MIksi Skodat ovat tylsännäköisiä

Eikö ne suunnittelijat voisi jo muuttaa sitä muotoilua ja etenkin keulan ilmettä toiseksi. Alkaa tuo Politrukin hymy jo riittää. Varmasti on helppo ja halpa valmistaa pokkauskoneilla tuollaisia koripeltejä mutta eivät ihmiset noita ikuisesti halua ostaa. Ja se logo, hyi hitto!!
PS. En kyllä mitään Pokemon-Tojoakaan halua
Ilmianna
Jaa

82 Vastausta



Ei hätää, Prahan puistonpenkeillä "uransa" suorittanut Skodan pääsuunnittelija on kuollut viinaan. Joutuvat siis tuon deekun tilalle etsimään jonkun toisen. Huonommaksi ei voi mennä, eihän?
Ilmianna
Jaa

Ylläpito on poistanut tästä viestin sääntöjen vastaisena.

Ilmianna
Jaa

Ylläpito on poistanut tästä viestin sääntöjen vastaisena.

Ilmianna
Jaa
Ainakin meillä täällä pirkanmaalla on useiden autofirmojen merkkiliikkeitä. Olen ymmärtänyt että jokainen voi asioida missä huvittaa ja ostaa sellaisesn auton kuin haluaa (ja mihin varallisuus riittää).

En ymmärrä miksi aloittaja itkee Skodan muotoilusta. Eikö aloittaja ole hahmottanut että hän voi ostaa jonkin toisen merkkisen auton?
Ilmianna
Jaa
Jestas sentään - ihmettelin, mitä lisäarvoa muotoilu tuo? Sitähän ei näe autossa istuessa. Eli pitää pysähtyä jokaiselle levähdysalueelle ja katsoa sitä "muotoilua". Autot ovat nykyaikana muutenkin /ceestä, kaikkine digitaalivikoineen, joten mitä väliä jollain muotoilulla on?
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
9 VASTAUSTA:
Ulkonäkö on yksi tärkeimmistä auton valintakriteereistä, kun uutta autoa ostetaan. Sitä on turha kieltää.
Toisille pitää olla agressiivisen näköinen, toisille huomaamaton, toisille persoonallinen, toisille kaunis, toisille äijämäinen, toisille voimaa uhoava, toisille söpö, toisille kalliin edustuksellisen näköinen, toisille vaatimaton, toisille klassinen, toisille futuristinen, toisille mahdollisimman yleinen, jne jne.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Sevaanonniin kirjoitti:
Ulkonäkö on yksi tärkeimmistä auton valintakriteereistä, kun uutta autoa ostetaan. Sitä on turha kieltää.
Toisille pitää olla agressiivisen näköinen, toisille huomaamaton, toisille persoonallinen, toisille kaunis, toisille äijämäinen, toisille voimaa uhoava, toisille söpö, toisille kalliin edustuksellisen näköinen, toisille vaatimaton, toisille klassinen, toisille futuristinen, toisille mahdollisimman yleinen, jne jne.
Usein suuri osa mainitsemistasi ulkonäön tekijöistä tulee normi-perheauton ostajalle huomioitavaksi vasta, kun auton muut valintaperusteet on läpikäyty. Eivät perusautot nyt niin erilaisia tai rumia voi olla. Mutta joskus vain on "pakko saada BMW", ymmärrän... ;)

Tosin tällä palstallahan on Skoda-kriittisesti väitetty, että Skoda ostetaan koska auton pitää olla "mahdollisimman yleinen". Tuo tietysti tulee hätähuutona mieleen, kun Skodan menestystä ei saa järkevästi perustella...
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
taisitteneiniinkään kirjoitti:
Usein suuri osa mainitsemistasi ulkonäön tekijöistä tulee normi-perheauton ostajalle huomioitavaksi vasta, kun auton muut valintaperusteet on läpikäyty. Eivät perusautot nyt niin erilaisia tai rumia voi olla. Mutta joskus vain on "pakko saada BMW", ymmärrän... ;)

Tosin tällä palstallahan on Skoda-kriittisesti väitetty, että Skoda ostetaan koska auton pitää olla "mahdollisimman yleinen". Tuo tietysti tulee hätähuutona mieleen, kun Skodan menestystä ei saa järkevästi perustella...
Ei skeidasella ole mitään "menestystä". Täysin turha marginaalimerkki itäblokista, vain ex itäblokissa ja Suomessa myy kunnolla. Maailman mittakaavassa mitätön räpistelijä = skottarainen
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Mitä lisäarvoa vaatteiden kuosi tuo? Sitähän voi ihan hyvin pukeutua säkkiin ja tuhkaan, pääasia ettei palellu. Oikein skodismia parhaimmillaan, ankeuttajia jotka ei osta Lintsiltä jätskitötteröä koska venäläisestä halpaberjozkasta saa samalla rahalla saavillisen marooshia, ainakin jos menee hakemaan sen Petroskoista.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
haisevatkin_mahorkalle kirjoitti:
Ei skeidasella ole mitään "menestystä". Täysin turha marginaalimerkki itäblokista, vain ex itäblokissa ja Suomessa myy kunnolla. Maailman mittakaavassa mitätön räpistelijä = skottarainen
”Skodakriitikkojen” neula se vain jauhaa samassa levyn urassa, pelkkää rahinaa kuuluu!

