞�
      YIT-Yhtymä
      2
      14871
    2. Aimee Dvorak

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 💋 ­­N­­­y­­­m­­f­o­m­a­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl02740429#AimeeDvorak 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋
      0
      3069
    3. Becky Steele

      🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑 💋 ­­N­y­­­m­­f­­­o­­­m­­a­a­­­n­­i -> https://x18.fun/girl05250014#BeckySteele 🔞❤️💋❤️
      Arkkitehtuuri
      0
      3065
    4. Allison Queen

      🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒 ❤️ ­N­­­y­m­­­f­­­o­­m­a­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl07854217#AllisonQueen 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞
      Vedonlyönti
      0
      3064
    5. Lakeisha Coleman

      🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑 💋 ­­N­y­­­m­f­­o­­m­a­­­a­n­­i -> https://x18.fun/girl08105348#LakeishaColeman 🔞💋❤️💋❤️💋🔞
      Synnytys
      0
      3060
    6. Stephanie Love

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 ❤️ ­­N­y­­­m­f­­o­­m­­­a­a­­n­­­i -> https://x18.fun/girl01692207#StephanieLove 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Lappi
      0
      3056
    7. Molly Graham

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 😍 ­­N­­­y­­m­­­f­­­o­­m­­a­a­n­i -> https://x18.fun/girl02277975#MollyGraham 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️
      Puhelimet
      0
      3055
    8. Rachelle Reynolds

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 🔞 ­N­­­y­­m­f­­­o­­m­­­a­­a­n­i -> https://x18.fun/girl03175674#RachelleReynolds 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Etelä-Savo
      0
      3055
    9. Nancy Taylor

      😍😍😍😋😋😋😋😍😍😍 ❤️ ­­­N­­­y­m­­­f­o­m­­­a­­­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl01560856#NancyTaylor 🔞💋❤️💋❤️💋
      Kauris
      0
      3054
    10. Pamela Orr

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 🍒 ­­­N­y­­m­f­­o­­­m­a­­­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl06055581#PamelaOrr 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞
      Star Wars
      0
      3054
    Aihe