Kutsu Jumalan valtakuntaan on ainutlaatuinen

ilkkalehto

Kesä on juhlakutsujen aikaa. Kun saamme kutsun juhlaan, se tulee henkilökohtaisesti. Juuri minut on nähty tärkeäksi ja juuri minut halutaan tähän juhlaan. Juhlakutsu on ainutlaatuinen. Juhlat ovat ainutkertaisia, niitä ei voi toista kertaa viettää. Siksi kutsun lähettäjä toivoo, että mahdollisimman moni voisi osallistua juhlaan.
Jumalan valtakuntaan kutsutaan ympäri vuoden. Tuon juhlakutsun esittämisessä ei ole sesonkiaikoja. Kutsu on aina henkilökohtainen. Sen saadessaan joutuu itse miettimään, ottaako sen vastaan. Ei kannata ajatella sitä, ottaako joku toinen sen vastaan, vaan vastata vain omasta puolestaan.

Jumalan valtakunnan juhlakutsu on myös ainutkertainen. Jumala sanassaan neuvoo ottamaan sen vastaan välittömästi, tänä päivänä. Huomiseen vastausta ei kannata siirtää, koska emme tiedä, tuleeko huomista.

Jeesus kutsuu syntisiä

Jumalan valtakuntaan kutsutaan syntisiä ihmisiä. Tullimiesten esimies Sakkeus otti Jerikossa kutsun vastaan, kun Jeesus esitti sen hänelle. Sakkeus oli varmasti kuullut Jeesuksesta, koska halusi nähdä tämän. Jumala oli aloittanut hänen sydämessään jo kutsuvan työnsä. Hän tunsi syntinsä sydämellään ja kaipasi päästä niistä vapaaksi.

Sakkeus oli rikas, mutta hän oli rikastunut epärehellisin keinoin. Ahneus oli saanut hänessä vallan: tullimiehenä oli helppoa periä liikaa ja laittaa ylimääräinen omiin taskuihin. Tullimiehiä halveksittiin, koska he keräsivät veroja valtakuntaa hallitsevalle vieraalle Rooman valtiolle. Tullimiehiä pidettiin syntisinä ja kun Jeesus meni Sakkeuksen taloon aterialle, toiset paheksuivat sitä. Heistä ei ollut sopivaa seurustella syntisten kanssa.

Sakkeus muuttui

Juhlakutsun vastaanottaminen kuitenkin muutti Sakkeuksen. Jeesus antoi kaikki hänen syntinsä anteeksi ja hän pääsi Jumalan valtakunnan asukkaaksi. Sakkeus ei halunnut enää jatkaa syntistä elämäänsä ja halusi palauttaa vääryydellä hankkimansa rahat.

Kukaan ei sanonut hänelle, että hänen pitäisi nyt korvata vääryytensä. Sakkeus itse muuttui ja tuo muutos näkyi siinä, että hän halusi korjata tekemiään vääryyksiä.

Hänen sydämensä ei enää ollut kiintynyt maalliseen rikkauteen. Hän oli saanut paljon enemmän sydämelleen: Jumalan valtakuntaan päästessään hän sai taivaan rikkauden, autuuden. Synnitöntä hänestä ei tullut, vaan armahdettu syntinen. Kaikkien syntien anteeksisaaminen oli Sakkeuksen kodissa todellinen juhlan aihe. Taivaassakin iloitaan jokaisesta syntisestä, joka tekee parannuksen.

Jumala kutsuu yhä valtakuntaansa

Sakkeuksen osaksi tuli pelastus. Pelkästään hänen ajallinen elämänsä ei muuttunut, vaan hänestä tuli Jumalan lapsi ja taivaan perillinen. Hän saattoi nyt itse esittää Jumalan valtakunnan juhlakutsua toisille ja kertoa siitä, mitä itse oli saanut kokea.

Tänäänkin Jumalan valtakunnan kutsua esittävät ne, jotka ovat sen ensin itse vastaanottaneet ja saaneet uskoa omat syntinsä anteeksi. He kehottavat uskomaan samaan Herraan, joka on heidät pelastanut synnin, kuoleman ja kadotuksen alta. Herran Jeesuksen voima riittää tänäänkin kaikkien syntisten pelastamiseen.

17

265

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kopiointi sen kun jatkuu, mutta asiaan;

      Jeesus kutsuu Valtakuntaansa, ei lahkot, joille se on vain sanahelinää.