”Marginaalimerkki” Škoda on noussut parinkymmenen vuoden ajan oikein mukavasti eikä ole enää ihan pikkutekijä. Viime vuonna 2016 Škodaa myytiin Euroopassa 663 230 kpl eli 38,5 % konsernin päämerkin myynnistä (VW: 1 720 829 kpl). Viittä Audia kohti myytiin neljä Škodaa ja Seatia meni kaupaksi vain vähän yli puolet Škodan lukemista.

Kasvua Škodalla oli edellisvuoteen nähden +7,4 %, kun VW sai tyytyä negatiiviseen kasvulukuun (–0,4 %).

Škoda saa kiittää menestyksestään suurelta osalta muotoiluaan, joka on ollut koko VW-konserniin kuulumisen ajan käytännöllisyyden huippua mutta on tullut jokaisen mallisukupolven vaihdoksen myötä yhä kilpailukykyisemmäksi myös tyylikkyyden osalta. Harva jaksaa enää valittaa ja tekee valituksellaan vain itsensä yhä pahemmin naurunalaiseksi. Ja jos Škoda ei omaa makua tyydytä, niin valittavaksi toki riittää muitakin merkkejä!

Minäkin saattaisin melkein jo ostaa ensimmäisen Škodani.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Halpaaenemmänhalpaa kirjoitti:
Mitä lisäarvoa vaatteiden kuosi tuo? Sitähän voi ihan hyvin pukeutua säkkiin ja tuhkaan, pääasia ettei palellu. Oikein skodismia parhaimmillaan, ankeuttajia jotka ei osta Lintsiltä jätskitötteröä koska venäläisestä halpaberjozkasta saa samalla rahalla saavillisen marooshia, ainakin jos menee hakemaan sen Petroskoista.
Etkö tosiaan tajua? Kyse ei ole raaka-aineesta vaan muotoilusta. Farkutkin voitaisin muotoilla jollain ihme lisukkeilla vaikka minkä näköisiksi, mutta ne ovat vaan samoja farkkuja, Liehut tarttuisivat vaan metron oviin tuomatta mitään hyötyä. Aivan kuten ennen jenkkiautoissa oli valtavat siivet takana. Mikä hyöty?
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Hyöty on siinä, että hyvän näköinen auto on hyvännäköinen auto. Sellainen tuottaa mielihyvää omistajalleen.

Näitä harmaita rumiluksia toki ostellaan, koska harmaat hiirulaiset eivät uskalla toimia oman päänsä mukaan, vaan seuraavat orjallisesti VAGniikan maailman ja essonbaarin ohjeita. Auton pitää olla mahdollisimman yleinen ja huomaamaton ja harmaa, jottei lika näy ja jottei siinä olisi ainuttakaan ominaisuutta, joka saattaisi ostajia karkoittaa ja siten jälleenmyyntiarvoa alentaa.

Hiirulainen ostaa siis autoa, ei itselleen, vaan seuraavalle omistajalle.

Touhun voi vielä jossain määrin ymmärtää, jos kyseessä on työsuhdeauto. Sen lauluja laulat, jonka leipää syöt. Mutta omalla rahalla.... supertylsä auto, joka harmittaa kuskiaankin. Näkeehän sen liikenteessä siitä, miten skeidakuskit pimahaa tyylikkään auton nähdessään. Sitten tulee näitä normaaleita tempauksia, missä esim. hetki sitten ohitettu auto lähtee ajamaan ohittajaa kiinni, ohittaa ja vaihtaa kaistaa etupuskuria hipoen, minkä jälkeen kiire loppuukin ja vauhti tippuu 10 km/h.

Nykyään on erityisen selvästi nähtävissä, että liikenteessä perseilee ensisijaisesti nämä järkiautot. Ja taas kaikki erikoisemmat vehkeet, urheiluautot ym eivät perseile.

Perseily = ajetaan 60-70 neljänkympin alueella, toisaalta moottoritien liittymiskaistalla ei saada vauhtia nousemaan yli 60, mutta sieltä vaan tullaan eteen, kolmion takaa ja show alkaa, kun moottoritietä ajava ei teekään tilaa skeidalle. Kaistapujottelu osataan, samoin perseessä roikkuminen. Toisaalta skeidakuskit osaa myös jumittua rekan rinnalle kuhnimaan moottoritiellä.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
harmaille_hiirulaisille kirjoitti:
Hyöty on siinä, että hyvän näköinen auto on hyvännäköinen auto. Sellainen tuottaa mielihyvää omistajalleen.

Näitä harmaita rumiluksia toki ostellaan, koska harmaat hiirulaiset eivät uskalla toimia oman päänsä mukaan, vaan seuraavat orjallisesti VAGniikan maailman ja essonbaarin ohjeita. Auton pitää olla mahdollisimman yleinen ja huomaamaton ja harmaa, jottei lika näy ja jottei siinä olisi ainuttakaan ominaisuutta, joka saattaisi ostajia karkoittaa ja siten jälleenmyyntiarvoa alentaa.

Hiirulainen ostaa siis autoa, ei itselleen, vaan seuraavalle omistajalle.

Touhun voi vielä jossain määrin ymmärtää, jos kyseessä on työsuhdeauto. Sen lauluja laulat, jonka leipää syöt. Mutta omalla rahalla.... supertylsä auto, joka harmittaa kuskiaankin. Näkeehän sen liikenteessä siitä, miten skeidakuskit pimahaa tyylikkään auton nähdessään. Sitten tulee näitä normaaleita tempauksia, missä esim. hetki sitten ohitettu auto lähtee ajamaan ohittajaa kiinni, ohittaa ja vaihtaa kaistaa etupuskuria hipoen, minkä jälkeen kiire loppuukin ja vauhti tippuu 10 km/h.

Nykyään on erityisen selvästi nähtävissä, että liikenteessä perseilee ensisijaisesti nämä järkiautot. Ja taas kaikki erikoisemmat vehkeet, urheiluautot ym eivät perseile.

Perseily = ajetaan 60-70 neljänkympin alueella, toisaalta moottoritien liittymiskaistalla ei saada vauhtia nousemaan yli 60, mutta sieltä vaan tullaan eteen, kolmion takaa ja show alkaa, kun moottoritietä ajava ei teekään tilaa skeidalle. Kaistapujottelu osataan, samoin perseessä roikkuminen. Toisaalta skeidakuskit osaa myös jumittua rekan rinnalle kuhnimaan moottoritiellä.
Kuinka määrität "tyylikkään" auton?
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Merkki_alkaa_kiinnostaa kirjoitti:
”Skodakriitikkojen” neula se vain jauhaa samassa levyn urassa, pelkkää rahinaa kuuluu!

”Marginaalimerkki” Škoda on noussut parinkymmenen vuoden ajan oikein mukavasti eikä ole enää ihan pikkutekijä. Viime vuonna 2016 Škodaa myytiin Euroopassa 663 230 kpl eli 38,5 % konsernin päämerkin myynnistä (VW: 1 720 829 kpl). Viittä Audia kohti myytiin neljä Škodaa ja Seatia meni kaupaksi vain vähän yli puolet Škodan lukemista.

Kasvua Škodalla oli edellisvuoteen nähden +7,4 %, kun VW sai tyytyä negatiiviseen kasvulukuun (–0,4 %).

Škoda saa kiittää menestyksestään suurelta osalta muotoiluaan, joka on ollut koko VW-konserniin kuulumisen ajan käytännöllisyyden huippua mutta on tullut jokaisen mallisukupolven vaihdoksen myötä yhä kilpailukykyisemmäksi myös tyylikkyyden osalta. Harva jaksaa enää valittaa ja tekee valituksellaan vain itsensä yhä pahemmin naurunalaiseksi. Ja jos Škoda ei omaa makua tyydytä, niin valittavaksi toki riittää muitakin merkkejä!

Minäkin saattaisin melkein jo ostaa ensimmäisen Škodani.
Onhan tuo ihan täysin marginaalimerkki, vw konsernin alhaisin maan matonen ja halppis. Valmistus- ja myyntivolyymillä tätä väitettäni perustelen, ja vertaan isoihin länsimerkkeihin kuten esimerkiksi Ford, MB, BMW, Audi, Peugeot, Citroen, Toyota/Lexus, Nissan, jne . Faktahan tuo on , mutta kun olet eri mieltä, kerropa, mihin vertaat, kun väität että skeidanen ei olisi marginaalimerkki ja pikkutekijä?
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Jos ne olis tylsän näköisiä, niin ei kriitikotkaan jaksaisi niistä trollata. Vaan jotain niissä täytyy olla, kun röllit niin tukevasti täällä hengaavat ja yrittävät keksiä millon mitäkin provoa.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
5 VASTAUSTA:
Skodat ovat juuri sen näköisiä, että se ärsyttää mahdollisimman harvoja. Sehän on edellytys volyymiautoluokan myyntitilastojen kärkeen pääsylle. Sen pitää miellyttää nimenomaan suuria ostajamassoja.
Tässä Skoda on onnistunut varsin hyvin.

Täällä olevat kriitikot tuskin kuuluvat ainakaan omasta mielestään tähän suureen tavismassaan, johon me skodistit kuulumme. Rahalla on, jos sitä sattuu olemaan, muuta käyttöä kuin autoon tuhlaaminen. Auto on vain liikkumisväline ja se riittää. Status- ja imagohakuiset hankkikoot autonsa muiden merkkien joukosta ja niinhän he varmasti tekevätkin.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Kukintyylillään kirjoitti:
Skodat ovat juuri sen näköisiä, että se ärsyttää mahdollisimman harvoja. Sehän on edellytys volyymiautoluokan myyntitilastojen kärkeen pääsylle. Sen pitää miellyttää nimenomaan suuria ostajamassoja.
Tässä Skoda on onnistunut varsin hyvin.