      • vapaameteori

        Hän (kes) ontuu Jussina niinkuin aina. Helluntailahkolainen harhassaan.
        Room. 9:
        15 Hän sanoo Moosekselle: "Minä armahdan kenet tahdon ja osoitan laupeutta kenelle tahdon." [2. Moos. 33:19]
        16 Ratkaisevaa ei siis ole, mitä ihminen tahtoo tai ehtii, vaan se että Jumala armahtaa. [Ef. 2:8,9]


      • Etkö tajua, että konteksti on yli 3000v vanha ja liitot välillä vaihtuneet. Missään näissä ei ollut lestoja mukana, tuskin myöskään tänä päivänä.

        Minun näkemykseni on sama mitä Raamatun. Niin Hän silloin menetteli.


      • vapaameteori
        Kesitas kirjoitti:

        Etkö tajua, että konteksti on yli 3000v vanha ja liitot välillä vaihtuneet. Missään näissä ei ollut lestoja mukana, tuskin myöskään tänä päivänä.

        Minun näkemykseni on sama mitä Raamatun. Niin Hän silloin menetteli.

        Älä helluntai harhassasi hermostu.
        Ap. t. 2:39
        Sillä teille ja teidän lapsillenne tämä lupaus on annettu ja kaikille, jotka kaukana ovat, ketkä ikinä Herra, meidän Jumalamme, kutsuu."
        Oletko saanut kutsun Jumalalta?


      • vapaameteori kirjoitti:

        Älä helluntai harhassasi hermostu.
        Ap. t. 2:39
        Sillä teille ja teidän lapsillenne tämä lupaus on annettu ja kaikille, jotka kaukana ovat, ketkä ikinä Herra, meidän Jumalamme, kutsuu."
        Oletko saanut kutsun Jumalalta?

        Uskoon tulo Jeesukseen etenee niin, että ensin Jumala antaa kutsun ihmisen sydämeen ja sitten ihminen itse valitsee Jeesuksen uskonsa kohteeksi.

        Joh. 6:44

        Ei kukaan voi tulla minun luokseni, ellei Isä, joka minut on lähettänyt, vedä häntä. Sen, joka tulee, minä herätän viimeisenä päivänä.

        Mistä ne helluntaialaiset ovat harhassa.


      • vapaameteori
        Kesitas kirjoitti:

        Uskoon tulo Jeesukseen etenee niin, että ensin Jumala antaa kutsun ihmisen sydämeen ja sitten ihminen itse valitsee Jeesuksen uskonsa kohteeksi.

        Joh. 6:44

        Ei kukaan voi tulla minun luokseni, ellei Isä, joka minut on lähettänyt, vedä häntä. Sen, joka tulee, minä herätän viimeisenä päivänä.

        Mistä ne helluntaialaiset ovat harhassa.

        Tarkoitin helluntailla sinua, joten tee päätelmäsi.
        Et vastannut aiemmin, onko Jumala sinua kutsunut?
        Usko tulee kuulemisesta ja kuuleminen Kristuksen sanan kautta. Jumala vaikuttaa tahtomisen että tekemisen, mutta sinä teeitse-miehenä olet oikaissut harhaan.


      • vapaameteori kirjoitti:

        Tarkoitin helluntailla sinua, joten tee päätelmäsi.
        Et vastannut aiemmin, onko Jumala sinua kutsunut?
        Usko tulee kuulemisesta ja kuuleminen Kristuksen sanan kautta. Jumala vaikuttaa tahtomisen että tekemisen, mutta sinä teeitse-miehenä olet oikaissut harhaan.

        Älä edes tarkoita.


    • tietotuusjaelämä

      Ovat kai unohtaneet mitä Jeesus sanoi:

      Luuk.17.
      20 Ja kun fariseukset kysyivät häneltä, milloin Jumalan valtakunta oli tuleva, vastasi hän heille ja sanoi: "Ei Jumalan valtakunta tule nähtävällä tavalla,
      21 eikä voida sanoa: 'Katso, täällä se on', tahi: 'Tuolla'; sillä katso, Jumalan valtakunta on sisällisesti teissä".

      Eli mikään seurateltta taikka uskonnollinen järjestö ei ole Jumalan valtakunta. Ne jotka uskovat Jeesukseen ja hänen sanaansa ei tarvitse ajella mihinkään. Ne ovat vain harvassa joilla on Pyhä Henki.

    • Ennennäkemätöntä

      Vanhoillislestadiolaiset kutsuvat omaa herätysliikettään "Jumalan valtakunnaksi".

      = ennennäkemätöntä omavanhurskautta!

      • Oletko_sinä

        Kalevi menossa Poriin Suviseuroihin


    • kklempiäinen

      Näin kirjoittaa vanhoillinen avauksessaan:

      "" He kehottavat uskomaan samaan Herraan, joka on heidät pelastanut synnin, kuoleman ja kadotuksen alta. Herran Jeesuksen voima riittää tänäänkin kaikkien syntisten pelastamiseen."