Täällä olevat kriitikot tuskin kuuluvat ainakaan omasta mielestään tähän suureen tavismassaan, johon me skodistit kuulumme. Rahalla on, jos sitä sattuu olemaan, muuta käyttöä kuin autoon tuhlaaminen. Auto on vain liikkumisväline ja se riittää. Status- ja imagohakuiset hankkikoot autonsa muiden merkkien joukosta ja niinhän he varmasti tekevätkin.
Niinpä, "Challenge"-tekstit ovilistoissa. Typerä takaspoileri joka ei vaikuta mihinkään, typerät levikkeet, black-paketin "rallimusta grilli", lapsellisia RallySport-logoja ympäri autoa...
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Kukintyylillään kirjoitti:
Skodat ovat juuri sen näköisiä, että se ärsyttää mahdollisimman harvoja. Sehän on edellytys volyymiautoluokan myyntitilastojen kärkeen pääsylle. Sen pitää miellyttää nimenomaan suuria ostajamassoja.
Tässä Skoda on onnistunut varsin hyvin.

Täällä olevat kriitikot tuskin kuuluvat ainakaan omasta mielestään tähän suureen tavismassaan, johon me skodistit kuulumme. Rahalla on, jos sitä sattuu olemaan, muuta käyttöä kuin autoon tuhlaaminen. Auto on vain liikkumisväline ja se riittää. Status- ja imagohakuiset hankkikoot autonsa muiden merkkien joukosta ja niinhän he varmasti tekevätkin.
Palstan "kriitikot" toki erottuvat tavismassasta selvästi. Toistaiseksi nimittäin yhteiskunnassamme edes jonkinlaiset käytöstavat ja toisen mielipiteen kunnioitus ovat vielä vallalla. "Tavismassalta" tämä vielä onnistuu. Kriitikko ei tätä edes yritä. Hän haluaa erottua tavalla, joka ei omalla nimellä ja kasvoilla kuitenkaan tulisi kysymykseen.

Anonyymi-palstan kriitikoiden kuulumisesta auton "status-tai imagohakuisesti" hankkivien joukkoon ei ole mitään näyttöä, vaikka toki tarkoitus on tällainen vaikutelma antaa. Lieneekö kaikilla ajokorttiakaan...
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
tyyliseontörkeäkin kirjoitti:
Palstan "kriitikot" toki erottuvat tavismassasta selvästi. Toistaiseksi nimittäin yhteiskunnassamme edes jonkinlaiset käytöstavat ja toisen mielipiteen kunnioitus ovat vielä vallalla. "Tavismassalta" tämä vielä onnistuu. Kriitikko ei tätä edes yritä. Hän haluaa erottua tavalla, joka ei omalla nimellä ja kasvoilla kuitenkaan tulisi kysymykseen.

Anonyymi-palstan kriitikoiden kuulumisesta auton "status-tai imagohakuisesti" hankkivien joukkoon ei ole mitään näyttöä, vaikka toki tarkoitus on tällainen vaikutelma antaa. Lieneekö kaikilla ajokorttiakaan...
Lisäile sä kuule vaan sitä öljyä. Niin on sustakin jotain hyötyä.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
tyyliseontörkeäkin kirjoitti:
Palstan "kriitikot" toki erottuvat tavismassasta selvästi. Toistaiseksi nimittäin yhteiskunnassamme edes jonkinlaiset käytöstavat ja toisen mielipiteen kunnioitus ovat vielä vallalla. "Tavismassalta" tämä vielä onnistuu. Kriitikko ei tätä edes yritä. Hän haluaa erottua tavalla, joka ei omalla nimellä ja kasvoilla kuitenkaan tulisi kysymykseen.

Anonyymi-palstan kriitikoiden kuulumisesta auton "status-tai imagohakuisesti" hankkivien joukkoon ei ole mitään näyttöä, vaikka toki tarkoitus on tällainen vaikutelma antaa. Lieneekö kaikilla ajokorttiakaan...
Mites se Auto Bildin kestotesti?

Tai kenties Kodiaqin "vetovikurointi" (TM) ?
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Skottarainen on tunnetusti paskalintu itäblokista, ei osaa lentää vaan räpiköi, ja nokka on törkeän näköinen. Eli: sen kuuluukin olla tökerön näköinen, skeidatehdas on saanut ohjeistuksen pitää skoda riittävän rumana, jotta konsernin laatumerkkien myynti ei kärsi.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
2 VASTAUSTA:
Nyt se kyykkis on jo kännissä. Aloittaa aamupäivällä ja kohta menee päivälevolle. Illalla taas herää ryyppäilemään, ja tuotokset ovat aamulla nähtävissä.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
kyykrytmi kirjoitti:
Nyt se kyykkis on jo kännissä. Aloittaa aamupäivällä ja kohta menee päivälevolle. Illalla taas herää ryyppäilemään, ja tuotokset ovat aamulla nähtävissä.
Niin, turha vaihtaa puheenaihetta, skootat on silti ohjeistettu pitämään ruma muotoilu. VW ja Audi -merkkien pitää myydä eikä itäkippana saa olla suositumpi kuin konsernin länsimerkit.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Mikäs hyvinmuotoiltu on?
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
Eikö löydy esimerkkiä?
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Kohtuudella voisi odottaa ns. skodakriitikon kertovan omasta "automuotoilumieltymyksestään". Sitä hän ei ikinä kerro. No, onhan siinä Kymcossa se takaveto.
Ilmianna
Jaa
Koska Skotalta tällainen?
http://www.kia.com/fi/campaigns-and-redirects/stinger/?checkmobile=false#/intro
Miksi aina niitä itäisiä ladalootia?
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
4 VASTAUSTA:
Ehkä voidaan sanoa että skoda voidaan viedä idästä mutta itää ei voida viedä skodasta. 70 vuotta komunistista itämuotoilua ei hevin ole muutettavissa. Siksi ... köh ... se ns. muotoilu.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Kun perustelut loppuvat niin sieltähän se itäautokortti tuli taas esiin. Sitä trolli voi aina käyttää, kun joutuu heikoille jäille keskustelussa.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
vanhinvitsi kirjoitti:
Kun perustelut loppuvat niin sieltähän se itäautokortti tuli taas esiin. Sitä trolli voi aina käyttää, kun joutuu heikoille jäille keskustelussa.
Skotan itäkortti on aina esillä. Miksi Kia vetää skotaa kölin alta muotoilussa?
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Tuoko sitten on kriitikon "muotovalio"? Wanha Volvo 60.
Seeeelvä...
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti

Ylläpito on poistanut tästä viestin sääntöjen vastaisena.

Ilmianna
Jaa
Skoda-kriitikko jatkaa vankasti kaikki järjen ja totuuden väylät sivuuttaen ihka omien faktojensa parissa.

Mitään sanottavaa ei ole, mutta itäautoista, Kiasta ja kestotesteistä heitellään täkyjä.
Ilmianna
Jaa
Tyhmän näköisen auton hyviä puolia on se ettei joudu helposti liikenneraivon kohteeksi. Saa ajella rauhassa.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
4 VASTAUSTA:
Skoda aiheuttaa rumuudellaan ja huonolla hallittavuudellaan raivoa muulle liikenteelle
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Kyykmaster kirjoitti:
Skoda aiheuttaa rumuudellaan ja huonolla hallittavuudellaan raivoa muulle liikenteelle
Avointa dataa tästä?
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Kyykmaster kirjoitti:
Skoda aiheuttaa rumuudellaan ja huonolla hallittavuudellaan raivoa muulle liikenteelle
Raivoa aiheuttaa tunnukseton valkoinen poliisi-Skoda?
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
piipaa-uuaa kirjoitti:
Raivoa aiheuttaa tunnukseton valkoinen poliisi-Skoda?
Tunnuksettomiin voidaan myös varautua:
http://www.hs.fi/politiikka/art-2000005223384.html
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Skoda on entinen lada ja sen kuuluu olla itäblokin kalsean ruma.
Kai sen valitsemiseen pitää olla jokin samantyypinen katsomus elämässä?
Rumaa ja tylsää. Rikki ja rähjäinen. Lonksuttaa ja muljahtelee.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
Ja hyppii ja pomppii, kuin rabbitti. Sellaista se on itäauton kyyti.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti

Ylläpito on poistanut tästä viestin sääntöjen vastaisena.

Ilmianna
Jaa
juu, se on "päämiehen" sanelema juttu, yhtä tylsiä kuin konsernin muutkin VW/Audi/Seat, mutta onneksi Skodassa laatu ja hinta kohtaa todella hyvin.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
Skodan hinta on korkea ollakseen huono imagoinen halppis itäauto, ja laatu on täysin perseestä. Eivät siis kohtaa hinta ja laatu millään tapaa. Tuollainen vikapesä pitäisi saada puolella sen nykyisestä hinnasta, jotta hinta-laatu olis kohdillaan (niinhän sen saakin muualta kuin Suomesta, jossa skeidamyyjä ja politrukki nauraa partaansa kun suomalaiset ostavat kalliilla paskaa.)
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Miksi bemarikuskit sitten ovat niin käytetyn mulkun näköisä hiippareita??
Ilmianna
Jaa
Tylsät ajoneuvot tylsille ihmisille, sitä se skoda on.
Ilmianna
Jaa
Skoda edustaakin modernia muotokieltä. Toki keulan vahva ilme ärsyttää useita. Näin tuleekin olla)
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
Samanlaisia sämpylöitä ja irvistäviä keulamaskeja vuodesta toiseen. Superb pappamaisin, jäänne menneisyydestä.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti

Ylläpito on poistanut tästä viestin sääntöjen vastaisena.