      Juuri näin uskon! Uskon niinkuin Sakkeus, Herraan Jeesukseen Kristukseen niinkuin kirjoitit: "Herran Jeesuksen voima riittää tänäänkin kaikkien syntisten pelastamiseen." Mutta silti vanhoilliset eivät hyväksy uskoani. On aika ihmeellistä! Kehottavat uskomaan Herraan Jeesukseen Kristukseen, sillä Herran Jeesuksen voima riittää tänäänkin kaikkien syntisten pelastamiseen."

      Kehottavat uskomaan, mutta kuitenkin kieltävät. Merkillistä!

    • Oulun_seuroissa

      puhutaan juuri otsikkoaiheesta.

      Linkki löytyy TÄHTIRYHMÄn aloituksesta NETTISEURAT SUORINA LÄHETYKSINÄ.

    • Porissa_alka-

      vat Suviseurat tämän viikon torstaina. Sielläkin kuulutetaan kutsua Jumalan valtakuntaan.

    • riittaraittila

      Saan olla kiitollinen, kun olen ollut uskomassa jo yli 40 vuotta, sillä Jeesuksessa Kristuksessa on minulla kaikki: "Jeesus itse sanoo: "Minä olen tie, totuus ja elämä". Ei tarvitse etsiä enää Jumalan valtakuntaa, kun on löytänyt Herran, Jeesuksen Kristuksen.

      • Repekempele

        Jeesuksella ei tee ihminen yhtään mitään.


      • tietotuusjaelämä

        Silloin ei pidä enää kuulua uskontoihin eikä kirkkoon koska ainoa välimies ihmisen ja Jumalan välillä on Jeesus.


    • seppoiivari

      "" Ei tarvitse etsiä enää Jumalan valtakuntaa, kun on löytänyt Herran, Jeesuksen Kristuksen. ""

      Totta! Olette varmasti huomanneet sen, kun Jeesus sanoi aina, kun Jumalan sana (logos)tai Hän, Jeesus (Logos) itse oli läsnä, että Jumalan valtakunta on teitä lähellä eli voidaan tästä päätellä, että logoksessa (Logoksessa) on Jumalan valtakunta. Ihminen, joka on ottanut vastaan Jeesuksen Kristuksen, niin hänen sydämessään on Jumalan valtakunta ja niin käy toteen Raamatun sana: Jumalan valtakunta on teissä, teidän keskellänne.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Cynthia Woods

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 💋 ­­­N­­y­m­­­f­o­­m­­a­­a­­­n­i -> https://x18.fun/girl04372247#CynthiaWoods 🔞💋❤️💋❤️💋🔞�
      YIT-Yhtymä
      2
      14881
    2. Aimee Dvorak

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 💋 ­­N­­­y­­­m­­f­o­m­a­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl02740429#AimeeDvorak 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋
      0
      3069
    3. Stephanie Love

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 ❤️ ­­N­y­­­m­f­­o­­m­­­a­a­­n­­­i -> https://x18.fun/girl01692207#StephanieLove 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Lappi
      0
      3066
    4. Molly Graham

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 😍 ­­N­­­y­­m­­­f­­­o­­m­­a­a­n­i -> https://x18.fun/girl02277975#MollyGraham 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️
      Puhelimet
      0
      3065
    5. Rachelle Reynolds

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 🔞 ­N­­­y­­m­f­­­o­­m­­­a­­a­n­i -> https://x18.fun/girl03175674#RachelleReynolds 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Etelä-Savo
      0
      3065
    6. Becky Steele

      🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑 💋 ­­N­y­­­m­­f­­­o­­­m­­a­a­­­n­­i -> https://x18.fun/girl05250014#BeckySteele 🔞❤️💋❤️
      Arkkitehtuuri
      0
      3065
    7. Allison Queen

      🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒 ❤️ ­N­­­y­m­­­f­­­o­­m­a­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl07854217#AllisonQueen 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞
      Vedonlyönti
      0
      3064
    8. Pamela Orr

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 🍒 ­­­N­y­­m­f­­o­­­m­a­­­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl06055581#PamelaOrr 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞
      Star Wars
      0
      3064
    9. Lakeisha Coleman

      🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑 💋 ­­N­y­­­m­f­­o­­m­a­­­a­n­­i -> https://x18.fun/girl08105348#LakeishaColeman 🔞💋❤️💋❤️💋🔞
      Synnytys
      0
      3060
    10. Nancy Taylor

      😍😍😍😋😋😋😋😍😍😍 ❤️ ­­­N­­­y­m­­­f­o­m­­­a­­­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl01560856#NancyTaylor 🔞💋❤️💋❤️💋
      Kauris
      0
      3054
    Aihe