Ilmianna
Jaa
Toden näköisesti sinun mielestäsi hyvän näköinen auto, on minun mielestäni helvetin ruma. Mitä ihmettä täällä nillitetään . Skoda on sen näköinen että on varma turvallinen auto. Sitä tavallinen auton käyttäjä hakee. Eikä halua mitään audibemarimersumunanjatke leimaa .
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
3 VASTAUSTA:
Kyllä Skodasta haaveilevien nuorten miesten ainoa kriteeri hinnan lisäksi on kiihtyvyys 0-100 km/h
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
näkyy.liikenteessä kirjoitti:
Kyllä Skodasta haaveilevien nuorten miesten ainoa kriteeri hinnan lisäksi on kiihtyvyys 0-100 km/h
Huomaa, että Skoda on sinulle punainen vaate. Olet varmaankin joutunut Skodan kyykyttämäksi. Traumat jäivät ja alahuuli väpätti.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
hahhatihahhati kirjoitti:
Huomaa, että Skoda on sinulle punainen vaate. Olet varmaankin joutunut Skodan kyykyttämäksi. Traumat jäivät ja alahuuli väpätti.
Rumalla skeida kippanalla kyykyttää itsensä ja läheisensä - ja totaalisesti! XD Tuommoiselle rumalle kommarijäänteelle nauravat kaikki joilla on länsiauto. Jopa nekin joilla on joku Fiat.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
On tullut pari kertaa vastaan uusi Octavia ja aivan mahtavan näköinen keula on uusimmassa mallissa.
Uudet Audit samannäköisiä kuin 10 - 15 vuotta sitten. Muotoilija kuollut silloin, eikä uutta ole saatu halvalla tilalle?
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
3 VASTAUSTA:
Tästä uudesta FL-keulasta oli talvella hirveä älämölö, kun kukaan ei ollut sitä nähnyt kuin kuvissa.

Itse tykkään kyllä, "alkuperäistä" III Octaviaa enemmän. Ehkä mene hankintaan parin vuoden päästä, ehkä joku muu ....
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
TSI2012 kirjoitti:
Tästä uudesta FL-keulasta oli talvella hirveä älämölö, kun kukaan ei ollut sitä nähnyt kuin kuvissa.

Itse tykkään kyllä, "alkuperäistä" III Octaviaa enemmän. Ehkä mene hankintaan parin vuoden päästä, ehkä joku muu ....
Alkaako VAG-lahko hajoamaan?
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
seteliselkäranka kirjoitti:
Alkaako VAG-lahko hajoamaan?
Moraalinvartija taas valppaana. Keskustelu oman auton ulkonäön yksityiskohdista julkisesti sekä kriittisesti on toki brändi- kiimaiselle ei-ei. Heikkouden merkki.

No, antaa Kyykmanin saarnata...
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti

Ylläpito on poistanut tästä viestin sääntöjen vastaisena.

Ilmianna
Jaa

Ylläpito on poistanut tästä viestin sääntöjen vastaisena.

Ilmianna
Jaa
Ilmeisesti itse Lenin on muodot määrännyt ja niitä ei sitten siitään muuteta.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
2 VASTAUSTA:
Muotoilun protokolla tosiaan tulee entisen Neuvostoliiton ajoilta. Leninin perintönä juurikin. Neuvostoliiton korkein hallinnollinen elin Politbyroo toimi kommarijohtajien käsikassarana, ja määräsi tökerön muotoilun pakolliseksi. Kaikki itäautot oli oltava muotoilultaan kommunismin ihanteiden mukaisia, joka käytännössä tarkoitti törtön näköisiä kippanoita työläisille.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
proletariaatin_diktatuur kirjoitti:
Muotoilun protokolla tosiaan tulee entisen Neuvostoliiton ajoilta. Leninin perintönä juurikin. Neuvostoliiton korkein hallinnollinen elin Politbyroo toimi kommarijohtajien käsikassarana, ja määräsi tökerön muotoilun pakolliseksi. Kaikki itäautot oli oltava muotoilultaan kommunismin ihanteiden mukaisia, joka käytännössä tarkoitti törtön näköisiä kippanoita työläisille.
Mitähän sinäkin lapsiressukka Neuvostoliitosta tiedät, ethän ollut vielä syntynytkään Neuvostoliiton hajotessa, historiatunnitkin olet lintsannut. Politbyroolla oli varmasti oikeitakin töitä eikä se vähääkään piitannut jostain ajoneuvojen muotoilusta.
ps. Itäautoja ei enää ole!
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Tyylikäs muotoilu, tai muotoilu ylipäätään, oli länsimaista rappiota. Sama ajattelu vallitsee edelleen.
Ilmianna
Jaa
Varsinkin fabia todella jälkeen jäänyt muotoilussa
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
4 VASTAUSTA:
Niinq millaisessa muotoilussa? Niinq Naurispurnukan tapanenko pitäs?
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Ei siitä tarvitse suuttua, vaihda autoa jos otit nokkiin.. faappia on mikä on
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
kiinkunq kirjoitti:
Ei siitä tarvitse suuttua, vaihda autoa jos otit nokkiin.. faappia on mikä on
ILmankos sen muotoilu on palkittu.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
anal-logiaa kirjoitti:
ILmankos sen muotoilu on palkittu.
Juu, palkittu "Maailman rumin auto" -tittelillä! Siinä meriittiä kerrakseen a' la' skeidakippana
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Se on katsos makuasia se. Joku voi kato varmaan jopa fanittaa Skodaa.....ja dissata juuri sinun kopperoasi. Et sitten uskalla tarjota tilalle jotain muuta, vaikka omaa merkkiäsi, koska et edes trollaa yhtään?

En kyllä omista Skodaa eikä tarkoitus ole niitä puolustaa erityisesti: omasta mielestäni kaikki jotain 1960-luvun jälkeen tehdyt autot ovat hemmetin rumia. Toki sekin on makuasia. Nykyään kai se vanteiden kääntö nurin ja maalaamalla violetiksi kuuluu oleman äle päheetä, kuten muunkinlainen urpo jonneus.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
2 VASTAUSTA:
Kyllä sinä skodan omistat, ja tunnollisesti lisäilet siihen öljyä vähän väliä. Ja sinua vituttaa se, että se on niin LIIAN SKEIDA, halpalaatuinen itäkippana, jota ei arvosteta. Et muuten täällä kirjoittelisi.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
LIIAN_SKEIDA kirjoitti:
Kyllä sinä skodan omistat, ja tunnollisesti lisäilet siihen öljyä vähän väliä. Ja sinua vituttaa se, että se on niin LIIAN SKEIDA, halpalaatuinen itäkippana, jota ei arvosteta. Et muuten täällä kirjoittelisi.
Testataan ylläpitoa: olet totuuden muuntelija, joka saa hätäiset naurut vittuilemalla itseään viisaammille ja varakkaammille anonyymi palstalla.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti

Ylläpito on poistanut tästä viestin sääntöjen vastaisena.

Ilmianna
Jaa
Oli miten oli mutta yksikään japanilainen tai korealainen autonvalmistaja ei ole kyennyt valmistamaan lähellekään yhtä hyviä autoja kuin uudet Skoda Superb ja Octavia.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
Kestävämpiä, hiljaisempia, paremman näköisiä, 5 -7 v takuulla.... ja länsiautoja. Sekös sinua vituttaa.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Ajoneuvot ja liikenne, rajatieto, kissojen peräpukamat - voi itku.
Ilmianna
Jaa
Yksinkertaiset muodot ovat helppoja pestä ja puhdistuvat hyvin konepesussa. Saa helposti myös isot sisätilat ja ison peräkontin.

En missään nimessä halua japanilaismerkkien lapsille tarkoitettua avaruusalus-Legoja muistuttavia muotoiluja.
Ilmianna
Jaa
Ennemmin ajelen sämpylällä kuin korvapuustilla..haha..
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
10 VASTAUSTA:
Häpee itäritsaas!
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
ryydy_kippanaas kirjoitti:
Häpee itäritsaas!
En häpee, mutta tunnen myötähäpeää sinua kohtaan, pahainen trollipiski.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
ryydy_kippanaas kirjoitti:
Häpee itäritsaas!
Miksi pitäisi hävetä? Miten muuten ryydytään kippanaan..haha?
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
skodajokke kirjoitti:
Miksi pitäisi hävetä? Miten muuten ryydytään kippanaan..haha?
Minäpä kerron faktaa: Skodasi on aina hajalla, eikä edes pajalla, kun istut hinuria odottamassa ryytyneenä homeisessa kabiinissa ikkunat huurteessa kesät talvet ja kiroat Jorman elämää. Katselet kateellisena ohi ajavia upeita takavetoisia sporttisia oikeita länsiautoja. Ylipainoinen eukkosi nalkuttaa vieressä ja apaattiset lapset piiloutuvat takapenkille, ettei kukaan näe.

Tuollaista faktaa olen tältä palstalta lukenut. Lieneekö totta? Ainakaan Ylläpidolla ei ole mitään valittamista näistä faktoista. Niitä arvostelevia väitteitä on sitäkin enemmän poistettu. Jospa Ylläpito onkin Skoda-kriittinen laatu-länsiautoilija!?
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
TotuusVastaanFakta kirjoitti:
Minäpä kerron faktaa: Skodasi on aina hajalla, eikä edes pajalla, kun istut hinuria odottamassa ryytyneenä homeisessa kabiinissa ikkunat huurteessa kesät talvet ja kiroat Jorman elämää. Katselet kateellisena ohi ajavia upeita takavetoisia sporttisia oikeita länsiautoja. Ylipainoinen eukkosi nalkuttaa vieressä ja apaattiset lapset piiloutuvat takapenkille, ettei kukaan näe.

Tuollaista faktaa olen tältä palstalta lukenut. Lieneekö totta? Ainakaan Ylläpidolla ei ole mitään valittamista näistä faktoista. Niitä arvostelevia väitteitä on sitäkin enemmän poistettu. Jospa Ylläpito onkin Skoda-kriittinen laatu-länsiautoilija!?
Minulla ei ole kokemusta yhdestäkään luettelemastasi "faktasta". On se röllin elämä vaikeaa, jos tuollaisilla "faktoilla" pitää tyhjä pää täyttää. Viittaa jopa jonkinlaiseen katkeruuteen elämää kohtaan.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
skodajokke kirjoitti:
Minulla ei ole kokemusta yhdestäkään luettelemastasi "faktasta". On se röllin elämä vaikeaa, jos tuollaisilla "faktoilla" pitää tyhjä pää täyttää. Viittaa jopa jonkinlaiseen katkeruuteen elämää kohtaan.
Niin, minähän en ole noita Ylläpidon suosimia faktoja kirjoittanut. Halusin vain kertoa "missä mennään", kun kyselet trolleilta. Pitäisihän sinunkin tuntea, miten Suomi24-palstalla kirjoitellaan.

Totuuden kanssa faktoilla ei ole mitään tekemistä.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
TotuusVastaanFakta kirjoitti:
Niin, minähän en ole noita Ylläpidon suosimia faktoja kirjoittanut. Halusin vain kertoa "missä mennään", kun kyselet trolleilta. Pitäisihän sinunkin tuntea, miten Suomi24-palstalla kirjoitellaan.

Totuuden kanssa faktoilla ei ole mitään tekemistä.
Niin, sinähän et mitään totuuksia ole ikinä kirjoitellut tälle palstalle. "Faktoja" vain. Valhetta ja valhetta, aina vaan valhetta ja "faktoja"..haha..
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
TotuusVastaanFakta kirjoitti:
Niin, minähän en ole noita Ylläpidon suosimia faktoja kirjoittanut. Halusin vain kertoa "missä mennään", kun kyselet trolleilta. Pitäisihän sinunkin tuntea, miten Suomi24-palstalla kirjoitellaan.

Totuuden kanssa faktoilla ei ole mitään tekemistä.
Kyllä tämä on jotenkin niin kieroutunut palsta, että ei tänne normaalit ihmiset kirjoittele. Ota nyt sitten selvää, että kuka kertoo tosissaan valheita ja kuka vaan teeskentelee valehtelevansa.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
skodajokke kirjoitti:
Niin, sinähän et mitään totuuksia ole ikinä kirjoitellut tälle palstalle. "Faktoja" vain. Valhetta ja valhetta, aina vaan valhetta ja "faktoja"..haha..
Tietäisitpä millä nimmareilla olen kirjoittanut ja mitä. Sinä käytät ilmeisesti yhtä ja samaa. Tai ehkä olet se Kyykman... ;)

Tämä on huumori-palsta. Siksi ei emme ota tätä niin vakavasti, vaikka kieltämättä "Skoda-kriittisten" trollien jutut ovat täyttä valhetta, siis faktaa. Keskustellään siis täällä vaikka takavedon ylivoimaisuudesta ja Skodan venäläisyydestä. Asiallisemmat jutut löytyvät vaikka vagarenalla. Siellä sentään usein kirjoittajilla on ko. merkin auto käytössään, ovat ainakin nähneet sellaisen tai omaavat ajokortin... :)

Itse muuten ajan Skoda Octavialla.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
TotuusVastaanFakta kirjoitti:
Tietäisitpä millä nimmareilla olen kirjoittanut ja mitä. Sinä käytät ilmeisesti yhtä ja samaa. Tai ehkä olet se Kyykman... ;)

Tämä on huumori-palsta. Siksi ei emme ota tätä niin vakavasti, vaikka kieltämättä "Skoda-kriittisten" trollien jutut ovat täyttä valhetta, siis faktaa. Keskustellään siis täällä vaikka takavedon ylivoimaisuudesta ja Skodan venäläisyydestä. Asiallisemmat jutut löytyvät vaikka vagarenalla. Siellä sentään usein kirjoittajilla on ko. merkin auto käytössään, ovat ainakin nähneet sellaisen tai omaavat ajokortin... :)

Itse muuten ajan Skoda Octavialla.
En ole Kyykman. Ensin luulin, että sinä olet Kyykman. Taidan olla jo vähän neuroottinen luettuani tätä palstaa liian pitkään. Itselläni on myös Skoda Octavia. Hyvää jatkoa.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti

Tästä on poistettu viesti sääntöjen vastaisena.

Ilmianna
Jaa
Jaa, mielestäni esim uusi octavia näyttää ajattoman tyylikkäältä ja samalta kuin audi a4 10-15 vuotta sitten.
Konservatiivista ja hyvin aikaa kestävää muotoilua.
Ilmianna
Jaa
Vasta korealaiset ovat onnistuneet valmistamaan hyvin muotoiltuja ja maltillisesti hinnoiteltuja autoja. Siihen asti piti olla "premiumia" ennen kuin sai silmää miellyttäviä muotoiluja, huokeamman auton piti (pitää) myös näyttää huokealta.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
Makuasia, jälleen. Parempaan suuntaan on toki menty esim. Hyundain uusien i20 ja i30 mallien osalta. Ovat käsittääkseni eurooppalaista muotoilua ja Tsekissä valmistettuja.

Mutta onko uusi i30 varustettuna viimein tarjolle tulleella 1.4 turbolla edullinen? Ei ainakaan merkittävästi Octaviaan verrattuna. Lisäksi koeajoraportit kertovat rengasmelun vaivaavan, ilmeisesti Ocua pahemmin, ettei Premiumia uhkailla. Mutta harkinnan arvoisia toki. Tulossa oleva i30 farkku näyttää aika linjakkaalta...
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Mieluummin Skodalla kuin jollakin Tojolla.
Ilmianna
Jaa

Vastaa alkuperäiseen viestiin

MIksi Skodat ovat tylsännäköisiä

Eikö ne suunnittelijat voisi jo muuttaa sitä muotoilua ja etenkin keulan ilmettä toiseksi. Alkaa tuo Politrukin hymy jo riittää. Varmasti on helppo ja halpa valmistaa pokkauskoneilla tuollaisia koripeltejä mutta eivät ihmiset noita ikuisesti halua ostaa. Ja se logo, hyi hitto!!
PS. En kyllä mitään Pokemon-Tojoakaan halua

5000 merkkiä jäljellä

Peruuta